Waarom had je het zo vragend over de verrechtsing dan? Het kwam nogal ontkennend over, lees je post maar eens na.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:46 schreef Kentaro het volgende:
[..]
een linkse meerderheid irriteerd me niet, hoe kom je erbij. Ook een evt Sharia niet. Het een logisch gevolg van een democratie. Misschien moet je eens een cursus begrijpend lezen volgen
Het je de OP wel gelezen? Het doet niet terzake hoeveel moslims er stemgerechtigt zijn. het gaat over een invoering van de sharia binnen de eigen kring / in de eigen buurt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Over 50 jaar is er niet eens een meerderheid aan moslims die stemgerechtigd is, daarom vindt ik het bangmakerij. Daarnaast zijn er zat landen aan te wijzen met 100% moslim kiesgerechtigden en geen Sharia.
Oh, op die fiets..quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Over 50 jaar is er niet eens een meerderheid aan moslims die stemgerechtigd is, daarom vindt ik het bangmakerij. Daarnaast zijn er zat landen aan te wijzen met 100% moslim kiesgerechtigden en geen Sharia.
Ik stelde het ter discussie omdat je nu, in de peilingen altans, weer een verlinksing ziet. Neemt niet weg dat we nu een redelijk rechtse regering hebben dus dat er wel degelijk een verrechtsing heeft platsgevonden. mar dat staat los van de islamitisering van buurten en steden. Dat heeft meer met eerdere immigratiepolitiek / wetgeving en globale ontwikkelingen te makenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom had je het zo vragend over de verrechtsing dan? Het kwam nogal ontkennend over, lees je post maar eens na.
Mutant en ik hadden het over de algmene rechtspraak in een land, niet dat van een dorp of stadsdeel.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:49 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Het je de OP wel gelezen? Het doet niet terzake hoeveel moslims er stemgerechtigt zijn. het gaat over een invoering van de sharia binnen de eigen kring / in de eigen buurt.
Ook al was er wel een meerderheid aan moslims die stemgerechtigd zouden zijn, de 100 en 1 verschillende stromingen binnen islam en de jongeren van islamitische afkomst die wel moslim claimen te zijn maar zich elke dag helemaal suf blowen, snuiven, zuipen en overtuigde hoerenlopers zijn zullen nooit op 1 lijn komen met bijv de salafisten die een islamitische wetgeving nastreven. Het is ook nog steeds zo dat soenieten en sjiieten elkaar liever afmaken dan dat ze de handen in 1 slaan.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe triest is dat dan? Iedere moslimbuurt zn eigen hakblok voor handen en hoofden?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:49 schreef Kentaro het volgende:
[..]
het gaat over een invoering van de sharia binnen de eigen kring / in de eigen buurt.
En een rollerbank.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:53 schreef Kjew het volgende:
[..]
Hoe triest is dat dan? Iedere moslimbuurt zn eigen hakblok voor handen en hoofden?
Ik zie een markt voor Talpaquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:53 schreef Kjew het volgende:
Hoe triest is dat dan? Iedere moslimbuurt zn eigen hakblok voor handen en hoofden?
Je koppelt teveel zaken los, je ziet alles als losse factoren. Dat moet je niet doen, een samenleving wordt namelijk gevormd door alle zaken die je noemt. De samenleving is nogsteeds verrechtst, dat hoor je dagelijks, zie je dagelijks en lees je dagelijks. Ook op Fora's zoals deze. Het constante gekanker op buitenlanders (ongeacht of het terecht is of onterecht), heeft gewoon zijn neven-effecten. Islamitisering vind ik overigens ook zo'n modewoord, er wonen meer moslims, maar je wordt niet gedwongen tot bepaalde zaken, van islamitisering is dan ook geen sprake. Wijken met moslimimmigranten hebben dezelfde regels als andere wijken. Enige verschil is de sociaal/economische achterstand, dat werkt ook radicalisering in de hand.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:51 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik stelde het ter discussie omdat je nu, in de peilingen altans, weer een verlinksing ziet. Neemt niet weg dat we nu een redelijk rechtse regering hebben dus dat er wel degelijk een verrechtsing heeft platsgevonden. mar dat staat los van de islamitisering van buurten en steden. Dat heeft meer met eerdere immigratiepolitiek / wetgeving en globale ontwikkelingen te maken
jammer hequote:Op woensdag 29 juni 2005 12:55 schreef Youssef het volgende:
Mooi vooruitzicht schetst Verhagen daar, helaas is het dikke lulkoek
Juistem helemaal correct.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:52 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ook al was er wel een meerderheid aan moslims die stemgerechtigd zouden zijn, de 100 en 1 verschillende stromingen binnen islam en de jongeren van islamitische afkomst die wel moslim claimen te zijn maar zich elke dag helemaal suf blowen, snuiven, zuipen en overtuigde hoerenlopers zijn zullen nooit op 1 lijn komen met bijv de salafisten die een islamitische wetgeving nastreven. Het is ook nog steeds zo dat soenieten en sjiieten elkaar liever afmaken dan dat ze de handen in 1 slaan.
En ondertussen is het wel "Wij, Moslims..." op momenten dat het uit komt en "Ja, maar zij zijn andere Moslims..." als het niet uit komt..quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:52 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ook al was er wel een meerderheid aan moslims die stemgerechtigd zouden zijn, de 100 en 1 verschillende stromingen binnen islam en de jongeren van islamitische afkomst die wel moslim claimen te zijn maar zich elke dag helemaal suf blowen, snuiven, zuipen en overtuigde hoerenlopers zijn zullen nooit op 1 lijn komen met bijv de salafisten die een islamitische wetgeving nastreven.
Moet even wat vragen, stuur anders maar een simpel mailtje naar coolzootje@hotmail.com (dan weet ik je e-mail ook gelijk)quote:
Komt voor de bakker, mail je wel effe als ik op mijn eigen box kan ipv op mijn werk.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moet even wat vragen, stuur anders maar een simpel mailtje naar coolzootje@hotmail.com (dan weet ik je e-mail ook gelijk)
Het is inderdaad overdreven, maar ik heb geen goed woord over voor de uitspraken van Verhagen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik weet niet of het ophitsend is, dan zou je de woorden van een Geert Mak, of een gemiddelde Sp-er, danwel Greenpeace sympatisant ook zo kunnen noemen, feit is dat het een mogelijke veronderstelling is op basis van een evolutie van de huidige situatie. Verhagen geeft nergens aan dat de sharia zeker wordt ingevoerd, alleen wel dat er kans is op, gelijk heeft ie.
Ze is zelf moslima en waarschuwd ons voor de gevaren die op de loer liggen.quote:Molenbeek kweekvijver moslimterreur
Journaliste ging 2 maanden undercover in ,,moslimenclave''
Gunther Vanpraet, Het Nieuwsblad, 12 maart 2005
De Brusselse gemeente Sint-Jans- Molenbeek is een kweekvijver van een hele generatie moslimextremisten. Sommige Brusselse imams ronselen ook actief jihadstrijders, die bereid zijn hun leven te geven voor de heilige oorlog. Aanslagen in België zijn voorlopig niet gepland omdat ons land ideaal is als uitvalsbasis.
Dat blijkt uit een reportagereeks die vanaf maandag verschijnt in onze krant. Onderzoeksjournaliste Hind Fraihi, zelf een gelovige moslimvrouw, woonde ruim twee maanden vermomd als studente sociologie in het hartje van Molenbeek. Ze wilde onderzoeken of de geruchten kloppen dat er een haard van moslimextremisme in ons land groeit.
,,Ik ben verbaasd over wat ik ontdekte. Ik dacht ten onrechte dat veel geruchten over extreme moslims gebaseerd waren op stoere verhalen. Maar ik stelde vast dat veel Brusselse moslims geen enkele wil tot integratie vertonen. Ze zien de Belgen als ongelovigen en hebben geen enkele affectie met ons land. Molenbeek beschouwen ze zelfs niet meer als België maar als een islamenclave, waar zij de plak zwaaien als in een islamstaat en waar Belgen niet welkom zijn. In plaats van integratie is er een grote radicalisering aan de gang.''
Honderden jongvolwassenen bestuderen jarenlang de ,,zuivere'' koran - op kosten van Saudische geldschieters, want studeren is hun enige beroepsactiviteit. ,,Dat zijn de toekomstige moslimleiders. Daarnaast heb je een grote groep jongeren die weinig uitzicht heeft op een toekomst in ons land wegens een gebrek aan opleiding en werk. Zij vormen een kweekvijver voor honderden jihadstrijders die bereid zijn aanslagen te plegen en de heilige oorlog tegen de ongelovigen te voeren.''
,,Er is geen onmiddellijk gevaar voor aanslagen in België. Ze zien ons land als een veilige thuishaven waar ze gerust worden gelaten en van waaruit ze met weinig risico's allerhande aanslagen en activiteiten in het buitenland kunnen plannen. Dat gaan ze niet in gevaar brengen. Er bestaat ook geen grote, goed georganiseerde NV Moslimterreur in ons land, wel een hele reeks extremistische cellen. Daardoor zijn ze moeilijk in kaart te brengen voor onze politiediensten.''
De regering heeft intussen beslist om een nieuwe dienst op te richten die de terrorismedreiging in de gaten moet houden. De dienst zal CODA heten, Coördinatie-Orgaan voor DreigingsAnalyses. In ons land zijn er in totaal 123 terrorismedossiers opgesteld. Er zitten ook 23 mensen in de cel.
Als jij iets om onze verworvenheden zou geven zou het jou ook moeten frustreren.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:00 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ik bemerk een bepaalde mate van frustratie...
Hij stelt toch niet dat dat per se gebeurd?quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is inderdaad overdreven, maar ik heb geen goed woord over voor de uitspraken van Verhagen.
Onnodig angst zaaien vind ik dit verhaalquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:27 schreef Kentaro het volgende:
[..]
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1220199
Het is niet alleen 11 september. De politieke Islam en de westerse samenleving zoals wij die kennen botsen nu eenmaal met elkaar. De moord op Theo van Gogh, de bedreigingen aan AHA, Cohen, Aboutaleb, etc, geven dat toch wel aan...quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, het heeft niets met de Westerse maatschappij an sich te maken, eerder met een bepaald soort beleid dat ergens anders gevoerd wordt. 11 september is niet een gevolg van de strijd tussen "het westen en de politieke Islam" (dat willen de Amerikanen maar al te graag beweren), het is een strijd van mensen die menen wraak te nemen op onrecht wat hen deccenia eerder is aangedaan. Religie is slechts een bijzaak en niet een hoofdzaak, andere factoren zetten mensen aan tot religieus fanatisme, je bagetalliseert die oorzaken.
Wat lul je nou slap, als je zo nodig volgens de sharia wilt leven, dan emigreer je lekker naar een land als indonesie/SA.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is een utopie om te denken dat dit op korte termijn zal gaan gebeuren, dat lijkt me sterk. Maar op de lange termijn is het zeker niet uit te sluiten, sterker nog: ik beloof en garandeer dat de Sharia ooit in Nederland zijn plaats zal kennen, is echt gewoon een kwestie van tijd. Lees anders onderstaand topic van mij:
De ver-islamisering van Nederland en het Westen !²
In welke hokje stoppen we jou dan? "Andersdenkende"? "Profeet"?quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Fok! wordt steeds vreemder, we hebben nu een gestoorde (Akkersloot) een comediant (Lemmeb) een dorpsgek (Meki) en nu hebben we dus ook een dichter in ons midden
²
Huh? Als jij zo nodig bruin wil worden, waarom ga je dan naar het strand of naar "bruinwerk-thermen"? Ga naar een warm land, is beter joh. Die rare vergelijkingen en redeneringen ook altijdquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat lul je nou slap, als je zo nodig volgens de sharia wilt leven, dan emigreer je lekker naar een land als indonesie/SA.
Het is nog altijd de buurt die bepaald wat er gebeurd. Dat is overal hetzelfde.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:14 schreef Tikorev het volgende:
Nu worden in bepaalde multiculturele wijken al muurschilderingen verwijderd omdat sommige bewoners aanstoot nemen aan de afbeelding...
Ik mag hopen van niet.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:31 schreef Youssef het volgende:
Het is nog altijd de buurt die bepaald wat er gebeurd. Dat is overal hetzelfde.
* BansheeBoy is het er mee eens ofschoon Youssef eigenlijk altijd gelijk heeftquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:31 schreef Youssef het volgende:
[..]
De politie die een afbeelding weghaalt uit angst voor rellen lijkt me zo'n voorbeeld... Het zegt ook wel genoeg over de debielen die er wonen natuurlijk...quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet.
De buurt mag inspraak hebben op een aantal plannen maar een autonoom beslissingsrecht wil ik niet aan de buurt afstaan. Dan is het einde namelijk helemaal zoek.
Dat lijkt me een slechte zaak, de buurt heeft hooguit inspraak, meer niet.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:31 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nee, de welstandscommissie bepaalt. Niet een aantal fundamentalisten die bedreigen, schijt hebben aan onze verworvenheden en d.m.v. vandalisme kunstwerken vernielen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:31 schreef Youssef het volgende:
[..]
alleen in de "zwarte" wijken, aangezien de politie daarvandaan gejaagd is. Misschien moet je eens in een blanke wijk gaan wonenquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:31 schreef Youssef het volgende:
[..]
Je wordt met het uur banwaardiger, een prestatie van formaat.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:31 schreef Youssef het volgende:
[..]
Daar komt gelijk ook de zwakte van het democratisch stelsel aan het licht. Datgene wat de meerderheid wil is niet altijd het beste of het juiste voor de samenlevingquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:37 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat lijkt me een slechte zaak, de buurt heeft hooguit inspraak, meer niet.
Onze buurt heeft het er niet zo op dat ze in de dikke schijf zitten ivm belastingbetaling, die willen graag naar woonwagen-niveau, het wordt gesteund door de buurt, doen maar dan?
quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:18 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hij stelt toch niet dat dat per se gebeurd?
het is een wat moelijke tijd om dit soort veronderstellingen te doen, dat klopt.
Maar ik denk dat alles op een of andere manier olie op het vuur is, wat je ook zegt.
Hij zegt een aantal dingen: er is een sjariarechtbank in Canada, er is een sjariarechtbank in Engeland waar je voor gedaagd kan worden. Ik zou wel willen weten waar hij het over heeft betreffende Engeland, maar in Canada is géén sjariarechtbank, ik heb al uitgelegd wat er wél is. Hij houdt ons een beeld voor van volledig geïslamiseerde wijken waar de sjaria gaat heersen. Er gaat geen sjaria heersen in Nederland, dat verzuimt hij te vermelden, maar wel kan er eigen rechter worden gespeeld op basis van sjaria-wetten, dat betekent niet dat er een sjaria komt te heersen. Het is overigens wel een probleem, hoor, die wijken, in Frankrijk hebben ze er ook last van, maar Verhagen blijft maar preken "sjaria, sjaria, sjaria, de sjaria is op komst", maar nuanceert zijn uitspraken dan niet. En door niet te nuanceren (volledig geïslamiseerde wijken = wijken waar veel islamieten wonen = sjaria) zijn het gewoon xenofobische uitspraken, al dan niet opzettelijk. Als de fractievoorzitter van de grootste partij van Nederland zulke uitspraken doet, dan is dat onverantwoord gedrag.quote:Hij spreekt daarin zijn zorgen uit over
moslimfundamentalisten in Nederland:
De AIVD voorspelt dat in de grote steden
volledig geïslamiseerde wijken zullen
ontstaan. Enclaves waar de sharia
heerst. Je ziet het in Canada waar nu al
shariarechtbanken bestaan. In
Engeland kun je ook voor zo'n rechtbank
gedaagd worden als het om familierecht
gaat. Ik zeg niet: Amsterdam West of
Lombok in Utrecht is nu al een
sharia. Maar ik zeg wel: dit is de
tendens, het is reëel, het is geen
angstdroom.
Zeuren om een ban is zo lame..quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:47 schreef Elgigante het volgende:
Je wordt met het uur banwaardiger, een prestatie van formaat.
De democratie is het beste van alle slechte bestuursvormen die er bestaan.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Daar komt gelijk ook de zwakte van het democratisch stelsel aan het licht. Datgene wat de meerderheid wil is niet altijd het beste of het juiste voor de samenleving²
nee dat klopt, daarom is het weghalen vande onschuldige muurschildering op aandringen van de buurt ook van de zotten.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar komt gelijk ook de zwakte van het democratisch stelsel aan het licht. Datgene wat de meerderheid wil is niet altijd het beste of het juiste voor de samenleving²
Nou nou, sorry hoor..quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zeuren om een ban is zo lame... als je de discussie niet aankunt ga dan je plezier zoeken in een andere topic. Ga liever op de inhoud af dan om de digitale persoon die er achter zit.
Je zult dat ongetwijfeld vinden, maar ik ben het niet met je eens. Ik verkies het Goddelijke systeem (Shari3a) boven een door mensen ingevoerd systeem. Maar dat is een discussie die erg lang kan worden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De democratie is het beste van alle slechte bestuursvormen die er bestaan.
Iemand heeft ook de wetten van de sharia ooit opgeschreven. Dat die persoon denkt dat het van God/Allah komt maakt niet uit. Deze persoon kan God/Allah bv verkeer geinterpreteerd hebben waardoor een Goddelijk systeem weer gemaakt is door mensen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Je zult dat ongetwijfeld vinden, maar ik ben het niet met je eens. Ik verkies het Goddelijke systeem (Shari3a) boven een door mensen ingevoerd systeem. Maar dat is een discussie die erg lang kan worden.²
Er zitten goeie kanten aan de sharia... ik ben zelf voor een liberaal-dictatuur model zoals deze nu wordt toegepast in Singapore. Noem het maar een soort van "westerse" Sharia. Ik hoef maar naar de criminaliteitcijfers te kijken om het westerse model achterlijk te vinden. Maar inzake stemrecht en het gelijkheidsbeginsel... is het democratische model zo slecht nog niet.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Je zult dat ongetwijfeld vinden, maar ik ben het niet met je eens. Ik verkies het Goddelijke systeem (Shari3a) boven een door mensen ingevoerd systeem. Maar dat is een discussie die erg lang kan worden.
Hoe gaat het met je? Werk enzo?²
Misschien heeft hij andere info dan jij en ik, het zou kunnen aangezien hij er de AIVD in betrekt die wij niet kunnen raadplegen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
Hij zegt een aantal dingen: er is een sjariarechtbank in Canada, er is een sjariarechtbank in Engeland waar je voor gedaagd kan worden. Ik zou wel willen weten waar hij het over heeft betreffende Engeland, maar in Canada is géén sjariarechtbank, ik heb al uitgelegd wat er wél is. Hij houdt ons een beeld voor van volledig geïslamiseerde wijken waar de sjaria gaat heersen. Er gaat geen sjaria heersen in Nederland, dat verzuimt hij te vermelden, maar wel kan er eigen rechter worden gespeeld op basis van sjaria-wetten, dat betekent niet dat er een sjaria komt te heersen. Het is overigens wel een probleem, hoor, die wijken, in Frankrijk hebben ze er ook last van, maar Verhagen blijft maar preken "sjaria, sjaria, sjaria, de sjaria is op komst", maar nuanceert zijn uitspraken dan niet. En door niet te nuanceren (volledig geïslamiseerde wijken = wijken waar veel islamieten wonen = sjaria) zijn het gewoon xenofobische uitspraken, al dan niet opzettelijk. Als de fractievoorzitter van de grootste partij van Nederland zulke uitspraken doet, dan is dat onverantwoord gedrag.
Ja, geen goed woord over voor zijn uitspraken.
Ik geloof niet in God. Dus voor mij is de Sharia een wet die geschreven is door een gek die stemmen hoorde.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je zult dat ongetwijfeld vinden, maar ik ben het niet met je eens. Ik verkies het Goddelijke systeem (Shari3a) boven een door mensen ingevoerd systeem. Maar dat is een discussie die erg lang kan worden.
Hoe gaat het met je? Werk enzo?²
Ik geloof direkt dat er wijken zijn die vrijwel alleen maar bewoond worden door moslims. Als Verhagen dat bedoelt met een volledig geïslamiseerde wijk, zo zij het.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:07 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat er wijken komen (en al zijn) die volledig geïslamiseerd zijn/worden lijkt me de bittere realiteit, ik neem aan dat je dat ook beaamt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |