abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:29:18 #251
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28345082
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:25 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

dat ben ik met je eens.

probleem met oude schriften is dat we nu met vertalingen van vertalingen van vertalingen rondlopen. dan wil er nog wel eens wat verloren gaan.
Het Arabische schrift is niet zo oud als jij mensen wilt doen geloven. Het Arabisch is afgeleid van het Aramees en minder als 2000 jaar oud. De Koran is in het Arabsich geopenbaard en is in religieus opzicht nooit vertaald naar andere talen zoals wel bij de bijbel is gebeurd. De Koran van 1500 jaar terug is identiek als die in de bibliotjeek om de hoek.
Avenge But One of My Two Eyes
pi_28345105
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:26 schreef Berberleeuw het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, ga ik verder ook niet op in. Als je weigert met argumenten te komen die wel ergens op slaan dan ga ik er vanuit dat je uitgeluld bent.
wat valt er te beargumenteren aan een boek dat vroeger ooit eens geschreven is, en dat massaal door het volk geaccepteeerd is als de waarheid?

Ik geloof niet in god, allah, boeddha of wat dan ook. Atheisme to the max! Als jij erin wilt geloven, prima, maar de invoering van de sharia ervaar ik als het opleggen van jouw geloof op mijn persoontje, en daar zal ik me tot de laatste druppel bloed in m'n lijf tegen verzetten. Als je islamitische wetgeving wil, fijn, prima, jouw probleem, niet de mijne, maar doe dat lekker in een land waar iedereen de sharia wil.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:30:43 #253
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28345134
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:22 schreef Berberleeuw het volgende:

Doet Amerika ook (Guantenamo) alleen wordt extreem onderscheid gemaakt qua strafmaat afhankelijk of je een baard draagt of niet, passen zij nou volgens jou dan ook de Sharia toe?
[..]
Ik walg net zo hard van wat Amerika daar doet als van excessen als vrouwen die door de sharia gestenigd worden. Ik maak hierin dus absoluut geen onderscheid en vind het net zo erg.
quote:
De Sharia gaat uit van gelijkheid voor iedere individu uit. Ongeacht geslacht, religie, huidskleur etc.
De rest ken je lezen op diverse websites die neutraal informatie verstrekken over de Islam.
Kortom we kunnen concluderen dat deze leer net als vele andere religieuze leren door zo goed als ieder mens die hem belijdt VERKEERD gehanteerd wordt? Het is dus ook NIET waar dat een vrouw vier getuigen moet aanvoeren met betrekking tot haar beschudiging van verkrachting en voor overspel / buitenhuwelijkse sex ter dood veroordeeld wordt als ze er bijvoorbeeld maar twee heeft of misschien wel geen enkele als het in een donker steegje gebeurd is? Dit soort gevallen hoor je uit allerlei landen met islamitische wetgeving.

Begrijp me niet verkeerd, het kan best zijn dat de sharia een eerlijke en rechtvaardige leer is maar zit ik er ver naast als ik zeg dat ie dan praktisch nergens eerlijk gehanteerd wordt?
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:31:46 #254
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28345167
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:29 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

wat valt er te beargumenteren aan een boek dat vroeger ooit eens geschreven is, en dat massaal door het volk geaccepteeerd is als de waarheid?

Ik geloof niet in god, allah, boeddha of wat dan ook. Atheisme to the max! Als jij erin wilt geloven, prima, maar de invoering van de sharia ervaar ik als het opleggen van jouw geloof op mijn persoontje, en daar zal ik me tot de laatste druppel bloed in m'n lijf tegen verzetten. Als je islamitische wetgeving wil, fijn, prima, jouw probleem, niet de mijne, maar doe dat lekker in een land waar iedereen de sharia wil.
Ik weet er niet echt veel over maar wat ik toevallig wel weet over de sharia is dat ie niet toegepast dient te worden op niet-moslims. Sterker nog dat mag niet eens.
pi_28345203
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:22 schreef Berberleeuw het volgende:

[..]

De waarheid is inderdaad heel lastig te vinden! Maar niet alle moslims die zullen reageren zullen evenveel kennis hebben van de Islam. Merendeel van de Moslims in Nederland noemt zich Moslim maar heeft verder weinig inhoudelijke kennis over de Islam. Dus je moet reacties van Moslims wel zorgvuldig beoordelen en niet alles aannemen wat ze zeggen..
hoe weet jij dan zo zeker (net als die het volgens jou niet weten) dat jij het bij het rechte eind hebt?

en overigens, 'de waarheid moet je zelf zoeken' vind ik wel een heel makkelijk anwoord op een concrete vraag. je lijkt wel een christen
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:34:17 #256
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28345257
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:29 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Waar schrijf ik dat ik de Sharia wil invoeren? Ik wil alleen zeggen dat de democratische rechtstaat waarin we al leven al grotendeels overeenkomsten vertoont met de Sharia. Veel aspecten van het Europees recht zijn afgekeken bij de Sharia. Enne mij boeit het totaal niet wat je wel of niet gelooft, dat staat je helemaal vrij. Heb ik als Moslim te respecteren. Dat is ook Sharia en verhip wat kom ik democratisch over.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:36:43 #257
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28345340
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:30 schreef TheMarco het volgende:

Begrijp me niet verkeerd, het kan best zijn dat de sharia een eerlijke en rechtvaardige leer is maar zit ik er ver naast als ik zeg dat ie dan praktisch nergens eerlijk gehanteerd wordt?
Je zit er helemaal niet ver naast. Ik vind het meest walgelijke land SA waar ze zogenaamd de Sharia toepassen maar in de praktijk komt er niks van terecht. Ze hebben niet eens respect voor onze mede boek gelovigen de Christenen bijv.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:37:13 #258
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28345358
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:34 schreef Berberleeuw het volgende:

Enne mij boeit het totaal niet wat je wel of niet gelooft, dat staat je helemaal vrij. Heb ik als Moslim te respecteren. Dat is ook Sharia en verhip wat kom ik democratisch over.
Uitspraken als deze hier laten in ieder geval zien dat er nog hoop is! Ik hoop van harte dat je ditzelfde ook uitdraagt naar geloofsgenoten die hier anders over denken want ik denk dat je wel weet dat die er genoeg zijn. Van moslims die in de wereld staan zoals jij hier laat zien moeten we het namelijk hebben als we het een beetje normaal willen houden.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:38:35 #259
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28345397
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:37 schreef TheMarco het volgende:

[Van moslims die in de wereld staan zoals jij hier laat zien moeten we het namelijk hebben als we het een beetje normaal willen houden.
Waarom zeg je zoiets nou niet tegen mij? Ik predik hetzelfde!
²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:38:48 #260
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28345409
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:31 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Ik weet er niet echt veel over maar wat ik toevallig wel weet over de sharia is dat ie niet toegepast dient te worden op niet-moslims. Sterker nog dat mag niet eens.
Niet Islamitische volkeren zoals bijv. Joden, Christenen etc. die vroeger leefden in Islamitische landen mochten hun mensen volgens eigen recht berechten.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:40:11 #261
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28345466
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom zeg je zoiets nou niet tegen mij? Ik predik hetzelfde!
²
Jij predikt niks. Bovendien negeer je stelselmatig discussiepunten die door mij en anderen worden aangevoerd. Berberleeuw gaat tenminste ergens op in. Toen ik me na tig posts begon te irriteren aan het feit dat je nergens op reageerde liet ik me heel even gaan en schreef ik iets dat inderdaad niet geheel correct was. Vervolgens greep jij dit aan om niet eens meer te HOEVEN reageren. Ik vind dat nogal een zwaktebod.
pi_28345789
Ik denk dat het wel los zal lopen. Je maakt mij niet wijs dat al die moslims die vrijwllig naar het 'vrije Westen' zijn gekomen, het hier om willen turnen tot een streng islamitisch land.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:50:33 #263
13462 BansheeBoy
pi_28345802
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:40 schreef TheMarco het volgende:

Vervolgens greep jij dit aan om niet eens meer te HOEVEN reageren. Ik vind dat nogal een zwaktebod.
Ik was er echt door geiriteerd. Ik zit nu op mijn werk, ik zal straks als ik thuis ben er alsnog inhoudelijk op ingaan. Zand erover...

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:53:40 #264
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28345904
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:50 schreef heiden6 het volgende:
Ik denk dat het wel los zal lopen. Je maakt mij niet wijs dat al die moslims die vrijwllig naar het 'vrije Westen' zijn gekomen, het hier om willen turnen tot een streng islamitisch land.
Zeker niet. Tot nu toe alle moslims waarmee ik in aanraking ben gekomen waren keurig geintegreerd en deden zelfs uitspraken als 'ik kan wel janken hoe sommigen de goede naam van de Islam hier door het slijk halen met hun bullshit'. Ook de imam van de moskee in een wijk waar ik 2 jaar terug woonde die de moskee regelmatig voor de hele buurt opengooide en met iedereen in gesprek ging gaf hoop. Maar imams als hij komen nooit in het nieuws, alleen degenen die intolerante bullshit uitkramen.
pi_28346060
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:53 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Zeker niet. Tot nu toe alle moslims waarmee ik in aanraking ben gekomen waren keurig geintegreerd en deden zelfs uitspraken als 'ik kan wel janken hoe sommigen de goede naam van de Islam hier door het slijk halen met hun bullshit'. Ook de imam van de moskee in een wijk waar ik 2 jaar terug woonde die de moskee regelmatig voor de hele buurt opengooide en met iedereen in gesprek ging gaf hoop. Maar imams als hij komen nooit in het nieuws, alleen degenen die intolerante bullshit uitkramen.
Dat is ook de ervaring die ik heb. Maar ik kan me best voorstellen dat dat een krom beeld is, immers is er ook veel tuig onder de Marokkanen en daar ga ik niet mee om. Die paar moslims waar ik mee optrek en optrok zijn ook normale lui, en die krijgen ook kippevel bij het idee van een sharia.

Een Turkse jongen waar ik veel mee omging zei daat hij maar niets wilde met Turkse meiden, omdat die ouders zo lastig waren.

Ik bedoel, een volledig beeld van alle mensen in die land krijg je nooit. Ik zie een sharia hier in Nederland niet gebeuren.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:59:54 #266
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28346085
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:58 schreef heiden6 het volgende:

Een Turkse jongen waar ik veel mee omging zei daat hij maar niets wilde met Turkse meiden, omdat die ouders zo lastig waren.
pi_28346251
Ik ben voorstander van het invoeren van de sharia voor iedereen.
Dan zijn we in een klap verlost van die leugenachtige advocaten kliek.
Sex met hetzelfde geslacht wordt beloond (pech voor SCH en alle flikkers) met steniging en sex buiten het huwelijk eveneens.
Diefstal.... handje er af.
Van mij mag het morgen beginnen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_28350163
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:08 schreef lionsguy18 het volgende:
Mag ''iedereen'' daar ook over beslissen?
quote:
Ja, want als je iedereen het recht op verdediging ontneemt, zul je vast wel een hoop schuldigen pakken. De onschuldigen doen er niet toe.
quote:
Sex met hetzelfde geslacht wordt beloond (pech voor SCH en alle flikkers) met steniging en sex buiten het huwelijk eveneens.
Waarom?
quote:
Dus stel nu dat er in de toekomst een nieuw ''duo van Putten'' is, dat onterecht veroordeeld wordt wegens diefstal. Beide rechterhanden gaan eraf. Ze moeten gaan leren hun linkerhand te gebruiken om aan het werk te komen, of om een prothese te krijgen. Waarschijnlijk moeten ze een prothese nemen, omdat tegen die tijd iedereen weet dat mensen zonder rechterhand ''dieven'' zijn - dan komen zij ook niet meer aan werk. En dan blijkt dat ze onschuldig zijn! Sta jij er voor in? Want het zal heus niet het enige geval zijn. Dan mag je daarna gaan kankeren dat de Staat een schadevergoeding moet betalen ''van jouw belastingcenten.''
quote:
Wat mij betreft mogen mensen die ''flikkers'' gestenigd willen zien (wie zonder zonde is...), morgen nog oprotten naar een nieuw bestaan als kluizenaar.
pi_28350334
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:08 schreef lionsguy18 het volgende:
Nu alleen BHFH nog, en dit topic wordt topzwaar van achterlijkheid.
underground forever baby
pi_28350401
Wat een onzin. Net of ik mijn rechten ga opgeven voor een zomerse sinterklaas die zelf de regels niet naleeft die hij anderen wil opleggen
pi_28350471
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 00:59 schreef Chadi het volgende:
Wat een onzin. Net of ik mijn rechten ga opgeven voor een zomerse sinterklaas die zelf de regels niet naleeft die hij anderen wil opleggen
Die regels worden je niet opgelegd door een "zomerse sinterklaas", maar door Allah. En aangezien ik nog steeds aanneem dat je islamitisch bent, ga ik ervanuit dat je zelf ook heel goed de sharia kunt naleven zonder daar een sinterklaas voor nodig te hebben
  donderdag 30 juni 2005 @ 01:06:33 #272
13462 BansheeBoy
pi_28350502
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:04 schreef Youssef het volgende:

[..]

Die regels worden je niet opgelegd door een "zomerse sinterklaas", maar door Allah. En aangezien ik nog steeds aanneem dat je islamitisch bent, ga ik ervanuit dat je zelf ook heel goed de sharia kunt naleven zonder daar een sinterklaas voor nodig te hebben
Salamou 3alaikoum Youssef. Kidair a khouja, Lemmeb. Wash labas ( Prego ) 3alik? Ik wist niet dat Chadi Moslims was/is, is hij ook Marokkaan? Hij komt zo koeltjes over op mij

²
pi_28350556
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Salamou 3alaikoum Youssef. Kidair a khouja, Lemmeb. Wash labas ( Prego ) 3alik? Ik wist niet dat Chadi Moslims was/is, is hij ook Marokkaan? Hij komt zo koeltjes over op mij

²
Aleikoem Salaam aghie Bansheeboy, alhamdoelilah (desiredbard ) Wa anta, kajfa haloek, HarigeKerel . Ik ga ervanuit dat Chadi een Marokkaans/Nederlandse jongeman met een islamitische achtergrond is. Maar misschien moet ie dat zelf even toelichten zodat we weten in welk perspectief we zijn uitspraken kunnen plaatsen
pi_28350577
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:04 schreef Youssef het volgende:

[..]

Misschien weet jij het dan...waar in de koran staat dat de sharia ingevoerd moet worden en waar staat de sharia in de koran beschreven.
underground forever baby
pi_28350579
Optyfen met dat geblaat, luitjes.
pi_28350625
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:13 schreef Laton het volgende:

[..]

Misschien weet jij het dan...waar in de koran staat dat de sharia ingevoerd moet worden en waar staat de sharia in de koran beschreven.
Volgens mij had Bansheeboy al eerder verwezen naar de website waar het op staat:

De Westerse samenleving en de Shari'a, does and dont's
  donderdag 30 juni 2005 @ 01:17:18 #277
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28350626
Een puik plan lijkt mij!
Bij zekere Islamitische slagerijen hier in de wijk krijgt een ieder die kan aantonen dat hij zich niet scheert (dat is niet halal) korting op goddelijk snipperschaap door even de behaarde rug te tonen aan de wulpse doch verleidelijke gedoekte Marokkaanse kassa juffrouwen!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_28350629
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:45 schreef Laton het volgende:
Ach, dan krijgen die marokkanen eindelijk de straffen die iedereen hier op fok eist.
Als jij eens leerde voor jezelf te spreken, dan zou de wereld er al een stuk beter uit zien
wiskunde en logica zijn geen kennis
  donderdag 30 juni 2005 @ 01:18:17 #279
13462 BansheeBoy
pi_28350633
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:13 schreef Laton het volgende:

[..]

De Islam is een religie gebaseerd op de Koran en de Hadith (overleveringen van de Profeet vrede zij met hem en zijn metgezellen, moge Allah tevreden met hen zijn, amin). Er staan in de Koran diverse aya's (versen) die hierover spreken, waaronder de volgende versen in Sourat Al Ma-ida (de Tafel, hoofdstuk 5):

• 44
    Waarlijk Wij zonden de Torah neder waarin leiding en licht was waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen Vreest daarom de mensen niet doch vreest Mij en ruilt Mijn tekenen niet in tegen het wereldse En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden zij zijn ongelovigen

• 45
    En Wij schreven hen daarin voor Een leven voor een leven oog om oog neus om neus oor om oor tand om tand en rechtvaardige vergelding voor wonden En hij die van het recht hierop afziet dit zal een verzoening voor zijn zonden zijn en wie niet rechtspreken bij hetgeen Allah heeft nedergezonden zijn onrechtvaardigen

²
  • Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    pi_28350646
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:17 schreef Youssef het volgende:

[..]

Volgens mij had Bansheeboy al eerder verwezen naar de website waar het op staat:

De Westerse samenleving en de Shari'a, does and dont's
    Jezus christus dat ga ik toch niet doorbladeren. geef me dan toch gewoon de passage waar het staat met een link naar DIE PASSAGE. Als iemand iets specifieks vraagt uit de bijbel dan geef je toch ook geen link naar de gehele bijbel.
    underground forever baby
    pi_28350659
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:17 schreef po-eet het volgende:

[..]

Als jij eens leerde voor jezelf te spreken, dan zou de wereld er al een stuk beter uit zien
    Ach verzuip in een vat zuur jij.
    underground forever baby
    pi_28350669
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De Islam is een religie gebaseerd op de Koran en de Hadith (overleveringen van de Profeet vrede zij met hem en zijn metgezellen, moge Allah tevreden met hen zijn, amin). Er staan in de Koran diverse aya's (versen) die hierover spreken, waaronder de volgende versen in Sourat Al Ma-ida (de Tafel, hoofdstuk 5):

• 44
    Waarlijk Wij zonden de Torah neder waarin leiding en licht was waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen Vreest daarom de mensen niet doch vreest Mij en ruilt Mijn tekenen niet in tegen het wereldse En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden zij zijn ongelovigen

• 45
    En Wij schreven hen daarin voor Een leven voor een leven oog om oog neus om neus oor om oor tand om tand en rechtvaardige vergelding voor wonden En hij die van het recht hierop afziet dit zal een verzoening voor zijn zonden zijn en wie niet rechtspreken bij hetgeen Allah heeft nedergezonden zijn onrechtvaardigen

²
  • En wat zijn de boeken die allah heeft neergezonden?
    underground forever baby
    pi_28350683
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:21 schreef Laton het volgende:

[..]

En wat zijn de boeken die allah heeft neergezonden?
    Suske en Wiske, nou goed.
      donderdag 30 juni 2005 @ 01:22:42 #284
    13462 BansheeBoy
    pi_28350690
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:21 schreef Laton het volgende:

[..]

En wat zijn de boeken die allah heeft neergezonden?
    "Hetgeen Allah heeft nedergezonden" verwijst hier naar de Koran

²
    pi_28350711
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Suske en Wiske, nou goed.
    Ik kan me wel voorstellen dat Laton moeite heeft met dit soort vraagstukken. Zo weet ik o.a. dat Bansheeboy een groot fan is (geweest) van Suske en Wiske. Personen die nooit de lagere school hebben afgemaakt zullen daardoor moeite hebben dit te relativeren
    pi_28350714
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
    Dus wederom mijn vraag: Waar staat in de Koran de Sharia?
    underground forever baby
      donderdag 30 juni 2005 @ 01:24:21 #287
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_28350715
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:22 schreef BansheeBoy het volgende:

²
    Hij verkoopt ze ook middels Ebay!
    Kiezen voor Camel Shipping is wel wat prijzig

pi_28350735
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:24 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat Laton moeite heeft met dit soort vraagstukken. Zo weet ik o.a. dat Bansheeboy een groot fan is (geweest) van Suske en Wiske. Personen die nooit de lagere school hebben afgemaakt zullen daardoor moeite hebben dit te relativeren
    Please zeg, als ik ergens goed in ben is het relativeren. Verder heb je gelijk hoor, ik ben een respectloze klootzak.
    underground forever baby
      donderdag 30 juni 2005 @ 01:27:01 #289
    13462 BansheeBoy
    pi_28350754
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:24 schreef Laton het volgende:

[..]

Dus wederom mijn vraag: Waar staat in de Koran de Sharia?
    De Sharia is op de Koran gebaseerd, de versen die ik je heb gegeven zijn algemeen

²
      donderdag 30 juni 2005 @ 01:28:20 #290
    13462 BansheeBoy
    pi_28350777
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:25 schreef Laton het volgende:

[..]

Verder heb je gelijk hoor, ik ben een respectloze klootzak.
    Ik vind je niet respectloos

²
    pi_28350865
    Bansheeboy, ana rghadi n3s. heiden6 Alhamdoelilahi ladhie ahyana ba3da ma amaatana wa ilayhi noeshur, Laton .
    pi_28350891
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:33 schreef Youssef het volgende:
    Bansheeboy, ana rghadi n3s. heiden6 Alhamdoelilahi ladhie ahyana ba3da ma amaatana wa ilayhi noeshur, Laton .
      donderdag 30 juni 2005 @ 01:36:59 #293
    13462 BansheeBoy
    pi_28350916
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:33 schreef Youssef het volgende:
    Tbarke Llah 3alik akhie, Laton . Dek dou3a khsek tgoul he fsba7, daba khsek tgoul:"Allhoumma bismika amoutou wa a7yaa" of surat Al Ikhlas of Ayaat L Kursi, shouf n ta. Wakha, nsb 3ala khir, tel gheda

²
    pi_28350917
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De Sharia is op de Koran gebaseerd, de versen die ik je heb gegeven zijn algemeen

²
    Aha, gebaseerd! Dus interpretatie..Je zegt toch zelf dat aan het woord van allah niet gesleuteld is..waardoor in tegenstelling bijv tot de bijbel de koran WEL nog geheel hetzelfde zou zijn als 1000 jaar geleden.

Door passages te isoleren uit de koran en derhalve uit de context te halen en uiteraard selectief te zijn in de passage keuze krijg je een soort koransamenvatting die ANDERS is dan de koran. Derhalve is de sharia niet door allah gezonden maar een door mensen geisoleerd wetboek dat onvolledig is.
    underground forever baby
    pi_28350928
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Tbarke Llah 3alik akhie, Laton . Dek dou3a khsek tgoul he fsba7, daba khsek tgoul:"Allhoumma bismika amoutou wa a7yaa" of surat Al Ikhlas of Ayaat L Kursi, shouf n ta. Wakha, nsb 3ala khir, tel gheda

²
    En bedankt vertaal dit ff graag.
    underground forever baby
    pi_28350940
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:37 schreef Laton het volgende:

[..]

En dat stuk van youssef ook graag.
    underground forever baby
      donderdag 30 juni 2005 @ 01:38:49 #297
    13462 BansheeBoy
    pi_28350947
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:37 schreef Laton het volgende:

[..]

Niet zo nieuwsgierig, dit is een Nederlands forum

²
      donderdag 30 juni 2005 @ 01:40:48 #298
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_28350980
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:11 schreef Youssef het volgende:
    Wa anta, kajfa haloek, HarigeKerel
    Mja en nu in het Armeens
    helaas spreken wij leden der harige stam nog geen universele taal
    pi_28351017
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Niet zo nieuwsgierig, dit is een Nederlands forum

²
    Ach dan doe ik ook wel ff flauw in de FB

Edit: verrassend ook weer dat je niet ingaat op het geposte..

[ Bericht 15% gewijzigd door Laton op 30-06-2005 01:55:53 ]
    underground forever baby
    pi_28351720
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 01:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
    Ik weet het
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')