abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:23:51 #201
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28342632
Waar blijft die fokking quote uit de Koran waar die Sharia uitgelegd staat????
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_28342684
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:23 schreef TheMarco het volgende:
Waar blijft die fokking quote uit de Koran waar die Sharia uitgelegd staat????
Die quotes zijn alleen interessant als je Arabisch kunt lezen/spreken aangezien ze blijkbaar niet te vertalen zijn, aldus Banshee
Yeah baby Yeah!
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:26:20 #203
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28342715
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:16 schreef Laton het volgende:

[..]

Teeuwen:

Maar dan ga je met van dat christentuig in discussie en dan;
Hoe weten jullie dat dan zo zeker?
Ja dat staat geschreven.
Maar hoe weten jullie dan dat alles wat geschreven staat waar is??
Ja dat staat ook geschreven.

Dus ik heb altijd als ik met dat tuig in duscussie ga een klein boekje bij me,
daar heb ik ingeschreven "God bestaat niet".

En dan zeggen ze, hoe weet u dat zo zeker?
Ja dat staat geschreven.

Oh dat is heel gek, kijk want hier staat eeeh...

------------

Weet je wat ik ook zo'n ontzettende zak vind???

ALLAH!!!
Allah, met zijn dikke lul !!!

Dan heb je van die hysterische zandmensen die gaan heel hard zo van ALLAH, ALLAH!!!
Weet je jongen, doe eens rustig, doe eens rustig het is hier zo heet weet je wel , en dan van ALLAH ALLAH ALLAH njieuw poef ALLAH!!!!

En van die doodsbange zandvrouwtjes met die doeken om hun kop...
Vraagt de cameraploeg; ”Worden jullie onderdrukt???” “dat moet ik aan mijn man vragen.”

En allah vind alle nederlandse vrouwen hoeren!!!
En daar heeft ie volkomen gelijk in!!!

Maar dan moeten die zandvrouwtjes niet denken, oh dan doe ik snel een doek om mijn kop, ben ik geen hoer meer.
NEE, dan ben je een hoer met een doek om je kop!
Kom op zeg!!
Ah zo, ik had even niet door dat je citeerde.

Ik wil die Koran overigens alleen maar lezen om te weten wat er nou precies wel (en niet) instaat.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_28342739
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:25 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Die quotes zijn alleen interessant als je Arabisch kunt lezen/spreken aangezien ze blijkbaar niet te vertalen zijn, aldus Banshee
Kun je die koran nog ergens goedkoop op de kop tikken?

Mijn wc papier is op...
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:29:11 #205
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28342826
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:25 schreef Elgigante het volgende:

[..]

dat heb ik ook gehoord ja. Daarom heb ik een versie gekozen met de Arabishce en de Nederlandse tekst in kolommen naast elkaar. En uitleg.
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:29:19 #206
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_28342830
sharia is nogal een ruim begrip en is niet meer dan een wetgeving gebaseerd op de koran en daarbij volledig afhankelijk van individuele interpretaties. geen enkel van de islamitische landen geeft precies dezelfde invulling aan die sharia. Zo is de sharia van indonesie is niet gelijk aan de sharia van Iran.
Onze nederlandse wetgeving is bijvoorbeeld ook gebaseerd op christelijke fundamenten. en zou je dus ook een sharia kunnen noemen.
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:29:33 #207
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28342839
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:26 schreef Laton het volgende:

[..]

Mijn wc papier is op...
Des te meer reden om Roemenen van de trap te duwen, toch?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:29:45 #208
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28342850
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:26 schreef Laton het volgende:

[..]

Mijn wc papier is op...
Met alle respect maar als je dit soort opmerkingen in de strijd gooit ben je net zo stompzinnig bezig als BSB.
pi_28342868
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:53 schreef Balthar het volgende:
Ik zal me in ieder geval nooit onderwerpen aan de middeleeuwse wetgeving van de sharia.
Als dat er ooit door komt dan is Nederland bezet en wordt het tijd om in het verzet te gaan.
Daar sluit ik me bij aan.
pi_28342910
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:29 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Met alle respect maar als je dit soort opmerkingen in de strijd gooit ben je net zo stompzinnig bezig als BSB.
Ik weet het
underground forever baby
pi_28342989
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:30 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Daar sluit ik me bij aan.
Als Michelle, Maria en Yvette ook van de partij zijn ik ook!!!

Allo Allo
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_28343018
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik doe niet anders
[..]

Ja vind je het gek, ze reageren op een post van mij, moet ik ook reageren op mijn eigen post?

²
ja maar als iemand in gaat op iets wat je zegt/post en je reageert daar totaal niet op, geef je dus geen weerwoord...
Als je me wil overtuigen moet je dat toch echt doen..

Reageer bv hier eens op
-Vind je het niet raar dat een mening die 200 jaar geleden gold, nu nog steeds 100% toegepast moet worden en over 2000 jaar nog steeds?
De wereld veranderd Banshee, net als de mens, net als de waarheden.

-quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat is juist het toffe van de Islam, het is ultra conservatief, de Islam zal altijd hetzelfde blijven,
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja, daarom is er ook maar één enkele islam en zijn er geen fundamenteel onverenigbare stromingen binnen de islam.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:omdat de kern c.q. de essentie van deze religie elke innovatie in de geloofsleer verbiedt zodat de Islam niet hetzelfde zal overkomen als de vervalste Godsdiensten. Tevens is het onmogelijk om boeken weg te polderen, De Koran zal altijd hetzelfde blijven
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
²
Dat geeft trouwens zelfs nog meer hoop. Wat is er tot zover gebeurd met elk systeem dat niet in staat was om zichzelf aan te passen? Juist, die zijn allemaal ingestort.

Of hierop

Voorlopig slaan aanhangers van Islam variant A nog graag aanhangers van Islam variant B de hersens in. Sjiieten en Soennieten bijvoorbeeld kunnen elkaar niet luchten of zien. Da's het leuke van geloof he, ze denken allemaal dat ze gelijk hebben en gebruiken dezelfde geschriften als bewijs om hun gelijk hiervoor te halen (niet alleen de Islam maar elk geloof).

Dus vertel es BSB, welke van de tig Islam stromingen is 'de Islam' eigenlijk? En waarop baseer je je gelijk?

of

nadelen in mijn ogen.

De sharia zal vooruitgang in de weg staan, bijvoorbeeld gelijke rechten van vrouwen zijn mijn inziens tot stand gekomen in islamitische landen onder invloed van het westen. Als ik even de vergelijking trek met het Vaticaan die ook ultra-conservatief is (ook al zijn de volgelingen het al lang niet meer), zie dat denkbeelden uit het verleden de moderne denkwijzen en wetenschappen onderdrukken of domweg negeren.

Nogmaals, de sharia is geen heilig schrift, want God bestaat niet (en Allah ook niet, for that matter).

Dus ga je gang....
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:35:13 #213
13462 BansheeBoy
pi_28343061
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:29 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Ik meen het oprecht, ik vind het zo jammer dit soort opmerkingen. Ik reageer zoveel mogelijk, en bijna altijd inhoudelijk, hoe wil je dat vergelijken met de post van Laton waarin hij zichzelf van zijn laxerende kant laat zien ???

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:38:16 #214
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28343192
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik meen het oprecht, ik vind het zo jammer dit soort opmerkingen. Ik reageer zoveel mogelijk, en bijna altijd inhoudelijk, hoe wil je dat vergelijken met de post van Laton waarin hij zichzelf van zijn laxerende kant laat zien ???

²
Je hebt op NIETS maar dan ook echt NIETS dat ik in deze discussie op keurig nette wijze heb aangedragen een reactie gegeven. Dus om nou te zeggen dat je inhoudelijk reageert, nee niet echt!

Je post slechts ontwijkende of off-topic reacties. Ik geef toe dat jij je niet hebt verlaagd tot concrete beledigingen zoals Laton wel deed maar veel weerwoord heb ik niet van je gezien. Dus inderdaad je hebt wel gelijk dat ik je posts niet moet vergelijken met die van Laton maar ik wacht nog steeds op vele antwoorden.
pi_28343351
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:38 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Je hebt op NIETS maar dan ook echt NIETS dat ik in deze discussie op keurig nette wijze heb aangedragen een reactie gegeven. Dus om nou te zeggen dat je inhoudelijk reageert, nee niet echt!

Je post slechts ontwijkende of off-topic reacties. Ik geef toe dat jij je niet hebt verlaagd tot concrete beledigingen zoals Laton wel deed maar veel weerwoord heb ik niet van je gezien. Dus inderdaad je hebt wel gelijk dat ik je posts niet moet vergelijken met die van Laton maar ik wacht nog steeds op vele antwoorden.
Het was wel wat laag idd.. Maar tegen BSB is het dan ook zinloos om inhoudelijk te reageren..hij zit lekker in zijn eigen sharia wereldje al en doet niks dan zijn stompzinnige en tevens niet onderbouwde essays te promoten.

TheMarco, dit topic hoort dan ook thuis in onz.
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:43:50 #216
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28343389
Laton ik vermoed dat je wel gelijk hebt. Het was leuk geweest als er andere moslims waren geweest die iets hadden toegevoegd aan dit draadje maar dat lijkt er helaas niet in te zitten. Ik hou het maar voor gezien denk ik want het is inderdaad zinloos.
pi_28343422
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:43 schreef TheMarco het volgende:
Laton ik vermoed dat je wel gelijk hebt. Het was leuk geweest als er andere moslims waren geweest die iets hadden toegevoegd aan dit draadje maar dat lijkt er helaas niet in te zitten. Ik hou het maar voor gezien denk ik want het is inderdaad zinloos.
Met Mutant kun je hier wel een normale discussie over voeren hoor, maar die is even afwezig lijkt het
Yeah baby Yeah!
pi_28343475
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:43 schreef TheMarco het volgende:
Het was overigens jouw ondertitel die me inspireerde tot mijn loze grap.
underground forever baby
pi_28343511
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Met Mutant kun je hier wel een normale discussie over voeren hoor
Het is wachten op hem dan maar..
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:46:39 #220
13462 BansheeBoy
pi_28343518
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:38 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Je verkondigt hier echt onwaarheden, dat meen ik echt. Maar goed, voordat we nog langer hierover in discussie gaan. Ik ben bereid je vragen te beantwoorden, als ze maar duidelijk en concreet zijn. Ik heb nu nl. niet het idee dat ik je posts (bewust) negeer. Dus post aub een lijstje van wat je van mij wilt weten, dan zal ik ze netjes van repliek voorzien. Ok?

²
pi_28343560
Helaas pindakaas, volgende x beter...
Hou t ook voor gezien...
pi_28343601
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je verkondigt hier echt onwaarheden, dat meen ik echt. Maar goed, voordat we nog langer hierover in discussie gaan. Ik ben bereid je vragen te beantwoorden, als ze maar duidelijk en concreet zijn. Ik heb nu nl. niet het idee dat ik je posts (bewust) negeer. Dus post aub een lijstje van wat je van mij wilt weten, dan zal ik ze netjes van repliek voorzien. Ok?

²
Begin eens met de mijne zou ik zeggen, die deel uitmaakt van de post van Marco, het ging om die jaartallen.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:51:32 #223
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28343720
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Ok tegen beter weten in maar om je toch een kans te geven:
quote:
Wat noem jij 'de Westerse manier van denken' ? De gemiddelde westerling is niet homo, doet niet aan partnerruil, steelt niet, volgt ook graag een goede studie en gelooft ook in gelijkwaardigheid etc.
Gelijkwaardigheid houdt overigens ook in dat je homo's respecteert ook al ben je zelf niet homo zoals jij en ik allebei. Je hoeft het niet goed te keuren, slechts te respecteren. Leven en laten leven weet je wel?
quote:
Voorlopig slaan aanhangers van Islam variant A nog graag aanhangers van Islam variant B de hersens in. Sjiieten en Soennieten bijvoorbeeld kunnen elkaar niet luchten of zien. Da's het leuke van geloof he, ze denken allemaal dat ze gelijk hebben en gebruiken dezelfde geschriften als bewijs om hun gelijk hiervoor te halen (niet alleen de Islam maar elk geloof).

Dus vertel es BSB, welke van de tig Islam stromingen is 'de Islam' eigenlijk? En waarop baseer je je gelijk?
quote:
Ik zou ook wel es weten waar precies in de Koran de Sharia staat beschreven. Misschien aardig om dat even te quoten ofzo.

Ik ga hem trouwens binnenkort zelf eens lezen omdat het zinnig is om de mensen met hun eigen geschrift om de oren te kunnen slaan. Is me ook altijd aardig gelukt met de Bijbel en fundamentalistische christenen. Ik weet 99,9% zeker dat er helemaal niks van die aard in de Koran staat. Prove me wrong!
Ik ben een en al oor!
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:54:11 #224
13462 BansheeBoy
pi_28343813
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:51 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Ok tegen beter weten in maar om je toch een kans te geven:
Als je zo begint Ik wilde echt antwoord gaan geven op je vragen, maar als je zo begint, zo negatief geladen, dan is voor mij de kous ook gauw af

²
pi_28343856
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als je zo begint Ik wilde echt antwoord gaan geven op je vragen, maar als je zo begint, zo negatief geladen, dan is voor mij de kous ook gauw af

²

Zo kennen we je weer BSB!
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:55:32 #226
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28343864
quote:

[..]

²

ok helaas, jammer ... jammer ...
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:56:46 #227
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28343916
quote:

[..]

²
sjongejongen BSB, het lijkt bijna alsof je niet inhoudelijk KUNT reageren.
pi_28343933
banshee-boy, ik zou graag serieus op je stellingen in willen gaan, maar je sig en je ondertitel geven aan dat dat zinloos is. Je bent een onvervalste oogkleppen-drager, waar geen discussie mee te voeren is, getuige ook de vele discussies op het forum waar jij onderdeel van bent.

Je bent ervan overtuigd dat Allah bestaat, en vanuit dat uitgangspunt is geen discussie te voeren.
pi_28343960
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:57 schreef SocialDisorder het volgende:
banshee-boy, ik zou graag serieus op je stellingen in willen gaan, maar je sig en je ondertitel geven aan dat dat zinloos is. Je bent een onvervalste oogkleppen-drager, waar geen discussie mee te voeren is, getuige ook de vele discussies op het forum waar jij onderdeel van bent.

Je bent ervan overtuigd dat Allah bestaat, en vanuit dat uitgangspunt is geen discussie te voeren.
Nou nou, wat een negatieve instelling social disorder..
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:00:33 #230
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28344066
Ok om het even over een alternatieve boeg te gooien:

Is er een ANDERE moslim in de zaal die mij (en de rest) uit kan leggen waar in de Koran de sharia beschreven staat en indien dit er helemaal niet instaat kan uitleggen waarom dit fenomeen dan toch bestaat?
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:01:12 #231
13462 BansheeBoy
pi_28344096
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:55 schreef Laton het volgende:

[..]

Zo kennen we je weer BSB!
Dat bedoel ik dus, mensen zijn niet serieus. Ik was vandaag oprechter dan ooit, maar als je zulke moddergooi teksten naar je hoofd geslingerd krijgt kun je niet van me verwachten nog zin te hebben moddergooi mensen van serieuze repliek te voorzien, helaas, maar ik heb ook eer

²
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:02:28 #232
13462 BansheeBoy
pi_28344139
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:57 schreef SocialDisorder het volgende:

Wordt moeilijk voor je om een Moslim te vinden die daar maar ook een klein beetje aan twijfelt. Succes in je zoektocht

²
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:02:39 #233
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28344146
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:49 schreef hanskepanske het volgende:

Een straf als verkrachting opleggen aan een jonge, "reine" vrouw omdat haar achterneef in de derde graad een verhouding had met een getrouwde vrouw is natuurlijk van de zotte.
De straf die jij noemt heeft niets te maken met de Sharia, maar eerder met een vorm van achterlijke cultuur die heerst in bepaalde delen van bijv. India! De Sharia zou de verkrachter aanpakken en de vrouw in bescherming nemen. Maar veel mensen halen religie en cultuur door elkaar wat wel jammer is doordat daardoor de Islam een slechte naam krijgt.
Avenge But One of My Two Eyes
pi_28344199
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, mensen zijn niet serieus. Ik was vandaag oprechter dan ooit, maar als je zulke moddergooi teksten naar je hoofd geslingerd krijgt kun je niet van me verwachten nog zin te hebben moddergooi mensen van serieuze repliek te voorzien, helaas, maar ik heb ook eer

²
Oh lekker makkelijk. TheMarco heeft je al 100x iets gevraagd en nu kom je met je "gevoelens" excuus. Rot toch op man..als je de feiten aan je zijde had had je ze al 1000x gepost..Het enige dat jij te bieden hebt zijn die kansloze basischool servetjes die jij essays noemt. Nee hoor; zo gedraag je je altijd.. en geen belediging en of opmerking minder had daar verandering in gebracht.
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:04:47 #235
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28344219
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:02 schreef Berberleeuw het volgende:

De Sharia zou de verkrachter aanpakken en de vrouw in bescherming nemen.
In Sudan anders niet. Daar wordt een verkrachte vrouw gestenigd tengevolge van de Sharia
pi_28344230
Eens komt er een tijd dat politici moeteninzien dat een multiculturele samenleving niet samengaat met de Islam. De Islam kent maar twee standen, een is moslims en twee is ongelovigen die je moet uitroeien.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:08:17 #237
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28344348
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:04 schreef TheMarco het volgende:

[..]

In Sudan anders niet. Daar wordt een verkrachte vrouw gestenigd tengevolge van de Sharia
Dat iemand zegt dat ze daar de Sharia handhaven wil niet zeggen dat het zo is. De VS beweert ook een democratie te zijn terwijl ze vaak genoeg hebben bewezen dingen te doen die in strijd zijn met democratie. Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen. Was hij een democraat? Je moet alles niet geloven wat je hoort. Wees wat intelligenter en zoek zelf de waarheid.
pi_28344349
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wordt moeilijk voor je om een Moslim te vinden die daar maar ook een klein beetje aan twijfelt. Succes in je zoektocht

²
ik heb christenen en jehova's gevonden die een beetje twijfelden, en moslims vind ik vast ook nog wel. Punt is dat je zo heilig geloofd in Allah en de islam, dat je dat als ultieme en enige waarheid beschouwd. Het is dus onmogelijk voor jou om een standpunt vanuit een ander perspectief te zien. Jij zal nooit begrijpen waarom ik tegen elke vorm van religie die een god aanbidden of een hiërarchische structuur hebben ben. Geloof wat je wil, maar op het moment dat die sharia in Nederland komt, ben ik de eerste die ertegen in opstand kom, want de sharia zoals die aan mij is uitgelegd door mijn Marokkaanse buurman, is de grootste bedreiging voor het vrije woord sinds de Stasi.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:10:30 #239
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28344436
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:08 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik heb christenen en jehova's gevonden die een beetje twijfelden, en moslims vind ik vast ook nog wel. Punt is dat je zo heilig geloofd in Allah en de islam, dat je dat als ultieme en enige waarheid beschouwd. Het is dus onmogelijk voor jou om een standpunt vanuit een ander perspectief te zien. Jij zal nooit begrijpen waarom ik tegen elke vorm van religie die een god aanbidden of een hiërarchische structuur hebben ben. Geloof wat je wil, maar op het moment dat die sharia in Nederland komt, ben ik de eerste die ertegen in opstand kom, want de sharia zoals die aan mij is uitgelegd door mijn Marokkaanse buurman, is de grootste bedreiging voor het vrije woord sinds de Stasi.
Wat was je buurman? Een schriftgeleerd?
pi_28344486
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:08 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Sinds Minister Donner.
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:14:05 #241
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28344586
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:08 schreef Berberleeuw het volgende:
Wees wat intelligenter en zoek zelf de waarheid.
Het is moeilijk de waarheid te vinden in een poel van tendentieuze en emotioneel gekleurde discussies en berichtgeving. Vandaar dat ik ook moslims vraag om te reageren snap je?

Het enige dat ik lees over de sharia is hoe mensen zonder zinnig proces de meest barbaarse en verschrikkelijke straffen krijgen toebedeeld waarbij er een extreem onderscheid wordt gemaakt qua strafmaat afhankelijk van of de overtreder een man dan wel een vrouw is.

Als jij me kunt uitleggen hoe de waarheid omtrend de sharia in elkaar zit en waarom dat iets goeds zou zijn dan hoor ik dat graag.
pi_28344744
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:10 schreef Berberleeuw het volgende:

[..]

Wat was je buurman? Een schriftgeleerd?
schriftgeleerde?

is dat nodig dan? Voorstanders van de sharia hier lijken me ook niet bepaald doorgeleerden op het gebied van de Koran/sharia.
pi_28344851
quote:

[..]

²

Terecht, tegen beter weten in, blijkt alweer.
Power perceived is power achieved.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:22:21 #244
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28344864
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:14 schreef TheMarco het volgende:

Het is moeilijk de waarheid te vinden in een poel van tendentieuze en emotioneel gekleurde discussies en berichtgeving. Vandaar dat ik ook moslims vraag om te reageren snap je?
De waarheid is inderdaad heel lastig te vinden! Maar niet alle moslims die zullen reageren zullen evenveel kennis hebben van de Islam. Merendeel van de Moslims in Nederland noemt zich Moslim maar heeft verder weinig inhoudelijke kennis over de Islam. Dus je moet reacties van Moslims wel zorgvuldig beoordelen en niet alles aannemen wat ze zeggen.
quote:
Het enige dat ik lees over de sharia is hoe mensen zonder zinnig proces de meest barbaarse en verschrikkelijke straffen krijgen toebedeeld waarbij er een extreem onderscheid wordt gemaakt qua strafmaat afhankelijk van of de overtreder een man dan wel een vrouw is.
Doet Amerika ook (Guantenamo) alleen wordt extreem onderscheid gemaakt qua strafmaat afhankelijk of je een baard draagt of niet, passen zij nou volgens jou dan ook de Sharia toe?
quote:
Als jij me kunt uitleggen hoe de waarheid omtrend de sharia in elkaar zit en waarom dat iets goeds zou zijn dan hoor ik dat graag.
De Sharia gaat uit van gelijkheid voor iedere individu uit. Ongeacht geslacht, religie, huidskleur etc.
De rest ken je lezen op diverse websites die neutraal informatie verstrekken over de Islam.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:23:39 #245
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28344905
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:18 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

schriftgeleerde?

is dat nodig dan? Voorstanders van de sharia hier lijken me ook niet bepaald doorgeleerden op het gebied van de Koran/sharia.
Het wetboek van strafrecht is toch ook niet bedacht door een stelletje hefftuckchauffeurs?
pi_28344914
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:18 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

schriftgeleerde?

Sterker nog. De Moslims die hier de sharia in willen voeren moeten hun Koran beter lezen.
Daar staat duidelijk in dat als je in een Niet-Islamitisch land woont je die wetten mag volgen.
Je hoeft dan helemaal de Islam er niet door heen te drukken.
Maar ja, dat is natuurlijk niet zo leuk. Het is beter om de westerse wetten te verachten ( wel de voordelen gebruiken natuurlijk ) dan je te gedragen.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_28344954
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:23 schreef Berberleeuw het volgende:

[..]

Het wetboek van strafrecht is toch ook niet bedacht door een stelletje hefftuckchauffeurs?
maar de koran is wel geschreven door een gek die stemmen hoorde.
pi_28344970
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:23 schreef Balthar het volgende:

[..]

Sterker nog. De Moslims die hier de sharia in willen voeren moeten hun Koran beter lezen.
Daar staat duidelijk in dat als je in een Niet-Islamitisch land woont je die wetten mag volgen.
Je hoeft dan helemaal de Islam er niet door heen te drukken.
Maar ja, dat is natuurlijk niet zo leuk. Het is beter om de westerse wetten te verachten ( wel de voordelen gebruiken natuurlijk ) dan je te gedragen.
dat ben ik met je eens.

probleem met oude schriften is dat we nu met vertalingen van vertalingen van vertalingen rondlopen. dan wil er nog wel eens wat verloren gaan.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:26:01 #249
13462 BansheeBoy
pi_28344978
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:23 schreef Balthar het volgende:

Als het er zo duidelijk in staat ben ik niet de minste om me daar aan te houden (voor zover ik dat niet deed), maar heb je een Koranvers/citaat waar dat staat?

Alvast bedankt.

Groeten,

Quincy Owusu Abeyi

²
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:26:12 #250
123872 Berberleeuw
Uitgestorven
pi_28344986
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:25 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

maar de koran is wel geschreven door een gek die stemmen hoorde.
Diezelfde gek was analfabeet, dus als hij zoiets moois als de koran heeft kunnen schrijven moet er wel een wonder gebeurd zijn

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')