Ach, dan krijgen die marokkanen eindelijk de straffen die iedereen hier op fok eist.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:40 schreef Kentaro het volgende:
Deze week in Vrij Nederland een interview met CDA fractieleider Verhagen. Volgens Verhagen is het slechts een kwestie van tijd voordat de Sharia in Nederland wordt ingevoerd.
Hij spreekt daarin zijn zorgen uit over
moslimfundamentalisten in Nederland:
De AIVD voorspelt dat in de grote steden
volledig geïslamiseerde wijken zullen
ontstaan. Enclaves waar de sharia
heerst. Je ziet het in Canada waar nu al
shariarechtbanken bestaan. In
Engeland kun je ook voor zo'n rechtbank
gedaagd worden als het om familierecht
gaat. Ik zeg niet: Amsterdam West of
Lombok in Utrecht is nu al een
sharia. Maar ik zeg wel: dit is de
tendens, het is reëel, het is geen
angstdroom.
bron: http://www.refdag.nl/website/artikel.php
Zolang ik maar niet voor die rechtbank gedaagd wordt vind ik het bestquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:45 schreef Laton het volgende:
[..]
Ach, dan krijgen die marokkanen eindelijk de straffen die iedereen hier op fok eist.
Ik denk dat best veel Nederlanders de Sharia best zien zitten. Je moet het alleen 'Zero Tolerance' of 'Keihard Aanpakken' noemen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:45 schreef Laton het volgende:
[..]
Ach, dan krijgen die marokkanen eindelijk de straffen die iedereen hier op fok eist.
Dat is zeg maar de islamitsche tegenhanger van de 10 geboden, oftewel een soort wetgeving maar dan afgeleidt van de islamquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:49 schreef Robbie1979 het volgende:
Ehm...ben ik dom als ik niet weet wat een sharia is?
Tja, zolang als die rechtbanken uitsluitend gaan over zaken waar uitsluitend moslims bij betrokken zijn, moeten ze het wat mij betreft zelf weten.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:40 schreef Kentaro het volgende:
Deze week in Vrij Nederland een interview met CDA fractieleider Verhagen. Volgens Verhagen is het slechts een kwestie van tijd voordat de Sharia in Nederland wordt ingevoerd.
Hij spreekt daarin zijn zorgen uit over
moslimfundamentalisten in Nederland:
De AIVD voorspelt dat in de grote steden
volledig geïslamiseerde wijken zullen
ontstaan. Enclaves waar de sharia
heerst. Je ziet het in Canada waar nu al
shariarechtbanken bestaan. In
Engeland kun je ook voor zo'n rechtbank
gedaagd worden als het om familierecht
gaat. Ik zeg niet: Amsterdam West of
Lombok in Utrecht is nu al een
sharia. Maar ik zeg wel: dit is de
tendens, het is reëel, het is geen
angstdroom.
bron: http://www.refdag.nl/website/artikel.php
En zijn we 300 jaar verderquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:53 schreef Balthar het volgende:
Ik zal me in ieder geval nooit onderwerpen aan de middeleeuwse wetgeving van de sharia.
Als dat er ooit door komt dan is Nederland bezet en wordt het tijd om in het verzet te gaan.
en het standaard-antwoord is ook weer van de partij!quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:54 schreef Meki het volgende:
een partijdige bron
en onzin en bangmakerij
Een uiterst kwalijke zaak en een afbreuk van hetgeen we in dit land sinds jaren aan het opbouwen zijn: een beschaafd land waar de wet op mensvriendelijke manier is geregeld en wordt uitgevoerd.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:53 schreef Petera het volgende:
Tja, zolang als die rechtbanken uitsluitend gaan over zaken waar uitsluitend moslims bij betrokken zijn, moeten ze het wat mij betreft zelf weten.
Als het landelijk en voor iedereen wordt ingevoerd emigreer ik per direct. Tenij er geen landen meer over zijn waar de sharia nog niet is ingevoerd.
Hoewel het in dit geval wel redelijk raak isquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en het standaard-antwoord is ook weer van de partij!
Ja.. wat hebben de rechtse partijen er zich tegen verzetquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:50 schreef Tikorev het volgende:
Geweldig zo'n multiculturele samenleving. Elke dag dank ik Links nog op m'n knieën dat ze het erdoor hebben weten te drukken en alle rechtse tegengeluiden vakkundig de mond hebben gesnoerd.
Ok heb je dan ergens een redelijk objectieve bron of reden om aan te nemen dat een meerderheid van de Nederlandse moslims de sharia wil en dat binnen nu en 300 jaar die groep een dusdanige meerderheid vormt dat ze die sharia ook aan de niet islamitische nederlanders op kan leggen?quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:58 schreef Kentaro het volgende:
[..]
misschien dat jij tegen die tijd ook je kop uit het zand haalt
Ik bemerk een bepaalde mate van frustratie... in combinatie met je avatar weet ik wel zeker datquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:50 schreef Tikorev het volgende:
Geweldig zo'n multiculturele samenleving. Elke dag dank ik Links nog op m'n knieën dat ze het erdoor hebben weten te drukken en alle rechtse tegengeluiden vakkundig de mond hebben gesnoerd.
Wat noem jij een utopie? ik zit er anders niet echt om te springenquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is een utopie om te denken dat dit op korte termijn zal gaan gebeuren, dat lijkt me sterk. Maar op de lange termijn is het zeker niet uit te sluiten, sterker nog: ik beloof en garandeer dat de Sharia ooit in Nederland zijn plaats zal kennen, is echt gewoon een kwestie van tijd. Lees anders onderstaand topic van mij:
De ver-islamisering van Nederland en het Westen !²
als jij dit nou even beargumenteerd en onderbouwd wil ik wel met je in discussie gaan, maar juist door dit soort argumentaties word de overheersing van de moslim cultuur in nederland langzaamerhand geoorloofd en kunnen dit soort excessen dus kennelijk ontstaan...quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:54 schreef Meki het volgende:
een partijdige bron
en onzin en bangmakerij
Maar ik ben tegen het principe dat je op basis van iets selectiefs door een ander instantie beoordeeld wordt. Wat is er mis met 1 rechtssysteem?quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:53 schreef du_ke het volgende:
In Canada is idd een dergelijk systeem in werking op sommige plekken. Daar kan je als niet moslim overigens niet voor gedaagd worden.
De drankfabriekanten zullen dit nooit laten gebeuren.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is een utopie om te denken dat dit op korte termijn zal gaan gebeuren, dat lijkt me sterk. Maar op de lange termijn is het zeker niet uit te sluiten, sterker nog: ik beloof en garandeer dat de Sharia ooit in Nederland zijn plaats zal kennen, is echt gewoon een kwestie van tijd. Lees anders onderstaand topic van mij:
denk je dat de Marokkaanse burgers die in Nederland woont Sharia wil gebruiken ?????quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:02 schreef YuckFou het volgende:
[..]
als jij dit nou even beargumenteerd en onderbouwd wil ik wel met je in discussie gaan, maar juist door dit soort argumentaties word de overheersing van de moslim cultuur in nederland langzaamerhad geoorloofd en kunnen dit soort excessen dus kennelijk ontstaan...
wat mij betreft zou iedere rechtbank die naast onze eigen rechtspraak bestaansrecht probeert te krijgen met harde hand gesloten moeten worden.
En wat de plotitie en de schilderswijk betreft geeft dat maar aan op wat voor achterlijke manier justitie hier met haar rechten omgaat, alsof een klein peleton ME niet in staat zou zijn door wat hangjongeren heen te knuppelen...
Ik ben er ook niet voor. Zeker niet. Was even ter verduidelijking bedoeld.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:03 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Maar ik ben tegen het principe dat je op basis van iets selectiefs door een ander instantie beoordeeld wordt. Wat is er mis met 1 rechtssysteem?
het is heel simpel: Als je hier komt wonen verplicht je je tot een aantal zaken, waar respect totv ons rechtssysteem er eentje van is, als je dat niet wilt kun je gewoon verkassen naar een land waar ze jouw vorm van rechtspraak wel aanhangen.
Het klinkt een beetje als een verregaande vorm van maffia/kampers/hells angels die hun eigen klusjes wel opknappen.
En dan heb je gelijk een goed argument om de Sharia wel in te voerenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:04 schreef Laton het volgende:
[..]
De drankfabriekanten zullen dit nooit laten gebeuren.![]()
Op korte termijn is het utopies ja, maar op de lange zou het best kunnen als je de demografie van Nederland bestudeerd, Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen als je begrijp wat ik bedoel.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Nog iets waarom de sharia nooit ingevoerd mag worden...geen islamiet met gevoel voor humor.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dan heb je gelijk een goed argument om de Sharia wel in te voeren²
Effe hypothetisch...quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet voor. Zeker niet. Was even ter verduidelijking bedoeld.
Heb er echter ook geen angst voor dat dit in NL ingevoerd zal gaan worden.
Als moslim ook niet en ik betwijfel of dat wel het geval is in Engeland. Het systeem in Canada is heel simpel: om de rechters wat tijd te besparen, kunnen mensen zelf hun geschillen regelen, eventueel met een bemiddelaar. Er waren dus joodse en katholieke bemiddelaars, die bemiddelden in de geest van hun geloven en nu willen imams dat ook doen. Het is geen sjaria, het is een vrijwillige bemiddeling tussen twee volwassenen waarvan de regeling niet in strijd mag zijn met de Canadese wet. Niets nieuws onder de zon, natuurlijk, want dat kan hier ook gewoon. Het is simpelweg de vrijheid van twee individuen om niet-strafbare en niet-criminele zaken met elkaar te regelen. Ja, een vrije, liberale samenleving doet soms pijn, blijkt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:53 schreef du_ke het volgende:
In Canada is idd een dergelijk systeem in werking op sommige plekken. Daar kan je als niet moslim overigens niet voor gedaagd worden.
Het zou misschien kunnen. Maar kijk ook eens naar dorpen als Staphorst. Die zijn ook in anderhalve generatie van overspelige vrouwen met pek en veren besmeerd op een platte kar door het dorp laten rijden naar een behoorlijk aan de nieuwe tijd aangepaste samenleving gegaan waar de klederdracht aan het uitsterven is.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:05 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Op korte termijn is het utopies ja, maar op de lange zou het best kunnen als je de demografie van Nederland bestudeerd, Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen als je begrijp wat ik bedoel.
Uiroeiing van religie is ook een kwestie van tijd, ik heb daar alleen geen slappe essays voor nodig.
Tegen die tijd hebben we onze eigen Osama bin van Oranje Theoquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:07 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Effe hypothetisch...
Over een jaar of 50 zou het zomaar kunnen zijn dat mensen die de sharia aanhangen de meerderheid van de stemgerechtigden vormen en deze vorm van wetgeving middels het democratisch proces er doordrukken.
Je doet net alsof gettovorming te voorkomen is. Wordt eens wijzer...quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:52 schreef SocialDisorder het volgende:
Schlderswijk is al redelijk geïslamiseerd (nog 3 of 4 Nederlandse gezinnen geloof ik, maar daar wordt aan gewerkt om ook die weg te krijgen). En de sharia is daar volgens mij ook al redelijk ingevoerd, aangezien bij huiselijk geweld de politie niet kan komen, ivm dreigende houding van de locale hangjongeren en ouderen tov de politie. Vaak blijft het niet bij een houding alleen..............
Eens, maar hoe neem je het kunstmatig in leven gehouden gevoel voor onveiligheid weg?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:04 schreef Meki het volgende:
[..]
denk je dat de Marokkaanse burgers die in Nederland woont Sharia wil gebruiken ?????
Natuurlijk niet niemand wilt er Sharia alleen een paar gestoorden mensen die het niet weten wat Sharia is
en Verhagen weet het zelf ook niet hij zit alleen stemmen te op te halen en mensen bang te maken![]()
Ook eens, maar hoe zie je dat gebeuren?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:03 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Maar ik ben tegen het principe dat je op basis van iets selectiefs door een ander instantie beoordeeld wordt. Wat is er mis met 1 rechtssysteem?
het is heel simpel: Als je hier komt wonen verplicht je je tot een aantal zaken, waar respect totv ons rechtssysteem er eentje van is, als je dat niet wilt kun je gewoon verkassen naar een land waar ze jouw vorm van rechtspraak wel aanhangen.
Het klinkt een beetje als een verregaande vorm van maffia/kampers/hells angels die hun eigen klusjes wel opknappen.
Ik heb inderdaad geen gevoel voor humor, maar vertegenwoordig ik de Islamitische bevolking in Nederland? Ik denk het niet, en met de sharia is niets mis, het is juist voor goed voor een land, de ouderwetsche old-school normen en waarden komen immers weer huiswaarts en zal respect met vlag en wimpel slagen in de samenleving, eindelijkquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:06 schreef Laton het volgende:
[..]
Nog iets waarom de sharia nooit ingevoerd mag worden...geen islamiet met gevoel voor humor.
Alleen jammer dat we er 50ct's jes voor terug krijgenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zou misschien kunnen. Maar kijk ook eens naar dorpen als Staphorst. Die zijn ook in anderhalve generatie van overspelige vrouwen met pek en veren besmeerd op een platte kar door het dorp laten rijden naar een behoorlijk aan de nieuwe tijd aangepaste samenleving gegaan waar de klederdracht aan het uitsterven is.
Ook onder moslims zal de secularisering toenemen.
Bah respect.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad geen gevoel voor humor, maar vertegenwoordig ik de Islamitische bevolking in Nederland? Ik denk het niet, en met de sharia is niets mis, het is juist voor goed voor een land, de ouderwetsche old-school normen en waarden komen immers weer huiswaarts en zal respect met vlag en wimpel slagen in de samenleving, eindelijk²
ja, ik denk dat zoiets zou kunnen gebeuren ja. Enge gedachte.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:07 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Effe hypothetisch...
Over een jaar of 50 zou het zomaar kunnen zijn dat mensen die de sharia aanhangen de meerderheid van de stemgerechtigden vormen en deze vorm van wetgeving middels het democratisch proces er doordrukken.
Achquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:09 schreef Laton het volgende:
[..]
Alleen jammer dat we er 50ct's jes voor terug krijgen![]()
Wel erg hypothetisch zeg, lijkt een beetje op "bangmakerij".quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:07 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Effe hypothetisch...
Dat vrag ik me af, ik denk dat er een sterkere verbroedering onder moslims is en dat men altijd kleur zal bekennen, ik zie dergelijke zaken somber in.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zou misschien kunnen. Maar kijk ook eens naar dorpen als Staphorst. Die zijn ook in anderhalve generatie van overspelige vrouwen met pek en veren besmeerd op een platte kar door het dorp laten rijden naar een behoorlijk aan de nieuwe tijd aangepaste samenleving gegaan waar de klederdracht aan het uitsterven is.
Ook onder moslims zal de secularisering toenemen.
Nou dat zie ik nog niet gebeuren. De jongeren die nu opgroeien en hun kinderen zullen naar mijn idee wel voldoende de voordelen hebben gezien van een meer seculiere maatschappij.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:07 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Effe hypothetisch...
Eh, dit is dus werkelijk paranoia hé, ik hoop dat je dat doorhebt? De Sharia komt op maar weinig punten overeen met onze grondwet en zal dus altijd verboden zijn in Nederland. Totdat mensen aan de grondwet gaan prutsen. Daarom vond ik Pim Fortuin zo'n gevaarlijke man, die praatte over prutsen aan de grondwet alsof dat de normaalste zaak van de wereld was.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:07 schreef Elgigante het volgende:
Effe hypothetisch...
Het gaat niet om een officiele invoering in Nederland, het gaat over voorsteden die compleet verislamitiseerd zullen zijn (en dat al bijna zijn) waardoor er voldoende voedingsbodem bestaat voor het invoeren van islamitiche wetgeving. Het is niet ondenkbaar dat dit proces zich in de komende 10-20 jaar zich zal voordoen. Als je het hebt over 300 jaar dan heb je in mijn ogen weinig historisch besef. denk maar eens 300 of 100 jaar terug hoe Nederland er toen uitzag.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ok heb je dan ergens een redelijk objectieve bron of reden om aan te nemen dat een meerderheid van de Nederlandse moslims de sharia wil en dat binnen nu en 300 jaar die groep een dusdanige meerderheid vormt dat ze die sharia ook aan de niet islamitische nederlanders op kan leggen?
Dat heb ik ook met Nederlandse vrienden en bekenden als je die over bepaalde zaken hoort is dat gewoon eng. Maar dat wil niet zeggen dat het ook in de praktijk gebracht gaat worden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:12 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat vrag ik me af, ik denk dat er een sterkere verbroedering onder moslims is en dat men altijd kleur zal bekennen, ik zie dergelijke zaken somber in.
Ook islamitische collega's van me die ik behoorlijk westers vind qua uitting, taal en opvattingen komen soms met ideeen en voorbeelden waarbij ik toch behoorlijk met de oren ga flapperen.
Die mensen had ik voor 100% ingeschaald bij de types die wél willen integreren, die wél een aanwinst voor de maatschappij willen zijn en die wéloverwogen beslissingen nemen en ook de andere zijde willen aanhoren, die willen zijn zoals jij en ik.
Niet zo gek onder de huidige druk. Soms denk ik ook wel eens van "krijg allemaal maar de (insert stout woordje). Verbroedering wordt gestimuleerd door bepaalde zaken, je islamitische collega's zullen heus niet anti-Westers of iets dergelijks zijn, maar soms zijn ze het kortzichtige denken gewoon zat, en ik het alleen maar met ze eens zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:12 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat vrag ik me af, ik denk dat er een sterkere verbroedering onder moslims is en dat men altijd kleur zal bekennen, ik zie dergelijke zaken somber in.
Ook islamitische collega's van me die ik behoorlijk westers vind qua uitting, taal en opvattingen komen soms met ideeen en voorbeelden waarbij ik toch behoorlijk met de oren ga flapperen.
Die mensen had ik voor 100% ingeschaald bij de types die wél willen integreren, die wél een aanwinst voor de maatschappij willen zijn en die wéloverwogen beslissingen nemen en ook de andere zijde willen aanhoren, die willen zijn zoals jij en ik.
Is t ookquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:14 schreef RetepV het volgende:
Daarom vond ik Pim Fortuin zo'n gevaarlijke man, die praatte over prutsen aan de grondwet alsof dat de normaalste zaak van de wereld was.
Onzin, het is wel ondenkbaar dat dit plaatsvind aangezien de Nederlandse moslims helemaal niet bekend zijn met de Sharia. Bovendien ligt het ook niet in hun aard/cultuur om de Sharia in te voeren (zie Marokko zelf, die heeft nooit de Sharia gekend).quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:14 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Het gaat niet om een officiele invoering in Nederland, het gaat over voorsteden die compleet verislamitiseerd zullen zijn (en dat al bijna zijn) waardoor er voldoende voedingsbodem bestaat voor het invoeren van islamitiche wetgeving. Het is niet ondenkbaar dat dit proces zich in de komende 10-20 jaar zich zal voordoen. Als je het hebt over 300 jaar dan heb je in mijn ogen weinig historisch besef. denk maar eens 300 of 100 jaar terug hoe Nederland er toen uitzag.
Eisen wij (oa.) het stenigen van mensen?quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:45 schreef Laton het volgende:
[..]
De ver-islamisering van Nederland en het Westen !quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:17 schreef Kjew het volgende:
een meerderheid behalen in een land en hiermee politiek voordeel behalen kan elke bevolkingsgroep wel als die maar hard genoeg doorbroedt...
SHARIA IN NEDERLAND....![]()
dacht het niet...
En maar beweren dat je geen gevoel voor humor hebt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, er zijn heel wat users op Fok te vinden die het stenigen of doden van Marokkanen niet zouden afkeuren.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:18 schreef boyv het volgende:
[..]
Eisen wij (oa.) het stenigen van mensen?
Flikker toch eens een eind op met dat eindeloze gespam van je essaysquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat vraagt om een reactie die behoorlijk inhumaan is... maar misschien tegen die tijd WEL gerechtvaardigd...quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik bedoelde het eigenlijk anders, hoewel ik ook van hen signalen hoor dat men de problemen van enkelen immer moet verantwoorden en dat men daar moe van wordt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet zo gek onder de huidige druk. Soms denk ik ook wel eens van "krijg allemaal maar de (insert stout woordje). Verbroedering wordt gestimuleerd door bepaalde zaken, je islamitische collega's zullen heus niet anti-Westers of iets dergelijks zijn, maar soms zijn ze het kortzichtige denken gewoon zat, en ik het alleen maar met ze eens zijn.
Nee nee die mongool gelooft er heilig in..quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:23 schreef Kjew het volgende:
[..]
Dat vraagt om een reactie die behoorlijk inhumaan is... maar misschien tegen die tijd WEL gerechtvaardigd...![]()
(ik hoop dat je reacties sarcastisch zijn en bedoeld als tegendruk voor de panische, Islam-vrezende Nederlander... anders zie ik het somber voor je in... kan je ook een boekje schrijven over 100 jaar: De puinhopen van ... jaar Islam...)
Je weet niet waar je over praat. Tot voorkort was 'De Mudawwanah' het Marokkaanse wetboek inzake personen-, familie- en erfrecht, gebaseerd op de Sharia, de Islamitische Rechtsgeleerdheid. Pas onlangs heeft de Marokkaanse koning Mohammed VI ingrijpende hervormingen in de Mudawwanah aangekondigd.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, het is wel ondenkbaar dat dit plaatsvind aangezien de Nederlandse moslims helemaal niet bekend zijn met de Sharia. Bovendien ligt het ook niet in hun aard/cultuur om de Sharia in te voeren (zie Marokko zelf, die heeft nooit de Sharia gekend).
Maar waarde Maxi-Cosi, ik meen het serieusquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:20 schreef Laton het volgende:
[..]
En maar beweren dat je geen gevoel voor humor hebt.![]()
Daarom is het ook grappig.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar waarde Maxi-Cosi, ik meen het serieus²
Ik weet niet of het ophitsend is, dan zou je de woorden van een Geert Mak, of een gemiddelde Sp-er, danwel Greenpeace sympatisant ook zo kunnen noemen, feit is dat het een mogelijke veronderstelling is op basis van een evolutie van de huidige situatie. Verhagen geeft nergens aan dat de sharia zeker wordt ingevoerd, alleen wel dat er kans is op, gelijk heeft ie.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:24 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, het is een beetje oud nieuws. Verhagen heeft al eerder zijn ophitsende praatjes gehouden in de Elsevier, met dezelfde strekking.
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1220199quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:22 schreef DrSeuss het volgende:
Zeg TS vertel mij eens waarnaar
De link in de OP verwees want daar
Vind ik niets dan een database-probleem
Geen sharia geen moslims niet één, niet één.
Ik sta voor de volle 126% achter mijn uitspraken. Dit is geen sarcasme, dit is "de wetenschap van het juist inschatten van de situatie", dat vak heb ik me gewoon eigen weten te makenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:23 schreef Kjew het volgende:
Ik hoop dat je reacties sarcastisch zijn en bedoeld als tegendruk voor de panische, Islam-vrezende Nederlander... anders zie ik het somber voor je in... kan je ook een boekje schrijven over 100 jaar: De puinhopen van ... jaar Islam...)
Uitzonderlijk slecht stukjequote:Op woensdag 29 juni 2005 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik weet niet waar ik over praat.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:25 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over praat. Tot voorkort was 'De Mudawwanah' het Marokkaanse wetboek inzake personen-, familie- en erfrecht, gebaseerd op de Sharia, de Islamitische Rechtsgeleerdheid. Pas onlangs heeft de Marokkaanse koning Mohammed VI ingrijpende hervormingen in de Mudawwanah aangekondigd.
Maar waar je de landen daar ziet hervormen, zie je de moslims hier radicaliseren. De oorzaken hiervoor gaan wat buiten dit topic maar het is wel een feit. Je ziet hier al meer hoofdoeken dan in Turkije bv.
Ahem, ik vind het in de VS niet zo goed gaan hoorquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:17 schreef hanskepanske het volgende:
Het houdt ons een beetje bij de tijd. Waarom hebben wij eigenlijk niet de mogelijkheid tot het invoeren van amendementen zoals in de VS?
Welke verrechtsing? De PvdA / GL / SP hebben met elkaar in de peilingen een meerderheid met 77 zetels..Denk maar niet dat Fatima haar hoofddoek in de wilgen hangt als Wouter Bos de scepter zwaait.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ik over praat.De mudawanna daar is geinspireerd en niet gebaseerd op de Sharia, dat zijn 2 verschillende dingen. Bovendien hebben we het als we het over de Sharia in de context van het nieuwsbericht hebben, over de strafrechtelijke versie daarvan. En die geldt daar al helemaal niet. Tot zover het handen afhakken of andere vreemde straffen. Dat er sprake is van radicalisering, is inderdaad een feit. Het valt wel op dat deze radicalisering tegelijkertijd is ingetreden met de verharding/verrechtsing van de NL'se samenleving.
Ja hoor, waar heb jij de afgelopen jaren gezeten man? Wil je beweren dat er geen verrechtsing heeft plaats gevonden in de politiek? Of dat er geen verharding is in de samenlevingquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:34 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Welke verrechtsing? De PvdA / GL / SP hebben met elkaar in de peilingen een meerderheid met 77 zetels..Denk maar niet dat Fatima haar hoofddoek in de wilgen hangt als Wouter Bos de scepter zwaait.
Dat heeft er niet echt mee te maken en is bovendien naar mijn idee gebaseerd op indianenverhalen. Er zijn staten waarin er meer problemen zijn maar er zijn meer staten waar weinig problemen zijn.. maar dit is irrelevant.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:32 schreef RetepV het volgende:
Ahem, ik vind het in de VS niet zo goed gaan hoor.
Omdat we dan niet meer dat gezeik hebben van "wetswijziging waar je 2 jaar op moet wachten".quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:32 schreef RetepV het volgende:
Waarom zouden we het ons moeilijk maken door de mogelijkheid tot amendementen in te voeren?
Och, de dingen die wilders zegt was janmaat nog de bak voor in gegaan. Niet dat ik zeg dat dat nu de oplossing is..maar door verrechtsing te ontkennen maak je jezelf wel een beetje belachelijk.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:34 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Welke verrechtsing? De PvdA / GL / SP hebben met elkaar in de peilingen een meerderheid met 77 zetels..Denk maar niet dat Fatima haar hoofddoek in de wilgen hangt als Wouter Bos de scepter zwaait.
Dan wens ik je veel plezier in de toekomst... *vast belt en een TBS-plekje reserveert voor BB...quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik sta voor de volle 126% achter mijn uitspraken. Dit is geen sarcasme, dit is "de wetenschap van het juist inschatten van de situatie", dat vak heb ik me gewoon eigen weten te maken²
*vast donner belt om het verlof te regelen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:37 schreef Kjew het volgende:
[..]
Dan wens ik je veel plezier in de toekomst... *vast belt en een TBS-plekje reserveert voor BB...
Wow... Ik ben het een keer met Meki eensch!!quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:54 schreef Meki het volgende:
een partijdige bron
en onzin en bangmakerij
Waar zie je mij dat beweren dan? Ik heb het over de peilingen die aangeven datmensen weer meer naar links neigen. Maar het punt is dat moslims zich niet afzetten tegen rechts of links maar tegen de westerse maatschappij. Dat is de vijand van de politieke islam. Met een linkse politiek hebben ze nog wat minder tegenwind.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja hoor, waar heb jij de afgelopen jaren gezeten man? Wil je beweren dat er geen verrechtsing heeft plaats gevonden in de politiek? Of dat er geen verharding is in de samenleving![]()
Hoezo?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wel erg hypothetisch zeg, lijkt een beetje op "bangmakerij".
-quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:40 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Met een linkse politiek hebben ze nog wat minder tegenwind.
Kom hee, alleen omdat een eventuele linkse meerderheid je irriteerd hoef je niet te gaan liegen.quote:
In het licht van de huidige peilingen blijft het gissen. Als de mensen puur op inhoudelijke gronden voor de SP, PvdA e.d. hebben gekozen dan kan je zeggen dat de samenleving van een ruk naar rechts weer terug gaat naar links. De vraag is echter of deze mensen niet gewoon links stemmen omdat ze geen vertrouwen hebben in het huidige rechtse kabinet en ze meer vertrouwen hebben in Bos.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
Ja hoor, waar heb jij de afgelopen jaren gezeten man? Wil je beweren dat er geen verrechtsing heeft plaats gevonden in de politiek? Of dat er geen verharding is in de samenleving![]()
Onzin, het heeft niets met de Westerse maatschappij an sich te maken, eerder met een bepaald soort beleid dat ergens anders gevoerd wordt. 11 september is niet een gevolg van de strijd tussen "het westen en de politieke Islam" (dat willen de Amerikanen maar al te graag beweren), het is een strijd van mensen die menen wraak te nemen op onrecht wat hen deccenia eerder is aangedaan. Religie is slechts een bijzaak en niet een hoofdzaak, andere factoren zetten mensen aan tot religieus fanatisme, je bagetalliseert die oorzaken.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:40 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Waar zie je mij dat beweren dan? Ik heb het over de peilingen die aangeven datmensen weer meer naar links neigen. Maar het punt is dat moslims zich niet afzetten tegen rechts of links maar tegen de westerse maatschappij. Dat is de vijand van de politieke islam. Met een linkse politiek hebben ze nog wat minder tegenwind.
Over 50 jaar is er niet eens een meerderheid aan moslims die stemgerechtigd is, daarom vindt ik het bangmakerij. Daarnaast zijn er zat landen aan te wijzen met 100% moslim kiesgerechtigden en geen Sharia.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoezo?
Als het zo uitkomt ben ik weg uit NL dat zeker, maar het is geen utopische uitkomst dat e.e.a. zo zou kunnen gaan denk ik.
Volgens mij is de verharding / verrechtsing van de Nederlandse samenleving een reactie op de radicalisering.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:29 schreef Mutant01 het volgende:
Dat er sprake is van radicalisering, is inderdaad een feit. Het valt wel op dat deze radicalisering tegelijkertijd is ingetreden met de verharding/verrechtsing van de NL'se samenleving.
een linkse meerderheid irriteerd me niet, hoe kom je erbij. Ook een evt Sharia niet. Het een logisch gevolg van een democratie. Misschien moet je eens een cursus begrijpend lezen volgenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:42 schreef Laton het volgende:
[..]
Kom hee, alleen omdat een eventuele linkse meerderheid je irriteerd hoef je niet te gaan liegen.
Zoals UnleashMitch al melde, dat is een kip-ei verhaal.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:45 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Volgens mij is de verharding / verrechtsing van de Nederlandse samenleving een reactie op de radicalisering.
Je hebt gelijk..ik lijk bansheeboy welquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:46 schreef Kentaro het volgende:
[..]
een linkse meerderheid irriteerd me niet, hoe kom je erbij. Ook een evt Sharia niet. Het een logisch gevolg van een democratie. Misschien moet je eens een cursus begrijpend lezen volgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |