abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28192743
quote:
NPS verdwijnt uit omroepbestel

Nu de coalitiepartijen CDA, VVD en D66 het erover eens zijn geworden, staat het vast dat de NPS uit het omroepbestel zal gaan. Alle programma's die de NPS uitzendt op de publieke tv-zenders zullen, net zoals alle NPS-medewerkers, worden ondergebracht bij andere publieke omroepen. De NPS maakt programma's als Sesamstraat, Het Klokhuis en Het Uur van de Wolf.

Roger van Boxtel, voorzitter van de Nederlandse Programma Stichting, zegt teleurgesteld te zijn dat er niet door de coalitie is besloten om van de NPS een werkmaatschappij te maken, die dan geleid zou worden door het bestuur van de Publieke Omroep.

Daarnaast is Van Boxtel bang dat achtergrondprogramma's die de NPS (mede) produceert, zoals Zembla, NOVA en Buitenhof, zullen verdwijnen door het genomen besluit. Vrijdagmiddag zal het kabinet praten over de toekomst van de publieke omroep.
Bron: FP

De NPS was toch wel een van de meest bizarre constructies van de publieke omroepen. Andere omroepen moeten eerst tienduizenden leden achter zich krijgen voordat zij mogen gaan uitzenden en dan mag uitgerekend de meest linkse zender van Nederland dagelijks met uren televisie allerlei multiculti-propaganda en andere linkse dogma's over Nederland uitstorten zonder dat ze ook maar enige achterban hadden.

Ook de incestueuze relatie tussen de NPS en de VARA was absurd. Samen jarenlang politieke programma's als NOVA maken die rechtstreeks van de PR afdeling van de PvdA zouden kunnen komen. En ondertussen ook nog met documentaires wijzen naar Berlusconi en Fox news.

Haat-programma's als Premtime waar autochtonen structureel als daders werden afgeschilderd, complete serie's van Michael Moore, films van over de hele wereld zolang ze maar niet uit Nederland komen. Het cultuur kanaal van de publieke omroepen dat het voor elkaar krijgt om nog geen 0,001% van de zendtijd te besteden aan Nederlandse cultuur. Ik ben blij dat de NPS verdwijnt...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_28193246
Ik zie de NPS gewoon als een afsplitsing van de NOS, dus als een partijloze omroep. Dat de omroep toevallig op Nederland 3 uitzendt en daarom dus een actualiteitenrubriek maakt met de VARA, vind ik niet echt veel bewijs voor een politieke kleur.

Je fietst iets te snel langs de algemene functie van de NPS en je focust iets te veel op de samenwerking met de VARA, die maar voor enkele programma's geldt (omdat ze nu eenmaal op hetzelfde net zitten).
  vrijdag 24 juni 2005 @ 13:50:47 #3
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_28193263
Geen Raymann is laat ,The Sopranos,Curb your enthousiasm,Buitenhof,Nova
pi_28193335
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 13:50 schreef dvdfreak het volgende:
Geen Raymann is laat ,The Sopranos,Curb your enthousiasm,Buitenhof,Nova
en geen Premtime

wat een grafhekel heb ik aan dat programma zeg
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  vrijdag 24 juni 2005 @ 15:07:03 #5
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28195587
quote:
Het cultuur kanaal van de publieke omroepen dat het voor elkaar krijgt om nog geen 0,001% van de zendtijd te besteden aan Nederlandse cultuur.
Daar hebben we de TROS toch voor? Vanavond is er vast weer een mooie concertregistratie van Jantje Smit of BZN en een kunstprogramma over de schilderijen van Rien Poortvliet of Anton Pieck..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_28196076
Idd, veel andere omroepen zullen e.e.a. wel overnemen. Nova en Sesamstraat zijn onmisbare programma's bijvoorbeeld, zij het voor heel verschillende doelgroepen, maar dan nog...
  vrijdag 24 juni 2005 @ 15:36:24 #7
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_28196457
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 13:52 schreef UnleashMitch het volgende:
en geen Premtime

wat een grafhekel heb ik aan dat programma zeg
Daaaaaaaaaag premtime!! Idd baggerprogramma
Begin bij het begin en eindig nooit!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 15:49:04 #8
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28196872
Dan had ik liever de VPRO, NMO of KRO zien verdwijnen, eigenlijk met hun propaganda
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_28197493
Geen SanderSjow op 3FM meer!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 16:25:48 #10
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_28197988
Goed nieuws! Nu de Vara nog
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 17:14:47 #11
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28199076
Zo, weer een buikspreekpop van de PvdA minder. Nu de TROS, BNN, VARA, KRO en NMO nog.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 17:16:01 #12
93744 Finder_elf_towns
pi_28199100
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 15:24 schreef Waxxer het volgende:
Idd, veel andere omroepen zullen e.e.a. wel overnemen. Nova en Sesamstraat zijn onmisbare programma's bijvoorbeeld, zij het voor heel verschillende doelgroepen, maar dan nog...
Als NOVA onmisbaar heeft dan heeft www.dewaarheid.nu het altijd aan het rechte eind.
pi_28202529
Schandalig... zijn verder geen woorden voor. Het is wel duidelijk dat het CDA weer de verzuiling terug wil of zo... anders zouden ze wel naar de KRO en de NCRV kijken. Wat hebben die nog te bieden? Nee, de NPS was de omroep van de mensen met een gevoel voor goede programma's... en dan heb ik het niet per se over de Nederlandse producties maar vooral de kijk op geniale buitenlandse producties...

Maar ja.. dit kabinet heeft al meer kapot gemaakt dat ons lief was... nee, 4 jaar Balkenende heeft Nederland zeker niet leuker gemaakt. Wat een kut-regering.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:43:51 #14
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28202576
Sesamstraat moet wel behouden blijven, Pino maakt op zijn leeftijd en met zijn kleur immers geen schijn van kans bij het CWI!
pi_28202589
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 16:09 schreef Impry het volgende:
Geen SanderSjow op 3FM meer!
Bij de radio zal het nu helemaal afgelopen zijn met goede programma's.. laten we dat meteen ook maar opdoeken en gaan we alleen nog maar luisteren naar kut-commerciele zenders als Skyradio, YorinFM, Veronica, Slam FM, Noordzee Fm (of hoe dat vehicle nu heet) en RTL-FM...

En dan te bedenken dat men een model al BBC wil hebben... Begin dan eerst maar met die enge fundamentalisten bij de EO eruit te werken
pi_28202623
lol weg met dat Pruimtime
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:45:54 #17
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28202624
Wat is er kut aan Skyradio?
pi_28202649
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:45 schreef HarigeKerel het volgende:
Wat is er kut aan Skyradio?
Sorry ben even niet in de stemming om op jouw lollige reply's te reageren...
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:51:25 #19
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28202772
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Sorry ben even niet in de stemming om op jouw lollige reply's te reageren...
Wat jammer, er komt immers zoveel intressants uit je modempoort
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:52:20 #20
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28202787
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 16:25 schreef Pracissor het volgende:
Goed nieuws! Nu de Vara nog
En Marcel van Dam onder een SUV
pi_28202985
Mooi, kzou bijna weer belasting gaan betalen.
pi_28203021
Maar ze hadden eerst de VARA en Tros eraf moeten trappen idd.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:02:46 #23
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_28203080
NPS was/is (één van) de beste omroep(en) van Nederland. Snap er geen zak van dat hij eruit wordt gegooid.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:12:16 #24
61927 DaveM
uitgefokt
pi_28203393
Dat hele stelsel moet gewoon opgedoekt worden.
Dat de NPS oprot is alvast een goed begin, want deze multiculturele propagandazender heeft geen enkel bestaansrecht (geen betalende leden).
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:22:00 #25
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_28203697
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 13:36 schreef Tikorev het volgende:
De NPS was toch wel een van de meest bizarre constructies van de publieke omroepen. Andere omroepen moeten eerst tienduizenden leden achter zich krijgen voordat zij mogen gaan uitzenden en dan mag uitgerekend de meest linkse zender van Nederland dagelijks met uren televisie allerlei multiculti-propaganda en andere linkse dogma's over Nederland uitstorten zonder dat ze ook maar enige achterban hadden.
Je hebt blijkbaar niet begrepen wat er gaat veranderen. De NPS verdwijnt weliswaar, maar het soort programma's dat de NPS uitzendt blijft gewoon bestaan. Sterker nog, de kans is groot dat het aandeel - zoals jij het noemt - multiculti-propaganda zal toenemen. Het is nl. de bedoeling dat de publieke omroep in de toekomst beter aansluit bij de kijker en dat betekent dat bevolkingsgroepen die nu over het hoofd worden gezien (zoals bijvoorbeeld allochtonen) meer aandacht zullen krijgen.
pi_28204024
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:51 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Wat jammer, er komt immers zoveel intressants uit je modempoort
Anders loop je even naar de hel. Heb gehoord dat ze daar nog een paar vlamvertragers nodighebben..

anyway... bij Netwerk is er van alles over dit onderwerp... en NOVA straks ook.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:44:13 #27
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_28204380
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Bij de radio zal het nu helemaal afgelopen zijn met goede programma's.. laten we dat meteen ook maar opdoeken en gaan we alleen nog maar luisteren naar kut-commerciele zenders als Skyradio, YorinFM, Veronica, Slam FM, Noordzee Fm (of hoe dat vehicle nu heet) en RTL-FM...

En dan te bedenken dat men een model al BBC wil hebben... Begin dan eerst maar met die enge fundamentalisten bij de EO eruit te werken
Fundamentalisten bij de EO? Rouwvoet had een mooi betoog waar jij je volgens mij ook op aangesproken kan voelen, samen met de door jou gehaatte regeringspartijen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_28204727
quote:

[..]

Ook de incestueuze relatie tussen de NPS en de VARA was absurd. Samen jarenlang politieke programma's als NOVA maken die rechtstreeks van de PR afdeling van de PvdA zouden kunnen komen. En ondertussen ook nog met documentaires wijzen naar Berlusconi en Fox news.

Haat-programma's als Premtime waar autochtonen structureel als daders werden afgeschilderd, complete serie's van Michael Moore, films van over de hele wereld zolang ze maar niet uit Nederland komen. Het cultuur kanaal van de publieke omroepen dat het voor elkaar krijgt om nog geen 0,001% van de zendtijd te besteden aan Nederlandse cultuur. Ik ben blij dat de NPS verdwijnt...
Ik ook, al is het slechts een eerste stap op weg naar het compleet afschaffen van het huidige model. Eén publieke omroep op één zender is meer dan voldoende voor Nederland, eventueel twee zenders of themakanalen a la de BBC, prima, maar dan alleen via digitale TV graag.

Weg met de erfenis van een verzuilde maatschappij; een publieke omroep hoort een evenredige afspiegeling te zijn van de maatschappij, en TS heeft wel degelijk een punt: de Nederlandse publieke omroep is zeker de laatste jaren wel heel erg een spreekbuis van links Nederland geweest. En een publieke omroep hoort geen politieke kleur te verspreiden.
pi_28204773
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:44 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Fundamentalisten bij de EO? Rouwvoet had een mooi betoog waar jij je volgens mij ook op aangesproken kan voelen, samen met de door jou gehaatte regeringspartijen.
Ik weet niet waar je op doelt en wat Rouvoet heeft gezegd maar ik kan misschien beter uitleggen wat ik bedoel: we willen toch met zn allen van de verzuiling af. Maar iedereen zit altijd te zeiken over links en dat de PvdA de touwtjes in handen heeft met haar propaganda (hihi, je blijft lachen met dat soort volk ) moet je eens kijken wat de EO allemaal voor een leugens verspreid of suggestieve tv maakt in de vorm van Knevel en die achterlijk gevaarlijke kinderprogramma.

Ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen. Schaf alle omroepen af. Maak er een BBC van, met behoudt van waardevolle programma's (zoals de meeste van de NPS).. schaf meteen al die domme managers en directeuren af... en klaar is kees... en om de boel in de gaten te houden (dat er niet te veel links gebabbelt wordt ( ) richt je een onafhankelijke controleur op om de rechtse huillies tegemoet te komen...
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:01:22 #30
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28204858
Beste omroep verdwijnt, slecht zaak.

Schaf dan alles af.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:07:51 #31
61927 DaveM
uitgefokt
pi_28205016
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:01 schreef popolon het volgende:
Beste omroep verdwijnt, slecht zaak.

Schaf dan alles af.
Betaal-tv is de toekomst.
Kan iedereen zelf bepalen welke omroepen/zenders hij/zij wil sponsoren.
pi_28205105
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:07 schreef DaveM het volgende:

[..]

Betaal-tv is de toekomst.
Kan iedereen zelf bepalen welke omroepen/zenders hij/zij wil sponsoren.
Is dat al ergens zo?
pi_28205120
Dit wordt nog wel teruggedraaid
  vrijdag 24 juni 2005 @ 22:07:15 #34
61927 DaveM
uitgefokt
pi_28206557
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Is dat al ergens zo?
Niet dat ik weet.

Maar tegenwoordig krijgen steeds meer mensen een schotel of kijken tv via internet.
Dus de kijkcijfers van de publieke omroepen zullen alleen nog maar verder teruglopen.
De publieke omroep zal daardoor nog meer draagvlak verliezen, met verdere bezuinigingen tot gevolg.

En dan stappen omroepen vroeg of laat vanzelf uit het stelsel.
Is het dan niet beter om nu alvast te beginnen met het stelsel afbouwen?

overigens moet je hier niet om treuren want er zal altijd interesse blijven voor goede programma's als Zembla en Buitenhof, alleen moet je er dan apart voor betalen ipv via de belastingen. dat heb ik er wel voor over, zeker als ik niet meer mee hoef te betalen aan de Tros of de EO.

[ Bericht 10% gewijzigd door DaveM op 24-06-2005 22:14:58 ]
pi_28207143
Ik persoonlijk ben helemaal niet zo blij met de plannen van Mw. v.d. Laan. Geen amusement meer op de publieke zenders. Althans, geen "pretentieloos" amusement. Wat pretentieloos precies is, kan zij niet uitmaken, dat varieert van mens tot mens.
Prettig, alleen nieuws, sport, cultuur (en daar gaan we weer: "... om de integratie van allochtone bevolkingsgroepen te bevorderen".....een gebed zonder eind!!) en informatie. Ze vindt dus dat er al genoeg amusement bij de commerciëlen te vinden is. Dat is gedeeltelijk waar. Het irritante bij de commerciëlen is alleen dat ze veel series tot het oneindige herhalen (Charmed, Seinfeld, Grace under fire etc.) en er komen nauwelijks nieuwe series bij. En als dat dan eens gebeurt verdwijnen die weer net zo plotseling als ze gekomen waren (Roswell, The Visitor). En niet te vergeten de ellenlange verschrikkelijk irritante reclameblokken, waarvoor de commerciëlen elk jaar weer tienduizenden euro's boete moeten betalen omdat ze het aantal toegestane reclameminuten per uur danig blijven overschrijden. Alsof we nog niet genoeg hebben aan TelSel, RTL Shop en de verneukeratieve belspelletjes, waar eens maatregelen tegen getroffen moeten worden. Ook de reclames voor leningen dienen aan banden gelegd te worden: onze regering vindt dat te veel gezinnen te veel lenen maar de reclames die het geld lenen bevorderen vliegen om onze oren. Ik kan me best voorstellen dat veel mensen die financiëel moeilijk zitten hierin trappen, en misschien blijven trappen.

Volgens mij zou het interessanter zijn als de publieke omroepen gewoon weer terug zouden gaan naar hun situatie in de jaren '60-'70. Toen had iedere omroep zijn "eigen" avond, die dan bestond uit programma's voor de kinderen, nieuws, series voor de oudere jeugd, voor volwassenen, een speelfilm en dat was het. Wat mw. v.d. Laan nu cultuur en informatie noemt kan m.i. ondergebracht worden op Ned. 3, en op Ned. 1 en 2 kunnen de diverse omroepen hun avond om de beurt vullen.
Maar de kogel is nu blijkbaar door de kerk. Hoe e.e.a. straks in 2008 in de praktijk eruit gaat zien moeten we nog maar afwachten.
En wat die NPS / NOS / NTS betreft: dat was volgens mij altijd een soort overkoepelend orgaan in Hilversum.
Zoals de tv-avonden op Ned. 1, 2 en 3 nu ingevuld worden is een chaos. Er is een aantal dagelijks terugkerende programma's, maar verder is 't een onoverzichtelijke bende waar niet veel naar gekeken wordt, denk ik, en dat zal door Van der Laan's ingreep meer verslechteren dan verbeteren.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 22:29:08 #36
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28207178
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Anders loop je even naar de hel. Heb gehoord dat ze daar nog een paar vlamvertragers nodighebben..
Je bent gewoon bang dat het te heet is als jij er komt branden, watje
pi_28207306
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 22:29 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Je bent gewoon bang dat het te heet is als jij er komt branden, watje
Man, Home Sweet Hell is mijn motto sinds m'n zesde
pi_28208607
Premtime was juist Maar blijkbaar vinden sommige mensen het moeilijk om zulke waarheden onder ogen te zien.
pi_28208673
Wel veel racisten hier hoor, krijgen het een beetje benauwd als Premtime feiten aankaart die hun niet aanstaan. Het moest natuurlijk een programma zijn die Marokkanen onder een slecht daglicht stelde
pi_28208727
Premtime is wel aan de drammerige kant maar het laat wel precies zien hoe de verhoudingen in deze maatschappij op het moment zijn... er is geen programma op de buis die zo diep tot de kern van het probleem komt.
pi_28208764
En wat is er eigenlijk ineens mis met Het Klokhuis?
pi_28208900
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 23:19 schreef SCH het volgende:
En wat is er eigenlijk ineens mis met Het Klokhuis?
Snap ik ook niet. Blijkbaar wil het kabinet kinderen zo dom mogelijk houden. Ik verdenk hen sowieso hen ervan om het studeren weer iets van de rijkere bovenlaag te maken. Wie is nou niet met Klokhuis opgegroeid en wie is er nu niet wijzer van geworden?
  vrijdag 24 juni 2005 @ 23:35:55 #43
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_28209262
Het is toch gvd niet te geloven. Gooien ze gewoon een van de weinige omroepen die iets meer diepgang biedt dan Lingo eruit. Ik had begrepen dat de bedoeling was dat het te zinloze amusement zou verdwijnen en nu doen ze gewoon het tegenovergestelde. Wat is nu het idee? 3 afschaffen, Jan Smit en BZN op 2 en de gggristenfundamentalisten op 1? Jezus wat een poor excuse voor een regering zeg .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  vrijdag 24 juni 2005 @ 23:46:32 #44
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_28209576
quote:

[..]

Het staat je volledig vrij om handtekeningen te verzamelen, je eigen omroep op te richten en je eigen verlichte ideeen te verspreiden hoor. Doe iets productiefs/positiefs i.p.v. dit soort ongefundeerd geleuter .
Fotoboek
  zaterdag 25 juni 2005 @ 01:11:30 #45
93744 Finder_elf_towns
pi_28211899
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:02 schreef MeneerGiraffe het volgende:
NPS was/is (één van) de beste omroep(en) van Nederland.
Inderdaad, nu kan de rest van die onzinprogramma's en drammerige multikul-propaganda ook wel weg.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 01:13:56 #46
93744 Finder_elf_towns
pi_28211958
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 23:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Premtime is wel aan de drammerige kant maar het laat wel precies zien hoe de verhoudingen in deze maatschappij op het moment zijn... er is geen programma op de buis die zo diep tot de kern van het probleem komt.
Jij vind dus ook dat de autochtonen (een beetje op stelende Marokkkanen neerkijken hoe durven ze ) de kern van het probleem zijn? Wil je een eindoplossing voor alle autochtonen net als Prem?
pi_28212168
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 01:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Jij vind dus ook dat de autochtonen (een beetje op stelende Marokkkanen neerkijken hoe durven ze ) de kern van het probleem zijn? Wil je een eindoplossing voor alle autochtonen net als Prem?
En die eindoplossing is?

beetje gewaagde en dubieuze verwijzing trouwens, maar goed
  zaterdag 25 juni 2005 @ 02:14:22 #48
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28213066
pi_28213289
Nu de rest van de publieke omroepen nog. Gedwongen winkelnering is niet van deze tijd. Maar daar zullen sommige "progressieven" het wel niet mee eens zijn.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  zaterdag 25 juni 2005 @ 02:43:55 #50
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_28213648
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 02:24 schreef Davitamon het volgende:
Nu de rest van de publieke omroepen nog. Gedwongen winkelnering is niet van deze tijd. Maar daar zullen sommige "progressieven" verstandige mensen het wel niet mee eens zijn.
. En alles wat niet van deze tijd is kan nauwelijks slechter zijn dan de teringbende die "deze tijd" in een hoop opzichten is.

Wat wil je dan, zenders gevuld met belspelletjes, shownieuws & Lingo omdat dat economisch rendabel is?

[ Bericht 17% gewijzigd door keesjeislief op 25-06-2005 02:49:04 ]
Fotoboek
pi_28214083
Dergelijke omroepen nodig hebben om bepaalde idealen en vooroordelen bevestigd te zien worden, vind ik overigens wel een vorm van geestelijke armoede. Maargoed, sommigen hebben er schijnbaar behoefte aan dat iemand ze het handje vasthoudt als ze bepalen hoe ze moeten denken ('opinievorming'). Het liefst natuurlijk met persiflages, zodat het allemaal nog een beetje begrijpelijk blijft.
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Schandalig... zijn verder geen woorden voor.

Wat een kut-regering.
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]
rechtse huillies
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 02:43 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

. En alles wat niet van deze tijd is kan nauwelijks slechter zijn dan de teringbende die "deze tijd" in een hoop opzichten is.
quote:
Wat wil je dan, zenders gevuld met belspelletjes, shownieuws & Lingo omdat dat economisch rendabel is?
Lingo? Waar werd dat ook alweer uitgezonden?

Daarnaast 'argumenteer' je door middel van associatie. Ik heb niks met bovenstaande programma's, maar je doet je best maar.

Voor de rest is er geen reden waarom private organisaties geen kwaliteitsprogramma's (een relatief begrip dus) zouden kunnen maken van hetzelfde niveau (of zelfs juist beter) als de publieken, zolang ze van laatstgenoemde geen oneerlijke concurrentie krijgen.

Maar je blijft altijd mensen houden die menen dat hun smaak en voorkeuren voor bepaalde programma's anderen opgelegd moeten worden. Jammer genoeg (voor deze) kun je ze helaas niet dwingen te kijken, maar kun je ze alsnog lekker wel dwingen mee te betalen aan de door jouw geprefereerde hoogstaande zendtijd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Davitamon op 25-06-2005 03:14:16 ]
  zaterdag 25 juni 2005 @ 03:23:37 #52
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_28214291
Oh god, daar hebben we er weer een, een aanhanger van het heilige privatiseringsgeloof . Joh, de feiten spreken toch voor zich wat betreft de kwaliteitsprogramma's op de commerci"elen? Zie jij een politiek programma a la Buitenhof of Nova? Zie jij discussieprogramma's a la het Lagerhuis? Zie jij films of series die niet zo Hollywoodf"ahig zijn?

Commercielen, het woord zegt het al, hebben (vanuit hun perspectief terecht) schijt aan kwalitatief hoogwaardige programma's die voor een kleinere doelgroep bedoeld zijn als ze dezelfde tijd kunnen vullen met oppervlakkigheid waar ze een grotere doelgroep mee bereiken.
Fotoboek
pi_28214543
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 03:23 schreef keesjeislief het volgende:
Zie jij een politiek programma a la Buitenhof of Nova? Zie jij discussieprogramma's a la het Lagerhuis? Zie jij films of series die niet zo Hollywoodf"ahig zijn?
Het antwoord op je vraag staat reeds in mijn vorige reactie hierboven.
quote:
Commercielen, het woord zegt het al, hebben (vanuit hun perspectief terecht) schijt aan kwalitatief hoogwaardige programma's die voor een kleinere doelgroep bedoeld zijn als ze dezelfde tijd kunnen vullen met oppervlakkigheid waar ze een grotere doelgroep mee bereiken.
Oeh ja die commerciëlen dat zijn van die enge kapitalisten hè.

En inderdaad, niemand is gebaat bij programma's waar geen hond naar kijkt. Behalve dan die selecte groep mensen (waar jij ongetwijfeld onder zal vallen) met een uiterst 'hoogwaardige' smaak. Maar waarom moeten anderen toch altijd gedwongen worden daar aan mee te betalen? Is deze kleine doelgroep superieur aan andere groepen ofzo?...

Als jij en vele anderen behoefte hebt aan 'opinievorming' (zoals ik hierboven al noemde) zal dat heus wel blijven bestaan, maak je geen zorgen.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 03:45:52 #54
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 03:54:59 #55
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28214643
Leuk de Tros mag blijven...... weer 30 jaar herhalingen van Danny Cristian op TV met zijn ontvluchte Poema's. Nog maar niet te spreken over die Tokkie muziek.

Ik kijk er gemengd naar deze maatregel, de meeste programma's keren wel weer terug in een ander jasje. Je kunt alleen maar hopen dat N0VA een soort Netwerk programma wordt.

Maar als alle zenders een afspiegeling moeten zijn van het leden bestand, wat voor soort programma's zullen we dan nog krijgen. ?!. Ik denk weinig allochtonen programma's. En veel te veel eenheidsworst. 0nderscheidend vermogen ten opzichte van de commercielen omroepen is het toverwoord.

Kan de NPS niet een leden wervingsaktie op touw zetten. Ze zouden het zeker niet slecht doen.
pi_28214654
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 03:40 schreef Davitamon het volgende:

[..]

En inderdaad, niemand is gebaat bij programma's waar geen hond naar kijkt. Behalve dan die selecte groep mensen (waar jij ongetwijfeld onder zal vallen) met een uiterst 'hoogwaardige' smaak.
Er kijken wel degelijk veel mensen naar, minder dan naar plat vermaak. Dat klopt. Maar jij als nationalist moet het toch waarderen dat de Nederlandse cultuur, waar het op de commerciële zenders nogal aan ontbreekt, aan de aandacht wordt gebracht onder het Nederlandse volk. Dat is de functie van de publieke omroep namelijk. Nieuw talent, nieuwe concepten en experimentele televisie. Of denk je dat Jiskefet ooit kans had gehad bij een RTL ? In je kansloze kruistocht van het libertarisme vergeet je dat de martk niet altijd gelijk heeft, en dat er een middenweg bestaan. Ik kots een beetje op fundamentalisten eigenlijk, van welk ideaal ook.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 04:18:10 #57
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_28214723
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 03:40 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Het antwoord op je vraag staat reeds in mijn vorige reactie hierboven.
Nee hoor, je beweert dat de commercielen het ook zouden kunnen maken. Ik wijs je erop dat ze dat op dit moment niet doen en dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat ze het in de toekomst wel gaan doen.
quote:
En inderdaad, niemand is gebaat bij programma's waar geen hond naar kijkt. Behalve dan die selecte groep mensen (waar jij ongetwijfeld onder zal vallen) met een uiterst 'hoogwaardige' smaak. Maar waarom moeten anderen toch altijd gedwongen worden daar aan mee te betalen? Is deze kleine doelgroep superieur aan andere groepen ofzo?...
Nee, deze 'kleine' doelgroep is in geen enkel opzicht superieur. Maar de publieke omroep biedt een prachtig podium om ook kleinere doelgroepen te bereiken met specifieke programma's die bij de publieke omroep voor hnun bestaansrecht niet (te erg) van hun economische waarde afhankelijk zijn. Dat is een mooi doel en complementair aan de doelen van de commerciele omroepen.

Wat betreft het meebetalen, dat is blijkbaar je mening over het systeem van collectieve voorzieningen, van mijn belastinggeld worden ook dingen betaald waar ik geen gebruik van maak of geen behoefte aan heb, maar liever dat dan het steeds meer individualiseren en vercommercialiseren van de maatschappij as far as I'm concerned. In dit specifieke geval zie ik het absoluut niet zitten om naar een situatie met alleen commerciele tv en de bijbehorende eenheidsworst te gaan.
quote:
Als jij en vele anderen behoefte hebt aan 'opinievorming' (zoals ik hierboven al noemde) zal dat heus wel blijven bestaan, maak je geen zorgen.
Nogmaals: "ik wijs je erop dat ze dat op dit moment niet doen en dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat ze het in de toekomst wel gaan doen." En het gaat niet per se om opinievorming, het gaat o.a. om brede informatievoorziening, voor allerlei verschillende, kleinere doelgroepen dus ook.
Fotoboek
pi_28214731
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 03:56 schreef gelly het volgende:

[..]
In je kansloze kruistocht van het libertarisme vergeet je dat de martk niet altijd gelijk heeft
Aha, iemand met een afwijkende mening is gewoon 'vergeetachtig'. Bij sommige fundamentalistische regimes zijn andersdenkenden gewoon 'gek' en worden ze in een gesticht gezet, mag ik even van geluk spreken. Verder reuze fascinerend dat je me allerhande titels op plakt (zo'n hokjessysteem is schijnbaar nodig om je wereldbeeld overzichtelijk te houden) en dat je ergens 'een beetje' op kotst. Ruim je het zelf ook weer even op?

Oh en die vragen in mijn vorige reactie staan ook open voor jou.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 04:31:32 #59
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_28214757
Het is een grof schandaal. Nota bene de enige "omroep" die tv-programma's maakt zoals mw van der Laan (DE LAAN UIT MET DIE TRUT) het in principe graag zou zien draait ze de nek om. Nee elke omroep haar eigen leden moet "eigen gekleurde" nieuws programma's gaan maken. Kennelijk is deze regering bang voor progamma's als NOVA, nee dan liever de EO die kostbare zendtijd verspilt aan de "intelligent"-design gedachte.
Geen uur van de wolf, geen Zembla, geen NOVA, geen buitenhof, geen andere tijden, geen output, geen dans, geen City folk, geen dokwerk, geen klassiek, geen raymann is laat, geen telefilms, geen z@ppelin, want je zal ook eens iets hebben waar je met recht trots op kunt zijn.
Wat zal ons resten?
De normen en waarden show , bezuinigen doe je zo!, de klikspaan mag door Jan Peter zijn straatje gaan en de schier oneindige reeks :stoelendans; wie eenmaal zit blijft zitten!

Sinds wanneer gaat de politiek zich godverdomme met de inhoud van programma's bemoeien? En waar gaat dit naar toe? Gaat de gemeenteraad bepalen wat er wel en niet in de theaters mag komen? En Nederland mongolenland laat het allemaal gebeuren, sommigen juichen zelfs. Laat dat investeren in de kenniseconomie ook maar zitten het heeft geen nut meer vrees ik....
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_28214774
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 04:18 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Nee hoor, je beweert dat de commercielen het ook zouden kunnen maken. Ik wijs je erop dat ze dat op dit moment niet doen en dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat ze het in de toekomst wel gaan doen.
Ik zou toch zweren dat ik de term oneerlijke concurrentie heb laten vallen. Dat lijkt me toch wel vrij duidelijk.
quote:
[..]

Nee, deze 'kleine' doelgroep is in geen enkel opzicht superieur. Maar de publieke omroep biedt een prachtig podium om ook kleinere doelgroepen te bereiken met specifieke programma's die bij de publieke omroep voor hnun bestaansrecht niet (te erg) van hun economische waarde afhankelijk zijn. Dat is een mooi doel en complementair aan de doelen van de commerciele omroepen.
Ja erg leuk, een prachtig podium. Kost een paar miljoen, maar dat heb je ook...

Oftewel het is allemaal leuk en aardig voor de mensen die daar op kosten van anderen hun oh zo artistieke ding staan te doen, maar er zijn (momenteel) betere plekken dit geld te besteden, lijkt me zo.
quote:
Wat betreft het meebetalen, dat is blijkbaar je mening over het systeem van collectieve voorzieningen, van mijn belastinggeld worden ook dingen betaald waar ik geen gebruik van maak of geen behoefte aan heb, maar liever dat dan het steeds meer individualiseren en vercommercialiseren van de maatschappij as far as I'm concerned. In dit specifieke geval zie ik het absoluut niet zitten om naar een situatie met alleen commerciele tv en de bijbehorende eenheidsworst te gaan.
[..]

Nogmaals: "ik wijs je erop dat ze dat op dit moment niet doen en dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat ze het in de toekomst wel gaan doen." En het gaat niet per se om opinievorming, het gaat o.a. om brede informatievoorziening, voor allerlei verschillende, kleinere doelgroepen dus ook.
Zolang er vraag naar is, kunnen ook private organisaties hieraan voldoen. Echter hebben deze geen ongelimiteerde geldstroom en zullen ze dus (beter) op de wens van de kijker moeten letten, hetgeen mij enkel positief lijkt. Dat programma's wat betreft 'brede informatievoorziening' (wat dat ook moge zijn) nog niet bij private ondernemingen zijn te vinden lijkt me geen argument, aangezien die ruimte nu nog steeds opgevuld wordt door de publieken.

Vogels beginnen alweer te fluiten, ik ga maar es slapen
pi_28214785
Oftewel : Hallo, ik ben Davitamon. Het TV aanbod kan mij niet plat en commercieel genoeg zijn. Who cares about orginele en vernieuwende TV. Wat heeft het volk meer nodig dan Hart van Nederland en Lijn 6 ? Laten we ook stoppen met wetenschappelijk onderzoek dat nu 0 economisch rendement heeft. Laten we stoppen met het financieren van alles dat 0 economisch rendement heeft. Wat gaat de wereld er mooi uitzien dan ! Dat zal echt een boost zijn voor de kenniseconomie en de algemene ontwikkeling van de Nederlander !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2005 04:50:24 ]
  zaterdag 25 juni 2005 @ 04:44:48 #62
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_28214796
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 02:24 schreef Davitamon het volgende:
Nu de rest van de publieke omroepen nog. Gedwongen winkelnering is niet van deze tijd.
Nee, dat klopt. We leven inderdaad in het tijdperk van de analfabete randdebiel voor wie vervlakking de norm is

Commercie is goed, diepgang is bahahahaaaad.....

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juni 2005 @ 05:07:11 #63
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28214847
Het is het onttrekken van gemeenschapsgeld omdat dit geld wordt opgebracht via belastingen die 'evenredig' worden geheven. Het publieke bestel is gebasseerd op het 'solidariteitsmodel' en daar hebben de neoliberalen een bloedhekel aan.

Dus geld onttrekken omhult met allemaal mooie verhalen "meer marktwerking", "meer keuzevrijheid", "meer concurrentie" en dat soort blablabla. En als dat doorzien wordt komen ze met "Ja we moeten wel want er moet bezuinigd worden" Geen geld *snif*

In de tijd waar zogenaamd geen grote ideologische stromingen meer bestaan zijn deze mensen zo geobserdeerd door hun heilige "marktideologie" dat werkelijk àlles er aan moet geloven. "Ja maar het functioneert niet", "Het kost teveel geld", "We hebben problemen" etc. Nevermind dat hun oplossing geen moer met het eventuele problemen te maken had, zeker geen echte oplossing biedt. En als er geen problemen zijn en het systeem zoals het is werkt goed? Dan drammen ze wel net zolang totdat de domme massa gelooft dat er inderdaad problemen zijn. Ziekenhuizen, zorg, scholen, infrastructuur en vervoer, energievoorziening en nu dus ook media.

Dag samenleving.
pi_28214850
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:07 schreef NorthernStar het volgende:
Het is het onttrekken van gemeenschapsgeld omdat dit geld wordt opgebracht via belastingen die 'evenredig' worden geheven. Het publieke bestel is gebasseerd op het 'solidariteitsmodel' en daar hebben de neoliberalen een bloedhekel aan.
*Eens.
quote:
Dus geld onttrekken omhult met allemaal mooie verhalen "meer marktwerking", "meer keuzevrijheid", "meer concurrentie" en dat soort blablabla. En als dat doorzien wordt komen ze met "Ja we moeten wel want er moet bezuinigd worden" Geen geld *snif*
Dat vind jij mooie verhalen? Jij denkt dat geld aan een boom groeit, in de tuin van Zalm ofzo?

Al ben ik het wel met je eens dat het sneue excuses zijn. Het is tijd voor een partij die gewoon zegt wat ze vindt, en zich niet zo in nevelen hult als de VVD. Helaas is men daar in Nederland tot nu toe nog te politiek correct over, tot nu toe.
quote:
In de tijd waar zogenaamd geen grote ideologische stromingen meer bestaan zijn deze mensen zo geobserdeerd door hun heilige "marktideologie" dat werkelijk àlles er aan moet geloven. "Ja maar het functioneert niet", "Het kost teveel geld", "We hebben problemen" etc. Nevermind dat hun oplossing geen moer met het eventuele probleem te maken had. En als er geen problemen zijn dan drammen ze wel net zolang totdat de domme massa gelooft dat er inderdaad problemen zijn. Ziekenhuizen, zorg, scholen, infrastructuur en vervoer, energievoorziening en nu dus ook media.
Problemen in die sectoren worden verzonnen? Geloof je dat nu zelf?
quote:
Dag samenleving.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  † In Memoriam † zaterdag 25 juni 2005 @ 05:13:54 #65
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28214856
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:10 schreef heiden6 het volgende:

Al ben ik het wel met je eens dat het sneue excuses zijn. Het is tijd voor een partij die gewoon zegt wat ze vindt, en zich niet zo in nevelen hult als de VVD.
Ze zullen wel moeten want anders blijft er niks van hun electoraat over.
pi_28214858
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ze zullen wel moeten want anders blijft er niks van hun electoraat over.
Ja, het is erg triest, maar ik doe er niet meer aan mee. VVD.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 05:15:42 #67
136 V.
pi_28214859
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:10 schreef heiden6 het volgende:
Al ben ik het wel met je eens dat het sneue excuses zijn. Het is tijd voor een partij die gewoon zegt wat ze vindt, en zich niet zo in nevelen hult als de VVD.
Hè ja, D66 of zo

Wat er nu gebeurt, gebeurt alleen omdat D66 zijn gekozen burgemeester niet kreeg.

Paniek, stress, de hoofdreden om als schaamlap voor CDA en VVD te dienen viel weg... o jee, bij nieuwe verkiezingen worden we weggevaagd, snel iets verzinnen, want daar zitten DCA en VVD ook niet op te wachten...

Zooooo, geregeld.

Over fucking 'bestaansrecht' gesproken zeg.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28214860
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:15 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hè ja, D66 of zo

Wat er nu gebeurt, gebeurt alleen omdat D66 zijn gekozen burgemeester niet kreeg.

Paniek, stress, de hoofdreden om als schaamlap voor CDA en VVD te dienen viel weg... o jee, bij nieuwe verkiezingen worden we weggevaagd, snel iets verzinnen, want daar zitten DCA en VVD ook niet op te wachten...

Zooooo, geregeld.

Over fucking 'bestaansrecht' gesproken zeg.

V.
Ik had ook geen plannen om op D '66 te stemmen hoor. Die partij is voor mij echt not done de komende tijd, wat een stel machtsgeile opportunisten.
pi_28214862
Maar goed, als je het afschaffen, of zelfs het inkrimpen van de PO al afdoet als extreem liberaal heb je echt een reality check nodig.
pi_28214864
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 04:41 schreef gelly het volgende:
Oftewel : Hallo, ik ben Davitamon. Het TV aanbod kan mij niet plat en commercieel genoeg zijn. Who cares about orginele en vernieuwende TV. Wat heeft het volk meer nodig dan Hart van Nederland en Lijn 6 ? Laten we ook stoppen met wetenschappelijk onderzoek dat nu 0 economisch rendement heeft. Laten we stoppen met het financieren van alles dat 0 economisch rendement heeft. Wat gaat de wereld er mooi uitzien dan ! Dat zal echt een boost zijn voor de kenniseconomie en de algemene ontwikkeling van de Nederlander !
Je gaf eerder te kennen een afkeer te hebben van hogeropgeleiden, en nu ineens ben je de beschermheer van het wetenschappelijk onderzoek?

Voor de rest ga je niet in op mijn vragen ofwel het aspect van oneerlijke concurrentie, dus zal ik verder ook geen aandacht besteden aan dergelijk argumentatie door associatie. Maar - zoals ik ook al tegen keesjeislief zei - doe vooral je best mij af te schilderen als een fan van plat televisievermaak. Maar kijk zelf niet teveel LINGO, Ter land ter zee en in de lucht en NOVA, daar stomp je zo van af
  zaterdag 25 juni 2005 @ 05:19:21 #71
136 V.
pi_28214865
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik had ook geen plannen om op D '66 te stemmen hoor. Die partij is voor mij echt not done de komende tijd, wat een stel machtsgeile opportunisten.
Maar deze stuiptrekking is verder een mooie, zij het zeldzaam hypocriete, opsteker zeker?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28214869
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:19 schreef Verbal het volgende:

[..]

Maar deze stuiptrekking is verder een mooie, zij het zeldzaam hypocriete, opsteker zeker?

V.
Ik kan er wel om lachen als er op zo'n trieste manier beleid uitgevoerd wordt waar ik (enigszins) achter sta. Het interesseert me eigenlijk geen moer wie dat doet.

D '66 heeft weinig te vertellen in het kabinet, en dat is gewoon terecht. Maar ik heb liever dat ze er nog even zitten, voor de show.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 05:21:34 #73
136 V.
pi_28214870
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:19 schreef Davitamon het volgende:

Voor de rest ga je niet in op mijn vragen ofwel het aspect van oneerlijke concurrentie
Wat is er oneerlijke concurrentie

De CO's zijn toch niet geïnteresseerd in het maken van programma's met wat diepgang, anders hadden ze het de afgelopen 16 jaar allang gedaan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28214872
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

De CO's zijn toch niet geïnteresseerd in het maken van programma's met wat diepgang, anders hadden ze het de afgelopen 16 jaar allang gedaan.

V.
Dat is niet relevant. De ene groep krijgt bakken vol subsidie en de andere niet. Het lijkt me geen ingewikkelde kwestie.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 05:23:32 #75
136 V.
pi_28214874
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik kan er wel om lachen als er op zo'n trieste manier beleid uitgevoerd wordt waar ik (enigszins) achter sta. Het interesseert me eigenlijk geen moer wie dat doet.

D '66 heeft weinig te vertellen in het kabinet, en dat is gewoon terecht. Maar ik heb liever dat ze er nog even zitten, voor de show.
Ja, da's dus mijn hele punt. Er wordt geluld over 'bestaansrecht' van de PO, maar dat het geregeld wordt door een regering zonder bestaansrecht, tsja...da's dan weer fijn.

Maar o, o, o wat zijn we pricipieel voor marktwerking. Mooi hoor, selectieve principes. Heel modern en heel commercieel inderdaad

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28214876
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:07 schreef NorthernStar het volgende:
Dan drammen ze wel net zolang totdat de domme massa gelooft dat er inderdaad problemen zijn. Ziekenhuizen, zorg, scholen, infrastructuur en vervoer, energievoorziening en nu dus ook media.
Inderdaad. Er zijn geen problemen met de zieken- en ouderenzorg. Slaap zacht.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 05:24:22 #77
136 V.
pi_28214878
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is niet relevant. De ene groep krijgt bakken vol subsidie en de andere niet. Het lijkt me geen ingewikkelde kwestie.
Da's nou net wel relevant. Dat het jou niet interesseert, is wat anders.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28214881
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:24 schreef Verbal het volgende:

[..]

Da's nou net wel relevant. Dat het jou niet interesseert, is wat anders.

V.
Mij interesseert het wel degelijk; en het is voor bepaalde dingen relevant. Echter niet voor de vraag of het oneerlijke concurrentie is. Hoe kun jij immers weten hoe alles zou verlopen zonder PO? Die bestaat al veel langer dan de CO, dus ik zie niet in waar je dat op baseert.

Overigens maakt het mij geen fluit uit wat er nu wel en niet door de CO uitgezonden zal worden; al zal ik sommige programma's zeker missen. Het doet niets af aan de principes, en die gaan voor mij boven een goede documentaire.
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:23 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, da's dus mijn hele punt. Er wordt geluld over 'bestaansrecht' van de PO, maar dat het geregeld wordt door een regering zonder bestaansrecht, tsja...da's dan weer fijn.

Maar o, o, o wat zijn we pricipieel voor marktwerking. Mooi hoor, selectieve principes. Heel modern en heel commercieel inderdaad

V.
Mij hoor je niet over bestaansrecht hoor, dat valt nu helemaal niet te beoordelen.
pi_28214884
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
De vraag naar dergelijke programma's wordt nu (nog) opgevuld door de publieken. Private organisaties krijgen dus oneerlijke concurrentie van organisaties die gefinancierd worden door de overheid.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juni 2005 @ 05:34:58 #80
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28214887
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:23 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Inderdaad. Er zijn geen problemen met de zieken- en ouderenzorg. Slaap zacht.
Ja dat zijn de briljantste reply's. Eerst lezen wat je wilt lezen en dan daar antwoord op geven.

Er zijn problemen idd, vaak ontstaan op het moment dat men er geld aan begon te onttrekken.

De heilige markt-ideologie is primair. Het onwrikbare geloof in een systeem dat dè oplossing voor alles moet bieden.

Hell, in vergelijking met deze mensen was Mao een inconsequente amateur.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 05:36:19 #81
136 V.
pi_28214891
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:29 schreef Davitamon het volgende:

[..]

De vraag naar dergelijke programma's wordt nu (nog) opgevuld door de publieken.
Onzin, als ze hadden gewild, hadden ze het allang kunnen doen.
quote:
Private organisaties krijgen dus oneerlijke concurrentie van organisaties die gefinancierd worden door de overheid.
Wat een onzin. Het is toch vrije markt? Ze hoefden toch niet een commerciële omroep te starten in Nederland, als er geen brood mee te verdienen viel? Neuh, in plaats daarvan hebben we nu RTL met drie zenders, SBS met drie zenders, een paar muziekzendertjes, er komt dit najaar nog een Talpaatje om de hoek kijken... Nee, ze hebben het maar zwaar. En maar zeiken over die drie netten van de PO

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28214908
Leuke reacties allemaal.
Iedereen weet dat de publieke omroepen (de grote, waaronder de NOS) links georienteerd zijn.
Nu ineens is het een probleem voor velen. Maar als je je een beetje in de users verdiept, dan zie je hele tegenstrijdige dingen. DIEZELFDE user geeft ook af op de commerciële zender (hoofdzakelijk rechts georienteerde)

Rara, wat klopt er niet aan de wispelturigheid van de FOK!kers???
  zaterdag 25 juni 2005 @ 05:49:40 #83
136 V.
pi_28214925
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:41 schreef LekkerSimpel het volgende:
Leuke reacties allemaal.
Iedereen weet dat de publieke omroepen (de grote, waaronder de NOS) links georienteerd zijn.
Inderdaad. KRO, NCRV, AVRO, TROS, EO... allemaal links.
quote:
Nu ineens is het een probleem voor velen. Maar als je je een beetje in de users verdiept, dan zie je hele tegenstrijdige dingen. DIEZELFDE user geeft ook af op de commerciële zender (hoofdzakelijk rechts georienteerde)

Rara, wat klopt er niet aan de wispelturigheid van de FOK!kers???
Misschien ben ik niet simpel genoeg, maar wie is er wispelturig? Want daarvoor heb je het volgens mij over zogenaamd 'voorspelbare' rechtlijnigheid (en wmb verkeerd geïnterpreteerd).

Maar wat bedoel je nu precies?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28214931
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:34 schreef NorthernStar het volgende:

Er zijn problemen idd, vaak ontstaan op het moment dat men er geld aan begon te onttrekken.
Toch vreemd dan dat het juist van die communistische praktijken zijn in de gezondheidszorg.
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

Onzin, als ze hadden gewild, hadden ze het allang kunnen doen.
Als jij het zegt.
quote:
[..]

Wat een onzin. Het is toch vrije markt? Ze hoefden toch niet een commerciële omroep te starten in Nederland, als er geen brood mee te verdienen viel? Neuh, in plaats daarvan hebben we nu RTL met drie zenders, SBS met drie zenders, een paar muziekzendertjes, er komt dit najaar nog een Talpaatje om de hoek kijken... Nee, ze hebben het maar zwaar. En maar zeiken over die drie netten van de PO

V.
Een markt waarin bedrijven moeten concurreren met (organisaties gefinancierd door) de overheid is geen vrije markt. En inderdaad zijn er aardig van private zenders die ook programma's maken, maar dit zijn veelal programma's in andere genres als waar de publieken in opereren.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 05:59:34 #85
136 V.
pi_28214944
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:51 schreef Davitamon het volgende:

Als jij het zegt.
Fijn dat je het toch met me eens moet zijn
quote:
Een markt waarin bedrijven moeten concurreren met (organisaties gefinancierd door) de overheid is geen vrije markt. En inderdaad zijn er aardig van private zenders die ook programma's maken, maar dit zijn veelal programma's in andere genres als waar de publieken in opereren.
Slechts ten dele waar. Bij de PO maken ze quizzen, bij de CO maken ze quizjes. Beide hebben nieuws, beide hebben discussieprogramma's. Maar voor een ander deel maken de commerciëlen andere programma's dan de PO. En waarom? Omdat DIE programma's geld opleveren. En dat is waarom ze in die business zitten. En dat is prima. Maar voor de mensen die dus NIET geïnteresseerd zijn in Idols, de zoveelste 'jouw vrouw, mijn vrouw'-kloon, of gewoon niet om de tien minuten een reclameblok voor de kiezen willen, of een film graag willen bekijken zonder 20 minuten Hart van Nederland engazomaardoor is er dus de PO.

Sterker nog, de argumenten worden in wezen omgedraaid door Medy cs.
Amusement was namelijk altijd wèl een taak van de PO, maar nu er CO's zijn ineens niet.
En ja, dán wordt het ineens 'higbrow' voor mensen met een kortere attentiespanne.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 06:18:16 #86
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28214979
Ik heb m'n TV gelukkig enige tijd geleden al het raam uitgeflikkerd. Geloof me: het lucht op.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_28214992
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 05:34 schreef NorthernStar het volgende:

De heilige markt-ideologie is primair. Het onwrikbare geloof in een systeem dat dè oplossing voor alles moet bieden.
Merkwaardig genoeg zijn het juist de personen die een heilig vertrouwen hebben in de Staat en overheidsregulering (in plaats van marktwerking), die nu juist tegen de plannen van deze Staat zijn. Blijkbaar is dat (blinde) vertrouwen in Vadertje Staat dus niet helemaal terecht
  zaterdag 25 juni 2005 @ 06:31:48 #88
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28214999
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 23:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Premtime vond ik nu net zo'n beetje het allerslechtste programma op de buis. Een sterk staaltje selectieve, vooringenomen baggerjournalistiek, een soort mulikulturele Pieter Storms of Willibrord Frequin.

Dan kunnen die laatsten het véél beter.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 06:33:17 #89
136 V.
pi_28215001
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 06:24 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Merkwaardig genoeg zijn het juist de personen die een heilig vertrouwen hebben in de Staat en overheidsregulering (in plaats van marktwerking), die nu juist tegen de plannen van deze Staat zijn. Blijkbaar is dat (blinde) vertrouwen in Vadertje Staat dus niet helemaal terecht
Vadertje Staat

Maar blijkbaar heb je een beetje gemist dat dit gedoe met de PO niet echt 'beleid' te noemen valt.

Het is het gevolg van paniekvoetbal van een coalitie die zich mandaatloos weet, maar nog snel even een paar territoriale plasjes kwijt wil.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 06:34:25 #90
136 V.
pi_28215003
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 06:31 schreef Lemmeb het volgende:

Dan kunnen die laatsten het véél beter.
Maar ja, die zijn dan ook commercieel, hè?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28215005
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 06:18 schreef Lemmeb het volgende:
Ik heb m'n TV gelukkig enige tijd geleden al het raam uitgeflikkerd. Geloof me: het lucht op.
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 06:31 schreef Lemmeb het volgende:

Premtime vond ik nu net zo'n beetje het allerslechtste programma op de buis.
Bij de buren gekeken.?
  zaterdag 25 juni 2005 @ 06:37:44 #92
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28215010
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 06:34 schreef Verbal het volgende:

[..]

Maar ja, die zijn dan ook commercieel, hè?

V.
Inderdaad. En ik op de commerciëlen, dus kun je wel nagaan hoe slecht ik die Prem Radhakishun vind.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 06:39:52 #93
136 V.
pi_28215014
Hij overschreeuwt zich een beetje, hè?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 06:49:29 #94
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28215033
Ik overdrijf trouwens nu wel heel erg . Vroeger, een paar jaar geleden, vond ik Prem en zijn programma weldegeljk ook heel erg goed.

Maar het laatste jaar, vooral ook sinds de moord op Van Gogh, is hij sterk veranderd, en inderdaad harder en ongenuanceerder gaan schreeuwen. Dat komt de kwaliteit van z'n reportages en tv-optredens niet ten goede, en dat is gewoon erg jammer .
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:11:33 #95
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_28216948
Uit het Nederlands Dagblad:
'Programmamakers bij de publieke omroep zijn woeden over de jongste omroepplannen van het kabinet. "Een schande", vindt hoofdredacteur Carel Kuyl van de actualiteitenrubriek Nova. Hij suggereert dat de regering wraak wil nemen op de media omdat die te links zouden berichten.

Ben blij dat hij het zelf ter sprake brengt
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:35:11 #96
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_28217493
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 04:37 schreef Davitamon het volgende:

Ja erg leuk, een prachtig podium. Kost een paar miljoen, maar dat heb je ook...

Oftewel het is allemaal leuk en aardig voor de mensen die daar op kosten van anderen hun oh zo artistieke ding staan te doen, maar er zijn (momenteel) betere plekken dit geld te besteden, lijkt me zo.
Ja, laten we er zinloze JSF's voor kopen of nog zo'n Betuwelijn aanleggen, dat is ten minste nuttig. En anders kunnen we natuurlijk altijd nog gewoon bezuinigen, daar hebben we de afgelopen periode nog niet gemoeg mee kapot gemaakt en kapot zullen al die collectieve zaken die nog niet geprivatiseerd zijn!
quote:
Zolang er vraag naar is, kunnen ook private organisaties hieraan voldoen.
Voor de zoveelste keer, dat doen ze momenteel al niet en er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze dat wel gaan doen aangezien het economisch minder rendabel is dan programma's die door de massa bekeken worden. Daar heeft oneerlijke concurrentie geen ruk mee te maken want al die kleine doelgropejes zijn ieder niet groot genoeg om genoemde programma's economisch rendabel te maken zelfs al stappen deze groepen in hun geheel over van publiek naar commercieel.
quote:
Echter hebben deze geen ongelimiteerde geldstroom en zullen ze dus (beter) op de wens van de kijker moeten letten, hetgeen mij enkel positief lijkt. Dat programma's wat betreft 'brede informatievoorziening' (wat dat ook moge zijn) nog niet bij private ondernemingen zijn te vinden lijkt me geen argument, aangezien die ruimte nu nog steeds opgevuld wordt door de publieken.
Wees nou eens reeel man. Gezien het feit dat de programma's voor specifiekere kleinere doelgroepen waar we het over gehad hebben op dit moment al niet door de commercielen gemaakt worden zal dat in de toekomst ook niet gebeuren, kleine doelgroep is nl. economisch niet interessant. Klaar. Alleen commerciele tv = programma's gericht op grote doelgroepen = oppervlakkig (want zo toegankelijk mogelijk) vermaak.
Fotoboek
pi_28217718
Ach publieke omroepen an sich hebben m'n steun. Programma's als het Lagerhuis en Nova (Politiek) etc mogen blijven bestaan. Ze zijn niet geheel onpartijdig maar goed ze bieden iig een goede vorm van diepgaandere programma's. Daarnaast moet je niet vergeten dat een programma als Studio Sport uitgezonden kon worden zonder veelvuldige reclame en achterlijke sms spelletjes juist omdat de burger er via belasting voor betaalt.

Maar dit topic gaat puur over de NPS. Als de NPS dan een programma als Premtime doorgeeft dan begin ik me af te vragen of ik daar m'n geld aan uit wil geven. Een of andere doorgedraaide hindu die z'n linkse gedachtengoed denkt over te brengen door zo hard mogelijk te schreeuwen, nou bedankt maar daar wil ik geen geld voor betalen. Het uitzenden van kwalitatief betere programma's op kosten van de belastingbetaler vind ik geen probleem maar als je Premtime doorgeeft dan boet je toch wel aan geloofwaardigheid in in mijn ogen.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:45:16 #98
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_28217720
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:11 schreef Pracissor het volgende:
Uit het Nederlands Dagblad:
'Programmamakers bij de publieke omroep zijn woeden over de jongste omroepplannen van het kabinet. "Een schande", vindt hoofdredacteur Carel Kuyl van de actualiteitenrubriek Nova. Hij suggereert dat de regering wraak wil nemen op de media omdat die te links zouden berichten.

Ben blij dat hij het zelf ter sprake brengt
Hij zou best wel eens gelijkl kunnen hebben over deze regering. Hoe verschillende politici een tijdje geleden bijna huilend en al galspuiend aan het proberen waren om deze coalitie ook na de volgende verkiezingen voort te kunnen zetten zodat "links niet met de resultaten van deze periode er vandoor kon gaan", echt te sneu voor woorden . Ze zien blijkbaar alles wat links is als de aartsvijand en misschien hebben ze nu bedacht dat hun beste kans op het goed doorkomen van a.s. verkiezingen het afschaffen van programma's als Nove en Buitenhof is. Een staaltje dictatoriale censuur zou ik zeggen. .
Fotoboek
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:49:23 #99
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_28217854
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:45 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Hij zou best wel eens gelijkl kunnen hebben over deze regering. Hoe verschillende politici een tijdje geleden bijna huilend en al galspuiend aan het proberen waren om deze coalitie ook na de volgende verkiezingen voort te kunnen zetten zodat "links niet met de resultaten van deze periode er vandoor kon gaan", echt te sneu voor woorden . Ze zien blijkbaar alles wat links is als de aartsvijand en misschien hebben ze nu bedacht dat hun beste kans op het goed doorkomen van a.s. verkiezingen het afschaffen van programma's als Nove en Buitenhof is. Een staaltje dictatoriale censuur zou ik zeggen. .
Ik hoop dat dit een zwakke poging tot cynisme was.
pi_28217925
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:45 schreef keesjeislief het volgende:
-knip-

Ik hoop dat je jezelf niet serieus neemt ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')