Bron: FPquote:NPS verdwijnt uit omroepbestel
Nu de coalitiepartijen CDA, VVD en D66 het erover eens zijn geworden, staat het vast dat de NPS uit het omroepbestel zal gaan. Alle programma's die de NPS uitzendt op de publieke tv-zenders zullen, net zoals alle NPS-medewerkers, worden ondergebracht bij andere publieke omroepen. De NPS maakt programma's als Sesamstraat, Het Klokhuis en Het Uur van de Wolf.
Roger van Boxtel, voorzitter van de Nederlandse Programma Stichting, zegt teleurgesteld te zijn dat er niet door de coalitie is besloten om van de NPS een werkmaatschappij te maken, die dan geleid zou worden door het bestuur van de Publieke Omroep.
Daarnaast is Van Boxtel bang dat achtergrondprogramma's die de NPS (mede) produceert, zoals Zembla, NOVA en Buitenhof, zullen verdwijnen door het genomen besluit. Vrijdagmiddag zal het kabinet praten over de toekomst van de publieke omroep.
en geen Premtimequote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:50 schreef dvdfreak het volgende:
Geen Raymann is laat ,The Sopranos,Curb your enthousiasm,Buitenhof,Nova![]()
Daar hebben we de TROS toch voor? Vanavond is er vast weer een mooie concertregistratie van Jantje Smit of BZN en een kunstprogramma over de schilderijen van Rien Poortvliet of Anton Pieck..quote:Het cultuur kanaal van de publieke omroepen dat het voor elkaar krijgt om nog geen 0,001% van de zendtijd te besteden aan Nederlandse cultuur.
Daaaaaaaaaag premtime!! Idd baggerprogrammaquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:52 schreef UnleashMitch het volgende:
en geen Premtime
wat een grafhekel heb ik aan dat programma zeg![]()
Als NOVA onmisbaar heeft dan heeft www.dewaarheid.nu het altijd aan het rechte eind.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:24 schreef Waxxer het volgende:
Idd, veel andere omroepen zullen e.e.a. wel overnemen. Nova en Sesamstraat zijn onmisbare programma's bijvoorbeeld, zij het voor heel verschillende doelgroepen, maar dan nog...
Bij de radio zal het nu helemaal afgelopen zijn met goede programma's.. laten we dat meteen ook maar opdoeken en gaan we alleen nog maar luisteren naar kut-commerciele zenders als Skyradio, YorinFM, Veronica, Slam FM, Noordzee Fm (of hoe dat vehicle nu heet) en RTL-FM...quote:
Sorry ben even niet in de stemming om op jouw lollige reply's te reageren...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:45 schreef HarigeKerel het volgende:
Wat is er kut aan Skyradio?
Wat jammer, er komt immers zoveel intressants uit je modempoortquote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Sorry ben even niet in de stemming om op jouw lollige reply's te reageren...
En Marcel van Dam onder een SUVquote:
Je hebt blijkbaar niet begrepen wat er gaat veranderen. De NPS verdwijnt weliswaar, maar het soort programma's dat de NPS uitzendt blijft gewoon bestaan. Sterker nog, de kans is groot dat het aandeel - zoals jij het noemt - multiculti-propaganda zal toenemen. Het is nl. de bedoeling dat de publieke omroep in de toekomst beter aansluit bij de kijker en dat betekent dat bevolkingsgroepen die nu over het hoofd worden gezien (zoals bijvoorbeeld allochtonen) meer aandacht zullen krijgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:36 schreef Tikorev het volgende:
De NPS was toch wel een van de meest bizarre constructies van de publieke omroepen. Andere omroepen moeten eerst tienduizenden leden achter zich krijgen voordat zij mogen gaan uitzenden en dan mag uitgerekend de meest linkse zender van Nederland dagelijks met uren televisie allerlei multiculti-propaganda en andere linkse dogma's over Nederland uitstorten zonder dat ze ook maar enige achterban hadden.![]()
Anders loop je even naar de hel. Heb gehoord dat ze daar nog een paar vlamvertragers nodighebben..quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:51 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Wat jammer, er komt immers zoveel intressants uit je modempoort![]()
![]()
![]()
Fundamentalisten bij de EO? Rouwvoet had een mooi betoog waar jij je volgens mij ook op aangesproken kan voelen, samen met de door jou gehaatte regeringspartijen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Bij de radio zal het nu helemaal afgelopen zijn met goede programma's.. laten we dat meteen ook maar opdoeken en gaan we alleen nog maar luisteren naar kut-commerciele zenders als Skyradio, YorinFM, Veronica, Slam FM, Noordzee Fm (of hoe dat vehicle nu heet) en RTL-FM...
En dan te bedenken dat men een model al BBC wil hebben...Begin dan eerst maar met die enge fundamentalisten bij de EO eruit te werken
![]()
Ik ook, al is het slechts een eerste stap op weg naar het compleet afschaffen van het huidige model. Eén publieke omroep op één zender is meer dan voldoende voor Nederland, eventueel twee zenders of themakanalen a la de BBC, prima, maar dan alleen via digitale TV graag.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:36 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Bron: FP
De NPS was toch wel een van de meest bizarre constructies van de publieke omroepen. Andere omroepen moeten eerst tienduizenden leden achter zich krijgen voordat zij mogen gaan uitzenden en dan mag uitgerekend de meest linkse zender van Nederland dagelijks met uren televisie allerlei multiculti-propaganda en andere linkse dogma's over Nederland uitstorten zonder dat ze ook maar enige achterban hadden.![]()
Ook de incestueuze relatie tussen de NPS en de VARA was absurd. Samen jarenlang politieke programma's als NOVA maken die rechtstreeks van de PR afdeling van de PvdA zouden kunnen komen. En ondertussen ook nog met documentaires wijzen naar Berlusconi en Fox news.![]()
Haat-programma's als Premtime waar autochtonen structureel als daders werden afgeschilderd, complete serie's van Michael Moore, films van over de hele wereld zolang ze maar niet uit Nederland komen. Het cultuur kanaal van de publieke omroepen dat het voor elkaar krijgt om nog geen 0,001% van de zendtijd te besteden aan Nederlandse cultuur. Ik ben blij dat de NPS verdwijnt...![]()
Ik weet niet waar je op doelt en wat Rouvoet heeft gezegd maar ik kan misschien beter uitleggen wat ik bedoel: we willen toch met zn allen van de verzuiling af. Maar iedereen zit altijd te zeiken over links en dat de PvdA de touwtjes in handen heeft met haar propaganda (hihi, je blijft lachen met dat soort volkquote:Op vrijdag 24 juni 2005 20:44 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Fundamentalisten bij de EO? Rouwvoet had een mooi betoog waar jij je volgens mij ook op aangesproken kan voelen, samen met de door jou gehaatte regeringspartijen.
Betaal-tv is de toekomst.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 21:01 schreef popolon het volgende:
Beste omroep verdwijnt, slecht zaak.
Schaf dan alles af.
Is dat al ergens zo?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 21:07 schreef DaveM het volgende:
[..]
Betaal-tv is de toekomst.
Kan iedereen zelf bepalen welke omroepen/zenders hij/zij wil sponsoren.
Niet dat ik weet.quote:
Je bent gewoon bang dat het te heet is als jij er komt branden, watjequote:Op vrijdag 24 juni 2005 20:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Anders loop je even naar de hel. Heb gehoord dat ze daar nog een paar vlamvertragers nodighebben..
Man, Home Sweet Hell is mijn motto sinds m'n zesdequote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:29 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Je bent gewoon bang dat het te heet is als jij er komt branden, watje![]()
Snap ik ook niet. Blijkbaar wil het kabinet kinderen zo dom mogelijk houden. Ik verdenk hen sowieso hen ervan om het studeren weer iets van de rijkere bovenlaag te maken. Wie is nou niet met Klokhuis opgegroeid en wie is er nu niet wijzer van geworden?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:19 schreef SCH het volgende:
En wat is er eigenlijk ineens mis met Het Klokhuis?
Het staat je volledig vrij om handtekeningen te verzamelen, je eigen omroep op te richten en je eigen verlichte ideeen te verspreiden hoor. Doe iets productiefs/positiefs i.p.v. dit soort ongefundeerd geleuterquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:36 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Bron: FP
Ook de incestueuze relatie tussen de NPS en de VARA was absurd. Samen jarenlang politieke programma's als NOVA maken die rechtstreeks van de PR afdeling van de PvdA zouden kunnen komen. En ondertussen ook nog met documentaires wijzen naar Berlusconi en Fox news.![]()
Haat-programma's als Premtime waar autochtonen structureel als daders werden afgeschilderd, complete serie's van Michael Moore, films van over de hele wereld zolang ze maar niet uit Nederland komen. Het cultuur kanaal van de publieke omroepen dat het voor elkaar krijgt om nog geen 0,001% van de zendtijd te besteden aan Nederlandse cultuur. Ik ben blij dat de NPS verdwijnt...![]()
Inderdaad, nu kan de rest van die onzinprogramma's en drammerige multikul-propaganda ook wel weg.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 20:02 schreef MeneerGiraffe het volgende:
NPS was/is (één van) de beste omroep(en) van Nederland.
Jij vind dus ook dat de autochtonen (een beetje op stelende Marokkkanen neerkijken hoe durven zequote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Premtime is wel aan de drammerige kant maar het laat wel precies zien hoe de verhoudingen in deze maatschappij op het moment zijn... er is geen programma op de buis die zo diep tot de kern van het probleem komt.
En die eindoplossing is?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 01:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Jij vind dus ook dat de autochtonen (een beetje op stelende Marokkkanen neerkijken hoe durven ze) de kern van het probleem zijn? Wil je een eindoplossing voor alle autochtonen net als Prem?
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 02:24 schreef Davitamon het volgende:
Nu de rest van de publieke omroepen nog. Gedwongen winkelnering is niet van deze tijd. Maar daar zullen sommige "progressieven" verstandige mensen het wel niet mee eens zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |