abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:19:38 #1
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_28184678


Gran Turismo
"The Real Driving Simulator". Dit vierde deel uit de legendarische en uiterst populaire Gran Turismo serie is nog groter, nog beter, nog mooier en nog sneller. Ieder deel in de Gran Turismo serie legt de lat weer hoger en GT4 is hier zeker geen uitzondering.

Features
  • Meer dan 700 auto's van 80 verschillende autofabrikanten. Van klassiekers uit begin vorige eeuw tot concept modellen die nog moeten verschijnen.
  • Plek voor 1000 auto's in je garage (ze moeten er dus allemaal inpassen).
  • Meer dan 50 circuits om over te racen. De meeste gebaseerd op bestaande locaties.
  • Photomode. Vereeuwig je favoriete bolide op de mooiste locaties en print het uit op een USB printer, of zet de plaatjes op USB-Stick.
  • B-Spec mode. Wees manager over een CPU bestuurder en leer 'm steeds beter rijden.
  • Lan multiplayer en Lan multiscreen gameplay mogelijk.
  • Het wordt pas ècht een simulatie met het officiële USB-stuur, de Driving Force Pro van Logitech, met z'n krachtige force feedback en 900º stuurrotatie.


    Links
  • Officiële Gran Turismo site
  • Officiële (Japanse) GT4 site
  • GTPlanet
  • IGN
  • Gamespot

    Voorgaande Topics
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08

    (OP)
  •   vrijdag 24 juni 2005 @ 09:20:03 #2
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_28184688
    En alweer een deeltje erbij....
      vrijdag 24 juni 2005 @ 09:22:01 #3
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_28184738
    Hier de laatste berichtjes:

    Slotter schreef:

    quote:
    Op vrijdag 24 juni 2005 06:18 schreef Dacide het volgende:
    Oh welke auto hebben jullie gebruikt voor het 1e toernooi van het stars en stripes gebeuren...

    We krijgen hem maar niet gefixed (alles overige USA races hebben we al lang goud)

    Zwaar opgefokte Ford GT, probleem bij die race is een beetje dat wat je ook inzet je een veel zwaardere tegenstander krijgt. Heb uiteindelijk het eens geprobeerd met die race-versie van de GT, nogal getuned, en daar is het me uiteindelijk mee gelukt. Zolang je die Chaparral (sp?) maar niet tegen je krijgt heb je mazzel, dat is een waardeloze auto om tegen te rijden.....

    ----------------------------------------------
    Dacide schreef:

    Hmmz, jammer...

    Heb ook al met de GT en met de Le Mans GT geprobeerd, maar kreeg steeds die chapperal 2J tegenover me...

    Toen ik een mindere auto probeerde kreeg ik weer idd zo'n zwaardere auto tegen over me.

    Nu maar bidden dat ik een keertje niet de Chapperal tegenover me krijg.

    En anders spaar ik door voor een Panoz esperante (4.500.000) Ik neem aan dat die gehakt van hem maakt (zeker als ie fully tuned is)

    Wie heeft er zelf al eens in de chapperal gereden (2j)... met die propellers achterop

    IK dacht eerst dat ie turbine aandrijving had... Wat blijkt.. de propellers zuigen lucht onder de auto vandaan, waardoor er een soort van vacuum ontstaat. Hierdoor wordt de auto tegen de weg aan gezogen en heeft ie een ongelofelijke grip...

    Heftig

    http://www.mulsannescorner.com/chaparral2j.html
    pi_28185635
    Chapperal, is dat die amerikaan met 3 versnellingen??? Ik weet het niet zeker, maar als het dat ding was, heeft ie wel een lekker geluidje

    Ik hoop dus ook dat het in GT5 beter wordt aangepakt, want nu weet je nooit van tevoren waar je tegen moet racen...
    K vond de pk-restrictie van GT2 wel fijn

    [edit] Heb ff op de gegeven site gekeken, en inderdaad dat ding heeft 3 versnellingen [/edit]
    pi_28185680
    Wanneer komt de GT4 versie met online-mogelijkheden uit?
    (Sorry als dat in één van de eerdere delen al is gezegd, het is te warm om al die topics door te gaan lezen)
    pi_28185761
    Volgens mij komt dat niet meer, we zullen moeten wachten op GT5. De netwerkstructuur was er volgens de makers niet geschikt voor....
      vrijdag 24 juni 2005 @ 10:10:39 #7
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_28185910
    quote:
    Op vrijdag 24 juni 2005 09:58 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Chapperal, is dat die amerikaan met 3 versnellingen??? Ik weet het niet zeker, maar als het dat ding was, heeft ie wel een lekker geluidje

    Ik hoop dus ook dat het in GT5 beter wordt aangepakt, want nu weet je nooit van tevoren waar je tegen moet racen...
    K vond de pk-restrictie van GT2 wel fijn

    [edit] Heb ff op de gegeven site gekeken, en inderdaad dat ding heeft 3 versnellingen [/edit]
    Lol, heeft ie maar 3 versnellingen ja?
    Dat wist ik niet... Misschien toch maar eens kopen (rond de 1 miljoen dacht ik)

    Die ene concept heeft maar 1 versnelling.. zo'n elektrodingetje (dacht toyota). die trekt in een ruk door van 0 tot 330 km/h ongeveer

    En die nike one heeft er 8 of 9 dacht ik.
    pi_28186009
    quote:
    Op vrijdag 24 juni 2005 10:04 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Volgens mij komt dat niet meer, we zullen moeten wachten op GT5. De netwerkstructuur was er volgens de makers niet geschikt voor....
    Nou als dat zo is ga ik geen GT4 kopen dus... Ik heb hem gespeeld en ik vind hem nou niet zo revolutionair veel beter dan GT3. Ok... een stuk uitgebreider is 'ie wel, maar ja, lekker boeiend.
    pi_28186058
    Een van mijn favoriete wagens is de Mercedes-Benz 190 E 2.5-16V Evolution II



    Hoe geweldig is dat rondje over de Nordschleife met die license test? Je moet echt vechten om dat beest op de weg te houden, heerlijk vind ik dat.
    War. War never changes.
      vrijdag 24 juni 2005 @ 10:23:04 #10
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_28186211
    Gister lekker time trials tegen een vriend gedaan. Met een lotus elise (die dikste)... wat een speelbakkie is dat toch...

    3 uur lang rondetijden verbeteren op laguna seca
      vrijdag 24 juni 2005 @ 11:38:22 #11
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28188394
    quote:
    Oh welke auto hebben jullie gebruikt voor het 1e toernooi van het stars en stripes gebeuren...

    We krijgen hem maar niet gefixed (alles overige USA races hebben we al lang goud)
    Je zult het niet geloven maar ik heb die gedaan met de Caddilac Cien (ongetuned, misschien dan alleen race benden als dat mag in dat toernooi) Want ik kreeg steeds die Corvette CR5 en dan heb je geen kans. Toen maar die Cien gepakt en geen raceauto tegenstanders. Was wel een uitdaging trouwens
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
      vrijdag 24 juni 2005 @ 11:50:18 #12
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_28188854
    hmm ik heb de cien ook al geprobeerd... wel fully tuned... kregg weer die chapparal.
    pi_28212521
    Die Chapperal... wat een ding is dat toch ook hè? Ik moet die US-event ook nog steeds halen, maar welke auto ik ook gebruik, ik heb steeds die Chapperal als tegenstander! En daar is geen beginnen aan! Ik denk dat ik nog maar even doorspaar en 'm zelf koop! Maar dan moet ik natuurlijk wel weer een beetje tijd hebben om 4 te spelen!
      zaterdag 25 juni 2005 @ 18:35:03 #14
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_28228944
    hmm nu toch ECHT een keer een gaan halen... nu klaar met school dus nu wel tijd
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
      zaterdag 25 juni 2005 @ 22:51:00 #15
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28236257
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 18:35 schreef CybPraetorian het volgende:
    hmm nu toch ECHT een keer een gaan halen... nu klaar met school dus nu wel tijd
    met een beetje geluk ligt ie straks nog als platinum in de winkel
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_28263821
    quote:
    Op vrijdag 24 juni 2005 09:22 schreef Dacide het volgende:
    Hier de laatste berichtjes:

    [quote]Dacide schreef:

    Hmmz, jammer...

    Heb ook al met de GT en met de Le Mans GT geprobeerd, maar kreeg steeds die chapperal 2J tegenover me...

    Toen ik een mindere auto probeerde kreeg ik weer idd zo'n zwaardere auto tegen over me.

    Nu maar bidden dat ik een keertje niet de Chapperal tegenover me krijg.

    En anders spaar ik door voor een Panoz esperante (4.500.000) Ik neem aan dat die gehakt van hem maakt (zeker als ie fully tuned is)
    Die Chapperal is verschrikkelijk om tegen te rijden, verloor bij de eerste race 10-15 sec. per rondje met een volledige getunde Saleen S7 en dat is echt geen doetje. Het is toch een kwestie van een paar keer proberen, de AI past de tegenstand aan aan de auto die jezelf kiest geloof ik.
    Vraag me af of die Panoz Esperante (geweldige auto, heeft ook als Batmobiel geacteerd in een van de eerdere Batman films) iets tegen die Chapperal kan. Die Panoz is veel zwaarder (+ raceauto's dus niet veel meer lichter te maken) en heeft volgens mij ongetuned een heel stuk minder PK's.
    quote:
    Wie heeft er zelf al eens in de chapperal gereden (2j)... met die propellers achterop

    IK dacht eerst dat ie turbine aandrijving had... Wat blijkt.. de propellers zuigen lucht onder de auto vandaan, waardoor er een soort van vacuum ontstaat. Hierdoor wordt de auto tegen de weg aan gezogen en heeft ie een ongelofelijke grip...

    Heftig

    http://www.mulsannescorner.com/chaparral2j.html
    Bizar concept, dacht zelf ook dat het een turbine-aangedreven auto was! Ben nooit zo into Trans-Am races geweest, dus kende deze auto eigenlijk niet. 't Is wel een beest om tegen te rijden iig.
    pi_28279152
    By the way, iemand dit ding ooit gezien of uitgeprobeerd???

    http://www.radicauk.com/product/rc73910.htm

    Voor $ 80 een racestoeltje met stuur en pedalen....
      maandag 27 juni 2005 @ 18:01:06 #18
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_28279338
    wie o wie heeft de beruchtte chapperal gekocht?

    Ben benieuwd hoe ie rijdt... inarcade mode kan ik hem nog niet selecteren.

    Wil hem misschien kopen (of de panoz)... maar credits izjn ook niet eindig.
    pi_28283206
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 18:01 schreef Dacide het volgende:
    wie o wie heeft de beruchtte chapperal gekocht?

    Ben benieuwd hoe ie rijdt... inarcade mode kan ik hem nog niet selecteren.

    Wil hem misschien kopen (of de panoz)... maar credits izjn ook niet eindig.
    Zo duur is ie toch niet? 1,2 mln credits geloof ik, iig heel wat goedkoper dan die Panoz die je eerst al wilde aanschaffen....
      maandag 27 juni 2005 @ 20:51:49 #20
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_28283515
    ik heb nu nog maar 600.000 credits

    (ff nog wat b-speccen dan)
    pi_28284171
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 17:55 schreef Slotter het volgende:
    By the way, iemand dit ding ooit gezien of uitgeprobeerd???

    http://www.radicauk.com/product/rc73910.htm

    Voor $ 80 een racestoeltje met stuur en pedalen....
    Wel gezien (online), maar dat ding moet je niet kopen. Het is namelijk gewoon een controller in stuurvorm (geen force feedback en lang niet zo precieze besturing als de DFP).
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 18:01 schreef Dacide het volgende:
    wie o wie heeft de beruchtte chapperal gekocht?

    Ben benieuwd hoe ie rijdt... inarcade mode kan ik hem nog niet selecteren.

    Wil hem misschien kopen (of de panoz)... maar credits izjn ook niet eindig.
    Ik denk dat dit de volgende auto is die ik koop. Zit nu op de 870.000 credits dus dat wordt nog eventjes doorsparen.
    pi_28293615
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 20:51 schreef Dacide het volgende:
    ik heb nu nog maar 600.000 credits

    (ff nog wat b-speccen dan)
    Ah, dat kan dan een probleem zijn idd. Ging even uit van mijn eigen 8,500,000 credits. Kom je toch eea te kort. Heb je die MERCEDES-BENZ AMG CLK-GTR Race Car '98 toevallig? Als je die evt. verpats heb je weer genoeg dough om die Chapparal te kopen, het is toch niet echt een competetieve auto dus.... Begrijp ik ook niet echt eigenlijk, de BMW Mclaren GTR F1 en de genoemde Mercedes deden het in RL erg goed op Le Mans (de BMW heeft 'em in '96 en '97 volgens mij gewonnen) maar in het spel komt ie niet echt goed mee imho.
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 21:26 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Wel gezien (online), maar dat ding moet je niet kopen. Het is namelijk gewoon een controller in stuurvorm (geen force feedback en lang niet zo precieze besturing als de DFP).
    [..]
    Nah, was ik ook niet van plan, heb mijn race-cockpit uiteindelijk en dat bevalt nog steeds perfect. Bovendien kun je voor dat geld ook niet echt gek veel verwachten, maar voor mensen die een goedkoop en simpel alternatief zoeken voor een DFP en zelfbouw tafel oid, ids het misschien wel een idee. Aan de andere kant is het wel weer gaaf als je met een paar man zo'n ding koopt voor LAN'en (GT4 moet dat uiteindelijk ondersteunen, toch? nog niet geprobeerd).
    quote:
    Ik denk dat dit de volgende auto is die ik koop. Zit nu op de 870.000 credits dus dat wordt nog eventjes doorsparen.
    Heb ik nou zou belachelijk veel credits of koop ik te weinig???

    Iemand de Lupo Cup of Peugot 206 Cup al gereden? De eerste is best lollig, de 2de is best pittig. Dacht met een volledige getunede 206 16V wel even makkelijk te winnen maar werd volledig zoek gereden....
      dinsdag 28 juni 2005 @ 12:40:07 #23
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28299391
    quote:
    Op dinsdag 28 juni 2005 09:19 schreef Slotter het volgende:

    Heb ik nou zou belachelijk veel credits of koop ik te weinig???

    Iemand de Lupo Cup of Peugot 206 Cup al gereden? De eerste is best lollig, de 2de is best pittig. Dacht met een volledige getunede 206 16V wel even makkelijk te winnen maar werd volledig zoek gereden....
    1. Ik heb ook veel credits

    2. Die 2 cups stelden niks voor (mijn auto was stuk sneller )
    Bij de 206 had ik die 206RC gepakt en vol getuned, dan hebben ze geen kans
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_28299941
    quote:
    Op dinsdag 28 juni 2005 12:40 schreef Xtr3mE het volgende:

    [..]

    1. Ik heb ook veel credits

    2. Die 2 cups stelden niks voor (mijn auto was stuk sneller )
    Bij de 206 had ik die 206RC gepakt en vol getuned, dan hebben ze geen kans
    Gelukkig, voelde me al zo'n patser worden....

    Ah, verkeerde auto blijkbaar, toch vreemd want dan moeten die RC's ook zwaar getuned zijn.
    Lupo Cup was niet zo lastig, maar wel leuk. Geluid van een tot 250bhp opgefokte Lupo is toch niet verkeerd. Alleen zou ik niet in het echte leven met zo'n wagentje 240kmu willen rijden geloof ik.
    pi_28299966
    quote:
    Op dinsdag 28 juni 2005 09:19 schreef Slotter het volgende:
    Heb ik nou zou belachelijk veel credits of koop ik te weinig???
    Ik denk dat je zoveel credits hebt, omdat jij ook wel eens auto's vèrkoopt. Ikzelf verkoop alleen de auto's die ik dubbel heb.
    pi_28300479
    quote:
    Op dinsdag 28 juni 2005 12:56 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Ik denk dat je zoveel credits hebt, omdat jij ook wel eens auto's vèrkoopt. Ikzelf verkoop alleen de auto's die ik dubbel heb.
    Doe ik alleen als ik echt geld nodig heb of dubbele auto's heb. Heb vrij veel opgestreken met de FGT (15 races a 150.000 + 3.000.000 voor de serie), de 1000 Miles! (4 * 150.000 + 300.000 voor de serie) en een aantal endurance races. En aangezien je dan toch redelijk competetieve auto's wint, koop je bijna geen nieuwe wagen meer. Zo nu en dan eens om een fabrikanten race te rijden of gewoon een wagen die ik cool vind (Viper, Saleen, e.d.).
    Maar goed, hoe verder je komt in het spel hoe groter de prijzen worden.
    En ik probeer 8 mln credits apart te houden voor dag 680 (of 690), zit nu ergens rond 550. Die zwarte Le Mans bakken moeten er wel komen natuurlijk.....Niet dat het echt heel zinvol is, maar het is wel lollig.
    Hoorde trouwens dat bij 100% compleet je een zwarte F1 bak zou krijgen, weet iemand of dat klopt?

    Raced iedereen trouwens nog een beetje met dit warme weer? Vond het vorige week op een gegeven moment buiten TE heet. Ventilator op de TV en gaan...!!!!
    pi_28300622
    quote:
    Op dinsdag 28 juni 2005 13:11 schreef Slotter het volgende:
    ...
    En ik probeer 8 mln credits apart te houden voor dag 680 (of 690). Die zwarte Le Mans bakken moeten er wel komen natuurlijk.....Niet dat het echt heel zinvol is, maar het is wel lollig.
    ...
    Ben je trouwens niet al làng voorbij dag 680? Ik zit alweer op 1400 of zoiets. En toen het bij mij dag 680 was had ik làng niet genoeg geld voor die zwarte Le Mans bakken.
    pi_28300836
    quote:
    Op dinsdag 28 juni 2005 13:15 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Ben je trouwens niet al làng voorbij dag 680? Ik zit alweer op 1400 of zoiets. En toen het bij mij dag 680 was had ik làng niet genoeg geld voor die zwarte Le Mans bakken.
    Nee, ga niet zo snel.
    Zit op dag 550 of zoiets, ergens in die buurt of zo.
    Met dag 1400 moet je ze al weer een keer voorbij hebben zien komen volgens mij. Na dag 699 reset het tweedehands auto-aanbod zich weer.
      dinsdag 28 juni 2005 @ 16:12:04 #29
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28306470
    quote:
    Op dinsdag 28 juni 2005 13:15 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Ben je trouwens niet al làng voorbij dag 680? Ik zit alweer op 1400 of zoiets. En toen het bij mij dag 680 was had ik làng niet genoeg geld voor die zwarte Le Mans bakken.
    Same shit here...:S ik zal nog wel later kijken bij welke dag ik zit maar die 700 ben ik al maanden geleden voorbij gereden.....


    -edit-

    Dag 1640

    [ Bericht 2% gewijzigd door Xtr3mE op 28-06-2005 16:28:45 ]
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
      dinsdag 28 juni 2005 @ 17:34:40 #30
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28309265
    Zo net een vage 'bug' in het spel tegengekomen...
    Ik kon niet meer A-spec rijden met welke auto dan ook en op welk circuit dan ook

    Zie hier

    Gelukkig na een restart van de PS2 werkt het gelukkig weer. maar wel vaag zoiets...

    Gelijk maar een kopie van mijn memorycard gemaakt op de 2e mem want nu nog opnieuw beginnen met GT4.... Zou ik niet kunnen
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_28317842
    quote:
    Op dinsdag 28 juni 2005 17:34 schreef Xtr3mE het volgende:
    Zo net een vage 'bug' in het spel tegengekomen...
    Ik kon niet meer A-spec rijden met welke auto dan ook en op welk circuit dan ook

    Zie hier

    Gelukkig na een restart van de PS2 werkt het gelukkig weer. maar wel vaag zoiets...

    Gelijk maar een kopie van mijn memorycard gemaakt op de 2e mem want nu nog opnieuw beginnen met GT4.... Zou ik niet kunnen
    Aaaaaah, tering dat is schrikken!!!! Raar verhaal zeg, idd geen slecht idee om even een kopie te maken.
      zaterdag 2 juli 2005 @ 22:39:29 #32
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_28427798
    natuurlijk rijd het met een stuurtje stukken beter, maar ik neem toch aan dat met de analoge stick de wagen prima te besturen is...?
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
      zondag 3 juli 2005 @ 11:13:08 #33
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28438867
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 22:39 schreef CybPraetorian het volgende:
    natuurlijk rijd het met een stuurtje stukken beter, maar ik neem toch aan dat met de analoge stick de wagen prima te besturen is...?
    ik rij zelf met digitale toetsen en gaat perfect
    (rijden met analoog kan ik echt niet en vind ik ook zo )
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_28462854
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 11:13 schreef Xtr3mE het volgende:
    ik rij zelf met digitale toetsen en gaat perfect
    (rijden met analoog kan ik echt niet en vind ik ook zo )
    Je mist zó veel...
    pi_28470672
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 00:30 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Je mist zó veel...
    Ben ik op zich met je eens, MAAR een goed stuur is best nog een uitgave (DFP rond de 100-125 eur) en je moet ook nog iets hebben waar het ding op een normale, speelbare manier op kan staan.
    Nu ben ik enorm tevreden over de combi GT4-DFP-racestoel maar ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen dat geld ervoor over heeft en ook ruimte over heeft voor een zelfbouw oplossing.
    GT3 heb ik nog gespeeld met een stuurtje op m'n knieen en gas/rempedalen op de grond maar dat was echt zwaar waardeloos; geen racehouding en lastig te besturen plus de pedalen schoven continu weg.
      maandag 4 juli 2005 @ 13:49:29 #36
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28474918
    Ik dacht bij mezelf: Ik ga eens alle S-License op Goud halen en misschien krijg je dan een vette bak..

    Krijg je deze:



    met wel 2 versnellingen en een top van 89 km/h !

    voor niks al die moeite gedaan....
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_28476847
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 13:49 schreef Xtr3mE het volgende:
    Ik dacht bij mezelf: Ik ga eens alle S-License op Goud halen en misschien krijg je dan een vette bak..

    Krijg je deze:

    [[url=http://img93.imageshack.us/img93/8634/img00005dm.th.jpg]afbeelding][/URL]

    met wel 2 versnellingen en een top van 89 km/h !

    voor niks al die moeite gedaan....
    Ach, je hebt toch een prachtige klassieker?!?!? Nee, kan me voorstellen dat als je je hebt zitten uitsloven op de S-license tests en je hebt alles op goud gehaald je enigszins teleurgesteld bent.
    Geloof dat er maar een of twee auto's de moeite zijn bij het afronden van die tests. Maar goed, het is natuurlijk wel stoer als je alles op goud hebt. Gisteren toevallig zelf ook net mee begonnen maar ik heb nogal problemen met de rally-tests.
      maandag 4 juli 2005 @ 14:49:32 #38
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28477168
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 14:41 schreef Slotter het volgende:

    [..]

    Ach, je hebt toch een prachtige klassieker?!?!? Nee, kan me voorstellen dat als je je hebt zitten uitsloven op de S-license tests en je hebt alles op goud gehaald je enigszins teleurgesteld bent.
    Geloof dat er maar een of twee auto's de moeite zijn bij het afronden van die tests. Maar goed, het is natuurlijk wel stoer als je alles op goud hebt. Gisteren toevallig zelf ook net mee begonnen maar ik heb nogal problemen met de rally-tests.
    Die zijn juist makkelijk als je het beetje 'anders' doet, dan bedoel ik de sneeuw rally's, gewoon met je achterkant net ff de snowbanks aanraken (niet rammen) en je verliest geen tijd in die hairpins.

    Het langste was ik bezig met de Suzuka en El Capitain. rest viel reuze mee
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
      maandag 4 juli 2005 @ 15:10:26 #39
    97491 Deviant1nl
    Villalosbol
    pi_28477960
    Ook maar soort van tvp. Zit nu op 36% en speel het eventjes minder. Misschien over paar dagen weer even spelen. ben nu ook forza aan het doen
    Wat quote je raar...?
    Lets move to Club 11 on the 12th floor...
    Kleine hater!
    Dev set
      maandag 4 juli 2005 @ 16:05:50 #40
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28479931
    License B ook done:





    Waar krijg je nou een vette bak ???
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_28482793
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:05 schreef Xtr3mE het volgende:
    License B ook done:

    [[url=http://img11.imageshack.us/img11/7831/img00029yq.th.jpg]afbeelding][/URL]



    Waar krijg je nou een vette bak ???
    LICENSE EXAMS:
    B(Bronze) : VOLKSWAGEN Lupo 1.4 '02
    B(Silver) : MAZDA KUSABI '03
    B(Gold) : HONDA S500 '63
    A(Bronze) : PONTIAC Sunfire GXP Concept '02
    A(Silver) : ACURA DN-X '02
    A(Gold) : NISSAN SKYLINE GT-R (Gran Turismo Version) '01
    IB(Bronze) : NIKE One 2022
    IB(Silver) : MAZDA RX-8 Concept (Type-II) '04
    IB(Gold) : JENSEN HEALEY Interceptor Mk.III '74
    IA(Bronze) : NISMO 270R '94 (S14)
    IA(Silver) : NISSAN GT-R Concept (TokyoShow) '01
    IA(Gold) : DOME ZERO '78
    S(Bronze) : MERCURY Cougar XR-7 '67
    S(Silver) : PONTIAC Solstice Coupe Concept '02
    S(Gold) : FORD Model T Tourer '15

    Imho eigenlijk alleen bij A alles goud....de rest heb je bijster weinig aan. Of je kunt ze niet gebruiken of het zijn onwijs verouderde, niet-competetieve wagens. Wel vaag, je zou verwachten dat er wat verband bestaat tussen de license, brons/zilver/goud en de wagen die je wint. Dat je bij A baggerbakken krijgt, okay, maar bij S op goud een T-Fordje.....??????
      maandag 4 juli 2005 @ 18:53:27 #42
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28485269
    Thx

    Valt idd tegen dat je na je moeite met een kut auto beloond wordt.
    In GT2 kreeg je nog vette bakken (FTO LM Race Car en de Toyota GT-One Race Car 99)
    Daar deed je nog tenminste moeite voor.
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_28502055
    Precies, da's mijn punt ook. Sowieso snap ik ook niet waarom je auto's krijgt waar je eigenlijk weinig mee kan (zoals die T-ford, maar ook de Nike, eenje en die Mercedes motor carriages). Slaat werkelijk nergens op. Gelukkig zitten er nog een hele berg gave andere auto's in, maar soit.
    Ik heb GT2 niet gespeeld, ben pas aangehaakt sinds GT3 maar daar vond ik het toch beter. In GT4 vind ik dan wel weer prettiger dat er niet 4 mogelijke prize cars na een evenement te winnen zijn.
    Anders was je voor de Polyphony Formula auto zo nu en dan weet ik hoe vaak rondjes aan het draaien op de oval. Leverde dan wel weer een hoop geld op.
    pi_28506091
    Daar had ik dan mijn eigen B(roer)-spec driver voor
    pi_28506306
    lol Jij hebt dus blijkbaar geen behoefte aan de digitale versie in GT4? Of houdt je broer het gezien na 23 uur Le Mans of de Ring?

    Tja, mocht dat allemaal zelf doen...toch irritant als je een aantal keer na elkaar niet de auto krijgt die je wilt hebben.
    pi_28506601
    Nee, nu doet de b-spec het zelf. maar in GT4 wilde mijn broer best wel een paar rondjes rijden....
    Nu met de DFP vind hij het ook wel leuk, alleen jammer dat je geen echte koppeling/versnellingsbak hebt.. http://www.actlab.com/Products/race1.htm
      donderdag 7 juli 2005 @ 14:09:21 #47
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28588096
    Wie zei ook alweer dat er geen Porsches in GT4 zaten ?



    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_28588946
    Wat is er met dat plaatje aan de hand? Trouwens, welke race zou dat moeten zijn dat je die EVO's tegenkomt?
      donderdag 7 juli 2005 @ 14:51:16 #49
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28589163
    Dat plaatje is een billboard op Infineon raceway

    Wat bedoel je met die EVo's ? De Lancer Evo cup ?
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_28590385
    Aha, op die manier! Zijn volgens mij Porsche 911 GT1 EVO's....de type aanduiding waar Porsche een tijdje mee geraced heeft in de Le Mans Klasses.
    Trouwens, erg jammer dat er geen Le Mans Porsches inzitten. Had wel eens willen rijden met de Porsche 911 GT1 EVO'98.

    http://www.slot32.de/a1/b/003.jpg

    dit is de racebaan versie (ook een leuk spelletje)

    hier een paar echte:
    http://hogranch.com/files/Bitmaps/FIA-GT-1998/Porsche-GT1.jpg

    http://www.motorimania.ne(...)/5.Porsche.Gt1.1.JPG

    http://www.wallpaper.net.(...)T1%20-%20800x600.jpg
      donderdag 7 juli 2005 @ 15:51:08 #51
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28590607
    Als ze licensie hadden van Porsche zaten die er vast in....

    Leuke auto trouwens, enigste spel waar ik ze tegen ben gekomen was NFS Porsche 2000
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_28598236
    *schrijft op verlanglijstje GT5 punt X: Porsche Licensie........

    Vraag me nog steeds af waarom een van de grootste en meest bekende GT-automerken niet in dit spel zitten eigenlijk. In GT3 ook al niet, weet iemand hoe dat met GT1/2 stond?

    Met wel meer merken het geval, waar zijn de Ferrari's, de Lambo's, de Koenigsegg's van deze wereld?!?!?!
      donderdag 7 juli 2005 @ 19:57:41 #53
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28598683
    Hebben nooit erin gezeten, heeft te maken volgens mij omdat Ferrari Porsche en Lambo een 'exclusieve' overeenkomst met EA (voor de NFS reeks) had die eind 2004 afgelopen was maar toen was ook GT4 zo goed als af en hadden ze die er niet in zitten.

    Ik verwacht dan ook niks anders dan die merken in GT5

    Als GT5 dan ook niet op alle fronten dé master race game is en maar een update van GT4 dan hoef ik het niet meer.,...
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_28599172
    Okay, weer wat geleerd. Toch nog een welbestede dag. Nee, kan me voorstellen dat Polyphony dan niet nog eens de moeite gaat nemen om die in GT4 te proppen. Had er dan ook niet al te fantastisch uitgezien waarschijnlijk.

    Ben eigenlijk wel benieuwd of met de introductie van de PS3 volgend jaar die opgefokte versie van GT4 (die gebruikt is bij de introductie van de PS3 met 16 auto's, volledige pitcrews en opgeleukte details enzo) ook zal worden uitgebracht om de gelukkige kopers een beetje gelukkig te houden. Aan de andere kant, kan misschien alleen maar tegenvallen, want qua gameplay zal het waarschijnlijk niet veel schelen met de "normale" versie van GT4.

    Maar je hebt gelijk, GT5 zal echt alle registers vol open moeten trekken want anders verword de GT-reeks tot een melkkoe.
    pi_28600644
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 19:57 schreef Xtr3mE het volgende:
    Als GT5 dan ook niet op alle fronten dé master race game is en maar een update van GT4 dan hoef ik het niet meer.,...
    Er zal in GT5 waarschijnlijk wèl een online mode zitten. Verder zal het uiteraard een wederom verbeterde nòg realistischere GT4 worden. Zou niet weten wat voor nieuws ze nog in GT5 zouden kunnen stoppen.

    De PS3 krijgt 6 USB poorten dus de DFP zul je nog gewoon kunnen gebruiken bij GT5. Misschien komt Logitech dan nog met een nòg beter stuurtje.

    Maargoed... het toevoegen van online gameplay, grotere banen en méér auto's op de weg, plus nòg veel betere graphics is voor mij al reden genoeg om GT5 aan te schaffen voor m'n PS3 straks!
    pi_28601874
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 20:51 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Er zal in GT5 waarschijnlijk wèl een online mode zitten. Verder zal het uiteraard een wederom verbeterde nòg realistischere GT4 worden. Zou niet weten wat voor nieuws ze nog in GT5 zouden kunnen stoppen.
    och, er valt aan GT4 nog voldoende te sleutelen:
    * verbeterde AI (AI-tegenstanders valt nog VEEL aan te doen + evt. B-spec)
    * meer tegenstanders (zoals in die GT Special 16 auto's)
    * realistische weersomstandigheden, rijden in de regen bijv, dag- en nacht wisselingen tijdens endurance races
    * realistische pit crews
    * realistische toeschouwers
    * evt. schademodel maar van mij hoeft dat niet zo nodig
    * verbeterde leercurve
    * evt. mogelijkheid om je straatbak om te bouwen tot een ECHTE GT-wagen, compleet met het sponsorwerk en uitgebouwde body. GEEN pimp-my-ride toestanden. Lijkt mij bijv. erg gaaf om idd met een uitgewerkte streetlegal car op zoek te moeten naar sponsers, krijg je ook een meer getage geldstroom op gang. En dan bijv. de geldbedragen bij gewonnen races wat nivelleren (nee, ik stem niet links ). In het eerste deel van het spel moet je schrapen om aan geld te komen en op een gegeven ogenblijk weet je van gekkigheid niet meer wat je met de poen moet doen.

    GT4 is een fantastisch spel, maar na heel wat uurtjes spelen moet ik wel kwijt dat het niet veel meer is dan een flink opgepoetste versie van GT3. Goed, je kunt er een DFP op inpluggen, er zijn meer auto's en banen, maar mijn grootste irraties van GT4 zijn precies dezelfde als die van GT3. Vooral de AI irriteert me regelmatig mateloos, net als gebrek aan tegenstand. En laten we wel wezen, die 2 zijn toch erg belangrijk voor de gameplay en dat is toch belangrijker dan de graphics. Ik speel nog regelmatig AoE II of Starcraft op de PC. Graphics zijn enorm verouderd maar de gameplay blijft subliem. En ik heb toch liever inhoud over vorm. Zolang het er maar niet uitziet als Pong dan......
    quote:
    De PS3 krijgt 6 USB poorten dus de DFP zul je nog gewoon kunnen gebruiken bij GT5. Misschien komt Logitech dan nog met een nòg beter stuurtje.

    Maargoed... het toevoegen van online gameplay, grotere banen en méér auto's op de weg, plus nòg veel betere graphics is voor mij al reden genoeg om GT5 aan te schaffen voor m'n PS3 straks!
    Als ik heel eerlijk ben.......voor mij waarschijnlijk ook wel, MAAR het risico is dan wel dat de GT-serie verword tot een spel voor een veel kleiner publiek (de liefhebbers zoals jij en ik) en dat zou jammer zijn want het is een geweldige reeks. Al zal online-play wel een HELEBOEL goed maken.
    pi_28603936
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 21:20 schreef Slotter het volgende:

    och, er valt aan GT4 nog voldoende te sleutelen:
    * verbeterde AI (AI-tegenstanders valt nog VEEL aan te doen + evt. B-spec)
    * meer tegenstanders (zoals in die GT Special 16 auto's)
    * realistische weersomstandigheden, rijden in de regen bijv, dag- en nacht wisselingen tijdens endurance races
    * realistische pit crews
    * realistische toeschouwers
    * evt. schademodel maar van mij hoeft dat niet zo nodig
    * verbeterde leercurve
    * evt. mogelijkheid om je straatbak om te bouwen tot een ECHTE GT-wagen, compleet met het sponsorwerk en uitgebouwde body. GEEN pimp-my-ride toestanden. Lijkt mij bijv. erg gaaf om idd met een uitgewerkte streetlegal car op zoek te moeten naar sponsers, krijg je ook een meer getage geldstroom op gang. En dan bijv. de geldbedragen bij gewonnen races wat nivelleren (nee, ik stem niet links ). In het eerste deel van het spel moet je schrapen om aan geld te komen en op een gegeven ogenblijk weet je van gekkigheid niet meer wat je met de poen moet doen.

    GT4 is een fantastisch spel, maar na heel wat uurtjes spelen moet ik wel kwijt dat het niet veel meer is dan een flink opgepoetste versie van GT3. Goed, je kunt er een DFP op inpluggen, er zijn meer auto's en banen, maar mijn grootste irraties van GT4 zijn precies dezelfde als die van GT3. Vooral de AI irriteert me regelmatig mateloos, net als gebrek aan tegenstand. En laten we wel wezen, die 2 zijn toch erg belangrijk voor de gameplay en dat is toch belangrijker dan de graphics. Ik speel nog regelmatig AoE II of Starcraft op de PC. Graphics zijn enorm verouderd maar de gameplay blijft subliem. En ik heb toch liever inhoud over vorm. Zolang het er maar niet uitziet als Pong dan......

    Als ik heel eerlijk ben.......voor mij waarschijnlijk ook wel, MAAR het risico is dan wel dat de GT-serie verword tot een spel voor een veel kleiner publiek (de liefhebbers zoals jij en ik) en dat zou jammer zijn want het is een geweldige reeks. Al zal online-play wel een HELEBOEL goed maken.
    Goeie punten die je daar noemt. Maar als je die punten de je hier noemt even kritisch bekijkt dan merk je dat dit ook alleen maar een verbeterde versie van GT4 gaat opleveren, i.p.v. vernieuwende gameplay. En laten we wel wezen... GT is geen RPG, GT is geen adventure, GT is een racesimulatie die vanaf deel 1 al héél goed is. Aan de gameplay zèlf kan weinig toegevoegd worden, alleen maar verbéterd. Door de GT's heen is er ieder deel weer wat verbeterd en er zijn nog genoeg punten die verbeterd kunnen worden voor het volgdende deel.

    Ik denk niet dat GT5 innovatieve gameplay gaat bieden. Het wordt gewoon weer allemaal beter dan het al was + online gameplay. Wil je echt eens wat anders, dan moet je gewoon een ander spel kopen. Want wàt voor nieuwe gameplay elementen kun je nou nog toevoegen aan GT? Ik zou het niet zozeer weten eerlijk gezegd.
    pi_28606145
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 22:12 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Goeie punten die je daar noemt. Maar als je die punten de je hier noemt even kritisch bekijkt dan merk je dat dit ook alleen maar een verbeterde versie van GT4 gaat opleveren, i.p.v. vernieuwende gameplay. En laten we wel wezen... GT is geen RPG, GT is geen adventure, GT is een racesimulatie die vanaf deel 1 al héél goed is. Aan de gameplay zèlf kan weinig toegevoegd worden, alleen maar verbéterd. Door de GT's heen is er ieder deel weer wat verbeterd en er zijn nog genoeg punten die verbeterd kunnen worden voor het volgdende deel.
    Ben ik ten dele met je eens en vooral m'n laatste punt ("sponsormode") was even mijn creatieve brein wat de vrije loop nam. Koest, terug in je mand!!! Maar van de resterende punten (muv schademodel, kom ik zo op) ben ik van mening dat ze echt noodzakelijk om de serie levend EN realistisch te houden.
    Uitleg:
    * Van de AI van de autos waartegen je raced mag je ondertussen toch wel verwachten dat ze je niet compleet negeren en/of botweg van de baan racen. Niets is frustrerender dan na een auto net de 5de keer gelapt te hebben en dan vervolgens zwaar van de baan te worden geramd. Of in een spannende race een net iets andere lijn aanhouden dan de AI en dan idd door een computerrijder totaal genegeerd te worden en de grindbak in gedouwd te worden. De B-spec is een leuke toevoeging voor lange endurance races of races waar ik geen zin in heb, maar de kwaliteit van de B-spec rijder is ook dicsutabel. Ik zal nooit meer vergeten dat die sukkel tot 4 toe probeerde de chicanes op Le Mans te nemen terwijl ik op de versie reed die ze niet had. Ik heb in OPM (volgens mij) ook een verhaal gelezen waarbij de B-spec de pitlane van de Ring mist door een slip, tot 8 * toe tevergeefs de pit probeert in te rijden en vervolgens met een lege tank een rondje van 25km met 80kmu gaat maken.
    Ik zou graag wat van de grafische pracht van GT4 opofferen voor een verbeterde AI.
    * meer tegenstanders: een GT-race word in het echte leven niet of nauwelijks met zo weinig tegenstanders gereden. Kijk bijv. naar Le Mans, daar rijden zo 40-50 auto's mee (tot de PS? onhaalbaar ben ik bang....helaas.... ).
    Dat plus het feit dat het zo nu en dan ronduit saai word om je rondjes te doen en zo nu en dan eens een van de 5 tegenstanders tegen te komen, maakt het volgens mij noodzakelijk om de gameplay wat meer leven in te blazen. Voor mijn part een soort easy (6 auto's)/normal (12)/hard (18) systeem. En qua rekenkracht kan ik me niet voorstellen dat de PS2 het al niet aankon; mijn 386tje kon F1GP1 ook al op het beeld toveren.
    * realistische weersomstandigheden, als je een spel ontwikkelt met 24 uurs races is het geen porum dat het zonnetje continu schijnt en er nooit eens een lichte weersverandering optreed.
    Het maakt het alleen maar realistischer als je idd dag/nacht cyclus inbouwt.
    * realistisch publiek/pit crew. Meer opvulling van eea dan echt toevoeging aan de gameplay. Al zal het er wel beter uitzien als je bijv. de pitstraat in/uitrijd.
    * leercurve: soms wel erg hoog. Bijv.in GT4 amateur mode is (super)simpel, prof. is al wat lastiger maar extreme schiet de moeilijkheidsgraad opeens omhoog. Om over de Driving Missions en rallys maar niet te spreken (rallyes zijn niet mijn forte). Misschien dat het mogelijk is om de AI aan te passen op de kwaliteit van de speler (bijv. als de speler rondjes doet van 1:20 op Fuji is het niet zo tof als de AI deze in 1:02 doet. weet niet of het mogelijk is maar toch)?

    Bovenstaande zaken zijn dingen die in mijn optiek het race gedeelte van GT4 sterk kunnen verbeteren. Ik hoef idd geen adventure of RPG, ik wil racen en wel zo realistisch mogelijk. Doet alles bij elkaar niets af aan het feit dat GT4 voor mij de beste racesimulator is die ik tot nog toe gespeeld heb. Maar is het perfect? Nee, nog lang niet. Is het een van de beste op de markt? Ja, denk van wel. Maar dat neemt niet weg dat er nog van alles te wensen overblijft, ook (of misschien zeker) op het gebied van gameplay.

    Mbt schademodel: wat mij betreft alsjeblieft niet. Ik moet er niet aan denken om na 23 uur op Le Mans opeens mijn motor op te blazen, de versnellingsbak te vergruizen (overigens nog een leuke anekdote over mbt de Audi R8C, komt nog wel eens) of een lekke band te krijgen en op die manier de race te verliezen. Ik heb liever endurance races dan een schademodel.
    quote:
    Ik denk niet dat GT5 innovatieve gameplay gaat bieden. Het wordt gewoon weer allemaal beter dan het al was + online gameplay. Wil je echt eens wat anders, dan moet je gewoon een ander spel kopen. Want wàt voor nieuwe gameplay elementen kun je nou nog toevoegen aan GT? Ik zou het niet zozeer weten eerlijk gezegd.
    Zoals ik al hierboven zeg is GT4 voor mij een van de beste raceSIMULATOREN die ik tot nog toe heb gespeeld. MAAR er valt nog best eea aan te verbeteren/realistischer te maken. De discussie mbt AI en # tegenstanders hebben we al vaker gevoerd hier en volgens mij was je zelf ook nog wel eens gefrustreerd over die punten (vooral AI als ik me goed herinner). Ik zeg niet dat GT4 slecht is en race-enthousiastelingen raad ik sterk aan dit spel te kopen (inmiddels 3 collega's verslaafd gemaakt, dus wat dat betreft) maar er zitten best nog zwakkere punten aan GT4. Dat maakt het geen slecht spel, absoluut niet, alleen het zou nog (veel) beter kunnen.
    't Is meer uit het oogpunt dat ik vind dat er nog best meer uit de serie te halen valt, maar wellicht verschillen we daarin van mening; no hard feelings?


    (sorry voor de hele lap tekst, maar zat nu op mijn praatstoel en ik ben nu eenmaal een auto- en race-liefhebber)

    [ Bericht 0% gewijzigd door Slotter op 07-07-2005 23:10:57 ]
    pi_28608033
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 23:03 schreef Slotter het volgende:
    [Lang verhaal...]
    Haha! Je hoefde die punten heus niet toe te lichten hoor! Ik was het sowieso al met je eens! Deze punten moeten inderdaad allemaal aangepakt worden voor GT5. Wat ik probeerde te zeggen is dat, óókal worden al deze verbeteringen doorgevoerd, GT5 uiteindelijk toch weer een verbeterde versie van GT4 wordt! En niet veel meer...
      vrijdag 8 juli 2005 @ 00:49:08 #60
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28610994
    Wat is er met de Audi R8 nou ?

    Tja ik ben het met je eens over die punten maar vooral die domme AI is zo frusterend (voorbeeld: F1 cup: race op de Ring, niet te doen omdat die AI zo laat en dom remt dat 1 tik en je ligt in de vangrail)
    En ook die pitstops idd, vaak mist ie de ingang van de pit waardoor die weer 1 ronde op versleten banden moet met gevolg 32x spinnen.
    En ook de tegenstand vind ik matig, er zijn zat andere games waar de concurentie zich aan jou aanpast qua ronde tijden maar hier niet...
    En die 32> auto's kan de PS2 aan kijk maar naar het spel Le Mans 24 uur daar rijdt het hele veld maar is stuk minder grafisch dan GT4 dus vandaar.(goddamn kan niet wachten op de PS3)
    Als laatste punt schademodel, dat moet gewoon in elk racegame erin vind ik, het hoeft niet allemaal uitgebreid zoals in DTM Race Driver maar bumpers die loshangen en paar deuken is zat als de aut omaar niet zo hard meer rijdt na een flinke impact in de muur. (Als het goed was, was niet-virtuele schade wel in GT2 of 1)

    Maar voorlopig heb ik nog wel plezier in GT4 hoewel ik nog 2 endurance races moet doen en dan is 100% binnen. Maar ik ga zeker alle auto's halen en met ieder een rondje op de Ring
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
      vrijdag 8 juli 2005 @ 12:42:23 #61
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_28619725
    YEAH!!!

    eindelijk GT4 in mijn bezit. Heb al 2 rijbewijzen en ben bijna klaar met International B en daarna A nog ff. Heb een Subaru Impreza WRX STi Version II uit 1995 gekocht. Love the 4 wheel drive. Vanmiddag maar weer even verder maar hij valt me nog niet echt tegen

    hoe je foto's maakt van replays ben ik ook nog niet achter gekomen maar dat komt nog wel
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
      vrijdag 8 juli 2005 @ 12:58:13 #62
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28620240
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 12:42 schreef CybPraetorian het volgende:
    YEAH!!!

    eindelijk GT4 in mijn bezit. Heb al 2 rijbewijzen en ben bijna klaar met International B en daarna A nog ff. Heb een Subaru Impreza WRX STi Version II uit 1995 gekocht. Love the 4 wheel drive. Vanmiddag maar weer even verder maar hij valt me nog niet echt tegen

    hoe je foto's maakt van replays ben ik ook nog niet achter gekomen maar dat komt nog wel
    Nice

    Impreza is zeker wel een kickass wagen
    Je moet eerst de replay opslaan dan die bekijken in Replay Theatre en rijdens kijken op select drukken
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
      vrijdag 8 juli 2005 @ 13:33:34 #63
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_28621689
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 12:58 schreef Xtr3mE het volgende:

    [..]

    Nice

    Impreza is zeker wel een kickass wagen
    Je moet eerst de replay opslaan dan die bekijken in Replay Theatre en rijdens kijken op select drukken
    aha bedankt voor de tip. Het boekje bij het spel laat nogal wat wensen over, is nogal zeer beknopt. zal eens zoeken naar een uitgebreidere guide
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
      vrijdag 8 juli 2005 @ 13:55:47 #64
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_28622485
    Eergister waren we zomaar wat normale auto's aan het kopen. LEkker timetrialen tegen paar vrienden.

    Zodoende ook eens die nissan 350Z Limited gran turismo edition. Niks extreem getuned (alleen maar medium race banden, racing chip, race uitlaat, race remmen (zonder controller), level 1 gewicht reductie en poorten polijsten)

    WAT EEN AUTO

    Deze rijdt zo ontzettend heerlijk zeg.. sjongejonge. Echt een toppertje hoor
    pi_28634749
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 23:45 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Haha! Je hoefde die punten heus niet toe te lichten hoor! Ik was het sowieso al met je eens! Deze punten moeten inderdaad allemaal aangepakt worden voor GT5. Wat ik probeerde te zeggen is dat, óókal worden al deze verbeteringen doorgevoerd, GT5 uiteindelijk toch weer een verbeterde versie van GT4 wordt! En niet veel meer...
    AAAAAH, heb ik voor nix zo'n verhaal op zitten hangen?!?!?!
    Geintje, 'tuurlijk daar heb je absoluut gelijk in, maar ik hoop dat Polyphony ook daadwerkelijk die weg inslaat en zich niet er te makkelijk vanaf maakt door niet naar kritieken uit de gamershoek te luisteren. Gok dat dat wel mee zal vallen, maar het blijft leuk om over te discussieren.
    Maar dacht even serieus dat je vond dat er, naast grafisch vlak, niets meer te verbeteren viel aan GT4.
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 00:49 schreef Xtr3mE het volgende:
    Wat is er met de Audi R8 nou ?
    Kweenie of 't ie echt leuk is maar hij is wel interessant:
    Voordat Audi met de R8 domineerde op Le Mans hebben ze een aantal jaren met de R8C meegereden. Een gesloten versie zoals de Bentley 8, de Nissan R89 en RC92 en de Toyota Minolta.
    Op zich een hele competitieve auto, alleen Audi bleef continu problemen houden om de versnellingsbakken 24 uur in leven te laten. Ze slaagden er niet om het probleem van de bakken op te lossen, dus is er voor een wat minder voor de hand liggende oplossing gekozen voor de R8:
    de versnellingsbak is in recordtijd te wisselen!
    Dus ze hebben de auto aangepast zodat ze de zwakke plek, indien nodig, erg snel konden verwisselen. Beetje vreemde aanpak maar wel effectief, want de R8 heeft volgens mij in 2001-2003 op Le Mans gedomineerd.
    quote:
    Tja ik ben het met je eens over die punten maar vooral die domme AI is zo frusterend (voorbeeld: F1 cup: race op de Ring, niet te doen omdat die AI zo laat en dom remt dat 1 tik en je ligt in de vangrail)
    En ook die pitstops idd, vaak mist ie de ingang van de pit waardoor die weer 1 ronde op versleten banden moet met gevolg 32x spinnen.
    En ook de tegenstand vind ik matig, er zijn zat andere games waar de concurentie zich aan jou aanpast qua ronde tijden maar hier niet...
    En die 32> auto's kan de PS2 aan kijk maar naar het spel Le Mans 24 uur daar rijdt het hele veld maar is stuk minder grafisch dan GT4 dus vandaar.(goddamn kan niet wachten op de PS3)
    Als laatste punt schademodel, dat moet gewoon in elk racegame erin vind ik, het hoeft niet allemaal uitgebreid zoals in DTM Race Driver maar bumpers die loshangen en paar deuken is zat als de aut omaar niet zo hard meer rijdt na een flinke impact in de muur. (Als het goed was, was niet-virtuele schade wel in GT2 of 1)

    Maar voorlopig heb ik nog wel plezier in GT4 hoewel ik nog 2 endurance races moet doen en dan is 100% binnen. Maar ik ga zeker alle auto's halen en met ieder een rondje op de Ring
    Da's dus de insteek waar ik ook op doelde: er zitten best manco's aan, maar het blijft absoluut een beest van een spel....

    [ Bericht 2% gewijzigd door Slotter op 08-07-2005 20:46:07 ]
    pi_28634775
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 12:42 schreef CybPraetorian het volgende:
    YEAH!!!

    eindelijk GT4 in mijn bezit. Heb al 2 rijbewijzen en ben bijna klaar met International B en daarna A nog ff. Heb een Subaru Impreza WRX STi Version II uit 1995 gekocht. Love the 4 wheel drive. Vanmiddag maar weer even verder maar hij valt me nog niet echt tegen

    hoe je foto's maakt van replays ben ik ook nog niet achter gekomen maar dat komt nog wel
    HEEL NETJES! HAVE FUN maar om de een of andere reden weet ik zeker dat je dat gaat lukken...
      vrijdag 8 juli 2005 @ 20:54:59 #67
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_28636131
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 20:13 schreef Slotter het volgende:

    [..]

    HEEL NETJES! HAVE FUN maar om de een of andere reden weet ik zeker dat je dat gaat lukken...
    heb de auto al weer verkocht, heb een Mitubitie Lancer Evolution VI GPR T.M.E. (Tommy Makkinen Edition) gekocht. Wat andere auto's die ik toch niet nodig had verkocht (een met 74 pk) en deze weer gekocht. Had meteen al 321 pk... hij is fijn....
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
    pi_28636551
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 20:54 schreef CybPraetorian het volgende:

    [..]

    heb de auto al weer verkocht, heb een Mitubitie Lancer Evolution VI GPR T.M.E. (Tommy Makkinen Edition) gekocht. Wat andere auto's die ik toch niet nodig had verkocht (een met 74 pk) en deze weer gekocht. Had meteen al 321 pk... hij is fijn....
    wacht maar totdat je spectaculaire auto's met wel 1 pk wint! I kid you not, die zitten er in....

    Vandaag voor m'n werk vlak bij de Nurnburgring geweest, helaas geen tijd voor een rondje.....Dan maar plank gas op de autobahn....
      vrijdag 8 juli 2005 @ 21:16:02 #69
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_28636725
    maar de auto's die ik win in de GT mode, worden toch ook beschikbaar in de arcade mode?
    tenminste dat lijkt me wel...
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
      vrijdag 8 juli 2005 @ 21:42:12 #70
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28637461
    Zover ik het heb gemerkt wel (tenminste als je ze in je garage hebt) komen ze ook in Arcade..
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_28646453
    yep, alles wat je wint komt beschikbaar in Arcade. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit als je die auto's weer verpatst (indien mogelijk, sommige auto's zijn niet verkoopbaar (vooral die waar je het minst aan hebt). Of ze dan nog steeds beschikbaar zijn.....geen idee.
    pi_28648473
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 21:09 schreef Slotter het volgende:

    [..]

    wacht maar totdat je spectaculaire auto's met wel 1 pk wint! I kid you not, die zitten er in....

    Vandaag voor m'n werk vlak bij de Nurnburgring geweest, helaas geen tijd voor een rondje.....Dan maar plank gas op de autobahn....
    Lang niet zo leuk als de ring zelf. 200 rijden kan iedereen, maar op de ring je auto onder controle houden als je ertegenaan gaat is wat moelijker. En vooral als die KUTmotoren je komen voorbijgestoven
    pi_28650132
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 11:33 schreef Alfa_Boy het volgende:

    [..]

    Lang niet zo leuk als de ring zelf. 200 rijden kan iedereen, maar op de ring je auto onder controle houden als je ertegenaan gaat is wat moelijker. En vooral als die KUTmotoren je komen voorbijgestoven
    Kweet het, maar goed.....het ging effe niet. Helaas liep m'n afspraak enorm uit en was het al wat later toen ik terug reed en toen wilde ik eigenlijk gewoon alleen nog maar naar huis, dus couldn't be bothered. Andere keer wellicht....
      zaterdag 9 juli 2005 @ 18:15:22 #74
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_28658032
    is het verstandig om meteen in het begin je auto flink op te tunen, met turbo's e.d.?

    dat kost namelijk best veel geld, en misschien moet ik hem binnenkort wel weer verkopen...
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
      zaterdag 9 juli 2005 @ 18:23:09 #75
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_28658210
    en ook zoiets, de PK aanduiding van een auto. Wanneer ik ga tunen geeft hij aan: 286 BHP voor mijn wagen. Doe ik een race, en krijg ik de replay te zien, dan geeft hij van te voren aan welke wagen je hebt gereden en hoe sterk deze is en op welke track. Maar dan geeft hij ineens voor dezelfde wagen 312 pk aan?

    Wie kan me daar een antwoord voor geven!
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
      zaterdag 9 juli 2005 @ 19:16:45 #76
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28659345
    Ja die PK aanduiding is echt vaag in GT4:

    Hij geeft op verschillende plaatsen verschillende dingen aan:

    - Als je in je garage de auto ziet (-7/8 pk dan werkelijk)
    - je garage lijst, dan de pk kolom (werkelijk, zoals je getuned hebt bij dealer)
    - tijdens replay van race
    - bij timetrails voordat je begint met rijden, helemaal boven in waar ook staat uit welke jaar (stock pk's dus voordat je getuned hebt)

    [ Bericht 5% gewijzigd door Xtr3mE op 09-07-2005 19:58:45 ]
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
      zaterdag 9 juli 2005 @ 19:18:24 #77
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_28659395
    hoe kan dat? is dat een bug ofzo van GT4?
    ik had alleen die 2 die ik gezien had aangeduid die andere had ik nog niet eens gezien...
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
      zaterdag 9 juli 2005 @ 19:54:47 #78
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_28659989
    Zijn die getallen bij de race niet de gemiddelde waardes van alle auto;s?
    pi_28674532
    Weet niet zeker, maar volgens mij heeft het te maken met hoe je de pk's laat weergeven en of je verse olie in de motor hebt zitten.
    In de garage kun je de auto's in BHP (brake horse power) en HP (horse power) laten weer geven (in te stellen bij options), volgens mij zit daar een klein verschil tussen, maar zeker weten doe ik dat ook niet.
    Qua olie, hoe meer je rijd hoe minder goed de olie word en daar verlies je ook wat pk's op.
      zondag 10 juli 2005 @ 12:49:32 #80
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_28678260
    Gister ff bezig geweest met de laatste showroom events..

    Nu alleen nog maar enkele in japan.

    Ik weet dat het hier vaker voorbij gekomen is maar heb geen zin om terug te bladeren:
    Waar vind ik die daihatsu Midget? Het is een autootje uit 63 dacht ik. Dus niet te koop in occasiondealer.

    Winnen? Waar?
    pi_28678428
    Bij Daithatsu events volgens mij...

    DAIHATSU:
    Midget II Race : DAIHATSU Midget '63
      zondag 10 juli 2005 @ 14:10:20 #82
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_28680318
    Volgens mij moest je in bezit zijn van die auto om deel tek unnen nemen aan die race. :S
    pi_28682075
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 14:10 schreef Dacide het volgende:
    Volgens mij moest je in bezit zijn van die auto om deel tek unnen nemen aan die race. :S
    Zeker weten? Ik heb deze race nog niet gedaan, maar volgens mij moet je deze rijden met de Midget 2, niet de versie uit '63.
      zondag 10 juli 2005 @ 15:35:24 #84
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_28682385
    hmmz, straks ff checken dan...
      zondag 10 juli 2005 @ 15:37:37 #85
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_28682454
    wat is trouwens het nut van de auto laten schoonmaken bij GT auto?
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
    pi_28682562
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 15:37 schreef CybPraetorian het volgende:
    wat is trouwens het nut van de auto laten schoonmaken bij GT auto?
    Dat ie er weer schoon uitziet bij foto-shoots en op de track!!!!

    Sorry, kan het niet laten. Weinig, maar je ziet het wel dat ie weer netjes glimt als je raced...... voor de rest; neynte, noppes, nichts, nada..
      zondag 10 juli 2005 @ 16:46:45 #87
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_28684398
    ok, en kan je een 2e hands gekochte auto ook in een andere kleur laten spuiten?
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
      zondag 10 juli 2005 @ 17:00:11 #88
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28684746
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 12:49 schreef Dacide het volgende:
    Gister ff bezig geweest met de laatste showroom events..

    Nu alleen nog maar enkele in japan.

    Ik weet dat het hier vaker voorbij gekomen is maar heb geen zin om terug te bladeren:
    Waar vind ik die daihatsu Midget? Het is een autootje uit 63 dacht ik. Dus niet te koop in occasiondealer.

    Winnen? Waar?
    Die win je niet

    moet je kopen bij 2e handse eind 90's (hij is niet altijd aanwezig though)
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 16:46 schreef CybPraetorian het volgende:
    ok, en kan je een 2e hands gekochte auto ook in een andere kleur laten spuiten?
    Nope
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
      zondag 10 juli 2005 @ 17:38:51 #89
    23283 Mobster273
    BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
    pi_28685690
    iemand wel eens last gehad van totaal veranderde rijeigenschappen van je auto? heb nu 24 uur op le mans 1 aanstaan, gisteren begonnen het eerste uurtje met de R8, fantastische wagen, stabiel en makkelijk te besturen, ik begon het circuit zowaar bijna leuk te vinden

    door de nacht en vandaag overdag B-spec de zooi laten opknappen, maar ik wilde het laatste uurtje weer zelf rijden maar opeens is er geen land meer te bezeilen met de wagen, extreme overgevoeligheiod voor de hobbels in de weg, rij je met 380 op het rechte stuk slaat hij ineens haaks rechtsaf..... daarbij zijn kleine correcties op de richting op het rechte stuk niet meer uit te voeren want de wagen houdt niet meer op met sturen zodaat alle correcties ogenblikkelijk leiden tot een permanent chicaneren bij 360 km/u

    ik snap er niks van, iemand dat ook ooit meegemaakt?
    ...houdt toch vooral van bier
    Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
    Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
      zondag 10 juli 2005 @ 17:43:48 #90
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28685823
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 17:38 schreef Mobster273 het volgende:
    iemand wel eens last gehad van totaal veranderde rijeigenschappen van je auto? heb nu 24 uur op le mans 1 aanstaan, gisteren begonnen het eerste uurtje met de R8, fantastische wagen, stabiel en makkelijk te besturen, ik begon het circuit zowaar bijna leuk te vinden

    door de nacht en vandaag overdag B-spec de zooi laten opknappen, maar ik wilde het laatste uurtje weer zelf rijden maar opeens is er geen land meer te bezeilen met de wagen, extreme overgevoeligheiod voor de hobbels in de weg, rij je met 380 op het rechte stuk slaat hij ineens haaks rechtsaf..... daarbij zijn kleine correcties op de richting op het rechte stuk niet meer uit te voeren want de wagen houdt niet meer op met sturen zodaat alle correcties ogenblikkelijk leiden tot een permanent chicaneren bij 360 km/u

    ik snap er niks van, iemand dat ook ooit meegemaakt?
    Yup! precies hetzelfde meegemaakt toen ik 24 uur Le Mans deed ook met R8!!

    na ca. 12 uur gereden (flink B-spec) probeer ik weer, en na dat lange rechte stuk na die 90 graden rechtse bocht zeg maar waar dat smalle en hobbelige rechte stuk komt daar was de auto niet te houden meer. Volgas zat er niet meer in, als ik dat wel deed dan sprong ie op de hobbels zo de vangrail in ..echt vaag
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
      zondag 10 juli 2005 @ 18:12:19 #91
    23283 Mobster273
    BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
    pi_28686388
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 17:43 schreef Xtr3mE het volgende:

    [..]

    Yup! precies hetzelfde meegemaakt toen ik 24 uur Le Mans deed ook met R8!!

    na ca. 12 uur gereden (flink B-spec) probeer ik weer, en na dat lange rechte stuk na die 90 graden rechtse bocht zeg maar waar dat smalle en hobbelige rechte stuk komt daar was de auto niet te houden meer. Volgas zat er niet meer in, als ik dat wel deed dan sprong ie op de hobbels zo de vangrail in ..echt vaag
    bj mij was het echt over het hele circuit, maar bij die bocht aan het einde van mulsanne is het idd wel heel erg duidelijk, maar het allerbeste was het toch eigenlijk te merken op het rechte stuk daarna, bijzonder frustrerend
    ...houdt toch vooral van bier
    Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
    Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
      zondag 10 juli 2005 @ 21:05:45 #92
    26193 Draz
    Mortui / Salena
    pi_28690625
    Dat heb ik constant met die Minolta met ~1200pk.
    Niet leuk om te rijden op Le Mans (en het rechte stuk + Schwedenkreuz op de Ring ook niet)
    Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
      maandag 11 juli 2005 @ 00:09:00 #93
    23283 Mobster273
    BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
    pi_28695907
    het zal wel liggen aan het feit dat het een endurance is, of misschien aan het circuit zelf, want nu ben ik bezig met de 24 uur op le mans 2, en de PS Pescarolo heeft precies hetzelfde probleem

    misschien dat de chassisstijfheid er na een paar 1000 kilometer mee ophoudt, iets anders kan ik ook niet verzinnen en dat is iets wat iig in het spel moet zitten aangezien je die rigidity refresher plans hebt bij de tuners.... zal het morgen eens uittesten of dat het is....
    ...houdt toch vooral van bier
    Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
    Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
      maandag 11 juli 2005 @ 00:33:22 #94
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28696483
    quote:
    Op maandag 11 juli 2005 00:09 schreef Mobster273 het volgende:
    het zal wel liggen aan het feit dat het een endurance is, of misschien aan het circuit zelf, want nu ben ik bezig met de 24 uur op le mans 2, en de PS Pescarolo heeft precies hetzelfde probleem

    misschien dat de chassisstijfheid er na een paar 1000 kilometer mee ophoudt, iets anders kan ik ook niet verzinnen en dat is iets wat iig in het spel moet zitten aangezien je die rigidity refresher plans hebt bij de tuners.... zal het morgen eens uittesten of dat het is....
    Nu je het zegt! vond het altijd een vaag iets en koop het nooit.
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_28697006
    Ik heb ècht al lang geen GT4 meer gespeeld! Moet toch maar weer wat tijd vrij maken ervoor.
      maandag 11 juli 2005 @ 10:29:29 #96
    23283 Mobster273
    BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
    pi_28700638
    en het is duidelijk....

    meteen na de 24 uur een race meeting gedaan en alle onwenselijke rijeigenschappen zijn behouden, vervolgens een body rigidity refresher plan eroverheen en hij rijdt weer als een zonnetje

    is het nut van de refresher plans ook eindelijk duidelijk
    ...houdt toch vooral van bier
    Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
    Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
      maandag 11 juli 2005 @ 11:05:19 #97
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_28701431
    duidelijk,... thnx voor de tip.
    pi_28712136
    quote:
    Op maandag 11 juli 2005 10:29 schreef Mobster273 het volgende:

    en het is duidelijk....

    meteen na de 24 uur een race meeting gedaan en alle onwenselijke rijeigenschappen zijn behouden, vervolgens een body rigidity refresher plan eroverheen en hij rijdt weer als een zonnetje

    is het nut van de refresher plans ook eindelijk duidelijk
    Is, het verdient zo nu en dan ook aanbeveling om de scrollende tekst onder in het beeld te lezen maar zal niet te bijdehand doen.

    Punt is dat er enorm veel stress of het frame/onderstel van een race-auto komt te staan waardoor deze steeds meer gaat verbuigen. Hoe erger de schade aan het onderstel word hoe slechter de auto te controleren valt. Vergelijk het met de slijtage aan je banden op een bepaalde manier.

    Als je van plan bent lange races te gaan doen met een auto, voer een refresherplan uit en bouw iig een rollcage in. Dit verhoogt de stijfheid van het onderstel waardoor je auto meer kan hebben en/of langer door kan. Het kost wel wat credits maar voor favoriete auto's is het zo'n beetje een must om dit eens in de zoveel tijd te doen (vooral als ze behoorlijk getuned zijn).
      maandag 11 juli 2005 @ 18:26:51 #99
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_28712960
    Rijdt er iemand van jullie zo af en toe op de ring om je (nieuwe) auto te testen ?
    En let je dan ook op de beste rondetijd ?

    Zo ja wat is dan jullie snelste zover ? (maakt niet uit welke auto, F1 kan ook)
    Zeg wel of ie getuned is of niet

    Ben benieuwd

    Ik kan nu mijn records niet opvragen aangezien ik bezig met met 24u endurance race.
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
      maandag 11 juli 2005 @ 18:39:35 #100
    26193 Draz
    Mortui / Salena
    pi_28713271
    5.46 met de Minolta ~1200pk
    De enige keer dat ik met 400+ Tiergarten normaal nam en Kesselchen met 350+ goed ging

    Nog nooit met F1 bak geprobeerd, maar die vind ik een beetje nep...

    Verder met m'n eigen auto (Honda Prelude 5th Gen 2.2 VTi - 190pk - geen enkele tuning) een ronde van onder de 9min gereden. In het echt vrijwel onmogelijk denk ik.
    Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')