Ohwquote:Op woensdag 15 juni 2005 14:29 schreef Mark het volgende:
Namen Litpho!
Ik ben toch voor Justin Timberlakequote:Op woensdag 15 juni 2005 14:25 schreef Mark het volgende:
Zal vanavond proberen een toernooi op te zetten om de King of Pop te bepalen
quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:31 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ik ben toch voor Justin Timberlake![]()
Ik kende het verhaal erachter niet en dat geeft de muziek toch weel een heel andere dimensie moet ik zeggen.quote:Las het in het JZ-topic.
Heel tof dat je er ook zo van kunt genieten. Die plaat is echt een eye-opener. Heel Naked City trouwens.
Robbie Williams heeft die titel volgens mij al overgenomenquote:Op woensdag 15 juni 2005 14:29 schreef Litpho het volgende:
Voor de categorie nieuwe King of pop:
[afbeelding][afbeelding]
Oeps....quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:08 schreef Zanderrr het volgende:
Ik zag net ook zo bleek als Michael, veroorzaakte bijna een ongeluk bij m'n autorijles. Bah, ik heb er ook helemaal geen talent voor.
Naked City draai ik meestal alleen maar als ik andere mensen op bezoek heb en ze iets bizars wil laten horen. Masada ligt mij zelf beter, moet ik zeggen.
Vraag me af wat voor actie ze gehad hadden als 'ie was veroordeeld...quote:Feel Free!
Michael Jackson is afgelopen maandag vrijgesproken en wij vieren dit mee!
De beste albums van Michael Jackson zijn nu slechts ¤7 per stuk.
Maak een keuze uit de klassiekers: Thriller, Bad, Off the Wall, Dangerous of Invincible.
Lever je MJ cd's in voor 7 euro per stuk?quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:02 schreef Zanderrr het volgende:
Vraag me af wat voor actie ze gehad hadden als 'ie was veroordeeld...
Alleen Bad en Dangerous in de aanbieding?quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:02 schreef Zanderrr het volgende:
Wie zijn MJ-verzameling trouwens nog compleet wil maken, die begeeft zich nu naar de Blauwe Portemonneedief:
Vraag me af wat voor actie ze gehad hadden als 'ie was veroordeeld...
Als het nu 1985 was, had hij wel een kans gemaakt.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:59 schreef Liejannuh het volgende:
Kan Prince niet de nieuwe king of pop worden?
Hetzelfde geldt voor Mark King en consorten.quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:21 schreef dwerg het volgende:
[..]
Als het nu 1985 was, had hij wel een kans gemaakt.
Ik kwam ook een heel eind. Heb die Iwan Smagghe, WASP en Judas Priest niet, en van Leng T'che en Spinal Tap alleen een kopietje.quote:Goh, het viel me nog mee dat ik de helft van Sebbo's top 10 van de week zelfs in mijn bezit heb. Nick Cave is altijd koel.
en History, natuurlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alleen Bad en Dangerous in de aanbieding?
Ja, die kreeg ik dus net toegestuurd door die lolbroek. Nu kan ik niet slapen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:03 schreef Zanderrr het volgende:
Leng T'che
Ringtone no 5 van Jamba?quote:
Het is ALTIJD voor koffiequote:Op donderdag 16 juni 2005 11:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik volg het goede voorbeeld van Mark en Nipeng. Tijd voor koffie.
Goedemorgen Muziek.
Doe niet zo lollig. Baardaapquote:
tsja, eigenlijk zou dat toch hetzelfde moeten zijnquote:Op donderdag 16 juni 2005 07:55 schreef Liejannuh het volgende:
Hoe kun je nou en the boss en the king zijn??![]()
Geef 'm eens een trap naar bovenquote:Op donderdag 16 juni 2005 12:20 schreef nipeng het volgende:
Ik mis enkel nog mijn Sun Ra topique.
quote:Coldplay kleeft het 'nét niet' echter aan als een stukje kauwgom onder de
schoenzool. Hoe lang blijft een band goed die van nature niet in staat lijkt
de artistieke controverse op te zoeken? Radiohead begaf zich op het toppunt
van zijn succes in het experimentele avontuur van Kid A, en zelfs het grote
voorbeeld U2 heeft af en toe de eigen muzikale grenzen afgetast. De
resultaten waren niet altijd even bemoedigend, maar met dergelijke
experimenten wordt wel het eigen potentieel geïnventariseerd.
Dat lijkt Coldplay niet gegeven. Want hoewel X&Y zonder enige twijfel
buitengewoon goed verkoopt, valt voor popliefhebbers weinig te genieten. De
plaat wordt vooral gekenmerkt door de ambitie Bono en de mannen op hun eigen
terrein te verslaan. Dat is in eerste instantie te wijten aan de productie,
die op X&Y kathedrale vormen heeft aangenomen en uitsluitend wil
overdonderen. Hier is een band aan het werk die smacht naar de emotionele
grandeur van The Unforgettable Fire, maar uiteindelijk vastloopt in
vervelende bombast. Square One, het openingsnummer, is bijvoorbeeld één
groot, schaamteloos stijlcitaat, waarin je, op de momenten dat Martin even
niet zingt, in gedachten Bono met een wapperende witte vlag over het podium
ziet rennen.
En Elton John zou ook eens contact op moeten nemen met de firma EMI, want
het intro van de episch bedoelde ballad What If lijkt wel érg veel op zijn
Sorry Seems To Be The Hardest Word.
Maar epigonisme (of jatwerk) is niet het grootste euvel van deze plaat. Zo
is de dynamiek, zowel in de opbouw van de plaat als de liedjes zelf,
ergerlijk voorspelbaar. De geoefende luisteraar kan telkens opnieuw aftellen
naar de crescendo's en rustpunten die zich - drie, twee, één en húp, daar
gaan we weer - aandienen met de onvermijdelijkheid van een goed geoliede
wekker. Verder zijn vrijwel alle songs dichtgesmeerd met een verstikkende
pasta van synthesizer- en orgelpartijen, waardoor de hele plaat een
kitscherig patina krijgt.
En dan Chris Martin. Was zijn ijle, breekbare falset op eerder werk nog
effectief te noemen, op X&Y begint het langzamerhand pijnlijk op zeuren te
lijken. Met de ernst van een vijftienjarige dagboekpoëet etaleert hij op de
plaat een koket soort weltschmerz die gaandeweg steeds meer irritatie
opwekt. Halverwege het album krijg je de onbedwingbare behoefte hem flink
door elkaar te schudden en hem toe te schreeuwen: ''Kom op Chris, je bent
getrouwd met Gwyneth Paltrow, je bent vader van een ongetwijfeld zeer lief
baby'tje en op de gezamenlijke spaarrekening staat voldoende om de
staatsschuld van een middelgroot Afrikaans land af te lossen. Als er iemand
is die géén reden heeft voor jengelend zelfbeklag, dan ben jij het. Snap out
of it!''
In zekere zin zou je dat een vooruitgang kunnen noemen - het van nature zo
behaagzieke Coldplay dat irritatie oproept in plaats van onverschilligheid -
maar dat neemt niet weg dat X&Y een draak van een plaat is. U2 hoeft zich
voorlopig geen zorgen te maken.
- JERRY GOOSSENS
bron (wel inloggen..)quote:Echte man heeft bakkebaarden
Neukteugels werden ze genoemd in de jaren zestig van de vorige eeuw, toen Engelbert Humperdinck nog hits scoorde. Nu heten ze sideburns - bakkebaarden dus - en er bestaat een club van mannen die ze dragen. De Officiële Bakkebaardenclub Holland heeft statuten, een bestuur en negenhonderd leden, onder wie een twintigtal Zeeuwen.
„Er was al een club voor snorren en voor baarden, mooi dat er ook een is voor bakkebaardendragers,“ zegt Lean Hofland (lidnummer 0938) uit Bruinisse. Recht van spreken heeft hij eigenlijk niet, want hij is nog maar een paar dagen aangemeld en zijn foto’s staan nog niet eens op de clubsite sideburns.nl. Na ontvangst van je lidmaatschapsnummer word je geacht twee portretfoto’s (één frontaal, één en profiel) van jezelf te sturen. Pas dan hoor je er echt bij.
Eens per jaar vindt de clubmeeting plaats en verder ontmoeten de leden elkaar bij popconcerten, want de Bakkebaardenclub heeft duidelijke banden met rockmuziek. Al was het alleen al omdat de club is opgericht door de Band Zonder Banaan, een feestorkest uit Brabant.
Shirt
Bruënaar Collin de Hartog (nr. 0805): „Zanger en dj Eric Corton is lid, net als de bassist van de Heideroosjes, de zanger van The Shavers, de helft van Peter Pan Speedrock, The Sheer en onze eigen band Fitting, natuurlijk. Als je bij een concert in je Sideburns-shirt loopt, ontmoet je vanzelf clubleden. Leuk toch, als je zo nieuwe mensen leert kennen?“
Op de internetsite worden de afspraken gemaakt en staat allerlei aan bakkebaarden gerelateerde informatie.
„Daar maken we ook een beetje onzin met elkaar,“ vertelt Zierikzeeënaar Mathijs IJsseldijk (nr. 0864). ,,Je kan er zeggen wat je wil, zonder afgekraakt te worden. De leden hebben veel respect onder elkaar“, vult broer Koen IJsseldijk (nr. 0708) aan.
Volgens hem komt de bakkebaard weer terug in het modebeeld. „Dat zit er echt aan te komen.“
Mathijs kijkt jaloers: ,,Zo extreem als mijn broer ze draagt, kan ik ze niet hebben. Ik werk bij Centre Parcs. Daar moet ik wel rekening mee houden.“
Veel regels voor de sideburners zijn er niet, maar ze worden wel streng gehandhaafd. Mathijs: „De bakkebaarden moeten tenminste tot onder de oorlel komen en je kin moet glad zijn, anders wordt het een baard en dat mag niet.“ Wie de zaak fopt of zijn bakkebaarden afscheert zonder zich af te melden, komt op de ’roze pagina’ van de clubsite.
Koen: „Daar staat een man die zijn foto's heeft gemanipuleerd, zodat het lijkt of ie sideburns heeft. Ook staat er een vrouw met omlaag gekamde haren. Dat zijn wanna-bees, die gaan naar de roze pagina.“ Roze pagina? Is er ook een gay-scene onder de sideburners? Koen: „Weet ik niet. Dat heb ik al eens willen vragen.“
Macho dus? ’Nee’, roepen de Zeeuwse sideburners in koor.
Rens IJzelenberg (Bruinisse, lidnummer 0800): „Maar wel echte mannen. Het heet niet voor niks de Stoerste Club van Nederland.“
Ik moet nog tot vrijdag rondkomen van minder dan 10 euroquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:42 schreef Liejannuh het volgende:
Wie gaat er mee naar Festival Mundial zaterdag?
En Relax en Gabriel Rios en Novastar voor slechts 10 euro!
Scheer je ze ook af als de nieuwe breezer-generatie er mee aan de haal gaat?quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:54 schreef Seborik het volgende:
Volgens hem komt de bakkebaard weer terug in het modebeeld. „Dat zit er echt aan te komen.“
Das toch al een paar jaar zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |