En nadat je het doorhad (want dat is vaak ook zo...heb ik teminste wel met het bijvoorbeeld in mijn handen snijden...het doet pas pijn wanneer je het door hebt) deed dit verder ook geen pijn?quote:Ik heb wel een keer een drievoudige beenbreuk opgelopen, maar ik moet zeggen dat ik van het breken zelf eigenlijk weinig heb gevoeld. Het is dat het zo'n naar geluid gaf dat die suggestie gewekt werd.
Nouja, daarna deed het proberen op te staan pijn, dus toen had ik wel door dat er iets niet in orde was.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:58 schreef rayteon het volgende:
[..]
En nadat je het doorhad (want dat is vaak ook zo...heb ik teminste wel met het bijvoorbeeld in mijn handen snijden...het doet pas pijn wanneer je het door hebt) deed dit verder ook geen pijn?
Als jij een wortelkanaal-behandeling zonder verdoving doet, ervaar je wel echte pijn denk ik. Het wegboren van een gaatje hoeft niet perse pijn te doen...tenzij ze zo diep boren dat ze in de buurt van zenuwen komen natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:00 schreef VendoR het volgende:
Ik laat me niet verdoven bij de tandarts, daar ervaar ik bijna echte pijn denk ik.
automutilatie?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:51 schreef Dead-Doll het volgende:
Mwa, wel eens mijn hele arm open hebben liggen.
Maar op een of andere manier doet dát geen pijn meer..
krasquote:
daar heb ik nou echt niks van gevoeld, terwijl ze toch 2x verkeerd zaten "oeps, zit tegen het bot"de ander:"dan moet je het nog eens proberen"quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:05 schreef rayteon het volgende:
[..]
Wat ik wel een keer heb gehad, maar wat niet zozeer pijn deed, maar wel erg onprettig was, was een ruggeprik. Je kan je gewoon niet voorstellen dat ze zonder enige problemen een naald in je ruggegraat kunnen steken.
Jep, heb ik ook vaak.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:25 schreef RayMania het volgende:
En kramp in je been, doet ook ongelooflijk pijn.
Juist, die pijn valt meestal wel mee. Mijn linkerduim was ooit (zo'n 10 jaar geleden) eens uit de kom en gebroken tesamen. Die is nooit echt goed genezen en staat dus nog altijd een beetje scheef. Als ik daar nu op val en kneus, dat doet véél meer pijn dan het breken zelf.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:02 schreef D.Rose het volgende:
breken doet meestal geen pijn, lastig is het wel
Mietjequote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:41 schreef achmet het volgende:
boren in je kies zonder verdoving dat is pijn!!!!
Ik ook niet. Liever een beetje wat pijnlijk gevoel in mn kiezen dan de hele dag met een dove mond kwijlen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:42 schreef Maquiladora het volgende:
[..]
Mietje![]()
Als ik moet boren neem ik geen verdoving![]()
Inderdaadquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:54 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
WTF!! hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar man
Spiritus of zoiets op de bbq gegooidquote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:01 schreef kievit19 het volgende:
ik ben vorig jaar in de fik gevlogen met een bbq ongelukje, 38 % lichaamsoppervlak verbrand, veel geluk gehad dat er een zwembadje in de buurt stond
Shit zegquote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:04 schreef kievit19 het volgende:
een vriend van me gooide er benzine op , en ik stond aan de andere kant (ik had niets in de gaten dat hij dat van plan was) dus sloeg die vlam in dat blik, en kreeg je een mega steekvlam waar ik dus midden in stond, en een nevel van benzine die over me heen kwam dus bleef het mooi aan mijn huid branden (ik had geen t-shirt aan , alleen een korte broek
Bij het boren niet, je voelt erniets vanquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:44 schreef Kajalevi het volgende:
Boren ik ook zonder verdoving hoor, net zoals bevallen en een vinger weer aanhechten.
Die verdovingsspuiten zijn nog erger dan de operaties zelf hoor, die spuiten doen zeer![]()
Idd. Ibuprofen heeft me ook door die tijd heen geholpenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:14 schreef Grimm het volgende:
Toen mijn verstandskiezen d'r werden uitgeboort omdat ze horizontaal zowat in me kaak groeiden...en daarna de verdoving over ging.
Wat was ik blij met ibrufen lol
Heb ik ook gehad, maar ik mag geen Ibuprofen omdat ik daar allergisch voor was. Dus toen dacht ik zonder pijnstillers lukt het ook welquote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:14 schreef Grimm het volgende:
Toen mijn verstandskiezen d'r werden uitgeboort omdat ze horizontaal zowat in me kaak groeiden...en daarna de verdoving over ging.
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:53 schreef CrashOne het volgende:
-Pink verbrijzeld
-Spijker door voet
-Schaar in arm
-Stuk van tong afgeknipt
-Gat in mn hoofd
-Hak van mn voet af door spaken van fiets
-Per ongeluk door prikkeldraad gerent, beide benen volledige open
Was vroeger nog al een druk kind.
Ik had me ook al bedacht dat weeen vast niet erger kunnen zijn dan datquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:38 schreef Mike het volgende:
Ik heb nogal wat last gehad van galstenen. In de galblaas was de pijn al bijna niet vol te houden, maar toen ze gingen ontsteken in de galwegen dacht ik even dat ik dood ging. Ik kon nog net bij een telefoon komen om iemand te bellen zodat we zo snel mogelijk naar het ziekenhuis konden gaan.
Het voordeel ervan is dat ik tegenwoordig alle pijn afzet tegen die pijn van toen en dat het dan nu altijd meevalt.
Hmm, in dat geval zou ik zo af en toe toch even zijn gaan zitten tussendoor...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:18 schreef Steve-O het volgende:
3 jaar lopen met ingegroeide teennagels
Gedver heb ik ook gehad.. ze groeiden recht mn kaak in en de eerste is er met een botte boor en een dremel ofzo uitgehakt... man wat heb ik een pijn geleden daar kon die brufen echt niet tegen op.. en later moest ik nog een keer omdat kies 4 ook mn kaak in was gegroeidquote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:14 schreef Grimm het volgende:
Moet je maar niet van die rare standjes uithalen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:36 schreef Dirkh het volgende:
En ik heb een keer mijn arm uit de kom gehad en een hillsach laesie, dat houdt in dat de kom is losgescheurd van het bot. Die zit nu vast met drie spijkers. Dat was voldoende om mij buiten westen te helpen van de pijn. Zielig hè?
het naarste vond ik toen de chirurg zei"nu maken we even wat ruimte op de kaak, en maken we de wond mooi"quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:58 schreef Jazzmin het volgende:
[..]
Gedver heb ik ook gehad.. ze groeiden recht mn kaak in en de eerste is er met een botte boor en een dremel ofzo uitgehakt... man wat heb ik een pijn geleden daar kon die brufen echt niet tegen op.. en later moest ik nog een keer omdat kies 4 ook mn kaak in was gegroeid
brrr en ik heb al een tandarts/kaakchirurgfobie.
Dat had ik ook toen ik me pols brak, ik voelde het gewoon helemaal niet. Er waren toen van die meiden bij die renden gillend weg en dat was dan wel weer grappigquote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:51 schreef Alicey het volgende:
Als je pijn hebt, maken je hersens endorfinen aan. Hierdoor wordt de pijn dragelijker en kun je zelfs een beetje high worden. Het is waarschijnlijk ook een van de redenen dat masochisme bestaat.
herkenbaarquote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:45 schreef Skv het volgende:Met een kaasschaaf een hele plak van m'n pols afgesneden. Heerlijk grote plaat vlees hing toen los. Ik bakte tosti's, maar m'n eigen ham leek me toch niet zo'n goed idee
hou op schei uit! Vanaf mijn jeugd zeiden ze "we opereren binnenkort wel, dan ben je van die chronische oorontstekingen af"....ben nu 33, en 1 1/2 jaar geleden geholpen, en sindsdien geen oorontstekingen meer.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:44 schreef brambosjesman het volgende:
verhaal-
en oorontsteking, OORONTSTEKING HAAT IK
Dat heb ik dus ook erg lang gehadquote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:27 schreef Funksoldier het volgende:
[..]
hou op schei uit! Vanaf mijn jeugd zeiden ze "we opereren binnenkort wel, dan ben je van die chronische oorontstekingen af"....ben nu 33, en 1 1/2 jaar geleden geholpen, en sindsdien geen oorontstekingen meer.
Kon niet lopen van de pijn, elke stap was een lans door je trommelvlies, met de auto (weer eens) naar het ziekenhuis zat ik altijd te schelden of ze niet zo hard over de vluchtheuvels wilden rijden, en dat dan 8x per jaar ongeveer....
hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 21:15 schreef 2609 het volgende:
Ik ben in april 2000 een keer geraakt door 9 kogels toen ik uit mn oma dr huis kwam![]()
WTF Hoe kan dat?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 21:15 schreef 2609 het volgende:
Ik ben in april 2000 een keer geraakt door 9 kogels toen ik uit mn oma dr huis kwam![]()
Nou geloof me, je knieschijf uit de kom doet veel meer pijn dan wat jij beschrijft, dat is namelijk dat je knie eventjes op slot schiet.. Jaren last van gehad, totdat m'n knieschijf het zat was en maar eventjes 'de sprong waagde'. Nog nooit lag ik zo te kermen op het voetbalveldquote:Op zaterdag 11 juni 2005 16:04 schreef Agiath het volgende:
Nah hele erge pijn niet echt meegemaakt, wel een paar keer knie uit de kom geschoten, echt zomaar terwijl ik me veters aan het strikken was.... knak..AAAAAH! en dan weet je dat als je niet snel je been strekt het alleen maar erger word...(ik weet ook niet of het uit de kom schieten is, maar het doet echt gruwelijk veel pijn, daarna kan ik ook amper lopen)
Holy shit! Vertel daar meer over.quote:Op zondag 12 juni 2005 00:29 schreef Frasier het volgende:
Ik ben een keer neergeschoten en ik kan je vertellen dat dat toch wel erg pijn doet.
Door de hitte van de kogel schijnt het erg te branden. Alsof iemand je brandmerkt.quote:Op zondag 12 juni 2005 00:32 schreef Jeff89 het volgende:
Ik kan me trouwens echt geen voorstelling maken bij neergeschoten worden.. In films zie je altijd dat het wel meevalt, maar in het echt schijnt het vreselijk te zijn.
Ik hoop dat ik het nooit hoef te ervaren eik...
Bij motorongeluk deel van linkerbeen verbrijzeld. Dat voelde ik niet, maar de tractie waar ik in lag en de revalidatie welquote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:46 schreef rayteon het volgende:
Ik heb zelf (gelukkig) nog nooit in mijn leven echt pijn ervaren. Tuurlijk wel dingen die zeer deden, maar nog nooit de echte pijn van iets breken, of serieus onder het mes moeten.
Niet dat ik (denk ik althans) een lage pijngrens heb, maar vraag me wel af hoeveel pijn een mens kan verdragen, en hoe dat op dat moment voelt. Ik bedoel, als je met je nagels stevig in je eigen huid knijpt, doet dat al min of meer zeer. Hoe moet het dan wel niet voelen om, door een ongeval bijvoorbeeld, een arm geamputeerd te krijgen. Hoeveel pijn moet dat dan wel niet doen?
Zijn er mensen hier die weleens iets gebroken hebben, of anderzins goed in de kreukels hebben gelegen en dus ook serieus echte pijn hebben ervaren? Hoe voelde dat op dat moment? Onmenselijke pijn? Of viel dit mee?
uhhh bedoel je niet je stuitjequote:Op zaterdag 11 juni 2005 16:04 schreef Agiath het volgende:
verder is het pijnlijkste wat ik soms meemaak is dat ik me hamstring ofzo keihard stoot als ik op me reet val...Dan ga ik altijd zowat kotsen van de pijn, dat is dan het plekje onderaan je reet waar eigenlijk je achter-bovenbeen begint...damm the pain
dacht natuurlijk van hamSTRING > STRING is voor KONTquote:Op zondag 12 juni 2005 00:36 schreef MissX het volgende:
[..]
uhhh bedoel je niet je stuitje
je hamstring zit aan de achterkant van je been
Oh ja geil hequote:Op zondag 12 juni 2005 00:39 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dacht natuurlijk van hamSTRING > STRING is voor KONT
ofzo
omg.. ik voel mn eten gewoon omhoog komenquote:-geopereerd aan rechterringvinger, arts in opleiding eerst met pincet testen voor in mn vinger of ik nog gevoel had... ik "nee". ok kerel snijdt middenin mn vinger met scalpel terwijl ik er naar keek.... helaas werkte verdoving daar nog niet
quote:Op zondag 12 juni 2005 02:23 schreef hansjes het volgende:
een keer een salto proberen te maken gewoon op straat omdat ik dacht dat ik dat wel kon als ik het maar gewoon goed zou proberen.
landde dus op mijn hoofd en mijn schedel lag in puin. een stuk was los en er zaten nog 2 dikke scheuren in. de tijd erna heb ik gigantisch heftige hoofd en oorpijnen gehad.
wel vaak hoofdpijn. maarja. en als ik frons zie je dat wat lijnen op mijn voorhoofd anders lopen, en je kan als je met je hand goed voelen dat er een stukje los is geweest en ietsie naar voren is gekomenquote:Op zondag 12 juni 2005 02:28 schreef Klasse het volgende:
[..]
![]()
Genieten, hoe roekeloos!
Had ik kunnen zijn. Vreemd toch dat je hoofdpijn had.
Verder niks aan overgehouden joh?
Heb je toch best veel geluk gehad. Had een stuk ernstiger kunnen aflopen man!quote:Op zondag 12 juni 2005 02:31 schreef hansjes het volgende:
[..]
wel vaak hoofdpijn. maarja. en als ik frons zie je dat wat lijnen op mijn voorhoofd anders lopen, en je kan als je met je hand goed voelen dat er een stukje los is geweest en ietsie naar voren is gekomen
Je heet niet voor niets achmet.quote:Op zondag 12 juni 2005 02:47 schreef achmet het volgende:
ik ben 48 keer geschoten ik treed nu op als 48 cent
Hahaha, wel lachen... ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad van een bijna bejaarde tandarts uit mijn buurt, heel de praktijk vol met van die verouderde apparatuur en nazi-symbolen en -foto's overal tegen de muur... (ja, dat is dus Antwerpen, tussen de mensen van de oude generatie daar flink wat fout volk...)quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
Een wortelkanaalbehandeling. Bij een noodtandarts. Dat was een Marrokaanse vrouw die amper Nederlands kon en echt met het leek wel Middeleeuwse apparaten me ging behandelen. Eerst zonder verdoving.. Ik dacht dat ik dood ging. Daarna allerlei foutjes, zoals het branden van mijn (beide!) wangen én tong bij het dichtbranden van m'n noodopvulling.
Dat wil ik echt nooit meer meemaken. *ril*
En de pijn voor en na de behandeling was ook praktisch ondraaglijk.
50quote:Op zaterdag 11 juni 2005 21:15 schreef 2609 het volgende:
Oh, dat had ik dusquote:Op zondag 12 juni 2005 00:40 schreef Adfundum het volgende:
maar dat was niets vergeleken bij de pijn van een bijbal-ontsteking waar je te lang mee blijft rondlopen. Godallejezus wat een pijn deed dat.
Geweldigquote:Op zondag 12 juni 2005 03:46 schreef Sanne1805 het volgende:
ik ebn eens aangevallen door een bengaalse tijger op safari nadat ik een arm verloren was door de medogenloze beet van een zoetwaterkrokodil nadat een roodbilmakaki me de stuipen op het lijf heeft gejaagd door me met zijn eigen uitwerpselen te bekogelen waardoor ik mijn uitvlucht zocht in de dichtsbijzijnde rivier de 'vliegende piranhas'
sjonge das een hele mond vol pijn!quote:Op zondag 12 juni 2005 04:33 schreef blackmage het volgende:
owja ik heb een keer een soort plastic bak vol met boeken op me linker grote teen laten vallen.
mijn teennagel is toen in 2e gesplits en nu heb ik een soort dakje als teennagel.
mijn moeder had trouwens ook iets lomp ze was gebeten door een klein vogeltje en toen kreeg ze daar een allergische op.
ze was dus gebeten in haar rechterhand de hand die ze voor alles gebruikt, en ze ging maar stug door met het gebruiken van die hand dat deed ook best veel pijn.
owja toen ik nog in me ma zat heb ik me voet tussen moeders ribben geschopt en toen zag je dus een bobbel op me ma zitten dat was ook best pijnelijk.
Pijn is subjectief en er staan zeker nog een paar 'zware gevallen' in dit topic (zoals bovenstaande post) maar met mijn klein beetje medische achtergrond moet dit inderdaad een geval zijn geweest van serieus pijnlijden.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:38 schreef Mike het volgende:
Ik heb nogal wat last gehad van galstenen. In de galblaas was de pijn al bijna niet vol te houden, maar toen ze gingen ontsteken in de galwegen dacht ik even dat ik dood ging. Ik kon nog net bij een telefoon komen om iemand te bellen zodat we zo snel mogelijk naar het ziekenhuis konden gaan.
Het voordeel ervan is dat ik tegenwoordig alle pijn afzet tegen die pijn van toen en dat het dan nu altijd meevalt.
ja dat heeft mijn moeder ook gehad maar dan met verlammingen tussendoor.quote:Op zondag 12 juni 2005 06:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Pijn is subjectief en er staan zeker nog een paar 'zware gevallen' in dit topic (zoals bovenstaande post) maar met mijn klein beetje medische achtergrond is dit inderdaad een geval moet zijn geweest van serieus pijnlijden.Dat moet erg geweest zijn. En iets waar veel spoed bij nodig is.
Ik heb verschillende ongelukken gehad met eentje ernstig, mijn voet half geplet gehad door een auto, drie tanden stuk gevallen met daarop erg akelige tandartsbehandelingen, een metalen pen in mijn oog gehad en nog zowat dingen maar de ergste pijn die ik heb meegemaakt zijn voor mij clusterhoofdpijnen. Dat is zeg maar migraine in overdrive. Duurt meestal een paar uur maar je moet daarna gewoon dagen herstellen. "'Suicidal headache" noemen ze het ook wel. Die naam is goed gekozen. Ik heb nu altijd pijnstillers en slaaptabletten in huis en bij me omdat ik dat echt nòòit meer wil meemaken zonder.
Bij bepaalde pijnen wordt er ook adrenaline aangemaakt.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:51 schreef Alicey het volgende:
Als je pijn hebt, maken je hersens endorfinen aan. Hierdoor wordt de pijn dragelijker en kun je zelfs een beetje high worden. Het is waarschijnlijk ook een van de redenen dat masochisme bestaat.
*knip*
Het zijn de zenuwen die voor de pijnprikkels zorgen. Door controle over je zenuwbanen kun je pijn idd. uitschakelen. Dat is bijv. waar acupunteer al veel verder is dan de westerse medische wetenschap.quote:Op zondag 12 juni 2005 06:57 schreef LekkerSimpel het volgende:
Een breuk is nagenoeg pijnloos. Het zijn de spieren die om de breu heen zitten die gevoelig zijn.
Maar je kan volgens mij pijn uitschakelen.
Pijn zit tussen je oren. En alles wat tussen je oren zit kan je uitschakelen.
Preciesquote:Op zondag 12 juni 2005 07:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het zijn de zenuwen die voor de pijnprikkels zorgen. Door controle over je zenuwbanen kun je pijn idd. uitschakelen. Dat is bijv. waar acupunteer al veel verder is dan de westerse medische wetenschap.
Of gewoon een naald in de goede zenuwbaan.quote:Op zondag 12 juni 2005 07:06 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Precies
Edit:
Hoofdpijn.
ff keihard je muis van je duim masseren, ben je er zo vanaf
Yeah right!quote:Op zondag 12 juni 2005 06:57 schreef LekkerSimpel het volgende:
Maar je kan volgens mij pijn uitschakelen.
Pijn zit tussen je oren. En alles wat tussen je oren zit kan je uitschakelen.
nou die hoofd pijn komt doordat ik een drain heb (lucky me dat ze tijdens me geboorte die techniek al hadden, anders was ik hier nooit geweest), als die verstopt raakt ben ik de lulquote:Op zondag 12 juni 2005 02:10 schreef Troeta het volgende:
mschol waar word je dan precies aan geopereerd? hebben ze gevonden wat de hoofdpijn is?
\quote:Op zondag 12 juni 2005 12:08 schreef Saekerhett het volgende:
Als 10 jarig jongetje je arm breken (spaakbeen en ellepijp) en toen werd het zonder enige vorm van verdoving gezet.![]()
Ik kreeg na mijn hernia-operatie een morfine-shotje omdat ik nogal last had van wondpijn. Ik wachtte vol verwachting op de uitwerking, maar die bleef uitquote:Op zondag 12 juni 2005 12:01 schreef Scootmobiel het volgende:
Wat mij altijd opgevallen is, is dat pijnstillers bij mij (en bij sommige anderen ook blijkbaar) meestal maar heel weinig en vaak zelfs geen enkel effect hebben.
Ik weet wat je bedoelt ja, ik kan ook pijnstillers nemen totdat ik een ons weeg het haalt echt nks uit bij mij. Ik neem ze dus ook niet, ook geen ibuprofen of wat dan ook. Het enige wat echt werkt is een verdoving van de tandarts of in het ziekenhuis maar dan nog voel ik naar mijn idee behoorlijk veel.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:01 schreef Scootmobiel het volgende:
Wat mij altijd opgevallen is, is dat pijnstillers bij mij (en bij sommige anderen ook blijkbaar) meestal maar heel weinig en vaak zelfs geen enkel effect hebben.
De verdovingen die mijn tandarts vroeger weleens toepaste bij het trekken (die beul, ja, waar ik het al eerder over had) haalden vrijwel niets uit, het was net zo erg als trekken zonder verdoving. Ik vroeg me toen al vaak af hoe dat kon.
(De verdovingen van mijn tegenwoordige tandarts werken overigens gelukkig wél perfect, laatst nog een uitvoerige wortelkanaalbehandeling gehad en geen centje pijn gevoeld.)
En aan de gewone huis-tuin-en-keukenpijnstillers heb ik ook maar zelden wat.
Ik heb regelmatig last van ernstige lage rugpijn, en als het zo erg wordt dat ik niet meer enigszins normaal kan functioneren neem ik meestal wat ibuprofen 400.
Maar het helpt nauwelijks, ook na 2 of 3 pillen op een dag.
Aspirine en paracetamol gebruik ik niet of nauwelijks, omdat ik leverpatiënt ben en mij dit door de artsen afgeraden is. Ibu schijnt wat dat betreft wat veiliger te zijn.
Maar bij die enkele keren dat ik die twee wél eens gebruikt heb, merkte ik ook geen effect, het doet bij mij bijna niks. De pijn komt er gewoon in alle hevigheid doorheen.
Ik vind het heel vreemd, maar het lijkt wel of m'n lichaam gewoon niets doet met die gewone pijnstillers. Ieder ander in mijn omgeving heeft er wél baat bij, dus het zal wel een kwestie zijn van stoffen / processen in de hersenen, waardoor het bij mij niet goed werkt. Maar vervelend is en blijft het.![]()
Hm, ik ben dus niet de enige die dat heeft hierzo. Ik heb het er ook weleens met de dokter over gehad, maar die kon er niet echt wat over zeggen... Er is waarschijnlijk nog te weinig onderzoek naar gedaan.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:09 schreef erikh het volgende:
Ik weet wat je bedoelt ja, ik kan ook pijnstillers nemen totdat ik een ons weeg het haalt echt nks uit bij mij. Ik neem ze dus ook niet, ook geen ibuprofen of wat dan ook. Het enige wat echt werkt is een verdoving van de tandarts of in het ziekenhuis maar dan nog voel ik naar mijn idee behoorlijk veel.
Wat moet dat een hel zijn zeg, elke dag... ik moet er niet aan denken. Voor een deel is het voor mij wel herkenbaar, want ik heb zelf ook een zekere permanente angststoornis en PTSS (posttraumatisch stress-syndroom) als gevolg van traumatische gebeurtenissen in mijn verleden, maar lang niet zo ernstig als bij jou.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:21 schreef Poldermodel het volgende:
Ik heb in plaats van lichamelijke pijn, heb ik vooral psychische pijn, en dat is, dat ik elke dag in permanente ernstige angst leef. Ik heb alle medicatie in de psychiatrie geprobeerd, en vele behandelingen ondergaan, in totaal 15 jaar, maar niets blijkt de angst te kunnen verlichten. En de angst werkt zich ook lichamelijk door, en zorgt dan voor hevige buikpijnen, hoofdpijn, en spierpijn, en misselijkheid, wat een paar dagen kan duren. De grootste pijn is nog, dat ik geen seconde rust heb, en altijd 'strak' van de angst sta. het moeilijkste is vooral, dat de angst helemaal los staat van mijn verstandelijk denken, dus dat ik er geen invloed op heb, en het totaal zijn eigen leven leidt.
Ach ja, je bent klein, loopt in de hema waar ze met de etalage bezig zijn, waar ze een mooi scherp schaartje hadden liggen, stopt het in je mond en knipt per ongeluk.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:54 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
WTF!! hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar man
Oja, ik heb ook eens per ongeluk met een schaar een hoekje uit mijn elleboog geknipt.quote:Op zondag 12 juni 2005 16:23 schreef CrashOne het volgende:
[..]
Ach ja, je bent klein, loopt in de hema waar ze met de etalage bezig zijn, waar ze een mooi scherp schaartje hadden liggen, stopt het in je mond en knipt per ongeluk.
Ben trouwens ook wel eens vanaf een bureau op een schoolstoel gevallen waardoor mijn hoofd het zit vlak brak. Deed wel veel pijn, maar kon er wel om lachen dat de stoel kapot was.
Dat veroorzaakt toch geen helse pijn?quote:Op zondag 12 juni 2005 16:35 schreef miki het volgende:
[..]
Oja, ik heb ook eens per ongeluk met een schaar een hoekje uit mijn elleboog geknipt.
Maakte altijd veel knutselwerkjes vroeger, en op dat moment was ik dat op mijn bed aan het doen. Toen ben ik per ongeluk met mijn elleboog op de schaar gaan liggen en ineens was er een hoekje uit mijn elleboog![]()
Eens.quote:Op zondag 12 juni 2005 23:54 schreef Sanne1805 het volgende:
Toch ben ik van mening dat mijn kleine teen aan top staat
Het had ook anders kunnen aflopen, zo had ik het dus:quote:Op zondag 12 juni 2005 23:54 schreef Sanne1805 het volgende:
Toch ben ik van mening dat mijn kleine teen aan top staat
Nee, dat klopt. Maar ik móest even reageren op dit bericht. Beetje offtopic weliswaarquote:
quote:Op maandag 13 juni 2005 13:45 schreef Brighteyes het volgende:
Softbal vanuit de slagmachine via mijn knuppel op mijn neus.![]()
![]()
quote:Op maandag 13 juni 2005 13:45 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
Ja, lach maar.quote:
Nu weet ik niet of ik wel zo graag op baseball wilquote:Op maandag 13 juni 2005 13:45 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
Ik kan in ieder geval wel zeggen; hoe meer je het gebruikt, pijnstillers, hoe minder effect je ervan zal hebben.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:01 schreef Scootmobiel het volgende:
De verdovingen die mijn tandarts vroeger weleens toepaste bij het trekken (die beul, ja, waar ik het al eerder over had) haalden vrijwel niets uit, het was net zo erg als trekken zonder verdoving. Ik vroeg me toen al vaak af hoe dat kon.
(De verdovingen van mijn tegenwoordige tandarts werken overigens gelukkig wél perfect, laatst nog een uitvoerige wortelkanaalbehandeling gehad en geen centje pijn gevoeld.)
En aan de gewone huis-tuin-en-keukenpijnstillers heb ik ook maar zelden wat.
Ik heb regelmatig last van ernstige lage rugpijn, en als het zo erg wordt dat ik niet meer enigszins normaal kan functioneren neem ik meestal wat ibuprofen 400.
Maar het helpt nauwelijks, ook na 2 of 3 pillen op een dag.
Aspirine en paracetamol gebruik ik niet of nauwelijks, omdat ik leverpatiënt ben en mij dit door de artsen afgeraden is. Ibu schijnt wat dat betreft wat veiliger te zijn.
Maar bij die enkele keren dat ik die twee wél eens gebruikt heb, merkte ik ook geen effect, het doet bij mij bijna niks. De pijn komt er gewoon in alle hevigheid doorheen.
Ik vind het heel vreemd, maar het lijkt wel of m'n lichaam gewoon niets doet met die gewone pijnstillers. Ieder ander in mijn omgeving heeft er wél baat bij, dus het zal wel een kwestie zijn van stoffen / processen in de hersenen, waardoor het bij mij niet goed werkt. Maar vervelend is en blijft het.![]()
Jawel! Want het is een superleuke sport!quote:Op maandag 13 juni 2005 13:52 schreef Yildiz het volgende:
Nu weet ik niet of ik wel zo graag op baseball wil
Veel bloed, maar geen helse pijn dunk me.quote:Op maandag 13 juni 2005 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, lach maar.
Nog nooit zoveel bloed uit een neus zien komen. En ik heb gruwelijk veel mazzel gehad dat hij hoog op mijn neus kwam en dus de klap ook een beetje op mijn voorhoofd kwam. Als het het puntje van mijn neus was geweest, dan was het een leuke jig saw geweest.Nu zit er alleen een klein breuklijntje.
Mijn arme coach... we waren stootslagen aan het oefenen, ik deed het fout, hij dacht: 'Nog 1 bal, en dan ga ik vertellen dat ze het niet goed doet'.Hij vond het zo erg!
Bij mij was het iets soortgelijks ja. Daarom kon ik wel janken als ik zelfs maar moest niezen, want ik kon nog uren de pijn door mn buik voelen trekken.quote:Op maandag 13 juni 2005 14:17 schreef Marietje_34 het volgende:
Mijn ontstoken blindedarm, dat was niet prettigNa de operatie werd het nog pijnlijker, toen tijdens de operatie 'het mes' in mijn buik werd gezet, kwam er vocht uit waardoor de artsen dachten dat ie gesprongen was. Toen hebben ze me wat sneller opengesneden en daarbij werden dus ook mijn buikspieren doorgesneden. Dat was errug pijnlijk toen ik weer wakker werd, en de weken erna
![]()
Probeer maar es een beweging te maken zonder dat je je buikspieren voelt, da's praktisch onmogelijk heb ik toen gemerkt.
Ja, dat ben' geen leuke dingen voor de mensenquote:Op maandag 13 juni 2005 14:26 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Bij mij was het iets soortgelijks ja. Daarom kon ik wel janken als ik zelfs maar moest niezen, want ik kon nog uren de pijn door mn buik voelen trekken.
Bijna precies hetzelfde gehadquote:Op zondag 12 juni 2005 05:09 schreef Isabeau het volgende:
De ergste pijn die ik ooit heb moeten doorstaan was het trekken van een verstandskies uit mijn onderkaak.
De tandarts zette twee verdovingen, maar mijn "het is niet verdoofd" leek hij niet te (willen?) horen. Ik heb een paar keer aangegeven dat het echt niet verdoofd was. "Dat is een drukgevoel, geen pijn" Right. Het trekken en duwen tegen de kies was nog net te harden. Tranen stroomden welliswaar over mijn wangen, maar het was vol te houden.
Toen brak mijn kies af (en dit was in de wachtruimte duidelijk te horen). Tandarts besloot de restjes er maar uit te snijden en dat was pijn die ik echt niet aan kon. Ik had het gevoel echt gemarteld te worden, afschuwelijk! Ik heb geschreeuwd en gehuild als een klein kind en hij ging gewoon door![]()
Verdoving my ass.
Ik denk dat ik hem op zich wel zenuwachtig had gemaakt, hij had namelijk een stuk wortel achtergelaten wat ze er in het Academisch ziekenhuis 3 dagen later uit hebben gepeuterd (ik was inmiddels heel erg uit mijn mond gaan stinken van de rottingsgeur). Met verdoving! ("oh, u hebt een aangeboren andere ligging van uw zenuw daar, maar zo (zet verdoving) moet het wel werken")
Nooit meer naar die tandarts terug gegaan. En ik denk dat veel mensen die nog in de wachtkamer zaten toen ik naar buiten kwam ook liever niet meer naar binnen wilden. Mijn huisgenoot die mee was zei dat alles in de wachtkamer goed te horen was geweest en had gezegd dat ik absoluut geen pieperd was...
Je bent niet echt een handige jongen of wel?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:13 schreef FordXRRS het volgende:
Ik heb niet zo gauw last van pijn,
je kunt zeggen wat je wilt, maar voor een groot deel zit dat echt tussen je oren, maar goed.
Wat heb ik allemaal voor pijnlijke momenten meegemaakt?
<knip verhaal>
wat doen ze dan?????quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:22 schreef Snarf het volgende:
1 april 2005 beenmergpunctie. nare ervaring; nog nooit zoveel pijn gevoeld. botten breken (ook gehad) is er niks bij.
Eerst is er een verdoving met een kleine naald waarmee ze de huid en het vlees op de plaats van de boring verdoven. De exacte plaats was bij mij ongeveer 5 cm. boven de plaats waar m'n bilspleet ophoudt en dan 5 cm naar rechts. Met je hand op je rug is het makkelijk aan te wijzen.quote:
quote:Op woensdag 13 juli 2005 08:14 schreef ma_jojo het volgende:
Naald in m'n arm.
Ik ben een aanstelster
En een keer van m'n fiets gevallen. Toen gleed ik nog een heel stuk door over het asfalt wat dus in m'n hand en benen schoot. Vervolgens naar het ziekenhuis waar de stukjes asfalt er met een pincet moesten worden uitgehaald.
Ja, maar 't deed wel echt pijn.quote:Op woensdag 13 juli 2005 08:22 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dat heeft iedereen wel eens meegemaakt.
Je hebt nog heel wat mee te makenquote:Op woensdag 13 juli 2005 08:24 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Ja, maar 't deed wel echt pijn.
Ik herhaal: aanstelster
quote:Op woensdag 13 juli 2005 08:29 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Je hebt nog heel wat mee te maken![]()
Ok: ik hou je stevig vast in m'n armen om deze afschuwelijke ervaring te vergeten.quote:Op woensdag 13 juli 2005 08:32 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Heel trauma aan overgehouden, ja.
Troost me liever ipvte doen.
Het trauma is ineens verdwenen, dus laat dat troosten maar zitten.quote:Op woensdag 13 juli 2005 08:35 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ok: ik hou je stevig vast in m'n armen om deze afschuwelijke ervaring te vergeten.
Let niet op het vreemde opgezwollen aanhangsel dat je dij beroert .![]()
quote:Op woensdag 13 juli 2005 08:37 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Het trauma is ineens verdwenen, dus laat dat troosten maar zitten.![]()
quote:Op woensdag 13 juli 2005 08:39 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als je me nog een nodig hebt....
![]()
Waarom niet?quote:
quote:
Daarom niet.quote:Let niet op het vreemde opgezwollen aanhangsel dat je dij beroert .![]()
Heel vervelend inderdaad, ik kan momenteel mijn hoofd wel tegen de muur rammen.quote:Op zondag 12 juni 2005 00:57 schreef ElisaB het volgende:
Uit de categorie nog net iets akeliger: ontsteking in de kaak (en nog een keer, en nog een keer). Dat is zeg maar de tandarts die op je zenuw boort, maar dan een paar dagen lang.
Flauw hoor, jij denkt: omdat ik geen controle heb over mijn wormvormig aanhangsel, ik niet oprecht kan zijn in mijn bedoelingen. Ik vind het jammer dat jij zo denkt.quote:
quote:Op woensdag 13 juli 2005 09:02 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Flauw hoor, jij denkt: omdat ik geen controle heb over mijn wormvormig aanhangsel, ik niet oprecht kan zijn in mijn bedoelingen. Ik vind het jammer dat jij zo denkt.![]()
Serieus pijn noemt ie datquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:07 schreef garnage-patrick het volgende:
dikke kick maargoedhoef ik zelf geen topic te openen!
- toen ik klein was, zat ik keer te wachten in de auto. had toen die sigaretten aansteker indrukt en wilde daarna kijken of ie warm was (toen ie weer naar buiten kwam) dus druk dat ding heel hard op me vinger dat deed goed zeer.
- wilde ooit op takje trappen die ik tussen de tegels had vastgezet, trap erop. en dat takje gaat zo door me schoen me voet in, dat deed ook goed zeer.
- was vroeger wel eens in de bomen aan het klimmen, toen viel ik dus en viel ik zo op de stoeprand met me ribben, dat deed ook fucking pijn![]()
- was ooit op de basisschool tikkertje aan het spelen, en zelf ben ik niet zo groot en gezet (toen dus ook niet) en toen rende een dikke jongen uit me klas zo tegen me op met zijn elleboog in mijn ribbenkast, dat heeft ook flinke poos zeer gedaan![]()
Met dat bloed verliet ook je taalgevoel je lijf!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:56 schreef LeRiChIe het volgende:
Maar later pas voelde ik dat bloede langs loopde m'n arm.
Dat klopt, alleen duurt dat helaas meestal niet lang genoeg. Dat duurt echt maar iets van 5 minuten ofzo en dan begin je toch wel vanalles te voelen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:05 schreef EsDe het volgende:
Heb zelf nooit extreme pijn gehad, maar het schijnt wel zo te zijn dat er bij 'extreme' pijn geen pijn gevoeld wordt. Vandaar dat sommige mensen in eerste instantie niet eens in de gaten hebben dat ze bijv. getroffen zijn door een kogel...
Ik heb precies hetzelfde gehad. Wilde een pot thee zetten en het kokende waterquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:08 schreef bwt het volgende:
Heb mijn hand vorig jaar verbrand gehad aan kokend water.
Je merkt het na een fractie van een seconde als het laagje stoom tussen huid en kokend water z'n werk heeft gedaan. je houdt er een een kloppend gevoel aan over dat steeds erger en erger wordt totdat je met een verwrongen gezicht bij zit van de pijn.
Details nodig.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:47 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Valt je toompje scheuren ook onder pijn?
Ik zal even een foto zoeken, momentje.quote:
??????quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:33 schreef boekenworm het volgende:
Een keer voor straf nagels afgeknipt gehad....
Heb ik dus ook eens gehad ja, maar dan 1 bot op twee plaatsen.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:08 schreef Saekerhett het volgende:
Als 10 jarig jongetje je arm breken (spaakbeen en ellepijp) en toen werd het zonder enige vorm van verdoving gezet.![]()
Oeh, dat heb ik ook een paar keer mogen ervarenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 16:04 schreef Agiath het volgende:
Nah hele erge pijn niet echt meegemaakt, wel een paar keer knie uit de kom geschoten, echt zomaar terwijl ik me veters aan het strikken was.... knak..AAAAAH! en dan weet je dat als je niet snel je been strekt het alleen maar erger word...(ik weet ook niet of het uit de kom schieten is, maar het doet echt gruwelijk veel pijn, daarna kan ik ook amper lopen)
verder is het pijnlijkste wat ik soms meemaak is dat ik me hamstring ofzo keihard stoot als ik op me reet val...Dan ga ik altijd zowat kotsen van de pijn, dat is dan het plekje onderaan je reet waar eigenlijk je achter-bovenbeen begint...damm the pain
GaNgStAhquote:Op zondag 12 juni 2005 00:29 schreef Frasier het volgende:
Ik ben een keer neergeschoten en ik kan je vertellen dat dat toch wel erg pijn doet.
Inderdaad, dat is echt verschrikkelijkquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:25 schreef RayMania het volgende:
En kramp in je been, doet ook ongelooflijk pijn.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:51 schreef saaw het volgende:
oh en toen ik klein was wel eens met verstoppertje spelen [ik liggend onder bed, gevonden, snel eronderuit] heel hard tegen de hoek van een glazen nachtkastje met als gevolg dat ik er in vast zat, vlak onder mn linkeroog
hard gillen natuurlijk. vader erbij om me van de tafel te verlossen. toen ging het bloeden als een gek. gehecht en nu nog een litteken [15 ofzo jaar later]
Dat eerste is herkenbaar... Begin van het schooljaar, ik zat zeg maar helemaal rechts voorin de klas, en helemaal links moesten we naar de TV kijken, dus ik draai m'n hoofd: scheur!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 04:02 schreef TheDenialTwist het volgende:
Een jaar geleden ofzo, ik werd wakker en kon niet overeind komen omdat mijn nek pijn deed. Dat werd binnen een paar minuten steeds erger, als ik mijn nek maar een milimeter bewoog verging ik al van de pijn, en tot overmaat van ramp kreeg ik ook verschrikkelijke pijnscheuten zelfs als ik stil bleef liggen. Dat was denk ik echt de ergste pijn die ik heb gevoeld.
Verder heb ik ooit een acute blindedarmontsteking gehad, deed ook behoorlijk pijn.. en ik ben een keer in mijn vinger gebeten door een paard, ook nogal pijnlijk, en een paar weken geleden is een paard op mijn voet gaan staan.. heb toen echt even heel hard auw geschreeuwd.
Brrr eng verhaalquote:Op donderdag 23 maart 2006 20:30 schreef prospero het volgende:
De topicstarter gaf al aan hoeveel pijn het wel niet moet dan als je een arm geamputeerd krijgt. Daar kan ik helaas over meepraten, alleen was het bij een been. Op 8-jarige leeftijd is er bij mij botkanker (Ewing Sarcoma) vastgesteld. Aangezien dat in die tijd nog "ongeneeslijk" was, is er destijd voor gekozen om het been te amputeren. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik toen echt nog heel jong was, maar ik kan me nog ontzettend goed herinneren hoe pijn dat toen deed. Het probleem is dat je ook jaren na de operatie pijn blijft houden, de zogenaamde "phantoom-pijn". Het lijkt dan net alsof er duizenden kleine naaldjes in het been (dat er dus niet meer is) worden gestoken of dat er duizende mieren overheen lopen. Je kan nieh krabben of wat dan ook, dus soms heb je echt het idee dat je helemaaaaal gek aant worden bentGelukkig slijt dat met de jaren, aangezien de blootliggende zenuwen die voor deze impulsen zorgen langzaamaan worden ingekapseld door omliggend weefsel.
Nou, dit wilde ik jullie toch niet onthouden![]()
Later !!
Ook meegemaakt, al was het in lichte vorm...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:45 schreef Skv het volgende:Keelpijn tijdens pfeiffer, onbeschrijflijk pijn. Ik spuugde mn kwijl soms gewoon uit in een bakje, omdat doorslikken te pijn deed Drinken ging heeel kut, en eten ging niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |