Herkenbaar, ja.
Toen ik dertien was heb ik ooit eens een ongeluk met m'n skateboard gehad, op het plein voor het Hilton-hotel in Rotterdam. Ik wil een bocht nemen, om de afvalbak heen, maar midden in die bocht blijft m'n skateboard ineens haken achter een iets opstaande straattegel.
Gevolg: ik leg een paar meter af door het luchtruim, en bij het neerkomen slaat m'n rechter enkel finaal dubbel, met m'n volle gewicht erop. Aiiiiii....
Paar minuten op straat gelegen, daarna mezelf de stoep van het Hilton-hotel op gesleept. Een mobieltje, om een dokter te bellen of zo, had ik toen nog lang niet, en de voorbijgangers waren ook niet erg behulpzaam helaas.
Dus mezelf maar naar de bushalte gesleept en uitgestapt bij het dichtstbijzijnde gezondheidscentrum. Dokters hadden weekenddienst, keken er nauwelijks naar en deden er niets aan. In totaal 3 dokters geraadpleegd, maar nee hoor... Ze hebben zelfs niet eens een verband om gedaan. (!)
M'n moeder heeft er thuis dus wél een verband om gedaan, en we vertrouwden verder op een normale genezing. Ik bleef die voet gewoon gebruiken, voor zover dat kon, want de dokters hadden niets gezegd over rust houden...
Op den duur ging het allemaal wel weer, maar zelfs jaren later was ik nóg niet helemaal van die zeurende pijn af. Dus weer naar de dokter, ditmaal in het ziekenhuis. Foto's gemaakt, geen beschadigingen geconstateerd. (Nee, geen wonder, na ± 10 jaar na het ongeluk...!)
Kortom, ik heb er tot op de dag van vandaag nog regelmatig last van. (En ik ben nu achter in de dertig!). Vooral met vochtig weer voel ik het behoorlijk.
Of die enkel toen gebroken geweest is of alleen zwaar gekneusd, ik weet het niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat het door het uitblijven van een juiste behandeling destijds nooit helemaal goed genezen is. Maar ja, daar doe je nu niets meer aan.
Het zou heel goed kunnen dat het bij jou ook zoiets is, het komt dus blijkbaar wel meer voor. In ieder geval sterkte ermee, want ik weet hoe vervelend dat is!