abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:00:12 #51
37887 Dauthi
Progressive
pi_28364611
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:55 schreef Tokay het volgende:
Aanstaande woensdag krijg ik een zenuwbehandeling in een van mijn kiezen.
Zonder verdoving.
Ik kijk er écht naar uit.
zonder verdoving... wat voor barbaarse tandarts heb jij

Bij mij was het met verdoving.

Ik heb dus al 3 gevulde tanden waarvan 1 met kroon dankzij een of andere prutser die het verstandig vond om me in me eerste levensjaar een penicilline kuur te geven.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:18:25 #52
25737 spookie
Banaantje?
pi_28649202
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:30 schreef Angelcakes het volgende:
Een assistente hoeft in principe niet standaard voor elke behandeling handschoenen aan te trekken. Alleen als er verwacht wordt dat er bloed bij komt kijken ( tanden trekken, vullingen aan de tandvleesrand ) is het nodig. Die dingen zweten ook als de neten en de kans op besmetting is heel klein omdat wij zelf niet in de mond bezig zijn. Als ik zelf een wondje heb draag ik ze wel btw, ik vind het gewoon een raar gezicht als ik met een pleister loop.

Er zijn vast wel praktijken waar het anders werkt maar bij ons ( vier assistentes ) doet iedereen het zo.

Onze tandartsen trekken natuurlijk wel bij elke patient schone handschoenen aan
Vindt ik wel vies een assistente hoort gewoon ook met handschoenen te werken ik wel in iedergeval, ik bedoel maak je naar de behandeling ook zonder handschoenen schoon al die speeksel en bloed, allemaal besmettelijk vooral speeksel sorry maar is niet hygiënisch
oops ohh my ...
pi_28720553
Vanmiddag ook ff naar de tandarts geweest, halfjaarlijkse controle.
Ik dacht, ach, dat kleine stukje loop ik wel even, het is immers hier vlakbij...
En dat had ik dus beter NIET kunnen doen.

Want toen ik er bijna was, klapte ineens m'n rechtervoet dubbel. *TSJAK*, en voor ik het goed en wel in de gaten had lag ik languit op straat. De dader bleek een enigszins scheefliggende stoeptegel te zijn, en die heb ik dan ook even vakkundig de huid volgescholden.
Daar had-ie niet van terug, maar ik lag dus wel mooi nog steeds op straat, en geen mens die ff een handje helpt ofzo. Nee hoor, gewoon stug doorfietsen en doen alsof je niks gezien hebt.

Ik probeer dus overeind te krabbelen, maar die voet werkt niet mee... Daar zit je dan op het voetpad, op handen en knieën, wat moet dat een komisch gezicht geweest zijn eigenlijk, haha... Maar dat realiseer je je later pas.
Ik denk, verdorie, door die ongein kom ik dadelijk nog te laat ook. Dus zo gauw mogelijk mezelf weer op de been gewerkt en die paar meter nog ff naar de deur van de tandartspraktijk gestrompeld. Pffffff, gehaald.

Even later vraagt de tandarts: 'Hebt u nog klachten?'
'Nou, ehhh', zeg ik, 'over m'n gebit niet nee, maar ik heb zonet wel aardig m'n enkel verstuikt. Maar ja, daar kunt u weinig aan doen, denk ik, haha.'

Gelukkig geen gaatjes of andere malaise, alles was perfect in orde.
Behalve die voet dan.

Kort samengevat: heb daarna naar huis gebeld, ben thuisgebracht. Volgens de dokter is er niets gebroken, wel flink verstuikt. Advies: goed koelen, zoveel mogelijk omhoog leggen en drie dagen rust houden. Daarna weer voorzichtig de belasting opbouwen.

Tja, daar lig je dan hè, met een grote zak ijs op je enkel. En een bult van hier tot Tokyo. En dan denk je bij jezelf: had ik nou maar meteen m'n scootmobiel genomen. Ook voor dat kleine flut-eindje dan maar.
Later belde m'n vriendin nog. En, zegt ze, hoe is het gegaan bij de tandarts?
Ik: 'Oh eh...goed hoor, er hoefde niets gedaan te worden. Alleen lig ik nou met m'n voet in 't verband.'

Maar goed, ik kan er nou zelf ook weer om lachen. En gelukkig is er dan altijd nog een forum waar je mooi je verkapte 'kijk-mij-eens-zielig-zijn'-posts kwijt kunt...!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  maandag 11 juli 2005 @ 22:24:48 #54
71048 Tokay
makes your day!
pi_28720737
Je maakt toch wat mee, onderweg naar de tandarts!
Sterkte met je enkel dan maar, en volgende keer toch maar gewoon met de scootmobiel.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_28720912
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:24 schreef Tokay het volgende:
Je maakt toch wat mee, onderweg naar de tandarts!
Sterkte met je enkel dan maar, en volgende keer toch maar gewoon met de scootmobiel.
Precies!
En bedankt voor het medeleven.
  maandag 11 juli 2005 @ 22:53:58 #56
122866 Loeri
Loeri Sloeri!
pi_28721790
Ik ben vandaag geweest!

Hij: Hoe lang denk je dat je niet geweest bent?
ik: ehh jaartje ofzo?
hij: meer dan 2 jaar
ik: oh

Had 1 klein gaatje :\ M'n allereerste..
pi_28729034
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:53 schreef Loeri het volgende:
Ik ben vandaag geweest!

Hij: Hoe lang denk je dat je niet geweest bent?
ik: ehh jaartje ofzo?
hij: meer dan 2 jaar
ik: oh

Had 1 klein gaatje :\ M'n allereerste..
Dat valt dan nog erg mee eigenlijk hè, 1 klein gaatje maar, na zo'n tijd niet geweest te zijn... Hij kan in ieder geval niet beweren dat je de boel verwaarloosd hebt in die tijd!
  † In Memoriam † dinsdag 12 juli 2005 @ 12:37:41 #58
7074 moussy
kuttekop
pi_28733426
Ik moet vanmiddag en kan nu al vertellen dat er 1 verstandkies uit moet (nou ja, wil ik) en een kies die afgebroken is
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_28733643
Ook altijd leuk; afspraak maken voor over een maand, wat dan niet eerder kan, en ondertussen griep oplopen ofzo zodat je het moet verzetten
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
pi_28734155
Ik ben vanmorgen geweest! Geen gaatjes (nog nooit gehad..) hij vond 't prima!
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:31:01 #61
83645 Andoire
... .. ...
pi_28767424
OMG, ik heb net een wortelkanaalbehandeling gehad
In een kies, met één kanaal gelukkig.
Maar het doet ZEER nu
De verdoving is niet eens helemaal uitgewerkt, maar het doet gewoon pijn!

Is dat normaal?!
2 jaar geleden heb ik al een zenuwebehandeling gehad in de kies ernaast, de dag erna was de pijn gewoon ondraaglijk Maar het begon dus de volgende dag pas, niet zoals nu....
Au

Moet ik gewoon een stripje nurofen innemen of zo?
Maandag moet ik btw terugkomen, dan komt er een definitieve vulling op, en dit pijnlijke geintje gaat me zeker 300 euro kosten, want hij heeft voor het gemak ook maar ff 3 foto's gemaakt
AU
Что было, то прошло..
pi_28768065
Da's balen zeg... ik heb een aantal maanden geleden ook een wortelkanaalbehandeling gehad, in drie (van de vier) wortels van één kies, en daar heb ik totaal niets van gevoeld. Het was perfect verdoofd, en ook de napijn was best te doen.

Ik zou zeggen, probeer het eens met een pijnstiller inderdaad, maar of dat in zo'n geval wel veel helpt betwijfel ik... Daar lijkt me de pijn in jouw geval te sterk voor.
In ieder geval veel sterkte ermee!
  Moderator woensdag 13 juli 2005 @ 15:24:13 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28771286
Maaar mar maar maar, mijn hele gebit is al vol, en moet ik dan ook nog verstandskiezen?

 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_30426955
Ik ben vanochtend geweest: behalve wat tandsteen verwijderen was de tandarts tevreden. En dit was mijn eerste bezoek in 2,5 jaar! (niet aan de verzekering vertellen, hoor).
  zondag 11 september 2005 @ 13:04:18 #65
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_30481142
kut.. heb ook een gaatje denk ik, maar al 2 jaar niet meer geweest....
dat wordt betalen... weet iemand hoeveel dat kost?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_30481973
No-P, hoe zit je met je verzekering? Meestal dekt die een groot deel van zulke dingen, maar daarvoor kun je beter even bellen en duidelijkheid scheppen.

Sterkte trouwens, gaatjes zijn niet fijn...
pi_30482146
Tandarts controleert mn gebid, geen gaatjes!
Nog ff een foto maken voor de vullingen, owh je hebt nog 2 gaatjes !!

Wat een pauper tandarts.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_30482525
quote:
Op zondag 11 september 2005 13:36 schreef stFz het volgende:

Wat een pauper tandarts.
Bid jij bij de tandarts? Ben je zo bang?
pi_30482766
quote:
Op zondag 11 september 2005 13:36 schreef stFz het volgende:

Wat een pauper tandarts.
Heb ik ook eens gehad ja. Balen is dat. Die gaatjes zijn dan blijkbaar niet van buitenaf te zien, omdat ze tussen de vulling en de binnenkant van de kies zitten. En op een foto zien ze dat dan dus wèl. Kan je wéér die stoel in.

pi_34650672
Weer geweest, weer in orde

Weer aanslag weg laten halen
pi_43394518
Zie boven
Nog altijd alles in orde
pi_43394729
Dit is meer een ''kijk-eens-hoe-vaak-ik-naar-de-tandarts-ga''-topic
amokaapjeeh O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo