Is een par jaar geleden in de tour de suisse ook gebeurd, dat de koloper verkeerd reed. Die werd toen alsnog gedeeld eerste geplaatst. Komt dus ook in grotere wedstrijden voor.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:44 schreef Bartoli het volgende:
NRH, Den Bakker wint alsnog de etappe voor Niemiec. De eerste 4 zijn verkeerd gereden (en hebben dus het parcours afgesneden). Hierdoor worden die 4 teruggezet naar plaats 3 t/m 6.
-edit- zie al dat je het aangepast heb![]()
Mattan-Flecha was in Gent-Wevelgem en dat is een Pro-Tour koers van het hoogste eendagsniveau hoor ...quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:58 schreef NRH het volgende:
In de koersen net onder de ProTour gaat toch veel fout (bv Mattan-Flecha en nu dit weer).
Was....quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Mattan-Flecha was in Gent-Wevelgem en dat is een Pro-Tour koers van het hoogste eendagsniveau hoor ...
Zo, zit ik er daar even naast..quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Mattan-Flecha was in Gent-Wevelgem en dat is een Pro-Tour koers van het hoogste eendagsniveau hoor ...
Nog altijd is ... ze gaan die koers niet schrappen hoor, zeker niet als ze nog een beetje van een pro-tour kalender willen overhouden nu ze er al mee dreigen om Giro, Tour, Vuelta, Parijs-Nice, Tirreno, Milaan-San Remo, Paris-Roubaix, de Waalse Pijl, LBL, Parijs Tours en de Ronde van Lombardije te schrappen volgend jaar ...quote:
prachtigquote:Op woensdag 6 juli 2005 22:39 schreef Thetallguy het volgende:
zag er echt stom uitfietsje over de boarding en hop
Erg triest, verschrikkelijk zeg.quote:Op zondag 10 juli 2005 23:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Koerts.
Brak vandaag zowat alles wat een mens breken kan.
Niet dat dit weinig is ofzo, maar Mart zei toch dat ie een been op vier plaatsen had gebrokenquote:**** Koerts loopt fracturen op bij val
**Jans Koerts heeft in Portugal bij een
valpartij ernstig letsel opgelopen.
De sprinter uit de Cofidis-ploeg heeft
in de slotetappe van de Trofee Joaquim
Agostinho volgens eerste berichten zijn
kuitbeen,een aantal ribben en beide
enkels gebroken.
De Drent (35) zal zo spoedig mogelijk
in Portugal worden geopereerd.
nee op een huis geknald in een afdaling na het missen van een bochtquote:Op zondag 10 juli 2005 23:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hij was in elk geval weer bij kennis.
Misschien een rare vraag. Maar hoe kun je dat allemaal tegelijk breken met een val? Tegen een boom gereden ofzo?
Daar moest ik ook meteen aan denken.quote:Op maandag 11 juli 2005 11:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Cynisch dat dat net in de Trofee Joaquim Agostino is, de man die in een afdaling verongelukte na een botsing met een hond.
Je moet dat soort dingen maar eens aan pakweg een Wilfried Nelissen vragen, die slaagde daar zelfs meerdere keren in ...quote:Op zondag 10 juli 2005 23:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hij was in elk geval weer bij kennis.
Misschien een rare vraag. Maar hoe kun je dat allemaal tegelijk breken met een val? Tegen een boom gereden ofzo?
beetje overbodige vraag toch. Die gast is al 35 jaar en het ligt eraan hoe snel die geneest of het uberhaupt nog zin heeft om weer te gaan opbouwen. Het is zeker zowat einde seizoen en als hij de motivatie nog heeft om door te gaan (hem kennende heeft hij dat wel) dan zie ik hem nog wel een 2 tal jaren doorgaan. Maar als de revalidatie zo langzaam gaat als bij Beloki dan lijkt het me wel einde carriere.quote:
Ja rijdt bij Cofidis. Waarom niet mee naar de Tour goeie vraag. Ik vermoed dat die niet paste in de Tourploegquote:Op dinsdag 12 juli 2005 00:35 schreef Zwansen het volgende:
Tja, jammer. Cofidis reed ie toch? Waarom mocht ie eik nie mee naar de Tour, is toch een goede voor O' Grady in de sprint.
Als ie terug komt zal ie ZEKER volgend jaar P-R rijden.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 00:47 schreef Zwansen het volgende:
Ik hoop dat ie nog een keer wat kan laten zien in Parijs-Roubaix. Al denk ik dat dit zijn laatste seizoen is...
quote:Australische wielrenster gedood bij ongeval
GERA (ANP) - Een lid van de Australische nationale vrouwenwielerploeg is maandag bij een ongeval nabij Auma in de Duitse deelstaat Thüringen om het leven gekomen. Het gaat om een 29-jarige wielrenster, van wie de identiteit nog niet is vrijgegeven.
Zes Australische vrouwen waren bezig aan een trainingsrit als voorbereiding op de Ronde van Thüringen, toen ze werden aangereden door een personenauto die op hun weghelft was terechtgekomen. Vijf liepen verwondingen op, van wie twee ernstige. Die zijn per helikopter afgevoerd naar ziekenhuizen in respectievelijk Leipzig en Zwickau.
Een lid van het Australische team was niet bij de training aanwezig, olympisch kampioene Sara Carrigan.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=600345/sc=269b1c
http://www.cycling.org.au(...)ders/Amy_Gillett.htmquote:Bei einer Trainingsfahrt auf der Einzelzeitfahrstrecke Zeulenroda - Auma - Zeulenroda ist gestern Nachmittag ein Pkw in die Gruppe der australischen Fahrerinnen geschleudert. Dabei wurde die 29-jährige Amy Gillett so schwer verletzt, dass sie noch an der Unfallstelle verstarb.
Die anderen Fahrerinnen Katie Brown, Lorian Graham, Kate Nichols, Alexis Rhodes und Louise Yaxley wurden mit schweren Verletzungen per Rettungshubschrauber in die Krankenhäuser Leipzig und Zwickau geflogen und per Rettungswagen in die Krankenhäuser Gera, Greiz und Schleiz eingeliefert.
bron
quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:33 schreef NRH het volgende:
**Juan Antonio Flecha rijdt volgend
seizoen voor de Rabobankploeg.Theo de
Rooij,directeur van de ploeg,bereikte
een mondeling akkoord met de Spanjaard
over een tweejarig contract.
Rabobank ziet voor de 27-jarige renner
van Fassa Bortolo een belangrijke rol
in de klassiekers weggelegd."De Ronde
van Vlaanderen en Parijs-Roubaix,maar
eigenlijk kan hij alle klassiekers aan.
Onze kopmannen juichen zijn komst toe",
aldus De Rooij.
Bron: NOS TT
Hij won vorig jaar toch anders 2 grote eensdagskoersen. En dat had er dit jaar ook 1 kunnen, of beter gezegd, moeten zijn ware het niet dat Mattan wel erg handig gebruik maakte van de aanzuigende kracht van de motoren.quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ah, nu heeft men ook iemand om tweede te worden in de wedstrijden waaraan Boogerd niet meedoet.
Dat lijkt me ook niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 10:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Menchov wint de Vuelta toch niet.
Een Menchov in vorm moet dat zeker kunnen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:25 schreef Leatherface het volgende:
Maar het is voor hem te hopen dat hij zich in de top 10 weet te rijden. Hij heeft zich immers te bewijzen tegenover de Rabobank - ploeg.
In de Vuelta toch zeker. Alhoewel, de renners van Liberty Seguros, Iles Baléares en Euskaltel gaan hier veel gemotiveerder aan de start komen dan in de Tour. Anderzijds zullen een aantal andere teams minder interesse hebben in die hele Vuelta. Dat dan ook weer.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:15 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Een Menchov in vorm moet dat zeker kunnen.
Je vergeet Saunier Duval nog die interesse hebben als Spaanse ploeg in de Vuelta. En verder zullen de ploegen met de wildcards en evt andere ploegen die een falende kopman haddne in de Tour ook wel iets willen rechtzetten. Kortom beloofd een boeiende strijd te wordenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In de Vuelta toch zeker. Alhoewel, de renners van Liberty Seguros, Iles Baléares en Euskaltel gaan hier veel gemotiveerder aan de start komen dan in de Tour. Anderzijds zullen een aantal andere teams minder interesse hebben in die hele Vuelta. Dat dan ook weer.
Wie moet voor SD voor het klassement gaan in de Vuelta?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:21 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Je vergeet Saunier Duval nog die interesse hebben als Spaanse ploeg in de Vuelta. En verder zullen de ploegen met de wildcards en evt andere ploegen die een falende kopman haddne in de Tour ook wel iets willen rechtzetten. Kortom beloofd een boeiende strijd te worden
Gomez Marchante natuurlijkquote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Wie moet voor SD voor het klassement gaan in de Vuelta?
Menchov gaat op het podium rijden...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:25 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet.
Maar het is voor hem te hopen dat hij zich in de top 10 weet te rijden. Hij heeft zich immers te bewijzen tegenover de Rabobank - ploeg.
Of Piepoli..quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gomez Marchante natuurlijk
Met zijn 5de plaats in de Giro zou Garate toch ook in de Vuelta voor het klassement moeten kunnen gaan. Maar hij heeft ook al de Tour gereden ...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als hij de Tour niet had gereden misschien wel, maar drie grotes rondes lijkt me toch wat veel in de huidige tijden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:04 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Met zijn 5de plaats in de Giro zou Garate toch ook in de Vuelta voor het klassement moeten kunnen gaan. Maar hij heeft ook al de Tour gereden ...
Hij heeft de Tour dan weer wel als recreant gereden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:06 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als hij de Tour niet had gereden misschien wel, maar drie grotes rondes lijkt me toch wat veel in de huidige tijden.
Gomez Marchante mist hersteld van de sleutelbeenbreuk. En anders Joaquim Rodriguez of Jeker.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Canada niet. In het begin van het seizoen werd al gezegd Gomez Marchante en Rodriguez. Maar nu het niet zeker is of JAGM start kan het best zijn dat Jeker die rol overneemt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:41 schreef Jeroen_M het volgende:
Als dat zo is, dan zal Canada wel het kopmanschap krijgen, met Rodriguez...
Bwah, een "stunt" , iemand als Escartin draaide daar nog niet eens zo lang geleden ook zijn hand niet voor om, om ze alle drie in een seizoen te rijden en er zich ook nog eens te tonen ...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:23 schreef Jeroen_M het volgende:
Dat zou wel een stunt zijn zeg..!
Gianetti ziet dat wel zitten hem kennende...om publiciteitsredenen. Eventueel als luxeknecht voor een andere kopman. Net als Rodriguez in de Giro.
Garate denk niet dat die in alle 3 de GT van start gaat ook al is die Spaans Kampioen. De Duitse kampioen gaat ook niet van start in de R/V Duitsland, De NL kampioen start niet eens in de Eneco Tour. Zo zijn wel meer kampioenen die niet in hun eigen ronde starten. Ik vermoed gezien wat ik gehoord heb van Saunier dat Garate niet start.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:00 schreef zjroentje het volgende:
Garate als Spaans kampioen niet in de Vuelta? Ik geloof het niet.
Ik vrees absoluut niet voor hem.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:25 schreef Falco het volgende:
Erik Zabel dus weg bij T-Mobile.
Jammer. Ik hoop dat ie ergens anders aan de bak kan komen. Misschien bij Gerolsteiner ofzo, maar ik vrees het ergste voor hem.
Het punt is wel dat zijn leeftijd niet meer echt ten goede komt wat betreft zijn sprints. Dit jaar heeft hij alleen de Ronde om de Henninger Turm gewonnen. Maar wie weet pakt het bij Gerolsteiner bijvoorbeeld toch nog goed uitquote:Op zondag 31 juli 2005 22:31 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vrees absoluut niet voor hem.
Zabel kan echt nog wel een aardig potje fietsen (De RVV dit jaar gezien?) en hij zal zeker aan de bak komen bij een Pro Tour - team. En grote kans dat het Gerolsteiner wordt want Zabel is nog steeds erg aantrekkelijk voor een Duitse sponsor.
Daar zal hij het toch af moeten leggen tegen mannen als Petacchi en Boonen, ben ik bang. Hij zal wel tot in de finale mee kunnen ja.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:49 schreef Zwansen het volgende:
En op het WK zal Zabel er zoals altijd ook wel weer staan...
Als er echt flink doorgefietst wordt moet Petacchi wel gelost kunnen worden op dat bergje gok ik. Boonen misschien ook wel.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Daar zal hij het toch af moeten leggen tegen mannen als Petacchi en Boonen, ben ik bang. Hij zal wel tot in de finale mee kunnen ja.
Petacchi, McEwen en Boonen worden er niet zo snel afgereden. Als ze van voor in de groep beginnen zitten ze aan het einde van die klim ergens achterin. Dan is er nog tijd om weer op te schuiven. Het kan wel een rare sprint worden dat wel. Dus Freire en Zabel hebben dan idd kans tegen het intrensiek snellere drietal.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als er echt flink doorgefietst wordt moet Petacchi wel gelost kunnen worden op dat bergje gok ik. Boonen misschien ook wel.
De ploegen zijn dit jaar kleiner, dacht ik, dus dat kan wel een factor zijn. Maar wanneer de volledige Italiaanse, Belgische en Australische ploegen gaan rijden (wat wss. het geval zal zijn, want die denken alle 3 dé grote kanshebber binnen hun rangen te hebben), gaat het moeilijk worden om weg te raken of blijven. Zeker wanneer die ploegen er ook nog eens in slagen om bij elke ontsnapping een storend element mee te sturen. Alles kan uiteraard, maar indien de sprinterslanden hun eigen put niet gaan graven, is de kans op een sprint énorm groot. Zie Zolder.quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:10 schreef Zwansen het volgende:
[afbeelding]
273 km en 2 'colletjes' met een stijgingspercentage van 5%... Daar moeten ze in totaal wel 13 maal overheen. Hopelijk laten de andere landen het niet zomaar tot een sprint komen.
International Cycling Federation , soort van nevenbond in het wielrennenquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:10 schreef placebeau het volgende:
We krijgen hier een blad in de bus dat er zondag wereldkampioenschappen wielrennen van het ICF voor onze deur zijn. Wat is dat voor iets? WK voor amateurs of zo?
Kroon wordt binnen een half jaartje dertig. Dat zou ik niet iemand voor de toekomst noemen, dan zitten ze veel beter met Dekker, Posthuma, Weening en de rest. Kroon gaat niet meer beter worden, hij is hoogstens een subtopper en hij zal ook nooit meer dan dat worden.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:52 schreef Zwansen het volgende:
Tja, jammer. Dekker en Boogerd zijn niet de jongsten meer en Kroon is wel iemand voor de toekomst.
Dat zijn uiteraard 3 van de gevaarlijkste kanshebbers.quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij een spurt hoop ik trouwens als Belg uiteraard op Boonen, maar ook McEwen gun ik het wel, aangezien hij dit jaar gewoon in 't algemeen de snelste was of eventueel nog Zabel, die het wel verdient op z'n oude dag.
ja maar, wat voor wedstrijd is het dan, stelt niet veel voor waarschijnlijk?quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
International Cycling Federation , soort van nevenbond in het wielrennen
een WK voor wielrenners die bij die nevenbond zijn aangesloten. In NL heb je de KNWU en de NWB. Beide zijn bonden die wedstrijden organiseren waarbij de KNWU het belangrijkste is. Beide organiseren ook Nationale Kamp. Als je deze vergelijking doortrekt naar de UCI en ICF snap je wel wat voor wedstrijd het is. Je zult niet snel renners tegenkomen die je kent maar het lijkt me wel de moeite waard om eens te gaan kijken. Althans als je echt van wielrennen houdt zou ik persoonlijk dat zeker doen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:54 schreef placebeau het volgende:
[..]
ja maar, wat voor wedstrijd is het dan, stelt niet veel voor waarschijnlijk?
Ze passeren voor mijn deur, dus veel keus heb ik niet.quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:56 schreef Bartoli het volgende:
[..]
een WK voor wielrenners die bij die nevenbond zijn aangesloten. In NL heb je de KNWU en de NWB. Beide zijn bonden die wedstrijden organiseren waarbij de KNWU het belangrijkste is. Beide organiseren ook Nationale Kamp. Als je deze vergelijking doortrekt naar de UCI en ICF snap je wel wat voor wedstrijd het is. Je zult niet snel renners tegenkomen die je kent maar het lijkt me wel de moeite waard om eens te gaan kijken. Althans als je echt van wielrennen houdt zou ik persoonlijk dat zeker doen.
Koud biertje d'r bij en dan uit het raam hangend even kijken, lijkt me heel vervelend voor jequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:00 schreef placebeau het volgende:
Ze passeren voor mijn deur, dus veel keus heb ik niet.
Dat zijn de echte. *up*quote:Konychev doet er nog een jaartje bij
1 augustus 2005
De Rus Dmitri Konychev (Team LPR) blijft nog een jaar langer profwielrenner. Konychev wordt volgend jaar 40 jaar. Konychev tekende onlangs een contract voor een jaar bij zijn huidige werkgever, team LPR. De meervoudige ritwinnaar in de Tour de France is prof sinds 1989, toen hij zijn debuut maakte bij Alfa Lum. Daarna reed hij onder andere bij Roslotto, Mercatone Uno, Fassa Bortolo en Marlux. Konychev is een van de renners die in de Giro, Tour én Vuelta een etappe won.
klopte dit jaar nog Samuel Sanchez en Igor Astarloa in een ritje in de Asturias hoor ...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:00 schreef Wombcat het volgende:
Als je het dan hebt over te lang door gaan, is dat misschien een geval. Volgens mij al tijden geleden dat die nog eens een uitslag gereden heeft (hoewel ik me wel vaag kan herinneren dit jaar nog wel iets over hem gehoord te hebben).
Maar hij zal het nog wel leuk vinden (of geld nodig hebben).
dat is al een bericht van 4 dagen terug. Er wordt vanuit gegaan dat hij gewoon kan starten in de Vuelta. Een vrachtwagen had Beltran en zijn trainingsmaatjes gescheptquote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:05 schreef Ambrosius het volgende:
Beltran is tijdens een training weer gevallen, er wordt gevreesd voor zijn deelname aan de Vuelta.
Dubbel gevoel heb ik hierover. De huidige opzet op de Champs-Elysees vind ik altijd wel spectaculair.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En als klapper op de vuurpijl ! Er zou opnieuw een afsluitende tijdrit op de Champs Elysees komen ...
Was toch allanger bekend? in ieder geval dat van Valkenburg klopt. Die ritten door belgie richting Wasquehal ook. Bergetappes lijken me idd wel de moeite waard en had daar ook al iets van vernomen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Inside info die mij doorgespeeld werd vandaag (bron is meestal relatief betrouwbaar)
Het ziet er naar uit dat de Tour volgendj aar Valkenburg en Leuven als etappeplaats gaat krijgen. Vilvoorde-Wasquehal zou de TTT worden die volgend jaar op de donderdag zou plaatsvinden
Bergetappes komen er oa naar Hautacamp, Pla de Beret en Andorra. Ventoux, Morzine en Crans
(Zwitserland).
En als klapper op de vuurpijl ! Er zou opnieuw een afsluitende tijdrit op de Champs Elysees komen ...
Aldus het eerste Tour-voorstel dat de aangestelde parcoursbouwers indienden bij de ASO directie ...
Nog maar eens.. Drie op een rijquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:27 schreef Zwansen het volgende:
Is die ronde van Denemarken een soort criterium ofzo? Basso wint alweer ja.
Hmm, hier in Emmen wordt er echt wel hard gereden hoor.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 20:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Whehehe..... ik was woensdag wezen kijken bij Criterium in Maastricht....
Ik wist natuurlijk wel hoe het werkt bij zulke criteriums maarre.....
Het was wel érg grappig: voor de profs mochten een aantal junioren en nieuwelingen met staande start een tijdrit rijden over 1 rondje..... snelste 3.06 langzaamste 3.30
De profs reden gewoon rondjes 3.15 a 3.20![]()
En dat in de voorlaatste rit?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
19: ??? – aankomt "bergop" in de Auvergne , men zou aan het onderzoeken zijn of dit eindelijk nog eens op de legendarische Puy de Dome kan !
Tzou niemand verbazen, de nieuwe Tourbaas (hoe heet die vent weer Preud'Homme ofzo?) die vanaf volgend jaar grotendeels de fakkel overneemt en vanaf 2007 helemaal zei al meermaals dat hij héél gecharmeerd was door hoe de Giro en Vuelta hun ronde indelen (en daar doen ze zo'n stunts regelmatig ... )quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En dat in de voorlaatste rit?
Dat komt door het bierquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 20:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hmm, hier in Emmen wordt er echt wel hard gereden hoor.
Mja, maar da's al jaren zo in de tour. De routeschema's van de giro en vuelta zijn wat dat betreft vaak veel meer uitgebalanceerd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:31 schreef Ericr het volgende:
Zwaartepunt ligt zo wel erg aan het einde, vier aankomsten bergop binnen 5 dagen en de ritten daarvoor zijn ook niet echt licht zo te zien. Waar is de overgangsetappe of etappes? Alleen dat ritje naar Dijon?
Vandaag staat de tijdrit op het programma (slechts 13,8 km mar toch), schrijf er maar alvast weer 1 voor Basso bijquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:05 schreef zjroentje het volgende:
Wat een komedie-ronde daar in Denemarken.
Super schema. Die rit naar Leuven ga ik zeker kijken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het voorlopige Tourschema 2006 voor de liefhebbers :
Proloog: Straatsburg
1: Straatsburg– Straatsburg
2: Straatsburg – Esch sur Alzette (Lux)
3: Esch sur Alzette (Lux) – Valkenburg (Ned)
4: Maastricht (Ned) – Leuven (Bel)
5: Vilvoorde (Bel) – Wasquehal (TTT ???)
6: ??? – Saint Quentin (TTT ???)
7: ??? – Caen
8: Caen – Saint Malo
9: Saint Malo – Lorient
Rustdag
10: Bordeaux – Dax
11: Dax – Lourdes Hautacam
12: ??? – Pla de Beret (Spa)
13: ??? – Andorra
2de rustdag
14: Nimes (TT)
15: Nimes – Mont Ventoux
16: ??? – Morzine
17: Morzine – Crans (Zwi)
18: ??? – Dijon
19: ??? – aankomt "bergop" in de Auvergne , men zou aan het onderzoeken zijn of dit eindelijk nog eens op de legendarische Puy de Dome kan !
20: Versailles – Paris (TT)
En die heeft 'ie inderdaad gewonnen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 09:54 schreef Hedgehog het volgende:
[..]
Vandaag staat de tijdrit op het programma (slechts 13,8 km mar toch), schrijf er maar alvast weer 1 voor Basso bij![]()
Als ze aan 1 zeil kunnen trekken wel ja. Maar vorig jaar zag je toch ook én O'Grady én Davis voor eigen kans gaan in de spurt ...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:37 schreef Jeroen_M het volgende:
Is er iemand die McEwen kan kloppen met zijn superteam?
Wat een droomtrein is dat zeg! Gates-Vogels-Davis-McGee-Cooke-O'Grady-McEwen.
Ik zie Van Heeswijk alleen winnen met een groepje, in een echte pelotonspurt zitten er nog wel enkelen tussen die sneller zijn en even "makkelijk" over die klim raken.quote:
Tja, ik ben bang dat de Australiërs, Italianen, Belgen en Duitsers sowieso vol op de sprint gokken. Dan heb je dus al een man of 30 die gaat zorgen dat er niemand weg blijft...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 17:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie Van Heeswijk alleen winnen met een groepje, in een echte pelotonspurt zitten er nog wel enkelen tussen die sneller zijn en even "makkelijk" over die klim raken.
Als de sprinterslanden op één lijn zitten (want uiteraard verre van vanzelfsprekend is), lijkt een sprint niet te vermijden.
nee ok misschien niet, maar wat ik bedoelde te zeggen is dat er echt een hoop ploegen op de sprint gaan. En dat ik bang ben dat we zoiets als Zolder gaan krijgen...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 17:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik denk dat de Duitsers niet op een sprint gaan gokken met Zabel hoor ... Die hebben trouwens met mannen als Klier, Wesemann , Wegmann, ... nog wel wat mannetjes die het in een kleinere groep wél kunnen afmaken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |