Inderdaad, in Eindhoven was dat. Ging nergens over.quote:Op donderdag 22 april 2004 21:57 schreef Biggs het volgende:
Erg opvallend vind ik ook die ploegentijdrit. Weliswaar een wedstrijd extra in Nederland, maar is dat niet gebasseerd op een eerder mislukt plan.
Polen is een nieuwe markt. Hein houdt van nieuwe markten.quote:Ook de ronde van Polen vind ik vreemd. Een land als polen met 8 koersdagen en een wielerland als belgie met evenveel.
inderdaad, in belgie zijn ze daar niet blij meequote:Op donderdag 22 april 2004 22:56 schreef Wombcat het volgende:
Waar ze in België ook helemaal niet blij zijn, is het beperkte aantal ééndagswedstrijden tegen het grote aantal rondes. Ik geloof 14 eendagswedsstrijden en iets van 140 wedstrijddagen in rondes.
Inderdaad een erg scheve verhouding. Heel veel belgische leuke eendagswedstrijden zullen opeens een veel minder interessant deelnemersveld trekken.
Misschien dat er in de loop van de jaren verandering in komt ne dat wedstrijden als omloop het volk later in de pro tour worden opgenomen.quote:Op donderdag 22 april 2004 23:01 schreef placebeau het volgende:
[..]
inderdaad, in belgie zijn ze daar niet blij mee
vooral die laatste alinea vind ik onrustwekkend, het moeten blijkbaar allemaal all-rounders zijn, en jongeren af en toe eens een kans geven zit er ook al niet in.quote:"België krijgt 5 races op de kalender",
zei Verbruggen nog op Radio 1. "Dat is
het meeste van alle landen. België komt
er beter uit dan ooit tevoren." Kwaad:
"Hou op met die onzinnige argumenten."
De UCI wil in 2005 al 18 ploegen, later
20. Er doen vier Italiaanse, Spaanse en
Franse teams mee, twee Belgische en
Duitse en één team uit Denemarken,
Nederland, Zwitserland en de VS.
De ploegen "moeten" alle races met hun
beste renners rijden. Een verplichting
is dat niet, maar op het einde van het
jaar wordt alles geëvalueerd. Wie de
code brak, krijgt een sanctie opgelegd.
zoals je ziet, de nadruk ligt volledig op de tour. En dan vooral de einduitslag, met een ritoverwinning ben je bijna geen reet.quote:Punten in de Pro Tour:
Tour de France: 100 voor de winnaar en
punten tot de 20e in de eindstand.
Vuelta en Giro: 85 voor de winnaar en
punten tot de 20e in eindstand. Net als
in de Tour 3 punten voor een ritwinnaar
en 1 punt voor de leider in de stand.
M-Sanremo, R.v.Vlaanderen, P-Roubaix,
L-B-L, R.v.Lombardije en de andere rit-
tenkoersen: 50 voor de winnaar & punten
tot de 10e. 1 punt voor de ritwinnaars.
Andere eendagskoersen: 40 voor de win-
naar & punten tot de 10e in de uitslag.
WK: 50 voor de winnaar en punten tot de
tiende in de uitslag.
volgens VRT Teletekst, hoewel ik vrees dat dit niet helemaal klopt, want dan zou vanpetegem opt wk maar vier punten gehaald hebben met een vierde plaatsquote:1 A.Vinokoerov (Kaz) 235 punten
2 T.Hamilton (VS) 180
3 P.Bettini (Ita) 174
4 L.Armstrong (VS) 158
5 J.Ullrich (Dui) 154
6 I.Mayo (Spa) 150
7 R.Heras (Spa) 120
8 M.Boogerd (Ned) 118
9 I.Astarloa (Spa) 112
10 P.VAN PETEGEM 104
hmm, daar gaat mijn redenatie (in een ander topic)quote:Op vrijdag 23 april 2004 12:28 schreef placebeau het volgende:
[..]
vooral die laatste alinea vind ik onrustwekkend, het moeten blijkbaar allemaal all-rounders zijn, en jongeren af en toe eens een kans geven zit er ook al niet in.
of omgekeerd, zullen we in kleinere koersen nogg wel eens een grote renner tegenkomen?
quote:Op vrijdag 23 april 2004 12:09 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Ik denk dat, dat wel mee zal vallen. Alle teams moeten dan de drie grote rondes rijden. Nu doet niemand dat eigenlijk. In geval van de ronde van Italië zou bijvoorbeeld de Rabobank een relatief jongere ploeg heen kunnen sturen om ervaring te krijgen.
Voordeel is, dat de koers niet te veel devalueerd, omdat het voor de Italiaanse ploegen (en met de Vuelta, de Spaanse) het wel een hele belangrijke koers is, waardoor die teams zowiezo de sterkste afvaardigingen blijven sturen.
Dat er iets moest veranderen in het wilerennen was duidelijk, maar volgens mij hebben ze dat op een totaal verkeerde manier gedaan. Ook die puntenverdeling begrijp ik niet helemaal. Ze kunnen beter ook punten geven voor de continentale wedstrijden. En drie punten voor etappewinst in de tour. Is dat niet een beetje weinig?quote:Op vrijdag 23 april 2004 12:33 schreef Chepke het volgende:
Ik vind het op zich wel goed dat ze een Pro tour opzetten. Maar de manier waarop ze het nu doen is idd niet helemaal perfect. Maar als de UCI een beetje kritisch naar zichzelf is, kunnen ze het nog wel wat veranderen.
toch kan het niet helemaal kloppenquote:Op vrijdag 23 april 2004 12:46 schreef The_Hives het volgende:
hmm, daar gaat mijn redenatie (in een ander topic)
Ik zie vooral in het najaar veel etappe wedstrijden die vlak na elkaar verreden worden met tussendoor nog een aantal wb wedstrijden. Dan heb je denk ik toch wel een team met meer dan 25 renners nodig. En zeker aangezien je ook altijd rekening dient te houden met geblesseerde renners.quote:Op vrijdag 23 april 2004 13:40 schreef placebeau het volgende:
[..]
toch kan het niet helemaal kloppen
want de ronde van het baskenland en gent-wevelgem worden bijvoorbeeld tegelijk gereden.
dat was allanger duidelijk dat ze na 2004 stoptenquote:Op vrijdag 23 april 2004 14:02 schreef Poepoog het volgende:
De Bankgiroloterij stopt al als sponser
Was op reactie van poster voor mijquote:Op vrijdag 23 april 2004 15:49 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat was allanger duidelijk dat ze na 2004 stopten
Ik ook niet overigens (vergat ik even te zeggen in mijn vorige post).quote:Op donderdag 22 april 2004 23:01 schreef placebeau het volgende:
[..]
inderdaad, in belgie zijn ze daar niet blij mee
ah ja had ik nog niet eens gezien, sorryquote:Op vrijdag 23 april 2004 17:36 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Was op reactie van poster voor mij
Dat kun je redelijkerwijs niet verlangen van een menselijk lichaam.quote:De ploegen "moeten" alle races met hun
beste renners rijden. Een verplichting
is dat niet, maar op het einde van het
jaar wordt alles geëvalueerd. Wie de
code brak, krijgt een sanctie opgelegd.
Och. Nog meer dopingszaken dusquote:Op vrijdag 23 april 2004 21:08 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Dat kun je redelijkerwijs niet verlangen van een menselijk lichaam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |