'n Zonnige Zweedse Zomer.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:32 schreef schatje het volgende:
Als iemand een betere topictitel weet laat het dan even weten. Dan wijzigen we 'm gewoon.
quote:
Wat voor een kamer is het? Staat er helemaal niets tegen de muur? Enne behangen is niet je sterkste puntquote:
Slaapkamer, en ja m'n pa kan niet zo heel erg goed behangenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:19 schreef WebForce het volgende:
[..]
Wat voor een kamer is het? Staat er helemaal niets tegen de muur? Enne behangen is niet je sterkste punt
Tof gedaan zo met die poster, is ook de enige juiste plek dat ik kan bedenkenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:47 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Slaapkamer, en ja m'n pa kan niet zo heel erg goed behangenHier zoals het nu is met de poster er half op:
[afbeelding]
Met aan de andere kant een half ingerichte Stolmen kast:
[afbeelding]
Die Stolmen is heel mooiquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:47 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Slaapkamer, en ja m'n pa kan niet zo heel erg goed behangenHier zoals het nu is met de poster er half op:
[afbeelding]
Met aan de andere kant een half ingerichte Stolmen kast:
[afbeelding]
Die Skär kalenders liggen in Breda op aanvraag bij de klantenservice trouwens. We hebben er niet zo veel binnen gehad dat we ze bij elke kassa kunnen leggen, dan zouden ze al na een paar weken op zijn. Op Woonsdag delen we ze over het algemeen wel uit, bij de ingang - hoe dat in andere vestigingen gaat weet ik niet precies.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:13 schreef Nuvole het volgende:
[..]
Ontopic vraag aan de medewerkers: Ik was afgelopen Woonsdag weer eens bij de locale Ikea, maar ik kon de nieuwe Skär-kalender niet meer vinden. Worden die niet meer in grote oplages gedrukt?
Of komt de mannenkalender daarvoor in de plaats?![]()
Ik ga wel voor optie B, als je er deuren o.i.d. voor zet kan je net zo goed een 'normale' garderobekast kopen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:52 schreef Allan24 het volgende:
Die Stolmen is heel mooiik hoop alleen wel voor je dat je a) er deuren o.i.d. voor doet of b) goed kunt afstoffen
Dat bed is zeer relaxed. Ken veel mensen die het hebben. Ga het ook fixen. Dat matras ga ik misschien ook fixen maar zo'n Hasselbank ofzo leek me ook wel lekker.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:40 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Volgende week een zooi IKEA spul kopen voor mijn nieuw optrekje.. Heb werk gekregen in Utrecht, beetje plots allemaal, en ga eerst op kamers.
Als mijn kamer hoog genoeg is (moet hem nog even precies opmeten)
TROMSÖ 140x200
[afbeelding]
met een SULTAN HÖGBO matras.
Als hij niet hoog genoeg is een slaapbank
BEDDINGE STANDARD oid
[afbeelding]
MIKAEL werkhoek, staat niet op de site, wel in de IKEA en in de folder.
En iets om mijn kleren op te bergen onder een schuin gedeelte, weet nog niet hoe ik dat op ga lossen. Met losse opberg dozen misschien..
Ovenreiniger wilt wel eens werken voor dat soort zaken.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:35 schreef imago het volgende:
Iemand tips over hoe je een witte SKRUVSTA schoon kan krijgen? Zoals te verwachten is ie erg besmettelijk. Daar heb ik op zich geen problemen mee, alleen begint de zitting nu echt blauw te worden (spijkerbroeken...) en ik krijg het er niet af! Jif werkt in ieder geval niet, en ik durf niet zomaar aggressief spul te gebruiken.
[afbeelding]
Hoeft niet meer...lang leve de Ikea Klantenservice want die mailden me het antwoord!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:45 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Heb een geweldige ladenkast zien staan maar volgens mij is hij al lang uit de collectie. Het gaat om een ladenkast van ong. 1.70 hoog (schat ik) met een stuk of 6 laden. De laden waren een soort van olijf/appelgroen met ovale vorm in elke lade waar een soort van mat glas in zat. Ik vond hem helemaal geweldig! Hamvraag: wie weet hoe hij heet?!
Ik weet welke je bedoelt want een vriendinnetje van me heeft 'm ook. Heb alleen geen idee hoe die heet. Bij mij werkte het om Ikea Klantenservice te mailen. Ik had alleen een beschrijving (het ging om een kast die ook al jaren uit de collectie is) en toen kreeg ik en de naam en een plaatje gemaild (om te checken of zij hetzelfde bedoelden als ik). Misschien dat ze ook wel voor je kunnen zien hoeveel hij kostte.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:49 schreef saaw het volgende:
ik ga deze bed/bank kopen
[afbeelding]
ik heb overigens een hele mooie stoel van ikea, groot gevaarte met een soort hendel aandezijkant waarmee je hem uitklapt zodat je benen omhoog komen.
ik kan hem niet meer vinden op de site, waarschijnlijk omdat hij zo oud is, maar heeft iemand een idee welke ik bedoel?
de originele kleur is donkerblauw, maar mijne is zwartwit-geblokt [zelf gemaakte hoes]
ik wil hem namelijk verkopen [marktplaats oid] maar het is wel netjes om dan erbij te kunnen vermelden welk model het is [en misschien de prijs?]
Is een normaal systeemquote:Op zondag 12 juni 2005 16:52 schreef Fixers het volgende:
Zeg ik fietste gister over het nieuwe (zoveelste) bedrijven terrein hier in Houten, en zag daar ergens een bordje staan met het ikea logo en daaronder 'Afhalen goederen'. Hebben ze bij ikea utrecht een 2e extern magazijn er bij ofzo?
Precies wat ik bedoel. In utrecht is er het zelfbediningsmagazijn wat gwoon bij de winkel zelf zit. Een straat verderop zit er dan nog een afhaalmagazijn waar een deel van de goederen af te halen is. Maar in Houten, dat toch een kilometer of 10 verderop ligt, is blijkbaar ook een afhaalmagazijn. Op de ikea site kan ik er zo niets van terugvinden.quote:Op maandag 13 juni 2005 11:49 schreef Anitra het volgende:
Fixes bedoelt denk ik echt een 2e externe magazijn, want op de woonboulevard zit er ook al 1.
nope helaas, hij is een jaar of vijf oud, en weet niet hoe 'ie heet. Heb wel een artikelnummer: 284 445 40quote:Op maandag 13 juni 2005 16:14 schreef Fiorenza het volgende:
Heb je een beddinge slaapbank? (zoals een paar reacties hierboven?)
is dat niet een magazijn voor een ander deel van de collectie (bv kantoor of keuken magazijn)quote:Op maandag 13 juni 2005 15:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel. In utrecht is er het zelfbediningsmagazijn wat gwoon bij de winkel zelf zit. Een straat verderop zit er dan nog een afhaalmagazijn waar een deel van de goederen af te halen is. Maar in Houten, dat toch een kilometer of 10 verderop ligt, is blijkbaar ook een afhaalmagazijn. Op de ikea site kan ik er zo niets van terugvinden.
Even klantenservice mailen? Misschien sturen ze je die dan op, ik denk het wel namelijk. Mits zij die ook hebben natuurlijkquote:Op maandag 13 juni 2005 16:04 schreef snellejelle het volgende:
uit een ander topic van mij:
Ik vraag het maar 'ns hier.
Weet iemand een site waar je alle ikea handleidingen kan vinden? ik heb namelijk een zit-/slaapbank van mijn zus gekregen maar ik krijg hem niet in elkaar
ik hoop dat jullie kunnen helpen
Dat denk ik ookquote:Op maandag 13 juni 2005 23:37 schreef Vanderdonk het volgende:
[..]
is dat niet een magazijn voor een ander deel van de collectie (bv kantoor of keuken magazijn)
Nee, helaas is dat niet mogelijk. Wel kun je uiteraard een lattenbodem met daarop een binnenveringsmatras gebruikenquote:Op zondag 12 juni 2005 23:19 schreef Stiertjuhh het volgende:
Ik ga binnenkort groot inkopen doen voor mn nieuwe kamer en dit gaat vanzelfsprekend grotendeels gebeuren bij de Ikea.
Mijn oog is gevallen op het bed van HOPEN:
[afbeelding]
Ik vroeg mij alleen af of iemand weet of het ook mogelijk is om hiermee een boxspring te gebruiken ipv een lattenbodem?
Tip: aan de onder-/achterkant van veel IKEA meubelen zit een kleine sticker met daarop de naam en/of het artikelnummer van het product. Check dat eens, als die er niet zit kun je altijd de klantenservice mailen op http://www.ikea.com/ms/nl(...)tact_us/contact.htmlquote:Op zondag 12 juni 2005 14:49 schreef saaw het volgende:
ik heb overigens een hele mooie stoel van ikea, groot gevaarte met een soort hendel aandezijkant waarmee je hem uitklapt zodat je benen omhoog komen.
ik kan hem niet meer vinden op de site, waarschijnlijk omdat hij zo oud is, maar heeft iemand een idee welke ik bedoel?
de originele kleur is donkerblauw, maar mijne is zwartwit-geblokt [zelf gemaakte hoes]
ik wil hem namelijk verkopen [marktplaats oid] maar het is wel netjes om dan erbij te kunnen vermelden welk model het is [en misschien de prijs?]
slim plan, thanks!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 00:11 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Tip: aan de onder-/achterkant van veel IKEA meubelen zit een kleine sticker met daarop de naam en/of het artikelnummer van het product. Check dat eens, als die er niet zit kun je altijd de klantenservice mailen op http://www.ikea.com/ms/nl(...)tact_us/contact.html
Tja 't is 30° buiten, komkommertijd bij IKEAquote:Op zondag 19 juni 2005 11:06 schreef saaw het volgende:
dooie boel hier
ik wil juist zo snel mogelijk mn slaapbank zodat er vriendjes en vriendinnetjes kunnen blijven pittenquote:Op zondag 19 juni 2005 11:52 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Tja 't is 30° buiten, komkommertijd bij IKEA![]()
MEER MEER MEERquote:Op woensdag 22 juni 2005 08:44 schreef Adelante het volgende:
Vanaf 6 juli weer plundra bij IKEA
![]()
klein tipje van de sluier:
[afbeelding]
Woonsdag 29 juni is de eerstvolgende en aan meer info m.b.t. de PLUNDRA! kan ik je niet helpen nog, da's een schone taak voor marketing om de volledige folder te verspreidenquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:24 schreef Chielus het volgende:
MEER MEER MEER
Wanneer is het trouwens woonsdag, volgens mij is het nl deze maande de aanbieding van de regiseurs stoeltjes waar ik al een half jaar op wacht.
jemig, wat heb je allemaal wel niet gekocht dan?quote:Op maandag 20 juni 2005 12:51 schreef snellejelle het volgende:
ik ben zaterdag weer geweest, direct mijn gehele huursubsidie uitgegeven
je kunt wel met ikea mailen, ze mailen hartstikke snel terug is mijn ervaringquote:Op woensdag 22 juni 2005 20:35 schreef saaw het volgende:
ik weet nogsteeds niet wat de naam was van de stoel die ik heb maar ik heb wel het nummer gevonden: 13570
kan ik op de site ergens zoeken op ID nummer? zo ja, waar? want ik kan niet vinden
IKEA artikelnummers bestaan uit 8 cijfers, de code die jij hebt gevonden is het leveranciersnummer, desalniettemin kan dat nummer makkelijk zijn als je de klantenservice mailt om te vragen welke stoel je precies hebt.quote:Op woensdag 22 juni 2005 20:35 schreef saaw het volgende:
ik weet nogsteeds niet wat de naam was van de stoel die ik heb maar ik heb wel het nummer gevonden: 13570
kan ik op de site ergens zoeken op ID nummer? zo ja, waar? want ik kan niet vinden
Flauwekullen met Anna!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:07 schreef Fiorenza het volgende:
Je zei: hoe laat is het
In Amsterdam en Stockholm is het 23:03 uur en 02 seconden.
quote:Op zondag 26 juni 2005 03:46 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Flauwekullen met Anna!
--------------------------------
Je zei: Waar ligt Zweden?
Sorry, maar ik ben erg slecht in topografie. Als je wilt, geef ik je informatie over één van onze IKEA winkels. Over welke IKEA winkel wil je meer informatie?
Je zei: Jij weet wel veel!
Wat is wijsheid? Ik zou graag eens met je over kennis of wijsheid willen praten, maar zullen we het nu over IKEA hebben?
Je zei: Hoe laat ben je vrij?
Ik werk 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Je zei: Kun je ook dansen?
Sorry, maar mijn werk bestaat uit het praten over IKEA producten en services. Van culturele onderwerpen weet ik niet zoveel.
Je zei: Zing eens een liedje!
IKEA is ook gek op muziek en heeft de mooiste meubels om alles in op te bergen. Ik zal de pagina openen met artikelen om dvd's en video's op te bergen.
Je zei: Je bent schattig, Anna.
Bedankt voor het compliment. Wilde je iets over IKEA vragen?
Je zei: Mag ik je een zoen geven?
Bedankt voor het aanbod, maar ik moet het helaas afslaan. Toch bedankt!
Je zei: Wil je met me trouwen?
Je kan niet met een on line assistent trouwen. Je kan in onze winkels wel de leukste huwelijkscadeaus vinden. Zeg me welk artikel je zoekt en ik help je verder.
Je zei: Heb je ook een zus?
Ik praat liever niet over mijn familie op dit moment. Wil je me een vraag stellen over IKEA? Dat zou geweldig zijn!![]()
![]()
Geen idee, het is een nieuw artikelquote:Op zondag 26 juni 2005 14:47 schreef var.fok het volgende:
Ook al eens in een ander forum gevraagd, maar kreeg toen weinig respons.
Kan iemand mij wat vertellen over de (lange termijn) kwaliteit van deze vloer 'Balk':
[afbeelding]
Maar aangezien er een flinke garantie op zit (wat is het, 10 jaar geloof ik? Check 't effe op de afdeling vloeren bij IKEA) zal het wel goed zitten denk ik.quote:Natuurlijke materialen geven een gezellige sfeer en worden in de loop der jaren alleen maar mooier. Aanbevolen voor woonkamer en slaapkamer. Kan 1-2 keer geschuurd worden. Te verbinden met de meegeleverde kunststof lijst voor zichtbare of onzichtbare naad. Kan op bestaande vloeren gelegd worden, met uitzondering van hoogpolige vloerbedekking. Voetstappen hoor je beduidend minder op een houten vloer dan op een laminaatvloer. Gemakkelijk schoon te houden - geen extra oppervlaktebehandeling nodig.
Hm, hoe hoog is zo'n stoeltje? Ik bedoel, weet iemand hoe hoog de zitting is vanaf de grond gemeten?quote:Op maandag 27 juni 2005 22:33 schreef Allan24 het volgende:
Bijna Woonsdag!!
[afbeelding]
Ik voorzie gooi- smijt- en vecht-taferelen om 10:00 uur
quote:Op maandag 27 juni 2005 23:28 schreef Chielus het volgende:
Is zoiets snel uitverkocht op Woonsdag of kan ik rustig om 2 uur aankomen zetten voor 3 van deze stoeltjes?
Als het om 10 uur ingaat, zou ik maar zorgen dat je om 9 uur in de startblokken staat!quote:Op maandag 27 juni 2005 23:28 schreef Chielus het volgende:
Is zoiets snel uitverkocht op Woonsdag of kan ik rustig om 2 uur aankomen zetten voor 3 van deze stoeltjes?
kun je dan via het restaurant gewoon de winkel in?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:28 schreef Allan24 het volgende:
Wat het is: de winkel opent om 10:00 uur. In de meeste vestigingen gaat het restaurant echter al een half of heel uur tevoren open, dus dan ben je zelfs om 10:00 uur gewoon te laat.
Ja!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:17 schreef ijsjongetje het volgende:
[..]
kun je dan via het restaurant gewoon de winkel in?
Maar niet om half 10 al ofzoquote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:36 schreef snellejelle het volgende:
[..]
nou ja. dat is raar maar wel een goed tip voor de mensen die die stoeltjes willen hebben
die showmodellen zien er altijd hartstikke pauper uitquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:02 schreef groningerstudent het volgende:
Over 1 week, woensdag 6 juli, gaat IKEA Groningen 2 (404 voor de kenners) open.We worden zo'n 2,5 keer groter dan de huidige vestiging en krijgen dan ook een veel groter assortiment in vergelijking met wat we hadden.
Wil je nog goedkoop spulletjes op de kop tikken? Dan is vanaf morgen het moment, omdat we dan ook showmodellen mogen gaan verkopen die er nu nog staan/hangen/liggen. Je zult ze wel zelf moeten demonteren, maar hulp is aanwezig. Uiteraard geldt hier: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Volgende week maandag en dinsdag zijn we dicht. Hou er rekening mee dat heel veel dingen deze week niet meer verkrijgbaar zijn in onze huidige winkel.
Meer info op de site van IKEA Groningen.
Bij ons in Duiven zaten er showmodellen bij di enog geen maand stonden... Heb je toch een compleet bankstel voor minder dan de helftquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:03 schreef snellejelle het volgende:
[..]
die showmodellen zien er altijd hartstikke pauper uit
die hoef ik niet te hebben hoor
IKEA heeft geen zitzakken (meer) in 't assortiment, op de EKORRE hangstoel van IKEA Kinderland na.quote:Op donderdag 30 juni 2005 07:12 schreef MissX het volgende:
Ik heb 2 vraagjes aan de medewerkers hier of iemand anders die het weet
zo een 1,5 jaar terug heb ik een zitzak gekocht bij de Ikea, ideaal ding niet te groot niet te klein. Zit perfect. Nu is me moeder er ook helemaal gek op en wil er graag een, maar op de site kan ik hem nergens vinden. Was het eenmalige iets of hebben jullie ze nog.
Vraag 2 ik wil graag zo een lack tafeltje, ben al heel lang op zoek naar zoiets. Simpel maar doeltreffend, alleen vind ik de kleuren niet zo. Is het mogelijk de witte zelf in een kleur te spuiten/verfen?
roep! ik heb staan twijfelen over die poster maar toch niet gedaan... nu een beetje spijt....quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:58 schreef erik-de-perik het volgende:
heb van de week toen ik met mijn vriendin haar bed HOPEN (midden-bruin) ging halen meteen die poster (ingelijst) van Times Square mee genomen, wat een mooi ding is dat zeg!!
voor pics roep maar
ik zou er een nwe batterij in stoppenquote:Op donderdag 30 juni 2005 15:00 schreef MaRySe het volgende:
Die MALM bedden zijn met dat plundra in de aanbieding, geld dat ook voor de 160 versie?
En.. Ik heb een klok, ik weet niet precies hoe lang ik hem heb en of ik nog een bon heb, maar het is sowieso korter dan 5 jaar. Alleen loopt de klok sinds kort 45 minuten per dag achter en het is nog wel een quartz uurwerk! Kan ik hier mee terug gaan?
daar zie ik me moeder toch niet echt in zittenquote:Op donderdag 30 juni 2005 11:53 schreef Allan24 het volgende:
[..]
IKEA heeft geen zitzakken (meer) in 't assortiment, op de EKORRE hangstoel van IKEA Kinderland na.
[afbeelding]
Verder is zo'n Lack tafeltje prima te verven in een kleur naar keuze
quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:43 schreef Chielus het volgende:
Nou dat was dus voor Jan Lul naar de IKEA rijden gisteren, De Regiseurs stoeltjes waren alweer uitverkocht....
Sorry, maarquote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:39 schreef Chielus het volgende:
half 12, kon helaas niet eerder
quote:Op maandag 27 juni 2005 23:34 schreef groningerstudent het volgende:
Ik denk dat om deze dingen hectische taferelen zouden kunnen ontstaan (gooi- en smijtwerk zoals boven gezegd). Je mag denk ik al blij zijn als je om 11 uur nog een kan bemachtigen.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:25 schreef suikerzoet het volgende:
[..]
Als het om 10 uur ingaat, zou ik maar zorgen dat je om 9 uur in de startblokken staat!
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:28 schreef Allan24 het volgende:
Wat het is: de winkel opent om 10:00 uur. In de meeste vestigingen gaat het restaurant echter al een half of heel uur tevoren open, dus dan ben je zelfs om 10:00 uur gewoon te laat.
helaas, je hebt twee jaar garantie op uurwerkenquote:Op donderdag 30 juni 2005 15:00 schreef MaRySe het volgende:
Die MALM bedden zijn met dat plundra in de aanbieding, geld dat ook voor de 160 versie?
En.. Ik heb een klok, ik weet niet precies hoe lang ik hem heb en of ik nog een bon heb, maar het is sowieso korter dan 5 jaar. Alleen loopt de klok sinds kort 45 minuten per dag achter en het is nog wel een quartz uurwerk! Kan ik hier mee terug gaan?
kweet het, ik kon helas niet eerder, dus gokte ik er maar op.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Sorry, maar
Dat *had* je kunnen weten
[..]
[..]
[..]
staan die ook op de site dan? Of kijk ik erover heen?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:52 schreef Adelante het volgende:
niet voor alle modellen, maar voor de meeste (beddinge, futons) zijn de matrassen los verkrijgbaar
nope, op de site staan complete modellen, maar in de winkel kun je keuze maken uit verschillende matrassen en bekledingen en soms onderstellen/potenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:59 schreef greatgonzo het volgende:
staan die ook op de site dan? Of kijk ik erover heen?
quote:Op zondag 3 juli 2005 12:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Voor degenen die het willen weten:
Ludde het schaapje kan in de wasmachine. Het leer wordt er uiteraard wat hard van, maar na een borstelbeurt ziet Ludde er weer prachtig uit.
Kan je hiervan pics maken? thanksquote:Op donderdag 30 juni 2005 13:58 schreef erik-de-perik het volgende:
heb van de week toen ik met mijn vriendin haar bed HOPEN (midden-bruin) ging halen meteen die poster (ingelijst) van Times Square mee genomen, wat een mooi ding is dat zeg!!
voor pics roep maar
wat is het formaat eigenlijk?quote:Op maandag 4 juli 2005 12:25 schreef erik-de-perik het volgende:
hier issie dan, in het midden is ie wat lichter, dat komt door de flits
[afbeelding]
140 bij 100 cm...quote:
Een gegeven paard...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:53 schreef detulp050 het volgende:
http://www.ikea.com/ms/nl_NL/inschrijving_slaapactie.html
Gevonden! Je moest je al inschrijven en het gaat om een übercheapass-bed
Tsja, je zult ook maar iets van meer dan 100 euro weggeven aan mensen die er 12,5 uur voor buiten moet liggen
Ze verwachten wel dat je je inschrijft met een goede reden en dat je bijna 13 uur in de kou buiten gaat liggen. Uiteraard doen de deelnemers dit vrijwillig, maar het is wel een magere tegenprestatie van de IKEAquote:
Waar staat dat je buiten moet liggen? Ik kreeg eerder de indruk dat je IN de Ikea mocht liggen... maar dat kan ik ook fout hebben. Ik vind het in ieder geval wel een leuke actie!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:04 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ze verwachten wel dat je je inschrijft met een goede reden en dat je bijna 13 uur in de kou buiten gaat liggen. Uiteraard doen de deelnemers dit vrijwillig, maar het is wel een magere tegenprestatie van de IKEA
Volgens mij zijn die vorig jaar in de sale Plundra geweest, blauw en rood. Ik geloof niet dat ze er nog zijnquote:Op woensdag 6 juli 2005 09:13 schreef E.T. het volgende:
ff snel vraagje. Weet iemand of ze die kinderfeauteuils nog hebben (Poang geloof ik maar dan in kinderformaat?)?
Ik ga vanvond naar ikea en ik wil graag zo'n stoeltje voor Saskia
quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:33 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die vorig jaar in de sale Plundra geweest, blauw en rood. Ik geloof niet dat ze er nog zijn(maar ik kan ernaast zitten natuurlijk).
Zoals ?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:52 schreef Adelante het volgende:
..... maar er zijn nog veeeeeel leukere acties
Wat ik begrepen had waren het er een stuk of 12-15 die (buiten) de nacht hebben doorgebracht. Groningers zullen daar waarschijnlijk inderdaad te nuchter voor zijn... (edit) Aardig detail: het bed moesten ze nog wel eerst zelf in elkaar zetten...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:52 schreef Adelante het volgende:
Groningers zijn daar te nuchter voor, als ze dit in Haarlem hadden gedaan, had waarschijnlijk half A'dam Oost op het parkeerdek overnacht
De tegenprestatie is wat magertjes misschien, maar er zijn nog veeeeeel leukere acties
Ik zal deze week wel ff een foto maken, ik heb em op mijn kamer op een witte wand hangen dus...quote:Op maandag 4 juli 2005 12:37 schreef Fiorenza het volgende:
ik vind em zo gaaf!
Alleen zou ik hem graag op een muur zien, dan is de verhouding beter in te schatten.
Hij lijkt me nogal groot, dus zal ik wel eerst een plekkie moeten vinden.
(en vriendlief nog overtuigen natuurlijk....)
quote:Bij IKEA Groningen vind je 2 verdiepingen wooninspiratie met een combinatie van meubels en accessoires. Alles staat overzichtelijk bij elkaar. Bijvoorbeeld de kook- en eetaccessoires bij de keukens en eetkamers op één verdieping. Dat is wel zo logisch.
Yep, dat had ik ook gelezen, check maar eens intranet, ziet er qua opzet echt heel anders uit dan de 'standaard' IKEA winkel. Het is dat Groningen zo'n 240 kilometer van hier ligt, anders ging ik er binnenkort echt wel een keer kijkenquote:Op donderdag 7 juli 2005 00:28 schreef WebForce het volgende:
[..]
Ik zal deze week wel ff een foto maken, ik heb em op mijn kamer op een witte wand hangen dus...
Btw, las ik nou dat ze in groningen de showroom hebben gecombineerd met marketplace ofzo!?
[..]
Ik heb ze een paar weken geleden in Haarlem nog zien staan ET, misschien is het een telefoontje waard? Dan wil ik hem evt. wel voor je ophalen hoor.quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:13 schreef E.T. het volgende:
ff snel vraagje. Weet iemand of ze die kinderfeauteuils nog hebben (Poang geloof ik maar dan in kinderformaat?)?
Ik ga vanvond naar ikea en ik wil graag zo'n stoeltje voor Saskia
Nee, je *hoeft* het niet vast te zetten. Het wordt wel aangeraden uiteraard, met het oog op veiligheid. (Het gebeurt vooral met open kasten of ladenkasten weleens dat kinderen het als klimtoestel willen gebruiken, en je wil niet weten wat er gebeurt als 'ie dan gaat kiepen.)quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:20 schreef SilverStar het volgende:
Ik heb net een Expedit gekocht, de grote versie... Vraagje aan de IKEA experts: moet dat ding nou echt vast aan de muur? Volgens mij heb je een aardbeving nodig om hem te laten kantelen. En aan de bovenkant staat ie bij ons wel 2 centimeter van de muur af, dus dat is ook nog eens lastig met vastzetten...
Dat ben ik redelijk met je eens. Het kan trouwens best zijn dat de pijlen nog wel komen als blijkt dat veel mensen hier last van hebben. Het is voor ons ook allemaal even aftasten. Het over het hoofd zien valt voor mijzelf wel mee, aangezien je toch overal wel zo'n beetje overheen kan kijken. Er zijn weinig plekken die echt verstopt zijn, zeg maar.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:50 schreef detulp050 het volgende:
Ik ben vandaag even wezen kijken en hier is als consument mijn mening
- Het is nog erg moeilijk om de weg goed te vinden. Waren er bij de vorige IKEA nog kleine, redelijk onopvallende sluipwegen om de route te verkorten, nu staan ze tamelijk groot aangegeven en is het verschil tussen een korte en lange route moeilijk te zien.
Daarnaast staan er geen pijlen meer op de grond, waardoor je de route niet altijd even goed kunt volgen.
Was het bij de vorige winkel nog zo dat je aan beide zijden van het pad artikelen had staan, nu loop je van zaal naar zaal, waardoor je een grotere kans hebt om dingen over het hoofd te zien.
De Sweden Shop is inderdaad een ontzettend grote verbetering vergeleken met het sneue hoekje dat we hadden. Eindelijk een volwaardige shop.quote:-De Zweedse supermarkt (om het etenswarengedeelte na de kassa even te benoemen) is erg leuk, allemaal nieuwe spulletjes
De betonnen vloer is een bewuste keuze geweest. Ik (en meer van mijn collega's) zijn er persoonlijk ook niet zo'n fan van, maar dat komt vooral omdat we gewend zijn een grote stukken gelamineerde vloer.quote:-Door de grote zalen en de kale grijze vloer is de nieuwe IKEA nog een beetje kil, een beetje onaangenaam, maar goed, dat moet misschien nog groeien.
Klopt, veel collega's lopen nu ook standaard rond met een boodschappenlijstje omdat daar een plattegrondje op staat. Kan veel helpen met het richting wijzen naar een klant.quote:Wat trouwens ook erg grappig was is dat de medewerkers net zo verdwaald rondliepen als de bezoekers
Ah oke, bedanktquote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:43 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Nee, je *hoeft* het niet vast te zetten. Het wordt wel aangeraden uiteraard, met het oog op veiligheid. (Het gebeurt vooral met open kasten of ladenkasten weleens dat kinderen het als klimtoestel willen gebruiken, en je wil niet weten wat er gebeurt als 'ie dan gaat kiepen.)
Maar als je 'm los wil laten staan, geen probleem
Allan wat is je functie!?quote:Op woensdag 13 juli 2005 02:10 schreef Allan24 het volgende:
Annais opgemerkt hoor
Heb je een probleem: vraag het Anna
quote:Je zei: Heb je een vriend?
Ik heb een vriend, hij heet Allan.
quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:58 schreef WebForce het volgende:
[..]
Allan wat is je functie!?Anna 'onderhouden'?
[..]
Wat zijn het ook een flauwerds bij Ikea.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:25 schreef groningerstudent het volgende:
Nope, da's verboden in verband met de veiligheid.
Wat veel tussendoorweggetjes! Nu weet ik waarom ze daar gauw verdwalen!quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:44 schreef Allan24 het volgende:
Heb trouwens een paar foto's van het nieuwe Groningen van intranet geplukt
[knip]
Waarom zie ik dat soort dingen nou nooit? Ik zoek verkeerd, denk ik?quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:37 schreef Adelante het volgende:
Ik heb deze week het Woonsdagdraaiboek voor FY06 gezien en er zitten weer super aanbiedingen bijOok de nieuwe catalogus is weer één en al inspiratie...
IKEA blijft vernieuwend....
he verdoerie, ik heb vorige maand een ingo gekocht voor de normale prijsquote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:06 schreef Adelante het volgende:
woensdag is er weer één
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
tsjah, had je de SKÄR kalender beter moeten checken, mênquote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:30 schreef snellejelle het volgende:
he verdoerie, ik heb vorige maand een ingo gekocht voor de normale prijs
de watquote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:32 schreef Adelante het volgende:
[..]
tsjah, had je de SKÄR kalender beter moeten checken, mên
Gewoon even bij de kantoormeubel afdeling gaan bij IKEA, kunnen ze je zo aan helpen. Dit bureau is er ook wel gespiegeld (dus bocht rechts).quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:48 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik ben op zoek naar een computerbureau.
Like this: http://home.planet.nl/~crapt001/tc03_internetplek.jpg
Maar dan de bocht aan de andere kant...iemand zoiets gezien bij Ikea?
zulke bureaus bestaan uit losse delen. dus bocht kwartslag draaien en rechte stukken aan de andere kant zetten. voila... klaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:48 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik ben op zoek naar een computerbureau.
Like this: http://home.planet.nl/~crapt001/tc03_internetplek.jpg
Maar dan de bocht aan de andere kant...iemand zoiets gezien bij Ikea?
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:30 schreef Byte_Me het volgende:
als er morgen vandaag iemand naar woonsdag gaat, kan hij/zij dan hier even die SMS code neerzetten?
Is dat voor baardse?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:39 schreef Saabmobiel het volgende:
Internationale ervaring: Vorige maand bij een 5-tal Ikea's in Spanje geweest, (Barcelona en Madrid) om plantjes af te leveren. (Kameraad van me rijdt plantjes en bloemetjes naar o.a. Ikea in Spanje.) Leuke bloemenmeisjes in Spanje![]()
![]()
Nadeel is alleen dat ik geen bamboe meer kan zien![]()
Ware het niet dat 90% van de kastinstortingen wordt veroorzaakt doordat mensen met een vol beladen exemplaar gaan schuiven (moet je ook niet doen, dat zet een enorme druk op de hoekverbindingen) of door montagefouten (schroeven half aandraaien enzo)... en ik neem aan dat je op de hoogte bent van de maximale belading van een boekenplank? (Ik zou moeten nakijken hoeveel dat is, maar boeken zijn zwaarder dan je denkt en zo'n plank heeft echt een maximale belasting.)quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:01 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb zojuist een ingestorte IKEA-vitrine bij het grofvuil gedaan, mijn IKEA-kledingrek zakt door na herhaaldelijk herbevestigen en mijn IKEA-boekenkast zakt steeds gevaarlijker door. Eigenlijk is IKEA dus alleen leuk voor kleine nutteloze frutsels, want de rest is onbetrouwbaar rotspul
Ik was vandaag even uit verveling langs de ikea in Haarlem gegaan. Had ik niet moeten doen. Volgens mij had het niet drukker kunnen zijn. Woonsdag, schoolvakantie, druilerigweer en ook nog is plundra.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:23 schreef Allan24 het volgende:
Trouwens- WAT EEN BELACHELIJK DRUKKE WOONSDAG WAS DIT !!
Ik ben echt DOODOP nu.
45 x 45 cm volgens de website van Ikea. Het is een Päls huisdierenkussen, mocht je het op willen zoeken.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
AudreyHepburn, hoe groot is dat muisgeval?
Man toch, wees blij met je vakantiequote:Op donderdag 28 juli 2005 12:59 schreef WebForce het volgende:
Let op, Päls en Bästis zijn dieren assortiment, dat is nog niet in elke winkel te koop. Uiteraard in Duiven wel.
Enne ik heb lekker vakantie deze week!Ik hoorde dat ze afgelopen maandag de omzet van kerst hebben gehaald!
! En dinsdag en woensdag bijna ook...
ff offtopic... zijn die gehaktballen zo groot dan? 33,3 cm? flinke jongens dan, net voetballenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:00 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Man toch, wees blij met je vakantie
Het begon donderdag al, dat was een nationale feestdag in België: dus Breda VOL Belgen... en het is druk geweest tot en met woensdag. Vandaag viel wel mee
Gisteren heeft het restaurant van IKEA Breda de hoogste omzet ooit gehaald, er zijn (ja, op één dag!) 15.000 Zweedse gehaktballetjes geserveerd... als je ze allemaal achter elkaar legt dan is dat in totaal zo'n 5 kilometer
er zitten er 15 in een portiequote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:08 schreef snellejelle het volgende:
ff offtopic... zijn die gehaktballen zo groot dan? 33,3 cm? flinke jongens dan, net voetballen
aha en er zijn 15.000 porties geserveerdquote:
Wat cool zeg. Is dat altijd zo?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:57 schreef Jurruh het volgende:
Maar wat is dat toch een fantastische actie dat het bedrag dat je het in restaurant betaalt van het bedrag dat je in de échte winkel koopt afgaat.. En dat eten is daar zóó lekker
De PLUNDRA! is nu afgelopen... alleen artikelen die niet gecontinueerd worden, zijn afgeprijsdquote:Op zondag 31 juli 2005 12:44 schreef Cheesecake het volgende:
Ik zit te wachten tot de Alvine Blommig sprei wordt afgeprijsd. Weet iemand of dat al het geval is?
Hee goeie keuze!quote:Op zondag 31 juli 2005 22:35 schreef bassieVL het volgende:
Komende weken ons nieuwe flatje inrichten.
[afbeelding]
Ik verheug me erop!! (Heb al een hele verzameling van de afgelopen jaren). Staat ie trouwens al ergens online om te downloaden?quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:08 schreef Adelante het volgende:
voorkant v/d nieuwe catalogus....
[afbeelding]
maar de binnenkant is nog veeeel mooier
Ik heb de binnenkant nog niet gezien... kan dat al?quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:08 schreef Adelante het volgende:
voorkant v/d nieuwe catalogus....
[afbeelding]
maar de binnenkant is nog veeeel mooier
ik zeg SO-Exchange schijfquote:Op maandag 1 augustus 2005 22:05 schreef Allan24 het volgende:
Ik heb de binnenkant nog niet gezien... kan dat al?
Wel zag ik de voorkant van de Zweedse catalogus 2006 vandaag:
[afbeelding]
FY06 is wederom het jaar van het bed/slapen, prijsverlagingen en leuke nieuwe bedden/matrassen/bedtextiel alomquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:23 schreef Santjuh het volgende:
Ik hoop dat er bij de nieuwe spullen eens een leuk bed tussenzit, want ik zoek nu al bijna een jaar naar een nieuwe![]()
quote:
quote:Op zondag 31 juli 2005 11:08 schreef Fiorenza het volgende:
heeft iemand weer even een weekschema voor de verspreiding van de nieuwe catalogus voor mij?
Wanneer komt die stortvloed aan nieuwe producten, ik heb de laatste keer niet veel nieuwe spullen kunnen ontdekken...
Daar heb ik 'm niet kunnen vinden... maar misschien keek ik wel verkeerd.quote:
Zijn inderdaad super fijne pannen, is ook mijn ervaring. En de 365+ wok isquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:24 schreef RedRoses het volgende:
Jeeeeej ik heb de Ikea 365+ pannenset! Plus de wok!
![]()
Ben er echt onwijs blij mee.. Zucht.. Kon ik ze maar vast gebruiken![]()
Nouja heb em toch maar gekregenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:26 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Zijn inderdaad super fijne pannen, is ook mijn ervaring. En de 365+ wok is
Die pannenset is trouwens vanaf 1 september ¤10 goedkoper... ('nieuwe verlaagde prijs', van ¤49 naar ¤39
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 05:58 schreef Libris het volgende:
Ik zocht een vriendje voor Snake
[afbeelding]
en vond een NewSnake
[afbeelding]
Ze kunnen het goed met elkaar vinden...
Geen idee, sorryquote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik was een paar weken terug bij groningen in de ikea. En daar zag mijn moeder toen een kapstok. Ongeveer de stijl van de LEKSVIK, maar dan met lades. Toen hebben we hem niet meegenomen, want we dachten dat hij te breed zou zijn. Maar hij had wel gepast. Dus ben ik later nog naar Utrecht en Hengelo geweest. Maar zonder succes.
Dus heeft iemand van jullie enig idee hoe die kapstok heet, en of hij binnenkort ook aan Hengelo geleverd wordt?
Er gaat ècht heel veel in prijs omlaag!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:19 schreef bassieVL het volgende:
dan moet ik nog maar even wachten met de mysinge te kopen. Tnx voor de tip.
Gaat de Magiker toevallig ook omlaag in prijs??
Nee, dat spul voelt juist lekker!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:18 schreef groningerstudent het volgende:
NewSnake vind ik altijd wel ontzettend ranzig aanvoelen...![]()
nogmaals bedankt. ik ga lekker wachten tot 1 september en dan de IKEA leegkopen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:34 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Er gaat ècht heel veel in prijs omlaag!
Zo ook: MAGIKER opbergcombinatie
[afbeelding]
Van 353.- voor 310.-
Waar het prijsverschil precies in zit weet ik niet, dit zijn volgens mijn enkele artikelen die samen één product vormen voor die totaalprijs, maar er zijn dus Magiker-onderdelen die in prijs dalenBovendien komt er een nieuwe kleur: kersenpatroon!
Die restaurant-actie wordt (wegens TE overweldigend succes) iets gewijzigd m.i.v. september. In plaats van korting aan de kassa, krijg je de tweede avondmaaltijd in het restaurant dan voor ¤1. (Niet in IKEA Delft, overigens.)quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:57 schreef Jurruh het volgende:
Wij zijn woensdag ook naar IKEA - Woonsdag geweest! In Groningen...
Maar wat is dat toch een fantastische actie dat het bedrag dat je het in restaurant betaalt van het bedrag dat je in de échte winkel koopt afgaat.. En dat eten is daar zóó lekker
nieuwe prijzen gelden vanaf 22 augustusquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:20 schreef bassieVL het volgende:
nogmaals bedankt. ik ga lekker wachten tot 1 september en dan de IKEA leegkopen.![]()
Eind augustus/begin september krijgt elk huishouden in Nederland 'm in de bus (... mits geen ja/nee of nee/nee sticker)quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:23 schreef Mereltje het volgende:
Hoe kan ik die nieuwe catalogus aanvragen? zie er niets van op de ikeasite.
Die salontafel is mooi, wil ik ook kopen
Die heb ik dusquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:52 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Eind augustus/begin september krijgt elk huishouden in Nederland 'm in de bus (... mits geen ja/nee of nee/nee sticker)
In Duitsland kun je stickers bestellen met "Jah, ich will ein IKEA Katalog"quote:
grappig, maar ik woon in een portiekflat waar de brievenbussen beneden voor een groot deel openstaan, haal er wel eentje stiekum uit bij de buren, die er toch niet meer wonenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:03 schreef Adelante het volgende:
[afbeelding]
zo iets dus, er is vast wel iemand die een NL versie kan photoshoppen
Nog beter. dan ben ik de 22ste te vinden bij de IKEA. Ik hoop dat dan alles op voorraad is. Het liefste neem ik alles in een keer mee. Wel een handige functie dat je op internet kunt nakijken of iets op voorraad is of niet. Het is sowieso een zeer goede website van IKEA.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:15 schreef Adelante het volgende:
[..]
nieuwe prijzen gelden vanaf 22 augustus
dat ronde bed hadden ze al een keer in het assortiment. ziet er wel mooi uit. Zal er ook een in een 2.20 meter versie zijn?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 12:06 schreef Adelante het volgende:
voorproefje uit de nieuwe catalogus, ik wil een rond bed
[afbeelding]
Volgens mij slaapt het alleen voor geen meter.. of je moet er ontzettend aan wennen in het begin..quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 17:07 schreef bassieVL het volgende:
[..]
dat ronde bed hadden ze al een keer in het assortiment. ziet er wel mooi uit. Zal er ook een in een 2.20 meter versie zijn?
Leuk gemaakt! Je hebt er alleen vrij weinig aanquote:
Oe!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 19:00 schreef Carport het volgende:
De eerste IKEA-gidsen heb ik vandaag door de brievenbussen mogen duwen hoor
Het is wel een hoop geregel en gedoe om die gidsen op tijd te bezorgen.
[..]
Leuk gemaakt! Je hebt er alleen vrij weinig aan
De hoeveelheid adressen met een sticker is bekend bij de TPG. De hoeveelheid gedrukte gidsen is daarop afgestemd. Wij mogen dus niet zomaar overal gidsen naar binnen stoppen, dat wordt allemaal geregistreerd.
VIKKA Laury blad i.c.m. VIKKA Curry potenquote:Op maandag 15 augustus 2005 13:48 schreef Impry het volgende:
Even vraagje tussendoor, kan het kloppen dat dit bureau van de Ikea komt?
quote:Ikea met huismerk voedingsproducten
Meubelgigant Ikea werkt aan de uitbreiding van de verkoop van levensmiddelen. Het Zweedse bedrijf gaat in de toekomst kant-en-klaarmaaltijden verkopen in zijn meubelzaken en komt ook met een eigen huismerk voor voedingsproducten.
'Klanten kunnen mee naar huis kunnen nemen wat ze in de restaurants hebben geproefd', zegt directeur Jan Kjellman van Ikea Foodservice. Het nieuwe beleid wordt op korte termijn wereldwijd uitgerold.
Ikea is al enige jaren zeer succesvol met de restaurants in zijn winkels en de voedselomzet behoort tot de snelst groeiende onderdelen van het concern.
Het bedrijf hoopt dat één op de drie klanten in de toekomst bij een bezoek aan Ikea ook levensmiddelen meeneemt.
Bron: Het Financieele Dagblad.
Dat geldt alleen voor de aparte keuken- en kantoormeubelcatalogi. De grote catalogus is niet op naam bestelbaar, maar idd alleen vanaf medio september op te halen bij de klantenservice van de meubelhuizenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:24 schreef Mereltje het volgende:
Vanaf 15 september kon je hem via internet bestellen.
*pakt catalogus*quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:03 schreef teigan het volgende:
Gaat de Ektorp toevallig ook in prijs omlaag???
Amsterdam en Noord-Hollanda week 36 trouwens, maar die hebben al wel vanaf morgen de nieuwe verlaagde prijzenquote:Op zondag 21 augustus 2005 17:43 schreef Allan24 het volgende:
Landelijke verspreiding vindt plaats in week 34 en 35da's een beetje afhankelijk van je postbode.
IKEA Duiven is ook omgeprijsd gisternachtquote:Op zondag 21 augustus 2005 20:16 schreef Adelante het volgende:
[..]
Amsterdam en Noord-Hollanda week 36 trouwens, maar die hebben al wel vanaf morgen de nieuwe verlaagde prijzen![]()
*volmondig met ja bevestigquote:Op zondag 21 augustus 2005 22:35 schreef Gumtree het volgende:
Ik zag dat in Oostenrijk de PAX serie met 10 tot 25 % gezakt is in prijs, kunnen we dat ook in Nederland verwachten?
Bronquote:Ikea pakt uit met nieuw design
AMSTERDAM - Wie op de centen past kan bij Ikea weer voordelig shoppen, want tal van artikelen zijn in prijs verlaagd. Door slim te verpakken kan de prijs namelijk gedrukt worden. Maar natuurlijk zou Ikea Ikea niet zijn als het niet tal van nieuwe design hebbedingen in de markt zet. Wij geven u hier alvast een kleine greep.
Voor de PS-collectie hebben 28 ontwerpers hun uiterste best gedaan. De ontwerpen staan nog niet in de catalogus, daar komen ze pas in als ze aanslaan, maar zijn wel vanaf 7 oktober bij alle Ikea-vestigingen te zien én te koop.
Jungerius vazen![]()
Bijna iedereen op de persdag was weg van de aardewerken Jonsberg-vazen ontworpen door Hella Jongerius. Hella: "Ik wilde mijn stijl van handwerk combineren met het proces van massaproductie en de beste elementen van de twee werelden samenbrengen. Ik hoop dat de mensen die mijn vazen kopen, deze heel lang zullen bewaren en dat elke vaas een gelukkig leven zal hebben." Wij van de Woonkrant zijn zeker de eerste! Breed 30 cm, hoog 34 cm, prijs ±¤34,95.
Schommelen onder het eten
Ontwerper Chris Martin kreeg vroeger op school altijd op zijn kop als hij zijn stoel op de achterpoten liet balanceren. „Ik denk dan ook dat het design voor deze stoel voortkomt uit de rebel in mij. Hij is namelijk juist bedoeld om lekker achterover te laten leunen.” De Ellan-stoel hoef je alleen maar in elkaar te klikken en is door zijn hoogte ook geschikt voor bij de eettafel. In wit, turkoois en zwart. Prijs ±¤39,95.
Verdraaid mooie tafel
De ouderwetse gedraaide poten zien we ook bij Ikea terugkomen. Hier gecombineerd met een smal blad. Ontwerper Jon Karlsson: „Met een smalle tafel zit je dichter bij de persoon die tegenover je zit, net als in een café.” Tafel Eden heeft een berken blad, poten in zwart en wit, 230 cm l. 70 cm b. en 74 cm h. Prijs ±¤219.
Vulbaar tafeltje
Nog een ontwerp van Maria Vinka. Een tafeltje waarvan je de poten kunt vullen. Maria: „Het idee voor de Bölsötafel komt van de plastic flessen in mijn washok. Ik bedacht opeens dat bepaalde kenmerken van die flessen ideaal zouden zijn voor tafelpoten. Met het schroefdraad zijn de poten eenvoudig in het tafelblad te draaien en holle, transparante poten zijn leuk, want je kan er zand, kralen of andere mooie dingen in doen.” Prijs ±¤8,99.
Warm voetenkussen
Ontwerpster Maria Vinka heeft altijd koude handen en voeten. „Als ik op de bank lig, begraaf ik mijn voeten altijd onder een stapel kussens. Zo kwam ik op het idee dat het heel fijn zou zijn als ik mijn voeten helemaal in een kussen kon stoppen.” Zo ontstond haar Genevad-kussen. In twee verschillende patronen en kleuren, in de maten 30 x 30 cm (±¤4,99) en 50 x 50 cm (±¤9,99).
Niet voor de poes
De Eskilstuna-kruk is net een bolletje wol op potjes. Ontwerpers Greame Findlay en Carmel McElroy: „De kruk is gemaakt van handgeweven garen om een stalen frame. De zitting is zacht en je kan er lekker op zitten, zonder kussen of traditionele bekleding. Het geweven garen is zelf het kussen.” De rode Eskilstuna-kruk is stapelbaar en 45 cm hoog. Prijs ±¤14,95.
Volgens het artikel vanaf 7 oktober, nog ff wachten dus...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:53 schreef E.T. het volgende:
Vanaf wanneer zijn die vazen te koop?
*dekentje over je heen legt*quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:47 schreef WarPuppy het volgende:
En midden-gelderland?
Ik ben het op de deurmat slapen nu al beetje zat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |