quote:
Ik ook niet, ik snap niet waar ie vandaan komt. Niemand in de sloot lijkt op der.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:19 schreef Calella het volgende:
Ik heb echt nog nooit een eend gezien zoals Lizy.![]()
Lizzy lijkt op der pappiequote:Op maandag 6 juni 2005 22:26 schreef pberends het volgende:
Ik ook niet, ik snap niet waar ie vandaan komt. Niemand in de sloot lijkt op der.
En de ander kwam een half uur later met 2 anderen de tuin ingerendquote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:11 schreef pberends het volgende:
Ze kwamen vanochtend de tuin ingerend met drie van de vier toen ze mij vanuit het water zagen.
Mhaow, ze vinden vrijheid erg fijn hoor. Alleen leunen ze nog wat op mijn voer; ze zijn nog niet volledig volgroeid.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:50 schreef gekkehoedenmaker het volgende:![]()
Denk je dat je ze ooit nog kwijtraakt?
Dequote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:59 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[afbeelding]
Die blik, echt zo van "geeeef!".
Even bij 'paps' pberends op visite voor hun dagelijks voerquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:39 schreef pberends het volgende:
De brutaaltjes kwamen zomaar de kamer binnen:
[[url=http://img257.echo.cx/img257/4108/eendjesdag47dinsdag08juni20051.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img257.echo.cx/img257/5844/eendjesdag47dinsdag08juni20050.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ze staan er echt zo van "Ja.. en nu?"quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:39 schreef pberends het volgende:
De brutaaltjes kwamen zomaar de kamer binnen:
[[url=http://img257.echo.cx/img257/4108/eendjesdag47dinsdag08juni20051.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img257.echo.cx/img257/5844/eendjesdag47dinsdag08juni20050.th.jpg]afbeelding][/URL]
Je bedoelt zeker: je bedoelt zeker: 'Goh waar zou die eend nou naar kijken'?quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:36 schreef VinnieJones het volgende:
edit : je bedoeld zeker: 'Goh waar zou die eend nou naar kijken'?
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 8 juni 2005 16:40 schreef Calella het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker: je bedoelt zeker: 'Goh waar zou die eend nou naar kijken'?![]()
Zou kunnen... hij's iig goed in de ruiquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:20 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Die voorste eend ziet er ook wel grappig uit, zou dat d'r vader zijn?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:20 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Die voorste eend ziet er ook wel grappig uit, zou dat d'r vader zijn?
Ik vrees dat we daar nog even op moeten wachten, want pberends heeft een weekban.quote:Op zondag 19 juni 2005 15:14 schreef komrad het volgende:
hoe is het nu met de eendjes pberends?
Zondag denk ik, want hij heeft 'm afgelopen zaterdag gekregen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:45 schreef komrad het volgende:
en is de week al voorbij?
Die zoeken nu wel verkoeling in het water, denk ik...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:27 schreef Marietje_34 het volgende:
en intussen vragen wij ons maar of hoe het gaat met Lizzie, Kwak en de rest, hoe zouden ze zich houden in deze hitte
kan maar zo natuurlijkquote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:12 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Die zoeken nu wel verkoeling in het water, denk ik...![]()
nou nu is ze meer wit, op haar koppie na dan. Maar ze was idd geelquote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:28 schreef komrad het volgende:
is lizzie die gele?
Oh ja, da's waar ook. Of in ieder geval één(d)tje, dacht ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:55 schreef Marietje_34 het volgende:
kan maar zo natuurlijkmaar waren er niet 2 met lichte watervrees ?
![]()
Ze staat op bijna alle foto's die in dit topic gepost zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:31 schreef komrad het volgende:
hebben we ook ergens een foto van de witte lizzie?
Gewoon een bruine eend met 5 geelies.quote:Op zondag 26 juni 2005 17:38 schreef Étoile het volgende:
Zo schattig!!!! Eenden hebben zulke lieve voetjes
pberends, een nieuw nest gewoon met ouders?
Ik had ze alleen vanochtend gezien. Hopelijk zijn ze er morgen weer, kan ik wel foto's maken.quote:
quote:Op zondag 26 juni 2005 20:25 schreef pberends het volgende:
Op deze foto kan je de vermeende zus (rechterkant) goed zien:
Moet je er daar niet een paar van 'redden'?quote:Op zondag 26 juni 2005 16:36 schreef pberends het volgende:
En er is een nieuwe nest van 5 geelies erbij.
Na 5 weken had ik ze toch volledig vrijgelaten... ze komen alleen af en toe buurten.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:34 schreef komrad het volgende:
pberends, heb je de eenden nu weer losgelaten of ben je nog de vader voor ze
Een gele van een ander nest overleefd het waarschijnlijk wel; die is al 2 weken.quote:Op maandag 27 juni 2005 02:12 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Moet je er daar niet een paar van 'redden'?![]()
In een eerdere aflevering van dit topic werd al opgemerkt hoe snel die gele pulletjes verdwijnen..![]()
En ik een paar kilo schijt rijkerquote:Op maandag 27 juni 2005 10:24 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een prachtige beesten zijn het geworden! Hulde Pberends!
dus toch nog een soort van 'vader'quote:Op maandag 27 juni 2005 10:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Na 5 weken had ik ze toch volledig vrijgelaten... ze komen alleen af en toe buurten.
Ze komen af en toe de was gewoon brengen.quote:Op maandag 27 juni 2005 10:41 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dus toch nog een soort van 'vader'![]()
en mee-etenquote:Op maandag 27 juni 2005 10:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze komen af en toe de was gewoon brengen.
Kwik, Kwek en Kwak zijn ook mooi bruinquote:Op maandag 27 juni 2005 14:55 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Stoer eendje.Z'n moeder heeft wel een mooie kleur, bruine veertjes met een licht randje.
maar wel heel schattig en ze piepen ook heel kjoetquote:Op maandag 27 juni 2005 14:56 schreef pberends het volgende:
[..]
En wat zijn die meerkoetjes een knapperds he.
Meerkjoetquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:51 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
maar wel heel schattig en ze piepen ook heel kjoet(zoals alle kuikens
)
Maar meerkoeten pikken wel een deel van hun kuikens dood.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Meerkjoet.
Zijn overigens wel vet goede ouders, die meerkoeten in tegenstelling tot eenden. De vader helpt ook mee met opvoeden en ze zorgen beide voor het voedsel van de beestjes. Eendjes moeten het zelf maar uitzoeken. En meerkoeten verdedigen hun kleintjes ook ontzettend goed tegen allerlei tuig.
iedere ochtend als ik vanaf het station naar m'n werk fiets, passeer ik een soort van vijver voor een bedrijf waar een fonteintje inzit. Op de standaard van dat fonteintje nestelt al een jaar of 3 een meerkoet.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Meerkjoet.
Zijn overigens wel vet goede ouders, die meerkoeten in tegenstelling tot eenden. De vader helpt ook mee met opvoeden en ze zorgen beide voor het voedsel van de beestjes. Eendjes moeten het zelf maar uitzoeken. En meerkoeten verdedigen hun kleintjes ook ontzettend goed tegen allerlei tuig.
Echt?? dat wist ik nietquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:04 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Maar meerkoeten pikken wel een deel van hun kuikens dood.
hoe zit het dan met de meerkjoeten van pberends? die hadden ook wel 5 jonkies geloof ik, is dat ook niet erg veel voor een meerkjoet?quote:
Ze leven anders allemaal nog.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:04 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Maar meerkoeten pikken wel een deel van hun kuikens dood.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:43 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
iedere ochtend als ik vanaf het station naar m'n werk fiets, passeer ik een soort van vijver voor een bedrijf waar een fonteintje inzit. Op de standaard van dat fonteintje nestelt al een jaar of 3 een meerkoet.
Die eikels daar wilden voorheen de fontein niet uitdoen, dus vorig jaar zat ze precies onder het straaltjeDit jaar heb ik haar 2 keer aanstalten zien maken om er weer een nest te bouwen maar het lukte niet zo erg. Maar ze MOET en ze ZAL op die plek haar nest maken, nu is er schijnbaar geklaagd over die fontein (hoorde ik), hij is in ieder geval uitgezet en 't nest zit er weer en ze hebben een jong nu. Ik zie ze iedere dag in die vijver zwemmen met pappa meerkjoet en mamma meerkjoet er de hele tijd omheen zwemmen en die proppen de hele dag hapjes in dat kuiken.
Erg leuk om naar te kijkenZe komen idd over als zeer toegewijde ouders.
Dat wil niet zeggen dat het niet kan/zal gebeuren.quote:
Ze zijn erg voor het recht van de sterkste denk ik... eendjes niet. Dat zijn luiwamessen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:46 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het niet kan/zal gebeuren.
David Attenborough liet dit zien in The Life of Birds, een oudervogel pikt net zolang op een kleintje in tot het beestje dood gaat. Ziet er triest uit, het lichaampje drijft gewoon verder terwijl het kopje onder water hangt.
Volgend jaar een nest in je open haard.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:12 schreef pberends het volgende:
Even buurten:
[[url=http://img243.echo.cx/img243/7544/eendjesdag68dinsdag28juni20050.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img243.echo.cx/img243/8053/eendjesdag68dinsdag28juni20051.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ja of Kwik, Kwek, Kwak en Lizzy volgend jaar met 40 kleintjes.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:52 schreef Calella het volgende:
[..]
Volgend jaar een nest in je open haard.![]()
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:20 schreef pberends het volgende:
Ook altijd grappig hoe vaak eendezelfde eend op zijn eigen poten staat.
quote:
Ik geef ze alleen af en toe eten, de rest kunnen ze zelf.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:32 schreef komrad het volgende:
pberends, verzorg je ze nog of niet meer?
Eenden zien hun ouders nadat ze groot zijn niet meer als moeder of vader (hebben ze nooit gekend trouwens), maar als gewone eenden. Hoe ze mij zien weet ik nietquote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:37 schreef komrad het volgende:
ja maar zien ze je nog als moeder of vader?
Denk niet dat Lizzy het leuk vind als ik wat pulletjes van haar afpak.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:04 schreef komrad het volgende:
ga je nu voor een volgende lading babyeendjes, dit topic moet natuurlijk wel in stand gehouden worden
Volgend jaar maar weerquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:10 schreef komrad het volgende:
ach je had toch weer een nieuw groepje gespot
We blijven aan de gangquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:40 schreef komrad het volgende:
jammer
Dit is echt zo'n ultiem vrolijk-voel topicquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:12 schreef pberends het volgende:
Even buurten:
[[url=http://img243.echo.cx/img243/7544/eendjesdag68dinsdag28juni20050.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img243.echo.cx/img243/8053/eendjesdag68dinsdag28juni20051.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ze waren in de keuken vanochtend. Ze trekken een beetje rond in de sloten hieromheen, maar komen steeds terug.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:39 schreef Étoile het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n ultiem vrolijk-voel topic![]()
![]()
![]()
Blijven eenden eigenlijk hun hele leven op de zelfde plek of trekken ze ook wel weg?
Ha, dan ben je opaquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Denk niet dat Lizzy het leuk vind als ik wat pulletjes van haar afpak.
Die gele ging het gevecht aan met een volwassen eend en won ook nogquote:Op maandag 27 juni 2005 14:51 schreef pberends het volgende:
Foto's van een geel babyeendje die al 2,5 week oud is... die overleefd het waarschijnlijk wel. Hij's zo fel dat ie soms volwassen eenden wegjaagd.
[[url=http://img141.echo.cx/img141/4381/geelpulletje010tq.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img141.echo.cx/img141/5473/geelpulletje025jn.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img141.echo.cx/img141/4535/geelpulletje036dk.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img141.echo.cx/img141/5915/geelpulletje041vy.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img141.echo.cx/img141/7163/geelpulletje052xb.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img141.echo.cx/img141/5945/geelpulletje065po.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img141.echo.cx/img141/4901/geelpulletje077pc.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img141.echo.cx/img141/7902/geelpulletje080fc.th.jpg]afbeelding][/URL]
Vandaar dat ik er twee vrij grote kuikens dood bij het nest zag drijven bij ons in de singel. Alhoewel, een was nog half levend en stak zijn koppie nog af en toe omhoog, heel zwakjes.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:46 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het niet kan/zal gebeuren.
David Attenborough liet dit zien in The Life of Birds, een oudervogel pikt net zolang op een kleintje in tot het beestje dood gaat. Ziet er triest uit, het lichaampje drijft gewoon verder terwijl het kopje onder water hangt.
leuke foto's weer, vooral die laatste. Komen ze nou elke dag even bij je buurten pberends? Of alleen als ze honger hebben?quote:Op donderdag 30 juni 2005 11:09 schreef pberends het volgende:
[/.jpg][afbeelding][/URL]
Voetjes naar voren:
[[url=http://img293.imageshack.us/img293/3897/eendjesdag70donderdag30juni203.th.jpg]afbeelding][/URL]
Het een sluit het ander niet uitquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:45 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
leuke foto's weer, vooral die laatste. Komen ze nou elke dag even bij je buurten pberends? Of alleen als ze honger hebben?
En hoe is het met de meerkoeten, leven alle jongen nog?
Cool, die achterstequote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:11 schreef edje34 het volgende:
[[url=http://img258.imageshack.us/img258/2378/afbeelding0025hd.th.jpg]afbeelding][/URL]
eendjes op de Dominicaanse republiek
Als wij gingen ontbijten s`morgens kwamen ze er al aan zwemmen ze aten echt bijna alles.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Cool, die achterste. Wij hebben zo'n eend als Mallard-variant hier in de sloot.
Ja, de meesten eten allesquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:22 schreef edje34 het volgende:
[..]
Als wij gingen ontbijten s`morgens kwamen ze er al aan zwemmen ze aten echt bijna alles.
ze hebben een keer een stuk omelet gehad van mij.
Dat is toch een doks?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Cool, die achterste. Wij hebben zo'n eend als Mallard-variant hier in de sloot.
Ja, het zijn een beetje de allochtoontjes van de sloot, ze kwaken bijna nooit en vechten nooit met andere eenden. Gaan ook lekker bij elkaar zitten.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:46 schreef Klonk het volgende:
leuk om te zien hoe die 4 toch bij elkaar in de buurt blijven.
Oftewel: de liefste eenden van de slootquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, het zijn een beetje de allochtoontjes van de sloot, ze kwaken bijna nooit en vechten nooit met andere eenden. Gaan ook lekker bij elkaar zitten.
fquote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:17 schreef pberends het volgende:
Oftewel: de liefste eenden van de sloot.
quote:
Nee, met kerst eten we altijd vegatarisch.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:42 schreef Sovereign het volgende:
Mooie eenden zijn het geworden.
Dat ze je huis inlopen lijkt me trouwens erg handig bij de kerst.
![]()
Je bedoelde denk ik autochtoontjes.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, het zijn een beetje de allochtoontjes van de sloot, ze kwaken bijna nooit en vechten nooit met andere eenden. Gaan ook lekker bij elkaar zitten.
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:33 schreef Calella het volgende:
[..]
Je bedoelde denk ik autochtoontjes. [afbeelding]
Elke dag net een paar minuten ofzoquote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:55 schreef komrad het volgende:
je zitten nog steeds gewoon binnen zeg, dat wordt weer poetsen voor je pberends
je hebt ze zindelijk gemaaktquote:Elke dag net een paar minuten ofzo. En ze schijten bijna nooit als ze binnen zijn.
Zal binnenkort weer is wat foto's makenquote:Op maandag 11 juli 2005 23:04 schreef komrad het volgende:
woei foto's
maar wat wordt je nieuwe projectje??
Kwek doet dat bijna nooit, die snapt niet waar het brood vandaan komt ofzoquote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:52 schreef Marietje_34 het volgende:
Leuke foto's weer, vooral die laatste met die koppies zo omhoog kijken![]()
Ze zijn al wekenlang volwassen hoorquote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:22 schreef Bluezz het volgende:
Wat zijn het al grote eenden zeg![]()
Lievvvv hoor pberends
Lizzy krijgt er nog een zusje bij, dat ene gele pulletje gaat er precies zoals haar uitzien. Met dezelfde vlekken en een donkere kop.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:48 schreef Bluezz het volgende:
Aaww kale neetjes
Enneh. bamboe in potten
Dat ziet er goed uit
Nee, Babetjequote:
Juultje kan ook nogquote:Elk nummer staat vol met strips over Katrien en haar nichtjes Lizzy, Juultje en Babetje
Nee, komen de volgende keer. Ze's nu denk ik tegen de 4 weken.quote:
Alsof ze zeggen wil:" Hé pberends, wil je d'r ook niet een paar van mij opvoeden?"quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:39 schreef Scootmobiel het volgende:
Leuk dat deze óók (met moeder en al) gewoon bij jou over de vloer komen!![]()
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:14 schreef Scootmobiel het volgende:
Ja... Kwik, Kwek, Kwak en Lizzy hebben blijkbaar een goed woordje voor hem gedaan bij de andere eenden daar in de sloot...!![]()
Mond-tot-mond Snavel-tot-snavel-reclame dus.
Even naar de dierenwinkel en dit kopen:quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:53 schreef tim31 het volgende:
Hallo Mijn naam is Tim ben getrouwd met Diana en we hebben een tweeling van 4jaar. Bij ons is een babyeendje komen aanlopen van ik schat een dag of 3 of 4 oud. Nu willen we deze graag groot brengen Alleen willen we graag weten wat het moet eten. Wie kan ons enkele tips geven ?
Als je een kruik hebt is het ook wel handig, anders moet je er eentje bij het Kruidvat kopen, zo'n rubberen. Plastic krat kan je ook kopen; is makkelijk schoon te maken:quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:53 schreef tim31 het volgende:
Hallo Mijn naam is Tim ben getrouwd met Diana en we hebben een tweeling van 4jaar. Bij ons is een babyeendje komen aanlopen van ik schat een dag of 3 of 4 oud. Nu willen we deze graag groot brengen Alleen willen we graag weten wat het moet eten. Wie kan ons enkele tips geven ?
aaaaaaaaaaaaa zielig hoor voor kwakquote:Op zondag 24 juli 2005 19:45 schreef pberends het volgende:
Ze zijn allevier trouwens wat bekvechtiger geworden... maar dat zal alleen maar erger worden naar mate ze langer in de "grote boze slotenwereld" zullen zitten.
Voor het zusje van Lizzy bedoel jequote:
ooo ja sorry weer niet goed gelezenquote:
Tuurlijk, free for everbody's use.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:46 schreef Parvus het volgende:
[..]
Als achtergrond ingesteld op de laptop van mamsie, vindt ze vast lief.
mag wel toch?
Nee, tis gewoon altijd al een mannetje geweestquote:
Lizzy heeft ook een witte halsband, das een typisch kenmerk van een mannetje.quote:
Ik woon aan een sloot.quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:46 schreef ymme het volgende:
;Lief hoor
Waar laat je ze (het stiekem geen zin het hele topic door te lezen)
Heb je een tuin met een vijver of??
Dure Albert Heijn-brood.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:47 schreef komrad het volgende:
voor hebben ze gehad ter ere van het jubilieum?
Mannetje: "kwak, kwak, kwak"quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:17 schreef diederick-duck het volgende:
Hoe kwaakt een mannetje?![]()
Ik dacht dat alleen vrouwtjes kwaken??![]()
Zit niet echt verschil inquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:22 schreef diederick-duck het volgende:
hebben mannetjes ook een grotere kop dan vrouwtjes?![]()
![]()
Op dit moment alleen brood, dat speciale voer is als ze nog baby's zijn. Nu zijn ze zo goed als volwassen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:33 schreef diederick-duck het volgende:
geef jij ze ook nog Sivo start of opfok? of alleen albert heijn brood!?
![]()
wat een waanzinnig aparte en mooie eenden heb jij!![]()
![]()
mijnesziet er zo uit als de linkse op de 3e foto! is dat kwek?
Zo'n verenpak is erg warm hoor. Ik denk dat eenden liever een graad of 12 hebben dan 25 graden en zon.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 17:42 schreef Étoile het volgende:
Awww wat liggen ze daar zielig opgerold in de kou! Volgens mij willen de duckies ook best wat zon!
Kwek is een vrouwtje, de rest mannetjes.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:58 schreef komrad het volgende:
pas maar op voor inteelt als lizzie een mannetje is, of zijn kwik kwek en kwak ook allemaal mannetjes
Of niet, wordt ze beschermt door 3 mannetjes. Kwak begint al een echte vechtersbaas te worden. Maar ik denk dat Lizzy, Kwik en Kwak eerder hitsig worden van een stuk broodquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:02 schreef komrad het volgende:
dan krijgt kwek het zwaar binnenkort hehe
Lekere rustige camera voering ,lijkt SBS welquote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:48 schreef pberends het volgende:
Click here to watch eendjes_tuin
http://www.putfile.com/media.php?n=eendjes_tuin
In het begin van links naar rechts: Kwek, Lizzy, Kwak en Kwik. Op achtergrond 2 andere eenden. Je hoort duidelijk verschil tussen hoe ze kwaken, vrouwtjes kwaken hard en hysterisch, mannetjes vrij zacht.
Nu is ie wel volwassen hoor... denk niet dat het veel meer veranderd.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 18:33 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Wel zonde dat ie steeds minder wit wordt.
en nog steeds met z'n viertjes bij elkaarquote:
Ja, benieuwd hoe lang dat nog duurt. Maar goed het zijn natuurlijk ook soulmates met zo'n aparte opvoedingquote:Op maandag 12 september 2005 10:23 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
en nog steeds met z'n viertjes bij elkaar![]()
Neem er dan wel 2, als je er 1 neemt kunnen ze elkaar niet zoethouden en kunnen ze vervelend zijn, zoals ik met m'n eerst eend hadquote:Op vrijdag 16 september 2005 00:35 schreef CecilBDemented het volgende:
eendjes zijn echt zo leuk
wil ook een eend echt zo lief zijn ze
Vanaf week 6 doen ze het zelf hoor!quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:15 schreef du_ke het volgende:
Goed bezig P!
Ik kan ze allevier nog steeds aaien, als je wat brood hebt tenminste. Dat is wel anders bij andere eenden, wat zijn die schuchtig zeg.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:04 schreef CecilBDemented het volgende:
kun je ze ook aaien?
Ze blijven bij elkaar, maar vechten ook met andere eendjesquote:Op vrijdag 16 september 2005 18:10 schreef Tafkahs het volgende:
blijven ze altijd bij elkaar of mengen ze wel met de andere eendjes?
Joh?quote:
Eendjes zijn na een paar maanden groot, en aangezien het broedseizoen allang voorbij is zijn ze allemaal volwassen en vrijgelaten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:14 schreef DarkDancer het volgende:
heb je er nog een paar of zijn ze allemaal vergeven?
dit is wel een leuk kerstcadeau voor mijn vader!
Die heeft een tijgervelletjequote:
jaaaaa, dat zou leuk zijnquote:
Oh wat leuk zo samen in het waterquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:36 schreef pberends het volgende:
Ze houden het goed met dit weer:
[afbeelding]
Van boven naar onder: Kwik, Lizzy, Kwak, onbekende eend, Kwek.
Meer heb ik niet aan foto's, ze waren bijna allemaal mislukt door rare weerkaatsing van het ijs en slecht weer.
Ze zitten gewoon buiten bij elkaar.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:52 schreef katlief het volgende:
pberends, hoe gaat het met ze, nu het zo ijzig koud is? Komen ze naar je toe om te overnachten en een warm plekje te hebben, of hebben zelf ergens een nestjegemaakt?
Ahhh, ik vind het zo lief en speciaal dat je ze vanaf kleins af aan hebt gehad....quote:Op zondag 1 januari 2006 00:30 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(Kwek, Kwik, Lizzy, Kwak)
Beste wensen van de eendjes!
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:03 schreef pberends het volgende:
Eenden waggelen weer weg na een maaltijd in de zon:
[afbeelding]
(Kwik, Lizzy, Kwak, kokmeeuw, Kwek)
[afbeelding]
Volgende keer grotere foto's.
Forum Opties | |