quote:
Ik ook niet, ik snap niet waar ie vandaan komt. Niemand in de sloot lijkt op der.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:19 schreef Calella het volgende:
Ik heb echt nog nooit een eend gezien zoals Lizy.![]()
Lizzy lijkt op der pappiequote:Op maandag 6 juni 2005 22:26 schreef pberends het volgende:
Ik ook niet, ik snap niet waar ie vandaan komt. Niemand in de sloot lijkt op der.
En de ander kwam een half uur later met 2 anderen de tuin ingerendquote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:11 schreef pberends het volgende:
Ze kwamen vanochtend de tuin ingerend met drie van de vier toen ze mij vanuit het water zagen.
Mhaow, ze vinden vrijheid erg fijn hoor. Alleen leunen ze nog wat op mijn voer; ze zijn nog niet volledig volgroeid.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:50 schreef gekkehoedenmaker het volgende:![]()
Denk je dat je ze ooit nog kwijtraakt?
Dequote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:59 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[afbeelding]
Die blik, echt zo van "geeeef!".
Even bij 'paps' pberends op visite voor hun dagelijks voerquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:39 schreef pberends het volgende:
De brutaaltjes kwamen zomaar de kamer binnen:
[[url=http://img257.echo.cx/img257/4108/eendjesdag47dinsdag08juni20051.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img257.echo.cx/img257/5844/eendjesdag47dinsdag08juni20050.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ze staan er echt zo van "Ja.. en nu?"quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:39 schreef pberends het volgende:
De brutaaltjes kwamen zomaar de kamer binnen:
[[url=http://img257.echo.cx/img257/4108/eendjesdag47dinsdag08juni20051.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img257.echo.cx/img257/5844/eendjesdag47dinsdag08juni20050.th.jpg]afbeelding][/URL]
Je bedoelt zeker: je bedoelt zeker: 'Goh waar zou die eend nou naar kijken'?quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:36 schreef VinnieJones het volgende:
edit : je bedoeld zeker: 'Goh waar zou die eend nou naar kijken'?
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 8 juni 2005 16:40 schreef Calella het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker: je bedoelt zeker: 'Goh waar zou die eend nou naar kijken'?![]()
Zou kunnen... hij's iig goed in de ruiquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:20 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Die voorste eend ziet er ook wel grappig uit, zou dat d'r vader zijn?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:20 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Die voorste eend ziet er ook wel grappig uit, zou dat d'r vader zijn?
Ik vrees dat we daar nog even op moeten wachten, want pberends heeft een weekban.quote:Op zondag 19 juni 2005 15:14 schreef komrad het volgende:
hoe is het nu met de eendjes pberends?
Zondag denk ik, want hij heeft 'm afgelopen zaterdag gekregen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:45 schreef komrad het volgende:
en is de week al voorbij?
Die zoeken nu wel verkoeling in het water, denk ik...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:27 schreef Marietje_34 het volgende:
en intussen vragen wij ons maar of hoe het gaat met Lizzie, Kwak en de rest, hoe zouden ze zich houden in deze hitte
kan maar zo natuurlijkquote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:12 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Die zoeken nu wel verkoeling in het water, denk ik...![]()
nou nu is ze meer wit, op haar koppie na dan. Maar ze was idd geelquote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:28 schreef komrad het volgende:
is lizzie die gele?
Oh ja, da's waar ook. Of in ieder geval één(d)tje, dacht ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:55 schreef Marietje_34 het volgende:
kan maar zo natuurlijkmaar waren er niet 2 met lichte watervrees ?
![]()
Ze staat op bijna alle foto's die in dit topic gepost zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:31 schreef komrad het volgende:
hebben we ook ergens een foto van de witte lizzie?
Gewoon een bruine eend met 5 geelies.quote:Op zondag 26 juni 2005 17:38 schreef Étoile het volgende:
Zo schattig!!!! Eenden hebben zulke lieve voetjes
pberends, een nieuw nest gewoon met ouders?
Ik had ze alleen vanochtend gezien. Hopelijk zijn ze er morgen weer, kan ik wel foto's maken.quote:
quote:Op zondag 26 juni 2005 20:25 schreef pberends het volgende:
Op deze foto kan je de vermeende zus (rechterkant) goed zien:
Moet je er daar niet een paar van 'redden'?quote:Op zondag 26 juni 2005 16:36 schreef pberends het volgende:
En er is een nieuwe nest van 5 geelies erbij.
Na 5 weken had ik ze toch volledig vrijgelaten... ze komen alleen af en toe buurten.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:34 schreef komrad het volgende:
pberends, heb je de eenden nu weer losgelaten of ben je nog de vader voor ze
Een gele van een ander nest overleefd het waarschijnlijk wel; die is al 2 weken.quote:Op maandag 27 juni 2005 02:12 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Moet je er daar niet een paar van 'redden'?![]()
In een eerdere aflevering van dit topic werd al opgemerkt hoe snel die gele pulletjes verdwijnen..![]()
En ik een paar kilo schijt rijkerquote:Op maandag 27 juni 2005 10:24 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een prachtige beesten zijn het geworden! Hulde Pberends!
dus toch nog een soort van 'vader'quote:Op maandag 27 juni 2005 10:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Na 5 weken had ik ze toch volledig vrijgelaten... ze komen alleen af en toe buurten.
Ze komen af en toe de was gewoon brengen.quote:Op maandag 27 juni 2005 10:41 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dus toch nog een soort van 'vader'![]()
en mee-etenquote:Op maandag 27 juni 2005 10:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze komen af en toe de was gewoon brengen.
Kwik, Kwek en Kwak zijn ook mooi bruinquote:Op maandag 27 juni 2005 14:55 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Stoer eendje.Z'n moeder heeft wel een mooie kleur, bruine veertjes met een licht randje.
maar wel heel schattig en ze piepen ook heel kjoetquote:Op maandag 27 juni 2005 14:56 schreef pberends het volgende:
[..]
En wat zijn die meerkoetjes een knapperds he.
Meerkjoetquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:51 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
maar wel heel schattig en ze piepen ook heel kjoet(zoals alle kuikens
)
Maar meerkoeten pikken wel een deel van hun kuikens dood.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Meerkjoet.
Zijn overigens wel vet goede ouders, die meerkoeten in tegenstelling tot eenden. De vader helpt ook mee met opvoeden en ze zorgen beide voor het voedsel van de beestjes. Eendjes moeten het zelf maar uitzoeken. En meerkoeten verdedigen hun kleintjes ook ontzettend goed tegen allerlei tuig.
iedere ochtend als ik vanaf het station naar m'n werk fiets, passeer ik een soort van vijver voor een bedrijf waar een fonteintje inzit. Op de standaard van dat fonteintje nestelt al een jaar of 3 een meerkoet.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Meerkjoet.
Zijn overigens wel vet goede ouders, die meerkoeten in tegenstelling tot eenden. De vader helpt ook mee met opvoeden en ze zorgen beide voor het voedsel van de beestjes. Eendjes moeten het zelf maar uitzoeken. En meerkoeten verdedigen hun kleintjes ook ontzettend goed tegen allerlei tuig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |