quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jah, precies.. ikke maar wachten en zo..![]()
Haha ik hoop dat de koffie smaaktquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jah, precies.. ikke maar wachten en zo..![]()
493610quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:05 schreef Evil-Cherry het volgende:
GADVER wat is het BENAUWWWD..
Maareuh, heftig onweer lees ik?? Iemand al een code (vast wel, maar anders bel ik ff)
Boven zee hangt er donkere lucht en sinds een kwartiertje trekt de wind behoorlijk aan. Damn, ik moet vanavond weg
Oeh, ik zie op het rtlnieuws dat er NU zo ongeveer onweer en regen aan moet komen.
hoorde net in delft een verre onweersdreun uit de richting rotterdamquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:03 schreef kepler het volgende:
hier in Delft erg benauwd en bewolkt. Af en toe kleine windvlaagjes
Ze waren inderdaad erg fotogeniek, maar heb geen camera bij me....quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:02 schreef Drifter__ het volgende:
Amsterdam-west, regen. Enge wolken gefotografeerd.
Fotos komen..
Dat zag ik dus ook aan komenquote:
ik heb de muziek aardig hard staanquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:09 schreef biertapper het volgende:
[..]
hoorde net in delft een verre onweersdreun uit de richting rotterdam
ook zonder muziek had je er goeie oren voor nodigquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:09 schreef kepler het volgende:
[..]
ik heb de muziek aardig hard staan![]()
hopelijk blijft het nog wel droog, want ik moet dadelijk naar mn werk fietsen...
was het dan niet gewoon een treinquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:11 schreef biertapper het volgende:
[..]
ook zonder muziek had je er goeie oren voor nodig![]()
Hahahahaquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:13 schreef Drifter__ het volgende:
Zo, best goed gelukt
http://members.lycos.nl/achmedxxx/Panorama.jpg
zou een beetje korte trein geweest zijn danquote:
Geilquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:13 schreef Draaitafeltje het volgende:
Half uur geleden geschoten langs de N206 bij Noordwijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar zijn ze weerquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:13 schreef Draaitafeltje het volgende:
Half uur geleden geschoten langs de N206 bij Noordwijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
De dag is nog niet om... zoals ik in het vorige deel zei: zo'n lijn kan zich verder naar het zuiden uitbreiden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hmm.. dat wordt dus weer eens niets in Eindhoven![]()
Dat gebied met onweer in NW Frankrijk zou nog best eens jullie kant op kunnen komen anders...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Maar net als voorgaande keren ziet het er triest uit voor Eindhoven![]()
Ik wacht met smart op het gele stipje.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:20 schreef KillerDream het volgende:
Even de radar beelden van vanmiddag op een rij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee hoor, ik vind van niet met mijn beelden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:23 schreef DemonRage het volgende:
Leuke pijl, maar als je goed kijkt, ligt de trekrichting veel vlakker horizontaal...
Vooralsnog zonder onweer, dat welquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:25 schreef Oom_Agent het volgende:
Mijn topic wat doe jekom net thuis en 2 topics al vol
Ziet er wel 17 juli achtig uit vandaag !!![]()
Voor de kust ligt een lijn onweer van de Wadden via Zeeland tot aan Frankrijk, moeten wel geraakt worden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:26 schreef Draaitafeltje het volgende:
[..]
Vooralsnog zonder onweer, dat wel
Bij jou misschienquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:26 schreef Draaitafeltje het volgende:
[..]
Vooralsnog zonder onweer, dat wel
Helaas wel jaquote:
Katwijk aan Zeequote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:30 schreef Evil-Cherry het volgende:
Waar zit je dan?
hoiquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:28 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Voor de kust ligt een lijn onweer van de Wadden via Zeeland tot aan Frankrijk, moeten wel geraakt worden.
Linken uit je inboxquote:
Nou onweer krijgen we zeker. In ZW Belgie een NW Frankrijk ligt een actieve onweerscel ( paars >81 inslagen) die precies in de aanvoerrichting ligt. Bovendien wordt het zodra het donker wordt nog intensiever. Dus nu geen hulp van dagelijkse gang ( zon, warmte) maar mogelijk van het nachtelijk windmaximum.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:31 schreef -chefke- het volgende:
[..]
hoi![]()
ligt het aan mij of gaan wij het droog en onweersvrij houden hier in nijmegen ??
hoop het niet ik heb wel zin een lekkeronweersbui
Tsja, te veel mensen op de site zodra het gaat onweren. Gare zooi.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:34 schreef Draaitafeltje het volgende:
De ironie: op het momenten dat je blikseminslagen.com 'echt nodig hebt' issie down...
Delft begint steeds zwarter te wordenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:38 schreef achterdeur het volgende:
geen nieuws meer?
Ligt flevoland nou eindelijk eens op een goede route?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:35 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Nou onweer krijgen we zeker. In ZW Belgie een NW Frankrijk ligt een actieve onweerscel ( paars >81 inslagen) die precies in de aanvoerrichting ligt. Bovendien wordt het zodra het donker wordt nog intensiever. Dus nu geen hulp van dagelijkse gang ( zon, warmte) maar mogelijk van het nachtelijk windmaximum.
http://www.bliksemdetectie.nl/quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:38 schreef achterdeur het volgende:
geen nieuws meer?
www.blikseminslagen.com nog steeds plat![]()
delft is aardif zwart aan het worden jaquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:46 schreef Evil-Cherry het volgende:
Die zwarte pit gaat net hierlangs. Maar ik zit straks niet meer hier, maar in delft! Die heeft wat meer mazzel zo te zien!
Bij mij loopt die bui precies evenwijdig aan de belgische kust.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:49 schreef DemonRage het volgende:
Kleine analyse van de trekrichting adhv de radarbeeldjes... ik heb er een paar vectoren bij getekend na elk beeltje, en de blauwe pijlen op het eind evenwijdig getekend aan de laatste vector:
[afbeelding]
Veel plezierquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:59 schreef Marky-Boom het volgende:
Ik ben foto's maken van mooie luchten! tot zo!
ja imageschack is niet wat het geweest is !!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:02 schreef flugeltje het volgende:
Het is hier nog niet veel, maar het begint een beetje te komen....
[[url=http://img37.echo.cx/img37/9973/herschaaldekopievan030605lucht.jpg]afbeelding][/URL]
tnx, heb 'm meteen in m'n favorieten gezet...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:04 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
ja imageschack is niet wat het geweest is !!
misschien deze proberen voor hotlink: http://www.imagehosting.us/
check: http://www.bliksem.nu/quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:54 schreef KillerDream het volgende:
[..]
Bij mij loopt die bui precies evenwijdig aan de belgische kust.
Bij jou gaan ze landinwaarda bij de Belgisch kust.
damn lucky bastard.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:07 schreef Oom_Agent het volgende:
wolkbreuk en grote hagel te Nijmegen, verse bui !!!!!!!!!
Volgens mij klopt die niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:07 schreef DemonRage het volgende:
[..]
check: http://www.bliksem.nu/
Zet 'm bovenin eens op 60m, zoom, en klik op run... en kijk hoe de bliksemactiviteit zich verplaatst...
Een beetje het idee van 2 stapjes naar voren, en 1 stapje terug.
Ik moet je teleurstellen, maar dat zijn valse echo's.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:07 schreef DemonRage het volgende:
check: http://www.bliksem.nu/
Zet 'm bovenin eens op 60m, zoom, en klik op run... en kijk hoe de bliksemactiviteit zich verplaatst...
Een beetje het idee van 2 stapjes naar voren, en 1 stapje terug.
Die kwam volgens mij net hier langs (Oostelijke Betuwe)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:58 schreef Oom_Agent het volgende:
Zuid van Nijmegen, verse onweersbui ontstaan ! ( Cuijk)
wehehe..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:34 schreef Oom_Agent het volgende:
ja de zon schijnt weer, tuin ff op orde maken.
Dat was schrikken iddquote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:25 schreef plankie het volgende:
lekkere knal hier net in leeuwarden en regen...
Maar nog geen regen of onweer... wel lekker warm buitenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:36 schreef indahnesia.com het volgende:
Vanuit het Zuiden komt e.e.a. aan bewolking opzetten. De wind is vlagerig geworden.
BBQ doe ik maar niet, want dan zou de sate wegwaaien nuquote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Maar nog geen regen of onweer... wel lekker warm buiten
Eindhoven... de stad waar de barbequefeesten niet verstoord worden.
Nopes iddquote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:45 schreef Erosjuhhh het volgende:
hier in twente (hengelo/almelo/oldenzaal) nog NIKS gehad!
Graag gedaan, daarvoor doe ik het ookquote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:44 schreef DemonRage het volgende:
JA!!!! Stipje op de radar:
[afbeelding]
Ten ZW van Eindhoven is een bui ontstaan!!!... hopelijk doet het wat
En warm dat die zijn he... alsof de weergoden een scheet in je gezicht laten.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:00 schreef indahnesia.com het volgende:
waah.. wat een rukwind..
precies, erg gek eigenlijkquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En warm dat die zijn he... alsof de weergoden een scheet in je gezicht laten.
alle beetjes zijn meegenomen op dit momentquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:03 schreef DemonRage het volgende:
@ indahnesia: Mjah zoals ik al zei... hier is wel wat donkerdere lucht te zien, maar niets speciaals. Aangezien de bui bovenlangs zal trekken, zou ik al meer moeten zien dan jij... dus echt groots is het nog niet.
Begint nu net wel flink te waaien.
'Gelukkig' hebben we de wind nog, NOTquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:20 schreef DemonRage het volgende:
Tsss... en Eindhoven krijgt als enigste helemaal niets van deze nieuwe buienlijn mee
[afbeelding]
En waar zit de opening... precies!
Daar zit ik dus 30 km oostelijk achter dus hier ook niks dan alleen windquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:20 schreef DemonRage het volgende:
Tsss... en Eindhoven krijgt als enigste helemaal niets van deze nieuwe buienlijn mee
[afbeelding]
En waar zit de opening... precies!
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:24 schreef indahnesia.com het volgende:
Dit is eigenlijk gewoon een kuttopic. Ik zit mezelf hier lekker te maken..
Dat komt allemaal hier wegquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:23 schreef Sasami het volgende:
Het begin te onweren in Stadskanaal. (eindelijk)
Hey jij bent toevallig toch een broer van iemand die bij RFR draait?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat komt allemaal hier weg
OEEEE
FELLE INSLAG IN DE BUURT
Heb ik het idee.
BOEM
Yeah![]()
Cool! hopenlijk komt dat dan ook deze kant op.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat komt allemaal hier weg
OEEEE
FELLE INSLAG IN DE BUURT
Heb ik het idee.
BOEM
Yeah![]()
Hoezo, why'd you askquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:26 schreef Xalopalyps het volgende:
[..]
Hey jij bent toevallig toch een broer van iemand die bij RFR draait?
Hier nog steeds veel regen, geen onweeris net zo mooi
(onweer is moooooi
)
Is me een keer geluktquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:27 schreef Renesite het volgende:
Foto's van flisen maken is toch ONMOGELIJK..
Ja, ik vind van wel
Met lange sluitertijden niet hoorquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:27 schreef Renesite het volgende:
Foto's van flisen maken is toch ONMOGELIJK..
Ja, ik vind van wel
die foto's van mij waren richting Groningen,quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:39 schreef teigan het volgende:
Hier in Groningen dondert het ook lekker door, zie vanuit mijn raam veel bliksems tussen wolken, vind het jammer dat ik geen webcam/digitale camera heb...
Kan het zijn dat de bliksems een beetje rozig/paarsig van kleur zijn zeg maar?
MOVIES!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:42 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Spotted here also.
Heb trouwens coole fmovies
ik keek net naar boven toe, de lucht is een beetje gelig....quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
die foto's van mij waren richting Groningen,
Er zit een rare gloed in de lucht
Lukt dus niet bij mijquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:47 schreef AchJa het volgende:
Beroerde kwaliteit, maar goed. Vanmiddag in Den Helder.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet met het fototoestel iig.quote:
Het begint weer te onwerenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:48 schreef ThomasBerge het volgende:
Hier in zuid-west Overijssel onweerde het even, wel fikse regenval en windstoten. Er lijkt nu een nieuw front van donkere lucht aan te komen.
Lens open neem ik aan?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet met het fototoestel iig.
Heb een gammele videocamera voor het raam gezet en de videouitgang in de video-in geplugd van de computer en opnemen maar.
quote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:57 schreef Oom_Agent het volgende:
In Groesbeek ( bij Nijmegen) zijn bomen omgewaaid en liggen er putdeksels los.
Ik zag em ook, zie mijn post: De atmosfeer staat op ontploffen - deel 84quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:56 schreef Sasami het volgende:
Stadskanaal:
[afbeelding]
[[url=http://img40.echo.cx/img40/825/img54897bn.jpg[/img
[img]http://img40.echo.cx/img40/5434/img54913uv.jpg]afbeelding[/url]]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat verwacht je?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:57 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Tering het regent nu wel erg hard in Dordrecht
Ik wil GVD naar de Makro....stoooooop
Vreemd. In Hellevoetsluis is het echt potdicht.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:58 schreef PeeJay het volgende:
T regent hier al werkelijk n uur met in vlagen Gigantisch. helaas amar af en toe n dondertje...
Gouda
Moderate Risk dus.quote:
CONVECTIVE FORECAST - UPDATE
VALID Fri 03 Jun 15:00 - Sat 04 Jun 06:00 2005 (UTC)
ISSUED: 03 Jun 15:05 (UTC)
FORECASTER: TUSCHY / GROENEMEIJER
There is a moderate risk of severe thunderstorms forecast across North west Germany, Netherlands and Belgium
There is a slight risk of severe thunderstorms forecast across Denmark,most parts of Germany,Switzerland and eastern France
SYNOPSIS
Please refer to synoptic forecast.
DISCUSSION
...Moderate risk area...
The tip of a wave in the frontal zone, located over southwestern Belgium at 13 UTC will continue its northeastward movement....Latest synop datas show a southerly flow established over most parts of France and Germany. Dewpoints in the range of 11 to 15°C are present in the warm sector. In combination with strong insolation about 500 to 1200J/kg MLCAPE will likely materialize in the next two or three hours. Furthermore, deepening of the low at the wave-tip should establish a broad and intense windfield over the area.... with winds at 850 hPa increasing to around 20 m/s during the late evening. Current thinking is that more linear convective systems will form over central and eastern France and the Benelux ...Main threat seems to be severe wind gusts up to 30m/s and some large hail. Over northwestern Germany, surface winds may back somewhat ahead of the approaching wave increasing SRH values. In combination with strong shear this poses a risk for a few tornadoes, too.
#
Ja ik zie hetquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:59 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik zag em ook, zie mijn post: De atmosfeer staat op ontploffen - deel 84
![]()
Hier ookquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:04 schreef Renesite het volgende:
Hmmm, het is opeens rustig
ja dat is het echte koufront, die andere onweersbuitjes waren prefrontaal !!!quote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:05 schreef flugeltje het volgende:
Nou Indonesia.... Vanuit het zuidwesten komen de opklaringen al binnen...
We kunnen er naar fluiten deze keer.
Echt waar?? Volgens weeronline (tekst) begint het vanuit het zuidwesten op te klaren. Ik ging er dus vanuit dat we hier niets meer zouden krijgen...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:07 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]over 20 minuutjes gaat het onweren in Tilburg
En in Groningen?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:07 schreef Oom_Agent het volgende:
Zeggen ze altijd ja... maar ik geloof het niet meer... dit blijft gewoon een kuttopicquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:07 schreef Oom_Agent het volgende:
ja maar die lopen voor op de situatie..... het echte koufront moet Tilburg nog passeren. De onweersbuien liggen nu in een lijn van Kortrijk - Antwerpen - Dordrecht - Gouda - Amsterdam. Ten westen daarvan gaat het opklaren. Het oosten krijgt die lijn nog !!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:08 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Echt waar?? Volgens weeronline (tekst) begint het vanuit het zuidwesten op te klaren. Ik ging er dus vanuit dat we hier niets meer zouden krijgen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |