Lukt dus niet bij mijquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:47 schreef AchJa het volgende:
Beroerde kwaliteit, maar goed. Vanmiddag in Den Helder.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet met het fototoestel iig.quote:
Het begint weer te onwerenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:48 schreef ThomasBerge het volgende:
Hier in zuid-west Overijssel onweerde het even, wel fikse regenval en windstoten. Er lijkt nu een nieuw front van donkere lucht aan te komen.
Lens open neem ik aan?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet met het fototoestel iig.
Heb een gammele videocamera voor het raam gezet en de videouitgang in de video-in geplugd van de computer en opnemen maar.
quote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:57 schreef Oom_Agent het volgende:
In Groesbeek ( bij Nijmegen) zijn bomen omgewaaid en liggen er putdeksels los.
Ik zag em ook, zie mijn post: De atmosfeer staat op ontploffen - deel 84quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:56 schreef Sasami het volgende:
Stadskanaal:
[afbeelding]
[[url=http://img40.echo.cx/img40/825/img54897bn.jpg[/img
[img]http://img40.echo.cx/img40/5434/img54913uv.jpg]afbeelding[/url]]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat verwacht je?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:57 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Tering het regent nu wel erg hard in Dordrecht
Ik wil GVD naar de Makro....stoooooop
Vreemd. In Hellevoetsluis is het echt potdicht.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:58 schreef PeeJay het volgende:
T regent hier al werkelijk n uur met in vlagen Gigantisch. helaas amar af en toe n dondertje...
Gouda
Moderate Risk dus.quote:
CONVECTIVE FORECAST - UPDATE
VALID Fri 03 Jun 15:00 - Sat 04 Jun 06:00 2005 (UTC)
ISSUED: 03 Jun 15:05 (UTC)
FORECASTER: TUSCHY / GROENEMEIJER
There is a moderate risk of severe thunderstorms forecast across North west Germany, Netherlands and Belgium
There is a slight risk of severe thunderstorms forecast across Denmark,most parts of Germany,Switzerland and eastern France
SYNOPSIS
Please refer to synoptic forecast.
DISCUSSION
...Moderate risk area...
The tip of a wave in the frontal zone, located over southwestern Belgium at 13 UTC will continue its northeastward movement....Latest synop datas show a southerly flow established over most parts of France and Germany. Dewpoints in the range of 11 to 15°C are present in the warm sector. In combination with strong insolation about 500 to 1200J/kg MLCAPE will likely materialize in the next two or three hours. Furthermore, deepening of the low at the wave-tip should establish a broad and intense windfield over the area.... with winds at 850 hPa increasing to around 20 m/s during the late evening. Current thinking is that more linear convective systems will form over central and eastern France and the Benelux ...Main threat seems to be severe wind gusts up to 30m/s and some large hail. Over northwestern Germany, surface winds may back somewhat ahead of the approaching wave increasing SRH values. In combination with strong shear this poses a risk for a few tornadoes, too.
#
Ja ik zie hetquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:59 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik zag em ook, zie mijn post: De atmosfeer staat op ontploffen - deel 84
![]()
Hier ookquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:04 schreef Renesite het volgende:
Hmmm, het is opeens rustig
ja dat is het echte koufront, die andere onweersbuitjes waren prefrontaal !!!quote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:05 schreef flugeltje het volgende:
Nou Indonesia.... Vanuit het zuidwesten komen de opklaringen al binnen...
We kunnen er naar fluiten deze keer.
Echt waar?? Volgens weeronline (tekst) begint het vanuit het zuidwesten op te klaren. Ik ging er dus vanuit dat we hier niets meer zouden krijgen...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:07 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]over 20 minuutjes gaat het onweren in Tilburg
En in Groningen?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:07 schreef Oom_Agent het volgende:
Zeggen ze altijd ja... maar ik geloof het niet meer... dit blijft gewoon een kuttopicquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:07 schreef Oom_Agent het volgende:
ja maar die lopen voor op de situatie..... het echte koufront moet Tilburg nog passeren. De onweersbuien liggen nu in een lijn van Kortrijk - Antwerpen - Dordrecht - Gouda - Amsterdam. Ten westen daarvan gaat het opklaren. Het oosten krijgt die lijn nog !!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:08 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Echt waar?? Volgens weeronline (tekst) begint het vanuit het zuidwesten op te klaren. Ik ging er dus vanuit dat we hier niets meer zouden krijgen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |