Slechte zaak idd. Ze zijn ontdaan vanwege de onthullingen door Jolequote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:03 schreef kLowJow het volgende:
Ja, ik snapte al dat het niet jouw woorden waren. Slecht van GS, dat wel.
quote:
Neuh kom er zo nu en dan door (dan ruik je voornamelij kde gierquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
![]()
Je komt vaak in Staphorst?
Ik ben nooit in Staphorst geweest. Maar dat is toch zo'n incest dorp![]()
Jole is nog triester dan die nieuwe columnist "LucasDeLinksel*l".quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Slechte zaak idd. Ze zijn ontdaan vanwege de onthullingen door Jole![]()
'GeenStijl herbergt 'digitale crimineel''
bron http://www.dvhn.nlquote:
Gelovigen bidden tegen duivel op metalfestival
Martin Groenewold
bergum - "De duivel gaat rond als een brullende leeuw, op zoek naar wie hij kan verslinden. Tijdens Wâldrock bieden wij tegenstand aan de duivel door te bidden en de Heer lof te prijzen."
Aukje Dijkman van de Gebedsgroep Bergum klinkt strijdvaardig. "Wâldrock moet stoppen", zegt ze over het metalfestival, dat zaterdag weer zo'n tienduizend muziekliefhebbers naar het Friese dorpje trekt. "We bidden elke dag om dat te bereiken."
Volgens Dijkman is de muziek op het festival 'geïnspireerd door Satan zelf'. "De teksten gaan over dood, wanhoop, duisternis en vernietiging. Ik weet dat sommige jongeren het festival bezoeken en zondags weer in de kerk zitten. Dat valt echt niet te rijmen."
Immie Jonkman van de Wâldrock-organisatie stoort zich niet aan de activiteiten van de Gebedsgroep Bergum. "We leven in een vrij land. Iedereen mag denken wat hij of zij wil."
Hetzelfde met moslims, allemaal één pot nat die religieuze viezerikjes.quote:
Zoals ik op de fp al zei:quote:
quote:Een beetje leuk meisje wordt toch al drie keer op een avond aangesproken. Die heeft geen bandje nodig. Dus daar komen drie lelijke wijven op af, tien homo's, honderd boeren en vijfhonderd nerds.
Stereotype bevestigend dorp dusquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:11 schreef du_ke het volgende:
Neuh kom er zo nu en dan door (dan ruik je voornamelij kde gier).
Maar die vrouwen gaan in Meppel naar de markt en zo nu en dan ook naar de supermarkt waar ik op zaterdag een beetje bijklus. (karren vol vlees inladen als het in de aanbieding is).
Yepquote:
quote:Kijk je weleens stiekem onder de rok van Staphorstse "schoonheden"
Valt wel mee denk ik. Ze willen best de discussie aangaan denk ik. Alleen kom je er geen steek mee verder.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:39 schreef pberends het volgende:
Echt lef hebben is: de Koran huis aan huis verkopen in Staphorst.
quote:Bron : Volkskrant.
Euro kan ‘uit elkaar spatten’ na dubbel nee
Doemscenario's over het einde van de euro duiken op na het nee in Frankrijk en Nederland. De autoriteiten doen ze af als flauwekul. Maar economen maken zich zorgen. 'De euro zou uit elkaar kunnen spatten.'
'Flauwekul', zei president Nout Wellink van de Nederlandsche Bank donderdag. 'Onverantwoordelijk', sprak de Duitse minister van Financiën Hans Eichel. Maar het hoge woord is eruit. Na twee keer 'nee', en een aanhoudende economische malaise, komen doemscenario's over de toekomst van de euro t e v o o r s ch i j n .
'Het is niet langer ondenkbaar dat de euro uit elkaar zal spatten', zegt Paul de Grauwe, hoogleraar internationale economie aan de Universiteit van Leuven. 'De huidige politieke realiteit kan tot gevolg hebben dat de euro wordt weggegooid', beaamt Rick van der Ploeg, hoogleraar aan de Europese Universiteit in Florence.
Tegenstanders van de euro, onder wie Sweder van Wijnbergen, hoogleraar algemene economie aan de Universiteit van Amsterdam, waarschuwden in de jaren negentig dat Europa zich niet voor één munt zou lenen, omdat de economieën van de deelnemers niet met elkaar in de pas lopen. Bovendien zou een muntunie uiteindelijk vragen om ook een politieke unie.
Voorstanders verweerden zich met het argument dat die politieke unie er met de euro als aanjager vanzelf zou komen.
De geschiedenis had een ander verloop. 'Het proces van politieke integratie lijkt na het nee in Nederland en Frankrijk dood. Terwijl een politieke unie wel nodig is voor een gezonde euro', zegt De Grauwe.
Volgens Van Wijnbergen zijn de Europese economieën niet meer, maar juist minder met elkaar in de pas gaan lopen. 'In Spanje en Finland groeit de economie met meer dan 3 procent, terwijl Duitsland en Italië sterk achterblijven.'
In het verleden zouden die verschillen in economische prestaties door middel van wisselkoersen of monetair beleid opgevangen kunnen worden: een hoge rente in landen met hoge groei, en een lage rente voor de achterblijvers. Maar sinds de invoering van de euro is dat niet meer mogelijk.
Opnieuw geen man over boord. Als Europese werknemers maar zouden reizen naar de regio's waar het economisch voor de wind gaat, dan worden regionale verschillen in Europa automatisch uitgevlakt. Maar, stelt Van Wijnbergen: 'Die arbeidsmobiliteit is er niet en gaat er ook nooit komen.'
De euro dan maar begraven? 'Van munt wisselen doe je niet elk jaar. Daar zijn enorme kosten aan verbonden', zegt Sweder van Wijnbergen.
Volgens Van der Ploeg is redding nog mogelijk. 'Maar dan moeten die lethargische reuzen Frankrijk en Duitsland hun arbeidsmarkt wel onmiddellijk gaan hervormen.'
Maar strafte de Franse bevolking haar regering niet juist af vanwege die hervormingen?
Van der Ploeg: 'Het is de hoogste tijd dat Chirac en Schröder het veld ruimen en politieke vernieuwers aantreden.'
quote:
Inderdaad hoewel er ook best leuke meisjes bij zitten (heb een heel aardig staphorsts meisje als collegaquote:Gelukkig maar
Hmm terug naar vroeger. Dat heeft niets met conservatisme te maken, dat is meer reactionair denkenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:56 schreef du_ke het volgende:Tja het gaat om hetzelfde idee
. Terug naar vroegah en het enig ware geloof.
Dat zal vast wel ja. Soms lukken die incest huwelijken wel qua nageslachtquote:Inderdaad hoewel er ook best leuke meisjes bij zitten (heb een heel aardig staphorsts meisje als collega).
Staat er ook bij waarom? (ben geen lid)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:01 schreef Drugshond het volgende:
http://www.volkskrant.nl - Zalm verwerpt contributie EU.(he he)
Waarom zou dat progaganda zijn? Ik geloof het wel.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat een kneuzenkermis is die dat propagandamachine onderzoeksbureau Interview/NSS toch. Een paar kleine kinderen in zandbak.![]()
Straks wordt het nog een self fulfilling prophecy.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:43 schreef Drugshond het volgende:
Willen alle EU-voorstemmers een blinddoek aantrekken en tegen de paal aanstaan.
[..]
Dan heeft de SP geincasseerd op zo'n beetje alle punten van de laatste tijd.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:09 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Straks wordt het nog een self fulfilling prophecy.
hahahhahahahahaahquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dan heeft de SP geincasseerd op zo'n beetje alle punten van de laatste tijd.![]()
Waarom? Zijn toch heel logische en verklaarbare gegevens?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat een kneuzenkermis is die dat propagandamachine onderzoeksbureau Interview/NSS toch. Een paar kleine kinderen in zandbak.![]()
Geniaal, hij zegt inderdaad dat hij zich nu wel hard maakt voor een lagere contributie omdat Nederland NEE heeft gestemdquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:01 schreef Drugshond het volgende:
http://www.volkskrant.nl - Zalm verwerpt contributie EU.(he he)
Ik niet, Interview/NSS beweerde nog dat de voorstemmers op gelijke voet opgingen meet de nee-campagne toen, volgens bijna alle andere peilingen NEE al 55%+ had. Voor de rest meten ze bijna standaard voor de landelijke verkiezingen een te laag aantal zetels voor de wat rechtsere partijen (dat wil zeggen, aan de rechterkant van de PvdA). Zoals 15 zetels meten voor de SP bij de laatste verkiezingen, terwijl ze uiteindelijk geen enkele extra kregen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom zou dat progaganda zijn? Ik geloof het wel.
Een percentage voor- of tegenstemmers heeft in dit geval vrij weinig met het fysieke aantal voor- of tegenstemmers onder hoogopgeleiden te maken, wel met het algemene plaatje. Nooit statistiek op school gehad?quote:Het is alleen niet meer dan logisch. Er zijn nou eenmaal meer laag opgeleiden dan hoog opgeleiden.
Dat ze dat niet meten is inderdaad vrij opmerkelijk. Kennelijk schokken ze van het percentage tegenstemmers onder de eigen achterbanquote:Ik ben veel benieuwder of er meer linkse mensen of rechtse mensen hebben tegen gestemd.
Geef mij maar het kwartje van Kok terugquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:15 schreef pberends het volgende:
Geniaal, hij zegt inderdaad dat hij zich nu wel hard maakt voor een lagere contributie omdat Nederland NEE heeft gestemd. Door een NEE-stem kunnen we misschien 50 euro extra op onze bankrekening verwachten volgend jaar
.
Nou de SP is zo gek nog niet als visionaire partij (voor complexe vraagstukken).quote:
Het is niet zo moeilijk hoor. Gewoon tegen de gevestigde politiek zijn is voldoende. Bijna elke beslissing van politici heeft wel onbedoelde negatieve consequenties die in de loop der tijd groter worden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:18 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou de SP is zo gek nog niet als visionaire partij (voor complexe vraagstukken).Ze waren tegen de gastarbeiders in de jaren 70. En ze zijn tegen de vorming van Europa (als superstaat).
Toch ff het partij programma doorlezen.
http://www.parlement.com/9291000/bio/03001quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:57 schreef chairman.fx het volgende:
haha
[afbeelding]
http://us.rediff.com/news/2005/jun/02dutch.htm
Wie is dit?
Ze zaten er qua peilingen wel naast ja. Maar of dat nou iets te maken heeft met progaganda weet ik niet. Lijkt me eerder te maken hebben met verkeerde onderzoekenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:17 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik niet, Interview/NSS beweerde nog dat de voorstemmers op gelijke voet opgingen meet de nee-campagne toen, volgens bijna alle andere peilingen NEE al 55%+ had. Voor de rest meten ze bijna standaard voor de landelijke verkiezingen een te laag aantal zetels voor de wat rechtsere partijen (dat wil zeggen, aan de rechterkant van de PvdA). Zoals 15 zetels meten voor de SP bij de laatste verkiezingen, terwijl ze uiteindelijk geen enkele extra kregen.
Hmm een hoger percentage hoog opgeleiden dat tegenstemt is toch inherent aan een hoger abosuluut aantal, me dunktquote:Een percentage voor- of tegenstemmers heeft in dit geval vrij weinig met het fysieke aantal voor- of tegenstemmers onder hoog opgeleiden te maken, wel met het algemene plaatje. Nooit statistiek op school gehad?
In het NRC van gister stond een grafiek met het aantal voor en tegen stemmers per partij. Als ik dat zo bekijk denk ik dat meer linkse mensen tegen hebben gestemd dan rechtse.quote:Dat ze dat niet meten is inderdaad vrij opmerkelijk. Kennelijk schokken ze van het percentage tegenstemmers onder de eigen achterban
De broer van Jack Spijkerman?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:24 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.parlement.com/9291000/bio/03001
De zus, apie, ze heet niet voor niets Tiny.quote:
Koosnaampjequote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:29 schreef pberends het volgende:
De zus, apie, ze heet niet voor niets Tiny.
Niet op de manier waarop jij het stelde of ik heb bij gebrek aan koffie je reactie verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:26 schreef MrX1982 het volgende:
Hmm een hoger percentage hoog opgeleiden dat tegenstemt is toch inherent aan een hoger abosuluut aantal, me dunkt
Heb je die ergens online?quote:In het NRC van gister stond een grafiek met het aantal voor en tegen stemmers per partij. Als ik dat zo bekijk denk ik dat meer linkse mensen tegen hebben gestemd dan rechtse.
Nu is het helemaal een lachertje. De EU is zonder een olieland als Noorwegen totaal nutteloos. We hebben alles; behalve voldoende grondstoffen.quote:***************************************
Animo voor Europa flink gedaald
BRUSSEL Het Nederlandse en Franse 'nee'
tegen de Europese grondwet heeft in een
aantal andere lidstaten de animo voor
de ratificatie getemperd.Portugal heeft
al aangegeven dat het referendum in
oktober misschien wordt geschrapt.
De Britse premier Blair wil pas over
een week zeggen of er een referendum
komt.Maar volgens Britse kranten wil
Blair het hele ratificatieproces na de
Europese top in de ijskast zetten.
Verder loopt de steun voor het ja-kamp
in Denemarken sinds de Nederlandse en
Franse afwijzing terug.In Noorwegen,dat
overweegt lid van de EU te worden,is de
animo voor die stap ook flink gedaald.
Je hebt te maken met een paranoide puber van de veluwe.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze zaten er qua peilingen wel naast ja. Maar of dat nou iets te maken heeft met progaganda weet ik niet. Lijkt me eerder te maken hebben met verkeerde onderzoeken![]()
[..]
Hmm een hoger percentage hoog opgeleiden dat tegenstemt is toch inherent aan een hoger abosuluut aantal, me dunkt
[..]
In het NRC van gister stond een grafiek met het aantal voor en tegen stemmers per partij. Als ik dat zo bekijk denk ik dat meer linkse mensen tegen hebben gestemd dan rechtse.
Olie uit Noorwegen?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Nu is het helemaal een lachertje. De EU is zonder een olieland als Noorwegen totaal nutteloos. We hebben alles; behalve voldoende grondstoffen.
http://www.planet.nl/plan(...)voted=true/sc=bb8c2equote:Poll: Een prima initiatief, nu ook graag de gulden terug...
Totaal 1862 keer gestemd
Eens 1275 68%
Oneens 587 31%
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |