Of doe als wij en regel het zelf, ticket en hotel los. Wij zijn met zijn 2en en zijn 500 euro voor ticket kwijt pp, wat in september nog wel wat goedkoper te vinden moet zijn. En verder zijn we p.p zo'n 700-800 euro kwijt voor overnachtingen; 9 in Manhatten en 8 in/rond Boston. Overnachtingen New York ongeveer 375 euro voor een niet al teveel sterren hotel, maar wel met 4 uit 5 "sterren" beoordeeld door de toeristen die er geweest zijn dus heb er vooralsnog wel vertrouwen in.quote:Ik zag op www.new-york.nl wel wat aanbiedingen, maar dat is maar voor 5 dagen max. Ik zou graag minimaal een week gaan. Is dat haalbaar met dat budget?
bedanktquote:Op donderdag 2 juni 2005 22:04 schreef Essiepessie het volgende:
[..]
Of doe als wij en regel het zelf, ticket en hotel los. Wij zijn met zijn 2en en zijn 500 euro voor ticket kwijt pp, wat in september nog wel wat goedkoper te vinden moet zijn. En verder zijn we p.p zo'n 700-800 euro kwijt voor overnachtingen; 9 in Manhatten en 8 in/rond Boston. Overnachtingen New York ongeveer 375 euro voor een niet al teveel sterren hotel, maar wel met 4 uit 5 "sterren" beoordeeld door de toeristen die er geweest zijn dus heb er vooralsnog wel vertrouwen in.Als je alleen gaat worden kosten voor hotelovernachtingen wel wat hoger uiteraard.
Misschien zal een aanbieding met combi toch wel voordeliger zijn trouwens, wij konden nu eenmaal niet anders.
Tevens tvp
asjebliefquote:Op donderdag 2 juni 2005 23:43 schreef Jaguarized het volgende:
Zo, ik heb ook eindelijk de aflevering binnen. Thanks voor de seeders!
Done.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:01 schreef Yildiz het volgende:
je moet die bij Wytze ff fixen
Verder, nice
U've got mail.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:10 schreef Dr_Evil het volgende:
Je hebt veranderingen in de OP gemaakt.. En dus staat deze op niet op m'n webspace.. Hoe doen we dat
Welke? Doen het hier wel gewoon.quote:
Ja, ik reis regelmatig KLM/Air France met een E-ticket. Vergeet alleen niet dat je voor de usa ook alle info mbt de terugvlucht bij je moet hebben, als je toerist bent!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:30 schreef Jeroenus het volgende:
Kun je op Schiphol al terecht (met Continental bijv.) met een op internet uitgeprint E-ticket?
Ik ga deze keer als student op een F1 visum, dus ik heb sowieso denk ik wel alle benodige info bij me. Bedankt iig.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:42 schreef merdeka het volgende:
[..]
Ja, ik reis regelmatig KLM/Air France met een E-ticket. Vergeet alleen niet dat je voor de usa ook alle info mbt de terugvlucht bij je moet hebben, als je toerist bent!
Hangt van de maatschappij af geloof ik.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:00 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik ga deze keer als student op een F1 visum, dus ik heb sowieso denk ik wel alle benodige info bij me. Bedankt iig.
Moet je dan alsnog 3 uur van te voren komen vanwege de intercontinentale vlucht?
Hmm ik ga maandag ook met Continental naar NY. Ik heb wel een E-Ticket, maar die zat bij mijn reispapieren die ik deze week heb ontvangen. Hij was dus al geprint. Vorig jaar ben ik met een E-Ticket naar de westkust van de USA gegaan en dat was geen probleem. Maar ook dat was geen zelf uitgeprint E-Ticket.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:30 schreef Jeroenus het volgende:
Kun je op Schiphol al terecht (met Continental bijv.) met een op internet uitgeprint E-ticket?
Is dat niet dat hokje recht onder dé Times Square 'zuil'?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 01:36 schreef kepler het volgende:
weet iemand nog waar je die broadway-show verloterij kunt vinden? Hier kon je je inschrijven voor goedkope kaartjes
toevallig een tip://voorbeeld?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:08 schreef _wie het volgende:
Je hebt ook hostels waar je een private room kan nemen (double/twin bed private) vor rond de 50 euro met z'n 2-en
http://www.reservations.bookhostels.com/quote:
nee, er schijnt ook ergens een soort loterij te zijn. Iemand in één van deze topics heeft het er ooit over gehad. Was iets van Holland Avenue ofzoquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:18 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Is dat niet dat hokje recht onder dé Times Square 'zuil'?
waar staan ze danquote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:08 schreef Dr_Evil het volgende:
Is hier trouwens iemand die een bbeetje handig is met Photoshop? Ik heb namelijk nog altijd 4 foto's van de NY skyline die ik vanaf Liberty Island heb gemaakt, en die aan elkaar geplakt moeten worden tot een panorama.. Ik heb het met m'n photostitich geprobeerd maar dat ziet er niet uit.. Iemand?
Hm.. $60 per persoon per nacht? Dan is er toch best wat keus. $60 met zijn 2en bedoel je dan misschien, maar dat is echt te weinig om prive op een redelijk kamer te liggen, en dan ook nog niet te ver van TS!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:44 schreef GAMED0G het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een hotel, met prive badkamer voor een week in Oktober voor een normale prijs.....tot $60,-p nacht ofzo... Ik heb al vele topics doorgelezen en veel gezocht alleen komen ze allemaalb est duur uit!
En zo'n dormitory room vind ik net niets....aangezien je gaat shoppen(spullen achter laten) en gewoon prive met je vriendin wilt liggen!
iemand nog tips, ervaringen of suggesties voor goedkope hotels niet te ver van TS
probeer arcsoft panorama maker. Is shareware, kan je 30 dagen gratis gebruiken en het werkt super!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:08 schreef Dr_Evil het volgende:
Is hier trouwens iemand die een bbeetje handig is met Photoshop? Ik heb namelijk nog altijd 4 foto's van de NY skyline die ik vanaf Liberty Island heb gemaakt, en die aan elkaar geplakt moeten worden tot een panorama.. Ik heb het met m'n photostitich geprobeerd maar dat ziet er niet uit.. Iemand?
En met een krekje eroverheen is ie na 30 dagen ook nog te gebruiken.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:34 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
probeer arcsoft panorama maker. Is shareware, kan je 30 dagen gratis gebruiken en het werkt super!
Ze zijn nogal groot, dus ik ben zo vrij geweest je even aan m'n msn toe te voegenquote:
cookiemonst3r AT gmail punt comquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:04 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
En met een krekje eroverheen is ie na 30 dagen ook nog te gebruiken.![]()
![]()
welk programma heb je gebruikt? Mss moet je ff de instellingen veranderen als je arcsoft hebt gebruikt. Je kan daar ergens je brandpuntsafstand kiezen ofzo, en die moet je gewoon op automatic zetten.. Maar je kan de onderste rand gewoon wegknippen uit de foto, al dat water is toch niet echt boeiend. Dus knip gewoon alles weg tot net onder het randje van ellis island.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:51 schreef Dr_Evil het volgende:
Lage resolutie:
http://img99.echo.cx/img99/9796/nycskyline0nk.jpg
Vreemde verkleuring in het waterhalverwege..Terwijl de verkleuring al op de 2e foto halverwege begint..
Edit: url even in je adresbalk slepen..
heb zelf ook met continental gevlogen en in pennsylvania geslapenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:36 schreef eborn het volgende:
Ik vertrek morgen naar Amerika met als eerste stop (je raadt het al) New York. Alles een maand of twee geleden zelf geboekt, dus ik verwacht geen problemen.... euh
Vliegen gaat met Continental Airlines. Ik was voor het ticket 634 euro kwijt, maar daarmee vlieg ik wel door naar Las Vegas. Het is dus Amsterdam -> New York -> Las Vegas -> Amsterdam. Daarmee heb ik in totaal twee weken de tijd.
Ik zit in Hotel Pennsylvania. Ik ben totaal (inclusief reserveringskosten e.d.) 440 euro kwijt voor 4 nachten. Een flink bedrag dus, helemaal omdat je een 2 persoonskamer in je eentje moet betalen. Maar ik heb het er wel voor overIk heb geboekt via Expedia en voor de zekerheid ook nog even direct gecheckt met Pennsylvania. Je weet maar nooit of zoiets blijft hangen. Voordeel is dat ik nu ook een confirmation nummer van het hotel heb. Misschien zoekt dat makkelijker bij aankomst
Maar ik ben benieuwd. Het lijkt mee een gave trip. Het hotel zit lekker dicht bij New York's Penn Station, dus dat begint goed
Heeft er iemand nog ervaring met de check-in tijd op Schiphol? Men adviseert om 3 uur van te voren te komen, maar zit je dan niet 2 uur lang uit je neus te eten? Of duurt het inchecken normaal gesproken echt zo lang?
zie het nu pas, heb al tijdje gmail die hotmail gebruik ik nooit meer, ben nu wel ff online op hotmailquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:17 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Ze zijn nogal groot, dus ik ben zo vrij geweest je even aan m'n msn toe te voegen
Ondertussen probeer ik dat progje ook even..
Check je mail.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:38 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
cookiemonst3r AT gmail punt com![]()
AUB
Ik kreeg te horen dat een uurtje voor vertrek aanwezig zijn / inchecken ook wel voldoende is.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:53 schreef berc het volgende:
[..]
heb zelf ook met continental gevlogen en in pennsylvania geslapen![]()
als alles goed gaat zit je idd 2 uur uit je neus te vreten, maar nooit gaat alles goed heh
+ je kan op schiphol heel veel plezier hebben met al die winkels hoor![]()
ach die 2 uur is zo voorbij. dan nog heel wat uren vliegen en je bent er
Hoe lang duurt die aflevering eigenlijk en hoe is de beeldkwaliteit?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:40 schreef Jaguarized het volgende:
Voor de mensen die de New York Travel Guide van Globetrekker nog willen hebben en geen zin hebben om dagenlang te wachten: ik wil hem wel op een cdtje branden en opsturen. Hoef er dan alleen een lege cd (of 30 cent) voor terug.![]()
Mailen / msnen bij belangstelling.![]()
![]()
Aflevering duurt 51:22, beeldkwaliteit is wel goed vind ik zelf. Het is natuurlijk geen dvd.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:42 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hoe lang duurt die aflevering eigenlijk en hoe is de beeldkwaliteit?
Volgens mij sluit de check-in juist een uur van te voren, toch?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:36 schreef Jaguarized het volgende:
Ik kreeg te horen dat een uurtje voor vertrek aanwezig zijn / inchecken ook wel voldoende is.![]()
Je kan nog steeds Wifi'en op Schiphol bij het Communication Center, uiteraard tegen betaling.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 23:16 schreef eborn het volgende:
[..]
Volgens mij sluit de check-in juist een uur van te voren, toch?
Maar goed, we vermaken ons welKijken of ze nog Wifi aanbieden, maar dat zal wel niet
Nou, vergeet dat maar idd. Check in sluit idd al uur of 50 minuten voor vertrek. Bij KLM 45min en doordat mijn vriend dat niet wist en dacht dat 1,5 van te voren tijd genoeg was, had ie op 3 minuten na te laat ingecheckt. Vervolgens nog paspoortcontrole. Een vrouw zei ons toen dat 3 uur van te voren op Schiphol echt aan te raden is vanwege de drukte. Rijen voor paspoortcontrole kunnen op ongunstige momenten wel 75 meter lang zijn; mensen hadden die ochtend tot aan de draaideur naar buiten gestaan. En daar moet je dus ook echt langs.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:36 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik kreeg te horen dat een uurtje voor vertrek aanwezig zijn / inchecken ook wel voldoende is.![]()
bij ons was het vlak voor dat we het vliegtuig ingingen. Wat we daar gingen doen, of we zelf onze koffers hadden ingepakt, of er niemand bij de koffers in de buurt is geweest.quote:Op zondag 5 juni 2005 13:07 schreef Jaguarized het volgende:
Dizzee, waar hebben ze je vragen gesteld?
Same here. Maar ja, het is maar een formaliteit en die douanier gaf me ook nog wat goede tips (Intrepid en Metropolian Museum) na die vragen. Bovendien, ik ben blank en hang geen godsdienst aanquote:Op zondag 5 juni 2005 14:00 schreef kepler het volgende:
bij ons was het vlak voor dat we het vliegtuig ingingen. Wat we daar gingen doen, of we zelf onze koffers hadden ingepakt, of er niemand bij de koffers in de buurt is geweest.
Mooi verhaal!quote:Op zondag 5 juni 2005 15:31 schreef smesjz het volgende:
Verhaal....
Ik liep op een gegeven moment ergens (volgens mij 45str & 7 Av) en er zat s'middags iemand iets te roepen over 'Free tickets for David Letterman'. Ik dacht eerst dat het gewoon oplichting was maar op een gegeven moment toch maar teruggegaan. Ik moest wat gegevens invullen en ze vroegen of ik zeker aanwezig kon zijn tijdens de opnames. Afijn, later die dag werd ik gebeld dat ik uitgekozen was en mocht opdravenquote:Op zondag 5 juni 2005 16:01 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Mooi verhaal!![]()
Hoe ben je aan die kaarten voor David Letterman gekomen?
quote:Op zondag 5 juni 2005 16:58 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vertrek morgen naar New York. Ik ben zaterdag al weer terug, maar toch heb ik nu weer wat ik altijd heb. Ik ben niet happig op vliegen, dus daar maak ik me nogal druk over, terwijl dat geen zin heeft. Dan heb ik een vriendin die nogal emotioneel reageert altijd, dus die was straks ook aan het huilen. Zij weet ook wel dat ik zo weer terug ben, maar toch![]()
Dus we zijn nu weer op het punt waar ik altijd ben als ik op vakantie gaan. Ik heb dus momenteel totaal geen zin. Vorig jaar ben ik ook in de USA geweest, en toen 13 dagen, een stukje langer dus dan nu. Toen was ik de dag dat ik daar aan kwam nogal teneergeslagen, want ik was toch alleen. Het verschil was toen dat ik de dag er na de reisgroep zou treffen. Dit jaar heb ik een dergelijke vakantie niet, dus ik ben helemaal op mezelf aangewezen. Is niet erg, maar nu voel ik me even niet zo prettig eigenlijk![]()
Iemand die me ff kan opbeuren ?
Nou sorry hoorquote:Op zondag 5 juni 2005 17:06 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
![]()
![]()
Je gaat niet naar Sintjuttemus voor een weekje weg maar naar de Capital of the World NY en jij zit er over in. Menig mens is jaloers en gaat het liefst zo vaak mogelijk.
No offense he. Is het de vlucht óf is het de mindere weersvooruitzichten waarover je het had?quote:
Nou de weersberichten waren het eerst. Maar nu heb ik wat ik altijd heb, nl dat ik ineens geen zin meer heb om te gaan. Als ik daar ben is t wel over, maar het is de aanloop er naar toe zeg maarquote:Op zondag 5 juni 2005 17:13 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
No offense he. Is het de vlucht óf is het de mindere weersvooruitzichten waarover je het had?
Misschien moet je foto's van andere NY-gangers kijken om in the mood te komen?quote:Op zondag 5 juni 2005 17:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou de weersberichten waren het eerst. Maar nu heb ik wat ik altijd heb, nl dat ik ineens geen zin meer heb om te gaan. Als ik daar ben is t wel over, maar het is de aanloop er naar toe zeg maar
Of je vergeet het Metropolian Museum of Arts en American Museum of Natural History gewoon even. Broadway is gewoon een hele lange straat, ik neem aan dat je het theater gedeelte bedoelt. Zelfde met 5th Av. Je hebt straks in het vliegtuig 6 uur de tijd om het zelf uit te zoekenquote:Op zondag 5 juni 2005 17:12 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, ik wil deze dingen eigenlijk proberen te zien, iig zoveel mogelijk van deze dingen toch. Als ik nou een halve maandag heb, en een dinsdag, woensdag, donderdag en een halve vrijdag, wat kan ik dan het beste op 1 dag zien zodat die dingen een beetje bij elkaar liggen ? Misschien dat mensen die naar NY zijn geweest al me dat kunnen vertellen ?
Times Square.
Broadway.
Financial District (Wall Street, Dow Jones).
Central Park.
Battery Park.
Statue of Liberty / Liberty Island. (hangt samen met rondvaart)
Ellis Island.
5th Avenue.
Empire State Building.
Chrysler Building.
Guggenheim Museum.
New York Zoo.
Grand Central Station.
Rockefeller Centre.
Supreme Court ???
Ground Zero.
Javitz Convention Center ???
Lincoln Center.
Veerboot nemen om skyline van New York te zien
Brooklyn Bridge.
Slagschip ‘Intrepid’.
Ik ben ook alleen gegaan en heb genoeg leuke mensen ontmoet en je moet natuurlijk wel zelf initiatief tonen lijkt me. In New York is zo veel te doen, zelfs als het slecht weer is, dat je je daar absoluut niet door moet laten afleiden. Met mooi weer is het natuurlijk leuker, maar ik heb ook een paar dagen wat minder weer gehad. Anyway, alleen op reis moet geen probleem zijn lijkt me, je gaat maar een paar dagen dus vervelen doe je je toch niet.quote:Op zondag 5 juni 2005 16:58 schreef CoolGuy het volgende:
Dit jaar heb ik een dergelijke vakantie niet, dus ik ben helemaal op mezelf aangewezen. Is niet erg, maar nu voel ik me even niet zo prettig eigenlijk![]()
Iemand die me ff kan opbeuren ?
Intrepid ligt ten hoogte van 47th. Bij de Intrepid ligt geen metrostation in de buurt, daar moet je wel een redelijk stukje naar toe lopen. Je moet dan van 8th naar 12th ave lopen.quote:Op zondag 5 juni 2005 17:27 schreef smesjz het volgende:
Intrepid is ook wel grappig, ligt alleen aan de 12th Av en ter hoogte van 68st West dacht ik. Maar daar kan je weer met de metro komen.
Vanaf Central Park South kan je dus weer naar Times Warner Center lopen, ook wel leuk om die CNN tour daar te doen.
Ow ja, het was iig een tering eind lopen. Maar het was mooi weer dus het viel wel meequote:Op zondag 5 juni 2005 17:34 schreef Jeroenus het volgende:
Intrepid ligt ten hoogte van 47th. Bij de Intrepid ligt geen metrostation in de buurt, daar moet je wel een redelijk stukje naar toe lopen. Je moet dan van 8th naar 12th ave lopen.
Mooie foto, geen last gehad van dat hekwerk daaro?quote:Op zondag 5 juni 2005 17:39 schreef Jeroenus het volgende:
Ik denk dat het weer reuze gaat meevallen. Vorig jaar had ik kutweer, maar dat kwam door die 10 orkanen die over Miami heen aan het razen waren. Daar kwamen restjes van naar NY.
Ik stond met dit weer bij het WTC, maar ik heb wel een TOP-week gehad:
http://home.kabelfoon.nl/~verleun/Foto/100_0287.JPG
Upper West Side (upper) waar ik zat (85th tot 110th) staat in mijn boekje omschreven als 'This part of the Upper West Side is extremely residental. Riverside Drive, West End Avenue and Central Park West are all highly likely desirable addresses - if you can afford them. Gentrification continues to creep up past 96th Street Towards Columbia (noord van UWS), especially towards the west. Check out Riverside Park for all sorts of amusement.quote:Op zondag 5 juni 2005 17:54 schreef Jaguarized het volgende:
@smesjz
Hoe zou je de Upper West Side omschrijven als buurt?
Je moet wel tegen het hek gaan staan als je een foto wil nemen van de grond waar het WTC stond. Die gaatjes zijn niet zo groot namelijk. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo veel voorstellen.quote:Op zondag 5 juni 2005 17:49 schreef smesjz het volgende:
[..]
Mooie foto, geen last gehad van dat hekwerk daaro?
Voor de gate. Omdat we met een groep van 5 waren werden we gesplist in 3 personen bij de ene en 2 bij de ander. Paar vragen over wat je gaat doen, hoelang en wat over je bagage. Duurt niet zo heel lang.quote:Op zondag 5 juni 2005 13:07 schreef Jaguarized het volgende:
Dizzee, waar hebben ze je vragen gesteld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |