abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:46:11 #51
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27622797
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 22:42 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Hoe lang duurt die aflevering eigenlijk en hoe is de beeldkwaliteit?
Aflevering duurt 51:22, beeldkwaliteit is wel goed vind ik zelf. Het is natuurlijk geen dvd.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_27632100
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 22:36 schreef Jaguarized het volgende:
Ik kreeg te horen dat een uurtje voor vertrek aanwezig zijn / inchecken ook wel voldoende is.
Volgens mij sluit de check-in juist een uur van te voren, toch?

Maar goed, we vermaken ons wel Kijken of ze nog Wifi aanbieden, maar dat zal wel niet
  zondag 5 juni 2005 @ 01:06:16 #53
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27634934
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 23:16 schreef eborn het volgende:

[..]

Volgens mij sluit de check-in juist een uur van te voren, toch?

Maar goed, we vermaken ons wel Kijken of ze nog Wifi aanbieden, maar dat zal wel niet
Je kan nog steeds Wifi'en op Schiphol bij het Communication Center, uiteraard tegen betaling.
pi_27639844
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 22:36 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik kreeg te horen dat een uurtje voor vertrek aanwezig zijn / inchecken ook wel voldoende is.
Nou, vergeet dat maar idd. Check in sluit idd al uur of 50 minuten voor vertrek. Bij KLM 45min en doordat mijn vriend dat niet wist en dacht dat 1,5 van te voren tijd genoeg was, had ie op 3 minuten na te laat ingecheckt. Vervolgens nog paspoortcontrole. Een vrouw zei ons toen dat 3 uur van te voren op Schiphol echt aan te raden is vanwege de drukte. Rijen voor paspoortcontrole kunnen op ongunstige momenten wel 75 meter lang zijn; mensen hadden die ochtend tot aan de draaideur naar buiten gestaan. En daar moet je dus ook echt langs. Heb zelf maar besloten ruim op tijd te gaan, ik hou niet echt van de stress om mijn vliegtuig te missen. En mezelf vermaken daar lukt wel.
Please, find my happy place!
pi_27640237
75 meter.

vorig jaar zo'n 2 uur van te voren ingecheckt. beetje rondlopen bij die tax-free winkels en toen naar de gate. paar vragen beantwoord en kon zo doorlopen.

nergens lang hoeven te wachten.
  zondag 5 juni 2005 @ 13:07:24 #56
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27642102
Ik heb ook al tegen die man gezegd dat ik het nogal vreemd vond. Laatste keer VS waren we 3 uur voor vertrek op Schiphol, eerst bak koffie gedronken en toen de incheckbalies opengingen ingecheckt. De rij voor de paspoortcontrole ging snel alhoewel er wel lange rijen stonden.

Natuurlijk hadden wij weer veel te veel doorgebracht met de familie VOOR de douane waardoor je dus tijd tekort komt NA de douane. Echt jammer aangezien ik het Rijksmuseum e.d nog wel even had willen zien.

Gelukkig heb ik dit jaar plenty of time en ben ik 6 uur 20 minuten van tevoren op Schiphol.
  zondag 5 juni 2005 @ 13:07:48 #57
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27642116
Dizzee, waar hebben ze je vragen gesteld?
  zondag 5 juni 2005 @ 14:00:26 #58
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27643596
quote:
Op zondag 5 juni 2005 13:07 schreef Jaguarized het volgende:
bij ons was het vlak voor dat we het vliegtuig ingingen. Wat we daar gingen doen, of we zelf onze koffers hadden ingepakt, of er niemand bij de koffers in de buurt is geweest.
The line is a dot to you!
pi_27646218
Ben van 18-5 tot 2-6 in New York geweest en heb daar ook Fleetweek en Memorial Day gezien, leuk om het patriotisme te zien daar. Erg mooi weer gehad en nog naar David Letterman geweest.
Ben helaas niet naar theater geweest (o.a. Wicked leek me wel leuk + die voorstelling van Christina Applegate + engelstalige Lion King), maar heb me prima vermaakt.

En natuurlijk weer hard gelachen toen 2 van de mensen (uit California & London) die ook in het zelfde hotel verbleven als ik "even" wat hash gingen kopen bij de lokale negert en natuurlijk gigantisch opgelicht werden en hard wegrenden toen meer negers kwamen toen mijn hotelgenoten hun geld terug wilde

Erg goede tip als je van wat alternatieve muziek houdt: BB King Blues Club treden ook wat rockbands op (Deceide speelde er toen ik er was) en als bar/cafe Ding Dong waar veel Columbia studenten komen en hoop alternatieve muziek gedraaid wordt. Deze is te vinden tussen 95st en 96st en Columbus Av.

Ik heb de gids 'Not For Tourists Guide to New York City' gekocht, hoewel meer gericht om Amerikanen die zich in New York gaan vestigen is het toch zeer bruikbaar en leuk om te lezen. En het biedt natuurlijk alle informatie die je ook in andere gidsen terug vindt.

Ik verbleef in hotel Malibu op 103st & Broadway en natuurlijk alles lekker dichtbij.

Wel wat opvallende dingen :erg veel keppeltjes, Amerikanen zijn klein, het is niet de bedoeling dat je in een restaurant zomaar ergens gaat zitten en veel politie op straat, hispanics werken of in de horeca of als taxi-chauffer , bijna iedereen draagt wel een shirt/petje waarop NYC staat en de ambulances/brandweerwagens hebben sirenes die zo uit een computerspel lijken te komen. Het rookverbod in horecagelegenheden zouden ze ook in Nederland mogen invoeren, ik dacht Ierland als enige dit had.

De overgang van IJsland naar New York was erg groot maar nu ik weer thuis ben, word ik wakker van de vogels buiten i.p.v. geluiden van de straat en is op zondag alles dicht

En natuurlijk werd als ik enige van de zowat 50 mensen bij de douane, terug in Nederland, uit de rij gehaald en begon de douanier allerlei vervelende vragen te stellen over aankopen in de USA. Ik had natuurlijk wat boeken (B&N) en DVDs + CDs gekocht bij Virgin Megastores + wat andere kados/gadgets maar het was niet nodig om mijn koffer open te maken dus dat is allemaal mooi belastingvrij ingevoerd Die douanier bleef maar doorvragen Maar een in New York gekochtte laptop of camera had prima in mijn koffer gekund, beschermd door wat kleren.

Op de laatste dag heb ik nog wat goede daden verricht, ongeveer 8 USD aan kleingeld weggeven aan wat daklozen uit 'mijn' gebied (Upper West Side). Het is geweldig om te zien hoe blij die mensen zijn als je ze wat geeft. Bovendien lijken de meesten niet eens verslaafd aan drugs of bier, wat voor mij een extra reden is om ze wat te geven.

Wel jammer dat die stewardessen van Delta nou niet bepaald babes zijn, gemiddeld 40+ denk ik. Wat dat betreft bevielen de Iceland Air dames van een dag eerder een stuk beter
pi_27646427
quote:
Op zondag 5 juni 2005 14:00 schreef kepler het volgende:
bij ons was het vlak voor dat we het vliegtuig ingingen. Wat we daar gingen doen, of we zelf onze koffers hadden ingepakt, of er niemand bij de koffers in de buurt is geweest.
Same here. Maar ja, het is maar een formaliteit en die douanier gaf me ook nog wat goede tips (Intrepid en Metropolian Museum) na die vragen. Bovendien, ik ben blank en hang geen godsdienst aan

Doet me meteen denken aan dat Australisch meisje van 18 dat in Indonesie (meen ik) gepakt werd met 4kg hash in haar baggage, die ze natuurlijk niet zelf had ingepakt. Ik heb mijn koffers/rugzaak niet eens plek voor 4kilo hash, ook al had ik het graag. Corrupte personeel in dat land zouden het in haar tas hebben gedaan. Tsja, moeilijk om dan je onschuld te bewijzen.
  zondag 5 juni 2005 @ 16:01:51 #61
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27647170
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:31 schreef smesjz het volgende:
Verhaal....
Mooi verhaal!

Hoe ben je aan die kaarten voor David Letterman gekomen?
  Moderator zondag 5 juni 2005 @ 16:58:58 #62
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_27648734
Ik vertrek morgen naar New York. Ik ben zaterdag al weer terug, maar toch heb ik nu weer wat ik altijd heb. Ik ben niet happig op vliegen, dus daar maak ik me nogal druk over, terwijl dat geen zin heeft. Dan heb ik een vriendin die nogal emotioneel reageert altijd, dus die was straks ook aan het huilen. Zij weet ook wel dat ik zo weer terug ben, maar toch

Dus we zijn nu weer op het punt waar ik altijd ben als ik op vakantie gaan. Ik heb dus momenteel totaal geen zin. Vorig jaar ben ik ook in de USA geweest, en toen 13 dagen, een stukje langer dus dan nu. Toen was ik de dag dat ik daar aan kwam nogal teneergeslagen, want ik was toch alleen. Het verschil was toen dat ik de dag er na de reisgroep zou treffen. Dit jaar heb ik een dergelijke vakantie niet, dus ik ben helemaal op mezelf aangewezen. Is niet erg, maar nu voel ik me even niet zo prettig eigenlijk

Iemand die me ff kan opbeuren ?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_27648903
quote:
Op zondag 5 juni 2005 16:01 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Mooi verhaal!

Hoe ben je aan die kaarten voor David Letterman gekomen?
Ik liep op een gegeven moment ergens (volgens mij 45str & 7 Av) en er zat s'middags iemand iets te roepen over 'Free tickets for David Letterman'. Ik dacht eerst dat het gewoon oplichting was maar op een gegeven moment toch maar teruggegaan. Ik moest wat gegevens invullen en ze vroegen of ik zeker aanwezig kon zijn tijdens de opnames. Afijn, later die dag werd ik gebeld dat ik uitgekozen was en mocht opdraven Het was zeer de moeite waard en erg grappig om het live te zien.

Had ook graag nog een Yankees of Mets game gezien, maar dat zat er helaas niet meer in....
pi_27648953
quote:
Op zondag 5 juni 2005 16:58 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vertrek morgen naar New York. Ik ben zaterdag al weer terug, maar toch heb ik nu weer wat ik altijd heb. Ik ben niet happig op vliegen, dus daar maak ik me nogal druk over, terwijl dat geen zin heeft. Dan heb ik een vriendin die nogal emotioneel reageert altijd, dus die was straks ook aan het huilen. Zij weet ook wel dat ik zo weer terug ben, maar toch

Dus we zijn nu weer op het punt waar ik altijd ben als ik op vakantie gaan. Ik heb dus momenteel totaal geen zin. Vorig jaar ben ik ook in de USA geweest, en toen 13 dagen, een stukje langer dus dan nu. Toen was ik de dag dat ik daar aan kwam nogal teneergeslagen, want ik was toch alleen. Het verschil was toen dat ik de dag er na de reisgroep zou treffen. Dit jaar heb ik een dergelijke vakantie niet, dus ik ben helemaal op mezelf aangewezen. Is niet erg, maar nu voel ik me even niet zo prettig eigenlijk

Je gaat niet naar Sintjuttemus voor een weekje weg maar naar de Capital of the World NY en jij zit er over in. Menig mens is jaloers en gaat het liefst zo vaak mogelijk.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  Moderator zondag 5 juni 2005 @ 17:11:16 #65
16180 crew  CoolGuy
pi_27649079
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:06 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Je gaat niet naar Sintjuttemus voor een weekje weg maar naar de Capital of the World NY en jij zit er over in. Menig mens is jaloers en gaat het liefst zo vaak mogelijk.
Nou sorry hoor
  Moderator zondag 5 juni 2005 @ 17:12:52 #66
16180 crew  CoolGuy
pi_27649125
Oke, ik wil deze dingen eigenlijk proberen te zien, iig zoveel mogelijk van deze dingen toch. Als ik nou een halve maandag heb, en een dinsdag, woensdag, donderdag en een halve vrijdag, wat kan ik dan het beste op 1 dag zien zodat die dingen een beetje bij elkaar liggen ? Misschien dat mensen die naar NY zijn geweest al me dat kunnen vertellen ?

Times Square.
Broadway.
Financial District (Wall Street, Dow Jones).
Central Park.
Battery Park.
Statue of Liberty / Liberty Island. (hangt samen met rondvaart)
Ellis Island.
5th Avenue.
Empire State Building.
Chrysler Building.
Guggenheim Museum.
New York Zoo.
Grand Central Station.
Rockefeller Centre.

Supreme Court ???
Ground Zero.
Javitz Convention Center ???
Lincoln Center.
Veerboot nemen om skyline van New York te zien
Brooklyn Bridge.
Slagschip ‘Intrepid’.
pi_27649135
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou sorry hoor
No offense he. Is het de vlucht óf is het de mindere weersvooruitzichten waarover je het had?
New Yorker in spe
  Moderator zondag 5 juni 2005 @ 17:15:21 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_27649198
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:13 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

No offense he. Is het de vlucht óf is het de mindere weersvooruitzichten waarover je het had?
Nou de weersberichten waren het eerst. Maar nu heb ik wat ik altijd heb, nl dat ik ineens geen zin meer heb om te gaan. Als ik daar ben is t wel over, maar het is de aanloop er naar toe zeg maar
pi_27649282
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou de weersberichten waren het eerst. Maar nu heb ik wat ik altijd heb, nl dat ik ineens geen zin meer heb om te gaan. Als ik daar ben is t wel over, maar het is de aanloop er naar toe zeg maar
Misschien moet je foto's van andere NY-gangers kijken om in the mood te komen?
New Yorker in spe
pi_27649528
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:12 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, ik wil deze dingen eigenlijk proberen te zien, iig zoveel mogelijk van deze dingen toch. Als ik nou een halve maandag heb, en een dinsdag, woensdag, donderdag en een halve vrijdag, wat kan ik dan het beste op 1 dag zien zodat die dingen een beetje bij elkaar liggen ? Misschien dat mensen die naar NY zijn geweest al me dat kunnen vertellen ?

Times Square.
Broadway.
Financial District (Wall Street, Dow Jones).
Central Park.
Battery Park.
Statue of Liberty / Liberty Island. (hangt samen met rondvaart)
Ellis Island.
5th Avenue.
Empire State Building.
Chrysler Building.
Guggenheim Museum.
New York Zoo.
Grand Central Station.
Rockefeller Centre.

Supreme Court ???
Ground Zero.
Javitz Convention Center ???
Lincoln Center.
Veerboot nemen om skyline van New York te zien
Brooklyn Bridge.
Slagschip ‘Intrepid’.
Of je vergeet het Metropolian Museum of Arts en American Museum of Natural History gewoon even. Broadway is gewoon een hele lange straat, ik neem aan dat je het theater gedeelte bedoelt. Zelfde met 5th Av. Je hebt straks in het vliegtuig 6 uur de tijd om het zelf uit te zoeken Grand Central Station heeft een uitgang bij Times Square dus die kan je mooi samen doen. Net zoals broadway daar. Mooi allemaal bij elkaar. Ground Zero en Wall Street en Battery Park kunnen ook mooi samen. ESB kan je het beste s'avonds doen denk ik, open tot een uur of half 12. Intrepid is ook wel grappig, ligt alleen aan de 12th Av en ter hoogte van 68st West dacht ik. Maar daar kan je weer met de metro komen.

Verder kan je voor 24 USD een unlimited Metro-card kopen voor 7 dagen, dus qua afstand maakt het dan niks meer uit. Let wel ff op dat je niet per ongeluk de Avenue express pakt als je een local train wil hebben (sneltrein vs. stoptrein principe). Vanaf Central Park South kan je dus weer naar Times Warner Center lopen, ook wel leuk om die CNN tour daar te doen. Bij Rockefeller center kan je een CBS tour doen, wel aardig om te zien.
pi_27649646
quote:
Dit jaar heb ik een dergelijke vakantie niet, dus ik ben helemaal op mezelf aangewezen. Is niet erg, maar nu voel ik me even niet zo prettig eigenlijk

Ik ben ook alleen gegaan en heb genoeg leuke mensen ontmoet en je moet natuurlijk wel zelf initiatief tonen lijkt me. In New York is zo veel te doen, zelfs als het slecht weer is, dat je je daar absoluut niet door moet laten afleiden. Met mooi weer is het natuurlijk leuker, maar ik heb ook een paar dagen wat minder weer gehad. Anyway, alleen op reis moet geen probleem zijn lijkt me, je gaat maar een paar dagen dus vervelen doe je je toch niet.
pi_27649699
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:27 schreef smesjz het volgende:

Intrepid is ook wel grappig, ligt alleen aan de 12th Av en ter hoogte van 68st West dacht ik. Maar daar kan je weer met de metro komen.

Vanaf Central Park South kan je dus weer naar Times Warner Center lopen, ook wel leuk om die CNN tour daar te doen.
Intrepid ligt ten hoogte van 47th. Bij de Intrepid ligt geen metrostation in de buurt, daar moet je wel een redelijk stukje naar toe lopen. Je moet dan van 8th naar 12th ave lopen.

De CNN tour zat vorig jaar nog niet bij de NY Pass. Hoe was die tour? Is de tour je tijd waard?
New Yorker in spe
pi_27649813
Ik denk dat het weer reuze gaat meevallen. Vorig jaar had ik kutweer, maar dat kwam door die 10 orkanen die over Miami heen aan het razen waren. Daar kwamen restjes van naar NY.

Ik stond met dit weer bij het WTC, maar ik heb wel een TOP-week gehad:
http://home.kabelfoon.nl/~verleun/Foto/100_0287.JPG
New Yorker in spe
pi_27650047
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:34 schreef Jeroenus het volgende:
Intrepid ligt ten hoogte van 47th. Bij de Intrepid ligt geen metrostation in de buurt, daar moet je wel een redelijk stukje naar toe lopen. Je moet dan van 8th naar 12th ave lopen.
Ow ja, het was iig een tering eind lopen. Maar het was mooi weer dus het viel wel mee
Het ligt iig bij Pier 86.

De CNN tour zat vorig jaar nog niet bij de NY Pass. Hoe was die tour? Is de tour je tijd waard?
[/quote]

Mjah, ik deed die tour op zondag toen eigelijk niemand aan het werk was. Er waren ook maar 6 anderen met mij op die tour (3de verdieping Time Warner gebouw) en de tour duurde ongeveer 50 minuten. Ik denk dat het leuker is als er ook daadwerkelijk mensen aan het aan werk zijn. Maar verder was het wel de moeite waard omdat het heel informeel was en de gastvrouw enthousiast vertelde. Verder gingen op sommige stukken wel erg snel want bijv. op de gangen stonden nog leuke quotes en informatie over de geschiedenis van CNN e.d. die een beetje lastig te lezen waren. Zoals ook bij andere gelegenheden: door de metaaldector

Het gebouw was vorig jaar opgeleverd en had een waarde van 2.1 miljard dollar. Ik had ook graag een rondleiding gehad bij bijv. The New York Times, maar dat werd niet aangeboden. Het heeft weinig zin om zowel CBS en CNN rondleiding te doen, omdat ze allebei een beetje hetzelfde zijn: je kan binnen bij wat studios, teleprompter demostratie en chroma key.
CBS is meer gericht op wat jongere bezoeker terwijl CNN natuurlijk zich wat meer focust op oudere mensen. CBS was een stuk massaler.
Heb je de keuze tussen CBS en CNN, dan zou ik gaan voor CBS.
pi_27650096
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:39 schreef Jeroenus het volgende:
Ik denk dat het weer reuze gaat meevallen. Vorig jaar had ik kutweer, maar dat kwam door die 10 orkanen die over Miami heen aan het razen waren. Daar kwamen restjes van naar NY.

Ik stond met dit weer bij het WTC, maar ik heb wel een TOP-week gehad:
http://home.kabelfoon.nl/~verleun/Foto/100_0287.JPG
Mooie foto, geen last gehad van dat hekwerk daaro?
  zondag 5 juni 2005 @ 17:54:57 #76
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27650227
@smesjz

Hoe zou je de Upper West Side omschrijven als buurt?
pi_27650444
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:54 schreef Jaguarized het volgende:
@smesjz

Hoe zou je de Upper West Side omschrijven als buurt?
Upper West Side (upper) waar ik zat (85th tot 110th) staat in mijn boekje omschreven als 'This part of the Upper West Side is extremely residental. Riverside Drive, West End Avenue and Central Park West are all highly likely desirable addresses - if you can afford them. Gentrification continues to creep up past 96th Street Towards Columbia (noord van UWS), especially towards the west. Check out Riverside Park for all sorts of amusement.
This area is saved from being totally bland by the profilation of excellent and cheap Latin American cuisine as well as by the Broadway Dive.

Dat klopt volgens mij allemaal wel. Verder is er niet veel te doen qua activiteiten maar subway, goede restaurants met goede prijs (Metro Diner, City Diner, Restaurant Broadway) en leuke bars (Smoke voor jazz, Ding Dong, Broadway Dive) , Starbucks, Radioshack, Subways, Gristedes, Duane Reade e.d. zat op een paar meter van het hotel. Maar ik ging eigelijk vooral wat meer uptown en downtime. Er is niet zo veel te beleven maar de buurt zelf is wel lekker rustig, ik ben eigelijk vooral op Broadway gebleven en natuurlijk via 96th, 100th en 86th via Amsterdam Av en Columbus Av naar Central Park gelopen. Er is wel wat sociale woning bouw (Frederick Douglas Houses) waar veel afro-americans wonen. Het lijkt me wel een leuke buurt om te wonen, maar zoals al aangeven onbetaalbaar natuurlijk
pi_27650512
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:49 schreef smesjz het volgende:

[..]

Mooie foto, geen last gehad van dat hekwerk daaro?
Je moet wel tegen het hek gaan staan als je een foto wil nemen van de grond waar het WTC stond. Die gaatjes zijn niet zo groot namelijk. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo veel voorstellen.
New Yorker in spe
  zondag 5 juni 2005 @ 18:09:12 #79
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27650531
Thnx, mijn hostel zit namelijk ook op 103rd Street, wel goed om te horen dat het wel een leuke buurt is iig.
pi_27650579
quote:
Op zondag 5 juni 2005 13:07 schreef Jaguarized het volgende:
Voor de gate. Omdat we met een groep van 5 waren werden we gesplist in 3 personen bij de ene en 2 bij de ander. Paar vragen over wat je gaat doen, hoelang en wat over je bagage. Duurt niet zo heel lang.
pi_27650803
Wat zijn trouwens een beetje goedkope buurten, en wat betaal je daar ongeveer aan huur?

Ben wel benieuwd hoeveel je nou in zo'n wereldstad aan huur betaald
pi_27650922
quote:
Dan heb ik een vriendin die nogal emotioneel reageert altijd, dus die was straks ook aan het huilen. Zij weet ook wel dat ik zo weer terug ben, maar toch
Die had je dan ook moeten meenemen.
quote:
Dit jaar heb ik een dergelijke vakantie niet, dus ik ben helemaal op mezelf aangewezen.
Das juist fijn. Doen en laten wat je ZELF wilt.
quote:
N.Y.C
pi_27651255
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:39 schreef Jeroenus het volgende:
Wat grappig. Daar zat ik toen. Totaal nix van die orkanen zelf gemerkt.
Al liet de media hier je anders doen geloven.
pi_27652301
quote:
Op zondag 5 juni 2005 18:09 schreef Jaguarized het volgende:
Thnx, mijn hostel zit namelijk ook op 103rd Street, wel goed om te horen dat het wel een leuke buurt is iig.
Ah ja, het grote Youth Hostel. Vergeet niet om zo'n HI-pasje mee te nemen dan. Ik kwam veel mensen tegen die daar ook verbleven. Ik ben 2 keer bij Youth hostel in Reykjavik geweest, prima plek om te blijven en zeker betaalbaar. In mijn hotel gebeurde maar weinig, maar dat maakte toch niet uit. Ik vertrok altijd tussen half 10 en 10 AM en kwam terug rond een uur of 8 a 10 PM.
pi_27652387
quote:
Op zondag 5 juni 2005 18:18 schreef Timmai het volgende:
Wat zijn trouwens een beetje goedkope buurten, en wat betaal je daar ongeveer aan huur?

Ben wel benieuwd hoeveel je nou in zo'n wereldstad aan huur betaald
Volgens mij vind je in Manhattan zelf niks goedkoops. Goedkope buurten lijken bij Harlem en natuurlijk de Bronx En Queens is ook nog wel wat te betalen, ik sprak wat serveersters uit City Diner en die huurden allemaal daar iets. Jamaica zal wel goedkoop zijn. Of je in eerder genoemde boroughs/wijk wil wonen is een andere zaak....
  zondag 5 juni 2005 @ 19:31:30 #86
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27652798
quote:
Op zondag 5 juni 2005 19:14 schreef smesjz het volgende:

[..]

Ah ja, het grote Youth Hostel. Vergeet niet om zo'n HI-pasje mee te nemen dan. Ik kwam veel mensen tegen die daar ook verbleven. Ik ben 2 keer bij Youth hostel in Reykjavik geweest, prima plek om te blijven en zeker betaalbaar. In mijn hotel gebeurde maar weinig, maar dat maakte toch niet uit. Ik vertrok altijd tussen half 10 en 10 AM en kwam terug rond een uur of 8 a 10 PM.
Klopt. Ik heb zo'n pasje inderdaad en het lijkt me wel een leuk hostel. Inderdaad erg groot, ruimte voor 624 gasten. Het heeft veel faciliteiten en er worden leuke excursies georganiseerd. Tevens is het dicht bij Central Park en hoef ik niet ver te reizen om op bv. Times Square te komen.
pi_27653467
Nou ja, van 103 naar 42 kan vrij snel. Alleen de Avenue express stopt niet op 103th maar alleen op 96th. Het is alleen wel een tering eind lopen hoor, met local trains schiet het ook niet op. Telt u even mee: stoppen op 96, 86, 79, 72, 66, 59,50 en 42nd street
  zondag 5 juni 2005 @ 20:21:30 #88
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27654275
Hoe lang was jij onderweg naar Times Square dan?
pi_27654549
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:21 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe lang was jij onderweg naar Times Square dan?
Kwartiertje denk ik. Ik bedoelde meer, waar je ook in Manhattan zit...je bent nooit lang onderweg.

Maar 60 straten vanaf Times Square is nu niet echt dichtbij Meer zeker wel lekker om te lopen als het mooi weer. En zo bijzonder in TS ook niet weer, erg veel mensen.
Op TS zitten wel leuke bios (Loewe's), Easyinternet (vanaf 3 USD per uur) en Madam Tussau, maar ik had nou niet echt de neiging om daar iedere dag naar toe te gaan. Met 1 dagje heb je het daar ook wel gezien...

20 straten is ongeveer 1 mijl. Dus 103th is dan ongeveer 3 mijl van TS af.

[ Bericht 5% gewijzigd door smesjz op 05-06-2005 20:32:47 (Toevoeging mijlen) ]
  ESF Reporter zondag 5 juni 2005 @ 20:48:58 #90
87554 Cee
Welluk?
pi_27655053
Tip voor Times Square: tegenover Tusseaud's heb je 'Cold Stone Creamery'. Super-ijs hebben ze daar, gaan ze helemaal voor je samenstellen en ondertussen mag je even proeven, als je 't niks vindt gaan ze 't opnieuw voor je maken en als je 'n fooi in de pot gooit gaan de dames achter de toonbank vals voor je zingen.
pi_27655564
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:30 schreef smesjz het volgende:

Op TS zitten wel leuke bios (Loewe's)
Ik ben juist daar aan de overkant geweest. Empire bios. Heel netjes en die Amerikanen hebben tenminste fatsoen en houden hun mond gewoon dicht tijdens de film en zitten ook niet te bellen oid. Wel leuk om te zien is hoe ze daar een film beleven. Klappen om grappen.
New Yorker in spe
pi_27655565
@Jaguarized: speaking of ijs, op de hoek van 104th & Broadway zit een Ben & Jerry's. Wel leuk om te zien dat de jongeren die daar werken onderdeel zijn van een sociaal project om hen van de straat te houden. De naam van dat project is mij even ontschoten, maar het kan een reden zijn om daar het (erg dure) ijs te halen. Bij Gristedes (tussen 103rd en 102nd & Broadway) kan je natuurlijk ook een grote bak ijs halen

Als dat had geweten was ik zeker bij Cold Stone Creamery langs gegaan, zat mooie dagen gehad....
pi_27655590
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:04 schreef smesjz het volgende:
@Jaguarized: speaking of ijs, op de hoek van 104th & Broadway zit een Ben & Jerry's. Wel leuk om te zien dat de jongeren die daar werken onderdeel zijn van een sociaal project om hen van de straat te houden. De naam van dat project is mij even ontschoten, maar het kan een reden zijn om daar het (erg dure) ijs te halen. Bij Gristedes (tussen 103rd en 102nd & Broadway) kan je natuurlijk ook een grote bak ijs halen

Als dat had geweten was ik zeker bij Cold Stone Creamery langs gegaan, zat mooie dagen gehad....
Ben & Jerry ijs

Hoe duur was het per bakje dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door Jeroenus op 05-06-2005 21:17:50 ]
New Yorker in spe
pi_27655868
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:04 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ik ben juist daar aan de overkant geweest. Empire bios. Heel netjes en die Amerikanen hebben tenminste fatsoen en houden hun mond gewoon dicht tijdens de film en zitten ook niet te bellen oid. Wel leuk om te zien is hoe ze daar een film beleven. Klappen om grappen.
Empire? Daar ben ik ook nog geweest, voor Star Wars. Die was erg groot, iets van 26 zalen meen ik. En maar iets van 6 man in de bios, lekker rustig en geen pauze. Middagvoorstelling van 13:00

Weinig reclame voor producten daar, wel veel voorstukken.

Idd, dat bellen van ze vind ik mega irritant. Ik zat op een 2 dagen ook naast iemand bij Rest. Broadway die gewoon de hele tijd aan het bellen was. Vanaf het moment van binnen komen tot het verlaten van het restaurant. Zo irritant.

Ow ja, en dat 'no loitering' bij de Mac vond ik ook wel grappig. 20 minuten de tijd om die kleffe hap naar binnen de schuiven. En natuurlijk "it's the law".
pi_27655953
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:05 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ben & Jerry eis

Hoe duur was het per bakje dan?
Eis? Het zal door het weer komen

Anyway, ik betaalde 5 USD voor een large shake. En 2.25 USD voor een bakje/cone (klein). Die shakes zijn erg duur, de rest valt wel mee.
pi_27656141
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:15 schreef smesjz het volgende:

[..]

Eis? Het zal door het weer komen

Anyway, ik betaalde 5 USD voor een large shake. En 2.25 USD voor een bakje/cone (klein). Die shakes zijn erg duur, de rest valt wel mee.
foutje

Hmmm, in Nederland zou het dollar teken een euro teken worden. Het is iig superlekker ijs en je geld dubbel en dwars waard. (Hagen Dasz is ook lekker natuurlijk)
New Yorker in spe
pi_27656206
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:13 schreef smesjz het volgende:

Idd, dat bellen van ze vind ik mega irritant. Ik zat op een 2 dagen ook naast iemand bij Rest. Broadway die gewoon de hele tijd aan het bellen was. Vanaf het moment van binnen komen tot het verlaten van het restaurant. Zo irritant.
Ik bedoel juist dat ze dat niet in de bios deden in tegenstelling tot Nederland. Hier kan je tegenwoordig niet meer fatsoenlijk naar de film. Overal van die klote-etters die zitten te ouwehoeren of met hun telefoon te spelen.
New Yorker in spe
pi_27656381
Ik dacht ook slim te zijn door bij Gristedes een bak B&J te kopen voor 2 dollar en dan in je hotel kamer er achter komen dat je geen lepel hebt en je om half 1 s'nachts weinig zin hebt om ergens iets te kopen (zuinig ). Dus toen maar lekker lopen knoeien met mijn lenzenbakje. Zo'n dekseltje kon ik mooi gebruiken om het ijs er af te schrapen aangezien het nog bevroren was. Maar ja, 500gr choloade (Light Dutch chocolat ofzois wel veel dus toch maar even laten staan. Kortom: lekkere knoeiboel maar toen het gesmolten was ging het stuk makkelijker... Dus neem gewoon een lepel mee, komt altijd van pas Of neem er een extra mee bij B&J
pi_27656404
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:20 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

foutje

Hmmm, in Nederland zou het dollar teken een euro teken worden. Het is iig superlekker ijs en je geld dubbel en dwars waard. (Hagen Dasz is ook lekker natuurlijk)
Ik liep langs die vestiging van Ben en Jerry's op de eerste warme dag van het jaar Daarop had Ben en Jerry de actie van gratis ijs. Stond gelijk een rij van bijna een block (het leken wel Nederlanders)
  ESF Reporter zondag 5 juni 2005 @ 21:28:01 #100
87554 Cee
Welluk?
pi_27656441
Bioscoopje pikken in de States is inderdaad een leuke gewaarwording. Grote stoelen, mega-zalen, en het publiek dat helemaal meeleeft met de film en van 'whoohooo!' en 'yeah!' gaat en klapt.
Wel aanwennen om vantevoren naar de wc te gaan en niet in ene keer je mega-beker Coke op te drinken, want een pauze hebben ze nergens. En gelijk hebben ze.

Trouwens, m'n Cold Stone Creamery ijs was super-lekker maar niet bepaald de goedkoopste. Volgens mij uiteindelijk een dikke 10 dollar voor betaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')