quote:Grote Markt Oostzijde
De Grote Markt in Groningen staat weer volop ter discussie. Dit maal gaat het met name om de oostzijde van de Grote Markt en het gebied daarachter. Om dit doodse gedeelte van de binnenstad een belangrijke impuls te geven, wil het college van burgemeester en wethouders een paar forse ingrepen doen ter verlevendiging en verfraaiing van het stadshart. Zo wordt de oude rooilijn hersteld om de Grote Markt haar vooroorlogse proporties terug te geven. Dit maakt het plein intiemer en gezelliger. De bovengrondse parkeergarage wordt gesloopt, de parkeerplaatsen komen ondergronds terug. Dit maakt ruimte vrij voor een culturele trekker van formaat: het Huis van Informatie en Geschiedenis Groningen (HIGG), een intiatief van het Groninger Museum en de Openbare Bibliotheek.
Voor meer informatie: ga naar www.grotemarktberaad.nl
Persoonlijk ben ik nog niet direct voor maar dat heeft er meer mee te maken dat ik er vlak bij woon en zo'n Huis van de Geschiedenis m'n uitzicht gaat verpesten vrees ikquote:De huidige situatie van de Grote Markt en het oostelijke bouwblok is een tamelijk losse verzameling van elementen. De oostwand vormt een bijna gesloten front. Het gebied daarachter is niet erg aantrekkelijk en slecht toegankelijk
Vorige keer hebben ze ook goed geluisterd... ik ga voor stemmen!!quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:03 schreef Sandyman het volgende:
En een referendum vind ik op zich geen probleem, als het maar bindend is.
Dat gebeurt dus niet... die schuiven ze alleen een meter of 20 op... (naar voren, dus richting de GM)quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:34 schreef gelly het volgende:
Ik stem Ja, omdat ik graag Vindicat tegen de vlakte zie gaan.
Bij het vorige referendum was dat inderdaad de motivatie van een aantal studenten.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:33 schreef du_ke het volgende:
Tja als ik tegen stem zou dat ook vanwege het idee zijn dat ik geen grote bouwput om de hoek wil. Maar ik ga me er eerst nog wat meer in verdiepen.
Ah, dan ben ik tegen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:44 schreef gelly het volgende:
http://www.grotemarktja.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=53
Dat is alleen een pinautomaat gozerquote:Op woensdag 1 juni 2005 21:58 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ah, dan ben ik tegen.
Als Fries vind ik die FrieslandBank namelijk een aanwinst daar.
de achterkant wel!quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:40 schreef NostraBramus het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus niet... die schuiven ze alleen een meter of 20 op... (naar voren, dus richting de GM)
eensch.. zie ook dit topic -> De democratie draait dol.. referenda en directe-democratiequote:Op woensdag 1 juni 2005 16:57 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik weet niet of hetzelfde motief ook zou kunnen gelden voor dit referendum, maar ik denk dat de beste afweging nog te maken is door het college van B&W. Ik wil helemaal geen referenda.
Denk je dat ze in een half jaar klaar zijn?? Volgens mij zijn het plannen die vanaf 2007 uitgevoerd gaan worden (als de omwonenden / belanghebbenden niet te veel problemen maken bij het verlenen van bouwvergunningen). En is de oplevering ergens in 2010 gepland...quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:27 schreef du_ke het volgende:
Tja het zal er best beter op worden maar ik heb geen zin om een half jaar lang elke dag wakker te worden om 8 uur door bouwlawaai.
Het blijkt zo te zijn dat de tekeningen die er nu zijn, allemaal schetsen zijn van hoe het er mogelijk uit zou kunnen gaan zien. Als de burgers voorstemmen wordt er pas een architecten-aanbesteding gedaan en zal er dus pas een definitief beeld gevormd kunnen worden. In de tekeningen en maquettes die er zijn, zijn dus alleen maximale bouwhoogtes aangegeven (t.o.v. wat er nu staat).quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:44 schreef gelly het volgende:
http://www.grotemarktja.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=53
Als je goed kijkt kun je zien dat dat ding nu al ietwat scheef staat.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:43 schreef the_disheaver het volgende:
Eigenlijk voel ik wel iets voor een scheve (maar wel toegankelijke) martinitoren
Gelukkig wel. Nog meer auto's dicht bij het centrum!quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:40 schreef Arcee het volgende:
Die Groningers stemmen toch weer tegen.
De parkeergarage onder de Grote Markt hebben ze ook al weggestemd.
ook als je bij alles "Neutraal" of "Geen mening" invult krijg je..quote:GRONINGEN - De voorstanders van een grootscheepse vernieuwing van de Grote Markt in het centrum van Groningen vinden dat een 'misleidende' stemwijzer van internet verwijderd moet worden. Wie de vragen op de objectief ogende stemwijzer beantwoordt, krijgt vrijwel altijd het advies 'nee' te stemmen.
[..]
Initiatiefnemer van de site www.stemwijzergrotemarkt.nl is de Groningse dichter Karel ten Haaf. Hij geeft grif toe dat de stemwijzer mogelijk niet objectief is, maar piekert er niet over de site te verwijderen. "Hij is gemaakt uit boosheid over de eenzijdige en sterk gekleurde informatie van burgemeester en wethouders over de plannen.
Het huidige gebouw is spuuglelijk, ik ga ervan uit dat het nieuwe dat niet wordt.quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:50 schreef marchien het volgende:
Ik ben aan de grote markt gehecht zoals hij nu is
Stel je voor dat je bij de kostery op het terrasje zit en je kijkt opzij niet tegen de grote markt aan, maar tegen een verplaatst, vernieuwd, lelijk vindicatgebouw
Maar daar het naar voren halen van de oostzijde wordt je uitzicht opde Grote Markt vanaf de Kostery enorm beperktquote:Op woensdag 8 juni 2005 15:34 schreef Noca het volgende:
[..]
Het huidige gebouw is spuuglelijk, ik ga ervan uit dat het nieuwe dat niet wordt.
Verder kijk ik als ik op het terras bij de kostery zit echt niet richting wat er voor de oostzijde gebeurt., maar juist richting de markt en die blijft er echt wel zitten
Kijk eens naar dit plaatje..quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Maar daar het naar voren halen van de oostzijde wordt je uitzicht opde Grote Markt vanaf de Kostery enorm beperkt
Ja tuuk!quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:34 schreef du_ke het volgende:
Heb m'n stembiljet binnen en ga tegen stemmen denk ik.
Ik ben het niet met U eens!quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[afbeelding]
Je koppelt de Martini los van de Markt op deze manier. Je moet je even voorstellen dat de nieuwe voorgevels ongeveer vanaf die tweede lantaarnpaal lopen. Vooral de Martinikerk en een groot gedeelte van de inkijk in de St. Janstraat (met o.a. het best mooie Provinciehuis) vallen op deze manier weg. De rooilijn is nog nooit zover naar voren geweest, en daar waren redenen voor.
zie ook:
[afbeelding]
weer ongeveer die lantaarnpaal nemen. Bedenk ook dat als je een gebouw dichterbij haalt deze hoger lijkt vanaf dit perspectief dan de huidige gebouwen.
Ook vanuit de Oosterstraat valt het prachtige uitzicht op de Martinitoren in zijn (bijna) geheel voor een groot gedeelte weg:
[afbeelding]
Hier een fotootje zoals het voor de oorlog was:
[afbeelding]
De nieuwe rooilijn willen ze daar leggen waar de stoep voor het Scholtenhuis zo'n beetje ophoudt.
Bedenk ook dat aan de Noordzijde nu hogere gebouwen staan, zodat de Martini meer in het niet komt te vallen, vergeleken met vroeger.
Tenslotte die 'nieuwe markt'. Dat gaat niet werken. Ben je wel eens door de Naberpassage gelopen? Is een heel leuk binnenpleintje daarachter, en de passage zelf was theoretisch een vondst. Maar het werkte allemaal niet echt. Het blijft afgebakend van de gezelligheid van de rest van de stad. Zelfs zo'n Huis van Informatie en Geschiedenis van Groningen gaat daarbij niet helpen (wat ik trouwens nogmaals een enorme geldverspilling vind).
Jij ook priapus?quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:52 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Ja tuuk!
Anders jouw buurman niet juwelier is meer.
Jij anders moeten plannen.
Maar jij lui!
20 is een eind hoorquote:Op donderdag 9 juni 2005 00:09 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
De rooilijn moet gewoon 20 meter opgescoven worden en de primaire bouwhoogte moet 47 meter zijn.
In de tussentijd mag je best bij mij logeren, duke
Dude, het is een stad, geen dorp. Voor uitzicht ga je maar in een weiland zitten.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Maar daar het naar voren halen van de oostzijde wordt je uitzicht opde Grote Markt vanaf de Kostery enorm beperkt
Groningen is gewoon een groot dorp hoorquote:Op donderdag 9 juni 2005 00:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dude, het is een stad, geen dorp. Voor uitzicht ga je maar in een weiland zitten.
Yeah, right.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:14 schreef du_ke het volgende:
Groningen is gewoon een groot dorp hoor. Iedereen kent iedereen
.
Om precies te zijn zelfs een uit de kluiten gewassen Drents esdorpquote:
"Oproepkaart". Ik ook niet trouwens. Je kunt gewoon naar het stemlokaal gaan waar je altijd moet stemmen (als je ondertussen niet verhuisd bent tenminstequote:Op woensdag 8 juni 2005 13:50 schreef marchien het volgende:
Ik ben tegen. Heb geen stembiljet gekregen trouwens.
Ik heb hem nu welquote:Op woensdag 15 juni 2005 13:29 schreef freako het volgende:
[..]
"Oproepkaart". Ik ook niet trouwens. Je kunt gewoon naar het stemlokaal gaan waar je altijd moet stemmen (als je ondertussen niet verhuisd bent tenminste). Het laten zien van een identiteitsbewijs is dan voldoende om te kunnen stemmen.
Liever niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Groningen is gewoon een groot dorp hoor. Iedereen kent iedereen
.
*knor knor*quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:34 schreef gelly het volgende:
Ik stem Ja, omdat ik graag Vindicat tegen de vlakte zie gaan.
Jaren geleden na het lunchen bij 't Scheijthuys een behoorlijke voedselvergiftiging opgelopen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 03:31 schreef Speth het volgende:
Tegen, laat die vindi's lekker zitten, stelletje stadjers... Ook heb ik begrepen dat het Feijthuys dan verdwijnt, wat ik ook redelijk a-relaxed zou vinden.
het vreten is er inderdaad niet geweldig, het menu is niet gevarieerd, maar je kan er wel lekker zitten met een aantal gasten.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 05:03 schreef csar het volgende:
[..]
Jaren geleden na het lunchen bij 't Scheijthuys een behoorlijke voedselvergiftiging opgelopen.
En hoe weet je dat zo zeker... Het referendum is dus niet bindend en dat kan volgens de grondwet ook niet. Het referendum is goed om de emotionele mening van de inwoners te vragen.quote:Overigens komt het er wel hoor.
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 08:14 schreef Arnem_ het volgende:
Het kost de Groningers echt veel geld, ook al gaat het lukken.
En terecht. Het Nee-kamp maakt exact dezelfde fouten als het Ja-kamp tijdens de EU-grondwet. Dreigende horror-scenario's met veronderstellingen als: Martinitoren valt om; Martinitoren wordt ingesloten door het opschuiven van de rooilijn, etc. Nog even en op 30 Juni valt in Groningen het licht uitquote:Overigens komt het er wel hoor. Ik geloof dat er twee keer zoveel voorstanders zijn dan tegenstanders.
*knor knor*quote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:48 schreef SiO2 het volgende:
Ik ben alleen voor als ze Vindicat verdrijven.
Helaas, Vindicat komt alleen maar dichter bij de marktquote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:48 schreef SiO2 het volgende:
Ik ben alleen voor als ze Vindicat verdrijven.
Het balkon verdwijnt als ik mij niet vergis, bovendien heeft het gebouw historische waarde, gewoon laten staan zoals het is dus.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Helaas, Vindicat komt alleen maar dichter bij de markt
Zoveel historische waarde is dat niet hoorquote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:47 schreef Speth het volgende:
[..]
Het balkon verdwijnt als ik mij niet vergis, bovendien heeft het gebouw historische waarde, gewoon laten staan zoals het is dus.
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:47 schreef Speth het volgende:
bovendien heeft het gebouw historische waarde
Ja, dat klopt.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:49 schreef the_disheaver het volgende:
Het Scholtenhuis, was dat niet dat huis wat in WOII gebruikt werd door de duitsers als verhoorkamer's? (volledig offtopic)
En waarom niet? Die vindi's zitten daar al een aantal decennia, en ze zijn toch een belangrijke factor voor Groningen en het studentenleven hier geweest. Het gebouw is een begrip, en dat verdwijnt dan. Dat je er niets mee hebt kan natuurlijk, maar om hun hele casa nou te verbouwen...quote:
Het is een gebouw van 50 jaar oud. Het is wel karakteristiek maar niet zodanig dat het daarom bewaard zou moeten blijven. Zeker het achterste gedeelte stelt maar weinig voor. Verder kan je in een nieuw pand best veel oude elementen bewaren en teglijkertijd het praktischer inrichten.quote:Op zondag 19 juni 2005 00:39 schreef Speth het volgende:
[..]
En waarom niet? Die vindi's zitten daar al een aantal decennia, en ze zijn toch een belangrijke factor voor Groningen en het studentenleven hier geweest. Het gebouw is een begrip, en dat verdwijnt dan. Dat je er niets mee hebt kan natuurlijk, maar om hun hele casa nou te verbouwen...
Het gebouw is geen begrip, de naam vindicat wel. Wat van gebouw ze hebbe maakt dus ook nauwelijks iets uit.quote:Op zondag 19 juni 2005 00:39 schreef Speth het volgende:
[..]
En waarom niet? Die vindi's zitten daar al een aantal decennia, en ze zijn toch een belangrijke factor voor Groningen en het studentenleven hier geweest. Het gebouw is een begrip, en dat verdwijnt dan. Dat je er niets mee hebt kan natuurlijk, maar om hun hele casa nou te verbouwen...
Euh.... De nieuwe parkeergarage wordt ongveer twee keer zo groot. Dit terwijl de Nabergarage zelfs op zaterdag eigenlijk nooit vol staat. Wil de gemeente deze garage een beetje rendabel maken moet ze reclame maken om er mensen naar toe te lokken. Dit gaat dus extra verkeer in de binnenstad veroorzaken.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 09:34 schreef the_disheaver het volgende:
Wat een bullshit:
een Gigantische pakeergarage: Ja, inderdaad. Maar waar? Op de huidige Nabergarage. Beter gezegd, onder de huidige Nabergarage, die dan ook weg gaat en het Groninger Forum zal op zijn plaats, boven de nieuwe parkeergarage komen.
Volgens mr Wallage klopt dit. Als er dus meer parkeerplekken onder het Naberplein komen zullen er in de rest van de binnenstad parkeerplekken verdwijnen. Dat staat in het bestemmingsplan van het centrum. Dat is dus eigenlijk wel een goede situatie. Ik ben alleen wel benieuwd waar ze plekken dan laten verdwijnen.quote:Dus er komen juist minder bovengrondse parkeerplaatsen door het verdwijnen van de Nabergarage, de markt blijft natuurlijk autoloos
Was reactie op " the_disheaver" en op de tekeningen die er nu zijn is minder groen te zien dan de boom die er nu staat, maar dit terzijde. De boom die er nu staat wordt overigens verplaatst omdat een bijzondere boom schijnt te zijn.quote:Geen groen? Er komt een geheel nieuw plein bij. Hoe het er exact uit komt te zien is niet bekend, maar het is niet moeilijk om het groener te krigjen dan nu. Waarom zou je dan tegen zijn? Omdat er nauwelijks groen komt??
Wat ik begrepen heb is dat het plan heel veel meer geld gaat kosten maar dat de kosten voor de gemeente ongeveer op dit bedrag gaat komen. 30/40 miljoen vind ik overigens heel veel geld. Daar kun je Simplon 1000 jaar voor open houden om maar wat te noemen.quote:40 Miljoen. Waarvan 30 miljoen door de gemeente betaald. Enig idee hoe groot de bijdrage van de gemeente was voor de Euroborg? 34 Miljoen. Welliswaar deels een renteloze lening (15 miljoen) maar wel voor een private onderneming. Die 30 miljoen is voornamelijk voor cultuur en de bibliotheek.
Afgezien dat er nauwelijks winkels in de oostwand komen (bestemming is voornamelijk cultuur), als er bedrijven zijn die er grote interesse in hebben, waarom dan niet?
Het lijkt mij nog al een risico, en misschien niet eens op deze plek zelf maar dan wel voor winkels op andere locaties in Groningen die dan niet meer uit kunnen. Als je dan als argument gebruikt dat er 200 arbeidsplaatsen gecreeerd worden vertel je niet de hele waarheid.......Verder is er nog geen winkel in het stadiongebied en de effecten kun je pas na een jaar of twee meten.quote:Als het een ECHT winkelcentrum zou zijn, waar nog lang niet alle winkels verkocht/verhuurd van zijjn, dan ben ik het met je eens. Maar dat is gewoon niet zo.
En hoeveel winkelruimte is er de laaste tijd bij gebouwd? De winkels bij de waagplein: loopt perfect, en staat er al een tijd.
Winkelcentrum bij stadion: Er is volgens mij niet voor 1 pand geen interesse.
Het is een risico EN HEEL VEEL geld.quote:En hoe weet je dat zo zeker... Het referendum is dus niet bindend en dat kan volgens de grondwet ook niet. Het referendum is goed om de emotionele mening van de inwoners te vragen.
Mocht het door gaan, en mocht erg grote tegenvallers komen, de gemeente is nog altijd eindverantwoordelijke en kan door een raadplegend referendum echt de eventuele schuld afschuiven. Net als wanneer het een perfect plan blijkt te zijn, en er financiele meevallers erdoor komen, dan is het toch ook niet het plan van de bevolking?
Het blijft natuurlijk een risico, net als het stationgebied en euroborg. Maar dat is geen reden om tegen te stemmen.
Alleen de 1e verdieping, dus niet de begane grond.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Helaas, Vindicat komt alleen maar dichter bij de markt
Ik stem tegen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 21:22 schreef stadjer78 het volgende:
Beste Allemaal,
Allereerst wil ik even kwijt dat ik hoop dat iedereen zijn of haar stem laat gelden!
Jammer vind ik alleen dat we moeten stemmen op iets dat nog niet concreet is. We stemmen voor iets dat een bepaald bedrag kost, maar wellicht ook hoger kan uitvallen. Dan vraag ik mij af of het met de timing wel helemaal snor zit. Moeten we eigenlijk niet eerst eens kijken wat wij stadjers leuk vinden? Tuurlijk hoeven we niet uit honderden soorten ontwerpen te kiezen; een voorselectie kan ik best begrijpen. Het maakt het voor ons burger wel iets overzichtelijker.
Uiteindelijk hebben we na een soort van enquete een definitief ontwerp en kunnen we in een referendum vervolgens een definitief ja of nee geven. Makkelijker kunnen we het toch niet maken....![]()
Goed, ik ga tegenstemmen, zei het met een raar onderbuikgevoel. Normaliter wil ik ontwikkeling beslist niet blokkeren of in welke vorm dan ook tegenwerken. Maar ik hou er niet van dat ik een keuze moet maken uit iets dat nog best hier en daar aangepast kan worden.
Denk na voor je stemt en kom met z'n allen!
Stadjer78
(waarom quote je zoveel onzinnig?)quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:46 schreef Priapus het volgende:
[..]
Ik stem tegen.
Het schijnt da de Martinitoren omdondert als je voor stemt.
ik weet het niet, in de peilingen stonden de voorstanders dacht ik op voorsprong. En ook veel studenten, niet onbelangrijke partij, zijn voor. Ook het grootste gedeelde van vindicat is voor, en het gaat hier ook om hun "clubhuis".quote:Op woensdag 29 juni 2005 08:31 schreef SCH het volgende:
Vandaag is het zover.
Tegen zal wel weer winnen zoals bij de meeste referenda...
Voor zal wel gaan winnen denk ik (zit ik alweer in het verliezende kampquote:Op woensdag 29 juni 2005 08:31 schreef SCH het volgende:
Vandaag is het zover.
Tegen zal wel weer winnen zoals bij de meeste referenda en ook in dit geval betreur ik dat. Groningen is altijd een feest maar die Grote Markt is zo jammer, en nu blijft ie jammer terwijl er eindleijk iets aan gedaan wordt.
Ik snap het argument van du_ke niet zo goed. Is dat nieuwe gebouw dan lelijker dan wat er nu staat? Kan dat dan?
En jij denkt dat er volgende week gelijk alweer een nieuw plan + referendum klaar ligt wanneer het vandaag 'nee' wordt? Deze plannen zijn juist redelijk vaag gehouden, zodat er bij een voor stem ruimte is om de burgers verder raad te plegen over de preciese invulling.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou of het nog lelijker kan dan het nu is weet k niet. Maar ik denk wel dat het veel mooier en passender kan dan men met deze plannen wil. Ik ben gewoon niet voor een hoog megamodern gebouw in het hart van het centrum van de stad.
Doe dat meer aan de zijkant. En houd het in het centrum een beetje passend bij de omgeving.
Ja maar die precieze invulling zal een keuze zijn tussen diverse moderne spectaculaire gebouwen heeft meneer Smink me beloofd en dat is juist wat ik niet zie zitten. Verder vind ik het plan best aardig.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:26 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
En jij denkt dat er volgende week gelijk alweer een nieuw plan + referendum klaar ligt wanneer het vandaag 'nee' wordt? Deze plannen zijn juist redelijk vaag gehouden, zodat er bij een voor stem ruimte is om de burgers verder raad te plegen over de preciese invulling.
Forum is prima zelfs de hoogte vind ik niet zo'n probleem maar dan wel met een meer klassieke uitstraling.quote:Het Forum zie ik ook graag verschijnen naast d'Olle Grieze. Mooie functie heeft het ook. Kennis en informatieverstrekking in het centrum van de Stad. Geeft de skyline weer wat meer uitstraling.
De peiling van RTV Noord (i.s.m. het Dagblad van het Noorden?) gaf gisteren aan dat 57% voor was, 32% tegen en de rest wist het nog niet. Het grootste probleem van het voor-kamp zal denk ik zijn dat veel voorstemmers nu misschien denken dat stemmen niet nodig zal zijn omdat de voorsprong zo groot is.quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:54 schreef BdR het volgende:
[..]
ik weet het niet, in de peilingen stonden de voorstanders dacht ik op voorsprong.
Ik ook.quote:Ik heb zonet iig voor gestemd.
Ken je het Haas Haus in Wenen? Hypermodern gebouw, direct naast de Stephansdom, de Martinitoren van Wenen. Staat geweldig.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar die precieze invulling zal een keuze zijn tussen diverse moderne spectaculaire gebouwen heeft meneer Smink me beloofd en dat is juist wat ik niet zie zitten. Verder vind ik het plan best aardig.
[..]
Forum is prima zelfs de hoogte vind ik niet zo'n probleem maar dan wel met een meer klassieke uitstraling.
Dat klopt. Maar van mij hoeft er ook niet direct iets te veranderen. Wil best even wachten op een beter plan. Er zijn nu nog zoveel punten vaag. Heb een beetje het gevoel dat je de gemeenteraad een carte blache geeft als je nu voor stemt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:38 schreef Cruoninga het volgende:
@ du_ke> Je vindt het plan in zijn geheel dus best aardig maar bepaalde punten binnen het plan niet (geen klassiek gebouw). Ik denk niet dat het mogelijk is om ooit een plan in elkaar te zetten waar elke Stadjer voor de volle 100% achter staat. Dan blijven we dus zitten met de huidige oostwand. Tegen stemmen is dus stemmen op de huidige oostwand, want het lijkt me nogal onrealistisch om meteen een nieuw plan te verwachten wanneer het vandaag 'nee' wordt.
Tja dat is een kwestie van smaak. Als ze aangekondigd hadden bij de toekomste enquete over het ontwerp ook een 'oudbouw' gebouw mee te nemen zou ik voor gestemd hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:39 schreef freako het volgende:
[..]
Ken je het Haas Haus in Wenen? Hypermodern gebouw, direct naast de Stephansdom, de Martinitoren van Wenen. Staat geweldig.
[afbeelding]
in google kom ik bij een museum in Maastricht uit. Bedoel je die?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:00 schreef du_ke het volgende:
Vind het Bonnefantenmuseum uit ongeveer de zelfde tijd persoonlijk mooier.
is ook wel mooiquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:10 schreef du_ke het volgende:
Yep ongeveer in dezelfde tijd gebouwd volgens een wat meer klassiek ontwerp.
Maar ja smaken verschillen.
Kut...quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:49 schreef du_ke het volgende:
Heb m'n stembiljet teruggevonden
Bron:www.rtvnoord.nlquote:GRONINGEN - De opkomst bij het referendum over de Grote Markt viel woensdagmorgen tegen.
Om half twaalf had nog maar 9,3 procent van de Stadjers een stem uitgebracht. Dit is de helft minder dan bij het referendum over de Europese grondwet begin deze maand.
Als deze trend doorzet, is het twijfelachtig of de vereiste ‘gekwalificeerde meerderheid’ van dertig procent wordt gehaald. Het referendum wordt dan als niet gehouden beschouwd.
quote:
Idd, je mag zovaak mogelijk om alle redenen tegen stemmen, maar niet zeggen dat het groninger museum lelijk is!quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:59 schreef George-Butters het volgende:
Mensen, die zeggen dat ze het Groningse museum tegenover het station lelijk vinden, hebben het niet goed begrepen
Dat zal sowieso moeten gebeuren aangezien er nog geen concreet plan op tafel ligt, en al helemaal niet de ambtelijke molen is ingegaan, dus met bezwaarschriften en alles.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:01 schreef du_ke het volgende:
[..]. Ach stemmen is een democratisch recht en ook mijn stem helpt mee de drempel te halen
.
Overigens hoop ik stiekem op een kleine overwinning voor voor. Zodat ze wel degelijk rekening moeten blijven houden met andere geluiden.
Joehoe, gelukkig doen er maar heel weinig mensen mee met dit verderfelijke initiatief.quote:
Ik heb toch het idee er aardig mee dood gegooid te zijn. Vooral door de Noordelijke media, maar ook in de nationale kwam ik het af en toe tegen. Naar mijn idee heeft het de gemoederen toch aardig bezig gehouden juist.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:28 schreef gelly het volgende:
Het schoot mij vanmorgen te binnen maar heb nog niet gestemd... Veel groningers weten het niet eens denk ik, de gemeente heeft ook vrij weinig reclame gemaakt voor dit referendum..
quote:GRONINGEN - De opkomst bij het referendum over de Grote Markt viel woensdagmorgen tegen.
Even na 14.00 uur had nog maar 15,2 procent van de Stadjers een stem uitgebracht. De opkomst bij het referendum over de Europese grondwet, enkele weken geleden, was rond 14.00 uur hoger.
Als deze trend doorzet, is het twijfelachtig of de vereiste ‘gekwalificeerde meerderheid’ van dertig procent wordt gehaald. Het referendum wordt dan als niet gehouden beschouwd.
Als je het hebt over een referendum over een 'moeilijk' onderwerp: dan ben ik het met je eens. Maar het referendum is juist wel een goed middel voor onderwerpen waar de emotionele mening voornamelijk telt. Wil je wel dat de oostwand vernieuwd wordt? Het argumentatie van het nee-kamp over het geld is dus als je over het emotionele mening kijkt geen juiste argument: dat is een taak voor het gemeente raad.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:38 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Joehoe, gelukkig doen er maar heel weinig mensen mee met dit verderfelijke initiatief.
Referenda![]()
Nee, 30%. Dan moeten wel alle stemmen op Noord-Koreaanse wijze verdeeld zijn. 100% ja of 100% nee dus.quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:25 schreef the_disheaver het volgende:
Ik ben blij dat het een meerderheid is gewoorden voor de Voor stemmers. Maar wat me wel verbaade was de grote eis om het referndum geldig te doen zijn. De opkomst zou dan minimaal 60% moeten zijn.
Volgens mij is dit de normale eis, die bij elk gemeentelijk referendum wordt gesteld.quote:Het besluit was dus al goedgekeurd, een grote eis (maar wel de normale meerderheid) is wel begrijpelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |