quote:Grote Markt Oostzijde
De Grote Markt in Groningen staat weer volop ter discussie. Dit maal gaat het met name om de oostzijde van de Grote Markt en het gebied daarachter. Om dit doodse gedeelte van de binnenstad een belangrijke impuls te geven, wil het college van burgemeester en wethouders een paar forse ingrepen doen ter verlevendiging en verfraaiing van het stadshart. Zo wordt de oude rooilijn hersteld om de Grote Markt haar vooroorlogse proporties terug te geven. Dit maakt het plein intiemer en gezelliger. De bovengrondse parkeergarage wordt gesloopt, de parkeerplaatsen komen ondergronds terug. Dit maakt ruimte vrij voor een culturele trekker van formaat: het Huis van Informatie en Geschiedenis Groningen (HIGG), een intiatief van het Groninger Museum en de Openbare Bibliotheek.
Voor meer informatie: ga naar www.grotemarktberaad.nl
Persoonlijk ben ik nog niet direct voor maar dat heeft er meer mee te maken dat ik er vlak bij woon en zo'n Huis van de Geschiedenis m'n uitzicht gaat verpesten vrees ikquote:De huidige situatie van de Grote Markt en het oostelijke bouwblok is een tamelijk losse verzameling van elementen. De oostwand vormt een bijna gesloten front. Het gebied daarachter is niet erg aantrekkelijk en slecht toegankelijk
Vorige keer hebben ze ook goed geluisterd... ik ga voor stemmen!!quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:03 schreef Sandyman het volgende:
En een referendum vind ik op zich geen probleem, als het maar bindend is.
Dat gebeurt dus niet... die schuiven ze alleen een meter of 20 op... (naar voren, dus richting de GM)quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:34 schreef gelly het volgende:
Ik stem Ja, omdat ik graag Vindicat tegen de vlakte zie gaan.
Bij het vorige referendum was dat inderdaad de motivatie van een aantal studenten.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:33 schreef du_ke het volgende:
Tja als ik tegen stem zou dat ook vanwege het idee zijn dat ik geen grote bouwput om de hoek wil. Maar ik ga me er eerst nog wat meer in verdiepen.
Ah, dan ben ik tegen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:44 schreef gelly het volgende:
http://www.grotemarktja.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=53
Dat is alleen een pinautomaat gozerquote:Op woensdag 1 juni 2005 21:58 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ah, dan ben ik tegen.
Als Fries vind ik die FrieslandBank namelijk een aanwinst daar.
de achterkant wel!quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:40 schreef NostraBramus het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus niet... die schuiven ze alleen een meter of 20 op... (naar voren, dus richting de GM)
eensch.. zie ook dit topic -> De democratie draait dol.. referenda en directe-democratiequote:Op woensdag 1 juni 2005 16:57 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik weet niet of hetzelfde motief ook zou kunnen gelden voor dit referendum, maar ik denk dat de beste afweging nog te maken is door het college van B&W. Ik wil helemaal geen referenda.
Denk je dat ze in een half jaar klaar zijn?? Volgens mij zijn het plannen die vanaf 2007 uitgevoerd gaan worden (als de omwonenden / belanghebbenden niet te veel problemen maken bij het verlenen van bouwvergunningen). En is de oplevering ergens in 2010 gepland...quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:27 schreef du_ke het volgende:
Tja het zal er best beter op worden maar ik heb geen zin om een half jaar lang elke dag wakker te worden om 8 uur door bouwlawaai.
Het blijkt zo te zijn dat de tekeningen die er nu zijn, allemaal schetsen zijn van hoe het er mogelijk uit zou kunnen gaan zien. Als de burgers voorstemmen wordt er pas een architecten-aanbesteding gedaan en zal er dus pas een definitief beeld gevormd kunnen worden. In de tekeningen en maquettes die er zijn, zijn dus alleen maximale bouwhoogtes aangegeven (t.o.v. wat er nu staat).quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:44 schreef gelly het volgende:
http://www.grotemarktja.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=53
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |