Nee hoor, we waren alleen zo gefixeerd op ons referendum dat we niet doorhadden dat onze invloed in Europa toch al niet van belang was. Nu staan we weer met beide benen op de grond.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:14 schreef HiZ het volgende:
Over 3 dagen hebben wij nog een referendum in Nederland. Maar de waarde daarvan is wel heftig gedevalueerd.
Des te meer landen die tegenstemmen, des te moeilijker het wordt om deze zaak uit te onderhandelen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:23 schreef Sidekick het volgende:
Nee hoor, we waren alleen zo gefixeerd op ons referendum dat we niet doorhadden dat onze invloed in Europa toch al niet van belang was. Nu staan we weer met beide benen op de grond.
Helemaal waar. Nu Frankrijk tegen heeft gestemd zal onze uitslag helemaal niet meer representatief zijn, want alle ja-stemmers gaan nu natuurlijk niet stemmen. Op die manier krijgen we een vertekend beeld. Daarom neem ik de uitslag van het referendum niet meer serieus. Dat moet de regering ook maar niet doen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:35 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
IDD ..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vive La France![]()
alle ' hoog opgeleide ' JA stemmers blijven nu thuis .. mooi![]()
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:39 schreef Shreyas het volgende:
Daarom neem ik de uitslag van het referendum niet meer serieus. Dat moet de regering ook maar niet doen.
mooiquote:Op zondag 29 mei 2005 22:46 schreef Boosoog het volgende:
[afbeelding]
. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé ! Contre nous de la tyrannie, L'étendard sanglant est levé ! L'étendard sanglant est levé ! Entendez-vous dans les campagnes Mugir ces féroces soldats ? Ils viennent jusque dans nos bras Egorger nos fils et nos compagnes
[afbeelding]
Eensch is!!! En complimenten voor dit originele argument!!quote:Op zondag 29 mei 2005 22:42 schreef CeeJee het volgende:
Echt wel. Wanneer krijg je ooit nog de kans het in een keer eens te zijn met Frankrijk, Marcel van Dam, de SP en Geert Wilders ?
Hmm.. in een ander topic zeg je dat je tegen het referendum bent. Geldige reden om niet te stemmen, kennelijk.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:24 schreef the_disheaver het volgende:
(..)
Dat je niet weet wat de grondwet inhoud, als je twijfeld, als je tegen het referendum bent, dat zijn geldige redenen om niet te gaan stemmen.
(..)
Ik ga dus zeker stemmen!
en waarom zouden nee-stemmers dan wél op moeten komen dagen volgens jou?quote:Op maandag 30 mei 2005 02:01 schreef machteld het volgende:
'JA' stemmen heeft geen zin meer, de grondwet is al weggestemd.
Dus 'JA' stemmers, blijf maar lekker thuis; misschien dat bij een te lage opkomst het referendum niet meer telt.
Je kunt blanco stemmenquote:
Ik geloof niet dat onze regering een ondergrens heeft gesteld aan het aantal stemmers qua opkomst?quote:Op maandag 30 mei 2005 02:01 schreef machteld het volgende:
'JA' stemmen heeft geen zin meer, de grondwet is al weggestemd.
Dus 'JA' stemmers, blijf maar lekker thuis; misschien dat bij een te lage opkomst het referendum niet meer telt.
CDA: 30% opkomst, 60% NEE om het resultaat over te nemenquote:Op maandag 30 mei 2005 03:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat onze regering een ondergrens heeft gesteld aan het aantal stemmers qua opkomst?
Helemaal fout.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:35 schreef Koos Voos het volgende:
alle ' hoog opgeleide ' JA stemmers blijven nu thuis .. mooi
Dat denk ik dus ook telkens... Maar ik ben wel benieuwd en vind het leuk om te volgen hoe dit afloopt.quote:Op maandag 30 mei 2005 10:19 schreef m021 het volgende:
[..]
Helemaal fout.
Alle om-slechte-redenen-NEE-stemmers denken nu dat het een gestreden strijd is en blijven thuis. De JA-stemmers snappen echter dat ze gewoon moeten stemmen.
Tip: lees je in in de feiten en luister niet naar propaganda.quote:Op maandag 30 mei 2005 10:29 schreef Wolkje het volgende:
Ja, natuurlijk ga ik nog stemmen.
Ik twijfel alleen nog of het ja of nee wordt![]()
quote:Uw opvattingen komen voor
80%
overeen met de Grondwet.
Ik denk ut niet. Of je moet een voorstander van een centrale oppermachtige superoverheid zijn.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:14 schreef m021 het volgende:
[..]
Tip: lees je in in de feiten en luister niet naar propaganda.
Dan kom je vanzelf bij JA uit.![]()
Wehehe ik had 26% overeenkomstquote:Op maandag 30 mei 2005 11:18 schreef paultjuhhh het volgende:
gewoon ff naar http://www.referendumwijzer.nl gaan, dan weet je het he, ik had
[..]
Er zijn nog meer referendumwijzers, die nog eens allemaal verschillende resultaten geven ook. Degene die jij hebt geraadpleegd is de meest sturende van allemaal, zelfs verstokte tegenstanders komen nog op ja uit. Het is domweg niet het middel om je mening te bepalen, maar slechts een domme propagandastunt.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:18 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:18 schreef Croupouque het volgende:
Natuurlijk ga ik stemmen. En nog 'ja' ook.
quote:Op maandag 30 mei 2005 11:21 schreef speedfreak1 het volgende:
Degene die jij hebt geraadpleegd is de meest sturende van allemaal
quote:Misschien is het een idee om een actieve rol te gaan spelen in de campagne tegen de Europese Grondwet.
Zo, 20% tegen. Dat is wel veel. Jij stemt dus tegen neem ik aan?quote:Op maandag 30 mei 2005 11:18 schreef paultjuhhh het volgende:
Typisch dat als er een nee-stem voor de deur staat er gesproken wordt van een oneerlijk referendum. In welk opzicht oneerlijk? De massa oneigenlijke beschuldigingen aan het adres van de nee-stemmers, de enorme hoeveelheid sentimentele ongefundeerde prietpraat van de voor-stemmers, de aantoonbare leugens van politici die voor zijn?quote:Op maandag 30 mei 2005 11:24 schreef Stranger het volgende:
Ik ga niet stemmen, ik vind dat het hele idee van dit referendum verkeerd is aangepakt. De populariteitsstrijd en propaganda beinvloeden teveel mensen om uberhaupt van een eerlijk referendum te spreken. Deze Amerikaanse praktijken zijn walgelijk en is negatief voor de mensen die zich daadwerkelijk hebben verdiept in de nieuwe grondwet en zo een stem hebben gevormd.
Verder komt het nu over als een keuze van 'lesser of two evils'. Ik hoop dat het kabinet hierom ook het referendum naast zich neer legt, zoals het hoort, nutteloos stukje 'politiek'.
En dat is dan eigen vrijwillige solidariteit in plaats van afgeperste solidariteit.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:02 schreef Koos Voos het volgende:
Laten we 1 juni solidair zijn met onze Franse broeders en zusters![]()
Ik was zelf ook van plan tegen te stemmen, om de goede beweegredenen, maar omdat ik onder andere aan reacties hier op fok (wat ik 'hoger' schat dan de gemiddelde persoon in de samenleving), al genoeg mensen zie die om verkeerde beweegredenen stemmen (voor én tegen), zaken die niets met de grondwet te maken hebben, vind ik dit referendum stompzinnig en waardeloos. Een massale tegenstem zou echt niet uitblijven, en nieuwe onderhandelingen kunnen zeker geen kwaad, maar gewoon uit de infantiliteit van het nederlandese klapvee weiger ik te stemmen. Ja, ik weet dat dit ook kinderachtig klinkt.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:58 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Typisch dat als er een nee-stem voor de deur staat er gesproken wordt van een oneerlijk referendum. In welk opzicht oneerlijk? De massa oneigenlijke beschuldigingen aan het adres van de nee-stemmers, de enorme hoeveelheid sentimentele ongefundeerde prietpraat van de voor-stemmers, de aantoonbare leugens van politici die voor zijn?
Stem JA zou ik zeggen. Als de ja/nee kampen een beetje eerlijk waren verdeeld zou ik zeggen: groot gelijk dat je ontevreden bent over het referendum, stem blanco.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:51 schreef Karboenkeltje het volgende:
Met andere woorden, ik twijfel tussen JA en niet stemmen.
De mogelijkheid om een negatieve score te behalen zegt helemaal niets over de onpartijdigheid van de stemwijzer. Referendumwijzer.nl is zwaar sturend met vragen waar je eigenlijk vaak al voor ben. Zonder kennis die wat dieper op de punten in gaat ben je vaak geneigd om 'voor' te stemmen.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:32 schreef m021 het volgende:
Bij referendumwijzer.nl kunnen er zeker wel negatieve resultaten worden gehaald, ik heb tegenstanders gezien die een score van 23% hadden. Bij de andere stemwijzers (die jij minder sturend vindt) is het echter bijna onmogelijk om een 'JA' te krijgen. Sterker nog, echtereferendumwijzer.nl (de ergste van allemaal) raadt je zelfs het volgende aan:
Hij is niet voor, hij twijfelt. Niet stemmen helpt helemaal niemand.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:28 schreef m021 het volgende:
Maar aangezien het nee-kamp nu zo in opmars is, zou blanco waarschijnlijk het nee-kamp helpen. En aangezien je vóór bent, wil je dat waarschijnlijk niet.
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:18 schreef Croupouque het volgende:
Natuurlijk ga ik stemmen. En nog 'ja' ook.
Ik vind de stemwijzer van stichting Eurodusnie nog veel sturender. Daar verdraaien ze zelf je antwoorden zodat je uiteindelijk altijd op een negatief advies uitkomt.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:21 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Er zijn nog meer referendumwijzers, die nog eens allemaal verschillende resultaten geven ook. Degene die jij hebt geraadpleegd is de meest sturende van allemaal, zelfs verstokte tegenstanders komen nog op ja uit. Het is domweg niet het middel om je mening te bepalen, maar slechts een domme propagandastunt.
Het komt er dus gewoon op neer dat dit soort instrumenten breed gezien niet het juiste middel zijn om je mening te bepalen. Helaas zetten de makers ervan er wel bij dat het een zeer goed middel is.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:54 schreef kume het volgende:
[..]
Ik vind de stemwijzer van stichting Eurodusnie nog veel sturender. Daar verdraaien ze zelf je antwoorden zodat je uiteindelijk altijd op een negatief advies uitkomt.
quote:Spotje van eunee.nl
De euro zou het leven niet duurder maken en met de grondwet blijven we baas in eigen huis. Gelooft u het nog?
Ik ben hartstikke voor. Ik ben alleen tegen het referendum in deze gevallen.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:56 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Hij is niet voor, hij twijfelt. Niet stemmen helpt helemaal niemand.
Ik vind het nog altijd BELACHELIJK. Het is verdomme een democratie! 50% + 1 stem moet altijd genoeg zijn. Laat wel weer zien hoe serieus het CDA de burger neemtquote:Op maandag 30 mei 2005 13:59 schreef Koos Voos het volgende:
CDA verlaagt grens voor overname uitslag referendum
DEN HAAG - Het CDA zal ook bij een uitslag van 55 procent voor of tegen zich bij het oordeel van de Nederlandse bevolking over de Europese grondwet neerleggen. Tot voor kort hield de partij nog vast aan een grens van 60 procent, maar volgens fractievoorzitter Verhagen is een uitslag zoals die in Frankrijk ook voor het CDA bindend. De Franse bevolking sprak zich zondag met een meerderheid van 55 procent uit tegen de grondwet.
Verhagen maakte zijn 'bijstelling' maandag bekend voor Radio 1. Zaterdag had hij voor het CDA-congres in de Utrechtse Jaarbeurs nog duidelijk gesteld dat zijn partij bij een uitslag onder de 60 procent altijd voor de grondwet zou stemmen. Volgens de woordvoerder van Verhagen ging het echter om een richtsnoer. Wel zal zijn fractie vasthouden aan een ondergrens voor de opkomst bij het Nederlandse referendum op 1 juni van 30 procent.
verstandig![]()
Ja, maar hypocritie zijn we van het CDA gewend he.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:28 schreef Juichtoon het volgende:
Ik vind het nog altijd BELACHELIJK. Het is verdomme een democratie! 50% + 1 stem moet altijd genoeg zijn. Laat wel weer zien hoe serieus het CDA de burger neemt![]()
Ben helemaal met je eens. Ik zou thuisblijven als ik jou was. Het referendum heeft voor de voorstemmers geen zin meer.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:27 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke voor. Ik ben alleen tegen het referendum in deze gevallen.
Je kan ook op een wat minder opzichtige manier zeggen dat je wil dat de voorstemmers thuisblijven zodat het nee-kamp terrein wint.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:46 schreef kenz het volgende:
Ben helemaal met je eens. Ik zou thuisblijven als ik jou was. Het referendum heeft voor de voorstemmers geen zin meer.![]()
Ach, het is niet verwonderlijk dat het NEE kamp terrein wint. De mensen voelen zich nu vrijer dan gisteren om TEGEN te stemmen. Bovendien heb ik de indruk dat door de discussies de afgelopen tijd meer mensen enigszins kennis hebben genomen van de grondwet. En ja, als je het dan goed tot je door laat dringen wat er dan gebeurt, is het niet raar dat er meer TEGEN stemmers komenquote:Op maandag 30 mei 2005 15:04 schreef m021 het volgende:
[..]
Je kan ook op een wat minder opzichtige manier zeggen dat je wil dat de voorstemmers thuisblijven zodat het nee-kamp terrein wint.![]()
Bij een 'nee' zullen Marijnissen en Wilders triomfantelijk verkondigen dat ze gelijk hadden, gun je ze dat dan wel?quote:Op maandag 30 mei 2005 15:09 schreef Nolius het volgende:
Weet je wat het is: ik ga zeker stemmen. En ik ben voornemens om 'ja' te stemmen. Alleen zit ik dan nog met het probleem dat ik die gore rotkoppen van Hoogervorst en Zalm zo grijzend 's avonds op het Journaal zal zien verkondigen hoe goed ze campagne hebben gevoerd als het inderdaad 'ja' zal worden![]()
En dat gun ik die VVD-kuttekoppen dus niet![]()
Bij een NEE zal de Nederlandse bevolking de grote winnaar zijn. Niet de politici...quote:Op maandag 30 mei 2005 16:19 schreef m021 het volgende:
[..]
Bij een 'nee' zullen Marijnissen en Wilders triomfantelijk verkondigen dat ze gelijk hadden, gun je ze dat dan wel?
Buiten dat ik op een persoon heb gestemd en het nog altijd jammer vind dat ik daarmee automatisch ook een partij steun heb ik in ieder geval niet op een partij gestemd vanwege hun standpunt omtrent deze grondwet. Dat is ook het grote manco van onze democratie imo, programmapunten worden tijdens de coalitievorming met het grootste gemak uitgeruild en later weer verkwanseld, waaronder ook de punten die sommige kiezers wellicht zeer belangrijk vinden.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:51 schreef Karboenkeltje het volgende:
Hallo! Ik stem toch verdomme niet voor niets op een bepaalde partij bij de landelijke verkiezingen!?
Jazeker, van Hartequote:Op maandag 30 mei 2005 16:19 schreef m021 het volgende:
[..]
Bij een 'nee' zullen Marijnissen en Wilders triomfantelijk verkondigen dat ze gelijk hadden, gun je ze dat dan wel?
Jij hebt dus geen verstand van de politiek. Ach ja, die mensen heb je natuurlijk ook nog in Nederlandquote:
Wat een raar motief. Bij een ja zal Balkenende triomfantelijk verkondigen gelijk te hebben.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:19 schreef m021 het volgende:
[..]
Anders lees je even waarop ik reageer (tip: staat in de quote).quote:Op maandag 30 mei 2005 17:23 schreef speedfreak1 het volgende:
Wat een raar motief. Bij een ja zal Balkenende triomfantelijk verkondigen gelijk te hebben.
Tja, kan ik me ergens in vinden.. hun campagne was echt waardeloos en heeft misschien eerder de nee-stemmers in het voordeel gebracht. Maar goed, ik vind de toekomst van de Europese Unie belangrijker dan de poppetjes Zalm, Hoogervorst en Balkenende, dus ik ga dan ook volmondig ja stemmen.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:09 schreef Nolius het volgende:
Weet je wat het is: ik ga zeker stemmen. En ik ben voornemens om 'ja' te stemmen. Alleen zit ik dan nog met het probleem dat ik die gore rotkoppen van Hoogervorst en Zalm zo grijzend 's avonds op het Journaal zal zien verkondigen hoe goed ze campagne hebben gevoerd als het inderdaad 'ja' zal worden![]()
En dat gun ik die VVD-kuttekoppen dus niet![]()
Dat de laatste peilingen aangeven dat het Franse NEE ook van invloed is op het Nederlandse NEE, welke nu al op 59 % staat.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:39 schreef m021 het volgende:
Nou, mooie screenshots hoor!
En wat wilde je ermee zeggen?
Wil jij niet van die onmogelijke vragen stellen?quote:Op maandag 30 mei 2005 21:03 schreef Herr_Ratt het volgende:
wil iemand hier nog een paar mooie argumenten VOOR de grondwet neerplanten? want de enige argumenten die ik hoor gaan over het voorkomen van oorlog en problemen
(btw, ik stem tegen, want door dat europa zijn hier alle kippetjes kapot gegaan tijdens de vogelpest)
Ga jij nog stemmen?quote:Op maandag 30 mei 2005 21:26 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Wil jij niet van die onmogelijke vragen stellen?
Zeker, het wordt een nee.quote:
Beste Schaamhaar, volgens mij gaat het over Europaquote:Op zondag 29 mei 2005 22:17 schreef Braamhaar het volgende:
Natuurlijk, we hebben het woensdag over Nederland en niet over Frankrijk!
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:16 schreef Itch het volgende:
Ik ga a.s. woensdag uiteraard mijn stem uitbrengen ... een duidelijk nee!
goed verwoord. ik neig naar nee overigens.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:06 schreef heiden6 het volgende:
Ik ga sowieso stemmen, en ik neig naar JA. Morgen zoek ik het internet nog eens af naar wat specifieke kwesties; het kan ook zomaar een NEE worden als er echt dingen instaan die me irriteren.
Ik ben in principe vóór een grondwet, en ik besef dat die niet ideaal kan zijn voor iedereen (en dus ook niet voor mij), maar als er al te veel dingen in vastgelegd worden die w.m.b. niet in een grondwet horen, stem ik denk ik tegen. Dan moet je vooral denken aan zaken als het 'sociale stelsel', het minimumloon, en andere onzin, waarover ik vermoed en heb gehoord dat er passages instaan. Linkse troep als fundament voor de toekomst vind ik onacceptabel.
Dat hele referendum is sowieso onzin, aangezien de kwestie veel te complex is om met twee opties te beslechten. Laat het maar aan de volksvertegenwoordigers over, die ervoor betaald worden om dit soort dingen uit te zoeken en erover te onderhandelen. Dat moet je niet aan een bouwvakker vragen, die zanikt over z'n dure biertje 'door die kolere-euro', en om die reden tegen stemt.
Dank je. Waarom neig je naar nee?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:09 schreef Laton het volgende:
[..]
goed verwoord. ik neig naar nee overigens.
Weken geleden naar gekeken..waren een aantal issieus waar ik vraagtekens bij zette, maar de "houding" van nee-stemmers zijn lopende bak vuilnis zonder benul etc..quote:
als je nee stemt zullen de fransen wederom hun aantal en macht gebruiken om europa naar hun voeten te laten dansen. afgelopen nu. stem 'ja' !!!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:29 schreef Laton het volgende:
[..]
Weken geleden naar gekeken..waren een aantal issieus waar ik vraagtekens bij zette, maar de "houding" van nee-stemmers zijn lopende bak vuilnis zonder benul etc..
Tja ik heb echt plaatsvervangende schaamte over het niveau waarop het ja/nee debat gevoerd wordt...en dan vooral van het ja-kamp. holocaust etc je hebt het ongetwijfeld allemaal gezien..goede argumenten voor is wat ik verwacht, geen stemmingsmakerij bullshit. En dat is toch wat ik krijg, ik wil overtuigd worden en dat is nog niemand gelukt..vandaar mijn nee-neiging.
je snapt zelf natuurlijk dat dit een slecht argument is.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als je nee stemt zullen de fransen wederom hun aantal en macht gebruiken om europa naar hun voeten te laten dansen. afgelopen nu. stem 'ja' !!!
nee dit is hét argument. je hebt nog even om er over na te denken. choose wisely.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:33 schreef Laton het volgende:
[..]
je snapt zelf natuurlijk dat dit een slecht argument is.
Ik kies de dark side!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee dit is hét argument. je hebt nog even om er over na te denken. choose wisely.
hey. ik geef je alleen maar adviesquote:
Daarom verschoon ik mijn frietpan ook niet...anders eet ik niet anders..quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hey. ik geef je alleen maar adviesouwe frituurverslaafde.
lol. je mag stemmen wat je wil, laat deze kutuser je niet in de weg staan, maar dat deed je toch al niet lijkt me. maar 'ja' is beter voor nederland nu. denk maar aan risk.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:38 schreef Laton het volgende:
[..]
Daarom verschoon ik mijn frietpan ook niet...anders eet ik niet anders..
We moeten australie veroveren...makkelijk te verdedigenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. je mag stemmen wat je wil, laat deze kutuser je niet in de weg staan, maar dat deed je toch al niet lijkt me. maar 'ja' is beter voor nederland nu. denk maar aan risk.
nee juist niet. het feit dat men zo denkt geeft toch wel aan hoe groot de invloed van dat nucleaire schijnland is. hun reden tegen de oorlog in irak waren hun belangen in irak en de steun aan die dictator die mensen gruwelijk behandelde. opzouten met frankrijk. laat ze maar lekker in hun sop gaar koken. ze doen straks niet meer mee in europa, hulde!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:46 schreef Laton het volgende:
[..]
We moeten australie veroveren...makkelijk te verdedigen
Tja, met een frans "nee" is onze stemming toch al enigzins obsolete geworden..
Nu krijg ik alsnog honger lul! Tja, beste reden voor is wmb Groot Britannie van hun schijnheilige veto af te helpen..meest zuigende land binnen de unie.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee juist niet. het feit dat men zo denkt geeft toch wel aan hoe groot de invloed van dat nucleaire schijnland is. hun reden tegen de oorlog in irak waren hun belangen in irak en de steun aan die dictator die mensen gruwelijk behandelde. opzouten met frankrijk. laat ze maar lekker in hun sop gaar koken. ze doen straks niet meer mee in europa, hulde!
An sich..maar mits referendum vind ik dat het ja kamp zich dient te bewijzen en daarin hebben ze voorlopig grandioos gefaald.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:47 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb wel zoiets van; als er geen goede reden is om tegen te stemmen, stem ik voor. De overtuigingsnoodzaak ligt bij het NEE-kamp, aangezien een grondwet op zichzelf w.m.b. een goed plan is.
Dat Holocaustverhaal is inderdaad al net zo bedroevend als de 'argumenten' over Turkijk e.d..
dan heb jij ook een goede reden om te stemmen voor 'ja!'quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:51 schreef Laton het volgende:
[..]
Nu krijg ik alsnog honger lul! Tja, beste reden voor is wmb Groot Britannie van hun schijnheilige veto af te helpen..meest zuigende land binnen de unie.
Laat me met rust jij kutuser!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan heb jij ook een goede reden om te stemmen voor 'ja!'
Dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:52 schreef Laton het volgende:
[..]
An sich..maar mits referendum vind ik dat het ja kamp zich dient te bewijzen en daarin hebben ze voorlopig grandioos gefaald.
ik heb een reden, die je toch niet aanneemt. en jij hebt een reden om 'ja' te stemmen. sorry voor je eigen verwarring. stem maar 'ja' straks. dan snijdt het mes aan twee kanten. wat wil je nog meer?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:54 schreef Laton het volgende:
[..]
Laat me met rust jij kutuser!![]()
* verward is..
Een bereklauw met satequote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb een reden, die je toch niet aanneemt. en jij hebt een reden om 'ja' te stemmen. sorry voor je eigen verwarring. stem maar 'ja' straks. dan snijdt het mes aan twee kanten. wat wil je nog meer?
jij hebt engeland ik heb frankrijk. en ik heb ijskoud bier en een frans ontbijtje morgen. dat is een versgebakken baguette, zoute roomboter en jam of jambon.quote:
Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen...ik ben veels te kansloos het gehele active topic lijstje aan het bevolken..quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij hebt engeland ik heb frankrijk.
schaam je niet, het is geen actieve fok!dag. slaap lekker zo en ik hoop echt dat je 'ja' gaat stemmen. maar wil je natuurlijk niet beďnvloeden, het moet uit jezelf komen om te begrijpen dat 'ja' zeker nú politiek en strategisch beter is.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 04:01 schreef Laton het volgende:
[..]
Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen...ik ben veels te kansloos het gehele active topic lijstje aan het bevolken..![]()
ik zou je niet laten leiden door de politiek in nederland waar je tegen bent. 'ja' zal de macht van frankrijk weghalen, en dat is iets wat zwaarder moet wegen nu.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 04:10 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik was niet van plan om te gaan stemmen maar toen ik pleefiguur Balkenende zag dacht ik; ja, ik ga keihard tegen die nietszeggende grondwet stemmen...
Precies, meneer hecht blijkbaar veel meer waarde aan het in het hoekje zetten van Frankrijk dan het belang van Nederland. En dan maar blijven zeuren over ''het domme volk'' dat nee zegt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 08:36 schreef addie84 het volgende:
En jij stemt voor een dergelijk verdrag met zoveel impact in de toekomst, alleen om chirac een hak te zetten?Het niveau van argumenten daalt met de dag..
krijgen we dat gehuil weer, start een krant ofzoquote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:14 schreef NLweltmeister het volgende:
Dat is misschien wel het meest trieste van die referendum, dat we geen onafhankelijke media meer hebben.
Nou inderdaad. Hoe de voltallige Nederlandse pers gisteren weer als een strontvlieg om Woutertje Bos heenhing. Een ding is mij wel duidelijk geworden. Referenda in Nederland zullen dankzij onze media nooit helemaal eerlijk verlopen...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:14 schreef NLweltmeister het volgende:
Dat is misschien wel het meest trieste van die referendum, dat we geen onafhankelijke media meer hebben.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:05 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Hoe de voltallige Nederlandse pers gisteren weer als een strontvlieg om Woutertje Bos heenhing. Een ding is mij wel duidelijk geworden. Referenda in Nederland zullen dankzij onze media nooit helemaal eerlijk verlopen...
Als ik netzo als de NPS, NOS, RVU en de IKON elk jaar een grote som geld zou krijgen om dagelijks rechtse propaganda uit te zenden op de publieke omroepen had ik dat ook zeker wel gedaan. Maar helaas is het allemaal weer zo geregeld dat alleen uiterst linkse clubjes dat kunnen doen....quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:14 schreef Laton het volgende:
[..]
krijgen we dat gehuil weer, start een krant ofzo
Meer dan die geldkloppers van de VVDquote:Op maandag 30 mei 2005 16:19 schreef m021 het volgende:
[..]
...tegen de koopzondag in Utrecht stemmenquote:Op zondag 29 mei 2005 22:48 schreef Tarak het volgende:
[..]
Eensch is!!! En complimenten voor dit originele argument!!
Bovendien moet ik ook nog voor de koopzondag in Utrecht stemmen!!
Doe er eens een ander bandje in..deze begint te vervelen..quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:26 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Als ik netzo als de NPS, NOS, RVU en de IKON elk jaar een grote som geld zou krijgen om dagelijks rechtse propaganda uit te zenden op de publieke omroepen had ik dat ook zeker wel gedaan. Maar helaas is het allemaal weer zo geregeld dat alleen uiterst linkse clubjes dat kunnen doen....
Begin er dan zelf niet over als je het antwoord al weet...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Laton het volgende:
[..]
Doe er eens een ander bandje in..deze begint te vervelen..
Wat een stierenstront zeg; of bedoel je soms dat er niks van die 'nee' klopt of zo ?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:05 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Hoe de voltallige Nederlandse pers gisteren weer als een strontvlieg om Woutertje Bos heenhing. Een ding is mij wel duidelijk geworden. Referenda in Nederland zullen dankzij onze media nooit helemaal eerlijk verlopen...
Ik denk dat de uitslag morgen anders was geweest als de media voorstanders en tegenstanders evenveel aandacht hadden gegeven en niet zoals nu 90% van de aandacht naar de voorstanders en ongeveer 10% naar de tegenstanders.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat een stierenstront zeg; of bedoel je soms dat er niks van die 'nee' klopt of zo ?
Volgens mij wel. Dan moet je wel een legitimatiebewijs meenemen en naar het stembureau gaan waar je staat ingeschreven.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:48 schreef DaMook het volgende:
Ik wil gaan stemmen morgen, maar ben het stembiljet kwijt. Is er een mogelijkheid om toch nog te stemmen zonder dat stembiljet ?
Ah dat zou mooi zijn, had daar zelf ook al aangedacht maar wist niet zeker of dat zou kunnen. Dan ga ik dat morgen gewoon proberenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:56 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Dan moet je wel een legitimatiebewijs meenemen en naar het stembureau gaan waar je staat ingeschreven.
Zelfs het buitenland valt het op:quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat een stierenstront zeg; of bedoel je soms dat er niks van die 'nee' klopt of zo ?
quote:Wilders will be a key factor if the Dutch No camp wins - Sunday Telegraph
If Geert Wilders was a rock star, his arrival would seem slightly over the top. As he steps into the square from his coach, fitted with darkened, bullet-proof windows and with VIP emblazoned on the side, he acknowledges the cheers.
Sunday Telegraph - 28 mei 2005 - By Toby Harnden in Hilversum
"You're the best," shouts Monique Feenstra, the owner of a Hilversum coffee shop. Her hero, dressed all in white except for a lime green tie, uses one hand to sweep back his bottle-blond hair, and the other to sign an autograph. "He's beautiful," coos Maria Geijsen, a pensioner.
The perma-tanned Mr Wilders is not a lead singer, however, but a maverick Right-wing MP who fronts his own party, Groep Wilders. His populist campaign will be a key factor if, as the opinion polls predict, the Dutch No camp that he supports wins Wednesday's referendum on the European Union constitution.
Mr Wilders, 42, spent eight months sleeping in a cell in a high-security prison after receiving death threats from Islamist groups before emerging for his No bus tour across the Netherlands. For security reasons, his stops are unannounced.
In opposing the constitution, Mr Wilders finds himself in an uneasy alliance with much of the Dutch Left, which sees it as undermining Holland's social model and traditional liberalism.
Both ends of the spectrum are feeding off a growing distrust of mainstream politicians and resentment over a lack of consultation on Europe. Mr Wilders's message about the evils of immigration and the loss of sovereignty to a European superstate is, he said inspired by Margaret Thatcher. "She rejected Europe very strongly and as a result today, because we were weak, the Dutch are paying Brussels what the British should pay. British people know their history and are sceptical about Europe. They are very wise and we can learn from them," he said.
Michael Howard, he believes, should have been bolder in the general election. "On immigration, the Conservatives should have played the card a bit stronger and earlier." It was in Hilversum, an affluent town 30 miles from Amsterdam, that the politician Pim Fortuyn, whose views Mr Wilders echoes, was killed three years ago.
Since then, immigration has been at the heart of political debate and Mr Wilders has made it the centrepiece of his campaign. With 1.7 million immigrants among a population of 16 million, Holland has the highest concentration of Muslims in the EU.
"I am not a xenophobe at all but I want to preserve our culture," he said. "Islam and democracy will never be compatible in the next thousand years. We should forget about a moderate Islam and instead invest in Muslim people and integrate them into our democracy. We have been too tolerant of intolerance.
"Immigration of non-Westerners should cease for the next five years. If you look at the lists of domestic violence, dependence on social schemes and crime, they are in the top three of all."
Miss Feenstra, 40, agreed. "Moroccans and Turks come over here, they don't work, don't speak Dutch and we pay for everything."
The despairing Yes campaign, according to the latest opinion poll, is trailing by 14 points at 43 per cent. Despite having the support of the government, main opposition parties, the unions and most of the media, the public is not responding to its entreaties.
"The government is running a very bad campaign," said Jan Paternotte, the chairman of Holland's Young Democrats and leader of a Yes team which is trailing Mr Wilders around the country in an attempt to reduce his impact.
"Every day, the prime minister or some senior minister says something stupid, like if it's No there will be another referendum next year to get the right answer." As he accepted a gift of his favourite Gouda from Bert van Vliet, the owner of a cheese shop, a confident Mr Wilders said that the murder of Mr Fortuyn had made it easier to break political correctness taboos on issues such as immigration.
"The Dutch are fed up with being ignored," he said. "There is a huge gap between the political elite and the vox populi. People want to listen to me, get a signature, a picture and discuss why they should vote against this. I feel very happy."
kom maar met je bron.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:55 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk dat de uitslag morgen anders was geweest als de media voorstanders en tegenstanders evenveel aandacht hadden gegeven en niet zoals nu 90% van de aandacht naar de voorstanders en ongeveer 10% naar de tegenstanders.
Ja, er draaien spotjes inderdaad. Die gewoon zijn ingekocht. Dan had hij meer zendtijd moeten kopenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:45 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2005/05/23/het-wordt-genant
Ik hou ook niet van referenda, maar nu thuisblijven is zonde van m'n stem.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:13 schreef Heerlijkheid het volgende:
ik ga niet... ben faliekant tegen referenda
Leg even uit als je wil?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:24 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik hou ook niet van referenda, maar nu thuisblijven is zonde van m'n stem.
Yeah right en dat is objectief ?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:45 schreef DionysuZ het volgende:
http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2005/05/23/het-wordt-genant
Interessante visie. Maar om dit plan te laten slagen moeten ook echt alle ja-stemmers thuisblijven.quote:Voorstander grondwet kan beter thuisblijven
Een dag voor het referendum over de Europese grondwet lijkt de strijd al beslist in het voordeel van het nee-kamp. Alleen een massaal thuisblijven van de voorstanders zou de ontwerptekst nog kunnen redden.
Door woensdag niet te gaan stemmen, kunnen de voorstanders er wellicht voor zorgen dat de opkomst onder de dertig procent blijft. In dat geval zullen CDA en PvdA, die samen een Kamermeerderheid vormen, de uitslag van het referendum niet zonder meer overnemen. Er is dan dus een mogelijkheid dat het parlement voor de grondwet stemt, ook al is een meerderheid van de kiezers tegen. De opkomstdrempel hebben de fracties enkele maanden geleden al opgeworpen.
In theorie lijkt massaal thuisblijven daarom het beste dat de voorstanders kunnen doen. 'Het klinkt triviaal, maar zo is het feitelijk wel', bevestigt een onderzoeker van bureau TNS NIPO. De kans dat de voorstanders het gat nog weten te dichten door naar de stembus te gaan, lijkt immers verkeken volgens de meest recente peilingen.
Maurice de Hond verwacht dat 59 procent van de kiezers de grondwet zal verwerpen. TNS NIPO houdt het op 58 procent. Naast de groep die zijn stem al heeft bepaald, zijn er kiezers die zeggen te gaan stemmen maar nog niet weten wat. Alleen als dit deel van het electoraat massaal voor een "ja" kiest, zou het nog een nek-aan-nekrace kunnen worden. Dit scenario lijkt echter onwaarschijnlijk.
De kans dat voorstanders het opkomstpercentage kunnen laten zakken tot beneden de 30 procent door thuis te blijven, is groter. Volgens De Hond zal iets minder dan 50 procent van de kiesgerechtigden opkomen, waarvan ruim 40 procent voorstander is. Zonder de voorstanders zou de opkomst daarom rond de kritieke grens komen.
Boris Van der Ham, D66-Kamerlid en één van de initiatiefnemers van het referendum, wil evenwel niets weten van thuisblijven. Hij vindt het de 'morele plicht' van kiezers om naar de stembus te gaan, ook al is zijn partij voorstander van de grondwet. 'Ik ben blij dat het debat over Europa op gang is gekomen en vooral geďntereseerd in een hoge opkomst', aldus Van der Ham. 'Ook al is het dan nee.'
Bron
Verkrachting van democratische principes noem ik dit.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:02 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Interessante visie. Maar om dit plan te laten slagen moeten ook echt alle ja-stemmers thuisblijven.
Na het referendum van morgen zullen de meeste partijen niet zo snel meer een referendum uit schrijven. Is dit referendum toch nog ergens goed voorquote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:08 schreef zakjapannertje het volgende:
ben het met Van der Ham eens, het is voor mij ook een morele plicht al ben ik er persoonlijk tegen referenda maar ik leg me neer bij wat de overheid heeft besloten, het referendum zelf houden of niet moet op een andere manier worden beslist
Hoezo? We zijn toch vrij in de keuze om wel of niet te gaan stemmen. Als alle ja-stemmers zouden besluiten thuis te blijven, dan is dat hun goed recht. Maar het ligt niet in de aard van de ja-stemmer om het referendum op deze manier te beďnvloeden, in tegenstelling tot de nee-stemmers die de grootste flauwekul bedenken om maar nee te kunnen stemmen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:06 schreef speedfreak1 het volgende:
Verkrachting van democratische principes noem ik dit.
Ik ben geen voorstander van referenda. Maar nu besloten is wel een referendum te houden, vind ik het zonde als ik geen gebruik maak van mijn stem. De vraag gaat immers niet over het al dan niet gebruik maken van referenda.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:27 schreef Heerlijkheid het volgende:
Leg even uit als je wil?
Wanneer zei hij dat?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:08 schreef zakjapannertje het volgende:
ben het met Van der Ham eens, het is voor mij ook een morele plicht al ben ik er persoonlijk tegen referenda maar ik leg me neer bij wat de overheid heeft besloten, het referendum zelf houden of niet moet op een andere manier worden beslist
Ik moet zeggen dat ik aan die optie wel gedacht hebquote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:02 schreef NewOrder het volgende:
Interessante visie. Maar om dit plan te laten slagen moeten ook echt alle ja-stemmers thuisblijven.
Maar dat zegt misschien iets over jouw msn-lijstquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:00 schreef paultjuhhh het volgende:
iedereen op m'n MSN + omgeving stemt nee
Dank ! Oh grote denker!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:07 schreef HiZ het volgende:
Ik zou van Wilders nog geen tweedehands aansteker kopen. En dat beeld werd vorige week vrijdag toen ik hem live zag nog eens bevestigd.
quote:>Aan allen,
>>
>>Je gaat toch zeker wél stemmen op 1 juni? Je weet wel, wegens de
>>Europese Grondwet!
>>
>>Heb je de folder ontvangen? Weet je alle "ins and outs" om goed
>>voorbereid te gaan stemmen en heb je een juist beeld van wat en hoe
>>het moet gaan worden, maar vooral: wat het JOU oplevert? NEE DUS!!
>>In de folder en overige info wordt met geen woord gerept over wat
>>dit jou en mij zal gaan kosten! Ze kijken wel uit, want wat hebben
>>ze al een geld verknoeid aan de Euro en Europa.
>>
>>Hoorde ik het goed dat de Euro is verouderd en dat er nieuw geld
>>gemaakt moet gaan worden? Wat een stel onbenullen want toen de
>>gulden er nog was waren er nog steeds muntjes van Wilhelmina in
>>omloop (1948!) en die deden het ook nog best.
>>
>>Weet je dat Nederland (lees Den Haag) ca 480(!!) euro per inwoner
>>afdraagt aan de EU als "contributie"?Weet je ook dat Frankrijk en
>>Duitsland slechts ca 27 Euro betalen?? En dat Belgie in Ierland ca
>>48 euro KRIJGT??!! Als je wel eens via Breda naar Belgie rijdt moet
>>je al die gigantische betonconstructies zien net vóór Antwerpen!!
>>Heb jij en ik betaald!!! En hou je hart én portomonnee maar vast!!!
>>
>>Groene stroom gaat duurder worden als gewone stroom omdat de
>>subsidie stopt?? Wat doen ze dan met al die woekerwinsten? Waar
>>blijft ons belastingeld dan? Weet je wat je voor een kilowatt/uur
>>stroom betaalt? Waarschijnlijk iets tussen 30 en 40 eurocent. In
>>Frankrijk betaalt men 9,5 eurocent per kilowatt/uur!!! Stroomprijs
>>gekoppeld aan olieprijs? OPLICHTERS ZIJN HET!! Ik zeg mijn groene
>>stroom contract op!
>>
>>Een gezin uit Musselkanaal ging naar Canada voor een nieuwe
>>toekomst. Ondanks alle goede voorbereidingen liep het tegen en
>>moesten ze na 8 maanden het land uit en kwamen terug in
>>Musselkanaal. En wat denk je? Geen woning, geen uitkering, worden
>>overal afgewezen en/of weggestuurd. Ze zitten nu in een caravan bij
>>familie en krijgen eten van familie, vrienden en kennissen. Hadden
>>ze dan terug moeten komen met zwartgeverfde gezichten zodat ze dan
>>misschien wél een woning, inrichting, (gas, water en licht hoef je
>>niet te betalen), zakgeld, en misschien ook nog een auto zouden
>>kunnen krijgen?
>>
>>De buitenlandse hulpbehoevende krijgt de zelfde(?!) rechten als jij
>>en ik, DUS: hebben jij en ik dezelfde rechten als die buitenlandse
>>hulpbehoevende??? Kom er maar eens om en als je er wat van zegt
>>zijn de rapen helemaal gaar.
>>
>>En wat te denken van dat geintje met die Tom de Graaf die met alle
>>geweld een "gekozen burgemeester" wilde? Ik vroeg mij wel eens af
>>welk kostenplaatje daaraan zou hangen. En volgens mij kun je beter,
>>als een burgemeester nodig is, dat per plaats langzamerhand
>>invoeren en leren van "onvolkomenheden". Toen die boel klapte en
>>meneer opstapte bleek er 1,2 miljard (!!!) euro vrij te komen voor
>>onderwijs en zorg. Stel dat daarvoor een referendum zou zijn
>>geweest, wat had JIJ dan gekozen? Voor zo'n "bestuurlijke
>>vernieuwing" of voor onderwijs en zorg??!!
>>
>>Den Haag heeft haar huishoudboekje niet in orde. Als jij 100 euro
>>per week in te komen hebt kun je maximaal 100 euro per week
>>besteden. Geef je te veel uit, dan komt er uiteindelijk een man met
>>een tas en een zwarte hoed en die neemt jouw TV mee. Den Haag
>>krijgt 1 miljoen binnen en geeft 2 miljoen uit (of nóg méér) en wat
>>ze te kort komt plukken ze bij jou en mij weer vandaan. Wij hebben
>>60 jaar met bloed, zweet en tranen gewerkt aan de opbouw van
>>Nederland en in 2 jaar hebben ze dat naar de bliksem geholpen. Was
>>"Paars-1" en Paars-2" dan wel zo slecht? Persoonlijk vond ik Wim
>>Kok een goede en representatieve premier (als je terug denkt met
>>wat er nu aan de hand is!) en kijk nu eens wat een stel
>>stripfiguren over onze toekomst beslist!!
>>
>>NEDERLAND IS VERROT!! Het is tijd dat we ophouden met de ZWIJGENDE
>>MEERDERHEID te zijn!! Ga stemmen en stem NEE. Laat langs deze weg
>>Balkenende weten dat we hem en zijn kabinet zat zijn!! Zorg met
>>elkaar op 1 juni voor een enorme opkomst en een overduidelijk
>>NEEnaar Den Haag. Hij is bang dat Nederland (lees: hijzelf !!) zijn
>>gezicht verliest binnen de EU. HET ZIJ ZO!! Wat te denken van de
>>Zwitsers? En van de Engelsen en de Denen die geen Euro willen?? En
>>bovendien: Gezichtsverlies?? De gewone man in de EU zit te kijken
>>wat de Fransen en Hollanders gaan doen. Ga je niet stemmen, krijgen
>>de JA-stemmers een grotere verhouding t.o.v. de NEE-stemmers. Als
>>de Nederlandse stem echt zo belangrijk is binnen de EU dan hebben
>>jij en ik NU de kans.
>>
>>Let wel: Jij en ik zijn NIET tegen vooruitgang, echter is dit VOOR
>>ONS zeer zeker GEEN vooruitgang!!! Ook zijn jij en ik niet tegen
>>het helpen van de hulpbehoevende medemens, integendeel. Maar er
>>zijn ook hulpbehoevende echte "Hollandse(!)" medemensen en die
>>worden stelselmatig de deur gewezen! SCHANDE!!
>>
>>Stel dat Den Haag zich toch durft te veroorloven om een
>>overweldigend NEEnaast zich neer te leggen is het misschien wel
>>tijd om het hele land plat te leggen en Den haag op deze wijze te
>>dwingen om naar het volk te luisteren!! Samen zijn we sterk! Kijk
>>maar in de geschiedenis!! Gaan jij en ik geschiedenis schrijven en
>>de toekomst van jouw en mijn land vorm geven en hoevee langer
>>accepteren wij nog het gepruts in en van Den Haag?
>>
>>Jazeker! Ik ben boos! En Den Haag: Fuck You!!
>>
>>Stuur deze mail zoveel mogelijk door. (kan in no-time héél
>>Nederland rond zijn!)
>>
>>Met vriendelijke groet,
net op 2 zeiden ze dat het nog 59% tegen wasquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:22 schreef evert het volgende:
laatste peiling in NOVA zo dadelijk: ja kamp wint stemmen en loopt snel in.
Wil je het serieus weten?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:21 schreef paultjuhhh het volgende:
wat vinden jullie van deze email :
* ChrisJX wint met vijfmaal JAquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:26 schreef veekeend het volgende:
Het wordt een duidelijke NEE, met 3 volmachten hier. Dus viermaal
Polls zijn zo 2004quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Alles wijst op een NEE trouwens, heb op vele sites polls gezien. Zegt niet alles, maar al die polls wezen op een overgroot NEE.
Polls zijn zo elk uurquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Polls zijn zo 2004
Maar ik zeg maar zo: alle nee-stemmers kunnen er nog rustig een nachtje over slapen
Wat eik ook wel humor is, is constant zeggen dat je het ene gaat doen en dan massaal het anderePubliciteit verzekerd
Anders kijk je ff wat meer naar bovenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:45 schreef Falco het volgende:
Wat is de waarde van polls?
Op nu.nl lees ik dat het nee-kamp 62% heeft. Ik vind 8% toch een vrij groot verschil eerlijk gezegd.
Een beetje Moslim heeft 5 stemmen.quote:
Dat is de spirit!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:19 schreef buzzer het volgende:
ja, ik ga morgen op zeker stemmen. Ik heb nog nooit verzaakt en ook nu niet
dikke lolquote:
Ik zei ook niet dat ik volmachtsstemmen hadquote:Op woensdag 1 juni 2005 08:55 schreef DionysuZ het volgende:
dikke lol. Je mag maar 2 volmachtstemmen per persoon hebben.
staat ook online hoorquote:Op woensdag 1 juni 2005 09:11 schreef DionysuZ het volgende:
ik ben trouwens voor mijn vriendin, die tijdelijk zonder computer zit, naar het gemeentehuis gegaan met het doel thuis te komen met het boekwerk de EU grondwet, aangezien onze regering verplicht is ons die te leveren als we daarom vragen. Bij het gemeentehuis hadden ze alleen maar een inkijk exemplaar, maar kon ik wel een bestelblaadje invullen. Nou, ingevuld en nu, een aantal weken later, heb ik nog steeds niets in de bus! Ik vind dat niet kunnen
als je leest dan zie je dat mijn vriendin tijdelijk geen toegang heeft tot een computer, behalve bij mij maar daar is het niet mogelijk om het hele boekwerk te lezen binnen een redelijke tijd. Verder zijn er voldoende mensen die ook geen computer hebben en graag het ding willen lezen.quote:
ow.dan stem je toch gewoon NEE, zit je altijd goedquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:09 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
als je leest dan zie je dat mijn vriendin tijdelijk geen toegang heeft tot een computer, behalve bij mij maar daar is het niet mogelijk om het hele boekwerk te lezen binnen een redelijke tijd. Verder zijn er voldoende mensen die ook geen computer hebben en graag het ding willen lezen.
bij mij hebben ze nog nooit gevraagd om identificatie en kon ik zonder problemen stemmen. Officieel moet je het inderdaad wel bij je hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:45 schreef imago het volgende:
Wil ik eens een keer stemmen, kan ik m'n paspoort niet vinden
Dat is niet het punt, elke gemeente moet de exemplaren hebben liggen om weg te geven aan de burgers als ze er om vragen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:01 schreef paultjuhhh het volgende:
staat ook online hoor
Dan moet men daar beter rekening mee gaan houden. Als je zegt dat elke gemeente ze heeft liggen dan moet je er van tevoren voor zorgen dat er in elke gemeente 10 boekwerken liggen per elke 10.000 inwoners. Aan de hand van de omloopsnelheid kan je dan precies bepalen wanneer een gemeente bijgevuld kan worden, dit kan je dan doen vanuit de voorraad die je hebt opgeslagen en door de uitloop van de voorraad te analyseren weet je precies wanneer je op zal raken en kan je van tevoren alweer een nieuwe batch bestellen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:02 schreef zakjapannertje het volgende:
mja, men had dit niet verwacht eigenlijk, dat zoveel mensen de grondwet zelf wilden lezen in boekvorm of cd-rom-vorm, men kon het nauwelijks bijhouden, zal ongetwijfeld wel gebeuren als landelijke referenda vaker werden gehouden
Ik heb net gestemd en er is niet om een paspoort gevraagdquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:45 schreef imago het volgende:
Wil ik eens een keer stemmen, kan ik m'n paspoort niet vinden
vragen ze volgens mij bijna nooitquote:Op woensdag 1 juni 2005 14:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb net gestemd en er is niet om een paspoort gevraagd
met als motivatie: bureaucratie boven democratie?quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:32 schreef HiZ het volgende:
Ik ga over een uurtje of anderhalf 2 ja-stemmen uitbrengen. Heb hier op mijn werk nog 3 mensen overkunnen halen tot 'ja'.
Heb je dat draadje over de Brusselse bemoeienissen met de hypotheekrenteaftrek ook gelezen? Kortom, je hebt vast nog wel een paar uur om de schade weer ongedaan te maken.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:32 schreef HiZ het volgende:
Ik ga over een uurtje of anderhalf 2 ja-stemmen uitbrengen. Heb hier op mijn werk nog 3 mensen overkunnen halen tot 'ja'.
Ik heb een beter idee: laten we allemaal VOOR gaan stemmen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:21 schreef paultjuhhh het volgende:
Laten we allemaal JA gaan stemmen wordt het nog spannend![]()
toch nee..vertel?quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:27 schreef zoalshetis het volgende:
het is tóch een 'nee' geworden. was er wel tot 8 uur vanochtend mee bezig.
Dat vroeg ik me dus af, kon je uberhaupt blanco stemmen en zo ja, hoe?quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:34 schreef ChrisJX het volgende:
Zijn er nog mensen die blanco hebben gestemd? Ik hoorde in de trein iemand vertellen dat je dat deed door de voor en tegen knop tegelijk in te drukken
Was net op het nieuws, ja het kan, er zit namelijk ook een blanco knopje (verstopt) op de stemcomputerquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:43 schreef Perzikje het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus af, kon je uberhaupt blanco stemmen en zo ja, hoe?
2 keer NEE is toch JA?quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:48 schreef DionysuZ het volgende:
nietes! 2x op de NEE duwen en dan op de rode knop is blanco
Met als motivatie dat een klein beetje democratie meer altijd nog beter is dan geen democratie vergroten.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:34 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
met als motivatie: bureaucratie boven democratie?
Ja, dat heb ik gelezen. Maar ten eerste is dat niet iets waar Brussel over gaat, en ten tweede zou het een reden te meer zijn om 'voor' te stemmen. Ik ben namelijk tegen de hypotheekrenteaftrek.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:34 schreef Saleheim het volgende:
[..]
Heb je dat draadje over de Brusselse bemoeienissen met de hypotheekrenteaftrek ook gelezen? Kortom, je hebt vast nog wel een paar uur om de schade weer ongedaan te maken.![]()
gewoon leeg formulier indienenquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gelezen. Maar ten eerste is dat niet iets waar Brussel over gaat, en ten tweede zou het een reden te meer zijn om 'voor' te stemmen. Ik ben namelijk tegen de hypotheekrenteaftrek.
P.S. ik heb geen flauw idee hoe je hier in Amsterdam blanco moet stemmen?
Nee maar het geeft wel aan wat Brussel wil. Bemoeienis met alles wat ze niet aangaat.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gelezen. Maar ten eerste is dat niet iets waar Brussel over gaat, en ten tweede zou het een reden te meer zijn om 'voor' te stemmen. Ik ben namelijk tegen de hypotheekrenteaftrek.
P.S. ik heb geen flauw idee hoe je hier in Amsterdam blanco moet stemmen?
ik zou willen dat Brussel die hypotheekrenteaftrek kon afschaffen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:06 schreef Saleheim het volgende:
[..]
Nee maar het geeft wel aan wat Brussel wil. Bemoeienis met alles wat ze niet aangaat.
In Amsterdam moet je blanco stemmen door niets in te kleuren hoorde ik op het nieuws.
kan als er maar een goed alternatief wordt aangeboden waar niemand extra benadeeld wordtquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
ik zou willen dat Brussel die hypotheekrenteaftrek kon afschaffen.
Kan makkelijk, laagste tariefgroep van de inkomstenbelasting verlagen naar 28% of zoquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:20 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
kan als er maar een goed alternatief wordt aangeboden waar niemand extra benadeeld wordt
Mja, Limburgers en Nederlandquote:Op woensdag 1 juni 2005 22:40 schreef ChrisJX het volgende:
Kutland
Ja, vertel eens, wat is daarmeequote:
Ach, bemoeienis is er sowieso al veel te veel. Of die nu Nederlands is of Europees kan me aan m'n reet roesten.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:06 schreef Saleheim het volgende:
[..]
Nee maar het geeft wel aan wat Brussel wil. Bemoeienis met alles wat ze niet aangaat.
In Amsterdam moet je blanco stemmen door niets in te kleuren hoorde ik op het nieuws.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |