Nee hoor, we waren alleen zo gefixeerd op ons referendum dat we niet doorhadden dat onze invloed in Europa toch al niet van belang was. Nu staan we weer met beide benen op de grond.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:14 schreef HiZ het volgende:
Over 3 dagen hebben wij nog een referendum in Nederland. Maar de waarde daarvan is wel heftig gedevalueerd.
Des te meer landen die tegenstemmen, des te moeilijker het wordt om deze zaak uit te onderhandelen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:23 schreef Sidekick het volgende:
Nee hoor, we waren alleen zo gefixeerd op ons referendum dat we niet doorhadden dat onze invloed in Europa toch al niet van belang was. Nu staan we weer met beide benen op de grond.
Helemaal waar. Nu Frankrijk tegen heeft gestemd zal onze uitslag helemaal niet meer representatief zijn, want alle ja-stemmers gaan nu natuurlijk niet stemmen. Op die manier krijgen we een vertekend beeld. Daarom neem ik de uitslag van het referendum niet meer serieus. Dat moet de regering ook maar niet doen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:35 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
IDD ..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vive La France![]()
alle ' hoog opgeleide ' JA stemmers blijven nu thuis .. mooi![]()
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:39 schreef Shreyas het volgende:
Daarom neem ik de uitslag van het referendum niet meer serieus. Dat moet de regering ook maar niet doen.
mooiquote:Op zondag 29 mei 2005 22:46 schreef Boosoog het volgende:
[afbeelding]
. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé ! Contre nous de la tyrannie, L'étendard sanglant est levé ! L'étendard sanglant est levé ! Entendez-vous dans les campagnes Mugir ces féroces soldats ? Ils viennent jusque dans nos bras Egorger nos fils et nos compagnes
[afbeelding]
Eensch is!!! En complimenten voor dit originele argument!!quote:Op zondag 29 mei 2005 22:42 schreef CeeJee het volgende:
Echt wel. Wanneer krijg je ooit nog de kans het in een keer eens te zijn met Frankrijk, Marcel van Dam, de SP en Geert Wilders ?
Hmm.. in een ander topic zeg je dat je tegen het referendum bent. Geldige reden om niet te stemmen, kennelijk.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:24 schreef the_disheaver het volgende:
(..)
Dat je niet weet wat de grondwet inhoud, als je twijfeld, als je tegen het referendum bent, dat zijn geldige redenen om niet te gaan stemmen.
(..)
Ik ga dus zeker stemmen!
en waarom zouden nee-stemmers dan wél op moeten komen dagen volgens jou?quote:Op maandag 30 mei 2005 02:01 schreef machteld het volgende:
'JA' stemmen heeft geen zin meer, de grondwet is al weggestemd.
Dus 'JA' stemmers, blijf maar lekker thuis; misschien dat bij een te lage opkomst het referendum niet meer telt.
Je kunt blanco stemmenquote:
Ik geloof niet dat onze regering een ondergrens heeft gesteld aan het aantal stemmers qua opkomst?quote:Op maandag 30 mei 2005 02:01 schreef machteld het volgende:
'JA' stemmen heeft geen zin meer, de grondwet is al weggestemd.
Dus 'JA' stemmers, blijf maar lekker thuis; misschien dat bij een te lage opkomst het referendum niet meer telt.
CDA: 30% opkomst, 60% NEE om het resultaat over te nemenquote:Op maandag 30 mei 2005 03:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat onze regering een ondergrens heeft gesteld aan het aantal stemmers qua opkomst?
Helemaal fout.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:35 schreef Koos Voos het volgende:
alle ' hoog opgeleide ' JA stemmers blijven nu thuis .. mooi
Dat denk ik dus ook telkens... Maar ik ben wel benieuwd en vind het leuk om te volgen hoe dit afloopt.quote:Op maandag 30 mei 2005 10:19 schreef m021 het volgende:
[..]
Helemaal fout.
Alle om-slechte-redenen-NEE-stemmers denken nu dat het een gestreden strijd is en blijven thuis. De JA-stemmers snappen echter dat ze gewoon moeten stemmen.
Tip: lees je in in de feiten en luister niet naar propaganda.quote:Op maandag 30 mei 2005 10:29 schreef Wolkje het volgende:
Ja, natuurlijk ga ik nog stemmen.
Ik twijfel alleen nog of het ja of nee wordt![]()
quote:Uw opvattingen komen voor
80%
overeen met de Grondwet.
Ik denk ut niet. Of je moet een voorstander van een centrale oppermachtige superoverheid zijn.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:14 schreef m021 het volgende:
[..]
Tip: lees je in in de feiten en luister niet naar propaganda.
Dan kom je vanzelf bij JA uit.![]()
Wehehe ik had 26% overeenkomstquote:Op maandag 30 mei 2005 11:18 schreef paultjuhhh het volgende:
gewoon ff naar http://www.referendumwijzer.nl gaan, dan weet je het he, ik had
[..]
Er zijn nog meer referendumwijzers, die nog eens allemaal verschillende resultaten geven ook. Degene die jij hebt geraadpleegd is de meest sturende van allemaal, zelfs verstokte tegenstanders komen nog op ja uit. Het is domweg niet het middel om je mening te bepalen, maar slechts een domme propagandastunt.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:18 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:18 schreef Croupouque het volgende:
Natuurlijk ga ik stemmen. En nog 'ja' ook.
quote:Op maandag 30 mei 2005 11:21 schreef speedfreak1 het volgende:
Degene die jij hebt geraadpleegd is de meest sturende van allemaal
quote:Misschien is het een idee om een actieve rol te gaan spelen in de campagne tegen de Europese Grondwet.
Zo, 20% tegen. Dat is wel veel. Jij stemt dus tegen neem ik aan?quote:Op maandag 30 mei 2005 11:18 schreef paultjuhhh het volgende:
Typisch dat als er een nee-stem voor de deur staat er gesproken wordt van een oneerlijk referendum. In welk opzicht oneerlijk? De massa oneigenlijke beschuldigingen aan het adres van de nee-stemmers, de enorme hoeveelheid sentimentele ongefundeerde prietpraat van de voor-stemmers, de aantoonbare leugens van politici die voor zijn?quote:Op maandag 30 mei 2005 11:24 schreef Stranger het volgende:
Ik ga niet stemmen, ik vind dat het hele idee van dit referendum verkeerd is aangepakt. De populariteitsstrijd en propaganda beinvloeden teveel mensen om uberhaupt van een eerlijk referendum te spreken. Deze Amerikaanse praktijken zijn walgelijk en is negatief voor de mensen die zich daadwerkelijk hebben verdiept in de nieuwe grondwet en zo een stem hebben gevormd.
Verder komt het nu over als een keuze van 'lesser of two evils'. Ik hoop dat het kabinet hierom ook het referendum naast zich neer legt, zoals het hoort, nutteloos stukje 'politiek'.
En dat is dan eigen vrijwillige solidariteit in plaats van afgeperste solidariteit.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:02 schreef Koos Voos het volgende:
Laten we 1 juni solidair zijn met onze Franse broeders en zusters![]()
Ik was zelf ook van plan tegen te stemmen, om de goede beweegredenen, maar omdat ik onder andere aan reacties hier op fok (wat ik 'hoger' schat dan de gemiddelde persoon in de samenleving), al genoeg mensen zie die om verkeerde beweegredenen stemmen (voor én tegen), zaken die niets met de grondwet te maken hebben, vind ik dit referendum stompzinnig en waardeloos. Een massale tegenstem zou echt niet uitblijven, en nieuwe onderhandelingen kunnen zeker geen kwaad, maar gewoon uit de infantiliteit van het nederlandese klapvee weiger ik te stemmen. Ja, ik weet dat dit ook kinderachtig klinkt.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:58 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Typisch dat als er een nee-stem voor de deur staat er gesproken wordt van een oneerlijk referendum. In welk opzicht oneerlijk? De massa oneigenlijke beschuldigingen aan het adres van de nee-stemmers, de enorme hoeveelheid sentimentele ongefundeerde prietpraat van de voor-stemmers, de aantoonbare leugens van politici die voor zijn?
Stem JA zou ik zeggen. Als de ja/nee kampen een beetje eerlijk waren verdeeld zou ik zeggen: groot gelijk dat je ontevreden bent over het referendum, stem blanco.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:51 schreef Karboenkeltje het volgende:
Met andere woorden, ik twijfel tussen JA en niet stemmen.
De mogelijkheid om een negatieve score te behalen zegt helemaal niets over de onpartijdigheid van de stemwijzer. Referendumwijzer.nl is zwaar sturend met vragen waar je eigenlijk vaak al voor ben. Zonder kennis die wat dieper op de punten in gaat ben je vaak geneigd om 'voor' te stemmen.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:32 schreef m021 het volgende:
Bij referendumwijzer.nl kunnen er zeker wel negatieve resultaten worden gehaald, ik heb tegenstanders gezien die een score van 23% hadden. Bij de andere stemwijzers (die jij minder sturend vindt) is het echter bijna onmogelijk om een 'JA' te krijgen. Sterker nog, echtereferendumwijzer.nl (de ergste van allemaal) raadt je zelfs het volgende aan:
Hij is niet voor, hij twijfelt. Niet stemmen helpt helemaal niemand.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:28 schreef m021 het volgende:
Maar aangezien het nee-kamp nu zo in opmars is, zou blanco waarschijnlijk het nee-kamp helpen. En aangezien je vóór bent, wil je dat waarschijnlijk niet.
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:18 schreef Croupouque het volgende:
Natuurlijk ga ik stemmen. En nog 'ja' ook.
Ik vind de stemwijzer van stichting Eurodusnie nog veel sturender. Daar verdraaien ze zelf je antwoorden zodat je uiteindelijk altijd op een negatief advies uitkomt.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:21 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Er zijn nog meer referendumwijzers, die nog eens allemaal verschillende resultaten geven ook. Degene die jij hebt geraadpleegd is de meest sturende van allemaal, zelfs verstokte tegenstanders komen nog op ja uit. Het is domweg niet het middel om je mening te bepalen, maar slechts een domme propagandastunt.
Het komt er dus gewoon op neer dat dit soort instrumenten breed gezien niet het juiste middel zijn om je mening te bepalen. Helaas zetten de makers ervan er wel bij dat het een zeer goed middel is.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:54 schreef kume het volgende:
[..]
Ik vind de stemwijzer van stichting Eurodusnie nog veel sturender. Daar verdraaien ze zelf je antwoorden zodat je uiteindelijk altijd op een negatief advies uitkomt.
quote:Spotje van eunee.nl
De euro zou het leven niet duurder maken en met de grondwet blijven we baas in eigen huis. Gelooft u het nog?
Ik ben hartstikke voor. Ik ben alleen tegen het referendum in deze gevallen.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:56 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Hij is niet voor, hij twijfelt. Niet stemmen helpt helemaal niemand.
Ik vind het nog altijd BELACHELIJK. Het is verdomme een democratie! 50% + 1 stem moet altijd genoeg zijn. Laat wel weer zien hoe serieus het CDA de burger neemtquote:Op maandag 30 mei 2005 13:59 schreef Koos Voos het volgende:
CDA verlaagt grens voor overname uitslag referendum
DEN HAAG - Het CDA zal ook bij een uitslag van 55 procent voor of tegen zich bij het oordeel van de Nederlandse bevolking over de Europese grondwet neerleggen. Tot voor kort hield de partij nog vast aan een grens van 60 procent, maar volgens fractievoorzitter Verhagen is een uitslag zoals die in Frankrijk ook voor het CDA bindend. De Franse bevolking sprak zich zondag met een meerderheid van 55 procent uit tegen de grondwet.
Verhagen maakte zijn 'bijstelling' maandag bekend voor Radio 1. Zaterdag had hij voor het CDA-congres in de Utrechtse Jaarbeurs nog duidelijk gesteld dat zijn partij bij een uitslag onder de 60 procent altijd voor de grondwet zou stemmen. Volgens de woordvoerder van Verhagen ging het echter om een richtsnoer. Wel zal zijn fractie vasthouden aan een ondergrens voor de opkomst bij het Nederlandse referendum op 1 juni van 30 procent.
verstandig![]()
Ja, maar hypocritie zijn we van het CDA gewend he.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:28 schreef Juichtoon het volgende:
Ik vind het nog altijd BELACHELIJK. Het is verdomme een democratie! 50% + 1 stem moet altijd genoeg zijn. Laat wel weer zien hoe serieus het CDA de burger neemt![]()
Ben helemaal met je eens. Ik zou thuisblijven als ik jou was. Het referendum heeft voor de voorstemmers geen zin meer.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:27 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke voor. Ik ben alleen tegen het referendum in deze gevallen.
Je kan ook op een wat minder opzichtige manier zeggen dat je wil dat de voorstemmers thuisblijven zodat het nee-kamp terrein wint.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:46 schreef kenz het volgende:
Ben helemaal met je eens. Ik zou thuisblijven als ik jou was. Het referendum heeft voor de voorstemmers geen zin meer.![]()
Ach, het is niet verwonderlijk dat het NEE kamp terrein wint. De mensen voelen zich nu vrijer dan gisteren om TEGEN te stemmen. Bovendien heb ik de indruk dat door de discussies de afgelopen tijd meer mensen enigszins kennis hebben genomen van de grondwet. En ja, als je het dan goed tot je door laat dringen wat er dan gebeurt, is het niet raar dat er meer TEGEN stemmers komenquote:Op maandag 30 mei 2005 15:04 schreef m021 het volgende:
[..]
Je kan ook op een wat minder opzichtige manier zeggen dat je wil dat de voorstemmers thuisblijven zodat het nee-kamp terrein wint.![]()
Bij een 'nee' zullen Marijnissen en Wilders triomfantelijk verkondigen dat ze gelijk hadden, gun je ze dat dan wel?quote:Op maandag 30 mei 2005 15:09 schreef Nolius het volgende:
Weet je wat het is: ik ga zeker stemmen. En ik ben voornemens om 'ja' te stemmen. Alleen zit ik dan nog met het probleem dat ik die gore rotkoppen van Hoogervorst en Zalm zo grijzend 's avonds op het Journaal zal zien verkondigen hoe goed ze campagne hebben gevoerd als het inderdaad 'ja' zal worden![]()
En dat gun ik die VVD-kuttekoppen dus niet![]()
Bij een NEE zal de Nederlandse bevolking de grote winnaar zijn. Niet de politici...quote:Op maandag 30 mei 2005 16:19 schreef m021 het volgende:
[..]
Bij een 'nee' zullen Marijnissen en Wilders triomfantelijk verkondigen dat ze gelijk hadden, gun je ze dat dan wel?
Buiten dat ik op een persoon heb gestemd en het nog altijd jammer vind dat ik daarmee automatisch ook een partij steun heb ik in ieder geval niet op een partij gestemd vanwege hun standpunt omtrent deze grondwet. Dat is ook het grote manco van onze democratie imo, programmapunten worden tijdens de coalitievorming met het grootste gemak uitgeruild en later weer verkwanseld, waaronder ook de punten die sommige kiezers wellicht zeer belangrijk vinden.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:51 schreef Karboenkeltje het volgende:
Hallo! Ik stem toch verdomme niet voor niets op een bepaalde partij bij de landelijke verkiezingen!?
Jazeker, van Hartequote:Op maandag 30 mei 2005 16:19 schreef m021 het volgende:
[..]
Bij een 'nee' zullen Marijnissen en Wilders triomfantelijk verkondigen dat ze gelijk hadden, gun je ze dat dan wel?
Jij hebt dus geen verstand van de politiek. Ach ja, die mensen heb je natuurlijk ook nog in Nederlandquote:
Wat een raar motief. Bij een ja zal Balkenende triomfantelijk verkondigen gelijk te hebben.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:19 schreef m021 het volgende:
[..]
Anders lees je even waarop ik reageer (tip: staat in de quote).quote:Op maandag 30 mei 2005 17:23 schreef speedfreak1 het volgende:
Wat een raar motief. Bij een ja zal Balkenende triomfantelijk verkondigen gelijk te hebben.
Tja, kan ik me ergens in vinden.. hun campagne was echt waardeloos en heeft misschien eerder de nee-stemmers in het voordeel gebracht. Maar goed, ik vind de toekomst van de Europese Unie belangrijker dan de poppetjes Zalm, Hoogervorst en Balkenende, dus ik ga dan ook volmondig ja stemmen.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:09 schreef Nolius het volgende:
Weet je wat het is: ik ga zeker stemmen. En ik ben voornemens om 'ja' te stemmen. Alleen zit ik dan nog met het probleem dat ik die gore rotkoppen van Hoogervorst en Zalm zo grijzend 's avonds op het Journaal zal zien verkondigen hoe goed ze campagne hebben gevoerd als het inderdaad 'ja' zal worden![]()
En dat gun ik die VVD-kuttekoppen dus niet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |