abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 mei 2005 @ 02:48:51 #1
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27444337





Handige links:
[Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic
Officiele site
Officiele Rush Hour site
Simtropolis, voor al je plugins
Simcity Central
Official Pegasus Productions (PEG) site

Tips/Hints:

Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
- Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
- Rechtermuisklik, eigenschappen;
- Bij doel het volgende neerzetten:
C:Program FilesMaxisSimCity 4 DeluxeAppsSimCity 4.exe" -intro:off

Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.

property noPartialBackingStoreCopies false

Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.


Vorige delen:
| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:

  • Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
  • Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
  • Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
  • Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
  • Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
  • Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
  • Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
  • Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
  • Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
  • Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
  • Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
  • Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
  • Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
  • Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
  • Deze OP is hier te vinden
      zondag 29 mei 2005 @ 03:12:30 #2
    110810 AMD64
    With Canon you can!
    pi_27444468
    Met dank aan mschol voor het opzetten van de OP. En natuurlijk de rest van onze users die allemaal gezellig mee blijft doen
    pi_27445475
    toch een nieuw deel gehaald gister...
    tering om wat voor een tijd .. damn....
    pi_27445758
    Ik wil Simcity 5!!
    Ich bin der Führer.
    pi_27445763
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 09:38 schreef Xenwolfie het volgende:
    Ik wil Simcity 5!!
    duurt nog wel eff denk ik
    pi_27445794
    Is er trouwens al bekend of ze er aan bezig zijn? Zo ja dan ben ik weer gerust.
    Ich bin der Führer.
      zondag 29 mei 2005 @ 10:18:22 #7
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_27446180
    Uitstekend werk, dat plugin topic zeg .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_27446482
    quote:
    Het water is idd erg vervuild. Helemaal zwart

    Maar als ik gewone industrie neem vullen ze alleen de rand en blijven er grote gebieden over zonder industrie. Dat staat ook niet mooi.

    Ik bouw overigens vrijwel geen openbaar vervoer omdat ik meer iemand van wegen ben
    Ik bouw bijna nooit agrarische industrie. Ze nemen veel ruimte in en vervuilen het water behoorlijk. Dus ik zou ze alleen in van die kleine dorpjes bouwen.

    En het lijkt me ook handig om toch met openbaar vervoer te gaan werken. Je sims houden niet zo van autovervuiling van de uitlaatgassen.
    pi_27446627
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 10:43 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Ik bouw bijna nooit agrarische industrie. Ze nemen veel ruimte in en vervuilen het water behoorlijk. Dus ik zou ze alleen in van die kleine dorpjes bouwen.

    En het lijkt me ook handig om toch met openbaar vervoer te gaan werken. Je sims houden niet zo van autovervuiling van de uitlaatgassen.
    nog tips omtrend het neerzetten van bus stops (wat is het bereik van die dingen bijvoorbeeld.. zowiets??)

    en wat moet je dan als er enorm veel vraag is naar agrarische industrie???

    [ Bericht 6% gewijzigd door mschol op 29-05-2005 11:04:05 ]
    pi_27446653
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 10:43 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Ik bouw bijna nooit agrarische industrie. Ze nemen veel ruimte in en vervuilen het water behoorlijk. Dus ik zou ze alleen in van die kleine dorpjes bouwen.

    En het lijkt me ook handig om toch met openbaar vervoer te gaan werken. Je sims houden niet zo van autovervuiling van de uitlaatgassen.
    Agrarisch bouw ik ook bijna nooit, idd alleen als het een klein dorpje moet worden, dat staat wel leuk in het overzicht van de regio
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_27446759
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 10:53 schreef mschol het volgende:

    [..]

    nog tips omtrend het neerzetten van bus stops (wat is het bereik van die dingen bijvoorbeeld.. zowiets??)
    Wat het bereik precies is weet ik niet. Maar je sims zijn geen echte liefhebbers om veel te lopen. Dus ik zet ze meestal neer zoals op onderstaand plaatje. Maar R$$$ zal minder snel van het OV gebruik maken dan bijvoorbeeld R$.

      FOK!fossiel zondag 29 mei 2005 @ 11:03:39 #12
    10 RemCOW
    SG Special power! :D
    pi_27446761
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 10:53 schreef mschol het volgende:

    [..]

    nog tips omtrend het neerzetten van bus stops (wat is het bereik van die dingen bijvoorbeeld.. zowiets??)
    Ja, ik heb me ook altijd afgevraagd of zoiets werkt?
    Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
    Let's have fun ---- Life will suck soon enough
    Hattrick: 206761
    pi_27446903
    Uit de handleiding uit het stukje Bushalte:
    "Sims lopen niet graag, dys moet je ervoor zorgen dat je de sations op loopafstand bouwt (doorgaans zo'n 10 vakjes, afhankelijk van de lengte van de reis)."

    Met de routeinformatie kun je ook een hoop informatie krijgen over het reisgedrag van je sims. Zelf gebruik ik altijd een plugin met metro en bus ineen, maar ben even de naam ervan kwijt. (2 van die blauwe koepels)
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      zondag 29 mei 2005 @ 11:13:47 #14
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_27446932
    quote:
    Tijdje geleden schreef iemand:
    Maar als ik gewone industrie neem vullen ze alleen de rand en blijven er grote gebieden over zonder industrie. Dat staat ook niet mooi.
    Als je nou je belasting voor I$ op heel hoog zet en je I$$ en I$$$ heel laag, zul je meer "schone" industrie aantrekken
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
    pi_27446978
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 11:12 schreef Cerbie het volgende:
    Uit de handleiding uit het stukje Bushalte:
    "Sims lopen niet graag, dys moet je ervoor zorgen dat je de sations op loopafstand bouwt (doorgaans zo'n 10 vakjes, afhankelijk van de lengte van de reis)."

    Met de routeinformatie kun je ook een hoop informatie krijgen over het reisgedrag van je sims. Zelf gebruik ik altijd een plugin met metro en bus ineen, maar ben even de naam ervan kwijt. (2 van die blauwe koepels)
    Is het toevallig deze?
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 11:13 schreef MrTorture het volgende:

    [..]

    Als je nou je belasting voor I$ op heel hoog zet en je I$$ en I$$$ heel laag, zul je meer "schone" industrie aantrekken
    Maar voor I$$$ moeten je sims ook wel goed opgeleid zijn anders heb je er nog niet veel aan.
    pi_27447058
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 11:15 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Is het toevallig deze?
    [..]

    Maar voor I$$$ moeten je sims ook wel goed opgeleid zijn anders heb je er nog niet veel aan.
    en bij mij blijven ze dom ofzo
    iniedergeval lage e.q
    ik moet maar gewoon dingen proberen, vind ik vanzelf wel wat \:P
    pi_27447241
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 11:15 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Is het toevallig deze?
    [..]

    Maar voor I$$$ moeten je sims ook wel goed opgeleid zijn anders heb je er nog niet veel aan.
    Nee, hij lijkt er wel op maar dan eentje met twee bollen. Ik maak wel even een screenshot.
    Trouwens een aanrader voor jullie pluginlijst, de wolkenkrabbers van de gebruiker 'pda' op simtropolis, die zijn echt heel mooi



    [ Bericht 8% gewijzigd door Cerbie op 29-05-2005 11:32:35 ]
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_27447359
    ik vind het jammer van mods als deze: Marrast EyeCandy Underpasses
    dat je er zelf niet onderdoor kan
    pi_27447399
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 11:19 schreef mschol het volgende:

    [..]

    en bij mij blijven ze dom ofzo
    iniedergeval lage e.q
    ik moet maar gewoon dingen proberen, vind ik vanzelf wel wat \:P
    Duurt wel een tijdje eer dat ze slimmer worden. Maar bepaalde gebouwen zijn ook leeftijdsgebonden. Zo hebben museums vooral zin bij oudere sims. Dus daar moet je ook rekening mee houden als je een museum wil neerzetten. Die zet ik bijvoorbeeld meestal neer bij het blauwe gedeelte op deze map:



    En dan heb je na een aardig tijdje zoiets

    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 11:26 schreef Cerbie het volgende:

    [..]

    [afbeelding]
    Doet het niet bij mij
    pi_27447420
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 11:32 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Duurt wel een tijdje eer dat ze slimmer worden. Maar bepaalde gebouwen zijn ook leeftijdsgebonden. Zo hebben museums vooral zin bij oudere sims. Dus daar moet je ook rekening mee houden als je een museum wil neerzetten. Die zet ik bijvoorbeeld meestal neer bij het blauwe gedeelte op deze map:

    [afbeelding]

    En dan heb je na een aardig tijdje zoiets

    [afbeelding]
    holy hit dnk niet dat dat bij mij gaat lukken
    pi_27447431
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      zondag 29 mei 2005 @ 11:34:55 #22
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_27447456
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 11:15 schreef ElmarO het volgende:
    Maar voor I$$$ moeten je sims ook wel goed opgeleid zijn anders heb je er nog niet veel aan.
    Klopt Kwestie van investeren dus
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
      zondag 29 mei 2005 @ 11:39:51 #23
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_27447574
    Check dit:



    Dit ziet er wel ridicuul en maf uit. Volgens mij mis ik naast de vele gedownloade plugins, nog wat dingen, zoals props of textures ofzo. Of niet?

    Verder is die metro en bus-station in één wel kek. Ik zet namelijk normaal die twee dingen vaak naast elkaar.
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_27447623
    quote:
    Op zondag 29 mei 2005 11:39 schreef Falco het volgende:
    Check dit:

    [[url=http://img287.echo.cx/img287/3696/joviaaloct151911173008765bd.th.png]afbeelding][/URL]

    Dit ziet er wel ridicuul en maf uit. Volgens mij mis ik naast de vele gedownloade plugins, nog wat dingen, zoals props of textures ofzo. Of niet?

    Verder is die metro en bus-station in één wel kek. Ik zet namelijk normaal die twee dingen vaak naast elkaar.
    yup je mist wat textures..
    kijk in de readme of het daarzo staat...
      zondag 29 mei 2005 @ 11:44:59 #25
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_27447715
    Ik weet niet meer welke plugin het was . Maar die dingen doemen af en toe op in commerciegebieden.

    Overigens is het wel gaaf om te zien hoe men een stad opbouwt. Ik doe alles veel meer op elkaar heb ik het idee en laat totaal geen ruimte over voor bomen en die onzin.
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')