Yep...maar NEE stemmen om Balk een lesje te leren is o zo fout. Die man zit nu op onderbuikgevoelens in te spelen die hij normaal zo veroordeeld. Geeft maar aan hoe onmogelijk het is voor hem om te communiceren met het volk.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:36 schreef Juichtoon het volgende:
DEN HAAG - Premier Balkenende is "teleurgesteld" na het Franse 'nee' tegen de Europese grondwet. Hij had liever een positieve uitslag gezien, liet hij zondagavond weten. Balkenende riep de Nederlandse kiezers op 'ja' te stemmen. "We moeten ons niet door de Fransen de wet laten voorschrijven. Om met de Belgische oud-premier Dehaene te zeggen moet Nederland nu Frankrijk een lesje leren."
Alleen de toon al, ''Frankrijk een lesje leren''![]()
![]()
De Franse een lesje leren? Daar ben ik het helemaal mee eens! Maar 55% tegen? Dat kunnen wij veel beter! Laten we voor de 75% gaan!quote:Op maandag 30 mei 2005 09:19 schreef wonko het volgende:
Yep...maar NEE stemmen om Balk een lesje te leren is o zo fout. Die man zit nu op onderbuikgevoelens in te spelen die hij normaal zo veroordeeld. Geeft maar aan hoe onmogelijk het is voor hem om te communiceren met het volk.
Verrek...zo had ik het nog niet gezien...hulde voor deze inbreng...laten we voor die 75% gaan ja...laten we die fransen eens een poepie ruiken.quote:Op maandag 30 mei 2005 09:30 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
De Franse een lesje leren? Daar ben ik het helemaal mee eens! Maar 55% tegen? Dat kunnen wij veel beter! Laten we voor de 75% gaan!
Geen idee, maar als je het verschil tussen "als" en "dan" niet weet sta je ook wel een beetje voor lul.quote:Op maandag 30 mei 2005 09:42 schreef marcb1974 het volgende:
Kan dat dan, nog erger voor gek staan als ie nu al staat?
quote:Op maandag 30 mei 2005 10:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vraag me af wat Gerhard denkt![]()
Op zal moeten stappen vermoed ik.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:11 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
In Frankrijk zullen er koppen gaan rollen, zo zal premier Raffarin zo goed als zeker opstappen.
En dan het NEE-kamp betichten van oneigenlijke argumenten. Veel gekker moet het niet worden zeg.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:22 schreef Koos Voos het volgende:
Volgens Jules Maaten, VVD-fractieleider in het Europees Parlement, betekent het Franse 'nee' in elk geval dat de Fransen niet denken dat de grote lidstaten beter af zijn met deze grondwet.
Hij deed een oproep aan de Nederlandse kiezer om toch vooral 'ja' te stemmen. ''Het is beter Frankrijk te isoleren zodat er straks maar een 'nee' is'', aldus Maaten.
als het even kan mag ook Balkenende in de slipstream van Raffarin zijn koffers gaan pakken. Een ministerpresident die 2 jaar over normen en waarden pruttelt en als er een echt issue op tafel ligt, haastig door middel van chantage en bangmakerij kiezers probeert te beïnvloeden hebben wij niet nodig aan het bewind.quote:
En dan ook nog beweert dat de 'nee' stemmers aan bangmakerij en stemmingmakerij doen.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:54 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
als het even kan mag ook Balkenende in de slipstream van Raffarin zijn koffers gaan pakken. Een ministerpresident die 2 jaar over normen en waarden pruttelt en als er een echt issue op tafel ligt, haastig door middel van chantage en bangmakerij kiezers probeert te beïnvloeden hebben wij niet nodig aan het bewind.![]()
Nee hoor dan moet je gewoon tegen stemmen omdat ik dat ook doe en ik weet waarover ik het heb. Argumentatie: Even geen zin inquote:Op zondag 29 mei 2005 22:30 schreef Shreyas het volgende:
Daar gaat het niet om. Als je niet weet wat de Europese grondwet inhoud ga dan gewoon NIET stemmen. Want je weet niet waar je vóór gaat stemmen, maar je weet evenmin waar je tegen gaat stemmen. En ik erger me aan die mensen die niet weten wat die grondwet inhoud en toch tegen gaan stemmen, enkel en alleen om ons huidge kabinet + premier te narren. Dat vind ik buitengewoon triest.
Mja het is wel een beetje waar. De nee stemmers claimen dat we teveel macht verliezen en dit zou theoretisch kunnen betekenen dat we de lul zijn. Wil niet zeggen dat de kans groot is dat het ook zo gaat gebeuren.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:34 schreef Blinky het volgende:
En dan ook nog beweert dat de 'nee' stemmers aan bangmakerij en stemmingmakerij doen.![]()
Dat is ergens ook best wel een maf fenomeen. Als het zo'n goed plan is waarom krijgen ze dat dan niet uitgelegd aan het volk? Bij Buitenhof bleek ook maar weer eens hoe Balkie in het stof moest bijten tegen een paar nee stemmers vanwege een, in mijn ogen, gebrek aan argumentatie.quote:Op maandag 30 mei 2005 09:19 schreef wonko het volgende:Geeft maar aan hoe onmogelijk het is voor hem om te communiceren met het volk.
Dat snap ik dus ook niet. Als het dan zo goed is wat ze in elkaar geflanst hebben waarom krijgen ze dat dan niet overgedragen aan het volk. De meeste argumenten die ze gebruiken jagen toch juist een heel groot aantal mensen in het harnas. Is dat echt onvermogen om inhoudelijk te communiceren met het volk of is er wat anders aan de hand? Is die grondwet gewoon niet te communiceren of begrijpt men er zelf geen hol van?quote:Op maandag 30 mei 2005 13:50 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dat is ergens ook best wel een maf fenomeen. Als het zo'n goed plan is waarom krijgen ze dat dan niet uitgelegd aan het volk? Bij Buitenhof bleek ook maar weer eens hoe Balkie in het stof moest bijten tegen een paar nee stemmers vanwege een, in mijn ogen, gebrek aan argumentatie.
Ik denk dat ze er zelf geen hol van begrijpen, je moet een flinke juridische achtergrond hebben om het kreng te kunnen lezen; Balkenende mag dan wel meester in de rechten zijn, volgens mij is hij in kerkelijk recht afgestudeerd oid, dat kan de enige verklaring voor zoveel onbenulligheid zijn.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:58 schreef wonko het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet. Als het dan zo goed is wat ze in elkaar geflanst hebben waarom krijgen ze dat dan niet overgedragen aan het volk. De meeste argumenten die ze gebruiken jagen toch juist een heel groot aantal mensen in het harnas. Is dat echt onvermogen om inhoudelijk te communiceren met het volk of is er wat anders aan de hand? Is die grondwet gewoon niet te communiceren of begrijpt men er zelf geen hol van?
Nou dat vind ik wel meevallen. De dubbelzinnigheid erin is dan wel weer....apart.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik denk dat ze er zelf geen hol van begrijpen, je moet een flinke juridische achtergrond hebben om het kreng te kunnen lezen; Balkenende mag dan wel meester in de rechten zijn, volgens mij is hij in kerkelijk recht afgestudeerd oid, dat kan de enige verklaring voor zoveel onbenulligheid zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |