abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27429522
Inleiding:

Vanaf 1 juni gaat de vierde zogeheten stampede van start, waarbij een grote groep computergebruikers zich bundelt om hun computer voor een goed doel in te zetten. Ditmaal is de keus gevallen op het project Find-a-Drug, dat zoekt naar medicijnen voor ziekten als kanker en HIV. Je kunt het vergelijken met Whatpulse. Voor het eerst zal ook Fok! aan deze actie meedoen. Wil je hier ook bij helpen, lees dan vooral verder.

Zo'n stampede ontstaat niet vanuit het niets. De stuwende kracht erachter wordt gevormd door de Dutch Power Cows, een team dat aan diverse projecten meedoet en je wellicht kent van Tweakers.net. Voor al deze projecten geldt dat ze gedaan worden met een client die berekeningen uitvoert op de momenten dat de processor niet actief wordt gebruikt. De computer wordt er dus niet langzamer van. Zo ook de Find-a-Drug client, die chemische reacties simuleert tussen moleculen en ziekte-eiwitten in de hoop dat zo'n molecuul als ingrediënt voor een medicijn kan dienen.

Het leuke van deze projecten is dat er ook wordt bijgehouden wie hoeveel heeft bijgedragen en zo kunnen er zelfs teams worden opgezet. DPC bewijst al jarenlang dat dit kleine landje tot veel in staat is op dit gebied. Bij een stampede worden er als extra element onderlinge teams opgezet die gedurende een maand gaan strijden om de eerste plaats. En ditmaal heeft Fok! voor het eerst ook zo’n stampedeteam, dat gaat proberen om de tweakers te verslaan. Wil jij met andere Fokkers de competitie aangaan en tegelijk je pc inzetten voor een goed doel, volg dan het onderstaande stappenplan.

Hoe doe ik mee?

1) Download de client hier: http://www.find-a-drug.com/fadv125g.exe
2) Vul je correcte gegevens in, er word meteen een nieuwe user aangemaakt.
3) Vul als teamnummer 2047 in, daarmee join je de Dutch Power Cows.
4) Join het Fok! Stampede team door het onderstaande formulier in te vullen.

Join het Fok! Stampede Team!

Ga naar deze site en vul de gegevens in. Daarmee join je het fok stampede team.

Mini-FAQ

Als je geen ervaring hebt met DC projecten of gewoon genoeg tijd tot je beschikking hebt om alles goed door te lezen, lees dan zeker de volledige FaD FAQ door.
De punten die hieronder aangehaald worden is voor hen die FAQ's half lezen of snel wat zaken willen weten.
Volledige FAQ

Q: Waarom duurt mijn job zo lang?
A: De jobs van verschillende targets kunnen flink varieren in rekentijd. In sommige gevallen kan een job wel enkele dagen duren op een 2GHz+ processor. Als je niet van lang wachten houdt of je processor is niet zo snel dan kan je beter de wat snellere targets uitkiezen en alleen jobs hiervan downloaden. Via deze link kun je makkelijk zien wat de gemiddelde rekentijd is van de jobs van een target. Uiteraard kunnen de rekentijden af en toe flink van het gemiddelde afwijken.

Q: Wat doet die ;1 achter mijn nickname?

A: Zeer waarschijnlijk heb je bij het installeren van meerdere clients niet precies dezelfde gegevens ingevuld. Bij alle clients moeten exact dezelfde e-mail adressen en nicknames worden ingevuld. Denk er ook aan dat de nickname case-sensitive is!
Vul je verschillende gegevens in dan zal je op FaD ook verschillende accounts aanmaken. Die ;1 betekent dat er al een account was met die nickname.
Je kunt zorgen dat alle gegevens in al je clients exact hetzelfde zijn of anders even de hulp van FaD support inroepen die je accounts wel kunnen samenvoegen.

Q: Wanneer verschijn ik in de stats?

A: Voor het verschijnen van de stats moet je eerst een job doorgerekend en ingestuurd hebben. De stats op FaD worden om de 6 uur ge-update (rond 0:00, 6:00, 12:00 en 18:00 engelse tijd).

Q: Hoe wordt het aantal punten dat ik krijg bepaald?
A: Om de zoveel tijd voert de client een soort benchmark uit om de snelheid van je CPU te bepalen (de CPU rating). Het aantal punten dat je voor een job krijgt is het aantal uur rekentijd van de job maal de gemiddelde CPU rating. Het maakt niet uit of je veel kleine jobs doet of 1 grote, als de totale rekentijd hetzelfde is krijg je evenveel punten.

Q: Kan de client hidden draaien?
A: Ja, in de setup kan je aanvinken dat hij niet in de system tray mag verschijnen.

Q: Kan ik ook offline werken?
A: Als je in de queue server een groot aantal jobs download kan je daarna wel een tijdje vooruit zonder online te gaan. Je kunt ook jobs exporteren/importeren naar PC's die helemaal geen internet aansluiting hebben (vanaf een PC die wel internet aansluiting heeft).

Statistieken (stats):

DukeBox zijn FaD Statistieken: Deze site heeft periodieke stats (update om de 6 uur) met de mogelijkheid subteamstats aan te maken.
FaD stats: Stats die niet altijd up zijn? Suggesties en info zijn welkom
DPC page bij FaD: Hier zijn alle DPC leden die FaD doen te zien.
Teams overall: Hier kun je de positie van DPC overall bekijken.

Nuttige links:

http://www.find-a-drug.com
http://www.dutchpowercows.org/project.php?id=12
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/5
http://www.find-a-drug.org/faq.html
http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=366
http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=441
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1034745/

Tot slot

Ik hoop dat er een hoop fokkers zich in zullen zetten voor dit project en mee helpen om de anderen stampede teams van Tweakers te verslaan. Je vragen kun je altijd in dit topic kwijt.

Ik heb toestemming gekregen om dit topic te openen. Een soort gelijk bericht zal ook op de FP geplaats worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door E-Jey op 28-05-2005 23:50:01 ]
pi_27430095
concurrentie
  zaterdag 28 mei 2005 @ 13:27:26 #3
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_27430148
Jammer dat het een exe is, anders zou ik wel flink wat cycles kunnen missen. CPU gebruik is hier gemiddeld op zo'n 2%.
Hope for the best, prepare for the worst.
  Moderator zaterdag 28 mei 2005 @ 13:27:39 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_27430153
What the
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 28 mei 2005 @ 13:28:27 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_27430168
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:27 schreef cyberstalker het volgende:
Jammer dat het een exe is, anders zou ik wel flink wat cycles kunnen missen. CPU gebruik is hier gemiddeld op zo'n 2%.
15% en dan opeens naar 2%
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 28 mei 2005 @ 13:29:49 #6
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_27430190
Onderstaand formulier?

Edit: hebbes, in het linkje.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 13:34:35 #7
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_27430281
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:28 schreef Renesite het volgende:

[..]

15% en dan opeens naar 2%
Waar heb jij het over?

Oh, en ik zie dat er ook een linux variant is. 'k Vond het al vreemd.
pi_27430344
http://www.find-a-drug.com/fadv125g.tgz

Dit is de beschikbare linux client
  zaterdag 28 mei 2005 @ 13:44:25 #9
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_27430474
Ik snap alleen niet helemaal hoe ik nou een team moet opgeven. Dat staat nergens in de readme.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 13:53:48 #10
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_27430661
Staat ergens als item in 1 van de tabjes van het Control Panel.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:01:52 #11
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_27430828
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:53 schreef Jojogirl het volgende:
Staat ergens als item in 1 van de tabjes van het Control Panel.
Ik heb geen Control Panel. Alleen een onduidelijke readme.txt, maar daar komt het woord team niet in voor.
quote:
./fadsetup -nickname <name> -email <email>
Zó staat het in de readme. Over teams kan ik niets vinden.
pi_27431240
Ik heb zelf niet ervaring met de linux client, maar ik ga even voor je zoeken
pi_27431309
Linux installatie:

Download de client van de FaD site. Maak vervolgens een directory aan en pak de tar file uit.

Stel nu je naam en e-mail adres in:
./fadsetup -nickname "nickname" -email "email adres"

Kies je land, eventueel projecten waar niet aan wil werken en heel belangrijk... het DPC team:
./fadsetup -country "Netherlands"
./fadsetup -projects -other-beta-commercial
./fadsetup -team 2047

Gebruik "./fadsetup -help" om te kijken wat de verschillende opties zijn.

Met "./loader" start je de client en queue server op. Als je de foutmelding "[SERVER] (10024) Server already running. Kill other copy first" krijgt wil dit zeggen dat de client al was opgestart. Je hoeft dan niets meer te doen.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:32:08 #14
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_27431344
Als ik ./fadsetup -team 2047 uitvoer krijg ik het volgende:
quote:
[CGIREG] (10523) cgi reply not valid
pi_27431375
Je zit wel in de directory waar je FaD geinstaleerd hebt?
Probeer het anders nog eens
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:35:06 #16
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_27431381
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:24 schreef mistermaniac het volgende:
concurrentie
Het is vooral qua teamplay vergelijkbaar met WhatPulse, niet qua programma. Find-a-Drug voert berekeningen uit, het heeft weinig met toetsaanslagen te maken en vormt daar dus geen concurrentie voor. Misschien zelfs een positief effect op je muiskliks, als je het zo leuk vindt dat je regelmatig ook hiervan je statistieken wilt bekijken
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:40:07 #17
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_27431444
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:34 schreef iisschots het volgende:
Je zit wel in de directory waar je FaD geinstaleerd hebt?
Probeer het anders nog eens
Hmm, ik had het drie keer geprobeerd, en hij deed het niet.
Ik probeer het nét nog één keer, en nu lijkt het te werken.

Alleen volgens mij klopt er toch iets niet helemaal. Ik had me namelijk eerst als martijntje geregistreerd, zonder team #, en daarna opnieuw als cyberstalker, en dan mét teamnummer.

Ik kreeg alleen een bevestigingsmail voor account cyberstalker, in de FaD directory kan ik dan weer alleen bestanden vinden die wijzen op mijn eerste registratie.

Nou ja, ik zie vanzelf wel of ik ergens in de stats tevoorschijn kom.
pi_27431462
Komt vast goed, vergeet je het formulier niet in te vullen
hiero
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:57:51 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27431688
Ik...heb het geinstalleerd enzo, maar kan nou niet zeggen dat ik er veel van begrijp Waarom moleculen? Wat doen ze nou eigenlijk in m'n screensaver? Wat gebeurt er als ik ze in mn 'window' laat draaien? Gaat dat programma dan tellen hoe lang ik met een window werk?

Ja ik heb de OP gelezen. Een groot aantal keren. Overigens wel een geinig iets, aangezien ik ook meedoe met WP. (Kan me overigens niets schelen dat t nutteloos is )

EN! What the hell moet je doen met die jobs? En wat is dat Internet Connection Plan ofzo
  zaterdag 28 mei 2005 @ 15:33:37 #20
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_27432277
Van bepaalde eiwitten is bekend dat ze te maken hebben met de ontwikkeling van ziekten. De client simuleert reacties tussen diverse moleculen en die eiwitten. Als die op elkaar "passen" kan dit betekenen dat die molecuul bijvoorbeeld de groei van tumoren kan afremmen of zelfs die zieke eiwitten kan uitschakelen. Deze info wordt opgeslagen, terug naar de server gestuurd en de beste resultaten worden vervolgens in een echt laboratorium getest.

Het window kun je ook hiden, dat maakt niets uit. De punten zijn gebaseerd op hoe lang je de client laat draaien icm hoe snel je processor is.
Zo'n job is een pakketje moleculen dat getest wordt, deze zijn in setjes gebundeld. Het internet connection plan is hoevaak je verbinding wilt maken, bijv eens per dag of when online als het altijd kan.

En tja misschien beetje flauw om WP als nutteloos te bestempelen, dat is net zo goed een leuk project. Als is de kans op nut voor de mensheid bij Find-a-Drug wel iets groter
pi_27432332
Molculen zijn de dingen die je uitrekend, in een job zitten een groot aantal moloculen.

Wanneer je hem in window draait zie je een klein schermpje waarmee je kan zien welke job hij doet. Als je voor hidden kiest krijg je alleen een icoontje rechts in het scherm

Internet connection plan is er voor bedoeld om te kiezen hoevaak hij per dag cq week met het internet verbind om de voltooide jobs te versturen. Ik zou er voor kiezen om dit minimaal 1x per dag te doen.
pi_27432515
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 15:33 schreef Mist het volgende:
Van bepaalde eiwitten is bekend dat ze te maken hebben met de ontwikkeling van ziekten. De client simuleert reacties tussen diverse moleculen en die eiwitten. Als die op elkaar "passen" kan dit betekenen dat die molecuul bijvoorbeeld de groei van tumoren kan afremmen of zelfs die zieke eiwitten kan uitschakelen. Deze info wordt opgeslagen, terug naar de server gestuurd en de beste resultaten worden vervolgens in een echt laboratorium getest.

Het window kun je ook hiden, dat maakt niets uit. De punten zijn gebaseerd op hoe lang je de client laat draaien icm hoe snel je processor is.
Zo'n job is een pakketje moleculen dat getest wordt, deze zijn in setjes gebundeld. Het internet connection plan is hoevaak je verbinding wilt maken, bijv eens per dag of when online als het altijd kan.

En tja misschien beetje flauw om WP als nutteloos te bestempelen, dat is net zo goed een leuk project. Als is de kans op nut voor de mensheid bij Find-a-Drug wel iets groter
Dus het komt er op neer dat iemand met een snelle computer die hij dag en nacht laat draaien dit wint?
Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

Webicon max 100kB, geen 260kB
pi_27432637
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 15:46 schreef Zebbie het volgende:

[..]

Dus het komt er op neer dat iemand met een snelle computer die hij dag en nacht laat draaien dit wint?
Wel van iemand die een trage computer computer een paar uur per dag aan laat staan. Maar twee trage pc's zijn weer sneller dan 1 snelle. Veel kleintjes zijn samen groot
pi_27432648
quote:

[..]

Ja
Dus hoe meer er mee doen, hoe grotere kans jullie hebben om te winnen
pi_27432785
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 15:55 schreef iisschots het volgende:

[..]

Ja
Dus hoe meer er mee doen, hoe grotere kans jullie hebben om te winnen
Mja, maar er zijn van die gasten die hun PC 24/7 aanhebben. Daar valt dus niet tegenop te spelen. Is er nog iets van een tussenstand die bijgehouden wordt?

pi_27432810
Ik doe ook mee
Leuk plan btw, vorig jaar heb ik geloof ik ook aan zoiets meegedaan, maar weet niet meer precies hoe dat heette. Als iemand de naam zegt weet ik het wel weer
Who knew?
pi_27432959
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 16:03 schreef Zebbie het volgende:

[..]

Mja, maar er zijn van die gasten die hun PC 24/7 aanhebben. Daar valt dus niet tegenop te spelen. Is er nog iets van een tussenstand die bijgehouden wordt?
Je kan op http://fad.qik.nl de statestieken zien die je per dag en in totaal hebt gedaan.
Wanneer de stampede begint (1 juni) zullen er elke dag op GoT stampede stats gepost worden.
pi_27433096
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 16:03 schreef Zebbie het volgende:

[..]

Kleine druppels maken een grote plas, dat is juist het succes van de Dutchpowercows, hier is een overzicht te vinden van de Teams : http://funcracker.net/stampede/list.php
pi_27433334
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 16:18 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Kleine druppels maken een grote plas, dat is juist het succes van de Dutchpowercows, hier is een overzicht te vinden van de Teams : http://funcracker.net/stampede/list.php
Ik sta er tussen

pi_27433701
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:32 schreef cyberstalker het volgende:
Als ik ./fadsetup -team 2047 uitvoer krijg ik het volgende:
[..]
De volgende melding treedt wel eens vaker op wanneer iets ingesteld moet worden.
1[CGIREG] (10523) cgi reply not valid

Schrik hier niet van, er is niets ernstigs aan de hand. Gewoon dezelfde actie nog een keer herhalen, dan zal het wel goed gaan.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 17:04:44 #31
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27433831
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 16:31 schreef Zebbie het volgende:

[..]

Ik sta er tussen
Got Naam:

Dat stukje is wel een beetje freaky Ik doe wel net alsof er Fok! naam staat
  zaterdag 28 mei 2005 @ 17:06:17 #32
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27433862
-edit-
  zaterdag 28 mei 2005 @ 18:12:19 #33
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_27435132
Achja,

waarom niet. Joined
quote:
Een soort gelijk bericht zal ook op de FP geplaats worden.
Dat kreeg WP niet voorelkaar.
&lt;tsjsieb&gt; maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_27436726
quote:
Het hoofddoel van dit hele Find-a-Drug project is natuurlijk om medicijnen te vinden tegen enkele ziektes (HIV, Kanker, ...). Als dit gemakkelijk kan gedaan worden door je pc te laten meerekenen, terwijl hij toch niets staat te doen, is dit handig meegenomen.

Om er voor diegene die hun pc ter beschikking stellen een extratje te geven, zijn er de statistieken. Hierdoor ontstaat wat competitie. 1 pc'te is maar een deel van het geheel, maar vele kleintjes maken 1 geheel. Sommige mensen werken mee met 1 pc die enkele uren per dag rekent, anderen hebben beschikking over meerdere pc's of servers.
De mensen die minder power hebben, verenigen zich in subteams.
Je hebt dan de grote teams (waaronder dus DutchPowerCows) die in teamverband tegen elkaar competitie spelen.
Om een extra boost aan de positie van DPC te geven, wordt er nu de stampede georganiseerd.

Met andere woorden: het is plezant om elkaar te beconcureren, maar het uiteindelijke primaire doel blijft natuurlijk het vinden van medicijnen tegen enkele ziektes die dagelijks zijn slachtoffers maken (Bijvoorbeeld: Wie heeft er nog geen ouders/vrienden/familie/... verloren aan kanker?)
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:06:42 #35
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27437324
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:12 schreef R-Mon het volgende:
Achja,

waarom niet. Joined
[..]

Dat kreeg WP niet voorelkaar.
Wij doen het ook niet voor een goed doel
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:10:24 #36
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_27437405
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:06 schreef GotC het volgende:

[..]

Wij doen het ook niet voor een goed doel
mja das ook weer zo
pi_27437416
Hij is nu al de hele tijd bezig om iets te maken, 62,22% op het moment, waar is dat voor?

Werkt het gewoon door als je dat teken schermpje klein maakt?

Ohja, inderdaad werkt het gewoon perfect onder het spelen van games, totaal geen last van

zaterdag 28 mei 2005 @ 20:14:54 #38
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27437499
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:11 schreef Zebbie het volgende:
Hij is nu al de hele tijd bezig om iets te maken, 62,22% op het moment, waar is dat voor?

Werkt het gewoon door als je dat teken schermpje klein maakt?

Ohja, inderdaad werkt het gewoon perfect onder het spelen van games, totaal geen last van
Hoe krijg je dat voor elkaar? Bij mij werktie alleen alstie op screensaver gaat Wat dus in feite nooit is
pi_27437565
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:14 schreef GotC het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Bij mij werktie alleen alstie op screensaver gaat Wat dus in feite nooit is
, ik zal wel ff screenshotje maken

pi_27437566
Het aantal procent geeft aan hoever een job klaar is.
pi_27437603

pi_27437614
quote:
En ja, ik weet het, IE enzo, kots enzo

zaterdag 28 mei 2005 @ 20:22:15 #43
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27437651
quote:
Neeee HOE krijg je dat voor elkaar Dat schermpje mag je erges steken waar de zon niet schijnt. .
pi_27437658
Je moet de think graphics op window of hidden zetten. Dan draait hij altijd. Je kan dit vinden in start-->find a drug--->contral penal. Daar kies je het menu general.
pi_27437687
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:22 schreef GotC het volgende:

[..]

Neeee HOE krijg je dat voor elkaar Dat schermpje mag je erges steken waar de zon niet schijnt. .
Onder m'n bed? Anyways, dat kreeg ik gewoon na de installatie

pi_27437707
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:22 schreef iisschots het volgende:
Je moet de think graphics op window of hidden zetten. Dan draait hij altijd. Je kan dit vinden in start-->find a drug--->contral penal. Daar kies je het menu general.
Huppeldepup not valid

zaterdag 28 mei 2005 @ 20:26:02 #47
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27437742
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:24 schreef Zebbie het volgende:

[..]

Huppeldepup not valid
Ik krijg geen schermpje en dat terwijl ik alles goed heb ingesteld. En dat ding is nog steeds aan het snoozen
pi_27437788
Doe dan eens rechter muisknop op het icoontje en dan op Graphics
pi_27437799
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:26 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik krijg geen schermpje en dat terwijl ik alles goed heb ingesteld. En dat ding is nog steeds aan het snoozen
Ik heb alles gewoon laten gaan, en verder niets handmatig ingesteld ofzo

pi_27437813
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:28 schreef iisschots het volgende:
Doe dan eens rechter muisknop op het icoontje en dan op Graphics
It's back

pi_27437836
Dat ding gebruikt telkens 99% van de CPU

zaterdag 28 mei 2005 @ 20:34:42 #52
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27437934

pi_27437965
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:30 schreef Zebbie het volgende:
Dat ding gebruikt telkens 99% van de CPU
Dat is het idee... als jij die 99% niet gebruikt, gebruikt hij het. Zo gauw jij met bijvoorbeeld een game weer meer gaat gebruiken gaat ie langzamer...
Who knew?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:41:37 #54
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27438119
Weet dan niemand hoe en wat?
pi_27438186
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:35 schreef washandje het volgende:

[..]

Dat is het idee... als jij die 99% niet gebruikt, gebruikt hij het. Zo gauw jij met bijvoorbeeld een game weer meer gaat gebruiken gaat ie langzamer...
Jep

Alleen soms tikken die procenten heel snel bij, 10% in een minuut. Soms duurt 10% wel een uur (terwijl ik het zelfde doe)

pi_27438197
Probeer eens je PC te herstarten?
pi_27438252
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:43 schreef Zebbie het volgende:

[..]

Jep

Alleen soms tikken die procenten heel snel bij, 10% in een minuut. Soms duurt 10% wel een uur (terwijl ik het zelfde doe)
Dat klopt de duur van een job kan zeer verschillen van 2 uur tot wel een week. Maar als je 7 jobs van 1 dag hebt krijg je even veel punten als je 1 job van 7 dagen hebt.
pi_27438280
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:46 schreef iisschots het volgende:

[..]

Dat klopt de duur van een job kan zeer verschillen van 2 uur tot wel een week. Maar als je 7 jobs van 1 dag hebt krijg je even veel punten als je 1 job van 7 dagen hebt.
Maar bij de zelfde jobs verschilt de tijd per procent

pi_27438309
Dat klopt ook, aan het begin doet hij de makkelijke berekeningen en aan het eind de moeilijkere, waardoor het op het eind steeds langer duurt voordat een % gereed is.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:58:30 #60
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27438505
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:44 schreef iisschots het volgende:
Probeer eens je PC te herstarten?
Hij doet t Moest eigenlijk gewoon op 'Think' drukken bij start ->find-a-drug->think

En ineens ging het scherm weer weg!
pi_27438533
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:49 schreef iisschots het volgende:
Dat klopt ook, aan het begin doet hij de makkelijke berekeningen en aan het eind de moeilijkere, waardoor het op het eind steeds langer duurt voordat een % gereed is.
Ok, ik dacht dat dat dus te maken had met het scherm, maar gelukkig niet dus

Zou je voortaan kunnen gebruiken?

zaterdag 28 mei 2005 @ 21:02:23 #62
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27438598
Eindelijk doetie het geloof ik..

Niet dus Begin het nu zat te worden zeg!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:07:48 #63
78498 classpc
I don't like change
pi_27438743
(357) More copies of THINK running than THINK_PROCESSES or NUMBER_OF_PROCESSORS

Ik snap het niet
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:11:33 #64
106431 sigvard
Fly me to the moon and...
pi_27438811
*meedoet*

Okee, celeron 433 ( ) doosje hier draait 24/7 en heeft 23.999/7 niets te doen.
Aangemeld dus. Volgens server -list zit ik inmiddels op 2% van de eerste job, als ik de output goed begrijp.
...let me play among the stars...
pi_27438820
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:49 schreef iisschots het volgende:
`
Dat is niet altijd zo. Soms gaat het inderdaad sneller dan anders, maar het is niet zo dat dat per sé aan het begin is.
Who knew?
pi_27438832
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:07 schreef classpc het volgende:
(357) More copies of THINK running than THINK_PROCESSES or NUMBER_OF_PROCESSORS

Ik snap het niet
Dat betekent dat je maar 1 keer dat ding kan runnen per processor, gewoon maar 1x per computer dus. Heb je hem niet al ergens in de background runnen?
Who knew?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:24:54 #67
78498 classpc
I don't like change
pi_27439157
Waar kan ik nu vinden welke jobs wel lang duren en welke niet?
Ik vind het maar erg onduidelijk. Vooral die F-A-D pagina.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:28:08 #68
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_27439221
Even een tvp maken hoor, ga hier morgen mee aan de slag
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_27439268
Maar vanaf begin volgende maand wordt er dus overnieuw gemeten?

gebruikt dit niet veel datalimiet?

pi_27439303
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:29 schreef Zebbie het volgende:
Maar vanaf begin volgende maand wordt er dus overnieuw gemeten?

gebruikt dit niet veel datalimiet?
Ik gebruik NetMeter (kan je bandwith mee meten) en er is (bijna) niets te zien. Waarschijnlijk heb je met die post meer bandbreedte gebruikt dan dat hele programma in een uur.
Who knew?
pi_27439395
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:31 schreef washandje het volgende:

[..]

Ik gebruik NetMeter (kan je bandwith mee meten) en er is (bijna) niets te zien. Waarschijnlijk heb je met die post meer bandbreedte gebruikt dan dat hele programma in een uur.
Dan is het OK

zaterdag 28 mei 2005 @ 21:36:22 #72
78498 classpc
I don't like change
pi_27439408
Genoeg gerotzooid, hij gaat er weer af.
pi_27439865
Is het nou goed als je meer of minder hits hebt per job? Dat begijp ik niet helemaal uit de FAQ van find-a-drug.org.uk...
Who knew?
pi_27439901
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 22:00 schreef washandje het volgende:
Is het nou goed als je meer of minder hits hebt per job? Dat begijp ik niet helemaal uit de FAQ van find-a-drug.org.uk...
Ik had 0 hits, 1 job complete en andere ineens alweer op 34%

Post 2000

pi_27440984
Het aantal hits is vooral voor belang van voor het project. Het maakt niet uit voor de punten die je er voor krijgt.
pi_27440991
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:02 schreef GotC het volgende:
Eindelijk doetie het geloof ik..

Niet dus Begin het nu zat te worden zeg!
Doet ie het wel of niet?
Ik had ooit het zelfde probleem, maar bleek dat hij aan het upgraden was naar een nieuwe versie. In dat geval brengt hij de lopende versie down, wacht 15 min en start de nieuwe versie.

Kan je dus wat meer vertellen, zodat we je meer kunnen helpen.

Oeps , zag nu pas je screen shot. Je ziet dat er een vinkje staat bij 'snooze'.
Dat is de reden waarom hij niet werkt. Kan je deze uitzetten?

Als je de Think Graphics op hidden zet, dan komt die 'tekeningen' van die moleculen ook niet op het scherm. Dat is interessant in het begin, maar na een tijdje is het maar irritant.

[ Bericht 12% gewijzigd door PurpleBear op 28-05-2005 23:12:49 ]
pi_27441088
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 21:24 schreef classpc het volgende:
Waar kan ik nu vinden welke jobs wel lang duren en welke niet?
Ik vind het maar erg onduidelijk. Vooral die F-A-D pagina.
Ik had E-Jey al gemeld dat zijn link niet werkte.
Hier zie je de gemiddelde duur van elk 'target'
vb. 1C8L-Q3 = Proteome, duurt 7.6 uren.
Welke projecten je wel / niet wil hebben kan je configureren in de control panel van FaD instellen.
Ik waarschuw je, CJD (gekke koeien ziekte) en Kanker durn het langst (gem. 2-5 dagen).
pi_27441440
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:34 schreef GotC het volgende:
[afbeelding]

Ik heb het net even uitgeprobeerd maar als snooze geactiveerd is en je klikt er dan weer op dan moet je even een aantal seconden (tien voor het gemak) wachten en dan opnieuw het menu openen. Als er dan weer een vinkje voor snooze staat dan snap ik het ook ff niet...

Overigens, behalve als je het graag wilt zien, is het handiger om de graphics op hidden te zetten. En wat makkelijker werkt als je een breedbandje hebt (wie niet tegenwoordig) is het internet connection plan op online te zetten. Dan heb je er geen omkijken meer aan
Lid van de Dutch Power Cows en subteamLos Alcoholicos
  zaterdag 28 mei 2005 @ 23:39:43 #79
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27441716
Inmiddels heb ik iets gedaan (al sla je me vierkant dood wat), en werkt alles.
Ik kon daarvoor trouwens het vinkje 'snooze' niet wegkrijgen, wat ik ook deed..ach, vaag, maar hij doet t!

17 hits en pas 22,6% inmiddels

Oh enne Xaverius..ik heb nog geen breedbandje
* GotC kijkt boos naar vader

Trouwens, waarom zijn die graphics er? Voor de sier of hebben ze ook nog werkelijk nut oid?
pi_27441820
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:39 schreef GotC het volgende:
Ik kon daarvoor trouwens het vinkje 'snooze' niet wegkrijgen, wat ik ook deed..ach, vaag, maar hij doet t!

17 hits en pas 22,6% inmiddels

Oh enne Xaverius..ik heb nog geen breedbandje
* GotC kijkt boos naar vader

Trouwens, waarom zijn die graphics er? Voor de sier of hebben ze ook nog werkelijk nut oid?
ik krijg helemaal geen hits

pi_27441861
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:05 schreef PurpleBear het volgende:

[..]

Ik had E-Jey al gemeld dat zijn link niet werkte.
Hier zie je de gemiddelde duur van elk 'target'
vb. 1C8L-Q3 = Proteome, duurt 7.6 uren.
Welke projecten je wel / niet wil hebben kan je configureren in de control panel van FaD instellen.
Ik waarschuw je, CJD (gekke koeien ziekte) en Kanker durn het langst (gem. 2-5 dagen).
En je score wordt alleen gebaseerd op het aantal jobs dat je complete?

pi_27441876
De graphics hebben volgens mij totaal geen nut. Ik denk dat je zo kan zien wat het programma doet, maar het is niet een essentieel onderdeel van het programma.

Ik heb het een keertje bekeken maar wat moet ik met zo'n pop-up de hele tijd op mijn scherm.
pi_27441934
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:47 schreef Xaverius het volgende:
De graphics hebben volgens mij totaal geen nut. Ik denk dat je zo kan zien wat het programma doet, maar het is niet een essentieel onderdeel van het programma.

Ik heb het een keertje bekeken maar wat moet ik met zo'n pop-up de hele tijd op mijn scherm.
Ik laat em gewoon op de achtergrond open staan

zaterdag 28 mei 2005 @ 23:56:19 #84
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27442085
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:45 schreef Zebbie het volgende:

[..]

ik krijg helemaal geen hits
21 hits!

* GotC steekt tong uit

Die graphics heb ik maar gewoon op 'hide' gezet

Leuk voor je hits en % is een film kijken op de comp Dat doe ik tenminste nu.. Donnie Darko. Full Metal Alchemist

[ Bericht 8% gewijzigd door GotC op 29-05-2005 00:02:09 (Andere 'film') ]
pi_27442107
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 22:59 schreef iisschots het volgende:
Het aantal hits is vooral voor belang van voor het project. Het maakt niet uit voor de punten die je er voor krijgt.
Ja maar in de FAQ lijkt zoiets te staan als dat het goed is als een score minstens -50 hits is... nou lijkt het me niet dat een score in de min gaat? (hier niet iig )
Who knew?
pi_27442186
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:56 schreef GotC het volgende:

[..]

21 hits!

* GotC steekt tong uit

Die graphics heb ik maar gewoon op 'hide' gezet

Leuk voor je hits en % is een film kijken op de comp Dat doe ik tenminste nu..Donnie Darko.
Ach ja, gewoon op de achtergrond draaien

pi_27442890
Nieuwe leden van Harte welkom bij de DPC op FaD, de maand mei staat bekend als de maand waar alles weer gaat groeien en bloeien, het gras is al weer groener dan ooit en groeit als kool, er is genoeg voor iedereen!!

Give it a go, graas mee met dpc en laat zien dat het relatief kleine nederland zich kan meten with the big guys(england, usa, russia) en geef je op voor de stampede 1 juni a.s.

Het aantal Fokkers die nu meedoen met de DPC groeit gestaag...outstanding!!,
Op dit moment zijn er 12 Fokkers gejoined.

[ Bericht 48% gewijzigd door Nightanimal op 29-05-2005 01:06:59 ]
pi_27442933
Nou ik heb het proggie geinstalleerd en het draait nu terwijl ik ff een filmpje pak, ben benieuwd hoe het gaat
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_27443197
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:57 schreef washandje het volgende:

[..]

Ja maar in de FAQ lijkt zoiets te staan als dat het goed is als een score minstens -50 hits is... nou lijkt het me niet dat een score in de min gaat? (hier niet iig )
Kun je aangeven waar je dit in de DPC-Faq gelezen hebt...

Dit is het enigste stukje dat over hits van een job gaat:
Over het algemeen zullen jobs die weinig hits opleveren sneller doorgerekend worden dan jobs die erg veel hits opleveren. Het aantal hits die een job oplevert is sterk afhankelijk van de proteïne target en dus ook het project. De score heeft overigens alleen met de tijdsduur van een job te maken dus hoe meer hits hoe meer punten(omdat er dan langer over gedaan wordt).
  zondag 29 mei 2005 @ 00:54:38 #90
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27443205
quote:
Op zondag 29 mei 2005 00:35 schreef Nightanimal het volgende:
Het aantal Fokkers die nu meedoen met DPC groeit gestaag...outstanding!!,
Op dit moment zijn er 12 Fokkers gejoined, er is nog altijd plaats voor nog meer mensen!!
Tsja. Dat krijg je als iemand dit topic spamt in het WP topic, waar je al verzamelfreaks hebt

Inmiddels 31 hits, 32,44%
pi_27443924
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:46 schreef Zebbie het volgende:
En je score wordt alleen gebaseerd op het aantal jobs dat je complete?
De punten die je krijgt, hangen niet af van het aantal jobs die je doet, of van het aantal hits die een job heeft.
Het aantal punten die je krijgt, wordt berekend via:
CPUrating*aantal uren
pi_27443957
Nouja, inmiddels 2 jobs klaar en eentje op 36%. Tijd om te gaan slapen lijkt mij zo

Trusten iedereen

pi_27446843
quote:
Op zondag 29 mei 2005 00:54 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Kun je aangeven waar je dit in de DPC-Faq gelezen hebt...

Dit is het enigste stukje dat over hits van een job gaat:
Over het algemeen zullen jobs die weinig hits opleveren sneller doorgerekend worden dan jobs die erg veel hits opleveren. Het aantal hits die een job oplevert is sterk afhankelijk van de proteïne target en dus ook het project. De score heeft overigens alleen met de tijdsduur van een job te maken dus hoe meer hits hoe meer punten(omdat er dan langer over gedaan wordt).
Niet de DPC-FAQ, maar de FaD-FAQ op find-a-drug.com. Maar volgens mij heeft dat te maken met het succes van die job voor het project ofzo.
Who knew?
  zondag 29 mei 2005 @ 11:18:39 #94
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_27447041
Ik heb al 807 punten. [14.gif]
pi_27447132
Ik heb er inmiddels meer dan 2500 en zit nog ongeveer halverwege een job
Who knew?
  zondag 29 mei 2005 @ 11:22:26 #96
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
  zondag 29 mei 2005 @ 11:48:01 #97
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_27447803
welk subteam moet ik joinen ?? en hoe join in een subteam ?? zeg dat ik de nr 1 wil joinen hoe doe ik dat dan ?
  zondag 29 mei 2005 @ 11:51:15 #98
117486 GT4
Gran Turismo 4
pi_27447899
Zoo ik heb hem geinstalled op me server en hij is al druk bezig

is wel maar een 1 ghz amd'tje
&gt;&gt; HTS Autotechniek boeken nodig ?
&gt;&gt; TI-89 Nodig ?
&gt;&gt; Twijfel dan niet !
&gt;&gt; Zie het mailadres in mn profiel
pi_27447959
quote:
Op zondag 29 mei 2005 11:18 schreef cyberstalker het volgende:
Ik heb al 807 punten. [14.gif]
Waar zie je dat?

zondag 29 mei 2005 @ 11:58:17 #100
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_27448102
Ik ben ook lid.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_27448325
Volgens mij werkt het op deze manier ( zie hier):
Ze hebben een database van duizenden mogelijke modellen, van elk moet uitgezocht worden of het een veelbelovend kandidaat (proteïne target) is.
Per kandidaat zijn er weer duizenden 'aansluit' mogelijkheden om met normale eiwitten te koppelen.
Het is de bedoeling dat we de aansluit mogelijkheden uitrekenen. Daar doen we (per job) 10.000 stappen over.
( zie ook )
In die 10.000 stappen, krijgen we 'hits' , dus hoe meer hits, hoe veelbelovender. Daarnaast komt uiteraard andere dingen bij kijken of zo'n kandidaat ook daadwerkelijk iets is.
Ze proberen op deze manier van miljoenen kandidaten terug te brengen to zeg 1000, en deze laatste groep is dan echt interressant om verder te onderzoeken.

Als je voor statistieken gaat, zijn die hits niet belangrijk, voor het project heel erg.
FaD is een meerjarig project en wat wij doen is 'kandidaten uit de database verwijderen die het nooit halen', maar het versnelt indirect wel tot het vinden van medicijnen.

Stel gerust je vragen, ons allen werd gevraagd om regelmatig onze neus hier te laten zien om te helpen. Ik weet bijlange niet alles; dus als je vragen hier niet beandwoordt wordt, kan je ook op onze site je vraag stellen.
  zondag 29 mei 2005 @ 12:12:34 #102
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_27448461
quote:
Op zondag 29 mei 2005 11:53 schreef Zebbie het volgende:

[..]

Waar zie je dat?
http://fad.qik.nl/
pi_27448586
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:39 schreef GotC het volgende:
Ik ben blij voor je.
Ja, daar was ik bang voor; het is een vaag ding. Het is om voor te zorgen dat de 'cruncher' niet te snel start. Maar heeft problemen (gehad?) op laptops die op alleen batterijen draait. Dan blijft 'ie in snooze mode, dus niet crunchen. Opzich wel goed, maar je kon het niet wijzigen.
pi_27448695
quote:
Op zondag 29 mei 2005 11:53 schreef Zebbie het volgende:

[..]

Waar zie je dat?
Of op de officiële site. Hier aan de linkerkant klikken op statistics --> tabje "members" en dan bij nickname je nick intypen --> enter

Wordt elke 6 uur geüpdate geloof ik.
Who knew?
pi_27448705
quote:
Op zondag 29 mei 2005 11:48 schreef dimage het volgende:
welk subteam moet ik joinen ?? en hoe join in een subteam ?? zeg dat ik de nr 1 wil joinen hoe doe ik dat dan ?
In de FaD control panel (Setup),
General: kan je o.a Country, graphics, Team number in vullen. Voor DPC moet je 2047 invullen.
Projects: kan je kiezen aan welke projecten je wel/niet mee wil doen. Veel hiervan zijn 'slapende' projecten. Proteome zijn snelle, Cancer, CJD zijn langdurige jobs.
  zondag 29 mei 2005 @ 12:28:26 #106
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_27448855
Heb ff niet goed ingelezen, daarvoor alvast excuses maar ben met iets anders bezig.

Één vraagje, moet je think de hele tijd als een window openhouden, of kun je dat gewoon wegklikken en blijft ie in de achtergrond doorlopen?
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zondag 29 mei 2005 @ 12:30:56 #107
101735 thyrza4
van mij
pi_27448943
hoi

kan er mij misschien in gewoon nederlandse taal uitgelegd worden wat de preciese bedoeling is ?
Kost het geld?
ik heb mijn pc altijd aan staan met kabelverbinding,alleen tussen 1 en 7 niet. Heb geen giga snelle pc maar wat kan ik doen om te helpen
leven en laten leven!
pi_27449124
Ik doe ooook meee! Nou nog even mijn broertje strikken =D
  zondag 29 mei 2005 @ 12:38:54 #109
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_27449170

Ik doe ook mee
pi_27449225
quote:
Op zondag 29 mei 2005 12:37 schreef fokME2 het volgende:
Ik doe ooook meee! Nou nog even mijn broertje strikken =D
Als je het op een 2e pc zet moet je er voor zorgen dat het e-mail adress en de naam die je hebt ingevuld hetzelfde zijn met de eerste. Op die manier komen al je punten onder dezelfde naam.
pi_27449241
quote:
Op zondag 29 mei 2005 12:28 schreef D1 het volgende:
Heb ff niet goed ingelezen, daarvoor alvast excuses maar ben met iets anders bezig.

Één vraagje, moet je think de hele tijd als een window openhouden, of kun je dat gewoon wegklikken en blijft ie in de achtergrond doorlopen?
Als je in je setup bij THINK Graphics de optie hidden kiest (en de queueserver ook) heb je geen popups en alleen eenicoontje in je systray.
pi_27449543
Ik zit al een hele tijd bij FAD, maar ik wil ook het FOk team joinen, kan dat dan gewoon door je naam in te vullen?
pi_27449569
quote:
Op zondag 29 mei 2005 12:30 schreef thyrza4 het volgende:
kan er mij misschien in gewoon nederlandse taal uitgelegd worden wat de preciese bedoeling is ?
..
Kost het geld?
Kan je wat preciecer je vraag stellen? waar gaat het over ? het FaD project, DPC, stampede, Fok! stampede team?
Ja, het kost geld.
Je moet je PC langer laten staan (als je meer punten wil of meer wilt helpen).
Je PC/laptop zal nooit in de power-saving mode gaan.
100% cpu draaien kost (iets) altijd meer geld dan 2%
Nee, het kost je geen geld:
Je hoeft nergens te doneren, in te schrijven etc..
pi_27449779
quote:
Op zondag 29 mei 2005 12:52 schreef BazP het volgende:
Ik zit al een hele tijd bij FAD, maar ik wil ook het FOk team joinen, kan dat dan gewoon door je naam in te vullen?
Je kan gewoon dat formuliertje invullen en dan join je het FOK stampede team.
  zondag 29 mei 2005 @ 13:07:04 #115
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_27449959
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:00 schreef iisschots het volgende:

[..]

Je kan gewoon dat formuliertje invullen en dan join je het FOK stampede team.
Hoe kan ik controleren of Think het rekenwerk van mijn computer aan het Stampede team toevoegt?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 29 mei 2005 @ 13:07:59 #116
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_27449981
Als ik me op fad.qik.nl wil registreren als R-Mon krijg ik Error: No user found with given name. Bij de Setup heb ik ook R-Mon ingevuld.
  zondag 29 mei 2005 @ 13:10:38 #117
92548 visvogel
VogelVis
pi_27450061
Waarvoor is die SNOOZE-mode? Hij staat standaard op 15 minuten, maar na 15 minuten gaat dat programmatje dus stoppen met werken?
dus mocht ik niet achter mn pc zitten doet het programmatje niets?
pi_27450113
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:10 schreef visvogel het volgende:
Waarvoor is die SNOOZE-mode? Hij staat standaard op 15 minuten, maar na 15 minuten gaat dat programmatje dus stoppen met werken?
Nee volgens mij kun je hem dan ff onderbreken en gaat ie na 15 minuten juist weer aan de slag. Dit kan je gebruiken als je bijvoorbeeld ff wilt checken hoeveel CPU een bepaald programma gebruikt
pi_27450148
Fok heeft nu al het grootste stampede team, goed bezig ! Het is dat ik al bij een ander team zat, anders zou ik ook fok gejoined zijn !
pi_27450162
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:07 schreef R-Mon het volgende:
Als ik me op fad.qik.nl wil registreren als R-Mon krijg ik Error: No user found with given name. Bij de Setup heb ik ook R-Mon ingevuld.
Je komt pas in de stats de staan op fad.qik.nl als je een "job" hebt ingeleverd, én de stats van fad.qik.nl zijn geupdate. Dit gebeurt om de 6 uur (uit mijn hoofd om 2.00, 8.00, 14.00 en 20.00)
Dus dan kan je je ook pas registreren daar, gewoon even geduld hebben.
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:10 schreef visvogel het volgende:
Als je het programma op snooze zet, doet het programma juist niets, de client gebruikt dan geen recources van je systeem. Je moet hem dus niet op snooze zetten als je wil dat ie werkt
pi_27450213
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:07 schreef Tarak het volgende:

[..]

Hoe kan ik controleren of Think het rekenwerk van mijn computer aan het Stampede team toevoegt?
Als je als team nummer 2047 hebt ingevuld komen je resultaten automatisch bij de DPC. (het nederlandse Team) Om dat voor het FOK stampede team (binnen het nederlandse team dus) te strijden moet je je username (van Fad en Fok) hier invullen: http://fok.gromba.nl/
pi_27450262
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:07 schreef Tarak het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je binnenkort ook jezelf zien in de statistieken en ranglijsten om de stampede stats.
  zondag 29 mei 2005 @ 13:20:39 #123
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_27450322
Nou, ik ben benieuwd
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_27450408
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:14 schreef vortoN het volgende:
[..]

Je komt pas in de stats de staan op fad.qik.nl als je een "job" hebt ingeleverd, én de stats van fad.qik.nl zijn geupdate. Dit gebeurt om de 6 uur (uit mijn hoofd om 2.00, 8.00, 14.00 en 20.00)
Dus dan kan je je ook pas registreren daar, gewoon even geduld hebben.
Niet helemaa waar; bij fad.qik.nl hoef je niet te registreren, daar kom je zelf bij zodra je bekend bent (== job heb ingeleverd). De registratie is nodig voor als je een subteam wil aanmaken binnen DPC (bv. Fok! team). Dit is voor de team-captain alleen, om namen aan zijn team toe te voegen en verdwijnen deze uit de 'alleenstaande' binnen fad.qik.nl stats. Buiten deze stats bestaat de 'Fok!team' niet en is iedereen dus weer alleenstaand in alle andere stats.
pi_27450465
Iemand heeft dit in de DPCH gepost, maar kan de orignal bericht niet vinden:

Door: D2DM Geplaatst op zondag 29 mei 2005 12:32
Het lukt me niet om een account daar te krijgen om te reageren.
Maar denk wel handig om even het programma threadmaster aan te kaarten voor onderstaande post/probleem.

--------------------------------------------------------------------------------

Door dahei - zondag 29 mei 2005 @ 12:04 - (0 - Normaal)

Weet iemand of het ook mogelijk om je cpu op 50% te zetten? Bij mij draait hij nu op 100% en dan begint mijn fan te hard te loeien... Verder vind ik het een super idee!
==
Hierbij dus.

PS, je team kan je altijd wijzigen: tray-icon->setup->general->team number

(laatste bericht, ben weg voor de rest vd.d dag)
  zondag 29 mei 2005 @ 13:27:21 #126
94405 Tarak
pi_27450472
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:16 schreef BazP het volgende:

[..]

Als je als team nummer 2047 hebt ingevuld komen je resultaten automatisch bij de DPC. (het nederlandse Team) Om dat voor het FOK stampede team (binnen het nederlandse team dus) te strijden moet je je username (van Fad en Fok) hier invullen: http://fok.gromba.nl/
Ik heb het team nummer niet ingevuld, kan ik dit nog wijzigen? Ben nu aan het zoeken, maar zie zo snel even geen mogelijkheid om het team nummer in te vullen.

Edit: laat maar, of je kijkt natuurlijk even in de betreffende subdirectory Gevonden dus.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 29 mei 2005 @ 13:30:14 #127
92548 visvogel
VogelVis
pi_27450540
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:14 schreef vortoN het volgende:

Als je het programma op snooze zet, doet het programma juist niets, de client gebruikt dan geen recources van je systeem. Je moet hem dus niet op snooze zetten als je wil dat ie werkt
dat is het juist. Hij zet hem automatisch na 15 minuten op snooze. dit kun je instellen tot max 1 dag
pi_27450558
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:27 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik heb het team nummer niet ingevuld, kan ik dit nog wijzigen? Ben nu aan het zoeken, maar zie zo snel even geen mogelijkheid om het team nummer in te vullen.
Na het installeren van de client krijg je een "control panel" te zien (je kan het ook opstarten via: rechtermuisknop op het icoontje in sys tray, en daar setup te kiezen).
Ga in dat control panel naar "General" en vul bij Team Number 2047 in. Dan zit je bij de DPC.
Binnen een halve dag nadat de eerste job klaar is, kom je ook in de stats te staan (klik
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:24 schreef PurpleBear het volgende:

[..]

Niet helemaa waar; bij fad.qik.nl hoef je niet te registreren, daar kom je zelf bij zodra je bekend bent (== job heb ingeleverd). De registratie is nodig voor als je een subteam wil aanmaken binnen DPC (bv. Fok! team). Dit is voor de team-captain alleen, om namen aan zijn team toe te voegen en verdwijnen deze uit de 'alleenstaande' binnen fad.qik.nl stats. Buiten deze stats bestaat de 'Fok!team' niet en is iedereen dus weer alleenstaand in alle andere stats.
Je hebt gelijk.. beantwoordde gewoon een algemene vraag
pi_27450884
Je PC gaat er misschien niet langzamer door, maar wordt er wel meer verbruikend door Als ik mijn CPU een tijdje 100% laat spelen gaat mijn fan al gauw 6000 toeren draaien en hoor je de PC door het hele huis

Uiteraard nu niet meer nu ik de zijklep van de PC heb gehaald

Ik doe mee als het makkelijk is
  zondag 29 mei 2005 @ 13:43:52 #130
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_27450886
Big_Fat_Wombat is zojuist al het 100e lid van het Fok! stampede team, welkom allemaal!
pi_27451217
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:43 schreef Mist het volgende:
Big_Fat_Wombat is zojuist al het 100e lid van het Fok! stampede team, welkom allemaal!
We zijn nu al het grootste team wat leden aantal betreft, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel computer power de andere teams hebben.
Haha, het zou gaaf zijn als er andere teams van tweakers moeten gaan samenvoegen om ons nog bij te kunnen benen.
pi_27451482
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:13 schreef Vold het volgende:
Fok heeft nu al het grootste stampede team, goed bezig ! Het is dat ik al bij een ander team zat, anders zou ik ook fok gejoined zijn !
Inderdaad is snel gegaan zeg! Gisteren waren er nog maar 4 members aan het begin van de dag !

Zal dit even in m'n sig zetten
Who knew?
  zondag 29 mei 2005 @ 14:15:21 #133
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_27451715
Wat is eigenlijk de bedoeling? Vandaag al beginnen met de intro-flush voor de stampede of morgen pas? Ik heb namelijk al het e.e.a. in de queue staan, en ik wil natuurlijk niet te vroeg beginnen met flushen
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  zondag 29 mei 2005 @ 14:20:39 #134
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27451847
Ik heb hier 4 pc's staan, kan ik probleemloos deze allen onder mijn naam laten draaien 24/7?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_27451883
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:20 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik heb hier 4 pc's staan, kan ik probleemloos deze allen onder mijn naam laten draaien 24/7?
Ja. Je moet dan op elke PC de client aanhebben en onder dezelfde nick hebben draaien, dat zou goed moeten werken
Who knew?
  zondag 29 mei 2005 @ 14:22:03 #136
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27451887
Ik krijg nu steeds de foutmelding (357) More copies of THINK running than THINK_PROCESSES or NUMBER_OF_PROCESSORS

Ik heb bij opties bij general al number of copies of think op 1 gezet (pas na de foutmeldingen)
pi_27451916
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:20 schreef Arnold_fan het volgende:
Dat kan zeker, je moet alleen erop letten dat je bij alle 4 de pc's hetzelfde e-mail adres en nickname invult, en natuurlijk team nummer 2047. Ook hoofdletters e.d. moeten hetzelfde zijn, anders kom je met (4) verschillende pcs/namen in de stats voor, en ik neem aan dat je dat niet wilt. (anders kom je nooit hoog in de stats de staan )

[ Bericht 31% gewijzigd door vortoN op 29-05-2005 14:30:06 (moet leren lezen) ]
  zondag 29 mei 2005 @ 14:24:52 #138
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_27451979
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:22 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik krijg nu steeds de foutmelding (357) More copies of THINK running than THINK_PROCESSES or NUMBER_OF_PROCESSORS

Ik heb bij opties bij general al number of copies of think op 1 gezet (pas na de foutmeldingen)
Misschien dat er al een client in tray draait, en dat je een nieuwe probeert op te starten. FaD client pakt automatisch bij het opstarten de goede hoeveelheid clients, (number of think clients = auto). Misschien even opnieuw opstarten en dan werkt het wel?
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_27451982
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:22 schreef Arnold_fan het volgende:

Ik denk dat je dan copies of think op 4 moet zetten, omdat het 4 PC's zijn?
Ik heb hier zelf maar 1 pc, dus weet dit allemaal niet helemaal zeker
Who knew?
pi_27452154
Wat gebeurt er als die meter op 100% zit?
pi_27452175
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:31 schreef Dark_Killah het volgende:
Wat gebeurt er als die meter op 100% zit?
Dan gaat ie verder met de volgende job en als je hebt ingesteld dat ie de resultaten na elke job moet versturen dan doet ie dat
Who knew?
pi_27452394
mooi gaat het hier op 4% al 6 hits
..
pi_27452428
Dus ik heb 2 van die think schermpjes omdat ik 2 processoren heb oid
pi_27452649
Had wel wat duidelijker gemogen overigens... paar screenies kleine moeite. Wat betekenen Sleep en Snooze bijvoorbeeld? En waarom is mijn dingus al bezig terwijl er pas op 1 juni werd gestampede oid
pi_27452650
Is m1057 de ziekte waar ie mee bezig is? Het gaat alleen niet echt snel. Bijna 2.5% en 12 hits in drie uur.
Learn the rules and break them.
pi_27452655
Als je 2 fysieke processoren hebt, of als je een processor hebt met HT (HyperThreading) of een processor met meerdere cores hebt, dan krijg je inderdaad 2 (of meerdere) schermen.
Hij rekent dan 2 jobs naast elkaar(tegelijkertijd) uit
pi_27452702
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:50 schreef Elocyp het volgende:
Is m1057 de ziekte waar ie mee bezig is? Het gaat alleen niet echt snel. Bijna 2.5% en 12 hits in drie uur.
Gaat dan inderdaad heel traag, maar 12 hits op 2,5% is volgens mij erg veel!

pi_27452829
quote:
Op zondag 29 mei 2005 11:22 schreef Boink het volgende:

Ik doe ook mee, 600mhz 24/7 doet geen aars
http://stats.findadrug.org.uk/jobs1.php?Nickname=Boink
un 600 mhzer doet er iets langzamer over idd, maar je hebt al 158 punten

06:08 29-May-05 1i7i-q1 m1785 Boink 4012787 1264 0 10086 0:04 2 ok
1i7i-q1 is een proteome job geweest, die doen er gemiddeld 3 uur over, jouwes deed er 4 uur over, geen probleem dus
  zondag 29 mei 2005 @ 14:57:48 #149
94405 Tarak
pi_27452834
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:50 schreef Elocyp het volgende:
Volgens mij is m1057 de naam van het molecuul waar je pc mee bezig is. Bij job-info kun je zien, met welk project je pc bezig is. Je hebt heel veel hits trouwens met 12 hits in 2,5%.

Gaat het wel goed in deze lijst? http://funcracker.net/stampede/list.php
Ik zie nu allemaal nummers verschijnen?
pi_27452874
3 Jobs klaar

pi_27452981
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:57 schreef Tarak het volgende:

[..]

Volgens mij is m1057 de naam van het molecuul waar je pc mee bezig is. Bij job-info kun je zien, met welk project je pc bezig is. Je hebt heel veel hits trouwens met 12 hits in 2,5%.

Hej Tarak , waar vind ik mijn naam in de FaD stats? Ik ben aangemeld onder Youssef, is dat ook mijn naam in de FaD stats.
pi_27453033
quote:

[..]

Iemand heeft er blijkbaar een scriptje opgezet...
Who knew?
pi_27453089
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:50 schreef Youssef het volgende:
Had wel wat duidelijker gemogen overigens... paar screenies kleine moeite. Wat betekenen Sleep en Snooze bijvoorbeeld? En waarom is mijn dingus al bezig terwijl er pas op 1 juni werd gestampede oid
ALs je snooze aanklikt in je Fad Client dan pauseert hij even, je kan in de control panel aangeven hoelang die moet pauseren, als die op Sleep staat dan staat ie in standby(het woord zegt het al) om hem uit standby te halen druk je nogmaals op sleep..het vinkje verdwijnt en hij rekent weer verder. idd 1 juni begint de stampede, je kunt vast testen of alles goed werkt en vast je totaal score omhoog werken, voordat het geweld los barst !
  zondag 29 mei 2005 @ 15:07:57 #154
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27453109
Hier is nog geen job klaar..zit nog steeds met het 'snooze' probleem Nu krijg ik 'm helemaal niet meer aan de gang!
Maarrrrr wel 44 hits en pas op 34%
  zondag 29 mei 2005 @ 15:08:17 #155
94405 Tarak
pi_27453119
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:02 schreef Youssef het volgende:

[..]

Hej Tarak , waar vind ik mijn naam in de FaD stats? Ik ben aangemeld onder Youssef, is dat ook mijn naam in de FaD stats.
Yoessef, als je in het programmaatje van Think het teamnummer 2047 invult, komt het goed. Volgens mij word je pas zichtbaar in de stats van FaD als je een molecuul hebt afgerond. Vergeet niet je naam ook in te vullen op http://fok.gromba.nl/ voor het FOK! subteam!
pi_27453166
Ok, dat heb ik al gedaan met dat 2047, maar omdat ze bij dat aanmeld paginaatje om je FaD naam vragen... Heb bij beide nu Youssef ingevuld. Alleen ben ik zo iemand die pas na heel veel moleculen gaat purgen... maar ik moet dus eerst even 1 keer purgen om in de stats te komen toch
pi_27453213
quote:

[..]

Het zal wel de molecuul zijn ja. De ziekte is iig MS.
Jaja, nu al 14 hits op 2.53%.

wat houden die hits eik in?
pi_27453289
Je kunt beter naar de verhouding tijd/hits kijken denk ik Ik zit rond 55 procent op 1 hit. Maar ik ben wel maar 1000 seconden bezig daarvoor.
pi_27453312
Bij mij gebruikt ie niet 99 % hij sukkeld rond de 54 % (CPU dus) 3.2 HT hier, hoe kan ik hem meer laten draaien
pi_27453336
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:16 schreef Youssef het volgende:
Je kunt beter naar de verhouding tijd/hits kijken denk ik Ik zit rond 55 procent op 1 hit. Maar ik ben wel maar 1000 seconden bezig daarvoor.
De snelheid schijnt ook aan de ziekte of molecuul te liggen geloof ik.
pi_27453350
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:17 schreef Guusie het volgende:
Bij mij gebruikt ie niet 99 % hij sukkeld rond de 54 % (CPU dus) 3.2 HT hier, hoe kan ik hem meer laten draaien
Icoontje in systray, setup, daar naar General gaan, en "Number of copies of THINK" op 2 zetten.
  zondag 29 mei 2005 @ 15:19:29 #162
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27453358
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:16 schreef Youssef het volgende:
Ik zit nu rond de 34% dus, met 44 hits..doe er al een paar uur over
  zondag 29 mei 2005 @ 15:20:44 #163
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_27453392
hij staat nu al een hele tijd op 'waiting for next job' .. is dat normaal?
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_27453434
hmnm iemand is fijn fok.gromba.nl aan het abusen. Wat een lol he :/
pi_27453509
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:20 schreef ne0n het volgende:
Je kan proberen de client opnieuw op te starten, als ie dan nog niet gaat werken dan moet je in de control panel bij projects het vinkje Proteome aan klikken(dit is een project dat iig nog niet afgerond is)
pi_27453513
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:20 schreef ne0n het volgende:
Misschien heb je ergens ingesteld dat ie geen connectie met het interenet moet maken en moet je nu dus eerst een paar jobs downloaden ofzo.
  zondag 29 mei 2005 @ 15:27:16 #167
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_27453572
ik heb wel daarnet ergens per ongeluk op offline geklikt.. maar er staat nergens een knop voor terug online te werken
pi_27453623
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:27 schreef ne0n het volgende:
ik heb wel daarnet ergens per ongeluk op offline geklikt.. maar er staat nergens een knop voor terug online te werken
Doe dan even rechterklik op dat icoontje... Queue, en kies dan voor Receive en download een paar jobs?
  zondag 29 mei 2005 @ 15:31:53 #169
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_27453696
ik krijg een error 'send and receive not available when offline'
  zondag 29 mei 2005 @ 15:34:35 #170
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_27453767
maar is uninstallen dan.
pi_27453773
Tis wel duidelijk dat je ergens offline hebt geklikt dan ja... moet even een deskundige bijkomen dan
pi_27453809
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:34 schreef ne0n het volgende:
maar is uninstallen dan.
Ho, wacht!
Ga naar setup, Internet Tab, zet daar "Planned Connections" op When Online.. dan zal ie het wel gaan doen!
Anders heb je misschien een job voor niks uitgerekend, geen resultaat naar FaD, en geen puntjes voor jou...
  zondag 29 mei 2005 @ 15:37:56 #173
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_27453905
er staat in de help dat je dan moet uninstallen en her installeren, heb ik gedaan, is nog altijd het zelfde, gvd
  zondag 29 mei 2005 @ 15:38:34 #174
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_27453925
nu is het gelukt
  zondag 29 mei 2005 @ 15:39:25 #175
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_27453946
heb nu wel 100% cpu gebruik.. normaal?
pi_27454160
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:39 schreef ne0n het volgende:
Ja is normaal, maar de client start op met als prioriteit "Laag", dus als andere programma's meer CPU power nodig hebben, zakt het CPU gebruik van de FaD client. Je hebt er (dus) helemaal geen last van. Probeer het maar eens.
pi_27454201
quote:
Ja als je meer gaat gebruiken met andere programma's neemt THINK weer af

edit knop
Who knew?
  zondag 29 mei 2005 @ 15:46:30 #178
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_27454207
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:45 schreef vortoN het volgende:

[..]

Ja is normaal, maar de client start op met als prioriteit "Laag", dus als andere programma's meer CPU power nodig hebben, zakt het CPU gebruik van de FaD client. Je hebt er (dus) helemaal geen last van. Probeer het maar eens.
schitterend. bedankt
pi_27454212
ne0n is jouw edit knop stuk?
  zondag 29 mei 2005 @ 15:46:55 #180
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_27454219
quote:
Dat is juist het hele idee. Het programma gebruikt je CPU op momenten dat jij hem niet nodig hebt.

Gebruik je je CPU wel, dan krimpt het programma uit zichzelf in.
pi_27454492
Waarom, staat Rusland en Oekrainie in de top 10 Sinds wanneer hebben zij p4's?
pi_27454547
Ik zit nu op een andere computer met HT Technology (dus twee jobs tegelijk) en de ventilatie begint me hier toch een herrie te maken als dat THINK aanstaat !
Who knew?
  zondag 29 mei 2005 @ 16:00:50 #183
53515 GP500
Lekker frysk bierke
pi_27454618
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:17 schreef Guusie het volgende:
In setup het aantal copies of think op auto of 2 zetten.
Auto schijnt goed te werken, mss dat 't nu op 1 staat.
zet het anders op 2.
pi_27454649
haha, moeten ze net nu mee komen... Mn PC is al warm genoeg in de zomer
- Signature verwijderd door FA, niet terugplaatsen -
pi_27454741
quote:
Op zondag 29 mei 2005 16:02 schreef MrUber het volgende:
haha, moeten ze net nu mee komen... Mn PC is al warm genoeg in de zomer
Das het mooie, het is gepland net voor de zomer...tis nog steeds lente in de ogen van de tandarts assistente.
pi_27454852
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:57 schreef washandje het volgende:
Ik zit nu op een andere computer met HT Technology (dus twee jobs tegelijk) en de ventilatie begint me hier toch een herrie te maken als dat THINK aanstaat !
Dat zeg ik hierboven al ergens

Zijklap eraf halen

Ik heb dagen met zoveel herrie films zitten converteren. Op een gegeven moment heb ik de klep eraf gehaald (daarvoor te lui ) Ging direct binnen een aantal seconden de ventilator van 6000 naar 2500 t/pm. Damn, wat een rust ineens. Want die fans maken me toch een lawaai op een gegeven moment
  zondag 29 mei 2005 @ 16:13:26 #187
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27455020
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:22 schreef vortoN het volgende:

[..]

Dat kan zeker, je moet alleen erop letten dat je bij alle 4 de pc's hetzelfde e-mail adres en nickname invult, en natuurlijk team nummer 2047. Ook hoofdletters e.d. moeten hetzelfde zijn, anders kom je met (4) verschillende pcs/namen in de stats voor, en ik neem aan dat je dat niet wilt. (anders kom je nooit hoog in de stats de staan )
Het komt doordat hij op screensaver stond, zodra hij daarvanaf is doet hij het niet meer.

[ Bericht 8% gewijzigd door Arnold_fan op 29-05-2005 16:49:01 (opgelost) ]
pi_27455103
quote:
Op zondag 29 mei 2005 16:13 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Hij geeft ook dezelfde current job aan, misschien pakt hij hetzelfde bestand omdat het 1 naam is
Dezelfde job moet vaak meerdere malen gedaan worden om telkens voor nieuwe hits te checken. Daar is dus niets mis mee, in de queue staat ie waarschijnlijk ook meerdere malen vermeld.
Who knew?
pi_27455131
Welke opdrachten hebben de beste tijd/snelheid/hits verhoudingen ?
  zondag 29 mei 2005 @ 16:23:58 #190
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27455343
quote:
Op zondag 29 mei 2005 16:16 schreef Youssef het volgende:
Welke opdrachten hebben de beste tijd/snelheid/hits verhoudingen ?
Maakt niet uit, je krijgt punten voor de "tijd x CPU rating". Dus zelfs als je geen enkele hit hebt krijg je dan punten.

Als ik dus op pc1 CPU van 100 heb moet ik 2x zolang werken om dezelfde punten te hebben als iemand die een CPU van 200 heeft.

Ik hoop dat we in Nederland FOK! aardig op de kaart kunnen zetten. Hoe lang gaat dit duren? Die wedstrijd?
pi_27455473
quote:
Op zondag 29 mei 2005 16:23 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Maakt niet uit, je krijgt punten voor de "tijd x CPU rating". Dus zelfs als je geen enkele hit hebt krijg je dan punten.

Als ik dus op pc1 CPU van 100 heb moet ik 2x zolang werken om dezelfde punten te hebben als iemand die een CPU van 200 heeft.

Ik hoop dat we in Nederland FOK! aardig op de kaart kunnen zetten. Hoe lang gaat dit duren? Die wedstrijd?
Het idee is dat de stampede gedurende juni gebeurt, maar FaD loopt al enkele jaren (geloof ik) en zal nog wel even doorgaan.
Who knew?
  zondag 29 mei 2005 @ 16:44:53 #192
92548 visvogel
VogelVis
  zondag 29 mei 2005 @ 16:47:27 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27456090
quote:
Op zondag 29 mei 2005 16:44 schreef visvogel het volgende:
[afbeelding]

Waarom heb ik nog maar 0 hits??
een MS project! !

En soms heb je hits, soms niet..toch? Ik heb er nu..50
pi_27456125
ligt aan de soort van job denk ik
ik heb nu:
j1-1uu3-q1
Cancer
m....
m....
22 hits
12 %
9200 seconde
98 CPU
..
  zondag 29 mei 2005 @ 16:49:17 #195
92548 visvogel
VogelVis
pi_27456150
quote:
Op zondag 29 mei 2005 16:47 schreef GotC het volgende:

[..]

een MS project! !

Een MS project? Wat is dat?
Vreemd als ik al 13765 sec bezig ben dat ik nog geen hits heb
  zondag 29 mei 2005 @ 16:51:52 #196
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27456240
quote:
Op zondag 29 mei 2005 16:44 schreef visvogel het volgende:
[afbeelding]

Waarom heb ik nog maar 0 hits??
Hij geeft alleen hits aan als er een bepaald iets is gevonden in het log wat je hebt gekregen. Het kan dus zijn dat je een log hebt waarin je geen hit hebt, maar dit maakt voor het puntentotaal niet uit. In een volgende heb je misschien wel 100 hits.
  zondag 29 mei 2005 @ 16:53:17 #197
94405 Tarak
pi_27456299
quote:
Op zondag 29 mei 2005 16:47 schreef GotC het volgende:

[..]

een MS project! !

Als je MS heel belangrijk vindt, kun je ook aangeven dat je PC alleen maar MS berekingen wordt gebruikt!

MS staat voor Multiple Sclerosis.
pi_27456325
quote:
Op zondag 29 mei 2005 16:49 schreef visvogel het volgende:

[..]

Een MS project? Wat is dat?
Vreemd als ik al 13765 sec bezig ben dat ik nog geen hits heb
Hij bedoelt Multiple Sclerosis. Heb ik er ook twee van gedaan. Die duren nog best lang, bij mij allebei rond de 7 / 8 uur.
Die hits zijn vrij inconsequent overigens. Soms heb je er heel veel (dat is goed voor het onderzoek, wellicht kan zo'n molecuul een oplossing zijn voor een geneesmiddel, daarom doen we dit tenslotte) en als je er geen hebt, dan werkt hij waarschijnlijk niet.
Who knew?
  zondag 29 mei 2005 @ 17:05:58 #199
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27456742
  zondag 29 mei 2005 @ 17:07:01 #200
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27456773
quote:
Op zondag 29 mei 2005 16:53 schreef washandje het volgende:

[..]

HijZij bedoelt Multiple Sclerosis. Heb ik er ook twee van gedaan. Die duren nog best lang, bij mij allebei rond de 7 / 8 uur.
Die hits zijn vrij inconsequent overigens. Soms heb je er heel veel (dat is goed voor het onderzoek, wellicht kan zo'n molecuul een oplossing zijn voor een geneesmiddel, daarom doen we dit tenslotte) en als je er geen hebt, dan werkt hij waarschijnlijk niet.
pi_27456969
Leuk dit, ik doe ook mee met 1 pctje.
Ik doe mee om te helpen Fok! een beetje op de kaart te zetten, dat het een project is om onderzoek te doen naar ziektes enzo is leuk meegenomen.
Stiekum hoop ik ook dat ik een beetje hoog in de ranglijst komt te staan
pi_27457091
quote:
Op zondag 29 mei 2005 17:05 schreef GotC het volgende:
[afbeelding]
Doe je goed, met Proteome zit ik op 70% nog steeds met 0 hits...
Who knew?
pi_27457105
quote:
Op zondag 29 mei 2005 17:07 schreef GotC het volgende:

[..]

Sry
Who knew?
pi_27457112
ik doe nu mee omdat die ranks en zo wel leuk zijn, maar als het niet voor dat project was geweest was het programma waarschijnlijk volgende week al van me pc af.
Nu laat ik het er wel op staan
..
pi_27457262
Ik zal ook wel ff een screenshot uploaden

pi_27457264
52.06% en 6 hits?
pi_27457327

pi_27457445
Dit is m'n 4e job al, en nog steeds geen hits

pi_27457553
quote:
Op zondag 29 mei 2005 17:29 schreef Zebbie het volgende:
Dit is m'n 4e job al, en nog steeds geen hits
Doe je alleen proteome? Daar heb ik er zelf ook nog geen in gehad.
Who knew?
pi_27457729

1e klusje... ik ben vooral te spreken over me CPU rating
pi_27457914

Mijn CPU rating is bij elkaar even veel
Who knew?
  zondag 29 mei 2005 @ 17:44:13 #212
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27457916
quote:
Op zondag 29 mei 2005 17:33 schreef washandje het volgende:

[..]

Doe je alleen proteome? Daar heb ik er zelf ook nog geen in gehad.
Ik 58
pi_27458001
quote:
Op zondag 29 mei 2005 17:44 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik 58
Pimp *hier* met je hits
Who knew?
pi_27458009
quote:
Op zondag 29 mei 2005 17:44 schreef washandje het volgende:
[afbeelding]
Mijn CPU rating is bij elkaar even veel
Jah, lol.. Ik zie ut.. wordt misschien nog een leuke wedstrijd..
Moge de snelste winnen.
  zondag 29 mei 2005 @ 17:49:36 #215
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27458105
Wat is de CPU rating nou precies? Bij mij is het 125
pi_27458154
ghehe k zit bij elkaar ook rond de 200 lol, mijn huidige job heeft 65 hits.
Hits zijn wel belangrijk, maar bij de stampede tellen de punten die je krijgt voor de ingezette tijd dat je met een job bezig bent geweest.

Dus als je met een enkele job veel tijd kwijt bent met een trage pc, komt op hetzelfde neer als een snelle pc die er veel jobs door heen jast.
quote:
Op zondag 29 mei 2005 17:49 schreef GotC het volgende:
Cpu rating is afhanklijk van de snelheid van je processor, maar 125 is niet onaardig hoor, k heb hier een Pentium m proc op 1.3 ghz(2.2ghz efficient) die heeft een cpu rating van 119
pi_27458247
quote:
Op zondag 29 mei 2005 17:49 schreef GotC het volgende:
Je CPU rating staat voor hoe snel je processor is. Je aantal punten is aantal uren bezig * CPU rating.
Who knew?
  zondag 29 mei 2005 @ 18:07:38 #218
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_27458690
Ik doe mee!
pi_27458727
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:07 schreef NRH het volgende:
Ik doe mee!
  zondag 29 mei 2005 @ 18:11:00 #220
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_27458785
9,79%, op nog m'n eerste job. Die andere 35%. Schiet niet echt op.
  zondag 29 mei 2005 @ 18:17:25 #221
110988 XoloX
Capice?
pi_27458955
hmm wat een hoge ratings allemaal yo, ik zit op 105... en dat met een 3.4 ghz en 512 ddr :S
Heb je comentaar op mijn spelling/gramatica? hou het lekker voor je! mij boeit het niet
comentaar via email (ambong[@]gmail)
dit is een stupide tekstje, waar heel veel mensen 3 seconden van hun leven aan verspillen door het te lezen
  zondag 29 mei 2005 @ 18:20:12 #222
92548 visvogel
VogelVis
pi_27459035
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:11 schreef R-Mon het volgende:
9,79%, op nog m'n eerste job. Die andere 35%. Schiet niet echt op.
Ligt er aan wat voor JOB je doet... die cancer jobs gaan snel
pi_27459090
Als je gamed, gaat je CPU rating dan achteruit?

zondag 29 mei 2005 @ 18:29:38 #224
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_27459273
klinkt erg leuk!
alleen zie ik veel ingewikkelde shit staan, ik ben niet zo into dat soort dingen.
kan iemand mij een korte simpele uitleg geven?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 29 mei 2005 @ 18:30:21 #225
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27459297
Kan je meerdere jobs tegelijk doen?
  zondag 29 mei 2005 @ 18:30:45 #226
4774 DuchessX
DuchessX
pi_27459308
Leuk!
(verkapte tvp)
#geen
  zondag 29 mei 2005 @ 18:31:00 #227
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_27459315
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:20 schreef visvogel het volgende:

[..]

Ligt er aan wat voor JOB je doet... die cancer jobs gaan snel
het zijn cancer jobs
  zondag 29 mei 2005 @ 18:41:03 #228
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27459592

Hoe weet je welke je moet kiezen? Is er een verschil tussen? Hoe zie je dat?
pi_27459593
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:17 schreef XoloX het volgende:
hmm wat een hoge ratings allemaal yo, ik zit op 105... en dat met een 3.4 ghz en 512 ddr :S
Veel andere programma's aanstaan die CPU gebruiken? Daar gaat het van omlaag.
Who knew?
pi_27459614
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:41 schreef GotC het volgende:
[afbeelding]

Op www.find-a-drug.org.uk staat meer info over de verschillende jobs. Erg veel verschil zal er niet inzitten overigens (althans, niet voor jou merkbaar).
Who knew?
pi_27459629
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:30 schreef GotC het volgende:
Kan je meerdere jobs tegelijk doen?
Alleen als je meerdere proccessors/PC's hebt of een HT processor.
Who knew?
  zondag 29 mei 2005 @ 18:43:46 #232
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27459664
quote:
Dan ben je waarschijnlijk andere dingen aan het doen ondertussen......
Ik haal met een 2.4 GHZ 150
pi_27459750
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:41 schreef washandje het volgende:

[..]

Vandaar, ik draai tussendoor ook nog spellen zoals UT2004 enzo

pi_27459752
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:22 schreef Zebbie het volgende:
Als je gamed, gaat je CPU rating dan achteruit?
Als je gamed gaat je cpu rating omlaag, alle beschikbare cputijd gaat naar de game ipv FaD (omdat het een lage prioriteit heeft) als je hoge scores wilt halen kan je m beter een poosje alleen laten
pi_27459767
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:46 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Als je gamed gaat je cpu rating omlaag, alle beschikbare cputijd gaat naar de game ipv FaD (omdat het een lage prioriteit heeft) als je hoge scores wilt halen kan je m beter een poosje alleen laten
En onder beeldbescherming?

zondag 29 mei 2005 @ 18:53:15 #236
110988 XoloX
Capice?
pi_27459915
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:41 schreef washandje het volgende:

[..]

hmm nope THINK gebruikt ongeveer 80% van mijn cpu capaciteit... (althans net, nu ben ik een track aan het mixxen en neemt hij minder op)
Heb je comentaar op mijn spelling/gramatica? hou het lekker voor je! mij boeit het niet
dit is een stupide tekstje, waar heel veel mensen 3 seconden van hun leven aan verspillen door het te lezen
pi_27460188
Wat een teamspirit hier trouwens

zondag 29 mei 2005 @ 19:06:35 #238
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_27460299
Ik doe ook mee, ik doe ook mee!
M'n Athlon 64 3500+ (rating 204) staat al een poosje te grazen, evenals m'n Athlon TBird 1200 (rating 116).

Ik neem aan dat het de bedoeling is dat de resultaten pas geflushed moeten worden op de dag van de stampede?
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_27460649
Ik heb volgens mij nog wel ergens een verstofte computer staan, die ook maar eens 24/7 laten draaien

pi_27461499
quote:
Op zondag 29 mei 2005 19:06 schreef FallenAngel666 het volgende:
Ik doe ook mee, ik doe ook mee!
M'n Athlon 64 3500+ (rating 204) staat al een poosje te grazen, evenals m'n Athlon TBird 1200 (rating 116).

Ik neem aan dat het de bedoeling is dat de resultaten pas geflushed moeten worden op de dag van de stampede?
Uhm dat is eigenlijk niet de bedoeling, je mag natuurlijk nu alles wel opsparen maar flush het dan op 31 mei,(dat wordt ook geadviseerd) want als iedereen dat doet dan verwachten ze 1 grote piek op 1 juni dat kunnen ze wel verwerken, maar het is beter als dit gewoon geleidelijk aan gaat. btw Welkom !!
pi_27461537
De bedoeling van een stampede is dat er tijdens de stampede niet gespaard wordt. Of het moet een computer zijn die niet op internet aangesloten is. De punten die je voor de stampede gespaard hebt moet je dan ook versturen voor 1 juni zodat we allemaal met een schone lei aan de stampede beginnen
pi_27461551
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:47 schreef Zebbie het volgende:

[..]

En onder beeldbescherming?
Als je je screensaver aan hebt staan, dan werkt FaD alleen als die ook echt je beeld beschermd, dus als je aan het gamen bent dan loopt FaD niet
pi_27461713
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:41 schreef GotC het volgende:
[afbeelding]

Die codes en de daarbij horende jobs zijn hier te vinden : http://fad.tastats.com/show_query_summary.php (site is traag, dat wel lol)
  zondag 29 mei 2005 @ 21:22:48 #244
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27464194
Dat snooze wat houd dat in?? Is het zo dat als ik mijn pc nu een kwartier niet gebruik dat hij ook stopt? Want dan moet hij juist doorgaan, maar volgens mij stopt hij zo
pi_27464520
quote:
Op zondag 29 mei 2005 21:22 schreef Arnold_fan het volgende:
Dat snooze wat houd dat in?? Is het zo dat als ik mijn pc nu een kwartier niet gebruik dat hij ook stopt? Want dan moet hij juist doorgaan, maar volgens mij stopt hij zo
In snooze mode dan pauseerd ie een paar minuten, als je een laptop gebruikt dan moet je adapter aangesloten zijn op het lichnet, anders gaat je client in snooze mode na een paar minuten, in de control panel kun je aangeven hoelang die moet pauseren, minium is 1 minuut.

Even een linkje van de opponent : is te zien hoeveel nieuwe dpc-ers zich hebben aangemeld vandaag
http://stats.free-dc.org/new/newusers.php?proj=fad
  zondag 29 mei 2005 @ 21:36:02 #246
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27464629
quote:
Op zondag 29 mei 2005 21:32 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

In snooze mode dan pauseerd ie een paar minuten, als je een laptop gebruikt dan moet je adapter aangesloten zijn op het lichnet, anders gaat je client in snooze mode na een paar minuten, in de control panel kun je aangeven hoelang die moet pauseren, minium is 1 minuut.
Dus als ik niet wil dat hij pauze houd op 9999 zetten?
Of is het beter voor je CPU koeling?
pi_27464733
quote:
Op zondag 29 mei 2005 21:36 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dus als ik niet wil dat hij pauze houd op 9999 zetten?
Of is het beter voor je CPU koeling?
neej je moet m juist op 1 minuut zetten, dan gaat ie maximaal 1 minuut pauze houden als je op snooze drukt, normaal gesproken gaat ie niet automatisch op snooze, tenzij je een laptop gebruikt,
het doet niets met je koeling van je cpu.
pi_27465027
quote:
Vergeet niet, als je een HT proc hebt (wat ik verwacht), moet je eigenlijk met 2 vermenigvuldigen. Je draait immers 2 clients. Kan je zien in de task manager (sorteren op CPU). daar zie je 2x think.exe draaien.
pi_27465347
quote:

[..]
Even een linkje van de opponent : is te zien hoeveel nieuwe dpc-ers zich hebben aangemeld vandaag
Staan daar alle nieuwe users ?
Ik kan me zelf namelijk niet vinden.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_27465575
vanaf 1 juni zijn er op tweakers zogenaamde stampede statistieken te zien. Daar kan je zien hoe Fok! het doet tegenover de anderen teams van tweakers. Wat leden betreft is Fok! nu al het grootst, maar over het algemeen hebben de tweakers wat meer computers onder hun beheer

De stats kunnen ook op fok gepost worden. Daar heb je alleen wel html rechten voor nodig. De modjes van DIG kunnen dat doen
pi_27465605
quote:
Op zondag 29 mei 2005 21:59 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

heb je je team nummer wel goed ingevuld? Je staat er pas tussen als je resultaten heb ingevuld. Morgen zal ik een complete lijst neerzetten van nieuwe leden. Als je daar tussen staat heb je het goed gedaan
pi_27465652
quote:
Op zondag 29 mei 2005 22:06 schreef E-Jey het volgende:

[..]

heb je je team nummer wel goed ingevuld? Je staat er pas tussen als je resultaten heb ingevuld. Morgen zal ik een complete lijst neerzetten van nieuwe leden. Als je daar tussen staat heb je het goed gedaan
Volgens mij heb ik het goed gedaan.
Ik zag me wel bij het forum staan als vandaag aangemeld lid.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_27465731
quote:
Dit is de nieuwe lijst van members die iets hebben ingeleverd (tot 20:30 vanavond) - stats worden eens per 6 uren geupdate.

PS. voor degene die zich afvragen waarom ze zovaak 0 hits hebben:
Ze verwachtten dat MS ( Multiple Sclerosis ) projecten, code 1pkq-q3, inderdaad minder hits hebben , gemiddeld 0.44 per job , maar ze zijn wel sneller
  zondag 29 mei 2005 @ 22:10:47 #254
94405 Tarak
pi_27465737
quote:
quote:
2005-05-29 Mr. Ali Dutch Power Cows
2005-05-29 spsjr Dutch Power Cows
2005-05-29 Siemelink Dutch Power Cows
2005-05-29 Tosh;1 Dutch Power Cows
2005-05-29 Squeez Dutch Power Cows
2005-05-29 inetcall FAD@China
2005-05-29 MueR Dutch Power Cows
2005-05-29 picta Dutch Power Cows
2005-05-29 Dumping Dutch Power Cows
2005-05-29 Blitz1221 Dutch Power Cows
2005-05-29 Backupmaster Dutch Power Cows
2005-05-29 johanmagnus Dutch Power Cows
2005-05-29 kaspermols282 Dutch Power Cows
2005-05-29 veeceebee Dutch Power Cows
2005-05-29 Muijs Dutch Power Cows
2005-05-29 Angel;4 Dutch Power Cows
2005-05-29 firstrubu Dutch Power Cows
2005-05-29 Ekpyrosis Dutch Power Cows
2005-05-29 Floepert Dutch Power Cows
2005-05-29 NHJ-BV Dutch Power Cows
2005-05-29 Orion666 Dutch Power Cows
2005-05-29 Dkeihro Dutch Power Cows
2005-05-29 SUTREB Dutch Power Cows
2005-05-29 TACO1978 Dutch Power Cows
2005-05-29 SUNNY Dutch Power Cows
2005-05-29 JCvanDoorn Dutch Power Cows
2005-05-29 Disco99 Dutch Power Cows
2005-05-29 Big_Fat_Wombat Dutch Power Cows
2005-05-29 B.O.F.H. Dutch Power Cows
2005-05-29 wanderingidea Dutch Power Cows
2005-05-29 Dirkjan Dutch Power Cows
2005-05-29 Martijnh333 Dutch Power Cows
2005-05-29 Harm Kocken Dutch Power Cows
2005-05-29 QNTAL Dutch Power Cows
2005-05-29 TOMMY;4 Dutch Power Cows
2005-05-29 JeRa;1 Dutch Power Cows
2005-05-29 dope Dutch Power Cows
2005-05-29 Maupie;1 Dutch Power Cows
2005-05-28 EagleTitan Dutch Power Cows
2005-05-28 DPC_AsiaNeX Dutch Power Cows
2005-05-28 Rollerjooster Dutch Power Cows
2005-05-28 Washandje Dutch Power Cows
2005-05-28 siemen Dutch Power Cows
LOL, ik sta er ook niet tussen maar heb het teamnummer pas later toegevoegd. Dat teamnummer zou misschien wat meer benadrukt kunnen worden in het stuk op de FP!
pi_27468596
Pffff, die Cancer dingen leveren ook weinig hits op. Ben er verdomme uren mee bezig. Willen ze nou dat ik een medicijn vind of niet.
  zondag 29 mei 2005 @ 23:38:48 #256
92548 visvogel
VogelVis
pi_27468759
Heeft iemand reverenties (bv in wetenschappelijke bladen) waar dit programma wordt genoemd?

En weet iemand hoe dit precies in zn werk gaat? je download 10.000 mogelijkheden die je pc dan gaat uitvoeren?

Hoe komen zij aan deze mogelijkheden, waar gaan de resultaten precies naartoe?

En waarom zijn het meteen vrijwel alle ziektes die worden onderzocht, en niet stuk voor stuk?

kortom: Ik heb nogal mn twijfels gekregen over dit project. Iedereen is meer gefocust op die wedstrijd. erg leuk 3 miljoen pc's die samenwerken en miljarden GFLOP'S aan verwerkingskracht per ... hebben, maar het komt mij niet over als een zuiver project.

ook zo vreemd dat je resultaten niet eens 1 KB groot zijn

[ Bericht 4% gewijzigd door visvogel op 30-05-2005 00:01:04 ]
pi_27469118
quote:

[..]

Ik kom er een paar te kort, hij is niet volledig up to date op het moment(tijdverschil).
Je staat iig aangemeld in het stampede team, als je je eerste job hebt opgestuurd dan kom je
ook hier te staan http://fad.qik.nl/index.php (kopje new members, halverwege de site)
pi_27469235
Ok, ik heb nu een van mijn jobs geupload... als het goed is kom ik dus de eerst volgende update in de statistieken te staan?
pi_27469301
quote:
Op zondag 29 mei 2005 23:56 schreef Youssef het volgende:
Ok, ik heb nu een van mijn jobs geupload... als het goed is kom ik dus de eerst volgende update in de statistieken te staan?
Dat klopt! hou vooral deze site in de gaten : http://fad.qik.nl/index.php
of deze : http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/5 (voor de dagelijkse stats)
quote:
Op zondag 29 mei 2005 23:33 schreef Youssef het volgende:
Pffff, die Cancer dingen leveren ook weinig hits op. Ben er verdomme uren mee bezig. Willen ze nou dat ik een medicijn vind of niet.
Het uitdelen van Jobs gaat totaal random automatisch daar hebben ze geen invloed op, je kan hier kijken, hoelang er een job over doet en hoveel hits die oplevert,: http://fad.tastats.com/show_query_summary.php

Als je veel hits per job wil hebben, kun je dat project aanvinken in je FaD control panel, je kunt het naar je wensen zelf aanpassen, maar als je job maar weinig hits heeft gaat het sneller, dus kan je meerdere jobs doen in de tijd dat je een job doet die veel hits heeft, het ongeveer gelijk, het is beide nuttig en de uiteindelijke punten tellen... Punten zijn belangrijker dan hits (laat ik het zo zeggen)
pi_27469367
Hoe stuur je jobs op?

pi_27469475
quote:
Op zondag 29 mei 2005 23:58 schreef Nightanimal het volgende:

Het uitdelen van Jobs gaat totaal random automatisch daar hebben ze geen invloed op, je kan hier kijken, hoelang er een job over doet en hoveel hits die oplevert,: http://fad.tastats.com/show_query_summary.php

Als je veel hits per job wil hebben, kun je dat project aanvinken in je FaD control panel, je kunt het naar je wensen zelf aanpassen, maar als je job maar weinig hits heeft gaat het sneller, dus kan je meerdere jobs doen in de tijd dat je een job doet die veel hits heeft, het ongeveer gelijk, het is beide nuttig en de uiteindelijke punten tellen... Punten zijn belangrijker dan hits (laat ik het zo zeggen)
Was maar een grapje De jobs download ik van tevoren al genoeg dus ik heb zelf de jobs uitgekozen zegmaar.
quote:
Op maandag 30 mei 2005 00:01 schreef Zebbie het volgende:
Hoe stuur je jobs op?
Kijk in je Queue, als je ze niet al automatisch verzend.... daar kan je een Job aanklikken die klaar is en dan op Send drukken.
pi_27469536
quote:
Op zondag 29 mei 2005 23:38 schreef visvogel het volgende:
Heeft iemand reverenties (bv in wetenschappelijke bladen) waar dit programma wordt genoemd?

En weet iemand hoe dit precies in zn werk gaat? je download 10.000 mogelijkheden die je pc dan gaat uitvoeren?

Hoe komen zij aan deze mogelijkheden, waar gaan de resultaten precies naartoe?

En waarom zijn het meteen vrijwel alle ziektes die worden onderzocht, en niet stuk voor stuk?

kortom: Ik heb nogal mn twijfels gekregen over dit project. Iedereen is meer gefocust op die wedstrijd. erg leuk 3 miljoen pc's die samenwerken en miljarden GFLOP'S aan verwerkingskracht per ... hebben, maar het komt mij niet over als een zuiver project.

ook zo vreemd dat je resultaten niet eens 1 KB groot zijn
Alle vragen die je stelt is een antwoord op te vinden in de Faq pagina van de organisatie zelf:
http://www.find-a-drug.org.uk/faq.html

De ziekten zijn onderverdeeld in verschillende projecten en daar zijn jobs van gemaakt (pakketje moleculen die onderzocht worden door de processor) elke keer download je een job van 1 project, als die klaar is dan wordt die opgestuurd naar de servers van treweren consultants en wordt er een nieuwe binnen gehaald, die weer van project kan verschillen, het gaat dus stuk voor stuk,

dat bestandje van 1 kb bevat alleen een stukje tekst met welke molecule bij wat voor project er resultaat heeft opgeleverd of niet, dus vandaar dat het zo klein is.
  maandag 30 mei 2005 @ 00:16:49 #263
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_27469698
ik krijg vage 357 errors on return?
Later pater,
pi_27470367
quote:
Op maandag 30 mei 2005 00:16 schreef Punkerdude het volgende:
kan je iets specifieker zijn, wanneer dat optreed, en wat voor handeling je verrichte toen het optrad?
  maandag 30 mei 2005 @ 01:07:30 #265
94405 Tarak
pi_27470664
De participatie van de crew valt nogal tegen..............

Er doen er maar een paar mee..... ik zie alleen maar steenz, miss_bleu en Danny!

Hup mensen, wil je zo'n stampede nu winnen of niet?
  maandag 30 mei 2005 @ 01:09:39 #266
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_27470689
Waar kan je zien wie er allemaal in team FoK! mee doen?
Signature:
Maximaal
4
regels
  maandag 30 mei 2005 @ 01:13:06 #267
94405 Tarak
pi_27470724
quote:
Op maandag 30 mei 2005 01:09 schreef FallenAngel666 het volgende:
http://funcracker.net/stampede/list.php

Nogmaals, volgens mij kan het teamnummer in het artikel op de FP beter in dikgedrukte cijfers komen te staan.
pi_27470756
quote:
Op maandag 30 mei 2005 01:09 schreef FallenAngel666 het volgende:
http://funcracker.net/stampede/list.php, en als je je eerste job hebt verstuurd, kom je hier ook in het lijstje van new members te staan : http://fad.qik.nl/index.php

edit: Tarak je was me voor
pi_27470818
quote:
Op maandag 30 mei 2005 01:13 schreef Tarak het volgende:

[..]

http://funcracker.net/stampede/list.php

Nogmaals, volgens mij kan het teamnummer in het artikel op de FP beter in dikgedrukte cijfers komen te staan.
Veel mensen die lezen niet eerst, die vragen gelijk wat ze niet snappen, zo gaat het ook op een helpdesk
quote:
Op maandag 30 mei 2005 01:07 schreef Tarak het volgende:

Er doen er maar een paar mee..... ik zie alleen maar steenz, miss_bleu en Danny!

En vergeet iisschots niet in het begin!

[ Bericht 38% gewijzigd door Nightanimal op 30-05-2005 01:26:07 ]
pi_27470961
De funcracker site is voorlopig een grote onzin lijst.
Uit andere stats, kan ik voorlopig concluderen dat Zebbie is de enige (nu) die z'n team nummer niet heeft ingevuld. Deze hebben zich al gecorrigeerd: (MueR, Mr. Ali, picta, spsjr, Dumping, Siemelink, Backupmaster)
  maandag 30 mei 2005 @ 01:36:00 #271
94405 Tarak
pi_27471011
quote:
Op maandag 30 mei 2005 01:32 schreef PurpleBear het volgende:
Uit andere stats, kan ik voorlopig concluderen dat Zebbie is de enige (nu) die z'n team nummer niet heeft ingevuld. Deze hebben zich al gecorrigeerd: (MueR, Mr. Ali, picta, spsjr, Dumping, Siemelink, Backupmaster)
Mail 'm: Zebbie
pi_27471565
Prrrrrrrrrt... 'k ben al 8 uur bezig met de eerste job en zit pas op 56%.. ik wil ook een job uploaden en op de lijst btw toffe avator Tarak
  maandag 30 mei 2005 @ 02:39:49 #273
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27471577
Bij mij gaatie nog steeds op snoozing! Constant! Irritant, maargoed
pi_27471641
quote:
Op maandag 30 mei 2005 02:39 schreef GotC het volgende:
Bij mij gaatie nog steeds op snoozing! Constant! Irritant, maargoed
Misschien als je met de rechtermuisknop op het "Think" icoontje klikt en dan controleren dat er GEEN vinkje voor de snooze optie staat. Staat bij mij iig geen vinkje voor en hij schiet niet op snooze.
Een andere optie is in setup bij de Snooze time 1440 minuten in te vullen (dat is het maximale) dan shiet ie als het goed is pas na 24 uur op Snooze.

Succes ermeej en lekker als je eraan toe bent
  maandag 30 mei 2005 @ 03:00:03 #275
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27471675
quote:
Op maandag 30 mei 2005 02:53 schreef Chris.nl het volgende:

[..]

Misschien als je met de rechtermuisknop op het "Think" icoontje klikt en dan controleren dat er GEEN vinke voor de snooze optie staat. Staat bij mij iig geen vinkje voor en hij schiet niet op snooze.
Een andere optie is in setup bij de Snooze time 1440 minuten in te vullen (dat ik het maximale) dan shiet ie als het goed is pas na 24 uur op Snooze.

Er staat dus wel een vinkje voor, en die krijg ik met al het geweld niet weg, is pas een enkele keer gelukt (Hoe? Al sla je me vierkant dood)
Heb wel die tijd zo ingevuld nu

Oh en ook welterusten voor straks/zo/nu Al ga ik nog niet slapen
pi_27471781
quote:
Op maandag 30 mei 2005 02:53 schreef Chris.nl het volgende:

[..]

Misschien als je met de rechtermuisknop op het "Think" icoontje klikt en dan controleren dat er GEEN vinkje voor de snooze optie staat. Staat bij mij iig geen vinkje voor en hij schiet niet op snooze.
Een andere optie is in setup bij de Snooze time 1440 minuten in te vullen (dat is het maximale) dan shiet ie als het goed is pas na 24 uur op Snooze.

Je mag het gerust zo proberen hoor, maar als je m op 1440 minuten zet, dan gaat ie de eerst volgende keer in de snooze..voor maar liefst 1440 minuten, niet echt wenselijk lijkt me lol
pi_27471783
quote:
Op maandag 30 mei 2005 03:00 schreef GotC het volgende:

[..]

Er staat dus wel een vinkje voor, en die krijg ik met al het geweld niet weg, is pas een enkele keer gelukt (Hoe? Al sla je me vierkant dood)
Heb wel die tijd zo ingevuld nu

Oh en ook welterusten voor straks/zo/nu Al ga ik nog niet slapen
WHOOPS, SH*T volgens mij heb ik net heel fout advies gegeven... op de site http://www.find-a-drug.org.uk/frame.html (bij frequently asked questions)lees ik net dat de Snooze tijd te maken heeft met de tijd waarna het "werken" weer start ipv, wanneer het stopt...

How can I temporarily suspend the current THINK job?
The THINK icon in the system tray has a Snooze button. THINK will restart after 15 minutes.

Sorry, maar waarschijnlijk had ik ut net dus verkeerd nu weet ik het ook even niet meer... Succes iig met je vinkje uitzetten
  maandag 30 mei 2005 @ 03:34:12 #278
110988 XoloX
Capice?
pi_27471826
quote:
Op zondag 29 mei 2005 21:48 schreef PurpleBear het volgende:

[..]

Vergeet niet, als je een HT proc hebt (wat ik verwacht), moet je eigenlijk met 2 vermenigvuldigen. Je draait immers 2 clients. Kan je zien in de task manager (sorteren op CPU). daar zie je 2x think.exe draaien.
hmmm je hebt wel een punt heb idd een HT, maar het rare vind ik dan .....dat ik think.exe 3 keer heb draaien.. mischien heb ik ergens te vaak o pgeklikt ofzo.... zal wel zien als mn stats online staan...
pi_27471833
Chris.nl dat zei ik een post net boven je al lol

Welkom alle nieuwe iedereen, we hebben echt een enorme toeloop van leden gehad afgelopen zondag, we zitten nu reeds op de 599 leden dit is goed voor een 2e plek op de wereldranglijst qua ledenaantal, we hebben express het gras nog niet gemaaid, dus hebben we genoeg lang, vers, groen, mals, gras om op te kauwen, met andere woorden, we kunnen jullie steun hard gebruiken
hier nog een onvoorstelbaar overzichtje:
pi_27471835
quote:
Op maandag 30 mei 2005 03:34 schreef XoloX het volgende:

[..]

hmmm je hebt wel een punt heb idd een HT, maar het rare vind ik dan .....dat ik think.exe 3 keer heb draaien.. mischien heb ik ergens te vaak o pgeklikt ofzo.... zal wel zien als mn stats online staan...
Dan kan je het aantal kopieen verminderen in de control panel, 2 ipv 3!
pi_27472175
54.10% hier 't gaat dus echt niet snel. Wel 6 hits, is dat eigelijk veel, 't klinkt namelijk neit zo veel als je naar de tijd kijkt die ik eraan heb besteed.
pi_27472511
quote:
Op maandag 30 mei 2005 01:32 schreef PurpleBear het volgende:
Oke, mailtje ontvangen

Ik ga nog ff kijken of ik het misschien ergens vergeten ben. Ik heb ook nog nooit gepurged dus misschien ligt het daar aan.

In de lijst van funcracker sta ik wel

pi_27472519
quote:
Op maandag 30 mei 2005 07:03 schreef Dark_Killah het volgende:
54.10% hier 't gaat dus echt niet snel. Wel 6 hits, is dat eigelijk veel, 't klinkt namelijk neit zo veel als je naar de tijd kijkt die ik eraan heb besteed.
Ik heb nu net m'n 5e job klaar, 0 hits

pi_27472668
Misschien zitten er wel een stel hackers/crackers achter die gebruik maken van je pc om wachtwoorden van bedrijven te brute-forcen, of die je computer laat rekenen om een programma te maken die MD5 wachtwoorden dan decripten
pi_27473846
quote:
Op maandag 30 mei 2005 01:07 schreef Tarak het volgende:

Ik ben ook soort van crew
Who knew?
pi_27473896
quote:
Op maandag 30 mei 2005 03:34 schreef XoloX het volgende:

[..]

Nee hij draait drie keer omdat dat programma maar één job per scherm kan doen. Als ie drie keer draait kan hij dus ook 3 jobs doen.
Als je er te vaak op zou klikken, dan zegt hij dat hij niet meer jobs tegelijk kan doen (als het goed is) dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Who knew?
pi_27475140
quote:
Op maandag 30 mei 2005 08:12 schreef Zebbie het volgende:
Ik heb nu net m'n 5e job klaar, 0 hits
Dat is pech hebben , ik zie dat je tot nu toe alleen maar 1I7I-Q1(Proteome) heb ingeleverd.
En volgens FaD site
"The test jobs took less time than typical jobs and with few hits. "
pi_27475721

'k ben nu al 17 uur bezig met die 1e job en nog niet klaar... Ik zou bijna zeggen "klote molecuul" ut is pas dat ik in de statistieken kom als die job resultaten verzonden zijn toch? Voor de rest had ik de boel wel goed ingevuld denk ik, maar ik kan mezelf nergens terugvinden ... Maarjah.. morgen weer eens kijken.
pi_27477349
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:01 schreef Chris.nl het volgende:
[afbeelding]

'k ben nu al 17 uur bezig met die 1e job en nog niet klaar... Ik zou bijna zeggen "klote molecuul" ut is pas dat ik in de statistieken kom als die job resultaten verzonden zijn toch? Voor de rest had ik de boel wel goed ingevuld denk ik, maar ik kan mezelf nergens terugvinden ... Maarjah.. morgen weer eens kijken.
Tja er zijn inderdaad jobs bij die wat langer moeten draaien.
Ik heb ooit een job gehad die 5 dagen lang gedraaid heeft op een P-IV 3 Ghz
Je krijgt er nadien wel behoorlijk wat punten voor....

Door even te berekenen, zal je job nog ongeveer 7 uur nodig hebben om compleet te geraken.
Maar je mag niet volledig afgaan op het compleet-%. Soms duurt het uren vooraleer er een % bijkomt, en daarna doet hij enkele %'en op enkele minuten tijd.
pi_27479048
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:53 schreef DPC-Kristof het volgende:

[..]

Tja er zijn inderdaad jobs bij die wat langer moeten draaien.
Ik heb ooit een job gehad die 5 dagen lang gedraaid heeft op een P-IV 3 Ghz
Je krijgt er nadien wel behoorlijk wat punten voor....

Door even te berekenen, zal je job nog ongeveer 7 uur nodig hebben om compleet te geraken.
Maar je mag niet volledig afgaan op het compleet-%. Soms duurt het uren vooraleer er een % bijkomt, en daarna doet hij enkele %'en op enkele minuten tijd.
Er zitten bij het project cancer idd snelle en minder snelle jobs tussen idd.
van de jobs die nu actief zijn, heb je precies degeen er het langst over doet en het meest aantal hits opleverd=80. have patienceyou will be rewarded for it.
pi_27479096
Jeeuh Ik sta er ook tussen Leuk joh statsgeilen

Bij mij doet ie ook uuuuuuuren over een job. 1tje heb ik gister klaar gekregen en nou is ie nog steeds bezig met de ander die ik gisteren om 14:00 ongeveer gestart heb. Maar dat maakt allemaal niet uit zo te zien...
  maandag 30 mei 2005 @ 14:18:15 #292
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27481510
quote:
Op maandag 30 mei 2005 00:16 schreef Punkerdude het volgende:
Had ik ook, staat waarschijnlijk je screensaver op think, en dan loopt hij vast.
  maandag 30 mei 2005 @ 14:21:34 #293
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27481598
En waar zijn de interne fok! statistieken te zien?
pi_27481960
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:21 schreef Arnold_fan het volgende:
En waar zijn de interne fok! statistieken te zien?
Een beetje Fokker weet dat toch wel http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/5 (onder het kopje FaD!)
Stampede stats zullen te zien zijn vanaf de startdatum rond 1-2 juni.

Voor mensen die zich afvragen waarom de Faq pagina het niet doet, is hier:
http://www.stampertjes.nl/faq.htmlEen vervangend document te vinden,
Aantal plaatjes worden niet weergegeven, want de server daarvan is momenteel even niet beschikbaar, dit gaat opgelost worden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Nightanimal op 30-05-2005 14:42:49 ]
  maandag 30 mei 2005 @ 14:41:33 #295
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27482071
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:37 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Een beetje Fokker weet dat toch wel http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/5 (onder het kopje FaD!)
Stampede stats zullen te zien zijn vanaf de startdatum rond 1-2 juni.
Dus pas vanaf die dag kan ik zien hoe ik het doe i.v.t. de andere fokkers Ik ga bijna morgen voor 2 weken weg Laat wel een pctje aanstaan
pi_27482349
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:41 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dus pas vanaf die dag kan ik zien hoe ik het doe i.v.t. de andere fokkers Ik ga bijna morgen voor 2 weken weg Laat wel een pctje aanstaan
Nee hoor als je een job hebt ingeleverd ben jij en de andere Fokkers ook gelijk te zien in de dagelijkse stats: http://fad.qik.nl/index.php , die stampede teams zijn er enkel om de onderlinge team concurrentie te verhogen
( voor jouw persoonlijk: http://fad.qik.nl/index.php?team=2047&more=user&type=user&date=2005-05-30&user=Arnold_fan )

nieuwtjes met betreking tot de Stampede zijn hier te vinden:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1040098/2
pi_27482448
Weet iemand al of ik ergens in de lijsten sta?

Veel van dat online gebeuren snap ik voor geen meter

pi_27482525
http://fad.qik.nl/index.php

Moet ik me daar aanmelden met m'n username, en het password uit dat mailtje?

pi_27482706
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:54 schreef Zebbie het volgende:
Weet iemand al of ik ergens in de lijsten sta?

Veel van dat online gebeuren snap ik voor geen meter
Heb je al minimaal 1 job afgemaakt en verzonden? Zolang je dat niet hebt gedaan zul je er niet tussenkomen. (wat betekent jouw naam ? )

Weet iemand hier waarom je niet mag sparen? Ok, morgen je opdrachten verzenden omdat het anders oneerlijk is voor de wedstrijd kan ik wel begrijpen... maar vanaf 1 juni sparen is toch geen probleem? Of wil men de statistieken zo 'zuiver' mogelijk houden en dat er niet opeens een team onverwachts tig plekken omhoog schiet?
pi_27482848
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:02 schreef Youssef het volgende:

[..]

Heb je al minimaal 1 job afgemaakt en verzonden? Zolang je dat niet hebt gedaan zul je er niet tussenkomen. (wat betekent jouw naam ? )

Weet iemand hier waarom je niet mag sparen? Ok, morgen je opdrachten verzenden omdat het anders oneerlijk is voor de wedstrijd kan ik wel begrijpen... maar vanaf 1 juni sparen is toch geen probleem? Of wil men de statistieken zo 'zuiver' mogelijk houden en dat er niet opeens een team onverwachts tig plekken omhoog schiet?
Ik heb hier 5 jobs afgemaakt, maar ik weet niet hoe ik ze moet verzenden.

pi_27483028
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:06 schreef Zebbie het volgende:

[..]

Ik heb hier 5 jobs afgemaakt, maar ik weet niet hoe ik ze moet verzenden.
als je rechtsonderin met je rechtermuisklikt op dat FaD icoontje drukt dan kan je 2e regel van boven Queue aanklikken, dan verschijnt de queu lijst en daar kan je een job versturen en nieuwe binnen halen, wel vreemd want normaal gesproken doet ie dat automatisch als je ienet verbinding open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')