DO2 is de naam...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat was een toneelstukje? Dat mailen met mij destijds?
Hij kwam niet echt los dit keer, wat jij.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:51 schreef yvonne het volgende:
Ik ga pitten, ik lees morgenochtend met een bak koffie wel bij
Het was me een genoegen.
O, jij bent het toneelstukje? Weet OS dat?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:52 schreef Otherside het volgende:
[..]
DO2 is de naam...
Ik wacht nog altijd op een nieuw wachtwoord...
Tuurlijk, ik kan wel aandringen, maar luiheid en een gebrek aan interesse staan in de weg...
Het scheelt inderdaad aanzienlijk...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Tof. Ik heb net bier op. Ik kan me ineens beter inleven in de posts van lucida en ryan.
Wat een kutavatar, Do2. Kan je die er niet even uitslopen?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:57 schreef Otherside het volgende:
Zij heeft 't zelfs aangeboden, Ryan.
En verder ben ik een verdomd slecht acteur, hoor...
Dus ik waag me daar liever niet aan...
Leer er maar mee leven, dat doe ik immers ook...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wat een kutavatar, Do2. Kan je die er niet even uitslopen?
Zo'n holocaust wordt met bier ineens veel beter te relativeren.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:58 schreef Otherside het volgende:
[..]
Het scheelt inderdaad aanzienlijk...
En dus begin je een eigen weblogje...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:19 schreef Koekepan het volgende:
De waarheid is wat we zeggen, dus is wat we zeggen waar.
Jij snapt er niet zo veel van hè.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:28 schreef Otherside het volgende:
Zeg, Ryan,
is het niet een idee om een keer écht op de vuist te gaan met lucida?
Compleet met omstanders die "Wij willen bloed zien! Wij willen bloed zien!" scanderen...
Maken we er gewoon een gezellige Fok-meeting van. Barbecue, muziek, biertje erbij...
Ik bedoel, je kan er natuurlijk oneindig veel woorden aan vuil maken,
maar waarom zou je als één directe stoot op de milt of kaak zoveel meer voldoening kan geven?
Het moet natuurlijk wel een zuiver gevecht zijn, he...
Niet onder de gordel, zonder bijten en krabben...Je kent het wel...
Mano a mano...
Ik zie het nu al voor me..
Word er zelfs een beetje emotioneel van...
---
It's the eye of the tiger, it's the cream of the fight
Risin' up to the challenge of our rival
And the last known survivor stalks his prey in the night
And he's watchin' us all in the eye of the tiger
Face to face, out in the heat
Hangin' tough, stayin' hungry
They stack the odds 'til we take to the street
For we kill with the skill to survive.
lucida's bloed wil je echt niet zien. Neem dat maar van mij aan.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:33 schreef Otherside het volgende:
[..]
Man, ik wil na al dat gezever gewoon bloed zien.
Snap dat dan!
quote:Het mag zo zijn, dat er 'iets' arrogants uit mijn woorden doorklinkt, dat wil ik niet ontkennen; maar mocht men mij wat beter (leren) kennen, dan zou men al gauw een totaal ander beeld van de persoon achter lucida kunnen krijgen.
Immers leert men Lucida eenmaal 'beter' kennen dan staan de zaken er opeens anders voor. Wat als een onvervreemdbare karaktertrek van Lucida blijft, is zijn hoge mate van zelfverzekerdheid; een zekerheid overigens die gestoeld is op een stevige eigen mening - die hij nimmer onder stoelen of banken wenst te steken.
Lucida is als het ware een self-made-man, die (zichzelf ondanks) slechts een geringe educatie heeft 'genoten'. Op de keper beschouwd vormt hij een volstrekte tegenpool van Rerformed - die hij echter hoog acht vanwege zijn onderwijskundige achtergrond, studie en opleidingen, maar tevens vanwege zijn eruditie en belezenheid, ingebed in een openhartige en ongedwongen grondhouding anderen daar deelgenoot van te maken - immers heeft Lucida nauwelijks iets gelezen, is hij niet academisch gevormd en of universitair geschoold.
Ook zo lollig dit. Ben ook echt benieuwd of Omara, Bela, aryan8, ruijmgaart, klompendanser en noem ze allemaal maar op yvonne gemaild hebben om unbanned te worden. Of hebben ze er net als Sater het bijltje bij neergelegd???quote:Als ik niet gelezen had dat aan andere gebruikers werd toegeschreven klonen van Sjun te zijn dan had ik niets van me laten horen. Ik vind het echter sneu voor deze mensen dat hen postgelegenheid op FOK! ontnomen wordt op basis van een mogelijk respect voor wat wel sjunniaanse retoriek genoemd wordt.
Nou, dat valt mee:quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:00 schreef ArmaniMania het volgende:
Uiteindelijk is het dan toch nog een baggertopi geworden
Dus jij vond het sowieso een baggertopic. Leg es uit?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:03 schreef Otherside het volgende:
Uiteindelijk?
Wij willen slowchatten! Wij willen slowchatten! Altijd! Overal! Het liefst met veel bier! En dan lullen over kunst!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:04 schreef Otherside het volgende:
"Wij willen lucida zien! Wij willen lucida zien!"...
Misschien geldt dan voor jou hetzelfde als voor Gajus: Ga een tiet betitelen en bemoei je niet met dingen waar je geen verstand van hebt.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:05 schreef Otherside het volgende:
Zie boven..
Ik niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:06 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wij willen slowchatten! Wij willen slowchatten! Altijd! Overal! Het liefst met veel bier! En dan lullen over kunst!
Leg es even uit? Rereformed behandelde users als decorstukken, als passanten in zijn verhaal, imho. Doel je daar op?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:15 schreef Ryan3 het volgende:
Vraag me af of rereformed niet precies hetzelfde deed als sommige van ons hier.
Maar nog steeds geen Lucida, misschien morgen meer gelukquote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:04 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou, dat valt mee:
re·ca·pi·tu·la·tie (de ~ (v.))
1 korte samenvatting van hoofdinhoud of resultaten
to·pic (de ~, ~s)
1 onderwerp van gesprek
Dus voor de helft (50%) is het heel to the point.
Ik heb na de nachtmerrie die napraten topics geopend, omdat ik de controverse die tussen die twee bestond niet helemaal goed begreep. Na die napraten topics nog niet trouwens. Wat rereformed probeerde werd wel duidelijk en of hij nu de passanten gebruikte in zijn topic als decorstukken kan ik niet beoordelen. Wat ik begreep is dat rereformed het christenen wilde bevrijden van de dondergod die zij van hun god gemaakt hadden. Ik weet niet waar lucy precies stond, maar iig niet zij aan zij met rereformed daarin. En wat althans mij motiveert, wrs tegen beter weten in, is het aan de kaak stellen van een bepaalde manier van redeneren en ook hierin - alsof de duvel ermee speelt - vind je lucy weer als opponent. KP legde die manier van denken gisteren accuraat uit... In die zien kun je dus enige parallellen trekken.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:18 schreef OllieA het volgende:
[..]
Leg es even uit? Rereformed behandelde users als decorstukken, als passanten in zijn verhaal, imho. Doel je daar op?
Nee, klopt idd..., maar voorop gesteld dat christenen sws hermitisch denken, wilde rereformed, als ik het goed begrepen heb, het christendom " bevrijden" van de scherpe kantjes van dat hermitische door die zogenaamde dondergod af te zweren en er iets nieuws voor in de plaats te stellen. Wat mij motiveerde de afgelopen tijd is eigenlijk voor een deel ook het bezweren van dat hermetische. In beide gevallen zie je lucy voor je geplaatst.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 03:03 schreef Koekepan het volgende:
Wat is je punt nou precies?.
(Kijk ook hierin onderscheiden wij ons van de heren Sjun, lucida en hun fanclub: als wij iets niet begrijpen zeggen we het gewoon. Daarmee voorkom je dat sommige entiteiten zich op den duur gaan uitdrukken in een onbegrijpelijk idioom dat autistische trekken vertoont.)
Wat een rol speelt bij lucy is het feit dat hij autodidact is idd.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 03:14 schreef Koekepan het volgende:
Ik denk dat voor bepaalde mensen die exclusiviteit van kennis en inzicht wel belangrijk is. Immers, als met voldoende uitleg zomaar iedereen Nietzsche kan begrijpen, waar is dan nog de voldoening over het eigen inzicht? Maar in Lucida's geval grijpen deze redenen en politieke motivatie op een bizarre wijze ineen.
Autodidacten maken weleens mee, denk ik, dat ze ineens beseffen dat ze de materie eigenlijk helemaal niet goed beheersen, dat ze kleine stukjes redenering missen oid. Dat maakt hen, naast het feit dat ze de feitelijke status van slechts amateurs hebben, bij voorbaat al vijandig tov van wat zij zien als het establishment en ook voorbeschikt tot het geloof in pseudo wetenschappelijkheid en samenzweringstheorieën.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 03:24 schreef Koekepan het volgende:
Precies. Want waarom wordt een mens autodidact? Niet omdat je in het dagelijks leven zo ontzettend druk bent met je uit het niets opgebouwde carrière, maar omdat je betoverd bent door de aantrekkingskracht van bepaalde vormen van kennis, omdat je er veel studie voor over hebt om een ingewijde te worden in een wereld die je nog niet kent. Een paradoxale situatie, want het uitgangspunt is hier de fascinatie, terwijl die fascinatie niet inhoudelijk kan zijn maar - waarschijnlijker - puur een vormkwestie betreft. De status die filosofische kennis dus bijvoorbeeld bezit of lijkt te bezitten. Het moet wel vreemd lopen, wil deze fascinatie voor vorm omslaan in een relatief ongekleurde visie op en een redelijke beheersing van het onderwerp. En dat is in het geval van lucida en sjun dan ook zeker niet aan de orde...
Goede morgen,quote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
CS3, wakker worden, het is bijna 9 uur, je moet naar je werk. *kuch*
Overigens, voor de goede orde: Kan iemand een overzicht geven van de vermeende kloons en bij wie ze horen?
Mijn vraag is waar en hoe Lucida het heeft opgelopen. Na 3 pagina's van gezever moet het nu eindelijk eens tijd worden voor echte recapitulatie! Op een waardige manier uiteraard. Ik wil nu eindelijk eens alle troeven op tafel zien, Aaahikwordgek zal er ook aan moeten geloven bij zijn 25.000ste post. Het weblogje van sjun is wel leuk, maar je 'huisgenoten' cequ 'kennissen' beschuldigen van hetzelfde verschrikkelijke wollige stugge taalgebruik past niet in dit topic.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:35 schreef OllieA het volgende:
[..]
lucida's bloed wil je echt niet zien. Neem dat maar van mij aan.
Ondanks dat sommigen mijn bloed wel kunnen drinken, begeef jij je met dit soort opmerkingn op een bloedlink pad.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Mijn vraag is waar en hoe Lucida het heeft opgelopen. Na 3 pagina's van gezever moet het nu eindelijk eens tijd worden voor echte recapitulatie! Op een waardige manier uiteraard. Ik wil nu eindelijk eens alle troeven op tafel zien, Aaahikwordgek zal er ook aan moeten geloven bij zijn 25.000ste post. Het weblogje van sjun is wel leuk, maar je 'huisgenoten' cequ 'kennissen' beschuldigen van hetzelfde verschrikkelijke wollige stugge taalgebruik past niet in dit topic.
Je wilt zeggen dat ik op weg ben naar de waarheid?quote:Op zondag 29 mei 2005 00:19 schreef lucida het volgende:
[..]
Ondanks dat sommigen mijn bloed wel kunnen drinken, begeef jij je met dit soort opmerkingn op een bloedlink pad.![]()
Ook jij groeit naar het licht...quote:Op zondag 29 mei 2005 00:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat ik op weg ben naar de waarheid?
Dat zal wel moeten, want om jouw grapjes lig ik nog niet bepaald krom.quote:
Ik denk dat jij voor een mogelijk antwoord op jouw vraag bovendien bij Ollia, de verspreider van dit gerucht te rade zult moeten gaan.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Mijn vraag is waar en hoe Lucida het heeft opgelopen. Na 3 pagina's van gezever moet het nu eindelijk eens tijd worden voor echte recapitulatie!
Op welke grapjes doel je?quote:Op zondag 29 mei 2005 00:37 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat zal wel moeten, want om jouw grapjes lig ik nog niet bepaald krom.
Welk gerucht?quote:Op zondag 29 mei 2005 00:37 schreef lucida het volgende:
[..]
Ik denk dat jij voor een mogelijk antwoord op jouw vraag bovendien bij Ollia, de verspreider van dit gerucht te rade zult moeten gaan.![]()
Oude koeien uit de sloot. En bovendien noem mij eens een user die niet onder klonen post c.q. postte.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:54 schreef Sidekick het volgende:
Maareh, recap? Het is vooralsnog gebleven bij wat "ik had maar twee klonen waarmee ik probeerde topics naar mijn hand te zetten".
Redelijk simpel SK.... er is een verschil tussen een virtuele en een fysieke identiteit.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:56 schreef Sidekick het volgende:
De volgende vragen zijn van cruciaal belang in dit onderzoek:
1. Wat is de relatie tussen lucida en sjun?
2. In hoeverre had dat invloed op het arbeidsverleden van lucida?
3. Is er telkens sprake geweest van het onbewust posten onder elkander accounts die nog ingelogd stonden op de PC?
4. Zijn die kennissen waar sjun het over had landurig contacten of one night stands?
5. Hoeveel training heeft er plaatsgevonden om de kennissen van sjun eenzelfde taalgebruik te laten aanmeten?
6. Vertoont de kloon ruijmgaart niet erg veel gelijkenis qua seksistisch postgedrag als Lucida tijdens zijn escapades in Hools?
7. In hoeverre houdt de verklaring van Lucida stand dat hij maar twee klonen had, namelijk Nahalitia en ABBA, gezien eventuele conclusies in vraag 6?
8. Zou een eventuele ongeloofwaardigheid van Lucida het klonenparanoia-argument ontkrachten?
Zou iemand hier wat antwoorden op kunnen geven???
En zelfs hier heb je de klok horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt. Leeg-leger-leegst dat is in een woord de bijdrage van SK.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:54 schreef Sidekick het volgende:
Maareh, recap? Het is vooralsnog gebleven bij wat "ik had maar twee klonen waarmee ik probeerde topics naar mijn hand te zetten".
Neem jij het van me over Yvonne. Ik ga namelijk lekker onder de wol. Truste.quote:Op zondag 29 mei 2005 01:25 schreef yvonne het volgende:
Welja, ga even verder zonder mij, nieteens even mailen ofzo
Als je schoonheidsfoutjes niet meetelt zijn het er drie...quote:Op zondag 29 mei 2005 01:25 schreef lucida het volgende:
[..]
En zelfs hier heb je de klok horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt. Leeg-leger-leegts dat is in een woord de bijdrage van SK.![]()
Het leukste aan dit soort topics is hoe aangebrand enkele users toch zijn.quote:Op zondag 29 mei 2005 01:25 schreef lucida het volgende:
[..]
En zelfs hier heb je de klok horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt. Leeg-leger-leegst dat is in een woord de bijdrage van SK.![]()
Maar als jij vanwege jouw ge-rel als mod/user waarlijk tegengas krijgt, sta je wel meteen in de startblokken om zulke reacties te verwijderen, of het topic van een slotje te voorzien, of zelfs voor de betreffende user - die het waagt ongezouten kritiek te leveren op jouw regelmatig 'disfunctioneren' als mod/user - een ban aan te vragen.quote:Op zondag 29 mei 2005 11:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het leukste aan dit soort topics is hoe aangebrand enkele users toch zijn.
Ik geef toe, ik ben een rel-user. En het is bij jou gewoon zo makkelijk.
Sorry.
Wanneer ik jouw redeneertrant m.b.t. bovenstaande 'ontboezeming' probeer te volgen, wat is dan jouw mening als sjun op gelijksoortige wijze (met onschuld cynisch dus) zou zeggen:quote:Ze verachten mij, niet omdat ik hun weg niet ga, maar ze verachten mij omdat ik mijn eigen weg ga!...
Behalve dat je - in morele zin - van mening kunt verschillen of het 'rellen' t.a.v. de Holocaust, vergeleken met het 'rellen' van een willekeurig ander 'lijdend voorwerp' van een totaal andere en schier onvergelijkbare orde is, kun je toch niet ontkennen dat er voor het overige weinig verschil is.quote:''ach, wat dat ge-rel in het Holocaust-ontkentopic betreft is het leuk om te zien hoe digitale entiteiten als Ryan3, OllieA, Bleusdude en anderen "aangebrand" reageren als ik weer eens een uitzonderlijk standpunt inneem over 'het bestaan van de Holocaust' en de historische context waarbinnen zich deze gebeurtenis heeft afgespeeld?''
--- jouw perceptie van andere users vertekenen. Je kunt jouw vele misslagen in die context toch echt niet afdoen als slechts wat ge-rel - want niemand, ook jij niet, kan maar van alles zeggen zonder dat het gaat vervelen.quote:Sidekick schreef:
De volgende vragen zijn van cruciaal belang in dit onderzoek:
1. Wat is de relatie tussen lucida en sjun?
2. In hoeverre had dat invloed op het arbeidsverleden van lucida?
3. Is er telkens sprake geweest van het onbewust posten onder elkander accounts die nog ingelogd stonden op de PC?
4. Zijn die kennissen waar sjun het over had landurig contacten of one night stands?
5. Hoeveel training heeft er plaatsgevonden om de kennissen van sjun eenzelfde taalgebruik te laten aanmeten?
6. Vertoont de kloon ruijmgaart niet erg veel gelijkenis qua seksistisch postgedrag als Lucida tijdens zijn escapades in Hools?
7. In hoeverre houdt de verklaring van Lucida stand dat hij maar twee klonen had, namelijk Nahalitia en ABBA, gezien eventuele conclusies in vraag 6?
8. Zou een eventuele ongeloofwaardigheid van Lucida het klonenparanoia-argument ontkrachten?
We komen nu ergens. De uitspraken van jou en sjun over de holocaust vielen dus onder de noemer "galgenhumor met een cynische insteek". Precies dat ik eerder al in een POL-slowchattopic vermeldde overigens.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:57 schreef lucida het volgende:
[..]
Behalve dat je - in morele zin - van mening kunt verschillen of het 'rellen' t.a.v. de Holocaust, vergeleken met het 'rellen' van een willekeurig ander 'lijdend voorwerp' van een totaal andere en schier onvergelijkbare orde is, kun je toch niet ontkennen dat er voor het overige weinig verschil is.
Toch wordt de een aan de schandpaal genageld, terwijl de ander met eenzelfde cynische insteek (alleen niet over de Holocaust) zichzelf op de borst mag slaan als iemand die de 'galgenhumor' er in weet te houden?
Zeg Lucida...quote:Op zondag 29 mei 2005 12:57 schreef lucida het volgende:
Wanneer ik jouw redeneertrant m.b.t. bovenstaande 'ontboezeming' probeer te volgen, wat is dan jouw mening als sjun op gelijksoortige wijze (met onschuld cynisch dus) zou zeggen:
quote:
''ach, wat dat ge-rel in het Holocaust-ontkentopic betreft is het leuk om te zien hoe digitale entiteiten als Ryan3, OllieA, Bleusdude en anderen "aangebrand" reageren als ik weer eens een uitzonderlijk standpunt inneem over 'het bestaan van de Holocaust' en de historische context waarbinnen zich deze gebeurtenis heeft afgespeeld?''
Je hebt er totaal niets van begrepen.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
We komen nu ergens. De uitspraken van jou en sjun over de holocaust vielen dus onder de noemer "galgenhumor met een cynische insteek". Precies dat ik eerder al in een POL-slowchattopic vermeldde overigens.
Dus gaat het hier om twee volwassenen, die nu op een weblogje hun frustraties de vrije loop laten in een beschermde omgeving waar de slachtofferrol vol bevoogding wordt uitgedragen, die de holocaust bagataliseren in een poging 'galgenhumor' er in te houden, waarbij zelfs slachtoffers en nabestaanden worden uitgemaakt voor geldwolfen die hun slachtofferrol misbruiken (tweede alinea, derde zin). Maar dat gedrag proberen deze twee volwassenen dan goed te praten door te wijzen andere 'galgenhumor', oftewel spot. Daarmee wordt de betekenis van de holocaust gereduceerd tot ideologisch wisselgeld met een gelijke waarde als een normale belediging van twee entiteiten op een forum. Ironisch hoe de holocaust weer gebagataliseerd wordt in een poging om eerdere beschuldigingen van dat vergrijp te weerleggen. En zo blijven deze twee volwassenen zich verder ingraven, hier en op een eigen weblogje.
LE-REN LE-ZEN Bleusdude. En stel dat ik doe wat jij beweert ( wat dus duidelijk niet zo is want ik zeg: '... stel dat sjun zou zeggen...', en dat is iets totaal anders dan te stellen: '... sjun heeft gezegd dat...' ), waarin verschil ik dan met jou Sidekick, Ryan3, Ollia, Koekenpan en anderen, die wel aan de lopende band sjun woorden in de mond leggen? Geef daar maar eens eerst een antwoord op alvorens van mij te verwachten dat ik op de rest van jou reactie inga!quote:Op zondag 29 mei 2005 13:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeg Lucida...
Je zit hier Sjun woorden in de mond te leggen, je 'schrijft hem eigenschappen toe' zoals hij dat zou zeggen. ?
Je bent hier degene die zich vereenzelvigt met de teksten van sjun. Jij neemt het voor hem op, als een martelaar by proxy. De voorbeelden die ik nu gebruik zijn inderdaad niet van jou, hoewel OllieA nog wel enkele voorbeelden van jou wist op te graven op dit punt.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:48 schreef lucida het volgende:
[..]
Je hebt er totaal niets van begrepen.![]()
Ik daag je uit aan te geven
1. waar ik heb geschreven dat mijn uitspraken (ik snap trouwens niet waarom jij die klakkeloos vereenzelvigt met teksten van sjun) over de Holocaust als galgenhumor bedoeld zijn? Graag een letterlijk citaat waar jij dit hebt kunnen lezen.
2. waar ik beweer dat nabestaanden en slachtoffers van de Holocaust geldwolven zijn die hun slachtofferrol misbruiken?
Zie je vorige post, en mijn reactie daarop waar ik dat blootleg. Het gaat dan om de door mij gequote stuk tekst, dat er "weinig verschil" (einde citaat) is tussen "'rellen' t.a.v. de Holocaust, vergeleken met het 'rellen' van een willekeurig ander 'lijdend voorwerp'" (einde citaat). Je stelt zaken gelijk (daarmee dus punt 5 is bewezen) en gebruikt een verschillende uitkomst "de een aan de schandpaal genageld, terwijl de ander met eenzelfde cynische insteek (alleen niet over de Holocaust) zichzelf op de borst mag slaan" (einde citaat) met het doel om jezelf vrij te pleiten (punt 3 is hiermee bewezen), en gebruik je het dus als politiek wisselgeld (hence punt 4).quote:3. waar ik iets goedpraat met betrekking tot de twee eerdere toeschrijvingen? Graag letterlijke citaten.
4. waar door mij de betekenis van de Holocaust gereduceerd wordt tot ideologische wisselwaarde? Graag een letterlijk citaat. (Overigens welke schuld wordt in een moderne rechtsstaat niet afgekocht?)
5. waar door mij de Holocaust weer ??? wordt gebagataliseerd? Graag letterlijke citaten.![]()
Ha goede middag Yvonne. Neem jij het weer van mij over? Ik ga de hond uitlaten!quote:Op zondag 29 mei 2005 14:00 schreef yvonne het volgende:
Oy!!!
Dit is a) een nachttopic
en b) ik ben WEER niet gemaild!
Zoals vaker geef je een nietszeggend ontwijkend antwoordquote:Op zondag 29 mei 2005 13:54 schreef lucida het volgende:
[..]
LE-REN LE-ZEN Bleusdude. En stel dat ik doe wat jij beweert, waarin verschil ik met jou Sidekick, Ryan3, Ollia, Koekenpan en anderen, die aan de lopende band sjun woorden in de mond leggen? Geef daar maar eens eerst een antwoord op alvorens van mij te verwachten dat ik op de rest van jou reactie inga!![]()
Holocaust-ban.quote:Op maandag 25 april 2005 16:03 schreef sjun het volgende:
Laat er geen enkel misverstand over bestaan dat er een genocide plaatsvond en dat deze misdaad tegen de mensheid in het collectieve geheugen opgeslagen mag worden. Het is onweerlegbaar dat diverse joden in concentratiekampen gescheiden werden van hun familie en vrienden en velen van hen door ziekte, uitputting en pure ellende stierven. Het bestaan van crematoria in concentratiekampen is aangetoond. Verbranding was nodig om de grote aantallen doden, waaronder diversen tengevolge van onder andere tyfusepidemieën zonder gevaar voor de volksgezondheid te kunnen verwijderen. Er is bewijs voor het bestaan van specifieke voorzieningen waarin met Zyklon-B (blauwzuurgas) kleding, beddengoed,en leefruimten werden ontsmet. Het staat buiten kijf dat Britse en Amerikaanse troepen bij de bevrijding van de kampen vreselijke taferelen van stapels lijken in de open lucht en massa’s gevangenen in afschuwelijke toestand aantroffen. Daar zijn foto's en filmbeelden genoeg van. Eveneens lijdt het geen enkele twijfel dat ook door de Duitsers wreedheden werden begaan die de grenzen het oorlogsrecht verre te buiten gingen. Elk volk kent het soort lieden dat zich in iedere oorlog en ieder leger te buiten gaat.
Er blijven echter vragen open die wat mij betreft gesteld kunnen worden over het geclaimde aantal van 6 miljoen. Al zouden er uiteindelijk anderhalf miljoen overblijven, dan nog hebben we het over een afgrijselijke werkelijkheid die plaatsvond in het derde rijk en die ons een moreel ethisch geclaimd dieptepunt van westerse beschaving opleverde. Verder kan de aanname van een systematische uitroeiing in opdracht van Adolf Hitler bevraagd worden omdat hierover nog geen empirisch bewijs getoond is. Ook kunnen er kritische vragen gesteld worden over de wijze waarop de diverse interneringsslachtoffers omkwamen. Gezien de mensonterende omstandigheden waarin de mensen verzameld werden in een netwerk van interneringskampen zal er een behoorlijke versterving plaatsgevonden hebben.
Letterlijk citaat graagquote:Op zondag 29 mei 2005 14:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je bent hier degene die zich vereenzelvigt met de teksten van sjun.
Ik kan nu eenmaal slecht tegen onrecht en willekeur!quote:Jij neemt het voor hem op
Letterlijk citaat graag, waarmee jouw toeschrijving alsnog wordt gestaafd.quote:. De voorbeelden die ik nu gebruik zijn inderdaad niet van jou, hoewel OllieA nog wel enkele voorbeelden van jou wist op te graven op dit punt.
Je zou willen wat bloot te hebben gelegd. letterlijk citaat graag.quote:Zie je vorige post, en mijn reactie daarop waar ik dat blootleg.
Je vervalt in subjectivisme op basis van een onjuiste interpretatie.quote:Het gaat dan om de door mij gequote stuk tekst, dat er "weinig verschil" (einde citaat) is tussen "'rellen' t.a.v. de Holocaust, vergeleken met het 'rellen' van een willekeurig ander 'lijdend voorwerp'" (einde citaat).
LE-REN LE-ZEN is de beste remedie. Ook voor jouquote:Hoe jij zaken i Je stelt zaken gelijk (daarmee dus punt 5 is bewezen)
LE-REN LE-ZEN.quote:tegen dit soort en gebruikt een verschillende uitkomst "de een aan de schandpaal genageld, terwijl de ander met eenzelfde cynische insteek (alleen niet over de Holocaust) zichzelf op de borst mag slaan" (einde citaat)
Een tautologie ad infinitum.quote:met het doel om jezelf vrij te pleiten (punt 3 is hiermee bewezen), en gebruik je het dus als politiek wisselgeld (hence punt 4).
Naschrift: Lastig he Sidekick, nu jij door jouw argumenten heen raakt?!...quote:Fin.
Nee hij heeft zich als kloontje van Sidekick getransformeerd. *Hence*, *Kuch*, *Hence*....quote:Op zondag 29 mei 2005 14:10 schreef Dark_Killah het volgende:
Hej ryan, ben je gekidnapt ofzo?
Nee, ik ga lekker lezen!quote:Op zondag 29 mei 2005 14:03 schreef lucida het volgende:
[..]
Ha goede middag Yvonne. Neem jij het weer van mij over? Ik ga de hond uitlaten!![]()
Die heb ik gegeven. Je vervalt in het quoten van ieder apart woord van mij, in een poging via mierenneukerij je gram te halen. Voor iemand die pretendeert literair begaafd te zijn, is het een tenenkrommende posts met oneliners waar je een ontkenningspolitiek in tentoonspreid en daarmee jezelf tegenspreekt. Hoe krampachtig je continu "Leren lezen" roept, met een werkwoordsvervoeging alsof je het zelf gaat leren (en dat is niet onbegrijpelijk als je de directe quotes van jezelf negeert en de eenduidige conclusies probeert te ontwijken). Zeer jammer, maar misschien kan ik niet meer van je verwachten, in dit recap-topic waar je nog buttkiss hebt laten zien ondanks hoopvolle voorspellingen. Belofte maakt schuld, en de schuld blijft daarmee continu kleven ondanks de glibberige tactieken van de heer Lucida.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:14 schreef lucida het volgende:
[..]
Je zou willen wat bloot te hebben gelegd. letterlijk citaat graag.
Neuh hij kondigde aan een weekendje weg te gaan. Op naar de campingquote:Op zondag 29 mei 2005 14:10 schreef Dark_Killah het volgende:
Hej ryan, ben je gekidnapt ofzo?
Het is niet meer zo zonnig als gisteren maar het blijft lekker even uit te waaien. Trouwens Yvonne ik was vanochtend al weer vroeg uit de veren (07.30 uur) en na eerst wat te hebben gegeten, en daarna het uitlaten van mijn trouwe viervoeter Skippy, heb ik de hele ochtend niets anders gedaan dan lezen.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, ik ga lekker lezen!
Moeten jullie ook eens doen, en vanavond terugkomen
Waarom nou weer joodse zelfhaat?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:43 schreef lucida het volgende:
De joodse zelfhaat van een neo-conservatief - zie hier de entiteit Ryan3 in een notendop!...
Dus je geeft nu eindelijk jullie kloonkaravaan toe?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:51 schreef lucida het volgende:
De ryanhonden blaffen en de kloonkaravaan trekt voorbij!...
Dat maak jij niet uit, wie zich buiten de discussie plaatst. Het is wel opvallend dat je dat maar wat graag zou willen uitmaken. Je bent een weinig democratisch denkertje.quote:SK heeft zich gelijk KP buiten de discussie geplaatst.
Schelden. Foei!quote:Een pathetische modmiep die zwaar gefrustreerd door een tekort aan inhoud en inhoudelijkheid als een hondsdolle kloonaap om zich heen mept - zie hier SK in een notendop.![]()
Sinds wanneer ben jij een geoefend psycholoog? Niet zo jokken hè.quote:Op zondag 29 mei 2005 16:56 schreef lucida het volgende:
Als we zijn laatste reactie goed lezen - dat wil zeggen als geoefende psychologen
quote:Lucida is als het ware een self-made-man, die (zichzelf ondanks) slechts een geringe educatie heeft 'genoten'. Op de keper beschouwd vormt hij een volstrekte tegenpool van Rerformed - die hij echter hoog acht vanwege zijn onderwijskundige achtergrond, studie en opleidingen, maar tevens vanwege zijn eruditie en belezenheid, ingebed in een openhartige en ongedwongen grondhouding anderen daar deelgenoot van te maken - immers heeft Lucida nauwelijks iets gelezen, is hij niet academisch gevormd en of universitair geschoold.
Heb je daar citaten van???quote:Op zondag 29 mei 2005 17:31 schreef OllieA het volgende:
Overigens heeft het niet zo veel zin om in te gaan op verzoeken van lucida om met concrete posts en letterlijke citaten te komen, omdat hij dan onmiddelijk in de "maar nu ruk je het uit de context"-reflex schiet.
Ja hoor, hier bijvoorbeeld:quote:
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:05 schreef lucida het volgende:
Berokkent deze, door jou opzettelijk uit zijn context gerukte uitspraak, jou nou werkelijk zoveel hartzeer, of is het slechts gespeelde verontwaardiging om de hetze rondom sjun gaande te houden?
'k Moest het woord 'oirbaar' opzoeken in het woordenboek!quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:10 schreef Drugshond het volgende:
Zet de bijdrage van Sjun er ook bij als je een zekere transparantie wilt betrachten.
[..]
In het vocabulaire van mijn klasse staat 'klasse' als vrouwelijk geboekt.quote:Op zondag 29 mei 2005 18:40 schreef Koekepan het volgende:
... de bovenklasse, die ... het door hem gebezigde vocabulaire tot z'n haar standaarduitrusting mag rekenen.
De waarheid bestaat bij de gratie van de leugen!...quote:Op zondag 29 mei 2005 17:05 schreef OllieA het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij een geoefend psycholoog? Niet zo jokken hè.
[..]
Friedrich Nietzsches (uit Zarathoestra's Vision der ewigen Wiederkunft)quote:Mensch! Dein ganzes Leben wird wie eine Sanduhr immer wieder umgedreht werden und immer wieder auslaufen; - eine große Minute Zeit dazwischen, bis alle Bedingungen, aus denen Du geworden bist, im Kreislaufe der Welt wieder zusammenkommen. Und dann findest Du jeden Schmerz und jede Lust und jeden Freund und jede Hoffnung und jeden Irrtum und jeden Grashalm und jeden Sonnenblick wieder, den ganzen Zusammenhang aller Dinge. Dieser Ring, in dem Du ein Korn bist, glänzt immer wieder.
Dank voor de verbetering.quote:Op zondag 29 mei 2005 21:05 schreef Gajus het volgende:
[..]
In het vocabulaire van mijn klasse staat 'klasse' als vrouwelijk geboekt.![]()
Iedereen weet hoe moeilijk het is om uit de boeken echt iets te leren. Het blijft, zoals ook bij jou nogal het geval is, vaak blasse theorie. Jij hebt daarnaast de nogal ongefundeerde neiging het belang van levenservaring als bron van kennis en inzicht, vergeleken met jouw theoretische kennis en boekenwijsheid, te willen onderwaarderen en geringschatten. Om in de woorden van Hegel te spreken: waar komt bij jou der Wahnsinnsthese vandaan te menen dat de leerschool van het leven van generlei waarde is?quote:Op zondag 29 mei 2005 18:40 schreef Koekepan het volgende:
Hij probeert duidelijk een zekere indruk van eruditie achter te laten. Het effect is echter een beetje armzalig. Hij scoort bij de intellectuele middenklasse, die niet door zijn retoriek heenprikt en de woorden die hij gebruikt erg interessant vindt; maar niet bij de bovenklasse, die zijn spelletje wél doorziet en meestal ook het door hem gebezigde vocabulaire tot z'n haar standaarduitrusting mag rekenen.
Omdat met deze omschrijving m.i. op een rake wijze aard en wezen van de digitale entiteit Ryan3 wordt getypeerd. Overigens in een breder verband verwoordt Luther het erg treffend:quote:
quote:"Kein Mensch kann von Natur aus wollen, dass Gott Gott sei; vielmehr wollte er, dass er selbst Gott sei und Gott nicht Gott."
Dat zou je erin kunnen lezen maar dat is niet wat er staat. Kijk, met de metafoor ryanhonden worden natuurlijk jij, Koekenpan, Sidekick en andere digitale roedeldieren bedoeld, de voorbij trekkende kloonkaravaan is natuurlijk bedoeld als metafoor voor Ryan3 en zijn armada aan digitale fokklonen. Er zijn door verschillende users, waaronder ik zelf, voldoende links geplaatst waar de kloonkaravan van Ryan onomstotelijk is aangetoond. Voor zover de toeschrijving die uit jouw vraag voortvloeit. Wat de vraag zelf betreft maak jij het mij onmogelijk daar een antwoord op te geven. Je vraagt namelijkquote:
Dus je geeft nu eindelijk jullie kloonkaravaan toe?
ik kan namelijk alleen namens mezelf spreken. Voor het overige zou een antwoord op jouw vraag niets meer opleveren dan al bekend is. Maar geef eens eindelijk een antwoord op mijn vraag wie maakt geen gebruik van klonen?quote:Dus je geeft nu eindelijk jullie kloonkaravaan toe?
Hoezo helaas? Had je die these dan wel graag willen hanteren? En zo ja, tot welke conclusie zou je dan zijn gekomen?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:06 schreef Koekepan het volgende:
Die these hanteer ik niet lucida, dus ik moet helaas concluderen dat hier sprake is van een onterechte toeschrijving jouwerzijds..
Zeg, kom jij nog wel eens buiten?quote:Op zondag 29 mei 2005 15:54 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Die heb ik gegeven. Je vervalt in het quoten van ieder apart woord van mij, in een poging via mierenneukerij je gram te halen. Voor iemand die pretendeert literair begaafd te zijn, is het een tenenkrommende posts met oneliners waar je een ontkenningspolitiek in tentoonspreid en daarmee jezelf tegenspreekt. Hoe krampachtig je continu "Leren lezen" roept, met een werkwoordsvervoeging alsof je het zelf gaat leren (en dat is niet onbegrijpelijk als je de directe quotes van jezelf negeert en de eenduidige conclusies probeert te ontwijken). Zeer jammer, maar misschien kan ik niet meer van je verwachten, in dit recap-topic waar je nog buttkiss hebt laten zien ondanks hoopvolle voorspellingen. Belofte maakt schuld, en de schuld blijft daarmee continu kleven ondanks de glibberige tactieken van de heer Lucida.
Leuk, maar neemt niet weg dat het een onterechte toeschrijving was. Had ik niet van je verwacht. Zeker niet na al die links die ik je toegestuurd heb. (Check je mail trouwens.)quote:Op zondag 29 mei 2005 22:30 schreef lucida het volgende:
[..]
Hoezo helaas? Had je die these dan wel graag willen hanteren? En zo ja, tot welke conclusie zou je dan zijn gekomen?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |