quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:12 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Saillant detail bij deze etappe, mocht Di Luca in de top vijf eindigen, dan maken we het mee dat Zwansen z'n hoed op gaat eten: Hoeden opeten
HupDi Luca
Hup
Persoonlijk verwacht ik Ivan Basso als eerste boven vandaag.
Nogal ziek geweest. Dusdanig zelfs dat íe 40 minuten heeft verloren zaterdag. Ik geloof nooit dat 'ie daar zo snel van hersteld is dat 'ie weer kan winnen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:17 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Aangezien ik morgen een k*tcursus heb, kan ik helemaal geen kilometer zien, laat staan dat ik een verslag op internet kan volgen., waarom gaat Basso nie winnen nie??
4.10.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:28 schreef Basje_B het volgende:
Netjes. Dekker en Sutherland lijken wel altijd samen te zijn.
Hoeveel is voorsprong nog?
Niks buiten zitten jij. Kijk maar op Eurosport en de werkende medemens op de hoogte houden.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:37 schreef mbn het volgende:
Lees net dat de Belg tot kwart over 4 de Ronde van België uitzendt. Lekker onlogisch om zo'n zwak bezette wedstrijd de voorkeur te geven. Nou ja, ga wel lekker buiten zitten vanmiddag.
Eurosport iddquote:Op donderdag 26 mei 2005 14:37 schreef mbn het volgende:
Lees net dat de Belg tot kwart over 4 de Ronde van België uitzendt. Lekker onlogisch om zo'n zwak bezette wedstrijd de voorkeur te geven. Nou ja, ga wel lekker buiten zitten vanmiddag.
Ja..2 man in de kopgroep.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:03 schreef NRH het volgende:
Rabo doet toch mee?
Nog maar 4 man over, Dekker zit erbijquote:Op donderdag 26 mei 2005 15:14 schreef Bonobo11 het volgende:
Dekker achteraan in de kopgroep, hij heeft het moeilijk op de beklimming
KomopThomas
Dekker zit er niet bij helaas, dat is Sutherland. Hij zwemt tussen kopgroep en pelotonquote:Op donderdag 26 mei 2005 15:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nog maar 4 man over, Dekker zit erbij.
Halgand, Gomez Gomez, Laiseka de andere 3.
Nog 3.25. Zampieri is gedemarreerd uit het peloton.
Ach ja, het is net door de TV aandacht van de VRT dat zo'n wedstrijd met de pro-tour nog kan overleven héquote:Op donderdag 26 mei 2005 14:37 schreef mbn het volgende:
Was dat de afgelopen Tour ook niet het geval? Die samenwerking dan.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Blijkbaar hebben CSC en Discovery de handen in elkaar geslagen , want de ploeg van Basso rijdt als de leidersploeg die bij Discovery ontbreekt ...
Ik kan mij ook nog zoiets herinneren inderdaad ...quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Was dat de afgelopen Tour ook niet het geval?
En alweer bijgehaald. Ze laten niemand rijden..quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:17 schreef Bonobo11 het volgende:
Bettini ervandoorop het laatste vlakke stuk voor de slotklim
Allo Bruxellesquote:Op donderdag 26 mei 2005 16:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Eindelijk hebben ze Renaat uitgeschakeld ...
Hello Brussel, i think we have a problem ...quote:
Minuutje vooruit nuquote:Op donderdag 26 mei 2005 16:25 schreef Ambrosius het volgende:
Zes man vooruit, waaronder Basso en Cioni.
Komt goedquote:Op donderdag 26 mei 2005 16:33 schreef rubbereend het volgende:jaheeee als dat zo blijft hoeft die hoed niet uit de kast
Dank u Sucrequote:Op donderdag 26 mei 2005 16:58 schreef Suijk het volgende:
Voor de werkenden wederom:
http://www.gazzetta.it/Sp(...)/diretta/wmDSL.shtml
Ook aan het werk?quote:
Yep, nog 10 minuutjesquote:
Volgens mij waren die afgevallen en raapte hij ze op. Je bedoelt toch die met dat oranje hesje aan?quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zag ik daar nu iemand die een van die sponsorborden leek mee te nemen ???
Er was wel degelijk iemand die ze aan het losmaken was ook, maar het zal wel van de organisatie zijn, hoop ik.quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:27 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Volgens mij waren die afgevallen en raapte hij ze op. Je bedoelt toch die met dat oranje hesje aan?
punt.quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:15 schreef At_Fundum het volgende:
Toch zonde die zieke dagen voor Basso, want volgens mij is het de sterkste in de Giro dit jaar
Ja , dat zag ik dus, maar waarom de organisatie zo opeens 1 bord zou gaan losmaken , en dan nu al ??? 't leek mij ook meer een toerist ofzo te zijn ookquote:Op donderdag 26 mei 2005 17:30 schreef placebeau het volgende:
[..]
Er was wel degelijk iemand die ze aan het losmaken was ook, maar het zal wel van de organisatie zijn, hoop ik.
Jammer dat we niet konden zien wat erop stondquote:Op donderdag 26 mei 2005 17:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja , dat zag ik dus, maar waarom de organisatie zo opeens 1 bord zou gaan losmaken , en dan nu al ??? 't leek mij ook meer een toerist ofzo te zijn ook
Ik was ook net aan het kijken, in Firenze werd hij op 5 minuten gereden, dus hij zakt morgen wel wat plaatsen. Di Luca en Garate moeten er normaal makkelijk over gaan.quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:33 schreef DIJK het volgende:
Simoni zat zelf denk ik ook niet zo lekker want hij ging wel erg laat. Als hij zeker van z'n zaak was was hij wel eerder gegaan. En hij opende nog niet eens zelf, maar reageerde op van Huffel.
Die Rujano waait zeker zo'n beetje van de weg in de tijdrit? Of viel dat vorige keer nog wel mee?
5 min. op Zabriskie.quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:33 schreef DIJK het volgende:
Die Rujano waait zeker zo'n beetje van de weg in de tijdrit? Of viel dat vorige keer nog wel mee?
77 Jose' Rujano Guillen (Ven) Selle Italia-Colombia 5.04quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:33 schreef DIJK het volgende:
Jezus dat moet ook een wieler leek zijn geweest datie dat zeiquote:Op donderdag 26 mei 2005 14:14 schreef DIJK het volgende:
Wie zei er ook weer dat Dekker zich op zeker ging sparen voor vrijdag.
Uitslag 17e etappequote:
Rujano kan tijdrijden dat hij op 5.00 van Zabriskie eindigde had te maken dat hij 3x van de fiets moest met materiaal pech. Schade zal morgen meevallen bij Rujano. Wordt een serieuze kandidaat op het podium.quote:
Ik denk dat Di Luca niet bij de 1e 10 rijdt...quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:37 schreef knep het volgende:
Colle delle Finestre
![]()
Zaterdag de Giro over deze prachtpas![]()
En anders..quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:41 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik denk dat Di Luca niet bij de 1e 10 rijdt...
Nee ik laat me nog niet verleiden tot uitspraken waar ik later spijt van krijg... Ik zeg niet zomaar wat, daar gaan urenlange analyses en prognoses aan vooraf.quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:12 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Hier waren we gebleven in zeven:
Giro d'Italia #7
Vandaag gaan we over de Madonna del Colleta op naar de finish bovenop de Colle di Tenda in Limone Piemonte:
[afbeelding]
Saillant detail bij deze etappe, mocht Di Luca in de top vijf eindigen, dan maken we het mee dat Zwansen z'n hoed op gaat eten: Hoeden opeten
HupDi Luca
Hup
Persoonlijk verwacht ik Ivan Basso als eerste boven vandaag.
Hoe zit het met de afdaling wordt die ook over zo'n pad verreden.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:03 schreef knep het volgende:
http://pezcyclingnews.com/default.asp?pg=fullstory&id=3153
![]()
![]()
![]()
ik begin mij eerlijk gezegd af te vragen of dat wel kanquote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:45 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Dat daar zo'n hele stoet overheen kan zeg..
Gaat een echte Italiaanse gekte worden daarboven, één grote chaos dus.....quote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:45 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Dat daar zo'n hele stoet overheen kan zeg..
Ja en zoals Joost-mag-het-weten vermeldde ging Rujano daar voor het bergklassement. Ik heb dat nog even teruggekeken en dat was inderdaad zo. Hij reed 1 snelle sectie (waar het bergje in zat), en liet het daarna weer lopen en pakte de 3 ptn voor het bergklassement mee.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:18 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Rujano kan tijdrijden dat hij op 5.00 van Zabriskie eindigde had te maken dat hij 3x van de fiets moest met materiaal pech. Schade zal morgen meevallen bij Rujano. Wordt een serieuze kandidaat op het podium.
Ik geniet nu alquote:Op vrijdag 27 mei 2005 06:53 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik vind het sowieso al grote onzin dat wielrenners in deze tijd over dit soort paden moeten rijden.
naar verluidt komt er nog of is er al een dun laagje overheen gepklaatst zodat het ietwat beter bereidbaar is. Zou idd van de gekke zijn als ze door die diepe gleuven heenmoeten.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:34 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Gaat een echte Italiaanse gekte worden daarboven, één grote chaos dus.....
Het klopt wel dat hij de snelste klimtijd had maar bergaf moest die 3x van de fiets vanwege materiaalpech. Dus daarom dat hij erna weggeblazen was vooraan. Het was iig niet de planning dat hij alleen voor de bergpunten ging.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:37 schreef DIJK het volgende:
[..]
Ja en zoals Joost-mag-het-weten vermeldde ging Rujano daar voor het bergklassement. Ik heb dat nog even teruggekeken en dat was inderdaad zo. Hij reed 1 snelle sectie (waar het bergje in zat), en liet het daarna weer lopen en pakte de 3 ptn voor het bergklassement mee.
Toch knap van zo'n vedergewicht. Meestal is dat toch niet echt in je voordeel bij een tijdrit.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:53 schreef placebeau het volgende:
...
oja, hier is het makkelijk te volgen (voor zij die die site nog niet gevonden hadden)
Dit is - helaas - de samenvatting van de rit vanmorgen , zo meteen komt nog de tijdrit in de Ronde Van België ...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:19 schreef Ambrosius het volgende:
Op de Belg zullen ze er vroeg bij zijn deze keer, nog maar 17 km in de Ronde van België.
Dertig seconde achter Zabriskie. Zeker niet slecht, maar afwachten hoeveel hij in de rest van de tijdrit verliest.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:25 schreef placebeau het volgende:
Als ik me niet vergis, kunnen we nu elk moment de tijd van Dekker verwachten op het eerste tussenpunt
Volgens de site van Eurosport zenden die vanaf drie uur de Giro uit. Dus het leed is te overzien.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dit is - helaas - de samenvatting van de rit vanmorgen , zo meteen komt nog de tijdrit in de Ronde Van België ...
Van die in de Giro gaan we weinig tot niks te zien krijgen vandaag![]()
Eurosport is er gelukkig nogquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Slecht nieuws trouwens voor morgen, de rit in de Ronde van België komt rond 16h aan in Visé , en laat dat nu ook net het tijdstip zijn waarop de renners wellicht de Finestre beklimmen ...![]()
Eurosport is hier al decennia van de kabel verdwenen hoor ...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:31 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Eurosport is er gelukkig nog.
Sutherland tweede op de streep.
Alleen maar om de 10 minuten een reclameblokquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:31 schreef mbn het volgende:
Volgens de site van Eurosport zenden die vanaf drie uur de Giro uit. Dus het leed is te overzien.
In de Tour ploeg zit die waarschijnlijk niet. Maar Vuelta en de tijdrit op het WK rijdt die wel.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Weet jij nog iets over het verdere programma van Zabriskie dit jaar, Bartoli ? (rijdt die nog de Tour/Vuelta/ of zou hij naar het WK mogen ? )
En in het eerste stuk ook, dat zijn de twee vlakke gedeeltes (als ik mij het profiel goed herinner)quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Al lijkt Zabriskie mij afgaande op zijn tijden vooral in het laatste stuk nog serieus doorgetrokken te hebben ...
Boonen komt aan rond 16h40 in de tijdrit, dus tzal wellicht nog iets vroeger zijn hoor ,quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:01 schreef DIJK het volgende:
Hoezo 17:20 pas op sporza... Ronde van Belgie.
Dat kunnen ze niet maken. Renaat zei van de week nog dat je zaterdag echt niet mocht missen vanwege de finistere.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar toch , ik hoop maar dat ze ons morgen die berg niet doen missen ...
Ja, maar als ze in de RvB op hun normale schema rijden, en in de Giro een beetje vaart maken (snelste schema) missen we hem doodgewoon ...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:08 schreef DIJK het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet maken. Renaat zei van de week nog dat je zaterdag echt niet mocht missen vanwege de finistere.
http://www.gazzetta.it/Sp(...)/classifiche/08.htmlquote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Heeft iemand hier btw de rituitslag van de eerste lange tijdrit bij de hand?
Ik zat er net naar te kijken. Blijkbaar is deze toch wat lastiger, want ze halen een lager gemiddelde.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Heeft iemand hier btw de rituitslag van de eerste lange tijdrit bij de hand?
Een dubbele ritzege zou mooi zijn!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:40 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
De winnaar van gisteren gaat zeker zo starten, zien wat ie gaat maken....
Als, als, als... Als Merckx geen klap in zijn lever had gehad had ie ook 6x de Tour gewonnen, als de 2e W.O. niet was geweest had Bartali misschien wel 6x de Tour en Giro gewonnen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Yeah goed bezig die Basso
Man als ie die griep toch niet had gehad he...
http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2005/eng/radiocorsa/quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:00 schreef Grobbel het volgende:
Stomme vraag, maar waar lezen jullie de huidige tussenstand van de tijdrit?
Als WO 1 er niet was geweest spraken we wellicht over Phillippe Thys als grootste "oer"-tourrenner ooit. De vent won 3x de Tour, in 1913, 14 en bij zijn "come-back" op hoge(re) leeftijd in 1920 ...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als, als, als... Als Merckx geen klap in zijn lever had gehad had ie ook 6x de Tour gewonnen, als de 2e W.O. niet was geweest had Bartali misschien wel 6x de Tour en Giro gewonnen.
Volgens mij staat in de Basiliek bovenop die col de graftombe van de Italiaanse koningen uit het verleden, maar of dat de reden is ??quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:01 schreef Zwansen het volgende:
Wat is er nu met die klim dan? Was een vraag op Eurosport, waarom is de colle di Superga ofzo berucht/bekend... Was iets triests volgens de commentator.
Kan niks vinden, alleen dat hij vaak in het parcours van Milaan -Turijn zit.
Bartali won de Tour in 38 en 48... Daar zit zelfs 10 jaar tussen... Hij won de de laatste Tour voor de oorlog en de 1e na de oorlog.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als WO 1 er niet was geweest spraken we wellicht over Phillippe Thys als grootste "oer"-tourrenner ooit. De vent won 3x de Tour, in 1913, 14 en bij zijn "come-back" op hoge(re) leeftijd in 1920 ...
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:04 schreef Zwansen het volgende:
Als Dekker niet bij de 1e 10 eindigd eet ik mijn hoe zou dat jammer zijn.
Zou kunnen maar ik denk het niet, als iemand het weet zou het leuk zijn als iedereen hier op Fok het antwoord instuurt.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij staat in de Basiliek bovenop die col de graftombe van de Italiaanse koningen uit het verleden, maar of dat de reden is ??
Heb ik wel gedaan.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:25 schreef DIJK het volgende:
[..]
Incl adres e.d.? Aangezien de prijswinnaars op die site met plaatsnaam gegeven worden...
Da's veelquote:
Vooral ook omdat Simoni in het verleden in een tijdrit op het einde van de giro toch al bewees relatief weinig tijd te gaan verliezen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:26 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben bang dat Savoldelli gaat tegenvallen...
Hartelijk dank nog trouwens.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Gevonden op Wikepedia.it :
http://it.wikipedia.org/wiki/Tragedia_di_Superga
Daar is in 1949 het vliegtuig met de spelerskern (voetbal) van het "Grote Torino" gecrasht ...
Ik doe ook meequote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:26 schreef Zwansen het volgende:
Heb ik wel gedaan.
Ik denk eerder 12e ofzo. Of nog wel wat lager. 15e misschien.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:55 schreef Zwansen het volgende:
Weet ik niet, Dekker wordt 10e denk ik.
Nou ja, de Tour moet uitwijzen of het niet verstandiger was om nu rust te hebben genomen om dan weer in topvorm te zijn. Nu pakt hij twee ritoverwinningen en het respect van de Italianen, maar als hij in de Tour niet presteert wordt dit toch voor hem een teleurstellend jaar.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:08 schreef Zwansen het volgende:
Trouwens, het leek me echt niet slim (en met mij denk ik velen) van Basso om door te fietsen deze Giro.... Hij bewijst hier nu wel even het tegendeel!
Basso neemt na de Giro al rust genoeg. Riis zal wel weten hoe hij het uitgestippeld heeft voor Basso. Na de Giro heeft Basso dikke 3 weken rust tot de Ploegentijdrit in Eindhoven en erna weer een week relatieve rust naar het NK van Italie. En dan een week later de Tour.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:24 schreef mbn het volgende:
[..]
Nou ja, de Tour moet uitwijzen of het niet verstandiger was om nu rust te hebben genomen om dan weer in topvorm te zijn. Nu pakt hij twee ritoverwinningen en het respect van de Italianen, maar als hij in de Tour niet presteert wordt dit toch voor hem een teleurstellend jaar.
Thomas Dekker dertiende. Mooie prestatie al zal hij ongetwijfeld zelf ontevreden zijn. Geeft hem wel weer een mooie motivatie voor de rest van het seizoen.
Ik vrees dat die al niet meer te achterhalen wordtquote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:01 schreef Zwansen het volgende:
Di Luca doet straks goede zaken om de Pro Tour stand...
En de conditie van Simoni natuurlijkquote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:16 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Salvoldelli had gisteren toch al moeite om Simoni bij te houden? Ik denk dat het veel afhankt van de conditie van het wegdek op dat ene bergje. Eenmaal gebroken daar verlies je veel tijd vrees ik..
Met een 4de plaats krijgt hij "maar" 45 punten erbij hoor. Als hij nu stilvalt voor de rest van het seizoen moet hij nog bij te halen zijn hoor. Pakweg door Vinokourov ofzo ...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ik vrees dat die al niet meer te achterhalen wordt![]()
3 punten per ritzege in de Giro/Tour/Vueltaquote:
Ik vraag me af in hoeverre de ziekte van Basso brute pech was en in hoeverre het de druk was die daar ook een rol speelde. Hij zat nog maar één dag in het roze toen hij iedereen liet weten dat er wel érg veel aandacht aan hem werd besteed en dat hij daar niet zo goed mee kon omgaan. En prompt heeft hij enkele dagen later zware maagproblemen die z'n ploeg zelf ook niet zo goed kon verklaren (tja.. koude drankquote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:53 schreef placebeau het volgende:
Straf van Bettini, gewoon voor de puntentrui even in de top tien eindigen van het klassement.
oja, en Bassomorgen de triple! Was Basso niet ziek geworden, dan denk ik dat we totaal geen spannende Giro zouden hebben gekregen.
Savoldelli zou normaal moeten kunnen winnen, voor het podium (derde plaats) wordt het nog een leuke strijd.
Dus het zou gewoon van de stress zijn dat hij moest overgeven en zo en op 45 minuten wordt geredenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre de ziekte van Basso brute pech was en in hoeverre het de druk was die daar ook een rol speelde. Hij zat nog maar één dag in het roze toen hij iedereen liet weten dat er wel érg veel aandacht aan hem werd besteed en dat hij daar niet zo goed mee kon omgaan. En prompt heeft hij enkele dagen later zware maagproblemen die z'n ploeg zelf ook niet zo goed kon verklaren (tja.. koude drank)
Lijkt mij niet eens vreemd, ziek worden puur door stress is iets dat bij pakweg studenten of bedrijfsmanagers onder druk wel meer voorkomt.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:49 schreef placebeau het volgende:
[..]
Dus het zou gewoon van de stress zijn dat hij moest overgeven en zo en op 45 minuten wordt gereden
Lijkt me vreemd.
Kleine problemen kunnen door grote druk uitgroeien tot grote problemen. Ik zeg niet dat dit het geval was, maar ik weet nog wel dat ik dacht: "Wat, nu al? Hij heeft nog maar net de roze trui." toen Basso z'n problemen betreffende de aandacht en de druk vermeldde.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:49 schreef placebeau het volgende:
[..]
Dus het zou gewoon van de stress zijn dat hij moest overgeven en zo en op 45 minuten wordt gereden
Lijkt me vreemd.
Ok hij verliest onder druk 1.00 op Savoldelli in die rit waar Paolo het roze pakte. Dat kun je idd bezwijken onder de druk noemen. Maar 45 minuten verliezen in de Stelvio rit moet je wel puur ziek zijn. Anders verlies je hooguit iets van 6.00 zoals Cunego paar dagen eerder die ook onder de druk bezweek. Maar 45.00 never nooit. Dus wellicht was die wel degelijk echt ziek.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Lijkt mij niet eens vreemd, ziek worden puur door stress is iets dat bij pakweg studenten of bedrijfsmanagers onder druk wel meer voorkomt.
Hij is echt ziek , daar twijfel ik niet aan, maar je kunt door druk gewoon ook ziek worden. Het is veelvoorkomend dat studenten op de dag van een belangrijk examen opeens met de diarree zitten, gewoon omdat ze door de stress hun volledige lichaam gaan ontregelen ...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:14 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ok hij verliest onder druk 1.00 op Savoldelli in die rit waar Paolo het roze pakte. Dat kun je idd bezwijken onder de druk noemen. Maar 45 minuten verliezen in de Stelvio rit moet je wel puur ziek zijn. Anders verlies je hooguit iets van 6.00 zoals Cunego paar dagen eerder die ook onder de druk bezweek. Maar 45.00 never nooit. Dus wellicht was die wel degelijk echt ziek.
Ja dat klopt wel. Maar wil in geval van Basso zeggen (indien er mensen aan twijfelen) dat hij maar 5/6 minuten verloren had als het werkelijk te druk was.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij is echt ziek , daar twijfel ik niet aan, maar je kunt door druk gewoon ook ziek worden. Het is veelvoorkomend dat studenten op de dag van een belangrijk examen opeens met de diarree zitten, gewoon omdat ze door de stress hun volledige lichaam gaan ontregelen ...
Er is een verschil tussen een simpele diarree en een heel weekend moeten kotsen. De druk zal mss wel zijn weerstand verminderd hebben, maar dat kan niet de absolute oorzaak zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij is echt ziek , daar twijfel ik niet aan, maar je kunt door druk gewoon ook ziek worden. Het is veelvoorkomend dat studenten op de dag van een belangrijk examen opeens met de diarree zitten, gewoon omdat ze door de stress hun volledige lichaam gaan ontregelen ...
Welke druk? Er was maar 1 persoon met druk vorig jaar in de Tour en dat was de man die zijn 6e opeenvolgende Tourwinst zou kunnen pakken. In vergelijking kon de rest dan wel een beetje relaxt meefietsen, en van druk op Basso was dus ook weinig sprake.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:30 schreef rubbereend het volgende:
leuke discussie
als Basso de druk neit had aangekunnen dan had hij de druk in de Tour ook niet aangekunnen. mijn inziens was hij echt ziek.
Op Eurosport welquote:Op zaterdag 28 mei 2005 09:57 schreef Suijk het volgende:
Krijgen we uberhaupt wel tv vandaag?
Heb helaas geen eurosport.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 10:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Op Eurosport wel. De Belg zal er idd laat bij zijn.
Misschien nog op de link naar Rai Tre.
zit er dik inquote:Op zaterdag 28 mei 2005 09:36 schreef Ambrosius het volgende:
Zals al eerder gezegd: als het de druk was verlies je niet meer dan 40 minuten. Hij was dus echt ziek.
Vandaag wint 'ie weer denk ik.
Savoldelli vind ik een leukere renner dan Basso, maar ik zou nog veel liever Simoni, Di Luca of zelfs Rujano zien winnen. Di Luca omdat het gewoon een heel veelzijdige renner is, Simoni en Rujano omdat ze de Giro gekleurd hebben, meer dan Savoldelli, die toch vooral volgt. Wat misschien wel logisch is gezien zijn capaciteiten en wat hij dit jaar al heeft meegemaakt, maar toch.... liever Simoni.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 11:20 schreef komrad het volgende:
[..]
zit er dik in
ik hoop dat paolo de daalkoning de giro wint
Die is nog steeds met z'n briljante tactiek bezig.quote:
Die heeft toch al opgegeven ?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 12:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die is nog steeds met z'n briljante tactiek bezig.
Voila, dan houden ze zeker geen rekening meer met hem.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 12:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die heeft toch al opgegeven ?
Ja, hij heeft voor de rit van maandag opgegeven: http://sport.fok.nl/wielrennen/nieuws/14401quote:Op zaterdag 28 mei 2005 12:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die heeft toch al opgegeven ?
Het zou best wel eens kunnen dat het niet op de Belg komt, aangezien ze ook de Ronde van België uitzenden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:04 schreef zjroentje het volgende:
Vandaag toch over dat bospad omhoog? Ben benieuwd, want de Belg heeft me al een week lekker liggen maken over deze beklimming.
Dat zou ik ook wel willen weten inderdaad.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 12:26 schreef Againzender het volgende:
wat is de verwachte aanvangsttijd van de beklimming van de Finestre?
half 4 zowatquote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:58 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel willen weten inderdaad.
Iets later volgens de schema's , afhankelijk van het tijdsschema zijn ze tussen 15h43 en 16h18 aan de klim , om tussen 16h09 en 16h48 boven te zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:01 schreef Bartoli het volgende:
[..]
half 4 zowat
Canvas begint 16.15 na RV Belgie
Eurosport al om half 3
Wat? Een nieuwe hoedquote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:37 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben benieuwd of ik mijn prijsje ga winnen!![]()
Eurosport prijsvraag van gister!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:39 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Wat? Een nieuwe hoed?
Michel Wuyts.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:41 schreef JohnDDD het volgende:
Godverdomme, ik kan echt pissig worden van die vervelende ronde van belgië. welke gek wil dat nou liever zien dan de beslissende rit in de Giro?
En Eurosport zendt nog steeds niks uit, straks is de Belg nog eerderquote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:45 schreef Dennism het volgende:
hmm, in de RvB zijn ze ook al bijna klaar gelukkig
Ik hoop het, want ook hier geen eurosport!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Iets later volgens de schema's , afhankelijk van het tijdsschema zijn ze tussen 15h43 en 16h18 aan de klim , om tussen 16h09 en 16h48 boven te zijn.
En als ze wat opschieten in de RVB gaan ze wel sneller door op de vrt naar de Giro denk ik.
Je bent kansloos. Ik doe ook mee, rememberquote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:37 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben benieuwd of ik mijn prijsje ga winnen!![]()
Klopt, nog 3 km voor de koplopers tot de intergiro, dat was 7 minuten geleden, dus daar zullen ze nu wel zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:19 schreef DIJK het volgende:
50 km? dan zijn ze zowat aan de intergiro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |