abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator woensdag 25 mei 2005 @ 19:59:39 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27350452
Het grote kleine babietjes topic deel 51

Starring:

08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
19 juni 2004: Justin Julian, zoon van JoOLz
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's;***

loezzie gooide hem dicht en opende maar geen nieuwe
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 25 mei 2005 @ 20:03:07 #2
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27350573
Jeetje Knor, wat enorm moeilijk zeg. Het is te hopen dat je goede begeleiding krijgt straks, het lijkt me vreselijk moeilijk om in je schoenen te staan. Het feit dat het hele gezin eronder lijdt is verschrikkelijk. Veel sterkte hoor!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27350574
Loezzie hier ook een gewone bakmachine. Denk dat ik het idd zelf moet gaan bakken.
pi_27350581
Sorry, ben ook niet gewend om he dicht te gooien!! Zal er voortaan even op letten!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  Jubileum moderator woensdag 25 mei 2005 @ 20:04:18 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27350617
Knor ik had er geen idee van hoe erg zijn gedrag soms was, je hebt er ook nooit eerder zoveel over losgelaten. Moeilijk hoor! Goed dat er inderdaad snel naar gekeken gaat worden voor hij groter wordt. Denk je zelf sterk aan iets (zoals de samenhang met Kiss) of heeft hij gewoon het temperamentje van zijn vader?
ik ga echt geen diagnose stellen, en ik wil je geen angst aanjagen of iets aanpraten maar sommige dingen komen mij wel heel bekend voor. Vooral die driftbuien bij onverwachte situaties
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator woensdag 25 mei 2005 @ 20:04:53 #6
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27350638
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 20:03 schreef loezzie het volgende:
Sorry, ben ook niet gewend om he dicht te gooien!! Zal er voortaan even op letten!
Geeft niks hoor loezzie, als jij hem niet opent doet iemand anders dat snel genoeg.
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 25 mei 2005 @ 20:13:55 #7
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27350919
knor, heel erg veel sterkte.

Vandaag ging het weer mis met Demi, echt de hele middag huilen en tot overmaat van ramp had ik nog een enorme migraine.
We zijn nu venkelolie aan het proberen, hopenlijk werkt het een beetje.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_27352507
Arme Demi Het zijn echt krampjes he? Eventueel kun je zelf ook venkelthee drinken he? Dan krijgt ze via jou ook al wat binnen (werkt alleen als je veel thee op een dag drinkt ) En verzacht Cinababy van VSM ook niet wat?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_27352508
Lois, merkte jij bij Eva zo jong dan al verschil met andere kinderen?

Sterkte met Demi, Snakelady.
Veel hier zijn ook wel positief over ABC Dophilus (is wel duur), misschien kun je dat ook eens proberen als ze er lang last van blijft houden..
/ edit
Krijgt Demi dan borstvoeding? Want een soortgelijk iets als die ABC zit ook al in moedermelk.
pi_27352668
Bedankt voor de tip LB, ik zal ook maar een hangslot meenemen om mijn tas aan vast te maken Wil niet dat ie gejat wordt net als bij jou..
pi_27352733
Knorretje heftig hoor en hopelijk veranderd er snel iets

Hier val ik ondertussen bijna om, ga dan ook zo slapen en papa gaat het overnemen.
Ik weet niet waar Thijs "last"van had maar alsmaar huilen huilen en huilen, hij wilde niet eten (pap-fruit) Zijn melk ging er gelukkig wel in en water ook.
Hij heeft net weer een uurtje geslapen en werd gillend en half verslikkend in zijn speeksel wakker, na het ff aangehoord te hebben toch maar uit bed gehaald.

Poejmon: Thijs kan idd rollen beide kanten, en hij begint te tijgeren/kruipen en te zitten.

Morgen is gelukkig ook papa vrij zodat ik even bij kan tanken
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:06:12 #12
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27352749
Ik heb nog een (onaangebroken) pot ABC Dolphinus staan, goed tot 11 2005. Hij staat hier maar in de kast, dus als iemand ermee geholpen is? Bij Luuke was dat ons laatste redmiddel, maar toen hielp de Cinababy ineens.
Succes Snakelady!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Jubileum moderator woensdag 25 mei 2005 @ 21:06:21 #13
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27352756
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:00 schreef poemojn het volgende:
Lois, merkte jij bij Eva zo jong dan al verschil met andere kinderen?
Ja hoor, vanaf haar geboorte al eigenlijk, en dat werd alleen maar sterker naarmate ze ouder werd.
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:13:43 #14
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27355837
Arme Demi! Wat naar Snake, die krampjes. Hoe merk je het aan haar? Verkrampt ze echt of wordt ze juist zo stijf als een plank? En heb je geprobeerd haar over je schouder te hangen en er dan een beetje mee rond te banjeren? werkt bij Julius vaak wel, maar goed, je zult ongetwijfeld alles wel geprobeerd hebben...
Frustrerend als je kleintje zo veel verdriet heeft. Echt zielig. Succes er mee!

Knorretje; jeetje, wat een heftig kindje!
Maar tegelijkertijd zo'n heerlijk, mjummielekker spagettiknulletje!!!

Ik heb vandaag zo'n ding gekocht voor in het grote bad; een soort zitje waar ie in drijft zeg maar... superleuk! We gaan zo lekker badderen samen.
pi_27358092
Fijn voor je Bar!

Lois, ik dacht dat ouders meestal rond 18maanden duidelijk verschil zien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je dan precies merkte, maar dat hoort misschien in het andere topic? (Hoeft niet, ik was gewoon benieuwd..)

Wat bij Myrthe wel werkte tegen krampjes was met de benen fietsbewegingen maken, of verticaal houden en dan door de knieen laten veren. Sterkte met Demi Snakelady!

Ben je al uit bad Renzell?

[ Bericht 8% gewijzigd door poemojn op 25-05-2005 23:24:08 ]
  woensdag 25 mei 2005 @ 23:11:53 #16
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27358438
Poemojn, ik zag je reactie in speeltuinbankje maar beter even hier.
Ik denk niet dat dit hetzelfde is als bij Myrthe.
We zijn hier helemaal terug bij af lijkt het wel. Ze huilt en ze huilt. Wil alleen maar melk drinken.
Wil alleen maar bij mij, moet overal d'r hand bij vasthouden, ze wil bovenop m'n buik slapen.
Dat kan toch helemaal niet meer. Het doet zoveel pijn om haar zo te zien. Ze is helemaal wanhopig. Ze voelt natuurlijk ook dat ik dit ook ben en ik probeer het niet te laten merken maar ja.
Ze is nu met in de slaapkamer om te proberen of ze wil slapen, gister is het gelukt maar ik hoor nu alleen maar gegil
  woensdag 25 mei 2005 @ 23:18:33 #17
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27358796
Och, LB..
Wat moet dat pijn doen bij jezelf om je kleine meisje zo te zien..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27359185
Moeilijk Luchtbel..
En als je eraan toegeeft? Of ben je bang dat ze dan het blijft willen? Ik zou denk ik Myrthe wel zo veel mogelijk bij me houden, denken dat 't wel overgaat zodra ze weer meer vertrouwen krijgt in de 'buitenwereld'. De softe aanpak dus.
  woensdag 25 mei 2005 @ 23:45:18 #19
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27360076
Ik kan niet eens de harde aanpak, ik wil haar altijd bij me hebben.
Maar ik schaam me dood maar ik kan het niet op het moment. Het heeft niks te maken met dat ze het zou willen blijven willen, ik pak Jolietje altijd als er wat is. Maar ik kan het gewoon niet meer, ik moet alleen maar huilen hoe stom het ook is. Zo help ik d'r niet en dat weet ik ook wel. Maar ik kan het niet aanzien, ik ben hier helemaal niet goed in. Ze raakt alleen maar meer overstuur als ze in mijn buurt is. Overigens is ze inmiddels stil, altijd als je het niet meer ziet zitten, geeft ze zich over....
pi_27360506
voor LB en vergeet niet om jezelf ook te laten troosten als er even gelegenheid voor is.
  donderdag 26 mei 2005 @ 07:59:41 #21
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27363832
ach jee, luchtbel Wat moeilijk zeg..
Ik heb er de afgelopen dagen de hele tijd aan moeten denken Me voor zitten stellen hoe ik zou reageren als dit bij Amber zou gebeuren. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dan alleen maar mee zou huilen.. Bij de gedachte alleen al....

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat te zeggen, behalve: veel sterkte en geef Jolie een dikke knuffel van me. Ik denk aan jullie
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_27363887
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 20:04 schreef Lois het volgende:
Knor ik had er geen idee van hoe erg zijn gedrag soms was, je hebt er ook nooit eerder zoveel over losgelaten. Moeilijk hoor! Goed dat er inderdaad snel naar gekeken gaat worden voor hij groter wordt. Denk je zelf sterk aan iets (zoals de samenhang met Kiss) of heeft hij gewoon het temperamentje van zijn vader?
ik ga echt geen diagnose stellen, en ik wil je geen angst aanjagen of iets aanpraten maar sommige dingen komen mij wel heel bekend voor. Vooral die driftbuien bij onverwachte situaties
In mijn ogen is het gewoon Danny. In heel zijn doen en laten (behalve dan dat danny het niet in zijn botte kop haalt om zich zelf dan maar pijn te doen om aandacht te krijgen, die weet daar inmiddels (uiteraard) andere manieren voor. Danny heb de eerste 3 jaar van zijn leven alleen maar gegild (hij was verder niet zo driftig en woest als Jayden) en ook niet de makkelijkste dus en dat ging pas beter toen ie zichzelf kon uitdrukken en zich kon redden. Dus we waren een beetje gewaarschuwd Maar oma herkent veel van Danny in Jayden maar die echte driftbuien en paniekbuien waar in hij af en toe verzeild raakt zijn haar ook onbekend.

Luchtbel: heel veel sterkte
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2005 @ 08:15:27 #23
43556 miss_dynastie
pi_27363936
LB
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2005 @ 09:04:59 #24
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27364553
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:06 schreef Lois het volgende:

[..]

Ja hoor, vanaf haar geboorte al eigenlijk, en dat werd alleen maar sterker naarmate ze ouder werd.
heb jij dit ergens beschreven staan? ik wil daar graag meer over weten.
  donderdag 26 mei 2005 @ 10:02:26 #25
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27365924
Luchtbel: ik herken wel een klein beetje wat jij beschrijft...in het begin was het met Noa zo dat ze heel veel huilde en we haar maar niet getroost kregen...ik zat dan huilend met haar in m'n armen. Je weet het dan op een gegeven moment gewoon niet meer en je hebt zo'n verdriet om je kleintje dat je er moeilijk mee om kan gaan.
Heel erg veel sterkte jij!!

Knorretje: wat moeilijk zeg, die driftbuien. Mijn nichtje had dat ook, die heeft ze nu helaas nog (ze is 7 jaar...) en het is inderdaad terroriserend voor het hele gezin. Heel moeilijk. Jij ook heel veel sterkte, en hopelijk komt er een goede oplossing gauw...en wat rust voor jullie. Hoe gaat Alicia er trouwens mee om?
  donderdag 26 mei 2005 @ 10:02:51 #26
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27365932
Noa kan trouwens sinds een paar dagen heel goed van haar rug naar haar buik én weer terugrollen!
De eerste dag lukte alleen het rollen en kon ze haar armpje niet onder haar schouders krijgen, maar ze probeert nu elke keer net zo lang tot dat wel lukt. Als je dan naar haar kijkt is ze heel triomfantelijk en drukt ze zich heel hoog op op haar armpjes. Het verveelt wel gauw, dat op haar buik liggen...en als ze geen zin heeft om naar haar rug te rollen gaat ze gillen. Als ik dan kijk is er niets maar dan ook helemaal niets aan de hand, als ik haar naar haar rug rol is ze weer tevreden. En begint het rollen weer opnieuw.

(heel leuk en gezellig is ook dat ze constant aan het brabbelen is en hoge gilletjes slaakt...zó schattig...)
  donderdag 26 mei 2005 @ 11:36:54 #27
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27368990
ja rollen ja helemaal vergeten joh. maxim lag gisteren in d ebox te spelen met zn pluto, en hij draaide zo op zn buikje zeg alleen zn arm lag er nog onder en heeft hij ook laten liggen, lag schijnbaar lekker of zo en daarna rolde hij zo weer terug, das ook niet moeilijk met nog een arm eronder maar rollen van buik naar rug kon hij al sinds een week

en maxim heeft ook het gillen ontdekt, meneer doet dan zn voeten de lucht, strekt ineens zn benen, en stampt dan keihard met zn voeten op de grond/box/net waar hij ligt, en gilt dan heel hard, en leuk dat hij dat vind
  donderdag 26 mei 2005 @ 11:45:35 #28
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27369305
Gillen doet Noah ook al een tijdje, soms zó hard dat je je oren voelt ploppen
Iemand vroeg nog of Noah nog steeds last heeft van die aanstelleritus Nou nee dus, hij drinkt nu ineens binnen no time z'n flessen leeg Misschien ook vanweg de warmte ofzow? Slapen gaat wel wat moeizamer, vooral overdag. Ik denk ook door de warmte.

En laatst was ie zo schattig, lag ie in de box en opeens was het doodstil en dat gebeurt bijna nooit Dus ik kijken, ligt ie het labeltje van een knuffeltje te bestuderen Echt zo schattig, hield ie tijden lang vol!

Morgenvroeg vertrekken we trouwens voor een weekendje Parijs
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 26 mei 2005 @ 11:49:52 #29
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_27369442
Maxim

Glenn heeft 3 dagen geleden zijn eerste pasjes los gezet. Ik reageerde daar blijkbaar zo hysterisch op dat hij zich gewoon weer liet vallen en het daarna ook nooit meer gedaan heeft......

Gisteren ging hij wel zonder hulpmiddelen, zelf staan
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  donderdag 26 mei 2005 @ 12:23:02 #30
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27370479
Haha texelonia: herkenbaar, dat gebiologeerd iets kleins kunnen bekijken. Noa doet dat regelmatig met haar speentje. Die plopt ze er dan uit, gaat hem in haar handjes bekijken, van het éne naar het andere handje verhuist hij dan, en dan besluit ze hem er weer in te doen.
Maar dat lukt dan meestal niet op de goede manier...

Ze kan trouwens al twee maanden van haar buik naar haar rug rollen...raar dat het nu pas van haar rug naar haar buik lukt! (hoewel dit meer de tijd is eigenlijk he, en volgens mij is van buik naar rug een stukkie makkelijker vanwege dat topzware hoofdje van haar...
  donderdag 26 mei 2005 @ 12:24:05 #31
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27370507
EW: ik kan me voorstellen dat je daar zo op reageerde hoor, zou ik ook doen denk ik...
Gefeliciteerd trouwens!! Wel stoer als ze gaan lopen! (en zo schattig...)
  donderdag 26 mei 2005 @ 12:27:59 #32
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27370609
cinababy en venkelthee/olie mag je niet tegelijk gebruiken, dus als de venkel niet helpt stappen we over op cinababy (we hebben het wel al in huis)
Ik geef idd borstvoeding.

Ik merk het dat het de darmpjes zijn omdat ze echt helemaal verkrampt, echt zo sneu om te zien, als ik dan over haar buikje wrijf wordt het ietsjes minder.
Ook helpt het op haar buikje op mijn arm leggen een beetje.
Maar vanacht heeft ze enorm goed geslapen, toch denk ik dat dat komt omdat ze oververmoeid is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 26 mei 2005 @ 12:34:36 #33
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27370758
Ik wist helemaal niet dat je dat niet tegelijk mag gebruiken? weet je ook waarom? ik vind het 'raar' omdat Cinababy kamille bevat en venkelthee ook maar water met wat venkel is...

Ontzettend zielig he snakelady, die krampjes...bij Noa ging ik bijna meehuilen
pi_27370969
Ach LB toch Wat moeilijk dit zeg.. Je zou duizend keer liever zelf de pijn en het verdriet hebben als je het je kindje kon besparen. Maar dat kan nou eenmaal net helaas. Ik denk (hoop) dat Jolietje nog te jong is om het zich te herinneren later. Maar jij zal het nooit meer vergeten. Sterkte wijffie en als ik iets kan doen moet je het laten weten he..
pi_27374003

Vandaag heeft Myrthe voor het eerst gezwommen ! Ze vond het erg leuk. Ze was de oudste van de groep, en dat was goed te merken. Bleven de andere kindjes allemaal stil drijven, Myrthe was aan het spetteren en trappelen van jewelste. Ze is twee keer een paar seconden helemaal onder water geweest en ze vond het wel een beetje eng (mama ook trouwens ) maar toch ook wel leuk. De liedjes vond ze ook allemaal erg leuk en het heen en weer bewegen door de juf was goed voor een schaterlach waar de juf helemaal blij van werd
pi_27378396
Een temperamentvol intelligent jongetje dus Knorretje. Hopelijk leert hij dan wel sneller zich goed uitdrukken dan Danny.

Wat leuk Ladybos! Ziet er ook lekker ontspannen uit. En herinnert me er weer even aan dat ik nog een zwembadje + zwempak voor Myrthe wil hebben dit weekend.

Luchtbel

Zojuist samen met Myrthe gewinkeld. Kleren voor mezelf gekocht, met Myrthe in een pashokje. Ze probeerde natuurlijk steeds het hokje uit te schuiven als ik dat niet kon gebruiken maar mijn sleutelbos hield haar ook even rustig en ik heb nu tenminste weer een paar goed zittende broeken.
  donderdag 26 mei 2005 @ 16:38:31 #37
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27379065
Ik wil Yfke en Spiro nog even veel sterkte wensen! Vergat het vorige keer.
Hoe is het nu? Ik hoop echt voor jullie dat er snel *goede* duidelijkheid is!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 26 mei 2005 @ 17:06:49 #38
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27380079
Noa wil de hele dag al niet slapen (warmte?) en ligt nu met halfopen oogjes te trappelen en te huilen en af en toe te snikken in bed.
Ik ben met haar gaan wandelen maar toen we thuis waren was mevrouw weer wakker ... (de buurman had zelfs geholpen haar in de buggy slapend naar boven te tillen, maar toen ik in de gang stond was ze alweer wakker... pff zeg!)

Ladybos: ik wil met Noa ook gaan zwemmen binnenkort (al hebben we niet echt een leuk zwembad hier ... dan zal ik een eindje verder moeten reizen denk ik) want ik verwacht dat ze het helemaal te gek vindt. Ik wil ook écht in de vakantie naar een plek met een zwembad, lekker vaak in het water...ze vindt het badje al helemaal geweldig en maakt mij altijd nat met haar getrappel. De tummytub vindt ze niets trouwens.
  donderdag 26 mei 2005 @ 17:27:14 #39
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_27380696
Ondanks je eigen leed en ups en downs, weet je dat er bij anderen ook genoeg erge dingen gebeuren, voor diegene ook namens mij en SPIRO veel sterkte en steun gewenst......

Update - Samiq Elijah

Spiro en ik hebben toestemming van de kinderarts gekregen om te leren sonde-voeding te geven, in feite ligt hij nu nog steeds in het ziekenhuis omdat hij te weinig zelf drinkt en te langzaam zo is. Uitslagen van de urine en bloed laten nog weekjes op zich wachten.

Morgen krijgt hij nog 2 onderzoeken en dan mag hij naar huis (is heel voorzichtig blij, niet eerder dan ik buiten de deuren van het ziekenhuis sta, de vorige keer mocht hij samen met mij naar huis en een half uur later werd hij naar de neo geraced), maar we zijn de afgelopen dagen aan het oefenen geweest met de sonde, hij drinkt nu gem. 40/45ml zelf en de rest met sonde.

Thuis krijgen we hulp van een speciaal team, die ons verder begeleidt met de sonde (het inbrengen en vervangen moeten we ook nog leren). Ik krijg nog 4x4 uurtjes kraamzorg en heb daarnaast nog GZ-zorg. De fysio van de kinderafd. gaat voor ons een thuis-fysio regelen die dan bij Samiq komt en dan hoeven we maar 1x per week naar het ziekenhuis toe, naar de kinderarts voor controle e.d.

Maar ons ventje mag morgenmiddag lekker naar huis (zoals het nu lijkt) blij blij
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
pi_27381176
Ow wat lekker Yfke!!!!
Ik gooi er voorzichtig een jompel tegen aan
pi_27381438
Wat een goed nieuws Yfke!
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:05:16 #42
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27381686
Suzanna, Rotterdam woon je toch? ik ben in oostelijk zwembad geweest, oud zooitje, maar de les was erg leuk. verder lijkt de blinkert in capelle mij erg leuk, ben er alleen nog niet geweest dus kan er niks over vertellen.
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:14:26 #43
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27381906
Yfke wat fijn dat Samiq morgen mee naar huis mag! Hopelijk gaat het gauw beter met samiq, sterkte met het wachten op de uitslagen.

Noah heeft ook erge last van de warmte. Heeft amper geslapen en heeft ook op het kdv veel gehuild (vor het eerst!) Hij ligt nu ook huilend in z'n bedje, terwijl ie echt doodop is.
Iemand tips hiervoor? Ikzelf vind een iets koelere douche/bad dan normaal altijd wel lekker als ik het erg warm heb, kan dat met een baby ook bijv? Gisteren had ie ook al last van de warmte maar toen het 's avonds weer wat afgekoeld was heeft ie toch nog wel goed geslapen.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:26:29 #44
3011 E.T.
pi_27382186
Goed nieuws Yfke!!!! Fijn dat je hem morgen weer thuis hebt

Martineke, volgens mij heeft de Blinkert geen zwemmen meer, maar alleen nog via de sportschool die ernaast zit (en de Blinkert tocht heel erg, is nog ouder zooitje dan het oostelijk, geen voorzieningen voor baby's, omkleden moest gewoon op een paar tafeltjes die er staan.. Althans, zo was het 2 jaar geleden). Ik ben in het Alexanderbad geweest en daar is het ook erg leuk (alleen is het zwemmen nu op een tijd dat Saskia altijd ligt te slapen.. vandaar dat we eventjes gestopt zijn, maar na de vakantie gaan we weer )

Poemojn, dat je dat 'kunt'.. Ik kan dat niet hoor.. kleding passen met Saskia erbij. Zit altijd te hannesen met haar en kan dan niet op m'n gemak goed kijken. KLeding voor mezelf koop ik dus alleen maar als we met z'n drieen in de stad zijn of als ik alleen ben..

Tex, volgens mij kan je het water best iets koeler doen voor Noah hoor.. En die kleintjes hebben 't ook gewoon moeilijk met die warmte. Ze kunnen zichzelf nog op geen enkele manier afkoelen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27383845
Hier is Thijs al sinds we terug thuis zijn lekker in zijn luier en blote buik aan het rommelen, en dat gaat gelukkig goed.

Op zijn slaapkamer staat momenteel de waaier te waaien, zodat hij waneer hij naar bed gaat in iig in een iets koelere kamer slaapt.

We denken overgens ook beetje een extra oorzaak gevonden te hebben vanwege het slechte slapen : Warmte-8,5 maand sprongetje en ik ontdekte vanmiddag een bobbeltje in zijn tandvlees.... dus dat zou ook goed mogelijk kunnen zijn.

Luchbel & Jolie ook hier een ik weet niet wat ik in jullie situatie zou doen persoonlijk, het lijkt me moeilijk maar ik zou wel zoveel mogelijk proberen te troosten zo goed en zo kwaad als het maar kan, om de kleine rustiger te krijgen en weer wat vertrouwen te krijgen in alles en iedereen.
Nogmaals sterkte

En ik lees dat morgen jullie zoontje eindelijk naar huis mag Yfke&Spiro wat fijn zeg veel plezier strakkies

Knorretje ook voor jullie lijkt het me moeilijk hopelijk komt er snel verbetering bij Jayden.

Ow en wat een mooie foto Ladybos zo samen met Myrhte
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  donderdag 26 mei 2005 @ 22:05:44 #46
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27388556
Yfke wat ontzettend fijn ik hoop dat het vanaf nu aan alleen maar beter zal gaan en Knor bij jullie ook

Glenn! Stoere grote jongen!!!

Hier gaat het wat beter. Jolie heeft vanmiddag bij de oppas met de kindjes gespeeld en dat vond ze wel fijn. Ze kruipt alleen steeds bij de hond in de mand om met hem te liggen, ze wil continu aangehaald worden maar dat geeft ook niet. We hebben nu iets anders gekregen om te smeren en het leek echt nu al te helpen! Bedankt voor alle lieve woorden, ik weet wel het had allemaal erger gekund maar het doet me inderdaad gewoon veel pijn. Maar ze zal het straks inderdaad allemaal vergeten
pi_27388779
Luchtbel
pi_27388823
Fijn dat het wat beter gaat met Jolie luchtbel
pi_27389183
Luchtbel wat ontzettend naar dat Jolie der ruggetje verbrand heeft. Wat zal die kleine meid een pijn hebben. MIsschien heb je het al in huis en gebruik je het ook voor haar rug maar Callendula creme helpt bij een verbrande huid, scheelt echt een slok op een borrel. Ik had me laatst aan de oven verbrand en als ik niet die Callendula had gesmeerd was de brandwond vele malen groter en heftiger geweest.

EW en Digger van harte met jullie zwangerschap.

Anitra, hoe is het nu met Djulian??
  donderdag 26 mei 2005 @ 22:41:02 #50
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27389887
Ja Jolie toppie meissie LB dit is dus 1 van mijn grootste nachtmerries tis echt niet niets meis

Githa pssssstttttt =======>>>>>> http://www.marktplaats.nl(...)2526submit1%253DZoek
Ziet Jordy er zo op zitten
pi_27390666
Even een best wel trots tussendoortje:

En het eindresultaat:

Was een tip van iemand omdat ze zich vaak verveelde de laatste tijd. Echt leuk, ze vond het geweldig om te doen!
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:04:27 #52
61800 Rottdog
pi_27390745
Ophangen liefffff poemojn
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:05:44 #53
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_27390791
Wat goed van Myrthe
En vertel me nu alsjeblieft dat ze nadat ze 5 minuten braaf getekend had, het hele krijtje in haar mond heeft gestopt en de vloeren en de muren heeft bekrast.

Hier zijn alle krijtjes, stiften en dergelijke verbannen naar de bovenste plank van de kast en ze komen alleen maar naar beneden als Job slaapt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_27390952
Sorry Livelink
Wel het puntje in haar mond gestopt, en heeel boos toen ik 'm uit haar mond viste, maar verder heeft ze niets bekrast. Komt vast nog wel.

Ophangen is ook nog een idee inderdaad Rottdog. Ik heb 'm nu in haar Ikke-boek gestopt.

[ Bericht 24% gewijzigd door poemojn op 26-05-2005 23:15:36 ]
pi_27391284
Wat goehoed Myrthe Ophangen idd Poemojn
  vrijdag 27 mei 2005 @ 08:54:56 #56
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27397039
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:05 schreef Martineke het volgende:
Suzanna, Rotterdam woon je toch? ik ben in oostelijk zwembad geweest, oud zooitje, maar de les was erg leuk. verder lijkt de blinkert in capelle mij erg leuk, ben er alleen nog niet geweest dus kan er niks over vertellen.
hehe, zuiderpark lijkt me niet echt rotterdam

ET heb op i-net gezien dat de blinkert gewoon babyzwemmen heeft, en ook andere lessen.
het leek me juist zo leuk daar aangezien ze dr verschillende groepen hadden. maar das oud zooitje dan??
pi_27397119
Inlijsten en ophangen poemojn
pi_27397224
sportfondserbad (zwembad charlois) heb ook babyzwemmen (tenminste 3 jaar geleden wel) maxicosi ken gewoon mee naar binnen, aankleedkussen aanwezig en "water"boxen ook. Watertemp vond ik vrij koud, maar dat went Zelfs de buggy mocht evt mee naar binnen (als we hem schoentjes aandeden, evenals de rolstoel)
  vrijdag 27 mei 2005 @ 09:03:56 #59
3011 E.T.
pi_27397267
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 08:54 schreef Martineke het volgende:

[..]

hehe, zuiderpark lijkt me niet echt rotterdam

ET heb op i-net gezien dat de blinkert gewoon babyzwemmen heeft, en ook andere lessen.
het leek me juist zo leuk daar aangezien ze dr verschillende groepen hadden. maar das oud zooitje dan??
ik had begrepen dat het hele zwembad nu van David Lloyd was. Maar blijkbaar hebben ze zelf ook nog wat uren dan.
Dan neem ik aan dat het wel opgeknapt is. 2 jaar geleden was het in elk geval een oude zooi en waaide het binnen net zo hard als buiten (en moest je dus je kind omkleden op een plasticen tuintafeltje). Sinds ik dat gezien heb, hoef ik niet meer naar de blinkert (en ik had meteen ruzie met die juf.. dochter van m'n vriendin wilde perse niet onder water (ze was 2) had er nachtmerries van enzo, wilde alleen nog naar zwemmen als mama plechtig beloofde dat ze niet onder water hoefde.. en die juf ging dat toch ff doorduwen.. Dus toen had ik ruzie met 'r )
  vrijdag 27 mei 2005 @ 12:11:06 #60
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27403032
Wij zijn blij Jolie knapt echt met het uur op! Ze heeft lekker geslapen en vanmorgen naast d'r fles twee boterhammen! Veel smeren en afleiding blijkt te werken morgen gaan we heel vroeg s morgens naar het strand, heb er zin in, ben benieuwd wat ze er van denkt. Vanavond gaan we even naar de winkels, ik vind dat ze wel een cadeautje verdiend heeft

Uiteraard hebben wij alleen de aanbiedingsfoto genomen maar hij is leuk vind ik!

We hebben ook baby-ijsjes gekocht. Jolie vindt ze heeeeel lekker
  vrijdag 27 mei 2005 @ 12:16:37 #61
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27403216
Oh en ik vind het super stoer dat Myrthe zo zit te tekenen!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 12:25:25 #62
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27403434
heel stoer ja van Myrthe

Jolie wat fijn dat het weer wat beter gaat met je, en beter met jou is ook beter met je mama

charlois is ook nog een optie dan, keer kijken kan geen kwaad.
blinkert wil ik zoiezo keer heen, als ik er ben geweest zal ik het wel vertellen hoe het nu is.
en leuke juf was dat zeg
pi_27403785
Heerlijk dat het weer beter gaat Jolie Voel jij je ook beter nu Luchtbel? En de foto is heel leuk!!!
pi_27405202
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 12:25 schreef Martineke het volgende:
heel stoer ja van Myrthe

Jolie wat fijn dat het weer wat beter gaat met je, en beter met jou is ook beter met je mama

charlois is ook nog een optie dan, keer kijken kan geen kwaad.
blinkert wil ik zoiezo keer heen, als ik er ben geweest zal ik het wel vertellen hoe het nu is.
en leuke juf was dat zeg
zwembad charlois gewoon bezoeken voor een keer is wel lekker hoor, doen wij regelmatig. Ze hebben recreatiebad met pierebad en buitengelegenheid. stroomversnelling, waterspeeltjes etc etc.

Maaruh als dat een optie is voor jullie, zou ik haast geloven dat jullie hier in de buurt wonen ??
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:28:44 #65
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27405293
gelukkig zeg dat het beter gaat met jolie

Wat goed van Myrthe

Demi sliep vanacht pas om 1 uur door de krampjes maar vandaag lijkt ze nergens geen last van te hebben.
pi_27405638
Fijn dat het beter gaat met Jolie en Demi!
En een leuke foto LB!
pi_27407164
Jolie
pi_27407214
Zijn jullie kindertjes ook zo uit hun hum door de warmte 33 graden hiero
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:56:11 #69
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27407801
Sorry Bar, Jolie lijkt duidelijk op d'r moeder. Ze vindt het heerlijk
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:58:00 #70
105888 renzell
pi_27407860
Luchtbel, wat fijn!!!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 15:03:45 #71
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27408059
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:25 schreef Knorretje het volgende:

[..]

zwembad charlois gewoon bezoeken voor een keer is wel lekker hoor, doen wij regelmatig. Ze hebben recreatiebad met pierebad en buitengelegenheid. stroomversnelling, waterspeeltjes etc etc.

Maaruh als dat een optie is voor jullie, zou ik haast geloven dat jullie hier in de buurt wonen ??
niet echt in de buurt, woon bij tropicana vlakbij.
maar voor een leuk zwembad wil ik best 10 a 15 min in de auto zitten.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 15:36:55 #72
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27409095
Noa is erg uit haar hum...
maar niet alleen door de warmte. Ze wil niet drinken...zodra de fles bij haar in de buurt komt is ze gretig aan het hijgen (ja, dorst én honger) maar na drie slokjes begint ze vanaf vanochtend onbedaarlijk te brullen.
We hebben al water geprobeerd uit een flesje, dat lukte niet, een stuk meloen ging er achter elkaar in, vond ze HEERLIJK...en water drinken als uit een beker (speen van de fles af) ging ook (met veel knoeien, maar goed). Het zuigen lijkt pijn te doen, dus we denken (alweer) aan tandjes.

Dentinox heb ik al gebruikt, maar dat helpt nog niet echt...

Een vraagje: zijn er nog meer tips? Mijn moeder is nu een tuitbeker kopen (ik ben een dagje bij haar dus heb geen tuitbeker hier...) en we hopen dat dat dan wel gaat (dat is minder zuigen, meer drinken, toch?).
Ervaring??
pi_27409717
ik voel me een beetje machteloos thijs wilt niet alleen spelen, thijs wilt niet in de box niet op het kleed niet in de wipstoel, en niet bij mama zitten.
Ik mag ook niets doen, dan is het huilen
Alleen maar huilen huilen huilen.
Het eten en drinken gaat goed gelukkig

Suzanna s6 met Noa
pi_27411189
Vervelend Suzanna en Bar

Djulian heeft last van gister, van het ff buiten spelen in het badje.
Vandaag dus weer binnen blijven, alles gesloten gehouden.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:43:30 #75
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_27411360
SAMIQ is THUIS

na 28 dagen eindelijk onze zoon bij ons
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
pi_27411717
Lekker Yfke
Geniet lekker van je gezinnetje
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:52:35 #77
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27411718
Wat gaaf Yfke...ik ben blij voor jullie!!! Zo hoort het, lekker je kindje bij je thuis...

Bar: veel sterkte met Thijs...moeilijk he, als ze niets willen! Is hij niet gewoon moe en wil hij slapen? (nou ja, willen slapen... )

Anitra: op wat voor manier heeft Djulian last van het badje? Is hij nu ziek?
Jij ook heel veel sterkte!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:56:03 #78
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27411816
Joepieeeee Samiq is thuis
pi_27412037
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:52 schreef Suzanna het volgende:
Wat gaaf Yfke...ik ben blij voor jullie!!! Zo hoort het, lekker je kindje bij je thuis...

Bar: veel sterkte met Thijs...moeilijk he, als ze niets willen! Is hij niet gewoon moe en wil hij slapen? (nou ja, willen slapen... )

Anitra: op wat voor manier heeft Djulian last van het badje? Is hij nu ziek?
Jij ook heel veel sterkte!
Hij kreeg het benauwd, rooie ogen en vlekjes. Waarschijnlijk hooikoorts ofzo.
pi_27412217
Gefeliciteerd Yfke, Spiro en Samiq! Heerlijk hoor, Samiq eindelijk lekker thuis!
It's all up to you
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:01:44 #81
103793 kozakken
Living the life
pi_27413405
Yeeeee!! Samiq
  † In Memoriam † vrijdag 27 mei 2005 @ 18:20:55 #82
43556 miss_dynastie
pi_27413906
Goed zo Samiq
pi_27414751
Fijn dat Samiq eindelijk thuis is geniet lekker nu
  vrijdag 27 mei 2005 @ 19:37:53 #84
3011 E.T.
pi_27415698
Fijn dat Samiq weer thuis!!!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:09:49 #85
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27417571
Ow Heerlijk Yf en Spiro, geniet van zijn aanwezigheid en heel veel sterkte met zn viertjes!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator vrijdag 27 mei 2005 @ 21:10:45 #86
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27417586
Agossie arme Djulian, was het eindelijk lekker weer kan je nog niet naar buiten

Jolie, wat fijn dat je aan het opknappen bent

Samiq weer thuis geweldig
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:15:46 #87
105888 renzell
pi_27417690
Bar_Mar; heeft ie zo veel last van de hitte, die kleine Thijs? Of is het iets anders denk je?
Moedeloos en machteloos word je daar van he, zo'n huilend mannetje. Succes.

En Samiq eindelijk thuis, fijn !!! gefeliciteerd!
  Jubileum moderator vrijdag 27 mei 2005 @ 21:25:48 #88
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27417938
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 15:36 schreef Suzanna het volgende:
Noa is erg uit haar hum...
maar niet alleen door de warmte. Ze wil niet drinken...zodra de fles bij haar in de buurt komt is ze gretig aan het hijgen (ja, dorst én honger) maar na drie slokjes begint ze vanaf vanochtend onbedaarlijk te brullen.
We hebben al water geprobeerd uit een flesje, dat lukte niet, een stuk meloen ging er achter elkaar in, vond ze HEERLIJK...en water drinken als uit een beker (speen van de fles af) ging ook (met veel knoeien, maar goed). Het zuigen lijkt pijn te doen, dus we denken (alweer) aan tandjes.

Dentinox heb ik al gebruikt, maar dat helpt nog niet echt...

Een vraagje: zijn er nog meer tips? Ervaring??
Misschien is een bevroren broodkorstje iets voor Noa of mag ze nog geen brood? Verder denk ik aan komkommer, peer, meloen idd. Lekker fris en ze krijgt zo toch vocht binnen.

Vergat ik net nog te zeggen dat ik de tekening van Myrthe zo gaaf vond! Wat leuk joh!!
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:28:40 #89
103793 kozakken
Living the life
pi_27418012
Die van mij lust dus geen meloen....
Bijna alle soorten fruit zijn goed, maar meloen dus echt niet!
Dat laat hij elegant doch beslist zo zijn mond weer uitglijden.
Maar zolang hij de rest nog wel eet
pi_27418171
Zo'n bijtring die in de vriezer kan was hier bij doorkomende tandjes altijd een succes (en altijd handig om in de vriezer te hebben, bij tandjes door de lip of andere wondjes in de mond)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 21:41:29 #91
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_27418287
Yfke en Spiro ! Gefeliciteerd met de thuiskomst van Samiq !

En Siënna ga je broertje mara lekker veel kusjes geven !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_27418489
Wat fijn, Yfke, SPIRO en Samiq!

Bar Wat vervelend..

Suzanna, als ze last van tandjes heeft wil ze misschien wel ijs? Kun je ook zelf maken: gewoon alleen van water, of evt met iets als diksap.
Myrthe vindt rabarber erg lekker, daar zit ook veel vocht in.

LB, wat voor baby-ijsjes heb jij gekocht? Ik heb dat niet gezien in de supermarkt.

En namens Myrthe bedankt voor alle complimentjes.
pi_27419171
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 21:15 schreef renzell het volgende:
Bar_Mar; heeft ie zo veel last van de hitte, die kleine Thijs? Of is het iets anders denk je?
Moedeloos en machteloos word je daar van he, zo'n huilend mannetje. Succes.
De hitte speelt ook een grote rol in het geheel, want het valt wel op dat sinds het echt goed warm is hij nog net ff ietsjes erger is als ervoor helaas

Ik steek het nog steeds ook op die 8,5 maand sprongetje die hij aan het maken kan zijn.
En ik d8 toch echt een doorkomend tandje te zien.
En ik steek het ook op de bv, want hij ondanks het meer aanleggen bleef hij komen, toen ik toch maar weer een fles ertegen aan gooide, was hij wel gelijk 3 uur aan het slapen vanmorgen...

Het is erg moeilijk zeker omdat hij ook nog niet eens kan vertellen wat er scheelt.
En machteloos voel ik me ja, maar ook enorm vermoeid, ben ook heel blij dat Thijs morgen tot zondag bij mijn vader is, kan ik eindelijk eens goed bijtanken en een beetje uitrusten.

Voor de rest houd ik moed en koester ik nu enorm de momenten dat Thijs Thijs weer is

Zo ligt hij nu in zijn luier voor de rest niets zo in zijn bedje, hij is op zijn buik bovenin het bedje gekropen en ligt daar nu lekker te slapen met duimpje in zijn mond
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:23:39 #94
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27419311
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 21:50 schreef poemojn het volgende:

LB, wat voor baby-ijsjes heb jij gekocht? Ik heb dat niet gezien in de supermarkt.
Oh ik bedoelde meer baby-ijsjes als in hele kleine ijsjes. Bij C1000 hebben ze die, van Nestle denk ik.
pi_27419329
Poemojn ik heb ijsjes gemaakt van danoontje
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:28:53 #96
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27419466
Wat fijn dat Samiq thuis is.

Demi lijkt gelukkig geen last te hebben van de warmte, mama daarintegen wel.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:29:55 #97
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27419505
Amber heeft vandaag 2 van deze ijsjes op:

Tis iig een perfect formaat
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:35:46 #98
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27419670
Ja die bedoel ik dus.
pi_27419758
Hoest met de krampjes bij Demi Snake? nog veel last of niets meer ?
pi_27419918
Ik dacht al dat ik iets heel verantwoords had gemist. Maar dit is dus eigenlijk hetzelfde als dat Myrthe van mijn ijsje meelikt. Grappig idee om het zelf van Danoontjes te maken.

Thijs heeft dus alleen een luier aan? Myrthe haar luier (!), rompertje en slaapzak (buitenzak Combisleeper) en nog zweet ze niet.

Wij hebben nu deze ijsjes:

Zijn deze dan groter dan die van jullie?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:48:37 #101
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27420007
hier was het net 30 graden boven Poemojn....

Dat van Danoontje is heel simpel je neemt danoontje je koopt van die stokjes en daarin prikken en daarna in de vriezer
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:53:13 #102
61800 Rottdog
pi_27420137
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 22:29 schreef LadyS het volgende:
Amber heeft vandaag 2 van deze ijsjes op:

Tis iig een perfect formaat
En die ijsjes zijn me toch een partij ranzig heb ze ook gekocht voor Zoë had ook zoiets van lekker makkelijk maar ik hoef ze niet en Zoë ook niet.

Is wel erg sneu voor djulian anders het badje maar binnen neer zetten in de keuken ofzo

Samiq wat lekker dat je weer in je eigen bedje mag liggen

Danoontjes ijs mjammie en makkelijk te maken stokkie erin in de vriezer en tadaaaa smullen maar
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:53:42 #103
61800 Rottdog
pi_27420154
Was er alweer een pagina
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:54:46 #104
61800 Rottdog
pi_27420186
Die andere ijsjes zijn iets van 2 bij 5 poemojn
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:56:23 #105
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27420236
Ja die jij hebt zijn groter Poemojn. En ja ik ben zo iemand die kleine ijsjes baby-ijsjes noemt en kleine tomaatjes baby-tomaatjes

Die ijsjes zijn wel lekker hoor. Wij vinden Danoontjes juist vies. Alletwee.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:58:47 #106
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27420300
die ijsjes zijn zo groot, poemojn:

en ik vind ze echt lekker En Amber ook
pi_27420311
Ha, mooi excuus om nog een ijsje uit de vriezer te halen: ik moet er eentje opmeten
Deze zijn ca 4,5 bij 9 cm.

Hier in huis is het nu 24,5 graden.

/edit
Lijkt wel een handig formaat LadyS.
Lidl heeft trouwens ook lekker ijs kwamen we deze week achter.. een grote doos met sinaasappel- en citroenwaterijs, en van die cornetto-achtige ijsjes. Maar die kreeg Myrthe niet, dus eigenlijk offtopic.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 23:18:35 #108
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27420921
Wat voor kaas geven jullie jullie kindjes? (merk)
  vrijdag 27 mei 2005 @ 23:19:57 #109
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27420966
van alles en nog wat, bar.
Ik haal meestal de goedkoopste in de supermarkt (rnd de 4 euro de kilo)

Zou het uitmaken dan welke kaas ze krijgen?
pi_27421229
Geen kaas.. iig niet dagelijks.
wel pas wat smeerkaas van c1000 eigen merk op brood. En ze heeft soms wel meegegeten van een gewoon blokje jong belegen kaas, weet niet meer welk merk.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 23:29:55 #111
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27421232
ik las wat over zoutarme kaas
pi_27421314
Brood bevat ook zout. Zolang je het niet te vaak en te veel geeft allemaal kan het weinig kwaad denk ik.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 23:40:52 #113
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27421540
afentoe merk ik dat ik wat angstig ben wat ik Thijs voorschotel, hij krijgt pas sinds gister eten wat niet volledig gepureerd is, en vandaag zelf banaan laten eten...
pi_27421760
hier kindersmeerkaas uit zo'n kuipje
  vrijdag 27 mei 2005 @ 23:49:03 #115
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27421803
die smeerkaas heb ik ook voor Thijs
  zaterdag 28 mei 2005 @ 10:41:16 #116
26341 Mariposa
Telt af...
pi_27427460
[uit lurkstand] Milner en Maaslander kaas bevatten minder zout en zijn niet zo vet[/ uit lurkstand]
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zaterdag 28 mei 2005 @ 11:11:29 #117
105888 renzell
pi_27427937
Hier in huis is het nu al 100 graden!!!
Goed excuus voor ijsjes dus! (niet voor Julius, wel voor mama)
Julius ligt gewoon in z'n luiertje en z'n inbakerdoekie. Hij trekt het goed, behalve als ie het op een krijsen zet, dan is het net een babytomaatje.
Wij hebben, geheel offtopic, sinds gister een opblaasbaar zwembad op het dakterras.
SUPERRRRRRRRFIJN!!!

Bar Wel fijn dan dat ie dit weekend even bij je vader is, je kleine lastpostje. Ga jij ook maar lekker buiten ijsjes eten vandaag.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 11:28:22 #118
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27428217
maxim heeft gisteren buiten op het dakterras in zn blootje liggen spelen in zn campingbedje onder de parasol, wel goed ingesmeerd (overkomt me geen 2e x), en vannacht heeft hij in zn luiertje geslapen onder een lakentje. op zijn kamertje is het 26 graden snachts phieuww.
in het volgende huis krijgt hij een kamer die niet op de zon gericht is
  zaterdag 28 mei 2005 @ 11:35:25 #119
105888 renzell
pi_27428339
was Maxim de vorige keer verbrand terwijl ie toch in de schaduw lag?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 11:38:28 #120
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27428406
ja, zn gezichtje was helemaal rood toen. ik dacht dat het wel mee zou vallen in de schaduw, niet dus
  zaterdag 28 mei 2005 @ 11:44:09 #121
3011 E.T.
pi_27428496
Die baby-ijsjes zijn ook wel een idee voo hier. Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht had

En idd, goed insmeren ook in de schaduw. die huidjes zijn nog helemaal geen zon gewend dus die verbranden hartstikke snel..

Hier is trouwens altijd gewoon kaas van de kaasboer gegeten vanaf een maand of 9.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 11:47:50 #122
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27428570
die baby ijsjes mogen zeker pas vanaf 6 maanden of zo? of als ze zelf kunnen eten of zo?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 12:03:26 #123
105888 renzell
pi_27428825
Maxim is toch al 5 maanden?
Dan mag ie vast wel zo'n waterijsje... het is uiteindelijk toch maar gewoon bevroren limonade, toch?

Is trouwens wel een goeie, dat insmeren in de schaduw, heb ik gisteren namelijk niet gedaan, maar gaat vandaag zeker wel gebeuren.
pi_27429118
Wat ook een idee is (met dank aan de mailing van nutricia) is het fruitsnack kuipje over gieten in een ijs vorm met stokje, invriezen en klaar. Zo heb je een gezond ijsje.
Ijsje kan je ook van diksap maken.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 12:58:51 #125
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27429626
Maxim is al bijna 5 maanden ja

hee diksap heb ik heb alleen geen stokjes waar haal ik die eigenlijk??
  zaterdag 28 mei 2005 @ 13:08:03 #126
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_27429765
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 12:58 schreef Martineke het volgende:
Maxim is al bijna 5 maanden ja

hee diksap heb ik heb alleen geen stokjes waar haal ik die eigenlijk??
Bij Blokker.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 28 mei 2005 @ 13:18:54 #127
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27429960
ik weet even niet waar ik het moet vragen, maar is het mogelijk om dit stoeltje als voorstoeltje
te gebruiken?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:34:25 #128
3011 E.T.
pi_27431371
dat gaat niet lukken LadyS.. Dat is een achterstoeltje
pi_27431659
Je kunt ook gewoon bevroren water geven Martineke. Is toch al lekker genoeg? Of lust hij geen water?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 17:06:47 #130
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27433874
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:34 schreef E.T. het volgende:
dat gaat niet lukken LadyS.. Dat is een achterstoeltje
daar was ik al bang voor Ik heb via marktplaats een fiets gekocht, met voorstoeltje en achterstoeltje. Maar ze heeft 2 achterstoelejtes meegegeven. Dat zag ik thuis pas. Ik had haar gemaild en ze zei dat haar buurvrouw had gezegd dat het zowel voor als achter kon
Dus nu heb ik 2 achterstoeltjes
pi_27434107
Misschien kun je het op Marktplaats met iemand ruilen? Er zijn vast wel mensen die hun voorstoeltje kwijt willen en een achterstoeltje zoeken.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 17:24:53 #132
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27434189
Ik heb in van die 'ouderwetse-zelfmaak-ijsjes-dingetjes' ijsjes gemaakt voor Luuke. Ze vond het heerlijk. We hebben de smaken; Water, Water met een beetje eerste perensapje, en Perensapje. Het is een succes. Koud water wil ze niet drinken, alles moet op fles met poeder temperatuur, maar dat ijs is (hoe onverantwoord misschien ook ) een daverend succes. heerlijk, afkoelen! (Ik geef wel maar steeds een klein beetje, ivm darmpjes)
pi_27434369
Thijs heeft het geweten denk ik dat hij lekker naar opa mocht

Hij heeft mij zomaar laten slapen tot 4.30 uur vanmorgen dus ik was al een stukje fitter vanmorgen

En nu is het stilletjes in huis, straks gaan Mar en ik lekker uit eten en daarna lekker stappen es kijken of ik het nog kan

fijn weekend allemaal
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2005 @ 18:15:29 #134
43556 miss_dynastie
pi_27435197
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:24 schreef Lishe het volgende:
'ouderwetse-zelfmaak-ijsjes-dingetjes'
Weet je nog waar je die gekocht hebt?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 18:52:24 #135
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27435890
VenD, vorig jaar zomer. Volgens mij stonden ze laatst ook bij de Albert Heijn. Succes met zoeken! En Bar_en_Mar, slapen is zooooo fijn!!
Veel plezier vanavond!
pi_27436438
Bij Blokker 1,50.

Fijne avond Bar!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:58:26 #137
103793 kozakken
Living the life
pi_27437153
LadyS, mail me anders even over dat achterzitje.
(Heb wel interesse)
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:01:48 #138
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27437223
Dutchie! Al bijna DE verjaardag, Léon in mijn ogen het begin van de babyboom van 2004 al bijna 1 jaar! Denk je er veel aan? Bereid je zoiets voor? Zo ja hoe?! Ik ben benieuwd.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:02:21 #139
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27437236
LadyS wat heb ik nou tegen je gezegd
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:16:11 #140
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27438928
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:02 schreef Luchtbel het volgende:
LadyS wat heb ik nou tegen je gezegd
maar er zat geen slag in het wiel

pi_27442484
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:06 schreef LadyS het volgende:
Dus nu heb ik 2 achterstoeltjes
ik wil 'm wel van je overnemen, ladyS!
pi_27442512
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:58 schreef kozakken het volgende:
(Heb wel interesse)
oh ik ben (weer) niet de enige zie ik...
pi_27442909
Die ijsdingen zijn bij de blokker te krijgen (eigenlijk elke huishoudelijke zaak wel) en zelfs bij de IKEA.
Maar die van de blokker hebben een opvang bakje tegen het druppen en het gelekte ijs kan opgedronken worden vanuit het bakje want er zit een soort drinktuitje aan Geweldige uitvindiing.

Ohja ga nooit met deze hitte ijsjes halen bij de appie, het in je kar leggen, er achter komen dat je diksap vergeten ben en dus weer de hele winkel dor kan, het vervolgens in je auto laden, alle stoplichten tegen hebben. Het resultaat is niet mooi als je bij thuis kmst de ijsjes laat vallen. Alhoewle Djen het geen enkel probleem vond want die kreeg een half ijsje extra
  zondag 29 mei 2005 @ 10:29:05 #144
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27446312
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:55 schreef poemojn het volgende:
Je kunt ook gewoon bevroren water geven Martineke. Is toch al lekker genoeg? Of lust hij geen water?
als ik hem water geef word dat mij niet in dank afgenomen, vies gezicht trekt hij dan hij hoefde het gelijk niet meer.
heb ze gehaald bij blokker gisteren, en heb nu dus ijsjes van diksap in de vriezer

ik zit in dubio wat betreft iets geven aan Maxim, gisteren waren we bbq-en bij familie en ik had maxim een stukje stokbrood gegeven en maar kijken wat hij ermee ging doen, hij stak het in zn mond en ging erop sabbelen joh, alsof zn leven ervan afhing schijnbaar was het dus lekker, dus ene kant wil ik best wel eens een stukje peer voorschotelen en weer kijken wat hij doet, andere kant ook weer niet omdat hij die "magische" grens niet bereikt heeft .
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2005 @ 12:29:25 #145
81992 Githa
pi_27448885
Martineke, De kinderarts hier heeft als richtlijn 5 maanden gegeven. Mochten er in je familie allergieen voorkomen dan is het beter om te wachten tot 6 maanden. Onder allergieen wordt ook astma e.d. verstaan.
Het is ook per kind verschillend, denk ik.
Jordy vindt water heerlijk, dus is er ook geen reden om over te gaan op iets anders.

Laat even weten wat Maxim van de ijsjes vindt
Jordy heeft de warme dagen goed doorstaan lekker zo nu en dan met zijn billen in het zwembadje alleen sliep hij wat later als normaal maar wie niet ......
Ik moest wel snel snel nog wat hemdjes en korte broeken gaan halen want meneer heeft wederom een groeispurt gehad en zit nu toch echt in 68/74 Blijkt dat ze bijna nergens hemdjes verkopen voor jongens in babymaatjes volgens mij denken ze dat jongetjes het niet warm hebben zegt zo'n muts bij de hema ...nee mevrouw, voor jongens verkopen wij die niet in babymaatjes, maar we hebben hem wel in een herenmaat jah! daar zal ie wel in passen ...ooit
pi_27449480
quote:
Op zondag 29 mei 2005 12:29 schreef Githa het volgende:

Ik moest wel snel snel nog wat hemdjes en korte broeken gaan halen want meneer heeft wederom een groeispurt gehad en zit nu toch echt in 68/74 Blijkt dat ze bijna nergens hemdjes verkopen voor jongens in babymaatjes volgens mij denken ze dat jongetjes het niet warm hebben zegt zo'n muts bij de hema ...nee mevrouw, voor jongens verkopen wij die niet in babymaatjes, maar we hebben hem wel in een herenmaat jah! daar zal ie wel in passen ...ooit
als dit ongeveer is wat je zoekt, zou je bij hans textiel eens moeten gaan shoppen:

† In Memoriam † zondag 29 mei 2005 @ 13:57:16 #147
81992 Githa
pi_27451227
Zover ik weet hebben wij helemaal geen hans Textiel in Tilburg maar dat is wel wat ik zoek idd
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2005 @ 14:03:11 #148
7074 moussy
kuttekop
pi_27451391
Ik had er een hele zoot van Tinus P, dan moet je wel ff flink in de buidel tasten
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_27451443
Er ligt een Hans Textiel in Tilburg, even adres van site afgehaald.

Heyhoefpromenade 35-37 5043 RA Tilburg 013 - 5720331

www.hanstextiel.nl kun je ook op postcode zoeken.
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2005 @ 14:42:14 #150
81992 Githa
pi_27452437
Randa V thnx

heyhoefpromenade, verklaard gelijk waarom ik het niet ken morgen ff langs gaan dus
pi_27453698
Ik was ook al bij de Hema geweest voor van die hemdjes (of mouwloze shirtjes, hoe ze het ook willen noemen..), niks! Ook geen korte broeken overigens. Bij de zeeman hadden ze gelukkig wel wat dingen. Geen hemdjes, maar wel shirtjes met korte mouwen. En de afgelopen paar dagen heeft Tomas eigenlijk alleen een rompertje aangehad, het was erg warm in zijn kamertje
It's all up to you
  zondag 29 mei 2005 @ 15:39:27 #152
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27453950
Githa ik heb gewoon ondergoed in de kleinste maat gekocht en keertje op 60 graden gewassen en tadaaa mat 74/80. Dus zo kun je ook aan hemdjes komen. Overigens vind ik alleen een rompertje goed zat met dat weer, alleen is mij afgeraden om Jolie deze zomer met blote rug en billen in de zon te laten komen. Tja.

Ik ben zo vreselijk trots op Jolie. Zojuist de gaasjes weer van de ergste plekken gehaald en het ziet er echt stukken mooier uit. Het is niet meer naar plakkerig en het ziet er gewoon roze uit. Dinsdag naar de dokter om het te laten bekijken maar het ziet er echt superveel mooier uit. Ze is wel best wel veel afgevallen, 750 gram in een week maar ja ze knapt weer op en daar gaat het om. Gister had ze een superdag op het strand, alle aandacht alleen voor haar. Ze heeft gewoon 2 keer 2 uur lekker liggen slapen in de wagen. Ik vind het zo knap van d'r dat ze zich hier maar gewoon doorheen slaat. Kleine heldin!

Ze heeft trouwens een nieuw woordje geleerd; kijk! Echt stoer!
pi_27454562
Jolie Fijn dat het zo goed geneest en dat het weer wat beter gaat.
It's all up to you
  zondag 29 mei 2005 @ 16:01:46 #154
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27454640
wat geweldig nieuws luchtbel, ben zo blij voor Jolie en voor jou ook natuurlijk.

Demi doet het nu enorm goed, de cinababy werkt goed en geen last meer van darmkrampjes, Demi is een heel andere en vrolijkere baby.
  zondag 29 mei 2005 @ 16:43:42 #155
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27455992
Vergeet ik helemaal erbij te vertellen dat ze deze week ook nog eens van 2 naar 5 tanden is gegaan!
pi_27456833
Lekker Snake! Die Cinababy werkte hier ook zo goed. En Tomas vond het nog lekker ook!
It's all up to you
  zondag 29 mei 2005 @ 18:24:39 #157
61800 Rottdog
pi_27459159
Tuurlijk LB zo krijg je alles in 1 dat Jolie van het zomer niet bloot in de zon mag kan ik me goed voorstellen dan brand het gewoon weer en das echt niet fijn Gelukkig gaat het beter met haar
  zondag 29 mei 2005 @ 18:43:10 #158
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27459654
Ja maar dan eis ik wel dat we nu nergens meer last van gaan hebben

Suzanna nog even over dat extra vocht enzo. Wat ik weleens doe (maar dan hebben we het wel over een verwend kind ) is een stuk meloen of kiwi pureren door de melk heen. Dan wordt het altijd alsnog opgedronken hier. Misschien dat Noa de smaak niet lekker vind en het zo op te lossen is? Is wel niet helemaal de bedoeling natuurlijk maar goed.

Edit: kan je ook lekkere ijsjes mee maken trouwens.
  zondag 29 mei 2005 @ 19:14:15 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27460539
quote:
Op zondag 29 mei 2005 17:09 schreef TearSong het volgende:
Lekker Snake! Die Cinababy werkte hier ook zo goed. En Tomas vond het nog lekker ook!
Demi ook, als ze het eerdste druppeltje proeft gaat haar tong al naar buiten, smaakt ook erg zoet, heb het zelf ook maar even geproeft.
  zondag 29 mei 2005 @ 19:15:25 #160
3011 E.T.
pi_27460580
lekker LB dat Jolie d'r rug zo mooi geneest!

En idd, mouwloze hemdjes bij HansTextiel of Zeeman
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2005 @ 20:12:46 #161
81992 Githa
pi_27462227
LB wat slim dat nog eens een tip
en Jolie wat fijn dat het allemaal beter gaat, niks zo erg om een klein hummeltje zo hulpeloos te zien

Hulde aan cinababy super dat het zijn werk doet he tearsong en snake
  zondag 29 mei 2005 @ 21:50:16 #162
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27465086
Ik heb Thijs met die warme dagen buiten voornamelijk in zijn rompertjes gelegd, als we ergens heen gingen had ik een soort van katoenen trappelpakje zonder rompertje en dat ging goed.

Thijs lijkt overgens ietwat rustiger, gelukkig is de warmte er ook al af nu.

Hij was iig erg lief op het feest van Opa en Margriet ze hebben hem niet gehoord, wel was hij die nacht 1 keertje wakker geworden.
Toen we vanmiddag om Thijs gingen was hij helemaal blij toen hij ons zag, vrolijk met zijn beentjes trappelen en een bigsmile

Nu ligt hij lekker rustig te slapen in zijn bedje

Jolie ik ben blij dat je huidje netjes geneest nog even volhouden meis en dan is het helemaal genezen je bent Mama's Kanjer en wat stoerrr meis van 2 naar 5 tandjes

Snakelady fijn dat de cinababy zo goed aanslaat bij Demi
  zondag 29 mei 2005 @ 21:56:15 #163
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27465268
even jompelen voor Jolie en d'r mama! Super, ik ben blijv oor jullie!

Snake, lekker dat Demi goed reageert op de cinababy!

Hier alles oke met onze knuffelbeer, hij is zo snoezig, kan heerlijk slapen, lekker lurken en tevreden zijn!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27469069
Fijn dat het beter gaat met Jolie en Demi!
pi_27473886
Ja we hebben weer een mijlpaaltje behaald!!! Vanmorgen ging mijn kleine meis zonder steun zitten En zo trots als ik ben, hierbij het bewijs

maandag 30 mei 2005 @ 09:45:47 #166
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27473953
Zo, wij zijn weer terug uit Parijs Het was hartstikke leuk en is allemaal erg goed gegaan. Noah heeft zich echt zo goed gedragen! Ondanks de warmte en al het gesjouw de hele tijd. Ben echt supertrots op hem

Jolie, wat fijn dat het weer beter gaat!
En Samiq eindelijk thuis, wat goed!!!
En Demi geen last meer van krampjes
En alle kindjes die zo'n last hebben/hadden van de warmte:
©Dumbo
  maandag 30 mei 2005 @ 09:45:49 #167
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27473957
Luchtbel, je klinkt echt opgelucht en dat ben ik ook.
En Demi gaat het ook weer beter, gelukkig.

Hier is ons kleine mannetje voor het eerst uit logeren geweest. En het ging hartstikke goed! Lekker vertrouwd bij oma en hij heeft zich voorbeeldig gedragen. Ik kon alleen niet wachten om hem weer op te halen.

Hij begint woordjes na te zeggen. Dan kijkt hij eerst heel geconcentreerd naar je lippen en probeert het dan na te zeggen. We zijn nog niet verder gekomen dan 'boem', maar het begin is er!
Hij mag graag dingen over de rand gooien of zijn bal door de kamer slingeren en dan klinkt het 'boem'. Zo schattig.

Ja dames, nog maar een weekje en dan ga ik jullie hier verlaten. Dan kom ik als 'oude wijze' moeder terug om tips te geven en that's it. Ik had me nooit kunnen voorstellen dat het eerste jaar zo hard zou gaan.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 09:50:26 #168
81992 Githa
pi_27474065
Noah welkom terug ...tex natuurlijk ook
een leuke foto hoor zo bij de eiffeltoren

Benthe YEAH!!! wat knap!...

Dutchie

[ Bericht 3% gewijzigd door Githa op 30-05-2005 10:14:58 ]
pi_27474195
Even het topic doorgelezen.. (sorry als ik niet op iedereen reageer)

Luchtbel, wat fijn dat alles goed gaat met Jolietje. Wat een nachtmerrie moet het voor je geweest zijn.

Cinababy werkte hier ook goed voor de krampjes, Snake. Fijn dat Demi wat heppier is

Samiq lekker thuis

Mel heerlijk dat je ze geniet.

Geweldige foto Tex!!

Dutchie, wat gaat een jaar snel! Veel plezier met voorbereiden van Léon zijn eerste verjaardag
  maandag 30 mei 2005 @ 09:57:17 #170
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27474226
Benthe wat goed van je

Noah wat eenleuke foto van jou bij de eiffeltoren.

en Dutchie time flies
pi_27477716
Benthe wat goed
Noah in Parijs

Dutchie ik kan je vertellen dat elk jaar steeds harder gaat hoor
Veel plezier iig met het voorbereiden van de verjaardag!!
  maandag 30 mei 2005 @ 12:14:35 #172
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27478003
Tex, welkom terug, hele leuke foto.

Benthe, heel knap hoor.

Dutchie, dat is idd heel snel gegaan zeg.
  maandag 30 mei 2005 @ 13:31:13 #173
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27480194
netjes Benthe

Tex wb en leuke paris foto

Dutchie wat vliegt de tijd....

Hier gaat het stukken beter met Thijs, hij is een stuk vrolijker.
Gisternacht om 01.00 werd hij terug wakker, hem een flesje gegeven met een paar schepjes rijstebloem en hij werd vanmorgen wakker om 6.30 en niet meer om het uur gelukkig
pi_27480285
Benthe: wat goed! lekker rechtop zitten!

Tex: geweldige foto, Noah bij de Eiffeltoren! Fijn dat het zo goed is gegaan.

Dutchie: nog maar een weekje? *kijkt in lijst* verrek...de 8e alweer ja. Wat leuk dat Léon woorden na begint te zeggen. En hij gebruikt ze nog in het juiste verband ook

Bar_en_Mar: is Thijs nog steeds wat rustiger nu? Verder nog last van de tandjes die doorkwamen?
It's all up to you
pi_27480307
ah, ik zie dat je al gepost had terwijl ik mijn bericht aan het typen was Bar_en_Mar!
It's all up to you
  maandag 30 mei 2005 @ 14:49:35 #176
61800 Rottdog
pi_27482320
Waar is Snoopy eigenlijk of te wel Morris waar ben je

Tex ziet er goed uit in Parijs

Benthe goed zo meissie

Fijn Bar_en_Mar dat het vanacht lekker verlopen is
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 15:29:49 #177
81992 Githa
pi_27483635
Vandaag bij Hans textiel geweest maar daar hadden ze werkelijk helemaal niks zal misschien een verschil zijn met grote steden ofzo

Dus we zijn nog steeds op zoek
  maandag 30 mei 2005 @ 15:46:12 #178
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27484156
Herkent iemand dit:

Ik moet naar het toilet en leg dus Thijs in de box, waar hij even huilt, en daarna als ik uit het zicht ben lief liggen spelen, je hoort hem kraaien van plezier.
Ondertussen schil ik nog even de aardappelen, en thijs is nog steeds enorm lief.

Daarna kom ik terug de woonkamer in en dan begint Thijs te huilen net zolang tot ik hem eruit haal, gelijk heeft hij
Maar zodra hij dan bij mij op de grond/coccoon is dan is het nog steeds huilen tot ik dus weer uit het zicht ben dan is het goed
Nu snap ik veel maar om mij nu zo graag niet om hem heen willen hebben vind ik wel tikkeltje raar...
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 15:52:12 #179
81992 Githa
pi_27484337
Bar, misschien is het niet dat hij je niet graag ziet maar juist dat hij huilt omdat hij je aandacht wil omdat je in beeld bent, eenmaal uitbeeld denkt hij daar niet aan.
  maandag 30 mei 2005 @ 15:55:56 #180
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27484478
Hij krijgt van mij dan ook de aandacht hoor Ghita maar het huilen stopt echt pas weer als ik uit het zicht ben....
  maandag 30 mei 2005 @ 16:07:29 #181
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27484884
Is niks raars aan hoor, hoort gewoon bij dingen als verlatingsangst enzo. Probeer eens een kiekeboespel te doen achter de deur, 3 of 4 keer je hoeft nog om de deur steken en dan gewoon wegblijven. Dat hielp(helpt) hier prima.

Dutch wat nou, that's it. Je doet hem toch nog niet volgende week naar de basisschool he
Maar vertel eens! Hoe ga je z'n verjaardag vieren? Heb je mensen uitgenodigd? Ik ben erg benieuwd!

Jolie is voor het eerst weer een hele dag bij de oppas, ik heb nogh niks gehoord dus het zal wel goed gaan. Vanmorgen geprobeerd om d'r in bad te doen maar ze werd heel erg kwaad en verdrietig dus dat laat ik voorlopig maar even. Jammer maar goed met een washand wordt ze ook wel schoon.
pi_27495126
luchtbel, wat ontzettend fijn dat het wat beter gaat met Jolie. hopelijk durft ze het badderen binnenkort ook weer aan en gaat ze er snel weer evenveel van genieten als voorheen.

bar, ik denk ook dat het toch wel logisch is: als hij je ziet wil hij je aandacht ook graag hebben, als hij je niet ziet is de situatie eenvoudiger, dan moet ie zichzelf wel vermaken.

Githa, als je een leuk rompertje hebt kun je dat toch als 'hemdje' laten gelden? o en ik heb in maat 62/68 nog een leuk Noppies hemdje in de aanbieding, nauwelijks gedragen want toen Piet erin paste was 't al niet meer zo warm. Anna past er nog wel goed in maar ik heb voor haar zoveel echt meidenspul dat ik het haar toch niet aantrek, merk ik.
  maandag 30 mei 2005 @ 22:23:57 #183
640 snoopy
peanuts
pi_27495905
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:49 schreef Rottdog het volgende:
Waar is Snoopy eigenlijk of te wel Morris waar ben je
Wij zijn net terug van vakantie (gisteren) en ik moet eigenlijk nog een beetje bijlezen, de was doen, etc. etc.
Morris heeft het super naar z'n zin gehad in Italië en lust nu alleen nog maar spaghetti
Met jullie alles goed?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 22:27:34 #184
81992 Githa
pi_27496044
Bixis wat jammer nou.....Jordy kan niet meer in 62
68 gaat soms al niet meer

Als het warm is heeft hij ook gewoon alleen een romper of zijn zwembroek aan hoor maar als ik weg wil/moet dan is het wel zo leuk als hij wat kleding aan kan ipv een romper...Het is geen must maar wel vreemd dat er voor jongens in kleine maatjes bijna niks is.

welkom terug Snoopy
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:17:45 #185
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27504902
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:07 schreef Luchtbel het volgende:
Is niks raars aan hoor, hoort gewoon bij dingen als verlatingsangst enzo. Probeer eens een kiekeboespel te doen achter de deur, 3 of 4 keer je hoeft nog om de deur steken en dan gewoon wegblijven. Dat hielp(helpt) hier prima.

Dutch wat nou, that's it. Je doet hem toch nog niet volgende week naar de basisschool he
Maar vertel eens! Hoe ga je z'n verjaardag vieren? Heb je mensen uitgenodigd? Ik ben erg benieuwd!
Dat hij een jaar wordt is al bijzonder genoeg, dus geen clowns of andere rare toeters of bellen. We vieren het de zaterdag erna, heeft hij toch nog niet in de gaten.
Wel met taart en ballonnen en kadootjes. Ik heb over het kado niet veel te zeggen, hij móet van het mannetje een vrachtwagen hebben waar hij achter kan lopen of op kan zitten. Heeft hij vroeger zelf ook gehad.
vind ik best een beetje jammer dat er al bepaald is wat hij krijgt, leek me nou juist zo leuk om iets uit te zoeken.
Nu doet mijn schoonzusje al máánden mysterieus over hun kado, hebben ze al een tijd terug gekocht. Ze is er zo mee in haar nopjes, ik ben heel erg benieuwd. Heb er wel heel veel zin in.
quote:
Jolie is voor het eerst weer een hele dag bij de oppas, ik heb nogh niks gehoord dus het zal wel goed gaan. Vanmorgen geprobeerd om d'r in bad te doen maar ze werd heel erg kwaad en verdrietig dus dat laat ik voorlopig maar even. Jammer maar goed met een washand wordt ze ook wel schoon.
Best moeilijk hè om haar weer los te laten na deze gebeurtenis?
pi_27505322
Snoopy welkom terug!!

Dutchie wel jammer idd dat nu de "spanning" er af is van het saampjes uitzoeken wat je hem gaat geven voor zijn 1e verjaardag. Maar winkelen voor verjaardags kleren of heb je die al?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:32:45 #187
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27505419
Dutch, kun je niet nog een (klein) extra cadeautje uitzoeken voor erbij anders?
©Dumbo
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:35:37 #188
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27505514
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:27 schreef Githa het volgende:
Als het warm is heeft hij ook gewoon alleen een romper of zijn zwembroek aan hoor maar als ik weg wil/moet dan is het wel zo leuk als hij wat kleding aan kan ipv een romper...Het is geen must maar wel vreemd dat er voor jongens in kleine maatjes bijna niks is.
prenatal al geweest Githa? of een x bij de Makro kijken als je in de buurt bent, niet altijd even leuk daar, maar wie weet??
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 10:39:54 #189
81992 Githa
pi_27505664
Makro is nog een idee Martineke ...thnx!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:46:01 #190
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27505906
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 10:29 schreef Anitra het volgende:
Snoopy welkom terug!!

Dutchie wel jammer idd dat nu de "spanning" er af is van het saampjes uitzoeken wat je hem gaat geven voor zijn 1e verjaardag. Maar winkelen voor verjaardags kleren of heb je die al?
O ja... verjaardagskleertjes...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:49:36 #191
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27506029
Hihihi het lijkt me wel onwijs fijn hoor de 1ste verjaardag van je kleintje.

Shopse maar lekker voor de verjaardagskleertjes Dutchie
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:05:14 #192
3011 E.T.
pi_27506548
dutch, ik zou gewoon nog een kado kopen dan.. (zowieso zijn meerdere kadootjes leuker voor die kleintjes.. lekker scheuren aan 't papier)

Ik heb me trouwens ook best een tijd vermaakt met het shoppen voor slingers en ballonnen (stonds steeds weer voor dat rek bij Toys 'r us.. ze hebben daar zo veel..)
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:20:57 #193
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27507107
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 10:17 schreef dutchie het volgende:

[..]

Dat hij een jaar wordt is al bijzonder genoeg, dus geen clowns of andere rare toeters of bellen. We vieren het de zaterdag erna, heeft hij toch nog niet in de gaten.
Geeen eeeeens een clowns tsssssssssssssssssssssssssss maar snap wel wat je bedoelde hoor maar het stond er zo, dan is alles over. Het begint pas En koop jij lekker een cadeau voor hem dat je op de dag zelf geeft, ze hebben immers ook nog niet helemaal door dat ze tot het bot verwend worden dus dat kan makkelijk! Veel plezier.

Het is heel moeilijk om d'r nu weer los te laten, als ze er niet is kijk ik weer continu op m'n klok. Test m'n beltoon een keertje maar het gaat best goed met d'r. Bij de oppas heeft ze zoveel afleiding door de andere kindjes en vooral door de hond. Ze kruipt steeds bij hem in de mand en doet alsof ze gaat slapen. Vannacht werd ze toch weer huilend wakker en aangezien ik gezegend ben met een kind dat sinds dat ze twee weken is doorslaapt vind ik dat best moeilijk. Eenmaal bij ons in bed gaat het wel weer goed maar ze houdt me zo stevig vast. Tja dan wordt het ook steeds moeilijker om haar te laten gaan

Zo slaapt ze, ze houdt m'n duim helemaal vast en steunt met d'r 9 kilo bovenop me meteen even gekeken hoe vaak ik naar fysiotherapie mag volgens m'n verzekeringspolis
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:22:46 #194
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27507171
wat een mooie foto zo tevreden en veilig bij mama
pi_27508129
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:01 schreef bixister het volgende:

Githa, als je een leuk rompertje hebt kun je dat toch als 'hemdje' laten gelden? o en ik heb in maat 62/68 nog een leuk Noppies hemdje in de aanbieding, nauwelijks gedragen want toen Piet erin paste was 't al niet meer zo warm. Anna past er nog wel goed in maar ik heb voor haar zoveel echt meidenspul dat ik het haar toch niet aantrek, merk ik.
Tomas past daar nog wel in. Ik reageer even in het overbodige kinderspullen topic
It's all up to you
pi_27508914
Wat lief die foto van Jolie.
9 kilo? Was ze geen 10?
Myrthe is net terug van het consultatiebureau: 76 cm, 12,2 kilo.. en alles gaat goed.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:14:26 #197
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27508965
Was Poemojn ze is van 10 kilo nog wat terug gegaan naar 9,2 kilo.

Fijn dat het goed gaat met Myrthe maar dat wist je vast zelf ook al
pi_27509483
Ach Jolietje, door de brandwond en de schrik? Of heb ik gemist dat ze ziek is geweest?

Het enige dat iets minder gaat met Myrthe is dat ze gisteren tegen de rand van het ledikantje is gevallen, twee tanden door haar lip. Bloedde behoorlijk, het leek alsof de tanden er dwars doorheen waren gekomen.. Maar 't was gelukkig snel over en haar lip is ook niet dik geworden oid.

Myrthe krijgt waarschijnlijk voor/rond haar verjaardag een 'echt' autostoeltje. Tot zolang moet ze het nog maar met haar huidige stoeltje doen. Verder heb ik pas ook een verlanglijstje gemaakt voor de 1e verjaardag met dingen als vormenstoof, houten puzzels, enz.. Poppenwagen, pop, houten blokken.. En vanmiddag ga ik eens de speelgoedwinkels hier langs om meer te bedenken.
pi_27509552
het ziet er wel superlief uit dat slapen zo LB. fjin dat ze zich bij jou wel veilig voelt. en bij de oppas gaat het dus ook weer goed, gelukkig. sterkte met opnieuw loslaten...

Léon al bijna jarig, wow! spannend he dutchie. iemand had er geloof ik al op gewezen maar had je laatst die leuke Léon boekjes bij de AH in de aanbieding gezien?

myrthe al over de 12 kilo. fijn dat 't zo goed gaat poemojn.
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 12:46:36 #200
43556 miss_dynastie
pi_27509865
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:31 schreef poemojn het volgende:
Het enige dat iets minder gaat met Myrthe is dat ze gisteren tegen de rand van het ledikantje is gevallen, twee tanden door haar lip. Bloedde behoorlijk, het leek alsof de tanden er dwars doorheen waren gekomen.. Maar 't was gelukkig snel over en haar lip is ook niet dik geworden oid.
Ahhhh
En een lip bloedt ook altijd zo hard he......
Fijn dat er geen grote schade is!

Slapende Lietje

[ Bericht 2% gewijzigd door miss_dynastie op 31-05-2005 13:00:57 ]
pi_27510001
oops ik lees nu ook pas van de tandendoordelip... wat zielig.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:52:44 #202
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27510040
wat een lieve foto zeg

snoopy welkom terug.

Arme myrthe, maar meestal ziet het er idd enger en erger uit dan dat het is.

Demi is vanacht van half 3 tot half 7 wakker geweest, Ze wilde echt geknuffeld worden dus wij waren lekker aan het knuffelen poept ze haar luier vol en loopt het er langs heen, lekker over mij heen dus, even later begon ze net na het voeden een beetje te spugen lekker in mama's haar.
Dus kon midden in de nacht nog me eigen 2 keer wassen ook.
Maar goed dat ik zoveel van dat kleine ding hou.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:55:28 #203
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27510130
Myrthé wat sneu, Poejmon jij ook een kusje is voor jou ook niet leuk
Gelukkig verder geen last meer van
pi_27510211
jaja snake, lekker allemaal he, en dat midden in de nacht!

oja en tex & snoopy, wat leuk dat jullie vakantie(tje)s zo geslaagd zijn, ook voor die kleintjes. tex, geweldige parijs-foto's zag ik.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:05:37 #205
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27510436
Ach arme Myrthe en Snake

Tis ook lief hoor dat ze bij me wil slapen, het is sowieso een vreselijke knuffelkont (of slijmbal ) die slaat rustig midden in de winkel d'r amrne om m'n nek om even lekker te gaan tongen
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 13:30:06 #206
81992 Githa
pi_27511192
Luchtbel

snake jah jah ze kunnen je, zo klein als ze zijn, al flink bezig houden

en Myrthe een tand door de lip .....agossie ijsjes doen wonderen
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:01:01 #207
640 snoopy
peanuts
pi_27512152
Arme Myrthe Kusje erop

Jolietje wat lig je heeeeerlijk bij je mama Ziet er echt zo lief uit.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 18:17:31 #208
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27520405
Hier had ik vanmiddag even een Thijs die zich kwaad maakte omdat hij iets wilde hebben/pakken wat op de salontafel lag, dus hij eerst op zijn knietjes en handjes op tafel...
Kon hij er nog niet bij.
Dus dan maar stukje proberen te gaan staan.... maar dat ging niet helemaal soepel en toen had hij er schijnbaar genoeg van want hij ging weer liggen en ging maar met het andere speeltje spelen
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:44:45 #209
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27528275
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:34 schreef bixister het volgende:
Léon al bijna jarig, wow! spannend he dutchie. iemand had er geloof ik al op gewezen maar had je laatst die leuke Léon boekjes bij de AH in de aanbieding gezien?
Euh nee.. Ook al niet gezien! Ik voel me ineens heel erg slecht op de hoogte wat leuk is voor kinderen. Denk niet aan verjaardagskleding, heb geen Léon-boekjes gezien, straks vergeet ik zijn verjaardag ook nog!

Myrthe, vrouwtje toch!
Dikke (wel delen met je moeder hè)

LB, ik fotoshop die foto van jou en Jolie wel zo dat ik Léons zijn koppie erop krijg. Wat een onwijze foto!
pi_27528620
Bedankt voor alle kusjes Ik heb ze eerlijk met Myrthe gedeeld!

Snake, wat een verhaal Vannacht hopelijk wat rustiger, en meer slaap voor jullie.

Jammer dat je die boekjes-aanbieding niet gezien had Dutchie, maar misschien heeft de AH ze nog?
En aan verjaardagskleding had ik ook nog niet gedacht. Denk ook niet dat Myrthe dat verschil al merkt.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:02:53 #211
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27528904
Hehe stuur je me de foto dan even Dutch, kan ik mooi m'n vriendje stangen Je kleedt d'r als een jongetje, de mensen zien niet dat je een dochter hebt hoor LB blablabla
pi_27530394
Ik heb vandaag trouwens post gehad van Nutricia: je kunt hun fruitsnack ook invriezen als ijsje.
Is wel duur: je hebt dan 4 ijsjes voor 2,49.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:58:50 #213
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27530666
vanavond is ze de hele avond wakker geweest dus hopenlijk slaapt ze nu weer wat betre, ach , achteaf moest ik er wel om lachen, op het moment zelf alleen niet zo.

ik had Thijs wel willen zien bijna staan hoor, volgende keer foto maken.
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 13:23:21 #214
81992 Githa
pi_27541967
Jordy is vandaag precies 4 maanden
alweer 4 maanden geleden
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:32:30 #215
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27542283
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:43 schreef Luchtbel het volgende:

Suzanna nog even over dat extra vocht enzo. Wat ik weleens doe (maar dan hebben we het wel over een verwend kind ) is een stuk meloen of kiwi pureren door de melk heen. Dan wordt het altijd alsnog opgedronken hier. Misschien dat Noa de smaak niet lekker vind en het zo op te lossen is? Is wel niet helemaal de bedoeling natuurlijk maar goed.
Bedankt voor de tip!!! Helaas nu geen lekker weer meer he ... tenminste, geen warm weer...

Noa was vanochtend weer zo aan het krijsen met de fles...zo zielig ... ik weet niet of het nu weer tandjes-probleem is maar ze had gisteren wel een poep-dag én ze heeft rode biletjes (nog nooit gehad)... dus misschien komen er nu toch tandjes aan
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:37:52 #216
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27542462
Gefeliciteerd Jordy!! Hij is eigenlijk nog maar heel klein he...Noa is bijna 6 maanden! Dat scheelt gewoon bijna 2 maanden! (ben me even aan het verbazen )

Myrthe: lees net dat je tandjes door je lip had, wat naar zeg... (ik weet hoe het voelt )

Luchtbel: wat is Jolie afgevallen zeg, lees ik nu pas... (ben hier een tijdje niet geweest) Fijn dat het wel beter gaat met de brandwond!
pi_27543029
Jordy ook al weer 4 maanden

Suzanna, gebruik je misschien Nutrilon??? Benthe vond Nutrilon niet te drinken en ben toen overgestapt op Friso. Bij het CB vertelde zij mij ook dat Friso meer naar moedermelk smaakt. Toen ik dat ging gebruiken, dronk ze wel de fles leeg. Wellicht een overweging
pi_27556366
HIer gaat het steeds een beetje beter

Vannacht heeft Thijs van 21.00 uur tot 3.30 uur geslapen voorheen werd hij dus tussen 23.00 en 01.00 wakker.

Ik ga hem nu tijdens de volgende fles maar wat rijstebloem bij doen kijken of we nu weer wat langer kunnen rekken

Jordy alweer 4 maand wat vliegt de tijd
pi_27559605
Met dylan gaat alles goed...
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_27559754
Heey Daanbanaantje Fijn om te lezen dat het goed gaat met Dylan.

Sorry was een beetje druk met mijn mannetje om niet gezien te hebben dat we al een tijdje niets over Dylan hebben gehoord
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:35:29 #221
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27559888
Hoe oud istie nou, DaanBanaan? (enne, ik ben hier ook al een tijdje weer niet geweest)
Fijn dat het goed met m gaat !
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 22:38:42 #222
81992 Githa
pi_27560033
Jullie weten dat we met Jordy al even bezig zijn qua voeding, dat hij zoveel honger heeft ondanks dat hij Forte krijgt.
Nu mocht hij van de kinderarts 2/ 3 scheppen rijstenbloem door zijn voeding hebben. Met die warmte zijn we daar niet mee begonnen omdat hij toen uit zichzelf al wat minder honger had maar nu de laatste dagen is het weer hetzelfde liedje, dus hebben we hem 2 scheppen rijstenbloem, gemengd door zijn flesvoeding van 11.00 u gegeven.
Hij heeft hem in no-time leeg maar huilt daarna meer en spuugt nu ook wat terug, al is het minimaal. Jordy heeft nog nooit eerder wat terug gegeven dus nu vraag ik me af of het beter is om te stoppen of niet ? Het feit blijft natuurlijk wel dat hij dan honger blijft houden. Moet hij gewoon wennen of is dit een teken dat zijn darmpjes het niet aan kunnen?

Overigens krijgt hij alleen een papfles om 11.00 omdat hij met die fles de meeste moeite had, qua tijd, zal iets met midden op de dag en het verspillen van zijn energie te maken hebben

anyway laat maar horen wat jullie gedachtens hierbij zijn.....

Daanbanaantje....natuurlijk wil ik wel meer weten als "het gaat goed met Dylan" ik ben nieuwsgierig

edit: Ook ik heb het nagelaten naar jullie te vragen en ik schaam me diep Daan
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:47:22 #223
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27560393
Lijkt me niet dat dat spugen met zijn darmen te maken heeft Githa, maar misschien wél dat hij er nog niet klaar voor is (volgens mij heeft het nog geen invloed op de darmen als het nog niet verteerd heeft).
Noa vindt pap helemaal niet lekker en krijste vanochtend misschien ook daardoor. Ik heb wel het idee dat het ook aan de speen kan liggen, maar weet niet of hij nou te open of te dicht is ofzo. Of vacuum trekt door de pap? Misschien is dat bij Jordy ook een reden, de speen? misschien te grote opening?

Ik vind het eigenlijk een beetje 'raar' dat je niet gewoon wat meer melk mag geven naar behoefte Githa. Als hij écht honger heeft heeft hij blijkbaar gewoon meer voeding nodig en kan hij het ook gebruiken. Dat is per baby toch verschillend? Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?

Daanbanaan (nog eventjes): ik ben ook erg nieuwsgierig...wilde eigenlijk ook meer vragen!
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:57:24 #224
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27560748
gos laat ik nu net vanmiddag gedacht hebben aan DaanBanaan om te vragen hoe het gaat aangezien ik al ff niks meer zag van haar en Dylan, maar t gaat goed gelukkig

ik las van tand door de lip, kweet niet of het wel goed is voor de hele kleine onder ons, maar ik heb van de moeder van mijn oude oppaskindjes geleerd om er suiker op te doen, dat stolt namelijk het bloed of zoiets
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 23:08:45 #225
81992 Githa
pi_27561151
Suzanna, die speen zou wel eens kunnen zijn...door een gewone speen past de pap niet een door een 123 speen komt het eigenlijk te snel want hij heeft die fles gewoon letterlijk in 5 min leeg de zuipert

Nu vraag ik em ook af of Jordy zijn nachtvoeding nog wel nodig heeft * lees de laatste voedin van 24.00 * als ik hem niet wek dan slaapt hij door en dus zou ej zeggen dat hij zonder kan. Is het niet beter om dan die laatste fles teverdelen over die overige 4 ik roep maar wat alleen lijkt me er ineens 40/50 cc bij in een fles wel een beetje veel.

Hoe zou ik dat dan kunnen aanpakken ? want de tijden moeten dan ook verlegd worden natuurlijk zodat hij zijn laatste fles niet al om 19.00 krijgt maar pas om 20.00/21.00 ...en en en heel veel dingen natuurlijk.
Alles gooi je dan om zou dat een optie zijn ?

De kinderarts zegt dat de laatste voeding er eventueel af mag zodra ze 6 kg zijn ...Jordy weegt er 7 dus dat zou kunnen maar het CB zegt weer heel stellig 5 maanden! en in combi met zijn hongergevoel probleem zou er best een oplossing in die laatste fles kunnen zitten , volgen jullie me nog
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:23:49 #226
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27561675
Githa, wij zijn bij Luuke met 6 kilo overgegaan op 4 voedingen. Ze was toen net 4 maanden. Ze gaf dat zo'n beetje zelf aan en heeft er niks van geleden. Ze lijkt nu veel tevredener zelfs dan daarvoor. Ze krijgt 4 keer 200 cc. (180 water, 6 scheppen Omneo.)
O, en wat betreft de tijden. Haar laatste fles krijgt ze wel rond 19.00 uur, we hebben gewoon alleen de voeding van 23.00u laten vallen. Ging eigenlijk helemaal vanzelf. Ze werd steeds moeilijker wakker en dronk steeds minder van haar laatste voeding.
Succes hoor!
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 23:25:13 #227
81992 Githa
pi_27561730
ohw Lishe en hoe heb je die overgang op tijden gedaan ? .... 5 uur er tussen ?
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:26:51 #228
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27561792
We volgen een beetje haar ritme, al naar gelang ze wakker is. Dus als ze om 7 uur wakker wordt
--> 7.00u, 11.00u, 15.00u en 19.00u.
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 23:31:47 #229
81992 Githa
pi_27561938
Ohw dan hoeft Jordy niet eens veel af te wijken van zijn schema, mocht hij het terkken tenminste.
Ik twijfelde een beetje of de tijd niet te lang was, als hij om 19.00 zijn laatste fles krijgt.

Nou goed uitproberen dus.... zowel met tijd als met hoeveelheid.
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:32:43 #230
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27563471
Githa dat probleem met de speen hadden wij ook. De M speen was te klein voor melk met rijstebloem, maar de papspeen (L) weer te groot. Wij hebben toen van een M speentje het gaatje wat groter gemaakt en nu gaat het prima

Noah is een beetje verkouden. Hij is al een tijdje wat snotterig enzow, maar nu moet ie ook steeds hoesten, zelfs in zn slaap! Soms dan verslikt ie zich bij het hoesten zelfs in z'n eigen slijm
Is er iets wat we eraan kunnen doen? Speciale baby hoestdrank ofzow, of kan dat alleen via de huisarts?
©Dumbo
  donderdag 2 juni 2005 @ 07:42:13 #231
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27566232
Volgens onze huisarts kan je de hoestdrankjes van de drogist gewoon gebruiken.
Ook werd ons door het CB geadviseerd het matrasje van het bed bij het hoofdeinde iets te verhogen. (Wij hebben er een knuffel onder gelegd.)
Beterschap Noah!
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 07:57:56 #232
81992 Githa
pi_27566318
Noah Beterschap
Tegen een verstopt neusje gebruik ik het pompje en een zoutoplossing, verder nooit eerder wat nodig gehad voor Jordy....ik zou het dus niet weten.

Het lijkt me dat er van VSM ook wel iets tegen verkoudheid/hoesten is, bel je huisarts of apotheek is op.
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:09:49 #233
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27567155
Het lijkt wel of Noa een betere nachtrust heeft in dit bedje...maar kan ook komen doordat ze meer ruimte heeft dat ze vrolijker is als ze wakker wordt...

Ik keek net naar haar in de box (ze was een beetje aan het 'zeuren'...) ligt ze weer op haar buik (ik had haar net op haar rug gelegd) en als ik naar haar kijk krijg ik een lief lachje!!
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:11:37 #234
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27567197
Beterschap voor Noah trouwens!
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:15:44 #235
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27567276
mijn huisarts vind het geen goed idee om baby's hoestdrank en zo te geven, maxim is ook verkouden geweest en hem heb ik alleen maar af en toe eens zn neusje met een zout oplossing gedaan en verder niks. huisarts zei dat baby's meer zieker worden van allerlei troep in hun lijf
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:35:01 #236
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27567693
Handig die tegenovergestelde meningen van verschillende huisartsen
Van z'n neusje heeft Noah niet zoveel last. Het gaat me vooral om het hoesten, omdat ie gisteren dus even half stikte tijdens het hoesten Wil niet dat ie er een volgende keer echt in blijft hangen...
©Dumbo
pi_27567815
Hey Tex, Benthe ook al paar keer hoesterig geweest en CB zei tegen mij dat ik gewoon een hoestdrankje kon halen. Ze hebben bij apo/drogist een speciaal hoestdrankje voor babies.

'k Heb trouwens Bisolvon gebruikt tegen vastzittend slijm.
trouwens idd erg handig dat er zo vaak het tegenovergestelde gezegd wordt
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:40:12 #238
3011 E.T.
pi_27569585
Mijn huisarts adviseerde Tijmsiroop tegen de hoest.

En ik had de gouden gids onder het hoofdeind van het ledikantje liggen...

altijd prettig, al die andere adviezen
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:42:38 #239
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27569644
Stom, al die verschillende adviezen van huisartsen etc. zeg! Ik word daar soms een beetje moedeloos van. Probeer altijd maar mijn nuchtere verstand en wat gevoel te gebruiken.
Succes Texelonia.

E.T. Onze raadsheren geven dus zo ongeveer dezelfde adviezen..
pi_27569980
Hier kregen we geen hoestdrankje van de huisarts voor Thijs omdat dat niet zo mogen nog....
Hier hebben we op een bepaald moment die puffjes gekregen en die hielpen goed.

Wat we dus gister geprobeerd hebben met de melkvoeding van Thijs heeft niet geholpen hij kreeg die fles om 22.00 uur en heeft toen geslapen tot 03.00 uur en daarna kwam hij om de 3 uur.

Noah iig beterschap
En Suzanne fijn dat het lijkt dat Noa beter slaapt
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:02:34 #241
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27572332
Bar_en_Mar: Noa krijgt ook nog 's nachts de fles, vannacht om 12:00 en weer om 5 uur, daarna weer om half 10. Soms heb ik het idee dat ze te veel voedingen krijgt op een dag zo, maar ja, je kunt haar geen honger laten lijden én ze heeft die fles echt nodig 's nachts.
Als ik haar trouwens om 22:00 de fles zou geven zou ze ook om 2/3 uur weer wakker worden. Is vaak genoeg gebeurd en dat is erg vermoeiend.
Oh ja, pasgeleden heeft ze één keer 8 1/2 uur doorgeslapen. Enige keer dat DAT ooit gebeurd is, en daarna ook niet meer voorgekomen. HELAAS...
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 18:07:53 #242
81992 Githa
pi_27584300
Wij gaan vanavond proberen de late fles weg te laten ....vanavond krijgt hij wat rijstebloem door zijn fles enne daar moet hij het dan mee doen tot 7.00 Ik ben benieuwd.
  donderdag 2 juni 2005 @ 18:07:55 #243
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27584302
Nou ik ben gewoon naar de apotheek gegaan en gevraagd wat ze voor me hadden. Heb zoutoplossing tegen verstopte neus enzow, en hoestsiroopje tegen de keel. Mochat ie allebei nu al hebben aldus de apotheek. Kon ook tijmsiroop krijgen, maar dat deed volgens haar niet zoveel, verzacht alleen de keel een beetje.
©Dumbo
  donderdag 2 juni 2005 @ 19:09:33 #244
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27585634
Ik wilde het eigenlijk niet doen maar ik ga er toch even op reageren. Ik snap niet zo goed wat je met je post bedoeld Daanbanaantje. Misschien is het wel niet je bedoeling geweest dat mensen zich gingen excuseren voor het nalaten naar Dylan te vragen maar die uitwerking heeft het schijnbaar wel. Of wilde je gewoon zeggen dat alles goed ging en verder niks? Ik zou het een beetje jammer vinden als hier alleen maar gepost zou kunnen worden als anderen aan je denken ofzo. Men zou ook uit zichzelf spontaan leuk (of minder leuk) kunnen posten. Of heb ik de memo gemist en zijn de regels veranderd?

Rottdog ik zag Zoe (met puntjes) in het fototopic en ik wou nog even zeggen dat ik d'r zo ontzettend groot vind ineens. Die armen joh! Al echt van een kindje, zo weinig worstjes! Onwijs.
Amber trouwens ook zag ik
pi_27585941
Djulian heeft een loopvliegtuig, de propelor draait echt.
Nu ging hij de propelor vangen en daarna er in bijten.
We hebben nu geleerd dat je de propelor niet aan moet zetten als Djulian er net in gehapt heeft.

* Anitra gaat nu de huiskamer dweilen

pi_27586522
Getsie Djulian

Morris moet wel weer afkicken van de vakantie merk ik. Wij ook hoor maar hij is niet echt gezellig geweest de afgelopen dagen Hij kreeg natuurlijk de heeeele dag aandacht van iedereen en dat is nu weer minder. Bij de kinderopvang heeft hij zich voorbeeldig gedragen en die waren verbaasd want zij zijn gewend dat kindjes na een vakantie wat humeurig kunnen zijn. Ze zouden hem thuis eens moeten zien Maar het is en blijft nog steeds een heerlijk mannetje
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:36:23 #247
61800 Rottdog
pi_27588065
Ze wordt ook ineens een hele meid LB, heb haast gewoon geen tijd om er bij stil te staan zo snel gaat het op dit moment. Ze loopt heel wat meters in de box, rond de tafel en ga zo maar door heeft er ook echt schik bij. Zo zit er plots een boventand (ja ja we hebben er nu 3) alles gaat snel nog even en ze is zelfs een jaar
pi_27588246
Zoë, ik vind het knap hoor dat je al zo in de rondte loopt! Bij Morris zit er nog geen beweging in
Hij kan heeeeeel goed rechtop zitten
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 08:40:44 #249
81992 Githa
pi_27597778
Jordy is de nacht geweldig doorgekomen zonder die late voeding. Hij is echter wel even om 5.00 wakker geweest maar dat was echt, tut erin en verder slapen dus het ging goed toen om 7.00 de voeding en nu ligt hij nog in bed * tros is *
pi_27597913
Wat goed Jordy
Hier heb ik ook een slaap kop. Als hij om 19 uur naar bed gaat word hij om 6 of 7 uur wakker en als hij om 20 uur naar bed gaat word hij pas rond 9 uur/half 10 wakker. Gister is hij dus een uurtje later gegaan.
pi_27597939
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 19:09 schreef Luchtbel het volgende:
Ik wilde het eigenlijk niet doen maar ik ga er toch even op reageren. Ik snap niet zo goed wat je met je post bedoeld Daanbanaantje. Misschien is het wel niet je bedoeling geweest dat mensen zich gingen excuseren voor het nalaten naar Dylan te vragen maar die uitwerking heeft het schijnbaar wel. Of wilde je gewoon zeggen dat alles goed ging en verder niks? Ik zou het een beetje jammer vinden als hier alleen maar gepost zou kunnen worden als anderen aan je denken ofzo. Men zou ook uit zichzelf spontaan leuk (of minder leuk) kunnen posten. Of heb ik de memo gemist en zijn de regels veranderd?
Ik bedoelde er totaal helemaal niks mee en ik hoef ook geen excuses hoor. Omdat ik de laatste tijd nogal druk ben geweest met andere dingen heb ik geen tijd gehad om op fok te komen dus ik wilde gewoon even snel laten weten dat alles hier goed gaat en verder niks! Gewoon voor de mensen die misschien hebben gevraagt of het goed ging (blijkbaar niet dus) of voor de mensen die hier nieuwschierig naar zijn.. dat is alles en meer niet! Als ik medelijden wil dat er niet naar dylan gevraagt word of excuses hierom (wat ik nooit zou doen) dan had ik het wel gewoon gezegt. Mijn mond is daar groot genoeg voor.
pi_27597969
Verder.. Jordy hartstikke goed dat je het begint te begrijpen knul! Lekker doorslapen hoor! Is goed voor jou en erg lekker voor papa en mama!

Dylan slaapt vanaf een uur of 8 tot sochtends 6/half 7. Is wel erg lekker als je je nachtrust terug hebt he?!
pi_27598013
Djulian.... gekke knul!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 08:59:19 #254
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27598118
Daarom vroeg ik het dus ook, terwijl anderen meenden hun excuses te moeten aanbieden, kon ik er niks uit opmaken. Dat is alles.
pi_27598164
Prima!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 09:04:09 #256
640 snoopy
peanuts
pi_27598209
Githa wat lekker zeg! Ik kon me toen ook niet voorstellen dat hij het met die voeding minder zou redden maar tot mijn grote verbazing ging dat ook gewoon goed.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 09:39:58 #257
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27599034
In dat geval moeten wij dat binnenkort ook maar eens gaan proberen Lijkt me heerlijk om weer een beetje avond terug te hebben
©Dumbo
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:12:41 #258
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_27599841
Djulian

Maar Jordy , goed joh!
..en laat gaan...
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 10:29:33 #259
81992 Githa
pi_27600296
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 08:59 schreef Luchtbel het volgende:
Daarom vroeg ik het dus ook, terwijl anderen meenden hun excuses te moeten aanbieden, kon ik er niks uit opmaken. Dat is alles.
Dat is jou kijk daarop LB ...

Ik meen helemaal niks te moeten.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:45:55 #260
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27600768
Oh ja natuurlijk had ik moeten zeggen dat het overkwam alsof anderen zich eventueel misschien in mijn ogen genoodzaakt voelden om excuses te maken of iets in die richting. Ik heb geen zin om hier een eindeloze discussie om te gaan houden Githa, ik stelde gewoon een vraag en gaf mijn mening. Vergeef me dat ik er geen rekening mee hield dat ik altijd alles net anders opvat dan dat het bedoeld is. Misschien komt het wel omdat ik het hier zelf niet zo leuk meer vind de laatste tijd of misschien is het m'n slechte humeur wel. Ik wacht wel totdat we door kunnen verhuizen

Rottdog ik vind d'r echt heel groot ineens ja! Echt die armen, het zijn gewoon lange slierten, geen afgeknepen worstjes meer. Gaaf vind ik! Ik mis die babytijd absoluut niet. Ze worden steeds leuker!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:47:37 #261
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27600816
Jordy wat goed

hier was het eerst rond half 10 bed in en dan slapen tot een uur of 8 volgende dag, met een klein beetje huilen om in slaap te komen.
tegenwoordig wil hij niet alleen zijn of hij wil erg graag bij mij zijn ik leg hem in bed en hij begint te huilen wat eindigt in krijsen (dan ligt hij 15 min in bed ong), dan loop ik zijn kamertje op en dan gaat hij vrolijk lachen en proberen mijn bril af te pakken en allemaal lieve geluidjes te maken gisteren was het dus tijd voor de wat hardere aanpak, gelukkig sliep hij toch nog na 10 min huilen cq krijsen

ben benieuwd wat hij vanavond gaat doen
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 11:29:48 #262
81992 Githa
pi_27602180
LB, hier ook gewoon een mening hoor maar ik ga er verder ook niet op in..... helemaal geen zin in.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:31:45 #263
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27602255
Proberen mijn bril af te pakken doet Noah ook altijd En als het hem lukt dan stopt ie hem in zn mond

Spelletjes doen wordt ook steeds leuker, momenteel vindt ie 'van voor naar achter van links naar rechts' helemaal het einde, en 'klap eens in je handjes' is ook erg leuk En wildere dingen als 'vliegen' en in de rondte gedraaid worden of in de lucht 'gegooid' worden zijn ook hartstikke populair Ik vind het ook steeds leuker worden hoor
©Dumbo
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:34:59 #264
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27602392
zo vind maxim "in de maneschijn" dat liedje erg leuk, en ook "hoofd schouders knie en teen", en hij ligt helemaal dubbel als ik zijn 2 handjes vastpak en dan de poezen ga aaien met "aai poesje aai" erbij
en met papa ligt hij helemaal dubbel als hij staat op papa, en papa pakt dan zijn 2 handjes vast en doet ze de lucht in en roept dan TATA, ligt ie helemaal dubbel.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:44:44 #265
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27604957
Githa! Wat goed van Jordy! Stoer hoor, dat jullie dat zo even doen met z'n 3tjes!!
pi_27605527
Djulian is helemaal gek van: Klap eens in je handjes.
Hij gaat zitten klappen als teken dat wij moeten gaan zingen, zing je niet dan gaat hij zingen lees gillen
pi_27605679
tex, jij had toch in 't begin zo'n liedje dat Noah heel leuk vond? ik vind dat ook een leuk & lief liedje maar weet niet meer hoe 't ook weer ging. iets over kaboutertjes in 't bos? heb je de tekst ergens, dan weet ik de melodie vast ook wel weer.

Anna moet momenteel heel hard lachen bij 'Op een damespaard... etc.'. erg leuk.

Luchtbel ik verbaasde me ook over al die excuses aan DaanBanaan hoor, dus zo gek vond ik je opmerking niet.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:18:32 #268
61800 Rottdog
pi_27605936
Nog ff Lb dan mogen we al naar het dreumestopic

Van de week gaf ik wat aan Zoë en dan hoor je inenen dank, ben ik nog verbaasd ook van komt dat uit haar mond "huh" .

Wil Jolie alweer onder de douche?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:29:13 #269
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27606223
Hé ho rustig aan hè! Vorig jaar liepen jullie ookal in mijn nek te hijgen, maar dit jaar ben ik echt de eerste hoor. Dat halen jullie lekker echt niet in!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:51:05 #270
640 snoopy
peanuts
pi_27606920
Nog 2 maanden en dan gaan wij ook over
Ik heb besloten nu maar vast na te gaan denken over zijn verjaardag anders loop ik straks alles weer op het laatste moment te doen. Voor mijn gevoel liep ik vorige week nog na te denken over mijn bevalling enzo

Eerste (soort van) woordjes hier: ja, kijk, papa
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 14:16:33 #271
81992 Githa
pi_27607805
aaaaaaaaaaaaaaah snoopy .... geen mama joh ?

Dutchie tis echt bijna zo ver he ...time fly's

Maxim lekker gaan slapen vanavond hoor

Tex, Je gaf toen aan ja dat je moeite had om te genieten van Noah's babaytijd....je krijgt nu echt reactie natuurlijk en het is veel beter te peilen of hij ook geniet van de spelletjes die jullie doen....leuk hoor!

Jordy al aan 4 flessen per dag hij wordt groot ..... en ikben echt super trots op hem Vanmiddag lag hij trouwens BIJNA van zijn rug op zijn buik, hij ballanceerde echt op zijn zij maar viel tenslotte toch weer terug op zijn rug hij had alleen geen idee hoe hij dat had gedaan
pi_27608764
wat knap van jordy!

Anna is allemaal nieuwe geluidjes aan 't maken de laatste dagen. heel veel "buhbuhbuh en babbabbah" dat door G natuurlijk als 'papa' wordt geïnterpreteerd. en vanochtend was 't ineens "mammammama", hehheh. Piet zei echt al heel vroeg duidelijk 'papa' (komt me bekend voor dus snoopy ) en 't duurde eindeloos voor er eens 'mama' uit kwam. maar dit keer lijkt het anders te gaan lopen.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 14:55:26 #273
640 snoopy
peanuts
pi_27608982
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 14:47 schreef bixister het volgende:
Piet zei echt al heel vroeg duidelijk 'papa' (komt me bekend voor dus snoopy ) en 't duurde eindeloos voor er eens 'mama' uit kwam. maar dit keer lijkt het anders te gaan lopen.

moet ik dan toch aan een tweede beginnen?
pi_27609012
lijkt me voldoende reden! en als die 't ook vertikt, gewoon een derde!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 15:02:33 #275
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27609167
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:09 schreef bixister het volgende:
tex, jij had toch in 't begin zo'n liedje dat Noah heel leuk vond? ik vind dat ook een leuk & lief liedje maar weet niet meer hoe 't ook weer ging. iets over kaboutertjes in 't bos? heb je de tekst ergens, dan weet ik de melodie vast ook wel weer.

Anna moet momenteel heel hard lachen bij 'Op een damespaard... etc.'. erg leuk.

Luchtbel ik verbaasde me ook over al die excuses aan DaanBanaan hoor, dus zo gek vond ik je opmerking niet.
Ja dat liedje vindt ie nog steeds heel leuk :0 Noah moet bijna altijd huilen bij het aankleden (en uitkleden vindt ie juist weer grappig! ) en als ik dan dat liedje zing dan is het wel weer goed. Sowieso vindt ie liedjes leuk trouwens

Onder hele hoge bomen

Op een damespaard vindt Noah ook erg leuk ja

Noah heeft de laatste weken ook echt zo'n schaterlachje, echt zooooo schattig, ben er helemaal verliefd op En het werkt ook heel aanstekelijk, als Noah moet lachen moet iedereen ook altijd lachen
©Dumbo
  vrijdag 3 juni 2005 @ 15:05:57 #276
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27609261
Oh en ik heb nog een paar hele leuke foto's van Parijs, ook van Noah en mij samen. Dat gebeurt bijna nooit aangezien ik meestal de foto's maak, dus vind ik wel leuk (en ik sta er voor de verandering ook niet al te vreselijk op ) Maar Micha moet nog even de scanner voor me installeren straks..
©Dumbo
pi_27609965
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:51 schreef snoopy het volgende:
Eerste (soort van) woordjes hier: ja, kijk, papa
hmmzzz..denk dat ik nu maar vast met Tomas moet gaan oefenen mmmm...mmama En als Stefan (papa) eraan komt lopen: 'kijk wie daar is..Stefan!' We spreken het woord papa gewoon niet meer uit

Haha, al denk ik dat 'poes' hier het eerste woordje gaat worden. Als ik zie dat al z'n aandacht naar de katten gaat als die in de buurt zijn...
It's all up to you
  vrijdag 3 juni 2005 @ 15:33:43 #278
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27610041
Jammer is dat he, Tex! Hier maak ik ook bijna altijd de foto's en moet er meestal om vragen wil m'n man het doen...hij denkt er gewoon niet aan. Wel jammer vind ik.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 15:44:03 #279
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27610368
Ja op zich wel jammer, al vind ik het meestal ook niet zo leuk om op de foto te moeten. Maar het is wel leuk voor later om ook foto's met jezelf erop te hebben vind ik. En deze foto's zijn dus best leuk Deze foto's heeft mijn zus trouwens gemaakt, maar meestal maakt zij alleen foto's van Noah als hij bij hun logeert, en dan ben ik er dus niet
©Dumbo
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:34:09 #280
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27622422
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:18 schreef Rottdog het volgende:

Wil Jolie alweer onder de douche?
Nee ze durft niks meer met water. Ik hoop dat het gauw een beetje minder wordt. Ze durft zelfs geen handjes onder de kraan meer te houden en net geschilde aardappels in een pannetje water was eerst leuk om erin te laten vallen maar nu niet meer. Douchen niet, wasbak niet, tub niet, badje niet. Maar goed blijven proberen maar en hopen dat ze geen poep tot achter in d'r nek krijgt de komende tijd. Want alleen een washandje steeds is eigenlijk net niks.
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 22:38:27 #281
81992 Githa
pi_27622572
ohw gossie Jolie
en een bak/emmer met water met daarin wat leuke speeltjes gewoon middenin de kamer op de grond zetten Die bak dus gewoon laten staan.... zo nodig de hele dag en haar zelf de eerste zet laten maken, misschien dat het dan wel erg verleidelijk wordt en ze over haar angst heen komt? .... het is maar een ideetje wie weet heb je dat al geprobeerd.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:54:23 #282
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27623041
Nee zo ver ga ik niet.
Gewoon proberen en tja het is geen noodzaak. Het kan alleen maar onhandig zijn en het is gewoon niet leuk. Maar ja. Het zal van zelf wel een keer over gaan.
pi_27623062
Vindt ze het zwembad ook eng? Of vissenkommen? Met een rietje in een glas water blazen?
Als water een kleurtje heeft, herkent ze het dan als water? Als ze dat niet eng vindt zou je misschien steeds minder kleur eraan kunnen geven (met bijv ranja ofzo).
Succes wat lastig..

/edit
Dit vind je dan vast ook te ver gaan
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:59:02 #284
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_27623212
Jolietje toch, ik moest vandaag zo vaak aan je denken. Ik was namelijk aan het winkelen en kwam een paar keer langs een kapperszaak die "tres Jolie" heette.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:00:02 #285
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27623240
Nee ja nee ja. Ik weet het ook niet.
Ik wil het gewoon niet te groot maken en er rare fratsen voor uithalen waardoor ze misschien nog meer in de war raakt? Ik wil niet de hele tijd er mee bezig zijn want ik denk dat ze daar meer op zal reageren. Geen idee eigenlijk maar ik denk het. Ik wil dat ze gewoon kan spelen en lekker d'r gang kan gaan. Zonder dat ik met m'n therapeutische spelletjes aan kom.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:01:39 #286
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_27623287
Ik denk dat je het ook niet moet forceren. Als je het groter maakt dan het is loop je de kans dat ze het inderdaad als iets 'belangrijks' gaat zien en dat de angst steeds groter wordt. Misschien dat het even duurt, maar het komt vast wel goed.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_27623380
Ja, maar wat is forceren? Zulke blaasspelletjes bijv doe ik met Myrthe ook wel, zwemmen deed je eerst met Jolie ook. Als je dat soort dingen mijdt geef je toch ook juist een lading aan het begrip water?
Maar ik denk idd dat als jij spanning voelt bij zoiets (hoe pakt ze dit op, zal het wel goed gaan) dat dat juist niet goed is en dat je het dan beter niet kunt doen. Dus als je het op een leuke manier als spelletje kunt doen: waarom niet, misschien helpt het. Als je dat niet ziet zitten kun je het beter niet doen.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:06:58 #288
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27623465
Très Jolie lief is dat

Ja dat denk ik dus ook. Want ik weet zeker dat ik dan toch geforceerd ga zitten kijken enzo en dat vind ik ook weer niet nodig. Het zal vanzelf wel weer over gaan denk ik. Zo niet zien we het dan wel. Nu ben ik allang blij dat ze nog met me wil zoenen, lekker wil slapen en fijn kan spelen.

Poemojn, als ze nu begint te huilen als er water uit de kraan komt en een teiltje met water nog meer drama oplevert, ga ik er vanuit dat ze er echt niet op zit te wachten om naar het zwembad te gaan. Met een rietje in een bak water blazen hebben we nog nooit gedaan, als ik dat nu wel zou doen terwijl ze er van moet huilen vind ik dat forceren. Ik probeer gewoon steeds handjes te wassen als ze vies zijn en in het badje maar ik ga d'r niet overstuur maken.
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 23:09:47 #289
81992 Githa
pi_27623562
Vandaar ook mijn tip om die bak met water gewoon ergens neer te zetten zodat ze zelf die stap kan maken als ze wil en als ze niet wil dan niet..... natuurlijk kan je hem wel verleidelijk maken door speeltjes e.d.
Het is wel zo bij volwassenen, dat de drempel naar mate het langer duurt steeds groter wordt, ik weet niet hoe dat met kleintjes zit.

Maar net wat Poemojn zegt, als je het niet ziet zitten kun je het beter niet doen.... niemand weet beter wat goed is voor Jolie als jij zelf
pi_27623725
ik zou 't ook vooral nog even de tijd geven. niet te zwaar maken inderdaad.
pi_27623806
Ik zie trouwens net deze pop (ben aan 't rondkijken naar een zachte pop voor Myrthe's verjaardag ):

Heet Jolie en spreekt Frans. Wel 37 dollar helaas.. hier te koop.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:25:15 #292
61800 Rottdog
pi_27623997
Ach lieve Jolietje toch jammer maar idd zou het absoluut niet forceren maar is die paniek voor water nou gekomen door dat kopje heet water over de rug (of heb ik dit niet goed) of omdat ze in alle paniek onder de douche is terecht gekomen.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:34:16 #293
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27624215
Edit: Misschien toch niet zo verstandig.

[ Bericht 92% gewijzigd door Luchtbel op 03-06-2005 23:56:54 ]
pi_27624308
Lb
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:45:03 #295
61800 Rottdog
pi_27624458
Ach crisis LB shit en ook nog wel op een voor haar vertrouwde plek
pi_27624653

Wat een stomme fout
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:53:30 #297
3011 E.T.
pi_27624674
aggos LB..
  zaterdag 4 juni 2005 @ 00:00:11 #298
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27624841
Ja misschien dus toch niet zo slim om neer te zetten want jullie begrijpen wel dat dit verhaal een flinke staart heeft gekregen. Maar ja, echt het gaat maar door m'n hoofd steeds maar het is natuurlijk niet slim om zo neer te zetten maar ik word er echt gek van ik heb ook gewoon al twee weken uitslag in m'n gezicht enzo van dit alles. En daarom is Jolie ook zo over de zeik steeds denk ik. Iedere keer dat het beter lijkt te gaan dan voelt ze denk ik toch dat ik me kut voel hierover. De band is sterk, ik weet gewoon dat ze het merkt. Ik weet het zeker.
pi_27624887
Je bent niet op MSN/ICQ zie ik.
pi_27624944
lijkt me ook onverdraaglijk hoor lb. en zoiets merkt ze inderdaad vast wel aan je. maar ze voelt in ieder geval ook dat jij erg veel om dr geeft.
pi_27626126
Lieve LB, ik weet niet wat er verder nog aan de hand is maar ik vind het zo rot voor je dat er nu weer nare dingen gebeuren. Heel veel sterkte! Jolie en jij zijn kanjers dus jullie gaan het samen redden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')