Nee.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:57 schreef P0RN0STAR het volgende:
Zal de terugkerende Edgar Davids hetzelfde kunnen bewerkstelligen als Frank Rijkaard ruim 10 jaar geleden???
Nog een keer f'noord aftroeven dus maar vanavond.quote:De A1 van Ajax speelt dinsdagavond in Amsterdam haar kampioenswedstrijd. Voorafgaand aan de laatste speelronde heeft de ploeg twee punten voorsprong op de A1 van Feyenoord. Aangezien het doelsaldo +7 in het voordeel van de Rotterdammers is, heeft Ajax niet voldoende aan een gelijkspel tegen Vitesse A1 indien Feyenoord thuis weet te winnen van het laaggeklasseerde RKC Waalwijk.
quote:24 mei 1995, Wenen.
Vandaag is het precies tien jaar geleden dat Ajax in de finale stond van de Champions League, de voormalige Europa Cup I (voor landskampioenen) In Wenen was het Italiaanse AC Milan de tegenstander en heel Europa was voor de Amsterdammers, aangezien zij het hele seizoen met verzorgd, aanvallend voetbal voor veel spektakel gezorgd hadden.
Ook in de groepswedstrijden was Ajax AC Milan al tegengekomen, net als Austria Salzburg en AEK Athene worden ze ingedeeld in Groep D. Ajax begint zeer voortvarend , in Amsterdam wordt met 2 - 0 gewonnen van AC Milan door doelpunten van Ronald de Boer en Jari Litmanen. De tweede wedstrijd weet Ajax, mede dankzij treffers van Jari Litmanen en Patrick Kluivert, een 1 - 0 achterstand ongedaan te maken, in Athene verslaan de Amsterdammers AEK Athene met 2 - 1. Dan volgen er twee wedstrijden tegen Austria Salzburg, uit blijft het 0 - 0, thuis 1 - 1, voor Ajax scoort Jari Litmanen. Op de vijfde speeldag moet Ajax naar Milaan voor de wedstrijd tegen de nummer twee, ook uit wint Ajax met 2 - 0 van AC Milan, wéér Jari Litmanen en een eigen doelpunt van Franco Baresi beslissen het duel. De laatste wedstrijd komt AEK Athene op bezoek, dankzij twee doelpunten van Tarek Oulida, wint Ajax met 2 - 0 en is Ajax de groepswinnaar en plaatst zich daardoor gemakkelijk voor de kwartfinale. In de kwartfinale ontmoet Ajax de nummer twee van groep C, Hajduk Split. De uitwedstrijd wordt 0 - 0, maar thuis wint Ajax met 3 - 0. door doelpunten van Nwanko Kanu en tweemaal Frank de Boer is de halve finale bereikt. Daarin speelt het tegen Bayern München, in Duitsland blijft het 0 - 0, maar in een spectaculaire wedstrijd in Amsterdam, wint Ajax met 5 - 2, de doelpuntenmakers voor Ajax zijn Jari Litmanen (tweemaal) Finidi George, Ronald de Boer en Marc Overmars.
Na 22 jaar is opnieuw de finale van het belangrijkste Europese toernooi bereikt. AC Milan is in de finale opnieuw de tegenstander, na de tweede plaats in de groep weet het achtereenvolgens Benfica en Paris Saint Germain te verslaan. De finale wordt 24 mei 1995 gespeeld in het Ernst Happelstadion in Wenen, Ajax begint tegen de titelhouder met de volgende opstelling: Edwin van der Sar op doel, in de verdediging: Michael Reiziger, Danny Blind, Frank Rijkaard en Frank de Boer, Clarence Seedorf, Jari Litmanen en Edgar Davids vormen het middenveld en de driemansvoorhoede bestaat uit: Finidi George, Ronald de Boer en Marc Overmars. Ajax begint goed tegen de Italianen, maar zet niet door, zonder veel kansen breekt de rust aan met een 0 - 0 stand. In de tweede helft gaat coach Louis van Gaal voor de winst, in de 54e minuut wordt middenvelder Clarence Seedorf gewisseld voor spits Nwanko Kanu en in de 68e minuut verlaat Jari Litmanen het veld voor opnieuw een spits: Patrick Kluivert, Deze weet in de 86e minuut het doel te vinden, na een aanval over veel schijven, komt de bal via Frank Rijkaard bij Patrick Kluivert terecht, die met het puntje van zijn schoen de bal nog net weet te raken. Het betekent het enige, dus winnende doelpunt, het jonge Ajax wint de Champions League!
Het zal de laatste grote prijs voor de Amsterdammers, het jaar daarop wordt nog wel de finale van de Champions League bereikt (Juventus wint na een strafschoppenserie) en het jaar daarop nog wel de halve finale van dit toernooi (opnieuw is Juventus te sterk) maar verder beperken de heldendaden van Ajax zich tot de vaderlandse competitie. De spelers die deel uitmaakten van deze succesvolle generatie gaan allemaal een succesvolle loopbaan tegemoet, bijna alle spelers vertrekken naar grote clubs in grote competities en zijn de jaren die volgen toonaangevend Oranje. Spelers als Frank en Ronald de Boer, Edgar Davids, Clarence Seedorf, Michael Reiziger, Winston Bogarde en Patrick Kluivert maken deel uit van de selectie tijdens het WK in 1998 (in Frankrijk) en Euro 2000 (in Nederland en België) waarin beide malen de halve finale werd bereikt. Precies tien jaar geleden won Ajax dus de Champions League, als laatste Nederlandse club en aangezien de opzet van de Champions League de laatste jaren drastisch in veranderd, vraag ik me af of er ooit nog een Nederlandse club deze prijs zal winnen. De herinneringen aan deze gewonnen finale blijven in ieder geval altijd bestaan...
Bron: ArieAFCA.web-log.nl
dacht het niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:17 schreef keeper het volgende:
Murat Yildirim, is dat het broertje van?
Bij mij hangt ie ook weer, met op de achterkant Feyenoord dat de KNVB-beker heeft gewonnen...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:31 schreef Dizzee het volgende:
[..]
die poster hangt nog steeds op de kamer van mn broertje.![]()
en ik was er bij dat we van feyenoord verlorenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:47 schreef P0RN0STAR het volgende:
[..]
Bij mij hangt ie ook weer, met op de achterkant Feyenoord dat de KNVB-beker heeft gewonnen...
Yups!quote:
Wel een heel zeldzame danquote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:47 schreef P0RN0STAR het volgende:
[..]
Bij mij hangt ie ook weer, met op de achterkant Feyenoord dat de KNVB-beker heeft gewonnen...
Kom op MSN danquote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:54 schreef JaWi het volgende:
Murat Yildirim, nummer 6, i s dat familie van?
quote:Geen snel resultaat verwacht bij onderhandelingen over Van der Vaart
Waar HSV en vooral Rafael van der Vaart vorige week nog hoopten op een snelle afronding van de onderhandelingen, lijkt die hoop een beetje vervolgen. HSV heeft inmiddels het eerste bod gedaan op de middenvelder. Beiersdorfer van HSV voorzag echter dat het nog wel even kan duren."Ik ga ervan uit dat we deze week nog telefonisch contact met Ajax zullen hebben" zo liet hij weten tegen Hamburger Abendblatt.
Een doos jodenkoeken kan je krijgenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:29 schreef TerroRobbie het volgende:
een bepaald persoon zou een bepaalde dvd voor mij regelen ..![]()
Ruilen tegen Bossche bollen?quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:54 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Een doos jodenkoeken kan je krijgen
Lekker dan.quote:
ik eigenlijk ook nietquote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:54 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Een doos jodenkoeken kan je krijgen
quote:Woensdag 25 mei - HA: Ajax en HSV naderen, nog geen akkoord
(Verslaggever SV, Amsterdam, 08.19u GMT+01.00, HA)
Volgens het vandaag verschijnende Duitse Hamburger Abendblatt zijn Ajax en Hamburger SV gisteren iets dichter bij elkaar gekomen, maar nog lang niet tot een akkoord gekomen over de transfer van de 22-jarige Rafael Van der Vaart.
Sportchef Dietmar Beiersdorfer bevestigde dat de clubs gisteren onderhoud hebben gehad met een elkaar. Er moet consensus bereikt worden over het feit dat HSV maximaal vijf miljoen euro wilt betalen en Ajax zeven miljoen wilt ontvangen.
Blijkbaar is hij persona non grata in Europa en is Nederland zijn enige kans om aan het voetballen te geraken en zijn rentree in Oranje te maken.quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:16 schreef JaWi het volgende:
Ik heb er nog steeds wel vertrouwen in. Alleen Inter gaat opeens moeilijk lopen doen. Beetje irritant. En voor de mensen die er helemaal niet in geloofden, die zeiden ook dat hij nooit naar Nederland zou willen komen en dat er niet gesproken was. Beide heeft hij nu zelf toegegeven
.
Dat klopt, maar die zijn waarschijnlijk sportief oninteressanter (en geven minder kans op een plaatsje bij de WK-selectie) dan Ajax en AZ waar dit jaar gebleken is dat een paar mooie wedstrijdjes voldoende zijn voor een trainingsstage.quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:29 schreef JaWi het volgende:
Er zijn vast wel clubs die hem willen hebben in Europa, buiten Nederland.
Ik denk het niet eerlijk gezegd, maar wat heeft van Bommel ermee te maken?quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:48 schreef twi het volgende:
Ik denk dat Davids in Barcelona altijd welkom is. Ja, ook nu van Bommel daar naartoe gaat.
Met het verschil dat van bommel wat jonger is dan Davids en aangezien Barca naar eigen zeggen met een project bezig is en an het saneren is wil men liever jongere voetballers voor de toekomst.quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:57 schreef twi het volgende:
Twee middenvelders die aggressiviteit in 't spel brengen (waar je er met de speelstijl van Barca eigenlijk maar eentje van "nodig" hebt in de basis), en heel misschien hun persoonlijke relatie.
Dat dat niet de grootste vrienden zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:49 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik denk het niet eerlijk gezegd, maar wat heeft van Bommel ermee te maken?
Die jongen wil misschien nog wel eens ooit weer in Rotterdam stappen... dus niet haalbaar lijkt me..quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:24 schreef tong80 het volgende:
8 miljoen voor zo'n talent ? Kopen die gast.
Kunnen Davids en van bommel elkaars bloed wel drinken dan?quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:50 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Dat dat niet de grootste vrienden zijn.
Waarschijnlijk gaat Davids naar AZ, en daar kan het bestuur van Ajax weinig aan doen, het is dan geen financiele kwestie maar gewoon omdat Louis van Gaal daar traint.
Kluivert wil persé terug naar Spanje weet ik uit betrouwbare bron.
quote:'Juventus heeft belangstelling voor Heitinga'
Pieter Hanson | 25-05-2005 13:59:33
Juventus heeft zeer concrete belangstelling voor John Heitinga, zo meldt ELF vandaag. Algemeen directeur Luciano Moggi zou zeer gecharmeerd zijn van de verdediger van Ajax.
Overigens staan ook de verdedigers Andrea Barzagli (Palermo) en Pablo Ibanez (Atletico Madrid) op het verlanglijstje van De Oude Dame. Van het drietal lijkt Barzagli de voornaamste kandidaat te zijn om Juventus te komen versterken.
Bron: het altijd betrouwbare voetbalzone
Keuze voor de toekomst?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:26 schreef Nashje het volgende:
8 miljoen voor Kalou is een koopje.
Overigens:
[..]
Je hebt wel érg veel vertrouwen in Johnny.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:32 schreef Nashje het volgende:
Daarom moet ie ook bij Ajax blijven. Over een paar jaar is het de nieuwe Jaap Stam.
Ja Jantje Smit en Fredje Bouma kennen het probleem, maar negatief is Edje toch niet?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:33 schreef keeper het volgende:
En wat de transfer van Davids naar Ajax ook niet positief zal beïnvloeden is dat Blind daar nu hoofdcoach is. Was Blind niet een van de spelers in wiens reet Hiddink zijn hoofd stopte, volgens Davids?
Overigens las ik laatst ook dat Davids het extreem kut vind als je hem Edje noemt ipv Edgar.
John heeft al laten zien dat hij de nieuwe Stam is alleen ging het dit seizoen iets minder met John. Maar iedere topper heeft wel eens een black out.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:35 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je hebt wel érg veel vertrouwen in Johnny.
Als hij zich meer zopu concentreren op het verdedigen ipv het opbouwen of inschuiven zou het misschien kunnen.
Oeps, Edje en Patje als columntitel... Ik mag wel onderduiken.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:33 schreef keeper het volgende:
En wat de transfer van Davids naar Ajax ook niet positief zal beïnvloeden is dat Blind daar nu hoofdcoach is. Was Blind niet een van de spelers in wiens reet Hiddink zijn hoofd stopte, volgens Davids?
Overigens las ik laatst ook dat Davids het extreem kut vind als je hem Edje noemt ipv Edgar.
Davids zou dan moeten concurreren met van Bommel voor 1 plek en zou dus weer op de bank komen, en aangezien Rijkaard dat zijn vriend Davids niet aan wil doen gaat Davids echt niet meer naar Barcelona.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:10 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Kunnen Davids en van bommel elkaars bloed wel drinken dan?
Lijkt me bovendien vreems om op basis van 1 selectielid niet naar een club te gaan, maar ja.
Kluivert heeft zijn top in Spanje gehad en misschien wil hij daar nog 1 kans.
Hij maakt m.i. iets teveel positionele fouten om op dit moment te spreken van een nieuwe Jaap, is daar ook te aanvallend voor.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:37 schreef Nashje het volgende:
[..]
John heeft al laten zien dat hij de nieuwe Stam is alleen ging het dit seizoen iets minder met John. Maar iedere topper heeft wel eens een black out.
Of Olsen the missing link is betwijfel ik.quote:Op woensdag 25 mei 2005 16:26 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Morten Olsen, de bondscoach van Denemarken, overweegt zijn contract niet te verlengen en terug te keren naar het clubvoetbal. Bij Denemarken loopt zijn contract volgend jaar af. De Scandinaviërs staan in hun WK-kwalificatiepoule slechts op de vierde plaats, met negen punten uit zeven wedstrijden. Ondanks de mindere resultaten wil de Deense bond Olsen toch langer aan zich binden.
De 55-jarige oud-trainer van Ajax zegt dat hij een aanbod van technisch directeur heeft gekregen van een Europese club, maar geeft niet aan of dit van de Amsterdammers is. "Mijn beslissing hangt niet af van het feit of we ons voor het WK kwalificeren", zegt Olsen. "Diverse clubs wilden mij deze zomer al inlijven. Ik wil eerst mijn werk met de nationale ploeg afmaken."
Mij ook.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:08 schreef twi het volgende:
Morten Olsen technisch directeur, lijkt me een prima zaak
Zou ik ook geen problemen mee hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:08 schreef twi het volgende:
Waarom niet?quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:12 schreef Radegast het volgende:
Mij niet.
Man met veel internationale ervaring, veel status en waarschijnlijk een zeer behoorlijk netwerk. Bekend met Ajax, spreekt Nederlands en heeft dus banden met een (tegenwoordig) belangrijke kweekvijver: Scandinavie.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:02 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Of Olsen the missing link is betwijfel ik.
Kan ook een nadeel zijn, zo krijg je vastgeroeste elementen, terwijl je je in een dynamische wereld begeeft.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Zou ik ook geen problemen mee hebben.
Goede vent, bekend met het Ajax-systeem.![]()
Hij is niet vastgeroest met het Ajax-systeem, gezien Ajax slechts een van zijn werkgevers was.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:14 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Kan ook een nadeel zijn, zo krijg je vastgeroeste elementen, terwijl je je in een dynamische wereld begeeft.
Precies, en wat dat wrok betreft.. hij oogt niet echt als een man die daar snel last van zal hebben.. Ik denk dat hij goed begrijpt hoe t allemaal in elkaar steekt.. Ik denk juist eerder dat ie zich door zijn "vertrek" toen zich alleen maar meer in zal zetten mocht hij de TD positie op zich nemen.. maargoed das allemaal koffiedik kijken want ik verwacht dat ie gewoon hoofdcoach ergens gaat worden:)quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:14 schreef twi het volgende:
[..]
Man met veel internationale ervaring, veel status en waarschijnlijk een zeer behoorlijk netwerk. Bekend met Ajax, spreekt Nederlands en heeft dus banden met een (tegenwoordig) belangrijke kweekvijver: Scandinavie.
Verder komt 'ie altijd sympathiek en zakelijk over. Enige nadeel is dat 'ie wellicht nog wrok koestert vanwege (de manier van) zijn vertrek een paar jaar terug.
Kan ook, maar bepaalde zaken zou het om kunnen gaan...quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:16 schreef twi het volgende:
[..]
Hij is niet vastgeroest met het Ajax-systeem, gezien Ajax slechts een van zijn werkgevers was.
Ik heb niet zo'n hoge pet op van Olsen. Hij durfde niet echt spelers uit de eigen jeugd kansen te geven. Dacht teveel op de korte termijn, bijvoorbeeld met het aantrekken van Michael Laudrup.quote:
Yupquote:Op woensdag 25 mei 2005 17:08 schreef twi het volgende:
Das stimmt!quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:46 schreef cultheld het volgende:
Gefeliciteerd met het kampioenschap van jullie A1
Zoveel geld heeft Ajax nu ook weer niet haha...quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:53 schreef WaStEd het volgende:
Olsen als TD is helemaal niet zo'n verkeerde keuze, aangezien er op dit moment niemand anders beters beschikbaar is voor die functie.
Er is er maar 1 beter volgens mij en die zit in Eindhoven. Is misschien wel te porren voor een grote zak met geld.
Als Ajax de helft meer bied issie weg... dat geld hebben ze wel...quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:56 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zoveel geld heeft Ajax nu ook weer niet haha...
Hiddink is geen jood.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:53 schreef WaStEd het volgende:
Olsen als TD is helemaal niet zo'n verkeerde keuze, aangezien er op dit moment niemand anders beters beschikbaar is voor die functie.
Er is er maar 1 beter volgens mij en die zit in Eindhoven. Is misschien wel te porren voor een grote zak met geld.
Rot nou op met je jodengelul, Hiddink is een zakkenvuller en heeft er nooit afwijzend op geantwoord.quote:
Het had wel effect.... van een drama jaar als 96/97 opeens oppermachtig in het seizoen 97/98...quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:29 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik heb niet zo'n hoge pet op van Olsen. Hij durfde niet echt spelers uit de eigen jeugd kansen te geven. Dacht teveel op de korte termijn, bijvoorbeeld met het aantrekken van Michael Laudrup.
Begrijp me goed, Laudrup was zeker een aanwinst voor Ajax maar hij bleef maar één jaar.
Dat was niet goed voor de ontwikkeling van andere spelers aan wie hij beloftes had gemaakt, zoals bijvoorbeeld Martijn Reuser.
Verder maakte hij van Ajax een beetje een vreemdelingenlegioen met spelers als Rudy enzo...
Inderdaad zeg!quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:08 schreef twi het volgende:
Molenaar zou AD zijn, zeker geen TD.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:55 schreef tong80 het volgende:
Wat moeten we nou weer met Olsen. Alsof dat zo'n wonderboy is.
Laat het maar gewoon een Nederlander worden. Keje Molenaar of zo.
Onzin. Hij is geen zakkenvuller; Maar een boer.quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:20 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Rot nou op met je jodengelul, Hiddink is een zakkenvuller en heeft er nooit afwijzend op geantwoord.
Boeren Joden Advocaten whats the difference... zakkevuller...quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Onzin. Hij is geen zakkenvuller; Maar een boer.
Wat loop jij slap te lullen?quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:35 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Boeren Joden Advocaten whats the difference... zakkevuller...
Als Hiddink een zakkenvuller was, dan had hij PSV al lang verlaten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:35 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Boeren Joden Advocaten whats the difference... zakkevuller...
Ken jij z'n contract dan ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als Hiddink een zakkenvuller was, dan had hij PSV al lang verlaten.
Beste kerel, het ging over een TD voor Ajax, en Hiddink zou een goeie zijnquote:Op woensdag 25 mei 2005 18:41 schreef JaWi het volgende:
Zeg knul, het gaat hier over Ajax en niet over Hiddink.
Waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:45 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Gaan we die houte klaas Rosenberg nog kopen ?
En ik heb liever niet dat we het hier over PSV hebbenquote:Op woensdag 25 mei 2005 18:45 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Beste kerel, het ging over een TD voor Ajax, en Hiddink zou een goeie zijn
Ok back to business.... Gaan we die houte klaas Rosenberg nog kopen ?
quote:Op 11 mei 2005 zei Danny Blind in de Sp!ts het volgende:
Mijn vader is Feyenoord-supporter. Door hem werd ik dat ook.
quote:25/5/2005 - Van Eijden: komst Davids en Frank de Boer niet aan de orde
(Gepost door RvN)
Volgens Arie van Eijden is er geen sprake van dat Edgar Davids en Frank de Boer de ploeg zouden komen versterken, zoals de geruchten gaan in de media. Hij liet dat weten in de papieren uitgave van Voetbal International. Davids zou Ajax hebben laten weten nog niet te willen terugkeren naar Nederland, aldus Van Eijden. Dat is in tegenspraak met wat de middenvelder zelf aangaf. Die liet weten open te staan voor Ajax en AZ. Met Frank de Boer zou niet zijn gesproken, anders dan de contacten voor een stage in verband met de trainerscursus. RTVNH meldde tot twee keer toe over concrete contacten.
Moet vd Eijnden z'n kop gewoon is houden nu en zich niet teveel meer bemoeien met zaken die over de toekomst gaan ?quote:
Bij AT 5 was Davids erg duidelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:22 schreef JaWi het volgende:
Van Eijden lult uit zijn nek. Frank is wel mee gesproken en die heeft het iig zelf toegegeven. En Davids heeft gisteren zelf gezegd dat hij naar NL zou willen.
laatste seizoen topscorer toch?quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:46 schreef cultheld het volgende:
Rosenberg heeft niet bepaald een respectabel moyenne.
Nou ja, 2 spitsen, een aardige vent voor in de kleedkamer en een mogelijke koekenbakker...quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:01 schreef Erwtensoep het volgende:
Tja Rosenberg
Hebben we straks 4 spitsen... Lijkt me toch een beetje teveel van het goede
Keep on dreaming JaWi.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:22 schreef JaWi het volgende:
Van Eijden lult uit zijn nek. Frank is wel mee gesproken en die heeft het iig zelf toegegeven. En Davids heeft gisteren zelf gezegd dat hij naar NL zou willen.
Hiddink is een wereldburger en zoekt een club uit op gevoel, ook de financiele aspecten blijven niet onderbelicht, maar als hij een zakkenvuller zou zijn was ie nu coach in het Midden Oosten od Azie.quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:20 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Rot nou op met je jodengelul, Hiddink is een zakkenvuller en heeft er nooit afwijzend op geantwoord.
Iemand die zijn schaapjes op het droge heeft is niet gelijk een zakkenvuller, maar geef maar eens wat vooorbeelden dan als je het toch schijnt te weten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:40 schreef WaStEd het volgende:
Gaat er hier iemand vertellen dat Hiddink geen zakkevuller is ? Ha.. leuk
Zegt geen fluit m.i. het gaat erom wat ie kan.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:46 schreef cultheld het volgende:
Rosenberg heeft niet bepaald een respectabel moyenne.
De tekst die jij van mij quote berust gewoon op pure waarheid hoorquote:Op donderdag 26 mei 2005 08:45 schreef PyTh het volgende:
[..]
Keep on dreaming JaWi.
Koop nou maar vast een krat HJ voor mij
Ik ben er ook redelijk van overtuigd dat Davids best in Nederland zou willen spelen, er zijn zoveel bronnen van en een interview op AT5?quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:26 schreef JaWi het volgende:
[..]
De tekst die jij van mij quote berust gewoon op pure waarheid hoor.
Daarom.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:29 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik ben er ook redelijk van overtuigd dat Davids best in Nederland zou willen spelen, er zijn zoveel bronnen van en een interview op AT5?
Van de Eijden zegt wel vaker dingen die niet stroken met de waarheid.
We hebben toch al een Hatemquote:Donderdag 26 mei - 'Interesse van Ajax in aanvaller Ben Arfa'
(Verslaggever SV, Amsterdam, 08.27u GMT+01.00, L'Equipe)
De Franse sportkrant L'Equipe meldt vandaag dat Ajax een goede kandidaat is om de 18-jarige Hatem Ben Arfa van Olympique Lyon over te nemen. De grote belofte van Lyon zou op het punt staan te vertrekken.
Ben Arfa heeft wel dit jaar een professioneel contract getekend, maar zou naar het buitenland willen. De aanvaller speelde dit seizoen negen wedstrijden in het shirt van de Olympique. Mogelijk dat Ajax speler Daniel de Ridder in de deal kan betrekken, die in de belangstelling van de Franse topclub staat.
Nu moet ik wel zeggen dat elke uitspraak ivm een tranfer in deze fase van het seizoen met argusogen moet worden bekeken, het is een groot spel namelijk, waar vooral de zaakwaarnemers beter van worden en zij ook mooie uitspraken stimuleren.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:30 schreef JaWi het volgende:
[..]
Daarom.
Er is gesproken en hij heeft dit toch echt toegegeven. Evenals dat van de Boer.
quote:Donderdag 26 mei - AZ en Ajax onderhandelen over Lindenbergh
(Verslaggever SV, Amsterdam, 07.51u GMT+01.00, NHD)
Het Noord-Hollands Dagblad citeert vandaag dat Ajax en AZ onderhandelen over een transfer van oud-Ajacied Olaf Lindenberg naar de club waar hij zijn carriere begon.
Lindenbergh, die gezien wordt als linksback, ziet de transfer naar Ajax wel zitten. 'Ik heb er tien jaar gespeeld in de jeugd, het is een prachtclub', aldus de 31-jarige voetballer van AZ.
Beide clubs zijn momenteel in onderhandeling en het schijnt dat ze niet ver uit elkaar liggen. 'Vraag en aanbod liggen volgens mij niet zo heel ver uit elkaar, maar ik geloof dat AZ daar anders over denkt', zegt Lindenbergh in het dagblad.
Direct halen die gast.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:36 schreef JaWi het volgende:
Gaaan we weer.
[..]
We hebben toch al een Hatem.
[afbeelding]
Afgelopen seizoen 9 wedstrijden, 0 goals....
Wat ik heb vernomen, voornamelijk uit kraten en internet zou hij een rol in de technische staf krijgen. Blind zou hem als assistent willen misschien, vraag me af of hij hier capabel voor is. Zie hem eerlijk gezegd niet direct aan de slag gaan met jeugdelftallen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:36 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nu moet ik wel zeggen dat elke uitspraak ivm een tranfer in deze fase van het seizoen met argusogen moet worden bekeken, het is een groot spel namelijk, waar vooral de zaakwaarnemers beter van worden en zij ook mooie uitspraken stimuleren.
Welke rol zie jij voor Frank weggelegd?
vreemd om een club als Lyon te verlaten voor een Nederlandse, of is het verval ingezet door het vertrek van Le Guen?quote:
Die gaat echt heel goed worden. Schitterde al op een jeugd WK (?). En de manier waarop hij als 18-jarige in Eindhoven zijn penalty benutte was indrukwekkend.quote:
Ik lees er op engelse en franse sites lovende verhalen over. Maar een eerste oogopslag zonder doelpunten bij Lyon, tjaquote:Op donderdag 26 mei 2005 10:44 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Die gaat echt heel goed worden. Schitterde al op een jeugd WK (?). En de manier waarop hij als 18-jarige in Eindhoven zijn penalty benutte was indrukwekkend.
sig als respect aan?quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:44 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Die gaat echt heel goed worden. Schitterde al op een jeugd WK (?). En de manier waarop hij als 18-jarige in Eindhoven zijn penalty benutte was indrukwekkend.
quote:
Als hij zo goed was stond hij vast in de basisquote:Op donderdag 26 mei 2005 10:48 schreef Suijk het volgende:
9 wedstrijden kunnen ook wat invalbeurtjes van een paar minuten zijn natuurlijk.
Van mij ook niet.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:50 schreef Suijk het volgende:
Lindenbergh hoeft trouwens niet, wat mij betreft.
Di Fontaine (of is dat geen sig, maar heet het anders?)quote:
Volgens mij heeft het iets met plezierliefhebbende criminelen te maken.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:59 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Di Fontaine (of is dat geen sig, maar heet het anders?)
Eerste doelpuntenmaker op een WK toch?
quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:03 schreef pfaf het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het iets met plezierliefhebbende criminelen te maken.
Het lijkt me dat ie al op z'n retour is en heeft zijn plaats bij AZ toch ook alleen gekregen wegens blessures van anderen?quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:17 schreef S-Two het volgende:
AUB geen Lindenbergh.
Dat zou Lindenbergh dus wel zijn...quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:18 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ie al op z'n retour is en heeft zijn plaats bij AZ toch ook alleen gekregen wegens blessures van anderen?
Voor de ajacieden hoop ik niet dat men weer met paniekaankopen bezig is in Amsterdam.
het heeft er alle schijn van.quote:
Dit geloof/meen je toch niet?quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:34 schreef Elgigante het volgende:
Ik wil niet hautain overkomen, maar ik vind dat men dergelijke zaken in Eindhoven beter regelt in de luwte, pas als de zaak vrijwel rond is of al ondertekend is komt men met een naam naar buiten en reageert de club erop.
Jij bent de man van de nuttige posts is het niet?quote:
Dit heeft weinig met Lidenbergh te maken, maar meer met de eventuele komst van Davids of kluivert.quote:
Dat zeg ik niet, maar als je al begint met "ik wil niet hautain overkomen" en het dan toch doet, en je suggereert dat het in Eindhoven allemaal zooo goed geregeld is allemaal, dan vind ik dat bullshit ja.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:48 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jij bent de man van de nuttige posts is het niet?
Ik zeg niet dat het allemaal zoo goed geregeld is in Eindhoven, maar ik vind dat ze sommige transfers beter regelen. Door meteen met namen te schermen interesseer je misschien ook andere clubs waardoor de prijs ook wordt opgedreven.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:52 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar als je al begint met "ik wil niet hautain overkomen" en het dan toch doet, en je suggereert dat het in Eindhoven allemaal zooo goed geregeld is allemaal, dan vind ik dat bullshit ja.
Ten eerste weten we daar niks van en ten 2e, het gaat ook een keer goed bij PSV en nu wordt er gedaan of er nooit iets aan de hand is daar.. Nou kan nog wel een boekje opentrekken daarover..
Ja Robinho is er een van, maar die werd ook al begeerd door de gehele Europese top en is niet door PSV naar buiten gebracht, maar men was er wel open en eerlijk in en op voorhand leek hij vrijwel onhaalbaar, ondankds dat het weinig scheelde aldus Guus in de winterstop.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:55 schreef WaStEd het volgende:
PSV schermt toch net zo goed met namen ?
Plus de halve Ajax-selectie en half Europa met een Ajax verleden.quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:03 schreef WaStEd het volgende:
Ik noem dan voor het gemak nog even Vayrinen, Baretto en Lindenbergh
Ja maar dat is standaard elk jaar, dus dat was hij al vergeten..quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:04 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Plus de halve Ajax-selectie en half Europa met een Ajax verleden.
Laat ik het anders stellen:quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:05 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Ja maar dat is standaard elk jaar, dus dat was hij al vergeten..
Zou je mij dan kunnen vertellen welke namen er door Ajax zelf naar voren gebracht zijn waar op dit moment niet mee onderhandeld wordt ?quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:09 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen:
De namen worden inderdaad genoemd, maar over de stand van zaken, welk contact er is geweest etc etc hoor je niet zoveel, wel dan?
Ik bedoel over die Rosenberg, Davids en kluivert hoor je elke dag weer ander nieuws en andere uitspraken, welke dan weer worden ontkent door de een, bevestigd door de ander en uitgebreid door een derde.
Maar er worden inderdaad veel Ajacieden (Pienaar, Trabelsi, Van der Vaart) in verband met PSV gebracht, maar meestal niet door de club zelf.
Een club (ook Ajax) komt zelden zélf met namen naar voren, maar over de komst van Frank de Boer, Edgar Davids en Patrick Kluiver wordt openlijk gesproken, terwijl je ook weer dingen leest in de trand van dat Kluivert überhaupt niet meer in Nederland wil spelen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:14 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Zou je mij dan kunnen vertellen welke namen er door Ajax zelf naar voren gebracht zijn waar op dit moment niet mee onderhandeld wordt ?
Ik lees nog steeds geen verschil met PSV, sorry.. Robinho was natuurlijk ook never haalbaar..quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Een club (ook Ajax) komt zelden zélf met namen naar voren, maar over de komst van Frank de Boer, Edgar Davids en Patrick Kluiver wordt openlijk gesproken, terwijl je ook weer dingen leest in de trand van dat Kluivert überhaupt niet meer in Nederland wil spelen.
Misschien heb ik me vergist (supportersberichten verward met club-berichten) of het verkeerd uitgelegd, maar ik heb nu al veel namen gehoord, maar weinig concrete zaken, alleen in het geval van Rosenberg lijkt het zo( en de vertrekkende van der Vaart natuurlijk).
Ik vind het altijd een beetje armoeiig overkomen om met namen te strooien die op voorhand onhaalbaar zijn, of voordat de speler zelf is benaderd.
Er waren onderhandelingen met Robinho en de kans dat ie kwam was tijdens de winterstop niet meer dan reeel (Hij wilde en Guus had het geld), wat er exact met Trabelsi en Pienaar is weet ik eigenlijk niet, of dat die namen alleen door derden zijn genoemd ook niet.quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:17 schreef twi het volgende:
Ja inderdaad, dit was echt een flinke mispeer van je Pyth. Robinho, Tevez, van Persie, Van der Vaart, Trabelsi, Pienaar, De Jong en wie allemaal nog meer? Maar van mij mag je geloven wat je wilt geloven hoor, als dat je beter doet voelen over je clubGaan wij ondertussen lekker door met speculeren
Voordat je daarover begint in 't Ajax-topic lijkt het me dan slim om eerst even dat blik met namen van Zuid-Amerikaanse supertalenten, Ajacieden en ex-PSV'ers in de kast te zetten, en er een groot hangslot op te gooien.quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:19 schreef Elgigante het volgende:
Een club (ook Ajax) komt zelden zélf met namen naar voren, maar over de komst van Frank de Boer, Edgar Davids en Patrick Kluiver wordt openlijk gesproken, terwijl je ook weer dingen leest in de trand van dat Kluivert überhaupt niet meer in Nederland wil spelen.
Misschien heb ik me vergist (supportersberichten verward met club-berichten) of het verkeerd uitgelegd, maar ik heb nu al veel namen gehoord, maar weinig concrete zaken, alleen in het geval van Rosenberg lijkt het zo( en de vertrekkende van der Vaart natuurlijk).
Ik vind het altijd een beetje armoeiig overkomen om met namen te strooien die op voorhand onhaalbaar zijn, of voordat de speler zelf is benaderd.
Hoezo never haalbaar?quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:22 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Ik lees nog steeds geen verschil met PSV, sorry.. Robinho was natuurlijk ook never haalbaar..
En daarom roept van Bommel ook iedere keer "ik kom terug".quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:24 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoezo never haalbaar?
Omdat de RVC twijfelde is het niet doorgegaan, alle voorwaarden waren aanwezig.
Ik doelde dus op de namen van Davids en Kluivert, die zouden komen omdat ze een Ajax-hart zouden hebben, dat vind ik dus grote onzin.
Als dat echt zo was, dat alleen de RvC het tegen heeft gehouden, dan zou ik wel weten wat ik als supporter van PSV zou doen....quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:24 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoezo never haalbaar?
Omdat de RVC twijfelde is het niet doorgegaan, alle voorwaarden waren aanwezig.
Ik doelde dus op de namen van Davids en Kluivert, die zouden komen omdat ze een Ajax-hart zouden hebben, dat vind ik dus grote onzin.
quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Ben Afra?
Alsjeblieft, vond m nog al een omhoog gevallen kereltje in die wedstrijd tegen psv...
Mwa, ik zie niet zo'n grote rol als supporter weggelegd en je kunt er toch ook niets meer aan veranderen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:26 schreef twi het volgende:
[..]
Als dat echt zo was, dat alleen de RvC het tegen heeft gehouden, dan zou ik wel weten wat ik als supporter van PSV zou doen....
Onhaalbaar vind ik het als je niet aan de eisen van beide partijen kunt voldoen, de RVC vond dus het risico te groot, aangezien PSv ook geen geld over heeft.quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:26 schreef WaStEd het volgende:
[..]
En daarom roept van Bommel ook iedere keer "ik kom terug".
En als de raad van commisarissen twijfelt is het dus ook onhaalbaar..
zijn niet de minsten, maar Perez bijv niet?quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:59 schreef WaStEd het volgende:
Landzaat, Kalou, Alex.... verder kom ik niet
Kluivert komt 100% niet terug naar Ajax.. die naam hoeft niet meer genoemd te worden, hij komt gewoon niet, heeft ook met z'n huwelijk/scheiding te maken.quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:59 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Onhaalbaar vind ik het als je niet aan de eisen van beide partijen kunt voldoen, de RVC vond dus het risico te groot, aangezien PSv ook geen geld over heeft.
Maar een handtekening ivm de liquide middelene was voldoende geweest blijkbaar.
Je kunt uiteraard wel een clubhart hebben, maar dat van Bommel bij terugkomst alleen voor PSV zou gaan spelen weet ik zo net nog niet, hij had het hier wel naar zijn zin.
Davids en Kluivert zullen, denk ik, zich bij een terugkeer niet alleen maar focussen op Ajax, dat wilde ik ermee zeggen.
Alex past makkelijk bij Ajax op 3. Met Heitinga ervoor...quote:Op donderdag 26 mei 2005 13:00 schreef Elgigante het volgende:
[..]
zijn niet de minsten, maar Perez bijv niet?
Past een type als Alex eigenlijk wel bij Ajax?
Technisch verzorgd voetbal speelt ie niet, hij richt zich alleen op wat basistaken die hij meer dan behoorlijk uitvoert.
oei, dat wordt een alimentatie!quote:Op donderdag 26 mei 2005 13:00 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Kluivert komt 100% niet terug naar Ajax.. die naam hoeft niet meer genoemd te worden, hij komt gewoon niet, heeft ook met z'n huwelijk/scheiding te maken.
alex is wel een snietsontziende stofzuiger ja, lijkt me fijn voor een keeper om hem voor je te hebben en als verdediging/middenveld als hij laatste man is.quote:Op donderdag 26 mei 2005 13:02 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Alex past makkelijk bij Ajax op 3. Met Heitinga ervoor...
Ik vind dat geen opmerkelijke verdediger eigenlijk, scoorde wel een mooie goal dit seizoen.quote:
Ik zou in elk geval het er flink over hebben wanneer een van de grootste talenten van de wereld zo binnen kan komen, maar de bobo's zeggen dat 'ie niet mag komen. Ik zou als supporter dus compleet uit m'n dak gaan wanneer bijvoorbeeld Davids of Kluivert bereid is te komen tegen het door Ajax geboden salaris, maar van Eijden zegt dat ze daar niet aan beginnen. Ik denk dat van Eijden dan elke wedstrijd nog meer de kop van jut wordt dan dat 'ie al is. Spandoeken, spreekkoren, etc.quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:56 schreef Elgigante het volgende:
Mwa, ik zie niet zo'n grote rol als supporter weggelegd en je kunt er toch ook niets meer aan veranderen.
Wat zou jij dan doen?
Wanneer ze niks kosten? Zat. Kromkamp is transfervrij welkom bij Ajax, net zoals Landzaat. Maar elk bedrag boven de 3 miljoen voor hen vind ik teveel. Gisteren nog gekscherend een post geplaatst n.a.v. de opmerking in 't Fnoord topic dat Kalou 8 miljoen zou moeten kosten. Geld wat je overhoudt van van der Vaart richting Rotterdam schuiven, en Kalou binnen halen voor de linkerflank.quote:Lopen er eigenlijk nog meer spelers in de HCE rond die je graag bij Ajax ziet voetballen?
Het klinkt raar maar ik dacht dat een jaar of 10 terug er wat betere spelers rondliepen in de HCE buiten de top 3, maar misschien zie ik het verkeerd.quote:Op donderdag 26 mei 2005 13:40 schreef twi het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval het er flink over hebben wanneer een van de grootste talenten van de wereld zo binnen kan komen, maar de bobo's zeggen dat 'ie niet mag komen. Ik zou als supporter dus compleet uit m'n dak gaan wanneer bijvoorbeeld Davids of Kluivert bereid is te komen tegen het door Ajax geboden salaris, maar van Eijden zegt dat ze daar niet aan beginnen. Ik denk dat van Eijden dan elke wedstrijd nog meer de kop van jut wordt dan dat 'ie al is. Spandoeken, spreekkoren, etc.
[..]
Wanneer ze niks kosten? Zat. Kromkamp is transfervrij welkom bij Ajax, net zoals Landzaat. Maar elk bedrag boven de 3 miljoen voor hen vind ik teveel. Gisteren nog gekscherend een post geplaatst n.a.v. de opmerking in 't Fnoord topic dat Kalou 8 miljoen zou moeten kosten. Geld wat je overhoudt van van der Vaart richting Rotterdam schuiven, en Kalou binnen halen voor de linkerflank.
Ook een speler als Kuijt, hoewel technisch geen Ajax spits en met de verkeerde club in z'n hoofd, is zeker welkom bij Ajax wat mij betreft. Hoewel hij wat onbehouwen en a-technisch is, doet 'ie wat een Ajax-spits doet: anderen laten scoren en dit zelf ook doen.
Alex zou welkom zijn, maar wellicht dat ook een Huntelaar zich in de toekomst kan ontwikkelen tot een erg goede spits (hij is al goed, maar op Heerenveen niveau). Maar dan heb je het allemaal ook eigenlijk wel gehad met spelers in de HCE.
quote:Hatem Ben Arfa
One of French football's brightest young attacking talents, Hatem Ben Arfa is expected to achieve great things.
A graduate of the youth ranks at Olympique Lyonnais, he broke through in the 2004/05 season.
Ben Arfa had scored 15 times in 22 appearances for France's Under-17 side before the triumph at the 2004 UEFA European Under-17 Championship in May. At the finals, played in France, Ben Arfa was a revelation alongside fellow forwards Jérémy Menez and Samir Nasri, scoring against Northern Ireland, Turkey and Portugal.
Former Spain coach Javier Clemente singled out Ben Arfa as a star of the future in summer 2004 after his displays for the national team.
www.uefa.com
Het lijkt me een goeie, maar toch zet ik mijn vraagtekens bij zijn keuze om Lyon te verlaten.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:24 schreef Radegast het volgende:
Dus Ajax heeft interesse in Hatem Ben Arfa. Meteen vastleggen als je de kans krijgt...
[..]
quote:'VDV waarschijnlijk voor 5,5 miljoen euro naar HSV'
Pieter Hanson | Hamburger Abendblatt | 26-05-2005 14:08:16
Ajax en HSV zijn dichbij een akkoord over de transfer van Rafael van der Vaart, zo meldt het Hamburger Abendblatt vandaag. De Duitse club zou 5,5 miljoen euro betalen voor de talentvolle middenvelder.
Beide clubs verwachten dat de transfer nog deze week wordt afgerond. Met de beoogde transfersom doet Ajax flinke water bij de wijn. In eerste instantie wilden de Amsterdammers nog 7 miljoen euro ontvangen voor Van der Vaart. HSV wilde lange tijd niet verder gaan dan 5 miljoen euro.
Bij Lyon is het wel een beetje leegloop hé, trainer weg en waarschijnlijk ook enkele topspelers.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:37 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het lijkt me een goeie, maar toch zet ik mijn vraagtekens bij zijn keuze om Lyon te verlaten.
Valt me zeker niet tegen.quote:
zeker wetenquote:Op donderdag 26 mei 2005 15:06 schreef VoreG het volgende:
Ben Arfa?! Gelijk kopen. Wordt een hele grote
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |