quote:Op maandag 23 mei 2005 22:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ga vooral vloeken en schelden.En wee degene die in mijn buurt komt.
Maar ik denk nietquote:Op maandag 23 mei 2005 22:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Van campings word ik ook agressief.
't Is wel goed voor de views!quote:Op maandag 23 mei 2005 22:32 schreef Alicey het volgende:
Elk deel gaat wel over sex, moet het elke keer in de TT vermeld worden?
Ik denk het wel.. Agressieve vrouwen vind ik bestquote:Op maandag 23 mei 2005 22:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Believe me, you don't wanna see it.
Ik ook. maar agressie is niet het gevolg.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb gewoon de pest aan campings. En nog meer aan campingsanitair.
Nou, ik word nooit fysiek agressief. Maar ik vloek wel als een bootwerker.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:33 schreef Alicey het volgende:
Ik denk het wel.. Agressieve vrouwen vind ik best![]()
. Of ben je net zo eng als een agressieve vent als je agressief wordt?
dan pas je prima in Rotterdamquote:Op maandag 23 mei 2005 22:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar ik vloek wel als een bootwerker.
Dat isquote:Op maandag 23 mei 2005 22:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, ik word nooit fysiek agressief. Maar ik vloek wel als een bootwerker.
Ik vind het anders helemaal niet leuk.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:35 schreef Alicey het volgende:
Dat is.. Vloekend en scheldend op een toon dat de frustratie en machteloosheid duidelijk hoorbaar is, maar toch ongevaarlijk.
Mjah campings kan ik me dat bij voorstellen. Ikzelf vloek trouwens niet bij frustratie, daar hebben we in Rotterdam dokwerkers voor om dat te doen.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is ook meer frustratie eik.
Juist dat maakt het mooi.. (Waarschijnlijk ben ik op dat gebied een tikje sadistisch).quote:Op maandag 23 mei 2005 22:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind het anders helemaal niet leuk.![]()
Sommige mensen hebben vreemde voorkeuren...quote:Op maandag 23 mei 2005 22:37 schreef het_fokschaap het volgende:
mijn vader is gek op campings...en pyama's
Blijkbaar... Beetje genieten van mijn ellende!quote:Op maandag 23 mei 2005 22:37 schreef Alicey het volgende:
Juist dat maakt het mooi.. (Waarschijnlijk ben ik op dat gebied een tikje sadistisch).
quote:Op maandag 23 mei 2005 22:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mijn vader is gek op campings...en pyama's
Doe 'm de groetjes!quote:Op maandag 23 mei 2005 22:38 schreef Doffy het volgende:
Mijnis gearriveerd. Dus vergeef mij dat ik jullie even voor de rest van de nacht in de steek laat.
![]()
hij is ook helemaal gek van Frieslandquote:Op maandag 23 mei 2005 22:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben vreemde voorkeuren...
Have fun Doffy!quote:Op maandag 23 mei 2005 22:38 schreef Doffy het volgende:
Mijnis gearriveerd. Dus vergeef mij dat ik jullie even voor de rest van de nacht in de steek laat.
![]()
quote:Op maandag 23 mei 2005 22:38 schreef Doffy het volgende:
![]()
Het is de emotie die je uitstraalt op zo'n moment..quote:Op maandag 23 mei 2005 22:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Blijkbaar... Beetje genieten van mijn ellende!![]()
Daarmee stijgt hij dan weer in mijn achting.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:39 schreef het_fokschaap het volgende:
hij is ook helemaal gek van Friesland
Ik heb typisch zo'n if-looks-could-kill-uitdrukking in mijn ogen op zulke momenten.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:40 schreef Alicey het volgende:
Het is de emotie die je uitstraalt op zo'n moment..
Dat is iets wat ik ook heel mooi vind om te zien, maar dan vooral uit fascinatie.. Als ik echt heel erg kwaad ben schijnt het niet direct aan mijn ogen te zien te zijn, maar ik krijg wel een soort van energieveld om me heen dat binnen een straal van 20 meter van me staan als bijzonder onaangenaam schijnt te worden ervaren. Ook dat gebeurt echter gelukkig zelden..quote:Op maandag 23 mei 2005 22:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb typisch zo'n if-looks-could-kill-uitdrukking in mijn ogen op zulke momenten.Men zegt wel eens dat mijn ogen vuur schieten als ik echt kwaad ben. Dat gebeurt echter zelden.
Ik ga ook zo naar bed.. Slaaptekort zit er nog steeds in, en morgen weer om 7.00 opstaan.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ga zometeen eens naar bed.Morgen om 12.10 weer college!
Dan krijg ik weer een Slowchatnote van Alicey!quote:
Kreeg jij die? Geweldig.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:03 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan krijg ik weer een Slowchatnote van Alicey!
het was een negatievequote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:40 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Kreeg jij die? Geweldig.
Zij deelt dus complimenten uit.
En / of aanmoedigingen.
Zij is dus toch een muze, ik had al langere tijd het idee dat er iets met haar aan de hand is.
En nu weet ik het:
Alicey de Muze van de Slow Chat.
Uit een heilige maagd komt toch niets negatiefs, of toch wel?quote:
Een baggernote. Slow chat en bagger zijn verschillende entiteiten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:03 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan krijg ik weer een Slowchatnote van Alicey!
Natuurlijk niet. Een note is niet positief of negatief, dat is afhankelijk van het referentie-kader van degene die de notes leest.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:07 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Uit een heilige maagd komt toch niets negatiefs, of toch wel?
Het is ook niet goed voor haar image.
Hij heeft ook inderdaad een "positieve note".quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:40 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Kreeg jij die? Geweldig.
Zij deelt dus complimenten uit.
quote:En / of aanmoedigingen.
Zij is dus toch een muze, ik had al langere tijd het idee dat er iets met haar aan de hand is.
En nu weet ik het:
Alicey de Muze van de Slow Chat.
Ik heb niet gekeken, maar ik zou zeggen zet eens een treintje op de Hoekse lijn stil na een potje voetbal van Feyenoord. De kans is zelfs groot dat je ze dan op heterdaad kunt betrappen op het afbreken van een trein.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jullie nog hooligans herkend van de foto's van Opsporing Verzocht? Van mij mogen dat soort etterbakken gerust een paar jaar opgeruimd worden eigenlijk...
Nou, ze waren nu ook wel op heterdaad betrapt. Maar ja, het is wat lastig om een paar honderd mensen in één keer op te pakken. Maar er waren goede beelden. Veelal mannen van onze leeftijd. Sukkels.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:36 schreef Alicey het volgende:
Ik heb niet gekeken, maar ik zou zeggen zet eens een treintje op de Hoekse lijn stil na een potje voetbal van Feyenoord. De kans is zelfs groot dat je ze dan op heterdaad kunt betrappen op het afbreken van een trein.
Een paar honderd mensen tegelijk oppakken is lastig, maar ik denk niet onmogelijk mits goed voorbereid..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, ze waren nu ook wel op heterdaad betrapt. Maar ja, het is wat lastig om een paar honderd mensen in één keer op te pakken. Maar er waren goede beelden. Veelal mannen van onze leeftijd. Sukkels.
Hier ook. Je kent het wel. vogeltjes die ruzie maken om een worm.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:02 schreef Haushofer het volgende:
Alweer mooi weer hierEn ik mag van 11 tot 1 vergaderen, en daarna tot 5 uur praktikum
Hier weer snertweer.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:02 schreef Haushofer het volgende:
Alweer mooi weer hierEn ik mag van 11 tot 1 vergaderen, en daarna tot 5 uur praktikum
De waarden kwamen bijzonder aardig uit, dus ik denk dat het wel goed is gegaan. Alleen deed de computer waar we mee maten weer erg vervelend, dus daar ging veel tijd in steken. Maar verder was het een makkelijk experiment, temeer omdat ik vaste stof fysica al gevolgd hebquote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:05 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Hier ook. Je kent het wel. vogeltjes die ruzie maken om een worm.
Is het nog gelukt met het Hall experiment data. Of moest je de metingen overdoen?
muhahaha, dat kan onze kat wel zijn (lotte)quote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:42 schreef qu63 het volgende:
katten zijn gek!
http://www.big-boys.com/articles/catfalls1.html
Het is een filmpje.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik kan dat plaatje niet zien van die kat.
Dat zal het zijn. Ik kan wel vaker filmpjes niet zien, en als ik dan naar een plugin voor Firefox zoek, dat vindt 'ie 'm niet.quote:
Mooi!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De waarden kwamen bijzonder aardig uit, dus ik denk dat het wel goed is gegaan. Alleen deed de computer waar we mee maten weer erg vervelend, dus daar ging veel tijd in steken. Maar verder was het een makkelijk experiment, temeer omdat ik vaste stof fysica al gevolgd heb
Hmm.. Ik zit hier ook met Firefox en ik kon hem direct zien.. Is het misschien MediaPlayer o.i.d. wat je nodig hebt?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat zal het zijn. Ik kan wel vaker filmpjes niet zien, en als ik dan naar een plugin voor Firefox zoek, dat vindt 'ie 'm niet.
En als je het probeert met Internet Explorer? Bij mij werkt het met beide.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat zal het zijn. Ik kan wel vaker filmpjes niet zien, en als ik dan naar een plugin voor Firefox zoek, dat vindt 'ie 'm niet.
Nederlands studeren is oké!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:14 schreef Reya het volgende:
Nederlands is eenvoudig
Ik heb er zelfs nog aan gedacht om het te gaan studeren, maar dat was meer omdat er nou niet iets was wat me echt aantrekkelijk leek
Ik denk dat dan ja..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb ook gewoon WMP. Kan het ook komen doordat ik nog een prehistorische versie van Windows (98) heb?
Misschien wilde hij bungeejumpen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:19 schreef Reya het volgende:
Nou ja, misschien vond die kat het wel spannend om zo uit een boom te vallen. Mensen vinden tenslotte ook de meest vreemde dingen spannend
Denkutook. Tijd voor een nieuwe comp! Hoop dat over een paar maanden te kunnen doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:19 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat dan ja..
Je zou ook op deze XP kunnen zetten, al wordt de snelheid er waarschijnlijk niet beter op..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Denkutook. Tijd voor een nieuwe comp! Hoop dat over een paar maanden te kunnen doen.
Wat zijn jouw plannen Reya, na dit jaar?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:14 schreef Reya het volgende:
Nederlands is eenvoudig
Ik heb er zelfs nog aan gedacht om het te gaan studeren, maar dat was meer omdat er nou niet iets was wat me echt aantrekkelijk leek
Daarom durf ik het niet. Maar goed, ik heb er verder weinig last van, ik kan alleen niet alles bekijken enzo, maar ik gebruik deze PC eigenlijk alleen om te mailen, te fokken en info te zoeken.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:22 schreef Alicey het volgende:
Je zou ook op deze XP kunnen zetten, al wordt de snelheid er waarschijnlijk niet beter op..
Ik ga bestuurskunde studerenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:26 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Wat zijn jouw plannen Reya, na dit jaar?
Of weet je dat nog niet.
Haushofer, alle moeite is voor niks geweest.quote:
Mwah, niet echt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:57 schreef Doffy het volgende:
Tot zover dus de creationisme-FAQ...![]()
Ik kan niet zeggen dat de ontwikkeling van dat topic me verbaast
Het is nog niet zeker wat er mee gaat gebeuren. Achter de schermen overleg ik met Haus of, en zoja, hoe we eventueel verder gaan met die topic..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:57 schreef Doffy het volgende:
Tot zover dus de creationisme-FAQ...![]()
Ik kan niet zeggen dat de ontwikkeling van dat topic me verbaast
Omdat het onzin was toevallig?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:22 schreef livEliveD het volgende:
Yo
Me scriptie is afgefikt door me begeleider dus ik krijg het druk de komende maand![]()
Het is geen optie om tegen een aantal die aan je trekken te zeggen dat ze op moeten lazeren?quote:Op het bedrijf zijn ze wel tevreden dus even kijken hoe ik zo snel mogelijk de structurele veranderingen kan doorvoeren en iedereen die aan me trekt tevreden kan houden.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:28 schreef Alicey het volgende:
Het is geen optie om tegen een aantal die aan je trekken te zeggen dat ze op moeten lazeren?
Het ligt bij mij aan een hoop factoren.. Ik heb echter sowieso een hekel aan overbodig trekken. Of het bij liv overbodig is of niet weet ik natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:52 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Nu doe ik dat regelmatig, maar op één of andere manier vond ik dat tijdens mijn studie minder gepast. Misschien heeft Liv daar ook wel last van
.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:52 schreef Maethor het volgende:
[..]
Haushofer, alle moeite is voor niks geweest.![]()
Het was een van de weinige studies die mij enigszins aansprak en waar ik bij de voorlichting ben geweest. Bovendien kun je zowel de MER-kant als de beleidskant op bij de master, dus er is ook zicht op een vrij breed spectrum in de toekomst.quote:
Ik ben bang dat de impact toch wat groter is.quote:
Ja dat doe ik zeker. Er moet toch een balans gevonden worden zodat iedereen grotendeels tevreden is. Op zich moet dit ook lukken. Ergens is het heel simpel: School wil een mooie scriptie waar die begeleider zijn naam onder wil zetten. Het bedrijf wil iets dat commercieel interessant is en onderzoek is niet altijd lucratief of kan efficiënter. Ik wil snel afstuderen. Ergens in het midden komen we elkaar wel tegen. Voor het bedrijf is het goed als er in de scriptie staat wat onderzocht is, wat de beste methodes zijn gezien de randvoorwaarden en iets van een ontwerp of uitwerking. School wil dit veel uitgebreider hebben met bronvermeldingen, theoretische onzin, formules, dingen die geen hond leest dus.quote:Het is geen optie om tegen een aantal die aan je trekken te zeggen dat ze op moeten lazeren?
Ja ej, kom jij ook ff langs deze zomer? Laat even weten dan, kunnen we leuk nerden in de Martinikerkquote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:39 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Misschien stoot ik deze zomer per ongeluk tegen een Martinieke slinger aan.![]()
Oeps, sorry.
Natuurkunde is ook leuk. Kijk maar in SESquote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Het was een van de weinige studies die mij enigszins aansprak en waar ik bij de voorlichting ben geweest. Bovendien kun je zowel de MER-kant als de beleidskant op bij de master, dus er is ook zicht op een vrij breed spectrum in de toekomst.
Wat bedoel je precies?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:32 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de impact toch wat groter is.
Hmm.. En voor jou betekent dat dus dubbel werk..quote:Ja dat doe ik zeker. Er moet toch een balans gevonden worden zodat iedereen grotendeels tevreden is. Op zich moet dit ook lukken. Ergens is het heel simpel: School wil een mooie scriptie waar die begeleider zijn naam onder wil zetten. Het bedrijf wil iets dat commercieel interessant is en onderzoek is niet altijd lucratief of kan efficiënter. Ik wil snel afstuderen. Ergens in het midden komen we elkaar wel tegen. Voor het bedrijf is het goed als er in de scriptie staat wat onderzocht is, wat de beste methodes zijn gezien de randvoorwaarden en iets van een ontwerp of uitwerking. School wil dit veel uitgebreider hebben met bronvermeldingen, theoretische onzin, formules, dingen die geen hond leest dus.
Dan moet het geen probleem zijn lijkt me.quote:Me begeleider wil nu een andere volgorde in me scriptie en das achteraf ook wel beter. Op een gegeven moment zit je zo erg in het stuk dat je vergeet om even naar het grotere geheel te kijken. Verder verandert het niks aan het systeem dat je uiteindelijk oplevert. Je beschrijft misschien wat anderen gedeeltes. Tijd is wel een probleem maar ik presteer 10x zo goed onder druk dus ergens voelt het wel lekker eerlijk gezegd.
Ik ben bang dat ik er niet over mag vertellenquote:
* Alicey nu in nieuwsgierigheid zwelgt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:17 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik er niet over mag vertellen
Wat?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:22 schreef qu63 het volgende:
oi!
Bierlollies?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:24 schreef livEliveD het volgende:
Me broer doet wat dat betreft nog veel meer baanbrekende dingen. Binnenkort wordt het nieuwste gepubliceerd en het zal niet de eerste keer zijn dat waarschijnlijk het nieuws wordt gehaald.
Neequote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:24 schreef Haushofer het volgende:
Bierlollies?
jij bent weer terugquote:
kijk eens wie ik quotequote:
Congrats.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat ik Nederlands goed heb gemaakt en al na minder dan twee uur klaar was![]()
Dat is TOF!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat ik Nederlands goed heb gemaakt en al na minder dan twee uur klaar was![]()
Kun je uitleggen wat je erin aanspreekt?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:16 schreef Reya het volgende:
Het was een van de weinige studies die mij enigszins aansprak en waar ik bij de voorlichting ben geweest. Bovendien kun je zowel de MER-kant als de beleidskant op bij de master, dus er is ook zicht op een vrij breed spectrum in de toekomst.
Ja, ik denk dus stiekem altijd dat mensen studies als bedrijfskunde en bestuurskunde vooral voor het geld doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:10 schreef Alicey het volgende:
Ik gok carrieremogelijkheden, maar als het iets anders is is het wel interessant.
Ik denk dat vrij openlijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, ik denk dus stiekem altijd dat mensen studies als bedrijfskunde en bestuurskunde vooral voor het geld doen.
Nou ja, ik normaal ook. Maar ik dacht, laat ik dat nou niet tegen hem zeggen, dan wordt 'ie misschien boos.quote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, ik denk dus stiekem altijd dat mensen studies als bedrijfskunde en bestuurskunde vooral voor het geld doen.
Boos?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou ja, ik normaal ook. Maar ik dacht, laat ik dat nou niet tegen hem zeggen, dan wordt 'ie misschien boos.
Niks mis met kiezen voor geld trouwens.
Het is een beetje een combinatie van verschillende sociale en juridische wetenschappen. Een dergelijk maatschappelijk raakvlak spreekt me wel aan. En, wat ik eerder al heb gezegd, je hebt uitzicht op een vrij brede sector waarin je werkzaam kan worden. Ik wil ook nog lang niet bepalen wat ik later wil wordenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Okee, maar wat is het dan in die studie wat je zo aanspreekt? Wat lijkt je er leuk aan?
Vrij breed dus, dat is altijd handig.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:50 schreef Reya het volgende:
Het is een beetje een combinatie van verschillende sociale en juridische wetenschappen. Een dergelijk maatschappelijk raakvlak spreekt me wel aan. En, wat ik eerder al heb gezegd, je hebt uitzicht op een vrij brede sector waarin je werkzaam kan worden. Ik wil ook nog lang niet bepalen wat ik later wil worden
Dat lijkt me niet vreemd...het lijkt me juist best eng dat je al weet wat je later wil worden. Dan ligt alles al zo vast enzo...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Vrij breed dus, dat is altijd handig.
Ik ben bijna 28 en ik weet nog niet wat ik later wil worden.
Het klinkt in ieder geval beter dan de ICT in gaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Geld vind ik niet echt belangrijk, ik heb ook nog geen flauw idee waar ik wil terechtkomen
Dararom ben ik ook natuurkunde gaan doen. Nou scheelt het wel dat je met natuurkunde ook veel richtingen uit kunt, en een heel goed uitzicht op een baan hebt. Bij ons zijn ze zelfs al consultancy aan het promoten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Geld vind ik niet echt belangrijk, ik heb ook nog geen flauw idee waar ik wil terechtkomen
Waarom ben je daar eigenlijk ingegaan?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het klinkt in ieder geval beter dan de ICT in gaan.
Ik was goed in het klooien met systeempjes en software en dacht dat er genoeg uitdaging inzat. Nouja, voor een paar jaartjes was dat ook wel zo..quote:
mja, alles wat je wat langer doet heeft op het laatst weinig uitdaging. het is net als met relaties. dat wordt ook een sleur. je moet het zelf leuk makenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik was goed in het klooien met systeempjes en software en dacht dat er genoeg uitdaging inzat. Nouja, voor een paar jaartjes was dat ook wel zo..
Ach, ik denk nu echt te weten wat ik wil.. We zien wel waar het schip strandt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:05 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, alles wat je wat langer doet heeft op het laatst weinig uitdaging. het is net als met relaties. dat wordt ook een sleur. je moet het zelf leuk maken
en wat is dat gene wat je nu echt wil ? en waarom zou dat geen sleur worden ?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ach, ik denk nu echt te weten wat ik wil.. We zien wel waar het schip strandt.
Psychologie.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:11 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en wat is dat gene wat je nu echt wil ?
Het is veel breder en biedt meer mogelijkheden. Verder denk ik niet dat mensen ooit gaan vervelen.quote:en waarom zou dat geen sleur worden ?
wist ik nietquote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, hij was al geplaatst in de F&F reeks.
Psychologie lijkt me ook zeer interessant. Maar als het werk is dan wordt ook dat een sleur. Zoveel verschillende problemen kom je nou ook weer niet tegen. Je gaat patronen zien doordat je er teveel vanaf weet en dan gaat de glans er vanafquote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:14 schreef Alicey het volgende:
Het is veel breder en biedt meer mogelijkheden. Verder denk ik niet dat mensen ooit gaan vervelen.
Het is niet gezegd dat ik klinische psychologie ga doen natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:36 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Psychologie lijkt me ook zeer interessant. Maar als het werk is dan wordt ook dat een sleur. Zoveel verschillende problemen kom je nou ook weer niet tegen.
Die patronen zie ik nu ook wel, en dat blijft interessant.quote:Je gaat patronen zien doordat je er teveel vanaf weet en dan gaat de glans er vanaf
Slaap zequote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:54 schreef Alicey het volgende:
* Alicey is zo een douche pakken en slapen.. Morgen weer vroeg dag..
welterustenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:54 schreef Alicey het volgende:
* Alicey is zo een douche pakken en slapen.. Morgen weer vroeg dag..
Annette Heffels is mijn heldin.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:36 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Psychologie lijkt me ook zeer interessant. Maar als het werk is dan wordt ook dat een sleur. Zoveel verschillende problemen kom je nou ook weer niet tegen. Je gaat patronen zien doordat je er teveel vanaf weet en dan gaat de glans er vanaf
Een echte kerel leest de Magriet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:06 schreef Yosomite het volgende:
Nooit van gehoord.
Is ons modje nu al afgetaaid?
of kijkt naar Catherinequote:
Ja ej, die komt er eerlijk voor uit dat ze een kerel zoekt voor de seks. Dat vind ik hip voor een 50plusser. Jammer alleen dat ze soms zo dom uit de hoek komt.quote:
De Margriet-psychologe. Ze probeert elke week weer stelletjes van hun problemen af te helpen. En dat vind ik een heel nobel streven.quote:
het is trouwens AnNette Heffels.. de echte fan moet dat toch wel wetenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De Margriet-psychologe. Ze probeert elke week weer stelletjes van hun problemen af te helpen. En dat vind ik een heel nobel streven.
* Yosomite gaat spontaan aan het bier.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Een echte kerel leest de Magriet.
Als je het heel graag wilt weten ( en dit vind je vast wel aardig):
Ik ben nu even bezig om al die berekeningen na te gaan, van het verkrijgen van de veldvergelijkingen van de ART door middel van het variatieprincipe. En dat zijn soms nogal langdradige berekeningenHet idee is straks dan, dat ik met een scalarveld een term aan mn Lagrangiaan toevoeg voor in de plaats van de kosmologische constante. Die term geeft dan voor de limiet van dat veld naar 0 je gebruikelijke cosmologische term weer terug. Hiermee kun je dan bijvoorbeeld proberen om het inflatie-plaatje wat te verklaren.
Ben ik toch ookquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
het is trouwens AnNette Heffels.. de echte fan moet dat toch wel weten
Doe dat Yos. En dan nog een abbo op de Viva, en je zult het mysterie "vrouw" doorgronden. Het mysterie dat na quantumgravitatie voor de meeste speculaties zorgt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:22 schreef Yosomite het volgende:
[..]
* Yosomite] gaat spontaan aan het bier. [/me]
[me=Yosomite] gaat de Margriet lezen zoals het een kerel betaamt[/me]
[me=Yosomite gaat Catherine (?) kijken
ze krijgt ervoor betaald !quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De Margriet-psychologe. Ze probeert elke week weer stelletjes van hun problemen af te helpen. En dat vind ik een heel nobel streven.
Ze moet toch ook eten.quote:
wordt het stelletje er inderdaad beter van ? de mythe van altijd bij elkaar blijven en eeuwige liefde wordt slechts in stand gehoudenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:37 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Ze moet toch ook eten.
Het is dus een win-win-win situatie.
Zij wordt er beter van, het stelletje wordt er beter van en Margriet wordt er beter van.
Neuh, vrouw onvriendelijk is om te zeggen dat de vrouw een superpositie is van haarverf, koppijn en een slecht coordinatiegevoel.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:35 schreef Yosomite het volgende:
De vrouw is niet echt een mysterie.
Het is meer een golffunctie, een fluctuatie, een trillinkje.
En als je eens goed naar een vrouw kijkt zie je de golffunctie in elkaar storten.
Dat komt omdat haar neuronen meestal overbelast zijn (of ben ik nu erg vrouw onvriendelijk?)
Het lijkt mij dan mooi om als psychologe gelijk al te zeggen "ej, kom op zeg, dit wordt toch helemaal niks meer zo". Dan krijg je en een leuk salaris, en je hebt een prachtbaan !quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:39 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wordt het stelletje er inderdaad beter van ? de mythe van altijd bij elkaar blijven en eeuwige liefde wordt slechts in stand gehouden
mja, maar het programma moet ook gevuldquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het lijkt mij dan mooi om als psychologe gelijk al te zeggen "ej, kom op zeg, dit wordt toch helemaal niks meer zo". Dan krijg je en een leuk salaris, en je hebt een prachtbaan !
Doe ik toch de verkeerde studie.
Nou, 2 van de 3 dan. Zij wordt er beter van en Margriet wordt er beter van.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:39 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wordt het stelletje er inderdaad beter van ? de mythe van altijd bij elkaar blijven en eeuwige liefde wordt slechts in stand gehouden
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Neuh, vrouw onvriendelijk is om te zeggen dat de vrouw een superpositie is van haarverf, koppijn en een slecht coordinatiegevoel.
|vrouw>=a|haarverf>+b|koppijn>+c|slecht coordinatiegevoel>
Maar nou vind Lupa me vast niet meer lief.
misschien wordt ie wel toegevoegd aan de kama sutra !quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:57 schreef Haushofer het volgende:
Ben benieuwd hoe alicey&Lupa&andere vrouwelijke bezoekers van WFL mijn superpositie vinden
Als Fries moet het toch geen probleem zijn om je op glad ijs te begeven.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:57 schreef Haushofer het volgende:
Ik ga nog even een leuk artikeltje over inflatie lezen, en dan lekker slapen. Ben benieuwd hoe alicey&Lupa&andere vrouwelijke bezoekers van WFL mijn superpositie vinden
quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:02 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Als Fries moet het toch geen probleem zijn om je op glad ijs te begeven.![]()
Welterusten alvast
o ja, stukje gelezen over het referendum. denk je dat het helpt ? het is met die nee stemmers al net zo gesteld als met creationistenquote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:31 schreef Yosomite het volgende:
Mijn zus had de Viva.
Daar kreeg ze hele rare ideeën van.
Dat was niet goed voor onze broer-zus relatie.
Als je uitlegt wat je er precies mee bedoelt valt er misschien over te oordelen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:35 schreef Yosomite het volgende:
De vrouw is niet echt een mysterie.
Het is meer een golffunctie, een fluctuatie, een trillinkje.
En als je eens goed naar een vrouw kijkt zie je de golffunctie in elkaar storten.
Dat komt omdat haar neuronen meestal overbelast zijn (of ben ik nu erg vrouw onvriendelijk?)
Hee, dat geldt niet voor elke vrouw! Ik heb zelden koppijn, en Lupa had dacht ik weer een erg goed coordinatievermogen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Neuh, vrouw onvriendelijk is om te zeggen dat de vrouw een superpositie is van haarverf, koppijn en een slecht coordinatiegevoel.
Het empirisch onderzoek is nogal slecht uitgevoerd.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:57 schreef Haushofer het volgende:
Ik ga nog even een leuk artikeltje over inflatie lezen, en dan lekker slapen. Ben benieuwd hoe alicey&Lupa&andere vrouwelijke bezoekers van WFL mijn superpositie vinden
Ik heb maandelijks last van erfelijke migraine, maar gebruik dat nooit als excuus om geen seks te willen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:39 schreef Haushofer het volgende:
Wat, wie ik?quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
What are you trying to say my friend?
quote:DEN HAAG - Minister Van der Hoeven van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wil
een breed debat over de evolutietheorie en de scheppingsgedachte. Zij vindt
dat erkend moet worden ‘dat de evolutietheorie niet compleet is, dat we nog
steeds nieuwe dingen ontdekken’. Van der Hoeven zegt dit in een interview
met de Volkskrant.
De bewindsvrouw wil komend najaar op haar departement een hoorzitting
organiseren om een ‘dialoog’ op gang te brengen tussen wetenschappers en
aanhangers van de scheppingsgedachte.
In haar weblog gaf Van der Hoeven onlangs blijk van haar interesse in
Intelligent Design (ID), een Amerikaanse stroming die een ‘bewust ontwerp’
vermoedt achter het leven op aarde. Haar persoonlijke opmerkingen leidden
tot kritiek uit de wetenschap en tot Kamervragen over de scheiding van kerk
en staat.
ID is omstreden. Wetenschappers zien het als een verkapte vorm van
‘creationisme’, dat uitgaat van het bijbelse scheppingsverhaal. De
darwinistische evolutietheorie wijst bovennatuurlijke verklaringen af: het
leven is ontstaan zonder ontwerp of doel.
De minister wil ID niet als leerstof aan scholen en universiteiten opleggen,
zoals in de VS wordt beoogd, maar hoopt wel op serieus debat tussen voor- en
tegenstanders van de evolutietheorie.
Wetenschappers wijzen zo’n debat veelal af omdat zij geloof en wetenschap
willen scheiden. Van der Hoeven vindt dit hokjesdenken. ‘Als er
verschillende opvattingen over evolutie zijn, moeten we die naast elkaar
zetten.’
Zij denkt dat zo’n debat in het onderwijs jongeren van verschillende
culturen en religies tot elkaar kan brengen. Ze wijst erop dat christelijke
en islamitische studenten moeite hebben met de evolutietheorie in de
leerstof.
Voor de hoorzitting die Van der Hoeven gaat houden, wil zij enerzijds
wetenschappers als medicus Piet Borst en bioloog Ronald Plasterk uitnodigen,
anderzijds ID-aanhangers als nanotechnoloog Cees Dekker en mensen van
diverse religieuze signatuur.
Ja, miss sly kwam er geloof ik al mee een tijdje terug..quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jullie dit bericht al gezien?
[..]
Nu echt werken.
Tja.quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:34 schreef het_fokschaap het volgende:
o ja, stukje gelezen over het referendum. denk je dat het helpt ? het is met die nee stemmers al net zo gesteld als met creationisten
Ben blij dat mensen met verstand het ook nog lezenquote:Op woensdag 25 mei 2005 00:36 schreef Yosomite het volgende:
Ik las het. Dat was serieus inklopwerk.
Ik vind trouwens dat de tweede kamer er wel slecht mee omgaat. Die zouden zich allemaal stil moeten houden eik..quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:05 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ben blij dat mensen met verstand het ook nog lezen![]()
Ik kan me vreseljik ergeren aan mensen die zeggen 'ik hoef toch niet met alternatieven te komen, ik mag toch gewoon tegen zijn'![]()
![]()
![]()
![]()
Nou, wat mij betreft mogen ze allemaal een mening hebben. Ik vind 'de toon waarop' alleen zo ontzettend slecht: zowel van de nee'ers als van de ja'ers. De eerste zijn een stelletje populistische figuren die desnoods liegen om hun mening erdoor te krijgen, maar de tweede dreigen met oorlog en holocaust... slecht, héél slecht...quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:10 schreef Alicey het volgende:
Ik vind trouwens dat de tweede kamer er wel slecht mee omgaat. Die zouden zich allemaal stil moeten houden eik..
Dat is misschien meer wat ik bedoel. Het is niet een mening geven, het is manipulatie. Het is jammer dat ook een partij met een duidelijke tegen-stem zoals de SP drogredenering niet schuwt in haar betoog er tegen. Ze hebben imo grotendeels gelijk, maar doordat ze conclusies trekken die niet te trekken zijn is het toch als geheel moeilijk serieus te nemen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:15 schreef Doffy het volgende:
[..]
Nou, wat mij betreft mogen ze allemaal een mening hebben. Ik vind 'de toon waarop' alleen zo ontzettend slecht: zowel van de nee'ers als van de ja'ers. De eerste zijn een stelletje populistische figuren die desnoods liegen om hun mening erdoor te krijgen, maar de tweede dreigen met oorlog en holocaust... slecht, héél slecht...
Integendeel, ik snap niet wat ze bezielt. Het lijkt erop alsof CDA en VVD stiekem tégen zijn...quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:20 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat het dreigen met oorlog en vergelijken met de holocaust de zaak voor de ja'ers ook geen goed doet trouwens..
A mind is like a parachute; it's only useful when it's openquote:Op woensdag 25 mei 2005 09:21 schreef livEliveD het volgende:
Waarom gaan mensen altijd in een hokje zitten? Waarom niet simpelweg een open mind?
Gisteren kreeg ik het tractatenblad (pas) en ben begonnen er doorheen te worstelen. Het is te doen. Het leest makkelijker dan van het scherm, en het bladert makkelijker.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:05 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ben blij dat mensen met verstand het ook nog lezen![]()
Ik kan me vreseljik ergeren aan mensen die zeggen 'ik hoef toch niet met alternatieven te komen, ik mag toch gewoon tegen zijn'![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is natuurlijk minstens zo idioot. Maar wie zegt dat?quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:22 schreef Yosomite het volgende:
Ik kan me vreselijk ergeren aan mensen die zeggen 'ik vind Balkenende een leuke minister-president, ik mag toch gewoon voor zijn zijn'![]()
![]()
![]()
![]()
Omdat er geen hokje "open mind" aangekruist kan worden.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:21 schreef livEliveD het volgende:
Waarom gaan mensen altijd in een hokje zitten? Waarom niet simpelweg een open mind?
Je zou het haast gaan denken ja. Een vorm van ultiem sarcasme.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:21 schreef Doffy het volgende:
[..]
Integendeel, ik snap niet wat ze bezielt. Het lijkt erop alsof CDA en VVD stiekem tégen zijn...
Ik doelde meer op geloof en de evolutie enzo.quote:
Maria van der Hoeve zou je nu knuffelenquote:Op woensdag 25 mei 2005 09:30 schreef livEliveD het volgende:
Ik doelde meer op geloof en de evolutie enzo.
Collega van mij, zit o.a. in de gemeenteraad voor het CDA. Daarom viel het op.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:24 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk minstens zo idioot. Maar wie zegt dat?
Ten eerste is het idioot dat dat blijkbaar voor argument doorgaat, ten tweede is het idioot omdat Balkenende gewoon objectief gezien een waardeloze minister-president isquote:Op woensdag 25 mei 2005 09:35 schreef Yosomite het volgende:
Collega van mij, zit o.a. in de gemeenteraad voor het CDA. Daarom viel het op.
Die spoort echt niet meer.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:34 schreef Doffy het volgende:
[..]
Maria van der Hoeve zou je nu knuffelen
Inderdaad.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:38 schreef Yosomite het volgende:
Die spoort echt niet meer.
Laat dat maar aan het CDA overquote:Of heeft ze geen ideeën meer hoe ze het onderwijs nog verder kan onderuit halen?
Dat zou tenminste nog over iets concreets gaanquote:Straks komt het volgende Tweede Kamer debat over het vadergedrag van het zeepaardje.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:41 schreef Reya het volgende:
Ik ben het gewoon niet eens met het instituut de EU in haar huidige vorm. Ik vind simpelweg dat de EU zich niet op moet gaan werpen als een surrogaat-overheid. En daarom stem ik tegen
Laat ik nou toevallig ook tegen verplichte vrije dagen zijnquote:Op woensdag 25 mei 2005 09:41 schreef Yosomite het volgende:
Artikel I-8
Dag van Europa: 9 mei, wordt dat een officiële vrije dag?
We worden verplicht gesteld deze dag te vieren.
Ja Reya, Doffy is desnoods bereid naar Deventer te komen om tijdens je eindexamen je te overtuigen van het belang van vóór stemmen.quote:
Het heeft meer voordelen inderdaad zo te zien.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik weet meteen waarom Alicey zo expliciet aangeeft dat ze tegenstemt
Er staat niet dat het een vrije dag moet zijn, wel?quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:41 schreef Yosomite het volgende:
Artikel I-8
Dag van Europa: 9 mei, wordt dat een officiële vrije dag?
We worden verplicht gesteld deze dag te vieren.
Deventer? Ow, daar in de buurt heb ik dit weekend familie-weekendquote:Op woensdag 25 mei 2005 09:45 schreef Yosomite het volgende:
Ja Reya, Doffy is desnoods bereid naar Deventer te komen om tijdens je eindexamen je te overtuigen van het belang van vóór stemmen.
<De 'Dag van Europa' wordt op 9 mei in de gehele Unie gevierd.>quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:46 schreef Doffy het volgende:
[..]
Er staat niet dat het een vrije dag moet zijn, wel?
quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:49 schreef Yosomite het volgende:
<De 'Dag van Europa'wordt op 9 mei in de gehele Unie gevierd.>
NIks geen vrijwilligheid, opgelegd.
Dus niet iets in termen van 5 mei, dan herdenken we dat enz., waar de nodige vrijheid mogelijk is.
Ik heb medelijden met jequote:Op woensdag 25 mei 2005 09:47 schreef Doffy het volgende:
[..]
Deventer? Ow, daar in de buurt heb ik dit weekend familie-weekend![]()
Laag Soeren of zoiets...quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:50 schreef Reya het volgende:
Ik heb medelijden met je
Waar precies eigenlijk?
Zoiets zet je niet in de grondwet.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:49 schreef Doffy het volgende:
[..]![]()
Ja, en elk jaar wordt Secretaresse-dag ook gevierd. En de dag van arbeid...
Zo nu eerstquote:Every few thousand years some shepard inhales smoke from a burning bush and has a vision or eats moldy rye bread in a cave and sees God.
Kerry Thornley
Het is ook geen Grondwet, het is een grondwettelijk verdrag.quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:00 schreef Yosomite het volgende:
Zoiets zet je niet in de grondwet.
Ik heb het gehad daar. Ik blijf er rondjes rennen en daar heb ik geen zin in. Kan mijn tijd nuttiger besteden, hetgeen ik dan ook ga doenquote:Op woensdag 25 mei 2005 10:01 schreef Yosomite het volgende:
Veel succes vandaag in POL Doffy.
Ik krijg een aantal mensen op bezoek waarmee ik de natuurkunde nog eens in een hoog tempo ga doornemen.
De titel van Tractatenblad 2004, nr. 275 luidt:quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:02 schreef Doffy het volgende:
[..]
Het is ook geen Grondwet, het is een grondwettelijk verdrag.
Het vrije wil topic.quote:Op woensdag 25 mei 2005 06:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je uitlegt wat je er precies mee bedoelt valt er misschien over te oordelen.
Nee, dat kan best tegenvallen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:15 schreef qu63 het volgende:
mogûh!
niet goed voor je:
om half 6 gaan slapen en om 9 uur weer wakker worden
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:18 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Nee, dat kan best tegenvallen.
Maar toch een bijna goede middag.
Probeer eens
Leg es uit?quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:01 schreef Yosomite het volgende:
Veel succes vandaag in POL Doffy.
Ik krijg een aantal mensen op bezoek waarmee ik de natuurkunde nog eens in een hoog tempo ga doornemen.
Dat had ik gezien.quote:
En hoe lang is gebruikelijk?quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb net eindelijk mijn opdrachten spellingsdidactiek ingeleverd. Drie lesopzetten. Heb er ongeveer een jaar over gedaan.
Maarja, wat doe je anders als je elkaar mist?quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Doffy is terug!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is nog triester als je bedenkt dat Alicey en ik tijdens mijn afwezigheid met elkaar hebben ge-sms-t en gebeld.
A...ha.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
wubbuh -> wb -> welcome back -> welkom terug
quote:
quote:Het is nog triester als je bedenkt dat Alicey en ik tijdens mijn afwezigheid met elkaar hebben ge-sms-t en gebeld.
Waarom heb je het uitgesteld?quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een dag.
Het was maar heel weinig werk, maar ik had het steeds uitgesteld.
Ik had er geen zin in.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:32 schreef Alicey het volgende:
Waarom heb je het uitgesteld?
Hoe heette ze? Ik had er pasgeleden ook een op mijn MSN, die vond het gek dat ik geen webcam had. Vond ik ook een beetje dubieus..quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:![]()
![]()
Dat geloof je toch niet? Een lurkster had mij toegevoegd op MSN. Ze opende een chat en ik vroeg waarom ze me had toegevoegd. Ze zei dat ze 'leuke nieuwe mensen om mee te chatten' zocht. Ik zei dat ik niet leuk was en ook niet nieuw. Ze vroeg om een foto en ik zei dat ik geen zin had in dit soort dingen. Toen heb ik haar geblocked en nu had ik een mailtje in mijn inbox met als subject:
"Je bent inderdaad niet leuk... kuttekop"
Stond verder niks in het mailtje.
Zal goed gaan met lesgeven.. Geen les omdat je er geen zin in had.quote:
Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik niet het onderwijs in wil.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:38 schreef Alicey het volgende:
Zal goed gaan met lesgeven.. Geen les omdat je er geen zin in had.
Gewoon dom uitstelgedrag.quote:Maar is het saai of vervelend, of wat is er precies?
Ze heette Gina. Maar misschien heette ze ook wel Kees.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:37 schreef Alicey het volgende:
Hoe heette ze? Ik had er pasgeleden ook een op mijn MSN, die vond het gek dat ik geen webcam had. Vond ik ook een beetje dubieus..
Owkee, toch niet dus.. Weet je al een beetje wat je wel wilt, of ben je nog aan het orienteren?quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik niet het onderwijs in wil.
Mkay.. Wat was de reden dat je het nu opeens wel deed?quote:Gewoon dom uitstelgedrag.
Dan hebben we het over dezelfde. Dat laatste vermoed ik dus. Het zijn meestal oudere mannen die zeuren om foto's en webcams.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ze heette Gina. Maar misschien heette ze ook wel Kees.
Ik zou erg graag iets in de uitgeverswereld doen. Corrector, redacteur, vertaler En-Ne...quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:43 schreef Alicey het volgende:
Owkee, toch niet dus.. Weet je al een beetje wat je wel wilt, of ben je nog aan het orienteren?
Ik heb een achterstandje dat ik voor 1 september moet inhalen als ik op stage wil. Daar ben ik dus ne mee begonnen.quote:Mkay.. Wat was de reden dat je het nu opeens wel deed?
Ik hoor er wel goede verhalen over. Gaat vast goedkomen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zou erg graag iets in de uitgeverswereld doen. Corrector, redacteur, vertaler En-Ne...
Toch niet van een jaar?quote:Ik heb een achterstandje dat ik voor 1 september moet inhalen als ik op stage wil. Daar ben ik dus ne mee begonnen.
Dat méén je niet! Wat triest.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:44 schreef Alicey het volgende:
Dan hebben we het over dezelfde.
Ik ben at this very moment een open sollicitatie aan het schrijven naar een pre-press agency voor de functie van freelance vertaler.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:46 schreef Alicey het volgende:
Ik hoor er wel goede verhalen over. Gaat vast goedkomen.
Nee, ben je mal. Dit is gewoon iets van vorig jaar wat ik nog had liggen.quote:Toch niet van een jaar?
Komt wel een hoop administratief gezeur bij bij freelancen, maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben at this very moment een open sollicitatie aan het schrijven naar een pre-press agency voor de functie van freelance vertaler.
Plotseling had je er zin aan?quote:Nee, ben je mal. Dit is gewoon iets van vorig jaar wat ik nog had liggen.
Nee, ik weet er niks van, vertel?quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:57 schreef Alicey het volgende:
Komt wel een hoop administratief gezeur bij bij freelancen, maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel.
Ik solliciteer naar de functie van vertaler En-Ne, maar Ne-En en Du-Ne zou ik ook kunnen.quote:Gaat het hier om engels-nederlands of ook andere vertalingen?
Nee.quote:Plotseling had je er zin aan?
quote:Geachte heer/mevrouw,
Bij deze neem ik de vrijheid om bij uw bedrijf te solliciteren naar de functie van freelance vertaler Engels-Nederlands. Ik heb enige ervaring met vertaalwerk. Al enkele jaren vertaal ik op vrijwillige basis teksten voor een klein tijdschrift (oplage ongeveer 400 stuks) dat in privébeheer wordt uitgegeven. Mijn niveau van beheersing van de Engelse taal is near-native. Mijn beheersing van de Nederlandse taal is zeer goed. Graag zou ik voor u een proefvertaling maken om mijn vaardigheid aan te tonen.
De reden dat ik bij u solliciteer is gelegen in het feit dat ik vertaalwerk (evenals het corrigeren en opmaken van teksten) geweldig vind om te doen en er het liefst mijn werk van zou willen maken. Momenteel volg ik een docentenopleiding Nederlands aan de NHL te Leeuwarden, maar ik ben er inmiddels achter dat ik uiteindelijk niet het onderwijs in wil. Ik wil wèl graag 'iets in de uitgeverswereld' doen en het lijkt mij verstandig om alvast wat ervaring op te doen.
Via internet kwam ik in contact met een van uw medewerkers, vandaar dat ik juist bij uw bedrijf solliciteer. Hij gaf aan dat u graag veel freelance vertalers in uw database heeft en dat het de moeite waard zou zijn om een open sollicitatie te sturen.
Onderaan deze e-mail vindt u mijn persoonlijke gegevens.
Met vriendelijke groet,
XXX
Persoonlijke informatie:
Naam: XXX
Adres: XXX
Telefoon: XXX
Mobiel: XXX
Geboortedatum: 11 oktober 1977
Vooropleiding: gymnasium (pakket: Ne, En, Fa, Du, La, Gr, Fi)
Urenregistratie, belastingafdracht, facturatie. Het kan zelfs zijn dat je je ook als ondernemer moet inschrijven en/of dat dat financieel gezien aantrekkelijker is. Dat weet ik echter niet zeker.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, ik weet er niks van, vertel?
Maar daar missen zeker de kwalificaties voor?quote:Ik solliciteer naar de functie van vertaler En-Ne, maar Ne-En en Du-Ne zou ik ook kunnen.
Je voelde je gedwongen om?quote:Nee.
Gymnasium en Pakket zou ik met een hoofdletter doen, dat vind ik beter ogen. Misschien hoort het echter wel zoals jij het doet, je zult het wel weten.quote:Hier mijn sollicitatie, wat vind je?
[..]
Stel dat ze me aannemen, waar kan ik dan terecht om dit uit te vinden? Het is voor mij natuurlijk maar een bijbaantje, ik moet er niet teveel gedonder van hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:17 schreef Alicey het volgende:
Urenregistratie, belastingafdracht, facturatie. Het kan zelfs zijn dat je je ook als ondernemer moet inschrijven en/of dat dat financieel gezien aantrekkelijker is. Dat weet ik echter niet zeker.
Voor En-Ne missen ook de kwalificaties. Ik heb geen papieren op dat gebied ofzo. Maar dat had degene door wie ik op het idee kwam hier te solliciteren ook niet en die is nu redacteur/corrector en vertaler.quote:Maar daar missen zeker de kwalificaties voor?
Zoietsquote:Je voelde je gedwongen om?
Gymnasium met hoofdletter is idd mooier. Het woord 'pakket' heb ik geschrapt, gewoon alleen de vakken tussen haakjes, is wel duidelijk waar het om gaat.quote:Gymnasium en Pakket zou ik met een hoofdletter doen, dat vind ik beter ogen. Misschien hoort het echter wel zoals jij het doet, je zult het wel weten.
Kamer van Koophandel kunnen ze je wel informeren en adviseren. De meeste Kamers zitten samen in een gebouw met de belastingdienst, zodat de belastingdienst indien nodig je ook direct kan inschrijven en documentatie meegeven. Het is denk ik niet zo'n probleem, maar zorg dat je weet wat je moet bijhouden, dat voorkomt verassingen. Ik weet niet of je "doet" aan studiefinanciering of uitkeringen? In die gevallen wordt het verhaal wel een stuk ingewikkelder.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Stel dat ze me aannemen, waar kan ik dan terecht om dit uit te vinden? Het is voor mij natuurlijk maar een bijbaantje, ik moet er niet teveel gedonder van hebben.
True, maar Nederlands ben je wel (bijna) voor gekwalificeerd, dus dat is in ieder geval iets.. Het klinkt als een bedrijf waar ze kijken naar ervaring, beterom dus.quote:Voor En-Ne missen ook de kwalificaties. Ik heb geen papieren op dat gebied ofzo. Maar dat had degene door wie ik op het idee kwam hier te solliciteren ook niet en die is nu redacteur/corrector en vertaler.
Lijkt me mooi dan zo.quote:Gymnasium met hoofdletter is idd mooier. Het woord 'pakket' heb ik geschrapt, gewoon alleen de vakken tussen haakjes, is wel duidelijk waar het om gaat.
Ja, ik heb studiefinanciering. Maar ik mag aardig wat bijverdienen... Wat zou het probleem zijn dan?quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:27 schreef Alicey het volgende:
Kamer van Koophandel kunnen ze je wel informeren en adviseren. De meeste Kamers zitten samen in een gebouw met de belastingdienst, zodat de belastingdienst indien nodig je ook direct kan inschrijven en documentatie meegeven. Het is denk ik niet zo'n probleem, maar zorg dat je weet wat je moet bijhouden, dat voorkomt verassingen. Ik weet niet of je "doet" aan studiefinanciering of uitkeringen? In die gevallen wordt het verhaal wel een stuk ingewikkelder.
Dat je over die grens komt, dan moet je je studiefinanciering stop zetten. Als je echter niet over die grens heen gaat, is er volgens mij niets aan de hand.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, ik heb studiefinanciering. Maar ik mag aardig wat bijverdienen... Wat zou het probleem zijn dan?
Zal wel wat meevallen. Die grens ligt best hoog. Even nakijken...quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:31 schreef Alicey het volgende:
Dat je over die grens komt, dan moet je je studiefinanciering stop zetten. Als je echter niet over die grens heen gaat, is er volgens mij niets aan de hand.
Daarmee bedoelen ze vermogensopbouw o.i.d., of bedoelen ze daar uitsluitend (kamer)verhuur mee?quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Zal wel wat meevallen. Die grens ligt best hoog. Even nakijken...
Ik mag ¤ 10.461,66 per jaar bijverdienen. Op dit moment verdien ik met mijn werk ongeveer ¤ 2100 per jaar. Ook de 'belastbare inkomsten uit eigen woning' tellen mee. Ik weet echter niet precies hoeveel dat is voor mij.
Weet ik niet precies, ik heb daar echt de ballen verstand van. Ik weet wel dat dat ergens in mijn aangifte staat. Maar die probeer ik net te openen, waarop ik de melding: "Het object waarnaar 'C\WINDOWS\Desktop\Aangifte 2004.lnk' refereert is verwijderd of niet toegankelijk."quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:44 schreef Alicey het volgende:
Daarmee bedoelen ze vermogensopbouw o.i.d., of bedoelen ze daar uitsluitend (kamer)verhuur mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |