abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27224542
Ik heb het al een tijdje moeilijk met eten maar nooit aan gedacht dat ik een eetstoornis zou kunnen hebben. Gewoon mislukte pogingen met lijnen denk ik maar.
Maar sinds een paar dagen vraag ik me eigenlijk af of het wel normaal is hoe ik eet.
Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, sommige dagen zo weinig mogelijk.
Als ik iets teveel eet voel ik me heel slecht en geef ik de moed op.
Meestal ga ik me dan volvreten en dan ga het het uitkotsen. Ik weet dat het slecht is maar het gaat vanzelf. ik voel me zo slecht als ik zoveel gegeten heb.
Meestal gebeurd het kotsen zo'n 2x per week, soms vaker en soms minder vaak.
Maar boulimia klinkt meteen zo erg, nee dat heb ik niet denk ik dan, maar ik denk ook dat kotsen niet bepaald normaal is eigenlijk.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:02:36 #2
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27224592
het kotsen is niet erg normaal nee
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:03:35 #3
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27224621
Ik denk dat dat wel snel gaat komen als je zo door blijft gaan. En ik denk ook dat er nu meer sprake is van een eetprobleem ipv een eetstoornis. Wat ik me wel afvraag is wat je zo ong. op een dag eet? En wat is te veel in jouw ogen? Kan ook zijn dat het beeld wat je ervan hebt gewoon niet klopt.

Anders kun je ook even kijken op www.sabn.nl
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_27224656
Dan heb je wel degelijk boulimia. Je kunt zelfs boulimia hebben zonder te braken. Het gaat meer om de twisted gedachtes die er achter zitten. Neem ook eens een kijkje op het SABN prikbord. De eerste keer dat ik daar kwam schrok ik me dood. Het leek net of het míjn verhalen waren die daar stonden.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:11:35 #5
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27224797
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:09 schreef Xebrozius het volgende:
Heb je op bovensgestelde vragen "ja" geantwoord dan heb je boulimia.
De kenner spreekt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27224811
Ik eet op goede dagen meestal zon 800-1000 kcal, maar voel me beter als ik nog minder eet.
Omdat ik weet wat de gevolgen zijn van te weinig eten(trage stofwisseling enzo) probeer ik toch genoeg te eten. (dat is ong 1000 imo). Als ik dan veel teveel heb gegeten wil ik de volgende dag niks of zo min mogelijk eten door het schuldgevoel maar dat mislukt toch meestal.
De gedachte dat ik misschien boulimia heb kwam vooral omdat ik me slecht voel als ik teveel eet.
Als ik trek heb ik een snoepje dacht ik eerst nee daar wordt ik dik van. nu denk ik nee dan ga ik me kut voelen.
Ik zal eens op dat prikbord gaan kijken, bedankt voor de site!
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:12:40 #7
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27224836
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:00 schreef schapeFOKker het volgende:
Maar boulimia klinkt meteen zo erg, nee dat heb ik niet denk ik dan, maar ik denk ook dat kotsen niet bepaald normaal is eigenlijk.
Tja, wat is erg. Het komt vaak voor hoor. Maar als je jezelf erin herkent, en je realiseert je dat het wel eens een stoornis zou kunnen zijn, dan is dat best confronterend.
pi_27224852
1000 is nog minder dan de gemiddelde hongerafrikaan! 2000 is gezond. En het ziet er ook uit alsof je vrij geobsedeerd met calorieën bezig bent.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2005 20:13:34 ]
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:14:20 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27224877
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:11 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik eet op goede dagen meestal zon 800-1000 kcal, maar voel me beter als ik nog minder eet.
Omdat ik weet wat de gevolgen zijn van te weinig eten(trage stofwisseling enzo) probeer ik toch genoeg te eten. (dat is ong 1000 imo). Als ik dan veel teveel heb gegeten wil ik de volgende dag niks of zo min mogelijk eten door het schuldgevoel maar dat mislukt toch meestal.
De gedachte dat ik misschien boulimia heb kwam vooral omdat ik me slecht voel als ik teveel eet.
Als ik trek heb ik een snoepje dacht ik eerst nee daar wordt ik dik van. nu denk ik nee dan ga ik me kut voelen.
Ik zal eens op dat prikbord gaan kijken, bedankt voor de site!
Nou, hoog tijd om actie te ondernemen dame!
Laat dit niet nog meer uit de hand lopen. Veel succes, want het is best een klus om weer een gezond eetpatroon te ontwikkelen.
pi_27224921
Nee ik ben niet dik(54 kg en 1.70m) maar toch als ik in de spiegel mn buik die denk ik wat een dikke buik en ik vind ook dat er wel wat van mn benen armen en kont af mag.
Lelijk ben ik ook niet

[ Bericht 63% gewijzigd door Sc0rPi0n op 21-05-2005 20:36:50 ]
pi_27225001
Tenzij je de hele dag in bed ligt, lijkt 1000 me wel weinig.
Een schuldgevoel is ongeveer de slechtste reden om iets te doen. Dat kan je hele leven gaan beheersen.
Weinig eten is sowieso geen oplossing om af te vallen.
Je kunt dus best een snoepje eten, daar kom je niet zomaar van aan. Het geheim is dat je best 1 snoepje of zoiets mag, maar niet een hele zak. Als je een hele zak wilt, moet je even denken waarom een hele zak lekkerder is dan 1 of 2.
Sterkte!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27225007
Je BMI is zelfs iets te laag.

Maar boulimia bestaat in veel vormen, sommigen hebben fiks ondergewicht, anderen hebben fors overgewicht, en weer anderen blijven 'normaal'.
pi_27225011
Ik ben redelijk met calorieen bezig, nu minder als eerst. meestal tel ik ze wel onbewust maar het gaat me vooral om dat het gezonde dingen zijn die ik eet.
Als het een paar dagen goed gaat denk ik dat het ook super gaat en dat ik een goed eetpatroon heb ontwikkeld maar als t even fout gaat ben ik meteen down.

en aub geen kinderachtige reacties hier in het topic. dat mannen kinderen blijven weten we al.
pi_27225117
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:19 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik ben redelijk met calorieen bezig, nu minder als eerst. meestal tel ik ze wel onbewust maar het gaat me vooral om dat het gezonde dingen zijn die ik eet.
Als het een paar dagen goed gaat denk ik dat het ook super gaat en dat ik een goed eetpatroon heb ontwikkeld maar als t even fout gaat ben ik meteen down.

en aub geen kinderachtige reacties hier in het topic. dat mannen kinderen blijven weten we al.
Niet alles hoeft gezond te zijn, je mag ook af en toe gewoon een patatje met. Maar veel mensen met een eetstoornis hebben dat.

Heb je trouwens echt objectieve eetbuien (echt 3 zakken snoep in een keer bijvoorbeeld), of dénk je het alleen maar (subjectieve eetbuien). Want je zou ook Anorexia of NAO (Niet Anders Omschreven) kunnen hebben.
pi_27225215
Ik eet ook vaak geneog ongezond en een koekje hoor. Zolang ik het bij dat kan laten voel ik me nog goed. Dat zeg ik 2 koekjes mag. Maar dan worden het er 3, dan 4 en dan is het pak leeg.
Nog niet zo'n erge ramp, maar ik heb de moed dan opgegeven en ga dan zoveel eten tot ik misselijk ben. ECHTE eetbuien. dit eet ik bv in een eetbui: 2 pakjes liga, 2 gevulde koeken, halve zak chips, 3 boterhammen met hagelslag, 10 toastjes, 30 paaseitjes, 3 eieren zoiets denk ik.
Natuurlijk heb ik dan allang geen honger meer maar ik blijf gewoon eten tot ik misselijk ben.
pi_27225255
Dat je in de fout gaat is geen reden om te denken dat jij niet deugt. Dat is hooguit een teken dat je de lat te hoog legt. Als je 1 snoepje eet, betekent het niet dat je zwak bent. Het betekent ook niet dat je veeeel te veel calorien binnenkrijgt.
Het betekent dat je gaat uitzoeken welke balans tussen eten en bewegen je nodig hebt.
Want je hebt eten nodig, om voedingsstoffen binnen te krijgen. Vet hoort daar ook bij, omdat sommige vitamines alleen in vet oplossen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27225320
Ga dan eens denken waarom je zoveel eet. Houd een dagboek bij met wat je eet en hoe je stemming op dat moment is. Eventueel ook met wat er die dag gebeurd is.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27225350
Als je eetpatroon zo verstoord is, heb je vaak hulp nodig om weer een normaal eetpatroon aan te leren. Dat moet je niet zien als falen. Je moet weer leren eten als een kind. Reageren op je honger/verzadigingsgevoel, wat nu waarschijnlijk zwaar opgefokt is. Vaak moet je eerst een tijd volgens een vaste lijst eten, omdat je lichaamsfuncties zo opgefokt zijn, dat je niet meer weet wanneer je honger hebt of vol zit.
pi_27225365
Die balans tussen eten en bewegen is op zich goed. En ik eet ook een goed ontbijt meestal enzo, dat is mijn probleem niet echt.
Mn probleem zijn echt die eetbuien en het kotsen.
Maandag begint mn nieuwe poging( de 100ste) :\
morgen is namelijk verjaardag en dan ga ik me neit inhouden en vandaag ben ik toch al helemaal mis gegaan. Ik hoop echt dat het vanaf maandag lukt want iedere keer dat het mislukt levert het een enorme deuk op in mn zelfvertrouwen in het lijnen.
Hoe vaker het misgaat hoe zwakker ik me voel. gaat het een tijd goed dan voel ik me super en vind ik het ook heel makkelijk.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:30:20 #20
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27225366
Klinkt niet goed, nee. Als ik jou was, zou ik hulp gaan zoeken. Hoe lang is dit gaande?
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
pi_27225409
Niet zo lang. Ik ben sinds januari begonnen met lijnen en ook meteen met overgeven. Daarvoor heb ik ook een paar pogingen gedaan wat kiloos kwijt te raken maar neit zo serieus. wel ook met een paar keer overgeven.
Zeg maar een half jaartje.
pi_27225416
Zorg dat je in ieder geval drie gezonde maaltijden per dag binnenkrijgt,
dan voorkom je veel eetbuien.
(maar ik ben zelf ook weer in een eetprobleem fase beland, niet de eerste, maar wel vervelend)
pi_27225421
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:30 schreef schapeFOKker het volgende:
Die balans tussen eten en bewegen is op zich goed. En ik eet ook een goed ontbijt meestal enzo, dat is mijn probleem niet echt.
Mn probleem zijn echt die eetbuien en het kotsen.
Maandag begint mn nieuwe poging( de 100ste) :\
morgen is namelijk verjaardag en dan ga ik me neit inhouden en vandaag ben ik toch al helemaal mis gegaan. Ik hoop echt dat het vanaf maandag lukt want iedere keer dat het mislukt levert het een enorme deuk op in mn zelfvertrouwen in het lijnen.
Hoe vaker het misgaat hoe zwakker ik me voel. gaat het een tijd goed dan voel ik me super en vind ik het ook heel makkelijk.
Hoezo, de balans is goed?! Je eet 1000 calorieen, daar heeft je lichaam nieteens genoeg aan om alle functies op peil te houden. Verder ben je te mager.

Ook heb je zelfvertrouwen aan eten/gewicht gekoppeld. Da's ook niet oké.
pi_27225451
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:31 schreef Wolkje het volgende:
Zorg dat je in ieder geval drie gezonde maaltijden per dag binnenkrijgt,
dan voorkom je veel eetbuien.
(maar ik ben zelf ook weer in een eetprobleem fase beland, niet de eerste, maar wel vervelend)
Drie maaltijden, plús drie tussendoortjes.
pi_27225497
zelfvertrouwen IN HET LIJNEN schreef ik.
Hoe zie jij of ik te mager ben? Ik ben best smal gebouwd, neit mager. Ik heb geen uitstekende botten ik heb nog genoeg(teveel) vet.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:33:52 #26
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27225499
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:31 schreef schapeFOKker het volgende:
Niet zo lang. Ik ben sinds januari begonnen met lijnen en ook meteen met overgeven. Daarvoor heb ik ook een paar pogingen gedaan wat kiloos kwijt te raken maar neit zo serieus. wel ook met een paar keer overgeven.
Wat was de aanleiding? Vond je jezelf echt te dik (iets wat je helemaal niet bent... je bent iig niet te zwaar) of zitten er meer dingen achter?
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
pi_27225502
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:32 schreef Toeps het volgende:

[..]

Drie maaltijden, plús drie tussendoortjes.
Dat hoeft nog niet eens perse, maar drie goede vullende maaltijden is wel een must.
En gezonde tussendoortjes als een appel ofzo, dat is natuurlijk ook heel goed.
pi_27225525
Ik eet gemiddeld zo'n 4/5x per dag.

[ Bericht 86% gewijzigd door Sc0rPi0n op 21-05-2005 20:37:22 ]
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:34:43 #29
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27225531
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef schapeFOKker het volgende:
zelfvertrouwen IN HET LIJNEN schreef ik.
Hoe zie jij of ik te mager ben? Ik ben best smal gebouwd, neit mager. Ik heb geen uitstekende botten ik heb nog genoeg(teveel) vet.
En dat zou ik zo houden als ik jou was.
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
pi_27225569
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Dat hoeft nog niet eens perse, maar drie goede vullende maaltijden is wel een must.
En gezonde tussendoortjes als een appel ofzo, dat is natuurlijk ook heel goed.
Niet alleen een appel, ook in de ochtend, middag en avond een liga, biskwietje, of iets dergelijks. Anders eet je al gauw te weinig. Verder houdt zo'n tussendoortje je suikerspiegel op peil.
pi_27225573
Lijnen zuigt, het is normaal als je zondigt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27225582
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:34 schreef schapeFOKker het volgende:

[..]

We weten nu wel dat je niet grappig bent hoor

Ik eet gemiddeld zo'n 4/5x per dag.
Dat lijkt me prima, 4/5 keer per dag.
Maar dan niet alleen yogurtjes en fruitjes he?
Dat vult niet echt.
pi_27225619
beter kan je gewoon 3 maaltijden eten + tussendoortjes. Of je smeert een boterham van de lunch uit naar de thee ofzo.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27225629
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef schapeFOKker het volgende:

Ja, zo zie jij het. Mensen met anorexia van 40 kilo vinden ook niet dat ze te mager zijn. Maar ik heb je BMI uitgerekend, en je zit op 18 punt nogwat. Het voedingscentrum houdt 18,5 als minimum aan, maar veel eetstoornisklinieken 20. En dan ben je nog heel mager.
pi_27225656
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:35 schreef krakkemieke het volgende:
Lijnen zuigt, het is normaal als je zondigt.
Ik noem het niet eens zondigen. Het is normaal om af en toe een gebakje, chocolaatje of weet ik wat te eten. Daar kom je niet meteen kilo's van aan hoor.
pi_27225702
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef Little_Angel het volgende:

[..]

Wat was de aanleiding? Vond je jezelf echt te dik (iets wat je helemaal niet bent... je bent iig niet te zwaar) of zitten er meer dingen achter?
Ik was aangekomen door de pil, dat wou ik er gewoon af hebben. ong 5 kilo. maar ik vond me nog een beetje te dik dus ik wil nog zo''n 2/3 kilo kwijt. Nouja... vooral strakker worden dus ik probeer ook meer te sporten.

Of er meer achter zit.. ik heb heel erg last van de hormonen van de pil, ik weet niet of ik het depressief kan noemen. weer zoiets, ben ik nu depressief of gewoon ongelukkig?
Mijn emoties zijn afgevlakt en met soms heel erge pieken naar beneden, zo erg dat ik soms de hele dag in bed lig en ik heb nooit meer zin om wat te doen. In mn hoofd zeg ik dat ik dood wil maar als ik nadenk wil dat helemaal niet ik heb namelijk alles wat ik wil.
Toch voel ik me heel ongelukkig, alsof er een zwarte wolk boven me hangt.
Dit zorgt er misschien voor dat ik snel de hoop opgeef en toegeef aan eten.

Ik ben sinds vandaag met de pil gestopt en verwacht dat het veel beter zal gaan. (ben al eens een maand gestopt en er ging een wereld voor me open)
pi_27225707
Ik heb de reacties van Xebro verwijderd en alle ander offtopic reacties.
♥ K, N, R en F ♥
pi_27225763
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:35 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Dat lijkt me prima, 4/5 keer per dag.
Maar dan niet alleen yogurtjes en fruitjes he?
Dat vult niet echt.
Ik eet smorgens meestal 2 boterhammen, in de tijd dat ik niet lijnde ontbijte ik niet of maar met 1 boterham. Toen at ik vooral veel snoep, nu eet ik in feite meer, alleen minder snoep.
pi_27225807
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:41 schreef schapeFOKker het volgende:

[..]

Ik eet smorgens meestal 2 boterhammen, in de tijd dat ik niet lijnde ontbijte ik niet of maar met 1 boterham. Toen at ik vooral veel snoep, nu eet ik in feite meer, alleen minder snoep.
Die verandering is wel goed.
Eten en is goed voor je, snoepen is voor erbij.
pi_27225844
Ik eet echt genoeg, niet veel calorieen doordat ik weinig aardappels eet(een halve maar das mn hele leven al ik houd niet van aardappels) geen jus, weinig vet vlees etc. Ik haal mn voedingstoffen gewoon uit veel groente en fruit, bruine boterhammen, eieren enzo.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:43:32 #41
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27225862
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:39 schreef schapeFOKker het volgende:

[..]

Ik was aangekomen door de pil, dat wou ik er gewoon af hebben. ong 5 kilo. maar ik vond me nog een beetje te dik dus ik wil nog zo''n 2/3 kilo kwijt. Nouja... vooral strakker worden dus ik probeer ook meer te sporten.

Of er meer achter zit.. ik heb heel erg last van de hormonen van de pil, ik weet niet of ik het depressief kan noemen. weer zoiets, ben ik nu depressief of gewoon ongelukkig?
Mijn emoties zijn afgevlakt en met soms heel erge pieken naar beneden, zo erg dat ik soms de hele dag in bed lig en ik heb nooit meer zin om wat te doen. In mn hoofd zeg ik dat ik dood wil maar als ik nadenk wil dat helemaal niet ik heb namelijk alles wat ik wil.
Toch voel ik me heel ongelukkig, alsof er een zwarte wolk boven me hangt.
Dit zorgt er misschien voor dat ik snel de hoop opgeef en toegeef aan eten.

Ik ben sinds vandaag met de pil gestopt en verwacht dat het veel beter zal gaan. (ben al eens een maand gestopt en er ging een wereld voor me open)
Veel mensen eten of eten juist niet als ze niet zo goed in hun vel zitten.
Ik denk dan ook dat je eigenlijk moet kijken naar hoe je die grijze wolk boven je hoofd weg krijgt (wellicht met een psycholoog erbij). Dit is iig niet gezond of verstandig, en ik vind dat je nu niet nog meer moet afvallen, maar het probleem zelf moet aanpakken en het afvallen laten voor wat het is (en ja, dat is moeilijk).
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
pi_27225877
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:43 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik eet echt genoeg, niet veel calorieen doordat ik weinig aardappels eet(een halve maar das mn hele leven al ik houd niet van aardappels) geen jus, weinig vet vlees etc. Ik haal mn voedingstoffen gewoon uit veel groente en fruit, bruine boterhammen, eieren enzo.
Je eet níet genoeg met 1000 calorieën schat. Wat je ook zegt.
pi_27225880
nouja, ik ook.

Maar het lijkt me gezond om te stoppen met overgeven.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:45:09 #44
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27225919
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:44 schreef Toeps het volgende:

[..]

Idd, je lichaam heeft gewoon meer nodig. Ook al ben je nog zo mager, doe je niet veel en verzin je er weet ik hoeveel smoesjes voor.
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
pi_27226076
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:32 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hoezo, de balans is goed?! Je eet 1000 calorieen, daar heeft je lichaam nieteens genoeg aan om alle functies op peil te houden. Verder ben je te mager.

Ook heb je zelfvertrouwen aan eten/gewicht gekoppeld. Da's ook niet oké.
54 kilo bij 1.70 kan best, hoor, is niet te mager, perse, ligt helemaal aan je bouw

maar dat ze hulp nodig heeft is duidelijk, puur voor het zo obsessief met eten bezig te zijn.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27226246
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:44 schreef Toeps het volgende:

[..]

pffffft dat is dus gewoon een streng dieet

http://www.thecolumn.org/how-many-calories-do-i-need.asp
pi_27226293
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:55 schreef milagro het volgende:

[..]

pffffft dat is dus gewoon een streng dieet

http://www.thecolumn.org/how-many-calories-do-i-need.asp
Een té streng dieet, ja. Gek hè, dat je dan eetbuien krijgt?
pi_27226305
Ik eet al tien jaar minder dan 1000 calorieen per dag.

Volgens mij heb ik ook een eetprobleem. Vandaag heb ik bijvoorbeeld alleen een appel op.
pi_27226356
Voor zover ik het kan zien aan de hand van wat je beschrijft heb je wel een eetstoornis. Ik denk ook wel dat je het zelf een beetje beseft anders had je dit niet gevraagd.

1000 kcal is veeeeelste weinig! Als iemand bij de dietist komt om af te vallen krijgt hij/zij dit nog geen eens voorgeschreven. Bij deze hoeveelheid kcal is het onmogelijk om alle vitamines en mineralen binnen te krijgen namelijk. Ik heb dezelfde lengte als jij hebt en ik krijg toch wel 2,5 keer zoveel kcal binnen als jij. En ik blijf netjes op gewicht, heb een BMI van 20/21. Als ik een keer wat weken meer sport/beweeg moet ik zelfs oppassen dat ik niet afval.
Ik zou je willen aanraden om hulp te zoeken. Iemand die je kan helpen hoe je gezond eet en wat een gezond gewicht is voor jou. En iemand die helpt de oorzaak van je eetstoornis/probleem helpt op te zoeken.

Je lichaam en geest hebben eten nodig! Je geest om ervan te genieten (dus niet om schuldig te voelen, dat is nooit nodig) en je lichaam om te functioneren.
pi_27226436
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:57 schreef Toeps het volgende:

[..]

Een té streng dieet, ja. Gek hè, dat je dan eetbuien krijgt?
als je weinig beweging hebt en 38 kilo weegt, heb je 1050 cal per dag nodig

ik zit op 1786 als ik actief doe en op 1531 als ik geen reet doe
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:01:48 #51
107445 Jajong
Hadouken!
pi_27226468
Reageer ontopic of reageer niet

[ Bericht 94% gewijzigd door Sc0rPi0n op 21-05-2005 21:22:51 ]
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_27226512
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:15 schreef schapeFOKker het volgende:

Nee ik ben niet dik(54 kg en 1.70m) maar toch als ik in de spiegel mn buik die denk ik wat een dikke buik en ik vind ook dat er wel wat van mn benen armen en kont af mag.
Lelijk ben ik ook niet
hallo, ik ben 1.63 met hetzelfde gewicht, en daar is niks te veel aan hoor... jij kunt onmogelijk te dik zijn. Je hebt echt een probleem, dus zoek hulp!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_27226737
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:01 schreef milagro het volgende:

[..]

als je weinig beweging hebt en 38 kilo weegt, heb je 1050 cal per dag nodig

ik zit op 1786 als ik actief doe en op 1531 als ik geen reet doe
Grappig dingetje. Maar waarom willen ze je lengte niet weten? Lijkt me wel relevant? Anywas, als ik helemaal niks doe, heb ik al meer dan 2000 nodig. Met mijn matig actieve levensstijl zit ik aan de 2200 ongeveer. Ik denk dat dat ook wel klopt met wat ik eet.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:13:19 #54
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_27226894
weg

[ Bericht 97% gewijzigd door Sc0rPi0n op 21-05-2005 21:23:14 ]
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_27226975
weg

[ Bericht 92% gewijzigd door Sc0rPi0n op 21-05-2005 21:23:25 ]
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27227065
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:09 schreef Toeps het volgende:

[..]

Grappig dingetje. Maar waarom willen ze je lengte niet weten? Lijkt me wel relevant? Anywas, als ik helemaal niks doe, heb ik al meer dan 2000 nodig. Met mijn matig actieve levensstijl zit ik aan de 2200 ongeveer. Ik denk dat dat ook wel klopt met wat ik eet.
Ja idd, lengte, maar ms gaan ze er vanuit dat je een gezond gewicht BMI hebt al
Hier een met lengte en leeftijd, dan kan ik met een stuk minder alweer toe, zie ik

http://www.bmi-calculator(...)c-bmr-calculator.php
pi_27227942
als ik jou was zou ik hulp zoeken. Ik vind het niet gek dat je eetbuien krijgt met het aantal calorien dat je binnen krijgt...
Ga naar en psycholoog en laat je helpen, dit kan serieuze gevolgen hebben voor je lichaam, gezondheid, en niet te vergeten voor je metale toestand.

off-topic. Ik vind het vreselijk al die verhalen van meisjes die zichzelf te dik vinden terwijl ze dat helemaal niet zijn... ik heb een paar maanden geleden een van mijn beste vriendinnen verloren door anorexia. Ze begon ook zo, te weinig eten, dan vreten, totdat ze vond dat ze echt niet meer hoefde te eten, want ze was te dik (volgens zichzelf, het meisje woog toen 45 kilo bij een lente van 1.68)... Binnen 4 maanden was ze er niet meer. Toen ze stierf woog ze nog maar 30 kilo ofzo.. de hulp is voor haar te laat gekomen, want ze weigerde iedere hulp..
Bite me!
pi_27228120
Geen hoef geen berichten op hoeveel ik eet. Dus toen ik minder gezond at, maar wel veel meer snoepte kreeg ik wel genoeg vitamines binnen zeker De calorieen die ik eet, zijn wel GOEDE calorieen met veel vezels vitamines en mineralen.
1000 is zo weinig niet als je een paar kilo wil kwijt raken. of ik wat wil kwijtraken en me beter voel met wat minder kiloos is mijn eigen keuze
daar GAAT het hier niet om. Het gaat om hoe ik me erbij voel als ik teveel (1500 kcal of meer) eet en dat ik het kwijt raak door over te geven. Tuurlijk besef ik zelf wel dat het niet goed is.
daarom start ik dit topic. je zegt over jezelf niet snel dat je depressief bent of boulimia hebt, maar als ik erover nadenk dan weet ik dat ik het MISSCHIEN wel kan hebben?
Daarom start ik dit topic, kijken hoe jullie erover denken want tegen jezelf kijk je toch anders.

aub geen berichten meer over hoeveel/weinig ik eet want ik eet ongeveer net zoveel als mn zus en moeder we zijn allemaal geen grote eters. we zijn allemaal slank maar zeker niet mager en ik ben de enige die erop let wat ik eet.
pi_27228226
die eetbuien hebben weinig te maken met doordat ik volgens jullie zo weinig eet.
Zelf als ik vol zit(na het avondeten, dan eet ik gewoon zoveel als ik wil) krijg ik ze.
Niet omdat ik honger heb, maar gewoon zin om te eten.
Als ik nadenk heb ik zelf geen zin om te eten, maar het is meer een soort verslaving.
Moeilijk te begrijpen voor mensen die hetzelf niet hebben denk ik.

Net als mensen die zeggen dat ik vrolijk moet doen en het niet snappen dat dat niet gaat als ik niet lekker in mn vel zit
pi_27228358
quote:
1000 is zo weinig niet als je een paar kilo wil kwijt raken. of ik wat wil kwijtraken en me beter voel met wat minder kiloos is mijn eigen keuze
daar GAAT het hier niet om.
Daar gaat het dus WEL om.
Als er daar al geen kritiek op mag komen, dat jij vindt dat er nog wat af moet, met je 54 kilo bij 1m70 dan kan hier niet zo goed een slotje op.
Je moet dus niet WILLEN afvallen.
Ga sporten dan, wordt je strakker van, toon je slanker, maar weeg je wel meer ws (spieren) , is zeker geen probleem voor je dan? Of gaat het jou juist wel om dat gewicht?
pi_27228667
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:42 schreef schapeFOKker het volgende:
Geen hoef geen berichten op hoeveel ik eet. Dus toen ik minder gezond at, maar wel veel meer snoepte kreeg ik wel genoeg vitamines binnen zeker De calorieen die ik eet, zijn wel GOEDE calorieen met veel vezels vitamines en mineralen.
daar GAAT het hier niet om. Het gaat om hoe ik me erbij voel als ik teveel (1500 kcal of meer) eet en dat ik het kwijt raak door over te geven. Tuurlijk besef ik zelf wel dat het niet goed is.
daarom start ik dit topic. je zegt over jezelf niet snel dat je depressief bent of boulimia hebt, maar als ik erover nadenk dan weet ik dat ik het MISSCHIEN wel kan hebben?
Daarom start ik dit topic, kijken hoe jullie erover denken want tegen jezelf kijk je toch anders.

aub geen berichten meer over hoeveel/weinig ik eet want ik eet ongeveer net zoveel als mn zus en moeder we zijn allemaal geen grote eters. we zijn allemaal slank maar zeker niet mager en ik ben de enige die erop let wat ik eet.
Ik begrijp dat je het nu niet wilt toegeven, maar dit is dus een deel van je eetstoornis. Je hebt duidelijk een verstoord beeld over wat veel en weinig is. En wat je moeder en je buurman doet, dat maakt niks uit. Die steken hun vinger niet in hun keel.
pi_27228687
Ik sport al. en het gaat vooral om het strakker worden maar dat schiet niet op als ik zoveel blijf eten.
Ik zit ook op een ander forum waar veel mensen lijnen(naja.. ik noem het meer letten op wat ik eet) en die eten allemaal nog minder als mij!
pi_27228736
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:55 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik sport al. en het gaat vooral om het strakker worden maar dat schiet niet op als ik zoveel blijf eten.
Ik zit ook op een ander forum waar veel mensen lijnen(naja.. ik noem het meer letten op wat ik eet) en die eten allemaal nog minder als mij!
Welk ziek forum is dat dan?

Je eet NIET veel!
pi_27228794
als je lijnt IS boven de 1500 op een dag ook teveel.
Het liefst eet ik rond de 800, dan voel ik me top. bij 1200 voel me ook nog gewoon normaal, maar ga ik daarboven of eerder nog boven 1500, dan geef ik de moed op en krijg ik dus eetbuien en kotsen.
pi_27228806
Iedereen die in een therapiegroep begint (ik ook), verklaart iedereen daar voor gek. "Waaaat?! Zó veel eten?! Dat eet mijn vader nieteens!" Maar uiteindelijk eten ze het toch allemaal, en ze voelen zich later wel beter.
pi_27228839
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:58 schreef schapeFOKker het volgende:
Het liefst eet ik rond de 800, dan voel ik me top. bij 1200 voel me ook nog gewoon normaal, maar ga ik daarboven of eerder nog boven 1500, dan geef ik de moed op en krijg ik dus eetbuien en kotsen.
800, een hongerneger eet nog meer. 800 is nieteens genoeg om je lichaamsfuncties naar behoren te laten werken.
pi_27228876
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:55 schreef schapeFOKker het volgende:
als ik zoveel blijf eten.....

weet je wat, je hebt GEEN boulimia, je weegt idd teveel, er mag idd wel eenkilo of 4 vanaf, 800 cal per dag is meer dan voldoende voor een sportieve actieve jonge meid en kotsen is gewoon tof!

succes verder
pi_27228925
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:58 schreef schapeFOKker het volgende:

Ik let ook op wat ik eet, maar die getallen zeggen me werkelijk helemaal niks...
Zit je met een rekenmachine te rekenen aan hoeveel waarde je komt ofzo?
Zegt dat niet iets over jezelf?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_27229430
Mwa, beetje oppassen dat je geen autorexia krijgt (ja autorexia). Dan denk je dat je gezond bezig bent maar dat ben je dan niet. Klinkt verder niet al te ernstig.
pi_27229776
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:13 schreef Mastertje het volgende:
Mwa, beetje oppassen dat je geen autorexia krijgt (ja autorexia). Dan denk je dat je gezond bezig bent maar dat ben je dan niet. Klinkt verder niet al te ernstig.
Orthorexia.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:33:13 #71
111150 -Redhead-
SixSixSix!!!
pi_27230202
Dat je je verhaal hier neerzet is volkomen begrijpelijk. Maar als je je serieus afvraagt of je een eetprobleem hebt, moet je voor een antwoord naar de huisarts gaan. Die kan kijken wat er aan de hand is en je evt. verwijzen naar de instanties waar je moet zijn.

Je verhaal klinkt niet gezond, hoe je ermee bezig bent. Maar de huisarts is de aangewezen persoon om daarop de diagnostiseren....En eerlijk gezegd hoop ik dat je voor jezelf besluit om daar naartoe te gaan. Sterkte ermee!
Through twilight, darkness and moonrise
My scarlet tears will run
As stolen blood and whispered love
Of fantasies undone
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:35:14 #72
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27230269
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:55 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je het nu niet wilt toegeven, maar dit is dus een deel van je eetstoornis. Je hebt duidelijk een verstoord beeld over wat veel en weinig is. En wat je moeder en je buurman doet, dat maakt niks uit. Die steken hun vinger niet in hun keel.
Precies.
Mensen met een alcoholprobleem ontkennen het.
Mensen met een eetprobleem ook.
Hoe harder je ontkent, hoe meer je jezelf voor de gek houdt.
Maar ach, je gaat er toch pas iets aan doen als je dát doorhebt.
pi_27230599
Ocherm.... Ik heb nu maat 48.
Toen ik een leuke maat 40 had zei ik tegen m'n zus met maat 40: als ik jouw maat heb, koop ik zo'n leuk jurkje. M'n zus hield haar adem in en zei: maar je HEBT al die maat!
Soms zie je gewoon niet, wat je al hebt.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:50:55 #74
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27230808
Ik heb werkelijk NOOIT gebraakt en heb TOCH een boulimia stikker op mn voorhoofd geplakt gekregen. Een vriendin van mij heeft geen ondergewicht en is van de week begonnen met een anorexia-ziekenhuisopname.
Zij zit en ik zat toen ook heel hard te brullen precies wat jij nu doet: Ja, maar ik eet gezonde calorieen, en ik zit vol na elke maaltijd.

Als je 1000 -1500 cal eet per dag, en je zegt vol te zitten na elke maaltijd, en toch heb je 'onverklaarbaar' eetbuien dan is dat doodsimpel een seintje van je lichaam dat het HEEL ongelukkig is en PER DIRECT méér voedingstoffen nodig heeft! Ook al voel je geen honger, of heb je je maag zo laten krimpen dat je idd vol zit na een bord spinazie en een salade als lunch.
Nog even afgezien daarvan vind ik persoonlijk het echt enge van eetstoornissen vooral dat je je hele leven en je eigenwaarde op gaat hangen aan je calorie-inname en dat je je het kleinste naaktslakje van de wereld voelt als je een kwart mars op hebt. Alle negatieve gevoelens worden verstekrt en alle positieve dingen verdwijnen als sneeuw in een heteluchtoven.

Wat je er mee doet moet je zelf weten, daar kunnen wij je niks over vertellen, maar je bent echt heel ongezond bezig met eten meis! Doe voorzichtig met jezelf en als je een keer een zwak (sterk) moment hebt zoek dan zsm hulp, voordat t helemaal de mist in gaat. Meisjes van 1,70 horen geen 54 kilo te zijn en dan nog denken dat ze een buik hebben en moeten kotsen.
Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
pi_27230995
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:50 schreef Baka_neko het volgende:
Ik heb werkelijk NOOIT gebraakt en heb TOCH een boulimia stikker op mn voorhoofd geplakt gekregen. Een vriendin van mij heeft geen ondergewicht en is van de week begonnen met een anorexia-ziekenhuisopname.
Zij zit en ik zat toen ook heel hard te brullen precies wat jij nu doet: Ja, maar ik eet gezonde calorieen, en ik zit vol na elke maaltijd.

Als je 1000 -1500 cal eet per dag, en je zegt vol te zitten na elke maaltijd, en toch heb je 'onverklaarbaar' eetbuien dan is dat doodsimpel een seintje van je lichaam dat het HEEL ongelukkig is en PER DIRECT méér voedingstoffen nodig heeft! Ook al voel je geen honger, of heb je je maag zo laten krimpen dat je idd vol zit na een bord spinazie en een salade als lunch.
Nog even afgezien daarvan vind ik persoonlijk het echt enge van eetstoornissen vooral dat je je hele leven en je eigenwaarde op gaat hangen aan je calorie-inname en dat je je het kleinste naaktslakje van de wereld voelt als je een kwart mars op hebt. Alle negatieve gevoelens worden verstekrt en alle positieve dingen verdwijnen als sneeuw in een heteluchtoven.

Wat je er mee doet moet je zelf weten, daar kunnen wij je niks over vertellen, maar je bent echt heel ongezond bezig met eten meis! Doe voorzichtig met jezelf en als je een keer een zwak (sterk) moment hebt zoek dan zsm hulp, voordat t helemaal de mist in gaat. Meisjes van 1,70 horen geen 54 kilo te zijn en dan nog denken dat ze een buik hebben en moeten kotsen.
Amen.

Ik ken genoeg mensen met boulimia die niet braken, en mensen met anorexia zonder ondergewicht. Het gaat om de gedachtes.
pi_27231032
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:50 schreef Baka_neko het volgende:
Een vriendin van mij heeft geen ondergewicht en is van de week begonnen met een anorexia-ziekenhuisopname.
Toch niet Hubba trouwens he?
pi_27231560
Ik eet 100% zeker meer dan jou, maar ik kots niet.
Dat kotsen zal wel psychologisch zijn, zoveel eten dat je ervan moet kotsen, da's haast onmogelijk

Dus hulp zoeken voor je psychologisch kotsprobleem
pi_27231812
Wederom offtopic verwijderd.
♥ K, N, R en F ♥
pi_27231855
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:01 schreef Jajong het volgende:
Reageer ontopic of reageer niet
dat deed-ie juist
hij gaf antwoord op de vraag in de TT
pi_27231871
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:38 schreef diabolotin het volgende:
als ik jou was zou ik hulp zoeken. Ik vind het niet gek dat je eetbuien krijgt met het aantal calorien dat je binnen krijgt...
Ga naar en psycholoog en laat je helpen, dit kan serieuze gevolgen hebben voor je lichaam, gezondheid, en niet te vergeten voor je metale toestand.

off-topic. Ik vind het vreselijk al die verhalen van meisjes die zichzelf te dik vinden terwijl ze dat helemaal niet zijn... ik heb een paar maanden geleden een van mijn beste vriendinnen verloren door anorexia. Ze begon ook zo, te weinig eten, dan vreten, totdat ze vond dat ze echt niet meer hoefde te eten, want ze was te dik (volgens zichzelf, het meisje woog toen 45 kilo bij een lente van 1.68)... Binnen 4 maanden was ze er niet meer. Toen ze stierf woog ze nog maar 30 kilo ofzo.. de hulp is voor haar te laat gekomen, want ze weigerde iedere hulp..
Mijn vorige opmerkingen zijn klote opmerkingen. Mijn exuses. Maar ik kan mij helemaal aansluiten aan de bovenstaande reactie. Als jij denkt dat je boulimia heb gaan dan in godsnaam hulp zoeken voordat het te laat is. Ga in ieder geval naar je huisarts!!!
  zondag 22 mei 2005 @ 08:45:55 #81
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27237719
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:57 schreef Toeps het volgende:

[..]

Toch niet Hubba trouwens he?
Nee! Gelukkig niet zeg. Die gaat dacht ik juist erg goed
  zondag 22 mei 2005 @ 09:23:06 #82
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_27237900
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:31 schreef schapeFOKker het volgende:
Je bent 1.70, en je weegt 57 kilo. Dan hoef je echt niet af te vallen hoor! En als je je stoort aan een buikje dan ga je gewoon elke ochtend crunches doen
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_27238987
je zit duidelijk in de ontkenningsfase... ik zou me bijna aansluiten bij de reactie van milagro hierboven...
je zit duidelijk in de ontkenningsfase en je wilt gewoon horen dat wij ook vinden dat je te dik bent zodat je je gerechtvaardigt voelt en kunt doorgaan met deze onzin!
ga naar een huisarts ofzo anders, als je echt een antwoord wil en als je echt wil weten of er iets aan de hand is.
Dat je meteen alle argumenten en commentaar van de mensen hier op dit forum van de hand wijst, ook al wijken ze maar het kleinste beetje van jouw mening af, loop je jezelf al keihard te verdedigen.

ZOEK HULP VOORDAT HET TE LAAT IS... en dit te laat zijn kan heel snel gaan
Bite me!
pi_27247070
Ow een vriendin van me heeft trouwens haar slokdarm kapot gekotst,
die gaf op een gegeven moment alleen nog maar bloed over.
Veel plezier ermee

Bovendien helpt het niet, Een groot deel van je voeding wordt in je mond al verteerd.
pi_27247598
Is ook lekker voor je tanden, dat kotsen. Krijg je van die junktandjes
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_27247860
edit (verkeerd topic )
Eva
pi_27248134
quote:
Op zondag 22 mei 2005 16:45 schreef rthls het volgende:
Is ook lekker voor je tanden, dat kotsen. Krijg je van die junktandjes
idd, maar vooral, zoals Wolkje zei al, voor je slokdarm funest
pi_27248214
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:07 schreef milagro het volgende:

[..]

idd, maar vooral, zoals Wolkje zei al, voor je slokdarm funest
ach, maar meestal denk je: dat overkomt mij niet.
Dan moet je vooral doorgaan en het zelf ondervinden misschien.
Ik zou het niet doen iig
pi_27248335
Die eetbuien als je wel genoeg gegeten hebt, krijg je trouwens waarschijnlijk doordat je structureel te weinig binnenkrijgt.
Dat hoeft nog niet eens op die bewuste dag te zijn dus.
pi_27248349
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:10 schreef Wolkje het volgende:

[..]

ach, maar meestal denk je: dat overkomt mij niet.
Dan moet je vooral doorgaan en het zelf ondervinden misschien.
Ik zou het niet doen iig
gelukkig heb ik een braakfobie, dus als zou ik boulimia willen, het is geen optie .
de enkele keer, eens in de 15 jaar of zo hoogstens, dat ik braaksel voel opkomen, slik ik het gewoon weer in
liever dat, dan kotsen
op zich wel handig, zou ik toch kunnen toegeven aan binge eating zonder daadwerkelijk meer te eten
pi_27248700
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:15 schreef milagro het volgende:
gelukkig heb ik een braakfobie, dus als zou ik boulimia willen, het is geen optie .
de enkele keer, eens in de 15 jaar of zo hoogstens, dat ik braaksel voel opkomen, slik ik het gewoon weer in
he getver
Heeft het een oorzaak, of heb je dat altijd al gehad?
pi_27249227
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:27 schreef Wolkje het volgende:

[..]

he getver
Heeft het een oorzaak, of heb je dat altijd al gehad?
oh het zal vast een oorzaak hebben, geen idee, ik ben er gewoon doodsbang voor
gelukkig ben ik zelden dusdanig misselijk dat ik moet braken, sinds mijn tiende of zo maar 2 keer gebeurd , dus eigenlijk slaat die fobie nergens op, of juist wel, omdat er zo weinig ervaring mee heb.

ik snap ook niet dat mensen een vinger in de keel kunnen steken als ze hun maag willen legen.
wel dapper, hoor, dat je het durft als je die verkeerd gevallen maaltijd kwijt wilt maar mij niet gezien, dan maar een draaiende maag en misselijk gevoel.

maar in het geval van boulimia is het natuurlijk alles behalve dapper, vooral erg onverstandig en ongezond, en heb je dus dringend hulp nodig.
  zondag 22 mei 2005 @ 17:50:27 #93
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27249302
Nee klinkt meer naar * anorexia nervosa *
Ik hoop dat je er gauw hulp voor zoekt/krijgt , sterkte ermee
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_27249429
er is meestal overlapping tussen anorexia en boulimia. vaak heb je voornamelijk het ene, maar ook kenmerken van het andere.
pi_27249550
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:50 schreef deedeetee het volgende:
Nee klinkt meer naar * anorexia nervosa *
Ik hoop dat je er gauw hulp voor zoekt/krijgt , sterkte ermee
bij anorexia eet je toch gewoon vooral niet?
probeer je eten zoveel mogelijk te vermijden, smokkel je ermee naar anderen toe, kauw je minutenlang op 1 hapje en doe je alsof je het doorslikt en zo, dat soort 'grappen'?

binge eating is toch vooral (alleen) een boulimia ding?
pi_27249688
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:58 schreef milagro het volgende:

bingen is idd een boulimia-kenmerk,
hoewel het ook wel voorkomt onder anorexia gevallen (door het chronische te weinig binnen krijgen krijg je vanzelf wel eetbuien.), in den beginne hoort het bij boulimia, daarom is het gemiddelde gewicht bij boulimiapatienten ook hoger dan bij anorexiapatienten, en zie je het minder snel aan iemand als diegene boulimia heeft..
  zondag 22 mei 2005 @ 18:14:14 #97
78780 deedeetee
pi_27249924
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:58 schreef milagro het volgende:

[..]

bij anorexia eet je toch gewoon vooral niet?
probeer je eten zoveel mogelijk te vermijden, smokkel je ermee naar anderen toe, kauw je minutenlang op 1 hapje en doe je alsof je het doorslikt en zo, dat soort 'grappen'?

Tsja ik heb er niet echt verstand van maar TS kinkt veel meer anorexia vind ik als ik naar de psychische kant * luister * Ik heb het misschien niet goed gelezen maar spontaan gaan overgeven is iets anders als opzettelijk overgeven opwekken. En gezien de manier waarop TS volhoudt genoeg en zélfs teveel te eten en vind dat ze helemaal niet mager is.....
Ze klinkt gewoon heel erg als een anorexia patiënt
  zondag 22 mei 2005 @ 18:17:10 #98
78780 deedeetee
pi_27249985
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:04 schreef Wolkje het volgende:

[..]

bingen is idd een boulimia-kenmerk,
hoewel het ook wel voorkomt onder anorexia gevallen (door het chronische te weinig binnen krijgen krijg je vanzelf wel eetbuien.),
Dat bedoel ik nou !! en je lichaam is daar nat. niet van gediend ( kan dat niet verdragen ) en gooit 't er spontaan weer uit.
pi_27250056
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:14 schreef deedeetee het volgende:
* Ik heb het misschien niet goed gelezen maar spontaan gaan overgeven is iets anders als opzettelijk overgeven opwekken. En gezien de manier waarop TS volhoudt genoeg en zélfs teveel te eten en vind dat ze helemaal niet mager is.....
Ts zegt dat ze gaat kotsen, dus niet dat ze spontaan moet overgeven.
En je andere punt hoort ook bij boulimia, niet alleen bij anorexia.
pi_27250122
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Tsja ik heb er niet echt verstand van maar TS kinkt veel meer anorexia vind ik als ik naar de psychische kant * luister * Ik heb het misschien niet goed gelezen maar spontaan gaan overgeven is iets anders als opzettelijk overgeven opwekken. En gezien de manier waarop TS volhoudt genoeg en zélfs teveel te eten en vind dat ze helemaal niet mager is.....
da's weer zo, ze geeft spontaan over, wekt het niet op idd.
dan zou je kunnen zeggen dat haar lichaam niet eens meer normaal eten kan verdragen, normale porties.

ik had een collegaatje vroeger, die zat dus gewoon maandenlang op musclepower shakes alleen, at 1 keer een blokje kaas op een kantoorborrel en dat kwam er dus vrijwel direct uit!
1 f*cking blokje kaas!
maar een probleem? welnee, dat had ze niet, dat zagen wij helemaal verkeerd en we moesten ons er gewoon niet mee bemoeien
  zondag 22 mei 2005 @ 18:27:50 #101
78780 deedeetee
pi_27250266
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:19 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Ts zegt dat ze gaat kotsen, dus niet dat ze spontaan moet overgeven.
dit is wat ze zegt in de OP
quote:
Meestal ga ik me dan volvreten en dan ga het het uitkotsen. Ik weet dat het slecht is maar het gaat vanzelf.
Het kan dus allebei.
quote:
En je andere punt hoort ook bij boulimia, niet alleen bij anorexia.
Kan best zijn zoals al gezegd : ik heb er niet veel verstand van. Lijkt me in feite niet echt nodig óók om er over in discussie te gaan , ze heeft gewoon dringend hulp nodig ivm haar eetstoornis.
pi_27250347
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:22 schreef milagro het volgende:
ik had een collegaatje vroeger, die zat dus gewoon maandenlang op musclepower shakes alleen, at 1 keer een blokje kaas op een kantoorborrel en dat kwam er dus vrijwel direct uit!
1 f*cking blokje kaas!
als je lichaam alleen maar vloeibaar spul gewend is, is een stukje kaas echt heel zwaar voor je maag.
quote:
maar een probleem? welnee, dat had ze niet, dat zagen wij helemaal verkeerd en we moesten ons er gewoon niet mee bemoeien
Kenmerk van eetstoornissen.

Misschien wel leuk om te vertellen.
Ik had een tijd geleden het idee dat een stukje komkommer op een dag en een fruityogurtje, toch echt meer dan genoeg was. En wat vond ik mezelf dik! Ondertussen was ik iedere dag zwak en kon ik soms nauwelijks meer lopen, maar dat had daar natuurlijk niks mee te maken.
Verder had ik het idee dat ik, als ik een paracetamol had genomen (tegen de hoofdpijn, duh) dat ik mezelf echt zag aankomen. Maar dan ook gelijk kilo's.
pi_27250357
Er bestaat ook zoiets als Nao
  zondag 22 mei 2005 @ 18:51:52 #104
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27250946
Mja de lijn tussen boulimia en anorexia is (in veel gevallen) gewoon ook heel dun, hoor. Ik denk dat de plakker "eetstoornis" in veel gevallen beter is dan OF anorexia OF boulimia, want eigenlijk is het gedachtenpatroon erachter hetzelfde alleen de een kotst zn eten uit en de ander eet structureel bijna niet.

Overigens bingen ook anorexia-patienten! Als je namelijk NIEt eet dan ben je dood in een dag of 40, en er zijn een hele hoop mensen die jaaaaren anorexia hebben. Dat betekend dus dat ze toch af en toe een gigantische vreetbui hebben (sub- of objectief) ander sterf je gewoon na een paar maanden niet of nouwelijks eten.

Overigens hoef je helemaal niet zo gek veel ondergewicht te hebben om toch echt heel ziek te zijn of dood te gaan aan een eetstoornis.

En sommige mensen kunnen kotsen zonder hun vinger in hun keel te steken. Vooral ervaren "kotsers".

Ik heb trouwens maar 2x in mijn hele leventje gebraakt, en heb net als Milagro een gigantische kotsvrees. Dacht altijd dat "ik toch nooit zomaar mn vinger in mn keel zou steken." Tot je dus kokhalzend boven de pleepot hangt. Zo erg kan je dus de weg kwijtraken en dat gaat eng snel als je eenmaal in je hoofd hebt zitten dat je te dik bent.

Denk ook niet dat ons commentaar hier veel zin heeft want beter worden moet je zelf willen voor meer dan 100%, maar we kunnen het in ieer geval proberen.
pi_27251061
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:51 schreef Baka_neko het volgende:

Overigens hoef je helemaal niet zo gek veel ondergewicht te hebben om toch echt heel ziek te zijn of dood te gaan aan een eetstoornis.
Inderdaad, denk maar aan Terri Schiavo. Braken > Verstoorde elektrolietenbalans > Hartstilstand. En de rest is bekend.
pi_27251336
Zit het verschil tussen anorexia en boulimia niet meer in het idee erachter? Bij anorexia is het toch vaak een uiting van frustratie, waarbij het niet eten dan gezien wordt als een manier om grip op je leven te krijgen, iets waar je invloed op hebt of goed in bent? Dat had ik zelf dus absoluut niet. Eerder het idee dat ik totaal geen grip had op mijn eigen lijf.

Maar goed, even OT: Je bent gewoon verkeerd bezig. Duizend kcal is te weinig, einde verhaal. Ja, dat is WEL relevant, want het is onderdeel van een verkeerd patroon. Nee, kotsen is niet normaal.

Voor wat betreft hoe je jezelf ziet: je zegt dat je niet dik bent maar wel te veel vet hebt, en dat komt nogal tegenstrijdig over. Maar je gewicht is zeker niet hoog, en dik kun je bij jouw lengte daarmee echt niet zijn. Misschien heb je een buikje of dikke billen, maar bedenk dan eens dat dat misschien wel gewoon bij je hoort. Je bent een vrouw, en het lichaam van vrouwen is er altijd op voorbereid dat het een kind moet kunnen baren, daarom heb je nu vet op je billen, heupen en buik. Dat hoort daar.

Als je denkt dat je problemen hebt met je gewicht, met je eetpatroon of wat dan ook, ga naar de huisarts en praat er daar eens over. Hij kan inschatten of je een eetstoornis hebt (al denk ik dat je eigenlijk wel al weet dat het zo is) en kan je doorverwijzen naar de juiste instanties zodat ze je kunnen helpen met je vreetbuien en het aanleren van een goed dieet.
Sanity is (not) statistical
pi_27251338
> schapefokker:

Ik heb (ook?) boulimia..
Ik kan zo niet zeggen of je boulimia hebt of niet. Maar een eetprobleem heb je in ieder geval wel,
je moet maar even kijken op de site van Sabn. En misschien hulp gaan zoeken...naar je huisarts..?
Zo ben ik toendertijd ook begonnen..
Als je vragen hebt mag je me mailen hoor!
I thought this day would never end...
pi_27280153
@angel20: hoe lang heb je al hulp? En boek je een beetje vooruitgang? Ik hoop voor je dat je beter wordt...
Bite me!
pi_27282730
eehm....ben vorig jaar september begonnen met deeltijd behandeling van 6 maanden.

DIe is nu dus af...toen paar weken nazorg gehad, maar zelf daarmee gestopt omdat ik was terug gevallen, en vond het geen zin meer hebben...:(

Nu ben ik bezig met intake bij het riagg..maar dan voor psychotherapie, dus niet zozeer eetstoornis gericht.
Tis dus een tijdje beter gegaan, toen ik in de deeltijd zat. Momenteel gaat t weer slechter
pi_27282801
ik hoop voor je dat je snel een behandeling vindt die bij je past. Ik weet dat goedbedoelde adviezen enzo niet helpen, dus die zal ik dan ook niet geven, maar ik hoop dat je de mooie dingen van het leven nog ziet, of anders snel weer kunt zien, en dat je hiervan af kunt komen.
Bite me!
pi_27283778
> diabolotin, thanx voor je reactie by the way, lief.
pi_27291381
We hebben trouwens al even niets van TS gehoord...ben benieuwd hoe dat komt.

Lijkt me best klote zo'n situatie, vooral de gedachtes die een rol spelen. Maar blijven denken dat je genoeg binnen krijgt met 1000 kalorieen omdat sporten anders geen zin heeft om strak te worden.
Las laatst nog een artikel van een onwijs strakke bodybuilder die naast hetgeen dat "wij als normaal mens eten" per dag anderhalve kilo vlees at om zich strak en droog te trainen. Zegt al iets over de kronkel in denkwijze dus.

Ts: ik hoop dat je niet reageert omdat je hulp aan het zoeken bent!

by the way, ik ken wel degelijk de grens van ongezond/ gezond eten. Ik viel 10 kilo af, werd strakker maar at nog steeds minstens 2200 kalorieen
  maandag 23 mei 2005 @ 22:45:36 #113
109947 funnie_me
buitengewoon grof teringwijf
pi_27291953
Gezeik allemaal van die vrouwen, ga gewoon eens eten, hoe moeilijk kan het zijn.

En dan ben je wat te dik, boeeeehooeeee.... man, de wereld vergaat, niemand die je nog aaaaardig en aaantreekkkulluk vindt.... Je ouders die je niet meer willen zien, je vriend die een slanker wijf uitzoekt.

Weet je wat het is? Praat jezelf maar lekker aan, want dan ben je lekker zielig, want je hebt een eeeeetstoooornis hoooorrrr....

Self-inflicted stupidity ja...

ga eens iets doen dat een beetje interessant is ofzo....
Why is it, that when I am trying to be funny, I never am, and when I'm trying to be not, everybody's laughing...
  maandag 23 mei 2005 @ 22:52:59 #114
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_27292260
Ik ben momenteel ook weer met mijn jaarlijkse bikini-dieet bezig. Wat voor mij (en waarschijnlijk in principe voor iedereen) het beste werkt is je eetpatroon aanpassen. Elke dag ontbijten en lunchen met twee (volkoren) boterhammen. Dieetella of zoiets dergelijks erop met magere kaas en light jam. Je verteringsstelsel werkende houden door rond 11 uur 's ochtends een paar worteltjes of een stukje komkommer te snaaien. Rond 4 uur 's middags een appel/kiwi/ander fruit zolang het maar geen banaan is. Dan matige hoeveelheid avondeten maar wel voldoende groente met een salade en rond 8 uur 's avonds en bakje magere yoghurt met wat fruit. Tussendoor alleen maar liters water, thee en koffie.

Dat zijn bij elkaar een heel gezond aantal calorieën maar je valt er zeker wel van af. Beetje actief erbij sporten en je bent zo 5 kilo lichter.

Het grootste probleem zit toch in je zelf accepteren. Zolang je dat niet doet kun je ook niet fatsoenlijk en gezond gaan afvallen. Alleen maar omdat er nu zo'n misselijk en verdraaid beeld bestaat van vrouwen die zonder al dat vlees aan de botten mooier gevonden worden door hun homofiele mode-ontwerpers. Brr! Walgelijk die magere bottezakjes zonder heupen en een kont en met van die vieze ingevallen gezichtjes. Ik kan er echt niet bij dat iemand er zo uit wil zien.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  maandag 23 mei 2005 @ 22:55:02 #115
109947 funnie_me
pi_27292340
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:52 schreef Electrocute het volgende:
Ik ben momenteel ook weer met mijn jaarlijkse bikini-dieet bezig. Wat voor mij (en waarschijnlijk in principe voor iedereen) het beste werkt is je eetpatroon aanpassen. Elke dag ontbijten en lunchen met twee (volkoren) boterhammen. Dieetella of zoiets dergelijks erop met magere kaas en light jam. Je verteringsstelsel werkende houden door rond 11 uur 's ochtends een paar worteltjes of een stukje komkommer te snaaien. Rond 4 uur 's middags een appel/kiwi/ander fruit zolang het maar geen banaan is. Dan matige hoeveelheid avondeten maar wel voldoende groente met een salade en rond 8 uur 's avonds en bakje magere yoghurt met wat fruit. Tussendoor alleen maar liters water, thee en koffie.

Dat zijn bij elkaar een heel gezond aantal calorieën maar je valt er zeker wel van af. Beetje actief erbij sporten en je bent zo 5 kilo lichter.

Het grootste probleem zit toch in je zelf accepteren. Zolang je dat niet doet kun je ook niet fatsoenlijk en gezond gaan afvallen. Alleen maar omdat er nu zo'n misselijk en verdraaid beeld bestaat van vrouwen die zonder al dat vlees aan de botten mooier gevonden worden door hun homofiele mode-ontwerpers. Brr! Walgelijk die magere bottezakjes zonder heupen en een kont en met van die vieze ingevallen gezichtjes. Ik kan er echt niet bij dat iemand er zo uit wil zien.
Met alle respect hoor, maar dat is een beeld dat je jezelf op LAAT dringen, zo lekker makkelijk, het ligt aan de media.... who the fuck wil er nou een vriend die alleen maar geinteresseerd in je is als je een latje bent....
Why is it, that when I am trying to be funny, I never am, and when I'm trying to be not, everybody's laughing...
pi_27292404
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:52 schreef Electrocute het volgende:

Geweldig advies aan iemand met boulimia. Not!
pi_27292457
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:45 schreef funnie_me het volgende:
Gezeik allemaal van die vrouwen, ga gewoon eens eten, hoe moeilijk kan het zijn.

En dan ben je wat te dik, boeeeehooeeee.... man, de wereld vergaat, niemand die je nog aaaaardig en aaantreekkkulluk vindt.... Je ouders die je niet meer willen zien, je vriend die een slanker wijf uitzoekt.

Weet je wat het is? Praat jezelf maar lekker aan, want dan ben je lekker zielig, want je hebt een eeeeetstoooornis hoooorrrr....

Self-inflicted stupidity ja...

ga eens iets doen dat een beetje interessant is ofzo....
Een eetstoornis komt niet doordat iemand graag dun wil zijn. Ja, zo uit het zich, maar er zit nog veel meer achter.
  maandag 23 mei 2005 @ 23:00:30 #118
109947 funnie_me
pi_27292558
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:57 schreef Toeps het volgende:

[..]

Een eetstoornis komt niet doordat iemand graag dun wil zijn. Ja, zo uit het zich, maar er zit nog veel meer achter.
Het is aandachttrekkerij, dat is wat het is. En het heeft dus zeker weinig te maken met of je dik of dun bent, maar ook weer wel, want ja, slank krijgt meer aandacht he...?

Je zelfwaarde halen uit hoe anderen je uiterlijk beoordelen is buitengewoon puberaal.
  maandag 23 mei 2005 @ 23:04:25 #119
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_27292718
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:55 schreef funnie_me het volgende:

[..]

Met alle respect hoor, maar dat is een beeld dat je jezelf op LAAT dringen, zo lekker makkelijk, het ligt aan de media.... who the fuck wil er nou een vriend die alleen maar geinteresseerd in je is als je een latje bent....
Dat zouden alle mensen met een eetstoornis zich nou eens moeten afvragen.

@ Toeps: Ik gaf geen advies aan het boulimia grietje. Ik reageerde op het calorieën verhaal.
  maandag 23 mei 2005 @ 23:09:33 #120
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_27292911
quote:
Op maandag 23 mei 2005 23:00 schreef funnie_me het volgende:

[..]

Het is aandachttrekkerij, dat is wat het is. En het heeft dus zeker weinig te maken met of je dik of dun bent, maar ook weer wel, want ja, slank krijgt meer aandacht he...?

Je zelfwaarde halen uit hoe anderen je uiterlijk beoordelen is buitengewoon puberaal.
Ik val in de zomermaanden graag wat af omdat ik me dan lekkerder in m'n vel voel zitten. Het is al erg genoeg dat ik elk jaar mijn spierwitte beentjes aan de buitenwereld tentoon moet stellen, dan kan ik ongewenste vetophopingen niet gebruiken . Uiteraard is dit er bij mij ook ingeslopen omdat ik er wel wat om geef wat anderen van mij vinden. Dat doet iedereen in zekere mate.

Hoe dan ook vind ik dat je wel gelijk hebt wat betreft zelfwaarde halen uit andermans meningen.
Als je met mensen omgaat die je bekritiseren om hoe je eruit ziet moet je eerst maar eens nieuwe vrienden gaan zoeken en daarna goed je best gaan doen om blij te zijn met wie je bent.
pi_27292948
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:56 schreef Toeps het volgende:

[..]

Geweldig advies aan iemand met boulimia. Not!
het is niet te weing ofzow hoor
pi_27293167
Boulimie is een ziekte.
Het is een geestelijke ziekte gebaseerd op angst
Verdiep je in jezelf.
Hoe kwam jij ten eerste instantie aan?
Kijk naar de echte reden ervoor.
Het kan van alles zijn.
Het is altijd gebaseerd door angst.
Je moet de juiste angst zoeken en onderzoeken en uit de wortel halen.
Anders zou je het altijd houden.
Je verandert niet. Je blijft altijd wie jij bent.
Je wisselt alleen van een trucje naar een ander
Veel succes.
Ment 2 B
pi_27298143
quote:

[..]

Aandachttrekkerij? Dus daarom houden zo veel mensen het angstvallig geheim? Puberaal? Dus daarom was ik met 20 de jongste in mijn behandelgroep, terwijl de oudste over de 40 was?

Ga je alsjeblieft eerst eens ergens in verdiepen voordat je zulke onzin uitkraamt!
pi_27298197
quote:
Op maandag 23 mei 2005 23:10 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

het is niet te weing ofzow hoor
Mensen met boulimia moeten normaal leren eten, en niet willen afvallen. Dat gedoe dat je geen bananen mag eten, en dat je aan de magere yoghurt moet, dat is géén goed advies voor iemand met een eetstoornis. Die moeten juist leren weer een mars te kunnen eten. Zonder hem weer uit te kotsen, zonder "het is toch al verpest" de hele gezinsverpakking marsen er achteraan te gooien. Normaal eten houdt in dat je ook af en toe eens patat eet, of een mars, of een lekker ijsje.
pi_27298366
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:44 schreef Toeps het volgende:

[..]

Mensen met boulimia moeten normaal leren eten, en niet willen afvallen. Dat gedoe dat je geen bananen mag eten, en dat je aan de magere yoghurt moet, dat is géén goed advies voor iemand met een eetstoornis. Die moeten juist leren weer een mars te kunnen eten. Zonder hem weer uit te kotsen, zonder "het is toch al verpest" de hele gezinsverpakking marsen er achteraan te gooien. Normaal eten houdt in dat je ook af en toe eens patat eet, of een mars, of een lekker ijsje.
Het probleem is dat ze niet normaal kunnen eten.
En als iemand met boulimia echt te dik is,mag ze best wel op dieet ofzow.
Maar dan een normaal dieet,en niet bijna de heel dag niks,of het er weer uitkotsen.
pi_27298592
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:55 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze niet normaal kunnen eten.
En als iemand met boulimia echt te dik is,mag ze best wel op dieet ofzow.
Maar dan een normaal dieet,en niet bijna de heel dag niks,of het er weer uitkotsen.
Want, jij hebt er verstand van? Iemand met boulimia op dieet zetten is zo ongeveer het stomste wat je kunt doen. Tevens is de TS absoluut niet te dik, dus ik hoop niet dat ze de tips gaat volgen.
Iemand met boulimia krijgt in therapie een eetlijst, met daarop 7 boterhammen, 3 tussendoortjes, fruit, melk, en een flink bord avondeten. Normaal gezond eten dus, waarvan je vanzelf op het gewicht komt dat bij je past.
pi_27298674
Veel belangrijker dan wat het gewicht is, is om voor iemand met een eetstoornis het gewicht dat bij haar past, ook te accepteren.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:35:27 #128
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27302819
quote:

[..]

Aandachttrekkerij?! Een van de kenmerken van een eetstoornis is JUIST dat je niet wil toegeven aan de rest van de wereld (en al helemaaaal niet aan jezelf) dat je WEL gewoon eet. Dat je vooral NIET regelmatig niks eet. wilde mijn psycholoog niks over mijn eetstoornis vertellen want ik dacht dat ik helemaal geen eetstoornis had,dat alleen echt magere mensjes met een berg trauma's van vroeger recht hadden op aandacht, en ik dat absoluut niet verdiende.
DAT is een eetstoornis. Denken dat je zo weinig waard bent, dat je figuur het enige is waarom mensen nog met je om willen gaan, want voor de rest ben je toch een lui vadsig stom waardeloos stuk verdriet.

Een eetstoornis komt niet voort uit aandachttrekkerij, maar (vaak) uit een enorm minderwaardigheidscomplex. Dat is niet puberaal, dat is gewoon in-en in triest, want niemand is zo waardeloos dat alleen de buitenkant een positieve eigenschap is.

Kijk als je je niet in kan leven in mensen die zichzelf halfdood hongeren, prima. Maar ga asjeblieft niet brullen dat het aandachttrekkerij is - het is een ziekte, en levensgevaarlijk ook nog.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:36:39 #129
109947 funnie_me
pi_27314896
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:40 schreef Toeps het volgende:

[..]

Aandachttrekkerij? Dus daarom houden zo veel mensen het angstvallig geheim? Puberaal? Dus daarom was ik met 20 de jongste in mijn behandelgroep, terwijl de oudste over de 40 was?

Ga je alsjeblieft eerst eens ergens in verdiepen voordat je zulke onzin uitkraamt!
Aandachttrekkerij ja, omdat die dozen denken dat als ze dus zijn wel aandacht zullen krijgen, en dan wel verdienen, hoezo dom? Natuurlijk hou je het angstvallig geheim, je weet ook wel dat je niet helemaal spoort... hallo... de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....

Puberaal ja, en dat is nogal triest als je in een leeftijd zit waarin je die tijd allang voorbij had moeten zijn. Maar slachtoffertje zijn, is nou eenmaal fijn... is het niet? arme ik, met mijn eetstoornis, die ik niet heb hoooor....
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:42:53 #130
109947 funnie_me
pi_27315081
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:35 schreef Baka_neko het volgende:

[..]

Aandachttrekkerij?! Een van de kenmerken van een eetstoornis is JUIST dat je niet wil toegeven aan de rest van de wereld (en al helemaaaal niet aan jezelf) dat je WEL gewoon eet. Dat je vooral NIET regelmatig niks eet. wilde mijn psycholoog niks over mijn eetstoornis vertellen want ik dacht dat ik helemaal geen eetstoornis had,dat alleen echt magere mensjes met een berg trauma's van vroeger recht hadden op aandacht, en ik dat absoluut niet verdiende.
DAT is een eetstoornis. Denken dat je zo weinig waard bent, dat je figuur het enige is waarom mensen nog met je om willen gaan, want voor de rest ben je toch een lui vadsig stom waardeloos stuk verdriet.

Een eetstoornis komt niet voort uit aandachttrekkerij, maar (vaak) uit een enorm minderwaardigheidscomplex. Dat is niet puberaal, dat is gewoon in-en in triest, want niemand is zo waardeloos dat alleen de buitenkant een positieve eigenschap is.

Kijk als je je niet in kan leven in mensen die zichzelf halfdood hongeren, prima. Maar ga asjeblieft niet brullen dat het aandachttrekkerij is - het is een ziekte, en levensgevaarlijk ook nog.
Aangezien ik op bovenste helft al gereageerd heb, ga ik dat niet nog een keer doen.

Dat minderwaardigheidscomplex is inderdaad een ziekte ja, een zelfopgelegde en veroorzaakte ziekte. Gosjie. Slachtoffers van de wereld he? Voor wie geen verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn eigen daden, leven en omstandigheden is het natuurlijk een geweldige uitkomst, de hele wereld is tegen je! Arme jij... Dat is inderdaad triest, en daarnaast ook bijzonder puberaal.

Nou, ik zou me heel graag in de zichzelf uithongerende mens willen inleven hoor, wetende dat er mensen zijn die tegen hun wil doodhongeren, maar ergens lukt me dat niet nee....
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:43:39 #131
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27315095
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:36 schreef funnie_me het volgende:

[..]

Aandachttrekkerij ja, omdat die dozen denken dat als ze dus zijn wel aandacht zullen krijgen, en dan wel verdienen, hoezo dom? Natuurlijk hou je het angstvallig geheim, je weet ook wel dat je niet helemaal spoort... hallo... de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....

Puberaal ja, en dat is nogal triest als je in een leeftijd zit waarin je die tijd allang voorbij had moeten zijn. Maar slachtoffertje zijn, is nou eenmaal fijn... is het niet? arme ik, met mijn eetstoornis, die ik niet heb hoooor....

Nog nooit een smile zo toepasselijk gevonden.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:44:41 #132
109947 funnie_me
pi_27315126
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:43 schreef Baka_neko het volgende:

[..]

pi_27315588
quote:

[..]

En nou moet je even heel snel je arrogante en vreselijk domme bekkie houden, over dingen waar je niks vanaf weet!

Verder vraag ik me af hoe het met jouw zelfbeeld gesteld is, als je het nodig vindt mensen die je helemaal niet kent, en waarvan heel medisch Nederland vindt dat ze een ziekte hebben, af te zeiken. Voel je je dan beter of zo?
pi_27315631
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:42 schreef funnie_me het volgende:

[..]

Aangezien ik op bovenste helft al gereageerd heb, ga ik dat niet nog een keer doen.

Dat minderwaardigheidscomplex is inderdaad een ziekte ja, een zelfopgelegde en veroorzaakte ziekte. Gosjie. Slachtoffers van de wereld he? Voor wie geen verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn eigen daden, leven en omstandigheden is het natuurlijk een geweldige uitkomst, de hele wereld is tegen je! Arme jij... Dat is inderdaad triest, en daarnaast ook bijzonder puberaal.

Nou, ik zou me heel graag in de zichzelf uithongerende mens willen inleven hoor, wetende dat er mensen zijn die tegen hun wil doodhongeren, maar ergens lukt me dat niet nee....
De enige die hier puberaal doet, ben jij.

Maar goed, gelukkig zijn er nog psychologen, artsen en andere deskundigen die wél weten hoe het zit.
pi_27316014
Ik heb een vriendin waarvan haar zusje anorexia heeft. Ik heb er niet veel verstand van, alleen maar dat wat zij me verteld heeft.

Maar het idee dat ik erbij krijg is dat het een soort van verslaving is, maar dan aan lijnen, en mager zijn. Het begint onschuldig met een lijnpoging, maar daarna wordt het steeds fanatieker, tot die meiden totaal geen realistisch beeld meer hebben van zichzelf. Het komt op mij over als een soort van aan je getrokken worden van twee kanten. Aan de ene kant de druk om aan een bepaald ideaalbeeld te voldoen, en aan de andere kant mensen die je constant onder druk proberen te zetten om je van het lijnen af te houden. Daardoor lijken die meiden (iig dat zusje van die vriendin van mij) zich steeds meer te gaan isoleren, en zich ook eenzaam te voelen.

Dat heeft dus niks te maken met puberaal gedrag, als je het mij vraagt.

Ik bedoel, veel mensen roken, en zijn daar aan verslaafd geraakt, vaak door druk van een groep. Die mensen noem je toch ook niet puberaal, of verwijt je toch ook niet een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel? En dan is roken nog niet eens een ziekte....
  dinsdag 24 mei 2005 @ 18:20:40 #136
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27316097
quote:

[..]
de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....
Ja, daarom is bouimia ook een ziekte, slimme ....
pi_27316198
@djenneke: Dat gevoel om het nooit goed (genoeg) te doen, dat komt mij heel bekend voor. Bij mij kwam dat voort uit het verleden. Mijn ouders zijn gescheiden en ik wilde altijd beiden gelukkig maken. Mijn vader en moeder haatten elkaar, dus het was heel moeilijk om het voor beiden goed te doen. Op de middelbare school werd ik gepest, daar was ik ook niet goed. Op een gegeven moment ontdek je voor jezelf een uitvlucht, uit de stress. Dat kan snoepen zijn, of juist niet-eten. Of een combinatie van beiden.
pi_27316454
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:23 schreef Toeps het volgende:
@djenneke: Dat gevoel om het nooit goed (genoeg) te doen, dat komt mij heel bekend voor. Bij mij kwam dat voort uit het verleden. Mijn ouders zijn gescheiden en ik wilde altijd beiden gelukkig maken. Mijn vader en moeder haatten elkaar, dus het was heel moeilijk om het voor beiden goed te doen. Op de middelbare school werd ik gepest, daar was ik ook niet goed. Op een gegeven moment ontdek je voor jezelf een uitvlucht, uit de stress. Dat kan snoepen zijn, of juist niet-eten. Of een combinatie van beiden.
Daarom vind ik het ook zo veel op een verslaving lijken, een uitvlucht zoeken in iets dat van jou alleen is, zeg maar.... Maar ik weet niet of je dat wel zo mag noemen... Dat zusje heeft ook in een kliniek gezeten (lijkt net een afkick-kliniek eigenlijk). En het gaat gelukkig al wel beter met haar, maar soms heeft ze ook terugvallen (ook al net als bij verslavingen, nu ik er bij stil sta)...

De redenen voor een verminderd zelfbeeld liggen meestal in persoonlijke situaties denk ik (bij dat zusje was dat ook zo), gebroken families, niet leuk of goed op school, gepest worden. Dat zijn de dingen die een mens onzeker maken. Dara hoef je niet puberaal of puber voor te zijn. Dat kan bij iedereen, ligt maar aan de situatie. Iedereen heeft zijn eigen manieren om daar mee om te gaan. Anorexia is alleen wel een hele slechte, en moeilijk om uit te komen. Daarom bij deze Toeps:

Respect!
pi_27316590
Ja, het is een soort verslaving. Ik denk dat er veel meer vrouwen dan mannen met een eetstoornis zijn, omdat mannen eerder aan de drank, drugs of gokautomaten gaan.

Ik ben nu al vanaf februari/maart beter, maar ik moet inderdaad blijven uitkijken voor terugvallen. Als ik me rot voel koop ik soms nog wel een zak drop (en die gaat dan ook in één keer op) maar daar blijft het dan bij. Zo iets gebeurt eens per drie weken of zo, en dan ga ik even voor mezelf na wat nou de reden was, en dan ga ik díe aanpakken. Een echte terugval heb ik nog niet gehad.

Thanks.
pi_27316606
Ik heb net een glas whiskey op, wat volgens mij al 1000 kcal bevat
  dinsdag 24 mei 2005 @ 18:40:28 #141
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27316746
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef KonnieKipke het volgende:
"*hik* ... Hallo ... *burp* DOKTER! ... mag ik weg uit deze .. *hik* ... kliniek? Volgens mij ben ik namelijk geen alcoholist ... *burp* ... maar heb ik gewoon een eetprobleem."

dinsdag 24 mei 2005 @ 19:28:30 #142
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27318189
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef KonnieKipke het volgende:
Moet het wel een heeeeeeeeeel groot glas zijn..... 1 gram vet bestaat uit zo'n 9 calorieen, 1 gram eiwit of koolhydraat is 4 calorieen.

Als je dan an de duizend wil zitten komt dat overeen met meer dan honderd gram roomboter....

Daar zou ik ook BURP van gaan zeggen.

Maar je verbrand eerst alcohol en dan pas de rest van je geconsumeerde troep, misschien tellen ze dat mee... of ben ik het calorie-tellen verleerd, kan ook.

Ahem. Offtopic. excuus.

Wat ook zo funest is aan een eetstoornis, tenminse, dat vond en vind ik, is dat je op een gegeven moment echt geloofd dat als je niks verbrand met beweging, je ook niks hoeft te consumeren 'want je verbrand niks' en! Als je toch gewoon wilt gaan eten, je van de omslag gewoon niet meer WEET wat normaal is. Is dat, a la weight watchers, zo'n 1200 cal? Is dat 2500? Of alles ertussenin?
En vooral als je als doelstelling max 1000 had per dag, en je ineens 2200 wil gaan eten, nou, dan schrik je je het apelazerus hoor. Want als je je bij 1000 al dik voelt... Je zit gewoon af en toe helemaal vast in je foute redenaties.

Wat dat betreft ben ik wel jaloers op je, Toeps "Toeps" Hihihi dat ze jou hebben afgericht en geleerd wat nou wel normaal is.
pi_27318306
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef Toeps het volgende:
Ja, het is een soort verslaving. Ik denk dat er veel meer vrouwen dan mannen met een eetstoornis zijn, omdat mannen eerder aan de drank, drugs of gokautomaten gaan.
Het komt denk ik ook doordat het slankheidsideaal voor vrouwen meer impact heeft dan voor mannen, en vrouwen er meer waarde aan hechten om slank te zijn.
pi_27318610
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:28 schreef Baka_neko het volgende:

Wat dat betreft ben ik wel jaloers op je, Toeps "Toeps" Hihihi dat ze jou hebben afgericht en geleerd wat nou wel normaal is.
Afgericht, haha.

Ik heb trouwens niet alles van ze overgenomen hoor, met hun "3 glazen melk per dag is gezond" kunnen ze toch mooi de boom in.
pi_27319339
Toeps, heb jij niet dat je merkt dat je toch kwetsbaar bent voor het idee dat je te dik zou zijn?
Ik merk dat bij mezelf. Over het algemeen gaat het weer erg goed, maar ik ben wel een stukje kwetsbaarder gebleven voor het 'je dik voelen', vooral als iemand in mijn directe omgeving een opmerking maakt: je bent aangekomen, of je bent dikker geworden, merk ik dat toch bij mezelf.

Ik heb zelf wel therapie gehad, maar niet speciaal gericht op mijn eetstoornis destijds.
pi_27319583
Ja, soms. Maar dat is dan vaak direct gerelateerd aan een vervelende gebeurtenis. Dan voel ik me dik, ofwel: te veel.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:42:47 #147
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27323318
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:42 schreef Toeps het volgende:

[..]

Afgericht, haha.

Ik heb trouwens niet alles van ze overgenomen hoor, met hun "3 glazen melk per dag is gezond" kunnen ze toch mooi de boom in.
Ja, ach, dat zou ik ook doen (niet die melk dus). Ben geen baby-koe Maar over het algemeen hebben ze je toch wel aardig geleerd hoe en wat?
Me emesen doettet niet nou. helaas. We motten hoognodig even stevig bijkakelen
pi_27325133
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:05 schreef Toeps het volgende:

[..]

Want, jij hebt er verstand van? Iemand met boulimia op dieet zetten is zo ongeveer het stomste wat je kunt doen. Tevens is de TS absoluut niet te dik, dus ik hoop niet dat ze de tips gaat volgen.
Iemand met boulimia krijgt in therapie een eetlijst, met daarop 7 boterhammen, 3 tussendoortjes, fruit, melk, en een flink bord avondeten. Normaal gezond eten dus, waarvan je vanzelf op het gewicht komt dat bij je past.
Ik weet niet of ze dik is of niet,maar goed je hebt ook mensen met boulimia die wel te dik zijn hoor,dus die zouden dan wel wat mogen afvallen,als ze er last van hebben
pi_27325255
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:41 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze dik is of niet,maar goed je hebt ook mensen met boulimia die wel te dik zijn hoor,dus die zouden dan wel wat mogen afvallen,als ze er last van hebben
Mensen met boulimia kunnen niet gezond afvallen
En de meeste mensen met boulimia zijn ook helemaal niet te dik, en ts volgens mij al helemaal niet.
pi_27325321
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:45 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Mensen met boulimia kunnen niet gezond afvallen
En de meeste mensen met boulimia zijn ook helemaal niet te dik, en ts volgens mij al helemaal niet.
De meeste mensen ja.Maar iemand die voor de boulimia al overgewicht heeft,heeft wel een reden om af te vallen.En als ze niet gezond kunnen afvallen,kunnen ze ook niet meer normaal eten
pi_27325374
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:47 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

De meeste mensen ja.Maar iemand die voor de boulimia al overgewicht heeft,heeft wel een reden om af te vallen.En als ze niet gezond kunnen afvallen,kunnen ze ook niet meer normaal eten
Heb jij zelf weleens een eetstoornis gehad?

Als een eetstoornis-patient moet je eerst weer eens leren wat normaal eten is.
Afvallen daar kan je pas weer aan denken als het alweer een hele tijd goed gaat met je eetstoornis,
en dan nog moet je oppassen voor een nieuwe eetprobleem-fase.
pi_27325468
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:50 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Heb jij zelf weleens een eetstoornis gehad?

Als een eetstoornis-patient moet je eerst weer eens leren wat normaal eten is.
Afvallen daar kan je pas weer aan denken als het alweer een hele tijd goed gaat met je eetstoornis,
en dan nog moet je oppassen voor een nieuwe eetprobleem-fase.
Jah
pi_27325504
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:53 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Jah
ja, je hebt weleens een eetstoornis gehad? of ja op de rest van mijn post?
Ik volg je even niet.
pi_27325545
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:54 schreef Wolkje het volgende:

[..]

ja, je hebt weleens een eetstoornis gehad? of ja op de rest van mijn post?
Ik volg je even niet.
Jah en neej
pi_27325602
Nee, jij denkt dat een boulimia patient gewoon moet stoppen met braken/laxeren en wel gewoon op dieet moet blijven?
pi_27325650
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:57 schreef Wolkje het volgende:
Nee, jij denkt dat een boulimia patient gewoon moet stoppen met braken/laxeren en wel gewoon op dieet moet blijven?
Ja,waarom niet
Braken en laxeren is ongezond jah,maar overgewicht ook
pi_27325670
De meeste mensen met boulimia hebben helemaal geen overgewicht
pi_27325724
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:59 schreef Wolkje het volgende:
De meeste mensen met boulimia hebben helemaal geen overgewicht

Jajajaja de meeste
pi_27325752
Nou,kijk als iemand met een BMI van 24 wilt afvallen tot een bmi van 20 kan dat best hoor
pi_27325781
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:01 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Jajajaja de meeste
Wat had jij als ik vragen mag, anorexia of boulimia (voor zover je het echt kan scheiden)?
pi_27325823
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:03 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Wat had jij als ik vragen mag, anorexia of boulimia (voor zover je het echt kan scheiden)?
Ik heb eigenlijk nooit er hulp voor gehad.Dus heb ook geen diagnose gehad.Maar er was wel een periode waarin ik zwaar ondergewicht had.
pi_27325843
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nou,kijk als iemand met een BMI van 24 wilt afvallen tot een bmi van 20 kan dat best hoor
Ja, alleen iemand met een eetstoornis is ook niet tevreden als diegene dan op een BMI van 20 zit.
Het gaat om het beeld van het eigen lichaam dat niet klopt.
Als alles rationeel zou zijn, zouden mensen kunnen ophouden als ze echt dun zouden zijn, en dat is niet zo.
pi_27328361
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:01 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Jajajaja de meeste
Wat is daar grappig aan? Dat is zo hoor.

En verder kan iemand best afvallen van een BMI van 24 naar 20, maar níet als je boulimia hebt. Touwens, het is ook vrij nutteloos. 24 is een gezond gewicht, en waarschijnlijk iemands setpoint. Dan kun je je hele leven tegen je lichaam blijven vechten, of je kunt je energie steken ik het accepteren van die 24.
pi_27333598
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 07:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Wat is daar grappig aan? Dat is zo hoor.

En verder kan iemand best afvallen van een BMI van 24 naar 20, maar níet als je boulimia hebt. Touwens, het is ook vrij nutteloos. 24 is een gezond gewicht, en waarschijnlijk iemands setpoint. Dan kun je je hele leven tegen je lichaam blijven vechten, of je kunt je energie steken ik het accepteren van die 24.
Jajaja en iemand die een BMI van 30 heeft,is zeker ook zijn setpoint,dus die moet dat maar accepteren
pi_27334091
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Jajaja en iemand die een BMI van 30 heeft,is zeker ook zijn setpoint,dus die moet dat maar accepteren
Als dat zijn/haar setpoint is, lijkt me dat zeer verstandig ja.
pi_27334191
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:43 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Als dat zijn setpoint is, lijkt me dat zeer verstandig ja.
Jah en dan je hele leven zwaar ongelukkig omdat je zo dik bent,en dan de gezondsredenen nog...
pi_27334204
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Dat is wat oonwaarschijnlijker, maar dat zou ook kunnen. Maar een BMI tussen de 20 en de 25 is gezond voor 95% van de bevolking, dus het is nogal een zinloze bezigheid daaraan te gaan sleutelen.
pi_27334263
Een deel van hoe dik en zwaar je bent, is genetisch bepaald.
Daar kan je je wel je hele leven tegen verzetten, maar daar wordt je echt niet gelukig van.
Overigens zie ik in jouw denken nog steeds wel een stukje eetprobleem terug.
pi_27388044
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:42 schreef funnie_me het volgende:

Als je zulke enorme problemen hebt met de slechte voedselverdeling in de wereld, ga dan lekker naar Afrika om mee te helpen met het opbouwen van een goede infrastructuur in plaats van hier mensen met problemen waar je niets van weet af te gaan katten. Doe wat nuttigs, in plaats van anderen naar beneden trappen om je eigen wereldbeeld niet te hoeven veranderen en je eigen zelfvertrouwen wat op te krikken.
Sanity is (not) statistical
pi_27395363
Ze heeft al een tijdje niet van zich laten horen. Volgens mij vind ze het hier maar een rotplek waar mensen niet ja en amen knikken zoals op dat ander forum dat ze aanhaalde.

800 calorieen per dag mijn god zeg.
Als ik een half uurtje crosstrainer doe ben ik er makkelijk 400 tot 500 kwijt. Vraag me dan werkelijk af welke sport zij dan doet. Met een beetje fatsoenlijk sporten raak je makkelijk 500-1000 calorieen kwijt.

En het is inderdaad niet verwonderlijk dat je van die eetbuien hebt waarna je je zo kut voelt. Je lichaam krijgt structureel veel te weinig binnen en protesteert zo af en toe, en dat uit zich in een eetbui. Maar dit is al een aantal maal gezegd.

Ik zou zeggen... eet 2000 calorieen per dag.... train er 1000 vanaf per dag en dan zit je ook op de door jou zo begeerde 1000 calarieen per dag. Kheb geen idee of dit zo gezond is, maar tis in ieder geval gezonder dan de methode die jij gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')