De kenner spreekt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:09 schreef Xebrozius het volgende:
Heb je op bovensgestelde vragen "ja" geantwoord dan heb je boulimia.
Tja, wat is erg. Het komt vaak voor hoor. Maar als je jezelf erin herkent, en je realiseert je dat het wel eens een stoornis zou kunnen zijn, dan is dat best confronterend.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:00 schreef schapeFOKker het volgende:
Maar boulimia klinkt meteen zo erg, nee dat heb ik niet denk ik dan, maar ik denk ook dat kotsen niet bepaald normaal is eigenlijk.
Nou, hoog tijd om actie te ondernemen dame!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:11 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik eet op goede dagen meestal zon 800-1000 kcal, maar voel me beter als ik nog minder eet.
Omdat ik weet wat de gevolgen zijn van te weinig eten(trage stofwisseling enzo) probeer ik toch genoeg te eten. (dat is ong 1000 imo). Als ik dan veel teveel heb gegeten wil ik de volgende dag niks of zo min mogelijk eten door het schuldgevoel maar dat mislukt toch meestal.
De gedachte dat ik misschien boulimia heb kwam vooral omdat ik me slecht voel als ik teveel eet.
Als ik trek heb ik een snoepje dacht ik eerst nee daar wordt ik dik van. nu denk ik nee dan ga ik me kut voelen.
Ik zal eens op dat prikbord gaan kijken, bedankt voor de site!
Niet alles hoeft gezond te zijn, je mag ook af en toe gewoon een patatje met. Maar veel mensen met een eetstoornis hebben dat.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:19 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik ben redelijk met calorieen bezig, nu minder als eerst. meestal tel ik ze wel onbewust maar het gaat me vooral om dat het gezonde dingen zijn die ik eet.
Als het een paar dagen goed gaat denk ik dat het ook super gaat en dat ik een goed eetpatroon heb ontwikkeld maar als t even fout gaat ben ik meteen down.
en aub geen kinderachtige reacties hier in het topic. dat mannen kinderen blijven weten we al.
Hoezo, de balans is goed?! Je eet 1000 calorieen, daar heeft je lichaam nieteens genoeg aan om alle functies op peil te houden. Verder ben je te mager.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:30 schreef schapeFOKker het volgende:
Die balans tussen eten en bewegen is op zich goed. En ik eet ook een goed ontbijt meestal enzo, dat is mijn probleem niet echt.
Mn probleem zijn echt die eetbuien en het kotsen.
Maandag begint mn nieuwe poging( de 100ste) :\
morgen is namelijk verjaardag en dan ga ik me neit inhouden en vandaag ben ik toch al helemaal mis gegaan. Ik hoop echt dat het vanaf maandag lukt want iedere keer dat het mislukt levert het een enorme deuk op in mn zelfvertrouwen in het lijnen.
Hoe vaker het misgaat hoe zwakker ik me voel. gaat het een tijd goed dan voel ik me super en vind ik het ook heel makkelijk.
Drie maaltijden, plús drie tussendoortjes.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:31 schreef Wolkje het volgende:
Zorg dat je in ieder geval drie gezonde maaltijden per dag binnenkrijgt,
dan voorkom je veel eetbuien.
(maar ik ben zelf ook weer in een eetprobleem fase beland, niet de eerste, maar wel vervelend)
Wat was de aanleiding? Vond je jezelf echt te dik (iets wat je helemaal niet bent... je bent iig niet te zwaar) of zitten er meer dingen achter?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:31 schreef schapeFOKker het volgende:
Niet zo lang. Ik ben sinds januari begonnen met lijnen en ook meteen met overgeven. Daarvoor heb ik ook een paar pogingen gedaan wat kiloos kwijt te raken maar neit zo serieus. wel ook met een paar keer overgeven.
Zeg maar een half jaartje.
Dat hoeft nog niet eens perse, maar drie goede vullende maaltijden is wel een must.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:32 schreef Toeps het volgende:
[..]
Drie maaltijden, plús drie tussendoortjes.
En dat zou ik zo houden als ik jou was.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef schapeFOKker het volgende:
zelfvertrouwen IN HET LIJNEN schreef ik.
Hoe zie jij of ik te mager ben? Ik ben best smal gebouwd, neit mager. Ik heb geen uitstekende botten ik heb nog genoeg(teveel) vet.
Niet alleen een appel, ook in de ochtend, middag en avond een liga, biskwietje, of iets dergelijks. Anders eet je al gauw te weinig. Verder houdt zo'n tussendoortje je suikerspiegel op peil.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Dat hoeft nog niet eens perse, maar drie goede vullende maaltijden is wel een must.
En gezonde tussendoortjes als een appel ofzo, dat is natuurlijk ook heel goed.
Dat lijkt me prima, 4/5 keer per dag.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:34 schreef schapeFOKker het volgende:
[..]
We weten nu wel dat je niet grappig bent hoor![]()
Ik eet gemiddeld zo'n 4/5x per dag.
Ja, zo zie jij het. Mensen met anorexia van 40 kilo vinden ook niet dat ze te mager zijn. Maar ik heb je BMI uitgerekend, en je zit op 18 punt nogwat. Het voedingscentrum houdt 18,5 als minimum aan, maar veel eetstoornisklinieken 20. En dan ben je nog heel mager.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef schapeFOKker het volgende:
Hoe zie jij of ik te mager ben? Ik ben best smal gebouwd, neit mager. Ik heb geen uitstekende botten ik heb nog genoeg(teveel) vet.
Ik noem het niet eens zondigen. Het is normaal om af en toe een gebakje, chocolaatje of weet ik wat te eten. Daar kom je niet meteen kilo's van aan hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:35 schreef krakkemieke het volgende:
Lijnen zuigt, het is normaal als je zondigt.
Ik was aangekomen door de pil, dat wou ik er gewoon af hebben. ong 5 kilo. maar ik vond me nog een beetje te dik dus ik wil nog zo''n 2/3 kilo kwijt. Nouja... vooral strakker worden dus ik probeer ook meer te sporten.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Wat was de aanleiding? Vond je jezelf echt te dik (iets wat je helemaal niet bent... je bent iig niet te zwaar) of zitten er meer dingen achter?
Ik eet smorgens meestal 2 boterhammen, in de tijd dat ik niet lijnde ontbijte ik niet of maar met 1 boterham. Toen at ik vooral veel snoep, nu eet ik in feite meer, alleen minder snoep.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:35 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Dat lijkt me prima, 4/5 keer per dag.
Maar dan niet alleen yogurtjes en fruitjes he?
Dat vult niet echt.
Die verandering is wel goed.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:41 schreef schapeFOKker het volgende:
[..]
Ik eet smorgens meestal 2 boterhammen, in de tijd dat ik niet lijnde ontbijte ik niet of maar met 1 boterham. Toen at ik vooral veel snoep, nu eet ik in feite meer, alleen minder snoep.
Veel mensen eten of eten juist niet als ze niet zo goed in hun vel zitten.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:39 schreef schapeFOKker het volgende:
[..]
Ik was aangekomen door de pil, dat wou ik er gewoon af hebben. ong 5 kilo. maar ik vond me nog een beetje te dik dus ik wil nog zo''n 2/3 kilo kwijt. Nouja... vooral strakker worden dus ik probeer ook meer te sporten.
Of er meer achter zit.. ik heb heel erg last van de hormonen van de pil, ik weet niet of ik het depressief kan noemen. weer zoiets, ben ik nu depressief of gewoon ongelukkig?
Mijn emoties zijn afgevlakt en met soms heel erge pieken naar beneden, zo erg dat ik soms de hele dag in bed lig en ik heb nooit meer zin om wat te doen. In mn hoofd zeg ik dat ik dood wil maar als ik nadenk wil dat helemaal nietik heb namelijk alles wat ik wil.
Toch voel ik me heel ongelukkig, alsof er een zwarte wolk boven me hangt.
Dit zorgt er misschien voor dat ik snel de hoop opgeef en toegeef aan eten.
Ik ben sinds vandaag met de pil gestopt en verwacht dat het veel beter zal gaan. (ben al eens een maand gestopt en er ging een wereld voor me open)
Je eet níet genoeg met 1000 calorieën schat. Wat je ook zegt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:43 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik eet echt genoeg, niet veel calorieen doordat ik weinig aardappels eet(een halvemaar das mn hele leven al ik houd niet van aardappels) geen jus, weinig vet vlees etc. Ik haal mn voedingstoffen gewoon uit veel groente en fruit, bruine boterhammen, eieren enzo.
Idd, je lichaam heeft gewoon meer nodig. Ook al ben je nog zo mager, doe je niet veel en verzin je er weet ik hoeveel smoesjes voor.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:44 schreef Toeps het volgende:
[..]
Je eet níet genoeg met 1000 calorieën schat. Wat je ook zegt.
54 kilo bij 1.70 kan best, hoor, is niet te mager, perse, ligt helemaal aan je bouwquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:32 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hoezo, de balans is goed?! Je eet 1000 calorieen, daar heeft je lichaam nieteens genoeg aan om alle functies op peil te houden. Verder ben je te mager.
Ook heb je zelfvertrouwen aan eten/gewicht gekoppeld. Da's ook niet oké.
pffffft dat is dus gewoon een streng dieetquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:44 schreef Toeps het volgende:
[..]
Je eet níet genoeg met 1000 calorieën schat. Wat je ook zegt.
Een té streng dieet, ja. Gek hè, dat je dan eetbuien krijgt?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:55 schreef milagro het volgende:
[..]
pffffft dat is dus gewoon een streng dieet
http://www.thecolumn.org/how-many-calories-do-i-need.asp
als je weinig beweging hebt en 38 kilo weegt, heb je 1050 cal per dag nodigquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:57 schreef Toeps het volgende:
[..]
Een té streng dieet, ja. Gek hè, dat je dan eetbuien krijgt?
hallo, ik ben 1.63 met hetzelfde gewicht, en daar is niks te veel aan hoor... jij kunt onmogelijk te dik zijn. Je hebt echt een probleem, dus zoek hulp!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:15 schreef schapeFOKker het volgende:
Nee ik ben niet dik(54 kg en 1.70m) maar toch als ik in de spiegel mn buik die denk ik wat een dikke buik en ik vind ook dat er wel wat van mn benen armen en kont af mag.
Lelijk ben ik ook niet
Grappig dingetje. Maar waarom willen ze je lengte niet weten? Lijkt me wel relevant? Anywas, als ik helemaal niks doe, heb ik al meer dan 2000 nodig. Met mijn matig actieve levensstijl zit ik aan de 2200 ongeveer. Ik denk dat dat ook wel klopt met wat ik eet.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:01 schreef milagro het volgende:
[..]
als je weinig beweging hebt en 38 kilo weegt, heb je 1050 cal per dag nodig
ik zit op 1786 als ik actief doe en op 1531 als ik geen reet doe
Ja idd, lengte, maar ms gaan ze er vanuit dat je een gezond gewicht BMI hebt alquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:09 schreef Toeps het volgende:
[..]
Grappig dingetje. Maar waarom willen ze je lengte niet weten? Lijkt me wel relevant? Anywas, als ik helemaal niks doe, heb ik al meer dan 2000 nodig. Met mijn matig actieve levensstijl zit ik aan de 2200 ongeveer. Ik denk dat dat ook wel klopt met wat ik eet.
Daar gaat het dus WEL om.quote:1000 is zo weinig niet als je een paar kilo wil kwijt raken. of ik wat wil kwijtraken en me beter voel met wat minder kiloos is mijn eigen keuze
daar GAAT het hier niet om.
Ik begrijp dat je het nu niet wilt toegeven, maar dit is dus een deel van je eetstoornis. Je hebt duidelijk een verstoord beeld over wat veel en weinig is. En wat je moeder en je buurman doet, dat maakt niks uit. Die steken hun vinger niet in hun keel.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:42 schreef schapeFOKker het volgende:
Geen hoef geen berichten op hoeveel ik eet. Dus toen ik minder gezond at, maar wel veel meer snoepte kreeg ik wel genoeg vitamines binnen zekerDe calorieen die ik eet, zijn wel GOEDE calorieen met veel vezels vitamines en mineralen.
1000 is zo weinig niet als je een paar kilo wil kwijt raken. of ik wat wil kwijtraken en me beter voel met wat minder kiloos is mijn eigen keuze
daar GAAT het hier niet om. Het gaat om hoe ik me erbij voel als ik teveel (1500 kcal of meer) eet en dat ik het kwijt raak door over te geven. Tuurlijk besef ik zelf wel dat het niet goed is.
daarom start ik dit topic. je zegt over jezelf niet snel dat je depressief bent of boulimia hebt, maar als ik erover nadenk dan weet ik dat ik het MISSCHIEN wel kan hebben?
Daarom start ik dit topic, kijken hoe jullie erover denken want tegen jezelf kijk je toch anders.
aub geen berichten meer over hoeveel/weinig ik eet want ik eet ongeveer net zoveel als mn zus en moeder we zijn allemaal geen grote eters. we zijn allemaal slank maar zeker niet mager en ik ben de enige die erop let wat ik eet.
Welk ziek forum is dat dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:55 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik sport al. en het gaat vooral om het strakker worden maar dat schiet niet op als ik zoveel blijf eten.
Ik zit ook op een ander forum waar veel mensen lijnen(naja.. ik noem het meer letten op wat ik eet) en die eten allemaal nog minder als mij!
800, een hongerneger eet nog meer. 800 is nieteens genoeg om je lichaamsfuncties naar behoren te laten werken.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:58 schreef schapeFOKker het volgende:
als je lijnt IS boven de 1500 op een dag ook teveel.
Het liefst eet ik rond de 800, dan voel ik me top. bij 1200 voel me ook nog gewoon normaal, maar ga ik daarboven of eerder nog boven 1500, dan geef ik de moed op en krijg ik dus eetbuien en kotsen.
als ik zoveel blijf eten.....quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:55 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik sport al. en het gaat vooral om het strakker worden maar dat schiet niet op als ik zoveel blijf eten.
Ik zit ook op een ander forum waar veel mensen lijnen(naja.. ik noem het meer letten op wat ik eet) en die eten allemaal nog minder als mij!
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:58 schreef schapeFOKker het volgende:
als je lijnt IS boven de 1500 op een dag ook teveel.
Het liefst eet ik rond de 800, dan voel ik me top. bij 1200 voel me ook nog gewoon normaal, maar ga ik daarboven of eerder nog boven 1500, dan geef ik de moed op en krijg ik dus eetbuien en kotsen.
Orthorexia.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:13 schreef Mastertje het volgende:
Mwa, beetje oppassen dat je geen autorexia krijgt (ja autorexia). Dan denk je dat je gezond bezig bent maar dat ben je dan niet. Klinkt verder niet al te ernstig.
Precies.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:55 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je het nu niet wilt toegeven, maar dit is dus een deel van je eetstoornis. Je hebt duidelijk een verstoord beeld over wat veel en weinig is. En wat je moeder en je buurman doet, dat maakt niks uit. Die steken hun vinger niet in hun keel.
Amen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:50 schreef Baka_neko het volgende:
Ik heb werkelijk NOOIT gebraakt en heb TOCH een boulimia stikker op mn voorhoofd geplakt gekregen. Een vriendin van mij heeft geen ondergewicht en is van de week begonnen met een anorexia-ziekenhuisopname.
Zij zit en ik zat toen ook heel hard te brullen precies wat jij nu doet: Ja, maar ik eet gezonde calorieen, en ik zit vol na elke maaltijd.
Als je 1000 -1500 cal eet per dag, en je zegt vol te zitten na elke maaltijd, en toch heb je 'onverklaarbaar' eetbuien dan is dat doodsimpel een seintje van je lichaam dat het HEEL ongelukkig is en PER DIRECT méér voedingstoffen nodig heeft! Ook al voel je geen honger, of heb je je maag zo laten krimpen dat je idd vol zit na een bord spinazie en een salade als lunch.
Nog even afgezien daarvan vind ik persoonlijk het echt enge van eetstoornissen vooral dat je je hele leven en je eigenwaarde op gaat hangen aan je calorie-inname en dat je je het kleinste naaktslakje van de wereld voelt als je een kwart mars op hebt. Alle negatieve gevoelens worden verstekrt en alle positieve dingen verdwijnen als sneeuw in een heteluchtoven.
Wat je er mee doet moet je zelf weten, daar kunnen wij je niks over vertellen, maar je bent echt heel ongezond bezig met eten meis! Doe voorzichtig met jezelf en als je een keer een zwak (sterk) moment hebt zoek dan zsm hulp, voordat t helemaal de mist in gaat. Meisjes van 1,70 horen geen 54 kilo te zijn en dan nog denken dat ze een buik hebben en moeten kotsen.
Toch niet Hubba trouwens he?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:50 schreef Baka_neko het volgende:
Een vriendin van mij heeft geen ondergewicht en is van de week begonnen met een anorexia-ziekenhuisopname.
dat deed-ie juistquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:01 schreef Jajong het volgende:
Reageer ontopic of reageer niet
Mijn vorige opmerkingen zijn klote opmerkingen. Mijn exuses. Maar ik kan mij helemaal aansluiten aan de bovenstaande reactie. Als jij denkt dat je boulimia heb gaan dan in godsnaam hulp zoeken voordat het te laat is. Ga in ieder geval naar je huisarts!!!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:38 schreef diabolotin het volgende:
als ik jou was zou ik hulp zoeken. Ik vind het niet gek dat je eetbuien krijgt met het aantal calorien dat je binnen krijgt...
Ga naar en psycholoog en laat je helpen, dit kan serieuze gevolgen hebben voor je lichaam, gezondheid, en niet te vergeten voor je metale toestand.
off-topic. Ik vind het vreselijk al die verhalen van meisjes die zichzelf te dik vinden terwijl ze dat helemaal niet zijn... ik heb een paar maanden geleden een van mijn beste vriendinnen verloren door anorexia. Ze begon ook zo, te weinig eten, dan vreten, totdat ze vond dat ze echt niet meer hoefde te eten, want ze was te dik (volgens zichzelf, het meisje woog toen 45 kilo bij een lente van 1.68)... Binnen 4 maanden was ze er niet meer. Toen ze stierf woog ze nog maar 30 kilo ofzo.. de hulp is voor haar te laat gekomen, want ze weigerde iedere hulp..
Nee! Gelukkig niet zeg. Die gaat dacht ik juist erg goedquote:
Je bent 1.70, en je weegt 57 kilo. Dan hoef je echt niet af te vallen hoor! En als je je stoort aan een buikje dan ga je gewoon elke ochtend crunches doenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:31 schreef schapeFOKker het volgende:
Niet zo lang. Ik ben sinds januari begonnen met lijnen en ook meteen met overgeven. Daarvoor heb ik ook een paar pogingen gedaan wat kiloos kwijt te raken maar neit zo serieus. wel ook met een paar keer overgeven.
Zeg maar een half jaartje.
idd, maar vooral, zoals Wolkje zei al, voor je slokdarm funestquote:Op zondag 22 mei 2005 16:45 schreef rthls het volgende:
Is ook lekker voor je tanden, dat kotsen. Krijg je van die junktandjes
ach, maar meestal denk je: dat overkomt mij niet.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:07 schreef milagro het volgende:
[..]
idd, maar vooral, zoals Wolkje zei al, voor je slokdarm funest
gelukkig heb ik een braakfobie, dus als zou ik boulimia willen, het is geen optie .quote:Op zondag 22 mei 2005 17:10 schreef Wolkje het volgende:
[..]
ach, maar meestal denk je: dat overkomt mij niet.
Dan moet je vooral doorgaan en het zelf ondervinden misschien.
Ik zou het niet doen iig![]()
he getverquote:Op zondag 22 mei 2005 17:15 schreef milagro het volgende:
gelukkig heb ik een braakfobie, dus als zou ik boulimia willen, het is geen optie .
de enkele keer, eens in de 15 jaar of zo hoogstens, dat ik braaksel voel opkomen, slik ik het gewoon weer in![]()
oh het zal vast een oorzaak hebben, geen idee, ik ben er gewoon doodsbang voorquote:Op zondag 22 mei 2005 17:27 schreef Wolkje het volgende:
[..]
he getver![]()
Heeft het een oorzaak, of heb je dat altijd al gehad?
bij anorexia eet je toch gewoon vooral niet?quote:Op zondag 22 mei 2005 17:50 schreef deedeetee het volgende:
Nee klinkt meer naar * anorexia nervosa *
Ik hoop dat je er gauw hulp voor zoekt/krijgt , sterkte ermee![]()
bingen is idd een boulimia-kenmerk,quote:Op zondag 22 mei 2005 17:58 schreef milagro het volgende:
binge eating is toch vooral (alleen) een boulimia ding?
Tsja ik heb er niet echt verstand van maar TS kinkt veel meer anorexia vind ik als ik naar de psychische kant * luister * Ik heb het misschien niet goed gelezen maar spontaan gaan overgeven is iets anders als opzettelijk overgeven opwekken. En gezien de manier waarop TS volhoudt genoeg en zélfs teveel te eten en vind dat ze helemaal niet mager is.....quote:Op zondag 22 mei 2005 17:58 schreef milagro het volgende:
[..]
bij anorexia eet je toch gewoon vooral niet?
probeer je eten zoveel mogelijk te vermijden, smokkel je ermee naar anderen toe, kauw je minutenlang op 1 hapje en doe je alsof je het doorslikt en zo, dat soort 'grappen'?
binge eating is toch vooral (alleen) een boulimia ding?
Dat bedoel ik nou !! en je lichaam is daar nat. niet van gediend ( kan dat niet verdragen ) en gooit 't er spontaan weer uit.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:04 schreef Wolkje het volgende:
[..]
bingen is idd een boulimia-kenmerk,
hoewel het ook wel voorkomt onder anorexia gevallen (door het chronische te weinig binnen krijgen krijg je vanzelf wel eetbuien.),
Ts zegt dat ze gaat kotsen, dus niet dat ze spontaan moet overgeven.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:14 schreef deedeetee het volgende:
* Ik heb het misschien niet goed gelezen maar spontaan gaan overgeven is iets anders als opzettelijk overgeven opwekken. En gezien de manier waarop TS volhoudt genoeg en zélfs teveel te eten en vind dat ze helemaal niet mager is.....
Ze klinkt gewoon heel erg als een anorexia patiënt![]()
da's weer zo, ze geeft spontaan over, wekt het niet op idd.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tsja ik heb er niet echt verstand van maar TS kinkt veel meer anorexia vind ik als ik naar de psychische kant * luister * Ik heb het misschien niet goed gelezen maar spontaan gaan overgeven is iets anders als opzettelijk overgeven opwekken. En gezien de manier waarop TS volhoudt genoeg en zélfs teveel te eten en vind dat ze helemaal niet mager is.....
Ze klinkt gewoon heel erg als een anorexia patiënt![]()
dit is wat ze zegt in de OPquote:Op zondag 22 mei 2005 18:19 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ts zegt dat ze gaat kotsen, dus niet dat ze spontaan moet overgeven.
Het kan dus allebei.quote:Meestal ga ik me dan volvreten en dan ga het het uitkotsen. Ik weet dat het slecht is maar het gaat vanzelf.
Kan best zijn zoals al gezegd : ik heb er niet veel verstand van. Lijkt me in feite niet echt nodig óók om er over in discussie te gaan , ze heeft gewoon dringend hulp nodig ivm haar eetstoornis.quote:En je andere punt hoort ook bij boulimia, niet alleen bij anorexia.
als je lichaam alleen maar vloeibaar spul gewend is, is een stukje kaas echt heel zwaar voor je maag.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:22 schreef milagro het volgende:
ik had een collegaatje vroeger, die zat dus gewoon maandenlang op musclepower shakes alleen, at 1 keer een blokje kaas op een kantoorborrel en dat kwam er dus vrijwel direct uit!
1 f*cking blokje kaas!
Kenmerk van eetstoornissen.quote:maar een probleem? welnee, dat had ze niet, dat zagen wij helemaal verkeerd en we moesten ons er gewoon niet mee bemoeien
Inderdaad, denk maar aan Terri Schiavo. Braken > Verstoorde elektrolietenbalans > Hartstilstand. En de rest is bekend.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:51 schreef Baka_neko het volgende:
Overigens hoef je helemaal niet zo gek veel ondergewicht te hebben om toch echt heel ziek te zijn of dood te gaan aan een eetstoornis.
Met alle respect hoor, maar dat is een beeld dat je jezelf op LAAT dringen, zo lekker makkelijk, het ligt aan de media.... who the fuck wil er nou een vriend die alleen maar geinteresseerd in je is als je een latje bent....quote:Op maandag 23 mei 2005 22:52 schreef Electrocute het volgende:
Ik ben momenteel ook weer met mijn jaarlijkse bikini-dieet bezig. Wat voor mij (en waarschijnlijk in principe voor iedereen) het beste werkt is je eetpatroon aanpassen. Elke dag ontbijten en lunchen met twee (volkoren) boterhammen. Dieetella of zoiets dergelijks erop met magere kaas en light jam. Je verteringsstelsel werkende houden door rond 11 uur 's ochtends een paar worteltjes of een stukje komkommer te snaaien. Rond 4 uur 's middags een appel/kiwi/ander fruit zolang het maar geen banaan is. Dan matige hoeveelheid avondeten maar wel voldoende groente met een salade en rond 8 uur 's avonds en bakje magere yoghurt met wat fruit. Tussendoor alleen maar liters water, thee en koffie.
Dat zijn bij elkaar een heel gezond aantal calorieën maar je valt er zeker wel van af. Beetje actief erbij sporten en je bent zo 5 kilo lichter.
Het grootste probleem zit toch in je zelf accepteren. Zolang je dat niet doet kun je ook niet fatsoenlijk en gezond gaan afvallen. Alleen maar omdat er nu zo'n misselijk en verdraaid beeld bestaat van vrouwen die zonder al dat vlees aan de botten mooier gevonden worden door hun homofiele mode-ontwerpers. Brr! Walgelijk die magere bottezakjes zonder heupen en een kont en met van die vieze ingevallen gezichtjes. Ik kan er echt niet bij dat iemand er zo uit wil zien.
Geweldig advies aan iemand met boulimia. Not!quote:Op maandag 23 mei 2005 22:52 schreef Electrocute het volgende:
Ik ben momenteel ook weer met mijn jaarlijkse bikini-dieet bezig. Wat voor mij (en waarschijnlijk in principe voor iedereen) het beste werkt is je eetpatroon aanpassen. Elke dag ontbijten en lunchen met twee (volkoren) boterhammen. Dieetella of zoiets dergelijks erop met magere kaas en light jam. Je verteringsstelsel werkende houden door rond 11 uur 's ochtends een paar worteltjes of een stukje komkommer te snaaien. Rond 4 uur 's middags een appel/kiwi/ander fruit zolang het maar geen banaan is. Dan matige hoeveelheid avondeten maar wel voldoende groente met een salade en rond 8 uur 's avonds en bakje magere yoghurt met wat fruit. Tussendoor alleen maar liters water, thee en koffie.
Dat zijn bij elkaar een heel gezond aantal calorieën maar je valt er zeker wel van af. Beetje actief erbij sporten en je bent zo 5 kilo lichter.
Een eetstoornis komt niet doordat iemand graag dun wil zijn. Ja, zo uit het zich, maar er zit nog veel meer achter.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:45 schreef funnie_me het volgende:
Gezeik allemaal van die vrouwen, ga gewoon eens eten, hoe moeilijk kan het zijn.
En dan ben je wat te dik, boeeeehooeeee.... man, de wereld vergaat, niemand die je nog aaaaardig en aaantreekkkulluk vindt.... Je ouders die je niet meer willen zien, je vriend die een slanker wijf uitzoekt.
Weet je wat het is? Praat jezelf maar lekker aan, want dan ben je lekker zielig, want je hebt een eeeeetstoooornis hoooorrrr....
Self-inflicted stupidity ja...
ga eens iets doen dat een beetje interessant is ofzo....
Het is aandachttrekkerij, dat is wat het is. En het heeft dus zeker weinig te maken met of je dik of dun bent, maar ook weer wel, want ja, slank krijgt meer aandacht he...?quote:Op maandag 23 mei 2005 22:57 schreef Toeps het volgende:
[..]
Een eetstoornis komt niet doordat iemand graag dun wil zijn. Ja, zo uit het zich, maar er zit nog veel meer achter.
Dat zouden alle mensen met een eetstoornis zich nou eens moeten afvragen.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:55 schreef funnie_me het volgende:
[..]
Met alle respect hoor, maar dat is een beeld dat je jezelf op LAAT dringen, zo lekker makkelijk, het ligt aan de media.... who the fuck wil er nou een vriend die alleen maar geinteresseerd in je is als je een latje bent....
Ik val in de zomermaanden graag wat af omdat ik me dan lekkerder in m'n vel voel zitten. Het is al erg genoeg dat ik elk jaar mijn spierwitte beentjes aan de buitenwereld tentoon moet stellen, dan kan ik ongewenste vetophopingen niet gebruikenquote:Op maandag 23 mei 2005 23:00 schreef funnie_me het volgende:
[..]
Het is aandachttrekkerij, dat is wat het is. En het heeft dus zeker weinig te maken met of je dik of dun bent, maar ook weer wel, want ja, slank krijgt meer aandacht he...?
Je zelfwaarde halen uit hoe anderen je uiterlijk beoordelen is buitengewoon puberaal.
het is niet te weing ofzow hoorquote:Op maandag 23 mei 2005 22:56 schreef Toeps het volgende:
[..]
Geweldig advies aan iemand met boulimia. Not!
Aandachttrekkerij? Dus daarom houden zo veel mensen het angstvallig geheim? Puberaal? Dus daarom was ik met 20 de jongste in mijn behandelgroep, terwijl de oudste over de 40 was?quote:Op maandag 23 mei 2005 23:00 schreef funnie_me het volgende:
[..]
Het is aandachttrekkerij, dat is wat het is. En het heeft dus zeker weinig te maken met of je dik of dun bent, maar ook weer wel, want ja, slank krijgt meer aandacht he...?
Je zelfwaarde halen uit hoe anderen je uiterlijk beoordelen is buitengewoon puberaal.
Mensen met boulimia moeten normaal leren eten, en niet willen afvallen. Dat gedoe dat je geen bananen mag eten, en dat je aan de magere yoghurt moet, dat is géén goed advies voor iemand met een eetstoornis. Die moeten juist leren weer een mars te kunnen eten. Zonder hem weer uit te kotsen, zonder "het is toch al verpest" de hele gezinsverpakking marsen er achteraan te gooien. Normaal eten houdt in dat je ook af en toe eens patat eet, of een mars, of een lekker ijsje.quote:
Het probleem is dat ze niet normaal kunnen eten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:44 schreef Toeps het volgende:
[..]
Mensen met boulimia moeten normaal leren eten, en niet willen afvallen. Dat gedoe dat je geen bananen mag eten, en dat je aan de magere yoghurt moet, dat is géén goed advies voor iemand met een eetstoornis. Die moeten juist leren weer een mars te kunnen eten. Zonder hem weer uit te kotsen, zonder "het is toch al verpest" de hele gezinsverpakking marsen er achteraan te gooien. Normaal eten houdt in dat je ook af en toe eens patat eet, of een mars, of een lekker ijsje.
Want, jij hebt er verstand van? Iemand met boulimia op dieet zetten is zo ongeveer het stomste wat je kunt doen. Tevens is de TS absoluut niet te dik, dus ik hoop niet dat ze de tips gaat volgen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:55 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze niet normaal kunnen eten.
En als iemand met boulimia echt te dik is,mag ze best wel op dieet ofzow.
Maar dan een normaal dieet,en niet bijna de heel dag niks,of het er weer uitkotsen.
Aandachttrekkerij?! Een van de kenmerken van een eetstoornis is JUIST dat je niet wil toegeven aan de rest van de wereld (en al helemaaaal niet aan jezelf) dat je WEL gewoon eet. Dat je vooral NIET regelmatig niks eet. wilde mijn psycholoog niks over mijn eetstoornis vertellen want ik dacht dat ik helemaal geen eetstoornis had,dat alleen echt magere mensjes met een berg trauma's van vroeger recht hadden op aandacht, en ik dat absoluut niet verdiende.quote:Op maandag 23 mei 2005 23:00 schreef funnie_me het volgende:
[..]
Aandachttrekkerij ja, omdat die dozen denken dat als ze dus zijn wel aandacht zullen krijgen, en dan wel verdienen, hoezo dom? Natuurlijk hou je het angstvallig geheim, je weet ook wel dat je niet helemaal spoort... hallo... de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:40 schreef Toeps het volgende:
[..]
Aandachttrekkerij? Dus daarom houden zo veel mensen het angstvallig geheim? Puberaal? Dus daarom was ik met 20 de jongste in mijn behandelgroep, terwijl de oudste over de 40 was?
Ga je alsjeblieft eerst eens ergens in verdiepen voordat je zulke onzin uitkraamt!
Aangezien ik op bovenste helft al gereageerd heb, ga ik dat niet nog een keer doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:35 schreef Baka_neko het volgende:
[..]
Aandachttrekkerij?! Een van de kenmerken van een eetstoornis is JUIST dat je niet wil toegeven aan de rest van de wereld (en al helemaaaal niet aan jezelf) dat je WEL gewoon eet. Dat je vooral NIET regelmatig niks eet. wilde mijn psycholoog niks over mijn eetstoornis vertellen want ik dacht dat ik helemaal geen eetstoornis had,dat alleen echt magere mensjes met een berg trauma's van vroeger recht hadden op aandacht, en ik dat absoluut niet verdiende.
DAT is een eetstoornis. Denken dat je zo weinig waard bent, dat je figuur het enige is waarom mensen nog met je om willen gaan, want voor de rest ben je toch een lui vadsig stom waardeloos stuk verdriet.
Een eetstoornis komt niet voort uit aandachttrekkerij, maar (vaak) uit een enorm minderwaardigheidscomplex. Dat is niet puberaal, dat is gewoon in-en in triest, want niemand is zo waardeloos dat alleen de buitenkant een positieve eigenschap is.
Kijk als je je niet in kan leven in mensen die zichzelf halfdood hongeren, prima. Maar ga asjeblieft niet brullen dat het aandachttrekkerij is - het is een ziekte, en levensgevaarlijk ook nog.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:36 schreef funnie_me het volgende:
[..]
Aandachttrekkerij ja, omdat die dozen denken dat als ze dus zijn wel aandacht zullen krijgen, en dan wel verdienen, hoezo dom? Natuurlijk hou je het angstvallig geheim, je weet ook wel dat je niet helemaal spoort... hallo... de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....
Puberaal ja, en dat is nogal triest als je in een leeftijd zit waarin je die tijd allang voorbij had moeten zijn. Maar slachtoffertje zijn, is nou eenmaal fijn... is het niet? arme ik, met mijn eetstoornis, die ik niet heb hoooor....
quote:
En nou moet je even heel snel je arrogante en vreselijk domme bekkie houden, over dingen waar je niks vanaf weet!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:36 schreef funnie_me het volgende:
[..]
Aandachttrekkerij ja, omdat die dozen denken dat als ze dus zijn wel aandacht zullen krijgen, en dan wel verdienen, hoezo dom? Natuurlijk hou je het angstvallig geheim, je weet ook wel dat je niet helemaal spoort... hallo... de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....
Puberaal ja, en dat is nogal triest als je in een leeftijd zit waarin je die tijd allang voorbij had moeten zijn. Maar slachtoffertje zijn, is nou eenmaal fijn... is het niet? arme ik, met mijn eetstoornis, die ik niet heb hoooor....
De enige die hier puberaal doet, ben jij.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:42 schreef funnie_me het volgende:
[..]
Aangezien ik op bovenste helft al gereageerd heb, ga ik dat niet nog een keer doen.
Dat minderwaardigheidscomplex is inderdaad een ziekte ja, een zelfopgelegde en veroorzaakte ziekte. Gosjie. Slachtoffers van de wereld he? Voor wie geen verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn eigen daden, leven en omstandigheden is het natuurlijk een geweldige uitkomst, de hele wereld is tegen je! Arme jij... Dat is inderdaad triest, en daarnaast ook bijzonder puberaal.
Nou, ik zou me heel graag in de zichzelf uithongerende mens willen inleven hoor, wetende dat er mensen zijn die tegen hun wil doodhongeren, maar ergens lukt me dat niet nee....
Ja, daarom is bouimia ook een ziekte, slimme ....quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:36 schreef funnie_me het volgende:
[..]
de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....
Daarom vind ik het ook zo veel op een verslaving lijken, een uitvlucht zoeken in iets dat van jou alleen is, zeg maar.... Maar ik weet niet of je dat wel zo mag noemen... Dat zusje heeft ook in een kliniek gezeten (lijkt net een afkick-kliniek eigenlijk). En het gaat gelukkig al wel beter met haar, maar soms heeft ze ook terugvallen (ook al net als bij verslavingen, nu ik er bij stil sta)...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:23 schreef Toeps het volgende:
@djenneke: Dat gevoel om het nooit goed (genoeg) te doen, dat komt mij heel bekend voor. Bij mij kwam dat voort uit het verleden. Mijn ouders zijn gescheiden en ik wilde altijd beiden gelukkig maken. Mijn vader en moeder haatten elkaar, dus het was heel moeilijk om het voor beiden goed te doen. Op de middelbare school werd ik gepest, daar was ik ook niet goed. Op een gegeven moment ontdek je voor jezelf een uitvlucht, uit de stress. Dat kan snoepen zijn, of juist niet-eten. Of een combinatie van beiden.
"*hik* ... Hallo ... *burp* DOKTER! ... mag ik weg uit deze .. *hik* ... kliniek? Volgens mij ben ik namelijk geen alcoholist ... *burp* ... maar heb ik gewoon een eetprobleem."quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik heb net een glas whiskey op, wat volgens mij al 1000 kcal bevat
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik heb net een glas whiskey op, wat volgens mij al 1000 kcal bevat
Het komt denk ik ook doordat het slankheidsideaal voor vrouwen meer impact heeft dan voor mannen, en vrouwen er meer waarde aan hechten om slank te zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef Toeps het volgende:
Ja, het is een soort verslaving. Ik denk dat er veel meer vrouwen dan mannen met een eetstoornis zijn, omdat mannen eerder aan de drank, drugs of gokautomaten gaan.
Afgericht, haha.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:28 schreef Baka_neko het volgende:
Wat dat betreft ben ik wel jaloers op je, Toeps"Toeps"
Hihihi dat ze jou hebben afgericht en geleerd wat nou wel normaal is.
Ja, ach, dat zou ik ook doen (niet die melk dus). Ben geen baby-koequote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:42 schreef Toeps het volgende:
[..]
Afgericht, haha.
Ik heb trouwens niet alles van ze overgenomen hoor, met hun "3 glazen melk per dag is gezond" kunnen ze toch mooi de boom in.
Ik weet niet of ze dik is of niet,maar goed je hebt ook mensen met boulimia die wel te dik zijn hoor,dus die zouden dan wel wat mogen afvallen,als ze er last van hebbenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:05 schreef Toeps het volgende:
[..]
Want, jij hebt er verstand van? Iemand met boulimia op dieet zetten is zo ongeveer het stomste wat je kunt doen. Tevens is de TS absoluut niet te dik, dus ik hoop niet dat ze de tips gaat volgen.
Iemand met boulimia krijgt in therapie een eetlijst, met daarop 7 boterhammen, 3 tussendoortjes, fruit, melk, en een flink bord avondeten. Normaal gezond eten dus, waarvan je vanzelf op het gewicht komt dat bij je past.
Mensen met boulimia kunnen niet gezond afvallenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:41 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze dik is of niet,maar goed je hebt ook mensen met boulimia die wel te dik zijn hoor,dus die zouden dan wel wat mogen afvallen,als ze er last van hebben![]()
De meeste mensen ja.Maar iemand die voor de boulimia al overgewicht heeft,heeft wel een reden om af te vallen.En als ze niet gezond kunnen afvallen,kunnen ze ook niet meer normaal etenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:45 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Mensen met boulimia kunnen niet gezond afvallen![]()
En de meeste mensen met boulimia zijn ook helemaal niet te dik, en ts volgens mij al helemaal niet.
Heb jij zelf weleens een eetstoornis gehad?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:47 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
De meeste mensen ja.Maar iemand die voor de boulimia al overgewicht heeft,heeft wel een reden om af te vallen.En als ze niet gezond kunnen afvallen,kunnen ze ook niet meer normaal eten![]()
Jahquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:50 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Heb jij zelf weleens een eetstoornis gehad?
Als een eetstoornis-patient moet je eerst weer eens leren wat normaal eten is.
Afvallen daar kan je pas weer aan denken als het alweer een hele tijd goed gaat met je eetstoornis,
en dan nog moet je oppassen voor een nieuwe eetprobleem-fase.
ja, je hebt weleens een eetstoornis gehad? of ja op de rest van mijn post?quote:
Jah en neejquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:54 schreef Wolkje het volgende:
[..]
ja, je hebt weleens een eetstoornis gehad? of ja op de rest van mijn post?
Ik volg je even niet.![]()
Ja,waarom nietquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:57 schreef Wolkje het volgende:
Nee, jij denkt dat een boulimia patient gewoon moet stoppen met braken/laxeren en wel gewoon op dieet moet blijven?
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:59 schreef Wolkje het volgende:
De meeste mensen met boulimia hebben helemaal geen overgewicht![]()
Ik heb eigenlijk nooit er hulp voor gehad.Dus heb ook geen diagnose gehad.Maar er was wel een periode waarin ik zwaar ondergewicht had.quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:03 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Wat had jij als ik vragen mag, anorexia of boulimia (voor zover je het echt kan scheiden)?
Ja, alleen iemand met een eetstoornis is ook niet tevreden als diegene dan op een BMI van 20 zit.quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nou,kijk als iemand met een BMI van 24 wilt afvallen tot een bmi van 20 kan dat best hoor![]()
Wat is daar grappig aan? Dat is zo hoor.quote:
Jajaja en iemand die een BMI van 30 heeft,is zeker ook zijn setpoint,dus die moet dat maar accepterenquote:Op woensdag 25 mei 2005 07:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wat is daar grappig aan? Dat is zo hoor.
En verder kan iemand best afvallen van een BMI van 24 naar 20, maar níet als je boulimia hebt. Touwens, het is ook vrij nutteloos. 24 is een gezond gewicht, en waarschijnlijk iemands setpoint. Dan kun je je hele leven tegen je lichaam blijven vechten, of je kunt je energie steken ik het accepteren van die 24.
Als dat zijn/haar setpoint is, lijkt me dat zeer verstandig ja.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Jajaja en iemand die een BMI van 30 heeft,is zeker ook zijn setpoint,dus die moet dat maar accepteren![]()
Jah en dan je hele leven zwaar ongelukkig omdat je zo dik bent,en dan de gezondsredenen nog...quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:43 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Als dat zijn setpoint is, lijkt me dat zeer verstandig ja.
Dat is wat oonwaarschijnlijker, maar dat zou ook kunnen. Maar een BMI tussen de 20 en de 25 is gezond voor 95% van de bevolking, dus het is nogal een zinloze bezigheid daaraan te gaan sleutelen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Jajaja en iemand die een BMI van 30 heeft,is zeker ook zijn setpoint,dus die moet dat maar accepteren![]()
Als je zulke enorme problemen hebt met de slechte voedselverdeling in de wereld, ga dan lekker naar Afrika om mee te helpen met het opbouwen van een goede infrastructuur in plaats van hier mensen met problemen waar je niets van weet af te gaan katten. Doe wat nuttigs, in plaats van anderen naar beneden trappen om je eigen wereldbeeld niet te hoeven veranderen en je eigen zelfvertrouwen wat op te krikken.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:42 schreef funnie_me het volgende:
Nou, ik zou me heel graag in de zichzelf uithongerende mens willen inleven hoor, wetende dat er mensen zijn die tegen hun wil doodhongeren, maar ergens lukt me dat niet nee....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |