Heb jij zelf weleens een eetstoornis gehad?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:47 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
De meeste mensen ja.Maar iemand die voor de boulimia al overgewicht heeft,heeft wel een reden om af te vallen.En als ze niet gezond kunnen afvallen,kunnen ze ook niet meer normaal eten![]()
Jahquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:50 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Heb jij zelf weleens een eetstoornis gehad?
Als een eetstoornis-patient moet je eerst weer eens leren wat normaal eten is.
Afvallen daar kan je pas weer aan denken als het alweer een hele tijd goed gaat met je eetstoornis,
en dan nog moet je oppassen voor een nieuwe eetprobleem-fase.
ja, je hebt weleens een eetstoornis gehad? of ja op de rest van mijn post?quote:
Jah en neejquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:54 schreef Wolkje het volgende:
[..]
ja, je hebt weleens een eetstoornis gehad? of ja op de rest van mijn post?
Ik volg je even niet.![]()
Ja,waarom nietquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:57 schreef Wolkje het volgende:
Nee, jij denkt dat een boulimia patient gewoon moet stoppen met braken/laxeren en wel gewoon op dieet moet blijven?
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:59 schreef Wolkje het volgende:
De meeste mensen met boulimia hebben helemaal geen overgewicht![]()
Ik heb eigenlijk nooit er hulp voor gehad.Dus heb ook geen diagnose gehad.Maar er was wel een periode waarin ik zwaar ondergewicht had.quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:03 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Wat had jij als ik vragen mag, anorexia of boulimia (voor zover je het echt kan scheiden)?
Ja, alleen iemand met een eetstoornis is ook niet tevreden als diegene dan op een BMI van 20 zit.quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nou,kijk als iemand met een BMI van 24 wilt afvallen tot een bmi van 20 kan dat best hoor![]()
Wat is daar grappig aan? Dat is zo hoor.quote:
Jajaja en iemand die een BMI van 30 heeft,is zeker ook zijn setpoint,dus die moet dat maar accepterenquote:Op woensdag 25 mei 2005 07:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wat is daar grappig aan? Dat is zo hoor.
En verder kan iemand best afvallen van een BMI van 24 naar 20, maar níet als je boulimia hebt. Touwens, het is ook vrij nutteloos. 24 is een gezond gewicht, en waarschijnlijk iemands setpoint. Dan kun je je hele leven tegen je lichaam blijven vechten, of je kunt je energie steken ik het accepteren van die 24.
Als dat zijn/haar setpoint is, lijkt me dat zeer verstandig ja.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Jajaja en iemand die een BMI van 30 heeft,is zeker ook zijn setpoint,dus die moet dat maar accepteren![]()
Jah en dan je hele leven zwaar ongelukkig omdat je zo dik bent,en dan de gezondsredenen nog...quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:43 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Als dat zijn setpoint is, lijkt me dat zeer verstandig ja.
Dat is wat oonwaarschijnlijker, maar dat zou ook kunnen. Maar een BMI tussen de 20 en de 25 is gezond voor 95% van de bevolking, dus het is nogal een zinloze bezigheid daaraan te gaan sleutelen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Jajaja en iemand die een BMI van 30 heeft,is zeker ook zijn setpoint,dus die moet dat maar accepteren![]()
Als je zulke enorme problemen hebt met de slechte voedselverdeling in de wereld, ga dan lekker naar Afrika om mee te helpen met het opbouwen van een goede infrastructuur in plaats van hier mensen met problemen waar je niets van weet af te gaan katten. Doe wat nuttigs, in plaats van anderen naar beneden trappen om je eigen wereldbeeld niet te hoeven veranderen en je eigen zelfvertrouwen wat op te krikken.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:42 schreef funnie_me het volgende:
Nou, ik zou me heel graag in de zichzelf uithongerende mens willen inleven hoor, wetende dat er mensen zijn die tegen hun wil doodhongeren, maar ergens lukt me dat niet nee....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |