abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27325374
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:47 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

De meeste mensen ja.Maar iemand die voor de boulimia al overgewicht heeft,heeft wel een reden om af te vallen.En als ze niet gezond kunnen afvallen,kunnen ze ook niet meer normaal eten
Heb jij zelf weleens een eetstoornis gehad?

Als een eetstoornis-patient moet je eerst weer eens leren wat normaal eten is.
Afvallen daar kan je pas weer aan denken als het alweer een hele tijd goed gaat met je eetstoornis,
en dan nog moet je oppassen voor een nieuwe eetprobleem-fase.
pi_27325468
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:50 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Heb jij zelf weleens een eetstoornis gehad?

Als een eetstoornis-patient moet je eerst weer eens leren wat normaal eten is.
Afvallen daar kan je pas weer aan denken als het alweer een hele tijd goed gaat met je eetstoornis,
en dan nog moet je oppassen voor een nieuwe eetprobleem-fase.
Jah
pi_27325504
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:53 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Jah
ja, je hebt weleens een eetstoornis gehad? of ja op de rest van mijn post?
Ik volg je even niet.
pi_27325545
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:54 schreef Wolkje het volgende:

[..]

ja, je hebt weleens een eetstoornis gehad? of ja op de rest van mijn post?
Ik volg je even niet.
Jah en neej
pi_27325602
Nee, jij denkt dat een boulimia patient gewoon moet stoppen met braken/laxeren en wel gewoon op dieet moet blijven?
pi_27325650
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:57 schreef Wolkje het volgende:
Nee, jij denkt dat een boulimia patient gewoon moet stoppen met braken/laxeren en wel gewoon op dieet moet blijven?
Ja,waarom niet
Braken en laxeren is ongezond jah,maar overgewicht ook
pi_27325670
De meeste mensen met boulimia hebben helemaal geen overgewicht
pi_27325724
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:59 schreef Wolkje het volgende:
De meeste mensen met boulimia hebben helemaal geen overgewicht

Jajajaja de meeste
pi_27325752
Nou,kijk als iemand met een BMI van 24 wilt afvallen tot een bmi van 20 kan dat best hoor
pi_27325781
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:01 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Jajajaja de meeste
Wat had jij als ik vragen mag, anorexia of boulimia (voor zover je het echt kan scheiden)?
pi_27325823
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:03 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Wat had jij als ik vragen mag, anorexia of boulimia (voor zover je het echt kan scheiden)?
Ik heb eigenlijk nooit er hulp voor gehad.Dus heb ook geen diagnose gehad.Maar er was wel een periode waarin ik zwaar ondergewicht had.
pi_27325843
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nou,kijk als iemand met een BMI van 24 wilt afvallen tot een bmi van 20 kan dat best hoor
Ja, alleen iemand met een eetstoornis is ook niet tevreden als diegene dan op een BMI van 20 zit.
Het gaat om het beeld van het eigen lichaam dat niet klopt.
Als alles rationeel zou zijn, zouden mensen kunnen ophouden als ze echt dun zouden zijn, en dat is niet zo.
pi_27328361
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:01 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Jajajaja de meeste
Wat is daar grappig aan? Dat is zo hoor.

En verder kan iemand best afvallen van een BMI van 24 naar 20, maar níet als je boulimia hebt. Touwens, het is ook vrij nutteloos. 24 is een gezond gewicht, en waarschijnlijk iemands setpoint. Dan kun je je hele leven tegen je lichaam blijven vechten, of je kunt je energie steken ik het accepteren van die 24.
pi_27333598
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 07:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Wat is daar grappig aan? Dat is zo hoor.

En verder kan iemand best afvallen van een BMI van 24 naar 20, maar níet als je boulimia hebt. Touwens, het is ook vrij nutteloos. 24 is een gezond gewicht, en waarschijnlijk iemands setpoint. Dan kun je je hele leven tegen je lichaam blijven vechten, of je kunt je energie steken ik het accepteren van die 24.
Jajaja en iemand die een BMI van 30 heeft,is zeker ook zijn setpoint,dus die moet dat maar accepteren
pi_27334091
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Jajaja en iemand die een BMI van 30 heeft,is zeker ook zijn setpoint,dus die moet dat maar accepteren
Als dat zijn/haar setpoint is, lijkt me dat zeer verstandig ja.
pi_27334191
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:43 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Als dat zijn setpoint is, lijkt me dat zeer verstandig ja.
Jah en dan je hele leven zwaar ongelukkig omdat je zo dik bent,en dan de gezondsredenen nog...
pi_27334204
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Dat is wat oonwaarschijnlijker, maar dat zou ook kunnen. Maar een BMI tussen de 20 en de 25 is gezond voor 95% van de bevolking, dus het is nogal een zinloze bezigheid daaraan te gaan sleutelen.
pi_27334263
Een deel van hoe dik en zwaar je bent, is genetisch bepaald.
Daar kan je je wel je hele leven tegen verzetten, maar daar wordt je echt niet gelukig van.
Overigens zie ik in jouw denken nog steeds wel een stukje eetprobleem terug.
pi_27388044
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:42 schreef funnie_me het volgende:

Nou, ik zou me heel graag in de zichzelf uithongerende mens willen inleven hoor, wetende dat er mensen zijn die tegen hun wil doodhongeren, maar ergens lukt me dat niet nee....
Als je zulke enorme problemen hebt met de slechte voedselverdeling in de wereld, ga dan lekker naar Afrika om mee te helpen met het opbouwen van een goede infrastructuur in plaats van hier mensen met problemen waar je niets van weet af te gaan katten. Doe wat nuttigs, in plaats van anderen naar beneden trappen om je eigen wereldbeeld niet te hoeven veranderen en je eigen zelfvertrouwen wat op te krikken.
Sanity is (not) statistical
pi_27395363
Ze heeft al een tijdje niet van zich laten horen. Volgens mij vind ze het hier maar een rotplek waar mensen niet ja en amen knikken zoals op dat ander forum dat ze aanhaalde.

800 calorieen per dag mijn god zeg.
Als ik een half uurtje crosstrainer doe ben ik er makkelijk 400 tot 500 kwijt. Vraag me dan werkelijk af welke sport zij dan doet. Met een beetje fatsoenlijk sporten raak je makkelijk 500-1000 calorieen kwijt.

En het is inderdaad niet verwonderlijk dat je van die eetbuien hebt waarna je je zo kut voelt. Je lichaam krijgt structureel veel te weinig binnen en protesteert zo af en toe, en dat uit zich in een eetbui. Maar dit is al een aantal maal gezegd.

Ik zou zeggen... eet 2000 calorieen per dag.... train er 1000 vanaf per dag en dan zit je ook op de door jou zo begeerde 1000 calarieen per dag. Kheb geen idee of dit zo gezond is, maar tis in ieder geval gezonder dan de methode die jij gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')