dit is wat ze zegt in de OPquote:Op zondag 22 mei 2005 18:19 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ts zegt dat ze gaat kotsen, dus niet dat ze spontaan moet overgeven.
Het kan dus allebei.quote:Meestal ga ik me dan volvreten en dan ga het het uitkotsen. Ik weet dat het slecht is maar het gaat vanzelf.
Kan best zijn zoals al gezegd : ik heb er niet veel verstand van. Lijkt me in feite niet echt nodig óók om er over in discussie te gaan , ze heeft gewoon dringend hulp nodig ivm haar eetstoornis.quote:En je andere punt hoort ook bij boulimia, niet alleen bij anorexia.
als je lichaam alleen maar vloeibaar spul gewend is, is een stukje kaas echt heel zwaar voor je maag.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:22 schreef milagro het volgende:
ik had een collegaatje vroeger, die zat dus gewoon maandenlang op musclepower shakes alleen, at 1 keer een blokje kaas op een kantoorborrel en dat kwam er dus vrijwel direct uit!
1 f*cking blokje kaas!
Kenmerk van eetstoornissen.quote:maar een probleem? welnee, dat had ze niet, dat zagen wij helemaal verkeerd en we moesten ons er gewoon niet mee bemoeien
Inderdaad, denk maar aan Terri Schiavo. Braken > Verstoorde elektrolietenbalans > Hartstilstand. En de rest is bekend.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:51 schreef Baka_neko het volgende:
Overigens hoef je helemaal niet zo gek veel ondergewicht te hebben om toch echt heel ziek te zijn of dood te gaan aan een eetstoornis.
Met alle respect hoor, maar dat is een beeld dat je jezelf op LAAT dringen, zo lekker makkelijk, het ligt aan de media.... who the fuck wil er nou een vriend die alleen maar geinteresseerd in je is als je een latje bent....quote:Op maandag 23 mei 2005 22:52 schreef Electrocute het volgende:
Ik ben momenteel ook weer met mijn jaarlijkse bikini-dieet bezig. Wat voor mij (en waarschijnlijk in principe voor iedereen) het beste werkt is je eetpatroon aanpassen. Elke dag ontbijten en lunchen met twee (volkoren) boterhammen. Dieetella of zoiets dergelijks erop met magere kaas en light jam. Je verteringsstelsel werkende houden door rond 11 uur 's ochtends een paar worteltjes of een stukje komkommer te snaaien. Rond 4 uur 's middags een appel/kiwi/ander fruit zolang het maar geen banaan is. Dan matige hoeveelheid avondeten maar wel voldoende groente met een salade en rond 8 uur 's avonds en bakje magere yoghurt met wat fruit. Tussendoor alleen maar liters water, thee en koffie.
Dat zijn bij elkaar een heel gezond aantal calorieën maar je valt er zeker wel van af. Beetje actief erbij sporten en je bent zo 5 kilo lichter.
Het grootste probleem zit toch in je zelf accepteren. Zolang je dat niet doet kun je ook niet fatsoenlijk en gezond gaan afvallen. Alleen maar omdat er nu zo'n misselijk en verdraaid beeld bestaat van vrouwen die zonder al dat vlees aan de botten mooier gevonden worden door hun homofiele mode-ontwerpers. Brr! Walgelijk die magere bottezakjes zonder heupen en een kont en met van die vieze ingevallen gezichtjes. Ik kan er echt niet bij dat iemand er zo uit wil zien.
Geweldig advies aan iemand met boulimia. Not!quote:Op maandag 23 mei 2005 22:52 schreef Electrocute het volgende:
Ik ben momenteel ook weer met mijn jaarlijkse bikini-dieet bezig. Wat voor mij (en waarschijnlijk in principe voor iedereen) het beste werkt is je eetpatroon aanpassen. Elke dag ontbijten en lunchen met twee (volkoren) boterhammen. Dieetella of zoiets dergelijks erop met magere kaas en light jam. Je verteringsstelsel werkende houden door rond 11 uur 's ochtends een paar worteltjes of een stukje komkommer te snaaien. Rond 4 uur 's middags een appel/kiwi/ander fruit zolang het maar geen banaan is. Dan matige hoeveelheid avondeten maar wel voldoende groente met een salade en rond 8 uur 's avonds en bakje magere yoghurt met wat fruit. Tussendoor alleen maar liters water, thee en koffie.
Dat zijn bij elkaar een heel gezond aantal calorieën maar je valt er zeker wel van af. Beetje actief erbij sporten en je bent zo 5 kilo lichter.
Een eetstoornis komt niet doordat iemand graag dun wil zijn. Ja, zo uit het zich, maar er zit nog veel meer achter.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:45 schreef funnie_me het volgende:
Gezeik allemaal van die vrouwen, ga gewoon eens eten, hoe moeilijk kan het zijn.
En dan ben je wat te dik, boeeeehooeeee.... man, de wereld vergaat, niemand die je nog aaaaardig en aaantreekkkulluk vindt.... Je ouders die je niet meer willen zien, je vriend die een slanker wijf uitzoekt.
Weet je wat het is? Praat jezelf maar lekker aan, want dan ben je lekker zielig, want je hebt een eeeeetstoooornis hoooorrrr....
Self-inflicted stupidity ja...
ga eens iets doen dat een beetje interessant is ofzo....
Het is aandachttrekkerij, dat is wat het is. En het heeft dus zeker weinig te maken met of je dik of dun bent, maar ook weer wel, want ja, slank krijgt meer aandacht he...?quote:Op maandag 23 mei 2005 22:57 schreef Toeps het volgende:
[..]
Een eetstoornis komt niet doordat iemand graag dun wil zijn. Ja, zo uit het zich, maar er zit nog veel meer achter.
Dat zouden alle mensen met een eetstoornis zich nou eens moeten afvragen.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:55 schreef funnie_me het volgende:
[..]
Met alle respect hoor, maar dat is een beeld dat je jezelf op LAAT dringen, zo lekker makkelijk, het ligt aan de media.... who the fuck wil er nou een vriend die alleen maar geinteresseerd in je is als je een latje bent....
Ik val in de zomermaanden graag wat af omdat ik me dan lekkerder in m'n vel voel zitten. Het is al erg genoeg dat ik elk jaar mijn spierwitte beentjes aan de buitenwereld tentoon moet stellen, dan kan ik ongewenste vetophopingen niet gebruikenquote:Op maandag 23 mei 2005 23:00 schreef funnie_me het volgende:
[..]
Het is aandachttrekkerij, dat is wat het is. En het heeft dus zeker weinig te maken met of je dik of dun bent, maar ook weer wel, want ja, slank krijgt meer aandacht he...?
Je zelfwaarde halen uit hoe anderen je uiterlijk beoordelen is buitengewoon puberaal.
het is niet te weing ofzow hoorquote:Op maandag 23 mei 2005 22:56 schreef Toeps het volgende:
[..]
Geweldig advies aan iemand met boulimia. Not!
Aandachttrekkerij? Dus daarom houden zo veel mensen het angstvallig geheim? Puberaal? Dus daarom was ik met 20 de jongste in mijn behandelgroep, terwijl de oudste over de 40 was?quote:Op maandag 23 mei 2005 23:00 schreef funnie_me het volgende:
[..]
Het is aandachttrekkerij, dat is wat het is. En het heeft dus zeker weinig te maken met of je dik of dun bent, maar ook weer wel, want ja, slank krijgt meer aandacht he...?
Je zelfwaarde halen uit hoe anderen je uiterlijk beoordelen is buitengewoon puberaal.
Mensen met boulimia moeten normaal leren eten, en niet willen afvallen. Dat gedoe dat je geen bananen mag eten, en dat je aan de magere yoghurt moet, dat is géén goed advies voor iemand met een eetstoornis. Die moeten juist leren weer een mars te kunnen eten. Zonder hem weer uit te kotsen, zonder "het is toch al verpest" de hele gezinsverpakking marsen er achteraan te gooien. Normaal eten houdt in dat je ook af en toe eens patat eet, of een mars, of een lekker ijsje.quote:
Het probleem is dat ze niet normaal kunnen eten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:44 schreef Toeps het volgende:
[..]
Mensen met boulimia moeten normaal leren eten, en niet willen afvallen. Dat gedoe dat je geen bananen mag eten, en dat je aan de magere yoghurt moet, dat is géén goed advies voor iemand met een eetstoornis. Die moeten juist leren weer een mars te kunnen eten. Zonder hem weer uit te kotsen, zonder "het is toch al verpest" de hele gezinsverpakking marsen er achteraan te gooien. Normaal eten houdt in dat je ook af en toe eens patat eet, of een mars, of een lekker ijsje.
Want, jij hebt er verstand van? Iemand met boulimia op dieet zetten is zo ongeveer het stomste wat je kunt doen. Tevens is de TS absoluut niet te dik, dus ik hoop niet dat ze de tips gaat volgen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:55 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze niet normaal kunnen eten.
En als iemand met boulimia echt te dik is,mag ze best wel op dieet ofzow.
Maar dan een normaal dieet,en niet bijna de heel dag niks,of het er weer uitkotsen.
Aandachttrekkerij?! Een van de kenmerken van een eetstoornis is JUIST dat je niet wil toegeven aan de rest van de wereld (en al helemaaaal niet aan jezelf) dat je WEL gewoon eet. Dat je vooral NIET regelmatig niks eet. wilde mijn psycholoog niks over mijn eetstoornis vertellen want ik dacht dat ik helemaal geen eetstoornis had,dat alleen echt magere mensjes met een berg trauma's van vroeger recht hadden op aandacht, en ik dat absoluut niet verdiende.quote:Op maandag 23 mei 2005 23:00 schreef funnie_me het volgende:
[..]
Aandachttrekkerij ja, omdat die dozen denken dat als ze dus zijn wel aandacht zullen krijgen, en dan wel verdienen, hoezo dom? Natuurlijk hou je het angstvallig geheim, je weet ook wel dat je niet helemaal spoort... hallo... de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:40 schreef Toeps het volgende:
[..]
Aandachttrekkerij? Dus daarom houden zo veel mensen het angstvallig geheim? Puberaal? Dus daarom was ik met 20 de jongste in mijn behandelgroep, terwijl de oudste over de 40 was?
Ga je alsjeblieft eerst eens ergens in verdiepen voordat je zulke onzin uitkraamt!
Aangezien ik op bovenste helft al gereageerd heb, ga ik dat niet nog een keer doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:35 schreef Baka_neko het volgende:
[..]
Aandachttrekkerij?! Een van de kenmerken van een eetstoornis is JUIST dat je niet wil toegeven aan de rest van de wereld (en al helemaaaal niet aan jezelf) dat je WEL gewoon eet. Dat je vooral NIET regelmatig niks eet. wilde mijn psycholoog niks over mijn eetstoornis vertellen want ik dacht dat ik helemaal geen eetstoornis had,dat alleen echt magere mensjes met een berg trauma's van vroeger recht hadden op aandacht, en ik dat absoluut niet verdiende.
DAT is een eetstoornis. Denken dat je zo weinig waard bent, dat je figuur het enige is waarom mensen nog met je om willen gaan, want voor de rest ben je toch een lui vadsig stom waardeloos stuk verdriet.
Een eetstoornis komt niet voort uit aandachttrekkerij, maar (vaak) uit een enorm minderwaardigheidscomplex. Dat is niet puberaal, dat is gewoon in-en in triest, want niemand is zo waardeloos dat alleen de buitenkant een positieve eigenschap is.
Kijk als je je niet in kan leven in mensen die zichzelf halfdood hongeren, prima. Maar ga asjeblieft niet brullen dat het aandachttrekkerij is - het is een ziekte, en levensgevaarlijk ook nog.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:36 schreef funnie_me het volgende:
[..]
Aandachttrekkerij ja, omdat die dozen denken dat als ze dus zijn wel aandacht zullen krijgen, en dan wel verdienen, hoezo dom? Natuurlijk hou je het angstvallig geheim, je weet ook wel dat je niet helemaal spoort... hallo... de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....
Puberaal ja, en dat is nogal triest als je in een leeftijd zit waarin je die tijd allang voorbij had moeten zijn. Maar slachtoffertje zijn, is nou eenmaal fijn... is het niet? arme ik, met mijn eetstoornis, die ik niet heb hoooor....
quote:
En nou moet je even heel snel je arrogante en vreselijk domme bekkie houden, over dingen waar je niks vanaf weet!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:36 schreef funnie_me het volgende:
[..]
Aandachttrekkerij ja, omdat die dozen denken dat als ze dus zijn wel aandacht zullen krijgen, en dan wel verdienen, hoezo dom? Natuurlijk hou je het angstvallig geheim, je weet ook wel dat je niet helemaal spoort... hallo... de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....
Puberaal ja, en dat is nogal triest als je in een leeftijd zit waarin je die tijd allang voorbij had moeten zijn. Maar slachtoffertje zijn, is nou eenmaal fijn... is het niet? arme ik, met mijn eetstoornis, die ik niet heb hoooor....
De enige die hier puberaal doet, ben jij.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:42 schreef funnie_me het volgende:
[..]
Aangezien ik op bovenste helft al gereageerd heb, ga ik dat niet nog een keer doen.
Dat minderwaardigheidscomplex is inderdaad een ziekte ja, een zelfopgelegde en veroorzaakte ziekte. Gosjie. Slachtoffers van de wereld he? Voor wie geen verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn eigen daden, leven en omstandigheden is het natuurlijk een geweldige uitkomst, de hele wereld is tegen je! Arme jij... Dat is inderdaad triest, en daarnaast ook bijzonder puberaal.
Nou, ik zou me heel graag in de zichzelf uithongerende mens willen inleven hoor, wetende dat er mensen zijn die tegen hun wil doodhongeren, maar ergens lukt me dat niet nee....
Ja, daarom is bouimia ook een ziekte, slimme ....quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:36 schreef funnie_me het volgende:
[..]
de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....
Daarom vind ik het ook zo veel op een verslaving lijken, een uitvlucht zoeken in iets dat van jou alleen is, zeg maar.... Maar ik weet niet of je dat wel zo mag noemen... Dat zusje heeft ook in een kliniek gezeten (lijkt net een afkick-kliniek eigenlijk). En het gaat gelukkig al wel beter met haar, maar soms heeft ze ook terugvallen (ook al net als bij verslavingen, nu ik er bij stil sta)...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:23 schreef Toeps het volgende:
@djenneke: Dat gevoel om het nooit goed (genoeg) te doen, dat komt mij heel bekend voor. Bij mij kwam dat voort uit het verleden. Mijn ouders zijn gescheiden en ik wilde altijd beiden gelukkig maken. Mijn vader en moeder haatten elkaar, dus het was heel moeilijk om het voor beiden goed te doen. Op de middelbare school werd ik gepest, daar was ik ook niet goed. Op een gegeven moment ontdek je voor jezelf een uitvlucht, uit de stress. Dat kan snoepen zijn, of juist niet-eten. Of een combinatie van beiden.
"*hik* ... Hallo ... *burp* DOKTER! ... mag ik weg uit deze .. *hik* ... kliniek? Volgens mij ben ik namelijk geen alcoholist ... *burp* ... maar heb ik gewoon een eetprobleem."quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik heb net een glas whiskey op, wat volgens mij al 1000 kcal bevat
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik heb net een glas whiskey op, wat volgens mij al 1000 kcal bevat
Het komt denk ik ook doordat het slankheidsideaal voor vrouwen meer impact heeft dan voor mannen, en vrouwen er meer waarde aan hechten om slank te zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef Toeps het volgende:
Ja, het is een soort verslaving. Ik denk dat er veel meer vrouwen dan mannen met een eetstoornis zijn, omdat mannen eerder aan de drank, drugs of gokautomaten gaan.
Afgericht, haha.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:28 schreef Baka_neko het volgende:
Wat dat betreft ben ik wel jaloers op je, Toeps"Toeps"
Hihihi dat ze jou hebben afgericht en geleerd wat nou wel normaal is.
Ja, ach, dat zou ik ook doen (niet die melk dus). Ben geen baby-koequote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:42 schreef Toeps het volgende:
[..]
Afgericht, haha.
Ik heb trouwens niet alles van ze overgenomen hoor, met hun "3 glazen melk per dag is gezond" kunnen ze toch mooi de boom in.
Ik weet niet of ze dik is of niet,maar goed je hebt ook mensen met boulimia die wel te dik zijn hoor,dus die zouden dan wel wat mogen afvallen,als ze er last van hebbenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:05 schreef Toeps het volgende:
[..]
Want, jij hebt er verstand van? Iemand met boulimia op dieet zetten is zo ongeveer het stomste wat je kunt doen. Tevens is de TS absoluut niet te dik, dus ik hoop niet dat ze de tips gaat volgen.
Iemand met boulimia krijgt in therapie een eetlijst, met daarop 7 boterhammen, 3 tussendoortjes, fruit, melk, en een flink bord avondeten. Normaal gezond eten dus, waarvan je vanzelf op het gewicht komt dat bij je past.
Mensen met boulimia kunnen niet gezond afvallenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:41 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze dik is of niet,maar goed je hebt ook mensen met boulimia die wel te dik zijn hoor,dus die zouden dan wel wat mogen afvallen,als ze er last van hebben![]()
De meeste mensen ja.Maar iemand die voor de boulimia al overgewicht heeft,heeft wel een reden om af te vallen.En als ze niet gezond kunnen afvallen,kunnen ze ook niet meer normaal etenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:45 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Mensen met boulimia kunnen niet gezond afvallen![]()
En de meeste mensen met boulimia zijn ook helemaal niet te dik, en ts volgens mij al helemaal niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |