abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 mei 2005 @ 18:27:50 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27250266
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:19 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Ts zegt dat ze gaat kotsen, dus niet dat ze spontaan moet overgeven.
dit is wat ze zegt in de OP
quote:
Meestal ga ik me dan volvreten en dan ga het het uitkotsen. Ik weet dat het slecht is maar het gaat vanzelf.
Het kan dus allebei.
quote:
En je andere punt hoort ook bij boulimia, niet alleen bij anorexia.
Kan best zijn zoals al gezegd : ik heb er niet veel verstand van. Lijkt me in feite niet echt nodig óók om er over in discussie te gaan , ze heeft gewoon dringend hulp nodig ivm haar eetstoornis.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_27250347
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:22 schreef milagro het volgende:
ik had een collegaatje vroeger, die zat dus gewoon maandenlang op musclepower shakes alleen, at 1 keer een blokje kaas op een kantoorborrel en dat kwam er dus vrijwel direct uit!
1 f*cking blokje kaas!
als je lichaam alleen maar vloeibaar spul gewend is, is een stukje kaas echt heel zwaar voor je maag.
quote:
maar een probleem? welnee, dat had ze niet, dat zagen wij helemaal verkeerd en we moesten ons er gewoon niet mee bemoeien
Kenmerk van eetstoornissen.

Misschien wel leuk om te vertellen.
Ik had een tijd geleden het idee dat een stukje komkommer op een dag en een fruityogurtje, toch echt meer dan genoeg was. En wat vond ik mezelf dik! Ondertussen was ik iedere dag zwak en kon ik soms nauwelijks meer lopen, maar dat had daar natuurlijk niks mee te maken.
Verder had ik het idee dat ik, als ik een paracetamol had genomen (tegen de hoofdpijn, duh) dat ik mezelf echt zag aankomen. Maar dan ook gelijk kilo's.
pi_27250357
Er bestaat ook zoiets als Nao
  zondag 22 mei 2005 @ 18:51:52 #104
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27250946
Mja de lijn tussen boulimia en anorexia is (in veel gevallen) gewoon ook heel dun, hoor. Ik denk dat de plakker "eetstoornis" in veel gevallen beter is dan OF anorexia OF boulimia, want eigenlijk is het gedachtenpatroon erachter hetzelfde alleen de een kotst zn eten uit en de ander eet structureel bijna niet.

Overigens bingen ook anorexia-patienten! Als je namelijk NIEt eet dan ben je dood in een dag of 40, en er zijn een hele hoop mensen die jaaaaren anorexia hebben. Dat betekend dus dat ze toch af en toe een gigantische vreetbui hebben (sub- of objectief) ander sterf je gewoon na een paar maanden niet of nouwelijks eten.

Overigens hoef je helemaal niet zo gek veel ondergewicht te hebben om toch echt heel ziek te zijn of dood te gaan aan een eetstoornis.

En sommige mensen kunnen kotsen zonder hun vinger in hun keel te steken. Vooral ervaren "kotsers".

Ik heb trouwens maar 2x in mijn hele leventje gebraakt, en heb net als Milagro een gigantische kotsvrees. Dacht altijd dat "ik toch nooit zomaar mn vinger in mn keel zou steken." Tot je dus kokhalzend boven de pleepot hangt. Zo erg kan je dus de weg kwijtraken en dat gaat eng snel als je eenmaal in je hoofd hebt zitten dat je te dik bent.

Denk ook niet dat ons commentaar hier veel zin heeft want beter worden moet je zelf willen voor meer dan 100%, maar we kunnen het in ieer geval proberen.
Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
pi_27251061
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:51 schreef Baka_neko het volgende:

Overigens hoef je helemaal niet zo gek veel ondergewicht te hebben om toch echt heel ziek te zijn of dood te gaan aan een eetstoornis.
Inderdaad, denk maar aan Terri Schiavo. Braken > Verstoorde elektrolietenbalans > Hartstilstand. En de rest is bekend.
pi_27251336
Zit het verschil tussen anorexia en boulimia niet meer in het idee erachter? Bij anorexia is het toch vaak een uiting van frustratie, waarbij het niet eten dan gezien wordt als een manier om grip op je leven te krijgen, iets waar je invloed op hebt of goed in bent? Dat had ik zelf dus absoluut niet. Eerder het idee dat ik totaal geen grip had op mijn eigen lijf.

Maar goed, even OT: Je bent gewoon verkeerd bezig. Duizend kcal is te weinig, einde verhaal. Ja, dat is WEL relevant, want het is onderdeel van een verkeerd patroon. Nee, kotsen is niet normaal.

Voor wat betreft hoe je jezelf ziet: je zegt dat je niet dik bent maar wel te veel vet hebt, en dat komt nogal tegenstrijdig over. Maar je gewicht is zeker niet hoog, en dik kun je bij jouw lengte daarmee echt niet zijn. Misschien heb je een buikje of dikke billen, maar bedenk dan eens dat dat misschien wel gewoon bij je hoort. Je bent een vrouw, en het lichaam van vrouwen is er altijd op voorbereid dat het een kind moet kunnen baren, daarom heb je nu vet op je billen, heupen en buik. Dat hoort daar.

Als je denkt dat je problemen hebt met je gewicht, met je eetpatroon of wat dan ook, ga naar de huisarts en praat er daar eens over. Hij kan inschatten of je een eetstoornis hebt (al denk ik dat je eigenlijk wel al weet dat het zo is) en kan je doorverwijzen naar de juiste instanties zodat ze je kunnen helpen met je vreetbuien en het aanleren van een goed dieet.
Sanity is (not) statistical
pi_27251338
> schapefokker:

Ik heb (ook?) boulimia..
Ik kan zo niet zeggen of je boulimia hebt of niet. Maar een eetprobleem heb je in ieder geval wel,
je moet maar even kijken op de site van Sabn. En misschien hulp gaan zoeken...naar je huisarts..?
Zo ben ik toendertijd ook begonnen..
Als je vragen hebt mag je me mailen hoor!
I thought this day would never end...
pi_27280153
@angel20: hoe lang heb je al hulp? En boek je een beetje vooruitgang? Ik hoop voor je dat je beter wordt...
Bite me!
pi_27282730
eehm....ben vorig jaar september begonnen met deeltijd behandeling van 6 maanden.

DIe is nu dus af...toen paar weken nazorg gehad, maar zelf daarmee gestopt omdat ik was terug gevallen, en vond het geen zin meer hebben...:(

Nu ben ik bezig met intake bij het riagg..maar dan voor psychotherapie, dus niet zozeer eetstoornis gericht.
Tis dus een tijdje beter gegaan, toen ik in de deeltijd zat. Momenteel gaat t weer slechter
pi_27282801
ik hoop voor je dat je snel een behandeling vindt die bij je past. Ik weet dat goedbedoelde adviezen enzo niet helpen, dus die zal ik dan ook niet geven, maar ik hoop dat je de mooie dingen van het leven nog ziet, of anders snel weer kunt zien, en dat je hiervan af kunt komen.
Bite me!
pi_27283778
> diabolotin, thanx voor je reactie by the way, lief.
pi_27291381
We hebben trouwens al even niets van TS gehoord...ben benieuwd hoe dat komt.

Lijkt me best klote zo'n situatie, vooral de gedachtes die een rol spelen. Maar blijven denken dat je genoeg binnen krijgt met 1000 kalorieen omdat sporten anders geen zin heeft om strak te worden.
Las laatst nog een artikel van een onwijs strakke bodybuilder die naast hetgeen dat "wij als normaal mens eten" per dag anderhalve kilo vlees at om zich strak en droog te trainen. Zegt al iets over de kronkel in denkwijze dus.

Ts: ik hoop dat je niet reageert omdat je hulp aan het zoeken bent!

by the way, ik ken wel degelijk de grens van ongezond/ gezond eten. Ik viel 10 kilo af, werd strakker maar at nog steeds minstens 2200 kalorieen
  maandag 23 mei 2005 @ 22:45:36 #113
109947 funnie_me
buitengewoon grof teringwijf
pi_27291953
Gezeik allemaal van die vrouwen, ga gewoon eens eten, hoe moeilijk kan het zijn.

En dan ben je wat te dik, boeeeehooeeee.... man, de wereld vergaat, niemand die je nog aaaaardig en aaantreekkkulluk vindt.... Je ouders die je niet meer willen zien, je vriend die een slanker wijf uitzoekt.

Weet je wat het is? Praat jezelf maar lekker aan, want dan ben je lekker zielig, want je hebt een eeeeetstoooornis hoooorrrr....

Self-inflicted stupidity ja...

ga eens iets doen dat een beetje interessant is ofzo....
Why is it, that when I am trying to be funny, I never am, and when I'm trying to be not, everybody's laughing...
  maandag 23 mei 2005 @ 22:52:59 #114
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_27292260
Ik ben momenteel ook weer met mijn jaarlijkse bikini-dieet bezig. Wat voor mij (en waarschijnlijk in principe voor iedereen) het beste werkt is je eetpatroon aanpassen. Elke dag ontbijten en lunchen met twee (volkoren) boterhammen. Dieetella of zoiets dergelijks erop met magere kaas en light jam. Je verteringsstelsel werkende houden door rond 11 uur 's ochtends een paar worteltjes of een stukje komkommer te snaaien. Rond 4 uur 's middags een appel/kiwi/ander fruit zolang het maar geen banaan is. Dan matige hoeveelheid avondeten maar wel voldoende groente met een salade en rond 8 uur 's avonds en bakje magere yoghurt met wat fruit. Tussendoor alleen maar liters water, thee en koffie.

Dat zijn bij elkaar een heel gezond aantal calorieën maar je valt er zeker wel van af. Beetje actief erbij sporten en je bent zo 5 kilo lichter.

Het grootste probleem zit toch in je zelf accepteren. Zolang je dat niet doet kun je ook niet fatsoenlijk en gezond gaan afvallen. Alleen maar omdat er nu zo'n misselijk en verdraaid beeld bestaat van vrouwen die zonder al dat vlees aan de botten mooier gevonden worden door hun homofiele mode-ontwerpers. Brr! Walgelijk die magere bottezakjes zonder heupen en een kont en met van die vieze ingevallen gezichtjes. Ik kan er echt niet bij dat iemand er zo uit wil zien.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  maandag 23 mei 2005 @ 22:55:02 #115
109947 funnie_me
pi_27292340
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:52 schreef Electrocute het volgende:
Ik ben momenteel ook weer met mijn jaarlijkse bikini-dieet bezig. Wat voor mij (en waarschijnlijk in principe voor iedereen) het beste werkt is je eetpatroon aanpassen. Elke dag ontbijten en lunchen met twee (volkoren) boterhammen. Dieetella of zoiets dergelijks erop met magere kaas en light jam. Je verteringsstelsel werkende houden door rond 11 uur 's ochtends een paar worteltjes of een stukje komkommer te snaaien. Rond 4 uur 's middags een appel/kiwi/ander fruit zolang het maar geen banaan is. Dan matige hoeveelheid avondeten maar wel voldoende groente met een salade en rond 8 uur 's avonds en bakje magere yoghurt met wat fruit. Tussendoor alleen maar liters water, thee en koffie.

Dat zijn bij elkaar een heel gezond aantal calorieën maar je valt er zeker wel van af. Beetje actief erbij sporten en je bent zo 5 kilo lichter.

Het grootste probleem zit toch in je zelf accepteren. Zolang je dat niet doet kun je ook niet fatsoenlijk en gezond gaan afvallen. Alleen maar omdat er nu zo'n misselijk en verdraaid beeld bestaat van vrouwen die zonder al dat vlees aan de botten mooier gevonden worden door hun homofiele mode-ontwerpers. Brr! Walgelijk die magere bottezakjes zonder heupen en een kont en met van die vieze ingevallen gezichtjes. Ik kan er echt niet bij dat iemand er zo uit wil zien.
Met alle respect hoor, maar dat is een beeld dat je jezelf op LAAT dringen, zo lekker makkelijk, het ligt aan de media.... who the fuck wil er nou een vriend die alleen maar geinteresseerd in je is als je een latje bent....
Why is it, that when I am trying to be funny, I never am, and when I'm trying to be not, everybody's laughing...
pi_27292404
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:52 schreef Electrocute het volgende:

Geweldig advies aan iemand met boulimia. Not!
pi_27292457
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:45 schreef funnie_me het volgende:
Gezeik allemaal van die vrouwen, ga gewoon eens eten, hoe moeilijk kan het zijn.

En dan ben je wat te dik, boeeeehooeeee.... man, de wereld vergaat, niemand die je nog aaaaardig en aaantreekkkulluk vindt.... Je ouders die je niet meer willen zien, je vriend die een slanker wijf uitzoekt.

Weet je wat het is? Praat jezelf maar lekker aan, want dan ben je lekker zielig, want je hebt een eeeeetstoooornis hoooorrrr....

Self-inflicted stupidity ja...

ga eens iets doen dat een beetje interessant is ofzo....
Een eetstoornis komt niet doordat iemand graag dun wil zijn. Ja, zo uit het zich, maar er zit nog veel meer achter.
  maandag 23 mei 2005 @ 23:00:30 #118
109947 funnie_me
pi_27292558
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:57 schreef Toeps het volgende:

[..]

Een eetstoornis komt niet doordat iemand graag dun wil zijn. Ja, zo uit het zich, maar er zit nog veel meer achter.
Het is aandachttrekkerij, dat is wat het is. En het heeft dus zeker weinig te maken met of je dik of dun bent, maar ook weer wel, want ja, slank krijgt meer aandacht he...?

Je zelfwaarde halen uit hoe anderen je uiterlijk beoordelen is buitengewoon puberaal.
  maandag 23 mei 2005 @ 23:04:25 #119
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_27292718
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:55 schreef funnie_me het volgende:

[..]

Met alle respect hoor, maar dat is een beeld dat je jezelf op LAAT dringen, zo lekker makkelijk, het ligt aan de media.... who the fuck wil er nou een vriend die alleen maar geinteresseerd in je is als je een latje bent....
Dat zouden alle mensen met een eetstoornis zich nou eens moeten afvragen.

@ Toeps: Ik gaf geen advies aan het boulimia grietje. Ik reageerde op het calorieën verhaal.
  maandag 23 mei 2005 @ 23:09:33 #120
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_27292911
quote:
Op maandag 23 mei 2005 23:00 schreef funnie_me het volgende:

[..]

Het is aandachttrekkerij, dat is wat het is. En het heeft dus zeker weinig te maken met of je dik of dun bent, maar ook weer wel, want ja, slank krijgt meer aandacht he...?

Je zelfwaarde halen uit hoe anderen je uiterlijk beoordelen is buitengewoon puberaal.
Ik val in de zomermaanden graag wat af omdat ik me dan lekkerder in m'n vel voel zitten. Het is al erg genoeg dat ik elk jaar mijn spierwitte beentjes aan de buitenwereld tentoon moet stellen, dan kan ik ongewenste vetophopingen niet gebruiken . Uiteraard is dit er bij mij ook ingeslopen omdat ik er wel wat om geef wat anderen van mij vinden. Dat doet iedereen in zekere mate.

Hoe dan ook vind ik dat je wel gelijk hebt wat betreft zelfwaarde halen uit andermans meningen.
Als je met mensen omgaat die je bekritiseren om hoe je eruit ziet moet je eerst maar eens nieuwe vrienden gaan zoeken en daarna goed je best gaan doen om blij te zijn met wie je bent.
pi_27292948
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:56 schreef Toeps het volgende:

[..]

Geweldig advies aan iemand met boulimia. Not!
het is niet te weing ofzow hoor
pi_27293167
Boulimie is een ziekte.
Het is een geestelijke ziekte gebaseerd op angst
Verdiep je in jezelf.
Hoe kwam jij ten eerste instantie aan?
Kijk naar de echte reden ervoor.
Het kan van alles zijn.
Het is altijd gebaseerd door angst.
Je moet de juiste angst zoeken en onderzoeken en uit de wortel halen.
Anders zou je het altijd houden.
Je verandert niet. Je blijft altijd wie jij bent.
Je wisselt alleen van een trucje naar een ander
Veel succes.
Ment 2 B
pi_27298143
quote:

[..]

Aandachttrekkerij? Dus daarom houden zo veel mensen het angstvallig geheim? Puberaal? Dus daarom was ik met 20 de jongste in mijn behandelgroep, terwijl de oudste over de 40 was?

Ga je alsjeblieft eerst eens ergens in verdiepen voordat je zulke onzin uitkraamt!
pi_27298197
quote:
Op maandag 23 mei 2005 23:10 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

het is niet te weing ofzow hoor
Mensen met boulimia moeten normaal leren eten, en niet willen afvallen. Dat gedoe dat je geen bananen mag eten, en dat je aan de magere yoghurt moet, dat is géén goed advies voor iemand met een eetstoornis. Die moeten juist leren weer een mars te kunnen eten. Zonder hem weer uit te kotsen, zonder "het is toch al verpest" de hele gezinsverpakking marsen er achteraan te gooien. Normaal eten houdt in dat je ook af en toe eens patat eet, of een mars, of een lekker ijsje.
pi_27298366
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:44 schreef Toeps het volgende:

[..]

Mensen met boulimia moeten normaal leren eten, en niet willen afvallen. Dat gedoe dat je geen bananen mag eten, en dat je aan de magere yoghurt moet, dat is géén goed advies voor iemand met een eetstoornis. Die moeten juist leren weer een mars te kunnen eten. Zonder hem weer uit te kotsen, zonder "het is toch al verpest" de hele gezinsverpakking marsen er achteraan te gooien. Normaal eten houdt in dat je ook af en toe eens patat eet, of een mars, of een lekker ijsje.
Het probleem is dat ze niet normaal kunnen eten.
En als iemand met boulimia echt te dik is,mag ze best wel op dieet ofzow.
Maar dan een normaal dieet,en niet bijna de heel dag niks,of het er weer uitkotsen.
pi_27298592
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:55 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze niet normaal kunnen eten.
En als iemand met boulimia echt te dik is,mag ze best wel op dieet ofzow.
Maar dan een normaal dieet,en niet bijna de heel dag niks,of het er weer uitkotsen.
Want, jij hebt er verstand van? Iemand met boulimia op dieet zetten is zo ongeveer het stomste wat je kunt doen. Tevens is de TS absoluut niet te dik, dus ik hoop niet dat ze de tips gaat volgen.
Iemand met boulimia krijgt in therapie een eetlijst, met daarop 7 boterhammen, 3 tussendoortjes, fruit, melk, en een flink bord avondeten. Normaal gezond eten dus, waarvan je vanzelf op het gewicht komt dat bij je past.
pi_27298674
Veel belangrijker dan wat het gewicht is, is om voor iemand met een eetstoornis het gewicht dat bij haar past, ook te accepteren.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:35:27 #128
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27302819
quote:

[..]

Aandachttrekkerij?! Een van de kenmerken van een eetstoornis is JUIST dat je niet wil toegeven aan de rest van de wereld (en al helemaaaal niet aan jezelf) dat je WEL gewoon eet. Dat je vooral NIET regelmatig niks eet. wilde mijn psycholoog niks over mijn eetstoornis vertellen want ik dacht dat ik helemaal geen eetstoornis had,dat alleen echt magere mensjes met een berg trauma's van vroeger recht hadden op aandacht, en ik dat absoluut niet verdiende.
DAT is een eetstoornis. Denken dat je zo weinig waard bent, dat je figuur het enige is waarom mensen nog met je om willen gaan, want voor de rest ben je toch een lui vadsig stom waardeloos stuk verdriet.

Een eetstoornis komt niet voort uit aandachttrekkerij, maar (vaak) uit een enorm minderwaardigheidscomplex. Dat is niet puberaal, dat is gewoon in-en in triest, want niemand is zo waardeloos dat alleen de buitenkant een positieve eigenschap is.

Kijk als je je niet in kan leven in mensen die zichzelf halfdood hongeren, prima. Maar ga asjeblieft niet brullen dat het aandachttrekkerij is - het is een ziekte, en levensgevaarlijk ook nog.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:36:39 #129
109947 funnie_me
pi_27314896
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:40 schreef Toeps het volgende:

[..]

Aandachttrekkerij? Dus daarom houden zo veel mensen het angstvallig geheim? Puberaal? Dus daarom was ik met 20 de jongste in mijn behandelgroep, terwijl de oudste over de 40 was?

Ga je alsjeblieft eerst eens ergens in verdiepen voordat je zulke onzin uitkraamt!
Aandachttrekkerij ja, omdat die dozen denken dat als ze dus zijn wel aandacht zullen krijgen, en dan wel verdienen, hoezo dom? Natuurlijk hou je het angstvallig geheim, je weet ook wel dat je niet helemaal spoort... hallo... de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....

Puberaal ja, en dat is nogal triest als je in een leeftijd zit waarin je die tijd allang voorbij had moeten zijn. Maar slachtoffertje zijn, is nou eenmaal fijn... is het niet? arme ik, met mijn eetstoornis, die ik niet heb hoooor....
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:42:53 #130
109947 funnie_me
pi_27315081
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:35 schreef Baka_neko het volgende:

[..]

Aandachttrekkerij?! Een van de kenmerken van een eetstoornis is JUIST dat je niet wil toegeven aan de rest van de wereld (en al helemaaaal niet aan jezelf) dat je WEL gewoon eet. Dat je vooral NIET regelmatig niks eet. wilde mijn psycholoog niks over mijn eetstoornis vertellen want ik dacht dat ik helemaal geen eetstoornis had,dat alleen echt magere mensjes met een berg trauma's van vroeger recht hadden op aandacht, en ik dat absoluut niet verdiende.
DAT is een eetstoornis. Denken dat je zo weinig waard bent, dat je figuur het enige is waarom mensen nog met je om willen gaan, want voor de rest ben je toch een lui vadsig stom waardeloos stuk verdriet.

Een eetstoornis komt niet voort uit aandachttrekkerij, maar (vaak) uit een enorm minderwaardigheidscomplex. Dat is niet puberaal, dat is gewoon in-en in triest, want niemand is zo waardeloos dat alleen de buitenkant een positieve eigenschap is.

Kijk als je je niet in kan leven in mensen die zichzelf halfdood hongeren, prima. Maar ga asjeblieft niet brullen dat het aandachttrekkerij is - het is een ziekte, en levensgevaarlijk ook nog.
Aangezien ik op bovenste helft al gereageerd heb, ga ik dat niet nog een keer doen.

Dat minderwaardigheidscomplex is inderdaad een ziekte ja, een zelfopgelegde en veroorzaakte ziekte. Gosjie. Slachtoffers van de wereld he? Voor wie geen verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn eigen daden, leven en omstandigheden is het natuurlijk een geweldige uitkomst, de hele wereld is tegen je! Arme jij... Dat is inderdaad triest, en daarnaast ook bijzonder puberaal.

Nou, ik zou me heel graag in de zichzelf uithongerende mens willen inleven hoor, wetende dat er mensen zijn die tegen hun wil doodhongeren, maar ergens lukt me dat niet nee....
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:43:39 #131
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27315095
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:36 schreef funnie_me het volgende:

[..]

Aandachttrekkerij ja, omdat die dozen denken dat als ze dus zijn wel aandacht zullen krijgen, en dan wel verdienen, hoezo dom? Natuurlijk hou je het angstvallig geheim, je weet ook wel dat je niet helemaal spoort... hallo... de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....

Puberaal ja, en dat is nogal triest als je in een leeftijd zit waarin je die tijd allang voorbij had moeten zijn. Maar slachtoffertje zijn, is nou eenmaal fijn... is het niet? arme ik, met mijn eetstoornis, die ik niet heb hoooor....

Nog nooit een smile zo toepasselijk gevonden.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:44:41 #132
109947 funnie_me
pi_27315126
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:43 schreef Baka_neko het volgende:

[..]

pi_27315588
quote:

[..]

En nou moet je even heel snel je arrogante en vreselijk domme bekkie houden, over dingen waar je niks vanaf weet!

Verder vraag ik me af hoe het met jouw zelfbeeld gesteld is, als je het nodig vindt mensen die je helemaal niet kent, en waarvan heel medisch Nederland vindt dat ze een ziekte hebben, af te zeiken. Voel je je dan beter of zo?
pi_27315631
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:42 schreef funnie_me het volgende:

[..]

Aangezien ik op bovenste helft al gereageerd heb, ga ik dat niet nog een keer doen.

Dat minderwaardigheidscomplex is inderdaad een ziekte ja, een zelfopgelegde en veroorzaakte ziekte. Gosjie. Slachtoffers van de wereld he? Voor wie geen verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn eigen daden, leven en omstandigheden is het natuurlijk een geweldige uitkomst, de hele wereld is tegen je! Arme jij... Dat is inderdaad triest, en daarnaast ook bijzonder puberaal.

Nou, ik zou me heel graag in de zichzelf uithongerende mens willen inleven hoor, wetende dat er mensen zijn die tegen hun wil doodhongeren, maar ergens lukt me dat niet nee....
De enige die hier puberaal doet, ben jij.

Maar goed, gelukkig zijn er nog psychologen, artsen en andere deskundigen die wél weten hoe het zit.
pi_27316014
Ik heb een vriendin waarvan haar zusje anorexia heeft. Ik heb er niet veel verstand van, alleen maar dat wat zij me verteld heeft.

Maar het idee dat ik erbij krijg is dat het een soort van verslaving is, maar dan aan lijnen, en mager zijn. Het begint onschuldig met een lijnpoging, maar daarna wordt het steeds fanatieker, tot die meiden totaal geen realistisch beeld meer hebben van zichzelf. Het komt op mij over als een soort van aan je getrokken worden van twee kanten. Aan de ene kant de druk om aan een bepaald ideaalbeeld te voldoen, en aan de andere kant mensen die je constant onder druk proberen te zetten om je van het lijnen af te houden. Daardoor lijken die meiden (iig dat zusje van die vriendin van mij) zich steeds meer te gaan isoleren, en zich ook eenzaam te voelen.

Dat heeft dus niks te maken met puberaal gedrag, als je het mij vraagt.

Ik bedoel, veel mensen roken, en zijn daar aan verslaafd geraakt, vaak door druk van een groep. Die mensen noem je toch ook niet puberaal, of verwijt je toch ook niet een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel? En dan is roken nog niet eens een ziekte....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 24 mei 2005 @ 18:20:40 #136
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27316097
quote:

[..]
de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....
Ja, daarom is bouimia ook een ziekte, slimme ....
pi_27316198
@djenneke: Dat gevoel om het nooit goed (genoeg) te doen, dat komt mij heel bekend voor. Bij mij kwam dat voort uit het verleden. Mijn ouders zijn gescheiden en ik wilde altijd beiden gelukkig maken. Mijn vader en moeder haatten elkaar, dus het was heel moeilijk om het voor beiden goed te doen. Op de middelbare school werd ik gepest, daar was ik ook niet goed. Op een gegeven moment ontdek je voor jezelf een uitvlucht, uit de stress. Dat kan snoepen zijn, of juist niet-eten. Of een combinatie van beiden.
pi_27316454
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:23 schreef Toeps het volgende:
@djenneke: Dat gevoel om het nooit goed (genoeg) te doen, dat komt mij heel bekend voor. Bij mij kwam dat voort uit het verleden. Mijn ouders zijn gescheiden en ik wilde altijd beiden gelukkig maken. Mijn vader en moeder haatten elkaar, dus het was heel moeilijk om het voor beiden goed te doen. Op de middelbare school werd ik gepest, daar was ik ook niet goed. Op een gegeven moment ontdek je voor jezelf een uitvlucht, uit de stress. Dat kan snoepen zijn, of juist niet-eten. Of een combinatie van beiden.
Daarom vind ik het ook zo veel op een verslaving lijken, een uitvlucht zoeken in iets dat van jou alleen is, zeg maar.... Maar ik weet niet of je dat wel zo mag noemen... Dat zusje heeft ook in een kliniek gezeten (lijkt net een afkick-kliniek eigenlijk). En het gaat gelukkig al wel beter met haar, maar soms heeft ze ook terugvallen (ook al net als bij verslavingen, nu ik er bij stil sta)...

De redenen voor een verminderd zelfbeeld liggen meestal in persoonlijke situaties denk ik (bij dat zusje was dat ook zo), gebroken families, niet leuk of goed op school, gepest worden. Dat zijn de dingen die een mens onzeker maken. Dara hoef je niet puberaal of puber voor te zijn. Dat kan bij iedereen, ligt maar aan de situatie. Iedereen heeft zijn eigen manieren om daar mee om te gaan. Anorexia is alleen wel een hele slechte, en moeilijk om uit te komen. Daarom bij deze Toeps:

Respect!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_27316590
Ja, het is een soort verslaving. Ik denk dat er veel meer vrouwen dan mannen met een eetstoornis zijn, omdat mannen eerder aan de drank, drugs of gokautomaten gaan.

Ik ben nu al vanaf februari/maart beter, maar ik moet inderdaad blijven uitkijken voor terugvallen. Als ik me rot voel koop ik soms nog wel een zak drop (en die gaat dan ook in één keer op) maar daar blijft het dan bij. Zo iets gebeurt eens per drie weken of zo, en dan ga ik even voor mezelf na wat nou de reden was, en dan ga ik díe aanpakken. Een echte terugval heb ik nog niet gehad.

Thanks.
pi_27316606
Ik heb net een glas whiskey op, wat volgens mij al 1000 kcal bevat
  dinsdag 24 mei 2005 @ 18:40:28 #141
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27316746
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef KonnieKipke het volgende:
"*hik* ... Hallo ... *burp* DOKTER! ... mag ik weg uit deze .. *hik* ... kliniek? Volgens mij ben ik namelijk geen alcoholist ... *burp* ... maar heb ik gewoon een eetprobleem."

dinsdag 24 mei 2005 @ 19:28:30 #142
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27318189
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef KonnieKipke het volgende:
Moet het wel een heeeeeeeeeel groot glas zijn..... 1 gram vet bestaat uit zo'n 9 calorieen, 1 gram eiwit of koolhydraat is 4 calorieen.

Als je dan an de duizend wil zitten komt dat overeen met meer dan honderd gram roomboter....

Daar zou ik ook BURP van gaan zeggen.

Maar je verbrand eerst alcohol en dan pas de rest van je geconsumeerde troep, misschien tellen ze dat mee... of ben ik het calorie-tellen verleerd, kan ook.

Ahem. Offtopic. excuus.

Wat ook zo funest is aan een eetstoornis, tenminse, dat vond en vind ik, is dat je op een gegeven moment echt geloofd dat als je niks verbrand met beweging, je ook niks hoeft te consumeren 'want je verbrand niks' en! Als je toch gewoon wilt gaan eten, je van de omslag gewoon niet meer WEET wat normaal is. Is dat, a la weight watchers, zo'n 1200 cal? Is dat 2500? Of alles ertussenin?
En vooral als je als doelstelling max 1000 had per dag, en je ineens 2200 wil gaan eten, nou, dan schrik je je het apelazerus hoor. Want als je je bij 1000 al dik voelt... Je zit gewoon af en toe helemaal vast in je foute redenaties.

Wat dat betreft ben ik wel jaloers op je, Toeps "Toeps" Hihihi dat ze jou hebben afgericht en geleerd wat nou wel normaal is.
pi_27318306
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef Toeps het volgende:
Ja, het is een soort verslaving. Ik denk dat er veel meer vrouwen dan mannen met een eetstoornis zijn, omdat mannen eerder aan de drank, drugs of gokautomaten gaan.
Het komt denk ik ook doordat het slankheidsideaal voor vrouwen meer impact heeft dan voor mannen, en vrouwen er meer waarde aan hechten om slank te zijn.
pi_27318610
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:28 schreef Baka_neko het volgende:

Wat dat betreft ben ik wel jaloers op je, Toeps "Toeps" Hihihi dat ze jou hebben afgericht en geleerd wat nou wel normaal is.
Afgericht, haha.

Ik heb trouwens niet alles van ze overgenomen hoor, met hun "3 glazen melk per dag is gezond" kunnen ze toch mooi de boom in.
pi_27319339
Toeps, heb jij niet dat je merkt dat je toch kwetsbaar bent voor het idee dat je te dik zou zijn?
Ik merk dat bij mezelf. Over het algemeen gaat het weer erg goed, maar ik ben wel een stukje kwetsbaarder gebleven voor het 'je dik voelen', vooral als iemand in mijn directe omgeving een opmerking maakt: je bent aangekomen, of je bent dikker geworden, merk ik dat toch bij mezelf.

Ik heb zelf wel therapie gehad, maar niet speciaal gericht op mijn eetstoornis destijds.
pi_27319583
Ja, soms. Maar dat is dan vaak direct gerelateerd aan een vervelende gebeurtenis. Dan voel ik me dik, ofwel: te veel.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:42:47 #147
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27323318
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:42 schreef Toeps het volgende:

[..]

Afgericht, haha.

Ik heb trouwens niet alles van ze overgenomen hoor, met hun "3 glazen melk per dag is gezond" kunnen ze toch mooi de boom in.
Ja, ach, dat zou ik ook doen (niet die melk dus). Ben geen baby-koe Maar over het algemeen hebben ze je toch wel aardig geleerd hoe en wat?
Me emesen doettet niet nou. helaas. We motten hoognodig even stevig bijkakelen
pi_27325133
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:05 schreef Toeps het volgende:

[..]

Want, jij hebt er verstand van? Iemand met boulimia op dieet zetten is zo ongeveer het stomste wat je kunt doen. Tevens is de TS absoluut niet te dik, dus ik hoop niet dat ze de tips gaat volgen.
Iemand met boulimia krijgt in therapie een eetlijst, met daarop 7 boterhammen, 3 tussendoortjes, fruit, melk, en een flink bord avondeten. Normaal gezond eten dus, waarvan je vanzelf op het gewicht komt dat bij je past.
Ik weet niet of ze dik is of niet,maar goed je hebt ook mensen met boulimia die wel te dik zijn hoor,dus die zouden dan wel wat mogen afvallen,als ze er last van hebben
pi_27325255
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:41 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze dik is of niet,maar goed je hebt ook mensen met boulimia die wel te dik zijn hoor,dus die zouden dan wel wat mogen afvallen,als ze er last van hebben
Mensen met boulimia kunnen niet gezond afvallen
En de meeste mensen met boulimia zijn ook helemaal niet te dik, en ts volgens mij al helemaal niet.
pi_27325321
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:45 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Mensen met boulimia kunnen niet gezond afvallen
En de meeste mensen met boulimia zijn ook helemaal niet te dik, en ts volgens mij al helemaal niet.
De meeste mensen ja.Maar iemand die voor de boulimia al overgewicht heeft,heeft wel een reden om af te vallen.En als ze niet gezond kunnen afvallen,kunnen ze ook niet meer normaal eten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')