abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27292948
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:56 schreef Toeps het volgende:

[..]

Geweldig advies aan iemand met boulimia. Not!
het is niet te weing ofzow hoor
pi_27293167
Boulimie is een ziekte.
Het is een geestelijke ziekte gebaseerd op angst
Verdiep je in jezelf.
Hoe kwam jij ten eerste instantie aan?
Kijk naar de echte reden ervoor.
Het kan van alles zijn.
Het is altijd gebaseerd door angst.
Je moet de juiste angst zoeken en onderzoeken en uit de wortel halen.
Anders zou je het altijd houden.
Je verandert niet. Je blijft altijd wie jij bent.
Je wisselt alleen van een trucje naar een ander
Veel succes.
Ment 2 B
pi_27298143
quote:
Op maandag 23 mei 2005 23:00 schreef funnie_me het volgende:

[..]

Het is aandachttrekkerij, dat is wat het is. En het heeft dus zeker weinig te maken met of je dik of dun bent, maar ook weer wel, want ja, slank krijgt meer aandacht he...?

Je zelfwaarde halen uit hoe anderen je uiterlijk beoordelen is buitengewoon puberaal.
Aandachttrekkerij? Dus daarom houden zo veel mensen het angstvallig geheim? Puberaal? Dus daarom was ik met 20 de jongste in mijn behandelgroep, terwijl de oudste over de 40 was?

Ga je alsjeblieft eerst eens ergens in verdiepen voordat je zulke onzin uitkraamt!
pi_27298197
quote:
Op maandag 23 mei 2005 23:10 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

het is niet te weing ofzow hoor
Mensen met boulimia moeten normaal leren eten, en niet willen afvallen. Dat gedoe dat je geen bananen mag eten, en dat je aan de magere yoghurt moet, dat is géén goed advies voor iemand met een eetstoornis. Die moeten juist leren weer een mars te kunnen eten. Zonder hem weer uit te kotsen, zonder "het is toch al verpest" de hele gezinsverpakking marsen er achteraan te gooien. Normaal eten houdt in dat je ook af en toe eens patat eet, of een mars, of een lekker ijsje.
pi_27298366
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:44 schreef Toeps het volgende:

[..]

Mensen met boulimia moeten normaal leren eten, en niet willen afvallen. Dat gedoe dat je geen bananen mag eten, en dat je aan de magere yoghurt moet, dat is géén goed advies voor iemand met een eetstoornis. Die moeten juist leren weer een mars te kunnen eten. Zonder hem weer uit te kotsen, zonder "het is toch al verpest" de hele gezinsverpakking marsen er achteraan te gooien. Normaal eten houdt in dat je ook af en toe eens patat eet, of een mars, of een lekker ijsje.
Het probleem is dat ze niet normaal kunnen eten.
En als iemand met boulimia echt te dik is,mag ze best wel op dieet ofzow.
Maar dan een normaal dieet,en niet bijna de heel dag niks,of het er weer uitkotsen.
pi_27298592
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:55 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze niet normaal kunnen eten.
En als iemand met boulimia echt te dik is,mag ze best wel op dieet ofzow.
Maar dan een normaal dieet,en niet bijna de heel dag niks,of het er weer uitkotsen.
Want, jij hebt er verstand van? Iemand met boulimia op dieet zetten is zo ongeveer het stomste wat je kunt doen. Tevens is de TS absoluut niet te dik, dus ik hoop niet dat ze de tips gaat volgen.
Iemand met boulimia krijgt in therapie een eetlijst, met daarop 7 boterhammen, 3 tussendoortjes, fruit, melk, en een flink bord avondeten. Normaal gezond eten dus, waarvan je vanzelf op het gewicht komt dat bij je past.
pi_27298674
Veel belangrijker dan wat het gewicht is, is om voor iemand met een eetstoornis het gewicht dat bij haar past, ook te accepteren.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:35:27 #128
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27302819
quote:
Op maandag 23 mei 2005 23:00 schreef funnie_me het volgende:

[..]

Het is aandachttrekkerij, dat is wat het is. En het heeft dus zeker weinig te maken met of je dik of dun bent, maar ook weer wel, want ja, slank krijgt meer aandacht he...?

Je zelfwaarde halen uit hoe anderen je uiterlijk beoordelen is buitengewoon puberaal.
Aandachttrekkerij?! Een van de kenmerken van een eetstoornis is JUIST dat je niet wil toegeven aan de rest van de wereld (en al helemaaaal niet aan jezelf) dat je WEL gewoon eet. Dat je vooral NIET regelmatig niks eet. wilde mijn psycholoog niks over mijn eetstoornis vertellen want ik dacht dat ik helemaal geen eetstoornis had,dat alleen echt magere mensjes met een berg trauma's van vroeger recht hadden op aandacht, en ik dat absoluut niet verdiende.
DAT is een eetstoornis. Denken dat je zo weinig waard bent, dat je figuur het enige is waarom mensen nog met je om willen gaan, want voor de rest ben je toch een lui vadsig stom waardeloos stuk verdriet.

Een eetstoornis komt niet voort uit aandachttrekkerij, maar (vaak) uit een enorm minderwaardigheidscomplex. Dat is niet puberaal, dat is gewoon in-en in triest, want niemand is zo waardeloos dat alleen de buitenkant een positieve eigenschap is.

Kijk als je je niet in kan leven in mensen die zichzelf halfdood hongeren, prima. Maar ga asjeblieft niet brullen dat het aandachttrekkerij is - het is een ziekte, en levensgevaarlijk ook nog.
Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:36:39 #129
109947 funnie_me
buitengewoon grof teringwijf
pi_27314896
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:40 schreef Toeps het volgende:

[..]

Aandachttrekkerij? Dus daarom houden zo veel mensen het angstvallig geheim? Puberaal? Dus daarom was ik met 20 de jongste in mijn behandelgroep, terwijl de oudste over de 40 was?

Ga je alsjeblieft eerst eens ergens in verdiepen voordat je zulke onzin uitkraamt!
Aandachttrekkerij ja, omdat die dozen denken dat als ze dus zijn wel aandacht zullen krijgen, en dan wel verdienen, hoezo dom? Natuurlijk hou je het angstvallig geheim, je weet ook wel dat je niet helemaal spoort... hallo... de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....

Puberaal ja, en dat is nogal triest als je in een leeftijd zit waarin je die tijd allang voorbij had moeten zijn. Maar slachtoffertje zijn, is nou eenmaal fijn... is het niet? arme ik, met mijn eetstoornis, die ik niet heb hoooor....
Why is it, that when I am trying to be funny, I never am, and when I'm trying to be not, everybody's laughing...
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:42:53 #130
109947 funnie_me
pi_27315081
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:35 schreef Baka_neko het volgende:

[..]

Aandachttrekkerij?! Een van de kenmerken van een eetstoornis is JUIST dat je niet wil toegeven aan de rest van de wereld (en al helemaaaal niet aan jezelf) dat je WEL gewoon eet. Dat je vooral NIET regelmatig niks eet. wilde mijn psycholoog niks over mijn eetstoornis vertellen want ik dacht dat ik helemaal geen eetstoornis had,dat alleen echt magere mensjes met een berg trauma's van vroeger recht hadden op aandacht, en ik dat absoluut niet verdiende.
DAT is een eetstoornis. Denken dat je zo weinig waard bent, dat je figuur het enige is waarom mensen nog met je om willen gaan, want voor de rest ben je toch een lui vadsig stom waardeloos stuk verdriet.

Een eetstoornis komt niet voort uit aandachttrekkerij, maar (vaak) uit een enorm minderwaardigheidscomplex. Dat is niet puberaal, dat is gewoon in-en in triest, want niemand is zo waardeloos dat alleen de buitenkant een positieve eigenschap is.

Kijk als je je niet in kan leven in mensen die zichzelf halfdood hongeren, prima. Maar ga asjeblieft niet brullen dat het aandachttrekkerij is - het is een ziekte, en levensgevaarlijk ook nog.
Aangezien ik op bovenste helft al gereageerd heb, ga ik dat niet nog een keer doen.

Dat minderwaardigheidscomplex is inderdaad een ziekte ja, een zelfopgelegde en veroorzaakte ziekte. Gosjie. Slachtoffers van de wereld he? Voor wie geen verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn eigen daden, leven en omstandigheden is het natuurlijk een geweldige uitkomst, de hele wereld is tegen je! Arme jij... Dat is inderdaad triest, en daarnaast ook bijzonder puberaal.

Nou, ik zou me heel graag in de zichzelf uithongerende mens willen inleven hoor, wetende dat er mensen zijn die tegen hun wil doodhongeren, maar ergens lukt me dat niet nee....
Why is it, that when I am trying to be funny, I never am, and when I'm trying to be not, everybody's laughing...
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:43:39 #131
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27315095
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:36 schreef funnie_me het volgende:

[..]

Aandachttrekkerij ja, omdat die dozen denken dat als ze dus zijn wel aandacht zullen krijgen, en dan wel verdienen, hoezo dom? Natuurlijk hou je het angstvallig geheim, je weet ook wel dat je niet helemaal spoort... hallo... de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....

Puberaal ja, en dat is nogal triest als je in een leeftijd zit waarin je die tijd allang voorbij had moeten zijn. Maar slachtoffertje zijn, is nou eenmaal fijn... is het niet? arme ik, met mijn eetstoornis, die ik niet heb hoooor....

Nog nooit een smile zo toepasselijk gevonden.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:44:41 #132
109947 funnie_me
pi_27315126
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:43 schreef Baka_neko het volgende:

[..]

pi_27315588
quote:

[..]

En nou moet je even heel snel je arrogante en vreselijk domme bekkie houden, over dingen waar je niks vanaf weet!

Verder vraag ik me af hoe het met jouw zelfbeeld gesteld is, als je het nodig vindt mensen die je helemaal niet kent, en waarvan heel medisch Nederland vindt dat ze een ziekte hebben, af te zeiken. Voel je je dan beter of zo?
pi_27315631
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:42 schreef funnie_me het volgende:

[..]

Aangezien ik op bovenste helft al gereageerd heb, ga ik dat niet nog een keer doen.

Dat minderwaardigheidscomplex is inderdaad een ziekte ja, een zelfopgelegde en veroorzaakte ziekte. Gosjie. Slachtoffers van de wereld he? Voor wie geen verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn eigen daden, leven en omstandigheden is het natuurlijk een geweldige uitkomst, de hele wereld is tegen je! Arme jij... Dat is inderdaad triest, en daarnaast ook bijzonder puberaal.

Nou, ik zou me heel graag in de zichzelf uithongerende mens willen inleven hoor, wetende dat er mensen zijn die tegen hun wil doodhongeren, maar ergens lukt me dat niet nee....
De enige die hier puberaal doet, ben jij.

Maar goed, gelukkig zijn er nog psychologen, artsen en andere deskundigen die wél weten hoe het zit.
pi_27316014
Ik heb een vriendin waarvan haar zusje anorexia heeft. Ik heb er niet veel verstand van, alleen maar dat wat zij me verteld heeft.

Maar het idee dat ik erbij krijg is dat het een soort van verslaving is, maar dan aan lijnen, en mager zijn. Het begint onschuldig met een lijnpoging, maar daarna wordt het steeds fanatieker, tot die meiden totaal geen realistisch beeld meer hebben van zichzelf. Het komt op mij over als een soort van aan je getrokken worden van twee kanten. Aan de ene kant de druk om aan een bepaald ideaalbeeld te voldoen, en aan de andere kant mensen die je constant onder druk proberen te zetten om je van het lijnen af te houden. Daardoor lijken die meiden (iig dat zusje van die vriendin van mij) zich steeds meer te gaan isoleren, en zich ook eenzaam te voelen.

Dat heeft dus niks te maken met puberaal gedrag, als je het mij vraagt.

Ik bedoel, veel mensen roken, en zijn daar aan verslaafd geraakt, vaak door druk van een groep. Die mensen noem je toch ook niet puberaal, of verwijt je toch ook niet een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel? En dan is roken nog niet eens een ziekte....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 24 mei 2005 @ 18:20:40 #136
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27316097
quote:

[..]
de gemiddelde stabiele persoon heeft nou eenmaal niet de neiging zich dood te hongeren, te laxeren of de hele boel onder te kotsen....
Ja, daarom is bouimia ook een ziekte, slimme ....
pi_27316198
@djenneke: Dat gevoel om het nooit goed (genoeg) te doen, dat komt mij heel bekend voor. Bij mij kwam dat voort uit het verleden. Mijn ouders zijn gescheiden en ik wilde altijd beiden gelukkig maken. Mijn vader en moeder haatten elkaar, dus het was heel moeilijk om het voor beiden goed te doen. Op de middelbare school werd ik gepest, daar was ik ook niet goed. Op een gegeven moment ontdek je voor jezelf een uitvlucht, uit de stress. Dat kan snoepen zijn, of juist niet-eten. Of een combinatie van beiden.
pi_27316454
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:23 schreef Toeps het volgende:
@djenneke: Dat gevoel om het nooit goed (genoeg) te doen, dat komt mij heel bekend voor. Bij mij kwam dat voort uit het verleden. Mijn ouders zijn gescheiden en ik wilde altijd beiden gelukkig maken. Mijn vader en moeder haatten elkaar, dus het was heel moeilijk om het voor beiden goed te doen. Op de middelbare school werd ik gepest, daar was ik ook niet goed. Op een gegeven moment ontdek je voor jezelf een uitvlucht, uit de stress. Dat kan snoepen zijn, of juist niet-eten. Of een combinatie van beiden.
Daarom vind ik het ook zo veel op een verslaving lijken, een uitvlucht zoeken in iets dat van jou alleen is, zeg maar.... Maar ik weet niet of je dat wel zo mag noemen... Dat zusje heeft ook in een kliniek gezeten (lijkt net een afkick-kliniek eigenlijk). En het gaat gelukkig al wel beter met haar, maar soms heeft ze ook terugvallen (ook al net als bij verslavingen, nu ik er bij stil sta)...

De redenen voor een verminderd zelfbeeld liggen meestal in persoonlijke situaties denk ik (bij dat zusje was dat ook zo), gebroken families, niet leuk of goed op school, gepest worden. Dat zijn de dingen die een mens onzeker maken. Dara hoef je niet puberaal of puber voor te zijn. Dat kan bij iedereen, ligt maar aan de situatie. Iedereen heeft zijn eigen manieren om daar mee om te gaan. Anorexia is alleen wel een hele slechte, en moeilijk om uit te komen. Daarom bij deze Toeps:

Respect!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_27316590
Ja, het is een soort verslaving. Ik denk dat er veel meer vrouwen dan mannen met een eetstoornis zijn, omdat mannen eerder aan de drank, drugs of gokautomaten gaan.

Ik ben nu al vanaf februari/maart beter, maar ik moet inderdaad blijven uitkijken voor terugvallen. Als ik me rot voel koop ik soms nog wel een zak drop (en die gaat dan ook in één keer op) maar daar blijft het dan bij. Zo iets gebeurt eens per drie weken of zo, en dan ga ik even voor mezelf na wat nou de reden was, en dan ga ik díe aanpakken. Een echte terugval heb ik nog niet gehad.

Thanks.
pi_27316606
Ik heb net een glas whiskey op, wat volgens mij al 1000 kcal bevat
  dinsdag 24 mei 2005 @ 18:40:28 #141
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27316746
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef KonnieKipke het volgende:
"*hik* ... Hallo ... *burp* DOKTER! ... mag ik weg uit deze .. *hik* ... kliniek? Volgens mij ben ik namelijk geen alcoholist ... *burp* ... maar heb ik gewoon een eetprobleem."

dinsdag 24 mei 2005 @ 19:28:30 #142
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27318189
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef KonnieKipke het volgende:
Moet het wel een heeeeeeeeeel groot glas zijn..... 1 gram vet bestaat uit zo'n 9 calorieen, 1 gram eiwit of koolhydraat is 4 calorieen.

Als je dan an de duizend wil zitten komt dat overeen met meer dan honderd gram roomboter....

Daar zou ik ook BURP van gaan zeggen.

Maar je verbrand eerst alcohol en dan pas de rest van je geconsumeerde troep, misschien tellen ze dat mee... of ben ik het calorie-tellen verleerd, kan ook.

Ahem. Offtopic. excuus.

Wat ook zo funest is aan een eetstoornis, tenminse, dat vond en vind ik, is dat je op een gegeven moment echt geloofd dat als je niks verbrand met beweging, je ook niks hoeft te consumeren 'want je verbrand niks' en! Als je toch gewoon wilt gaan eten, je van de omslag gewoon niet meer WEET wat normaal is. Is dat, a la weight watchers, zo'n 1200 cal? Is dat 2500? Of alles ertussenin?
En vooral als je als doelstelling max 1000 had per dag, en je ineens 2200 wil gaan eten, nou, dan schrik je je het apelazerus hoor. Want als je je bij 1000 al dik voelt... Je zit gewoon af en toe helemaal vast in je foute redenaties.

Wat dat betreft ben ik wel jaloers op je, Toeps "Toeps" Hihihi dat ze jou hebben afgericht en geleerd wat nou wel normaal is.
pi_27318306
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:36 schreef Toeps het volgende:
Ja, het is een soort verslaving. Ik denk dat er veel meer vrouwen dan mannen met een eetstoornis zijn, omdat mannen eerder aan de drank, drugs of gokautomaten gaan.
Het komt denk ik ook doordat het slankheidsideaal voor vrouwen meer impact heeft dan voor mannen, en vrouwen er meer waarde aan hechten om slank te zijn.
pi_27318610
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:28 schreef Baka_neko het volgende:

Wat dat betreft ben ik wel jaloers op je, Toeps "Toeps" Hihihi dat ze jou hebben afgericht en geleerd wat nou wel normaal is.
Afgericht, haha.

Ik heb trouwens niet alles van ze overgenomen hoor, met hun "3 glazen melk per dag is gezond" kunnen ze toch mooi de boom in.
pi_27319339
Toeps, heb jij niet dat je merkt dat je toch kwetsbaar bent voor het idee dat je te dik zou zijn?
Ik merk dat bij mezelf. Over het algemeen gaat het weer erg goed, maar ik ben wel een stukje kwetsbaarder gebleven voor het 'je dik voelen', vooral als iemand in mijn directe omgeving een opmerking maakt: je bent aangekomen, of je bent dikker geworden, merk ik dat toch bij mezelf.

Ik heb zelf wel therapie gehad, maar niet speciaal gericht op mijn eetstoornis destijds.
pi_27319583
Ja, soms. Maar dat is dan vaak direct gerelateerd aan een vervelende gebeurtenis. Dan voel ik me dik, ofwel: te veel.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:42:47 #147
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27323318
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:42 schreef Toeps het volgende:

[..]

Afgericht, haha.

Ik heb trouwens niet alles van ze overgenomen hoor, met hun "3 glazen melk per dag is gezond" kunnen ze toch mooi de boom in.
Ja, ach, dat zou ik ook doen (niet die melk dus). Ben geen baby-koe Maar over het algemeen hebben ze je toch wel aardig geleerd hoe en wat?
Me emesen doettet niet nou. helaas. We motten hoognodig even stevig bijkakelen
pi_27325133
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:05 schreef Toeps het volgende:

[..]

Want, jij hebt er verstand van? Iemand met boulimia op dieet zetten is zo ongeveer het stomste wat je kunt doen. Tevens is de TS absoluut niet te dik, dus ik hoop niet dat ze de tips gaat volgen.
Iemand met boulimia krijgt in therapie een eetlijst, met daarop 7 boterhammen, 3 tussendoortjes, fruit, melk, en een flink bord avondeten. Normaal gezond eten dus, waarvan je vanzelf op het gewicht komt dat bij je past.
Ik weet niet of ze dik is of niet,maar goed je hebt ook mensen met boulimia die wel te dik zijn hoor,dus die zouden dan wel wat mogen afvallen,als ze er last van hebben
pi_27325255
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:41 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze dik is of niet,maar goed je hebt ook mensen met boulimia die wel te dik zijn hoor,dus die zouden dan wel wat mogen afvallen,als ze er last van hebben
Mensen met boulimia kunnen niet gezond afvallen
En de meeste mensen met boulimia zijn ook helemaal niet te dik, en ts volgens mij al helemaal niet.
pi_27325321
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:45 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Mensen met boulimia kunnen niet gezond afvallen
En de meeste mensen met boulimia zijn ook helemaal niet te dik, en ts volgens mij al helemaal niet.
De meeste mensen ja.Maar iemand die voor de boulimia al overgewicht heeft,heeft wel een reden om af te vallen.En als ze niet gezond kunnen afvallen,kunnen ze ook niet meer normaal eten
pi_27325374
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:47 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

De meeste mensen ja.Maar iemand die voor de boulimia al overgewicht heeft,heeft wel een reden om af te vallen.En als ze niet gezond kunnen afvallen,kunnen ze ook niet meer normaal eten
Heb jij zelf weleens een eetstoornis gehad?

Als een eetstoornis-patient moet je eerst weer eens leren wat normaal eten is.
Afvallen daar kan je pas weer aan denken als het alweer een hele tijd goed gaat met je eetstoornis,
en dan nog moet je oppassen voor een nieuwe eetprobleem-fase.
pi_27325468
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:50 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Heb jij zelf weleens een eetstoornis gehad?

Als een eetstoornis-patient moet je eerst weer eens leren wat normaal eten is.
Afvallen daar kan je pas weer aan denken als het alweer een hele tijd goed gaat met je eetstoornis,
en dan nog moet je oppassen voor een nieuwe eetprobleem-fase.
Jah
pi_27325504
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:53 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Jah
ja, je hebt weleens een eetstoornis gehad? of ja op de rest van mijn post?
Ik volg je even niet.
pi_27325545
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:54 schreef Wolkje het volgende:

[..]

ja, je hebt weleens een eetstoornis gehad? of ja op de rest van mijn post?
Ik volg je even niet.
Jah en neej
pi_27325602
Nee, jij denkt dat een boulimia patient gewoon moet stoppen met braken/laxeren en wel gewoon op dieet moet blijven?
pi_27325650
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:57 schreef Wolkje het volgende:
Nee, jij denkt dat een boulimia patient gewoon moet stoppen met braken/laxeren en wel gewoon op dieet moet blijven?
Ja,waarom niet
Braken en laxeren is ongezond jah,maar overgewicht ook
pi_27325670
De meeste mensen met boulimia hebben helemaal geen overgewicht
pi_27325724
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:59 schreef Wolkje het volgende:
De meeste mensen met boulimia hebben helemaal geen overgewicht

Jajajaja de meeste
pi_27325752
Nou,kijk als iemand met een BMI van 24 wilt afvallen tot een bmi van 20 kan dat best hoor
pi_27325781
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:01 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Jajajaja de meeste
Wat had jij als ik vragen mag, anorexia of boulimia (voor zover je het echt kan scheiden)?
pi_27325823
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:03 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Wat had jij als ik vragen mag, anorexia of boulimia (voor zover je het echt kan scheiden)?
Ik heb eigenlijk nooit er hulp voor gehad.Dus heb ook geen diagnose gehad.Maar er was wel een periode waarin ik zwaar ondergewicht had.
pi_27325843
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nou,kijk als iemand met een BMI van 24 wilt afvallen tot een bmi van 20 kan dat best hoor
Ja, alleen iemand met een eetstoornis is ook niet tevreden als diegene dan op een BMI van 20 zit.
Het gaat om het beeld van het eigen lichaam dat niet klopt.
Als alles rationeel zou zijn, zouden mensen kunnen ophouden als ze echt dun zouden zijn, en dat is niet zo.
pi_27328361
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:01 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Jajajaja de meeste
Wat is daar grappig aan? Dat is zo hoor.

En verder kan iemand best afvallen van een BMI van 24 naar 20, maar níet als je boulimia hebt. Touwens, het is ook vrij nutteloos. 24 is een gezond gewicht, en waarschijnlijk iemands setpoint. Dan kun je je hele leven tegen je lichaam blijven vechten, of je kunt je energie steken ik het accepteren van die 24.
pi_27333598
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 07:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Wat is daar grappig aan? Dat is zo hoor.

En verder kan iemand best afvallen van een BMI van 24 naar 20, maar níet als je boulimia hebt. Touwens, het is ook vrij nutteloos. 24 is een gezond gewicht, en waarschijnlijk iemands setpoint. Dan kun je je hele leven tegen je lichaam blijven vechten, of je kunt je energie steken ik het accepteren van die 24.
Jajaja en iemand die een BMI van 30 heeft,is zeker ook zijn setpoint,dus die moet dat maar accepteren
pi_27334091
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Jajaja en iemand die een BMI van 30 heeft,is zeker ook zijn setpoint,dus die moet dat maar accepteren
Als dat zijn/haar setpoint is, lijkt me dat zeer verstandig ja.
pi_27334191
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:43 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Als dat zijn setpoint is, lijkt me dat zeer verstandig ja.
Jah en dan je hele leven zwaar ongelukkig omdat je zo dik bent,en dan de gezondsredenen nog...
pi_27334204
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Dat is wat oonwaarschijnlijker, maar dat zou ook kunnen. Maar een BMI tussen de 20 en de 25 is gezond voor 95% van de bevolking, dus het is nogal een zinloze bezigheid daaraan te gaan sleutelen.
pi_27334263
Een deel van hoe dik en zwaar je bent, is genetisch bepaald.
Daar kan je je wel je hele leven tegen verzetten, maar daar wordt je echt niet gelukig van.
Overigens zie ik in jouw denken nog steeds wel een stukje eetprobleem terug.
pi_27388044
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:42 schreef funnie_me het volgende:

Als je zulke enorme problemen hebt met de slechte voedselverdeling in de wereld, ga dan lekker naar Afrika om mee te helpen met het opbouwen van een goede infrastructuur in plaats van hier mensen met problemen waar je niets van weet af te gaan katten. Doe wat nuttigs, in plaats van anderen naar beneden trappen om je eigen wereldbeeld niet te hoeven veranderen en je eigen zelfvertrouwen wat op te krikken.
Sanity is (not) statistical
pi_27395363
Ze heeft al een tijdje niet van zich laten horen. Volgens mij vind ze het hier maar een rotplek waar mensen niet ja en amen knikken zoals op dat ander forum dat ze aanhaalde.

800 calorieen per dag mijn god zeg.
Als ik een half uurtje crosstrainer doe ben ik er makkelijk 400 tot 500 kwijt. Vraag me dan werkelijk af welke sport zij dan doet. Met een beetje fatsoenlijk sporten raak je makkelijk 500-1000 calorieen kwijt.

En het is inderdaad niet verwonderlijk dat je van die eetbuien hebt waarna je je zo kut voelt. Je lichaam krijgt structureel veel te weinig binnen en protesteert zo af en toe, en dat uit zich in een eetbui. Maar dit is al een aantal maal gezegd.

Ik zou zeggen... eet 2000 calorieen per dag.... train er 1000 vanaf per dag en dan zit je ook op de door jou zo begeerde 1000 calarieen per dag. Kheb geen idee of dit zo gezond is, maar tis in ieder geval gezonder dan de methode die jij gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')