hallo, ik ben 1.63 met hetzelfde gewicht, en daar is niks te veel aan hoor... jij kunt onmogelijk te dik zijn. Je hebt echt een probleem, dus zoek hulp!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:15 schreef schapeFOKker het volgende:
Nee ik ben niet dik(54 kg en 1.70m) maar toch als ik in de spiegel mn buik die denk ik wat een dikke buik en ik vind ook dat er wel wat van mn benen armen en kont af mag.
Lelijk ben ik ook niet
Grappig dingetje. Maar waarom willen ze je lengte niet weten? Lijkt me wel relevant? Anywas, als ik helemaal niks doe, heb ik al meer dan 2000 nodig. Met mijn matig actieve levensstijl zit ik aan de 2200 ongeveer. Ik denk dat dat ook wel klopt met wat ik eet.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:01 schreef milagro het volgende:
[..]
als je weinig beweging hebt en 38 kilo weegt, heb je 1050 cal per dag nodig
ik zit op 1786 als ik actief doe en op 1531 als ik geen reet doe
Ja idd, lengte, maar ms gaan ze er vanuit dat je een gezond gewicht BMI hebt alquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:09 schreef Toeps het volgende:
[..]
Grappig dingetje. Maar waarom willen ze je lengte niet weten? Lijkt me wel relevant? Anywas, als ik helemaal niks doe, heb ik al meer dan 2000 nodig. Met mijn matig actieve levensstijl zit ik aan de 2200 ongeveer. Ik denk dat dat ook wel klopt met wat ik eet.
Daar gaat het dus WEL om.quote:1000 is zo weinig niet als je een paar kilo wil kwijt raken. of ik wat wil kwijtraken en me beter voel met wat minder kiloos is mijn eigen keuze
daar GAAT het hier niet om.
Ik begrijp dat je het nu niet wilt toegeven, maar dit is dus een deel van je eetstoornis. Je hebt duidelijk een verstoord beeld over wat veel en weinig is. En wat je moeder en je buurman doet, dat maakt niks uit. Die steken hun vinger niet in hun keel.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:42 schreef schapeFOKker het volgende:
Geen hoef geen berichten op hoeveel ik eet. Dus toen ik minder gezond at, maar wel veel meer snoepte kreeg ik wel genoeg vitamines binnen zekerDe calorieen die ik eet, zijn wel GOEDE calorieen met veel vezels vitamines en mineralen.
1000 is zo weinig niet als je een paar kilo wil kwijt raken. of ik wat wil kwijtraken en me beter voel met wat minder kiloos is mijn eigen keuze
daar GAAT het hier niet om. Het gaat om hoe ik me erbij voel als ik teveel (1500 kcal of meer) eet en dat ik het kwijt raak door over te geven. Tuurlijk besef ik zelf wel dat het niet goed is.
daarom start ik dit topic. je zegt over jezelf niet snel dat je depressief bent of boulimia hebt, maar als ik erover nadenk dan weet ik dat ik het MISSCHIEN wel kan hebben?
Daarom start ik dit topic, kijken hoe jullie erover denken want tegen jezelf kijk je toch anders.
aub geen berichten meer over hoeveel/weinig ik eet want ik eet ongeveer net zoveel als mn zus en moeder we zijn allemaal geen grote eters. we zijn allemaal slank maar zeker niet mager en ik ben de enige die erop let wat ik eet.
Welk ziek forum is dat dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:55 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik sport al. en het gaat vooral om het strakker worden maar dat schiet niet op als ik zoveel blijf eten.
Ik zit ook op een ander forum waar veel mensen lijnen(naja.. ik noem het meer letten op wat ik eet) en die eten allemaal nog minder als mij!
800, een hongerneger eet nog meer. 800 is nieteens genoeg om je lichaamsfuncties naar behoren te laten werken.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:58 schreef schapeFOKker het volgende:
als je lijnt IS boven de 1500 op een dag ook teveel.
Het liefst eet ik rond de 800, dan voel ik me top. bij 1200 voel me ook nog gewoon normaal, maar ga ik daarboven of eerder nog boven 1500, dan geef ik de moed op en krijg ik dus eetbuien en kotsen.
als ik zoveel blijf eten.....quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:55 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik sport al. en het gaat vooral om het strakker worden maar dat schiet niet op als ik zoveel blijf eten.
Ik zit ook op een ander forum waar veel mensen lijnen(naja.. ik noem het meer letten op wat ik eet) en die eten allemaal nog minder als mij!
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:58 schreef schapeFOKker het volgende:
als je lijnt IS boven de 1500 op een dag ook teveel.
Het liefst eet ik rond de 800, dan voel ik me top. bij 1200 voel me ook nog gewoon normaal, maar ga ik daarboven of eerder nog boven 1500, dan geef ik de moed op en krijg ik dus eetbuien en kotsen.
Orthorexia.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:13 schreef Mastertje het volgende:
Mwa, beetje oppassen dat je geen autorexia krijgt (ja autorexia). Dan denk je dat je gezond bezig bent maar dat ben je dan niet. Klinkt verder niet al te ernstig.
Precies.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:55 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je het nu niet wilt toegeven, maar dit is dus een deel van je eetstoornis. Je hebt duidelijk een verstoord beeld over wat veel en weinig is. En wat je moeder en je buurman doet, dat maakt niks uit. Die steken hun vinger niet in hun keel.
Amen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:50 schreef Baka_neko het volgende:
Ik heb werkelijk NOOIT gebraakt en heb TOCH een boulimia stikker op mn voorhoofd geplakt gekregen. Een vriendin van mij heeft geen ondergewicht en is van de week begonnen met een anorexia-ziekenhuisopname.
Zij zit en ik zat toen ook heel hard te brullen precies wat jij nu doet: Ja, maar ik eet gezonde calorieen, en ik zit vol na elke maaltijd.
Als je 1000 -1500 cal eet per dag, en je zegt vol te zitten na elke maaltijd, en toch heb je 'onverklaarbaar' eetbuien dan is dat doodsimpel een seintje van je lichaam dat het HEEL ongelukkig is en PER DIRECT méér voedingstoffen nodig heeft! Ook al voel je geen honger, of heb je je maag zo laten krimpen dat je idd vol zit na een bord spinazie en een salade als lunch.
Nog even afgezien daarvan vind ik persoonlijk het echt enge van eetstoornissen vooral dat je je hele leven en je eigenwaarde op gaat hangen aan je calorie-inname en dat je je het kleinste naaktslakje van de wereld voelt als je een kwart mars op hebt. Alle negatieve gevoelens worden verstekrt en alle positieve dingen verdwijnen als sneeuw in een heteluchtoven.
Wat je er mee doet moet je zelf weten, daar kunnen wij je niks over vertellen, maar je bent echt heel ongezond bezig met eten meis! Doe voorzichtig met jezelf en als je een keer een zwak (sterk) moment hebt zoek dan zsm hulp, voordat t helemaal de mist in gaat. Meisjes van 1,70 horen geen 54 kilo te zijn en dan nog denken dat ze een buik hebben en moeten kotsen.
Toch niet Hubba trouwens he?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:50 schreef Baka_neko het volgende:
Een vriendin van mij heeft geen ondergewicht en is van de week begonnen met een anorexia-ziekenhuisopname.
dat deed-ie juistquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:01 schreef Jajong het volgende:
Reageer ontopic of reageer niet
Mijn vorige opmerkingen zijn klote opmerkingen. Mijn exuses. Maar ik kan mij helemaal aansluiten aan de bovenstaande reactie. Als jij denkt dat je boulimia heb gaan dan in godsnaam hulp zoeken voordat het te laat is. Ga in ieder geval naar je huisarts!!!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:38 schreef diabolotin het volgende:
als ik jou was zou ik hulp zoeken. Ik vind het niet gek dat je eetbuien krijgt met het aantal calorien dat je binnen krijgt...
Ga naar en psycholoog en laat je helpen, dit kan serieuze gevolgen hebben voor je lichaam, gezondheid, en niet te vergeten voor je metale toestand.
off-topic. Ik vind het vreselijk al die verhalen van meisjes die zichzelf te dik vinden terwijl ze dat helemaal niet zijn... ik heb een paar maanden geleden een van mijn beste vriendinnen verloren door anorexia. Ze begon ook zo, te weinig eten, dan vreten, totdat ze vond dat ze echt niet meer hoefde te eten, want ze was te dik (volgens zichzelf, het meisje woog toen 45 kilo bij een lente van 1.68)... Binnen 4 maanden was ze er niet meer. Toen ze stierf woog ze nog maar 30 kilo ofzo.. de hulp is voor haar te laat gekomen, want ze weigerde iedere hulp..
Nee! Gelukkig niet zeg. Die gaat dacht ik juist erg goedquote:
Je bent 1.70, en je weegt 57 kilo. Dan hoef je echt niet af te vallen hoor! En als je je stoort aan een buikje dan ga je gewoon elke ochtend crunches doenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:31 schreef schapeFOKker het volgende:
Niet zo lang. Ik ben sinds januari begonnen met lijnen en ook meteen met overgeven. Daarvoor heb ik ook een paar pogingen gedaan wat kiloos kwijt te raken maar neit zo serieus. wel ook met een paar keer overgeven.
Zeg maar een half jaartje.
idd, maar vooral, zoals Wolkje zei al, voor je slokdarm funestquote:Op zondag 22 mei 2005 16:45 schreef rthls het volgende:
Is ook lekker voor je tanden, dat kotsen. Krijg je van die junktandjes
ach, maar meestal denk je: dat overkomt mij niet.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:07 schreef milagro het volgende:
[..]
idd, maar vooral, zoals Wolkje zei al, voor je slokdarm funest
gelukkig heb ik een braakfobie, dus als zou ik boulimia willen, het is geen optie .quote:Op zondag 22 mei 2005 17:10 schreef Wolkje het volgende:
[..]
ach, maar meestal denk je: dat overkomt mij niet.
Dan moet je vooral doorgaan en het zelf ondervinden misschien.
Ik zou het niet doen iig![]()
he getverquote:Op zondag 22 mei 2005 17:15 schreef milagro het volgende:
gelukkig heb ik een braakfobie, dus als zou ik boulimia willen, het is geen optie .
de enkele keer, eens in de 15 jaar of zo hoogstens, dat ik braaksel voel opkomen, slik ik het gewoon weer in![]()
oh het zal vast een oorzaak hebben, geen idee, ik ben er gewoon doodsbang voorquote:Op zondag 22 mei 2005 17:27 schreef Wolkje het volgende:
[..]
he getver![]()
Heeft het een oorzaak, of heb je dat altijd al gehad?
bij anorexia eet je toch gewoon vooral niet?quote:Op zondag 22 mei 2005 17:50 schreef deedeetee het volgende:
Nee klinkt meer naar * anorexia nervosa *
Ik hoop dat je er gauw hulp voor zoekt/krijgt , sterkte ermee![]()
bingen is idd een boulimia-kenmerk,quote:Op zondag 22 mei 2005 17:58 schreef milagro het volgende:
binge eating is toch vooral (alleen) een boulimia ding?
Tsja ik heb er niet echt verstand van maar TS kinkt veel meer anorexia vind ik als ik naar de psychische kant * luister * Ik heb het misschien niet goed gelezen maar spontaan gaan overgeven is iets anders als opzettelijk overgeven opwekken. En gezien de manier waarop TS volhoudt genoeg en zélfs teveel te eten en vind dat ze helemaal niet mager is.....quote:Op zondag 22 mei 2005 17:58 schreef milagro het volgende:
[..]
bij anorexia eet je toch gewoon vooral niet?
probeer je eten zoveel mogelijk te vermijden, smokkel je ermee naar anderen toe, kauw je minutenlang op 1 hapje en doe je alsof je het doorslikt en zo, dat soort 'grappen'?
binge eating is toch vooral (alleen) een boulimia ding?
Dat bedoel ik nou !! en je lichaam is daar nat. niet van gediend ( kan dat niet verdragen ) en gooit 't er spontaan weer uit.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:04 schreef Wolkje het volgende:
[..]
bingen is idd een boulimia-kenmerk,
hoewel het ook wel voorkomt onder anorexia gevallen (door het chronische te weinig binnen krijgen krijg je vanzelf wel eetbuien.),
Ts zegt dat ze gaat kotsen, dus niet dat ze spontaan moet overgeven.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:14 schreef deedeetee het volgende:
* Ik heb het misschien niet goed gelezen maar spontaan gaan overgeven is iets anders als opzettelijk overgeven opwekken. En gezien de manier waarop TS volhoudt genoeg en zélfs teveel te eten en vind dat ze helemaal niet mager is.....
Ze klinkt gewoon heel erg als een anorexia patiënt![]()
da's weer zo, ze geeft spontaan over, wekt het niet op idd.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tsja ik heb er niet echt verstand van maar TS kinkt veel meer anorexia vind ik als ik naar de psychische kant * luister * Ik heb het misschien niet goed gelezen maar spontaan gaan overgeven is iets anders als opzettelijk overgeven opwekken. En gezien de manier waarop TS volhoudt genoeg en zélfs teveel te eten en vind dat ze helemaal niet mager is.....
Ze klinkt gewoon heel erg als een anorexia patiënt![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |