abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:01:48 #51
107445 Jajong
Hadouken!
pi_27226468
Reageer ontopic of reageer niet

[ Bericht 94% gewijzigd door Sc0rPi0n op 21-05-2005 21:22:51 ]
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_27226512
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:15 schreef schapeFOKker het volgende:

Nee ik ben niet dik(54 kg en 1.70m) maar toch als ik in de spiegel mn buik die denk ik wat een dikke buik en ik vind ook dat er wel wat van mn benen armen en kont af mag.
Lelijk ben ik ook niet
hallo, ik ben 1.63 met hetzelfde gewicht, en daar is niks te veel aan hoor... jij kunt onmogelijk te dik zijn. Je hebt echt een probleem, dus zoek hulp!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_27226737
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:01 schreef milagro het volgende:

[..]

als je weinig beweging hebt en 38 kilo weegt, heb je 1050 cal per dag nodig

ik zit op 1786 als ik actief doe en op 1531 als ik geen reet doe
Grappig dingetje. Maar waarom willen ze je lengte niet weten? Lijkt me wel relevant? Anywas, als ik helemaal niks doe, heb ik al meer dan 2000 nodig. Met mijn matig actieve levensstijl zit ik aan de 2200 ongeveer. Ik denk dat dat ook wel klopt met wat ik eet.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:13:19 #54
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_27226894
weg

[ Bericht 97% gewijzigd door Sc0rPi0n op 21-05-2005 21:23:14 ]
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_27226975
weg

[ Bericht 92% gewijzigd door Sc0rPi0n op 21-05-2005 21:23:25 ]
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27227065
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:09 schreef Toeps het volgende:

[..]

Grappig dingetje. Maar waarom willen ze je lengte niet weten? Lijkt me wel relevant? Anywas, als ik helemaal niks doe, heb ik al meer dan 2000 nodig. Met mijn matig actieve levensstijl zit ik aan de 2200 ongeveer. Ik denk dat dat ook wel klopt met wat ik eet.
Ja idd, lengte, maar ms gaan ze er vanuit dat je een gezond gewicht BMI hebt al
Hier een met lengte en leeftijd, dan kan ik met een stuk minder alweer toe, zie ik

http://www.bmi-calculator(...)c-bmr-calculator.php
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27227942
als ik jou was zou ik hulp zoeken. Ik vind het niet gek dat je eetbuien krijgt met het aantal calorien dat je binnen krijgt...
Ga naar en psycholoog en laat je helpen, dit kan serieuze gevolgen hebben voor je lichaam, gezondheid, en niet te vergeten voor je metale toestand.

off-topic. Ik vind het vreselijk al die verhalen van meisjes die zichzelf te dik vinden terwijl ze dat helemaal niet zijn... ik heb een paar maanden geleden een van mijn beste vriendinnen verloren door anorexia. Ze begon ook zo, te weinig eten, dan vreten, totdat ze vond dat ze echt niet meer hoefde te eten, want ze was te dik (volgens zichzelf, het meisje woog toen 45 kilo bij een lente van 1.68)... Binnen 4 maanden was ze er niet meer. Toen ze stierf woog ze nog maar 30 kilo ofzo.. de hulp is voor haar te laat gekomen, want ze weigerde iedere hulp..
Bite me!
pi_27228120
Geen hoef geen berichten op hoeveel ik eet. Dus toen ik minder gezond at, maar wel veel meer snoepte kreeg ik wel genoeg vitamines binnen zeker De calorieen die ik eet, zijn wel GOEDE calorieen met veel vezels vitamines en mineralen.
1000 is zo weinig niet als je een paar kilo wil kwijt raken. of ik wat wil kwijtraken en me beter voel met wat minder kiloos is mijn eigen keuze
daar GAAT het hier niet om. Het gaat om hoe ik me erbij voel als ik teveel (1500 kcal of meer) eet en dat ik het kwijt raak door over te geven. Tuurlijk besef ik zelf wel dat het niet goed is.
daarom start ik dit topic. je zegt over jezelf niet snel dat je depressief bent of boulimia hebt, maar als ik erover nadenk dan weet ik dat ik het MISSCHIEN wel kan hebben?
Daarom start ik dit topic, kijken hoe jullie erover denken want tegen jezelf kijk je toch anders.

aub geen berichten meer over hoeveel/weinig ik eet want ik eet ongeveer net zoveel als mn zus en moeder we zijn allemaal geen grote eters. we zijn allemaal slank maar zeker niet mager en ik ben de enige die erop let wat ik eet.
pi_27228226
die eetbuien hebben weinig te maken met doordat ik volgens jullie zo weinig eet.
Zelf als ik vol zit(na het avondeten, dan eet ik gewoon zoveel als ik wil) krijg ik ze.
Niet omdat ik honger heb, maar gewoon zin om te eten.
Als ik nadenk heb ik zelf geen zin om te eten, maar het is meer een soort verslaving.
Moeilijk te begrijpen voor mensen die hetzelf niet hebben denk ik.

Net als mensen die zeggen dat ik vrolijk moet doen en het niet snappen dat dat niet gaat als ik niet lekker in mn vel zit
pi_27228358
quote:
1000 is zo weinig niet als je een paar kilo wil kwijt raken. of ik wat wil kwijtraken en me beter voel met wat minder kiloos is mijn eigen keuze
daar GAAT het hier niet om.
Daar gaat het dus WEL om.
Als er daar al geen kritiek op mag komen, dat jij vindt dat er nog wat af moet, met je 54 kilo bij 1m70 dan kan hier niet zo goed een slotje op.
Je moet dus niet WILLEN afvallen.
Ga sporten dan, wordt je strakker van, toon je slanker, maar weeg je wel meer ws (spieren) , is zeker geen probleem voor je dan? Of gaat het jou juist wel om dat gewicht?
pi_27228667
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:42 schreef schapeFOKker het volgende:
Geen hoef geen berichten op hoeveel ik eet. Dus toen ik minder gezond at, maar wel veel meer snoepte kreeg ik wel genoeg vitamines binnen zeker De calorieen die ik eet, zijn wel GOEDE calorieen met veel vezels vitamines en mineralen.
daar GAAT het hier niet om. Het gaat om hoe ik me erbij voel als ik teveel (1500 kcal of meer) eet en dat ik het kwijt raak door over te geven. Tuurlijk besef ik zelf wel dat het niet goed is.
daarom start ik dit topic. je zegt over jezelf niet snel dat je depressief bent of boulimia hebt, maar als ik erover nadenk dan weet ik dat ik het MISSCHIEN wel kan hebben?
Daarom start ik dit topic, kijken hoe jullie erover denken want tegen jezelf kijk je toch anders.

aub geen berichten meer over hoeveel/weinig ik eet want ik eet ongeveer net zoveel als mn zus en moeder we zijn allemaal geen grote eters. we zijn allemaal slank maar zeker niet mager en ik ben de enige die erop let wat ik eet.
Ik begrijp dat je het nu niet wilt toegeven, maar dit is dus een deel van je eetstoornis. Je hebt duidelijk een verstoord beeld over wat veel en weinig is. En wat je moeder en je buurman doet, dat maakt niks uit. Die steken hun vinger niet in hun keel.
pi_27228687
Ik sport al. en het gaat vooral om het strakker worden maar dat schiet niet op als ik zoveel blijf eten.
Ik zit ook op een ander forum waar veel mensen lijnen(naja.. ik noem het meer letten op wat ik eet) en die eten allemaal nog minder als mij!
pi_27228736
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:55 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik sport al. en het gaat vooral om het strakker worden maar dat schiet niet op als ik zoveel blijf eten.
Ik zit ook op een ander forum waar veel mensen lijnen(naja.. ik noem het meer letten op wat ik eet) en die eten allemaal nog minder als mij!
Welk ziek forum is dat dan?

Je eet NIET veel!
pi_27228794
als je lijnt IS boven de 1500 op een dag ook teveel.
Het liefst eet ik rond de 800, dan voel ik me top. bij 1200 voel me ook nog gewoon normaal, maar ga ik daarboven of eerder nog boven 1500, dan geef ik de moed op en krijg ik dus eetbuien en kotsen.
pi_27228806
Iedereen die in een therapiegroep begint (ik ook), verklaart iedereen daar voor gek. "Waaaat?! Zó veel eten?! Dat eet mijn vader nieteens!" Maar uiteindelijk eten ze het toch allemaal, en ze voelen zich later wel beter.
pi_27228839
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:58 schreef schapeFOKker het volgende:
Het liefst eet ik rond de 800, dan voel ik me top. bij 1200 voel me ook nog gewoon normaal, maar ga ik daarboven of eerder nog boven 1500, dan geef ik de moed op en krijg ik dus eetbuien en kotsen.
800, een hongerneger eet nog meer. 800 is nieteens genoeg om je lichaamsfuncties naar behoren te laten werken.
pi_27228876
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:55 schreef schapeFOKker het volgende:
als ik zoveel blijf eten.....

weet je wat, je hebt GEEN boulimia, je weegt idd teveel, er mag idd wel eenkilo of 4 vanaf, 800 cal per dag is meer dan voldoende voor een sportieve actieve jonge meid en kotsen is gewoon tof!

succes verder
pi_27228925
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:58 schreef schapeFOKker het volgende:

Ik let ook op wat ik eet, maar die getallen zeggen me werkelijk helemaal niks...
Zit je met een rekenmachine te rekenen aan hoeveel waarde je komt ofzo?
Zegt dat niet iets over jezelf?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_27229430
Mwa, beetje oppassen dat je geen autorexia krijgt (ja autorexia). Dan denk je dat je gezond bezig bent maar dat ben je dan niet. Klinkt verder niet al te ernstig.
pi_27229776
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:13 schreef Mastertje het volgende:
Mwa, beetje oppassen dat je geen autorexia krijgt (ja autorexia). Dan denk je dat je gezond bezig bent maar dat ben je dan niet. Klinkt verder niet al te ernstig.
Orthorexia.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:33:13 #71
111150 -Redhead-
SixSixSix!!!
pi_27230202
Dat je je verhaal hier neerzet is volkomen begrijpelijk. Maar als je je serieus afvraagt of je een eetprobleem hebt, moet je voor een antwoord naar de huisarts gaan. Die kan kijken wat er aan de hand is en je evt. verwijzen naar de instanties waar je moet zijn.

Je verhaal klinkt niet gezond, hoe je ermee bezig bent. Maar de huisarts is de aangewezen persoon om daarop de diagnostiseren....En eerlijk gezegd hoop ik dat je voor jezelf besluit om daar naartoe te gaan. Sterkte ermee!
Through twilight, darkness and moonrise
My scarlet tears will run
As stolen blood and whispered love
Of fantasies undone
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:35:14 #72
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27230269
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:55 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je het nu niet wilt toegeven, maar dit is dus een deel van je eetstoornis. Je hebt duidelijk een verstoord beeld over wat veel en weinig is. En wat je moeder en je buurman doet, dat maakt niks uit. Die steken hun vinger niet in hun keel.
Precies.
Mensen met een alcoholprobleem ontkennen het.
Mensen met een eetprobleem ook.
Hoe harder je ontkent, hoe meer je jezelf voor de gek houdt.
Maar ach, je gaat er toch pas iets aan doen als je dát doorhebt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27230599
Ocherm.... Ik heb nu maat 48.
Toen ik een leuke maat 40 had zei ik tegen m'n zus met maat 40: als ik jouw maat heb, koop ik zo'n leuk jurkje. M'n zus hield haar adem in en zei: maar je HEBT al die maat!
Soms zie je gewoon niet, wat je al hebt.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:50:55 #74
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27230808
Ik heb werkelijk NOOIT gebraakt en heb TOCH een boulimia stikker op mn voorhoofd geplakt gekregen. Een vriendin van mij heeft geen ondergewicht en is van de week begonnen met een anorexia-ziekenhuisopname.
Zij zit en ik zat toen ook heel hard te brullen precies wat jij nu doet: Ja, maar ik eet gezonde calorieen, en ik zit vol na elke maaltijd.

Als je 1000 -1500 cal eet per dag, en je zegt vol te zitten na elke maaltijd, en toch heb je 'onverklaarbaar' eetbuien dan is dat doodsimpel een seintje van je lichaam dat het HEEL ongelukkig is en PER DIRECT méér voedingstoffen nodig heeft! Ook al voel je geen honger, of heb je je maag zo laten krimpen dat je idd vol zit na een bord spinazie en een salade als lunch.
Nog even afgezien daarvan vind ik persoonlijk het echt enge van eetstoornissen vooral dat je je hele leven en je eigenwaarde op gaat hangen aan je calorie-inname en dat je je het kleinste naaktslakje van de wereld voelt als je een kwart mars op hebt. Alle negatieve gevoelens worden verstekrt en alle positieve dingen verdwijnen als sneeuw in een heteluchtoven.

Wat je er mee doet moet je zelf weten, daar kunnen wij je niks over vertellen, maar je bent echt heel ongezond bezig met eten meis! Doe voorzichtig met jezelf en als je een keer een zwak (sterk) moment hebt zoek dan zsm hulp, voordat t helemaal de mist in gaat. Meisjes van 1,70 horen geen 54 kilo te zijn en dan nog denken dat ze een buik hebben en moeten kotsen.
Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
pi_27230995
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:50 schreef Baka_neko het volgende:
Ik heb werkelijk NOOIT gebraakt en heb TOCH een boulimia stikker op mn voorhoofd geplakt gekregen. Een vriendin van mij heeft geen ondergewicht en is van de week begonnen met een anorexia-ziekenhuisopname.
Zij zit en ik zat toen ook heel hard te brullen precies wat jij nu doet: Ja, maar ik eet gezonde calorieen, en ik zit vol na elke maaltijd.

Als je 1000 -1500 cal eet per dag, en je zegt vol te zitten na elke maaltijd, en toch heb je 'onverklaarbaar' eetbuien dan is dat doodsimpel een seintje van je lichaam dat het HEEL ongelukkig is en PER DIRECT méér voedingstoffen nodig heeft! Ook al voel je geen honger, of heb je je maag zo laten krimpen dat je idd vol zit na een bord spinazie en een salade als lunch.
Nog even afgezien daarvan vind ik persoonlijk het echt enge van eetstoornissen vooral dat je je hele leven en je eigenwaarde op gaat hangen aan je calorie-inname en dat je je het kleinste naaktslakje van de wereld voelt als je een kwart mars op hebt. Alle negatieve gevoelens worden verstekrt en alle positieve dingen verdwijnen als sneeuw in een heteluchtoven.

Wat je er mee doet moet je zelf weten, daar kunnen wij je niks over vertellen, maar je bent echt heel ongezond bezig met eten meis! Doe voorzichtig met jezelf en als je een keer een zwak (sterk) moment hebt zoek dan zsm hulp, voordat t helemaal de mist in gaat. Meisjes van 1,70 horen geen 54 kilo te zijn en dan nog denken dat ze een buik hebben en moeten kotsen.
Amen.

Ik ken genoeg mensen met boulimia die niet braken, en mensen met anorexia zonder ondergewicht. Het gaat om de gedachtes.
pi_27231032
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:50 schreef Baka_neko het volgende:
Een vriendin van mij heeft geen ondergewicht en is van de week begonnen met een anorexia-ziekenhuisopname.
Toch niet Hubba trouwens he?
pi_27231560
Ik eet 100% zeker meer dan jou, maar ik kots niet.
Dat kotsen zal wel psychologisch zijn, zoveel eten dat je ervan moet kotsen, da's haast onmogelijk

Dus hulp zoeken voor je psychologisch kotsprobleem
pi_27231812
Wederom offtopic verwijderd.
♥ K, N, R en F ♥
pi_27231855
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:01 schreef Jajong het volgende:
Reageer ontopic of reageer niet
dat deed-ie juist
hij gaf antwoord op de vraag in de TT
pi_27231871
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:38 schreef diabolotin het volgende:
als ik jou was zou ik hulp zoeken. Ik vind het niet gek dat je eetbuien krijgt met het aantal calorien dat je binnen krijgt...
Ga naar en psycholoog en laat je helpen, dit kan serieuze gevolgen hebben voor je lichaam, gezondheid, en niet te vergeten voor je metale toestand.

off-topic. Ik vind het vreselijk al die verhalen van meisjes die zichzelf te dik vinden terwijl ze dat helemaal niet zijn... ik heb een paar maanden geleden een van mijn beste vriendinnen verloren door anorexia. Ze begon ook zo, te weinig eten, dan vreten, totdat ze vond dat ze echt niet meer hoefde te eten, want ze was te dik (volgens zichzelf, het meisje woog toen 45 kilo bij een lente van 1.68)... Binnen 4 maanden was ze er niet meer. Toen ze stierf woog ze nog maar 30 kilo ofzo.. de hulp is voor haar te laat gekomen, want ze weigerde iedere hulp..
Mijn vorige opmerkingen zijn klote opmerkingen. Mijn exuses. Maar ik kan mij helemaal aansluiten aan de bovenstaande reactie. Als jij denkt dat je boulimia heb gaan dan in godsnaam hulp zoeken voordat het te laat is. Ga in ieder geval naar je huisarts!!!
  zondag 22 mei 2005 @ 08:45:55 #81
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_27237719
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:57 schreef Toeps het volgende:

[..]

Toch niet Hubba trouwens he?
Nee! Gelukkig niet zeg. Die gaat dacht ik juist erg goed
Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
  zondag 22 mei 2005 @ 09:23:06 #82
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_27237900
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:31 schreef schapeFOKker het volgende:
Niet zo lang. Ik ben sinds januari begonnen met lijnen en ook meteen met overgeven. Daarvoor heb ik ook een paar pogingen gedaan wat kiloos kwijt te raken maar neit zo serieus. wel ook met een paar keer overgeven.
Zeg maar een half jaartje.
Je bent 1.70, en je weegt 57 kilo. Dan hoef je echt niet af te vallen hoor! En als je je stoort aan een buikje dan ga je gewoon elke ochtend crunches doen
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_27238987
je zit duidelijk in de ontkenningsfase... ik zou me bijna aansluiten bij de reactie van milagro hierboven...
je zit duidelijk in de ontkenningsfase en je wilt gewoon horen dat wij ook vinden dat je te dik bent zodat je je gerechtvaardigt voelt en kunt doorgaan met deze onzin!
ga naar een huisarts ofzo anders, als je echt een antwoord wil en als je echt wil weten of er iets aan de hand is.
Dat je meteen alle argumenten en commentaar van de mensen hier op dit forum van de hand wijst, ook al wijken ze maar het kleinste beetje van jouw mening af, loop je jezelf al keihard te verdedigen.

ZOEK HULP VOORDAT HET TE LAAT IS... en dit te laat zijn kan heel snel gaan
Bite me!
pi_27247070
Ow een vriendin van me heeft trouwens haar slokdarm kapot gekotst,
die gaf op een gegeven moment alleen nog maar bloed over.
Veel plezier ermee

Bovendien helpt het niet, Een groot deel van je voeding wordt in je mond al verteerd.
pi_27247598
Is ook lekker voor je tanden, dat kotsen. Krijg je van die junktandjes
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_27247860
edit (verkeerd topic )
Eva
pi_27248134
quote:
Op zondag 22 mei 2005 16:45 schreef rthls het volgende:
Is ook lekker voor je tanden, dat kotsen. Krijg je van die junktandjes
idd, maar vooral, zoals Wolkje zei al, voor je slokdarm funest
pi_27248214
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:07 schreef milagro het volgende:

[..]

idd, maar vooral, zoals Wolkje zei al, voor je slokdarm funest
ach, maar meestal denk je: dat overkomt mij niet.
Dan moet je vooral doorgaan en het zelf ondervinden misschien.
Ik zou het niet doen iig
pi_27248335
Die eetbuien als je wel genoeg gegeten hebt, krijg je trouwens waarschijnlijk doordat je structureel te weinig binnenkrijgt.
Dat hoeft nog niet eens op die bewuste dag te zijn dus.
pi_27248349
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:10 schreef Wolkje het volgende:

[..]

ach, maar meestal denk je: dat overkomt mij niet.
Dan moet je vooral doorgaan en het zelf ondervinden misschien.
Ik zou het niet doen iig
gelukkig heb ik een braakfobie, dus als zou ik boulimia willen, het is geen optie .
de enkele keer, eens in de 15 jaar of zo hoogstens, dat ik braaksel voel opkomen, slik ik het gewoon weer in
liever dat, dan kotsen
op zich wel handig, zou ik toch kunnen toegeven aan binge eating zonder daadwerkelijk meer te eten
pi_27248700
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:15 schreef milagro het volgende:
gelukkig heb ik een braakfobie, dus als zou ik boulimia willen, het is geen optie .
de enkele keer, eens in de 15 jaar of zo hoogstens, dat ik braaksel voel opkomen, slik ik het gewoon weer in
he getver
Heeft het een oorzaak, of heb je dat altijd al gehad?
pi_27249227
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:27 schreef Wolkje het volgende:

[..]

he getver
Heeft het een oorzaak, of heb je dat altijd al gehad?
oh het zal vast een oorzaak hebben, geen idee, ik ben er gewoon doodsbang voor
gelukkig ben ik zelden dusdanig misselijk dat ik moet braken, sinds mijn tiende of zo maar 2 keer gebeurd , dus eigenlijk slaat die fobie nergens op, of juist wel, omdat er zo weinig ervaring mee heb.

ik snap ook niet dat mensen een vinger in de keel kunnen steken als ze hun maag willen legen.
wel dapper, hoor, dat je het durft als je die verkeerd gevallen maaltijd kwijt wilt maar mij niet gezien, dan maar een draaiende maag en misselijk gevoel.

maar in het geval van boulimia is het natuurlijk alles behalve dapper, vooral erg onverstandig en ongezond, en heb je dus dringend hulp nodig.
  zondag 22 mei 2005 @ 17:50:27 #93
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27249302
Nee klinkt meer naar * anorexia nervosa *
Ik hoop dat je er gauw hulp voor zoekt/krijgt , sterkte ermee
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_27249429
er is meestal overlapping tussen anorexia en boulimia. vaak heb je voornamelijk het ene, maar ook kenmerken van het andere.
pi_27249550
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:50 schreef deedeetee het volgende:
Nee klinkt meer naar * anorexia nervosa *
Ik hoop dat je er gauw hulp voor zoekt/krijgt , sterkte ermee
bij anorexia eet je toch gewoon vooral niet?
probeer je eten zoveel mogelijk te vermijden, smokkel je ermee naar anderen toe, kauw je minutenlang op 1 hapje en doe je alsof je het doorslikt en zo, dat soort 'grappen'?

binge eating is toch vooral (alleen) een boulimia ding?
pi_27249688
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:58 schreef milagro het volgende:

bingen is idd een boulimia-kenmerk,
hoewel het ook wel voorkomt onder anorexia gevallen (door het chronische te weinig binnen krijgen krijg je vanzelf wel eetbuien.), in den beginne hoort het bij boulimia, daarom is het gemiddelde gewicht bij boulimiapatienten ook hoger dan bij anorexiapatienten, en zie je het minder snel aan iemand als diegene boulimia heeft..
  zondag 22 mei 2005 @ 18:14:14 #97
78780 deedeetee
pi_27249924
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:58 schreef milagro het volgende:

[..]

bij anorexia eet je toch gewoon vooral niet?
probeer je eten zoveel mogelijk te vermijden, smokkel je ermee naar anderen toe, kauw je minutenlang op 1 hapje en doe je alsof je het doorslikt en zo, dat soort 'grappen'?

Tsja ik heb er niet echt verstand van maar TS kinkt veel meer anorexia vind ik als ik naar de psychische kant * luister * Ik heb het misschien niet goed gelezen maar spontaan gaan overgeven is iets anders als opzettelijk overgeven opwekken. En gezien de manier waarop TS volhoudt genoeg en zélfs teveel te eten en vind dat ze helemaal niet mager is.....
Ze klinkt gewoon heel erg als een anorexia patiënt
  zondag 22 mei 2005 @ 18:17:10 #98
78780 deedeetee
pi_27249985
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:04 schreef Wolkje het volgende:

[..]

bingen is idd een boulimia-kenmerk,
hoewel het ook wel voorkomt onder anorexia gevallen (door het chronische te weinig binnen krijgen krijg je vanzelf wel eetbuien.),
Dat bedoel ik nou !! en je lichaam is daar nat. niet van gediend ( kan dat niet verdragen ) en gooit 't er spontaan weer uit.
pi_27250056
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:14 schreef deedeetee het volgende:
* Ik heb het misschien niet goed gelezen maar spontaan gaan overgeven is iets anders als opzettelijk overgeven opwekken. En gezien de manier waarop TS volhoudt genoeg en zélfs teveel te eten en vind dat ze helemaal niet mager is.....
Ts zegt dat ze gaat kotsen, dus niet dat ze spontaan moet overgeven.
En je andere punt hoort ook bij boulimia, niet alleen bij anorexia.
pi_27250122
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Tsja ik heb er niet echt verstand van maar TS kinkt veel meer anorexia vind ik als ik naar de psychische kant * luister * Ik heb het misschien niet goed gelezen maar spontaan gaan overgeven is iets anders als opzettelijk overgeven opwekken. En gezien de manier waarop TS volhoudt genoeg en zélfs teveel te eten en vind dat ze helemaal niet mager is.....
da's weer zo, ze geeft spontaan over, wekt het niet op idd.
dan zou je kunnen zeggen dat haar lichaam niet eens meer normaal eten kan verdragen, normale porties.

ik had een collegaatje vroeger, die zat dus gewoon maandenlang op musclepower shakes alleen, at 1 keer een blokje kaas op een kantoorborrel en dat kwam er dus vrijwel direct uit!
1 f*cking blokje kaas!
maar een probleem? welnee, dat had ze niet, dat zagen wij helemaal verkeerd en we moesten ons er gewoon niet mee bemoeien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')