abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27224542
Ik heb het al een tijdje moeilijk met eten maar nooit aan gedacht dat ik een eetstoornis zou kunnen hebben. Gewoon mislukte pogingen met lijnen denk ik maar.
Maar sinds een paar dagen vraag ik me eigenlijk af of het wel normaal is hoe ik eet.
Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, sommige dagen zo weinig mogelijk.
Als ik iets teveel eet voel ik me heel slecht en geef ik de moed op.
Meestal ga ik me dan volvreten en dan ga het het uitkotsen. Ik weet dat het slecht is maar het gaat vanzelf. ik voel me zo slecht als ik zoveel gegeten heb.
Meestal gebeurd het kotsen zo'n 2x per week, soms vaker en soms minder vaak.
Maar boulimia klinkt meteen zo erg, nee dat heb ik niet denk ik dan, maar ik denk ook dat kotsen niet bepaald normaal is eigenlijk.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:02:36 #2
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27224592
het kotsen is niet erg normaal nee
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:03:35 #3
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27224621
Ik denk dat dat wel snel gaat komen als je zo door blijft gaan. En ik denk ook dat er nu meer sprake is van een eetprobleem ipv een eetstoornis. Wat ik me wel afvraag is wat je zo ong. op een dag eet? En wat is te veel in jouw ogen? Kan ook zijn dat het beeld wat je ervan hebt gewoon niet klopt.

Anders kun je ook even kijken op www.sabn.nl
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_27224656
Dan heb je wel degelijk boulimia. Je kunt zelfs boulimia hebben zonder te braken. Het gaat meer om de twisted gedachtes die er achter zitten. Neem ook eens een kijkje op het SABN prikbord. De eerste keer dat ik daar kwam schrok ik me dood. Het leek net of het míjn verhalen waren die daar stonden.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:11:35 #5
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27224797
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:09 schreef Xebrozius het volgende:
Heb je op bovensgestelde vragen "ja" geantwoord dan heb je boulimia.
De kenner spreekt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27224811
Ik eet op goede dagen meestal zon 800-1000 kcal, maar voel me beter als ik nog minder eet.
Omdat ik weet wat de gevolgen zijn van te weinig eten(trage stofwisseling enzo) probeer ik toch genoeg te eten. (dat is ong 1000 imo). Als ik dan veel teveel heb gegeten wil ik de volgende dag niks of zo min mogelijk eten door het schuldgevoel maar dat mislukt toch meestal.
De gedachte dat ik misschien boulimia heb kwam vooral omdat ik me slecht voel als ik teveel eet.
Als ik trek heb ik een snoepje dacht ik eerst nee daar wordt ik dik van. nu denk ik nee dan ga ik me kut voelen.
Ik zal eens op dat prikbord gaan kijken, bedankt voor de site!
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:12:40 #7
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27224836
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:00 schreef schapeFOKker het volgende:
Maar boulimia klinkt meteen zo erg, nee dat heb ik niet denk ik dan, maar ik denk ook dat kotsen niet bepaald normaal is eigenlijk.
Tja, wat is erg. Het komt vaak voor hoor. Maar als je jezelf erin herkent, en je realiseert je dat het wel eens een stoornis zou kunnen zijn, dan is dat best confronterend.
pi_27224852
1000 is nog minder dan de gemiddelde hongerafrikaan! 2000 is gezond. En het ziet er ook uit alsof je vrij geobsedeerd met calorieën bezig bent.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2005 20:13:34 ]
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:14:20 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27224877
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:11 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik eet op goede dagen meestal zon 800-1000 kcal, maar voel me beter als ik nog minder eet.
Omdat ik weet wat de gevolgen zijn van te weinig eten(trage stofwisseling enzo) probeer ik toch genoeg te eten. (dat is ong 1000 imo). Als ik dan veel teveel heb gegeten wil ik de volgende dag niks of zo min mogelijk eten door het schuldgevoel maar dat mislukt toch meestal.
De gedachte dat ik misschien boulimia heb kwam vooral omdat ik me slecht voel als ik teveel eet.
Als ik trek heb ik een snoepje dacht ik eerst nee daar wordt ik dik van. nu denk ik nee dan ga ik me kut voelen.
Ik zal eens op dat prikbord gaan kijken, bedankt voor de site!
Nou, hoog tijd om actie te ondernemen dame!
Laat dit niet nog meer uit de hand lopen. Veel succes, want het is best een klus om weer een gezond eetpatroon te ontwikkelen.
pi_27224921
Nee ik ben niet dik(54 kg en 1.70m) maar toch als ik in de spiegel mn buik die denk ik wat een dikke buik en ik vind ook dat er wel wat van mn benen armen en kont af mag.
Lelijk ben ik ook niet

[ Bericht 63% gewijzigd door Sc0rPi0n op 21-05-2005 20:36:50 ]
pi_27225001
Tenzij je de hele dag in bed ligt, lijkt 1000 me wel weinig.
Een schuldgevoel is ongeveer de slechtste reden om iets te doen. Dat kan je hele leven gaan beheersen.
Weinig eten is sowieso geen oplossing om af te vallen.
Je kunt dus best een snoepje eten, daar kom je niet zomaar van aan. Het geheim is dat je best 1 snoepje of zoiets mag, maar niet een hele zak. Als je een hele zak wilt, moet je even denken waarom een hele zak lekkerder is dan 1 of 2.
Sterkte!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27225007
Je BMI is zelfs iets te laag.

Maar boulimia bestaat in veel vormen, sommigen hebben fiks ondergewicht, anderen hebben fors overgewicht, en weer anderen blijven 'normaal'.
pi_27225011
Ik ben redelijk met calorieen bezig, nu minder als eerst. meestal tel ik ze wel onbewust maar het gaat me vooral om dat het gezonde dingen zijn die ik eet.
Als het een paar dagen goed gaat denk ik dat het ook super gaat en dat ik een goed eetpatroon heb ontwikkeld maar als t even fout gaat ben ik meteen down.

en aub geen kinderachtige reacties hier in het topic. dat mannen kinderen blijven weten we al.
pi_27225117
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:19 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik ben redelijk met calorieen bezig, nu minder als eerst. meestal tel ik ze wel onbewust maar het gaat me vooral om dat het gezonde dingen zijn die ik eet.
Als het een paar dagen goed gaat denk ik dat het ook super gaat en dat ik een goed eetpatroon heb ontwikkeld maar als t even fout gaat ben ik meteen down.

en aub geen kinderachtige reacties hier in het topic. dat mannen kinderen blijven weten we al.
Niet alles hoeft gezond te zijn, je mag ook af en toe gewoon een patatje met. Maar veel mensen met een eetstoornis hebben dat.

Heb je trouwens echt objectieve eetbuien (echt 3 zakken snoep in een keer bijvoorbeeld), of dénk je het alleen maar (subjectieve eetbuien). Want je zou ook Anorexia of NAO (Niet Anders Omschreven) kunnen hebben.
pi_27225215
Ik eet ook vaak geneog ongezond en een koekje hoor. Zolang ik het bij dat kan laten voel ik me nog goed. Dat zeg ik 2 koekjes mag. Maar dan worden het er 3, dan 4 en dan is het pak leeg.
Nog niet zo'n erge ramp, maar ik heb de moed dan opgegeven en ga dan zoveel eten tot ik misselijk ben. ECHTE eetbuien. dit eet ik bv in een eetbui: 2 pakjes liga, 2 gevulde koeken, halve zak chips, 3 boterhammen met hagelslag, 10 toastjes, 30 paaseitjes, 3 eieren zoiets denk ik.
Natuurlijk heb ik dan allang geen honger meer maar ik blijf gewoon eten tot ik misselijk ben.
pi_27225255
Dat je in de fout gaat is geen reden om te denken dat jij niet deugt. Dat is hooguit een teken dat je de lat te hoog legt. Als je 1 snoepje eet, betekent het niet dat je zwak bent. Het betekent ook niet dat je veeeel te veel calorien binnenkrijgt.
Het betekent dat je gaat uitzoeken welke balans tussen eten en bewegen je nodig hebt.
Want je hebt eten nodig, om voedingsstoffen binnen te krijgen. Vet hoort daar ook bij, omdat sommige vitamines alleen in vet oplossen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27225320
Ga dan eens denken waarom je zoveel eet. Houd een dagboek bij met wat je eet en hoe je stemming op dat moment is. Eventueel ook met wat er die dag gebeurd is.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27225350
Als je eetpatroon zo verstoord is, heb je vaak hulp nodig om weer een normaal eetpatroon aan te leren. Dat moet je niet zien als falen. Je moet weer leren eten als een kind. Reageren op je honger/verzadigingsgevoel, wat nu waarschijnlijk zwaar opgefokt is. Vaak moet je eerst een tijd volgens een vaste lijst eten, omdat je lichaamsfuncties zo opgefokt zijn, dat je niet meer weet wanneer je honger hebt of vol zit.
pi_27225365
Die balans tussen eten en bewegen is op zich goed. En ik eet ook een goed ontbijt meestal enzo, dat is mijn probleem niet echt.
Mn probleem zijn echt die eetbuien en het kotsen.
Maandag begint mn nieuwe poging( de 100ste) :\
morgen is namelijk verjaardag en dan ga ik me neit inhouden en vandaag ben ik toch al helemaal mis gegaan. Ik hoop echt dat het vanaf maandag lukt want iedere keer dat het mislukt levert het een enorme deuk op in mn zelfvertrouwen in het lijnen.
Hoe vaker het misgaat hoe zwakker ik me voel. gaat het een tijd goed dan voel ik me super en vind ik het ook heel makkelijk.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:30:20 #20
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27225366
Klinkt niet goed, nee. Als ik jou was, zou ik hulp gaan zoeken. Hoe lang is dit gaande?
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
pi_27225409
Niet zo lang. Ik ben sinds januari begonnen met lijnen en ook meteen met overgeven. Daarvoor heb ik ook een paar pogingen gedaan wat kiloos kwijt te raken maar neit zo serieus. wel ook met een paar keer overgeven.
Zeg maar een half jaartje.
pi_27225416
Zorg dat je in ieder geval drie gezonde maaltijden per dag binnenkrijgt,
dan voorkom je veel eetbuien.
(maar ik ben zelf ook weer in een eetprobleem fase beland, niet de eerste, maar wel vervelend)
pi_27225421
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:30 schreef schapeFOKker het volgende:
Die balans tussen eten en bewegen is op zich goed. En ik eet ook een goed ontbijt meestal enzo, dat is mijn probleem niet echt.
Mn probleem zijn echt die eetbuien en het kotsen.
Maandag begint mn nieuwe poging( de 100ste) :\
morgen is namelijk verjaardag en dan ga ik me neit inhouden en vandaag ben ik toch al helemaal mis gegaan. Ik hoop echt dat het vanaf maandag lukt want iedere keer dat het mislukt levert het een enorme deuk op in mn zelfvertrouwen in het lijnen.
Hoe vaker het misgaat hoe zwakker ik me voel. gaat het een tijd goed dan voel ik me super en vind ik het ook heel makkelijk.
Hoezo, de balans is goed?! Je eet 1000 calorieen, daar heeft je lichaam nieteens genoeg aan om alle functies op peil te houden. Verder ben je te mager.

Ook heb je zelfvertrouwen aan eten/gewicht gekoppeld. Da's ook niet oké.
pi_27225451
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:31 schreef Wolkje het volgende:
Zorg dat je in ieder geval drie gezonde maaltijden per dag binnenkrijgt,
dan voorkom je veel eetbuien.
(maar ik ben zelf ook weer in een eetprobleem fase beland, niet de eerste, maar wel vervelend)
Drie maaltijden, plús drie tussendoortjes.
pi_27225497
zelfvertrouwen IN HET LIJNEN schreef ik.
Hoe zie jij of ik te mager ben? Ik ben best smal gebouwd, neit mager. Ik heb geen uitstekende botten ik heb nog genoeg(teveel) vet.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:33:52 #26
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27225499
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:31 schreef schapeFOKker het volgende:
Niet zo lang. Ik ben sinds januari begonnen met lijnen en ook meteen met overgeven. Daarvoor heb ik ook een paar pogingen gedaan wat kiloos kwijt te raken maar neit zo serieus. wel ook met een paar keer overgeven.
Zeg maar een half jaartje.
Wat was de aanleiding? Vond je jezelf echt te dik (iets wat je helemaal niet bent... je bent iig niet te zwaar) of zitten er meer dingen achter?
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
pi_27225502
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:32 schreef Toeps het volgende:

[..]

Drie maaltijden, plús drie tussendoortjes.
Dat hoeft nog niet eens perse, maar drie goede vullende maaltijden is wel een must.
En gezonde tussendoortjes als een appel ofzo, dat is natuurlijk ook heel goed.
pi_27225525
Ik eet gemiddeld zo'n 4/5x per dag.

[ Bericht 86% gewijzigd door Sc0rPi0n op 21-05-2005 20:37:22 ]
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:34:43 #29
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27225531
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef schapeFOKker het volgende:
zelfvertrouwen IN HET LIJNEN schreef ik.
Hoe zie jij of ik te mager ben? Ik ben best smal gebouwd, neit mager. Ik heb geen uitstekende botten ik heb nog genoeg(teveel) vet.
En dat zou ik zo houden als ik jou was.
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
pi_27225569
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Dat hoeft nog niet eens perse, maar drie goede vullende maaltijden is wel een must.
En gezonde tussendoortjes als een appel ofzo, dat is natuurlijk ook heel goed.
Niet alleen een appel, ook in de ochtend, middag en avond een liga, biskwietje, of iets dergelijks. Anders eet je al gauw te weinig. Verder houdt zo'n tussendoortje je suikerspiegel op peil.
pi_27225573
Lijnen zuigt, het is normaal als je zondigt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27225582
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:34 schreef schapeFOKker het volgende:

[..]

We weten nu wel dat je niet grappig bent hoor

Ik eet gemiddeld zo'n 4/5x per dag.
Dat lijkt me prima, 4/5 keer per dag.
Maar dan niet alleen yogurtjes en fruitjes he?
Dat vult niet echt.
pi_27225619
beter kan je gewoon 3 maaltijden eten + tussendoortjes. Of je smeert een boterham van de lunch uit naar de thee ofzo.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27225629
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef schapeFOKker het volgende:

Ja, zo zie jij het. Mensen met anorexia van 40 kilo vinden ook niet dat ze te mager zijn. Maar ik heb je BMI uitgerekend, en je zit op 18 punt nogwat. Het voedingscentrum houdt 18,5 als minimum aan, maar veel eetstoornisklinieken 20. En dan ben je nog heel mager.
pi_27225656
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:35 schreef krakkemieke het volgende:
Lijnen zuigt, het is normaal als je zondigt.
Ik noem het niet eens zondigen. Het is normaal om af en toe een gebakje, chocolaatje of weet ik wat te eten. Daar kom je niet meteen kilo's van aan hoor.
pi_27225702
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef Little_Angel het volgende:

[..]

Wat was de aanleiding? Vond je jezelf echt te dik (iets wat je helemaal niet bent... je bent iig niet te zwaar) of zitten er meer dingen achter?
Ik was aangekomen door de pil, dat wou ik er gewoon af hebben. ong 5 kilo. maar ik vond me nog een beetje te dik dus ik wil nog zo''n 2/3 kilo kwijt. Nouja... vooral strakker worden dus ik probeer ook meer te sporten.

Of er meer achter zit.. ik heb heel erg last van de hormonen van de pil, ik weet niet of ik het depressief kan noemen. weer zoiets, ben ik nu depressief of gewoon ongelukkig?
Mijn emoties zijn afgevlakt en met soms heel erge pieken naar beneden, zo erg dat ik soms de hele dag in bed lig en ik heb nooit meer zin om wat te doen. In mn hoofd zeg ik dat ik dood wil maar als ik nadenk wil dat helemaal niet ik heb namelijk alles wat ik wil.
Toch voel ik me heel ongelukkig, alsof er een zwarte wolk boven me hangt.
Dit zorgt er misschien voor dat ik snel de hoop opgeef en toegeef aan eten.

Ik ben sinds vandaag met de pil gestopt en verwacht dat het veel beter zal gaan. (ben al eens een maand gestopt en er ging een wereld voor me open)
pi_27225707
Ik heb de reacties van Xebro verwijderd en alle ander offtopic reacties.
♥ K, N, R en F ♥
pi_27225763
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:35 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Dat lijkt me prima, 4/5 keer per dag.
Maar dan niet alleen yogurtjes en fruitjes he?
Dat vult niet echt.
Ik eet smorgens meestal 2 boterhammen, in de tijd dat ik niet lijnde ontbijte ik niet of maar met 1 boterham. Toen at ik vooral veel snoep, nu eet ik in feite meer, alleen minder snoep.
pi_27225807
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:41 schreef schapeFOKker het volgende:

[..]

Ik eet smorgens meestal 2 boterhammen, in de tijd dat ik niet lijnde ontbijte ik niet of maar met 1 boterham. Toen at ik vooral veel snoep, nu eet ik in feite meer, alleen minder snoep.
Die verandering is wel goed.
Eten en is goed voor je, snoepen is voor erbij.
pi_27225844
Ik eet echt genoeg, niet veel calorieen doordat ik weinig aardappels eet(een halve maar das mn hele leven al ik houd niet van aardappels) geen jus, weinig vet vlees etc. Ik haal mn voedingstoffen gewoon uit veel groente en fruit, bruine boterhammen, eieren enzo.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:43:32 #41
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27225862
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:39 schreef schapeFOKker het volgende:

[..]

Ik was aangekomen door de pil, dat wou ik er gewoon af hebben. ong 5 kilo. maar ik vond me nog een beetje te dik dus ik wil nog zo''n 2/3 kilo kwijt. Nouja... vooral strakker worden dus ik probeer ook meer te sporten.

Of er meer achter zit.. ik heb heel erg last van de hormonen van de pil, ik weet niet of ik het depressief kan noemen. weer zoiets, ben ik nu depressief of gewoon ongelukkig?
Mijn emoties zijn afgevlakt en met soms heel erge pieken naar beneden, zo erg dat ik soms de hele dag in bed lig en ik heb nooit meer zin om wat te doen. In mn hoofd zeg ik dat ik dood wil maar als ik nadenk wil dat helemaal niet ik heb namelijk alles wat ik wil.
Toch voel ik me heel ongelukkig, alsof er een zwarte wolk boven me hangt.
Dit zorgt er misschien voor dat ik snel de hoop opgeef en toegeef aan eten.

Ik ben sinds vandaag met de pil gestopt en verwacht dat het veel beter zal gaan. (ben al eens een maand gestopt en er ging een wereld voor me open)
Veel mensen eten of eten juist niet als ze niet zo goed in hun vel zitten.
Ik denk dan ook dat je eigenlijk moet kijken naar hoe je die grijze wolk boven je hoofd weg krijgt (wellicht met een psycholoog erbij). Dit is iig niet gezond of verstandig, en ik vind dat je nu niet nog meer moet afvallen, maar het probleem zelf moet aanpakken en het afvallen laten voor wat het is (en ja, dat is moeilijk).
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
pi_27225877
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:43 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik eet echt genoeg, niet veel calorieen doordat ik weinig aardappels eet(een halve maar das mn hele leven al ik houd niet van aardappels) geen jus, weinig vet vlees etc. Ik haal mn voedingstoffen gewoon uit veel groente en fruit, bruine boterhammen, eieren enzo.
Je eet níet genoeg met 1000 calorieën schat. Wat je ook zegt.
pi_27225880
nouja, ik ook.

Maar het lijkt me gezond om te stoppen met overgeven.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:45:09 #44
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27225919
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:44 schreef Toeps het volgende:

[..]

Idd, je lichaam heeft gewoon meer nodig. Ook al ben je nog zo mager, doe je niet veel en verzin je er weet ik hoeveel smoesjes voor.
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
pi_27226076
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:32 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hoezo, de balans is goed?! Je eet 1000 calorieen, daar heeft je lichaam nieteens genoeg aan om alle functies op peil te houden. Verder ben je te mager.

Ook heb je zelfvertrouwen aan eten/gewicht gekoppeld. Da's ook niet oké.
54 kilo bij 1.70 kan best, hoor, is niet te mager, perse, ligt helemaal aan je bouw

maar dat ze hulp nodig heeft is duidelijk, puur voor het zo obsessief met eten bezig te zijn.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27226246
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:44 schreef Toeps het volgende:

[..]

pffffft dat is dus gewoon een streng dieet

http://www.thecolumn.org/how-many-calories-do-i-need.asp
pi_27226293
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:55 schreef milagro het volgende:

[..]

pffffft dat is dus gewoon een streng dieet

http://www.thecolumn.org/how-many-calories-do-i-need.asp
Een té streng dieet, ja. Gek hè, dat je dan eetbuien krijgt?
pi_27226305
Ik eet al tien jaar minder dan 1000 calorieen per dag.

Volgens mij heb ik ook een eetprobleem. Vandaag heb ik bijvoorbeeld alleen een appel op.
pi_27226356
Voor zover ik het kan zien aan de hand van wat je beschrijft heb je wel een eetstoornis. Ik denk ook wel dat je het zelf een beetje beseft anders had je dit niet gevraagd.

1000 kcal is veeeeelste weinig! Als iemand bij de dietist komt om af te vallen krijgt hij/zij dit nog geen eens voorgeschreven. Bij deze hoeveelheid kcal is het onmogelijk om alle vitamines en mineralen binnen te krijgen namelijk. Ik heb dezelfde lengte als jij hebt en ik krijg toch wel 2,5 keer zoveel kcal binnen als jij. En ik blijf netjes op gewicht, heb een BMI van 20/21. Als ik een keer wat weken meer sport/beweeg moet ik zelfs oppassen dat ik niet afval.
Ik zou je willen aanraden om hulp te zoeken. Iemand die je kan helpen hoe je gezond eet en wat een gezond gewicht is voor jou. En iemand die helpt de oorzaak van je eetstoornis/probleem helpt op te zoeken.

Je lichaam en geest hebben eten nodig! Je geest om ervan te genieten (dus niet om schuldig te voelen, dat is nooit nodig) en je lichaam om te functioneren.
pi_27226436
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:57 schreef Toeps het volgende:

[..]

Een té streng dieet, ja. Gek hè, dat je dan eetbuien krijgt?
als je weinig beweging hebt en 38 kilo weegt, heb je 1050 cal per dag nodig

ik zit op 1786 als ik actief doe en op 1531 als ik geen reet doe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')