De kenner spreekt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:09 schreef Xebrozius het volgende:
Heb je op bovensgestelde vragen "ja" geantwoord dan heb je boulimia.
Tja, wat is erg. Het komt vaak voor hoor. Maar als je jezelf erin herkent, en je realiseert je dat het wel eens een stoornis zou kunnen zijn, dan is dat best confronterend.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:00 schreef schapeFOKker het volgende:
Maar boulimia klinkt meteen zo erg, nee dat heb ik niet denk ik dan, maar ik denk ook dat kotsen niet bepaald normaal is eigenlijk.
Nou, hoog tijd om actie te ondernemen dame!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:11 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik eet op goede dagen meestal zon 800-1000 kcal, maar voel me beter als ik nog minder eet.
Omdat ik weet wat de gevolgen zijn van te weinig eten(trage stofwisseling enzo) probeer ik toch genoeg te eten. (dat is ong 1000 imo). Als ik dan veel teveel heb gegeten wil ik de volgende dag niks of zo min mogelijk eten door het schuldgevoel maar dat mislukt toch meestal.
De gedachte dat ik misschien boulimia heb kwam vooral omdat ik me slecht voel als ik teveel eet.
Als ik trek heb ik een snoepje dacht ik eerst nee daar wordt ik dik van. nu denk ik nee dan ga ik me kut voelen.
Ik zal eens op dat prikbord gaan kijken, bedankt voor de site!
Niet alles hoeft gezond te zijn, je mag ook af en toe gewoon een patatje met. Maar veel mensen met een eetstoornis hebben dat.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:19 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik ben redelijk met calorieen bezig, nu minder als eerst. meestal tel ik ze wel onbewust maar het gaat me vooral om dat het gezonde dingen zijn die ik eet.
Als het een paar dagen goed gaat denk ik dat het ook super gaat en dat ik een goed eetpatroon heb ontwikkeld maar als t even fout gaat ben ik meteen down.
en aub geen kinderachtige reacties hier in het topic. dat mannen kinderen blijven weten we al.
Hoezo, de balans is goed?! Je eet 1000 calorieen, daar heeft je lichaam nieteens genoeg aan om alle functies op peil te houden. Verder ben je te mager.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:30 schreef schapeFOKker het volgende:
Die balans tussen eten en bewegen is op zich goed. En ik eet ook een goed ontbijt meestal enzo, dat is mijn probleem niet echt.
Mn probleem zijn echt die eetbuien en het kotsen.
Maandag begint mn nieuwe poging( de 100ste) :\
morgen is namelijk verjaardag en dan ga ik me neit inhouden en vandaag ben ik toch al helemaal mis gegaan. Ik hoop echt dat het vanaf maandag lukt want iedere keer dat het mislukt levert het een enorme deuk op in mn zelfvertrouwen in het lijnen.
Hoe vaker het misgaat hoe zwakker ik me voel. gaat het een tijd goed dan voel ik me super en vind ik het ook heel makkelijk.
Drie maaltijden, plús drie tussendoortjes.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:31 schreef Wolkje het volgende:
Zorg dat je in ieder geval drie gezonde maaltijden per dag binnenkrijgt,
dan voorkom je veel eetbuien.
(maar ik ben zelf ook weer in een eetprobleem fase beland, niet de eerste, maar wel vervelend)
Wat was de aanleiding? Vond je jezelf echt te dik (iets wat je helemaal niet bent... je bent iig niet te zwaar) of zitten er meer dingen achter?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:31 schreef schapeFOKker het volgende:
Niet zo lang. Ik ben sinds januari begonnen met lijnen en ook meteen met overgeven. Daarvoor heb ik ook een paar pogingen gedaan wat kiloos kwijt te raken maar neit zo serieus. wel ook met een paar keer overgeven.
Zeg maar een half jaartje.
Dat hoeft nog niet eens perse, maar drie goede vullende maaltijden is wel een must.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:32 schreef Toeps het volgende:
[..]
Drie maaltijden, plús drie tussendoortjes.
En dat zou ik zo houden als ik jou was.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef schapeFOKker het volgende:
zelfvertrouwen IN HET LIJNEN schreef ik.
Hoe zie jij of ik te mager ben? Ik ben best smal gebouwd, neit mager. Ik heb geen uitstekende botten ik heb nog genoeg(teveel) vet.
Niet alleen een appel, ook in de ochtend, middag en avond een liga, biskwietje, of iets dergelijks. Anders eet je al gauw te weinig. Verder houdt zo'n tussendoortje je suikerspiegel op peil.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Dat hoeft nog niet eens perse, maar drie goede vullende maaltijden is wel een must.
En gezonde tussendoortjes als een appel ofzo, dat is natuurlijk ook heel goed.
Dat lijkt me prima, 4/5 keer per dag.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:34 schreef schapeFOKker het volgende:
[..]
We weten nu wel dat je niet grappig bent hoor![]()
Ik eet gemiddeld zo'n 4/5x per dag.
Ja, zo zie jij het. Mensen met anorexia van 40 kilo vinden ook niet dat ze te mager zijn. Maar ik heb je BMI uitgerekend, en je zit op 18 punt nogwat. Het voedingscentrum houdt 18,5 als minimum aan, maar veel eetstoornisklinieken 20. En dan ben je nog heel mager.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef schapeFOKker het volgende:
Hoe zie jij of ik te mager ben? Ik ben best smal gebouwd, neit mager. Ik heb geen uitstekende botten ik heb nog genoeg(teveel) vet.
Ik noem het niet eens zondigen. Het is normaal om af en toe een gebakje, chocolaatje of weet ik wat te eten. Daar kom je niet meteen kilo's van aan hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:35 schreef krakkemieke het volgende:
Lijnen zuigt, het is normaal als je zondigt.
Ik was aangekomen door de pil, dat wou ik er gewoon af hebben. ong 5 kilo. maar ik vond me nog een beetje te dik dus ik wil nog zo''n 2/3 kilo kwijt. Nouja... vooral strakker worden dus ik probeer ook meer te sporten.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:33 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Wat was de aanleiding? Vond je jezelf echt te dik (iets wat je helemaal niet bent... je bent iig niet te zwaar) of zitten er meer dingen achter?
Ik eet smorgens meestal 2 boterhammen, in de tijd dat ik niet lijnde ontbijte ik niet of maar met 1 boterham. Toen at ik vooral veel snoep, nu eet ik in feite meer, alleen minder snoep.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:35 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Dat lijkt me prima, 4/5 keer per dag.
Maar dan niet alleen yogurtjes en fruitjes he?
Dat vult niet echt.
Die verandering is wel goed.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:41 schreef schapeFOKker het volgende:
[..]
Ik eet smorgens meestal 2 boterhammen, in de tijd dat ik niet lijnde ontbijte ik niet of maar met 1 boterham. Toen at ik vooral veel snoep, nu eet ik in feite meer, alleen minder snoep.
Veel mensen eten of eten juist niet als ze niet zo goed in hun vel zitten.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:39 schreef schapeFOKker het volgende:
[..]
Ik was aangekomen door de pil, dat wou ik er gewoon af hebben. ong 5 kilo. maar ik vond me nog een beetje te dik dus ik wil nog zo''n 2/3 kilo kwijt. Nouja... vooral strakker worden dus ik probeer ook meer te sporten.
Of er meer achter zit.. ik heb heel erg last van de hormonen van de pil, ik weet niet of ik het depressief kan noemen. weer zoiets, ben ik nu depressief of gewoon ongelukkig?
Mijn emoties zijn afgevlakt en met soms heel erge pieken naar beneden, zo erg dat ik soms de hele dag in bed lig en ik heb nooit meer zin om wat te doen. In mn hoofd zeg ik dat ik dood wil maar als ik nadenk wil dat helemaal nietik heb namelijk alles wat ik wil.
Toch voel ik me heel ongelukkig, alsof er een zwarte wolk boven me hangt.
Dit zorgt er misschien voor dat ik snel de hoop opgeef en toegeef aan eten.
Ik ben sinds vandaag met de pil gestopt en verwacht dat het veel beter zal gaan. (ben al eens een maand gestopt en er ging een wereld voor me open)
Je eet níet genoeg met 1000 calorieën schat. Wat je ook zegt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:43 schreef schapeFOKker het volgende:
Ik eet echt genoeg, niet veel calorieen doordat ik weinig aardappels eet(een halvemaar das mn hele leven al ik houd niet van aardappels) geen jus, weinig vet vlees etc. Ik haal mn voedingstoffen gewoon uit veel groente en fruit, bruine boterhammen, eieren enzo.
Idd, je lichaam heeft gewoon meer nodig. Ook al ben je nog zo mager, doe je niet veel en verzin je er weet ik hoeveel smoesjes voor.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:44 schreef Toeps het volgende:
[..]
Je eet níet genoeg met 1000 calorieën schat. Wat je ook zegt.
54 kilo bij 1.70 kan best, hoor, is niet te mager, perse, ligt helemaal aan je bouwquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:32 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hoezo, de balans is goed?! Je eet 1000 calorieen, daar heeft je lichaam nieteens genoeg aan om alle functies op peil te houden. Verder ben je te mager.
Ook heb je zelfvertrouwen aan eten/gewicht gekoppeld. Da's ook niet oké.
pffffft dat is dus gewoon een streng dieetquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:44 schreef Toeps het volgende:
[..]
Je eet níet genoeg met 1000 calorieën schat. Wat je ook zegt.
Een té streng dieet, ja. Gek hè, dat je dan eetbuien krijgt?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:55 schreef milagro het volgende:
[..]
pffffft dat is dus gewoon een streng dieet
http://www.thecolumn.org/how-many-calories-do-i-need.asp
als je weinig beweging hebt en 38 kilo weegt, heb je 1050 cal per dag nodigquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:57 schreef Toeps het volgende:
[..]
Een té streng dieet, ja. Gek hè, dat je dan eetbuien krijgt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |