Daar hebben we Sneijder Maduro De Jong Pienaar Galasek De Ridder rondlopenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:58 schreef tong80 het volgende:
Kromkamp kan ook op het middenveld spelen.
Zolang het nog niet definitief is, heb ik de hoop op de komst van Davids nog niet opgegeven.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:58 schreef Erwtensoep het volgende:
Als Trabelsi bijtekend, wat moeten we dan met Kromkamp???
En dat Davids niet komt zou erg jammer zijn, maar daar hield ik al rekening mee (hoewel het nog niet officieel is natuurlijk).
Waarom ga jij al een feest vieren terwijl er niets officieels is bevestigd en nog steeds geruchten zijn? Waarom zou je iemand gelijk op een forum geloven?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:58 schreef TimmyAsd het volgende:
En dan heb je nog Davids. Die dus niet schijnt te komen.
Nu is mijn vraag dus voor diegenen met zijn 'zo betrouwbare bronnen', hoe kan men zo door het ijs zijn gezakt, ons een beetje blijmaken met een dode vogel.. Of is er meer...?
Ja en ?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:59 schreef VoreG het volgende:
[..]
Daar hebben we Sneijder Maduro De Jong Pienaar Galasek De Ridder rondlopen
Pienaar uber Kromkamp!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:58 schreef tong80 het volgende:
Gelukkig hebben we een tekort aan goede middenvelders.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:58 schreef tong80 het volgende:
Daar heb je gelijk in, tegen Milan spelers sparen voor de finale tegen Barca. Klinkt logisch.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja en ?
Een goede brede selectie is tegenwoordig noodzakeleijk.
Volgend jaar helemaal, want je weet net zoals ik dat Ajax volgend jaar de CL-finale haald
Trabelsi is als hij deze zomer niet gaat, volgende zomer echt weg.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:01 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik snap ook niet wat ze met Kromkamp moeten, als Trabelsi aangeeft bij te willen tekenen. Het lijkt mij sterk dat Kromkamp minstens twee jaar bankzitter wilt worden.
Ow? Wat ik zielig vind is dat als je met betrouwbare bronnen komt, en ondertussen gewoon keihard staat te liegen.. Ik zeg niet dat ik er op had gerekend, want altijd eerst zien en dan pas geloven. Maar het geeft wel hoop, en je mede-supporters zo'n valse hoop geven is not done..quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waarom ga jij al een feest vieren terwijl er niets officieels is bevestigd en nog steeds geruchten zijn? Waarom zou je iemand gelijk op een forum geloven?
Waarom zou je er in godsnaam zo druk om maken?
Beetje apart en zielig zo'n reactie.
Emmanuelson? Die heeft in die paar wedstrijden nog geen goede pass gegeven.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:01 schreef gras het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we een tekort aan goede middenvelders.
Sneijder, Maduro, de Jong, Pienaar, de Ridder, Emanuelson.
Nee, Kromkamp kan echt wegblijven.
dat ene bericht over dat het niet doorgaat hoeft ook niet juist te zijn. bovendien wordt er daar aangenomen dat davids niet komt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:02 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ow? Wat ik zielig vind is dat als je met betrouwbare bronnen komt, en ondertussen gewoon keihard staat te liegen.. Ik zeg niet dat ik er op had gerekend, want altijd eerst zien en dan pas geloven. Maar het geeft wel hoop, en je mede-supporters zo'n valse hoop geven is not done..
Beetje de rollen omdraaien
Er staat een klein stukje in het Parool dat ie waarschijnlijk niet komt. Uitsluitend gebasseerd op het feit dat Blind geen vervanger wilt voor VD Vaart. Wie zegt dat Blind Davids ziet als de opvolger van Vaart?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:02 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ow? Wat ik zielig vind is dat als je met betrouwbare bronnen komt, en ondertussen gewoon keihard staat te liegen.. Ik zeg niet dat ik er op had gerekend, want altijd eerst zien en dan pas geloven. Maar het geeft wel hoop, en je mede-supporters zo'n valse hoop geven is not done..
Al een jaar lang de uitblinker bij Jong Ajax. Kan moeiteloos het niveau van de eredivisie aan.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:02 schreef VoreG het volgende:
[..]
Emmanuelson? Die heeft in die paar wedstrijden nog geen goede pass gegeven.
Kannie ook Ajax 1 aan?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:05 schreef gras het volgende:
[..]
Al een jaar lang de uitblinker bij Jong Ajax. Kan moeiteloos het niveau van de eredivisie aan.
Toch niet als linksback in ieder gevalquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:05 schreef gras het volgende:
[..]
Al een jaar lang de uitblinker bij Jong Ajax. Kan moeiteloos het niveau van de eredivisie aan.
Bleek niet in de wedstrijden die hij heeft gespeeltquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:05 schreef gras het volgende:
[..]
Ik vond hem ook geen sterke indruk makenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:05 schreef VoreG het volgende:
[..]
Bleek niet in de wedstrijden die hij heeft gespeelt
Dat snap ik wel, maar het blijven geruchten. En dan kan van alles wel of niet waar zijn. Het is meer de hoop die het doet leven. En dus is het zelf hoeveel je van die "valse" hoop krijgt en hoe goedgelovig je bent.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:02 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:05 schreef VoreG het volgende:
[..]
Bleek niet in de wedstrijden die hij heeft gespeelt
Emanuelson is niet enkel linksback. Als linkermiddenvelder kan hij ook prima uit de voeten. Centraal achterin ook, maar daar moet hij nog meer kracht voor krijgen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:03 schreef TimmyAsd het volgende:
Emanuelson is een linksback, heeft zowiezo niets op het middenveld te zoeken.. En de Ridder zie ik nog steeds weggaan..
Er wordt zoveel geroepen inderdaad...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:05 schreef TimmyAsd het volgende:
Naja, wellicht een iets te vroeg en iets te gefrusteerd berichtje. Blijft staan dat de bronnen best een keer onthult mogen worden
Want? Reiziger is puur een gerucht..quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:07 schreef fransie102 het volgende:
Dat bericht van Kromkamp is dus nep.
Das al langer zo..quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:08 schreef Noorman het volgende:
Ik mis iets. Sinds wanneer zitten we achter Kromkamp aan?
Heb de hele krant en de site van het AD doorgespit, maar er staat niets over Kromkamp. Daar komt nog bij dat Kromkamp ook naar Italie en Spanje kan.quote:
Ik vond het ook niet terug in het AD.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:10 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Heb de hele krant en de site van het AD doorgespit, maar er staat niets over Kromkamp. Daar komt nog bij dat Kromkamp ook naar Italie en Spanje kan.
Ik zie alleen maar ontkenningen...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:11 schreef Erwtensoep het volgende:
Heeft iemand hier een AD die het bericht kan bevestigen?
Het hele interview met Blind in het ADquote:Blind heeft alles onder controle
Bij Ajax is de zon weer doorgebroken
Door Sjoerd Mossou
Een seizoen vol achterklap en teleurstelling eindigt overmorgen voor Ajax met de tweede plaats in de eindstand.
Danny Blind. Foto ANP
De zon is bij Ajax weer doorgebroken. Verantwoordelijk daarvoor is trainer Danny Blind: trainer, hoofd opleidingen en technisch directeur in één. ,,Ik heb niet zoveel stukjes meer nodig om de puzzel compleet te maken.''
'Waarschijnlijk kan ik nu weer wat vaker thuis eten', zei u op uw eerste werkdag als hoofdtrainer. Is het er al van gekomen?
,,Duidelijk minder dan ik had verwacht. Nog steeds heb ik de neiging om vanuit de Arena naar de Toekomst te rijden aan het eind van de middag. Om mee te denken en te praten over dingen die spelen, of om even naar een jeugdelftal te gaan kijken. Die ruggespraak wordt gewaardeerd, er zijn nog steeds dingen die overgedragen moeten worden.
Ik zeg het zeker niet om daar interessant over te doen, maar als hoofd opleidingen maakte ik weken van 70, 75 uur. Dat kán ik omdat ik ontzettend veel van voetbal hou, het is óók een hobby voor me. Ik steek nu eenmaal graag veel tijd in het werk dat ik doe. Thuis weten ze dat, ze kennen me en accepteren het. Hoe moeilijk dat soms ook is.
Het is wel eens lastig uit te leggen dat de E2 van Ajax belangrijker is dan het handbalteam van je dochter. Maar de F-jes en E-tjes trainen om zes uur, dan kun je niet om vijf uur naar huis gaan. Ik wil alles weten. Dat kan alleen als je er áltijd bent.''
U verenigt momenteel hoofdtrainer, technisch directeur én hoofd opleidingen in één persoon.
,,Dat kun je niet helemaal zo stellen. De verantwoordelijkheden zijn wel verdeeld over een aantal personen. Maar ik ben wel bij veel dingen betrokken ja. Een transfer moet bijvoorbeeld breed gedragen worden binnen de hele club, maar ík moet vervolgens de eindbeslissing nemen. Dat betekent dat ik de speler ook uitvoerig aan het werk heb moeten zien. Ik vind het prettig om mee te denken op de verschillende terreinen. Al kan dat natuurlijk niet eeuwig duren.''
Ajax heeft nog steeds drie cruciale vacatures niet ingevuld. Wat heeft de club nodig in de top?
,,In mijn visie omvat de technisch directeur van Ajax véél meer dan alleen het eerste team. In een ideale situatie zorgt de td dat de verschillende geledingen binnen de club goed functioneren; de scouting, de opleiding, het eerste team, de contacten met de KNVB. Hij moet zorgen dat alles en iedereen goed op elkaar is afgestemd.
Daarom denk ik dat Ajax in de eerste plaats iemand nodig heeft die goed communiceert, duidelijk is en daadkracht heeft. Een gevestigde naam of een zwaargewicht is geen must volgens mij. Natuurlijk, het is prettig als je voor een Champions League-wedstrijd met Rummenigge of Beckenbauer binnenkomt. Dat is een pré, absoluut, maar het is voor Ajax niet cruciaal op dit moment.''
Tot een maand of twee geleden doorliep Ajax een seizoen vol teleurstelling, rumoer en conflicten. Wat trof u aan bij de spelersgroep?
,,Het klinkt misschien raar, maar ik heb me helemaal niet zo bezig gehouden met de gemoedstoestand van het team. Ik heb daar niet specifiek naar gevraagd of op gelet. Bewust. Ik wilde vanaf de eerste dag met het voetbal aan de slag. Omdat ik gelóóf in de kwaliteiten van deze groep, op technisch en tactisch gebied.
Van daaruit ben ik gaan kijken hoe we de boel op gang konden helpen. Elke verandering geeft turbulentie. Dat brengt frisheid en ik denk dat het effect daarvan zichtbaar was. Daarna was en is het zaak dat vast te houden.''
U lijkt meer op de ambachtelijke voetbaltrainer dan op een 'people's manager', zoals Guus Hiddink dat bijvoorbeeld is.
,,Ik geef graag training en ik hou van voetbal. In dat opzicht klopt dat stempel van voetbaltrainer dus wel. Ik heb veel vertrouwen in mijn assistenten Gerard van der Lem en Ruud Krol, maar ik zou het team en de training nog niet los kunnen laten zoals Guus Hiddink dat doet. Ik wil bezig zijn, sturen, coachen.
Ik denk dat zoiets ook met leeftijd te maken heeft, met ervaring. Guus was in 1988 óók niet dezelfde coach als dat hij nu is. Wellicht komt dat onafhankelijke, dat losse met de jaren. Delegeren kun je leren, denk ik.''
Vóór uw aanstelling, zat uw grootste twijfel 'm in het moment. Voor sommige spelers kwam de trainerswissel echter net op tijd.
,,Daar ben ik me van bewust. En ik zag na een paar dagen ook dat het goed was om nú te beginnen. Het belangrijkste was dat ik niet tegen mijn natuur in hoefde te werken. Dus niet van wedstrijd naar wedstrijd leven, maar een proces in gang zetten. Dat kón ook.
We hebben twee zeperds opgelopen en er had er nog één kunnen volgen, maar het had niets afgedaan aan mijn manier van werken. Een ander punt van zorg was dat ik laat in het seizoen afscheid moest nemen van de jeugdopleiding. Op een belangrijk moment, waarin er veel beslissingen moesten worden genomen.
Hét argument om er toch in te stappen was: je wint tijd. Dat was het belangrijkste pluspunt om het wél te doen. Achteraf is dat ook gebleken, richting het komende seizoen hebben we winst geboekt.''
Voor Rafael van der Vaart kwam u niet op tijd, is dat frustrerend?
,,Frustrerend niet, jammer wel. Door zijn blessures heb ik eigenlijk amper de keuze gehad om hem wel of juist niet op te stellen. Dat wordt wel eens vergeten. Ik heb gesprekken met Rafael gevoerd en liet hem tegen PSV meteen spelen. Daarmee gaf ik toch een soort signaal af. Maar op het moment dat ik a zei kon hij geen b zeggen, want hij kwam met een hamstringblessure terug van zijn interland.
Toen Rafael in de wedstrijd tegen Willem II terugkeerde - dus ná ons sterke optreden tegen AZ - was het logisch dat ik mijn elftal intact liet. Vervolgens raakte hij geblesseerd aan zijn enkel en hebben we niet meer kunnen werken. Jammer, want ik geloof oprecht in zijn kwaliteiten.
Op de trainingen zag je dat meteen na zijn terugkeer al: zijn passing, zijn overzicht, Rafael heeft uitzonderlijke kwaliteiten. Wie zó'n bliksemstart heeft gemaakt als hij, kán gewoon heel goed voetballen. Het bestaat niet dat hij dat opeens kwijt zou zijn.''
Was hij nog te redden geweest voor Ajax?
,,Het is moeilijk te zeggen of ik zijn gevoel kan raken, dat hangt van heel veel factoren af. Ik heb duidelijk tegen hem gezegd dat ik het jammer zou vinden als hij weggaat. Maar je merkt het als iemand eigenlijk al een besluit heeft genomen. Al is het nu afwachten of de clubs en hijzelf er ook echt uitkomen. Áls hij weggaat, is dat een verlies. Dan moet je voor komend seizoen toch op zoek naar 10 tot 12 goals.''
Wat heeft Ajax nog nodig richting het komende seizoen?
,,Niet zo heel veel. Hooguit op een paar plaatsen - die ik niet wil benoemen - kunnen we nog wat specifieke kwaliteiten gebruiken. Dat moet je zien in een geheel. Als trainer streef ik ernaar dat je met de elf poppetjes die je het veld instuurt, alle kanten op kunt. Dat je zelf kunt veranderen, én dat je kunt anticiperen op een situatie. Zonder te wisselen, want dan klopt de invulling van je team niet.''
Is het elftal van 1995, waar u aanvoerder van was, een blauwdruk voor wat u nastreeft?
,,De stap naar succes hangt altijd af van puzzelstukjes. Passen die juist wel of net niet. Neem Cocu bij PSV, of Rijkaard destijds bij Ajax. Dat zijn de gouden stukjes die precies op het juist moment op hun plaats vallen. Maar het hangt van heel veel factoren af of je zover komt.
Als trainer probeer je bepaalde stappen te maken. Individuen en linies moeten elkaar aanvullen in een elftal. Neem ons huidige middenveld: Maduro of Galásek hebben het spelinzicht en de rust, De Jong is dynamisch en Sneijder heeft de intelligente passing. In het team van 1995 klopte die balans over het hele elftal. Op topniveau bovendien.
Wij konden haarfijn anticiperen op veranderingen in een wedstrijd. In dat team betekende dat bijvoorbeeld dat Davids met veel ruimte in zijn rug moest kunnen verdedigen. Nou, dat kon je hem wel toevertrouwen.''
U noemt de naam van Davids. Dat kan geen toeval zijn.
,,Ik ga er niet op in hoe dat er voorstaat. Maar als je het over types hebt die een team kunnen completeren, dan is hij wel een voorbeeld ja. Edgar heeft dynamiek, hij kan vóóruit denken en heeft ontzettend veel waarde bij balverlies.
Bovendien léést hij situaties, op basis van zijn ervaring en spelinzicht. Wij hebben niet de ervaren koppeling Cocu-Van Bommel-Vogel, dáár verliezen we het vooralsnog. Dergelijke spelers rúiken het bloed, of voelen wanneer ze juist een pas op de plaats moeten maken. Davids heeft dat ook. Het verleden tussen mij en Edgar? Dat zou daar volledig los van moeten staan.''
oud interviewquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:17 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Het hele interview met Blind in het AD
Idd een wereldramp dat ik er ook overheen heb gelezenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:22 schreef jimjim1983 het volgende:
zeker als ie al geplaatst was
hij heeft ook al vaak genoeg gezegd dat ajax een speler als Davids goed kan gebruiken.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:28 schreef F1Bas het volgende:
Kan me trouwens niet voorstellen dat Blind geen Davids erbij wil, hij wilde ook ervaring erbij lijkt mij.
Erg vreemd. Je gaat namelijk niet praten met Davids als je vooraf al weet dat je Lindgren en Sneijder voor linkshalf hebt.quote:De trainer van Ajax liet tegenover de krant weten dat de Amsterdamse club niet op zoek gaat naar een vervanger voor Rafael van der Vaart. Blind heeft met Wesley Sneijder en Rasmus Lindgren nog twee opties voor de positie van linkshalf.
Daarmee lijken de geruchten van een eventuele komst van Edgar Davids naar Amsterdam ontzenuwd. De ervaren middenvelder is bij zijn club Internazionale op een zijspoor beland en zou naar verluidt gesproken hebben met Ajax.
Davids als verdedigende middenvelder?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:41 schreef Nashje het volgende:
[..]
Erg vreemd. Je gaat namelijk niet praten met Davids als je vooraf al weet dat je Lindgren en Sneijder voor linkshalf hebt.
Wij spelen niet met verdedigende middenveldersquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Davids als verdedigende middenvelder?![]()
Davids is wel ideaal voor die positie natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:44 schreef VoreG het volgende:
[..]
Wij spelen niet met verdedigende middenvelders
En anders hebben we Maduro al.
Dat wel, daar hoort hij ookquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Davids is wel ideaal voor die positie natuurlijk.
3-4-3 gaan spelen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:44 schreef VoreG het volgende:
[..]
Wij spelen niet met verdedigende middenvelders
Jan van Halstquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:52 schreef MrDoegewoon het volgende:
Davids of een soortgelijke speler moet gewoon komen, toen met Jan van Halst hadden we ook iemand die gewoon keihard knokte, het team op sleeptouw nam en boven de jonkies stond maar ook voor heel veel humor zorgde. (of Davids humor heeft weet ik niet, maar aan de rest voldoet ie wel)
en dan kan Davids ook nog eens heel erg goed voetballenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:53 schreef keijz het volgende:
[..]
Jan van Halst
maarja je hebt wel gelijk, zo'n soort speler moet je gewoon erbij hebben.
UEFA-Cup en Amstel Cup?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:59 schreef Nashje het volgende:
Die opstelling gaat veel prijzen pakken S-Two.
Ik ben alleen niet zo tevreden over Escude op die positie. Het is een bruikbare verdediger in een tweemans centrale verdediging op eredivisie niveau maar ik denk dat hij toch te veel steken laat vallen als het er echt op aan komt (CL).quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:59 schreef Nashje het volgende:
Die opstelling gaat veel prijzen pakken S-Two.
In de bloei van z'n carriere zeker.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:19 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Chivu die het niet zo naar zijn zin heeft in Rome?? Die heeft toch ook al geroepen (ooit) terug te willen keren bij Ajax.
Bedoel ook niet nu, maar was gewoon benieuwd of er voor hem al clubs in de markt waren.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
In de bloei van z'n carriere zeker.Niet te ver doordraven he
Die komt nu idd niet terug. Geen idee of er clubs voor hem zijn, lijkt me wel, want in potentie een van de beste verdedigers ter wereld.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Bedoel ook niet nu, maar was gewoon benieuwd of er voor hem al clubs in de markt waren.
Dat weet ik wel zeker. Denk hierbij aan een Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Arsenal of zelfs Juventus.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Bedoel ook niet nu, maar was gewoon benieuwd of er voor hem al clubs in de markt waren.
Tjah dat er clubs in de markt voor hem zijn lijkt mij dus idd ook wel zeker, maar nog niks concreets dusquote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Denk hierbij aan een Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Arsenal of zelfs Juventus.
Chivu centraal met Kompany; Dat zou bijna onpasseerbaar zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:56 schreef jimjim1983 het volgende:
Barca lijkt me echt een perfecte club voor Chivu .
maar dat is opfftopic
Ik zou Alex ernaast zetten. Maar dan moet ik zeggen dat ik Kompany nauwelijks in actie heb gezien. Maar Alex lijkt me een stuk goedkoper dan Kompany (gezien zijn veel langere status binnen Europa als talent, en Alex z'n non-EU status).quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Chivu centraal met Kompany; Dat zou bijna onpasseerbaar zijn.
Lekker logisch, zijn 2 totaal andere type spelersquote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:36 schreef P0RN0STAR het volgende:
Bij het Parool concludeert men dat Edgar Davids niet komt als opvolger van Rafael van der Vaart
En Rosales dan op linksback.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:16 schreef PJORourke het volgende:
Zou Kromkamp als rechtsbuiten bruikbaar zijn?
Ging meer omdat hij zei na de degradatie niet meer voor Soton te willen spelen, alsof ie te goed is voor de Football League ofzo.quote:hoezo arrogant van hem? feyenoord wilt hem toch
aha.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:37 schreef methodmich het volgende:
Quote van jimjim uit deel 160
[..]
Ging meer omdat hij zei na de degradatie niet meer voor Soton te willen spelen, alsof ie te goed is voor de Football League ofzo.
Zeg dan ook dat hij lange tijd geblesseerd is geweest.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:47 schreef methodmich het volgende:
Heeft hij dit seizoen niet laten zien.
Nee, Rosales -> bank.quote:
Komen wij aan met Omniworld :")quote:PSV en Boca sluiten samenwerkingsverband
20/5/2005 20:27
PSV is een samenwerkingsverband aangegaan met Boca Juniors. Dat maakt de Argentijnse club bekend via zijn website.
Guus Hiddink zal vrijdagmiddag in Buenos Aires met Boca-voorzitter Mauricio Macri een persconferentie organiseren waar zij gezamenlijk een verklaring zullen geven over het onderlinge akkoord. Het is de bedoeling dat PSV en Boca vooral talenten maar ook technische kennis gaan uitwisselen.
Omdat Hiddink momenteel in Argentinië verblijft, zullen zijn assistenten Fred Rutten en René Eijkelkamp zondag zijn taken overnemen als PSV op bezoek gaat bij Roda JC.
Het duo riep de jonkies Sepp de Roover en Ismaël Aissati op voor het duel in Limburg. Afwezig zijn André Ooijer, John de Jong, DaMarcus Beasley, Robert en Mark van Bommel. Het meespelen van Alex is twijfelachtig.
Toch een iets kortere reistijd.quote:
Had ik in deel 160 al gezegd. Maar al met al was ook een fitte Van Damme geen basisspeler geweest bij Soton.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:03 schreef gras het volgende:
[..]
Zeg dan ook dat hij lange tijd geblesseerd is geweest.
Zo'n schande is dat ook niet als je moet concurreren met Graeme Le Saux...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:06 schreef methodmich het volgende:
[..]
Had ik in deel 160 al gezegd. Maar al met al was ook een fitte Van Damme geen basisspeler geweest bij Soton.
Die is rechtsbenig. Jelle is linksbenig. Geen directe concurrent.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:55 schreef methodmich het volgende:
Nee, en Jakobsson en Lundekvam zijn ook niet slecht, maar Higginbotham daarintegen...
Je schat Southampton hoger in dan Feyenoord, en in een ander topic schat je Vitesse hoger in dan Manchester City.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:58 schreef gras het volgende:
[..]
Overigens schat ik Southampton hoger in dan Feyenoord.
Volgens mij is die Lundekvam de linkercentrale verdediger.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:59 schreef methodmich het volgende:
Danny Higginbotham was onze linkercentrumverdediger of linksback, tot Bernard kwam.
Nee. Man City is vele malen beter.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:02 schreef methodmich het volgende:
Dat was ik, Vitesse en Man City. Weet niet of gras dat ook vindt.
quote:Naast Jong Ajax ook Ajax zaterdag weer in Amstel Cup
Ajax zal het volgend seizoen opnieuw met drie teams mogen doen in de strijd om de Amstel Cup. Naast Ajax plaatste afgelopen week Jong Ajax zich doordat het de titel in de beloftencompetitie wist te veroveren via een 0-8 zege in Breda. De zaterdagamateurs van Ajax zijn daar nog bijgekomen. Ajax zaterdag won de districtsbeker van de regio West 1 en heeft daardoor ook een plaats in de Amstel Cup verdiend.
verkeerd getalquote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Gayvak?
quote:
die met dat irritante netjequote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:33 schreef Bananenman het volgende:
Nee, dat is de grap juist
Je weet welk vak vak 417 is?
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:58 schreef gras het volgende:
[..]
Die is rechtsbenig. Jelle is linksbenig. Geen directe concurrent.
Overigens schat ik Southampton hoger in dan Feyenoord.
aldus www.vi.nlquote:Rafael van der Vaart zegt ja tegen Hamburger SV
21/5/2005 23:36
Of Rafael van der Vaart met ingang van komend seizoen bij Hamburger SV zal voetballen, is nog slechts in handen van de clubs. Zelf heeft de middenvelder de Noordduitse club inmiddels zijn jawoord gegeven.
Dat jawoord van Van der Vaart komt hoe dan ook op een verrassend moment. Hij wilde zijn definitieve ja namelijk nog laten afhangen van een bezoekje van zijn vader aan HSV-VfL Bochum, zaterdagmiddag. In die wedstrijd verloren de Hamburgers met 0-1 en werd definitief de kans op Europees voetbal verspeeld (al had ook een overwinning niet gebaat).
De speler zelf weet het intussen helemaal zeker. 'Ik heb ja gezegd tegen Hamburger SV', zo liet hij zaterdag geen spoortje van twijfel meer. 'Als de clubs eruit komen, dan ga ik daar spelen.'
Beide clubs zijn de gesprekken intussen begonnen, zo bevestigde directeur Arie van Eijden vrijdag al. 'We moeten het in ieder geval over het weekeinde heentillen', aldus Van Eijden toen.
Ach, hij moet zich een beetje inlikken bij Wotte en Gullit. Ik vond het altijd wel een goed bruikbare speler. Niet als stormram alleen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:58 schreef S-Two het volgende:
Volgens mij wordt Jelle van Damme echt onderschat hoor, heb het altijd jammer gevonden dat hij bij Ajax weg moest. Maar nu ik lees dat hij graag naar Feyenoord wil en hij ook zegt dat de Feyenoord-mentaliteit hem meer ligt dan de Ajax-mentaliteit
Ik hoop toch ook wel op iets van een afscheid, georganiseerd door Ajax...quote:Op zondag 22 mei 2005 12:20 schreef Againzender het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel spelers we vanmiddag voor het laatst zien
Dat meisje bij de hockey op de tribunequote:
Idd zegquote:Op zondag 22 mei 2005 13:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat meisje bij de hockey op de tribune
Ach, hoe vaak hebben ze dit seizoen al een achterstand goed gemaaktquote:
Hoe spelen we dan?quote:Op zondag 22 mei 2005 15:28 schreef SamuraiJack het volgende:
[..]
Ach, hoe vaak hebben ze dit seizoen al een achterstand goed gemaakt. Altijd positief blijven zeg ik dan maar
.
Canal + ofsoquote:
Ow jaquote:Op zondag 22 mei 2005 15:39 schreef twi het volgende:
[..]
Canal+ zendt voor 95% Den Bosch-Utrecht en Graafschap-Vitesse uit
Afwisselend. Was een tombola onder Redknapp.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:05 schreef gras het volgende:
[..]
Volgens mij is die Lundekvam de linkercentrale verdediger.
"gewoon" winnen van PSVquote:Op zondag 22 mei 2005 17:14 schreef Shreyas het volgende:
Ik keek net even naar de eindstand en zag dat Ajax het kampioenschap uit handen heeft gegeven in de wedstrijden tegen PSV. Als we in plaats van twee verloren, twee keer hadden gewonnen dan waren wij nu kampioen geweest. Want dan had PSV 6 punten minder en wij 6 punten meer.
Dus we weten wat we volgend seizoen moeten doen, gewoon winnen van PSV, het liefste beide ontmoetingen
quote:De Jong: "Zeker nog een jaar"
Nigel de Jong richtte na zijn uitverkiezing tot speler van het jaar enkele woorden tot de supporters. Hij zei dat hij "zeker nog een jaar" bij Ajax blijft, wat op de tribunes met applaus en gejuich werd ontvangen.
Die link moet je kopiëren in je browser.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:40 schreef methodmich het volgende:
Die doet het niet Roi.
De Jong en Maduro toch best verrassend. Had Trabelsi en Babel verwacht.
Dichter bij een op drie hoor. Maar geen klachten over Babel.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:07 schreef methodmich het volgende:
Babel 7 uit 20, is bijna 1 op 2, met veel invalbeurten. Naar verhouding niet eens zo slecht hoor.
Die 2 had ik eigenlijk ook verwachtquote:Op zondag 22 mei 2005 17:40 schreef methodmich het volgende:
Die doet het niet Roi.
De Jong en Maduro toch best verrassend. Had Trabelsi en Babel verwacht.
50x26 meter was het doek. En wat was 'ie lekker he? Zelfgemaakte foto's vanaf 410 (later komen nog betere vanaf overkant);quote:
Erg erg kickequote:Op zondag 22 mei 2005 17:47 schreef Bananenman het volgende:
[..]
50x26 meter was het doek. En wat was 'ie lekker he? Zelfgemaakte foto's vanaf 410 (later komen nog betere vanaf overkant);
[[url=http://img191.echo.cx/img191/3342/sany00340eh.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img191.echo.cx/img191/3342/sany00336eh.th.jpg]afbeelding][/URL]
quote:Zondag 22 mei - Ibrahimovic zelfs nieuwe Van Basten genoemd
(Verslaggever SV, Amsterdam, 11.17u GMT+01.00, Redactie AS)
Vrijwel iedere international gerenommeerde krant publiceerde gisteren het bericht dat Juventus een bod van 70 miljoen euro op ex-Ajacied Zlatan Ibrahimovic heeft afgewezen. De impact en verbijstering is enorm in de voetbalwereld vanwege 'het astronomische bedrag'.
Zaakwaarnemer Mino Raiola blijft er koel onder en vindt het normaal dat er zoveel op tafel moet worden gelegd voor 'de beste spits van de wereld'. Dat laatste lijkt de 23-jarige Zweed toch wel te hebben bewezen als een club zoveel geld voor je over heeft. Het Portugese Record noemt hem zelfs de 'nieuwe Van Basten'. Sports Italia noemt de 28ste landstitel 'de Scudetto van Ibra', die met zestien doelpunten een groot aandeel heeft en verwijst zelfs naar Michel Platini.
Pijn
Daarentegen doet de berichtgeving pijn bij Ajax-fans. Het bestuur van Ajax heeft Ibrahimovic voor zestien miljoen euro verkocht, wat nu een schijntje blijkt te zijn. Zijn waarde kan moeilijk in een jaar tijd vier keer zoveel zijn geworden. Als Juve hem wel had verkocht aan Real Madrid, dan maakt de Turijnse voetbalclub in een seizoen 64 miljoen euro winst.
Vergoeding Ajax
Die winst blijkt na een analyse van het Zweedse Aftonbladet niet geheel voor Juventus te zijn. Volgens de opgestelde regels moest Ajax bij een verkoop aan Real Madrid zo'n 11 miljoen euro ontvangen van Juve. Ook het Zweedse Maldo FF heeft dan nog recht op een deel van de Italianen. Echter, de transfer gaat niet door en Ibrahimovic blijft voorlopig bij Juventus.
Dat gastje stond inderdaad toch altijd bekend om z'n grote bek, z'n onuitputtelijke inzet en z'n harde tackles?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:58 schreef S-Two het volgende:
Volgens mij wordt Jelle van Damme echt onderschat hoor, heb het altijd jammer gevonden dat hij bij Ajax weg moest. Maar nu ik lees dat hij graag naar Feyenoord wil en hij ook zegt dat de Feyenoord-mentaliteit hem meer ligt dan de Ajax-mentaliteit
niet boeiend gewoon een publiekswissel met veel applaus.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:36 schreef De_Ananas het volgende:
Heeft VdV een mooi afscheid gehad? (los van z'n goal)
quote:Op zondag 22 mei 2005 18:43 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ook veel applaus van het ajax publiek na de treffer van Groningen. Ajax speelde een draad van een 1e helft en kwam verdient op 0-1...
IMAGESHACK MOET JE THUMBLINKEN ROI!quote:Op zondag 22 mei 2005 17:31 schreef Roi het volgende:
Owja, anders zit Silvie Meis 2 rijen voor je![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Dan had je moeten blijven wachten tot het eind en niet vroegtijdig weg moeten gaan sukkelquote:Op zondag 22 mei 2005 18:43 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
niet boeiend gewoon een publiekswissel met veel applaus.
ja het houdt een keer op... bleef al 20min langer van wege prijzen enz enz en zo geweldig is vd vaart ook weer niet...quote:Op zondag 22 mei 2005 18:57 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dan had je moeten blijven wachten tot het eind en niet vroegtijdig weg moeten gaan sukkel![]()
1 foto.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
IMAGESHACK MOET JE THUMBLINKEN ROI!
Mijn hemel, in GAM staan ook overal van die kutplaatjes door jou.
quote:Ajacied Nigel de Jong, speler van het jaar, zei vanmiddag tegenover de camera's van AT5 dat de steun die Danny Blind hem de laatste maanden heeft gegeven doorslaggevend is geweest voor zijn keuze om langer te blijven.
'Doordat Danny mij in de basis heeft laten staan en dus laten voetballen, heb ik weer vertrouwen in mijn toekomst bij Ajax', zegt de 20-jarige Amsterdammer. Of de actie van Ajax Showtime geholpen heeft bij De Jong, is de vraag. 'Vorige week heb ik het al besloten', liet de middenvelder weten. Dat is wel na de actie van de fansite.
Nu ben ik toch wel benieuwd over wie je het hebt.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:50 schreef Erwtensoep het volgende:
Nou ik heb DE nieuwe Ajax spits ook weer zien schitteren vandaag, en het was niet Babel en ook niet Charisteas...
Het begint met een N en het eindigt met evlandquote:Op zondag 22 mei 2005 21:07 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nu ben ik toch wel benieuwd over wie je het hebt.
Nigel. De komende week zal er veel duidelijk worden omtrend Davids.
Da's een goaltjesdief, geen Ajax-spits. Past beter bij PSV.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:11 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Het begint met een N en het eindigt met evland
Nevland kan niks samen met Babel opvullen, aangezien je dan met 2 spitsen speelt en Ajax anders wil spelen. Nevland is van wat ik van 'm heb gezien een typische 4-4-2 speler. Misschien is 'ie redelijk sterk, maar hij heeft niet de lengte en de body die grote Ajax-spitsen hebben gehad (Kluivert, Van Basten, Babel dus). Hij is meer een hele handige kleine en snellere speler. Misschien meer begaafd qua voetballende kwaliteiten dan Kezman, maar zeker geen Kluivert.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:25 schreef Erwtensoep het volgende:
Als je het moet geloven is niemand een goede spits voor Ajax...
Een spits die nooit scoort, is dat wel een goede spits voor Ajax?
De beste spits hebben ze laten gaan, Nevland kan de leegte samen met Babel opvullen
Hoiquote:Op zondag 22 mei 2005 21:47 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Maar wat was het vandaag geil zeg. Allemachtig![]()
Mooie naamquote:Op zondag 22 mei 2005 21:44 schreef Erwtensoep het volgende:
Timo!!
Gaat zeker over dat hooghoudkunstje altijd voor de wedstrijd? Was een een gastje die het 890 keer deed? Tering, hoe oud was ie?quote:Op zondag 22 mei 2005 21:42 schreef P0RN0STAR het volgende:
Ik heb de nieuwe Ajax-spits ook zien schitteren vanmiddag, ik weet niet hoe ie heette, maar 890 maal de bal hooghouden, vind ik een felicitatie waard...
Tsja, hoe groot was Arveladze?quote:Op zondag 22 mei 2005 21:36 schreef twi het volgende:
[..]
Nevland kan niks samen met Babel opvullen, aangezien je dan met 2 spitsen speelt en Ajax anders wil spelen. Nevland is van wat ik van 'm heb gezien een typische 4-4-2 speler. Misschien is 'ie redelijk sterk, maar hij heeft niet de lengte en de body die grote Ajax-spitsen hebben gehad (Kluivert, Van Basten, Babel dus). Hij is meer een hele handige kleine en snellere speler. Misschien meer begaafd qua voetballende kwaliteiten dan Kezman, maar zeker geen Kluivert.
Daarnaast wil Ron Jans 50 miljoen voor 'm hebben
Nee manquote:
ja precies, hij doet het een half seizoen erg goed en meteen moet ajax hem kopen.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:17 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Tsja, hoe groot was Arveladze?
Ik weet het nog niet zo met Nevland. Als die nog een seizoen zoveel scoort.. er zijn zat spitsen in de Eredivisie geweest die in hun eerste seizoen er veel inprikten omdat niemand ze nog kende.
Nee, nergens voor nodigquote:Op zondag 22 mei 2005 22:18 schreef PyTh het volgende:
[..]
Nee man![]()
Al een grote krat HJ gehaald voor mij JaWi?![]()
maar voor de rest is hij niet heel belangrijk geweest voor ajax dit seizoen, hem opvangen lijkt me geen probleem.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:19 schreef fransie102 het volgende:
Ik ben benieuwd of Ajax het vertrek van VdV kan opvangen. Hij kan dit soort wedstrijden als vandaag beslissen bleek wel weer.
Ik wist trouwens niet dat ie al 6 jaar bij de selectie zat!Ik dacht eerder 3 of 4 jaar.
Andere image upload die wel met fok werkt ?quote:Op zondag 22 mei 2005 22:25 schreef Suijk het volgende:
Jawi, fix dat.
www.photobucket.comquote:Op zondag 22 mei 2005 22:25 schreef JaWi het volgende:
[..]
Andere image upload die wel met fok werkt ?
Zonder hem had je verloren vandaag.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:20 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar voor de rest is hij niet heel belangrijk geweest voor ajax dit seizoen, hem opvangen lijkt me geen probleem.
Upload jij hem maar, ik heb geen account daarquote:Op zondag 22 mei 2005 22:26 schreef VoreG het volgende:
[..]
www.photobucket.com
Met de goede plug-ins voor Firefox deed het plaatje het gewoon
Behoorlijk brak plaatje dat dan weer wel
Bron? Enige dat ik kan vinden is http://www.abendblatt.de/daten/2005/05/21/436160.html (Van der Vaart sagt zu.)quote:Op zondag 22 mei 2005 22:11 schreef Radegast het volgende:
Transfer van VdV dreigt te mislukken volgens Hamburger Abendblatt
De clubs schijnen er niet uit te kunnen komen....
![]()
quote:Op zondag 22 mei 2005 22:42 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Bron? Enige dat ik kan vinden is http://www.abendblatt.de/daten/2005/05/21/436160.html (Van der Vaart sagt zu.)
Aldus VIquote:Beiersdorfer: 'Verschil met Ajax is nog groot'
22/5/2005 21:24
Ajax en Hamburger SV hebben vooralsnog geen akkoord kunnen bereiken omtrent de overgang van Rafael van der Vaart. Volgens de Hamburgse technisch directeur Dietmar Beiersdorfer gaapt er nog een behoorlijk gat tussen wat Ajax wil ontvangen en HSV van plan is te betalen.
'Ajax wil zeven miljoen euro voor Van der Vaart ontvangen', zegt Beiersdorfer in het Hamburger Abendblatt van zondag, 'terwijl wij bereid zijn om vijf miljoen te betalen. We liggen dus nog ver uit elkaar.'
Rafael van der Vaart liet zaterdag weten dat hij de Duitse club inmiddels zijn jawoord heeft gegeven. 'Als de clubs eruit komen ga ik daar voetballen', aldus de middenvelder.
Dat staat ook in mijn bron; en dat was een verschil van gisteren. Nu heb ik ook ergens horen zeggen. (Gelezen, more like), dat de onderhandelingen over het weekend heen werden getild, maar goed. We zien wel waar hij heen gaat.quote:
quote:
quote:Komst Davids van de baan?
Edgar Davids keert waarschijnlijk niet terug bij Ajax. Dat suggereert Het Parool vandaag aan de hand van uitlatingen van Danny Blind. De trainer van Ajax liet tegenover de krant weten dat de Amsterdamse club niet op zoek gaat naar een vervanger voor Rafael van der Vaart. Blind heeft met Wesley Sneijder en Rasmus Lindgren nog twee opties voor de positie van linkshalf.
Daarmee lijken de geruchten van een eventuele komst van Edgar Davids naar Amsterdam ontzenuwd. De ervaren middenvelder is bij zijn club Internazionale op een zijspoor beland en zou naar verluidt gesproken hebben met Ajax. Eerder kwam echter naar buiten dat Davids geen oren zou hebben naar een terugkeer naar de Nederlandse competitie.
(Parool-AOL)
ja maar dat is een belachelijk hoog bedrag, die 5 miljoen die HSV biedt is al heel netjesquote:Op zondag 22 mei 2005 23:35 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ze proberen er nog zoveel mogelijk uit te slepen. Lijkt me logisch.
De onderhandelingskunsten van Ajax kennende, zal het wel 5.100.000 euro worden ofzo.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja maar dat is een belachelijk hoog bedrag, die 5 miljoen die HSV biedt is al heel netjes
quote:Op zondag 22 mei 2005 23:38 schreef Suijk het volgende:
[..]
De onderhandelingskunsten van Ajax kennende, zal het wel 5.100.000 euro worden ofzo.
In allerlei termijnen.
Arie van Eijden maakt van een eis van 7 miljoen euro uiteindelijk 4,9 miljoen.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:38 schreef Suijk het volgende:
[..]
De onderhandelingskunsten van Ajax kennende, zal het wel 5.100.000 euro worden ofzo.
In allerlei termijnen.
quote:Op zondag 22 mei 2005 23:38 schreef Suijk het volgende:
[..]
In allerlei termijnen.
in 3 jaar en dan komt HSV er weer goed mee wegquote:Op zondag 22 mei 2005 23:38 schreef Suijk het volgende:
[..]
In allerlei termijnen.
Gewoon dat jaar laten uitvoetballen dus.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:49 schreef Radegast het volgende:
En van de verkoop van VdV kan het bestuur weer een jaar naar de Yab Yum.
We vergeten dat van der Vaart de bestbetaalde speler is van Ajax, zijn jaarsalaris ligt ook in de miljoenen, dus als van der Vaart weg wilt mag hij gaan, dat scheelt Ajax een hoop geld. Dus niet laten uitvoetballen, maar zo snel mogelijk verkopen, want dan krijgen we er nog een aardig bedrag voor.quote:Op maandag 23 mei 2005 00:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Gewoon dat jaar laten uitvoetballen dus.
Precies. Na volgend seizoen is ie transfervrij, en vangt Ajax er helemaal nop voor. Dan nog beter nu verkopen, zou je toch zeggen?quote:Op maandag 23 mei 2005 04:08 schreef Shreyas het volgende:
[..]
We vergeten dat van der Vaart de bestbetaalde speler is van Ajax, zijn jaarsalaris ligt ook in de miljoenen, dus als van der Vaart weg wilt mag hij gaan, dat scheelt Ajax een hoop geld. Dus niet laten uitvoetballen, maar zo snel mogelijk verkopen, want dan krijgen we er nog een aardig bedrag voor.
Niks ervan, als Ajax een speler wil kopen betalen ze ook altijd de hoofdprijs. Ik vind 7 miljoen niet zo heel veel ... tis graag of niet lijkt me.quote:Op maandag 23 mei 2005 06:56 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Precies. Na volgend seizoen is ie transfervrij, en vangt Ajax er helemaal nop voor. Dan nog beter nu verkopen, zou je toch zeggen?
quote:Op zondag 22 mei 2005 21:44 schreef Erwtensoep het volgende:
Timo!!
Nieuw systeem zeker? Hoeft er niemand meer met flessen water het veld op te rennen als er iemand dorst heeft.quote:
quote:Op maandag 23 mei 2005 09:17 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Nieuw systeem zeker? Hoeft er niemand meer met flessen water het veld op te rennen als er iemand dorst heeft.
quote:Rafael van der Vaart
Op 11 februari 1983 wordt Rafael van der Vaart in Heemskerk geboren, in zijn jeugd voetbalt hij eerst voor De Kennemers, voor hij de overstap maakt naar de jeugdopleiding van Ajax. Bij Ajax maakt de talentvolle speler zijn debuut op 19 april 2000 in en tegen Den Bosch, hij is dan nog geen 18 jaar oud en hij wordt dan ook gezien als een groot talent. Het seizoen daarop verloopt voor Rafael van der Vaart erg voorspoedig, hij weet een basisplaats te veroveren en hij ontwikkelt zich snel tot een begenadigde voetballer.
Seizoen 2001 - 2002 geldt als dat van zijn grote doorbraak, in 21 wedstrijden komt hij tot 14 treffers, een blessure zorgt ervoor dat hij niet meer in actie komt. Blessures zijn sowieso een zwarte vlek op de loopbaan van Rafael van der Vaart, elk seizoen heeft hij door blessures lange periodes aan de kant gestaan. Dit seizoen bleef hij eindelijk eens gevrijwaard van deze slepende blessures, maar nu was de vorm niet aanwezig, voor zijn ontwikkeling acht Rafael van der Vaart het beter dat hij vertrekt bij Ajax.
Zijn debuut in Oranje maakte Rafael van der Vaart op 6 oktober 2001 in de thuiswedstrijd tegen Andorra, tot op heden speelde hij in totaal 28 interlands, waarin hij viermaal tot scoren kwam. Waar de eerste seizoenen van Rafael van der Vaart alles meezat, zijn de laatste twee á drie seizoenen enigszins teleurstellend verlopen. De middenvelder heeft besloten bij zijn Ajax te vertrekken en elders opnieuw te beginnen, zijn contract loopt nog tot medio 2006, maar waarschijnlijk speelt hij komend seizoen bij het Duitse HSV.
Rafael van der Vaart is een echte Ajacied, ik hoop dat hij zijn belofte inlost en ooit nog eens terugkeert. De mooiste herinnering aan Rafael van der Vaart blijft natuurlijk zijn hakbal tegen Feyenoord, die de hele wereld over ging. Rafael, we zullen je missen!
Bron: ArieAFCA.web-log.nl
Heitingaquote:Op maandag 23 mei 2005 09:34 schreef Bananenman het volgende:
[afbeelding]
Raffie in AFCA vest
Alleen wat is Heitinga gekleed als travestiet
Over je sig: Je weet toch wat er gebeurd als je op een kakkerlak gaat staan?quote:
OMFG.quote:Op maandag 23 mei 2005 09:34 schreef Bananenman het volgende:
Alleen wat is Heitinga gekleed als travestiet
Ze gooien het geld toch over de balk, vrees ik. Contract verlengen of laten uitdienen, naar HSV laten gaan is echt not done.quote:Op maandag 23 mei 2005 06:56 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Precies. Na volgend seizoen is ie transfervrij, en vangt Ajax er helemaal nop voor. Dan nog beter nu verkopen, zou je toch zeggen?
Ik nietquote:Op maandag 23 mei 2005 10:16 schreef TerroRobbie het volgende:
Jullie laten je gewoon van het vak halen door stewards ???![]()
Waarom heeft iedereeen altijd een of andere betrouwbare bron...quote:Op maandag 23 mei 2005 11:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Inter alsnog een transfersom voor Davids wil hebben.
Ajax en Davids zouden er zelf al uit zijn.
Geen idee..quote:Op maandag 23 mei 2005 11:55 schreef VoreG het volgende:
[..]
Waarom heeft iedereeen altijd een of andere betrouwbare bron...
Hoe hoog zou die transfersom moeten zijn?
Moratti is ook niet rijk geworden door cadeautjes uit te delen natuurlijk.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Geen idee...
Maar de voorzitter wil iig geld zien.
De spelers zijn vaak slechter op de hoogte dan de gemiddelde journalist of krtisch voetbalvolger hoor.quote:Op maandag 23 mei 2005 12:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de spelers wel weten wat er speelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |