abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zondag 15 mei 2005 @ 21:15:39 #1
1455 Keroppi
kool kikker
pi_27036115
Na het topic over het hospiteren dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een topic te hebben over huisgenoten. Ik denk dat iedereen die in een studentenhuis heeft gewoond of woont wel een paar verhalen over grappige/gestoorde/vreemde/... huisgenoten heeft om met ons te delen.

Ik trap af!

Ik heb ruim 2 jaar in een tijdelijke woning van de SSH Utrecht gewoond. Dat zijn woningen die op de lijst staan om gesloopt te worden, maar tot die tijd aan studenten worden verhuurd. Goedkoop, maar je mag niet hospiteren, je reageert op een kamer en de persoon met de langste wachttijd 'wint'. Wat er dus op neerkomt dat je met mensen in huis woont die je zelf nooit zou uitkiezen, en dat levert soms bizarre verhalen op.

Huisgenoot 1

Deze huisgenoot was het type 'kraker', maar dan wel zoeentje die links is geworden om zijn ouders in wassenaar te stangen. Want naast zijn hockeyverleden had hij ook nog een behoorlijke 'r'. Zijn kamer had hij ook niet ingericht, maar slechts voorzien van een schurftig matras en een paardendeken. En de stank uit die kamer... Maar goed, voordeel van deze (ietwat wazig uitziende jongen) was wel dat hij zo weinig gebruik maakte van badkamer dat ik 'm bijna alleen tot mijn beschikking had.
Beetje jammer was wel dat hij vaak stoned was en dan het liefst heeel hard wazig muziek draaide. Persoonlijk ga ik er dan niet zo gauw gezellig bijzitten in de huiskamer

Maar dit was nog niks vergeleken met huisgenoot 2

Huisgenoot 2 leek in eerste instantie de ideale huisgenoot. Toen hij er kwam wonen ging hij als een ware schoonmaaktornado door het huis. In het toillet hingen 2 (!) toilletblokjes, de keuken blonk en het hele huis rook naar Ajax Bloemenfestijn.
Maar ergens ging het mis. Ik wist dat hij aan de anti-depressiva zat, maar dat hoeft niet te betekenen dat iemand niet normaal kan functioneren. Maar hij was eenzaam (volgens eigen zeggen, had geen baan geen studie geen vrienden) en deed een zelfmoordpoging. En drie keer raden wie het 'afscheidstafereel' 's ochtends vond. Ik. Daarna ontwikkelde zich een coke-verslaving, deurwaarders die mij op mijn mobiele nummer belde om hem te bereiken. Besteklades die geen lepels (voor het stoken van zijn coke) en fruitmesjes (voor het maken van lijntjes) meer bevatten. En er 'verdwenen' ook een aantal spullen. Onder andere de laptop van mijn andere huisgenootje en een studieboek van mij (waarde: 130 euro).

Maar nu ben ik weg, nu eens kijken wat er voor tiepjes in mijn nieuwe huis wonen
Chick on a mission
pi_27036226
Teknomist draait regelmatig Wham en foute italo. Ook mis ik geregeld bier uit m'n koelkast.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_27036552
Hier moet nog een briljant topic over te vinden zijn op Fok met de meest schitterende verhalen, kan me herinneren dat ik daar ooit nog dubbel om gelegen heb.
Weet niet of dat nog te vinden is, is al van een aardige tijd geleden.
  zondag 15 mei 2005 @ 21:42:01 #4
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27037051
quote:
Op zondag 15 mei 2005 21:19 schreef LostFormat het volgende:
Teknomist draait regelmatig Wham en foute italo. Ook mis ik geregeld bier uit m'n koelkast.
Woon jij bij Teknomist dan
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_27037159
quote:
Op zondag 15 mei 2005 21:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Woon jij bij Teknomist dan
Jij hebt vast en zeker de VWO afgemaakt.
  zondag 15 mei 2005 @ 21:51:28 #6
24917 Herda
Ohh Well
pi_27037353
Ohh ja heb nog wel een leuke althans op dat moment niet... vorige jaar 1 van de laatste dagen dat ik nog in een studentenhuis zat.
Huisgenoot gaat dronken in bad.. en valt in slaap.. water stroomt over zo de gang in en komt (uiteraard) naar beneden. Ik hoorde het vanuit mijn kamer naar beneden komen.. dus ik rennen naar boven, de zatlap wakker maken. Ren weer naar beneden waar ik het water zo de router in zag lopen Router en alle draden van de muur gesloopt zat ik daar om 03.00 uur de router uit elkaar te slopen en te drogen....
Mega zucht.. maar de router deed het nog.. huisgenoot heeft het alleen 2 dagen niet meer gedaan...
'Well that's marvellous, isn't it? Here I am, spent weeks trying to get a single scrap of information about our mysterious demon collectors and no one bothers to tell me that Buffy's dating one of them (Giles: A New Man)
  zondag 15 mei 2005 @ 21:53:37 #7
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_27037421
Mijn huisgenoot draait soms Laura Pausini.
Saubere Schuhe gefallen jedem!
pi_27037552
Drie huisgenoten gehad voor een jaar, en nog steeds wel bevriend.

Huisgenoot 1 'was' een Afrikaan. Deed niks anders dan de hele dag pitten, om een uur of 10 's avons ging-ie Max Payne ofzo spelen. Ik zag hem de hele dag niet, ik hoorde hem alleen af en toe schijten.

Huisgenoot 2 'was' de leider. Het moest in het huis gaan zoals hij het wilde. Wij gingen daar natuurlijk niet mee acooord, en deze gast had regelmatig 'flip-sessies', zoals we dat noemden. Politie kwam geregeld kijken of alles goed ging. Hij kon wel goed koken.

Huisgenoot 3 'was' een beetje de oppervlakkige. Zat de hele tijd achter de computer en kwam geregeld naar beneden om in de woonkamer een zwaar shagje roken. Ook was hij vaak dronken, zelfs een keer zo erg dat hij een aanval kreeg, en we met hem naar het ziekenhuis moesten. Gewoon om even aan te geven.

Dan waren er altijd tijdelijke huisgenoten. Het was leuk, maar langer dan een jaar heb ik het niet volgehouden.
pi_27042049
Gaaf ! . Huisgenoten ! .

Vorig jaar woonde ik in huis met een zwaarbehaarde jongen, H. En daar deelde ik ook de douche mee. Toen ik er net woonde, had ie op een gegeven moment onder de douce zijn zware baard erafgeschoren, maar was te beroerd geweest om de paar kilo zwarte haren uit het doucheputje te vissen. Ik was hem nog niet tegengekomen na zijn scheerpartij, dus toen ik de douche in kwam en die haren in dat putje zag kon ik alleen maar bidden en hopen dat het niet zijn schaamhaar was. Want zo zag het er dus wel uit. .

Verder heeft H. een keer in een woedeaanval een gat in de muur van de woonkamer gebeukt, en heeft vervolgens tot zijn vertrek uit het huis ontkend dat hij dat gedaan heeft. Er waren ook weken dat hij dagenlang rondliep in zijn ochtendjas en op klompen, en alleen maar uit bed kwam op oploskoffie te maken. Die klompen waren overigens niet omdat ie boer was ofzo, maar dat vond ie lekker zitten. En ik verdenk hem ervan dat hij hoogstpersoonlijk mijn kamerlinde om zeep heeft geholpen door er zijn restjes oploskoffie in te gooien. .

Ook ben ik nog een keer naakt op hem gebotst. Ik had de kamer direct naast de douche, en hoefde maar 1 stap op de gang te zetten om in de douche te stappen. Dus ik wil op een gegeven moment de douche in, ik had niks aan, maar dacht, "ach, die ene stap..". Ik aan de deur luisteren of er iemand aankomt, ik hoor niks en stap de gang op. Om vervolgens frontaal op H. te botsen die met een nogal verbaasd hoofd op kousevoeten net de trap af kwam. .

Ik heb H. vorig jaar een record aantal keren een gewelddadige dood toegewenst om deze en nog 1000 andere redenen. Om vervolgens dit jaar, na H's verhuizing, hem weer tegen te komen op een feestje. Ik was redelijk aangeschoten, en we hadden een prima gesprek. Sterker nog, we hadden het eerste gesprek met elkaar dat langer duurde dan 2 minuten. H. dacht "Ha ! Misbruik de gekste !" en heeft vervolgens geprobeerd om mij te zoenen en wou met me mee naar huis. . Toen ie me dat vertelde heb ik vervolgens minstens twee uur lang op hysterische wijze de slappe lach gehad.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_27042202
En dan mijn huidige huisgenoten:

• Ik ben een keer de woonkamer binnengelopen en ben daar op mijn huisgenoot C. gebotst terwijl die afgezogen werd door zijn bebrilde Russische vriendinnetje. .

• Mijn huisgenote A. heeft smetvrees en een opruimobsessie. Op een gegeven moment was haar kaasschaaf zoek, en toen hing ze een briefje op met de tekst erop: "Wie heeft mijn kaasschaaf gezien ? Ik wil m graag terug want er zit emotionele waarde aan !" ( . ) Ik heb geen idee waar dat kloteding is, maar ik ben wel ontzettend nieuwsgierig naar het verhaal erachter. (Enige erfstuk van vroegtijdig aan kanker overleden oma ? Haar navelstreng is ermee doorgezaagd ? Ze heeft 10 potentieële verkrachters ermee afgeweerd ?)
  • It's my party and I'll cry if I want to.
      maandag 16 mei 2005 @ 00:50:38 #11
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_27042980
    Gaaf een huisgenotentopic! Volgens mij gaat dit een geweldige reeks worden.

Ik kan hier ook het nodige in posten en zal dat van de week ook doen.

Mijn huidige huisgenoten zijn overigens wel OK (zij het dat ik vandaag het rare verzoek van mijn huisgenote A. kreeg om morgen aanwezig te zijn bij haar date omdat het anders "niet goed voor haar zou zijn"), maar in een eerder huis heb ik de nodige bizarre figuren als huisgenoot gehad.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
    pi_27046088
    Mogen zussen ook?? .
    pi_27047242
    tvp
      maandag 16 mei 2005 @ 10:14:03 #14
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_27047402
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 00:26 schreef AudreyHepburn het volgende:
    En dan mijn huidige huisgenoten:

• Ik ben een keer de woonkamer binnengelopen en ben daar op mijn huisgenoot C. gebotst terwijl die afgezogen werd door zijn bebrilde Russische vriendinnetje. .

• Mijn huisgenote A. heeft smetvrees en een opruimobsessie. Op een gegeven moment was haar kaasschaaf zoek, en toen hing ze een briefje op met de tekst erop: "Wie heeft mijn kaasschaaf gezien ? Ik wil m graag terug want er zit emotionele waarde aan !" ( . ) Ik heb geen idee waar dat kloteding is, maar ik ben wel ontzettend nieuwsgierig naar het verhaal erachter. (Enige erfstuk van vroegtijdig aan kanker overleden oma ? Haar navelstreng is ermee doorgezaagd ? Ze heeft 10 potentieële verkrachters ermee afgeweerd ?)
  • Whehehe
    pi_27047578
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 00:21 schreef AudreyHepburn het volgende:
    [...]
    Ook ben ik nog een keer naakt op hem gebotst. Ik had de kamer direct naast de douche, en hoefde maar 1 stap op de gang te zetten om in de douche te stappen. Dus ik wil op een gegeven moment de douche in, ik had niks aan, maar dacht, "ach, die ene stap..". Ik aan de deur luisteren of er iemand aankomt, ik hoor niks en stap de gang op. Om vervolgens frontaal op H. te botsen die met een nogal verbaasd hoofd op kousevoeten net de trap af kwam. .
    [...]
    Nou, je heb toch geen lepra, of wel dan!

Okey, my story. Ik heb maar n half jaar op kamers gezeten maar toch.
    Verhaal 1. Schoonmaken, de aanrecht stond altijd vol met borden, en minimaal40 bekers, zodat er 2 bekers overbleven, waar de andere 2 huisgenoten hun oploskoffie in deden. Ze aten niet in huis, maar namen altijd "take-out".

Toen dacht ik van okey, ik ben niet zo opruimerig, maar ik zou graag toch wel zelf willen koken, zoveel geld had ik niet om elke dag uit eten te gaan, 3x....

2: Na een week of wat, wordt ik sochtends wakker, op tijd om naar me werk te gaan, ontbijtje smikkelen hoor ik een huisgenoot flink bezig zijn te rammen in haar vriendin tegen de muur

3: toch maar niet nee

Ohja, 2 honden, Tish en Beer. Tish van isssh. Zoals je zegt that is disgusting-ish
    die ish.

K zal later wel met wat meer verhalen komen

Maar het verblijf daar, dat half jaar, was zeeeeer okey

was trouwens voor een "afstudeerstage van het MBO" in het buitenland, telt dat?

[ Bericht 7% gewijzigd door mechatronics op 16-05-2005 10:46:34 ]
    -
      maandag 16 mei 2005 @ 10:32:41 #16
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_27047658
    3,5 jaar in een huis gewoond met 50 anderen, een oude boerderij. De meest vreemde mensen tegengekomen. Toen ik er net woonde kende ik niemand en werd 's nachts om 3 uur wakker van geschreeuw tussen 2 huisgenoten. De een, B, wilde bier en de ander, M, deed zijn deur niet open. Dat ging een paar minuten zo door totdat M het zat was en zijn spuitbus deo onder de deur doorspoot met een aansteker erbij. Dat was het moment dat ik net mijn deur opendeed om te kijken wat er gebeurde... Die deur was snel weer dicht. Later zijn het twee redelijk goede vrienden geworden.

Even nadenken over anderen, het is weer een tijd geleden
    pi_27047696
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 10:32 schreef Libris het volgende:
    3,5 jaar in een huis gewoond met 50 anderen, een oude boerderij. De meest vreemde mensen tegengekomen. Toen ik er net woonde kende ik niemand en werd 's nachts om 3 uur wakker van geschreeuw tussen 2 huisgenoten. De een, B, wilde bier en de ander, M, deed zijn deur niet open. Dat ging een paar minuten zo door totdat M het zat was en zijn spuitbus deo onder de deur doorspoot met een aansteker erbij. Dat was het moment dat ik net mijn deur opendeed om te kijken wat er gebeurde... Die deur was snel weer dicht. Later zijn het twee redelijk goede vrienden geworden.

Even nadenken over anderen, het is weer een tijd geleden
    Hehehe.
    pi_27048600
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 10:26 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Nou (...)
    !
    pi_27048900
    Ik had een ADHD-er als huisgenoot, die geen werk had en boos was dat zijn uitkering zo laag was!!

Soms nodigde hij vrienden uit en maakte herrie...ok, dat is wel normaal.
    maar een keer lag ik naakt in mijn bed en kwam zo'n sukkelvriend mijn kamer in om zich even voor te stellen.
    Ik schreeuwen...OPTYFEN!!!! En ik deed voortaan altijd maar mijn kamerdeur op slot.

Toen ik weg was ging ik een keer de post ophalen en ging ik ff bij hem eten, overal kaarsjes en een liefdesverklaring. We aten sperzieboontjes uit blik en een gehaktbal.

Nu 3 jaar later woont die gast er nog steeds haha
    pi_27049098
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 11:41 schreef Troeta het volgende:
    We aten sperzieboontjes uit blik en een gehaktbal.
    ahhhh toch wel lief
      maandag 16 mei 2005 @ 12:01:12 #21
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_27049393
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 11:41 schreef Troeta het volgende:

Toen ik weg was ging ik een keer de post ophalen en ging ik ff bij hem eten, overal kaarsjes en een liefdesverklaring. We aten sperzieboontjes uit blik en een gehaktbal.
    wat schattig.

OT: ik woon nu nog met mijn huisgenoten dus de smeuïge verhalen komen later...
    En ze leefden nog lang en gelukkig
    pi_27049811
    Ik zou mijn huisgenoten te veel naaien als ik alle verhalen hier post, misschien later
      maandag 16 mei 2005 @ 12:18:34 #23
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_27049871
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 21:19 schreef LostFormat het volgende:
    Lijkt me geen leuke flat om te wonen.
    [KNE]-Mod
    pi_27049962
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 21:29 schreef StrayDog het volgende:
    Hier moet nog een briljant topic over te vinden zijn op Fok met de meest schitterende verhalen, kan me herinneren dat ik daar ooit nog dubbel om gelegen heb.
    Er was een machtig topic hoe je huisgenoten moest verjagen
    Even het topic dat ik kon vinden (brakke search )
    Leuke studententips
      maandag 16 mei 2005 @ 12:34:53 #25
    56791 Dikkiedik_2003
    De liftende hollander
    pi_27050300
    Ik had tot op heden nog nooit samengewoont met een huisgenoot(25jr), maar in frankrijk waar ik 4,5 maand in een skigebied gewerkt heb deelde ik een 25m2 flat met een franse langharige gast. In het begin was alles best oke, hij maakte best veel schoon en we kookten ieder voor ons zelf enzo. Alleen was het alsof ik met een meid samen woonde, overal lange haren in de badkamer en verstopte wasbak enzo. Later in het seizoen ontpopte hij zich als een ware junky, alcoholist en workaholic. Sochtends was het eerste wattie deed een joint rollen en die wegpaffen, om vervolgens naar de badkamer te gaan. Hij werkte overdag in een skishop en toen in een restaurant tot 3 uur snachts, nog ff de kroeg in en dronken om 5/6u naar bed om sochtend om half negen weer in de skishop te beginnen. Dat hield ie gewoon 4 dagen vol om op zn vrije dagen de hele dag in bed te ruften. Hij werd een beetje psycho en was haast niet aanspreekbaar. Nam ook de meest vreemde gasten uit de kroeg mee naar huis wat niet koel is als je zelf ligt te maffen. Je had de keuken moeten zien, een meter opgestapelde afwas van een maand, dat ik maar es ging afwassen, dr kwam zo'n lucht vanaf dat ik stond te kokhalzen.
    Op zn vrije dagen wassie trouwens best aanspreekbaar en hadden we soms goede gesprekken, maar verder echt een freak. Wat heb ik die gast veel keer willen vermoorden! Hij werd ook een paar keer wakker in zn eigen kots en lekker door blijven slapen heh, gatverdamme. Vroeg aan mij ook of ik hem wakker wil maken wanneer we beiden zelfde tijd moesten werken, heb hem hem lekker laten liggen, mzzl! Toen ik aan het eind vh seizoen het appartement verliet heeftie wel het appartement helpen schoonmaken enzo maar toch heb ik hem gezegd dattie lekker de klere kan krijgen.
    Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
    Enjoy Life. Always Look For Adventure.
    The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
      FOK!fossiel maandag 16 mei 2005 @ 19:57:45 #26
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_27061797
    Oh een van mijn huisgenoten was ooit ook een keer in een artistieke bui.

Met wat dope en wiskey achter de kiezen had hij besloten dat hij avant-garde muziek ging maken met zijn vrienden. Niet alleen werd er een onsamenhangde melodie bestaande uit willekeurige toetsencombinaties op een keyboard geproduceerd, nee er werd ook met kettingen tegen een verwarmingsbuis geslagen (geeft zo'n gaaf geluid man weet je!), met theelepeltjes tegen elkaar geslagen en als zang was er een klaaglijk geluid wat nog het meest leek op wat er uit minaretten van moskeeen komt.

Op een gegeven moment vond ik het toch wel te gek worden, had mezelf al helemaal opgevroten en stormde op een gegeven moment de woonkamer binnen. Daar hield ik (met trillende stem, want zo'n held ben ik niet) een betoog dat dit niet kon en dat ik me uit de huiskamer verjaagd voelde.
    Hoewel het in eerste instantie niet echt indruk maakte (lodderige/stonede koppies keken me aan) op mijn huisgenoot, zijn vriendjes begonnen onmiddelijk overal stekkertjes uit te trekken en op te ruimen.

Victory!
    Chick on a mission
      maandag 16 mei 2005 @ 20:54:03 #27
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_27063853
    Zojuist werd ik geconfronteerd met een luidruchtig neukende huisgenote. Ik heb mijn tv maar wat harder gezet zodat ik dat niet hoor, ik kan immers moeilijk op de deur gaan kloppen of het wat zachter kan.
    pi_27063955
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 19:57 schreef Keroppi het volgende:
    Oh een van mijn huisgenoten was ooit ook een keer in een artistieke bui.

Met wat dope en wiskey achter de kiezen had hij besloten dat hij avant-garde muziek ging maken met zijn vrienden. Niet alleen werd er een onsamenhangde melodie bestaande uit willekeurige toetsencombinaties op een keyboard geproduceerd, nee er werd ook met kettingen tegen een verwarmingsbuis geslagen (geeft zo'n gaaf geluid man weet je!), met theelepeltjes tegen elkaar geslagen en als zang was er een klaaglijk geluid wat nog het meest leek op wat er uit minaretten van moskeeen komt.

Op een gegeven moment vond ik het toch wel te gek worden, had mezelf al helemaal opgevroten en stormde op een gegeven moment de woonkamer binnen. Daar hield ik (met trillende stem, want zo'n held ben ik niet) een betoog dat dit niet kon en dat ik me uit de huiskamer verjaagd voelde.
    Hoewel het in eerste instantie niet echt indruk maakte (lodderige/stonede koppies keken me aan) op mijn huisgenoot, zijn vriendjes begonnen onmiddelijk overal stekkertjes uit te trekken en op te ruimen.

Victory!
    Vet.
      dinsdag 17 mei 2005 @ 01:25:38 #29
    38651 yozd
    FR1908 Vakkie R
    pi_27072229
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 20:54 schreef Plato1980 het volgende:
    Zojuist werd ik geconfronteerd met een luidruchtig neukende huisgenote. Ik heb mijn tv maar wat harder gezet zodat ik dat niet hoor, ik kan immers moeilijk op de deur gaan kloppen of het wat zachter kan.
    Waarom hoor ik zulke dingen nooit op mijn gang?
    "On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
    pi_27072345
    Huisgenoten die in douche of bed in slaap vallen met als gevolg water- respectievelijk rookschade. Of huisgenoten die in een dronken bui besluiten dat het wellicht gewoon beter voor iedereen is als ze de boel in de hens zouden zetten. Of des nachts alle ruiten ingooien om te horen of het glasgerinkel net zo klinkt als op de plaat. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wonder boven wonder heb ik alles zonder veel kleerscheuren weten te overleven.
    Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
    Abusing semicolons since 1987.
      dinsdag 17 mei 2005 @ 01:37:40 #31
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_27072381
    Ik vrees dat ik niet anoniem genoeg ben.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_27101012
    quote:
    Op dinsdag 17 mei 2005 01:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Ik vrees dat ik niet anoniem genoeg ben.
    *kuch*gebruik je kloon*kuch*
    pi_27102591
    tvp
    the best is yet to come undone
      woensdag 18 mei 2005 @ 00:17:36 #34
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_27103838
    quote:
    Op dinsdag 17 mei 2005 01:25 schreef yozd het volgende:

[..]

Waarom hoor ik zulke dingen nooit op mijn gang?
    Ben blij, dat wil je echt niet. Dit keer kon ik het gelukkig nog overstemmen op de tv, maar een huisgenoot in een eerder huis had een dermate luidruchtige vriendin dat zelfs het snoeihard draaien van Iron Maiden daar niet tegen hielp.
    pi_27104550
    Er woonde ooit een meisje bij me (ex-verslaafd)

niet leuk maar ze liet altijd de koelkast openstaan,
    dronk met de mond uit melkpakken en liet het openstaan
    wou altijd precies weten waar ik naarte ging (we hadden geen relatie, ze had onderdak nodig,
    nadat de vriend van haar zus haar eruit had gezet)

Op 1 dag wou ze mijn 2 sl-1200 draaitafels verpatsen

En ze trok altijd bloesjes truien enzo uit mijn klerenkast!!

ik moest haar altijd wekken om 7.15 (ik was d;r moeder niet)
    (en kwaad worden als ik dat niet deed)

raar figuur.

Ik heb nog wel foto's van d'r maar die mag ik denk ik noet posten...

(ze was wel lekker..)
    pi_27104617
    ik woonde ooit es tussen 2 herriemakers in..

klein kamertje van 3 bij 3, 1 gast links, 1 gast rechts als buurman.

1 (links) keiharde trance/club/gabber/thunderdome (op zo'n keiharde sony miniset dat loeihard kan)
    En (rechts) keiharde bob marley-bas en hiphop-drunkies muziek.

(niet normaal)

Rechts en Links lagen elkaar niet zo goed, en vechten deden ze 'precies'
    voor mijn kamerdeur.....

Toen sloopten ze mijn deur een keur (ze waren aan het matten, ik tandenpoetsen)

rare gasten...

1 antiliaan-neger en 1 ex-coke verslaafd magere hein.
    pi_27105105
    Tja mijn huisgenoten slapen of drinken bier en ruzien over de afwas. Dat is zo'n beetje wat hier gebeurt
    Elke student heeft wel iets raars. Ik zal nog wel een keer wat posten.

Oftewel ik wacht totdat ik hier niet meer woon. Dan komen de verhalen wel

[ Bericht 22% gewijzigd door ssebass op 18-05-2005 01:37:49 ]
    "Happiness is not getting more, but wanting less"
    pi_27105191
    Mijn huisgenoten waren zo lief om smorgens om n uur 8 met de pannen te gaan slaan toen een van onze vrouwelijke huisgenoten mannelijk bezoek had .
      woensdag 18 mei 2005 @ 01:48:31 #39
    89647 Cappy
    Gelegenheids dichter
    pi_27105325
    Ik woonde op kamers boven een restaurant met mijn eigen dak terras ( whieeeeeee ). Schuin boven mij woonde een AA figuur al een eindje in de 30.Het dakterras lag hoger dan de terrassen van de huizen naast me plus er stond een mini schutting up.... ( eigenlijk ideal voor vrouwen om topless te zonnen ) Het AA figuur had op een donderdag middag het geluk een vrouwelijk AA figuur aan de haak te slaan.....

Het terras was te bereiken via een deur in mijn kamer of als je het heel moeilijk wilde doen ( en dat mocht zo al niet ) via een raam in de keuken.Ik die donderdag vrij ( midden in de zomer ) lekker uit maffen. Ik wordt wakker en ga me tanden poetsen. Ik kom in de keuken en er liggen daar kleren op de grond... vage shit.. tandtjes schoon en ik terug naar me kamer . .. "mooi weer ! Deur open! " ..........WHAAA .. ligt die mongool met dat wijf op mijn ligstoel te naaien ...............Ik schreeuwen hun schrikken.

Om ze wat te leren heb ik ze gedwongen butt naked via dat raam weer naar binnen te klimmen.. was geen schoonheidsprijs maarja ..
    Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
    Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
    pi_27107077
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 00:52 schreef danni het volgende:
    -knip-
    Door dit alles is je studie er zeker wel bij ingeschoten? Ooit van interpunctie gehoord?
      woensdag 18 mei 2005 @ 11:13:47 #41
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_27110598
    Ik heb de slechte gewoonte om niet te kloppen als ik een kamer in wil
    pi_27110657
    Huisgenoten die snachts om 5 uur wakker moeten worden voor een vage krantenwijk en dan een uur lang de wekker laten afgaan... dat is pas prettig.. :x
      woensdag 18 mei 2005 @ 12:11:19 #43
    38651 yozd
    FR1908 Vakkie R
    pi_27112328
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 11:15 schreef Larafairy het volgende:
    Huisgenoten die snachts om 5 uur wakker moeten worden voor een vage krantenwijk en dan een uur lang de wekker laten afgaan... dat is pas prettig.. :x
    Of huisgenoten die een paar dagen weg zijn en hun ingestelde wekkertijd vergeten uit te zetten!
    "On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
    pi_27117478
    Mja. Het enige wat ik te vertellen heb is dat een ganggenoot een keer van twee pakken melk die op tafel stonden het verkeerde pak melk van de tafel pakte, een flinke teug nam en vervolgens een heel vies gezicht trok, omdat dat pak enkele maanden oud was Het studentenleven
    pi_27117525
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 12:11 schreef yozd het volgende:

[..]

Of huisgenoten die een paar dagen weg zijn en hun ingestelde wekkertijd vergeten uit te zetten!
    Ja dat ken ik.
    Gewoon bij em inbreken en die gore rot alarm effe uitzetten
    (dat is wat ik deed)
    pi_27117560
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 14:58 schreef Black_Tulip het volgende:
    Mja. Het enige wat ik te vertellen heb is dat een ganggenoot een keer van twee pakken melk die op tafel stonden het verkeerde pak melk van de tafel pakte, een flinke teug nam en vervolgens een heel vies gezicht trok, omdat dat pak enkele maanden oud was Het studentenleven
    Typische Kodak-moment
    pi_27121262
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 15:02 schreef danni het volgende:

[..]

Typische Kodak-moment
    Inderdaad Er is helaas geen foto van gemaakt.
    pi_27144616
    Gelukkig heb ik een eigen keuken en douche.

Ik wist nog een keer, in mijn vorige woning, een gozer zat 2 kg (!) spaghetti voor zichzelf te bakken. Hij nam maar 4 happen eruit en liet het vrolijk een week rotten op het aanrecht. Utieraard ook midden in de zomer, dus de maden hadden ervan genoten.
    pi_27146085
    Ik had een schizofrene ganggenoot die aanvankelijk (heb er 4 jaar gewoond) nog redelijk aanspreekbaar was, maar 3,5 jaar later apathisch afgevoerd werd door zijn familieleden. In die 3,5 jaar heeft hij kans gezien:

-ons allen meerdere malen bijna in de hens te zetten, aangezien het heel moeilijk is om lineair te redeneren aangaande het bakken van een pizza (pizza in oven --> 15 minuten later pizza uit oven)

-ons de tyfustering te laten schrikken door op de balustrade van het balkon te gaan staan met een lege blik in de ogen

-ons de bovengenoemde aandoening te doen schrikken door midden in de nacht heen en weer te rennen door de gang, urenlang en met diezelfde lege blik in de ogen, hij zag je niet eens

-zichzelf te verwaarlozen tot een punt dat hij één grote stinkende haarbal was

-zijn kamer om te toveren in een dergelijke bende dat de woningstichting de boel helemaal moest ontsmetten en van nieuwe stopcontacten en kozijnen moest voorzien

-een huurschuld van 4000 gulden op te bouwen (zo´n 10 maand)

-een koelkast achter te laten die gewoon te smerig was om naar te kijken. Ik weet niet hoe dat ding uiteindelijk weggewerkt is, maar ik heb medelijden met die persoon.

Ik ben dus één van die mensen die het níét leuk vindt om andere mensen te zien flippen.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      donderdag 19 mei 2005 @ 13:27:35 #50
    38651 yozd
    FR1908 Vakkie R
    pi_27148322
    Ik heb een ganggenoot die het leuk vindt om iedere keer als die 's nachts (of 's ochtends) thuis
    komt van het stappen een enorme toren te bouwen van stoelen, strijkplanken, dozen en alles wat
    die kan vinden voor de deur van een willekeurige andere ganggenoot. Als je dan je deur opent,
    flikkert al die zooi naar binnen..

donderdag 19 mei 2005 @ 13:39:35 #51
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_27148808
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 13:27 schreef yozd het volgende:
    Ik heb een ganggenoot die het leuk vindt om iedere keer als die 's nachts (of 's ochtends) thuis
    komt van het stappen een enorme toren te bouwen van stoelen, strijkplanken, dozen en alles wat
    die kan vinden voor de deur van een willekeurige andere ganggenoot. Als je dan je deur opent,

ik moest lachen!
      donderdag 19 mei 2005 @ 13:43:35 #52
    36221 Kopstoot
    Ik houd nog steeds van Janine.
    pi_27148986
    Waarom heb ik niet van dat soort ganggenoten. Ik heb alleen maar van die ontieglijke sufkutjes die de hele dag in de boeken zitten en als hobby hun postzegelverzameling hebben, zo lijkt het.
    "Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
      donderdag 19 mei 2005 @ 14:06:18 #53
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_27149839
    quote:

Dat vind ik nog wel humor als buitenstaander. Hier in huis is het wat dat betreft wel erg stil. Het ergste zijn nog de drukke mensen die aanbellen en waar je dan snachts vage gesprekken mee hebt via de intercom, maar dat zijn niet mijn huisgenoten

[ Bericht 1% gewijzigd door Fliepke op 19-05-2005 15:22:00 ]
      donderdag 19 mei 2005 @ 15:17:27 #54
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_27152455
    Wij wonen ook met z'n 6en in een huisje; waarvan er 2 uit Zimbabwe komen. Het is een stelletje, en aan die griet heb ik toch wel zo'n ongelooflijke teringhekel... dat wil je echt niet weten!
    Het is echt een adhd wijf, ze kan gvd haar bek niet houden. Als ik eindelijk eens de tv heb weten te bemachtigen en we met z'n 2en in de huiskamer zitten blijft ze maar door kakelen. (zelfs als ik niet reageer)
    Zelfs als ik in de woonkamer zit te internetten en er verder niemand anders is praat ze gewoon tegen de tv! En nee, niet zacht maar onderhand schreeuwend!! En nu komt het ergste, ze heeft de meest vreselijke lach ooit. (En ze lacht ook nog hysterisch om de meest onbenullige dingen)

Het is zelf zo erg dat 3 van mijn voormalige huisgenoten (mijn vrienden) zijn weggegaan! Ik moet nog maar 2,5 maand en dan ga ik weer terug naar NL. Kan niet wachten!

Voor de rest niet veel bijzonders, misschien matrassen verplaatsen in een dronkenbui zodat iemand thuiskomt en geen bed heeft.
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      donderdag 19 mei 2005 @ 15:32:02 #55
    62729 type_29
    be cool online! da sjizzle
    pi_27152979
    Toen ik nog op kamers zat woonde er op de bovenste verdieping een dealer/junk.
    Aangezien ik van een jointje hou kwam ie regelmatig helemaal van de kaart binnen om gewoon een beetje gezelig te doen maar ik werd echt para van hem.
    Altijd junks aan de deur die ik neit binnen mocht laten en die gewoon tussen tussen je door glippen omdat ze persé drugs moesten hebben.
    Hij werd eruit gekickt op een gegeven moment en vroeg of ie z'n waardeloze zooitje tijdelijk bij mocht stallen.
    Nooit meer wat van gehoord en hij had 2 mooie pitbull beelden die ik gehouden heb.
    Zag hem laatst lopen en ik dacht "Kut die gaat over die spullen zeiken".
    Maar gelukkig was z'n junkenbrein zodanig aangetast dat ie me niet eens herkende.
    ╔╗╔═╦╗
    ║╚╣║║╚╗
    ╚═╩═╩═╝
    pi_27153166
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 15:17 schreef Public_NME het volgende:
    Ik moet nog maar 2,5 maand en dan ga ik weer terug naar NL. Kan niet wachten!
    Waar zit je nu dan?
      donderdag 19 mei 2005 @ 16:00:22 #57
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_27154109
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 15:37 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Waar zit je nu dan?
    London UK, wel gaaf met veel nationaliteiten!

Heb nog nooit in NL op kamers gewoond, alleen in het buitenland. Kan soms wel hachelijke situaties opleveren door cultuurverschillen.

Leefde ook eerst met een Finse op kamers, nou er begon op een gegeven moment leven te onstaan in de pannen. (en al ons bestek, bekers, borden etc. lagen op haar kamer, wat een zwijn1!)
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      donderdag 19 mei 2005 @ 17:01:58 #58
    38651 yozd
    FR1908 Vakkie R
    pi_27156309
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 14:06 schreef Fliepke het volgende:

Dat vind ik nog wel humor als buitenstaander.
    Mjah, het is wel grappig, maar er zijn sommigen die er niet tegen kunnen en allerlei tegenacties
    bedenken. Zo is de buurman van de "torenbouwer" onze gangleverancier van het internet
    d.m.v. zijn hub. En toen hij het slachtoffer was van de torenbouwer, heeft hij een rietje door
    het gat gestoken in de muur tussen hem en zijn buurman (waar de hub-kabel doorheen lag)
    en er een mengsel van melk, ice-tea, sambuca, olie etc. doorheen gegoten....

Ik ben benieuwd wat de volgende stap zal zijn!
    pi_27156686
    TVP

Ik zal binnenkort wel een verhaaltje schrijven, al valt het best wel mee hier.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
    pi_27157227
    quote:

Haha dat is echt te grappig!
      donderdag 19 mei 2005 @ 17:41:10 #61
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_27157423
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 17:01 schreef yozd het volgende:

[..]

Mjah, het is wel grappig, maar er zijn sommigen die er niet tegen kunnen en allerlei tegenacties
    bedenken. Zo is de buurman van de "torenbouwer" onze gangleverancier van het internet
    d.m.v. zijn hub. En toen hij het slachtoffer was van de torenbouwer, heeft hij een rietje door
    het gat gestoken in de muur tussen hem en zijn buurman (waar de hub-kabel doorheen lag)
    en er een mengsel van melk, ice-tea, sambuca, olie etc. doorheen gegoten....

Ik ben benieuwd wat de volgende stap zal zijn!
    Oh bah
    I zou er confetti doorheen blazen, veel leuker
      donderdag 19 mei 2005 @ 17:57:45 #62
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_27157797
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 17:41 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Oh bah
    I zou er confetti doorheen blazen, veel leuker
    Olijfolie is beter
      donderdag 19 mei 2005 @ 18:28:05 #63
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_27158596
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 01:35 schreef parasolletje het volgende:
    Mijn huisgenoten waren zo lief om smorgens om n uur 8 met de pannen te gaan slaan toen een van onze vrouwelijke huisgenoten mannelijk bezoek had .
    Want, dan?
    [KNE]-Mod
    pi_27161753
    quote:

[..]

Oeps, dat heb ik ook wel eens gedaan

In mijn stage tijd in Engeland woonde ik in het 'staffblock' van het hotel samen met nog een stuk of 30 anderen. Allemaal een verschrikkelijk klein kamertje en muren waren van karton. Naast mij een engels keukenknechtje van een jaar of 16. Altijd dronken altijd lawaai, ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ie in de bar kwam zeuren om gratis bier. Op een gegeven moment hebben ze hem dus ook ontslagen en uit zijn kamer gegooid.

En paar dagen later wordt ik midden in de nacht wakker van een keiharde knal, ik hoor wat geschreeuw. Maar na 10 dagen achter elkaar 12-15 uur werken ben ik maar weer in slaap gevallen. De volgende de dag hoorde ik dus dat het keukenhulpje z'n (voormalige) deur had ingetrapt en een flinke partij heeft zitten schijten op de vloerbedekking. Brrr, nog steeds medelijden met het kamermeisje dat het heeft opgeruimd.

De muren waren dan wel dun, maar gelukkig stankdicht...
    pi_27164484
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 16:00 schreef Public_NME het volgende:
    Heb nog nooit in NL op kamers gewoond, alleen in het buitenland. Kan soms wel hachelijke situaties opleveren door cultuurverschillen.
    Zoals?
      donderdag 19 mei 2005 @ 23:08:55 #66
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_27169378
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 21:25 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Zoals?
    Een Koreaan die echt het meest gore voedsel opgestuurd kreeg. Was een soort humus ofzo, was iets van kool maar dan had het gerot. Het pakketje was gebroken en het rook echt alsof iemand een drol in onze kamer had gelegd.
    Daarna wilde hij het in de koelkast gaan bewaren, nou dat hebben we 2 dagen volgehouden... Zelfs in die luchtdichte bakkies was het niet te houden, dus moest hij het maar op het balkon flikkeren

Of de keer dat hij Koreaanse pasta voor ons ging koken, nou ik kan best tegen pittig eten maar dit was echt niet leuk meer. Heb me een partij lopen janken... (en niet overdreven; een 1,5 liter fles water opgezopen tijdens die maaltijd)

Of thuis komen na een paar dagen vrij en je huis lijkt meer op een coffeeshop dan een normaal huis. (incl de vage junkies)
    pi_27171694
    Klinkt heel amusant
      vrijdag 20 mei 2005 @ 06:24:10 #68
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_27174308
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 23:08 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Een Koreaan die echt het meest gore voedsel opgestuurd kreeg. Was een soort humus ofzo, was iets van kool maar dan had het gerot. Het pakketje was gebroken en het rook echt alsof iemand een drol in onze kamer had gelegd.
    Daarna wilde hij het in de koelkast gaan bewaren, nou dat hebben we 2 dagen volgehouden... Zelfs in die luchtdichte bakkies was het niet te houden, dus moest hij het maar op het balkon flikkeren

Of de keer dat hij Koreaanse pasta voor ons ging koken, nou ik kan best tegen pittig eten maar dit was echt niet leuk meer. Heb me een partij lopen janken... (en niet overdreven; een 1,5 liter fles water opgezopen tijdens die maaltijd)

Of thuis komen na een paar dagen vrij en je huis lijkt meer op een coffeeshop dan een normaal huis. (incl de vage junkies)
    Ah, buitenlanders..

Omdat we met zijn 50en woonden zaten daar natuurlijk ook buitenlanders bij. Leukste waren de spanjaarden die op een middag emmers aan het verzamelen waren. Niemand een idee waarom, totdat die avond we met zijn allen getrakteerd werden op homemade sangri (aldiwijn, sinas, vruchten). Ik wil niet weten wat iedereen daarvoor met die emmers gedaan hadden...
    Minst leuk waren de Chinezen, spreken geen Engels, deden raar (en wat ze 's ochtends klaarmaakten in de keuken, geen idee, maar niet plezant voor de neus...). Enige leuke dat we met een paar Chinezen naar een concert van Andre Hazes hebben zitten kijken...

Daarnaast Duitsers, Engelsen, Fransen, Portugezen, Italianen, Belgen en nog wat andere individuen...
      vrijdag 20 mei 2005 @ 11:15:37 #69
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_27178767
    quote:
    Op vrijdag 20 mei 2005 06:24 schreef Libris het volgende:

[..]

Ah, buitenlanders..

Omdat we met zijn 50en woonden zaten daar natuurlijk ook buitenlanders bij. Leukste waren de spanjaarden die op een middag emmers aan het verzamelen waren. Niemand een idee waarom, totdat die avond we met zijn allen getrakteerd werden op homemade sangri (aldiwijn, sinas, vruchten). Ik wil niet weten wat iedereen daarvoor met die emmers gedaan hadden...
    Minst leuk waren de Chinezen, spreken geen Engels, deden raar (en wat ze 's ochtends klaarmaakten in de keuken, geen idee, maar niet plezant voor de neus...). Enige leuke dat we met een paar Chinezen naar een concert van Andre Hazes hebben zitten kijken...

Daarnaast Duitsers, Engelsen, Fransen, Portugezen, Italianen, Belgen en nog wat andere individuen...
    Jij zat toch ook op de Inholland/MBS link?
      vrijdag 20 mei 2005 @ 11:53:16 #70
    38651 yozd
    FR1908 Vakkie R
    pi_27179946
    quote:
    Op vrijdag 20 mei 2005 06:24 schreef Libris het volgende:

Ah, buitenlanders..
    Hehe, een vriend van me studeert in Tilburg en had een keer een Vietnamese huisgenoot.
    Die kerel at ELKE dag rijst (wat die dan nog wel warm maakte in een verrotte pan), maar
    gooide daar dan een of ander ondefinieerbaar nog BEVROREN stuk vlees op!
    Gadver dat stonk enorm!

Ook was hij een keer gaan douchen toen er geen warm water meer was, maar dat wist 'ie niet...
    En toen hij binnenstapte in de badkamer had die het touwtje van de lamp eraf getrokken.
    Op de een of andere manier heeft die toen zelf daar een verband tussen gelegd, waardoor die
    nu altijd in het donker doucht!

Ik zal nog eens wat meer verhalen vragen aan die vriend van me over die kerel, want daar
    gebeuren echt wazige dingen af en toe...
      vrijdag 20 mei 2005 @ 12:03:33 #71
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_27180306
    Huisgenoten? heb er in de 6 jaar dat ik in dat studentenhuis woonde een heleboel voorbij zien komen. Van de meeste ranzige tot de meest mooie vrouwen (of zussen/nichtjes van huisgenoten). Was een leuke tijd, maar was wel heel blij dat ik weg was aan het eind.
    stupidity has become as common as common sense was before
      FOK!fossiel maandag 23 mei 2005 @ 13:03:35 #72
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_27271960
    Meer!

(Ik heb trouwens ook nu een schriftelijke bedreiging van mijn huisgenoot mogen ontvangen. Iets in de trant van "arrogante luie kutstudent", we gaan eens even een melding maken bij de woningstichting )
    Chick on a mission
    pi_27279721
    Ik heb een huisgenote gehad (ze is dit weekend verhuist!!! JOEHOE!!! ) die echt het meest wereldvreemde persoon was die ik ken!! Wat we met haar allemaal mee hebben gemaakt.....echt teveel om op te noemen. Het kind is echt een raar figuur, die bijv. op haar 23e nog in tweety truien rondloopt. We hebben haar echt een heeeeeeeeeeeeleboel moeten leren toen ze bij ons kwam wonen.
    Een paar voorbeeldjes van wat we allemaal met haar hebben meegemaakt:
    Ze wist niet dat je in een supermarkt een groente afdeling had *goh, kun je ook groente en fruit in zo'n winkel kopen?* Inmiddels snapt ze dat nou wel, maar ze gaat wel alleen maar naar 1 supermarkt hier in de buurt omdat dat een kleine supermarkt is (het is ook echt een klein ding, waar ze veel dingen niet hebben, nog superduur ook) en ze in grotere supermarkten verdwaalt.
    Had echt geen idee er van hoe bepaalde groentes (prei, witlof ed) er uit zagen, vond het ook erg komisch om te zien hoe ongekookte spaghetti er uit zag.
    Een paar huisgenoten hadden voor de grap een comdoom om de klink van haar deur gedaan. Klopt ze bij mij aan, staat ze daar dus met een stomverbaasd gezicht met die condoom te zwaaien *moet je kijken wat er voor een grappig zakje om mijn deurklink zat* Zei ik van ja, misschien is het wel een boterhamzakje of zo. Gaat ze er nog serieus op in dat het wel een vreemde vorm was voor een boterhamzakje, maar dat het inderdaad wel zou kunnen
    Ze snapt nog steeds niet hoe een blikopener werkt, dus koopt ze al jaren maar groente in potjes, ze krijgt blikken nog steeds niet open.
    Naast het feit dat ze zooooooveel dingen niet weet, heeft ze ook geen idee van wanneer ze genoeg gezegd heeft over een onderwerp. Zo ging ze vorige maand tijdens het eten plotseling uitgebreid vertellen over de seks die ze had gehad met een vrouw (ze is lesbisch). Tot in de kleinste details.....en believe me....dat wil je je gewoon niet voorstellen :S

Maargoed, het is wel duidelijk dat ze dat wereldvreemde van haar ouders heeft: haar vader kwam een tijdje geleden haar tv aansluiten omdat ze dat zelf niet kon (ze had het ook gewoon aan een van ons kunnen vragen maargoed). De beste man kwam toen helemaal in paniek naar mij toe, omdat hij alles had aangesloten maar de tv het niet deed. Ik kijken (ben echt super a-technisch), blijkt dat ie dus alleen de stekker in het stopcontact had gestopt. Hij had er echt geen idee van dat je een tv op de kabel aan moet sluiten :S Hij snapte nu wel waarom hun nieuwe tv thuis het ook nog steeds niet deed...

Ze is hier op de uni ook wel een redelijk bekend figuur, ze valt gewoon overal op (en dus niet positief). Heel veel mensen kennen haar daardoor.
      maandag 23 mei 2005 @ 16:50:05 #74
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_27279811
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 16:46 schreef Marije het volgende:
    Of jij hebt heel veel fantasie of je huisgenote was een van de bizarste personen waarvan ik ooit heb gehoord. Ik dacht dat ik wereldvreemde mensen kende...
    [KNE]-Mod
    pi_27280196
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 16:50 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Of jij hebt heel veel fantasie of je huisgenote was een van de bizarste personen waarvan ik ooit heb gehoord. Ik dacht dat ik wereldvreemde mensen kende...
    Dat dachten wij dus ook ja......totdat zij hier kwam wonen....Maargoed we hebben er (steeds achteraf) wel veel lol om gehad. In het begin is zoiets echt wel grappig, dat je iemand van die leeftijd uit moet leggen hoe een aansteker werkt enzo. Maar na een tijdje wordt het gewoon superirritant.
    Was het allemaal maar fantasie...Maargoed, doordat ze zo vreemd is kennen hier ook veel mensen haar, of weten in ieder geval wie ze is. Het is alleen wel erg sneu voor haar, maar volgens mij heeft ze geen idee hoe anderen over haar denken. Het suffe is ook nog dat ze communicatiewetenschappen studeert. Een studie waarbij je toch wel geacht wordt om communicatief goed te zijn en waarbij je goed over moet komen op anderen....zij is echt het tegenovergestelde hiervan.
      maandag 23 mei 2005 @ 17:06:33 #76
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_27280377
    Ach wij hadden (vrij kort) een huisgenote die je wijs kon maken dat Zevenbergen bij Driebergen ligt (Klopt al niet) en dat daar in de buurt ook Bergen, Tweebergen en Vierbergen liggen.

Ook vroeg ze wat er op het etiket stond dat een andere huisgenoot stond te lezen en geloofde zijn opmerking dat er stond dat het "Heel lekker was, in tegenstelling tot de satesmaak van ons merk.". Ze is vrij snel vertrokken in de naieve veronderstelling dat ze iets veel beters qua woonruimte voor minder geld kon vinden dicht bij het centrum.

Van sommige mensen snap je niet dat ze zo lang hebben overleeft in onze samenleving; hoe steken ze een straat over?
    [KNE]-Mod
      maandag 23 mei 2005 @ 17:09:30 #77
    36221 Kopstoot
    pi_27280454
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 16:46 schreef Marije het volgende:
    ...
    Hoe kan zo iemand op een universiteit terecht komen?

Het lijkt wel of ze voor ze bij jullie kwam wonen, 15 jaar in een grot heeft gewoond en opgevoed is door apen.
      maandag 23 mei 2005 @ 17:13:39 #78
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_27280573
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 17:09 schreef Kopstoot het volgende:

[..]
    Het lijkt wel of ze voor ze bij jullie kwam wonen, 15 jaar in een grot heeft gewoond en opgevoed is door apen.
    Misschien sticht ze later nog weleens de hoofdstad van een wereldrijk, ofnee, dat is met wolven..
    [KNE]-Mod
      maandag 23 mei 2005 @ 17:15:36 #79
    36221 Kopstoot
    pi_27280627
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 17:13 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Misschien sticht ze later nog weleens de hoofdstad van een wereldrijk, ofnee, dat is met wolven..
    Dat maakt ze wel eerst het muurtje kapot van haar zusje..
      maandag 23 mei 2005 @ 17:22:04 #80
    105963 doppelgänger
    huilen met de kraan open
    pi_27280817
    In m'n eerste kamer-verhuur-huis zaten stuk of 4 zeer relaxte lui. Daar kwam op gegeven moment een meisje bij, op het eerste oog redelijk normaal. Zij begon aan 1 of andere universitaire studie, maar ging gewoon NOOIT naar colleges of tentamens etc. Aan het eind van het jaar had ze ook slechts 1(i kid you not.. één!!) studiepunt, en dat was nog een hoorcollege-aanwezigheids-punt ook. Het jaar daarop probeerde ze het doodleuk nog een keer, was toen weer niks geworden.. tja

Later verhuisd, een kleiner huis en ik zat daar samen met nog 1 persoon. Die gozer was ook niet helemaal normaal, had mensen-vrees ofzo, niet normaal meer zo schuw. Altijd als ik binnen kwam of naar buiten ging, en hij was in de keuken ofzo, dan hoorde je hem naar z'n kamer rennen en de deur dichtslaan. Ik heb er 2 jaar ofzo gewoond, maar vrienden die opbezoek kwamen hebben die gast nevernooit gezien.
    Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
    "Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
      maandag 23 mei 2005 @ 17:32:15 #81
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_27281111
    Hmm ik heb een half jaartje in een studentenhuis gewoond, waarbij je net zoals bij de topicstarter de huisgenoten niet voor het kiezen hebt. Ik had de langste meettijd dus ik had de kamer. Afhankelijk had ik niet zoveel last van de huisgenoten, de meesten waren er amper, maar toch tegenover me dat was een geval apart. Hij had een ontzettend slecht gevoel voor timing (altijd in de badkamer, wanneer ik zelf haast had en nog moest douchen of tandenpoetsen), de keuken was altijd een rotzooi (en vooral erg vies). hij belde ontzettend luid en z'n telefoons gingen op de meest bizarre momenten af. Maar luid bellen stond qua volume geenzins in vergelijking met luid neuken, daar kon de hele buurt van meegenieten.

Gelukkig heb ik nu m'n eigen woning, zonder huisgenoten, zonder mensen die de douche bezetten, en met enkelt mijn eigen troep in de keuken .
    pi_27281569
    Wahahaha. Lach me een deuk hier... Briljant topic!
    "Anybody wanna waste some time?"
    - Marion Silver, Requiem for a Dream
    pi_27282974
    Een van de dingen die me ineens weer te boven springt is het konijn Max. Nou heb ik het al niet op konijnen, maar ik vind de baasjes erger. Vooral als ze vegetarisch zijn... Je hebt niets aan een konijn als je niet van plan bent het beesje op te eten.
    Konijnen die uit zo'n pipetje moeten drinken doen dat met grof geweld. Max die wist mij op de raarste momenten wakker te maken door te gaan drinken. Op een vrijdag avond laat, na het stappen, ontdek ik een briefje op mijn deur. "Zou jij max een weekje eten willen geven?? Ik ben namelijk een weekje weg" Ik heb mijn antwoord op hetzelfde briefje geschreven. "Nee."

Uiteindelijk heb ik het toch maar wel gedaan. Ik heb blijkbaar toch een beetje gevoel gehad voor het beestje (medelij is ook gevoel). Maar het was wel ineens duidelijk wat het verschil was tussen een opdracht en een vraag.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
    pi_27287904
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 16:50 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Zoals?
    pi_27288094
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 17:22 schreef doppelgänger het volgende:
    In m'n eerste kamer-verhuur-huis zaten stuk of 4 zeer relaxte lui. Daar kwam op gegeven moment een meisje bij, op het eerste oog redelijk normaal. Zij begon aan 1 of andere universitaire studie, maar ging gewoon NOOIT naar colleges of tentamens etc. Aan het eind van het jaar had ze ook slechts 1(i kid you not.. één!!) studiepunt, en dat was nog een hoorcollege-aanwezigheids-punt ook. Het jaar daarop probeerde ze het doodleuk nog een keer, was toen weer niks geworden.. tja
    Ach, ik had een studiegenote die vorig jaar IO/IB heeft gedaan en helemaal geen studiepunten heeft gekregen, omdat ze het hele jaar heeft gefeest. Dit jaar (nu American Studies) wilde ze haar leven beteren, maar ik hoorde dat ze inmiddels (in het tweede semester, ook niet echt slim) is gestopt. Ik heb geen idee hoeveel studiepunten ze nu heeft gehaald; zal vast niet veel zijn geweest..
      maandag 23 mei 2005 @ 21:03:07 #86
    105963 doppelgänger
    huilen met de kraan open
    pi_27288113
    Oh ja, deze was ik nog vergeten (lees: verdrongen). Niet over een huisgenoot, maar over zijn nogal criminele kameraad. Die had onderdak nodig en woonde op een gegeven moment ook min of meer in het huis.. een zwervende, coke en speed snuivende psychopaat! serieus. Het toppunt was wel dat ie op een avond met bebloede kleren en een pistool kwam aanzetten "kunnen we samen een tankstation mee overvallen ofzo". Een paar week later ging die huisgenoot gelukkig verhuizen, en die gek dus ook.

We hoorden achteraf dat die crimineel weer bij de toen ex-huisgenoot was gaan wonen en vrijwel direct zijn hele huis had leeg geroofd (of anderen had getipt ofzo, hij zat erachter dat was zeker) tv, cd's, video, computer etc. alles weg. Weer een tijdje later hoorden we via-via dat ie eindelijk maar toch in de gevangenis terecht was gekomen..

..het fokpubliek kennende moet ik erbij zeggen: het was rasecht uit het veen getrokken nederlands tuig van de richel
    Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
    "Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
    pi_27288146
    Eén van mijn huisgenoten zingt 's morgens onder de douche, vet irritant . Daarom zet ik altijd de warme kraan even aan als het weer zo ver is .
    pi_27288165
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 18:31 schreef Miesjel het volgende:
    Op een vrijdag avond laat, na het stappen, ontdek ik een briefje op mijn deur. "Zou jij max een weekje eten willen geven?? Ik ben namelijk een weekje weg"
    Bizar
    pi_27290443
    Ben net verhuisd, maar eerst woonde ik in een studentenflat met 8 anderen op een gang, en zo was er ook de gangneger. je had er op zich geen last van, alhoewel hij wel de eerste verdachte was als er weer eens iets gejat was. Je hoorde nooit iets van hem, totdat hij een keer ruzie kreeg met zijn vriendin. Omdat het gebouw van de ssh is is het prima geisoleerd, maar toen kon de hele gang meegenieten. Je hoorde gewoon hoe het hele servies door de kamer vloog, hoe gehele planken met spullen leeggeveegd werden en hoe dat meisje keihard op de deur bonkte en schreeuwde "LAAT ME ERUIT!!!" Hierna volgde snel een paar petsgeluiden waarna het de hele avond doodstil bleef en niemand meer uit die kamer is gekomen. Freaky

Met ranzige afwas van huisgenoten was ik vrij makkelijk, als het een paar weken bleef staan was het vast van niemand en deed ik het fijn in een zakje. Dat zakje bleef twee weken naast de vuilnisbak staan en verdween daarna erin . Ruim je je troep maar op.

Een ander huisgenootje was vrij rustig tijdens de sex, behalve als het hoogtepunt naderde. Dan hoorde je haar echt de longen uit haar lijf schreeuwen .
      dinsdag 24 mei 2005 @ 02:51:36 #90
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_27296942
    quote:
    Op vrijdag 20 mei 2005 11:15 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Jij zat toch ook op de Inholland/MBS link?
    Nee, woonde in Belgie, studeerde aan Universiteit Maastricht..
      dinsdag 24 mei 2005 @ 06:07:41 #91
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_27297295
    Mijn huisgenoten hadden connecties met krakers in de stad en boden deze kornuiten aan om bij ons in bad te gaan. Moet je niet denken dat ze het bad na gebruik een beetje proper achterlieten! Ik heb nog nooit zo'n vieze rand in een ligbad hoeven schoonmaken! 'k Geloof dat ik nog liever een GFT bak schoonmaak waar zo'n oersoep onderin is ontstaan.
    The love you take is equal to the love you make.
      dinsdag 24 mei 2005 @ 06:28:36 #92
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_27297331
    quote:

heb ik ook es gedaan bij een huisgenoot

_o-
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_27299042
    heheh
    Stelletje knuppels hadden een rotje afgestoken in de huiskamer. Het rotje bleek alleen bij nader inzien een grondtol te zijn en vloog de kerstboom in. Huiskamer inclusief interieur in de hens, maar afgezien van wat brandlucht, was er dankzij een flinke laag verf en twee nieuwe banken, weinig van te merken.

Ik heb vooral huisgenoten waarvan ik de naam nog niet eens weet. Om nu na een jaar nog 's te vragen hoe ze 'ook alweer' heten, is ook zowat. Probeer het nog steeds op te vangen, maar iedereen spreekt elkaar aan met heeeey, dus dat blijf ik ook maar doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Innocence op 24-05-2005 10:02:39 ]
    Sweet and innocent...
    pi_27304416
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 09:35 schreef Innocence het volgende:
    Ik heb vooral huisgenoten waarvan ik de naam nog niet eens weet. Om nu na een jaar nog 's te vragen hoe ze 'ook alweer' heten, is ook zowat. Probeer het nog steeds op te vangen, maar iedereen spreekt elkaar aan met heeeey, dus dat blijf ik ook maar doen.
    Waarschijnlijk kennen ze jouw naam ook niet
    pi_27307337
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 09:35 schreef Innocence het volgende:
    Dat is wel heel erg extreem. Hoeveel heb je er?
    pi_27307684
    Huisgenoot ging frituurvet vervangen ..
    ff de pan aan.. opwarmen zodat je het in een melkpak kan gieten..

so far so good ..
    Hmz kartonnenmelkpak op ? .. plastic melkpak !!! ( is toch ook een melkpak )
    Giet giet.. in de afwasbakgezet " zo van mocht ik was lekken.. komt het wel goed" ...
    Weggegaan.. en alles laten staan.

Realbase komt zn kamer uit.. kijkt de keuken in.. ziet 5 cm diep blauw water op de vloer staan.
    Na opruimen en reconstructie bleek.. plastic melkpak gesmolten.. vet in zwanehlas blijven hangen en gestolt.. wasmachine ging water afpompen langs dezelfde zwanenhals.. dat ging niet dus dan maar via de afwasbak eruit toch geinig hoor dat blauwe water !
    pi_27312806
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 13:54 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg extreem. Hoeveel heb je er?
    Valt mee, ben gewoon niet zo goed in namen
    14 waaronder een paar uitwisselingsstudenten die al weer uitgewisseld zijn voordat ik het door heb.
    Sweet and innocent...
    pi_27315548
    Ik heb niet echt in een studentenhuis gewoont, maar wel in een studentenflat. Ik had dus m'n eigen keuken, douche, wc enz. Maar ook daar is wel het een en ander te beleven.

Zo was mijn buurman en ik op dezelfde dag jarig. En omdat we redelijk goed met elkaar op konden schieten en het subliem weer was, zijn we met z'n allen wezen BBQ'en op de gallerij. Na afloop zaten mijn buurman, zijn vriendin (met wie hij min-of-meer samen woonde en al plannen had voor de volgende stap) en ik nog even na te kletsen/zuipen. Alleen die gozer die was al ladderzat. Het duurde dus niet lang of hij maakte (in het bijzijn van zijn vriendin) de opmerking: "Die S. (een van zijn vrienden) zou ik zooooo graag nog eens van achteren willen pakken! Hij is echt rete-geil!"

Zijn vriendin was compleet onaangenaam verrast door deze 'coming-out' en verliet even later pissed-off de flat. Volgens haar verklaarde het veel, vooral zijn obcessie voor haar kont. Blijkt dat hij al een paar keer geprobeert heeft om haar -tegen haar zin in- van achteren te pakken. Later hoorde ik dat ze 15 Km gelopen heeft naar het dorp van haar ouders.

Nu weet ik van haar dat ze absoluut niets tegen homo's heeft (in hun vriendenkring zaten er ook een paar), maar hun relatie heeft niet lang meer stand gehouden.
    Don't hurry, be crappy!
    pi_27315712
    Of neem de beneden-buren. De flat bestond vroeger uit 2 verdiepingen met maisonettes met daaronder op de B.G. de opslagruimtes en garageboxen. Later hebben ze van alle maisonettes 2 aparte woningen gemaakt. Met als gevolg dat het deel waar vroeger de trap zat, nogal gehorig was.

De benedenburen presteerden het om met een fikse ruzie toch nog 6 maanden bij elkaar te blijven. Met als gevolg dat het elke nacht weer raak was. Dan werd er weer geschreeuwd en gescholden, en werd er met de deuren geslagen. NIEMAND in de flat had er last van, behalve ik. En omdat ze naar de buitenwereld toe een 'gezellig' stelletje waren, was het een enorme shock voor de meesten toen ineens de halve huisraad door het raam naar buiten werd gesmeten en die gozer dreigde om zijn vriendin er ook achteraan te smijten.
    Don't hurry, be crappy!
    pi_27315968
    Op de eerste woonde een of andere vage gast. Niemand kende hem eigenlijk.

Op een dag was er een enorme constenatie daar. Een meid hevig in paniek, schreeuwend van: "Blijf van mij af". Wij dachtten in eerste instantie: "Hij?? Een vriendin?? Het onmogelijke mogelijk geworden?" Maargoed, in no-time stond de hele flat incl. die paniekerige meid dus buiten. Maar die gozer was nergens te vinden. Ook in zijn apartement was ie niet (deur was wel open).

Blijkt dat die meid en haar vriendje een 'verboden liefde' hadden. Zijn familie zag haar niet zitten en omgekeerd. En ze waren beide redelijk bevriend met die flatgenoot van ons. En ze zijn op zijn aanbod ingegaan om zijn bed te lenen. Dat ging in het begin van de avond nog wel goed, maar later wilde die flatgenoot 'een bedankje' hebben en eiste dat hij mee mocht doen.

Hij heeft haar dus geprobeerd te verkrachtten, en haar vriend was daar zo pissed door, dat het een slaande ruzie geworden is. Ze hebben elkaar eerst lopen verwonden met glasscherven, waarna ze de gallerij op gegaan zijn. Vanuit daar is die flatgenoot op de vlucht geslagen door van de gallerij naar beneden te springen. De vriend van die meid is er achteraan gegaan.

Erg gezellig nachtje dus. Vooral omdat we om 4 uur nog een keer gewekt werden door de politie die de hele flat kwam controleren.
    Don't hurry, be crappy!
      dinsdag 24 mei 2005 @ 19:51:05 #102
    18941 WouterFB
    ad fundum
    pi_27318863
    nou, mijn vorige studentenhol dan... dat was andere koek

- Het aantal keren dat er nog wat huisgenoten wakker waren om 23u is op een paar handen te tellen. In één jaar tijd.
    - Er werd al gezeken als er 3 broodkruimels op het aanrecht lagen.

daar viel dus weinig te beleven
    Hee buurman, ik hier?
      dinsdag 24 mei 2005 @ 20:03:40 #103
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_27319285
    De lucht die uit de kamer van mijn huisgenoot komt ...
    Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
      dinsdag 24 mei 2005 @ 20:05:26 #104
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_27319338
    quote:
    waar waar waar
    Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
      dinsdag 24 mei 2005 @ 20:06:54 #105
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_27319391
    Komt mijn huisgenoot zeiken dat ik niet heb schoongemaakt dit weekend, nou gvd die hoer heeft de eerste 6 maanden dat ze hier woonde geen fukcing poot uitgestoken!
    Ik had toevallig totaal geen zin om dit weekend iets te doen, vooral niet na 12 dagen werk!
      dinsdag 24 mei 2005 @ 20:07:19 #106
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_27319406
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 18:16 schreef RiDo78 het volgende:
    [..]
    Zeg, jij woont toch niet ook in rotterdam heh?
    [KNE]-Mod
    pi_27319753
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 16:33 schreef Innocence het volgende:

[..]

Valt mee, ben gewoon niet zo goed in namen
    14 waaronder een paar uitwisselingsstudenten die al weer uitgewisseld zijn voordat ik het door heb.
    Ik heb er een stuk of 15 inclusief ik geloof twee zeer teruggetrokken Chinese uitwisselingsstudenten van wie ik van eentje de naam weet. Voor de rest ken ik iedereen bij naam.
    pi_27319910
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 19:51 schreef WouterFB het volgende:
    nou, mijn vorige studentenhol dan... dat was andere koek

- Het aantal keren dat er nog wat huisgenoten wakker waren om 23u is op een paar handen te tellen. In één jaar tijd.
    - Er werd al gezeken als er 3 broodkruimels op het aanrecht lagen.

daar viel dus weinig te beleven
    Weer wat anders dan mijn gang waar ik voor gek word versleten omdat ik iedere nacht rond die tijd naar bed ga en waar je in onze keuken, zelfs als ie in 'schone' toestand is, in no time enkele forse bacteriekolonies kan kweken (een ganggenote van me die pharmacie studeert, heeft dat een keer moeten doen met de genoemde bacteriën als resultaat )
    pi_27322501
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 20:24 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Weer wat anders dan mijn gang waar ik voor gek word versleten omdat ik iedere nacht rond die tijd naar bed ga en waar je in onze keuken, zelfs als ie in 'schone' toestand is, in no time enkele forse bacteriekolonies kan kweken (een ganggenote van me die pharmacie studeert, heeft dat een keer moeten doen met de genoemde bacteriën als resultaat )
    23.00 uur is toch vrij normaal? Bejaarde ganggenoten heb jij ej
    pi_27322638
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 22:09 schreef Haushofer het volgende:

[..]

23.00 uur is toch vrij normaal? Bejaarde ganggenoten heb jij ej
    Bejaard omdat ze zoveel later naar bed gaan..? Ze zijn allemaal rond de 20, met uitzondering van 1 32-jarige die er een heel bijzonder ritme op nahoudt
    pi_27322639
    -dubbel-
      dinsdag 24 mei 2005 @ 22:58:34 #112
    7242 WarPuppy
    Paddestoel
    pi_27323810
    bijzonder ritme?
    In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
    pi_27325830
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 20:07 schreef ThE_ED het volgende:
    Zeg, jij woont toch niet ook in rotterdam heh?
    Nee dat was destijds in Enschede.
    Don't hurry, be crappy!
      woensdag 25 mei 2005 @ 00:38:08 #114
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_27326598
    Ik wil meer grappige verhalen. Die van Keroppi zat ik met de tranen in me ogen geweldig.
    pi_27328440
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 22:58 schreef WarPuppy het volgende:
    bijzonder ritme?
    Ja. De ene keer zoals een normaal mens overdag wakker blijven en 's nachts slapen en de andere keer weer niet De gast naast hem heeft vrijwel altijd een omgekeerd ritme. Die zie ik dus ook zelden bij het avondeten..
      donderdag 26 mei 2005 @ 17:30:07 #116
    105963 doppelgänger
    huilen met de kraan open
    pi_27380778
    quote:
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 20:05 schreef McCarthy het volgende:
    waar waar waar
    via google -> huisgenoten gezocht.. het zal dit topic wel zijn:

Irriteren aan huisgenote(s)(n)!!!
      donderdag 26 mei 2005 @ 17:55:17 #117
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_27381454
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 17:30 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

[..]

via google -> huisgenoten gezocht.. het zal dit topic wel zijn:

Irriteren aan huisgenote(s)(n)!!!
    thanks, hij is al gekickt.

Wij hadden eens met een beamer porno van 7m bij 7m op een raamloos stuk van een ander woonblok van de stud.flat geprojecteerd. Humor.
    Had iemand de politie gebelt, maar die vonden het ook geweldig.
      donderdag 26 mei 2005 @ 18:07:51 #118
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_27381737
      dinsdag 31 mei 2005 @ 17:03:58 #119
    121819 QQelleQ
    Is ontlurkt!
    pi_27518453
    Ik had ook "geweldige" huisgenoten toen ik net ging studeren. We woonde met zn vieren, twee jongens op de onder verdieping, waar ook de woonkamer en keuken was, en ik met nog een ander meisje op zolder.

Een van die gasten bleek bijvoorbeeld zwaar onder de dope te zitten. Ik woonde net twee dagen in dat huis en dacht dat het op zich wel veilig was om even tv te gaan kijken in de woonkamer. Niet dus
    Ik had me net lekker geinstalleerd met een zak chips en een flesje wijn toen huisgenoot 1 binnenkwam, gezellig dacht ik nog kan ik een beetje integreren, enfin, hij gaat zitten, we babbellen wat, hij loopt even weg en zegt dat hij even wat &*&%$ (dit hoorde ik dus niet goed) gaat halen. Ik, nafief als ik was, denk nog dat hij even een biertje gaat pakken ofzo. Maar nee! meneer Komt terug met wat atributen en begint even een lijntje te snuiven..

Na dat voorval was ik nogal verbaast naar mn kamer gegaan, de volgende dag besloot ik dus maar aan huisgenoot 2 te gaan vragen of dat normaal was. Huisgenoot 2, type corpsbal, zei dat het heel normaal was en dat ik niet bang hoefde te zijn, tegenwoordig was huisgenoot 1 namelijk niet meer zo geweldadig... slik.. ik kwam er al snel achter dat huisgenoot 1 niet alleen snoof, maar ook spoot, de nodige pillen wegwerkte, gek was op lsd, en speed in de stofzuiger bewaarde .

Niet veel later kwam ik na het weekend thuis, ik was bij mn ouders geweest, ik hoorde wat gestommel in de woonkamer dus ik besloot even mn neus te laten zien. Groot was mijn verbazing toen ik zag dat de hele woonkamer (dus kasten, stoelen, banken, eetttafel, salontafel, tv) op zijn kop stonden en dat alle gezellige atributen (posters, spiegels, kaarsenhoudertjes, kussens) tegen het plafon gespijkert waren. Tenmidde van dit alles lag huisgenoot 1 op zn rug op de grond een beetje te kwijlen en te murmellen.......

Verder heeft hij:

• de keuken helemaal zilver met goud geverft (muren, kastjes, raam........)

• midden in de zomer het hele huis volgehangen met kerstversiering compleet met nepkerstboom en verlichting.

• drie dagen op het grasveldje voor het huis gecampeerd met een tentje.

• een zwerver mee naar huisgenomen om voor te zorgen

• zn kamer zwart geverft en volgehangen met jezus beelden en schemerlampen, niet zomaar een of twee, nee, meneer had 43 jezussen en 19 schemerlampen........

Toen ben ik maar gaan verhuizen.......

• The thing that drives me sometimes hazy, am I or are the others crazy?
    pi_27518510

Lijkt me best een toffe gast eigenlijk.
      dinsdag 31 mei 2005 @ 17:08:41 #121
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_27518579
    wat een kerel
      dinsdag 31 mei 2005 @ 17:33:34 #122
    67399 marchien
    Wijze vrouw
    pi_27519239
    Die van mij zijn best grappig meestal!
    Ik heb er twee (met zijn drieën een flatje) gaat meestal best goed op onbenullige ruzietjes na.
    Ik denk dat mijn huisgenoten in dit topic niet zo positief over mij zouden zijn.
    Carpe diem
      dinsdag 31 mei 2005 @ 17:39:56 #123
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_27519449
    quote:
    Op dinsdag 31 mei 2005 17:03 schreef QQelleQ het volgende:
    Wat een figuur
      dinsdag 31 mei 2005 @ 18:25:44 #124
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_27520593
    Oh man, kapot lachen om die gast haha. Gelukkig heb ik dan nog redelijk normale flatgenoten...
    pi_27520896
    quote:
    Op dinsdag 31 mei 2005 17:06 schreef LostFormat het volgende:

Mij ook
    pi_27521017
    quote:
    Op dinsdag 31 mei 2005 17:06 schreef LostFormat het volgende:

"Anybody wanna waste some time?"
    - Marion Silver, Requiem for a Dream
      woensdag 1 juni 2005 @ 10:43:32 #127
    67399 marchien
    Wijze vrouw
    pi_27537093
    Die van mij zijn van mening dat mijn vriend en ik van een andere planeet komen en opgesloten moeten worden ter onderzoek.
    Ze zijn serieus van mening dat er niet nog meer mensen kunnen zijn zoals wij.
    Soms zijn ze niet aardig....
    Carpe diem
      woensdag 1 juni 2005 @ 10:47:41 #128
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_27537211
    quote:
    Op dinsdag 31 mei 2005 18:36 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Mij ook
    ik ga ook mijn kamer volhangen met jezusbeelden
    [KNE]-Mod
    pi_27538149
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 10:47 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

ik ga ook mijn kamer volhangen met jezusbeelden
      woensdag 1 juni 2005 @ 12:40:15 #130
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_27540669
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 10:43 schreef marchien het volgende:
    Die van mij zijn van mening dat mijn vriend en ik van een andere planeet komen en opgesloten moeten worden ter onderzoek.
    Ze zijn serieus van mening dat er niet nog meer mensen kunnen zijn zoals wij.
    Soms zijn ze niet aardig....
    *spiekt in fotoboek*
    Ah ja, dat kan ik misschien nog wel begrijpen.
    pi_27542100
    quote:

• de keuken helemaal zilver met goud geverft (muren, kastjes, raam........)

• midden in de zomer het hele huis volgehangen met kerstversiering compleet met nepkerstboom en verlichting.

• drie dagen op het grasveldje voor het huis gecampeerd met een tentje.
  • geweldig! kamperen in een tentje voor je studentenhuis
    Don't trust anyone else!
    Trust me!
      donderdag 2 juni 2005 @ 16:30:29 #132
    67399 marchien
    Wijze vrouw
    pi_27581423
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 12:40 schreef Fliepke het volgende:

[..]

*spiekt in fotoboek*
    Met dat glas was een uitzondering, heus!
    Normaal gesproken val ik best mee
    Carpe diem
    pi_27585300
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 12:40 schreef Fliepke het volgende:

[..]

*spiekt in fotoboek*

Helemaal mee eens.
      donderdag 2 juni 2005 @ 20:52:45 #134
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_27588566
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 13:27 schreef groggy het volgende:

[..]

geweldig! kamperen in een tentje voor je studentenhuis
    Tentje in je studentenkamer optuigen en dan DAAR in kamperen
    pi_27607331
    quote:
    bla
    Die kerel heerst!
    underground forever baby
    pi_27791282
    Ah weer iets meegemaakt. Mijn huisgenoot kwam ineens mijn kamer in dat alle lampen beneden waren verdwenen zelf de tl buis uit het aanrecht. Iedereen gebelt maar niemand die er iets van wist die hier woont. Dacht al kut weer junken in huis. Alleen beetje vreemd dat de laptops enzo er nog stonden.

Blijkt een studiegenoot hier alle lampen te hebben verwijderd in ons huis. Maargoed hij had al een bekeuring gekregen voor openbaar dronkenschap
      donderdag 9 juni 2005 @ 23:52:44 #137
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_27792409
    goed topic!

mijn eigen huisgenoten kan ik niet echt verhalen over vertellen aangezien we allemaal even vaag en wazig waren maar het volgende maakte ik mee bij mijn toenmalige vriendin.

H. woonde met nog 2 meiden in een studentenflat. iedere nacht was het een grote teringbende en was er wel ergens anders een feest, super gezellig dus. zo ook die nacht dat we beide stomdronken thuis kwamen en gingen slapen.

dag erna, wordt ik wakker en kom erachter dat ik alleen in bed lig. ik loop in mn boxershort naar de douche en hoor dat er iemand staat te douchen, ik ging er van uit dat het H. was die achter het douche gordijn stond. na mijn tanden te hebben gepoetst en goedemorgen te hebben gezegd doe ik het douche gordijn open en ga er naast staan.... gelijktijdig schreeuwen we "aaaaaaaahhhh". blijkt dat niet H. staat te douchen maar A. haar huisgenootje. Gelijk het hele huis in rep en roer en voor ik het weet staan H. en C. met haar vriendje en het vriendje van A. ook in de deuropenening van de douche.

na bijgekomen te zijn van de schrik hebben we er met zijn allen smakelijk om gelachen. achteraf bleek dus dat H. naar het toilet toe was ipv de douche...
    Neerkomen wel!
    pi_27810536
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 23:19 schreef ssebass het volgende:
    Ah weer iets meegemaakt. Mijn huisgenoot kwam ineens mijn kamer in dat alle lampen beneden waren verdwenen zelf de tl buis uit het aanrecht. Iedereen gebelt maar niemand die er iets van wist die hier woont. Dacht al kut weer junken in huis. Alleen beetje vreemd dat de laptops enzo er nog stonden.

Blijkt een studiegenoot hier alle lampen te hebben verwijderd in ons huis. Maargoed hij had al een bekeuring gekregen voor openbaar dronkenschap
    Humor, maarre had ie daar ook nog een speciale reden voor, of heeft hij gewoon voor de lol de lampjes weggehaald.
    pi_27811229
    quote:
    Op vrijdag 10 juni 2005 17:04 schreef Fixers het volgende:

[..]

Humor, maarre had ie daar ook nog een speciale reden voor, of heeft hij gewoon voor de lol de lampjes weggehaald.
    Nee geen reden voor. Ze schijnen nu overal door het huis te liggen. Het is dus een soort paaseieren zoeken hier, maar ik ben er nog geeneen tegengekomen.
    pi_27812598
    Pas maar op als je je schoenen aantrekt. Een ei geeft een bende rotzooi als je dat plet... maar een lamp is een stukje pijnlijker.
    Don't hurry, be crappy!
      zondag 12 juni 2005 @ 16:19:59 #141
    122397 sciscens
    mysterious power source
    pi_27859616
    Ik heb ook wel een paar bijdragen.

M'n eerste huisbaas
    Alcoholist, WAO'er en illegaal kamers aan het verhuren in een zwaar verpauperd huurhuis. Ik heb veel studentenhuizen gezien maar geen was ook maar half zo ranzig. Overal peuken en allerlei vieze vlekken op de muren. Ventilatie van de badkamer verstopt met schimmel. Bedenk iets ranzigs en het was er. Ik kwam thuis na een héél zatte avond. Gooide wat van het balkon af en 's morgens was hij boos. Ik snapte niet hoe hij díe smerigheid ineens wél zag...

De andere student daar
    Een grote randdebiel. Ik had hem exact op een briefje gegeven hoe fout die huisbaas bezig was en dat hij op dat adres waarschijnlijk nooit een uitwonendenbeurs kon krijgen, maar die idioot bleef er wonen.

Een huisgenoot van me nu heeft al twee keer een weddenschap verloren met een huisgenoot die later aan zijn studie begon en eerder klaar was dan hij.

Een slaapt zo vast dat hij van NIETS dan zijn wekker wakker wordt. Zo is er ooit een zatte huisgenoot met 100+ kilo op hem gesprongen. Hij vroeg zich 's morgens af waarom hij zo'n spierpijn had.

Een huisgenoot die inmiddels weg is fietste ooit midden in de nacht met z'n zatte ballen tegen een hoogwerker aan en hij beweerde dat ze van boven af hadden geroepen op het ging. Midden in de nacht.

Wéér een ander heeft een gat in mijn muur gemaakt doordat hij in een stoeipartij met een andere huisgenoot een beetje hard tegen mijn deur aanviel, die zich in het gipswandje boorde.

Minder was een oud huisgenoot die niet te beroerd was om rond vieren het hele huis wakker te schreeuwen en nog even een uurtje lelijke muziek te draaien. Schoonmaken kwam trouwens ook niet in d'r woordenboek voor.
      zondag 12 juni 2005 @ 17:19:16 #142
    103993 AndreB.
    fok is retecool
    pi_27860985
    Heb een huisgenoot boven me wonen die op de houten vloer midden in de nacht, het leuk vindt om te gaan judoen, had een homo-huisgenoot die 50 keer per dag hetzelfde technonummer draaide, had een huisgenote die graag in het dispuut van haar studentenvereniging wilde en altijd in de raarste roze overallen, met haar vriendinnetjes altijd dronken dikke pret hadden, vooral als ik even op de gang kwam kijken en ik doel werd van hopeloze versiertruukjes

Dames als huisgenoten zijn sowieso varkens, niet echt schoon, maandverband in de wc, het nut van een pleeborstel niet kennen, collectie lege potjes opbouwen etc.
    Wat is Fok?
    pi_27861107
    quote:
    Op zondag 12 juni 2005 17:19 schreef AndreB. het volgende:
    Heb een huisgenoot boven me wonen die op de houten vloer midden in de nacht, het leuk vindt om te gaan judoen, had een homo-huisgenoot die 50 keer per dag hetzelfde technonummer draaide, had een huisgenote die graag in het dispuut van haar studentenvereniging wilde en altijd in de raarste roze overallen, met haar vriendinnetjes altijd dronken dikke pret hadden, vooral als ik even op de gang kwam kijken en ik doel werd van hopeloze versiertruukjes

Dames als huisgenoten zijn sowieso varkens, niet echt schoon, maandverband in de wc, het nut van een pleeborstel niet kennen, collectie lege potjes opbouwen etc.
    Roze overal? was dat een lesbisch-feminstencorps ofzo?
      zondag 12 juni 2005 @ 17:37:52 #144
    103993 AndreB.
    fok is retecool
    pi_27861429
    Dispuutontgroening is een stukje erger dan de gewone ontgroening, je moet dan de hele tijd in dezelfde belachelijke kleding lopen. College's lopen in een roze overal bijv.
    Wat is Fok?
    pi_27861578
    quote:
    Op zondag 12 juni 2005 17:37 schreef AndreB. het volgende:
    Dispuutontgroening is een stukje erger dan de gewone ontgroening, je moet dan de hele tijd in dezelfde belachelijke kleding lopen. College's lopen in een roze overal bijv.
    Ik ken het, hier doen ze dat ook. Als je moet 'profileren' is het dinsdags in een of andere maffe outfit naar school. Een van de sororities hebben een witte combi: witte muiltjes + witte panty + wit vaag rokje + wit topje. Maar roze overals, die hebben we hier niet, jammer.
    pi_27864170
    tvp
      zondag 12 juni 2005 @ 20:05:35 #147
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_27865490
    quote:
    Op zondag 12 juni 2005 17:19 schreef AndreB. het volgende:
    Dat is inderdaad waar, om de één of andere reden maken vrouwelijke huisgenoten veel meer rotzooi dan mannelijke huisgenoten.
    pi_27952427
    Geweldige verhalen!
    Zal de mijne v d week ff posten

Woon in ieder geval met 3 vrienden in een assogroot huis met garage en tuinvoor+achter
    Heel veel mazzel mee gehad, en tot nu toe elke avond feest!
    Moet ook wel als je huiskamer alleen al 13m bij 4m is
      woensdag 15 juni 2005 @ 20:23:58 #149
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_27962716
    Volgens mij zijn de meesten studentenhuizen stiekem wel goed voor je immuunsysteem
    pi_27970759
    quote:

[..]

Dat is inderdaad wel vervelend .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_27970777
    Ik zou blij zijn als mijn huisgenoten het concept van een deurklink doorkregen en niet constant zo hard met de deuren smeten. Verder weinig te klagen.
    Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
    What a day for a daydream.
    pi_27971003
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 20:54 schreef Plato1980 het volgende:
    Bij mijn dochter in het huis doen ze dat ook . Nou ja het meisje boven haar Ik was bij mijn dochter op de koffie en ben naar boven gelopen om te vragen of het zachter kon. Ze maakten zoveel geluid dat ze zelfs dat niet hoorden. Die smaakte wel
    Inspiratieloos!
    pi_27971407
    quote:
  • zn kamer zwart geverft en volgehangen met jezus beelden en schemerlampen, niet zomaar een of twee, nee, meneer had 43 jezussen en 19 schemerlampen........

• !
    pi_27972907
    MIjn huisgenoot heeft zojuist allemaal bierflesjes op de grond kapot gesmeten. Volle nog wel
      donderdag 16 juni 2005 @ 09:10:00 #155
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_27974041
    quote:
    Op donderdag 16 juni 2005 00:34 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Bij mijn dochter in het huis doen ze dat ook . Nou ja het meisje boven haar Ik was bij mijn dochter op de koffie en ben naar boven gelopen om te vragen of het zachter kon. Ze maakten zoveel geluid dat ze zelfs dat niet hoorden. Die smaakte wel
    Gelukkig komt haar moeder voor haar op...
    pi_27974924
    quote:

[..]

Dat zal je dochter ook wel tof van je gevonden hebben.
    Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
      donderdag 16 juni 2005 @ 13:41:25 #157
    38651 yozd
    FR1908 Vakkie R
    pi_27982297
    Laatst kwam ik met een paar vrienden terug van een gangfeest, lagen er twee wildvreemde lui op ONZE gangbank te krikken! (onze gang zat naast de gang van het feest en de knip zat er op, zodat ze naar binnen hebben kunnen glippen...).

Vroegen ze ook nog what the fuck wij daar deden! Toen hebben we er maar een stoel bovenop gegooid...

donderdag 16 juni 2005 @ 15:01:36 #158
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_27985229
    quote:
    Op donderdag 16 juni 2005 13:41 schreef yozd het volgende:
    Laatst kwam ik met een paar vrienden terug van een gangfeest, lagen er twee wildvreemde lui op ONZE gangbank te krikken!
    Dat zou ik nou echt ff willen meemaken! Lach je je helemaal een breuk?!
    pi_27988492
    quote:

[..]

mother from hell
      donderdag 16 juni 2005 @ 17:06:01 #160
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_27989801
    quote:

[..]

rofl

als mijn moeder hetvoor mij op moest nemen op zo'n manier nam niemand me in huis me meer serieus
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      donderdag 16 juni 2005 @ 19:18:04 #161
    38651 yozd
    FR1908 Vakkie R
    pi_27993500
    quote:
    Op donderdag 16 juni 2005 15:01 schreef Public_NME het volgende:

Dat zou ik nou echt ff willen meemaken! Lach je je helemaal een breuk?!
    Mwoah we kwamen al stomdronken, rollend de gang binnen, dus we hadden sowieso wel lol en
    na dat schouwspel zeker...het was alleen wat minder toen dat kereltje begon te zeiken en zei dat
    we moesten "opflikkeren" enzo....tsss het is mijn gang..doe ff!
      donderdag 16 juni 2005 @ 20:03:56 #162
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_27994898
    Ik vind het altijd wel geil als ik de buren bezig hoor.
    De eerste keer dat ik het hoorde (doe zelf helaas niet aan sex) wist ik niet wat het was maar de keer daarna had ik het wel door.
      donderdag 16 juni 2005 @ 21:38:51 #163
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_27997768
    quote:
    Op donderdag 16 juni 2005 20:03 schreef McCarthy het volgende:
    pi_28003338
    quote:
    ...De eerste keer dat ik het hoorde...
    Dude, waar is je pornocollectie als kerel? .
      vrijdag 17 juni 2005 @ 10:40:01 #165
    24163 Lexcorp
    Alive and kicking
    pi_28009337
    quote:
    De eerste keer dat ik het hoorde (doe zelf helaas niet aan sex) wist ik niet wat het was maar de keer daarna had ik het wel door.
    GADVERDAMME, als ik ergens geen zin in heb is het wel wakker te liggen omdat ze kamer verder op liggen te krikken.
    Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
      vrijdag 17 juni 2005 @ 10:50:06 #166
    24163 Lexcorp
    Alive and kicking
    pi_28009601
    maar ik zal dan ook maar mijn bijdrage leveren. Heb te veel verhalen om op te noemen, maar zal er een paar uitvissen:

De eerste, er was een mooi feeste, zowat hele huis ging erheen, en iedereen had zich ook goed vermaakt aan de bar. Gevolg was dus dat iedereen katje lam was. Ik hield het net wat langer vol dan de rest, dus toen ik thuiskwam had ik een mooi schouwspel te aanschouwen. Het bleek dat een huisgenoot zich ergerde aan een pak chocomel dat in de koelkast stond, dat pak wilde hij dus via mijn raam het huis uitsmijten naar een geparkeerde auto ofzo. Hij was alleen 1 ding vergeten, mijn raam was dicht. Gevolg was dat mijn kamer een enorme chocolademousse was geworden. Ik kwam terug en vond een briefje dat ie t morgen zou opruimen. Ik ben de slechtste niet, dus in de gemeenschappelijke ruimte een bank gezocht en genoten toen hij dag erna met een dwijl aan de gang ging.

De tweede, huisgenootje pesten moet kunnen. In dit geval was er besloten om een lamme huisgenoot op zijn kamer op te sluiten door zijn klink te forceren. Dat was alleen ent iets te goed gelukt, waardoor het hele systeem lam was gedraaid en de deur met geen mogelijkheid meer open kon (hij en een huisgenoot zaten binnen, rest kwam niet bij van het lachen op de gang). Uiteindelijk via het raam hamer en bijtel naar binnen gegooid om midden in de nacht het slot er uit te bikken.... kan je vertellen dat de buurt ons lang heel zuur heeft aangekeken.. wat maakte dat een kloteherrie.

De derde, deze is wat minder extreem, maar huisgenoot was naar mijn mening wat te lang aan het douchen met zijn vriendin. IK had haast en kon dus niet meer douchen daarom. Ik heb het vaker dan eens meegemaakt en verschillende manier gehad om het op te lossen. Eerste keer heb ik geiser uitgezet, zodat ze nog een paar minuten warm water hadden en t dan ophoud, tweede keer heb ik beneden het warme water opengegooid, zodat ze zich konden afspoelen met een pisstraaltje, derde keer was nog wel de mooiste. Toen ik toen naar buiten liep bedacht ik me dat de hoofdaansluiting van de waterleiding daar lag.. Ach, what the hell, ff ding blootgelegd, en water afgesloten.. toen was van de ene op de andere seconde de waterdruk weg. Benieuwd hoe ze dat opgelost hebben . Heb trouwens van geen van die drie represailles ooit meer wat gehoord.

Nog eentje die ik gehoord heb van een vriend, niet helemaal huisgenoten maar wel mooi. Het huis werd geschilderd aan de buitenkant in de zomer. Iemand die er die dag toch niet was had toen maar besloten om zijn raam op een kiertje te zetten en een goeie porno op repeat te gooien met volume open. DIe schilders konden hele dag onder luid gekreun hun werk doen (oja, het was midden in de binnenstad, dus die schilders kregen ineens veel bekijks )
    Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
      vrijdag 17 juni 2005 @ 12:35:47 #167
    122397 sciscens
    mysterious power source
    pi_28013368
    Gave verhalen! Zo wil ik er meer lezen.
      vrijdag 17 juni 2005 @ 14:48:41 #168
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_28018081
    quote:
    Op vrijdag 17 juni 2005 10:40 schreef Lexcorp het volgende:

[..]

GADVERDAMME, als ik ergens geen zin in heb is het wel wakker te liggen omdat ze kamer verder op liggen te krikken.
    Nooit in een grote studentenflat gaan wonen, want daar word je er om de haverklap mee geconfronteerd. Ook wat dat betreft ben ik blij dat ik daar nu weg ben.
    pi_28018923
    quote:
    Op vrijdag 17 juni 2005 14:48 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nooit in een grote studentenflat gaan wonen, want daar word je er om de haverklap mee geconfronteerd.
    Dat valt hier voor alsnog wel mee hoor Maar misschien is Selwerd (Groningen) gewoon saai.. of anders ik
      vrijdag 17 juni 2005 @ 15:20:00 #170
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_28019108
    quote:
    Op vrijdag 17 juni 2005 15:14 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat valt hier voor alsnog wel mee hoor Maar misschien is Selwerd (Groningen) gewoon saai.. of anders ik
    Nu ja, ik chargeerde wat, het was niet zo dat ik daar drie maal daags mee geconfronteerd werd.

Maar een paar keer maand ving ik toch wel wat op.
    pi_28020342
    quote:
    Op vrijdag 17 juni 2005 15:20 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nu ja, ik chargeerde wat, het was niet zo dat ik daar drie maal daags mee geconfronteerd werd.

Maar een paar keer maand ving ik toch wel wat op.
    Ik woon hier sinds augustus vorig jaar, maar het voorval met die melk waar ik het over had is toch bijna het apartste wat ik kon vertellen
    pi_28021332
    Toen ik nog in Selwerd 3 woonde(ondertussen al een jaar of 5 geleden) heb ik ook eens zoiets gehad...

Ik ging douchen, en in de douche naast mij stond een ganggenoot met zijn vriendin... Die hadden niet door dat ik er stond, en op een gegeven moment hoorde ik toch wel rare geluiden...
    Ik heb me maar snel afgedroogd, maar het was tot halverwege de gang te horen dat ze daar bezig waren..

Gelukkig heb ik er daarna nooit meer last van gehad, in het laatste huis waar ik woonde was ik de enige die aan sex deed(dat heb je nou eenmaal met christelijke huisgenootjes en een hele sneue jongen die zo wanhopig als de pest was...)
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_28026505
    quote:
    Op vrijdag 17 juni 2005 16:23 schreef teigan het volgende:
    Toen ik nog in Selwerd 3 woonde(ondertussen al een jaar of 5 geleden) heb ik ook eens zoiets gehad...

Ik ging douchen, en in de douche naast mij stond een ganggenoot met zijn vriendin... Die hadden niet door dat ik er stond, en op een gegeven moment hoorde ik toch wel rare geluiden...
    Ik heb me maar snel afgedroogd, maar het was tot halverwege de gang te horen dat ze daar bezig waren..
    Erg leuk zijn die twee douches naast elkaar inderdaad
      vrijdag 17 juni 2005 @ 20:24:32 #174
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_28028080
    quote:
    Op vrijdag 17 juni 2005 19:29 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik had toen ik in een dergelijk complex woonde de kamer tegenover de douche en daar hoorde ik ook regelmatig "bepaalde geluiden" uit komen.
    pi_28028226
    quote:
    Op vrijdag 17 juni 2005 20:24 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik had toen ik in een dergelijk complex woonde de kamer tegenover de douche en daar hoorde ik ook regelmatig "bepaalde geluiden" uit komen.
    Ik zit gelukkig achter de derde deur links; ik heb nergens last van
    pi_28028312
    quote:
    Op vrijdag 17 juni 2005 10:50 schreef Lexcorp het volgende:
    Het huis werd geschilderd aan de buitenkant in de zomer. Iemand die er die dag toch niet was had toen maar besloten om zijn raam op een kiertje te zetten en een goeie porno op repeat te gooien met volume open. DIe schilders konden hele dag onder luid gekreun hun werk doen (oja, het was midden in de binnenstad, dus die schilders kregen ineens veel bekijks )
    hayahahah mooi man geweldig
      vrijdag 17 juni 2005 @ 20:37:28 #177
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_28028397
    quote:
    Op vrijdag 17 juni 2005 20:29 schreef Black_Tulip het volgende:

Ik zit gelukkig achter de derde deur links; ik heb nergens last van
    Nee, de muurtjes tussen de gang en de kamers waren niet geïsoleerd, dus ik hoorde alles. Een huisgenoot had op een gegeven moment een zeer luidruchtige vriendin en dat heb ik geweten...
    pi_28028646
    quote:
    Op vrijdag 17 juni 2005 20:37 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nee, de muurtjes tussen de gang en de kamers waren niet geïsoleerd, dus ik hoorde alles. Een huisgenoot had op een gegeven moment een zeer luidruchtige vriendin en dat heb ik geweten...
    pi_28028897
    Nee, dan mijn lieve huisgenoot .

Hij vindt het leuk om andere huisgenoten op hun bek te slaan, bedreigt ze met de dood, draait elke dag vervelende negermuziek waarvan ik oorpijn krijg (zo hard draait hij die muziek, houdt mij s' nachts wakker door zijn muziek of de tv, und so weiter.

Gelukkig wordt hij er binnenkort uitgezet .
    pi_28030098
    quote:
    Op vrijdag 17 juni 2005 20:55 schreef Tristessa het volgende:
    Gelukkig wordt hij er binnenkort uitgezet .
    pi_28031568
    Nauw ik heb een tijdje een huisgenoot gehad (ruim een jaar) gast van 24 jaar en zoooo kansloos. Hij zei nooit wat, verstopte mijn kleding of gooide het op de vloer ( lekker nat uit de wasmachine) bhtje kwijt enzo. Heb hem een paar keer op de bank betrapt dat hij zat te rukken, of naar zijn kamer ging met de smoes ik ga even pro evolution soccer spelen op de playstation................terwijl het spel gewoon naast mij op de bank lag......hij zat dus weer te rukken!!!. Hij heeft ook bij 3 vriendinnen van mij een blauwtje gelopen. Op een gegeven moment was het gewoon constant ruzie en toen is hij ook er uit gezet.
    pi_28031589
    quote:
    Op vrijdag 17 juni 2005 19:29 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik heb ze ook nog meegemaakt. Inclusief vozende ganggenoten. Prachtig toch.
    pi_28031616
    Overigens heeft op dit moment een huisgenoot van mij allemaal kansloze Albertianen op zn kamer uitgenodigt, en moet ik zangkoren met Marco Borsato aanhoren.
    pi_28032031
    Ik heb nog een tijdje in De Haagse Transvaal gewoont. Gewoon een appartementje op 2 hoog waar 4 studenten inzaten. De muren waren nogal dun, gemaakt van gipsplaat tegen een houten raamwerkje. Afijn, mijn huisgenoot had zijn vriendin op bezoek en die gingen 's nachts van bil. Nou was hij nogal van 't sportschool type. Dus het klonk alsof ie push-ups aan 't doen was, dat gepuf. En zijn vriendin was nogal een luidruchtig type, dat was geen gekreun meer maar echt gillen alsof er een kat de nek werd om gedraaid.
      vrijdag 17 juni 2005 @ 22:48:28 #185
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_28032404
    quote:
    Op vrijdag 17 juni 2005 15:14 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Selwerd, daar ben ik nog een paar keer op bezoek geweest. De middelste flat, welteverstaan.
    Een goeie vriend van mij van de middelbare school kwam daar terecht toen 'ie net naar Groningen ging.

Je moet er volgens mij niet gaan wonen voor je rust, maar ik vond het altijd prachtig om er te zijn.
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
    pi_28039502
    quote:
    Op vrijdag 17 juni 2005 22:48 schreef JDude het volgende:

[..]

Selwerd, daar ben ik nog een paar keer op bezoek geweest. De middelste flat, welteverstaan.
    Een goeie vriend van mij van de middelbare school kwam daar terecht toen 'ie net naar Groningen ging.

Je moet er volgens mij niet gaan wonen voor je rust, maar ik vond het altijd prachtig om er te zijn.
    Het hangt er net vanaf welke gang je hebt hoor Zo schijnen er ook gangen te zijn waar bacteriekolonies de keukens mijden. Niet hier

Deze gang is relatief rustig Het ellendigste is gepraat op de gang als je wil gaan slapen of iemand die 's ochtends rond een uur of 10 keihard muziek aanzet
    pi_28047883
    selwerd falts
    pi_28048604
    quote:
    Op zaterdag 18 juni 2005 18:39 schreef jeloo het volgende:
    selwerd falts
    Vertel het eens
    pi_28051096
    ik zie er nu eentje vanuit mijn ooghoeken....
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_28053381
    quote:
    Op zaterdag 18 juni 2005 19:17 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Vertel het eens
    1. er wonen bijna alleen maar nerds.
    2. de niet nerds zijn chinezen (dus ook eigenlijk nerds).
    3. die flatten zijn veel te ver van het centrum.
    4. die kamers zijn me te klein.

maar ja als de nood hoog is snap ik het :p
    alleen wonen sommigen van die gasten er al 8 jaar
    pi_28053622
    quote:
    Op zaterdag 18 juni 2005 22:59 schreef jeloo het volgende:

[..]

*half Aziatische en nerd meldt zich*
    quote:
    Ach joh, het is tien minuten fietsen. Is toch niks?
    quote:
    Ook dat vind ik meevallen. Maar ja.. Het is maar net hoeveel ruimte je gewend bent denk ik.
      zaterdag 18 juni 2005 @ 23:16:29 #192
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_28053696
    quote:
    Op zaterdag 18 juni 2005 22:59 schreef jeloo het volgende:

[..]

[quote]
    zal ook wel van gang tot gang verschillen blijkbaar
    quote:
    Ah. Ik heb er geloof ik één gezien
    quote:
    Als je uit Schubbekutteveen komt wel ja
    quote:
    Daar heb je een punt, maar misschien ben ik wel gewoon verwend met 42m2

Overigens is bijna iedereen die ik ken er nu weg, dus geen idee hoe het nu is.
    pi_28053830
    hehe jdude ga maar eens naar de kornoelje flat kan je je lol op met aziatische mensen
    en 15 minuten van het centrum is wel ver
    en 12m² vind ik echt te klein om in te leven
    alleen het internet is leuk
      zaterdag 18 juni 2005 @ 23:32:12 #194
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_28054029
    quote:
    Op zaterdag 18 juni 2005 23:22 schreef jeloo het volgende:
    hehe jdude ga maar eens naar de kornoelje flat kan je je lol op met aziatische mensen
    Oh, dat zegt me niet zoveel, ik woon aan de andere kant van het land

Ontopic:
    Als er verkiezingen zijn is het stembureau precies hiernaast.
    Het keukenraam van een van mijn huisgenoten kijkt daar precies op uit. We waren ietwat melig, dus we pakten een soort van toeter, en bij iedereen die langskwam was het "TOET".
    Die blikken van sommige mensen, onbetaalbaar.
    Achteraf een matige grap eigenlijk, maar toen was het best leuk.

Niet bij mij in huis, maar bij een vriend:
    Er was een feestje geweest en eentje was zo zat geworden dat ie blijkbaar de deur van de plee niet meer open kreeg. Omdat hij het wel erg lang vond duren voor die plee eens vrijkwam is ie het washok ingegaan en heeft in een wasmand zitten schijten met z'n lamme harses.
    Beetje jammer voor 'm dat er ondergoed van een vrouwelijke huisgenoot in zat

[ Bericht 1% gewijzigd door JDude op 19-06-2005 00:02:51 ]
    pi_28054523
    beetje jammer voor die vrouwelijke huisgenote zal je bedoelen
    pi_28057569
    quote:
    Op zaterdag 18 juni 2005 23:16 schreef JDude het volgende:

[..]

zal ook wel van gang tot gang verschillen blijkbaar
    Vast wel We hebben een zuipgang op 10 noord
    quote:
    Ah. Ik heb er geloof ik één gezien
    Er zijn er veel en veel meer
      zondag 19 juni 2005 @ 11:06:25 #197
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_28059124
    Mijn handen jeuken bij dit topic, ik zou in mijn eentje het hele topic vol kunnen schrijven. Maar eigenlijk vind ik dat niet kunnen tov mijn (ex-)huisgenoten met wie ik ook meestal enorm veel lol heb gehad.

Nouja, behalve dan met die ene antilliaanse jongen. Die was overigens heel aardig en vrij netjes, maar hij kocht altijd zoveel. Hij woonde er amper en er stond al een heet fitness apparaat. (Niet dat dat ooit in zo'n kamertje past.) Hij werkte wel maar wij vroegen ons toch af of ie niet te veel bleef bestellen. Achteraf blijken onze vermoeden juist, nog maandelijks krijgen we post die er aan herinnert dat hij het eigenlijk gewoon niet betaalde.

Deurwaarders lachen we meestal ook uit Hoewel ze het volgens mij al hebben opgegeven. (En terecht! Ik blijf geen contact met ze opnemen!)

Ik ben echt veel te netjes heh voor dit soort roddels
    [KNE]-Mod
      zondag 19 juni 2005 @ 18:47:50 #198
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_28067745
    quote:
    Op zondag 19 juni 2005 11:06 schreef ThE_ED het volgende:

ik zou in mijn eentje het hele topic vol kunnen schrijven.
    Dat heb ik ook, dat krijg je als je als eeuwige student zijnde jarenlang in studentenhuis leeft.
    pi_28095313
    quote:
    Op donderdag 16 juni 2005 17:06 schreef Catch22- het volgende:

[..]

rofl

als mijn moeder hetvoor mij op moest nemen op zo'n manier nam niemand me in huis me meer serieus
    Zelf zet ze de tv nog wel harder maar ik wilde gezellig kletsen en dat viel tegen op deze manier. We hoopten eigenlijk dat ze zich er iets van aan zou trekken dat er een moeder in huis was. Is nog altijd iets anders dan alleen medestudenten. Maar helaas schaamte is haar vreemd.
    Inspiratieloos!
    pi_32135048
    KICK
    Mijn huisgenoot (1ste jaars studentje) heeft zijn sletterige vriendin zwanger gemaakt en zij wil het houden ook nog!!! We maken er de hele dag gein over, wat moet hij zich genaaid voelen...
    pi_32135459
    Haha goed genaaid inderdaad !
      donderdag 10 november 2005 @ 00:19:49 #202
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_32135464
    ik woon in een heeeeeeeeel saai huis, zie mijn huisgenoten om de paar dagen in de keuken...

maar ik zit wel lekker in t centrum en heb ook geen last van ze. bovendien is t er zeker voor een studentenhuis heel schoon (op mijn lading vuile vaat na).

dusseh, ik hou t hier nog wel effe saai uit...voor de leuke dingen ga ik wel naar andere mensen en huizen toe...
    Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
    Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
    Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
    pi_32136242
    Na een avond stevig stappen kwam ik thuis en begon met drie engelse huisgenoten(allemaal flink dronken) eieren te gooien uit het raam van een van die jongens op de ramen van het universiteitsgebouw dat op een 30 meter afstand lag. (die eieren hebben er nog maandenlang opgezeten).
    Toen kreeg 1 van die jongens telefoon van z'n vriendin en hij liep even de gang op. Even later hoorden we hem schreeuwen en een hele harde knal. Wij de gang op, bleek dat ie net over de telefoon gedumpt was en z'n telefoon keihard tegen de muur kapot had gegooid. En vloeken en tieren dat ie deed. Hij was in normale toestand al een vreemde vogel en toen was ie echt zichzelf niet meer.
    Maar ja, wij maakten ons er niet echt druk om en jatten nog wat meer eieren uit een andere keuken en gingen verder met een wedstrijdje eieren gooien op die ramen. Die gozer wou ook een keer gooien, maar natuurlijk belandde zijn ei tegen het plafond van de slaapkamer. Omdat het om een wedstrijd ging naaide we hem op dat ie daarom in zijn onderbroek een rondje om het universiteitsgebouw moest rennen. Hij trekt zijn broek uit en rent naar buiten, nog steeds helemaal over de rooie.
    Ik zie het nog voor me: hij had zijn onderbroek op zijn enkels hangen en rende als een maniak schreeuwend in z'n blote sjakie over het plein. Alle studenten die thuiskwamen van het stappen stonden er naar te kijken en wij helemaal in het deuk hem aanmoedigingen toeschreeuwen vanuit het raam. En natuurlijk deden we de voordeur op slot zodat hij niet meer binnen kon. Toen werd hij helemaal gek en ging als een dolle te keer tegen de deur. Pas toen de bewaking aan kwam lopen deden we de deur voor hem open. Natuurlijk was ie kwaad maar we lachtten hem uit en gaven hem nog wat wodka om af te koelen. Toen ie uiteindelijk gekotst had en out ging op zijn bed hebben we zijn hele deur afgeplakt met plakband en daarna de plakband volgespoten met ketchup. Ohoh, wat hebben we gelachen die avond.
    De volgende ochtend werd ik wakker van zijn gevloek toen ie uit z'n kamer kwam om een glaasje water te halen.
    De rest van de week hoorden we nog verhalen aan van mensen die hem in z'n sjakie hadden gezien. Dat heeft hem meteen een flinke reputatie opgeleverd want hij is belachelijk groot geschapen.
      donderdag 10 november 2005 @ 08:42:55 #204
    103993 AndreB.
    fok is retecool
    pi_32139483
    Arjanus, wil jij m'n nieuwe huisgenoot worden? Je bent namelijk erg sociaal
    Wat is Fok?
    pi_32141561
    Mijn kuthuisgenoot is sinds een aantal maanden verhuisd. Sinds zijn vertrek is het hier een stuk rustiger en is de sfeer veel beter. Hoera! .
    pi_32143573
    Huisgenoten, oe man!

Tot de zomervakantie had ik een huisgenote, een dik vadsig wijf, daar lusten de honden nog geen brood van. Ze was al een jaar bezig met afvallen, en was al van 120 naar 90 kilo gegaan. Altijd in de weer met sapjes en salades, maar wel lui scooterrijden (want er was toch geen fiets die niet doorzakte onder haar gewicht) en ook intussen een hele plank in de koelkast vol met dressings en mayonaise voor over die salade.... Tja, dan val je natuurlijk nooit af. Ze had de idiote gewoonte om al om 6 uur op te staan, gelijk met mij. Ik snooze dan vaak nog een half uurtje tot half 7 voor ik eruit ga, en vertrek dan om kwart over 7 naar mijn werk. Zij had dat hele uur nodig om zichzelf in d'r kleren te hijsen, en make-up aan te brengen denk ik, want pas om 7 uur begaf ze zich richting keuken voor een ontbijt van een mandarijntje en een bakje yoghurt. Ik vind het daarbij ook vrij asociaal om al vanaf het moment van uit bed stappen op je hoge hakken door het huis te banjeren, tijdens de make-up excercitie.
    De ene keer dat ik er wat van zei "je voetstappen op de trap klinken nogal door, zou je pantoffels kunnen aantrekken 's ochtends? " barstte ze in tranen uit dat ze er ook niks aan kon doen dat ze wat zwaarder was.

Eens lag er een slipje van het vriendinnetje van een van m'n huisgenoten op de trap, een mooi slank meisje. Ik heb het aan de deur van die bolle trol gehangen, met een briefje erbij "is dit van jou?"
    Dat was weer reden tot een huilbui en 3 dagen en nachten Whitney Houston draaien. Daaraan kon je haar stemming aflezen: hoe meer uren WH op een dag, hoe depressiever ze was. Op een gegeven moment kon ze door een absurde opslag (ze werd extreem goed betaald voor een stagiair) een beter plekje krijgen, een studio in d'r eentje. We hebben d'r op een zaterdagochtend in onze onderbroek en met bier staan uitzwaaien. Een buurman die erbij kwam, verknipt typetje, vroeg nog of "die dikke" eindelijk wegging, en toen we bevestigend antwoorden, zei hij recht in d'r gezicht dat het voor die jongens ook veel leuker was zo zonder dat eeuwige dieet-voer, en dat we die avond maar een biertje moesten komen drinken. Weer janken natuurlijk.

Met mijn andere 2 huisgenoten en onze vriendengroep hebben we toen ze er nog woonde, en ook daarna nog heel wat lol gehad om d'r. Ze moet ook af en toe de rotopmerkingen die we over haar maakten wel gehoord hebben, zo zachtjes deden we dat niet. Ook als wij in de tuin zaten en zij haar raam open had staan.
    Toen ze weg was kwamen er meteen 2 kamers vrij, zoveel ruimte had ze nodig. Daar wonen nu twee lieve studentenmeisjes die samen zo'n beetje in de oude huisgenote pasten. Ze maken wel veel meer zooi met z'n tweeën....

Een andere vriend van me woonde bij een vrij sjiek gezin in Velp in huis. Of eigenlijk: bovenop hun huis, de zolder was tot aparte woning verbouwd en had een eigen trap buitenom. We hebben heel wat keren vanaf het dak dronken zitten brullen naar nuffige hockey meisjes, een bar gebouwd op het dak, buiten porno gekeken met het geluid op 10, gepizza-frisbeed, en met een luchtbuks geschoten op duiven. Teder moment: bij hem op de pc heb ik Fok! ontdekt....
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_32151809
    quote:
    Op donderdag 10 november 2005 11:55 schreef Gripper het volgende:
    Een andere vriend van me woonde bij een vrij sjiek gezin in Velp in huis. Of eigenlijk: bovenop hun huis, de zolder was tot aparte woning verbouwd en had een eigen trap buitenom. We hebben heel wat keren vanaf het dak dronken zitten brullen naar nuffige hockey meisjes, een bar gebouwd op het dak, buiten porno gekeken met het geluid op 10, gepizza-frisbeed, en met een luchtbuks geschoten op duiven. Teder moment: bij hem op de pc heb ik Fok! ontdekt....
      donderdag 10 november 2005 @ 16:42:14 #208
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_32152006
    Mijn huisgenote kwam een keer om half één thuis!!! Bezopen dat ze was

Errrug.
    Please Move The Deer Crossing Sign
    pi_32152184
    Wij hebben een blanke huisgenoot die denkt dat ie Bob Marley is Op zich niet zo heel erg, want puike muziek. Het vervelende is echter dat hij bestaande Bob Marley songs neemt, en daar zijn eigen teksten (ten koste van ons, zijn huisgenoten) op bedenkt

buffalo billy
    dreadlock maurits

!
    pi_32169315
    quote:
    Op donderdag 10 november 2005 11:55 schreef Gripper het volgende:
    Dus jij behandelt je huisgenote als oud vuil. Maar wat was er nou mis met haar behalve dat ze overgewicht had?
    Leuke kerel ben jij. Welke universiteit heeft de trots om jou tot zijn gelederen te mogen rekenen?
    pi_32169337
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 03:04 schreef julekes het volgende:

[..]

Dus jij behandelt je huisgenote als oud vuil. Maar wat was er nou mis met haar behalve dat ze overgewicht had?
    Leuke kerel ben jij. Welke universiteit heeft de trots om jou tot zijn gelederen te mogen rekenen?
    Ow nee, ik zie het al. Je doet zo'n cursus.
      vrijdag 11 november 2005 @ 04:16:08 #212
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_32169756
    quote:

[..]

Ben het best een beetje met je eens
      vrijdag 11 november 2005 @ 04:29:10 #213
    12079 koele
    The Koeler, the better
    pi_32169799
    tvp
    pi_32169802
    Mijn huisgenoot zit op Fok Geen kwaad woord over hem dus
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_32169889
    tvp
    pi_32171353
    quote:

[..]

Haar overgewicht was niet het probleem, het probleem was dat zij geen zin had om met andere mensen in een huis te wonen en dat ook duidelijk liet merken. Ze was in ons gezellige huis een beetje het 3e wiel aan de wagen zegmaar. Dus na geruime tijd aardig doen en proberen haar erbij te betrekken geef je dat dan toch een keer op... Ze is nooit weggegaan omdat we haar (al dan niet) pestten, ze wilde gewoon een eigen huisje.
    Lichaamsbouw alleen zou voor mij geen reden zijn om mensen af te fakkelen. Da's wel erg easy.
    quote:
    Inderdaad, een cursist dus. Maar wel afgestudeerd en met een leuke baan. Jij studeert zeker nog?
    Mijn foto's op Flickr!
      vrijdag 11 november 2005 @ 11:07:19 #217
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_32173423
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 09:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

Haar overgewicht was niet het probleem, het probleem was dat zij geen zin had om met andere mensen in een huis te wonen en dat ook duidelijk liet merken. Ze was in ons gezellige huis een beetje het 3e wiel aan de wagen zegmaar. Dus na geruime tijd aardig doen en proberen haar erbij te betrekken geef je dat dan toch een keer op... Ze is nooit weggegaan omdat we haar (al dan niet) pestten, ze wilde gewoon een eigen huisje.
    Lichaamsbouw alleen zou voor mij geen reden zijn om mensen af te fakkelen. Da's wel erg easy.
    [..]

Inderdaad, een cursist dus. Maar wel afgestudeerd en met een leuke baan. Jij studeert zeker nog?
    en toch gaat je hele verhaal over hoe ze een dikke trol was, wat voor rotopmerkingen jullie maakte, dat ze te vet was om te fietsen en hoe jullie haar pestten met haar gewicht....

nee in een huis als dat van jullie zou ik me (met vergelijkbaar overgewicht) ook erg thuisvoelen meteen....

sukkel
    pi_32174197
    quote:

[..]

dit is maar een kant van het verhaal he chef, wie weet was dat wijf wel ontzettend irritant. Altijd dat eeuwige partijtrekken voor de underdog
    pi_32175000
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 11:07 schreef kwakveense het volgende:

[..]

en toch gaat je hele verhaal over hoe ze een dikke trol was, wat voor rotopmerkingen jullie maakte, dat ze te vet was om te fietsen en hoe jullie haar pestten met haar gewicht....

nee in een huis als dat van jullie zou ik me (met vergelijkbaar overgewicht) ook erg thuisvoelen meteen....
    Helaas hebben we net nu even geen kamer vrij.. Jammer, je lijkt me een hele leuke en gezellige huisgenote

Ze had die dikzakkerigheid toch aan zichzelf te danken? Vroeger was ze relatief mooi en slank, en door weet ik veel wat er in die geplamuurde kop omging is ze op gegeven moment 3 pakken negerzoenen per dag gaan opeten. Met het bijbehorende arrogante zelfbeklag.
    quote:
    sukkel
    Mijn foto's op Flickr!
      vrijdag 11 november 2005 @ 13:40:24 #220
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_32177439
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 12:08 schreef Gripper het volgende:

[..]

Helaas hebben we net nu even geen kamer vrij.. Jammer, je lijkt me een hele leuke en gezellige huisgenote

Ze had die dikzakkerigheid toch aan zichzelf te danken? Vroeger was ze relatief mooi en slank, en door weet ik veel wat er in die geplamuurde kop omging is ze op gegeven moment 3 pakken negerzoenen per dag gaan opeten. Met het bijbehorende arrogante zelfbeklag.
    [..]

ik vind jou ook lief

(ik bén overigens wel een gezellige huisgenoot ik ben dan wel dik maar niet gefrustreerd of depressief...ik wilde alleen duidelijk maken dat ik het van jullie misschien wel zou worden..maar goed...de situatie zal wel wat complexer gelegen hebben dan je hem eerst voor deed komen)
    pi_32178268
    Ik woon in een studentenflat in Amsterdam. Van de 50 mensen eigenlijk geen debieliteiten, behalve 1 persoon: "Barbara".

Ik kwam met een vriendin 's nachts om een uur of half 5 uit de stad aan bij mijn flat. Het was tijdens die periode begin maart, toen er een halve meter sneeuw was gevallen. Ineens zien we een meisje volledig naakt, behalve een onderbroekje, op haar blote voeten rond de flat struinen!

Dus wij ernaar toe, om te vragen of alles goed ging. Ze was niet dronken en ze had volgens eigen zeggen ook geen drugs gebruikt, maar ze wist niet hoe ze daar kwam en waar ze woonde.
    Om een lang verhaal kort te maken; Ik heb haar in de flat gelaten, omdat het daar warm was, en ik ben lekker naar bed gegaan. Ik ga geen onderdak bieden aan geflipte weirdo's!

Toen ik de week erop wat andere huisgenoten sprak bleek ze na mijn actie wederom naar buiten te zijn gegaan en met een baksteen de ruit heeft ingegooid van de kamer náást die van haar!

Barbara is op een borrel een keer vaag beginnen te flippen over dat 'r laarzen in de gang moesten staan en met 'r hoofd tegen de muur te bonken en door de gang ijsberen.

Ander leuk verhaal bij mijn toenmalige vriendin in haar Groningse studentenhuis:

Ze had een huisgenote en dat was opzich een aardig meisje, alleen ze wilde áltijd afwassen of koken in het mini-keukentje als wij respectievelijk de andere van die 2 keuzes aan het uitvoeren waren met z'n 2'en. Op een dag stonden wij af te wassen, komt ze aan met een papieren zakje en stort dit leeg in een koekenpan. Wij zo van: WTF is dát!

-Dat zijn lekkere noten en zaden, die doe ik even in de pan.

Was ze noten aan het bakken in een koekepan, niet voor door de sla ofzo, nee, ze at 'gebakken noten'.

Het meisje van zo veganistisch als de pest. Kon ik op een dag geen mesje vinden om kip te snijden, dus ik een beetje rommelen in die lades en jawel; een mesje.
    Komt dat meisje tijdens mij slachtpartij de keuken inlopen: "Is dat mijn mesje?"
    Ik: "ehm.... ja... Ik zal 'm héél goed afwassen!"

En m'n vriendin en ik waren van mening dat ze nooit sex had met haar vriend, omdat ze altijd met ons konden meegenieten en we haar nooit hoorde.
    pi_32178828
    Ik ben niet veel beter als mijn huisgenoten helaas

TVP'tje...
    pi_32182267
    Ah, dit geeft mij weer zin om ook wat verhalen te vertellen over mijn huisgenoten, maar eerst een biertej!
    pi_32182367
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 13:40 schreef kwakveense het volgende:

[..]
    ik vind jou ook lief
    Gelukkig, zijn we van die naderende fokfight ook weer verlost
    quote:
    (ik bén overigens wel een gezellige huisgenoot ik ben dan wel dik maar niet gefrustreerd of depressief...ik wilde alleen duidelijk maken dat ik het van jullie misschien wel zou worden..maar goed...de situatie zal wel wat complexer gelegen hebben dan je hem eerst voor deed komen)
    Nogmaals: dikke mensen zijn gezellig. Meestal. Op een enkele uitzondering na dan.
    En geloof me, de situatie was complex.

maar dan nu weer terug naar de leuke verhalen over huisgenoten, en genoeg over onze zeekoe!
    Mijn foto's op Flickr!
      Moderator vrijdag 11 november 2005 @ 16:26:44 #225
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32182413
    Ge wel dig
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_32237887
    Oeh, wat heb ik dan weinig meegemaakt (of geluk gehad met míjn huisgenoten)... ken genoeg streken die bij andere zijn uitgehaald, maar dat mag niet natuurlijk

Ken wel een verhaal van een huisgenootje van een vriendin van mij. Liep continu te janken, had altijd geldproblemen, was depressief. Op een gegeven moment was ze weer vrolijk, maar kwam ze elke ochtend tegen half 10 thuis, vol in de make-up en in van die hoerige kleertjes gestoken. Haar geldzorgen waren ook voorbij ... Aangezien het zo'n typje was dat 4x per week een andere kerel naaide (en dat vol trots liet horen en zien), laat het zich vrij makkelijk raden hoe ze toen aan haar geld kwam
    pi_32892571
    Ten opzichte van al de verhalen die hier al staan is het misschien vrij braaf.. maar het was wel erg vervelend..

Eerst een huisgenoot gehad, die zag je eigenlijk nooit. Kookte nooit, at altijd ergens anders. Behalve als er eens een belangrijke voetbal wedstrijd was, dan werd er of met vrienden een pizza in de oven gemikt (die al dan niet aan het voorverwarmen was voor iemand anders) of er werd een grote pan pasta met saus gekookt.
    Natuurlijk bleef daar altijd wel wat van over en was weggooien en afwassen te veel moeite.. voor de eerst komende maand of langer..
    nou de macaronie kwam vaak de pan al uitgelopen. Het nadeel was dat we die huisgenoot nooit zagen en hem er niet op aan konden spreken... dus hup met pan en al de container in op een gegeven moment... Helaas gebruikte die ook wel eens spullen van andere huisgenoten (en dan net zo goed niet opruimen)
    En tegen die tijd werden wij de vervelende huisgenoten.. Aangzien hij de deur van zijn kamer niet op slot had als hij weg ging... hebben we (met handschoenen) een paar van de stukken bedorven macaronie in z'n bed gelegd..
    de dag daarna was alles afgewassen en deed hij zijn deur voort op slot. Hij heeft er nooit wat van gezegd..

Nu heb ik ook een rare huisgenoot.. Hij sluipt.. Als er iemand de gang op gaat of naar de keuken gaat komt ie er steevast bij staan en zegt ie "hoi" en dan blijft ie er bij staan wachten tot je een gesprek begint ofzo.. heel vervelend want aan hem heb ik echt geen boodschap. Al hij elke keer naar mij toe komt neem ik aan dat hij mij wat te vertellen heeft ipv andersom.. ik wordt echt gewoon zenuwachtig van die gast.
    pi_33013137
    Bijzondere Barbara

Een paar mannelijke Chinezen gingen 's nachts na het zuipen een wedstrijdje hardlopen doen door 'mijn' straat. Op blote voeten en in de blote bast! Ik lekker het raampje open gezet en gekeken.
    Ze zijn best snel! Nog foto's gemaakt op mijn gsm, maar helaas nog met een oud gsmmetje, dus is nogal onduidelijk. Was behoorlijk grappig.

Sneeuwballen bij de buurman door het zolderraampje binnengooien was ook best leuk!
    Chill
    pi_33015607
    Oe, ik had eerst ook nog een buurmeisje, Jet. Jet had op het moment dat ik er kwam wonen al 8 maanden niets meer gegeten behalve kwark en vitaminepillen. Jet bewoog zich ineens alleen voort op skeelers. Jet hield hele tirades over "dat ze ook huur betaalde en dus niet gestoord wilde worden door onze leefgeluiden".
    Toen wij diezelfde tirade tegen haar hielden aangaande haar leef(neuk-)geluiden, was het dus dolle pret. Dat pikte ze natuurlijk niet. Binnen 3 maanden verhuisd.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      maandag 12 december 2005 @ 17:50:08 #230
    128159 smurfzilla
    -------------------
    pi_33020096
    tvp

Dat ik dit topic nog niet gezien had, zal later mijn huisgenoten van de afgelopen 3 jaar even in het zonnetje zetten
    >>>Fast forward>>>
    pi_33039323
    Op zich heb ik niet zo'n last van mijn huisgenoten.. wel allemaal ok. Alleen de huisgenoot in de kamer naast mij draait tegenwoordig wel keihard muziek, en hij heeft zo'n geavanceerd bas systeem.. dan krijg je na een half uur wel de neiging om keihard met je kop tegen de muur te rammen.
    Denk eerder dat ik de vervelendste huisgenoot ben: ik heb een kat, terwijl dat zwaar tegen de regels is (ik heb 't mijn huisgenoten wel gevraagd en zij vinden het niet echt een probleem ofzo).

Nouja, over 2 weken ben ik hier toch weg.
    pi_33045716
    woon nu zelf met 2 huisgenoten maar tot nu toe eigenlijk nog geen last gehad.

tvp
      zaterdag 17 december 2005 @ 15:45:51 #233
    128159 smurfzilla
    -------------------
    pi_33162534
    quote:
    Op maandag 12 december 2005 17:50 schreef smurfzilla het volgende:
    tvp

Dat ik dit topic nog niet gezien had, zal later mijn huisgenoten van de afgelopen 3 jaar even in het zonnetje zetten
    Jaar 1:
    Woonde in een college (in Engeland, dat is gewoon een gebouw met x zoveel studenten die bij elkaar wonen, in mijn geval 36 studenten). Je deelt een gang met 5 andere studenten, met aan het eind een keuken. Ik had 2 chinezen in mijn gang. Ik heb niks tegen chinezen maar deze waren totaal anti-sociaal, groetten je nooit terug, zeiden nooit iets, konden nauwelijks engels, hingen alleen om met andere chinezen en hadden de gewoonte om overdag te slapen en 's nachts om 3 uur uit hun kamer te komen om te gaan koken en chinese tv te kijken via een laptop. Aangezien mijn kamer direct naast de keuken zat meurde het ook altijd geweldig in mijn kamer van de dingen die zij kookten. En uiteraard de volgende dag was de keuken 1 grote bende, ze ruimden ook nooit iets op. Samen met nog iemand de hele vuile vaat in vuilniszakken geflikkerd en dat in de afvalbak. De schimmel groeide er gewoon op.

Er woonde ook een meid in dat blok die helemaal knetter was. Vaak genoeg gezien dat ze gewoon iemands zijn keuken binnenliep, haar tieten begon te flashen onder luid geschreeuw en dan weer weg ging Heb zelfs gehad dat ik 's ochtends, nog half dronken, in de keuken zat een bak cornflakes te eten. Zie ik een paars ding voor mijn neus, ik pak het op, zit er een beetje naar te kijken en me af te vragen wat het nou is. Zit ik daar zo een paar minuten voordat ik het doorheb dat een vibro is. Later gehoord dat het de vibro is van die meid

En uiteraard de sexgeluiden, die elke student in een studentenhuis wel hoort. Een zuid-afrikaan in mijn gang kreeg op een gegeven moment een relatie met een meid die ook in het blok woonde. Allebei mochten ze graag het hele blok laten meegenieten ( ) van hun avonturen. Mijn buurvrouw had ze eens betrapt terwijl ze onze keukentafel aan het 'inwijden' waren Die tafel dus ook niet meer gebruikt. Meest ranzige was nog wel dat hij zijn prullenbak vol met gebruikte condooms eens in de keuken had neergezet En de hele dag bob marley muziek, waar ik niks tegen heb, maar zo luid en elke dag werd teveel. Heb ik die cd in die prullenbak gemieterd. Niks over gehoord ook.

Er is nog wel wat meer gebeurd maar anders wordt deze post veel te lang. Jaar 2 en 3 zal ik later wel posten
    >>>Fast forward>>>
    pi_33165278
    Mijn huisgenote heeft een nieuwe vriend en dat weet ik zonder haar persoonlijk gesproken te hebben. Volgens mij heeft ze het te druk met in alle mogelijke gaten uitgewoond te worden om nog buiten te komen ofzo.

.
    pi_33165450
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 15:22 schreef hilliebillie het volgende:

Nu heb ik ook een rare huisgenoot.. Hij sluipt.. Als er iemand de gang op gaat of naar de keuken gaat komt ie er steevast bij staan en zegt ie "hoi" en dan blijft ie er bij staan wachten tot je een gesprek begint ofzo.. heel vervelend want aan hem heb ik echt geen boodschap. Al hij elke keer naar mij toe komt neem ik aan dat hij mij wat te vertellen heeft ipv andersom.. ik wordt echt gewoon zenuwachtig van die gast.
    Zo'n huisgenoot heb ik momenteel ook , maar deze zegt niet eens hoi, hij staat gewoon ineens in de gang te kijken wat je doet in de keuken . Soms schrik ik me de pleuris
      zaterdag 17 december 2005 @ 17:53:28 #236
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_33165590
    quote:
    Op zaterdag 17 december 2005 17:41 schreef AudreyHepburn het volgende:
    Mijn huisgenote heeft een nieuwe vriend en dat weet ik zonder haar persoonlijk gesproken te hebben. Volgens mij heeft ze het te druk met in alle mogelijke gaten uitgewoond te worden om nog buiten te komen ofzo.

.
    zoiets heb ik ook last van. Dat wijf gilt de hele bende bij elkaar

Als ze nou eens lekker was. Maar nee hoor
    pi_33166933
    Ik heb de gelukkige heer in kwestie alleen nog maar gehoord. .
      zaterdag 17 december 2005 @ 20:18:42 #238
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_33169798
    quote:
    Op zaterdag 17 december 2005 17:41 schreef AudreyHepburn het volgende:
    Dat ken ik. Een oud-huisgenoot van mij had ooit ook een vriendin die de hele boel bij elkaar schreeuwde en daarbij niet naliet te vermelden wat ze aan het doen was. Ik zat op een gegeven moment met een andere huisgenoot van me tv te kijken en we hoorden haar hem echt consant commanderen.

Dat heeft hij nog lang moeten aanhoren.
      zondag 18 december 2005 @ 00:20:55 #239
    45648 D1
    Religieus spookrijder
    pi_33179107
    Een jaar of zeven geleden zat ik in een huis met bizarre huisgenoten, een gast en een meisje.

Laat ik met de gast beginnen. Dit figuur was nogal nadrukkelijk op zoek naar zichzelf. Blowde zichzelf helemaal de tering terwijl hij probeerde het CIOS af te maken. In een één of andere bui waar hij weer absoluut van de wereld was heeft een randdebiel hem een gitaar aangereikt en hem overtuigt dat hij gitaar kon spelen. Vanaf dat moment begon de ellende. Deze kneus was in de volle overtuiging dat hij de nieuwe Bob Marley was en zat van 's ochtends vroeg ('s middags tot een uur of drie) tot diep in de nacht te pingelen en te jengelen. Af en toe kwam hij bonzend aan mijn deur als hij weer een "fantastisch"nummer had geschreven. Verder vond hij zichzelf ook de grote filosoof waarbij vergeleken Plato een n00b was. Nou was dit allemaal nog niet zo heel erg. Op een gegeven moment vond I het echter nodig om te gaan skaten. In huis... Niet lang daarachter vond I op een regenachtige avond God. Weet niet waar, hij had z'n kamer in geen maanden opgeruimd. Hier begon de ellende pas echt. Hij was in de volle overtuiging dat hij de nieuwe profeet was en verliet school om overdag te gaan skaten, en het goede woord te verspreiden. Zijn nieuwe ambitie werd het opzetten van een openlucht kerk voor skaters die hij dichter bij de goede heer kon brengen. Het gepreek was niet meer aan te horen, en gelukkig was ik niet lang daarna weg. Heb nooit meer iets van hem gehoord, maar mij verbaast niets meer.

Nou de huisgenote, J, dat was een heel ander verhaal. Beetje zielige meid, jaar of 26, had een ongelukkige jeugd gehad met veel verkrachting en misbruik enzo. Ze was tamelijk stevig, zeg maar gerust rond, en had daar ook de nodige problemen mee. J wist nooit echt of ze nou lesbi of hetero was, maar probeerde vol goede moed beide waar ze steeds weer gebruikt werd. Qua werk wou het ook al niet meer lukken met deze dame, al met al een beetje een triest geval.

Op een gegeven moment kwam ik thuis, had net mn cigaret weggegooid voordat ik de deur opendeed. Ik liep te trap op toen ik een hele sterke gaslucht rook. Wat bleek nou, mevrouw was het een beetje zat met ademen enzo en besloot dat het wel genoeg was. Ze had alle gaskranen opengedraaid en was op haar kamertje gaan wachten totdat het hele huis kaboem zou zeggen, maar was een beetje bang geworden toen het ging stinken. Dus had mevrouw de benen genomen zonder de gaskranen dicht te draaien. Al met al dus niet een heel prettige thuiskomst. Zou niet willen weten wat er was gebeurd als ik mn cigaret niet had weggegooid. Na dit ongelukkige akkefietje is mevrouw ook opgenomen in een psychiatrische instelling, en naar mijn informatie verblijft ze daar nog steeds.

Huisgenoten
    Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
      maandag 19 december 2005 @ 21:03:43 #240
    136868 Dannie_Dorka
    Just call me Danny
    pi_33225962
    Ik probeer m'n huisgenote nou al 'n tijdje aan 'n vent te helpen,maar dat wil maar niet lukken.Ze is te kieskeurig,hahaha.Is gewoon af en toe vrij irritant als m'n vriendin langskomt en we hebben bijna geen privacy.Maar voor de rest heb ik niks te klagen(vooral als ik m'n vrienden hoor klagen over hun huisgenoten) want m'n huisgenote is echt relaxed.Al vond/vind m'n vriendin het niet ècht prettig dat ik 'n huisgenote heb en geen huisgenoot,hahaha.......
    Mijn DVD's | RetroJunk
    There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
    pi_33310535
    Ik heb een huisgenoot die een paar weken terug al met een flink alcohol percentage op, op de bank neerviel en meteen slep (was rond 9 uur 's avonds). De zelfde huisgenoot krijgt het ook voor elkaar om samen met mij doormiddel van onze humor de vrouwelijke huisgenoot zover te krijgen dat zij maar gaat slapen en wij het rijk alleen hebben.

klein detail, ik woon nog thuis

edit; het stond idd ongelukkig beschreven

[ Bericht 21% gewijzigd door Zjwegel op 22-12-2005 21:14:28 ]
      donderdag 22 december 2005 @ 15:26:59 #242
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_33310634
    Het lekte bij ons in de douche. Dus ik bel de bovenburen (een studentenhuis), want hun douche zit boven die van ons. Bleek een der bewoners in beschonken toestand onder de douche in slaap te zijn gevallen, zittend op het doucheputje...
    pi_33310713
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 15:24 schreef Zjwegel het volgende:
    Ik heb een huisgenoot die een paar weken terug al met een flink alcohol percentage op, op de bank neerviel en meteen slaapte (was rond 9 uur 's avonds). De zelfde huisgenoot krijgt het ook voor elkaar om samen met mij doormiddel van onze humor de vrouwelijke huisgenoot het bed in te krijgen.

klein detail, ik woon nog thuis
    Slaapte

Maar, Want, En, Dus;
    a: jij en je broer neuken samen je zus
    b: jij en je vader neuken samen je moeder
    c: jij en je broer neuken samen je moeder

Dat moet je toch even uitleggen...
    Mijn foto's op Flickr!
      donderdag 22 december 2005 @ 15:30:26 #244
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_33310754
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 15:29 schreef Gripper het volgende:

[..]

Slaapte

Maar, Want, En, Dus;

Of stiefmoeder/stiefzus.
    pi_33360938
    Wat een geweldig topic dit

Mijn huisgenoten vallen op zich nog wel mee, 1 keer me wel doodgeschrokken toen ik terugkwam van het stappen en dacht dat er niemand thuis kwam en ik de trap opliep en toen een wildvreemde naakte man uit de badkamer kwam lopen, oftewel, het neukertje van me huisgenoot

En verder de normale irritaties als huisgenoten die de afwas niet doen enzo, maar heb het op zich erg getroffen met me huisgenoten
    pi_33365226
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 15:29 schreef Gripper het volgende:

[..]

Slaapte

Maar, Want, En, Dus;

we wachten in spanning af!
      zondag 15 januari 2006 @ 15:22:08 #247
    134256 Cutebutpsycho
    Things even out.
    pi_34085411
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 15:22 schreef hilliebillie het volgende:

Als er iemand de gang op gaat of naar de keuken gaat komt ie er steevast bij staan en zegt ie "hoi" en dan blijft ie er bij staan wachten tot je een gesprek begint ofzo.. heel vervelend want aan hem heb ik echt geen boodschap. Al hij elke keer naar mij toe komt neem ik aan dat hij mij wat te vertellen heeft ipv andersom.. ik wordt echt gewoon zenuwachtig van die gast.
    Haha, geweldig topic dit.. Heb er echt van genoten

Ik heb er dus ook zo eentje, waar ik echt totaal geen belang bij heb, zegmaar. Klinkt een beetje lullig, maar wat hij zegt is gewoon altijd a-boeiend, en hij bemoeit zich overal mee. Ik heb het geprobeerd hoor, maar het lukt gewoon niet tussen ons. En dat ziet hij wel, maar in plaats van zich dan op de vlakte te houden, gaat hij de interesse proberen te wekken met zogenaamd grappige, groffe sexueel getinte uitlatingen.

Hij wil trouwens ook aaaaltijd weten waar je bent geweest, en met wie enzo.
    Ga er maar niet te uitgebreid op in hier.. (Dat doe ik wel als ik daar niet meer woon )

Verder hebben we dan ook nog de gebruikelijke machtsspelletjes van schoonmaak en het vuilnis buiten zetten, maar dat heeft zo ongeveer iedereen wel.

Dus. Eigenlijk is dit een tvp voor de momenten dat ik het niet meer zie zitten, en even wil lezen over dat het altijd nog erger kan.

[ Bericht 35% gewijzigd door Cutebutpsycho op 15-01-2006 15:37:22 ]
    Ik heb geen semi-intelligente signature.
    JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
      FOK!fossiel zondag 15 januari 2006 @ 17:34:14 #248
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_34090530
    quote:
    Op zaterdag 17 december 2005 15:45 schreef smurfzilla het volgende:

[..]

Jaar 1:
    Ik heb niks tegen chinezen maar deze waren totaal anti-sociaal, groetten je nooit terug, zeiden nooit iets, konden nauwelijks engels, hingen alleen om met andere chinezen en hadden de gewoonte om overdag te slapen en 's nachts om 3 uur uit hun kamer te komen om te gaan koken en chinese tv te kijken via een laptop. Aangezien mijn kamer direct naast de keuken zat meurde het ook altijd geweldig in mijn kamer van de dingen die zij kookten.
    Heb nog even in een huis met een chinees meisje gewoond. Zij was met recht, het 'huisspook', zag je enkel als ze naar de wc moest. En ook zij kookte op de meest belachelijke momenten de meest smerige troep.
    's Ochends wakker worden met de geur van weee koolsoep. Yuck!
    Chick on a mission
      zondag 15 januari 2006 @ 19:18:55 #249
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_34094173
    whehehe, herkenbaar ende vermaeckelijk... ik vind het haast jammer dat ik sinds 2003 al niet meer op kamers woon maar zelfstandig.

gelukkig wel de grappen en grollen meegemaakt; vertel daar nog wel een keer over misschien.
    Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
    pi_34104446
    leuk topic!
    pi_34208992
    quote:
    Op zondag 15 januari 2006 23:00 schreef De_Warme_bakker het volgende:
    leuk topic!
    There you go..
      donderdag 19 januari 2006 @ 04:06:42 #252
    69426 Astherushcomes
    In constante roes
    pi_34229720
    quote:
    Op zaterdag 17 december 2005 17:53 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

zoiets heb ik ook last van. Dat wijf gilt de hele bende bij elkaar

Als ze nou eens lekker was. Maar nee hoor
    zelfde in mijn huis.

daarnaast ik hoor aan het schudden van haar bed in welk tempo ze het doen
    pi_34230043
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 04:06 schreef Astherushcomes het volgende:

[..]

zelfde in mijn huis.

daarnaast ik hoor aan het schudden van haar bed in welk tempo ze het doen
    dit huis is zo gehorig als de pest, mar ik hoor nooit wat van de buuf, terwijl ze wel een vriendje heeft
    dag
    pi_34230080
    tvp
    pi_34230659
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 05:37 schreef petre86 het volgende:

[..]

dit huis is zo gehorig als de pest, mar ik hoor nooit wat van de buuf, terwijl ze wel een vriendje heeft
    Draagt ze rokken?
      donderdag 19 januari 2006 @ 16:40:37 #256
    26118 paparia
    Zit ook in een complot.....
    pi_34245385
    Prachtig topic
    Hoop bekende soorten verhalen, vreemde halfnaakte mannen/vrouwen (neukertjes) in huis.
    Halfnaakte vrienden in huis. : "Wat doe jij hier?" Tja, ik neuk je huisgenote
    Stinkende huisgenoten gestoorde huisgenoten. Moet nu weg, morgen waarschijnlijk een update
      donderdag 19 januari 2006 @ 16:43:53 #257
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_34245502
    Huisgenoot van mij heeft ook zo'n tijd gehad.. kwam ik 3x per week een ander mokkel tegen op weg naar de plee
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_34250430
    Ik ga nu met 3 duitse vrouwtjes samenwonen, komen dus vast&zeker ook wel mooie verhalen
    pi_34274034
    Geweldige verhalen

Gelukkig heb ik geen geflipte huisgenoten
    Onder invloed wil ik zelf af en toe nog wel eens rare dingen doen, maar goed, wie niet

Heb ooit na het uitgaan met gepast geweld de kraan van de wasbak in de badkamer gesloopt. Weet niet meer waarom, kon me het uberhaupt niet meer herinneren.

Ben ooit behoorlijk ziek geworden van het onder invloed eten van boterhammen met dikke lagen pastasaus.

En vrij recent ben ik dronken uit een boom gevallen... Van een behoorlijke hoogte nog wel. Niets gebroken, wel een hele tijd nog pijnlijke knieen gehad. Dat was behoorlijk stom. Mijn advies aan iedereen is dan ook: ook al lijken de hoogste bomen na een paar biertjes op twijgjes, ga ze niet beklimmen!
    pi_34274438
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 12:25 schreef F-Snake het volgende:

En vrij recent ben ik dronken uit een boom gevallen... Van een behoorlijke hoogte nog wel. Niets gebroken, wel een hele tijd nog pijnlijke knieen gehad. Dat was behoorlijk stom. Mijn advies aan iedereen is dan ook: ook al lijken de hoogste bomen na een paar biertjes op twijgjes, ga ze niet beklimmen!
    Zo ben ik eens keihard tegen een boom gefietst. wat mij bezielde weet ik niet meer, ik was 15 en was voor et eerst eigenlijk stevig wezen drinken.

jammer van mn discman
      vrijdag 20 januari 2006 @ 20:25:19 #261
    93438 Shadowlyse
    Ja zo gaat dat he
    pi_34289906
    In velp woonde ik in een oud bejaarden huis dat gesloopt ging worden.
    Er woonde ook een gast die altijd ruzie met de huismeester kreeg. Hij voerde de hele dag werkelijk geen reet uit. Wat ga je volgend jaar doen? " Ik ga nog maar een jaar niks doen en een uitkering trekken".
    Hij was er heilig van overtuigd dat het na 2 maanden kappen met de studie aan de studie lag:
    "ja wat een kutschool al die teringlijers nee het ligt echt niet aan mij.
    Dan kwam hij aan de deur ff buurten en dan 1,5 uur lullen over niks en dat ze het niet konden maken dat ze het bejaarden huis gingen slopen en weet ik veel wat.
    Naast mij woonde een gast die het raar vond dat ie van het mbo gekickt was omdat ie sinds het begin van de opleiding, ongeveer 2 maanden geleden nog geen enkele keer aanwezig was geweest.
    Boven woonde iemand die we de "gangneger" noemde. Het was ergens wel een chille gast. Als je een fiets nodig had hoefde je het maar te zeggen werd dat zo ff "geregeld"
    Komt ien een keer langs: "je relax men, ik ga op vakantie 4 weken naar Colombia"
    Wat bleek: hij moest wat lui van een drugskartel wegwijs maken in Nederland en in ruil daarvoor kreeg ie dan vakantie Het verbaasde me dat ie levend terug kwam.
    Op een keer liep ie uren te schreeuwen. Op een gegeven moment kwam de politie erbij. Bleek dat ie teveel coke op had en helemaal hyper was geworden. Werd ie gefoulleerd bleek ie opium in een koker in zijn reet te hebben.
    De politie haalde het eruit met handschoenen die vervolgens nog weken in de keuken hebben gelegen
    hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
      vrijdag 20 januari 2006 @ 22:06:29 #262
    83417 MeneerGiraffe
    Het is Menéér Giraffe voor jou
    pi_34293261
    Afgelopen dinsdag met twee huisgenoten lopen mexxen. Bitse sessies. Afgelopen woensdag met een huisgenoot naar een geneeskundefeest geweest.

Ik heb toffe huisgenoten, mannenhuis hoezee!
      vrijdag 27 januari 2006 @ 00:52:06 #263
    69426 Astherushcomes
    In constante roes
    pi_34504197
    binnenkort weer hospiteerborrel houden, nieuwe huisgeno(o)t(e) uitkiezen !! ook een leuk onderdeel van het op kamers wonen
    pi_34508189
    ik heb nu een huisgenootje die alcoholist is Maar die gaat over 5 weken weg En een ander huisgenootje gaat ook weg, dus volgende week weer 2 nieuwe huisgenoten uitzoeken
    pi_34511089
    Gisteren zat ik nietsvermoedend op mijn kamer te werken, hoor ik opeens in de wc naast mijn kamer opeens mijn huisgenoot in alle geuren en kleuren gigantisch over zijn nek gaan. Elke rochel en elke plons was te horen.

. Acoustiek. .
    . Mensen met een kater. .
      vrijdag 27 januari 2006 @ 11:41:26 #266
    26118 paparia
    Zit ook in een complot.....
    pi_34511525
    Nog een legendarisch verhaal van het kerstdiner met huisgenoten.
    Kerstdiners bij ons in huis (8) waren erg gezellig, met kerst zaten we dan met ongeveer 16 man te eten en hard te drinken. Na het eten en de wijnen, wordt leuke muziek opgezet en gedanst.
    Ook is het dan tijd voor de cocktails - bodyshots enz.
    Aan het einde van de avond was huisgenoot A zo ontzettend lam dat hij zijn bed vol kotste. Huisgenoot A was niet dom dus hij direct de vieze lakens in de machine gedaan.
    De volgende morgen was sjacherijnige huisgenoot B vroeg wakker, ze was niet van feestjes en drinken en wilde gewoon vroeg opstaan en wilde ook wassen.
    Aangekomen bji de wasmachine ziet huisgenoot B een enorm spoor van waspoeder vanuit de kast naar de wasmachine. Ook de wasmachine zit onder het waspoeder.
    Ze trekt de machine open en de was eruit om op te hangen.
    Helaas was huisgenoot A ook nog vergeten de wasmachine aan te zetten. Wat tot gevolg had dat huisgenoot B de laatste restjes half verteerd kerstdiner en cocktails over zich heen trok bij het leegruimen van de wasmachine
    Hoop geschreeuw uit de badkamer (waar de wasmachine staat) gescheld, gevloek. En uiteindelijk een huisgenoot B die maar verhuisd is.
    Huisgenoot A voelt zich tot de dag van vandaag nog steeds schuldig, aangezien huisgenoten C, D en ik het verhaal nog precies weten en ook elke keer tijdens kerst traditioneel vertellen aan de nieuwe huisgenoten en gasten.
    pi_34511619
    pi_34515170
    Prachtig:D
    pi_34516090
    quote:
    Op vrijdag 27 januari 2006 11:41 schreef paparia het volgende:
    Nog een legendarisch verhaal van het kerstdiner met huisgenoten.
    <Kotsverhaal>
    Hier ook zo'n verhaal... 2 dagen voor mijn verjaardag kregen we een nieuwe huisgenote. Aangezien ze snel wilde integreren, ging ze op mijn verjaardag ook lekker mee stappen, en haar vriendje mocht ook mee. Iedereen nam behoorlijk in die avond, en toen ik thuiskwam, iets later dan dat meisje&vriend, zag ik r nog met een emmertje door het huis sjouwen. Ik dacht, beneveld als ik was; 'Die wil een goeie indruk maken, net twee dagen in huis en nu al 's nachts dweilen!"

Volgende ochtend zat vriendlief nogal katerig voor zich uit te staren, maar zij vertelde in geuren en kleuren hoe hij 's nachts toen hij moest nekken net niet de badkamer haalde, of eigenlijk bij lange na niet de badkamer haalde: ze slaapt in een stapelbed, en vanaf het trapje had hij prachtig de vloer onder gesproeid. En aangezien haar kamer een houten vloer heeft, met van die fijne kiertjes tussen de planken.... De eerstvolgende keer dat de vriend weer langskwam hebben we hem een voegenkrabbertje gegeven.
    Hij :
    Zij :
    En ze is nog altijd heel trots op het feit dat ze hem zo goed verzorgd heeft die nacht, hij was zelf niet meer zo goed in staat om op te ruimen geloof ik.
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_34518001
    Dat klinkt dan nog eens als een léuke nieuwe huisgenote
    pi_34518577
    hahaha dat voegenkrabbetje.. strakke actie die ga ik onthouden!
    pi_34521538
    tvp
    pi_34524679
    quote:
    Op vrijdag 27 januari 2006 13:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

Hier ook zo'n verhaal... 2 dagen voor mijn verjaardag kregen we een nieuwe huisgenote. Aangezien ze snel wilde integreren, ging ze op mijn verjaardag ook lekker mee stappen, en haar vriendje mocht ook mee. Iedereen nam behoorlijk in die avond, en toen ik thuiskwam, iets later dan dat meisje&vriend, zag ik r nog met een emmertje door het huis sjouwen. Ik dacht, beneveld als ik was; 'Die wil een goeie indruk maken, net twee dagen in huis en nu al 's nachts dweilen!"

Volgende ochtend zat vriendlief nogal katerig voor zich uit te staren, maar zij vertelde in geuren en kleuren hoe hij 's nachts toen hij moest nekken net niet de badkamer haalde, of eigenlijk bij lange na niet de badkamer haalde: ze slaapkt in een stapelbed, en vanaf het trapje had hij prachtig de vloer onder gesproeid. En aangezien haar kamer een houten vloer heeft, met van die fijne kiertjes tussen de planken.... De eerstvolgende keer dat de vriend weer langskwam hebben we hem een voegenkrabbertje gegeven.
    Hij :
    Zij :
    En ze is nog altijd heel trots op het feit dat ze hem zo goed verzorgd heeft die nacht, hij was zelf niet meer zo goed in staat om op te ruimen geloof ik.
    k heb ook zo'n verhaal... maar dan was ik de nieuwe huisgenoot die alles onderkotste .
    pi_34527043
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 00:17 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ben blij, dat wil je echt niet. Dit keer kon ik het gelukkig nog overstemmen op de tv, maar een huisgenoot in een eerder huis had een dermate luidruchtige vriendin dat zelfs het snoeihard draaien van Iron Maiden daar niet tegen hielp.
    Vraag of hij rustiger aan kan doen. Als dat niet kan dan neem je het op en kan het wel eens in de gedeelde documenten terechtkomen

Edit:
    Één pagina gelezen, mooie verhalen. Maar ik weet weer waarom ik niet in de stad (studentenhuis) woon. Ik kan niet tegen asocialen. Kijk muziek luisteren is prima, maar doe dat dan met een koptelefoon op, of op een dusdanig niveau dat de anderen er geen last van hebben. En ieder zijn eigen bende opruimen, maar daar hebben mensen vaak moeite mee.
      zaterdag 28 januari 2006 @ 14:50:03 #275
    69426 Astherushcomes
    In constante roes
    pi_34549927
    quote:
    Op vrijdag 27 januari 2006 19:37 schreef Mark-AjaxFan het volgende:

[..]

Vraag of hij rustiger aan kan doen. Als dat niet kan dan neem je het op en kan het wel eens in de gedeelde documenten terechtkomen

Edit:
    Één pagina gelezen, mooie verhalen. Maar ik weet weer waarom ik niet in de stad (studentenhuis) woon. Ik kan niet tegen asocialen. Kijk muziek luisteren is prima, maar doe dat dan met een koptelefoon op, of op een dusdanig niveau dat de anderen er geen last van hebben. En ieder zijn eigen bende opruimen, maar daar hebben mensen vaak moeite mee.
    je geeft het een verkeerde naam, het is niet asociaal , het is een kwestie van wederzijdse acceptatie

het mooie aan het op kamers wonen is de gezelligheid die je ook hebt met je huisgenoten. dat het af en toe een bende is of dat ik mn huisgenoten kan horen, neem ik voor lief. Maar ieder zn eigen ding natuurlijk
      zaterdag 28 januari 2006 @ 16:47:43 #276
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_34552902
    Het valt me overigens op dat steeds meer studenten thuis blijven wonen, reteirritant is dat want het komt de spontane bieravondjes niet ten goede.
    [KNE]-Mod
    pi_34552951
    Ik heb 2 jaar op kamers gewoond en moest later noodgedwongen vanwege medische omstandigheden weer bij mijn ouders intrekken. 2 jaar later keek ik er zo naar uit om weer op mezelf te gaan wonen, het liefst nog een eigen appartementje. Maar door gedonder bij de woningstichting bleek dit het eerste jaar niet mogelijk. Mijn moeder belde voor de grap naar een advertentie in de krant voor een kamer. Ze bleek nog de 1e te zijn ook en ik mocht komen kijken. Kom ik thuis: "ik heb een kamer voor je" Ik:
    Wij dus 's avonds kijken.. Ik twijfelde toen heel erg, maar bedacht dat ik nog liever die kamer nam dan nog een jaar met mijn ouders opgescheept te zitten in een boerengehucht. Spijt heb ik totaal niet, want ik heb hier echt een fantastische tijd met leuke huisgenoten! Ik zie er zelfs tegenop om helemaal op mezelf te gaan, maar deze tijd komt er wel aan. Ik ben dan ook bijna 22 en ga het studentenhuis weer verlaten
    Iedereen moet het gewoon in zijn studentenleven in een studentenhuis wonen om dit mee te maken!! Het is een goede, en vaak (niet altijd natuurlijk) leuke ervaring. Hangt ook van het soort huisgenoten en de staat van het huis af. Een ouwe versleten krot word je niet blij om.

Ik heb genoeg verhalen meegemaakt
    In een dronken toestand vuurwerk in huis afsteken en een huisgenote die daar zo van schrok dat de hele schuimblusser leeg ging. Volgende dag was het schuim allemaal water. De huisbaas kwam de volgende dag langs om iets te repareren en zag dus al dit water met nog een beetje schuim. Die dacht dat de douche overgestroomd had
    Het opruimwerk was geen pretje, ook de kosten van een nieuwe schuimblusser wil je niet weten
      zaterdag 28 januari 2006 @ 17:31:31 #278
    38651 yozd
    FR1908 Vakkie R
    pi_34554202
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 16:47 schreef ThE_ED het volgende:
    Het valt me overigens op dat steeds meer studenten thuis blijven wonen, reteirritant is dat want het komt de spontane bieravondjes niet ten goede.
    Wat hij zegt!

Dat is inderdaad strontvervelend. "Ik moet nu gaan, anders mis ik mijn trein!"..
    pi_34572878
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 16:49 schreef AnnekeM het volgende:
    ...
    Het opruimwerk was geen pretje, ook de kosten van een nieuwe schuimblusser wil je niet weten
    Zelfde hier, had eens wat vrienden uitgenodigd, en na een aantal (tig) biertjes werden ze wat lollig
    Hebben ze ok een schuimblusser beneden in de gang leeggespoten!
    Alleen wij konden er geen plezier aan beleven, omdat er sochtends alleen wat natte muren en grond was

Nahja, ze hebben wel netjes een nieuwe blusser gehaald! Eerlijk gezegd, had ik er ook wel bij willen zijn
    pi_34604993
    Hahaha wat een geweldig topic.

Goed, mijn verhaaltjes. Ik heb samen gewoond met een Duitser. Helaas dat soort mensen tref je. Een paar voorbeelden van zijn gedrag:
    - op een goede maandagochtend vond ik tijdens het douchen nog wat resten van de gezelligheid die hij met zijn vriendin de vorige nacht had beleefd in diezelfde douche. Op zich is dat niet zo erg maar op maandagochtend wel...
    - er was hier kalkoenfilet in de aanbieding. De rund stopt het hele pak van 1.5 kilo kalkoenfilet in z'n geheel in onze nogal kleine vriezer. Dat vervolgens voor E1,50 aan rundvlees van mij het moet ontgelden is nog tot daar aan toe. Maar ja, vastgevroren vlees krijg je niet zo makkelijk meer van elkaar. Dus werd Keksi om 2300 op een avond wakker van een enorm kabbaal (ik stond om 6:30 op iedere dag dus lag er rond 22:30 in). Doe de deur open staat Den Duitser met een beitel en een hammer het vlees van elkaar te beitelen. Maar dat werkte niet echt. Naar goed Duits gebruik was dit zijn oplossing: op dinsdagavond maakte hij al die 1.5 kilo klaar en vervolgens at ie 3 dagen lang s'cohtends, s'middags en s'avonds rijst + kalkoen + paprika + ananas.
    - zijn vriendin kwam op bezoek, en op een gegeven moment een flink kabbaal en herrie en ruzie. Mevrouw stormt de kamer uit en gaat onze flat uit. Na 10 minuten gaat ook Den Duitser weg, en zijn vriendin komt even later terug. Toch schiewenierig vroeg ik wat er gebeurt was. Wat blijkt: hoewel zij elkaar maar 1x in de 6-7 weken zien vond hij het leren toch belangrijker dan aandacht geven aan zijn vriendin. Daar was zij het niet mee eens... Leuke relatie heb je dan
    - zijn eetgewoonten waren ronduit smerig en nooit en te nimmer hoop ik meer tegen zo'n goor hoofd aan te kijken... JUK! Mond open en keurig netjes het proces van ontbinding in zijn mond kunnen aanschouwen, nee dank je. Op de meest onmogelijke tijden vond hij het noodzakelijk om te koken: 23:00, 02:00, 03:00 het kon hem niet gek genoeg.

Echt nooit en te nimmer meer een huisgenoot. Mijn tijd in Enschede daarintegen met de huisgenoten T, J, N en M was geweldig. Zo zie je maar weer: de beste huisgenoten komen van eigen bodem!
    Danmark: more usefull every day!
    pi_34620427
    lol wat een verhalen zeg Bij ons gebeurt niet zoveel bijzonders.. ik woon met 2 huisgenoten, 1 is een goede vriend van me en de ander heb ik niet zoveel contact mee (is ook altijd weg). Enige waar ik me aan erger is dat als ik de badkamer net heb schoongemaakt hij het presteert om de volgende dag de wastafel + kraan alweer compleet onder de tandpasta en haren te hebben gesmeerd...
    Maar valt nog wel mee dus als ik andere verhalen lees....

Tevens tvp
    pi_36215439
    Whaha, geweldig! Ik had dit topic in november gelezen en nooit gedacht dat ik er zelf nog eens in zou posten .

Ik zat in onderhuur in een flat en de hoofdhuurder ging het opzeggen, maar omdat er voor een korte tijd nog een kamer leegstond, besloot hij zijn zoon daar tijdelijk in te zetten (voor twee maanden ongeveer). Die knul ging dus voor het eerst op zichzelf wonen. 19 jaar.

Gelukkig had hij zijn pc meegenomen, want ja, je moet toch de hele dag op het TMF forum zitten. Vreselijk als de internet verbinding eruit ligt! Het begon nog relatief normaal met af en toe wat spullen in de koelkast die plotseling op waren. Nou ben ik de kwaadste niet, maar als je mijn ontbijt voor de volgende ochtend opmaakt heb je ruzie.

Aan de onfrisheid moest ik wennen: ik houd van een nette omgeving en een wasbak vol met scheerharen hoort daar niet bij. Ook enorm veel remsporen in het toilet of gewoon niet doorgespoeld vind ik minder fijn... Nooit schoonmaken hoor, want stel je voor dat je 5 seconden niet achter je pc kunt zitten.

Je zou denken dat iemand met 19 jaar wel een redelijke opvoeding heeft gehad. De afwas aaide hij schoon met de afwasborstel, áls hij al de afwas deed, want meestal was de hele keuken weer volgebouwd met rotzooi of stond het complete serviesgoed op zijn kamer (zodat ik niet zeurde over een vieze keuken). Dus dan moest ik zeuren over een lege servieskast.

Deze knul heeft thuis nooit iets hoeven doen (zijn vader is kinderpsychiater) en kan dus ook niet koken. Dus: elke avond bonen uit blik (in de magnetron). Echt gewoon 7 weken lang alleen maar dat! En elke ochtend havermoutpap. Met mijn yoghurt . Knulletje zit bij een vrijwilligersorganisatie, moet op een keer koken omdat iedereen eten mee moet brengen. "Dennis, kan een pan ook in de magnetron?". "Euh... Lijkt me niet zo'n goed idee". Vervolgens uitleggen hoe het gasfornuis aan moet want dat heeft hij nog nooit gebruikt. 10 minuten later loopt hij mijn kamer binnen "hoe doe ik het gasfornuis weer uit?". ...

Één keer zou er een cybervriendinnetje van hem langs komen (van het TMF forum) maarja bonen uit blik slaat niet zo aan dus wat doe je dan? Dan bel je papa en maakt die een kip bij je thuis. Als je huisgenoot dan 's-avonds thuiskomt vertel je natuurlijk gewoon dat je die zelf hebt klaargemaakt. Nou, zo goedgelovig was ik toen al niet meer. Wel sneu dat het meisje uiteindelijk niet kwam . De kip zelf lag drie dagen later nog steeds zonder iets in de keuken. Toen maar gevraagd of hij het op wilde ruimen.

In zeven weken heeft hij het gepresteerd om 2 keer te douchen. Kwam dus een paar keer voor dat je alle ramen open moest zetten omdat het ongelooflijk naar zweet rook. Echt verschrikkelijk. En kleding werd alleen gewassen als papa langs kwam (daarna bleef het nog een week rotten in de wasmachine).

Boodschappen doen is ook niet gemakkelijk, dat laat je dus doen door je broer. Want dan hoef je het huis niet uit en dus ook geen seconde te missen van het TMF forum.

Tijdens één van de laatste weken kwamen die bonen zijn strot uit dus had hij magnetronpannenkoeken gekocht. Beviel blijkbaar erg goed (verbazend na 7 weken bonen) en dus volgende dag zelf pannenkoeken maken. Lastig, zonder recept. Hoppa, hele scheut olijfolie in het beslag en je hebt een groene pannenkoek. "Ze waren erg lekker". . Volgende dag kreeg hij bezoek, die kreeg de laatste overgebleven pannenkoek geserveerd en mocht die alleen in de huiskamer opeten, want mijn huisgenoot ging zelf lekker achter de computer zitten, op zijn slaapkamer.

En dan nog die prachtige verhalen over hoe hij meisjes doorhad en hoe ze hem erg cool vonden. Hij kon uren vertellen over hoe ze precies deden wat hij zei, maar wel in vage bewoordingen. En hij was aanhanger van het Bhoeddisme. Het filosoferen bevalt hem denk ik wel goed, een beetje niets doen.

Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat ik het helemaal niet erg vond toen ik er na 7 weken uit moest, wat een drama was dit zeg!
    pi_36216414
    lol @ die huisgenoot van dennisdotcom Wat een gast zeg
    pi_36218758
    Mooi verhaal
      maandag 20 maart 2006 @ 23:48:05 #285
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_36219088
    Ik wacht met smart op het moment dat ik mezelf zie voorbijkomen in een van die verhalen.
    pi_36219599
    tvp, morgen lezen :d

geniaal die verhalen
    pi_36219633
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 23:48 schreef JimmyJames het volgende:
    Ik wacht met smart op het moment dat ik mezelf zie voorbijkomen in een van die verhalen.
    Whehehe. Wellicht komt er ooit nog een verhaal over mij, de meid die bijna de keuken in de fik stak.. of zo
    pi_36235680
    Mensen die naar zweet stinken zijn vies.

Ik ga hier volgend jaar ook in posten denk ik
    pi_36235776
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 00:11 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Whehehe. Wellicht komt er ooit nog een verhaal over mij, de meid die bijna de keuken in de fik stak.. of zo
    Pas je wel een beetje op? .

Ik heb alleen maar saaie ganggenoten, beleef hier nooit wat .
    pi_36235917
    ff een tvp ik schrijf mogen wat
      dinsdag 21 maart 2006 @ 20:15:57 #291
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_36242632
    Echt herkenbare verhalen, heb zelf ook vaak zulke kansloze huisgenoten meegemaakt. Niet te geloven hoe wereldvreemd sommige mensen zijn. En dan nog wel mensen van in de twintig.
    Jammer dat die op zo'n jonge leeftijd al verloren zijn voor de maatschappij. Als je hele dagen zit te Quaken of op het TMF forum, dan wordt het toch nooit meer wat?
    Bankiertje
    pi_36243368
    De huisgenoot die ik nu heb, is geloof ik zo'n kansloos figuur. Aardige jongen, maar hij zit ALLEEN maar thuis. Hij is twintig minuten per dag weg, voor zijn boodschappen. Boodschappen? hij kookt 1 x per week pasta en vriest dat in.
    ik kan verder niet over hem klagen want hij is supernetjes en beleefd en stil. Maar ik wordt er zo zenuwachtig van!

Of is dat toch van de buurman met zijn klassieke muziek, of de benedenbewoner met zijn boze negermuziek.
      dinsdag 21 maart 2006 @ 21:58:33 #293
    120304 descendent1
    Ja hoor, heb je hem ook weer..
    pi_36246563
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 20:36 schreef Syytön het volgende:
    De huisgenoot die ik nu heb, is geloof ik zo'n kansloos figuur. Aardige jongen, maar hij zit ALLEEN maar thuis. Hij is twintig minuten per dag weg, voor zijn boodschappen. Boodschappen? hij kookt 1 x per week pasta en vriest dat in.
    ik kan verder niet over hem klagen want hij is supernetjes en beleefd en stil. Maar ik wordt er zo zenuwachtig van!

Of is dat toch van de buurman met zijn klassieke muziek, of de benedenbewoner met zijn boze negermuziek.
    Boze negermuziek; die heb je van mij, dat moet wel...

Mijn EX huisgenote was in het begin echt een Uberramp: Letterlijke quotes van haar waren: 'Maakt mij allemaal niet uit; mn ouders betalen het toch wel'.. Ach, die is achteraf nog wel wat ten goede veranderd; al zal ik nooit vergeten dat ik een keer wakker werd van haar gekreun toen ze rond 3 uur 's nachts vrij hard (blijkbaar ) genomen werd door een of andere kerel...
    Door de 10cm dikke muur heen; en ik werd er gewoon wakker van!

en nee, ik lag daarna niet met mijn piemel te spelen...

P.s.
    En andere huisgenote had wel eens mannelijk bezoek; waaronder haar destijdse vriend; waardoor ze binnen een half jaar zo'n 3 keer haar wasbakje heeft moeten ontkotsen...Ze haalden allemaal de WC niet; en een lucht op die kamer!

[ Bericht 9% gewijzigd door descendent1 op 21-03-2006 22:19:28 ]
    Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
    Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
    pi_36247039
    Neukende huisgenoten..
      dinsdag 21 maart 2006 @ 22:18:40 #295
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_36247324
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 22:12 schreef Roellio het volgende:
    Neukende huisgenoten..
    Huisgenoten
      dinsdag 21 maart 2006 @ 22:20:15 #296
    120304 descendent1
    Ja hoor, heb je hem ook weer..
    pi_36247399
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 22:18 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Huisgenoten
    Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben...
    Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
    Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
      woensdag 22 maart 2006 @ 09:07:19 #297
    11252 Ultrawuft
    Projectfuhrer
    pi_36255096
    Op zich heb ik wel goede huisgenoten.. Ok bij een feestje willen ze weleens uit het raam pissen ( ik woon op de zolder ) En af en toe wil de buurman het huis in de fik steken en ons vermoorde, maar ach alles gaat z'n gangetje hier
      woensdag 22 maart 2006 @ 10:24:22 #298
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_36256669
    koptelefoon met muziekje op zat ik mezelf lekker te trekken, de lekkere babes rolde over het beeldscherm. Kamerdeur natuurlijk dicht. Op slot hoeft niet, huisgenoten kloppen altijd en als er dan niet wordt open gedaan ga je niet uit jezelf naar binnen.

Dat wil nog wel eens anders uitpakken. Al bezig zijnd observeerde ik onbewust toch iets raars. Mijn ouders kwamen namelijk onaangekondigt op bezoek. Zij klopte maar ik had die koptelefoon op dus deed niet open. Nou "dan stormen we toch gewoon naar binnen" dachten mij ouders.

Dus terwijl ik mijn hoofd draai staan daar mijn ouders in de deuropening. Jesus Christus godsallemachtig denk ik. Mijn hand haal ik rustig onder mijn trui vandaan mijn broek uit en ik doe een poging de wijven weg te klikken. De mediaplayer zat echter in de weg dus na ene paar keer klikken rolde ze nog steeds het scherm over.

Nadat ik die chicks uiteindelijk had weggeklikt vroeg ik mijn ouders op rustige virendleijk toon weg te gaan. Mijn ouders met open ogen Waarom moeten weg? Wat is dat nou voor raars

Die week later dat toen ik thuis kwam zij vragen waaorm deed je zo raar McCarthy, waarom mosten we weg?

Sindsdien doe ik altijd maar mijn kamer op slot. Ook al ben ik zelf aanwezig.
    pi_36260138
    Maar de kamer op slot roept ook wat verdenkingen op
    Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
    Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
    _o_
    pi_36261608
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 12:18 schreef DaDude1987 het volgende:
    Maar de kamer op slot roept ook wat verdenkingen op
    tja, mijn huisgenootje heeft sowieso altijd de kamerdeur op slot als der vriendje er is, maar ook regelmatig als ze er alleen zelf is
    pi_36262599
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 20:36 schreef Syytön het volgende:
    Ach, ik zou er niet zoveel moeite mee hebben. Je hoeft toch geen beste maatjes met hem te zijn?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')