abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11020194
Zo, zit verhaal heet hier, het gaat sowieso over psychologie en de slechte relaties met mijn huisgenotes.

Na lang wikken en wegen doe ik het toch. Klagen over mijn huisgenoten.

Ik word elke dag meer gek van ze. Ik woon in een studentenhuis met vier kamers. Hjeb dus officieel drie huisgenoten. Een jongen en twee meisjes. Van die jongen heb ik totaal geen last, heeft een zelfstandig leven, ruimt gewoon zijn rommel op en ga zo maar door.

Dan die meiden. Een woont naast mij, de ander schuin tegenover. Om met die tweede te beginnen. Ze scheert haar oksels niet, en heeft een XXL-lichaam. Warmte en dus: stinken. Kamer: altijd de ramen dicht. Dus nog meer stinken. Ze heeft een vriend en die is zonder pardon bij ons ingetrokken. Dat houdt dus wel in, dat er meer gas/licht/water-verbruik is. Onzin? Nou, onze kamers zijn van de woningstichting, en je krijgt een rekening achteraf, als je meer hebt verbruikt dan in de huurprijs is opgenomen. Dit keer was het ruim 136 euro. Overleggen dat die jongen meebetaalt? Al geprobeerd, lukt niet.
We hebben een vaste telefoonlijn. Toen ik vroeg of ze daar aan meedoet (toen ze hier kwam wonen), zei ze: ,,Nee, dat hoeft niet, ik heb een mob. Abo van acht uur. Nou oke, zo gezegd, zo gedaan.
Ik werk voor een krant als correspondent en zat op een avond mijn artikelen te typem. Het was ruim na elven, ik was moe en wilde het even doormailen naar mijn redacteur ivm de deadline om 8.30 uur de vlg dag. Is de lijn bezet! En dat an-der-half uur lang. Ik ging toch eens kijken en zat ZIJ te bellen. Na dat gesprek, sprak ik haar daarop aan. Zegt ze: ,,Ja, maar ik WORD gebeld, en dus maak ik geen belkosten en dus hoef ik niet mee te betalen aan het abo van de vaste lijn.
Het heeft twee dagen geduurd voordat het tot haar doordrong wat ik bedoelde.
Ze kookt ook met haar vriend. Dan kan het rijst zijn of macaroni. Dat giet je af. Er beland een heeeeleboel rijst/macaropni in het afvoerputje. Dat wordt er niet uitgehaald. Dat belandt in het riool. Gevolg: alles verstopt, er moest een bedrijf bijkomen om de boel te repareren. Dus dan wordt er zo' zeefje gekocht. Dan wordt er weer afgegoten. Zeefje zit vol. Water hoopt zich op. Wat doet ze??? Haalt het zeefje eruit en gaat door met afgioeten. Putje weer vol. En dan de haren in het doucheputje die nooit worden weggehaald.
Andere huisgenote. Komt van oorsprong bij mij uit de buurt. Mijn moeder werkt in het ziekenhuis als verpleegkundige. Haar vader is er magazijnmedewerker. Ziekenhuiscultuur, dus: jaloezie, want mijn moieder heeft meer opleiding dan die hele vent. En nu is er niks mis met magazijnmedewerkers en lage lonen banen, maar mijn vader is huisarts. Gevolg: vooroordelen. Dat is geen mening, dat is een feit. Ik kom uit een klein dorp, en zij ook. Maar ik weet echt wel hoe dat gaat. Maar je kan aan haar hele houding merken dat ze een afkeer heeft van mijn manier van leven, mijn familie (want: kak uiteraard) en ga zo maar door. Dat botst al.
Ook zij giet af en laat het lifggen. We hebben een aantal schoonmaaktaken. Zo hoort het verschonen van de vuilnisbak tot de taak van degene die de vloeren doet (stofzuigen). Is de vuilnisbak vol? Dan laat zij hem lekker vol zitten, gooit er nog eens etensresten bovenop die gaan rotten en legt een losse vuilniszak naast de bak neer en gooit daar de rest van haar afval in.
Vorige zomer ging ze op vakantie. Ik was net weggeweest en zij woonde die tijd alleen in het huis. Echt, ik ging nog niet niet over mijn nek van de stank. Dus mijn moeder wilde helpen schoonmaken. Die vuilnisbak zat VOL met maden en kleine vliegjes, ook op de bodem. We hebben een gezamelijke koelkasdt en die meurt steevast omdat ze dan bijv citroenen koopt voor in de ijsthee. Die snijdt ze door de helft en dat bewaart en vergeet ze dan.
Ook haren in het doucheputje, maandverbandstripjes die door de wc liggen, dat bakje wordt ook nooit verschoond, wc rollen door het hele toilet heen.
Als ze tentamenweek heeft, kun je je kont niet keren of ze komt klagen over geluid. Ik had een vriend op bezoek en dan lachen we wat, en dan klopt ze aan, of we niet zo hard willen lachen want daar heeft ze last van. Na tienen niet wassen want dan hoort ze de wasmachine. En als het haar uitkomt, zet ze keihard YabbaDabbaDance aan.
Ik zit ff te internetten (geen kabel), en dan MOET zij opeens bellen. Dan zeg ik, ik ben nog wel ff bezig. Wat gaat ze doen? Ze gaat tig keer heen en weer om te luisteren of ik nog bezig bent en gooit dan hard met de deur. Steeds weer. Dat doet ze ook als ze s ochtends weggaat, of ze vergeet steeds iets. Dan loopt ze stage en moet ze weg op 7.15 u, en dan loopt ze heen en weer, smijt met de deur en rinkelt met haar volle sleutelbos (zachtjes doen is er niet bij).
Afwas laat ze gerust een maand staan, gaat schimmelen e.d. Dan vraag ik haar of ze het op wil ruimen, en dan zegt ze, dat ze geen tijd heeft ervoor. Kwartiertje werk toch? Dus toen deed ik alles in een doos en zette het voor haar deur. Daar ergert zij zich weer aan en ze zet het net zo hard weer terug en het blijft nog eens twee weken staan.
Dan iets van beiden. Het toilet. Dan zit je te poepen, laat je dikke klodders zitten. Ze zitten zelfs boven aan de rand!!! Schaamharen en rare donkere stipjes op de bril. Of spettertjes van urine. De wc-borstel zit ook al vol met klonten.

Kijk, ik ben zelf allesbehalve heilig, maar ik voel me gewoon met de week ongelukkiger in dit huis en ik heb er vanalles aan gedaan om het beter te krijgen. Maar het lukt niet! Om gek van te worden!!!! Wat doe ik hieraan, en herkennen mensen dit? Sorry voor het lange verhaal maar ik MOEST het kwijt en ik hoop dat mensen willen reageren

pi_11020290
Ik heb het helemaal gelezen (eerlijk), maar ik heb niet echt iets toe te voegen ofzo Behalve dat ik van dit soort verhalen nou niet bepaald zin krijg om op kamers te gaan

En verder lijkt het me meer een topic voor klaagbaak

dinsdag 10 juni 2003 @ 22:43:14 #3
54056 Nanda
Oefent haar Optometristenblik
pi_11020312
Huisvergadering beleggen!!
Vinden zij het zelf niet ziek dan...gewoon een keer met zijn vieren (plus ingetrokken gozer) gaan praten, liefst met een onpartijdig persoon erbij. (ouders?)

suc6....

T is de tijdelijke oplossing voor Alles.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 22:43:17 #4
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_11020317
Waarom verhuis je niet gewoon?
Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
  dinsdag 10 juni 2003 @ 22:44:30 #5
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_11020357
Ik persoonlijk zou gaan kijken of ik ergens anders terecht kan.

Mensen die op kamers gaan krijgen altijd wel een keer ruzie etc. Maar dat kan makkelijk opgelost worden als je makkelijk met elkaar kan praten.
Dat kan hier dus blijkbaar niet, dus ik zou zeggen, pak je biezen en vertrek.
(Weet dat dat ook moeilijk kan zijn, maar ja, beter dat dan jezelf gek maken)

SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_11020369
Wat goed dat je het gelezen hebt!

Nou ik vraag me af of jullie oplossingen hebben? Of manieren hoe ik hie rhet beste mee om kan gaan? Ik zit nu nog een jaar op kamers, dan ben ik klaar en zal het financieel goed mogelijk zijn, iets voor me, miself and i te huren dan wel kopen (maar dat zou middels de generatiehypotheek moeten)

dinsdag 10 juni 2003 @ 22:46:08 #7
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_11020408
En dan ga ik je vertellen dat ik 2,5 jaar in een studentenhuis hebt gewoond in in totaal 9 heren in zaten. Ohja, het huis was een verbouwd 1 gezinsrijtjeswoning uit 1910 ofzo.

Tip: (In Utrecht dan) na 2 jaar op de wachtlijst van Woningnet gestaan te hebben ben ik in aanmerking gekomen voor een 1 persoon 1 kamer )35m2) woning met eigen douche, wc, keuken en voordeur. Geen gezeik, geen drukte en geen huisgenoten.

Als je afgestudeerd bent koop je net als ik een grachtenpand en een villa op de Veluwe voor in het weekend. Geen gezeik meer

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_11020458
Maak foto's, hou een verslag bij met datum en tijd en probeer via de eigenaar dit primitief wezen te ruilen voor een mens.
Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
pi_11020484
,,Zo, zit verhaal heet hier"

Goh ik ben echt kwaad, weet niet eens meer wat ik bedoel te zeggen...

Maar vertrekken vind ik te makkelijk. Dan laat ik me door hen wegjagen. En dat wil ik niet. Vergaderen hebben we al heel vaak gedaan, maar het helpt niet! En de simpelste dingen die ik heb aangegeven qua opruimen, daar wordt zo moeilijk over gedaan. Heeeelll simpel afgieten en gootje schoonmaken, even de rommel van het gasfornuis halen...

Oh ja, gaan ze koken: gasfornuis. Links afvalbak, rechts aanrecht. Gooien ze de verpakkingen op het aanrecht neer terwijl de vuilnisbak net zoveel afstand is!!

dinsdag 10 juni 2003 @ 22:48:29 #10
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_11020488
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 22:44 schreef Waxxer het volgende:

Nou ik vraag me af of jullie oplossingen hebben? Of manieren hoe ik hie rhet beste mee om kan gaan? Ik zit nu nog een jaar op kamers, dan ben ik klaar en zal het financieel goed mogelijk zijn, iets voor me, miself and i te huren dan wel kopen (maar dat zou middels de generatiehypotheek moeten)

God man wat je ook doet al alsjeblieft geen generatiehypotheek nemen!!!! Alleen maar een truc van een bank om jou hogere en niet op te brengen hypotheeklasten aan te smeren. Ga de eerste 5 jaar lekker rustig huren en een beetje solide carriere opbouwen.

En nu: tja, praten is denk ik toch het enige wat je kan doen. Oorlog voeren is wat lastig binnen 1 huis

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 22:48:52 #11
32635 MOOI
Kutstudent
pi_11020501
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 22:43 schreef Pulsemaster het volgende:
Waarom verhuis je niet gewoon?
Dat idee kreeg ik ook toen ik het stuk gelezen had. De sfeer is inmiddels al zo verziekt lijkt me, dat je er met een vergadering ook niet meer uitkomt...
pi_11020507
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 22:48 schreef Waxxer het volgende:
,,Zo, zit verhaal heet hier"

Goh ik ben echt kwaad, weet niet eens meer wat ik bedoel te zeggen...

Maar vertrekken vind ik te makkelijk. Dan laat ik me door hen wegjagen. En dat wil ik niet.

Dat is het laaste wat je moet doen!
Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
pi_11020546
ff je verhaal gelezen. Hier past maar één reactie!
Wow... sterkte met de hele situatie!!! Verhuizen lijkt mij wel het beste voor je, maar niet echt een optie vanwege krapte op de markt etc.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_11020562
succes...
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_11020564
verhuizen was ook mijn eerste idee, ik geloof dat er al genoeg gepraat is en echt veel geholpen heeft het niet

hoe zit het btw met die jongen waar je het wel mee kan vinden? samen sta je sterker dan in je eentje hoor

Gapen werkt aanstekelijk weet je!
pi_11020594
Pfff... Absoluut nóóit toegeven.

"Wil jij bellen? Okay, doe dan eerst jouw afwas maar."
"Moet mijn muziek zacht? Okay, peuter dan eerst je haren uit het putje."

Zet een slot op de telefoon, waar alleen betalende mensen de sleutel van hebben. Stuur haar een rekening, met een kopie naar haar ouders (die waarschijnlijk nog steeds financieel verantwoordelijk zijn).

Dat soort dingen.

dinsdag 10 juni 2003 @ 22:52:23 #17
45787 fulco-
I want my avatars back!
pi_11020598
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 22:44 schreef Waxxer het volgende:

Ik begin weer te bibberen. Ik woonde langere tijd in een studentenhuis en ik ben blij dat ik inmiddels zelf wat gekocht heb. Niet dat ik zulke erge huisgenoten had, maar het was wel ergernis op ergernis op ergernis op....
  dinsdag 10 juni 2003 @ 22:54:42 #18
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_11020673
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 22:52 schreef fulco- het volgende:

[..]

Ik begin weer te bibberen. Ik woonde langere tijd in een studentenhuis en ik ben blij dat ik inmiddels zelf wat gekocht heb. Niet dat ik zulke erge huisgenoten had, maar het was wel ergernis op ergernis op ergernis op....

heel herkenbaar
  dinsdag 10 juni 2003 @ 22:54:47 #19
32635 MOOI
Kutstudent
pi_11020676
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 22:48 schreef Waxxer het volgende:
Maar vertrekken vind ik te makkelijk. Dan laat ik me door hen wegjagen. En dat wil ik niet. Vergaderen hebben we al heel vaak gedaan, maar het helpt niet! En de simpelste dingen die ik heb aangegeven qua opruimen, daar wordt zo moeilijk over gedaan. Heeeelll simpel afgieten en gootje schoonmaken, even de rommel van het gasfornuis halen...
Het komt er dus op neer dat je te trots bent om weg te gaan. Of je kan ff over je trots heenstappen, een andere kamer vinden en een leuker leventje leiden.

Wat je ook kan doen is met z'n vieren een weekendje zeilen ofzo, dan ben je ff weg van de afvoerputjes, rommel van het gasfornuis etc.. Dat maakt de sfeer (hopelijk) weer te doen. Maar ik denk dat een leuk weekendje er niet echt inzit, als ik je verhaal lees.

[Dit bericht is gewijzigd door MOOI op 10-06-2003 23:08]

dinsdag 10 juni 2003 @ 22:56:51 #20
45787 fulco-
I want my avatars back!
pi_11020724
Je hebt gezegd dat het gaat om een sociale woningbouwvereniging... meestal heeft elke woningbouwverening een huurderscommissie. Kan je niet eens daarmee praten?

Ik woonde indertijd op een campus terrein met zo'n 1200 studenten. Daar hadden we een eigen huurdersvereniging waar ik intensief bij betrokken was. Voor excessen hadden we een speciale commissie die probeerde te bemiddelen en adviezen konden neerleggen. Deze adviezen werden zonder meer door de woningbouwvereniging overgenomen. Ik heb het in die 5 jaar 2 keer meegemaakt dat iemand eruit gezet werd omdat bemiddeling niet lukte.

pi_11020742
Die andere jongen is er bijna nooit, die eet bij vrienden, blijft daar slapen, sport veel (doet calo)...

En die moeder van meisje 2 is echt een bitch tegen mij als ik de tel opneem. Ik internet veel, en bel ook regelmatig, maarja, zij hebben dus een beeld van mij dat ik 24/7 achter mijn comp online zit. Mijn moeder wil zich er idd mee bemoeien, die heeft alles ook (incluis mijn rommel) met eigen ogen gezien en was woest.
Als meisje 2 familiebezoek krijgt, moet iedereen opeens opruimen en alles netjes en is er niks aan de hand.

Ik ga echt niet verhuizen! Nogmaals, dat is zwak en financieel onzinnig, aangezien ik hier nog maar een jaartje ben.

En qua generatiehypotheek, dat wil mijn vader niet eens denk ik, en bovendien wil ik dat zelfstandig doen

dinsdag 10 juni 2003 @ 22:59:22 #22
32635 MOOI
Kutstudent
pi_11020806
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 22:52 schreef DennisMoore het volgende:
Pfff... Absoluut nóóit toegeven.

"Wil jij bellen? Okay, doe dan eerst jouw afwas maar."
"Moet mijn muziek zacht? Okay, peuter dan eerst je haren uit het putje."

Zet een slot op de telefoon, waar alleen betalende mensen de sleutel van hebben. Stuur haar een rekening, met een kopie naar haar ouders (die waarschijnlijk nog steeds financieel verantwoordelijk zijn).

Dat soort dingen.

Dat zal de situatie alleen maar vijandelijker maken! Toelichting:

Huisgenoot: "Zet die muziek zachter!!!"
Waxxer: "Als jij je haren uit het putje peutert"
Huisgenoot: "Gelul! Zet jij je muziek maar eerst zachter!!"
Waxxer: .......!!! ........?!?! etc. etc.

Gaat niet werken dus.

pi_11020832
Zodra zij iets van jou wil, wil jij iets van haar.
pi_11020844
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 22:56 schreef fulco- het volgende:
Je hebt gezegd dat het gaat om een sociale woningbouwvereniging... meestal heeft elke woningbouwverening een huurderscommissie. Kan je niet eens daarmee praten?

Ik woonde indertijd op een campus terrein met zo'n 1200 studenten. Daar hadden we een eigen huurdersvereniging waar ik intensief bij betrokken was. Voor excessen hadden we een speciale commissie die probeerde te bemiddelen en adviezen konden neerleggen. Deze adviezen werden zonder meer door de woningbouwvereniging overgenomen. Ik heb het in die 5 jaar 2 keer meegemaakt dat iemand eruit gezet werd omdat bemiddeling niet lukte.

Dat heb ik ook al overwogen. Ik ben nogal van de conflictontwijking, maar nu heb ik gewoon echt zin om ruzie te maken. De maat is echt vol. Alleen: als ik dat doe, is de spanning helemaaal te snijden. Als ze niet weggaan, ben ik wel de boeman die Deltawonen heeft gebeld en over ze heb geklaagd... Dan is het dus helemaal een crime om hier te zijn.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 23:00:38 #25
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_11020854
Ik heb drie huisgenoten, drie dames, je zou zeggen ideaal: maar verre van dat !
Kranen kunnen blijkbaar niet goed dichtgedraaid worden waardoor ze de hele nacht half stromen (soms warm water ), vuilnis wordt vergeten en in de gang gezet (terwijl we dat normaal op het balkon zetten) waardoor het gaat stinken. Hard praten, luid bellen en met deuren slaan om een uur of zeven in de ochtend. Schoonmaken tot op ooghoogte, de rest gebeurt helemaal niet, behalve als ik het doe..
Er zijn nog veel meer kleine dingen, maar ben blij als het straks allemaal over is als ik samenwoon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')