Whaha, geweldig! Ik had dit topic in november gelezen en nooit gedacht dat ik er zelf nog eens in zou posten
![]()
.
Ik zat in onderhuur in een flat en de hoofdhuurder ging het opzeggen, maar omdat er voor een korte tijd nog een kamer leegstond, besloot hij zijn zoon daar tijdelijk in te zetten (voor twee maanden ongeveer). Die knul ging dus voor het eerst op zichzelf wonen. 19 jaar.
Gelukkig had hij zijn pc meegenomen, want ja, je moet toch de hele dag op het TMF forum zitten. Vreselijk als de internet verbinding eruit ligt! Het begon nog relatief normaal met af en toe wat spullen in de koelkast die plotseling op waren. Nou ben ik de kwaadste niet, maar als je mijn ontbijt voor de volgende ochtend opmaakt heb je ruzie.
Aan de onfrisheid moest ik wennen: ik houd van een nette omgeving en een wasbak vol met scheerharen hoort daar niet bij. Ook enorm veel remsporen in het toilet of gewoon niet doorgespoeld vind ik minder fijn... Nooit schoonmaken hoor, want stel je voor dat je 5 seconden niet achter je pc kunt zitten.
Je zou denken dat iemand met 19 jaar wel een redelijke opvoeding heeft gehad. De afwas aaide hij schoon met de afwasborstel, áls hij al de afwas deed, want meestal was de hele keuken weer volgebouwd met rotzooi of stond het complete serviesgoed op zijn kamer (zodat ik niet zeurde over een vieze keuken). Dus dan moest ik zeuren over een lege servieskast.
Deze knul heeft thuis nooit iets hoeven doen (zijn vader is kinderpsychiater) en kan dus ook niet koken. Dus: elke avond bonen uit blik (in de magnetron). Echt gewoon 7 weken lang alleen maar dat! En elke ochtend havermoutpap. Met mijn yoghurt
![]()
. Knulletje zit bij een vrijwilligersorganisatie, moet op een keer koken omdat iedereen eten mee moet brengen. "Dennis, kan een pan ook in de magnetron?". "Euh... Lijkt me niet zo'n goed idee". Vervolgens uitleggen hoe het gasfornuis aan moet want dat heeft hij nog nooit gebruikt. 10 minuten later loopt hij mijn kamer binnen "hoe doe ik het gasfornuis weer uit?". ...
Één keer zou er een cybervriendinnetje van hem langs komen (van het TMF forum) maarja bonen uit blik slaat niet zo aan dus wat doe je dan? Dan bel je papa en maakt die een kip bij je thuis. Als je huisgenoot dan 's-avonds thuiskomt vertel je natuurlijk gewoon dat je die zelf hebt klaargemaakt. Nou, zo goedgelovig was ik toen al niet meer. Wel sneu dat het meisje uiteindelijk niet kwam
![]()
. De kip zelf lag drie dagen later nog steeds zonder iets in de keuken. Toen maar gevraagd of hij het op wilde ruimen.
In zeven weken heeft hij het gepresteerd om 2 keer te douchen. Kwam dus een paar keer voor dat je alle ramen open moest zetten omdat het ongelooflijk naar zweet rook. Echt verschrikkelijk. En kleding werd alleen gewassen als papa langs kwam (daarna bleef het nog een week rotten in de wasmachine).
Boodschappen doen is ook niet gemakkelijk, dat laat je dus doen door je broer. Want dan hoef je het huis niet uit en dus ook geen seconde te missen van het TMF forum.
Tijdens één van de laatste weken kwamen die bonen zijn strot uit dus had hij magnetronpannenkoeken gekocht. Beviel blijkbaar erg goed (verbazend na 7 weken bonen) en dus volgende dag zelf pannenkoeken maken. Lastig, zonder recept. Hoppa, hele scheut olijfolie in het beslag en je hebt een groene pannenkoek. "Ze waren erg lekker".
![]()
. Volgende dag kreeg hij bezoek, die kreeg de laatste overgebleven pannenkoek geserveerd en mocht die alleen in de huiskamer opeten, want mijn huisgenoot ging zelf lekker achter de computer zitten, op zijn slaapkamer.
En dan nog die prachtige verhalen over hoe hij meisjes doorhad en hoe ze hem erg cool vonden. Hij kon uren vertellen over hoe ze precies deden wat hij zei, maar wel in vage bewoordingen. En hij was aanhanger van het Bhoeddisme. Het filosoferen bevalt hem denk ik wel goed, een beetje niets doen.
Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat ik het helemaal niet erg vond toen ik er na 7 weken uit moest, wat een drama was dit zeg!