Een Booytje natuurlijk. Marco is seizoenskaarthouder, een van de weinige Utrechtse kappers die geen nicht is en een van de weinige homoklanten heeft die erg van voetbal houdt.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:06 schreef Eilanden het volgende:
Wat voor coupe?
Een Van den Berghje? Een Kruysje? Een Douglasje?
Machoquote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:13 schreef VoreG het volgende:
Ik laat me niet knippen door een vent
Nou ja we waren het er over eens dat je sympathieke coaches hebt en brallerige coaches, type 2ehands autoverkoper en dat Booy bij die laatste hoort.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:13 schreef Eilanden het volgende:
Ik ben het niet echt eens met dat Booy-gedeelte, maar voor de rest kan ik zijn mening wel begrijpen
Alleeen maar pijpen natuurlijkquote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:13 schreef VoreG het volgende:
Ik laat me niet knippen door een vent
Dan heeft Booy zeker die autohandel op de autoboulevard naast Verbeek?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou ja we waren het er over eens dat je sympathieke coaches hebt en brallerige coaches, type 2ehands autoverkoper en dat Booy bij die laatste hoort.
Marco zei geen Eilanden te kennen![]()
Marco was jaloers op ons omdat wij Verbeek hebbenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:20 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Dan heeft Booy zeker die autohandel op de autoboulevard naast Verbeek?![]()
![]()
Ik hoop voor jou dat je kapper meer verstand heeft van knippen dan van voetbalquote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Marco was jaloers op ons omdat wij Verbeek hebben![]()
![]()
Ik schat hem op beide niveaus hoog in. Mijn koppie en de ranglijst bewijzen hetquote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:39 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ik hoop voor jou dat je kapper meer verstand heeft van knippen dan van voetbal![]()
Tsja .. tegen de ranglijst kan ik inderdaad niets inbrengenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik schat hem op beide niveaus hoog in. Mijn koppie en de ranglijst bewijzen het![]()
Ik vond zijn stuk over de zoon van MvB vanaag wel geinig om te lezen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:44 schreef methodmich het volgende:
Middag!
Rondje op kosten van Hugo Borst.
Waarom dat dan?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:44 schreef methodmich het volgende:
Middag!
Rondje op kosten van Hugo Borst.
Als jullie nou vorige week even hadden meegewerktquote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:43 schreef Eilanden het volgende:
En hou die positie ook vast! Liever SCH Europa in dan Vitesse!
Presenteert vandaag zijn boek en in het AD een prima voorpublicatie over Alex van Basten ja.quote:
Ik had ook graag gehad dat ze hadden meegewerktquote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Als jullie nou vorige week even hadden meegewerkt![]()
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:48 schreef methodmich het volgende:
[..]
Presenteert vandaag zijn boek en in het AD een prima voorpublicatie over Alex van Basten ja.
Het was een recensie-exemplaar, hij zit nog in het plasticje.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:53 schreef methodmich het volgende:
Raar? Vandaag in Donner officiele presentatie en signeersessie!
Vandaar. Ga je hem wel lezen?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Het was een recensie-exemplaar, hij zit nog in het plasticje.![]()
Het leek me op het eerste gezicht niet razend interessant. Het boek van Paul van Liempt staat wat meer vooraan in de kast, maar er is zoveel te lezen. Ik moet David Winner ook nog lezen.quote:
Zonderquote:
Gewoon wat minder neukenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:22 schreef Eilanden het volgende:
* Eilanden kent het probleem van wel-willen-lezen, maar geen tijd er voor hebben
Maar lezen gaat altijd door, ik lees altijd en overal en minstens 1 uur per dag in een boek.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:20 schreef methodmich het volgende:
Je hebt het druk. Want je moet ook nog SCHrijven.
* Eilanden is impressedquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar lezen gaat altijd door, ik lees altijd en overal en minstens 1 uur per dag in een boek.
Dat probleem heb ik nou met mijn examens..quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:22 schreef Eilanden het volgende:
* Eilanden kent het probleem van wel-willen-lezen, maar geen tijd er voor hebben
Ik streef daar sinds enige tijd weer naar en dat lukt behoorlijk. Heb vanochtend voor het opstaan al een tijdje liggen lezen bv. Voordat ik de krant ging halenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:27 schreef methodmich het volgende:
Ik lees ook wel minstens 1 uur per dag, maar doorgaans niet in boeken. Dat komt er al sinds mijn studie niet echt meer van.
Je deed toch VWO he ?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:31 schreef VoreG het volgende:
23 mei t/m3 juni
Die van mij
24 mei t/m 1 juni
Nu wel ja in de onderbouw heette het VWO +. Dus er komt een of andere speciale vermelding bij.quote:
Bij mij had je gymnasium en atheneum. Bestaat dat ook niet meer?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:36 schreef Eilanden het volgende:
Wat is het verschil tussen VWO en VWO+
In de tijd dat Eilanden naar school ging, ging hij gewoon naar het VWO... zonder plusjes of minnetjes
Heb je nog welquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:36 schreef Suijk het volgende:
[..]
Bij mij had je gymnasium en atheneum. Bestaat dat ook niet meer?
Probleemgestuurd onderwijsquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:38 schreef VoreG het volgende:
[..]
Maar het VWO + is het gewone Gymnasium incl. PGO-onderwijs. (Probleemgestuurd onderwijs, met projecten werken enz enz.)
Alleen les als je iets niet snapt ofzoquote:
Was het maar zo'n feestquote:
Dat is nooit weg. Vriendin leest wel veel, erg veel. Komt omdat ik dan voetbal kijk.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik streef daar sinds enige tijd weer naar en dat lukt behoorlijk. Heb vanochtend voor het opstaan al een tijdje liggen lezen bv. Voordat ik de krant ging halen
En aangezien jij zelfs Timboektoe tegen Bhutan kijkt, moet ze wel een boekenwurm zijnquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat is nooit weg. Vriendin leest wel veel, erg veel. Komt omdat ik dan voetbal kijk.
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:45 schreef Eilanden het volgende:
[..]
En aangezien jij zelfs Timboektoe tegen Bhutan kijkt, moet ze wel een boekenwurm zijn
Kappa shirt, lijkt behoorlijk op het Bremen-shirtquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:56 schreef methodmich het volgende:
[..]Ja, daar komt het wel op neer.
En Naccie, is dat een Bremen-speler?
Dank je Tongquote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:17 schreef tong80 het volgende:
Tip :
19.00 uur Nederland - Turkije Finale EK-onder 17 Eurosport.
Argh nee is dat vandaag!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hopelijk naar de kampioenswedstrijd van Barca kijken
Nee in het nieuwe huis van een vriendinquote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:34 schreef methodmich het volgende:
Ga je hakken in Nighttown VoreG?
Geef je d'r bloemen? Vinden ze leuk, die meiden!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:36 schreef VoreG het volgende:
[..]
Nee in het nieuwe huis van een vriendin.
Moet door de polders wil ik daar komen, dus ik kan wel wat vinden onderweg! Kan zo de nieuwe tuin in.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Geef je d'r bloemen? Vinden ze leuk, die meiden!
Madeliefjes kettingquote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:46 schreef methodmich het volgende:
Goed idee en dan ook nog een kettinkje en ze is mevrouw VoreG!
Maar de vraag is of jij haar als potentiele mevrouw VoreG wilt...quote:
Dat doe je goedquote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:59 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Het is allemaal goed gekomen
Ben snel naar de white-tie pakken verhuur gegaan, heb nog een hele leuke meid als galadate, en dus gaat het los over 2 uur
Ze mag het bier en de bitterballen halen telt dat ook?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Maar de vraag is of jij haar als potentiele mevrouw VoreG wilt...
Nooit te snel ergens instappenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:52 schreef Eilanden het volgende:
Het klinkt alsof VoreG eerst nog een heleboel proefritjes wil maken
Is in de zomer of op een middagje zoals vandaag wel lekker hoor.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:55 schreef methodmich het volgende:
Ik ook Eilanden. Nu drink ik geen bier, dus dat scheelt, maar alleen bitterballen zou ze ook niet pikken. Dan slaap ik op het balkon.
Biertje erbij, portie bitterballenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Is in de zomer of op een middagje zoals vandaag wel lekker hoor.
Sometimes life can be goodquote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:58 schreef golfer het volgende:
Zo. Het bezoek van mijn stiefmoeder ook weer overleefd.
En zij heeft mijn kookkunsten ook overleefd.
Ze is nu weer in haar vandaag afgeleverde nieuwe autootje terug onderweg Apeldoorn.
Grappig vind ik hem al jaren niet meer.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tot nu toe vind ik het best grappig. Blijft toch leuk die Youp.
Ze mogen Theo Maassen wel wat vaker laten zienquote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Grappig vind ik hem al jaren niet meer.
Soms een glimlach, meer niet.
Absoluut,blijft mijn inziens nog steeds de beste.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tot nu toe vind ik het best grappig. Blijft toch leuk die Youp.
Grappig was misschien het foute woord, maar ik kon om enkele opmerkingen toch behoorlijk glimlachen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Grappig vind ik hem al jaren niet meer.
Soms een glimlach, meer niet.
De Vliegende Pantersquote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:21 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ze mogen Theo Maassen wel wat vaker laten zien
Prutsersquote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:22 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Heb tot 20.00 naar die prutsers gekeken,vind het wel best.
Ze voetballen aanvallend met drie spitsen.Missen idd te veel kansen. Maar gelukkig zie ik het leven positiever in dan jij.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:24 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Als je al die kansen niet benut ben je een prutser
Aanvallend voetbalquote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze voetballen aanvallend met drie spitsen.Missen idd te veel kansen. Maar gelukkig zie ik het leven positiever in dan jij.
Dat bedoel ik, dan ben je niet wijs.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:26 schreef DutchGooner het volgende:
En het leven positiever?
Ik heb een leven ZONDER PC.
Hé serieuse piemel zet je MSN eens aan.quote:
Geen reden toequote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hé serieuse piemel zet je MSN eens aan.
Aanvallend loont misschien niet vaak maar deze finale wordt er alwéér eentje die eigenlijk het aanzien niet waard is.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:26 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Aanvallend voetbalCL Finale Liverpool v ACM,leve het aanvallende voetbal
Donequote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:35 schreef Bluezz het volgende:
Tong doe es een ander plaatje in MSN, die rooie bloem staat je niet
linkje?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:24 schreef Eilanden het volgende:
[me=Eilanden] is op dit ogenblik de Admirals aan het kijken via Internet
Dat weet ik niet maar in dat geval moet ik hem effe aanpassenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:05 schreef Suijk het volgende:
Leuke sig, DG. Komt die andere portugees ook nog naar Standaard?
Oja,en het is Standard met 1 Aquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:05 schreef Suijk het volgende:
Leuke sig, DG. Komt die andere portugees ook nog naar Standaard?
Als ik al jouw spelfouten moet gaan verbeteren die je zo af en toe plaatst...quote:
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:13 schreef Suijk het volgende:
[..]
Als ik al jouw spelfouten moet gaan verbeteren die je zo af en toe plaatst...
in lampjesstad is er altijd wel wat aanquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:57 schreef Suijk het volgende:
Ik ga zo eens kijken of Eindhoven bij nacht nog wat aan is.
Hehe. Da's waar.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:58 schreef just me het volgende:
[..]
in lampjesstad is er altijd wel wat aan
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:23 schreef popolon het volgende:
zometeen lekker bbq'en
[afbeelding]
[afbeelding]
Oh ja. We moeten nog steeds een BBQ kopen voor ons binnenkort te houden tuinfeestje.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:23 schreef popolon het volgende:
zometeen lekker bbq'en
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:
Agossie.quote:
Oh, die Najib en Julia rip-off.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:05 schreef SCH het volgende:
Mohammed, vriendje van Nicolette. Op Nederland 3. Zonet. Echt waar.![]()
Het was wel aardig, net als Najib en Julia.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh, die Najib en Julia rip-off.
Wel over gelezen, maar besloten niet te kijken.
Erg veel gemist?
Waarom zo vroeg?quote:
Jaquote:
Bizar om zoiets vroeg luilak te noemen. Het had beter 'aanstel' kunnen heten.quote:Of vier je luilak een dag te laat?
Vroege mis bijwonen?quote:
Bluezz wist niet wat haar overkwam vanmorgen toen er een groepje jongelui hier in de buurt met voetbal-gas-toeters om 5.30 de buurt onveilig maakten.quote:Bizar om zoiets vroeg luilak te noemen. Het had beter 'aanstel' kunnen heten.
Zal wel weer Brabant zijnquote:Op zondag 15 mei 2005 00:44 schreef DutchGooner het volgende:
en waar komt luilak vandaan?
Nope, is typisch iets van deze streek in N-H:quote:
quote:Luilak heeft geen banden met de kerkelijke pinksterviering. Over de herkomst en de symboliek van het feest bestaan verschillende meningen. De volkskundige J. Schrijnen ziet overeenkomsten met andere grappenfeesten die in het kalenderjaar worden gevierd en waarbij in verschillende vormen ook langslapers of telaatkomers worden bespot, zoals op Sint Thomasdag (21 december) of 1 april.
Verspreiding
In de jaren twintig en dertig van de twintigste eeuw was in een aantal plaatsen in de strook van Den Helder tot Delft de luilakviering bekend. Door jongeren zijn incidenteel pogingen gedaan om luilak elders in het land te introduceren, maar na 1945 lijkt de viering van luilak zich vooral tot Amsterdam en de Zaanstreek te beperken. Wel is vanaf het begin van de jaren zestig in Purmerend sprake van het vieren van luilak, maar dat is echter hoofdzakelijk een luilak(bloemen)markt, georganiseerd door winkeliers. Al vanaf de jaren 1890 is sprake van een luilak(bloemen)markt in de nacht van vrijdag op zaterdag in Haarlem.
Luilakviering
Luilak is in de ogen van de negentiende-eeuwse cultuurhistoricus J. ter Gouw een volks- en kwajongensfeest, het begin van de vele pinkstervermaken. Alle laatkomers waren luilak en konden dit afkopen door te trakteren. De straatjongens trokken in groepen rond, maakten rumoer en sleepten spullen mee die aan de dichte deuren werden gebonden. In de zestiende en zeventiende eeuw begon luilak al vrijdags en duurde de hele zaterdag. Niet zelden vochten mannen en jongens met elkaar. In keuren zijn verboden te vinden.
De gebruiken waren per plaats verschillend. In de Zaanstreek verzamelden de jongens rond 1895 brandnetels die op een korrie (wagentje) werden geladen. De jongen die als laatste kwam helpen, was de luilak en moest de brandnetels bij elkaar houden. De anderen trokken de korrie door het dorp en hingen aan elke deurknop een bos brandnetels. Bij de notabelen werd vaak een dode rat of kikker aan de deurknop gehangen omdat de jongens hoopten dat ze voor het weghalen een beloning zouden krijgen.
Vanaf de jaren dertig van de twintigste eeuw doen, o.a. in Delft, Amsterdam en de Zaanstreek, de gemeentelijke autoriteiten samen met heemkundige verenigingen en jongerenwerk steeds weer pogingen om de luilakviering te controleren. Door het organiseren van evenementen (officiële vuren, optochten, gratis filmvoorstellingen, muziekoptredens) wordt getracht het vandalisme, dat de overhand heeft gekregen boven het maken van lawaai, te beteugelen.
In het laatste decennium van de twintigste eeuw wordt in de Zaanstreek geconstateerd dat de luilakviering tanende is. Luilak bestaat vrijwel uitsluitend uit muzikale activiteiten in buurthuizen en jeugdhonks, georganiseerd door het jongerenwerk. Voor eigen luilakvuren van de buurt is nog maar weinig animo, waarschijnlijk omdat hiervoor een vergunning moet worden aangevraagd. Toch blijven her en der meldingen opduiken van illegale luilakbrandstapels, lawaaimaken in de vroege ochtend en vernielingen.
SCHlaap lekker en werkze straks!quote:
Wij zongen dit:quote:Op zondag 15 mei 2005 00:51 schreef just me het volgende:
luilak
slaapzak
zonder verdriet
jij bent onze luilak niet
onze luilak heeft geslapen
in een broek met zeven gaten
luilak
slaapzak
zonder verdriet
jij bent onze luilak niet
dit zongen wij vroeger als we iemand uit zijn bed gebeld hadden
Dat weet ik maar het blijkt wel weer dat Friesland achtergesteld gebied is uit die opmerking.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Nope, is typisch iets van deze streek in N-H:
[..]
Zijn we toch nog steeds?quote:Op zondag 15 mei 2005 00:57 schreef just me het volgende:
we zouden toch een schattig duo-tje gevormd hebben
Dat is inderdaad niet leuk,quote:
quote:Op zondag 15 mei 2005 11:40 schreef clauwheee het volgende:
Straks afSCHeid van onze Drent en ik geloof dat er ook nog friezen langskomen die denken Europa in te gaan
* Blumchen geeft Vom een kopje theequote:
Ik krijg op dit moment alleen maar water binnen, al het andere gaat er meteen weer uitquote:
ja maar water is ook een soort waterquote:Op zondag 15 mei 2005 12:41 schreef Vom het volgende:
[..]
Ik krijg op dit moment alleen maar water binnen, al het andere gaat er meteen weer uit![]()
Veel plezier daarquote:Op zondag 15 mei 2005 12:52 schreef Noca het volgende:
Zo, nog even de tandjes poetsenen dan naar het Oosterpark!
Daag mensen, wij gaanquote:Op zondag 15 mei 2005 11:40 schreef clauwheee het volgende:
Straks afSCHeid van onze Drent en ik geloof dat er ook nog friezen langskomen die denken Europa in te gaan
Veel plezier,quote:Op zondag 15 mei 2005 12:52 schreef Noca het volgende:
Zo, nog even de tandjes poetsenen dan naar het Oosterpark!
Eergisteren zal je bedoelen?quote:Op zondag 15 mei 2005 12:42 schreef Suijk het volgende:
Maar je typt al wel weer beter dan gisteren, Vommeke!
Dat kan ook wel. Je moest in ieder geval studeren van je moeder, maar jij zat stomdronken op je kamer.quote:
nee, had er opzich best graag willen zijn.quote:
wat toevalligquote:Op zondag 15 mei 2005 14:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Ook jarig vandaag:
Frank en Ronald de Boer (1970)
Kopje door het raam naar buiten flikkert.quote:Op zondag 15 mei 2005 14:23 schreef PogueMahone het volgende:
* PogueMahone tong koffie geeft in een De Graafschap-kopje
Voetbal forum hequote:Op zondag 15 mei 2005 14:30 schreef mitt het volgende:
wat een rust hier.
Rust ben ik wel even aan toe na afgelopen nachtquote:Op zondag 15 mei 2005 14:30 schreef mitt het volgende:
wat een rust hier.
goaj met naar twentequote:Op zondag 15 mei 2005 14:31 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Voetbal forum he
iedereen zit in het stadion
As het nog erns om ging wou ik wa henquote:
om 3 puntenquote:
Die hebben een mooi hek voor de hoofdingang gezetquote:
jaja mooier als bij liverpoolquote:Op zondag 15 mei 2005 14:33 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Die hebben een mooi hek voor de hoofdingang gezetIk woon op paar honderd meter van het stadion, ga volgend jaar wel es mee
thuis tegen vitesse scoorden ze ook pas in de 90ste minuut dus komt goedquote:
Kijk niet zo sip.quote:
Dat kan beter in F&F hoor.quote:
Mag ik er 10?quote:
?quote:Op zondag 15 mei 2005 17:47 schreef MrDoegewoon het volgende:
ID&T,Q-dance en Ticketonline
De boel verkoopt nie dus gooien we de rest gratis weg (de eerste 250 kopers bij Ticketonline bijv) en ik heb al 45 euro betaald gvd. Ze mogen minstens met iets extra's komen voor de mensen die wel betaald hebben![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |