quote:Nintendo heeft altijd bekendgestaan om innovatie in videogames, en ook in de volgende generatie thuisconsoles zullen we die traditie voortzetten. Vandaar dat we vast een paar unieke eigenschappen bekendmaken van onze volgende console, met de voorlopige naam Revolution.
De Revolution zal krachtige technologie combineren met puur op gamen gerichte eigenschappen in onze kleinste thuisconsole tot nu toe.
In zijn uiteindelijke vorm zal de Revolution ongeveer zo dik zijn als drie DVD-doosjes en slechts een klein beetje langer. De wendbare Revolution kan zowel in horizontale als verticale stand gebruikt worden, zodat spelers overal waar een televisie beschikbaar is een game sessie op kunnen zetten.
Met dank aan Nintendo's partners in de ontwikkeling van de hardware, IBM en ATI, barst de kleine console van de power die spelers zal overrompelen met zijn graphics. Loyale Nintendo-fans zullen blij zijn te horen dat de Revolution backward compatible zal zijn, wat betekent dat de console zowel de Nintendo GameCube discs van 8cm in diameter kan afspelen, als zijn eigen standaard dubbelgelaagde DVD discs, via dezelfde drive.
In de next-gen consoles zal de toevoeging van Internet erg belangrijk zijn. De Revolution zal dan ook direct draadloos met het Internet verbonden kunnen worden.
De komende maanden gaan we nog veel meer bekendmaken over Revolution, maar de combinatie van het compacte formaat, draadloos Internet, backward compatibility, snelle opstarttijd en stille, energiezuinige werking, luiden een goed begin in van een geweldige console. Maak je op voor de Nintendo Revolution in 2006!
Die mock-ups zijn al een jaar oud. Fake dus.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:27 schreef alki het volgende:
Kan er nix aandoen maar vind dat ding er niet uitzien, als ie zo gaat uitzien als op de fotos
zaterdag, 14 mei 2005, 13:29:46 CESTquote:
Revolution System?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:56 schreef Roi het volgende:
Dat staat ook op die discs dus daarom heb ik het gebruikt, geen flauw idee waar het voor staat
Maak me gek.quote:"The Revolution is by far the smallest console we've ever manufactured," said Anka Dolecki, Nintendo of America's director of public relations.
"In its final form, it will be less than the size of three standard DVD cases stacked together," she added. "It looks sleek. It looks cool. It will play either horizontally or vertically. It will fit into your entertainment center very easily."
Dat wist je nog niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:07 schreef Ruzbeh het volgende:
http://new.ga-forum.com/showthread.php?t=47298
[..]
Maak me gek.
PS2 met powaah? Dan een revolution die plat is?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:08 schreef Dementor het volgende:
Leuk hoor, zo'n kleine console (not).
Hoe willen ze dat degelijk gaan koelen?
Ik heb liever een bakbeest ala xbox/ps2 met power in zich dan zoiets.
Nee, er staat kleiner dan 3 DVD doosjes. In vorige berichten stond dat het ongeveer even groot zou zijn als 3 DVD doosjes en dan ietsje langer.quote:
Direct die aanval he!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:12 schreef BMH het volgende:
[..]
PS2 met powaah? Dan een revolution die plat is?
Ja, maar jij vernoemt je ook graag naar Harry Potter wezentjes.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:08 schreef Dementor het volgende:
Leuk hoor, zo'n kleine console (not).
Hoe willen ze dat degelijk gaan koelen?
Ik heb liever een bakbeest ala xbox/ps2 met power in zich dan zoiets.
Welke aanval bedoel je? Ik vraag om duidelijkheid. Vandaar het vraagteken.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:14 schreef Dementor het volgende:
[..]
Direct die aanval he!
God kolere waarom moeten mensen direct in het offensief springen als je ook maar iets van kritiek levert op hun droomconsole.
Ik wil ook graag een nieuwe nintendo console maar dan wel een die goed presteert!
De Revo wordt minstens zo sterk als de Xbox 360, maar dan een stuk kleiner. WAT IS JE PROBLEEM? Lekker boeiend hoe het werkt, het werkt!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:08 schreef Dementor het volgende:
Leuk hoor, zo'n kleine console (not).
Hoe willen ze dat degelijk gaan koelen?
Ik heb liever een bakbeest ala xbox/ps2 met power in zich dan zoiets.
Schat?, heumaeu!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:19 schreef MMaRsu het volgende:
de power doet niet onder voor de Xbox360 schat.
Maw, ze willen een launch line up zoals ze bij de SNES hadden... (nog steeds de beste console ooit, relatief gesproken natuurlijk)quote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:05 schreef Roi het volgende:
- Nintendo zou hebben geleerd van haar fouten in het verleden. De launch line-up zou een van de beste ooit zijn, met oa Metroid, Mario en een Zelda game van Nintendo zelf. Daarnaast zouden enkele developers ook bezig met launchgames. Nintendo zou ook zorgen voor nieuwe franchise. Eentje daarvan zou een "Halo-killer zijn"
Mijn probleem?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:20 schreef Xrenity het volgende:
[..]
De Revo wordt minstens zo sterk als de Xbox 360, maar dan een stuk kleiner. WAT IS JE PROBLEEM? Lekker boeiend hoe het werkt, het werkt!
Komt wel goed, de cube is ook klein en compact. Nintendo staat erom bekend dat ze goed de hardware bij elkaar weten te zetten, heb ik me laten vertellen :pquote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:21 schreef Dementor het volgende:
[..]
Mijn probleem?
Ik wil een degelijk gekoeld systeem!
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:21 schreef Dementor het volgende:
[..]
Mijn probleem?
Ik wil een degelijk gekoeld systeem!
Dat is ook wel meteen het belangrijkste argument voor de aanschaf van een consolequote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:21 schreef Dementor het volgende:
[..]
Mijn probleem?
Ik wil een degelijk gekoeld systeem!
De grote van een console heeft niets met de kracht te maken.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:08 schreef Dementor het volgende:
Leuk hoor, zo'n kleine console (not).
Hoe willen ze dat degelijk gaan koelen?
Ik heb liever een bakbeest ala xbox/ps2 met power in zich dan zoiets.
Voor mij wel, maar ja ik heb dan ook een power pc en wil dus geen troep console die eruit klapt midden in de zomerquote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:23 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dat is ook wel meteen het belangrijkste argument voor de aanschaf van een console![]()
Ik betrek de grote hierbij omdat hoe kleiner het ding hoe meer hardware er dichterbij elkaar zal komen en dus meer warmte kan worden opgebouwd.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:26 schreef Tweek het volgende:
[..]
De grote van een console heeft niets met de kracht te maken.
Daarbij de mac mini en shuttle pc bewijzen dat het prima kan.
En om de vergelijking nog wat verder door te trekken om het je duidelijk te maken, vergelijk de huiskamer vullende computers van de jaren 50-60 met de desktop waar je nu achter zit.
Nog steeds overtuigt dat het om grote gaat.
It's not the size of the boat that matters, it's the motion in the oceaan
Ik zet em anders wel in de koelkast...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:28 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik betrek de grote hierbij omdat hoe kleiner het ding hoe meer hardware er dichterbij elkaar zal komen en dus meer warmte kan worden opgebouwd.
*kuch* Dat is een peptalk zinnetje voor mensen met een kleine dingeling.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:26 schreef Tweek het volgende:
It's not the size of the boat that matters, it's the motion in the oceaan
Inderdaad. In tegenstelling tot PC gamers hoeven console gamers niet zorgen te maken over hun hardware want dat is altijd gewoon goed gekoeld.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:29 schreef Dementor het volgende:
Wel grappig om te zien dat er dus een duidelijk verschil zit tussen console en pc gamers als het aankomt op technische kennis.
Omdat die oude krengen niet echt warm worden he -_-quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:31 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Inderdaad. In tegenstelling tot PC gamers hoeven console gamers niet zorgen te maken over hun hardware want dat is altijd gewoon goed gekoeld.Er bestaat geen console die niet goed gekoeld is.
Te bizar voor woorden imo.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:26 schreef Dementor het volgende:
[..]
Voor mij wel, maar ja ik heb dan ook een power pc en wil dus geen troep console die eruit klapt midden in de zomer![]()
![]()
Ik game meer op de pc dan op me cube, en dat nu al weer een hele poos.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:29 schreef Dementor het volgende:
Wel grappig om te zien dat er dus een duidelijk verschil zit tussen console en pc gamers als het aankomt op technische kennis.
Dat hoeft helemaal niet, maar kijk niet raar op als je met zulke opmerkingen komt dat mensen dan in de verdediging springen. Daarbij de bewoording van je stelling en je reactie op mensen lijken meer op een beetje getroll dan dat het echte gefundeerde kritiek is.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:38 schreef Dementor het volgende:
Tweek, dan blijft er weinig over om te doen he in dit topic.
Wat newsposts copy+pasten met links naar officiele sites en thats it for now.
Nee, onnodig zeiken over de verkoeling van een systeem, waar nog vrij weinig over bekend is... Dat zet zoden aan de dijk. Zonder fatsoenlijke koeling verkoopt dat ding toch niet. Snap ook niet dat je je daarover druk maakt, zeker niet terwijl je (zoals je zelf zegt) een pure pc gamer bent.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:38 schreef Dementor het volgende:
Tweek, dan blijft er weinig over om te doen he in dit topic.
Wat newsposts copy+pasten met links naar officiele sites en thats it for now.
Als die console heel klein wordt dan moet je je inderdaad afvragen wat dat betekend voor ruwe snelheid. Als er high end spul in komt te zitten zal het toch gekoeld moeten worden, en als die casing echt zo klein is snap ik best dat je dan even je vraagtekens bij de snelheid van de console plaatst. Ruwe snelheid en kleine casings gaan namelijk haast nooit goed samen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:23 schreef BMH het volgende:
[..]
. Alsof Nintendo haar console niet goed zal koelen
![]()
DVD's afspelen kunnen we wel vergeten dus eigenlijk... ?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:15 schreef Roi het volgende:
Verandering in de tekst op Nintendo.com
Oude text:
Thanks to Nintendo's hardware development partners IBM and ATI, the small system will be packed with power that will enable it to wow players with its graphics. Nintendo's legions of loyal fans will be happy to learn that Revolution will be backward compatible, playing both Nintendo GameCube 3-inch disks along with its own standard, double-layered DVD disks in the same self-loading media drive.
Nieuwe text:
Thanks to Nintendo's hardware development partners IBM and ATI, the small system will be packed with power that will enable it to wow players with its graphics. Nintendo's legions of loyal fans will be happy to learn that Revolution will be backward compatible, playing both Nintendo GameCube 8cm disks along with its own 12cm optical disks in the same self-loading media drive.
Ze moeten net zoals de Xbox 360 over op standaard waterkoeling anders red je het idd nooitquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:17 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Als die console heel klein wordt dan moet je je inderdaad afvragen wat dat betekend voor ruwe snelheid. Als er high end spul in komt te zitten zal het toch gekoeld moeten worden, en als die casing echt zo klein is snap ik best dat je dan even je vraagtekens bij de snelheid van de console plaatst. Ruwe snelheid en kleine casings gaan namelijk haast nooit goed samen.
Voor hetzelfde geld maakt het allemaal niet uit, en ruwe snelheid zegt wellicht ook niet alles, maar om nou direct weer te denken dat jij het zo goed weet, ook een beetje jammer
Omdat ik wel interesse heb in de Revolution!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:51 schreef Weizz het volgende:
[..]
Nee, onnodig zeiken over de verkoeling van een systeem, waar nog vrij weinig over bekend is... Dat zet zoden aan de dijk. Zonder fatsoenlijke koeling verkoopt dat ding toch niet. Snap ook niet dat je je daarover druk maakt, zeker niet terwijl je (zoals je zelf zegt) een pure pc gamer bent.
Maar ergens heb ik toch een vaag vermoeden dat ze best weten waar ze mee bezig zijn, dus om me er nou druk over te gaan maken, zoals sommigen, gaat me toch echt ff te verquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:21 schreef Tain het volgende:
Ze moeten net zoals de Xbox 360 over op standaard waterkoeling anders red je het idd nooit
Heeft de geschiedenis van de technologie niet uitgewezen dat een technologische verbetering zich meestal uit in een verkleining (of verplatting) van het product?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:17 schreef Rodie83 het volgende:
Ruwe snelheid en kleine casings gaan namelijk haast nooit goed samen.
Sommige mensen vinden het ook interessant hoe de techniek werkt achter de spelletjes, jij kenbaar nietquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:33 schreef Weizz het volgende:
[..]
Maar ergens heb ik toch een vaag vermoeden dat ze best weten waar ze mee bezig zijn, dus om me er nou druk over te gaan maken, zoals sommigen, gaat me toch echt ff te ver![]()
ja met een hoop extra warmteontwikkeling erbijquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:35 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Heeft de geschiedenis van de technologie niet uitgewezen dat een technologische verbetering zich meestal uit in een verkleining (of verplatting) van het product?
OK, maar de toon wordt over het algemeen toch vrij negatief gezet. Ik mag hopen dat het hele systeem ook een beetje revolutionair is, maar hier lijkt men het al af te schrijven voor er ook maar iets bekend is... Al zal dat niet de bedoeling zijn geweest.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:36 schreef Tain het volgende:
Sommige mensen vinden het ook interessant hoe de techniek werkt achter de spelletjes, jij kenbaar niet
Mijn beste, als je dit al negatief vind moest je me eens echt los horen gaan over dat kutterige Nintendo met zn klooierige loodgieter en dat lamlendige geprobeer er elke keer iets nieuws uit te poepen terwijl diekwart van de wereld helemaal geen revolutionaire shit in de huiskamer wil hebben.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:41 schreef Weizz het volgende:
[..]
OK, maar de toon wordt over het algemeen toch vrij negatief gezet. Ik mag hopen dat het hele systeem ook een beetje revolutionair is, maar hier lijkt men het al af te schrijven voor er ook maar iets bekend is... Al zal dat niet de bedoeling zijn geweest.
Trouwens wel kloten zo, de nieuwe zelda is er nog niet of je bent al naar een nog nieuwere aan het uitkijken...
Blijkbaar wacht 3 kwart er wel op, als je naar de DS kijktquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:46 schreef Rodie83 het volgende:
Mijn beste, als je dit al negatief vind moest je me eens echt los horen gaan over dat kutterige Nintendo met zn klooierige loodgieter en dat lamlendige geprobeer er elke keer iets nieuws uit te poepen terwijl diekwart van de wereld helemaal geen revolutionaire shit in de huiskamer wil hebben.
duidelijk een photoshopquote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:09 schreef Tomasso het volgende:
Weer een nieuw plaatje opgedoken:
[afbeelding]
Grapjasquote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:09 schreef Tomasso het volgende:
Weer een nieuw plaatje opgedoken:
[afbeelding]
Ik zeg dus niet dat dit de echte isquote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:13 schreef Roi het volgende:
[..]
Grapjas.
Heb de trouwens de OP een flinke opknapbeurt gegeven!
Lijkt wel op een routerquote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:09 schreef Tomasso het volgende:
Weer een nieuw plaatje opgedoken:
[afbeelding]
Niet vergeten maar verwijdert omdat het niet meer kloptequote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:21 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik zeg dus niet dat dit de echte is. Ik had er eerst al commentaar bij gedaan dat het fake was, maar later weggehaald
.
PS, je bent nog een aantal dingen vergeten in de OP. Neem het gene wat je nog mist maar ff over: hier
.
Ik vermoed dat Nintendo een compleet nieuwe manier heeft gevonden om 3D te renderen. Zal wel iets zijn met voxels. Dat is ook iets wat John Carmack heeft gezegd jaren geleden, dat niet de polygonen de toekomst hadden maar voxels. Ken Silverman heeft begin jaren 90 al hele interessante demo's gemaakt met zijn voxel engine. In Blood 1 zitten voxel objecten, voor de tijd zag het er een stuk beter uit dan een polygonenobject. Voxelberekening is volgens mij minder intensief dan polygonenberekening, en misschien op die manier wordt die CPU niet zo heet.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:17 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Als die console heel klein wordt dan moet je je inderdaad afvragen wat dat betekend voor ruwe snelheid. Als er high end spul in komt te zitten zal het toch gekoeld moeten worden, en als die casing echt zo klein is snap ik best dat je dan even je vraagtekens bij de snelheid van de console plaatst. Ruwe snelheid en kleine casings gaan namelijk haast nooit goed samen.
Voor hetzelfde geld maakt het allemaal niet uit, en ruwe snelheid zegt wellicht ook niet alles, maar om nou direct weer te denken dat jij het zo goed weet, ook een beetje jammer
En even voor de puristen hier, mijn laptop wordt heet als ik een 3d spelletje speel. En ik mag toch hopen dat de hardware in de Revo sneller is dan die in mijn laptop. Schijnbaar MOET er ergens óf iets geniaals in die Revo zitten, óf hij is hardwarematig langzamer dan de rest óf....
Hmm, als voxels nou minder intensief zijn en mooier... Dan zou je dus met hardware ongeveer gelijk aan de x360 veel mooiere plaatjes op het scherm kunnen toveren?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:44 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Nintendo een compleet nieuwe manier heeft gevonden om 3D te renderen. Zal wel iets zijn met voxels. Dat is ook iets wat John Carmack heeft gezegd jaren geleden, dat niet de polygonen de toekomst hadden maar voxels. Ken Silverman heeft begin jaren 90 al hele interessante demo's gemaakt met zijn voxel engine. In Blood 1 zitten voxel objecten, voor de tijd zag het er een stuk beter uit dan een polygonenobject. Voxelberekening is volgens mij minder intensief dan polygonenberekening, en misschien op die manier wordt die CPU niet zo heet.
Kutterige Nintendo? Ik ben blij dat ze er zijn. Ik hoef niet steeds mensen en monsters overhoop te knallen in spelletjes. Mario Party avonden met vrienden gingen een stuk beter af dan Quake spelen of Burnout 3. Dan begonnen mensen meer bier te drinken en meer te blowen. Is totaal niet verkeerd, maar voor die afwisseling die Nintendo brengt ben ik dankbaar. Niet dat het engeltjes zijn, want de GBA periode hebben ze in mijn ogen verneukt door spellen opnieuw uit te brengen die ik verdomme al 3 x heb uitgespeeld.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:46 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Mijn beste, als je dit al negatief vind moest je me eens echt los horen gaan over dat kutterige Nintendo met zn klooierige loodgieter en dat lamlendige geprobeer er elke keer iets nieuws uit te poepen terwijl diekwart van de wereld helemaal geen revolutionaire shit in de huiskamer wil hebben.
Maar gelukkig ben ik netjes genoeg om die mening voor mezelf te houden (bovenstaande hoef je dus NIET serieus te nemen). Dat ik me afvraag waar Nintendo heen wil met de warmte die gecreerd gaat worden door hardware die gedeeltelijk ook in de XB360 zit (en die is toch wat groter hoor) is dus gewoon een zeer reeele vraag en als je nou eens rustig zou nadenken komt het er inderdaad op neer dat mijn vraag niks te maken heeft met het negatief neerzetten danwel het afzeiken van Nintendo.
Zucht.
Absoluut. Denk je eens in, voxels zijn eigenlijk een verzameling pixels. Zo krijg je het 3D effect beter op het scherm. Als je een polygoon object, bijvoorbeeld een gezicht naar je toe laat komen, is het een levenloos stuk iets dat vergroot wordt als het naar je toe komt. Met voxels kun je meer mee spelen als het naar je toekomt. Denk maar aan een spijkerbedje waar je je hand in kan leggen zodat het die vorm blijft houden.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:47 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hmm, als voxels nou minder intensief zijn en mooier... Dan zou je dus met hardware ongeveer gelijk aan de x360 veel mooiere plaatjes op het scherm kunnen toveren?
Heb je nou echt nergens in mijn zelfde post gelezen dat je dat niet serieus moest nemen?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:52 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
[..]
Kutterige Nintendo? Ik ben blij dat ze er zijn. Ik hoef niet steeds mensen en monsters overhoop te knallen in spelletjes. Mario Party avonden met vrienden gingen een stuk beter af dan Quake spelen of Burnout 3. Dan begonnen mensen meer bier te drinken en meer te blowen. Is totaal niet verkeerd, maar voor die afwisseling die Nintendo brengt ben ik dankbaar. Niet dat het engeltjes zijn, want de GBA periode hebben ze in mijn ogen verneukt door spellen opnieuw uit te brengen die ik verdomme al 3 x heb uitgespeeld.
En sinds wanneer spreek jij namens 3 kwart van de bevolking? Waarom niet meteen voor de hele populatie, ein reich !!!
En dat is misschien hier nog mee aan te vullen:quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:56 schreef Roi het volgende:
- exclusive titles from SE, Namco, Sega will be shown
- 8~10 titles from nintendo will be revealed
- one is called Kenia (ACT / a teen who can control nature force) and one is called EG (horror adventure)
bronquote:Denis Dyack van Silicon Knights heeft bekend gemaakt aan een project bezig te zijn genaamd Engagement Theory, en dat hij op de een of andere manier verbonden is met Nintendo... Mysterieuze woorden als je het mij vraagt...
Voxels zijn wel heel aardig maar toch...ik geloof er niet zo in. De Delta Force serie maakte ook gebruik van voxels, en dat is eigenlijk de laatste geweest. Voxels waren voornamelijk erg goed voor een uitgestrekt landschap, voor pure details is de voxel ansich weer minder.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:56 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
[..]
Absoluut. Denk je eens in, voxels zijn eigenlijk een verzameling pixels. Zo krijg je het 3D effect beter op het scherm. Als je een polygoon object, bijvoorbeeld een gezicht naar je toe laat komen, is het een levenloos stuk iets dat vergroot wordt als het naar je toe komt. Met voxels kun je meer mee spelen als het naar je toekomt. Denk maar aan een spijkerbedje waar je je hand in kan leggen zodat het die vorm blijft houden.
Mijn uitleg is kut, maar jaren geleden had ik er een stuk over gelezen dat heel treffend was. Kijken of ik het nog ergens kan vinden.
Voxels zijn juist veel zwaarder omdat het puur door de CPU berekend moet worden,en niet door een ondersteunende GPU. heb je ooit 't PC spel "outcast" gespeeld? voor zover ik me kan herinneren een spel met een voxel-based engine, en toendertijd amper te draaien op 512x384.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:44 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Nintendo een compleet nieuwe manier heeft gevonden om 3D te renderen. Zal wel iets zijn met voxels. Dat is ook iets wat John Carmack heeft gezegd jaren geleden, dat niet de polygonen de toekomst hadden maar voxels. Ken Silverman heeft begin jaren 90 al hele interessante demo's gemaakt met zijn voxel engine. In Blood 1 zitten voxel objecten, voor de tijd zag het er een stuk beter uit dan een polygonenobject. Voxelberekening is volgens mij minder intensief dan polygonenberekening, en misschien op die manier wordt die CPU niet zo heet.
You got the love the OPquote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:38 schreef Enchanter het volgende:
geen zin om oudere topics door te lezen , dus....
Gaat dat ding eigenlijk online ?
Mario Kart online![]()
Yup en er is nog nooit een hardware fabrikant geweest die heeft gezegd dat ze het willen gaan ondersteunen, daarnaast zal porten extreem duur worden aangezien je polygonen engine simpelweg niet gaat werken. Leuk idee, maar ik denk dat zoiets echt niet realiseerbaar is.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:03 schreef Ruis het volgende:
[..]
Voxels zijn juist veel zwaarder omdat het puur door de CPU berekend moet worden,en niet door een ondersteunende GPU. heb je ooit 't PC spel "outcast" gespeeld? voor zover ik me kan herinneren een spel met een voxel-based engine, en toendertijd amper te draaien op 512x384.
Ja.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:38 schreef Enchanter het volgende:
Gaat dat ding eigenlijk online ?
Nee bij nintendo zijn het filantropenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:15 schreef Weizz het volgende:
[..]
Ben in ieder geval tegen alles wat microsoft uitbrengt, vooral nadat ze Conker hebben overgenomen... Daar gaat het puur om het geld, dat idee heb ik bij de anderen nog niet helemaal.
Wist je dat niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee bij nintendo zijn het filantropen
Naja, sommige mensen trekken gewoon achterlijke conclusies. Kleine console dús slecht gekoeld dús dom ontwerp én slechte graphics óf niet draaiend systeem in de zomer. Tja...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:36 schreef Tain het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden het ook interessant hoe de techniek werkt achter de spelletjes, jij kenbaar niet
Je hebt daar wel een punt, wat maakt het uit dat dat ding gloeiend heet wordt? Als de apparatuur het maar houdquote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:46 schreef mordradead het volgende:
voor mijn part heb ik kutgraphics, een consoles van 10bij10bij10 die 100 graden heet word.... als ik maar geniale games met een geniale gamplay kan spelen... en daar gaat het om, en dat heeft een hoge prioriteit bij nintendo
Gerucht was niet zozeer naar de dark side, maar dat ze een 3rd party zouden worden....quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:59 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
En dat is misschien hier nog mee aan te vullen:
[..]
bron
Ik was er zelf nogal verbaasd over, ik dacht dat Silicon Knights ook naar the darkside of the force (MS) was gegaan.
Yepquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:28 schreef kanaiken het volgende:
Kom er nog een tegen, meen dat deze wel al bekend was?
[afbeelding]
2 dagen, 8 uur en 42 minutenquote:Op zondag 15 mei 2005 10:08 schreef MMaRsu het volgende:
Nog 2 of 3 dagen tering man duurt allemaal veel te lang! Ik hoop dat ze nog een klein beetje zelda info releasen ofzo
van gamequbequote:Nintendo Revolution op E3
Het hoge woord is eruit. Nintendo heeft bevestigd dat de Revolution op de E3 aanwezig zal zijn...
PR director van Nintendo of America, Anka Dolecki, heeft bevestigd dat de Revolution z'n gezicht zal laten zien op de E3.
"Showing Revolution this year will be very important to us in terms of making sure that our audience knows that Revolution is real", vertelde hij in een artikel in The Dallas Morning News.
Verder zei hij over de Revolution: "The Revolution is by far the smallest console we've ever manufactured… In its final form, it will be less than the size of three standard DVD cases stacked together. It looks sleek. It looks cool. It will play either horizontally or vertically. It will fit into your entertainment center very easily."
Het volledige artikel, dat gaat over de E3 en de volgende generatie consoles van Nintendo, Sony en Microsoft, vind je hier. Gratis registratie is trouwens nodig om het te kunnen bekijken.
Op de E3 zullen we dus de nieuwe, revolutionaire console van Nintendo mogen aanschouwen. Waarschijnlijk kunnen we er dinsdag op de pre-E3-conference al van genieten. Ik begin alvast met nagelbijten. Viva la Revolution!
Het zat er al aan te komen, maar nu staat het dus echt vastquote:
Nintendo.com/gamespot.com schijnt ie op te komen.quote:Op zondag 15 mei 2005 11:01 schreef Dementor het volgende:
Kun je die conference ook ergens gratis live bekijken?
Hoeveel betaal je nou voor ign insider?quote:Op zondag 15 mei 2005 11:03 schreef BMH het volgende:
Ik heb ign/gamespy Insider. Ben zo blij zoooo blij!
anyone?quote:Op zondag 15 mei 2005 11:01 schreef Xrenity het volgende:
Staat de tijd van de conference nou al ergens duidelijk in een press bericht? De Nintendo.nl teller telt naar half 8, ik las eerst rond 6 uur en de nintendo.com teller telt terug naar 11 uur 's ochtends
bronquote:UPDATE #4: 5-14-2005, 10:30 PM: It appears that Revolution will indeed be able to play DVDs.
"Unlike GameCube, the new system will play DVDs... It will play GameCube games as well as a new class of high-definition games," said Nintendo's Perrin Kaplan, speaking to the New York Times.
So there you have it, straight from Nintendo’s Vice President of Marketing and Corporate Affairs, Revolution will play DVDs.
Mja, deze had ik dus net voor die controller gepost, alleen doet dat plaatje het niet meerquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:48 schreef Roi het volgende:
[..]
Yep. Dit plaatje hoort daar bij
[afbeelding]
Ik hoop dat dat waar is, Nintendo heeft een goede FPS nodig om ander publiek naar de Revolution te brengen. persoonlijk zou ik er ook heel blij mee zijnquote:Op zondag 15 mei 2005 10:05 schreef Xrenity het volgende:
Ja iddAries had het over een enorm coole FPS van retro, een zogenaamde Halo-beater zou het zijn
Wat een onzin gerucht. Dat foto met die CD dinges is gewoon nep hoor. En ook maar gelijk zeggen dat de volgende Zelda game 45GB gaat gebruiken, dream on.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:50 schreef Roi het volgende:
Niet lullen maar vullen!
So...Do you want to know what is Revolution?
So...Do you want to know what is Revolution? it sounds cool, doesn't it?
Let me tell you guy that I prefer to call it "RS". Yeah, cuz it'll be the beginning of a new age where you'll can do anything in... Any moment? Don't u believe in me?
I have so many data about RS and there is a great site web which also knows about it: IGN
get away from me if you think I'm lying to you. get out. if it isn't the case...continue reading...
Yeah, let me show you how much it knows:
If you're surffering on the internet with "Mozilla Firefox", you should do the next thing, uh:
-Write on Mozilla "ps3.ign.com". You'll chek out it exists.
-Write on Mozilla "xbox360.ign.com". You'll check out it exists.
-Write on Mozilla "nr.ign.com". You'll find out one thing...IT DOESN'T EXIST!
But... Please, try to write the next url: rs.ign.com ---> The page is loading...IS LOADING...Hype? No, at all. It isn't hype.
Matt knows too many things(...) and I also know too many things...
Do you remember Aries?
Is a great user who have too many information about RS but...Not all information
all you need to know about RS is that it'll be a revolutionary system. Why?
Read the next things:
Nintendo, will hit all rivals with its upcoming revolutionary system because..."rs can read DVD's and HD-DVD's"
HD-DVDs is a technology which can arrives until 45GB...Zelda's next game will use almost this capacity(...)
Do you remember the pic about "HD-DVD RS"? it can be true? let me tell you that the pic is true!
So...Would you like to know what is the revolution?
Imagine that you can be in a room chat with all people who you know...imagine that you are plaging online...in real time...in aRPG...called...Z...a Imagine that you can choose and you've the chance to create a world...to choose a world...WHERE YOU'LL be inside...
see you later guys...I'll be right back...
MMORPG Zelda?quote:Op zondag 15 mei 2005 14:00 schreef Xrenity het volgende:
omg, teh rumors
Das rs.ign.com is wel ineterestingDat laatste snap ik niet helemaal hoe hij dat bedoelt...
Waarom is dat logisch?quote:Op zondag 15 mei 2005 14:11 schreef Erwtensoep het volgende:
Nintendo RS lijkt mij een logische naam
naam is al vaker voorbijgekomen: revolutionary systemquote:
Ik heb er zelf ook al één aangeschaftquote:Op zondag 15 mei 2005 14:34 schreef philipnorth het volgende:
[..]
naam is al vaker voorbijgekomen: revolutionary system
net als met de DS eigenlijk
Damn, die trap bij de E3 is echt vet
[afbeelding]
Net als de DS? De werknaam was eerst Nintendo DS (en Nitro), dat sloeg aan en Nintendo maakte het officieel. De werknaam voor de Revolution is of Revolution of N5. Dat hele RS gebeuren is gewoon verzonnen door iemand en dat sloeg (helaas) ook aan.quote:Op zondag 15 mei 2005 14:34 schreef philipnorth het volgende:
[..]
naam is al vaker voorbijgekomen: revolutionary system
net als met de DS eigenlijk
Net als DS, als dat de S voor system staat (en screens)quote:Op zondag 15 mei 2005 14:48 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Net als de DS? De werknaam was eerst Nintendo DS (en Nitro), dat sloeg aan en Nintendo maakte het officieel. De werknaam voor de Revolution is of Revolution of N5. Dat hele RS gebeuren is gewoon verzonnen door iemand en dat sloeg (helaas) ook aan.En werd verstrekt dankzij IGN: rs.ign.com
klikquote:"i just got a glimpse of what Retro is up to. i now know what it feels like to have your prostate massaged.
don't even bother asking, you guys just better hope that they show off more than what i just saw. cause if not, man, ultimate cock tease from Nintendo."
"has Retro ever used CG? well, ok, they did back at Space World, but i really doubt that's the case this time around.
in any case, like i said, i now know what it's like to have my prostate massaged."
"alright, all im gonna say is, as far as expression and perception goes, this could very well be the game that sets the tone for Nintendo at E3.
that is if the game gets a good demonstration though. if not, well, well, just be prepared for a really bad cock tease."
"ok no, to the point where i actually dreamt about the glimpse i saw.
im so ****in ruined! i neeeeeeeeed to play this game!"
"8 seconds of 100% Gem-Mint PSA-10 Graded Unadulterated awesomness."
"who knows. what i saw seemed like a chunk taken out from a trailer. hopefully it's atleast 30 seconds, and not just a chunk from a montage.
but yeah, if they give a demonstation, this will more than likely be the game that sets the tone for the show. well, for Nintendo atleast. who knows though, they might have other stuff to show that holds it's own, but after seeing that though, i can't wait to see what they show as for as Revolution software goes. just to see how everything compares to each other."
De shit van Johnny Nighttrain geloof ik wel.quote:
Dat is te triest voor woorden, gewoon paint werkquote:Op zondag 15 mei 2005 17:17 schreef mikando18 het volgende:
Revolution logos?
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zei je met andere geruchten ook, en sommige bleken ook waar te zijnquote:Op zondag 15 mei 2005 14:04 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Wat een onzin gerucht. Dat foto met die CD dinges is gewoon nep hoor. En ook maar gelijk zeggen dat de volgende Zelda game 45GB gaat gebruiken, dream on.
Bovendien, wordt Revolution wel de uiteindelijke naam? De codenaam van de GC was ook Dolphin, dat zie je alleen nog terug in de code van de GC en de controllers (controller is DOL-003)quote:Op zondag 15 mei 2005 17:19 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Dat is te triest voor woorden, gewoon paint werk
En in de code van de games, en in develop tools.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:55 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Bovendien, wordt Revolution wel de uiteindelijke naam? De codenaam van de GC was ook Dolphin, dat zie je alleen nog terug in de code van de GC en de controllers (controller is DOL-003)
-1up.comquote:Rare may not be the only former Nintendo partisan finding a new home at Microsoft...but we won't be able to talk about this until E3 properly kicks off next week...
Welke dan?quote:Op zondag 15 mei 2005 17:25 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat zei je met andere geruchten ook, en sommige bleken ook waar te zijn.
De geruchten gaan dat door de verkoopcijfers van Rebel Strike op de Gamecube lucasarts geen moeite meer wou doen met het ontwikkelen van games voor Nintendo (gamecube... kies maar). Hier en daar hoorde je iets over een Roque Squadron game voor de Xbox die helemaal online zou moeten zijn.quote:Op zondag 15 mei 2005 18:30 schreef Roi het volgende:
Wat is er trouwens aan de hand met Thornado ? (Factor5)
quote:Op zondag 15 mei 2005 18:38 schreef Roi het volgende:
Nexus
Tja ik weet het niet hoor. (ik hoop van nietquote:Op zondag 15 mei 2005 18:40 schreef Tomasso het volgende:
[..]
[afbeelding]
Linksonder, die heet ook Nexus,
Verder vraag ik het me maar af, want bijv: CC2 dat geen FF is?![]()
Zelf bedacht?quote:Op zondag 15 mei 2005 18:38 schreef Roi het volgende:
Launch Title
- Mario's Adventure (3D Action with MiniGame)
- Wave Race:Feel the Stream
- NiGHTS (SEGA)
- GRasp! (Nintendo's New PuzzleGame)
- NintendoBros. (Communication tool and not SmashBros.)
Developing Title
- Metroid Nexus (RetroStudio)
- Angel Land Story:Icarus (CAPCOM)
- Super Mario Nexus (Mario128)
- Crystal Chronicle 2 (not FF)
Hij wist zelf nog niet zeker of het een MP was, wel dat het een game van Retro was en dat het een geweldige game was. Of haal ik nu hem en Johhny Nighttrain door elkaar?quote:Op zondag 15 mei 2005 18:48 schreef Roi het volgende:
Volgens IGN insider Matt Casamassina, mede bekend van de GameCube kant van de website, zou Retro Studio's bezig zijn met een vervolg op de pas uitgebrachte titel, Metroid Prime 2: Echoes. Het nieuwe deel zou een titel moet worden op de Nintendo Revolution die ergens volgend jaar de markt zal betreden.
Nintendo heeft er naar onze mening in ieder geval nog niks over aangegeven. Een logische optie is natuurlijk wel dat men bij Retro alvast voorbereidingen plaats laat vinden voor de mogelijke launchgame van de console. We houden je volgende week natuurlijk up to date.
Cubedomain
Uit de broncode:quote:
1 2 3 | BigDay = new Date("June 30, 2005") .... BigDay2 = new Date("June 2, 2005") |
-Cnn.comquote:TOKYO (Reuters) - Nintendo Co. (7974.OS) will launch its new video game console sometime next year, missing the key 2005 holiday shopping season and putting it a step behind Microsoft Corp. (Nasdaq:MSFT - news) in the battle for the next-generation game machine, the Nihon Keizai Shimbun reported on Saturday.
ADVERTISEMENT
The report comes two days after Microsoft announced its new console, called Xbox 360, will be in stores in time for the 2005 year-end shopping season, giving it a head-start on the competition if Sony Corp. (6758.T) and Nintendo don't introduce their new consoles until next year.
The Nihon Keizai said it obtained the information from Nintendo on Friday, without citing sources. Nintendo has not officially set a date for its next generation console, code-named "Revolution," although a 2006 launch has been widely expected.
Nintendo officials were not immediately availabe for comment.
Based in the ancient Japan capital of Kyoto, Nintendo was the dominant brand in home video game consoles for much of the 1980s and early 1990s until Sony entered the market with its PlayStation and Microsoft later introduced its Xbox machine.
Nintendo has said that Revolution will be ready for wireless Internet gaming and be backward-compatible with the current generation GameCube, which is now in third place in the console market behind Sony's PlayStation 2 (PS2) and the Xbox.
The new console will be powered by a chip developed by IBM (NYSE:IBM - news) code-named "Broadway" and a graphics processor from ATI Technologies Inc. (Toronto:ATY.TO - news) code-named "Hollywood."
Revolution will use 12 cm optical discs and be about the size of three DVD cases stacked together, the Nihon Keizai said.
Sony has not said when it will release its next-generation console, tentatively named PS3, although industry watchers generally expect it to hit stores sometime next year.
Sony, Nintendo and Microsoft are expected to show off their next-generation gaming consoles to developers next week at the annual Electronics Entertainment Expo, or E3, as all three companies seek to entrench themselves deeper into living rooms with advanced computing, graphics and multimedia features.
Wij ook. Een paar pagina's terugquote:Op zondag 15 mei 2005 19:49 schreef Klonk het volgende:
Ik vond dit filmpje:
http://www.ttr2.com/modules.php?op=modload&name=Web_Links&file=index&req=visit&lid=5904
heilig filmpjequote:Op zondag 15 mei 2005 19:56 schreef Klonk het volgende:
ah, ok, ik was een beetje te lui om het topic door te spitten
Ik denk niet dat Nintendo nog veel klusjes aan Capcom zal toevertrouwen. Ze zijn er echt niet blij mee dat die exclusive 5 niet meer exclusief is. Ik denk dat Namco de nieuwe vertrouwde partner wordtquote:Op zondag 15 mei 2005 20:13 schreef ScienceFriction het volgende:
Kid Icarus door Capcom zou op zich nog niet eens zo'n gekke gedachte zijn. Capcom heeft immers Dead Phoenix destijds gecancelled (wat mij een ontzettend mooie game leek). Kid Icarus a la Dead Phoenix lijkt mij dan ook een mooie gedachte
?. Nintendo had 11% aandelen van Bandai gekocht, maar door de fusie hebben ze nu ongeveer 5-6% over. Dat is niet veel nee, maar Bandai is een enorm bedrijf, helemaal in Japan. Ook daar heeft Nintendo een goede band mee. Ik zou het dus meer dan logisch vinden dat Namco aan de slag gaat met Nintendo-franchises ipv Capcom om eerder genoemde redenen. Bovendien werkt Namco ook aan Mario Kart GP (?) en heeft het onlangs Starfox nog gemaakt. En Amusement Vision voor een nieuwe F-zero, liefst als launchgamequote:Op zondag 15 mei 2005 20:44 schreef MMaRsu het volgende:
Ook aangezien Nintendo 2, nogwat procent aandelen heeft in Bandai, en die hebben net Namco opgekocht. Dus ook met Ps3 Namco games verdient Nacmo
Ik vind F-Zero GX nog steeds een van de beste en mooiste games deze generatie. Ik kan me amper voorstellen hoe mooi het spel kan worden als next-gen game, iig als voorbeeld voor de grafische sletjes met idd de oude gameplayquote:Op zondag 15 mei 2005 20:54 schreef MMaRsu het volgende:
Ja een nieuwe Fzero als launchgame, moet je voorstellen hoe vet dat zou worden met nieuwe functies en fucking vette graphics ( gameplay > graphics, voor het geval dat er xbox fanboys meelezen ).
-edit- Ja dat heb ik zeker weten, ik heb ook al mijn hoop op de Revo ingezet.
Ja dat heb ik zekerquote:Op zondag 15 mei 2005 20:54 schreef Dementor het volgende:
Hebben jullie ook het gevoel bij de Xbox 360 van is dit het nou?
Een witte doos met wat nieuwe onderdelen en verder weinig nieuws?
Ik hoop echt dat de revolution meer biedt dan een "upgrade".
quote:I don't know about you but I'm getting sick and tired of people, including MattIGN, with this kind of thinking.
How in the hell can people actually think we have a perfect model for console games. There are so many things wrong with it, it's not even funny. And I'm talking about both the business side and the gamers side.
People need to listen more to the very game company who RESCUED us from the crash of the industry way back when most of you were in diapers.
The industry NEEDS to move forward.
And since SONY and Microsoft dont' really give a **** about that, somebody has to step up to the plate. I'm glad it's Nintendo, who once again will potentially pave the way for the future of videogames. Not some company who wants to monopolize your household electronics, and not some company who already has a monopoly over the computer industry. But a company, the last TRUE game company who actually cares about the progression of interactive entertainment.
Do you think the way you control your games is perfect as it is? Are you kidding me? So much more can be done to make interacting with video games more intuitive. Just because joe average gamer can't see any need for improvement doesn't mean there's no need for it. And shame on someone like MattIGN for saying the industry isn't broken. He should know better.
There is so much untapped technology out there it's not even funny. Nintendo realizes this and is doing something about it!
Where do you think we would be without Nintendo? Good business is about taking risks. Without taking risks you aren't really going anywhere. When was the last time Sony took a risk? Take their controllers for example. Wow they've changed a lot huh? They seem to think that controller design doesn't really need to evolve. It works great so why change it? Sure it works great .... for the same old games over again. But guess what, interactive entertainment is changing. It is evolving whether you like or not.
We are entering the HD era. The buzz of HD this and HD that is everywhere. The game industry is jumping on the bandwagon without an afterthought. But big deal. All your games will now be in 1000000x1000000 pixels of resolution. To quote Keanu Reeves, "Whoa!". Note the sarcasm.
There will be more to it then just beefing up specs this time around. Online gaming is a big part of it, but it is only one major part of it. The other part is interaction. Seamless interaction. Games need to evolve to the point where you have total intuitive freedom of control. Where controlling the game becomes as natural as speaking to someone, or walking down a street. And I believe THIS is the generation where it happens.
Nintendo will show us just how natural it really can be to play games. And I for one can't wait until we all see what the industry has been missing. Nintendo always has been and always will be an innovator. You should thank them for being around to drive the industry in the right direction. At least they dare to take risks see the result and still turn a profit.
That is why I, and always will, respect Nintendo.
Hier ben ik het 100% mee eens. Nintendo's "lateral thinking" zorgt voor verfrissende ideëen. Ze nemen risico's: Virtual Boy, Zelda's cell shaded adventure, een paarse console etc. Juist die risico's zorgen ervoor dat een branche niet in dezelfde richting blijft steken (in het huidige geval een eindeloze stroom shooters met keer op keer dezelfde gameplay)quote:Op zondag 15 mei 2005 21:24 schreef MMaRsu het volgende:
Where do you think we would be without Nintendo? Good business is about taking risks. Without taking risks you aren't really going anywhere.
Ja maar ik wil meer zien dan dat. Nieuwe type games zonder mario's erin bijv. Mario ok, maar er moet ook wat tegenover staan.quote:Op maandag 16 mei 2005 00:49 schreef MMaRsu het volgende:
Omdat de fans die ook willen Jed1Gam. Ik zou geen nieuwe Nintendo console willen hebben als er geen Zelda of Mario op kwam hoor( of ssbm, die is het belangrijkst
).
Ja, en helaas zijn die games kwalitatief vaak veel beter dan de 3th party games =/.quote:Op maandag 16 mei 2005 00:29 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch jammer dat SEGA er niet meer is. De Dreamcast had echt zoveel originele games, internet (toen al).Nintendo doet ook wel redelijk veel inovatieve dingen, maar ze blijven sterk leunen op hun vaste franchise van Mario en zijn vriendjes.
Bronquote:PrE3 Sunday
Posted: May 15, 2005 @ 1:15 pm (7 hours, 16 minutes ago) By: Mobile Nelson
I am writing this from the plane on the way to LA. It’s always fun to fly to an event of this size when so many people from group are going as well. Just waiting for the plane to board, I ran into 6 people from the Xbox team. If you are a blogcast listener, you’ll remember Scott from the Xbox Advanced Technology group I interviewed a few months ago. He’s on the flight with me, as well as folks from PR, Marketing and Retail. Of course since Nintendo is also in Redmond, we have to be very careful about our conversations since you never know who may be listening. After I was seated, I noticed that a guy coming down the aisle with a very interesting plastic Pelican case (you know the one that hold equipment) with a huge lock on it. He sat down across the aisle from me. I also noticed he has a computer case with the DS logo on it. As in Nintendo DS. That peaked my interest. What could be in the locked box? It was rather small, but could that be Nintendo’s new console sitting less then 6-feet away from me? Could it be a new controller? My heart began to race.
I decide to pull out my smartphone so I can start typing this in and not forget anything…so here I am typing on my phone…not too obvious huh..but he does not seem to notice or care.
As I am sitting here, he is flipping through a binder…but he’s too far away for me to make anything out. Secret Plans? Dates? Specs? Screenshots? What could it be?
I begin to curse my choice of window seat, since if I had taken the aisle seat, I’d be closer and I’d have a front row seat to this little voyeuristic exercise.
Oops. He just caught me looking at his binder.
Must be discreet.
Nope, I am not stealing a look at your secret plans…I was looking out your window sir….yea that’s it. I smile and try to look disinterested in his binder.
I can make out the header of the page he is reading. It says “Key Information.”
Key information for what?!
Could he really be with Nintendo? Or is he a fertilizer salesmen from Tacoma that happens to have a DS computer case? Yea, that’s probably it. But what’s with the black equipment case with the lock on it? The secret receipe for a new type of horse manure? Could the ‘Key Information’ be nothing more then factoids about some earthly chemicals?
Wait…
Oh yea..here we go.
I just got a glimpse of the tabs on the binder. They read “New Mario Brothers” and one titled “Gamecube” and another word….but I can’t make out the last word. Damn my eyes (and to quote Marty Feldman ‘too late”)
I make a mental note to get an appointment for that Bionic eye.
I grab a peek of another page and all I can make out is the word ‘Memory Card.’
Woo hoo is he on to what looks like hardware specs.
Ahh…now he seems to be interested in the women next to him and what she’s watching on her portable DVD player. Go ahead sir..strike up a conversation to allow me to freely peruse what you are reading. Nope, I guess she’s watching a chick flick and he quickly turns back to his binder-o-mario-stuff.
Alright…now things are getting interesting, he seems to be flipping back in the binder….the good stuff must be in the back!
Damn….I think he’s on to me.
He closed his binder and quickly puts it away.
Well that’s the end of my little caper….I was going to snap a photo of the binder with my phone, but I am quite sure that would have resulted in an in-flight melee attack, and my idea of fun is NOT getting detained at LAX for disturbing a flight (as well as becoming Sunday’s ‘top news story’ across the country) so I opt out of that decision.
Well, on to the rest of the day….after I land I need to claim my luggage and check into the hotel in downtown LA. Once I do that I am going over to the rehearsal
for Monday’s keynote. I am sure I can grab some good photos and maybe some audio for a blogcast. I can’t stop thinking about that mysterious black case with the big lock on it. Maybe I’ll try share a cab with him to downtown LA and introduce myself as a fertilizer salesmen from Tacoma.
Het lijkt wel een water pistoolquote:
Zelfs Microsoft weet dat de Revolution gaat Ownenquote:Nog maar 1 dag.
[..]
Bron
MS werknemer over Nintendo. MS probeert natuurlijk te jatten van de "niche player".
quote:RUMOR #4: Nintendo's Revolution presentation will be of video footage only--no functioning hardware (including controllers) will be shown.
Source: UK trade site Gamesindustry.biz.
The official story: "Nintendo does not comment on rumors or speculation."--Nintendo Spokesperson.
What we heard: Of the big three console makers, Nintendo was the first to announce that its next-generation console would be shown off at this year's E3. However, according to G'biz, "sources close to the company have revealed that no Revolution hardware or specs will be discussed, with the console appearing only as a video of next-gen footage." The site astutely predicts that such a showing would "undoubtedly disappoint many." But is it true? Alas, GameSpot's own near-Nintendo sources think so. "No controller--just video," was the terse response that found its way into our inbox.
Bogus or not bogus?: Sounds not bogus--but we'll find out Tuesday.
Toch vreemd dat ze dat zeggen, aangezien Nintendo pas zelf heeft aangekodigd dat ze de Revo wel moeten laten zien op de E3, en dat ze dat dus ook zouden doen...quote:
Jammer dat hij al naar L.A. is, had nog wel een paar aardige vragen voor hemquote:Op maandag 16 mei 2005 10:53 schreef Xrenity het volgende:
ook wel aardig om te lezen
Zegt ook inside info te hebben.
Wat een onzin verhaal. Nintendo is al jaren niet meer innovatief bezig. Niet nu ze hun heil hebben gevonden in 'mini games'. Het enige waar Nintendo het over heeft zijn spelletjes zonder learning curve, waar iedereen direct in kan stappen en beginnen met spelen. Spelletjes zoals Kirby Air Ride, Wario Ware, Yoshi Touch & Go. Toegegeven, de controles van die spellen zijn niet lastig uit te vogelen. Maar dat is ook omdat de spellen zelf compleet simplistisch zijn.quote:Nintendo will show us just how natural it really can be to play games. And I for one can't wait until we all see what the industry has been missing. Nintendo always has been and always will be an innovator. You should thank them for being around to drive the industry in the right direction. At least they dare to take risks see the result and still turn a profit.
Niemand zegt dat de huidige manier verkeerd is. Maar als er niets verandert, dan is dat geen goede ontwikkeling. De gedachte van "nu is het goed" is per definitie een foutieve, omdat het impliceert dat er geen verbetering mogelijk is of dat het de "enige juiste" manier is.quote:Op maandag 16 mei 2005 11:53 schreef Ereinion het volgende:
Ik snap ook niet dat de manier waarop wel nu spellen spelen ineens compleet verkeerd zou zijn. Zeker omdat de manier waarop we nu spellen spelen door Nintendo zelf is uitgevonden. Anologe stick, schouderknoppen, rumble, allemaal bedacht door Nintendo, en met succes.
Wie zat er te wachten op laptops? Wie zat er te wachten op mobiele telefoons? Wie zat er te wachten op internet? Wie zat er te wachten op een polymerenverf? Wie zat er te wachten op camera's? Wie zat er te wachten op TV?quote:Ik zal de Nintendo Revolution vast wel kopen, ik ben al jaren een vaste klant van Nintendo, maar ik zou veel liever hebben dat ze zich gewoon concentreren op het maken van goede spellen, in plaats van krampachtig de gamesindustrie proberen te veranderen in een richting waar niemand op zit te wachten.
Ach mischien dat de meeste mensen met Gran Turismo 7, Splinter Cell 9 of Halo 4 met iets betere graphics al tevreden zijn, maar ik denk dat veel mensen ook wel eens een keer iets nieuws willen (zoals ik)quote:Op maandag 16 mei 2005 11:53 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat de manier waarop wel nu spellen spelen ineens compleet verkeerd zou zijn. Zeker omdat de manier waarop we nu spellen spelen door Nintendo zelf is uitgevonden. Anologe stick, schouderknoppen, rumble, allemaal bedacht door Nintendo, en met succes.
helaas zijn dat wel de meesten jaquote:Op maandag 16 mei 2005 12:45 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Ach mischien dat de meeste mensen met Gran Turismo 7, Splinter Cell 9 of Halo 4 met iets betere graphics al tevreden zijn, maar ik denk dat veel mensen ook wel eens een keer iets nieuws willen (zoals ik)
Maar de gedachte 'de huidige situatie is niet helemaal goed, dus we gaan alles anders doen', is evenzeer foutief. Dat er verbeteringen mogelijk zijn, betekend nog niet dat alles dan ineens radicaal anders moet. Neem bijvoorbeeld de anologe stick, die geintroduceerd werd bij de N64. Dat is een hele goede verbetering. Het was niet iets dat de wereld schokte, dat de manier waarop we naar spellen kijken veranderde, maar het opende wel meer mogelijkheden, en zorgde voor een duidelijke verbetering. Voor dat soort verbeteringen ben ik zeker te vinden, maar dat betekend niet dat we ineens aan een revolutie toe zijn.quote:Niemand zegt dat de huidige manier verkeerd is. Maar als er niets verandert, dan is dat geen goede ontwikkeling. De gedachte van "nu is het goed" is per definitie een foutieve, omdat het impliceert dat er geen verbetering mogelijk is of dat het de "enige juiste" manier is.
Een heleboel mensen. Die producten waren allemaal een grote vooruitgang op hun voorgangers. Nintendo moet nog maar bewijzen dat dat ook met de Revolution gebeurd, de DS heeft ook tot nog toe geen enkele revolutie teweeg gebracht (het best verkochte spel is een port van een n64 spel, dat toen zelfs beter te besturen was).quote:Wie zat er te wachten op laptops? Wie zat er te wachten op mobiele telefoons? Wie zat er te wachten op internet? Wie zat er te wachten op een polymerenverf? Wie zat er te wachten op camera's? Wie zat er te wachten op TV?
Maar waarom zou creativiteit niet mogelijk zijn bij de huidige consoles? En als die creativiteit betekend dat we straks allemaal Kirby Air Ride zitten te spelen, dan bedank ik daar voor. En wat is er mis met shooters? Spellen als Half Life 2, S.T.A.L.K.E.R.S., of Farcry zijn innovatiever dan 10 Yoshi Touch & Go's bij elkaar.quote:Als we gaan wachten tot iedereen ergens op zit te wachten, dan gaat het lang duren voordat we weer wat nieuws hebben. Laat creativiteit de gameswereld maar weer eens opschudden in plaats van de ene shooter na de andere shooter te genereren...
Iets nieuws, zoals Zelda 18, Mario 35, of Metriod 12? Of iets nieuws zoals Mario Tennis, Mario Golf, Mario Baseball, Mario Party? Het laatste 'vernieuwende' spel dat Nintendo heeft uitgebracht is Zelda: OOT. Daarna hebben ze een hoop uitgemelkt, mislukte ideeen uitegevoerd (Luigi's Mansion, Kirby Air Ride), en een hoop gepraat over revoluties. Sorry, maar als je iets nieuws wil, moet je juist niet bij Nintendo zijn.quote:Ach mischien dat de meeste mensen met Gran Turismo 7, Splinter Cell 9 of Halo 4 met iets betere graphics al tevreden zijn, maar ik denk dat veel mensen ook wel eens een keer iets nieuws willen (zoals ik)
Was The Windwaker dan niet vernieuwend, een geheel nieuwe stijl, gewaagt maar toch gelukt, wat dacht je van Super Mario Sunshine, was dat een simpel vervolg op Super Mario 64? Neej, er werden weer nieuwe elementen toegevoegdquote:Op maandag 16 mei 2005 13:44 schreef Ereinion het volgende:
Iets nieuws, zoals Zelda 18, Mario 35, of Metriod 12? Of iets nieuws zoals Mario Tennis, Mario Golf, Mario Baseball, Mario Party? Het laatste 'vernieuwende' spel dat Nintendo heeft uitgebracht is Zelda: OOT. Daarna hebben ze een hoop uitgemelkt, mislukte ideeen uitegevoerd (Luigi's Mansion, Kirby Air Ride), en een hoop gepraat over revoluties. Sorry, maar als je iets nieuws wil, moet je juist niet bij Nintendo zijn.
De invoering van de analoge stick was toen ook zeker een soort van revolutie. Waarom zou Nintendo niet weer zoiets doen? Want de analoge stick werd zeer welkom ontvangen en wordt tot op de dag van vandaag nog steeds gebruikt en zal ook een hele lange tijd gebruikt blijven worden. Misschien komt Nintendo nu dan idd wel met die gyro controllers, dat zal net zo'n vernieuwing c.q. revolutie zijn als de analoge stick destijds. Iets revolutionairs hoeft de wereld ook niet te schokken, dat heeft Nintendo ook nooit beweerd, dat ze dat wilden. Nintendo wil echter een vernieuwende en innovatieve gameplay, die zij veel belangrijker vinden dan graphics, aangezien die straks nauwelijks nog te verbeteren zijn. Dat wil niet zeggen dat de Revo onderdoet voor zijn tegenstanders.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:44 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Maar de gedachte 'de huidige situatie is niet helemaal goed, dus we gaan alles anders doen', is evenzeer foutief. Dat er verbeteringen mogelijk zijn, betekend nog niet dat alles dan ineens radicaal anders moet. Neem bijvoorbeeld de anologe stick, die geintroduceerd werd bij de N64. Dat is een hele goede verbetering. Het was niet iets dat de wereld schokte, dat de manier waarop we naar spellen kijken veranderde, maar het opende wel meer mogelijkheden, en zorgde voor een duidelijke verbetering. Voor dat soort verbeteringen ben ik zeker te vinden, maar dat betekend niet dat we ineens aan een revolutie toe zijn.
Het best verkochte spel is idd een port van een n64 spel, omdat er simpelweg nog té weinig goede games voor de DS uit zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat de DS geen revolutie teweeg heeft gebracht. Je kan nu bijv. shooters spelen als je ze op je pc speelt, alleen dan in de bus zonder een hele pc mee te nemen etc. De innovatieve games zullen vanzelf wel komen.quote:Een heleboel mensen. Die producten waren allemaal een grote vooruitgang op hun voorgangers. Nintendo moet nog maar bewijzen dat dat ook met de Revolution gebeurd, de DS heeft ook tot nog toe geen enkele revolutie teweeg gebracht (het best verkochte spel is een port van een n64 spel, dat toen zelfs beter te besturen was).
Nintendo probeert juist eens iets vernieuwends, iets innovatiefs. Innovatief staat niet gelijk aan het spel leuker vinden. Dus als je HL2 leuker vindt dan Yoshi, wil nog niet zeggen dat Yoshi niet innovatief is. Met de DS heeft Nintendo ook iets innovatiefs, vernieuwends gedaan, d.m.v. touchscreen, 2 schermen, goede voice control etc in een handheld. Zo zal Nintendo het ook proberen met de Revo, iets vernieuwends op de markt brengen met nieuwe games, wat eens wat anders is dan een James Bond dat net zo speelt als alle 100 andere shooters op de markt (als voorbeeld).quote:Maar waarom zou creativiteit niet mogelijk zijn bij de huidige consoles? En als die creativiteit betekend dat we straks allemaal Kirby Air Ride zitten te spelen, dan bedank ik daar voor. En wat is er mis met shooters? Spellen als Half Life 2, S.T.A.L.K.E.R.S., of Farcry zijn innovatiever dan 10 Yoshi Touch & Go's bij elkaar.
Je kan veel zeggen over het uitmelken van Nintendo, maar de games hebben elke keer wel weer wat anders. Het is niet allemaal hetzelfde als de andere games op de markt. Daarin onderscheidt Nintendo zich.quote:Iets nieuws, zoals Zelda 18, Mario 35, of Metriod 12? Of iets nieuws zoals Mario Tennis, Mario Golf, Mario Baseball, Mario Party? Het laatste 'vernieuwende' spel dat Nintendo heeft uitgebracht is Zelda: OOT. Daarna hebben ze een hoop uitgemelkt, mislukte ideeen uitegevoerd (Luigi's Mansion, Kirby Air Ride), en een hoop gepraat over revoluties. Sorry, maar als je iets nieuws wil, moet je juist niet bij Nintendo zijn.
Vernieuwend niet. Jet Set Radio had al jaren daarvoor precies dezelfde stijl. Dat Nintendo het nog niet had toegepast, maakt het niet ineens vernieuwend. En de gameplay was vrijwel volledige identiek aan OoT. Als je een deur met tralies ziet, met een oog erboven, weet je meteen dat je daar een pijl in moet schieten, zoals altijd.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:47 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Was The Windwaker dan niet vernieuwend, een geheel nieuwe stijl, gewaagt maar toch gelukt, wat dacht je van Super Mario Sunshine, was dat een simpel vervolg op Super Mario 64? Neej, er werden weer nieuwe elementen toegevoegd![]()
* RaymanNL gaat verder:quote:Op maandag 16 mei 2005 14:01 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Vernieuwend niet. Jet Set Radio had al jaren daarvoor precies dezelfde stijl. Dat Nintendo het nog niet had toegepast, maakt het niet ineens vernieuwend. En de gameplay was vrijwel volledige identiek aan OoT. Als je een deur met tralies ziet, met een oog erboven, weet je meteen dat je daar een pijl in moet schieten, zoals altijd.
Over Super Mario Sunshine deed Nintendo ook zo geheimzinning, ze wilden er niks van laten zien, omdat hun concurenten anders hun ideeen zouden stelen. We hebben gezien wat er van kwam, niemand was geintereseerd in het stelen van hun ideeen. Sunshine was inderdaad wat anders. Maar was het vernieuwend? Nee, je springt nog steeds op de hoofden van vijanden, loopt rond, en maakt wat salto's. De water elementen zorgden voor een iets ander spel, maar zorgen zeker niet voor vernieuwing (tenminste, als je dat als criterium voor vernieuwing noemt, dan zou bijvoorbeeld Halo 2 ook vernieuwend zijn, omdat je kan 'dual wielden'.).
Net alsof dat idee er niet allang wasquote:Op maandag 16 mei 2005 14:06 schreef Xrenity het volgende:
Toen dachten mensen ook 'het gaat nu best', toen kwam ninty met de analoge stick. Zoiets verwacht ik nu weer.
Dan ben ik weer gaar ingelicht. Doei!quote:Op maandag 16 mei 2005 14:26 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Net alsof dat idee er niet allang was.
Dat is bijna hetzelfde als apple krediet geven voor het uitvinden van windows
Gyro Controllers zou inderdaad een nuttige toevoeging kunnen zijn, bij sommige games. Maar een impact als de anologe stick zal het niet maken. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat het de besturing in bijvoorbeeld een spel als Zelda zal verbeteren, ik denk dat een anologe stick veel precieser is als een controler die met gyro control.quote:De invoering van de analoge stick was toen ook zeker een soort van revolutie. Waarom zou Nintendo niet weer zoiets doen? Want de analoge stick werd zeer welkom ontvangen en wordt tot op de dag van vandaag nog steeds gebruikt en zal ook een hele lange tijd gebruikt blijven worden. Misschien komt Nintendo nu dan idd wel met die gyro controllers, dat zal net zo'n vernieuwing c.q. revolutie zijn als de analoge stick destijds. Iets revolutionairs hoeft de wereld ook niet te schokken, dat heeft Nintendo ook nooit beweerd, dat ze dat wilden. Nintendo wil echter een vernieuwende en innovatieve gameplay, die zij veel belangrijker vinden dan graphics, aangezien die straks nauwelijks nog te verbeteren zijn. Dat wil niet zeggen dat de Revo onderdoet voor zijn tegenstanders.
Ik dacht dat shooters zo ongeveer het sodom en gomorrah was voor Nintendo fansquote:Het best verkochte spel is idd een port van een n64 spel, omdat er simpelweg nog té weinig goede games voor de DS uit zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat de DS geen revolutie teweeg heeft gebracht. Je kan nu bijv. shooters spelen als je ze op je pc speelt, alleen dan in de bus zonder een hele pc mee te nemen etc. De innovatieve games zullen vanzelf wel komen.
SSBM is precies hetzelfde als de N64 versie, maar dan met wat opgepoetste graphics, en wat extra poppetjes en werelden. Kan je mij aangeven wat de innovatie van Mario Party 4 naar 5 was? Het is misschien niet hetzelfde als andere spellen op de markt, maar wel hetzelfde als hun eigen spellen op de markt. Maar dat vind ik helemaal niet erg. De nieuwe Zelda zal misschien niet innovatief zijn, dat betekend niet dat ik me minder vermaak. Resident Evil 4 was ook niet innovatief, maar wel een fantastische game.quote:Nintendo probeert juist eens iets vernieuwends, iets innovatiefs. Innovatief staat niet gelijk aan het spel leuker vinden. Dus als je HL2 leuker vindt dan Yoshi, wil nog niet zeggen dat Yoshi niet innovatief is. Met de DS heeft Nintendo ook iets innovatiefs, vernieuwends gedaan, d.m.v. touchscreen, 2 schermen, goede voice control etc in een handheld. Zo zal Nintendo het ook proberen met de Revo, iets vernieuwends op de markt brengen met nieuwe games, wat eens wat anders is dan een James Bond dat net zo speelt als alle 100 andere shooters op de markt (als voorbeeld). [quote]Als een innovatiefs het spel niet leuker maakt, moet je er niet aan beginnen lijkt me, het gaat er uiteindelijk om dat je je vermaakt. Er zijn eigenlijk nog geen games die laten zien dat al die vernieuwingen ook een toegevoegde waarde hebben. Ik heb op mijn DS nog geen spel dat op een nuttige manier gebruik maakt van de twee schermen, of in ieder geval op zo'n manier dat het niet op een ander systeem zou kunnen. Touchscreen is zeker leuk, maar hiervoor geld hetzelfde. Er is nog geen spel die mij de indruk kan geven dat het meer dan een gimmick is, dat het echt voor een nieuwe soort gameplay zorgt (een spel als Yoshi kan net zo goed met een muis op de pc gespeeld worden). Voice control had ik al 1.5 jaar geleden in Rainbow Six 3 (toegegeven, het werkte niet altijd perfect). Je kan dat onmogelijk iets nieuws noemen. (de James Bond spellen zijn inderdaad heel slecht).[quote]
Je kan veel zeggen over het uitmelken van Nintendo, maar de games hebben elke keer wel weer wat anders. Het is niet allemaal hetzelfde als de andere games op de markt. Daarin onderscheidt Nintendo zich.
Sorry, maar als je iets nieuws wilt, moet je juist bij Nintendo zijn, die durven tenminste nog wat en geeft niet allemaal om de graphics omdat 60% van de markt om graphics geeft...
Ik heb Jet Set Radio hier ook liggen, en ik vind de stijl er wel precies op lijken. Kan je mij aangeven waarin de cell shading van Windwaker verschilt, en in welk opzicht dat innovatief is?quote:Ik heb Jet Set Radio hier liggen, en die heeft echt wel een andere stijl dan The Windwaker kerel. Oke het is allebij cell shaded, maar totaal verschillende stijl, ook in het cell shading zelf.
Kom op, je kan moeilijk beweren dat Donkey Konga vernieuwend is. Dat soort spellen heb je al jaaaren in Japan.quote:Donkey Konga? Vernieuwend? Reken maar van Yes Yes Yes ( ) ja oké al eerder op de dreamcast een muziek spel maarjah
Wat dacht je van de non games op de DS, ook een gewaagde sprong.
Ik Denk toch wel dat Nintendo het meest vernieuwend bezig is
Punt 3 is niet per definitie waar, tenzij je innovatief succes gaat meten naar kwantiteit ipv kwaliteit.quote:Op maandag 16 mei 2005 14:38 schreef Ereinion het volgende:
Onder innovatief versta ik drie dingen:
1) Het moet anders zijn dan wat er al is (logisch)
2) Het moet een verbetering vormen voor wat er al is
3) het moet door anderen overgenomen worden
waar haal je ineens het gameplay argument vandaan?quote:[b]Je punt over graphics kan ik aardig in meegaan. De eerste xbox360 plaatjes lijken nauwelijks beter te zijn dan de huidige xbox. Maar ik ben een beetje bang dat Nintendo straks spellen heeft zonder mooie graphics, en zonder goede gameplay.
Ik zou niet verbaast zijn, mocht Nintendo werkelijk gyro sensors gebruiken, dat de generatie na deze next-gen ook gyro sensors zal gebruiken.quote:Op maandag 16 mei 2005 14:38 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Gyro Controllers zou inderdaad een nuttige toevoeging kunnen zijn, bij sommige games. Maar een impact als de anologe stick zal het niet maken. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat het de besturing in bijvoorbeeld een spel als Zelda zal verbeteren, ik denk dat een anologe stick veel precieser is als een controler die met gyro control.
Je punt over graphics kan ik aardig in meegaan. De eerste xbox360 plaatjes lijken nauwelijks beter te zijn dan de huidige xbox. Maar ik ben een beetje bang dat Nintendo straks spellen heeft zonder mooie graphics, en zonder goede gameplay.
Ik ken voorlopig nog geen console dat werkt met een touchscreen dan de DS. Wat ik meer bedoelde met het in de bus spelen is dat je het gewoon overal kan spelen, waar je maar wilt, en niet allemaal voor je TV. Shooters zijn ook zeker leuk, en ze zullen imo alleen nog maar leuker worden op de DS, vanwege die unieke besturing. Uniek, begrijp me niet verkeerd, bedoel ik mee dat je ze thuis niet kan spelen via touchscreen. Dus niet dat een touchscreen uniek is in de wereld, maar wel in game wereld.quote:Ik dacht dat shooters zo ongeveer het sodom en gomorrah was voor Nintendo fans. Maar ik kan al jaren shooters spelen, op mijn pc, op mijn cube, of xbox. Dat het straks ook in de bus kan is leuk (niet dat ik ooit in bussen kom), maar je kan het moeilijk een revolutie noemen. Met een laptop kan dat ook. Ik hoop ook dat er innovatieve spellen komen, maar tot nu toe zie ik er weinig van, en ook de spellen die aangekondigt zijn kunnen op een enkel spel na net zo goed op elke andere console gespeeld worden.
Donka Konga vind ik zeker vernieuwend, vanwege de bongo's die zijn toegevoegd en het geklap. Zoiets ben ik nog niet tegengekomen op een PS2 of een Xbox. Misschien heb ik eroverheen gekeken. Daarnaast, Nintendo kan niet met elk iets vernieuwends blijven brengen. Maar met een aantal spellen doen ze het wel. Dat varieert per spel wat er is toegevoegd.quote:SSBM is precies hetzelfde als de N64 versie, maar dan met wat opgepoetste graphics, en wat extra poppetjes en werelden. Kan je mij aangeven wat de innovatie van Mario Party 4 naar 5 was? Het is misschien niet hetzelfde als andere spellen op de markt, maar wel hetzelfde als hun eigen spellen op de markt. Maar dat vind ik helemaal niet erg. De nieuwe Zelda zal misschien niet innovatief zijn, dat betekend niet dat ik me minder vermaak. Resident Evil 4 was ook niet innovatief, maar wel een fantastische game.
Kom op, je kan moeilijk beweren dat Donkey Konga vernieuwend is. Dat soort spellen heb je al jaaaren in Japan.
Ah, dus iets is pas innovatief of revolutionair als jan en alleman het gebruikt? Vreemde defenitie van innovatief/revolutionair heb je dan. Daarnaast, een bedrijf kan patenten opvragen. Hierdoor kunnen andere bedrijven het niet jatten/gebruiken voor hun producten. Dus als Nintendo iets ontzettends geweldigs, innovatiefs, revolutionair heeft, wat nog niemand heeft gezien, en iedereen koopt hiervoor een Revo, is het niet innovatief omdat niemand het overneemt omdat het niet kanquote:Onder innovatief versta ik drie dingen:
1) Het moet anders zijn dan wat er al is (logisch)
2) Het moet een verbetering vormen voor wat er al is
3) het moet door anderen overgenomen worden
Ik vind de touchscreen bij de DS opzeker een verbetering in de handheldmarkt. Het bestuurt toch fijner dan alleen een D-pad met richten etc. bij 3D-shooters. En met punt 3 ben ik het nog steeds niet eens met je, zie uitleg hierboven.quote:De anologe stick voldoet aan al deze drie punten, en kan dus met recht een innovatie worden genoemd. De touch screen lijkt tot nu toe alleen aan punt 1 te voldoen. Het is anders, maar een verbetering heeft het nog niet gebracht. Ik ben bang dat we bij de revolution hetzelfde verhaal krijgen. Als je een idee hebt voor een spel, dat op een compleet andere manier gespeeld wordt, dan juich ik dat toe. Maar ik heb nu het gevoel dat Nintendo eerst krampachtig iets innovatiefs wil, en er dan pas bij later bij bedenkt of het ook voor een verbetering zorgt, of je spellen ook echt beter kan spelen.
Maar ik vraag me af: kan iemand hier een spel van de laatste jaren van Nintendo noemen dat innovatief is, en niet denkbaar is dat het op een andere console uitgebracht zou worden, en die echt een duidelijke verbetering heeft aangebracht in de manier waarop we spellen spelen?
quote:Op maandag 16 mei 2005 15:18 schreef MMaRsu het volgende:
Tomasso![]()
Heerlijk van die goed uitgewerkte posts![]()
Sinds wanneer wordt Donka Konga gemaakt door EA (om zomaar een third party te noemen)? En Yoshi ? Want ik heb het niet alleen maar over de GC. Dit zijn zomaar 2 games, maar er zijn er nog veel meer.quote:Op maandag 16 mei 2005 15:33 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
geen beginnen aan, een kritische discussie met N-fans.
Komen ze met,'niet elk spel op de Cube kan innovatief zijn.' nou het zijn er vrij weinig en als ze er zijn dan zijn ze meestal van een 3rd party.
Waar zeg ik dat? Ik zeg dat Nintendo niet alleen maar om graphics geeft, omdat 60% van de markt om graphics geeft. Maar ik zeg ook nergens dat noch Sony noch Microsoft wel alleen maar om graphics geven. Alleen ze geven er net iets meer om, omdat ze hun console/games willen verkopen zonder al te veel risico te nemen. Maar hun komen net zo goed met innovatieve games hoor...quote:En als er vervolgens een spel bij de concurrent het puur van graphics moet hebben dan wordt meteen de hele console als zodanig bestempeld.
Ik denk dat de Revo z'n verwachtingen voor een groot gedeelte wel gaat waarmaken, daar heb ik wel vertrouwen in. Je gaat een console niet Revolution noemen als je er niets bijzonders mee doet. Daarnaast, Nintendo wil een andere weg in slaan, daar begonnen ze mee met de DS en de Revo moet op dit succes voort gaan, denken ze bij Nintendo. En als je een andere weg wilt in slaan, dan kom je niet met hele kleine verbeteringen lijkt mij, maar wel met echt eens iets anders...quote:Ik heb op de xbox meer innovatieve en leuke spellen dan dat er ooit op de cube zijn uitgekomen en ik ben bang dat de revolution zwaar gaat tegenvallen als ik de hooggespannen verwachtingen zo peil.
Volgens mij had Reggie toch echt gezegd dat ze het wel gingen hebben over specs en de hardware.quote:Op maandag 16 mei 2005 10:43 schreef BMH het volgende:
Gamespot:
RUMOR #4: Nintendo's Revolution presentation will be of video footage only--no functioning hardware (including controllers) will be shown.
Source: UK trade site Gamesindustry.biz.
The official story: "Nintendo does not comment on rumors or speculation."--Nintendo Spokesperson.
What we heard: Of the big three console makers, Nintendo was the first to announce that its next-generation console would be shown off at this year's E3. However, according to G'biz, "sources close to the company have revealed that no Revolution hardware or specs will be discussed, with the console appearing only as a video of next-gen footage." The site astutely predicts that such a showing would "undoubtedly disappoint many." But is it true? Alas, GameSpot's own near-Nintendo sources think so. "No controller--just video," was the terse response that found its way into our inbox.
Bogus or not bogus?: Sounds not bogus--but we'll find out Tuesday.
Met "fans" moet je ook niet gaan discussiëren.quote:Op maandag 16 mei 2005 15:33 schreef piet_pelle het volgende:geen beginnen aan, een kritische discussie met N-fans.
Dat is natuurlijk een waardeoordeel... hoe wil je daarover gaan discussiëren?quote:Ik heb op de xbox meer innovatieve en leuke spellen dan dat er ooit op de cube zijn uitgekomen en ik ben bang dat de revolution zwaar gaat tegenvallen als ik de hooggespannen verwachtingen zo peil.
Klopt, maar ik wilde alleen aangeven dat het bij nintendo met de innovativiteit en nieuwigheid wel eens beter geweest is.quote:Op maandag 16 mei 2005 15:59 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Met "fans" moet je ook niet gaan discussiëren.
Iedere console heeft een bepaald type gebruikers, dus logischerwijs zal bij elke console een ander selling point het belangrijkste.
[..]
Dat is natuurlijk een waardeoordeel... hoe wil je daarover gaan discussiëren?
Dat was meer als "parodie" op zijn stukje daaroverquote:Op maandag 16 mei 2005 16:13 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Klopt, maar ik wilde alleen aangeven dat het bij nintendo met de innovativiteit en nieuwigheid wel eens beter geweest is.
Dus dat dat type gebruiker nu bij Nintendo hoort te zitten is dus een beetje onterecht.
Tja, Nintendo moet toch ook gewoon geld verdienen. Het is ook logisch dat voortbouwen op het succes van spellen die het vroeger goed deden, dat doen alle bedrijven, daar heb ik verder geen bezwaar tegen. Nintendo is ook geen liefdadigheidsinstelling.quote:Tuurlijk zijn M'soft en Sony puur op de grote massa gebaseerd, maar ondanks dat hebben ze wel degelijk wat goede games die je nergens anders ziet. En nintendo roept daarintegen altijd dat zij puur voor de kwaliteit en de hardcore gamers gaan terwijl de games die ze maken lang niet altijd dat punt verdedigen maar ook gewoon opvolgers zijn van oude spellen die het goed doen.
Volgens mij gaat Nintendo vanzelfsprekend voor kwaliteit maar dat ze voor hardcore gamers gaan hebben ze nooit gezegd. Wel hebben ze gezegd dat ze graag alle soorten gamers (dus ook hardcore gamers enzo) graag voldoening willen geven. En ze weten best zelf wel dat dat niet gelukt is.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:13 schreef piet_pelle het volgende:
Tuurlijk zijn M'soft en Sony puur op de grote massa gebaseerd, maar ondanks dat hebben ze wel degelijk wat goede games die je nergens anders ziet. En nintendo roept daarintegen altijd dat zij puur voor de kwaliteit en de hardcore gamers gaan terwijl de games die ze maken lang niet altijd dat punt verdedigen maar ook gewoon opvolgers zijn van oude spellen die het goed doen.
Hier ben ik het met je eens. Ik word best moe van al die Mario en Pokemon games... Het zou geen schande zijn een keer een nieuwe franchise te ontwikkelen. Tennis, voetbal, basketbal... alles moet met Mario... De gameplay in de spellen is 99% van de keren geweldig... daar gaat het even niet om. De games zitten boordevol vernieuwende features en AI (voor het type spel dan).quote:Op maandag 16 mei 2005 16:13 schreef piet_pelle het volgende:
En nintendo roept daarintegen altijd dat zij puur voor de kwaliteit en de hardcore gamers gaan terwijl de games die ze maken lang niet altijd dat punt verdedigen maar ook gewoon opvolgers zijn van oude spellen die het goed doen.
Reggie (daar heb je hem weer) heeft gezegt dat Nintendo met de Revolution aankomt met nieuwe franchises.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:24 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Hier ben ik het met je eens. Ik word best moe van al die Mario en Pokemon games... Het zou geen schande zijn een keer een nieuwe franchise te ontwikkelen. Tennis, voetbal, basketbal... alles moet met Mario... De gameplay in de spellen is 99% van de keren geweldig... daar gaat het even niet om. De games zitten boordevol vernieuwende features en AI (voor het type spel dan).
Pikmin was een verrassende game en ik verwacht hetzelfde van Geist. Daar wil ik graag meer van...
Al gepost ?!]quote:Op maandag 16 mei 2005 16:37 schreef Ruzbeh het volgende:
Eindelijk een beetje mooie fake.
[afbeelding]
Ja, (zie pagina 2) maar dit is een aangepaste, gelikte versie.quote:
Zodat Iwata het kan lezen. Hij kan niet alles onthouden. Dit scherm hing boven het publiek gemikt naar het podium.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:09 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Waarom zou die speech op dat scherm draaien?
Neen.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:08 schreef Ruzbeh het volgende:
Nee, dat is van GDC 2005. Toch?
Niet iedereen hoeft het over te nemen. Maar het moet wel een impact hebben op de gameswereld. Zo heb je op de Xbox een spel, Steel Batallion, een soor Mech spel, dat met een gigantische controler wordt gespeeld. Leuk. Maar je ziet die controler nooit meer terug, er is niemand die er ooit weer van gebruik gaat maken. Dat noem ik niet een innovatie. Een nieuw ding dat je slechts 1 keer ziet, en daarna nooit meer wat van weer hoord, noem ik niet een innovatie, maar gewoon 'iets anders'. Stel dat sony met een spel komt dat je zo hard mogelijk in een microfoon moet boeren, en dan gaat je poppetje bewegen. Leuk idee, maar als je er nooit meer wat van weer hoord, als niemand het idee over neemt, noem ik het geen innovatie.quote:Op maandag 16 mei 2005 15:14 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ah, dus iets is pas innovatief of revolutionair als jan en alleman het gebruikt? Vreemde defenitie van innovatief/revolutionair heb je dan. Daarnaast, een bedrijf kan patenten opvragen. Hierdoor kunnen andere bedrijven het niet jatten/gebruiken voor hun producten. Dus als Nintendo iets ontzettends geweldigs, innovatiefs, revolutionair heeft, wat nog niemand heeft gezien, en iedereen koopt hiervoor een Revo, is het niet innovatief omdat niemand het overneemt omdat het niet kan. Het zal wel aan mij liggen, maar dat slaat echt als een tang op een varken
/
Ten eerste betekent innovatie gewoon vernieuwing, zie www.woordenboek.nlquote:Op maandag 16 mei 2005 17:41 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Niet iedereen hoeft het over te nemen. Maar het moet wel een impact hebben op de gameswereld. Zo heb je op de Xbox een spel, Steel Batallion, een soor Mech spel, dat met een gigantische controler wordt gespeeld. Leuk. Maar je ziet die controler nooit meer terug, er is niemand die er ooit weer van gebruik gaat maken. Dat noem ik niet een innovatie. Een nieuw ding dat je slechts 1 keer ziet, en daarna nooit meer wat van weer hoord, noem ik niet een innovatie, maar gewoon 'iets anders'. Stel dat sony met een spel komt dat je zo hard mogelijk in een microfoon moet boeren, en dan gaat je poppetje bewegen. Leuk idee, maar als je er nooit meer wat van weer hoord, als niemand het idee over neemt, noem ik het geen innovatie.
Wat een onzin. Je gaat van Nintendo DS naar GBA (goede) voorbeelden geven en dan pats boem naar de Revolution. De NDS en GBA zijn handhelds lieverd. En om nou gelijk te zeggen dat er geen epische spellen komen is wel erg raar. Het feit dat Yoshi's Touch & Go en WW:Touched zo kort zijn enzo is dat ze te snel zijn uitgebracht. Kirby Canvas Curse is een goed voorbeeld van innovatie dat goed is uitgewerkt. Het is geen uitgebouwd techdemo maar een volwaardig spel met prachtige besturing en graphics en een storyline.quote:Mario 64 is zo ongeveer de antithese van het soort spellen dat Nintendo nu wil ontwikkelen. Spellen dat Nintendo nu wil maken zijn titels als Kirby Air Ride, Yoshi Touch & Go en Wario Ware. Spellen met een hele simpele besturing, vaak zonder traditionele levels, die juist bedoelt zijn om aan te spreken aan mensen die normaal niet geintereseerd zijn in spelletjes, die normaal afgeschrikt worden door lastige besturing etc. De vraag is dus niet: wil je graphics, of wil je gameplay. Nee, de vraag is: wil je ouderwetse gameplay (met levels, learning curve, uitgebreid verhaal), of wil je de 'nieuwe nintendo' gameplay, korte spelletjes, gebaseerd rond 1 concept, waar je snel instapt. Misschien vinden jullie dat soort spellen innovatief. Ik vind dat niet, ik vind het eerder een stap terug.
Ik ben bang dat het met de gyro controles dezelfde kant opgaat. Op de GBA zijn al wat spellen die daar mee werken, bijvoorbeeld Yoshi Universal Gravitation. Als ik lees hoe IGN het spel omschrijft, lopen me alweer de rillingen over mijn rug: 'The game itself is more a series of tiny platform challenges than it is a full-fledged Yoshi game, which is somewhat disappointing. An area within a level is barely larger than a few screens tall or wide, and each level is many of these tiny areas strung together.'
Dat kan je dus ook op de revolution verwachten.
Je bent vrij generaliserend bezig... "De spellen die Nintendo nu wil maken"...??? Hebben ze jou dat verteld? Metroid, Geist, F Zero, Zelda, Wave race... dus ze gaan dat allemaal cancellen?quote:Op maandag 16 mei 2005 17:41 schreef Ereinion het volgende:
Spellen dat Nintendo nu wil maken zijn titels als Kirby Air Ride, Yoshi Touch & Go en Wario Ware. Spellen met een hele simpele besturing, vaak zonder traditionele levels, die juist bedoelt zijn om aan te spreken aan mensen die normaal niet geintereseerd zijn in spelletjes, die normaal afgeschrikt worden door lastige besturing etc.
Nee, je trekt de verkeerde conclusies. Nintendo wil spellen simpeler maken, oldskool, niet in moeilijkheidsgraad maar in besturing. Ik snapte pas wat ze bedoelden toen ik Wario Ware (NGC) kocht. M'n broer laat alles liggen van deze generatie, maar omdat Wario Ware zo makkelijk te besturen is en snel is op te pikken heeft ie het dagen gespeeld. Die simpelere besturing willen ze doorvoeren in hun bekende franchises, dus er wordt niets gecancelledquote:Op maandag 16 mei 2005 18:25 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je bent vrij generaliserend bezig... "De spellen die Nintendo nu wil maken"...??? Hebben ze jou dat verteld? Metroid, Geist, F Zero, Zelda, Wave race... dus ze gaan dat allemaal cancellen?
Goh... wat een "revolution"
Maar ze hebben niks tegen gecompliceerde games (games van tegenwoordig), Nintendo weet heel goed dat er mensen zijn die zulke games relaxed vinden.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:28 schreef Steeven het volgende:
Nee, je trekt de verkeerde conclusies. Nintendo wil spellen simpeler maken, oldskool, niet in moeilijkheidsgraad maar in besturing.
Dat zou echt ongelofelijk meisterlijk zijn als Nintendo zoiets inelkaar bouwde.quote:
Philips en Sony hebben het patent vrijgegeven, waardoor anderen CD-spelers konden maken zonder te hoeven betalen voor het gebruik van het patent. Ze wilden echter wel een minimaal bedrag (een paar centen) voor elke verkochte CD.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:41 schreef Ereinion het volgende:
Je neemt juist een patent zodat andere jou moeten betalen als ze er ook gebruik van maken. Philips en Sony hebben ook jarenlang het patent op de cd gehad, dat betekend niet dat anderen ineens geen cd-spelers maken.
Zeer goede post! En dat met de controller meesturenquote:Op maandag 16 mei 2005 19:08 schreef R0nn het volgende:
interessant verhaal
lol! Ik hoop voor je dat ie niet stiekem zit mee te lezenquote:Op maandag 16 mei 2005 19:21 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ik dacht heel even dat het Notorious_Roy was.
Ik vraag me daar wel weer mee af hoe goed dat gaat werken in ongeoefende gamers te bereiken; juist die hebben nogal de neiging de controllers alle kanten op te wiebelen. Maar inderdaad kan het zeker helpen een hoop spellen intuïtiever te maken.quote:Op maandag 16 mei 2005 19:17 schreef ScienceFriction het volgende:
En dat met de controller meesturen![]()
Je moet ook een IRC client gebruiken, dope.quote:
Nee nintendo moet een goede marketing hebben. De gemiddelde puber heeft echt geen idee wat een goede game is, die gaan alleen maar af op wat er cool uitziet. Nintendo moet dus zorgen dus ze vooral reclame maken voor ''coole'' games zodat je die nietswetende pubertjes voor je wint net als ms en sony nu doen. Het hele ''kiddy'' slaat trouwens nergens op, de gemiddelde ''kiddy'' game van nintendo is een stuk moeilijker (en als je het eenmaal speelt ook leuker) dan een xbox/ps2 game.quote:Op maandag 16 mei 2005 19:53 schreef Vassili_Z het volgende:
Mijns inziens zal de Revolution alleen een kans maken als er veel, heelveel goede spellen voor de revolution in het eerste half jaar op de markt komen. Die kans zal Nintendo ook alleen vervolbrengen als tussen deze games geen 'kiddy-games' tussenzitten. Anders is het imago meteen verpest bij de doelgroep pubers, zo'n beetje de belangrijkste doelgroep voor het welslagen van een console.
Na dit half jaar kan Nintendo weer kiddy-games op de markt brengen.
quote:Op maandag 16 mei 2005 20:15 schreef MMaRsu het volgende:
Leg mij eens ff uit hoe ik in die channel kom dan, ik zit normaal altijd wel op irc enzo..maar bij deze shit krijg ik connection refused. Ik wil bij de vip horen
![]()
.
Inderdaad. Games zoals Pikmin 2, Nintendogs, Kirby Canvas Curse, Zelda: Wind Waker, Zelda 2005, Paper Mario: The Thousand Year Door. Woei, wat een baggergames de laatste tijd. Echt achteruit gegaan qua kwaliteit.quote:Op maandag 16 mei 2005 20:19 schreef Tali-banaan het volgende:
Die hele hype. De n64 was perfect, de gamecube viel enorm tegen (nauwelijks spellen) en ik heb hetzelfde gevoel met de " revolution " . veel te gewaagd, zo'n projectnaam. het is ten eerste een evolution en als nintendo het weer niet voor mekaar krijgt wat (goede) spellen op hun console te krijgen (van andere ontwikkelaars, maar hun eigen spellen gaan ook achteruit qua kwaliteit) dan kan t wel eens de laatste van nintendo worden. die ds is ook al een ding van niks, die wordt er helemaal uit geconcurreerd door de psp
Joh!? Volgens mij verkoopt de DS nog steeds beter dan die PSP hoor...quote:Op maandag 16 mei 2005 20:19 schreef Tali-banaan het volgende:
die ds is ook al een ding van niks, die wordt er helemaal uit geconcurreerd door de psp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |