Dat hoeft helemaal niet, maar kijk niet raar op als je met zulke opmerkingen komt dat mensen dan in de verdediging springen. Daarbij de bewoording van je stelling en je reactie op mensen lijken meer op een beetje getroll dan dat het echte gefundeerde kritiek is.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:38 schreef Dementor het volgende:
Tweek, dan blijft er weinig over om te doen he in dit topic.
Wat newsposts copy+pasten met links naar officiele sites en thats it for now.
Nee, onnodig zeiken over de verkoeling van een systeem, waar nog vrij weinig over bekend is... Dat zet zoden aan de dijk. Zonder fatsoenlijke koeling verkoopt dat ding toch niet. Snap ook niet dat je je daarover druk maakt, zeker niet terwijl je (zoals je zelf zegt) een pure pc gamer bent.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:38 schreef Dementor het volgende:
Tweek, dan blijft er weinig over om te doen he in dit topic.
Wat newsposts copy+pasten met links naar officiele sites en thats it for now.
Als die console heel klein wordt dan moet je je inderdaad afvragen wat dat betekend voor ruwe snelheid. Als er high end spul in komt te zitten zal het toch gekoeld moeten worden, en als die casing echt zo klein is snap ik best dat je dan even je vraagtekens bij de snelheid van de console plaatst. Ruwe snelheid en kleine casings gaan namelijk haast nooit goed samen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:23 schreef BMH het volgende:
[..]
. Alsof Nintendo haar console niet goed zal koelen
![]()
DVD's afspelen kunnen we wel vergeten dus eigenlijk... ?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:15 schreef Roi het volgende:
Verandering in de tekst op Nintendo.com
Oude text:
Thanks to Nintendo's hardware development partners IBM and ATI, the small system will be packed with power that will enable it to wow players with its graphics. Nintendo's legions of loyal fans will be happy to learn that Revolution will be backward compatible, playing both Nintendo GameCube 3-inch disks along with its own standard, double-layered DVD disks in the same self-loading media drive.
Nieuwe text:
Thanks to Nintendo's hardware development partners IBM and ATI, the small system will be packed with power that will enable it to wow players with its graphics. Nintendo's legions of loyal fans will be happy to learn that Revolution will be backward compatible, playing both Nintendo GameCube 8cm disks along with its own 12cm optical disks in the same self-loading media drive.
Ze moeten net zoals de Xbox 360 over op standaard waterkoeling anders red je het idd nooitquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:17 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Als die console heel klein wordt dan moet je je inderdaad afvragen wat dat betekend voor ruwe snelheid. Als er high end spul in komt te zitten zal het toch gekoeld moeten worden, en als die casing echt zo klein is snap ik best dat je dan even je vraagtekens bij de snelheid van de console plaatst. Ruwe snelheid en kleine casings gaan namelijk haast nooit goed samen.
Voor hetzelfde geld maakt het allemaal niet uit, en ruwe snelheid zegt wellicht ook niet alles, maar om nou direct weer te denken dat jij het zo goed weet, ook een beetje jammer
Omdat ik wel interesse heb in de Revolution!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:51 schreef Weizz het volgende:
[..]
Nee, onnodig zeiken over de verkoeling van een systeem, waar nog vrij weinig over bekend is... Dat zet zoden aan de dijk. Zonder fatsoenlijke koeling verkoopt dat ding toch niet. Snap ook niet dat je je daarover druk maakt, zeker niet terwijl je (zoals je zelf zegt) een pure pc gamer bent.
Maar ergens heb ik toch een vaag vermoeden dat ze best weten waar ze mee bezig zijn, dus om me er nou druk over te gaan maken, zoals sommigen, gaat me toch echt ff te verquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:21 schreef Tain het volgende:
Ze moeten net zoals de Xbox 360 over op standaard waterkoeling anders red je het idd nooit
Heeft de geschiedenis van de technologie niet uitgewezen dat een technologische verbetering zich meestal uit in een verkleining (of verplatting) van het product?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:17 schreef Rodie83 het volgende:
Ruwe snelheid en kleine casings gaan namelijk haast nooit goed samen.
Sommige mensen vinden het ook interessant hoe de techniek werkt achter de spelletjes, jij kenbaar nietquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:33 schreef Weizz het volgende:
[..]
Maar ergens heb ik toch een vaag vermoeden dat ze best weten waar ze mee bezig zijn, dus om me er nou druk over te gaan maken, zoals sommigen, gaat me toch echt ff te ver![]()
ja met een hoop extra warmteontwikkeling erbijquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:35 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Heeft de geschiedenis van de technologie niet uitgewezen dat een technologische verbetering zich meestal uit in een verkleining (of verplatting) van het product?
OK, maar de toon wordt over het algemeen toch vrij negatief gezet. Ik mag hopen dat het hele systeem ook een beetje revolutionair is, maar hier lijkt men het al af te schrijven voor er ook maar iets bekend is... Al zal dat niet de bedoeling zijn geweest.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:36 schreef Tain het volgende:
Sommige mensen vinden het ook interessant hoe de techniek werkt achter de spelletjes, jij kenbaar niet
Mijn beste, als je dit al negatief vind moest je me eens echt los horen gaan over dat kutterige Nintendo met zn klooierige loodgieter en dat lamlendige geprobeer er elke keer iets nieuws uit te poepen terwijl diekwart van de wereld helemaal geen revolutionaire shit in de huiskamer wil hebben.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:41 schreef Weizz het volgende:
[..]
OK, maar de toon wordt over het algemeen toch vrij negatief gezet. Ik mag hopen dat het hele systeem ook een beetje revolutionair is, maar hier lijkt men het al af te schrijven voor er ook maar iets bekend is... Al zal dat niet de bedoeling zijn geweest.
Trouwens wel kloten zo, de nieuwe zelda is er nog niet of je bent al naar een nog nieuwere aan het uitkijken...
Blijkbaar wacht 3 kwart er wel op, als je naar de DS kijktquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:46 schreef Rodie83 het volgende:
Mijn beste, als je dit al negatief vind moest je me eens echt los horen gaan over dat kutterige Nintendo met zn klooierige loodgieter en dat lamlendige geprobeer er elke keer iets nieuws uit te poepen terwijl diekwart van de wereld helemaal geen revolutionaire shit in de huiskamer wil hebben.
duidelijk een photoshopquote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:09 schreef Tomasso het volgende:
Weer een nieuw plaatje opgedoken:
[afbeelding]
Grapjasquote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:09 schreef Tomasso het volgende:
Weer een nieuw plaatje opgedoken:
[afbeelding]
Ik zeg dus niet dat dit de echte isquote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:13 schreef Roi het volgende:
[..]
Grapjas.
Heb de trouwens de OP een flinke opknapbeurt gegeven!
Lijkt wel op een routerquote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:09 schreef Tomasso het volgende:
Weer een nieuw plaatje opgedoken:
[afbeelding]
Niet vergeten maar verwijdert omdat het niet meer kloptequote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:21 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik zeg dus niet dat dit de echte is. Ik had er eerst al commentaar bij gedaan dat het fake was, maar later weggehaald
.
PS, je bent nog een aantal dingen vergeten in de OP. Neem het gene wat je nog mist maar ff over: hier
.
Ik vermoed dat Nintendo een compleet nieuwe manier heeft gevonden om 3D te renderen. Zal wel iets zijn met voxels. Dat is ook iets wat John Carmack heeft gezegd jaren geleden, dat niet de polygonen de toekomst hadden maar voxels. Ken Silverman heeft begin jaren 90 al hele interessante demo's gemaakt met zijn voxel engine. In Blood 1 zitten voxel objecten, voor de tijd zag het er een stuk beter uit dan een polygonenobject. Voxelberekening is volgens mij minder intensief dan polygonenberekening, en misschien op die manier wordt die CPU niet zo heet.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:17 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Als die console heel klein wordt dan moet je je inderdaad afvragen wat dat betekend voor ruwe snelheid. Als er high end spul in komt te zitten zal het toch gekoeld moeten worden, en als die casing echt zo klein is snap ik best dat je dan even je vraagtekens bij de snelheid van de console plaatst. Ruwe snelheid en kleine casings gaan namelijk haast nooit goed samen.
Voor hetzelfde geld maakt het allemaal niet uit, en ruwe snelheid zegt wellicht ook niet alles, maar om nou direct weer te denken dat jij het zo goed weet, ook een beetje jammer
En even voor de puristen hier, mijn laptop wordt heet als ik een 3d spelletje speel. En ik mag toch hopen dat de hardware in de Revo sneller is dan die in mijn laptop. Schijnbaar MOET er ergens óf iets geniaals in die Revo zitten, óf hij is hardwarematig langzamer dan de rest óf....
Hmm, als voxels nou minder intensief zijn en mooier... Dan zou je dus met hardware ongeveer gelijk aan de x360 veel mooiere plaatjes op het scherm kunnen toveren?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:44 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Nintendo een compleet nieuwe manier heeft gevonden om 3D te renderen. Zal wel iets zijn met voxels. Dat is ook iets wat John Carmack heeft gezegd jaren geleden, dat niet de polygonen de toekomst hadden maar voxels. Ken Silverman heeft begin jaren 90 al hele interessante demo's gemaakt met zijn voxel engine. In Blood 1 zitten voxel objecten, voor de tijd zag het er een stuk beter uit dan een polygonenobject. Voxelberekening is volgens mij minder intensief dan polygonenberekening, en misschien op die manier wordt die CPU niet zo heet.
Kutterige Nintendo? Ik ben blij dat ze er zijn. Ik hoef niet steeds mensen en monsters overhoop te knallen in spelletjes. Mario Party avonden met vrienden gingen een stuk beter af dan Quake spelen of Burnout 3. Dan begonnen mensen meer bier te drinken en meer te blowen. Is totaal niet verkeerd, maar voor die afwisseling die Nintendo brengt ben ik dankbaar. Niet dat het engeltjes zijn, want de GBA periode hebben ze in mijn ogen verneukt door spellen opnieuw uit te brengen die ik verdomme al 3 x heb uitgespeeld.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:46 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Mijn beste, als je dit al negatief vind moest je me eens echt los horen gaan over dat kutterige Nintendo met zn klooierige loodgieter en dat lamlendige geprobeer er elke keer iets nieuws uit te poepen terwijl diekwart van de wereld helemaal geen revolutionaire shit in de huiskamer wil hebben.
Maar gelukkig ben ik netjes genoeg om die mening voor mezelf te houden (bovenstaande hoef je dus NIET serieus te nemen). Dat ik me afvraag waar Nintendo heen wil met de warmte die gecreerd gaat worden door hardware die gedeeltelijk ook in de XB360 zit (en die is toch wat groter hoor) is dus gewoon een zeer reeele vraag en als je nou eens rustig zou nadenken komt het er inderdaad op neer dat mijn vraag niks te maken heeft met het negatief neerzetten danwel het afzeiken van Nintendo.
Zucht.
Absoluut. Denk je eens in, voxels zijn eigenlijk een verzameling pixels. Zo krijg je het 3D effect beter op het scherm. Als je een polygoon object, bijvoorbeeld een gezicht naar je toe laat komen, is het een levenloos stuk iets dat vergroot wordt als het naar je toe komt. Met voxels kun je meer mee spelen als het naar je toekomt. Denk maar aan een spijkerbedje waar je je hand in kan leggen zodat het die vorm blijft houden.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:47 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hmm, als voxels nou minder intensief zijn en mooier... Dan zou je dus met hardware ongeveer gelijk aan de x360 veel mooiere plaatjes op het scherm kunnen toveren?
Heb je nou echt nergens in mijn zelfde post gelezen dat je dat niet serieus moest nemen?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:52 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
[..]
Kutterige Nintendo? Ik ben blij dat ze er zijn. Ik hoef niet steeds mensen en monsters overhoop te knallen in spelletjes. Mario Party avonden met vrienden gingen een stuk beter af dan Quake spelen of Burnout 3. Dan begonnen mensen meer bier te drinken en meer te blowen. Is totaal niet verkeerd, maar voor die afwisseling die Nintendo brengt ben ik dankbaar. Niet dat het engeltjes zijn, want de GBA periode hebben ze in mijn ogen verneukt door spellen opnieuw uit te brengen die ik verdomme al 3 x heb uitgespeeld.
En sinds wanneer spreek jij namens 3 kwart van de bevolking? Waarom niet meteen voor de hele populatie, ein reich !!!
En dat is misschien hier nog mee aan te vullen:quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:56 schreef Roi het volgende:
- exclusive titles from SE, Namco, Sega will be shown
- 8~10 titles from nintendo will be revealed
- one is called Kenia (ACT / a teen who can control nature force) and one is called EG (horror adventure)
bronquote:Denis Dyack van Silicon Knights heeft bekend gemaakt aan een project bezig te zijn genaamd Engagement Theory, en dat hij op de een of andere manier verbonden is met Nintendo... Mysterieuze woorden als je het mij vraagt...
Voxels zijn wel heel aardig maar toch...ik geloof er niet zo in. De Delta Force serie maakte ook gebruik van voxels, en dat is eigenlijk de laatste geweest. Voxels waren voornamelijk erg goed voor een uitgestrekt landschap, voor pure details is de voxel ansich weer minder.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:56 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
[..]
Absoluut. Denk je eens in, voxels zijn eigenlijk een verzameling pixels. Zo krijg je het 3D effect beter op het scherm. Als je een polygoon object, bijvoorbeeld een gezicht naar je toe laat komen, is het een levenloos stuk iets dat vergroot wordt als het naar je toe komt. Met voxels kun je meer mee spelen als het naar je toekomt. Denk maar aan een spijkerbedje waar je je hand in kan leggen zodat het die vorm blijft houden.
Mijn uitleg is kut, maar jaren geleden had ik er een stuk over gelezen dat heel treffend was. Kijken of ik het nog ergens kan vinden.
Voxels zijn juist veel zwaarder omdat het puur door de CPU berekend moet worden,en niet door een ondersteunende GPU. heb je ooit 't PC spel "outcast" gespeeld? voor zover ik me kan herinneren een spel met een voxel-based engine, en toendertijd amper te draaien op 512x384.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:44 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Nintendo een compleet nieuwe manier heeft gevonden om 3D te renderen. Zal wel iets zijn met voxels. Dat is ook iets wat John Carmack heeft gezegd jaren geleden, dat niet de polygonen de toekomst hadden maar voxels. Ken Silverman heeft begin jaren 90 al hele interessante demo's gemaakt met zijn voxel engine. In Blood 1 zitten voxel objecten, voor de tijd zag het er een stuk beter uit dan een polygonenobject. Voxelberekening is volgens mij minder intensief dan polygonenberekening, en misschien op die manier wordt die CPU niet zo heet.
You got the love the OPquote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:38 schreef Enchanter het volgende:
geen zin om oudere topics door te lezen , dus....
Gaat dat ding eigenlijk online ?
Mario Kart online![]()
Yup en er is nog nooit een hardware fabrikant geweest die heeft gezegd dat ze het willen gaan ondersteunen, daarnaast zal porten extreem duur worden aangezien je polygonen engine simpelweg niet gaat werken. Leuk idee, maar ik denk dat zoiets echt niet realiseerbaar is.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:03 schreef Ruis het volgende:
[..]
Voxels zijn juist veel zwaarder omdat het puur door de CPU berekend moet worden,en niet door een ondersteunende GPU. heb je ooit 't PC spel "outcast" gespeeld? voor zover ik me kan herinneren een spel met een voxel-based engine, en toendertijd amper te draaien op 512x384.
Ja.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:38 schreef Enchanter het volgende:
Gaat dat ding eigenlijk online ?
Nee bij nintendo zijn het filantropenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:15 schreef Weizz het volgende:
[..]
Ben in ieder geval tegen alles wat microsoft uitbrengt, vooral nadat ze Conker hebben overgenomen... Daar gaat het puur om het geld, dat idee heb ik bij de anderen nog niet helemaal.
Wist je dat niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee bij nintendo zijn het filantropen
Naja, sommige mensen trekken gewoon achterlijke conclusies. Kleine console dús slecht gekoeld dús dom ontwerp én slechte graphics óf niet draaiend systeem in de zomer. Tja...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:36 schreef Tain het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden het ook interessant hoe de techniek werkt achter de spelletjes, jij kenbaar niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |