Dat was meer als "parodie" op zijn stukje daaroverquote:Op maandag 16 mei 2005 16:13 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Klopt, maar ik wilde alleen aangeven dat het bij nintendo met de innovativiteit en nieuwigheid wel eens beter geweest is.
Dus dat dat type gebruiker nu bij Nintendo hoort te zitten is dus een beetje onterecht.
Tja, Nintendo moet toch ook gewoon geld verdienen. Het is ook logisch dat voortbouwen op het succes van spellen die het vroeger goed deden, dat doen alle bedrijven, daar heb ik verder geen bezwaar tegen. Nintendo is ook geen liefdadigheidsinstelling.quote:Tuurlijk zijn M'soft en Sony puur op de grote massa gebaseerd, maar ondanks dat hebben ze wel degelijk wat goede games die je nergens anders ziet. En nintendo roept daarintegen altijd dat zij puur voor de kwaliteit en de hardcore gamers gaan terwijl de games die ze maken lang niet altijd dat punt verdedigen maar ook gewoon opvolgers zijn van oude spellen die het goed doen.
Volgens mij gaat Nintendo vanzelfsprekend voor kwaliteit maar dat ze voor hardcore gamers gaan hebben ze nooit gezegd. Wel hebben ze gezegd dat ze graag alle soorten gamers (dus ook hardcore gamers enzo) graag voldoening willen geven. En ze weten best zelf wel dat dat niet gelukt is.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:13 schreef piet_pelle het volgende:
Tuurlijk zijn M'soft en Sony puur op de grote massa gebaseerd, maar ondanks dat hebben ze wel degelijk wat goede games die je nergens anders ziet. En nintendo roept daarintegen altijd dat zij puur voor de kwaliteit en de hardcore gamers gaan terwijl de games die ze maken lang niet altijd dat punt verdedigen maar ook gewoon opvolgers zijn van oude spellen die het goed doen.
Hier ben ik het met je eens. Ik word best moe van al die Mario en Pokemon games... Het zou geen schande zijn een keer een nieuwe franchise te ontwikkelen. Tennis, voetbal, basketbal... alles moet met Mario... De gameplay in de spellen is 99% van de keren geweldig... daar gaat het even niet om. De games zitten boordevol vernieuwende features en AI (voor het type spel dan).quote:Op maandag 16 mei 2005 16:13 schreef piet_pelle het volgende:
En nintendo roept daarintegen altijd dat zij puur voor de kwaliteit en de hardcore gamers gaan terwijl de games die ze maken lang niet altijd dat punt verdedigen maar ook gewoon opvolgers zijn van oude spellen die het goed doen.
Reggie (daar heb je hem weer) heeft gezegt dat Nintendo met de Revolution aankomt met nieuwe franchises.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:24 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Hier ben ik het met je eens. Ik word best moe van al die Mario en Pokemon games... Het zou geen schande zijn een keer een nieuwe franchise te ontwikkelen. Tennis, voetbal, basketbal... alles moet met Mario... De gameplay in de spellen is 99% van de keren geweldig... daar gaat het even niet om. De games zitten boordevol vernieuwende features en AI (voor het type spel dan).
Pikmin was een verrassende game en ik verwacht hetzelfde van Geist. Daar wil ik graag meer van...
Al gepost ?!]quote:Op maandag 16 mei 2005 16:37 schreef Ruzbeh het volgende:
Eindelijk een beetje mooie fake.
[afbeelding]
Ja, (zie pagina 2) maar dit is een aangepaste, gelikte versie.quote:
Zodat Iwata het kan lezen. Hij kan niet alles onthouden. Dit scherm hing boven het publiek gemikt naar het podium.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:09 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Waarom zou die speech op dat scherm draaien?
Neen.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:08 schreef Ruzbeh het volgende:
Nee, dat is van GDC 2005. Toch?
Niet iedereen hoeft het over te nemen. Maar het moet wel een impact hebben op de gameswereld. Zo heb je op de Xbox een spel, Steel Batallion, een soor Mech spel, dat met een gigantische controler wordt gespeeld. Leuk. Maar je ziet die controler nooit meer terug, er is niemand die er ooit weer van gebruik gaat maken. Dat noem ik niet een innovatie. Een nieuw ding dat je slechts 1 keer ziet, en daarna nooit meer wat van weer hoord, noem ik niet een innovatie, maar gewoon 'iets anders'. Stel dat sony met een spel komt dat je zo hard mogelijk in een microfoon moet boeren, en dan gaat je poppetje bewegen. Leuk idee, maar als je er nooit meer wat van weer hoord, als niemand het idee over neemt, noem ik het geen innovatie.quote:Op maandag 16 mei 2005 15:14 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ah, dus iets is pas innovatief of revolutionair als jan en alleman het gebruikt? Vreemde defenitie van innovatief/revolutionair heb je dan. Daarnaast, een bedrijf kan patenten opvragen. Hierdoor kunnen andere bedrijven het niet jatten/gebruiken voor hun producten. Dus als Nintendo iets ontzettends geweldigs, innovatiefs, revolutionair heeft, wat nog niemand heeft gezien, en iedereen koopt hiervoor een Revo, is het niet innovatief omdat niemand het overneemt omdat het niet kan. Het zal wel aan mij liggen, maar dat slaat echt als een tang op een varken
/
Ten eerste betekent innovatie gewoon vernieuwing, zie www.woordenboek.nlquote:Op maandag 16 mei 2005 17:41 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Niet iedereen hoeft het over te nemen. Maar het moet wel een impact hebben op de gameswereld. Zo heb je op de Xbox een spel, Steel Batallion, een soor Mech spel, dat met een gigantische controler wordt gespeeld. Leuk. Maar je ziet die controler nooit meer terug, er is niemand die er ooit weer van gebruik gaat maken. Dat noem ik niet een innovatie. Een nieuw ding dat je slechts 1 keer ziet, en daarna nooit meer wat van weer hoord, noem ik niet een innovatie, maar gewoon 'iets anders'. Stel dat sony met een spel komt dat je zo hard mogelijk in een microfoon moet boeren, en dan gaat je poppetje bewegen. Leuk idee, maar als je er nooit meer wat van weer hoord, als niemand het idee over neemt, noem ik het geen innovatie.
Wat een onzin. Je gaat van Nintendo DS naar GBA (goede) voorbeelden geven en dan pats boem naar de Revolution. De NDS en GBA zijn handhelds lieverd. En om nou gelijk te zeggen dat er geen epische spellen komen is wel erg raar. Het feit dat Yoshi's Touch & Go en WW:Touched zo kort zijn enzo is dat ze te snel zijn uitgebracht. Kirby Canvas Curse is een goed voorbeeld van innovatie dat goed is uitgewerkt. Het is geen uitgebouwd techdemo maar een volwaardig spel met prachtige besturing en graphics en een storyline.quote:Mario 64 is zo ongeveer de antithese van het soort spellen dat Nintendo nu wil ontwikkelen. Spellen dat Nintendo nu wil maken zijn titels als Kirby Air Ride, Yoshi Touch & Go en Wario Ware. Spellen met een hele simpele besturing, vaak zonder traditionele levels, die juist bedoelt zijn om aan te spreken aan mensen die normaal niet geintereseerd zijn in spelletjes, die normaal afgeschrikt worden door lastige besturing etc. De vraag is dus niet: wil je graphics, of wil je gameplay. Nee, de vraag is: wil je ouderwetse gameplay (met levels, learning curve, uitgebreid verhaal), of wil je de 'nieuwe nintendo' gameplay, korte spelletjes, gebaseerd rond 1 concept, waar je snel instapt. Misschien vinden jullie dat soort spellen innovatief. Ik vind dat niet, ik vind het eerder een stap terug.
Ik ben bang dat het met de gyro controles dezelfde kant opgaat. Op de GBA zijn al wat spellen die daar mee werken, bijvoorbeeld Yoshi Universal Gravitation. Als ik lees hoe IGN het spel omschrijft, lopen me alweer de rillingen over mijn rug: 'The game itself is more a series of tiny platform challenges than it is a full-fledged Yoshi game, which is somewhat disappointing. An area within a level is barely larger than a few screens tall or wide, and each level is many of these tiny areas strung together.'
Dat kan je dus ook op de revolution verwachten.
Je bent vrij generaliserend bezig... "De spellen die Nintendo nu wil maken"...??? Hebben ze jou dat verteld? Metroid, Geist, F Zero, Zelda, Wave race... dus ze gaan dat allemaal cancellen?quote:Op maandag 16 mei 2005 17:41 schreef Ereinion het volgende:
Spellen dat Nintendo nu wil maken zijn titels als Kirby Air Ride, Yoshi Touch & Go en Wario Ware. Spellen met een hele simpele besturing, vaak zonder traditionele levels, die juist bedoelt zijn om aan te spreken aan mensen die normaal niet geintereseerd zijn in spelletjes, die normaal afgeschrikt worden door lastige besturing etc.
Nee, je trekt de verkeerde conclusies. Nintendo wil spellen simpeler maken, oldskool, niet in moeilijkheidsgraad maar in besturing. Ik snapte pas wat ze bedoelden toen ik Wario Ware (NGC) kocht. M'n broer laat alles liggen van deze generatie, maar omdat Wario Ware zo makkelijk te besturen is en snel is op te pikken heeft ie het dagen gespeeld. Die simpelere besturing willen ze doorvoeren in hun bekende franchises, dus er wordt niets gecancelledquote:Op maandag 16 mei 2005 18:25 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je bent vrij generaliserend bezig... "De spellen die Nintendo nu wil maken"...??? Hebben ze jou dat verteld? Metroid, Geist, F Zero, Zelda, Wave race... dus ze gaan dat allemaal cancellen?
Goh... wat een "revolution"
Maar ze hebben niks tegen gecompliceerde games (games van tegenwoordig), Nintendo weet heel goed dat er mensen zijn die zulke games relaxed vinden.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:28 schreef Steeven het volgende:
Nee, je trekt de verkeerde conclusies. Nintendo wil spellen simpeler maken, oldskool, niet in moeilijkheidsgraad maar in besturing.
Dat zou echt ongelofelijk meisterlijk zijn als Nintendo zoiets inelkaar bouwde.quote:
Philips en Sony hebben het patent vrijgegeven, waardoor anderen CD-spelers konden maken zonder te hoeven betalen voor het gebruik van het patent. Ze wilden echter wel een minimaal bedrag (een paar centen) voor elke verkochte CD.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:41 schreef Ereinion het volgende:
Je neemt juist een patent zodat andere jou moeten betalen als ze er ook gebruik van maken. Philips en Sony hebben ook jarenlang het patent op de cd gehad, dat betekend niet dat anderen ineens geen cd-spelers maken.
Zeer goede post! En dat met de controller meesturenquote:Op maandag 16 mei 2005 19:08 schreef R0nn het volgende:
interessant verhaal
lol! Ik hoop voor je dat ie niet stiekem zit mee te lezenquote:Op maandag 16 mei 2005 19:21 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ik dacht heel even dat het Notorious_Roy was.
Ik vraag me daar wel weer mee af hoe goed dat gaat werken in ongeoefende gamers te bereiken; juist die hebben nogal de neiging de controllers alle kanten op te wiebelen. Maar inderdaad kan het zeker helpen een hoop spellen intuïtiever te maken.quote:Op maandag 16 mei 2005 19:17 schreef ScienceFriction het volgende:
En dat met de controller meesturen![]()
Je moet ook een IRC client gebruiken, dope.quote:
Nee nintendo moet een goede marketing hebben. De gemiddelde puber heeft echt geen idee wat een goede game is, die gaan alleen maar af op wat er cool uitziet. Nintendo moet dus zorgen dus ze vooral reclame maken voor ''coole'' games zodat je die nietswetende pubertjes voor je wint net als ms en sony nu doen. Het hele ''kiddy'' slaat trouwens nergens op, de gemiddelde ''kiddy'' game van nintendo is een stuk moeilijker (en als je het eenmaal speelt ook leuker) dan een xbox/ps2 game.quote:Op maandag 16 mei 2005 19:53 schreef Vassili_Z het volgende:
Mijns inziens zal de Revolution alleen een kans maken als er veel, heelveel goede spellen voor de revolution in het eerste half jaar op de markt komen. Die kans zal Nintendo ook alleen vervolbrengen als tussen deze games geen 'kiddy-games' tussenzitten. Anders is het imago meteen verpest bij de doelgroep pubers, zo'n beetje de belangrijkste doelgroep voor het welslagen van een console.
Na dit half jaar kan Nintendo weer kiddy-games op de markt brengen.
quote:Op maandag 16 mei 2005 20:15 schreef MMaRsu het volgende:
Leg mij eens ff uit hoe ik in die channel kom dan, ik zit normaal altijd wel op irc enzo..maar bij deze shit krijg ik connection refused. Ik wil bij de vip horen
![]()
.
Inderdaad. Games zoals Pikmin 2, Nintendogs, Kirby Canvas Curse, Zelda: Wind Waker, Zelda 2005, Paper Mario: The Thousand Year Door. Woei, wat een baggergames de laatste tijd. Echt achteruit gegaan qua kwaliteit.quote:Op maandag 16 mei 2005 20:19 schreef Tali-banaan het volgende:
Die hele hype. De n64 was perfect, de gamecube viel enorm tegen (nauwelijks spellen) en ik heb hetzelfde gevoel met de " revolution " . veel te gewaagd, zo'n projectnaam. het is ten eerste een evolution en als nintendo het weer niet voor mekaar krijgt wat (goede) spellen op hun console te krijgen (van andere ontwikkelaars, maar hun eigen spellen gaan ook achteruit qua kwaliteit) dan kan t wel eens de laatste van nintendo worden. die ds is ook al een ding van niks, die wordt er helemaal uit geconcurreerd door de psp
Joh!? Volgens mij verkoopt de DS nog steeds beter dan die PSP hoor...quote:Op maandag 16 mei 2005 20:19 schreef Tali-banaan het volgende:
die ds is ook al een ding van niks, die wordt er helemaal uit geconcurreerd door de psp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |