abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2005 @ 16:16:10 #251
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_27055756
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:13 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Klopt, maar ik wilde alleen aangeven dat het bij nintendo met de innovativiteit en nieuwigheid wel eens beter geweest is.
Dus dat dat type gebruiker nu bij Nintendo hoort te zitten is dus een beetje onterecht.
Dat was meer als "parodie" op zijn stukje daarover .
quote:
Tuurlijk zijn M'soft en Sony puur op de grote massa gebaseerd, maar ondanks dat hebben ze wel degelijk wat goede games die je nergens anders ziet. En nintendo roept daarintegen altijd dat zij puur voor de kwaliteit en de hardcore gamers gaan terwijl de games die ze maken lang niet altijd dat punt verdedigen maar ook gewoon opvolgers zijn van oude spellen die het goed doen.
Tja, Nintendo moet toch ook gewoon geld verdienen. Het is ook logisch dat voortbouwen op het succes van spellen die het vroeger goed deden, dat doen alle bedrijven, daar heb ik verder geen bezwaar tegen. Nintendo is ook geen liefdadigheidsinstelling.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  maandag 16 mei 2005 @ 16:19:53 #252
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_27055859
quote:
Tuurlijk zijn M'soft en Sony puur op de grote massa gebaseerd, maar ondanks dat hebben ze wel degelijk wat goede games die je nergens anders ziet. En nintendo roept daarintegen altijd dat zij puur voor de kwaliteit en de hardcore gamers gaan terwijl de games die ze maken lang niet altijd dat punt verdedigen maar ook gewoon opvolgers zijn van oude spellen die het goed doen.
Volgens mij gaat Nintendo vanzelfsprekend voor kwaliteit maar dat ze voor hardcore gamers gaan hebben ze nooit gezegd. Wel hebben ze gezegd dat ze graag alle soorten gamers (dus ook hardcore gamers enzo) graag voldoening willen geven. En ze weten best zelf wel dat dat niet gelukt is.

Hier wat voor de startpost:

Internal Hardware:

• IBM developed CPU: "Broadway" [Source]
  • ATI developed GPU: "Hollywood" [Source]
  • MoSys 1T-SRAM [Source]

Appearance:

• The height of 3 DVD cases stacked together [Source]
  • Slightly longer than a DVD case [Source]
  • Horizontal or vertical orientation [Source]

Displays:

• Televisions & Computer Monitors [Source]
  • Only one display [Source]

Controllers:

• The controllers will be wireless [Source]

Media:

• 12cm double layered DVDs for Revolution games [Source]
  • 8cm Gamecube disks [Source]
  • Self-loading media drive [Source]

Backwards Compatibility:

• Will be able to play Gamecube games [Source]

Networking:

• Wireless internet compatibility out of the box [Source]
  • Wireless networking technology by Broadcom [Source]
  • Will wirelessly connect with the Nintendo DS [Source]

Other details:

• Quiet [Source]
  • Low power consumption [Source]
  • Quick start-up time [Source]

Release date:

• 2006 [Source]

Met dank aan een ene jasterm van Warppipe forums.
  • De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      maandag 16 mei 2005 @ 16:24:07 #253
    86972 ScienceFriction
    Kobe Bryant # 24
    pi_27055979
    quote:
    En nintendo roept daarintegen altijd dat zij puur voor de kwaliteit en de hardcore gamers gaan terwijl de games die ze maken lang niet altijd dat punt verdedigen maar ook gewoon opvolgers zijn van oude spellen die het goed doen.
    Hier ben ik het met je eens. Ik word best moe van al die Mario en Pokemon games... Het zou geen schande zijn een keer een nieuwe franchise te ontwikkelen. Tennis, voetbal, basketbal... alles moet met Mario... De gameplay in de spellen is 99% van de keren geweldig... daar gaat het even niet om. De games zitten boordevol vernieuwende features en AI (voor het type spel dan).

Pikmin was een verrassende game en ik verwacht hetzelfde van Geist. Daar wil ik graag meer van...
      maandag 16 mei 2005 @ 16:31:10 #254
    65330 Ruzbeh
    pi_27056146
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 16:24 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Hier ben ik het met je eens. Ik word best moe van al die Mario en Pokemon games... Het zou geen schande zijn een keer een nieuwe franchise te ontwikkelen. Tennis, voetbal, basketbal... alles moet met Mario... De gameplay in de spellen is 99% van de keren geweldig... daar gaat het even niet om. De games zitten boordevol vernieuwende features en AI (voor het type spel dan).

Pikmin was een verrassende game en ik verwacht hetzelfde van Geist. Daar wil ik graag meer van...
    Reggie (daar heb je hem weer) heeft gezegt dat Nintendo met de Revolution aankomt met nieuwe franchises.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      maandag 16 mei 2005 @ 16:37:51 #255
    65330 Ruzbeh
    pi_27056307
    Eindelijk een beetje mooie fake.

pi_27056754
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 16:37 schreef Ruzbeh het volgende:
    Eindelijk een beetje mooie fake.

[afbeelding]
    Al gepost ?!]
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
      maandag 16 mei 2005 @ 16:57:36 #257
    65330 Ruzbeh
    pi_27056818
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 16:54 schreef Roi het volgende:

[..]

Al gepost ?!]
    Ja, (zie pagina 2) maar dit is een aangepaste, gelikte versie.
      maandag 16 mei 2005 @ 16:59:06 #258
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_27056850
      maandag 16 mei 2005 @ 17:05:47 #259
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_27057044
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 16:59 schreef Tomasso het volgende:
    [afbeelding]
    Is van vorig jaar.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
      maandag 16 mei 2005 @ 17:08:13 #260
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_27057108
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 17:05 schreef BMH het volgende:

[..]

Is van vorig jaar.
    O . Zag ik niets eens .
      maandag 16 mei 2005 @ 17:08:53 #261
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_27057123
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 17:08 schreef Tomasso het volgende:

[..]

O . Zag ik niets eens .
    Ken je de speech niet uit je hoofd!!
      maandag 16 mei 2005 @ 17:08:59 #262
    65330 Ruzbeh
    pi_27057126
    Nee, dat is van GDC 2005. Toch?
    pi_27057151
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 17:08 schreef BMH het volgende:

[..]

Ken je de speech niet uit je hoofd!!
    Waarom zou die speech op dat scherm draaien?
      maandag 16 mei 2005 @ 17:33:09 #264
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_27057801
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 17:09 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Waarom zou die speech op dat scherm draaien?
    Zodat Iwata het kan lezen. Hij kan niet alles onthouden. Dit scherm hing boven het publiek gemikt naar het podium.
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 17:08 schreef Ruzbeh het volgende:
    Nee, dat is van GDC 2005. Toch?
    Neen.
    pi_27058026
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 15:14 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Ah, dus iets is pas innovatief of revolutionair als jan en alleman het gebruikt? Vreemde defenitie van innovatief/revolutionair heb je dan. Daarnaast, een bedrijf kan patenten opvragen. Hierdoor kunnen andere bedrijven het niet jatten/gebruiken voor hun producten. Dus als Nintendo iets ontzettends geweldigs, innovatiefs, revolutionair heeft, wat nog niemand heeft gezien, en iedereen koopt hiervoor een Revo, is het niet innovatief omdat niemand het overneemt omdat het niet kan . Het zal wel aan mij liggen, maar dat slaat echt als een tang op een varken /
    Niet iedereen hoeft het over te nemen. Maar het moet wel een impact hebben op de gameswereld. Zo heb je op de Xbox een spel, Steel Batallion, een soor Mech spel, dat met een gigantische controler wordt gespeeld. Leuk. Maar je ziet die controler nooit meer terug, er is niemand die er ooit weer van gebruik gaat maken. Dat noem ik niet een innovatie. Een nieuw ding dat je slechts 1 keer ziet, en daarna nooit meer wat van weer hoord, noem ik niet een innovatie, maar gewoon 'iets anders'. Stel dat sony met een spel komt dat je zo hard mogelijk in een microfoon moet boeren, en dan gaat je poppetje bewegen. Leuk idee, maar als je er nooit meer wat van weer hoord, als niemand het idee over neemt, noem ik het geen innovatie.
    Je verhaal over patenten is niet relevant. Je neemt juist een patent zodat andere jou moeten betalen als ze er ook gebruik van maken. Philips en Sony hebben ook jarenlang het patent op de cd gehad, dat betekend niet dat anderen ineens geen cd-spelers maken.

Door veel Nintendo fans wordt gedaan alsof de keuze tussen een Nintendo of een andere console een keuze is voor gameplay of voor graphics. Daar ben ik het totaal niet mee eens. De keuze is meer 'nieuwe' gameplay, of ouderwetse gameplay (plus graphics). Ik denk dat veel mensen onderschatten wat voor verandering er binnen nintendo qua filosofie heeft plaatsgevonden. Ik zal dit even met een voorbeeld uitleggen.
    Neem Mario 64. Een spel dat denk ik in de harten van alle Nintendo fans een belangrijke plaats in neemt. In alle opzichten een innovatief spel, er is geen platform spel te bedenken dat niet zwaar leunt op ideeen bedacht voor Mario 64. Mario 64 was een spel met een duidelijke learning curve, en ouderwetse level opbouw. In het begin ken je nog weinig moves. Langzaam leer je er meer kennen, en leer je beter het karakter te besturen, zodat je de lastiger puzzels in de latere levels kan oplossen.
    Mario 64 is zo ongeveer de antithese van het soort spellen dat Nintendo nu wil ontwikkelen. Spellen dat Nintendo nu wil maken zijn titels als Kirby Air Ride, Yoshi Touch & Go en Wario Ware. Spellen met een hele simpele besturing, vaak zonder traditionele levels, die juist bedoelt zijn om aan te spreken aan mensen die normaal niet geintereseerd zijn in spelletjes, die normaal afgeschrikt worden door lastige besturing etc. De vraag is dus niet: wil je graphics, of wil je gameplay. Nee, de vraag is: wil je ouderwetse gameplay (met levels, learning curve, uitgebreid verhaal), of wil je de 'nieuwe nintendo' gameplay, korte spelletjes, gebaseerd rond 1 concept, waar je snel instapt. Misschien vinden jullie dat soort spellen innovatief. Ik vind dat niet, ik vind het eerder een stap terug.
    Ik ben bang dat het met de gyro controles dezelfde kant opgaat. Op de GBA zijn al wat spellen die daar mee werken, bijvoorbeeld Yoshi Universal Gravitation. Als ik lees hoe IGN het spel omschrijft, lopen me alweer de rillingen over mijn rug: 'The game itself is more a series of tiny platform challenges than it is a full-fledged Yoshi game, which is somewhat disappointing. An area within a level is barely larger than a few screens tall or wide, and each level is many of these tiny areas strung together.'
    Dat kan je dus ook op de revolution verwachten. Niet meer grote epische spellen, waar Nintendo groot mee geworden is (zoals Mario, Zelda, Metroid), nee, de nadruk komt meer te liggen op kleine, minigame achtige spelletjes, die gebaseerd zijn rond een enkel, simple concept.
      maandag 16 mei 2005 @ 17:55:01 #266
    65330 Ruzbeh
    pi_27058417
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 17:41 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Niet iedereen hoeft het over te nemen. Maar het moet wel een impact hebben op de gameswereld. Zo heb je op de Xbox een spel, Steel Batallion, een soor Mech spel, dat met een gigantische controler wordt gespeeld. Leuk. Maar je ziet die controler nooit meer terug, er is niemand die er ooit weer van gebruik gaat maken. Dat noem ik niet een innovatie. Een nieuw ding dat je slechts 1 keer ziet, en daarna nooit meer wat van weer hoord, noem ik niet een innovatie, maar gewoon 'iets anders'. Stel dat sony met een spel komt dat je zo hard mogelijk in een microfoon moet boeren, en dan gaat je poppetje bewegen. Leuk idee, maar als je er nooit meer wat van weer hoord, als niemand het idee over neemt, noem ik het geen innovatie.
    Ten eerste betekent innovatie gewoon vernieuwing, zie www.woordenboek.nl .
    quote:
    Mario 64 is zo ongeveer de antithese van het soort spellen dat Nintendo nu wil ontwikkelen. Spellen dat Nintendo nu wil maken zijn titels als Kirby Air Ride, Yoshi Touch & Go en Wario Ware. Spellen met een hele simpele besturing, vaak zonder traditionele levels, die juist bedoelt zijn om aan te spreken aan mensen die normaal niet geintereseerd zijn in spelletjes, die normaal afgeschrikt worden door lastige besturing etc. De vraag is dus niet: wil je graphics, of wil je gameplay. Nee, de vraag is: wil je ouderwetse gameplay (met levels, learning curve, uitgebreid verhaal), of wil je de 'nieuwe nintendo' gameplay, korte spelletjes, gebaseerd rond 1 concept, waar je snel instapt. Misschien vinden jullie dat soort spellen innovatief. Ik vind dat niet, ik vind het eerder een stap terug.
    Ik ben bang dat het met de gyro controles dezelfde kant opgaat. Op de GBA zijn al wat spellen die daar mee werken, bijvoorbeeld Yoshi Universal Gravitation. Als ik lees hoe IGN het spel omschrijft, lopen me alweer de rillingen over mijn rug: 'The game itself is more a series of tiny platform challenges than it is a full-fledged Yoshi game, which is somewhat disappointing. An area within a level is barely larger than a few screens tall or wide, and each level is many of these tiny areas strung together.'
    Dat kan je dus ook op de revolution verwachten.
    Wat een onzin. Je gaat van Nintendo DS naar GBA (goede) voorbeelden geven en dan pats boem naar de Revolution. De NDS en GBA zijn handhelds lieverd. En om nou gelijk te zeggen dat er geen epische spellen komen is wel erg raar. Het feit dat Yoshi's Touch & Go en WW:Touched zo kort zijn enzo is dat ze te snel zijn uitgebracht. Kirby Canvas Curse is een goed voorbeeld van innovatie dat goed is uitgewerkt. Het is geen uitgebouwd techdemo maar een volwaardig spel met prachtige besturing en graphics en een storyline.
      maandag 16 mei 2005 @ 18:07:17 #267
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_27058754
      maandag 16 mei 2005 @ 18:09:22 #268
    65330 Ruzbeh
    pi_27058805
    Dream on.
    pi_27058918
    De Nintendo Revolution, de opvolger van de GameCube, is wel te zien op de E3. Het is ongeveer honderd keer verdraaid en eigenlijk kunnen we beter wachten en zien, maar toch geven we je dit nog mee. Dit keer is het namelijk een tikkeltje anders de wereld in gebracht.

"Showing Revolution this year will be very important to us in terms of making sure that our audience knows that Revolution is real. The Revolution is by far the smallest console we've ever manufactured… In its final form, it will be less than the size of three standard DVD cases stacked together. It looks sleek. It looks cool. It will play either horizontally or vertically. It will fit into your entertainment center very easily."

Dit is gezegd door de Director of PR van Nintendo of America. Tevens is de releasedatum voor Japan ook weer opgedoken. De medio 2006 van eerder deze week is ingeruild voor 2006 voor zowel Japan, Amerika en Europa. Deze zouden niet tegelijk releasen zoals de Xbox 360 van Microsoft.

Gamemag.
    pi_27058940
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 18:07 schreef BMH het volgende:
    [afbeelding]
    Dat is een speeltje van Intel.
      maandag 16 mei 2005 @ 18:25:05 #271
    86972 ScienceFriction
    Kobe Bryant # 24
    pi_27059152
    quote:
    Spellen dat Nintendo nu wil maken zijn titels als Kirby Air Ride, Yoshi Touch & Go en Wario Ware. Spellen met een hele simpele besturing, vaak zonder traditionele levels, die juist bedoelt zijn om aan te spreken aan mensen die normaal niet geintereseerd zijn in spelletjes, die normaal afgeschrikt worden door lastige besturing etc.
    Je bent vrij generaliserend bezig... "De spellen die Nintendo nu wil maken"...??? Hebben ze jou dat verteld? Metroid, Geist, F Zero, Zelda, Wave race... dus ze gaan dat allemaal cancellen?

Goh... wat een "revolution"
      maandag 16 mei 2005 @ 18:28:56 #272
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_27059226
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 18:25 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Je bent vrij generaliserend bezig... "De spellen die Nintendo nu wil maken"...??? Hebben ze jou dat verteld? Metroid, Geist, F Zero, Zelda, Wave race... dus ze gaan dat allemaal cancellen?

Goh... wat een "revolution"
    Nee, je trekt de verkeerde conclusies. Nintendo wil spellen simpeler maken, oldskool, niet in moeilijkheidsgraad maar in besturing. Ik snapte pas wat ze bedoelden toen ik Wario Ware (NGC) kocht. M'n broer laat alles liggen van deze generatie, maar omdat Wario Ware zo makkelijk te besturen is en snel is op te pikken heeft ie het dagen gespeeld. Die simpelere besturing willen ze doorvoeren in hun bekende franchises, dus er wordt niets gecancelled .

Bovendien heeft bovenstaande niets met een Revolution te maken, dat zijn details die we hopelijk morgen te weten zullen komen .
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
      maandag 16 mei 2005 @ 18:49:26 #273
    65330 Ruzbeh
    pi_27059726
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 18:28 schreef Steeven het volgende:
    Nee, je trekt de verkeerde conclusies. Nintendo wil spellen simpeler maken, oldskool, niet in moeilijkheidsgraad maar in besturing.
    Maar ze hebben niks tegen gecompliceerde games (games van tegenwoordig), Nintendo weet heel goed dat er mensen zijn die zulke games relaxed vinden.
    pi_27059925
    pi_27060062
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 18:56 schreef Roi het volgende:
    [afbeelding]
    Revolutionair!
    14.gif RaymanNL vindt dit leuk
      maandag 16 mei 2005 @ 19:05:55 #276
    65330 Ruzbeh
    pi_27060180
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 18:56 schreef Roi het volgende:
    [afbeelding]
    Dat zou echt ongelofelijk meisterlijk zijn als Nintendo zoiets inelkaar bouwde.

Nog 23 uur te gaan.
    pi_27060186
    Van mij mag de Revolution een NES behuizing hebben hoor
    pi_27060224
    Het zou wel grappig zijn, maar dan zou iedereen Nintendo van alles en nog wat beschuldigen!
      maandag 16 mei 2005 @ 19:08:39 #279
    120931 R0nn
    Brother
    pi_27060262
    Dan zal ik ook maar es mijn visie geven op dit onderwerp.

Kijk, ik denk dat 't ten eerste wel ff een goed idee is om een vaste definitie van het begrip "innovatie" te hanteren. Ik stel voor zoals mijnheer Van Dale er ook over denkt: "vernieuwing". In mijn ogen (en zo heb ik 't ook geleerd) is dat dus iets wat nog niet eerder in gelijke vorm op de markt verschenen is. Daarbij kan het gaan om een nieuwe technologie die nog niet eerder is toegepast, of een combinatie van technologieën die we nog niet eerder in die samenstelling gezien hebben. Nou dan is het dus heel simpel, want in dat geval is de Nintendo DS gewoon een innovatief product. Nooit eerder is er een handheld verschenen met de combinatie dubbel scherm, touchscreen en microfoon. Aan de andere kant is de PSP dan trouwens ook innovatief. Er is namelijk nog niet eerder een handheld verschenen die console-class gaming en multimedia mogelijkheden met elkaar combineert.

DS
    Of het in het geval van de DS ook echt een verbetering is tov vorige technieken, is misschien erg persoonsgebonden, maar zeker voor strategygames en shooters vind ik de touchscreen een duidelijke vooruitgang vergeleken met analoge controls op een console en al helemaal digitale controls op andere handhelds. Het dubbele scherm voegt voor veel handheld games ook meer toe dan je zou denken. Zo kun je nu een fullscreen map kwijt die eerst praktisch onleesbaar aanwezig zou zijn linksboven in de hoek. Je kunt scenes vanuit twee verschillende camerahoeken weergeven voor meer overzicht en je hoeft het spel bijna nooit meer te pauzeren omdat je allerlei "menu-zaken" on-the-fly kunt doen. Niet voor iedereen zijn deze verbeteringen even relevant, maar ze zijn er wel. Daarnaast gaat het niet enkel om verbetering. Het is namelijk ook zo dat een nieuwe controlinterface de weg kan openen naar compleet nieuwe games die we voorheen niet voor mogelijk hadden gehouden. Nintendogs is daar een mooi voorbeeld van, aangezien je die game volledig bestuurt met stem en touchscreen. Hetzelfde geldt voor Electroplankton. Dat zijn ook precies die games waarmee Nintendo nieuwe doelgroepen hoopt aan te spreken. Dat dit betekent dat we alleen maar simplistische games voor de kiezen krijgen op de handheld, is echter onzin. Er komen meer dan genoeg complexere games voor uit zoals de al eerder genoemde shooters en strategygames. Maar natuurlijk ook gewoon games als Super Mario en Zelda.

Revolution
    Dan komen we bij de Revolution. Ik wil om te beginnen even voorop stellen dat Nintendo's filosofie de volgende is: "bewerkstelligen dat games door alle personen binnen iedere leeftijdsgroep op een plezierige manier gespeeld kunnen worden." Dat is geen filosofie van de laatste tijd, die hebben ze ALTIJD al gehad! Dit betekent NIET dat je massaal games gaat ontwikkelen die een simplistische structuur hebben zonder echte verhaallijn of levelopbouw (aka minigames). Wat dit WEL betekent is dat je de gameplay en controls zodanig ontwerpt, dat in principe iedere persoon het zo op kan pakken en er met veel plezier mee weg kan spelen. Deze metafoor zie je dan ook in praktisch iedere Nintendo game terug. Zelfs de wat diepgaandere games als Zelda en Metroid zijn eigenlijk door vrijwel iedereen goed te spelen, mits ze er maar wat tijd in steken. Dat is ook de grootste kracht van Nintendo games, ze zijn in staat om elk mogelijke doelgroep aan te spreken. Probleem van de laatste jaren is alleen dat je ze wel eerst gespeeld moet hebben, voordat je daar achter komt (het overbekende 'kiddy' probleem).

Er zijn tot nu toe maar weinig andere developers geweest die ook zulke toegankelijke games wisten voort te brengen, zonder 'kiddy' over te komen. Twee mooie voorbeelden van ontwikkelaars die hierin wel wisten te slagen, zijn Rockstar met GTA en Blizzard met World of Warcraft. Waar Nintendo nu dus JUIST mee bezig is (en wat we met de komst van de Revolution overduidelijk zullen gaan zien), is dat ze zeer toegankelijke games gaan produceren, die ook nog eens 'stoer' gevonden worden door de mainstream. Een groep die voor een groot deel niet met Nintendo games is opgegroeid of meent er inmiddels te oud voor te zijn. Meest concrete voorbeelden van recente aard die ik kan geven? De nieuwe Zelda, Geist en Metroid Prime. Momenteel staan daar nog veel 'kiddy' games tegenover zoals de verscheidene Mario spin-offs, Pokémon, Animal Crossing, Kirby en Pikmin. Nintendo zal die franchises en designvorm zeker niet laten vallen, maar ze zullen met de nieuwe generatie wel meer op de achtergrond geschoven worden of juist prominenter aanwezig zijn op de handhelds. Dit om een betere balans te creëren en idd weer een zo breed mogelijke doelgroep aan te spreken, net als vroeger. Nou moet je niet gaan denken dat dit betekent dat de kwaliteit van de games achteruit zal gaan omdat de games stoerdere content krijgen. Je kunt beide zaken namelijk prima met elkaar combineren. Een game met stijlvolle actie, diepgaande verhaallijn, volwassen thema's en daarbij zeer toegankelijke en gewoon vermakelijke gameplay zie ik echt wel zitten!

Revolutionaire controls
    Dan het laatste punt, de nieuwe controlinterface van de Revolution. Als we de vele geruchten mogen geloven, hebben we te maken met spraakherkenning, drukgevoelige handgrepen, touchscreen (of een alternatief daarop) en als voornaamste gyroscopen. Niets van dit alles is echt revolutionair, maar WEL intuitief! Waarschijnlijk is Nintendo erachter gekomen dat ze ondanks het naleven van hun filosofie, nog lang niet alle mensen bereikt hebben. Nog steeds zijn er complete volkstammen die gewoon niet tot nauwelijks gamen. Ook die mensen wil Nintendo gaan bereiken. Waarom? Om de industrie verder te laten groeien en ontwikkelen, zodat er geen stagnatie optreedt. Volgens Nintendo is één van de voornaamste problemen het gebruik van action buttons, d-pads en analoge sticks. Ik kan ze geen ongelijk geven. Je kunt namelijk zeggen over die bedieningswijze wat je wilt, echt natuurlijk is het lang niet altijd. Het is niet voor niets dat veel mensen de controller meebewegen bij het sturen in een racegame. Dat is een natuurlijke reactie.

Wij als gamers zijn er aan gewend om alles via knoppen, triggers enz. te doen. Voor ons is dat de normaalste zaak van de wereld, maar er zijn zoveel andere mensen die er maar niet tot nauwelijks aan kunnen wennen. Wat doet Nintendo dan? Juist ja, die maakt de controls intuitiever en natuurlijker. Denk je eens in wat je allemaal met gyroscopen kunt doen. Je kunt rondkijken en richten in een shooter (beter dan met analoge stick of touchscreen), je kunt sturen in een racegame, stijgen en dalen in een vliegsimulatie, rondrollen in een navigatiegame (zoals Monkey Ball en Katamari Damacy) en ga zo nog maar even door. Ook een touchscreen technologie is nuttig, omdat het effectief de 'afstand' tussen het spel en de speler verkleint. Immers sta je in directer contact met de daadwerkelijke spelwereld. Waarom denk je dat Eyetoy anders zo populair is geworden onder veel niet-gamers? Hetzelfde geldt voor spraaksturing. Wat is nou gemakkelijker dan simpelweg 'zeggen' wat je wilt doen? DAT zijn nou juist de dingen waar Nintendo momenteel naar toe werkt met Revolution (en ook DS). Allemaal zaken die zowel de niet-gamers, als de mainstream, als de hardcore gamers kunnen aanspreken. Vooral omdat ook de gebruikelijke actionbuttons etc. behouden blijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door R0nn op 16-05-2005 19:20:25 ]
      maandag 16 mei 2005 @ 19:16:12 #280
    51078 chibibo
    Jiepapaa!
    pi_27060489
    quote:
    Je neemt juist een patent zodat andere jou moeten betalen als ze er ook gebruik van maken. Philips en Sony hebben ook jarenlang het patent op de cd gehad, dat betekend niet dat anderen ineens geen cd-spelers maken.
    Philips en Sony hebben het patent vrijgegeven, waardoor anderen CD-spelers konden maken zonder te hoeven betalen voor het gebruik van het patent. Ze wilden echter wel een minimaal bedrag (een paar centen) voor elke verkochte CD.
      maandag 16 mei 2005 @ 19:17:14 #281
    86972 ScienceFriction
    Kobe Bryant # 24
    pi_27060519
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 19:08 schreef R0nn het volgende:
    interessant verhaal
    Zeer goede post! En dat met de controller meesturen
      maandag 16 mei 2005 @ 19:21:44 #282
    51078 chibibo
    Jiepapaa!
    pi_27060646
    quote:
    Op zondag 15 mei 2005 20:20 schreef Ruzbeh het volgende:
    [afbeelding]
    Ik dacht heel even dat het Notorious_Roy was.
    pi_27060934
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 19:21 schreef chibibo het volgende:

[..]

Ik dacht heel even dat het Notorious_Roy was.
    lol! Ik hoop voor je dat ie niet stiekem zit mee te lezen
      maandag 16 mei 2005 @ 19:32:38 #284
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_27060958
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 19:17 schreef ScienceFriction het volgende:
    En dat met de controller meesturen
    Ik vraag me daar wel weer mee af hoe goed dat gaat werken in ongeoefende gamers te bereiken; juist die hebben nogal de neiging de controllers alle kanten op te wiebelen. Maar inderdaad kan het zeker helpen een hoop spellen intuïtiever te maken.
    (goede post inderdaad, eindelijk iemand die serieus verder kijkt)
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 16 mei 2005 @ 19:46:20 #285
    120931 R0nn
    Brother
    pi_27061392
    Nog even samenvattend:

Het doel van Nintendo:
    bewerkstelligen dat games door alle personen binnen iedere leeftijdsgroep op een plezierige manier gespeeld kunnen worden.

Waarom:
    Om de gamesindustrie verder uit te breiden met groepen die nu niet tot nauwelijks gamen, zodat er geen stagnatie of terugval optreedt.

Hoe te bereiken:

1. Maak de controls intuitiever en natuurlijker
    - touchscreen
    - gyroscopen
    - spraaksturing
    - drukgevoelige oppervlaktes
    - haptic feedback
    - een combinatie van bovenstaande

Het meest natuurlijke zou in principe virtual realilty zijn waarbij je zelf alle bewegingen uitvoert met je lichaam. Dit is echter zeer moeilijk in te passen in een thuisconsole vanwege de beschikbare ruimte en bovendien heeft het een hoogdrempeligheid als gevolg bij het daadwerkelijk gaan spelen van de games (eerst helm en andere zaken opzetten en dan ook nog eens constant moeten bewegen ipv lui op de bank zitten).

2. Zorg voor content die iedereen aanspreekt
    - maak gameplay laagdrempelig voor de casual en tegelijk uitdagend en diepgaand voor de diehard
    - zorg voor een begrijpelijke, maar ook uitgediepte wereld en verhaallijn
    - ontwerp een grafische stijl die zowel jonge als oudere doelgroepen aantrekkelijk vinden
    - een combinatie van bovenstaande

Als toelichting op de grafische stijl: aangezien het erg moeilijk is om een grafische stijl te ontwerpen die alle doelgroepen meteen aanspreekt, is het alternatief om zowel games uit te brengen met een kleurige 'kiddy' en grauwe 'mature' stijl.

---

Dit is hetgene waar Nintendo naar mijn idee mee bezig is en waar het eigenlijk altijd al mee bezig is geweest. Eerst kwam men met de D-pad, toen shoulder buttons, daarna de rumblepack, analoge stick en nu zijn ze zo ver om dat alles nog verder uit te breiden met bovengenoemde technieken.
    pi_27061473
    Trouwens, tijdens de conference morgen kunnen alle Nintendo fans terecht in irc://irc.tweakers.net/nintendo
    /edit
    hehe, welkom R0nn

[ Bericht 21% gewijzigd door Xrenity op 16-05-2005 20:00:46 ]
      maandag 16 mei 2005 @ 19:53:17 #287
    42306 Vassili_Z
    Low Man's Lyric
    pi_27061642
    Mijns inziens zal de Revolution alleen een kans maken als er veel, heelveel goede spellen voor de revolution in het eerste half jaar op de markt komen. Die kans zal Nintendo ook alleen vervolbrengen als tussen deze games geen 'kiddy-games' tussenzitten. Anders is het imago meteen verpest bij de doelgroep pubers, zo'n beetje de belangrijkste doelgroep voor het welslagen van een console.
    Na dit half jaar kan Nintendo weer kiddy-games op de markt brengen.
    Era Vulgaris
      maandag 16 mei 2005 @ 19:58:33 #288
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_27061821
    Damn goede posts R0nn
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
      maandag 16 mei 2005 @ 20:00:31 #289
    120931 R0nn
    Brother
    pi_27061895
    Hmmmja, de games zijn natuurlijk van onschatbare waarde. Je kunt je console nog zo intuitief en vooruitstrevend maken inclusief een uitgebreide online service en brute graphics, als je weer met voornamelijk games ala Pokémon en Super Mario komt, zullen mensen alsnog sterk gaan twijfelen tot een aanschaf. Dus t'is wel ff zaak om er voldoende 'mature' en 'stoere' games tegenover te zetten. De 'kiddy' titels compleet uitbannen hoeft van mij iig niet. Ze moeten gewoon een goede balans tussen beide zien te vinden.
      maandag 16 mei 2005 @ 20:07:03 #290
    70566 MaZz_
    Tutchhh, tutch tutch tatch
    pi_27062120
    Roi, klasse openingspost! Ik kan niet wachten op de console.. pfff. Hopelijk komt er morgen direct wat meer info online!
    Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
    You've just moved up a notch,
    you're at notch one now.
      maandag 16 mei 2005 @ 20:08:04 #291
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_27062153
    Hey Xrenity ik krijg connection refused .
      maandag 16 mei 2005 @ 20:11:48 #292
    65330 Ruzbeh
    pi_27062287
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 20:08 schreef MMaRsu het volgende:
    Je moet ook een IRC client gebruiken, dope.
      maandag 16 mei 2005 @ 20:11:59 #293
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_27062294
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 20:08 schreef MMaRsu het volgende:
    is alleen voor vip.
    pi_27062301
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 19:53 schreef Vassili_Z het volgende:
    Mijns inziens zal de Revolution alleen een kans maken als er veel, heelveel goede spellen voor de revolution in het eerste half jaar op de markt komen. Die kans zal Nintendo ook alleen vervolbrengen als tussen deze games geen 'kiddy-games' tussenzitten. Anders is het imago meteen verpest bij de doelgroep pubers, zo'n beetje de belangrijkste doelgroep voor het welslagen van een console.
    Na dit half jaar kan Nintendo weer kiddy-games op de markt brengen.
    Nee nintendo moet een goede marketing hebben. De gemiddelde puber heeft echt geen idee wat een goede game is, die gaan alleen maar af op wat er cool uitziet. Nintendo moet dus zorgen dus ze vooral reclame maken voor ''coole'' games zodat je die nietswetende pubertjes voor je wint net als ms en sony nu doen. Het hele ''kiddy'' slaat trouwens nergens op, de gemiddelde ''kiddy'' game van nintendo is een stuk moeilijker (en als je het eenmaal speelt ook leuker) dan een xbox/ps2 game.

Ik ga ervan uit dat het allemaal wel goed komt, als nintendo hun zaakjes zo goed op orde heeft als ze zeggen en ze voor goede marketing zorgen zullen ze het zeker goed kunnen gaan doen. Ik hoop alleen wel dat ze bij de introductie meteen een boel goede games hebben want dat valt met van de DS nu wel heel erg tegen, ik heb er nu een tijdje 1 maar het enige echte spel is eigelijk mario64, pas aan het eind van het jaar komen er wat aardige games uit, dat vind ik eigelijk veels te lang.

Nintendo revo is, nu ik besloten heb om geen fortuin meer aan mijn game pc uit te geven ieder jaar, iig de eerste keus voor een console. Ik hoop trouwens wel dat ze net als nu de games voor 50 a 60 euro verkopen, want ik vind die 70 euro voor een ps2 game echt teveel.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
      maandag 16 mei 2005 @ 20:15:06 #295
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_27062405
    Leg mij eens ff uit hoe ik in die channel kom dan, ik zit normaal altijd wel op irc enzo..maar bij deze shit krijg ik connection refused . Ik wil bij de vip horen .
      maandag 16 mei 2005 @ 20:19:06 #296
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_27062553
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 20:15 schreef MMaRsu het volgende:
    Leg mij eens ff uit hoe ik in die channel kom dan, ik zit normaal altijd wel op irc enzo..maar bij deze shit krijg ik connection refused . Ik wil bij de vip horen .
  • Open mIrc of een andere irc client
  • type: /nick hierjegewenstenick
  • type: /server irc.fok.nl (of /server irc.tweakers.nl, is allebei hetzelfde)
  • type: /j gam
  • type: /j nintendo
    Klaar .
  • "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
    pi_27062576
    Die hele hype. De n64 was perfect, de gamecube viel enorm tegen (nauwelijks spellen) en ik heb hetzelfde gevoel met de " revolution " . veel te gewaagd, zo'n projectnaam. het is ten eerste een evolution en als nintendo het weer niet voor mekaar krijgt wat (goede) spellen op hun console te krijgen (van andere ontwikkelaars, maar hun eigen spellen gaan ook achteruit qua kwaliteit) dan kan t wel eens de laatste van nintendo worden. die ds is ook al een ding van niks, die wordt er helemaal uit geconcurreerd door de psp
    Jij de 'bink hier'?! Je bent het stinkdier!
    Jij drinkt kindercola, ik drink flink bier! :D
    pi_27062696
    Nintendo kan op zijn lazer krijgen ja omdat het tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend is om een ninty aan te schaffen voor de kids.
    Je ziet steeds meer ps2 en xbox in de gezinnen opduiken.
    Morgen weten we meer !
      maandag 16 mei 2005 @ 20:24:24 #299
    65330 Ruzbeh
    pi_27062755
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 20:19 schreef Tali-banaan het volgende:
    Die hele hype. De n64 was perfect, de gamecube viel enorm tegen (nauwelijks spellen) en ik heb hetzelfde gevoel met de " revolution " . veel te gewaagd, zo'n projectnaam. het is ten eerste een evolution en als nintendo het weer niet voor mekaar krijgt wat (goede) spellen op hun console te krijgen (van andere ontwikkelaars, maar hun eigen spellen gaan ook achteruit qua kwaliteit) dan kan t wel eens de laatste van nintendo worden. die ds is ook al een ding van niks, die wordt er helemaal uit geconcurreerd door de psp
    Inderdaad. Games zoals Pikmin 2, Nintendogs, Kirby Canvas Curse, Zelda: Wind Waker, Zelda 2005, Paper Mario: The Thousand Year Door. Woei, wat een baggergames de laatste tijd. Echt achteruit gegaan qua kwaliteit.

En de DS die er helemaal uit geconcurreerd wordt door de PSP, nee, daarom lopen de verkopen van de PSP zo achter en de DS zo ver voor.

maandag 16 mei 2005 @ 20:24:52 #300
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_27062775
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 20:19 schreef Tali-banaan het volgende:
    die ds is ook al een ding van niks, die wordt er helemaal uit geconcurreerd door de psp
    Joh!? Volgens mij verkoopt de DS nog steeds beter dan die PSP hoor...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')