Ooooh dat heb ik nooit geweten. Mensen proberen het op verschillende fora te pas en te onpas en men zegt altijd dat er nooit wat kan gebeuren. Maar of het nu wel of geen beginnende OBE was, het was echt heel eng. Ik heb niet eerder kunnen slapen als toen het licht werd en ik de vogeltjes hoorde fluiten.quote:Een van de belangrijkste fouten die je hebt gemaakt is dat je je niet hebt geaard.
Verder heb je angst gekregen en dan wordt je per definitie gelijk terug gesmeten in je lijf. Door niet te aarden wordt je misselijk op het moment dat je probeerd astraal te gaan. Eerst dus van te voren een stevige aardingsmeditatie doen, voor je hier uberhaubt mee gaat beginnen. Zorgen dat er altijd een glas drank en wat te eten naast je staat.
Het suizen wat je beschrijft, is het bloed wat je door je lijf hoort gaan. Je bent dus dieper betrokken bij je eigen lijf.
Doe dit soort dingen voor het eerst dan ook niet wanneer je alleen bent, maar doe het onder begeleiding
Ja, dan was je vast als geest in je kamer beland. Denk niet in termen van: is dit redelijk voor de eerste keer, is dit goed of slecht. Ieder mens is anders, de een heeft een uittreding op zijn vierde, de ander op haar achttiende, en ander op zijn 42ste, de ander in de 70. Dat maakt allemaal niet uit. Elke ervaring telt, hoe lang of kort hij ook duurt en in welke fase of dimensie je ook zit.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:05 schreef FuifDuif het volgende:
Dus als ik door was gegaan, dan had ik misschien wel boven mijn bed gezweefd?
Al met al duurde het denk ik een half uur om tot het punt van daadwerkelijk uittreden te komen. Is dit een redelijke periode voor een eerste keer?
Kijk, ik weet er niets vanaf en ik ben ook erg sceptisch. Ik bedoel, het is allemaal erg vaag, dat uittreden, dus ik zou er meer voor open kunnen staan wanneer ik het aan den lijve zou ondervinden. Dat van vannacht zou ik zeker in de beschrijving van uittreden kunnen plaatsen, dus tot dat punt ben ik al overtuigd. Maar oh oh, wat was het eng!
Dank je, Morwen, ik doe mijn best. ;-)quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:09 schreef Morwen het volgende:
Fantastisch dat je overal nog steeds zo uitgebreid op ingaat, Stenny![]()
Ik reageer misschien niet meer maar ik lees nog wel mee. Erg interessant![]()
tevens tvp![]()
Je kunt je best ergens op concentreren hoor. Ga je bijvoorbeeld eens heel levendig voor je geest halen hoe dat gebouw (waar je in werkt, waar je vaak in komt, bij wijze van spreken de bibliotheek of de AHquote:Op donderdag 12 mei 2005 13:29 schreef livEliveD het volgende:
Meelezen doe ik ook
Dat vind ik dus lastig heh. Me concentreren op bijna niks ('binnenste van me hoofd' bv). Voor ik het weet springen me gedachten al weer van hot naar her. Ik ben gewoon te druk in me hoofd ergens en dus heb ik het idee dat het ook nooit gaat werken voor me. De ervaring meemaken lijkt me erg interessant en ook spannend ergens.
Dit is voor mij meer een ritueel dat vooraf gaat aan het in slaap vallen. Dit doe ik al sinds ik het me kan herinneren. Maar ergens raak ik de concentratie kwijt en zweef naar dromenland waar heel andere gebeurtenissen zijn die helemaal niets te maken hoeven hebben met het concentratiepunt van voor ik weggleed.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:01 schreef Stenny het volgende:
[..]
Je kunt je best ergens op concentreren hoor. Ga je bijvoorbeeld eens heel levendig voor je geest halen hoe dat gebouw (waar je in werkt, waar je vaak in komt, bij wijze van spreken de bibliotheek of de AH) er van binnen uit ziet. Loop het gangpad af, beschrijf de hoeken van het gebouw, de kenmerken, laat je oog erlangs gaan als een camera, probeer het, hiermee train je je bewustzijn zich op een andere plaats af te tunen waardoor er mogelijk een astrale perceptie, waarneming, uittreding volgt.
Je kunt ook verhalen vertellen in jezelf hoe je door het heelal reist en of hoe je beschermengelen eruit zien, ook hiermee tune je je bewustzijn, er zijn vele manieren om je astrale bewustzijn te prikkelen. Maak het leuk voor jezelf, dus vind een manier die bij je past.
Sten
Iedereen kan het, mits je serieus er mee bezig gaat en erin gelooft.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:31 schreef Andrew1985 het volgende:
dat uittreding is dat iets wat je je ook zou kunnen aanleren of zit dat gewoon echt in je en kan je het gewoon>?
Ik ken iemand die is Christen (vriend van me) en/of Christelijk opgevoed (met kerst wou hij naar de Nachtmis, heet het nou zoquote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:06 schreef Henk_sjoerd het volgende:
fuif, was jij niet degene die zo enthousiast christen was en nu probeer je dit uit? *serieuze vraag*
Jawel, maar wat maakt het uit? Als ik deze ervaring kan beleven, dan kan ik hem toch niet ontkennen? Wat heeft het voor zin om mijn kop in het zand te steken alleen maar om het christen-zijn?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:06 schreef Henk_sjoerd het volgende:
fuif, was jij niet degene die zo enthousiast christen was en nu probeer je dit uit? *serieuze vraag*
Toen ik mijn heup gebroken had kreeg ik een verdoven middel toegediend.quote:Op zondag 15 mei 2005 15:07 schreef starscr3am het volgende:
Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw hier ik had mij geregistreerd omdat ik dit onderwerp uitermate intressant vind en op dit gebied zeer veel ervaring heb. Ik ben 28 jaar en woon in Den Haag.
Ik Had vanacht een uitreding en plotseling wou ik gaan praten mijn woorden waren hallo dit klonk heel vreemd alsof ik vertraagd aan het praten was. IHerkent iemand dit?
groeten Jeffrey
Ik wil niet hier komen en je de les gaan lezen, maar omdat je zelf vraagt waarom niet wil ik je wel antwoorden ;o)quote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:30 schreef FuifDuif het volgende:
Of met andere woorden: waarom zou ik dit niet kunnen uitproberen als christen?
En sweetgirly, ik kijk al uit naar een astrale erotische beleving met jou.
Hmm, volgens mij valt dit wel mee, uittreden an sich en verwant is namelijk al spectaculair genoeg. En ik maak genoeg oprechte mensen mee, die dit, net als ik, werkelijk zo ervaren zonder er iets bij verzonnen te hebben. Maar natuurlijk zal er altijd wel wat gruis rondwaren; het is dan in de perceptie van de waarnemer om dit te zien.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:39 schreef BaajGuardian het volgende:
alleen jammer dat er ook veel mensen dingen bij verzinnen omdat het dan wat interresanter lijkt , dit dan eigenlijk tegenwerkt.
zoals bij wel meer
Wil je eens serieuze reactie van mij als ervaringsdeskundige? Wel: dit is volkomen kolder wat je hier citeert en het komt niet uit een goed boek zoals dat van Robert Monroe.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:19 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Verschillende boeken over uittredingen geven het volgende aan :
Bij een uittreding moet je dus niet gestoord worden. Er mogen dus geen signalen komen tijdens je uittreding. Het gevolg als je lichaam eerder wakker wordt dan je hem kan bereiken is verlamming, hartaanval of stilstand.
Wie kan hier iets meer over vertellen?
Zo is het, als je het al niet voelde aankomen, zoals ik soms en je al bij voorbaat terugbent.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:05 schreef Siriusje het volgende:
Wordt je niet gelijk "teruggeflitst" in je lichaam zodra je gestoort wordt tijdens je uittreding?
die suizingen waar jij het over had heb ik nog nooit gehad. Maar toch zijn het aardige symptomen van het in de buurt komen van een uittreding die ik had.quote:Op maandag 7 maart 2005 09:42 schreef Stenny het volgende:
Je voelt echt hoe je uit en in je lichaam gaat en je hoort ook suizingen (niet te verwarren met oorsuizingen) direct voor en na de uittreding. Er zijn allerlei bijkomende sensaties als suizingen horen, allerlei geluiden en soms zelfs knallen horen, vibraties in je lichaam, je heel licht voelen, en bijvoorbeeld bij terugkomst een gevoel niet te weten waar je bent (kan, hoeft niet).
Nog een quote van jouquote:Ja, Sleep Paralysis (slaapverslamming) heeft inderdaad met het astrale te maken. Je hebt nog geen klik gemaakt met je stoffelijke bewustzijn en lichaam en je neemt nog astraal waar en je spieren reageren nog niet op je signalen.
vergeet je 'zilveren draad' niet als je uittreedt. misschien helpt dat.quote:Op woensdag 1 juni 2005 03:56 schreef FuifDuif het volgende:
Help, ik heb wederom een ervaring gehad die ik gelukkig vroegtijdig kon afbreken. Ik deed het licht uit om te gaan slapen en het duurde niet lang of een bepaalde rilling ging door mijn lichaam. Die voel ik vaker. Het is geen koude rilling, maar soort vibratie die heen en weer door mijn lichaam loopt. Best wel een prettig gevoel eigenlijk.
Maar vlak daarna ontstond er een hoge piep in mijn hoofd en mijn lichaam werd ontzettend licht en het leek alsof ik begon te draaien. Ik werd weer doodsbang en deed snel het licht aan.
Nu zit ik weer precies met hetzelfde probleem. Ik voel me nog steeds duizelig, ja, zelfs misselijk en durf niet meer te gaan slapen. Als ik een uittreding wil dan wil ik dan wanneer ik er klaar voor ben en niet zomaar een spontane.
Ik weet niet in hoeverre dit het begin van een uittreding was, of dat het misschien simpel vermoeidheid is, maar prettig is het niet.
Kun je trouwens misselijk zijn na een angstige ervaring met een uittreding?
quote:Op woensdag 1 juni 2005 04:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vergeet je 'zilveren draad' niet als je uittreedt. misschien helpt dat.
als youssef belooft zich niet met mijn waar- of onwaarheden te bemoeien kan ik je met de hand op mijn hart vertellen dat ik al vanaf mijn 12e bezig hou met lucidedromen en uittredingen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 04:16 schreef FuifDuif het volgende:
[..], ja ik weet niet of het echt een uittredingsfase was. Persoonlijk sta ik er vrij sceptisch tegenover, maar het was gewoon een naar gevoel. Ik heb er nog last van. Maar het gevoel kwam overeen met de beschrijvingen van mensen, dus wat dat betreft zit ik hier goed.
Heb jij trouwens wel eens iets dergelijks meegemaakt, of ben jij hier mee bezig?
die angst kan je dus terugdringen door gewoon uit te treden met die denkbeeldige draad, waardoor je altijd weer snel en safe terug kan keren. morgen meer, of overmorgen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 04:24 schreef FuifDuif het volgende:
Hahahaha Youssef!
Maar je hebt dus ook al bewust uittredingen meegemaakt? Hoe was dat en wat heb je zoal ervan geleerd?
Misselijkheid door drank komt mij niet onbekend voor overigens, maar dat is toch een andere soort misselijkheid. Ik denk dat het nu komt door de 'angstaanval' die ik had vanavond. Maar wat ik zeg, misschien was het wel gewoon vermoeidheid en had het niets met een uittreding te maken.
Ik had het vanacht ook! Voelde me ook enorm misselijk na mijn mislukte "poging".quote:Op woensdag 1 juni 2005 03:56 schreef FuifDuif het volgende:
Nu zit ik weer precies met hetzelfde probleem. Ik voel me nog steeds duizelig, ja, zelfs misselijk
WOEHOE, IK GA LEKKER BRANDEN IN DE HELquote:Op donderdag 2 juni 2005 01:10 schreef Tiesemans het volgende:
blablabla
Natuurlijk ben ik wel SERIEUS... (alhoewel jij het niet zinnig vind en who the FUCK ben jij dan héquote:Op donderdag 2 juni 2005 01:38 schreef P8 het volgende:
[..]
WOEHOE, IK GA LEKKER BRANDEN IN DE HEL *EET JE TOCH LEKKER EEN IJSJE*![]()
![]()
en reken maar dat ik ervan zal genieten![]()
maar kerel, als je niks zinnigs te melden hebt, blijf dan weg![]()
ik hoop dat je niet serieus was, anders heb ik diep medelijden met je
edit: gezien je posthistory doe je dat vaker. in TRU even een stukje bijbel citeren en dan vervolgens je muil houden. prima zo, maar wil je wel zo vriendelijk zijn om die hele lap meuk weer weg te editten? je verneukt de layout met die bagger van je.
eng mannetje
quote:schreef P8 het volgende:WOEHOE, IK GA LEKKER BRANDEN IN DE HEL en reken maar dat ik ervan zal genieten
Zondig geratel he?quote:Op donderdag 2 juni 2005 02:19 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik wel SERIEUS... (alhoewel jij het niet zinnig vind en who the FUCK ben jij dan hé*
[..]
* Vandaar waarschijnlijk ook die labiele en agressieve anti Christen reactie van je.
En het is dus de bedoeling dat je als gelovig Christen (ik dus) mededeelt uit de Bijbel ipv te dicteren doormiddel van de Bijbel, welk jij dus blijkbaar gewend bent van anderen (?) getuige je domme opmerking over mijn posting "style".
Ik edit helemaal niks terug, komt er maar uit zou ik zeggen !![]()
Mensen zoals jij hebben niks voor niks weinig tot geen verstand van Christenen en dan wel eisen stellen ??
Wat voor jou "mooi" is in deze discussie, is voor mij niets meer en minder dan zondig geratel van ongelovigen.
Welk overigens ook getuigd van weinig "gezond" verstand met betrekking tot wat je doet.
Ik bid tot (de levende) God die buiten mij sterfelijke lichaam is en overal aanwezig is.
Schepper is van het begin tot het eind en welk mij z'n Zoon heeft geschonken als verlosser om te weten wie ik mag zijn, en wat ik daarvoor moet laten namelijk het verheerlijken van het wereldlijke en de mens als centrum van het universum......
De mens is namelijk niets dan schepping ... stof ... dode materie...
Als je geest er de pijp aan geeft en je ziel wederkeerd is je vlees idd morsdood.
Zou je dat ineens overkomen dan ben je toeschouwer van sterfelijk vlees.
Vele die mediteren zoeken iets Goddelijks/onsterfelijks in hun eigen lichaam, naar een goddelijke kracht die ze richting Nirvana zal leiden, waardoor de mens zelf een goddelijke status zou bereiken, welk een keiharde leugen is.
In feite verkondig je dus dat de God van het Christendom niet de enige waarachtige God is (zoals ik dus geloof), neen, dat de mens god is.
Want een mens die het universum opeist zonder toestemming van God is een afgoden dienaar.
Aangezien ik hiervoor pas dien ik te bidden tot Hem, God de almachtige en Here Jezus Christus om vergeving te kunnen krijgen.
En hierin heb jij dus een probleem want als jij dus mediteert en dus aan bijde bovenstaande maling hebt endus gaat voor enige kracht die in jezelf aanwezig zou zijn loop je dus grote kans om in verzoeking te geraken.
Dus wijd open te staan voor occulte zaken en krachten welk de mens vernietigen en hem/haar van z'n ziel beroven..
En aangezien demonen wel degelijk bestaan zullen ze er alles aan doen om de waarheid van de Heere Jezus Christus de nek om te draaien bij wie dan ook, waar mogelijk,..
Dat ik de mensen vervolgens niet op jou wijze overtuig doch rustig een Bijbel quote post en verder leef tja.. (Weinig last van m'n ego of m'n geweten hé)
Ik word teminste niet botergeil wakker s'nachts, niet beseffende dat ik door demonen vekracht word.![]()
Ja daar ben ik. Hallo Yo.quote:Op woensdag 1 juni 2005 12:38 schreef yozd het volgende:
[..]
Ik had het vanacht ook! Voelde me ook enorm misselijk na mijn mislukte "poging".
Ik ging liggen, ontspande m'n hele lichaam en ging toen "naar het midden van m'n hoofd",
daarna voelde ik me enorm licht worden en zag ik flitsen (hoorde geen geluid verder).
Toen leek het net of mijn gezicht zich begon samen te trekken (mijn ogen leken alle kanten
op te bewegen), maar ik kon het zelf niet sturen, het was heel ongecontroleerd allemaal. Het leek ook net alsof mijn hoofd iets blokkeerde ofzo?
Na 20 seconden begon ik echter weer aan iets te denken en toen was het allemaal weer weg
(wel was ik misselijk daarna).
Nog ff een paar vraagjes aan Stenny;
1) wat gebeurt er precies op het moment dat je uittreedt.. moet je zelf een bepaalde "beweging"
maken, of gebeurt het je gewoon (d.w.z.: je ziet jezelf ineens) ?
2) Is het niet gewoon zo dat sommigen mensen het kunnen en de meesten niet? Dat het in je zit zeg
maar? Want ik las in het vorige topic dat jij het op je 7e al had en toen was je er neem ik aan nog
helemaal niet mee bezig... Geeft dat niet aan dat jij er gewoon een soort "gave" voor hebt (dus dat
het voor anderen niet te leren is) ?
Zie ook mijn reactie op Yo. Als je door het begin van je eerste bewuste uittredingen heenkomt, komt er ook een einde aan het ongemak. Je moet je even door de eerste onwennigheid heenworstelen, tot je voelt en beseft dat je er zelf bij bent en zelf kunt reageren. In het begin kun je inderdaad wat pijn voelen, maar die komt naar mijn weten voort uit angst. Ik had het ook. Als je je laat dragen door de stroom, zul je zien dat je minder last gaat hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2005 03:56 schreef FuifDuif het volgende:
Help, ik heb wederom een ervaring gehad die ik gelukkig vroegtijdig kon afbreken. Ik deed het licht uit om te gaan slapen en het duurde niet lang of een bepaalde rilling ging door mijn lichaam. Die voel ik vaker. Het is geen koude rilling, maar soort vibratie die heen en weer door mijn lichaam loopt. Best wel een prettig gevoel eigenlijk.
Maar vlak daarna ontstond er een hoge piep in mijn hoofd en mijn lichaam werd ontzettend licht en het leek alsof ik begon te draaien. Ik werd weer doodsbang en deed snel het licht aan.
Nu zit ik weer precies met hetzelfde probleem. Ik voel me nog steeds duizelig, ja, zelfs misselijk en durf niet meer te gaan slapen. Als ik een uittreding wil dan wil ik dan wanneer ik er klaar voor ben en niet zomaar een spontane.
Ik weet niet in hoeverre dit het begin van een uittreding was, of dat het misschien simpel vermoeidheid is, maar prettig is het niet.
Kun je trouwens misselijk zijn na een angstige ervaring met een uittreding?
Na dit doorgelezen te hebben vraag ik me des te meer af of het Christendom zoals hier becshreven het Kwaad zelf niet is dat mensen al eeuwen een rad voor ogen heeft gedraaid.quote:
Jij zegt het, ik denk het.quote:Op donderdag 2 juni 2005 08:11 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Na dit doorgelezen te hebben vraag ik me des te meer af of het Christendom zoals hier becshreven het Kwaad zelf niet is dat mensen al eeuwen een rad voor ogen heeft gedraaid.
Blijkbaar heeft het liever de godsdienstoorlogen en grote tegenstellingen dan eenheid, al dan niet onder New Age paraplu.
En waar zie jij DAN terug hoe de mens geschapen is naar het evenbeeld van God? Niet in het vlees toch zeker. Wat blijft er dan over? Juist.... in de geest. Dus????quote:Op donderdag 2 juni 2005 02:19 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik wel SERIEUS... (alhoewel jij het niet zinnig vind en who the FUCK ben jij dan hé*
[..]
* Vandaar waarschijnlijk ook die labiele en agressieve anti Christen reactie van je.
En het is dus de bedoeling dat je als gelovig Christen (ik dus) mededeelt uit de Bijbel ipv te dicteren doormiddel van de Bijbel, welk jij dus blijkbaar gewend bent van anderen (?) getuige je domme opmerking over mijn posting "style".
Ik edit helemaal niks terug, komt er maar uit zou ik zeggen !![]()
Mensen zoals jij hebben niks voor niks weinig tot geen verstand van Christenen en dan wel eisen stellen ??
Wat voor jou "mooi" is in deze discussie, is voor mij niets meer en minder dan zondig geratel van ongelovigen.
Welk overigens ook getuigd van weinig "gezond" verstand met betrekking tot wat je doet.
Ik bid tot (de levende) God die buiten mij sterfelijke lichaam is en overal aanwezig is.
Schepper is van het begin tot het eind en welk mij z'n Zoon heeft geschonken als verlosser om te weten wie ik mag zijn, en wat ik daarvoor moet laten namelijk het verheerlijken van het wereldlijke en de mens als centrum van het universum......
De mens is namelijk niets dan schepping ... stof ... dode materie...
Als je geest er de pijp aan geeft en je ziel wederkeerd is je vlees idd morsdood.
Zou je dat ineens overkomen dan ben je toeschouwer van sterfelijk vlees.
Vele die mediteren zoeken iets Goddelijks/onsterfelijks in hun eigen lichaam, naar een goddelijke kracht die ze richting Nirvana zal leiden, waardoor de mens zelf een goddelijke status zou bereiken, welk een keiharde leugen is.
In feite verkondig je dus dat de God van het Christendom niet de enige waarachtige God is (zoals ik dus geloof), neen, dat de mens god is.
Want een mens die het universum opeist zonder toestemming van God is een afgoden dienaar.
Aangezien ik hiervoor pas dien ik te bidden tot Hem, God de almachtige en Here Jezus Christus om vergeving te kunnen krijgen.
En hierin heb jij dus een probleem want als jij dus mediteert en dus aan bijde bovenstaande maling hebt endus gaat voor enige kracht die in jezelf aanwezig zou zijn loop je dus grote kans om in verzoeking te geraken.
Dus wijd open te staan voor occulte zaken en krachten welk de mens vernietigen en hem/haar van z'n ziel beroven..
En aangezien demonen wel degelijk bestaan zullen ze er alles aan doen om de waarheid van de Heere Jezus Christus de nek om te draaien bij wie dan ook, waar mogelijk,..
Dat ik de mensen vervolgens niet op jou wijze overtuig doch rustig een Bijbel quote post en verder leef tja.. (Weinig last van m'n ego of m'n geweten hé)
Ik word teminste niet botergeil wakker s'nachts, niet beseffende dat ik door demonen vekracht word.![]()
Goeie insteek.quote:Op donderdag 2 juni 2005 08:18 schreef nokwanda het volgende:
Juist het halstarrig vasthouden aan dogma's uit angst om niet gered te worden is een grote zonde. Dan regeerd de angst. En dat is het Kwaad.
Geloof wat je wilt maar doe het dan met vreugde en met een positieve insteek zodat het je milder maakt. En laat dan het oordeel over aan God zelf ipv als mens met het vingertje te wijzen.
Waar denk je dat mijn geest vandaan komt die ik verkregen heb bij geboorte ?quote:Op donderdag 2 juni 2005 07:52 schreef Stenny het volgende:
[..]
Zondig geratel he?Hmmm inderdaad word ik regelmatig botergeil wakker van astrale erotiek,
misschien iets leuks voor jou?, misschien ga je dat wat losser tegen de dingen aankijken? Weet je wat ik een demoon vind? Jouw redenering die regelrecht uit de middeleeuwen schijnt te komen en waardoor mensen als ik toen op de brandstapel kwamen.
Uhm angst ?quote:Op donderdag 2 juni 2005 08:18 schreef nokwanda het volgende:
Juist het halstarrig vasthouden aan dogma's uit angst om niet gered te worden is een grote zonde. Dan regeerd de angst. En dat is het Kwaad.
Geloof wat je wilt maar doe het dan met vreugde en met een positieve insteek zodat het je milder maakt. En laat dan het oordeel over aan God zelf ipv als mens met het vingertje te wijzen.
tuurlijk tuurlijk ,,,, vandaar ook dat jij "Esther" aan die peuk laat lurken ...quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:32 schreef MUUS het volgende:
Speak of the devil.....
Tiesemans, nokken nu hoor. Ik vind je erg respectloos overkomen en bovendien snap ik niet wat je in TRU komt doen als je dit allemaal zo evil vindt.
GODZIJDANK leven we niet meer in de middeleeuwen. Ik ben teruggekomen, Ties, om mensen zoals jij te laten zien dat een vrije geest onbreekbaar is en om een oude rekening op elegante wijze te vereffenen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:46 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
tuurlijk tuurlijk ,,,, vandaar ook dat jij "Esther" aan die peuk laat lurken ...
Waar rook is is brand .. TOCH ?
Ennuh Mag Bidden en voor je geloof (dus ook overtuiging) ineens niet meer ?
Goh zeker teveel gezweeft vanacht ? Of gewoon teveel van de "astrale" porno gesnoept ?
Respect moet je verdienen en zeker inruilen als ie van de duivel afkomstig is in de vorm van een handdruk.
Dit bovenstaande kun je herkennen door een koude klammige hand die tot aan je elleboog de boel leegzuigt waarbij de blik ontweken word.
Is dit het geval roept dan hard en trots: Moge de Heere God u straffen Satan, ook u zult Hem die in de hemel zijt dienen.
Werkt dit niet maak gebruik van u kennis in Wing-Chun Kung-fu ... gegarandeerd dat u verlost bent van enig "duister" persoon OF Schim.
Goh Goh toch nog neeeET op tijd om getuige te zijn van de "ware" aard van het "dame'tje" ...quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:52 schreef Stenny het volgende:
[..]
GODZIJDANK leven we niet meer in de middeleeuwen. Ik ben teruggekomen, Ties, om mensen zoals jullie te laten zien dat een vrije geest onbreekbaar is en om een oude rekening op elegante wijze te vereffenen.Denk je dat ik niet meer weet hoe het voelde in de middeleeuwen? Jullie regeerden toen, maar nu zijn de zaken omgedraaid.
![]()
![]()
En nee, ik heb geen horentjes, maar ik vind geitjes wel heel lief hoor.![]()
Ha ha jij bent echt een komediant, ga het toneel op, de mensen zouden niet meer bijkomen van het lachen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:02 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Goh Goh toch nog neeeET op tijd om getuige te zijn van de "ware" aard van het "dame'tje" ...
Lilith ben je niet nee ... LOL (of onder invloed van d'r geest ... maar toch)
Maaruh dat je geiten hoog op de ranglijst hebt dat vermoedde ik al, je kunt niet anders als je een andere getuigenis hebt dan welke ik bezit. (toch zal ik zeker hard voor je bidden want het zou idd zonde zijn als je (ook) deze keer niet behouden zou blijven ... Je ijver siert je ... doch rekeningen vereffen nu nog ?
Ben je beetje laat mee lieve schat.![]()
(Hopelijk sta je ook niet met je handje op gehoornde wijze gevouwen te headbangen, hopende dat ik bij God niet weet wat ik moet zeggen op je "oprechte" en "open" reactie..)
Kom kom denk je dat je de enige bent die al lang mee in het rond gaat ?!
Moge God je genadig zijn voor je "avontuurtjes".
Misschien wil Jezus je wel vergeven hoor...
Moet je dan wel ff één nachtje voor aan Hem denken hé ..... ennuh... vooral niet afdwalen naar een astaal wipje want das idd zondig.. (spijt me maar is zooo)
Nee, je moet gewoon normaal doen hier vanaf de eerste post. Klaar.quote:
Niet als je topics gaat verkloten zoals je hier doet. Je kan je niet vinden in de onderwerpen in TRU. Prima, blijf dan weg.quote:Zo ook in het Fok forum ... Daar past de Allmachtige prima in toch ?!
Ik sluit me hierbij aan.quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:20 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
Blijft grappige discussie
Christendom - "new age thingies"
Trouwens als meditatie zo slecht is... waarom doet de grootste bevolkins groep hier dan aan... Namelijk China (en meer van de oosterse weereld..)
Als onze geest bij god vandaan komt... waarom zouden we die niet mogen ontdekken ??
We mogen toch ook naar een ander land reizen om dingen daar te bekijken die we nog niet kennen.. ??
heb verder niets tegen 't christendom hoor geloof wat je zelf wil...
Ik zelf verkies me gevoel te volgen...
*edit: spellen is lastig*
Oh FuifDuif, ik heb je nog nooit zo geweldig gevonden als nu.quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:04 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vind dat wanneer je intenties juist zijn, van een goed en zuiver hart, dat er dan niet veel mis kan zijn met het beleven en praktiseren van spiritualiteit; welke vorm dan ook. In essentie is de mens juist een spiritueel wezen en het stoffelijke aspect is naar mijn idee enkel een loden last. Het is derhalve juist goed dat wij op zoek gaan naar onze ware geestelijke zelf en deze vrijmaken van het materialistische denken, zonder dat wij daarbij in het gareel worden gehouden door één of andere kerk die claimt de enige portaal te zijn naar het hogere niveau (God?). Dat hoofdstuk kunnen we nu wel afsluiten, de kerk verliest haar greep en haar monopoliepositie als enige portaal.
quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:11 schreef MUUS het volgende:
Oh FuifDuif, ik heb je nog nooit zo geweldig gevonden als nu..
quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:04 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vind dat wanneer je intenties juist zijn, van een goed en zuiver hart, dat er dan niet veel mis kan zijn met het beleven en praktiseren van spiritualiteit; welke vorm dan ook. In essentie is de mens juist een spiritueel wezen en het stoffelijke aspect is naar mijn idee enkel een loden last. Het is derhalve juist goed dat wij op zoek gaan naar onze ware geestelijke zelf en deze vrijmaken van het materialistische denken, zonder dat wij daarbij in het gareel worden gehouden door één of andere kerk die claimt de enige portaal te zijn naar het hogere niveau (God?). Dat hoofdstuk kunnen we nu wel afsluiten, de kerk verliest haar greep en haar monopoliepositie als enige portaal.
Ik dacht dat je daar niet zo heel erg in geinteresseerd was.quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..].
Volgens mij opent mijn verandering vele deuren voor mij naar het vrouwelijk schoon als ik zo door ga, het bevalt mij wel.
Ben zo'n onhandige topicstarter dat ik er niet aan begin. Doe er uren over en dan ben ik nog niet tevreden over de TT . Maar heb wel zin in de discussie.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:06 schreef P8 het volgende:
hey stenny, niet verkeerd bedoeld ofzo, maar ik heb nog geen antwoord gehad![]()
het zijn toch wel wat dingen die ik graag zou willen weten, en aangezien niemand anders antwoord geeft erop, hoopte ik dat jij het zou kunnen doen![]()
en ik voel dat we een hele mooie discussie kunnen houden met tiesemans in een ander topic, wie maakt em?![]()
je was gewaarschuwdquote:Op donderdag 2 juni 2005 11:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..].
Volgens mij opent mijn verandering vele deuren voor mij naar het vrouwelijk schoon als ik zo door ga, het bevalt mij wel.
Nou ik heb iets tegen toneelspelen, misschien komt dat omdat er in tegenstelling tot de waarheid meer leugens zijn als materiaal om te spelen dan slechts eenvoud en eerlijkheid en openheid van zake..quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:10 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ha ha jij bent echt een komediant, ga het toneel op, de mensen zouden niet meer bijkomen van het lachen.![]()
Je bent een karikatuur van jezelf en van de middeleeuwen.
Amen![]()
Uhm "normaal" doen betekend dat volgens jou nou aanpassen aan de massa en buigen voor de mening van anderen/andersdenkende?quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:12 schreef MUUS het volgende:
[..]
Nee, je moet gewoon normaal doen hier vanaf de eerste post. Klaar.
[..]
Niet als je topics gaat verkloten zoals je hier doet. Je kan je niet vinden in de onderwerpen in TRU. Prima, blijf dan weg.
Ophouden nu.
Tja als niet Bijbel liefhebbers snappen die Chinezen ook wel dat die voorspellingen over dat de beschaving eveneens als de zon eerst opkomt in het oosten om vervolgens in het westen onder te gaan om vervolgens weer in het Oosten op te komen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:20 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
Blijft grappige discussie
Christendom - "new age thingies"
Trouwens als meditatie zo slecht is... waarom doet de grootste bevolkins groep hier dan aan... Namelijk China (en meer van de oosterse weereld..)
Uhm Dennis je leeft das het bewijs dat je van God vandaan komt.quote:Denubis_Tarinius schreef het volgende:
Als onze geest bij god vandaan komt... waarom zouden we die niet mogen ontdekken ??
Tuurlijk mag je dat .... Wat denk je dat die heiligen zoals Paulus en Petrus en Heere Jezus zelve gedaan hebben? .... "de hele dag internet postings typen zeker terwijl God al het werk doet ??"quote:Denubis_Tarinius schreef het volgende:
We mogen toch ook naar een ander land reizen om dingen daar te bekijken die we nog niet kennen.. ??
Oh en we hadden het net nog over Geest die bij God vandaan komt ....quote:Denubis_Tarinius schreef het volgende:
heb verder niets tegen 't christendom hoor geloof wat je zelf wil...
Ik zelf verkies me gevoel te volgen...
Geloof is geloven in God's woord en waar het voor staat. (Namelijk het redden van God's kinderen.)quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
[quote]nokwanda schreef het volgende:
Ik sluit me hierbij aan.
En voeg er aan toe:
De discussie is niet perse grappig maar interessant.
Het zal duidelijk zijn dat ik, samen met andere users hier, de mening van Tiesemans niet deel.
Dat wil echter niet zeggen dat ik niet geinteresserd ben in zijn vrij extreme mening.
Zoals ie zelf al aangaf..... zonder kwaad geen goed.
Zonder duister geen licht.
=
Ik voeg daaraan toe: Zonder moeder geen vader.
Ik heb als moeder wat problemen met het zien van God als vader alleen.
De menselijke metafoor.
Een onlogische paternalistische omschrijving van wat men niet snapt.
Is dat dan geloof?
De geest leeft uit God OF niet .. dat is juist.quote:nokwanda schreef het volgende:
En... om maar op de geest terug te komen......idd is het lichaam slechts vlees waarmee je het in dit leven maar moet doen.
Dat gaat gewoon dood.
Ook jij zegt dus toch dat de geest voortleeft.
Maar even eerder zeg je dat dat niet kan omdat de mens zich dan gelijk zou stellen met God.
Waarom zou dat laatste niet kunnen als God de mens naar zijn evenbeeld geschapen heeft?
Oh nee aub zeg ik ben opgegroeid met katten, as a matter of fact, toen ik het huis uitging enkele jaren geleden heb ik nog snel 2 katten helpen uitzoeken voor moeders na het overlijden van de vorige kat door ouderdom. (twee perzen.. mannetje en vrouwtje,,, nee geen adam en eva.)quote:nokwanda schreef het volgende:
En ehhh.
I've got this thing with cats. Ben ik nou ook een heks?
Uhm tja dat is tussen God en mij.quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:54 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
Oh nog een zeer leuke op het God is goed, duivel is slecht vlak!
Wat jij goed vind he... wie zegt dat DAT goed is ?
Mssn vind iemand anders dat nou weer net niet... en vind dat zijn idee 't goede is en jouw 't slechte..
it's all in the eye (mind ?) of the beholder ye know![]()
In essentie is de mens idd een spiritueel wezen Lees geest.quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:04 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vind dat wanneer je intenties juist zijn, van een goed en zuiver hart, dat er dan niet veel mis kan zijn met het beleven en praktiseren van spiritualiteit; welke vorm dan ook.
[quote]FuifDuif schreef het volgende:
In essentie is de mens juist een spiritueel wezen en het stoffelijke aspect is naar mijn idee enkel een loden last.
Opzoek gaan naar ons ware geestelijke zelf is niet verboden en word zelfs aanbevolen doch doe dit onder begeleiding van de Heilige Geest en God's woord.quote:FuifDuif schreef het volgende:
Het is derhalve juist goed dat wij op zoek gaan naar onze ware geestelijke zelf en deze vrijmaken van het materialistische denken, zonder dat wij daarbij in het gareel worden gehouden door één of andere kerk die claimt de enige portaal te zijn naar het hogere niveau (God?).
"De kerk" moet zijn "de Gemeente".quote:FuifDuif schreef het volgende:
Dat hoofdstuk kunnen we nu wel afsluiten, de kerk verliest haar greep en haar monopoliepositie als enige portaal.
tja vleeschelijke lust ..... hoe verdorvenquote:Op donderdag 2 juni 2005 11:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..].
Wat wil je nu, ik lees je lappen tekst niet eens en wie dat wel doet, prima.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 03:49 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Nou ik heb iets tegen toneelspelen, misschien komt dat omdat er in tegenstelling tot de waarheid meer leugens zijn als materiaal om te spelen dan slechts eenvoud en eerlijkheid en openheid van zake..
Karikaturen daar doe ik niet aan, geef mij maar liever het volle pond.
Ik hanteer hooguit een avitarmaar das slechts visueel.
Die middeleeuwen das jammer want waar ik op terug val speelde al honderden jaren voor de middeleeuwen.
Kort gezegd vind ik het een beetje te kort doen aan de tijd rond Christus
Dat betekent niet je mening opdringen en compleet off-topic gaan. Het gaat hier over uittredingen en ik zie nu alleen maar posts over compleet andere dingen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 03:55 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Uhm "normaal" doen betekend dat volgens jou nou aanpassen aan de massa en buigen voor de mening van anderen/andersdenkende?
Of op respectable wijze je levensovertuiging uitdragen en daarbij hopen dat massa cencuur/kritiek geen gevolg zal zijn van het uitdragene?
Ik zie veel off-topic gaan en veel mensen die je uitlachen eigenlijk. Ik zie ook dat de persoon die deze topics begonnen is én flink bijhoudt (door vragen te beantwoorden ed) zich ergert aan je posts, omdat nu het hele topic verkloot is.quote:Ik snap namelijk niet waarom jij de mening hebt dat ik deze topic thread verkloot terwijl anderen duidelijk maken door hun latere postings dat ze teminste nog enig wijs worden uit m'n gegeven mening doch Hem niet delen.
Als je meteen begint over God en Satan als wij het over dingen hebben die je niet 1, 2, 3 kunt uitleggen, snap ik idd niet wat je in TRU doet. Dit topic is niet veel anders dan vele andere topics hier.quote:En wie zegt dat ik me niet kan vinden in onderwerpen in Tru forum sectie ?
Heb namelijk anders met veel plezier gelezen en m'n mening gedeeld in verschillende andere topic threads.
Als jij 'mijn' users zo komt aanvallen, mep ik terug, ja.quote:Jammer dus dat je nogal defensief en overdreven agressief mij tot de orde probeert te roepen.
Met respect en kalmte in je postings bereik je veel meer,,,, ook bij mij.
En dit soort gezuig mag je ook mee ophouden.quote:Ps van roken krijg je een hoge bloeddruk dat wist je toch he ?
(denk zeg het toch maar ff)
Waar bemoei je je mee? Compleet off-topic en totaal onnodig!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 05:18 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
tja vleeschelijke lust ..... hoe verdorven..
Blij dat mijn vlees sterker is dan dat het bij de eerste de beste ophemeling door een vrouw gelijk lustig word.
(no offence, maaruh zelfbeheersing is zeker wat waard ...)![]()
Word ik toch liever door God gecomplimenteerd.![]()
Wil je anders een nieuw topic openen?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 08:48 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wat wil je nu, ik lees je lappen tekst niet eens en wie dat wel doet, prima.
Ik heb geen tijd voor enge figuurtjes als jij.![]()
In je eerste zin zeg je dus eigenlijk al: Goed / Kwaat is relatief... En ligt net hoe jij iets ziet.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 04:59 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Uhm tja dat is tussen God en mij.
Daar heb ik dus een geweten voor gekregen.
Welk wanneer ik in overtreding ben, zorgt dat schande en straf mijn deel zijn in dit leven.
Je kunt natuurlijk ook onder God proberen uit te komen en lekker de beest uit gaan hangen.
doch vergeet niet door Jezus z'n heldhaftige opoffering is Satan als heerser uit het dodenrijk verwijderd/gestampt.
Kortom als moordenaar/crimineel/schennispleger/haatzaaier ect.. kom je niet na overlijden bij je maatjes, na je crimineel "plezierige" tijd in een sterfelijke lichaam om dan als beloning weer als geestelijk demoon verder te mogen spoken op aarde en in ongelovige lichamen.
Nee,nee je komt na je dood voor de gelijkende (te eervol om aan te staren) neus van de Almachtige en je word vevolgens naar de hel gestuurd als arm geestje om voor eeuwig te worden gestraft op manieren welk je niet wil meemaken. (daar kunnen ze in Al grayb bajes in Irak nog een puntje aan zuigen.)
Of ik word toegelaten tot de hemelen en koninkrijken van God.
Kortom jij mag mij oordelen, doch mocht je het nu nog niet beseffen,,, God (niet menselijk = onpartijdig en niet beinvloedbaar en almachtig) oordeelt efficienter.
geloof dus Hem die mij gestuurd heeft en niet de boodschapper op zich.
Mn excuses MUUS, was al reply aan het typen toen jij dit pas neerzette! Plzz forgive mequote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:18 schreef MUUS het volgende:
[..]
Wil je anders een nieuw topic openen?
Dit hele topic is meer off-topic dan on-topic inmiddels.. Bah... ik word hondsmoe van dat doordrammen en mening opdringen.
Het is je vergeven hoor.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:21 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
Mn excuses MUUS, was al reply aan het typen toen jij dit pas neerzette! Plzz forgive me![]()
Prima wmb en de boel dan fijn apart houden gaarne, zodat iedereen zijn eigen ding kan doen zonder dat haar/zijn topic verkloot wordt.quote:Nieuw topic for beide dingen danmaar ??![]()
Hoi Muus,quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:18 schreef MUUS het volgende:
[..]
Wil je anders een nieuw topic openen?
Dit hele topic is meer off-topic dan on-topic inmiddels.. Bah... ik word hondsmoe van dat doordrammen en mening opdringen.
*knip* en in feedback geplaatst. Hoorde niet hier.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:28 schreef MUUS het volgende:
[..]
Het is je vergeven hoor..
[..]
Prima wmb en de boel dan fijn apart houden gaarne, zodat iedereen zijn eigen ding kan doen zonder dat haar/zijn topic verkloot wordt.
Hoewel discussies over God misschien beter in WFL passen.
Het was een grapje van mijquote:Op vrijdag 3 juni 2005 05:18 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
tja vleeschelijke lust ..... hoe verdorven..
Blij dat mijn vlees sterker is dan dat het bij de eerste de beste ophemeling door een vrouw gelijk lustig word.
(no offence, maaruh zelfbeheersing is zeker wat waard ...)![]()
Word ik toch liever door God gecomplimenteerd.![]()
En hier wil je dan mee aantonen dat vanuit christelijk standpunt het niet toegestaan is om uit te treden, laat staan astraal erotische ervaringen op te doen? Dat laatste kan ik me nog inbeelden, enkel en alleen al vanuit de 10 Geboden. Maar waar staat er ergens in de bijbel dat je niet mag uittreden? Er zijn zoveel mensen die dit spontaan doen. Zijn zij dan ineens afvalligen (in de veronderstelling dat deze mensen christelijk zijn).quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:44 schreef FuifDuif het volgende:
Onder andere Denubis_Tarinius, heeft het over het volgen van instinct, gevoel en geweten en dat als God bestaat, dat wij die van Hem hebben gekregen en om die reden deze volledig kunnen toepassen. Daar ben ik het zelf echter niet mee eens. Dat je iets kunt wil nog niet zeggen dat je het mag. Let wel: ik spreek hier nu vanuit een christelijke invalshoek. Je kunt wel zoveel van God hebben gekregen, maar dat wil niet zeggen dat je al die mogelijkheden mag exploiteren.
Laten we eens teruggaan naar het verhaal van Adam en Evan in het hof van Eden. God had hen verboden van de verboden vrucht te eten. Echter, hun instinct was dat zij hielden van lekker eten (sappig en zoet fruit). De slang overtuigde ze dat de vrucht van de boom heerlijk was en het koste Eva weinig moeite om over het verbod heen te stappen door haar lust te volgen en dat markeerde het einde van de menselijke onschuld. Dus: we hebben allemaal instincten, gevoelens, lusten en preferenties, maar die vormen geen vrijbrief voor vrij gedrag op ieder vlak.
Dit dus gezien van uit christelijke moraal.
Het is zelfs sterker dan dit: de hele bijbel is één occult boek vol met geesten (de drie Eenheidquote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:03 schreef elfenvleugels het volgende:
[..]
En hier wil je dan mee aantonen dat vanuit christelijk standpunt het niet toegestaan is om uit te treden, laat staan astraal erotische ervaringen op te doen? Dat laatste kan ik me nog inbeelden, enkel en alleen al vanuit de 10 Geboden. Maar waar staat er ergens in de bijbel dat je niet mag uittreden? Er zijn zoveel mensen die dit spontaan doen. Zijn zij dan ineens afvalligen (in de veronderstelling dat deze mensen christelijk zijn).
Voor de rest moet ik je met overtuiging gelijk geven dat alles wat we kunnen daarmee nog niet perse betekend dat het moreel correct is. Om een extreem voorbeeld te geven. Ik kan iemand vermoorden, en op een bepaald moment/omstandigheid zou mijn instinct zelfs kunnen zeggen dat dat de juiste oplossing is, maar het blijft verkeerd.
Nu 't grappig, voor wie is het verkeerd ? in wies ogen??!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:03 schreef elfenvleugels het volgende:
[..]
En hier wil je dan mee aantonen dat vanuit christelijk standpunt het niet toegestaan is om uit te treden, laat staan astraal erotische ervaringen op te doen? Dat laatste kan ik me nog inbeelden, enkel en alleen al vanuit de 10 Geboden. Maar waar staat er ergens in de bijbel dat je niet mag uittreden? Er zijn zoveel mensen die dit spontaan doen. Zijn zij dan ineens afvalligen (in de veronderstelling dat deze mensen christelijk zijn).
Voor de rest moet ik je met overtuiging gelijk geven dat alles wat we kunnen daarmee nog niet perse betekend dat het moreel correct is. Om een extreem voorbeeld te geven. Ik kan iemand vermoorden, en op een bepaald moment/omstandigheid zou mijn instinct zelfs kunnen zeggen dat dat de juiste oplossing is, maar het blijft verkeerd.
Kan me hier best in vinden sten!! er gaan zo vaak dingen verloren in de geschiedenis...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:25 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het is zelfs sterker dan dit: de hele bijbel is één occult boek vol met geesten (de drie Eenheid), heldere dromen, nachtmerries en uittredingen. Ja, dat laatste ook. Er is namelijk het Evangelie van Maria Magdalena naar boven gekomen dat weg gecensureerd is uit de bijbel en net zoveel bestaansrecht heeft als de overige evangelieën; hierin wordt beschreven hoe Jezus door vele dimensies reist (uittreding!) en Maria zijn trouwe spirituele gezelle is, en ABSOLUUT niet de 'zondige' vrouw die de hypocriete kerkvadertjes van haar gemaakt hebben. Zie "Maria Magdalena en haar Evangelie" van Jacob Slavenburg.
Verder is de bijbel niet het woord van god maar een 1000 keer gecensureerde versie van vele op macht geilende en vrouwonvriendelijke mannetjes. Het kleine stuk goed wat er zeker in zit, is het restant van de boodschap zoals Jezus die waarschijnlijk echt had willen overbrengen. Niet als zoon van Good (een leuke verschrijving zeg!) in het bijzonder, maar als goed mens.
Sten
Nou die vergelijking met een moordenaar gaat toch niet op hoor. Ik vermoord niemand in mijn uittredingen en daarbuiten ook nietquote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:31 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
Nu 't grappig, voor wie is het verkeerd ? in wies ogen??!
Tuurlijk is moord in mijn ogen ook verkeerd, maar op die manier is uittreden verkeerd in de ogen van ties in dit geval.
Het kan best zijn dat voor de moordernaar in dat geval het juist goed is. Ik spreek het hiermee niet goed daar niet van. Maar als hij zich daar goed bij voelt / voldoening geeft, is dat VOOR HEM / zijn beeld van werkelijkheid, positief. (tevens kan het best zijn dat hij later tot inzicht komt, maar op dat moment zal het voor hem goed zijn.)
Zelfde dus met uittreden![]()
Wat me trouwens nogsteeds niet gelukt isNouja practise makes perfect, had er laatst leuk stuk over gelezen, zal hem ff opzoeken, mssn dat mensen geinterreseerd zijn. Mocht god ze niet tegen houden
![]()
Haha dat weet ik, dat zei ik ook niet (sorry als dat zo over kwam)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:35 schreef Stenny het volgende:
[..]
Nou die vergelijking met een moordenaar gaat toch niet op hoor. Ik vermoord niemand in mijn uittredingen en daarbuiten ook niet, het is een volkomen vredelievende en boeiende reis die niemand kwaad doet en die alleen maar, ik zou bijna willen zeggen, cultureel verrijkt.
Ik ben notabene al sinds mijn 19e veganist en sinds mijn 15e daarvoor een vegetariër. Ik doe nog geen vlieg kwaad.![]()
![]()
Nee ik dacht al dat je het zo niet bedoelde.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:40 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
Haha dat weet ik, dat zei ik ook niet (sorry als dat zo over kwam)![]()
<gaat binnenkort maar boek van R.Monroe kopen denkt hij, weet alleen nog niet welke, iemand aanrader ?>
Hehe ok, vanmiddag (als ik thuis nog internet heb) bestellen!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:43 schreef Stenny het volgende:
[..]
Nee ik dacht al dat je het zo niet bedoelde.Begin bij zijn eerste boek, is logisch en ook het meest concrete! Monroe is een lieverd en totaal wars van 'geloofssystemen' zoals hij het noemt. Hij zegt volkomen terecht dat je, zodra je in een geloofssysteem leeft, je in een illusie leeft en niet in de grenzeloze werkelijkheid. Veel leesplezier!
Zijn eerste boek heet trouwens gewoon 'Uittredingen'
Yep dat is de goede titel. Daar ben ik helemaal niet bang voor hoor, want de werkelijkheid wordt ook nog eens rationeel en gevoelsmatig onderbouwd en de argumenten van de mensen die gevangen zitten in een geloofssysteem, lopen stuk op de feiten. Je zult zien dat de mogelijkheid van uittredingen in de toekomst ook wordt ondersteund door de wetenschap.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:48 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
Hehe ok, vanmiddag (als ik thuis nog internet heb) bestellen!
Tevens, maar flauw te doen:
Mssn dat wij wel in een illusie leven, en dat 't *vul geloofssysteem in* het wel goed heeft![]()
Uittredingen... en engelse naam ?: Journey's out of the body toch ??
Heb liever engels dan een vertaling namelijk![]()
Bovendien is de hele bijbel zoals wij die kennen gebaseerd op vertalingen van documenten die naar believen aanwijsbaar geinterpreteerd zijn. Denk daarbij aan het concilie van Nice.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:25 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het is zelfs sterker dan dit: de hele bijbel is één occult boek vol met geesten (de drie Eenheid), heldere dromen, nachtmerries en uittredingen. Ja, dat laatste ook. Er is namelijk het Evangelie van Maria Magdalena naar boven gekomen dat weg gecensureerd is uit de bijbel en net zoveel bestaansrecht heeft als de overige evangelieën; hierin wordt beschreven hoe Jezus door vele dimensies reist (uittreding!) en Maria zijn trouwe spirituele gezelle is, en ABSOLUUT niet de 'zondige' vrouw die de hypocriete kerkvadertjes van haar gemaakt hebben. Zie "Maria Magdalena en haar Evangelie" van Jacob Slavenburg.
Verder is de bijbel niet het woord van god maar een 1000 keer gecensureerde versie van vele op macht geilende en vrouwonvriendelijke mannetjes. Het kleine stuk goed wat er zeker in zit, is het restant van de boodschap zoals Jezus die waarschijnlijk echt had willen overbrengen. Niet als zoon van Good (een leuke verschrijving zeg!) in het bijzonder, maar als goed mens.
Sten
owkie, cheers!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:56 schreef Stenny het volgende:
[..]
Yep dat is de goede titel. Daar ben ik helemaal niet bang voor hoor, want de werkelijkheid wordt ook nog eens rationeel en gevoelsmatig onderbouwd en de argumenten van de mensen die gevangen zitten in een geloofssysteem, lopen stuk op de feiten. Je zult zien dat de mogelijkheid van uittredingen in de toekomst ook wordt ondersteund door de wetenschap.
De hele bullshit van Adam en Eva en hoe lang de aarde zou bestaan (3000 jaar? ;-)) is allang achterhaald. De mens bestaat al miljoenen jaren. Zelfs in de bijbel zelf stikt het van de tegenstrijdigheden bijvoorbeeld over hoeveel het duurde, voordat Jezus opstond uit zijn graf (geest die definitief uittrad!), op de ene plaats staat een dag, op de andere plaats meerdere dagen. Maar daarvoor moet je maar eens naar de bijbelanalytici kijken en hun bevindingen. Dat boeit me verder niet zo. Mijn gevoel en mijn verstand wijzen me op de onjuistheid van de bijbel, en daar hoef ik dan verder geen eindeloze zinloze analyses voor te verrichten. Bijvoorbeeld dat de mens de kroon op de schepping zou zijn. La me niet lachen, onderaan zul je bedoelen. ;-) Dan weet je meteen al dat dat een machtsgeil mannetje was die dat schreef.
![]()
Hier zag ik laatst op Discovery een Docu over. Weet niet meer waar dat was, maar dat er heel vroeger een beschaving was, maar sex dus zelfs geeerd werd, apparte kamer / bed (zoiets) voor was, en ook zeer belangrijk deel in de samenleving was! Beeldjes van vrijende mensen, etc. Zeer boeiend om te zien was datquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:00 schreef nokwanda het volgende:
Misschien is sex en erotiek wel heel erg heilig als symbool van de eenwording en wat er uit die vruchtbaarheid en genot kan voortkomen. Daarom zijn kinderen ook heilig. Als vrucht van de eenwording.
Wel meer dan een beschaving hoor. Het huwelijk is in alle beschavingen een heilig iets geweest. Alleen is het in de meeste hedendaagse "beschavingen" tot een beschamend iets verworden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:10 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
Hier zag ik laatst op Discovery een Docu over. Weet niet meer waar dat was, maar dat er heel vroeger een beschaving was, maar sex dus zelfs geeerd werd, apparte kamer / bed (zoiets) voor was, en ook zeer belangrijk deel in de samenleving was! Beeldjes van vrijende mensen, etc. Zeer boeiend om te zien was dat![]()
Jah dat snap ik ookwel, maar daar werd het bijna vereerd ofzow iets herinner ik mij.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Wel meer dan een beschaving hoor. Het huwelijk is in alle beschavingen een heilig iets geweest. Alleen is het in de meeste hedendaagse "beschavingen" tot een beschamend iets verworden.
Dat is niet offtopic.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:24 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
Jah dat snap ik ookwel, maar daar werd het bijna vereerd ofzow iets herinner ik mij.
Het werd daar ook absoluut niet beschaamd.
anyway, getting offtopic again![]()
Wat bijzonder, je verwoordt alles precies zoals ik het voel.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:00 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Bovendien is de hele bijbel zoals wij die kennen gebaseerd op vertalingen van documenten die naar believen aanwijsbaar geinterpreteerd zijn. Denk daarbij aan het concilie van Nice.
Eigenlijk leven we nog steeds volgens de Romeinse principes. Maar dan verkapt.
De Romeinse maatschappij was een patriarchale maatschappij die al eeuwen hun best deed de matriarchale maatschappij die in de noordelijker delen van Europa gangbaar was te onderwerpen. Zie de verhalen over Boudica. Of de legenden over de slag van Mons Graupius.
Over Jezus als persoon sluit ik me bij Sten aan. Ik kan me herinneren dat al als meisje van 6 op die manier te zien. (begon al vrij vroeg over godsdienst na te denken)
Wellicht is de tijd aangebroken om eens te denken over God als vrouwelijk noch mannelijk maar als een EEN.
En om het dan ook maar over erotiek te hebben:
Dat houdt helemaal niet in dat er een losse moraal zou moeten zijn. Juist sex om de sex heeft helemaal niet met een EEN te maken. Dat is een puur egocentrisch fysiek genot. (waaraan ik verder niets wil afdoen.... voor de liefhebbers) Maar wanneer er gesproken word over astrale erotiek dan kan via geestverbondenheid genot verschaft worden en liefde gegeven woden. Dat kan toch niet demonisch zijn. Dat die zijn invloed heeft op de reacties van het fysieke lichaam is dan niet vreemd.
Maar ook de fysieke erotiek is als de emotie tussen twee mensen diep zit een eenwording die als goddelijk ervaren kan worden. Dat is, denk ik, niet iets dat zomaar met iedereen kan.
Misschien is sex en erotiek wel heel erg heilig als symbool van de eenwording en wat er uit die vruchtbaarheid en genot kan voortkomen. Daarom zijn kinderen ook heilig. Als vrucht van de eenwording.
Precies, door 'god' een bepaalde vorm toe te kennen, doe je onrecht aan alle andere vormen. Zodoende is god geen hij of zij, geen mens, of dier of plant, of god is dat allemaal.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:08 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
owkie, cheers!![]()
Ben het verder wel met jouw en nokwanda eens! zo'n gedacht had ik ook over Jezus namelijk.
Tevens ook over god, geen zei / hij, maar EEN (of IETS). Dat onderdeel heb ik maar *nog geen mening over* genoemt![]()
Maarja, valt ook weinig anders te verwachten van een technishe geschoold / denkend iemand![]()
![]()
Mooi had ik graag gezien, he, wat jammer.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:10 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
Hier zag ik laatst op Discovery een Docu over. Weet niet meer waar dat was, maar dat er heel vroeger een beschaving was, maar sex dus zelfs geeerd werd, apparte kamer / bed (zoiets) voor was, en ook zeer belangrijk deel in de samenleving was! Beeldjes van vrijende mensen, etc. Zeer boeiend om te zien was dat![]()
Misschien hardcover en softcover, aan jou wat je het meeste behaagt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:13 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
*mumbles annoyed*
als ik op bol.com zoek op boeken(engels) naar robert monroe
dan staan er 2 verseis van: Journeys Out of the Body
enigste wat verschilt is prijs, en jaartal.
(en een A in de naam van de schrijver)...
Is hier nog een verschil tussen ??...![]()
![]()
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:55 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat is niet offtopic.
Het ging over uittreding en astrale erotiek. Het is enkel een zijstapje waarbij ook nog de christelijke discussie nog even wordt meegenomen. Lekker topic.![]()
En uiteindelijk is het allemaal aan elkaar gelinkt. Het lijkt verdorie het echte leven wel.![]()
Sorry, was jij dat in mijn hotmail account?, ja sorry, heb daar nog niet op gereageerd, het komt wel vaker voor dat ik 'lezersbrieven' meer dan een maand laat liggen, er komt gewoon steeds iets tussen in mjin gevoel, en dat is niet altijd rationeel, maar ook wel eens gevoelsmatig, de rust ergens voor hebben. Tuurlijk heb ik tips en do's en don't's. Die staan allemaal op mijn site, waar ik hier nooit meer naar zal verwijzen. Zoek gewoon maar op de naam 'Sten' in Google, de numero uno hit, ben ik, ga daar eens heen en klik op Tips... (vind het zelf trouwens behoorlijk ongelooflijk dat je met de naam 'Sten' als nummer 1 bij mij komt, ook op de Google voor het hele internet. Ik heb het dan wel over de Google Nederland en Google België he.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:47 schreef bighit het volgende:
stenny ik snap het niet helemaal meer heb je geen tips&tricks of do and donts? want ik heb alles meegelezen en speciaal een accountje gemaakt om hierop te reageren ( had je overigens ook al een mail gestuurd maar niets op vernomen) t lijkt me een geweldige ervaring maar ik twijfel of ik dat ooit zal ervaren..... en wat zijn de mindere dingen die je zou kunnen beleven? ( als ik ooit zover kom dat ik iets ervaar)
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe jij dat zou verwoorden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:01 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wat bijzonder, je verwoordt alles precies zoals ik het voel.Daar gaat mijn tweede boek ook over (ben ermee bezig, en nee, ik zal dat niet spammen, het is gewoon een opmerking waar ik mee bezig ben), erotiek is de poort naar de eenwording.
I'm working on it.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:30 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe jij dat zou verwoorden.
Ja.... snap ikquote:
Korte discussies misschien, mijn dagen vliegen voorbij, ook last van tijd die zo snel gaat?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:57 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ja.... snap ik![]()
Maar ik bedoelde meer in de vorm van discussie.
Niet nu iig. Ben 's avonds niet zo helder.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:13 schreef Stenny het volgende:
[..]
Korte discussies misschien, mijn dagen vliegen voorbij, ook last van tijd die zo snel gaat?
Wat jij wiltquote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:49 schreef Keromane het volgende:
Leuke verhalen allemaal, heel herkenbaar, maar het zijn lucide dromen en niets anders.
Tja geef ik een keer antwoord en is het weer niet goed..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:56 schreef Stenny het volgende:
[..]
Yep dat is de goede titel.
Daar ben ik helemaal niet bang voor hoor, want de werkelijkheid wordt ook nog eens rationeel en gevoelsmatig onderbouwd en de argumenten van de mensen die gevangen zitten in een geloofssysteem, lopen stuk op de feiten.
Dat boeit me verder niet zo.
Mijn gevoel en mijn verstand wijzen me op de onjuistheid van de bijbel, en daar hoef ik dan verder geen eindeloze zinloze analyses voor te verrichten.
Bijvoorbeeld dat de mens de kroon op de schepping zou zijn.
La me niet lachen, onderaan zul je bedoelen. ;-)
Dan weet je meteen al dat dat een machtsgeil mannetje was die dat schreef.![]()
Je had wat mij betreft net zo goed 'bla bla' kunnen schrijven.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 05:01 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Tja geef ik een keer antwoord en is het weer niet goed..
Wie op het woord acht geeft, zal het goede vinden;
ja, welzalig hij, die op den Here vertrouwt.
Het verstand is voor zijn bezitters een bron van leven,
maar de straf voor de dwazen is hun eigen dwaasheid.
De weg van den dwaas is recht in zijn ogen,
maar wie naar raad luistert is wijs.
Recht doen is een een vreugde voor den rechtvaardige,
maar een verschrikking voor de bedrijvers van ongerechtigheid.
In de overtreding der lippen ligt een valstrik,
maar de rechtvaardige ontkomt aan de benauwdheid.
Enige willen de wet van God onderwijzen, maar weten niet wat ze zeggen en begrijpen niets van wat ze zo stellig beweren.
Wij weten ook dat de wet er niet is voor de rechtvaardige, maar voor wie zich aan wet of gezag niet stoort, voor goddelozen en zondaars, die alles wat heilig is verachten en ontwijden, die hun eigen vader of moeder doden, voor moordenaars, ontuchtplegers, knapenschenders, slavenhandelaars, leugenaars en plegers van meineed.
Doordat sommigen hun geweten hebben verloochend, heeft hun geloof schipbreuk geleden.
Verwerp heilloze bakerpraat en verzinsels.
Oefen jezelf in een vroom leven.
Oefening van het lichaam heeft wel enig nut, maar het nut van een vroom leven is grenzeloos, omdat het een belofte inhoudt voor dit leven en het leven dat komen zal.
Iemand die iets anders onderwijst en niet instemt met de heilzame woorden van onze Heer Jezus Christus en de leer van ons geloof, is verblind.
Maar voor wie tevreden is met wat hij heeft, is het geloof grote winst.
God heeft ons niet een geest van lafhartigheid gegeven, maar een geest van kracht, liefde en bezonnenheid.
Hij heeft ons gered en ons geroepen tot een heilige taak, niet op grond van onze daden, maar omdat hij daartoe uit genade besloten had.
Deze genade was ons al vóór alle tijden gegeven in Christus Jezus, maar nu is ze bekend geworden doordat onze redder Christus Jezus is verschenen, die de dood heeft vernietigd en onvergankelijk leven heeft doen oplichten door het evangelie.
Elke schrifttekst uit de Bijbel is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.
Deze boodschap is betrouwbaar en verdient onze volledige instemming.
onthoud :God gaf de uitweg, waarnaar de mensen hadden gezocht, weer terug in hun handen.
Ze hoeven niet langer te wenen.
Toen Hij Satans ruggegraat brak op Golgotha, de ruggegraat van zonde en ziekte, bracht het elk mens op aarde terug in de tegenwoordigheid van God, met vergeven zonden.
Onze zonden zijn vergeven.
Satan kan ons niet meer van God scheiden.
Er is een hoogweg gebaand.
Er staat daar een telefoon.
Er is een verbinding met de heerlijkheid.
Ieder werd binnen bereik van die verbindingslijn gebracht.
Een mens die vol van zonde is, is in verbinding gekomen met de "Grote Centrale".
Zijn zonden kunnen hem vergeven worden.
En dat niet alleen; er is voor die zonde betaald! Glorie!
U hoeft niet te zeggen: "Ik ben niet waardig."
Natuurlijk bent u dat niet.
U zou het zelfs nooit kunnen worden!
Maar, Eén die wèl waardig was, nam uw plaats in. U bent vrij!
Dat was de betekenis van Golgotha.
De mens die in gevangenschap was, is vrijgelaten.
De mens die eens leefde in angst voor de dood, kan de dood niet langer vrezen.
De man, die verlangt naar de stad, wier Bouwmeester en Maker God is, kan nu die Gebaande Weg betreden en opzien naar de hemel, want hij is vrij!
Hij is verlost.
Hij hoeft zich niets meer af te vragen, want er is een manier om te weten of hij goed of fout gaat. God heeft ons leven gegeven.
onze zonden zijn weggedaan.
Op die dag op Golgotha werd de prijs betaald.
En of jullie het nu willen of niet , leuk vinden of niet, accepteren of niet, Ik doe wat terug voor God door gebruik making van mijn "Geest".
En op basis waarvan kun jij, volgens jou, exact concluderen dat een uittreding in feite een lucide droom is?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 02:25 schreef Keromane het volgende:
Dat is het idee van een lucide droom. 'Wat je wilt'.
Jammer dat mensen zo ingewikkeld doen. Je kunt een hoop lol beleven met lucide dromen.
Dat kan ie niet. Sowieso is het ook maar een naampje dat ie eraan geeft en het zegt geen ruk over de mogelijkheden. Op dit moment kun je zowel stellen dat het een droom is die je kunt sturen alswel een 'ziel' die uit zijn lichaam jumped (+nog tig andere ideeen). Geen mens die het tegendeel van beide beweringen zal kunnen aantonen.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:10 schreef FuifDuif het volgende:
En op basis waarvan kun jij, volgens jou, exact concluderen dat een uittreding in feite een lucide droom is?
Ha ha, nou ik ben heel stout hoor volgens Tiesemans. Maar dat vind ik zelf altijd een compliment, als zuke starre mensen jou stout vinden, ik zou het veel erger vinden als zulke types mij cool zouden vinden.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:26 schreef JoZzephus het volgende:
Tiesemans kom maar binnen met je knecht,
want we zitten allemaal even recht.
Misschien heeft u wel even tijd,
voordat u weer naar Bijbelcity rijdt.
Tiesemans kom maar even bij ons aan
en laat uw paardje maar buiten staan.
En we zingen en we springen en we zijn zo blij,
want er zijn geen stoute kinderen bij.
hey Tiesemans zijn er nog stoute kinderen of volwassenen ergens?
yeah baby maak ze bang, maak ze nog banger, komop je kan het.
dreig,dreig, dreig nog een keer.
vertel eens even waaróm we in zonde zijn geboren zoals je ergens schreef?
ik snap er he-le-maal niets van.
wat hebben wij arme mensen dan toch gedaan voordat we geboren werden.
ik heb liever dat je een new topic opent over jouw overtuigingen.
xie het wel.
hmm Aldi koffie rules op dit moment![]()
![]()
Ah dus als ik op deze opper entiteit vertrouw (die Afrika niet helpt) ben ik welzalig. Leuk PR gebeurenquote:Op zaterdag 4 juni 2005 05:01 schreef Tiesemans het volgende:
Wie op het woord acht geeft, zal het goede vinden;
ja, welzalig hij, die op den Here vertrouwt.
Het verstand is voor zijn bezitters een bron van leven,
maar de straf voor de dwazen is hun eigen dwaasheid.
De weg van den dwaas is recht in zijn ogen,
maar wie naar raad luistert is wijs.
<blaat>
Als het niet in je straatje past dan is de ander ineens dom?quote:Enige willen de wet van God onderwijzen, maar weten niet wat ze zeggen en begrijpen niets van wat ze zo stellig beweren.
Ok. Dus ik moet vroom leven wat, imho, de lol uit me leven haalt maar dit doe ik voor de beste uber entiteit en als ik dat 80 jaar volhoud dan pas krijg ik wel recht op lol. Me vrienden en me familie niet. Nee zo'n regelneef daarboven ga ik dan ook echt achterstaan.quote:Oefen jezelf in een vroom leven.
Oefening van het lichaam heeft wel enig nut, maar het nut van een vroom leven is grenzeloos, omdat het een belofte inhoudt voor dit leven en het leven dat komen zal.
Nu heeft hij ons weer gered? Dus ik hoef geen ruk meer te doen want Jezus heeft reeds al het werk gedaan. Toffe peer 14.gifquote:Hij heeft ons gered en ons geroepen tot een heilige taak, niet op grond van onze daden, maar omdat hij daartoe uit genade besloten had.
Tis anders net de Europese grondwet want je kan tig punten dubbel interpreteren.quote:Elke schrifttekst uit de Bijbel is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.
Deze boodschap is betrouwbaar en verdient onze volledige instemming.
Dit geldt voor elke sterke overtuiging. Als je boven de mensen gaat staan dan kan minder je raken en heb je minder te vrezen voor je gevoel. Daar is geen God voor nodig hoor, slechts een sterke overtuiging in *iets*quote:Er is een verbinding met de heerlijkheid.
Ah angst. Ook zo'n goede PR truc.quote:De mens die eens leefde in angst voor de dood, kan de dood niet langer vrezen.
Ik denk dat God wil dat jij je toetsenbord het raam uit gooitquote:En of jullie het nu willen of niet , leuk vinden of niet, accepteren of niet, Ik doe wat terug voor God door gebruik making van mijn "Geest".
Omdat alles wat hier gezegd is mij niet vreemd is, inclusief alle ervaringen en gevoelens. Inclusief het 100% overtuigende gevoel uitgetreden te zijn, inclusief onweerlegbaar bewijs.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En op basis waarvan kun jij, volgens jou, exact concluderen dat een uittreding in feite een lucide droom is?
En ik maar denken dat ik niet lucide kon dromen.quote:Op zondag 5 juni 2005 02:18 schreef Keromane het volgende:
[..]
Omdat alles wat hier gezegd is mij niet vreemd is, inclusief alle ervaringen en gevoelens. Inclusief het 100% overtuigende gevoel uitgetreden te zijn, inclusief onweerlegbaar bewijs.
Lucide dromen kunnen heel boeiend zijn, maar wel beide benen op de grond houden. Als je je bewust met lucide dromen wilt bezighouden is het beter om te weten waar je aan werkt, zonder wazige ideeen. In lucide dromen is genoeg van jezelf te ontdekken dan dat je met één enkele uittreding zou kunnen meemaken. Wat dat betreft is er ook geen enkel verschil, behalve dat je er niet een andere betekenis aan moet koppelen.
Ik heb, als ik wil, dagelijks lucide dromen met alles erop en eraan. Lekker 's middags je ogen sluiten en je gedachten de vrije loop laten gaan. Niet teveel willen ineens, of op een bepaalde manier. Dan gaat het vanzelf. Denken gaat veel helderder, dingen voorstellen gaat veel beter.
Heb er maar niet bijgezegd dat jij me getipt hebtquote:Op zondag 5 juni 2005 19:37 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik niet lucide kon dromen.
Volgens deze uitleg doe ik dat dan dagelijks.
En idd gaat denken dan opeens helderder en komen inzichten heel duidelijk waar ik anders wat verstrooid ben.
En mocht Tiesemans zich nog melden...... Hier is ook een leuk topic:
Gein met den Bijbel.
quote:Op maandag 6 juni 2005 05:08 schreef Tiesemans het volgende:
[afbeelding]
Tiesemans zegt :
[..]
De wijze volgt altijd het goede spoor, de dwaas ontspoort voortdurend, en terwijl hij doelloos ronddwaalt op de weg toont hij steeds aan iedereen hoe dwaas hij is. (anno 2005 met spottende plaatjes)
Al het gezwoeg dient ertoe dat de mens zijn buik vult, maar zijn verlangens blijven onvervuld.
Welk voordeel heeft de wijze vergeleken met de dwaas, wat is het voordeel voor de arme dat hij inzicht in het leven heeft?
Het is beter te genieten van iets tastbaars dan te grijpen naar iets onbereikbaars.
Ook dat is niets dan lucht en najagen van wind.
Wie en wat de mens is, werd al lang geleden vastgesteld:
Zijn naam is Mens en hij is niet in staat het op te nemen tegen hem die meer macht bezit dan hij.
Alles wat er meer over gezegd wordt, vermeerdert slechts de leegte.
Wat is hiervan het voordeel voor de mens?
Wie weet wat goed is voor de mens gedurende het luttel aantal dagen van zijn leeg bestaan?
Ze zijn voor hem zo vluchtig als een schaduw.
Wie kan hem vertellen wat er na hem komen zal onder de zon?
Ik nam nog eens in ogenschouw wat wijs is, en wat dwaas en onverstandig is.
Wat zou de koning na mij doen met alles wat zijn voorgangers tot stand hebben gebracht?
Zeker, ik zag wel in dat wijsheid nuttiger is dan dwaasheid, zoals het licht nuttiger is dan de duisternis.
Een wijze ziet tenminste wat hij doet, terwijl een dwaas in het duister tast.
Maar ik weet ook dit: beiden treft hetzelfde lot.
Wat de dwaas treft, treft ook mij, zei ik tegen mezelf, dus waarvoor ben ik eigenlijk zo uitermate wijs geweest? Ook dat is enkel leegte.
Want zowel de wijze als de dwaas zal snel worden vergeten, beiden worden ze voorgoed vergeten.
Hoe bitter dat de wijze sterft, niet anders dan de dwaas.
Ik kreeg een afkeer van het leven.
Elke bezigheid onder de zon ging me tegenstaan, want het is niet meer dan lucht en najagen van wind.
Van alles waarvoor ik me had afgebeuld onder de zon kreeg ik een afkeer.
Ik zou het moeten achterlaten voor mijn opvolger, en wie zou kunnen zeggen of hij wijs of dwaas zou zijn?
Toch zou hij de macht verwerven over alles wat ik met mijn wijsheid had bereikt.
Ook dat is enkel leegte.
Vertwijfeling beving me over alles wat ik had verworven en waarvoor ik had gezwoegd onder de zon.
Ook al is een mens bij alles wat hij heeft bereikt bekwaam te werk gegaan, met wijsheid en kennis van zaken, hij moet het iemand geven die er niets voor heeft gedaan.
Ook dat is niets dan leegte en een uiterst kwade zaak.
Welk voordeel heeft de mens van alles wat hij moeizaam heeft verworven?
Hij jaagt het na en zwoegt ervoor onder de zon, maar alle dagen van zijn leven brengen hem verdriet, alles wat hij onderneemt brengt hem niets dan smart.
Zelfs ’s nachts vindt hij geen rust. Ook dat is leegte.
Het is daarom nog maar het beste voor een mens dat hij zich aan eten en drinken te goed doet en volop geniet van alles wat hij moeizaam heeft verworven.
En ook dat, zo heb ik ingezien, is in de hand van God.
Want wie, zegt hij, kan zich te goed doen en genieten zonder dat ik ermee instem?
Aan een mens die hem behaagt geeft hij wijsheid, kennis en vreugde, maar een zondaar legt hij een kwellende bezigheid op: een zondaar moet bezit vergaren voor een mens die God behaagt. Ook dat is enkel lucht en najagen van wind.
De woorden die de wijze in de mond neemt, geven hem respect; wat er van de lippen van de dwaas komt, verstrikt hem in steeds groter warrigheid.
Wat er uit zijn mond aan woorden komt, is aan het begin al dwaasheid en wordt erbarmelijke waanzin aan het eind.
Een dwaas bazelt er maar op los, terwijl geen mens weet hoe het later wordt en wat er na hem komt.
Wie kan hem dat vertellen?
Een dwaas zwoegt almaar door en dat mat hem af, want hij weet niet eens de weg te vinden naar de stad. ______________________
Compliment trouwens voor je energie welk je hebt gestoken in het bespotten van het Christendom en met name Jezus*.
(*gelukkig dat die teminste niet onbekend is met spotters en haatdragenden)![]()
[..]
ALS JIJ SPECIAAL VOOR MIJ ZOVEEL MOEITE DOET OM ZO'N MOOI GEDICHTJE TE MAKENquote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:26 schreef JoZzephus het volgende:
Tiesemans kom maar binnen met je knecht,
want we zitten allemaal even recht.
Misschien heeft u wel even tijd,
voordat u weer naar Bijbelcity rijdt.
Tiesemans kom maar even bij ons aan
en laat uw paardje maar buiten staan.
hey Tiesemans zijn er nog stoute kinderen of volwassenen ergens?
yeah baby maak ze bang, maak ze nog banger, komop je kan het.
dreig,dreig, dreig nog een keer.
vertel eens even waaróm we in zonde zijn geboren zoals je ergens schreef?
ik snap er he-le-maal niets van.
wat hebben wij arme mensen dan toch gedaan voordat we geboren werden.
ik heb liever dat je een new topic opent over jouw overtuigingen.
xie het wel.
hmm Aldi koffie rules op dit moment![]()
![]()
Dank je geloof ikquote:Op maandag 6 juni 2005 05:14 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Heb er maar niet bijgezegd dat jij me getipt hebt.....
Bij deze reactie geplaatst![]()
[..]
Dit harde geluid hoor ik regelmatig. Heb het zelf nooit met uittreden geassocieerd. Vond het eerder eng. De gedachte die erbij door mijn hoofd schoot was: is dat het geluid van mijn exploderende hersenen? Een exploderende ader in mijn hoofd? Was dit het? Dan zit je snel genoeg rechtop in bed.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:57 schreef RSH11 het volgende:
Stenny, je hoort vaak dat men voor men uittreedt een hard geluid hoort. Ervaar jij dit ook, en weet je waar dit door komt? Excuus als dit al eerder gevraagd is
Ja zeker, de bekende suizingen, stemvorkgeluiden, trillingen, knallen, zelfs heel soms explosies, wijzen erop dat je in een astraal bewustzijn aan het komen bent en eventueel een gedeeltelijke of volledige uittreding zult kunnen meemaken.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:57 schreef RSH11 het volgende:
Stenny, je hoort vaak dat men voor men uittreedt een hard geluid hoort. Ervaar jij dit ook, en weet je waar dit door komt? Excuus als dit al eerder gevraagd is
Ja, je staat er zeker in, alleen kun je beter naar mijn gewone mailadres mailen, hotmail is voor mij meer een MSN bijkomstigheid. ;-)quote:Op maandag 6 juni 2005 11:04 schreef bighit het volgende:
stenny ik had je site al snel nagepluisd maar ik zal me hier eens in gaan verdiepen lijkt me beter. had je me al uit je mailbox gegooid of sta ik er nog in? ik wacht gewoon ff rustig af en zal je site eens goed bekijken .
laatst wel iets wazigs meegemaakt, was lekker ontspannen mijn best aan het doen om uit te treden en ineens was ik ''wakker' maar was ik een uur verder zonder dat ik weet of ik geslapen heb enzo ... heel raar normaal als je geslapen hebt dan weet je dat maar ik was ineens gewoon een uur verder....
![]()
Het valt allemaal wel mee, je hersenen en jij kunnen meer hebben dan je denkt. Die geluiden richten geen schade aan als het de geluiden zijn die bij een uittreding of verwant horen.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:07 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dit harde geluid hoor ik regelmatig. Heb het zelf nooit met uittreden geassocieerd. Vond het eerder eng. De gedachte die erbij door mijn hoofd schoot was: is dat het geluid van mijn exploderende hersenen? Een exploderende ader in mijn hoofd? Was dit het? Dan zit je snel genoeg rechtop in bed.
Ja, er is wel degelijk ook een biologisch proces gaande tijdens uittredingen. Ik noem het altijd een schakelaar die in de 'aan' stand gezet wordt 'door' de koerier die tussen de beide hersenhelften heen en weer reist om beide hersenhelften met elkaar te verbinden, te synchroniseren, zodat de weg naar buiten geopend wordt. Dit veroorzaakt de suizingen e.d.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:23 schreef RSH11 het volgende:
Heb je enig idee waar dit geluid door "gemaakt" wordt? Heeft het iets te maken met het "loskoppelen" van het astrale lichaam ofzo?
Okay ik zal het nu even lezen en je kort terugmailen. :-)quote:Op maandag 6 juni 2005 11:16 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ja, je staat er zeker in, alleen kun je beter naar mijn gewone mailadres mailen, hotmail is voor mij meer een MSN bijkomstigheid. ;-)
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEEEUWEN HOOR HEquote:Op maandag 6 juni 2005 05:52 schreef Tiesemans het volgende:
ALS JIJ SPECIAAL VOOR MIJ ZOVEEL MOEITE DOET OM ZO'N MOOI GEDICHTJE TE MAKEN...
HEB IK VOOR JOU EEN UURTJE OF MEER GEPLOETERD OM VOOR JOU ONDERSTAANDE TEKSTEN TE POSTEN.![]()
OF JE HET HELEMAAL LEEST IS NATUURLIJK EEN TWEEDE.
ik vind het allebei 3x niks om te leren.quote:Is in Ieder geval leerzamer dan de Da Vinci Code![]()
vertel mij wat.quote:In verschillende kerken wordt gezegd: "Neem dit aan of geloof zus-en-zo en het is in orde."
Maar zo is het niet.
we moeten niks he..hier niet en daar niet.quote:Laten we beginnen, om het ergens op te baseren, met de reden waarom we wederomgeboren moeten worden.
man je bent verkeerd voorgelicht, snap je dat dan niet.quote:Het toont ons, dat onze natuur zondig is, al vanaf het begin.
wat is dit nu voor onzin..waarom waren we van meet al aan niet goed?quote:We waren van meet af aan al niet goed.
ook niet op de jackpot?quote:Dus wij kunnen nergens aanspraak op maken;
jawel, je kunt er genoeg aan doen... die bijbel bij het grof vuil zetten en zelf eens gaan nadenken hoe en wat bv.quote:we zijn gewoon reeds vanaf het begin totaal verkeerd en er is niets wat wij daaraan kunnen doen.
klopt, de mensen kunnen alleen zichzelf redden.quote:De ene mens is niet in staat om de andere te redden, wat hij ook probeert te zeggen.
Geen mens kan een ander redden.
hihi eh...eigenlijk triest wat ik lees.,ocharmequote:Het maakt niet uit hoe verstandig iemand is, wat voor ambt hij ook bekleedt -- of hij nu pastoor is, priester, bisschop, kardinaal of paus -- hij kan niets voor de redding van een mens doen, want hij is zelf een zondaar, in zonden geboren, gevormd in ongerechtigheid, als leugenspreker in de wereld gekomen.
Hij is een leugenaar om mee te beginnen en ieder woord dat hij zegt is een leugen, wanneer het in tegenspraak is met Gods Woord en Gods plan.
o ja? vertelvertelvertel.quote:Maar God maakte een plan voor de mens om gered te worden.
dacht het niet he..erken jij het maar.quote:Het eerste wat we moeten doen, is erkennen dat wij zondaren zijn, het oordeel waardig.
Daar zit dus een fundementeel verschil tussen de zienswijze van jou en die van mijzelf.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:34 schreef JoZzephus het volgende:
ik zou graag willen reageren oa wat je schreef over kinderen en dat ze al zo vroeg agressief, wreed whatever zijn maar dit soort gedrag heeft duidelijk een andere reden.
Dus...... jij had zonder bijbel niet de kracht om jezelf en je driften in de hand te houden en nu denk je dat dat voor allen geldt en dat dus iedereen in zonde geboren is.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:07 schreef Tiesemans het volgende:
Tja koffie drink ik niet.
Ennuh zo om mij heen kijkende bij kennissen en familie en buren ect,, worden er meer kinderen in zonde geboren dan menigeen vermoeden zal.
Enkele van die babies, nu kinderen volgende (allen niet gelovig opgevoed of gedoopt) zijn tot de meest wrede acties in staat, en het is niet een kind als uitzondering, nee neee.
Ik zie letterlijk hele groepen kinderen vanaf klein tot groep 5 die onder invloed van de huidige ontwikkelingen ontwikkelen tot voor het merendeel kleine sadistjes en agressievelingen.
Jongelui van 5 of 6 die hun broertje van 3 in elkaar slaan alsof ze zojuist Tekken (PS2) gespeeld hebben, waarbij het broertje vervolgens naar het ziekenhuis moet voor hechtingen.
Kortom getuige het feit dat kinderen nog sneller criminele en wrede neigingen vertonen geeft aan dat vele per direct NA onder invloed gestaan te hebben van kwade krachten c.q invloeden, hiertoe (soms zelfs met plezier) over gaan en daadwerkelijk fysiek enof geestelijk terreur uitoefenen, zoals bekend alleen de mens kan (die in zonde geboren is).
En dan maar beweren dat aan de hand van zo'n lief klein bebloed babie'tje je kunt zeggen dat het Niet in zonde geboren is ?
Denk je dat ik bijv een engeltje was in m'n eerste levensjaren ? een uitzondering ??
Bij mij was er juist sprake van "ernstige" blabla Adhd kind bla bla jeugd verrot ect ect..)
Dacht het niet ik werd ook niet gespaard en kon er nooit de vinger op leggen wat toch die drang is welk je overkomt wanneer je niet onder de invloed staat van God.
Had me bijvoorbeeld tijdens de Tour of Duty uitzendingen op Veronica ergens in de jaren 90' een Ak-47 in m'n handen gestopt.
Terwijl er bijv een vuurgevecht werd getoond, en ik had praktisch de hele huiskamer overhoop geknald en ik had niet begrepen waarom ik fout zou zijn geweest.
Zo opgewonden en agressief dat ik van die pulp werd en dat geldt voor nog veel meer vormen van menselijk "vermaak"..
Kortom misschien dat kindjes verheerlijken persé aantrekkelijker is dan beseffen dat allen in zonde geboren worden.
En zelf, mede door hun vrije wil (moeten) herondekken dat ze bij God horen of niet.
Waar komt het kind na 9 maanden vandaan? toevallig niet uit de duisternis c,q blackhole?
Of komt Philips daar tegenwoordig ook al met lampies voor de ongeboren zuigeling ?
Ik denk ten opzichte van mijzelf dat ik op tijd wakker ben geworden.
En in mijn hoogtij dagen ben afgestapt van het pad waar toen (waaronder ik) vele Gabber jongeren op zijn blijven doorlopen namelijk die van agressie, haat, en intollerantie.
Toen zag ik pas wat het betekende om in een zaal te staan met duistere muziek en jongelui die het niet agressief genoeg voor hun kiezen konden/kunnen krijgen.
Toen ging er tijdens een zo'n party onder invloed van Cannabis bij mij het licht branden, de mens zonder God is verloren en het begint al bij de jeugd, ik stond er bij en stampte ernaar, m'n buurman aankijkende, welk het gezit trok alsof ie verging van de intense pijn... schreeuwde terror dit terror sus ect..
Kortom nee het was dus niet de EO bij de ingang met een stand die mij bij een van die hardcore parties te grazen nam... zouden ze willen.
Heb toen een tijd later "zomaar", een oude Bijbel gekregen van notabene m'n ongelovige moeder.
Het is er eentje uit 1951 (dus ver voor mijn geboorte) en ben er toen voor de "gein" is in gaan lezen.
Doch ik kreeg het amper door m'n brain heen gedouwd.
Tot op een gegeven ogenblik na de scheiding van m'n ouders ik er na veeeel ellende en gezeik met justitie ect achter was dat het zo niet langer kon ik maar ben gaan zoeken naar een betere wijsheid dan menselijke raad.
Dus ben die Bijbel nog maar is gaan lezen... Heb toen geloof ik 7 uur non stop zitten lezen en toen wist ik het.
Niks pillen of psychiaters vanwege zogenaamde hyperactiviteit bla bla,, baan huis boom beest.
Nee Christelijk geloof en vroom leven zijn voor mij de oplossing incl waken gedurende de nacht.
Tot op de dag geen haar op m'n "vol met haar" zijnde hoofd die er ook maar aan denkt om God en Jezus en de Heilige Geest de rug toe te keren.
Het was uiteindelijk de voortzetting van die scheiding van m'n ouwe lui op m'n 19de en de teringzooi die daardoor er nog is achteraan volgde.
En in plaats van de mogelijke vernieling in te gaan, bewust of onbewust vanwege de dreun en het gebroken verbond met m'n ouwe lui. (check Bijbel op echtscheiding) koos ik niet de weg van de "F#ck dit en dat zus en zo, en we handelen er ook naar ect"... en ik ga m'n gram koste wat het kost behalen (zelfs bereid toe om over lijken te gaan).
Zei ik, Nee tegen die geest van vernietiging en ben (ongewoon voor mijn doen) rustig die Bijbel verder gaan lezen en ik ben nu zoveel jaren verder, zover dat ik alles kan herleiden naar het feit dat als ik niet in zonde geboren was endus niet alles had gedaan wat ik heb gedaan in m'n leven,,,, ik niet de kans gehad zou hebben om tot wedergeboorte te komen aangezien God dan algemeen goed zou moeten zijn geweest, aangezien niemand zondig zou zijn van nature, endus de wereld een zogenaamd paradijs zou moeten zijn geweest.
En daarboven op de blindheid en warsheid en intollerantie jegens God en Jezus afkomstig velen mensen daarin (bewust of onbewust) handelende maakt me juist sterk in het Geestelijk-intuitieve gevoel wat ik heb dat ik goed zit en niet meer moet zoeken opgehitst door dwaalleraren en afgoden dienaren...
Wat een ander doet moet ie zelf weten, doch enige energie investeren in de naam van God en Jezus dat gaat mijn nimmer te ver.
Vandaar mijn posts.
Enige angst op een postwar of tekstzee zijn toch echt ongegrond.
Mensen vergeten dat boeken ook vele honderden bladzijdes tellen ?
De kat z'n viool in het chinees.......quote:Op maandag 6 juni 2005 23:25 schreef MUUS het volgende:
Man man man, wat is dit topic een puinzooi.
Ik meen me toch echt te herinneren meerdere keren aan Tiesemans gevraagd te hebben om te stoppen in dit topic. Ik meen me ook te herinneren dat ik heb gezegd dat een nieuw topic geen probleem is.
Of zei ik dat soms in het chinees?.
Gewoon doorgaan in dit topic en het hele topic verkloten vind ik echt zó extreem lullig. Laatste waarschuwing hoor. Ik zit hier niet voor de kat z'n viool natuurlijk..
Ik heb zonder de Bijbel zeker wel de kracht om mijzelf en eventueele driften in de hand te houden.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:21 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dus...... jij had zonder bijbel niet de kracht om jezelf en je driften in de hand te houden en nu denk je dat dat voor allen geldt en dat dus iedereen in zonde geboren is.
Nou dank je.quote:schreef nokwanda het volgende:
Laat ik even voorop stellen dat ik blij voor jou ben dat je op de een of andere manier het klaarspeelt om jezlef in bedwang te houden. Als de bijbel je daarbij helpt dan is dat goed.
Ken idd ook vele die tot Geloof zijn gekomen.quote:schreef nokwanda het volgende:
Je bent niet de enige die ik ken die godsdienst nodig had om uit de shit te komen.
Aan de andere kant is het ook wel weer makkelijk om de schuld voor je shit buiten jezelf, bij de duivel, bij verleden, noem maar wat op, te leggen.
Net als je de oplossing van alle problemen bij God legt.
Waar is dan de eigen verantwoordelijkheid?
Je dient op elk ogenblik de balans op te maken in je leven.quote:schreef nokwanda het volgende:
Op een bepaald moment in je leven kijk je in de spiegel en moet je een balans opmaken van wie je op dat moment bent.
Je bent gemaakt door je genen, je opvoeding, je verdere ervaringen en omgeving.
Dat alles bepaald hoe je reageerd in situaties.
Maar...... de manier waarop ik je hier zie posten komt eerder aggressief over dan dat je over het woord van God met liefde spreekt.
En ik meen toch echt zeker te weten dat God liefde en geen angst zou moeten zijn.
Liefdevolle kastijding ? wie zonde vrij is gooie de eerste steen .....quote:schreef nokwanda het volgende:
En kom niet aan met liefdevolle kastijding in dit geval....... I won't go for that.
Misschien heb je dezelfde aggressie die eerder in je leven plaatsvond nu overgedragen op het aggressief pogen andere mensen te vertellen hoe ze moeten leven.
Dat is helemaal in orde Nokwanda, die redding dat zit goed, daar ben ik gelovige voor.quote:schreef nokwanda het volgende:
Ik hoop dat je de redding ECHT zult vinden die je zoekt. Maar dan moet je toch echt nog even diep graven en eens met God in conclaaf gaan. Uiteindelijk is dat degene die in je hart kan kijken (en in de harten van anderen)
Nou bij deze dan hé ....quote:Op maandag 6 juni 2005 23:25 schreef MUUS het volgende:
Man man man, wat is dit topic een puinzooi.
Ik meen me toch echt te herinneren meerdere keren aan Tiesemans gevraagd te hebben om te stoppen in dit topic. Ik meen me ook te herinneren dat ik heb gezegd dat een nieuw topic geen probleem is.
Of zei ik dat soms in het chinees?.
Gewoon doorgaan in dit topic en het hele topic verkloten vind ik echt zó extreem lullig. Laatste waarschuwing hoor. Ik zit hier niet voor de kat z'n viool natuurlijk..
Ik zal het aan haar doorgevenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:18 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Nou bij deze dan hé ....
Tiesemans laaste woorden in dit topic : God hebbe u aller zielen lief.![]()
Omdat wat je denkt en voelt zich afspeelt in je hersenen. Daar heb je die dingen ook voor. Je kunt hersengebieden stimuleren om bepaalde ervaringen op te roepen, er zijn mensen met een specifieke hersenbeschadiging waardoor een specifieke functie of een specifiek gevoel uitgeschakeld wordt. Dat is allemaal saai, met experimenten enzo, ik heb die dingen die worden beschreven zelf ook meegemaakt.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Je zegt dat.... het blijven gedachten. Ik vraag me dat wel eens af; in hoeverre zijn dingen mijn gedachten en in hoeverre zijn er dingen waarmee ik buiten de grenzen van mijn eigen schedel ga.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 02:04 schreef Keromane het volgende:
[..]
Omdat wat je denkt en voelt zich afspeelt in je hersenen. Daar heb je die dingen ook voor. Je kunt hersengebieden stimuleren om bepaalde ervaringen op te roepen, er zijn mensen met een specifieke hersenbeschadiging waardoor een specifieke functie of een specifiek gevoel uitgeschakeld wordt. Dat is allemaal saai, met experimenten enzo, ik heb die dingen die worden beschreven zelf ook meegemaakt.
In eerste instantie onbewust waarbij ik op een gegeven moment ook dingen ging geloven. Lang geleden. Bij mij kwam de echte kentering toen ik dat soort ervaringen had, zonder dat ik het wilde. Zweven boven een leeg bed terwijl je weet dat je er toch zeker ligt. Dat was ook het punt dat ik bewust werd van andere nare ervaringen zoals slaapverlamming met suizingen in je oren, dromen die nog even doorgaan terwijl je al naast je bed staat, dat soort dingen. Dingen die niet van echt te onderscheiden zijn.
Wat lucide dromen betreft vind ik het af en toe prettig om 's middags op de bank te gaan liggen en net niet in slaap te vallen. Je komt dan in een droomtoestand waar je gewoon bij bewustzijn bent. Een soort levensechte virtual reality met details tot in het extreme en elk zintuig geprikkeld. Rondlopen of rondvliegen in de kamer, op straat, of in de meest prachtige landschappen is lange tijd favoriet geweest. Maar naar de mooiste muziek luisteren, schilderijen bekijken, verhalen lezen, TV programma's bekijken, of denkbeeldige telefoonboeken of stadsplattegronden bekijken en bewust onthouden wat je hebt gezien/gelezen zijn misschien nog leukere dingen. Ongelofelijk waartoe je fantasie in staat is en ongelofelijk hoe goed het geheugen werkt. Naast fantaseren kan ik me ook dingen exact voor de geest halen zoals een bladzijde van een boek dat ik dan wel eens gelezen heb. Fotografisch. Het zou mooi zijn als je in het dagelijks leven kunt beschikken over die mate van fantasie en geheugen.
Tegenwoordig ben ik er niet meer zo mee bezig, dat soort dromen komen vanzelf. Niet alleen als ik 's middags een sm'n ogen dichtdoe, meestal ook 's nachts voor het slapen gaan. Heel inspirerend, heel leuk. Je kunt veel beter nadenken omdat je situaties en ervaringen kunt visualiseren en ondergaan. Maar wel beide benen op de grond. De menselijke geest is tot heel wat in staat, maar het blijven gedachten.
Anyway, als je je bewust gaat bezighouden met uittreding, je gelooft er heilig in, en je maakt gebruik van technieken die lucide dromen stimuleren, dan is de kans groot dat je zoiets gaat meemaken en zal het 100% kloppend en overtuigend wezen. Maar het zijn dromen. Je fantasie. Mooi genoeg. Het gaat om de levensechte ervaring en niets staat je in de weg om zoiets zelf te beleven. Maar het is beter om er geen obsessie van te maken en/of andere betekenissen eraan te geven.
Niet alleen in deze tijd. Is het door de geschiedenis heen altijd geweest. Er zijn heel wat oorlogen om uitgevochten.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:19 schreef bighit het volgende:
is het de bedoeling om een ander je mening lichtelijk op te dringen? ik krijg dat gevoel lichtelijk bij dhr Tiesemans ( no offence ieder is vrij om te geloven of niet te geloven en te doen en laten wat ie zelf wil, dus ieder zijn meug ) maar t zijn zulke lappen text om te lezen vol met een mening over iets wat ver afdwaalt van het orginele topic....
maar wil verder niemand tegen de schenen schoppen. want geloof in iets of juist niets is toch al eenzwaar beladen onderwerp, in deze tijd....
klopt ik ben het wel met je eens maar ik wou het voor de verandering eens niet over oorlog en vroeger hebben... maar geen lappen text meer en dan leg ik me erbij neerquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:29 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Niet alleen in deze tijd. Is het door de geschiedenis heen altijd geweest. Er zijn heel wat oorlogen om uitgevochten.
En heel wat mensen om verbrand of verdronken of op welke andere martelachtige manier dan ook om het leven gebracht. Vooral mensen zoals we die nu op Truth vinden. Jij en ik dus.
In die zin vind ik dan ook dat de discussie relevant blijft (wat geen verkapte smeekbede is voor meer lappen tekst overigens).
Ik heet ook geen Thiesemansquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:40 schreef bighit het volgende:
[..]
klopt ik ben het wel met je eens maar ik wou het voor de verandering eens niet over oorlog en vroeger hebben... maar geen lappen text meer en dan leg ik me erbij neer
Dat schokken ken ik ook wel maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel echt een harde knal in mijn hoofd. Doet geen pijn of zo.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:04 schreef bighit het volgende:
ik weet dat jij dat niet bent, maar ik zou zeggen dat Tiesemans een topic zou moeten openen ofzo maar jij vond het wel topic gerelateerd, vandaar dat ik zei geen lappen text en dan is het mij verder ook goed hoor.
iedereen heeft het over knallen horen maar bedoelen jullie dat niet meer als schok? ikzelf merk soms als ik geestelijk niet beriekbaar( ik ben wel ergens maar ik krijg het niet helemaal mee lijkt het maar ik weet dat ik ergens naar opweg ben soort trance ofo ) ben zeg maar dat ik een schok door mijn lichaam heen voel en dat ik weer terug ben (in mijn bedje)
Owquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:17 schreef P8 het volgende:
dankje wel iteejer, mijn reactie op DNA_newbie heb je ook verwijdert![]()
quote:Veel typo's, gramma... maarja, do you mind?
Wat een ontzettend lang verhaal en leuke visie.quote:Op donderdag 28 juli 2005 01:02 schreef Dj_White_Night het volgende:
Het verhaal gaat zo, wij zielen waren in de hemel happy te wezen... totdat er zielen "verveeld" begonnen te worden en met hun vrije wil "manifesteerde" (owwh wat een new age term) zij een wereld waar er nieuwe ervaringen waren(hou in je achterhoofd dat de som van alles god is).
Deze wereld moest "gepowered" worden door hun eigen ziel(stukje!!!!!! god), om alles bij te houden werd er de MIND gecreeerd.
Deze zieltjes hadden hun eigen wereld gemaakt en hadden de heer nie nodig........
(natuurlijk was hun vrije wil uiteindelijk de Wil van de Heer, alles = god)
Tegenwoordig heeft iedere Nederlander behorende tot onze generatie minstens 16 jaar op school gezeten... leerplicht enzo.quote:Op donderdag 28 juli 2005 01:05 schreef RoelRoel het volgende:
Godver het wordt met de dag gekker wat voor bullshit sommige mensen die niet op school hebben gezeten of een pretpakket hebben gedaan allemaal verzinnen.
klinkt beetje lullig, maar allebei toen de zieltjes besloten te zoeken naar iets anders.... was het tegelijk ook God die dat besloot.... maar hoe verder in die nieuwe wereld de zieltjes kwamen, hoe meer de zieltjes naar hun mind gingen kijken(wat toch hun nieuwe wereld instand hield) en dus God vergaten.quote:Alleen die "zieltjes" zoals die er in het begin waren...
Het ene moment denk ik te begrijpen dat jij denkt dat die allen tezamen God zíjn.. het andere moment lijkt het alsof je ze los van God, maar met contact naar God ziet.
Toen de zieltjes verdwaalt in hun eigen mind waren werd het duidelijk dat ze daar wel een eeuwigheid of 2 kunnen ronddwalen... de universele mind wordt geboren(filteren stukje).quote:De ziel begint door te krijgen dat zijn wens voor andere ervaringen zijn hoogst nodige levens energie wegneemt.
/nu denk je wel van als onze vrije wil de wil van god is, waarom ons zo in duisternis laten lopen?
Bekijk het eens van God's kant, kan alles... hoeft niks.... saai toch? Nou zoals hard werken de beloning beter maakt zo ook deze tragedie van ons zielenleven een betere thuiskomst(Die de Heer heeft belooft in de vorm van Jezus Christus)
\
Filteren.... dat is de functie die de mind van de Heer krijgt.
De regels staan vast, de rollen uitgedeeld...
Alleen het podium nog, zoals ik zei hadden de zieltjes der verveling een eigen "dimensie" gecreeerd en werden er door hun eigen creatie(mind) erin gezogen.
Lesje lay-out: ik heb je verhaal > niet < gelezen, want het kwam meteen al te chaotisch over.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:24 schreef Dj_White_Night het volgende:
Sorry voor deze totaal off-topic post, moet ik msschien mijn text knippen en plakken in een nieuw topic??? wens het en het wordt gedaan![]()
[..]
klinkt beetje lullig, maar allebei toen de zieltjes besloten te zoeken naar iets anders.... was het tegelijk ook God die dat besloot.... maar hoe verder in die nieuwe wereld de zieltjes kwamen, hoe meer de zieltjes naar hun mind gingen kijken(wat toch hun nieuwe wereld instand hield) en dus God vergaten.
Hoe dit dan precies in werking gaat(het splitsen van oneindigheid in eindigheid) is natuurlijk onzinnig voor ons om te bespreken, we zullen er namelijk nooit wat aan hebben... tenzij je New Age achtig nieuwe werelden wilt creeren(wat een lachtertje is die beweging, wel gevaarlijk).
Maar daar heb ik niks mee te maken(wil ook BEWUST niet!)
En ja God heeft de Mind gecreerd, heb ook een stukje wat ik probeer nader uit te leggen.
[..]
Toen de zieltjes verdwaalt in hun eigen mind waren werd het duidelijk dat ze daar wel een eeuwigheid of 2 kunnen ronddwalen... de universele mind wordt geboren(filteren stukje).
Dus ja, God heeft alles gecreerd... inclusief mind.
Maar als dat concert zo perfect was, waarom toch iets anders zoeken?
.... MISSCHIEN is deze dimensie (1 / infinite) wel een stukje van het concert en krijgen alle "nieuwe" zielen het verhaal hier boven mee en een bijpassende rol( Theater of Life) zoals een Opera of beter gezegd een klein onderdeel.... 1 nummer van een opera bestaande uit 20 nummers wordt zo gedetaileerd ingezoomed dat er een totaal nieuwe opera gevonden wordt.
misschien ook zo onze wereld???
Maarja dit is allemaal info /SPECULATIE waar wij niks mee te maken hebben, zelfde geld voor uittreden, channelen(wat een suicide zeg... geeste suicide) en al die dinge... deel hiermee mijn mening met Tiesemans over dat soort "powers".
Over jouw conclusie... ja maar ook weer nee, want hoe kan de ALmachtige zichzelf kwijtraken?
Denk dat je conclusies beter kan weglaten, God is een onderwerp buiten dualiteit.... buiten goed of slecht, recht of krom, slim of dom... hij is gewoon.
En je voorbeeld over het kleine kind dat zichzelf in de zogenaamde fun verliest, en zodra het de hand van de Vader loslaat is het ongelukkig en kan het niet genieten van de kermis(zulle we maar zeggen, daar betaal je je eigen ook blauw en alle spelletjes zijn doorgestoken kaart.) want het is verloren in de menigte met de vele lichtjes, advertenties... mensen die je verleiden, en zo raakt het "van God los".
Kind verveelt zich en gaat een spelletje spelen, speelt maar heeft na zoveel uur ronddwalen geen geld meer.
De eigenaren van de stand zeggen, dan moet je voor mij werken(eerstekarma : vanaf nu is het en cyclus die zelfs als de big-bang teruggevonden kan worden, zouden die supersnaren niet het net van de mind kunnen zijn???).
Zieltje werkt voor hun, maar omdat God hun primaire behoefte niet KAN vervullen zoeken ze het in de kermis, en maken zo meer schulden(hoe kun je een oneindige behoefte vullen met iets eindigs van de kermis).
Zo gaat het met de stand eigenarenook, burgemeester
, koning/president
die op zijn beurt weer schulden bij zijn vrouw
heeft die op haar beurt weer schulden bij de armste boer
op het land die weer schulden heeft aan een mierenhoop
die weer schulden heeft aan......
........
.............
..............
...........
.................
![]()
heel veel illusieen slapend zijn van de ziel
![]()
Lesjes kan ik zeker geven, lessen Nederlands bijvoorbeeld. Ik ben o.a. bevoegd docente Nederlands.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:06 schreef Dj_White_Night het volgende:
Well da text hier boven is nogal ingewikkeld, en als er dan veel MINDFULL ppl zijn... dan moet ik goed bedenken wat ik neerzet... vandaar het knip en plak, beetje text hier...beetje text daar "methode".
Maar als jij dan zo goed bent, waarom nie daadwerkelijk een lesje geven???
Klagen kan iedereen...
BTW : ik dacht in de regels te lezen :gelieve niet meer dan 40 regels quoten en dan ook alleen de Relevante tekst... zou bv kunnen zeggen : quote zin 1 t/m 3 <--> ## t/m laatste zin
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |