I'm working on it.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:30 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe jij dat zou verwoorden.
Ja.... snap ikquote:
Korte discussies misschien, mijn dagen vliegen voorbij, ook last van tijd die zo snel gaat?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:57 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ja.... snap ik![]()
Maar ik bedoelde meer in de vorm van discussie.
Niet nu iig. Ben 's avonds niet zo helder.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:13 schreef Stenny het volgende:
[..]
Korte discussies misschien, mijn dagen vliegen voorbij, ook last van tijd die zo snel gaat?
Wat jij wiltquote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:49 schreef Keromane het volgende:
Leuke verhalen allemaal, heel herkenbaar, maar het zijn lucide dromen en niets anders.
Tja geef ik een keer antwoord en is het weer niet goed..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:56 schreef Stenny het volgende:
[..]
Yep dat is de goede titel.
Daar ben ik helemaal niet bang voor hoor, want de werkelijkheid wordt ook nog eens rationeel en gevoelsmatig onderbouwd en de argumenten van de mensen die gevangen zitten in een geloofssysteem, lopen stuk op de feiten.
Dat boeit me verder niet zo.
Mijn gevoel en mijn verstand wijzen me op de onjuistheid van de bijbel, en daar hoef ik dan verder geen eindeloze zinloze analyses voor te verrichten.
Bijvoorbeeld dat de mens de kroon op de schepping zou zijn.
La me niet lachen, onderaan zul je bedoelen. ;-)
Dan weet je meteen al dat dat een machtsgeil mannetje was die dat schreef.![]()
Je had wat mij betreft net zo goed 'bla bla' kunnen schrijven.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 05:01 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Tja geef ik een keer antwoord en is het weer niet goed..
Wie op het woord acht geeft, zal het goede vinden;
ja, welzalig hij, die op den Here vertrouwt.
Het verstand is voor zijn bezitters een bron van leven,
maar de straf voor de dwazen is hun eigen dwaasheid.
De weg van den dwaas is recht in zijn ogen,
maar wie naar raad luistert is wijs.
Recht doen is een een vreugde voor den rechtvaardige,
maar een verschrikking voor de bedrijvers van ongerechtigheid.
In de overtreding der lippen ligt een valstrik,
maar de rechtvaardige ontkomt aan de benauwdheid.
Enige willen de wet van God onderwijzen, maar weten niet wat ze zeggen en begrijpen niets van wat ze zo stellig beweren.
Wij weten ook dat de wet er niet is voor de rechtvaardige, maar voor wie zich aan wet of gezag niet stoort, voor goddelozen en zondaars, die alles wat heilig is verachten en ontwijden, die hun eigen vader of moeder doden, voor moordenaars, ontuchtplegers, knapenschenders, slavenhandelaars, leugenaars en plegers van meineed.
Doordat sommigen hun geweten hebben verloochend, heeft hun geloof schipbreuk geleden.
Verwerp heilloze bakerpraat en verzinsels.
Oefen jezelf in een vroom leven.
Oefening van het lichaam heeft wel enig nut, maar het nut van een vroom leven is grenzeloos, omdat het een belofte inhoudt voor dit leven en het leven dat komen zal.
Iemand die iets anders onderwijst en niet instemt met de heilzame woorden van onze Heer Jezus Christus en de leer van ons geloof, is verblind.
Maar voor wie tevreden is met wat hij heeft, is het geloof grote winst.
God heeft ons niet een geest van lafhartigheid gegeven, maar een geest van kracht, liefde en bezonnenheid.
Hij heeft ons gered en ons geroepen tot een heilige taak, niet op grond van onze daden, maar omdat hij daartoe uit genade besloten had.
Deze genade was ons al vóór alle tijden gegeven in Christus Jezus, maar nu is ze bekend geworden doordat onze redder Christus Jezus is verschenen, die de dood heeft vernietigd en onvergankelijk leven heeft doen oplichten door het evangelie.
Elke schrifttekst uit de Bijbel is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.
Deze boodschap is betrouwbaar en verdient onze volledige instemming.
onthoud :God gaf de uitweg, waarnaar de mensen hadden gezocht, weer terug in hun handen.
Ze hoeven niet langer te wenen.
Toen Hij Satans ruggegraat brak op Golgotha, de ruggegraat van zonde en ziekte, bracht het elk mens op aarde terug in de tegenwoordigheid van God, met vergeven zonden.
Onze zonden zijn vergeven.
Satan kan ons niet meer van God scheiden.
Er is een hoogweg gebaand.
Er staat daar een telefoon.
Er is een verbinding met de heerlijkheid.
Ieder werd binnen bereik van die verbindingslijn gebracht.
Een mens die vol van zonde is, is in verbinding gekomen met de "Grote Centrale".
Zijn zonden kunnen hem vergeven worden.
En dat niet alleen; er is voor die zonde betaald! Glorie!
U hoeft niet te zeggen: "Ik ben niet waardig."
Natuurlijk bent u dat niet.
U zou het zelfs nooit kunnen worden!
Maar, Eén die wèl waardig was, nam uw plaats in. U bent vrij!
Dat was de betekenis van Golgotha.
De mens die in gevangenschap was, is vrijgelaten.
De mens die eens leefde in angst voor de dood, kan de dood niet langer vrezen.
De man, die verlangt naar de stad, wier Bouwmeester en Maker God is, kan nu die Gebaande Weg betreden en opzien naar de hemel, want hij is vrij!
Hij is verlost.
Hij hoeft zich niets meer af te vragen, want er is een manier om te weten of hij goed of fout gaat. God heeft ons leven gegeven.
onze zonden zijn weggedaan.
Op die dag op Golgotha werd de prijs betaald.
En of jullie het nu willen of niet , leuk vinden of niet, accepteren of niet, Ik doe wat terug voor God door gebruik making van mijn "Geest".
En op basis waarvan kun jij, volgens jou, exact concluderen dat een uittreding in feite een lucide droom is?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 02:25 schreef Keromane het volgende:
Dat is het idee van een lucide droom. 'Wat je wilt'.
Jammer dat mensen zo ingewikkeld doen. Je kunt een hoop lol beleven met lucide dromen.
Dat kan ie niet. Sowieso is het ook maar een naampje dat ie eraan geeft en het zegt geen ruk over de mogelijkheden. Op dit moment kun je zowel stellen dat het een droom is die je kunt sturen alswel een 'ziel' die uit zijn lichaam jumped (+nog tig andere ideeen). Geen mens die het tegendeel van beide beweringen zal kunnen aantonen.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:10 schreef FuifDuif het volgende:
En op basis waarvan kun jij, volgens jou, exact concluderen dat een uittreding in feite een lucide droom is?
Ha ha, nou ik ben heel stout hoor volgens Tiesemans. Maar dat vind ik zelf altijd een compliment, als zuke starre mensen jou stout vinden, ik zou het veel erger vinden als zulke types mij cool zouden vinden.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:26 schreef JoZzephus het volgende:
Tiesemans kom maar binnen met je knecht,
want we zitten allemaal even recht.
Misschien heeft u wel even tijd,
voordat u weer naar Bijbelcity rijdt.
Tiesemans kom maar even bij ons aan
en laat uw paardje maar buiten staan.
En we zingen en we springen en we zijn zo blij,
want er zijn geen stoute kinderen bij.
hey Tiesemans zijn er nog stoute kinderen of volwassenen ergens?
yeah baby maak ze bang, maak ze nog banger, komop je kan het.
dreig,dreig, dreig nog een keer.
vertel eens even waaróm we in zonde zijn geboren zoals je ergens schreef?
ik snap er he-le-maal niets van.
wat hebben wij arme mensen dan toch gedaan voordat we geboren werden.
ik heb liever dat je een new topic opent over jouw overtuigingen.
xie het wel.
hmm Aldi koffie rules op dit moment![]()
![]()
Ah dus als ik op deze opper entiteit vertrouw (die Afrika niet helpt) ben ik welzalig. Leuk PR gebeurenquote:Op zaterdag 4 juni 2005 05:01 schreef Tiesemans het volgende:
Wie op het woord acht geeft, zal het goede vinden;
ja, welzalig hij, die op den Here vertrouwt.
Het verstand is voor zijn bezitters een bron van leven,
maar de straf voor de dwazen is hun eigen dwaasheid.
De weg van den dwaas is recht in zijn ogen,
maar wie naar raad luistert is wijs.
<blaat>
Als het niet in je straatje past dan is de ander ineens dom?quote:Enige willen de wet van God onderwijzen, maar weten niet wat ze zeggen en begrijpen niets van wat ze zo stellig beweren.
Ok. Dus ik moet vroom leven wat, imho, de lol uit me leven haalt maar dit doe ik voor de beste uber entiteit en als ik dat 80 jaar volhoud dan pas krijg ik wel recht op lol. Me vrienden en me familie niet. Nee zo'n regelneef daarboven ga ik dan ook echt achterstaan.quote:Oefen jezelf in een vroom leven.
Oefening van het lichaam heeft wel enig nut, maar het nut van een vroom leven is grenzeloos, omdat het een belofte inhoudt voor dit leven en het leven dat komen zal.
Nu heeft hij ons weer gered? Dus ik hoef geen ruk meer te doen want Jezus heeft reeds al het werk gedaan. Toffe peer 14.gifquote:Hij heeft ons gered en ons geroepen tot een heilige taak, niet op grond van onze daden, maar omdat hij daartoe uit genade besloten had.
Tis anders net de Europese grondwet want je kan tig punten dubbel interpreteren.quote:Elke schrifttekst uit de Bijbel is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.
Deze boodschap is betrouwbaar en verdient onze volledige instemming.
Dit geldt voor elke sterke overtuiging. Als je boven de mensen gaat staan dan kan minder je raken en heb je minder te vrezen voor je gevoel. Daar is geen God voor nodig hoor, slechts een sterke overtuiging in *iets*quote:Er is een verbinding met de heerlijkheid.
Ah angst. Ook zo'n goede PR truc.quote:De mens die eens leefde in angst voor de dood, kan de dood niet langer vrezen.
Ik denk dat God wil dat jij je toetsenbord het raam uit gooitquote:En of jullie het nu willen of niet , leuk vinden of niet, accepteren of niet, Ik doe wat terug voor God door gebruik making van mijn "Geest".
Omdat alles wat hier gezegd is mij niet vreemd is, inclusief alle ervaringen en gevoelens. Inclusief het 100% overtuigende gevoel uitgetreden te zijn, inclusief onweerlegbaar bewijs.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En op basis waarvan kun jij, volgens jou, exact concluderen dat een uittreding in feite een lucide droom is?
En ik maar denken dat ik niet lucide kon dromen.quote:Op zondag 5 juni 2005 02:18 schreef Keromane het volgende:
[..]
Omdat alles wat hier gezegd is mij niet vreemd is, inclusief alle ervaringen en gevoelens. Inclusief het 100% overtuigende gevoel uitgetreden te zijn, inclusief onweerlegbaar bewijs.
Lucide dromen kunnen heel boeiend zijn, maar wel beide benen op de grond houden. Als je je bewust met lucide dromen wilt bezighouden is het beter om te weten waar je aan werkt, zonder wazige ideeen. In lucide dromen is genoeg van jezelf te ontdekken dan dat je met één enkele uittreding zou kunnen meemaken. Wat dat betreft is er ook geen enkel verschil, behalve dat je er niet een andere betekenis aan moet koppelen.
Ik heb, als ik wil, dagelijks lucide dromen met alles erop en eraan. Lekker 's middags je ogen sluiten en je gedachten de vrije loop laten gaan. Niet teveel willen ineens, of op een bepaalde manier. Dan gaat het vanzelf. Denken gaat veel helderder, dingen voorstellen gaat veel beter.
Heb er maar niet bijgezegd dat jij me getipt hebtquote:Op zondag 5 juni 2005 19:37 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik niet lucide kon dromen.
Volgens deze uitleg doe ik dat dan dagelijks.
En idd gaat denken dan opeens helderder en komen inzichten heel duidelijk waar ik anders wat verstrooid ben.
En mocht Tiesemans zich nog melden...... Hier is ook een leuk topic:
Gein met den Bijbel.
quote:Op maandag 6 juni 2005 05:08 schreef Tiesemans het volgende:
[afbeelding]
Tiesemans zegt :
[..]
De wijze volgt altijd het goede spoor, de dwaas ontspoort voortdurend, en terwijl hij doelloos ronddwaalt op de weg toont hij steeds aan iedereen hoe dwaas hij is. (anno 2005 met spottende plaatjes)
Al het gezwoeg dient ertoe dat de mens zijn buik vult, maar zijn verlangens blijven onvervuld.
Welk voordeel heeft de wijze vergeleken met de dwaas, wat is het voordeel voor de arme dat hij inzicht in het leven heeft?
Het is beter te genieten van iets tastbaars dan te grijpen naar iets onbereikbaars.
Ook dat is niets dan lucht en najagen van wind.
Wie en wat de mens is, werd al lang geleden vastgesteld:
Zijn naam is Mens en hij is niet in staat het op te nemen tegen hem die meer macht bezit dan hij.
Alles wat er meer over gezegd wordt, vermeerdert slechts de leegte.
Wat is hiervan het voordeel voor de mens?
Wie weet wat goed is voor de mens gedurende het luttel aantal dagen van zijn leeg bestaan?
Ze zijn voor hem zo vluchtig als een schaduw.
Wie kan hem vertellen wat er na hem komen zal onder de zon?
Ik nam nog eens in ogenschouw wat wijs is, en wat dwaas en onverstandig is.
Wat zou de koning na mij doen met alles wat zijn voorgangers tot stand hebben gebracht?
Zeker, ik zag wel in dat wijsheid nuttiger is dan dwaasheid, zoals het licht nuttiger is dan de duisternis.
Een wijze ziet tenminste wat hij doet, terwijl een dwaas in het duister tast.
Maar ik weet ook dit: beiden treft hetzelfde lot.
Wat de dwaas treft, treft ook mij, zei ik tegen mezelf, dus waarvoor ben ik eigenlijk zo uitermate wijs geweest? Ook dat is enkel leegte.
Want zowel de wijze als de dwaas zal snel worden vergeten, beiden worden ze voorgoed vergeten.
Hoe bitter dat de wijze sterft, niet anders dan de dwaas.
Ik kreeg een afkeer van het leven.
Elke bezigheid onder de zon ging me tegenstaan, want het is niet meer dan lucht en najagen van wind.
Van alles waarvoor ik me had afgebeuld onder de zon kreeg ik een afkeer.
Ik zou het moeten achterlaten voor mijn opvolger, en wie zou kunnen zeggen of hij wijs of dwaas zou zijn?
Toch zou hij de macht verwerven over alles wat ik met mijn wijsheid had bereikt.
Ook dat is enkel leegte.
Vertwijfeling beving me over alles wat ik had verworven en waarvoor ik had gezwoegd onder de zon.
Ook al is een mens bij alles wat hij heeft bereikt bekwaam te werk gegaan, met wijsheid en kennis van zaken, hij moet het iemand geven die er niets voor heeft gedaan.
Ook dat is niets dan leegte en een uiterst kwade zaak.
Welk voordeel heeft de mens van alles wat hij moeizaam heeft verworven?
Hij jaagt het na en zwoegt ervoor onder de zon, maar alle dagen van zijn leven brengen hem verdriet, alles wat hij onderneemt brengt hem niets dan smart.
Zelfs ’s nachts vindt hij geen rust. Ook dat is leegte.
Het is daarom nog maar het beste voor een mens dat hij zich aan eten en drinken te goed doet en volop geniet van alles wat hij moeizaam heeft verworven.
En ook dat, zo heb ik ingezien, is in de hand van God.
Want wie, zegt hij, kan zich te goed doen en genieten zonder dat ik ermee instem?
Aan een mens die hem behaagt geeft hij wijsheid, kennis en vreugde, maar een zondaar legt hij een kwellende bezigheid op: een zondaar moet bezit vergaren voor een mens die God behaagt. Ook dat is enkel lucht en najagen van wind.
De woorden die de wijze in de mond neemt, geven hem respect; wat er van de lippen van de dwaas komt, verstrikt hem in steeds groter warrigheid.
Wat er uit zijn mond aan woorden komt, is aan het begin al dwaasheid en wordt erbarmelijke waanzin aan het eind.
Een dwaas bazelt er maar op los, terwijl geen mens weet hoe het later wordt en wat er na hem komt.
Wie kan hem dat vertellen?
Een dwaas zwoegt almaar door en dat mat hem af, want hij weet niet eens de weg te vinden naar de stad. ______________________
Compliment trouwens voor je energie welk je hebt gestoken in het bespotten van het Christendom en met name Jezus*.
(*gelukkig dat die teminste niet onbekend is met spotters en haatdragenden)![]()
[..]
ALS JIJ SPECIAAL VOOR MIJ ZOVEEL MOEITE DOET OM ZO'N MOOI GEDICHTJE TE MAKENquote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:26 schreef JoZzephus het volgende:
Tiesemans kom maar binnen met je knecht,
want we zitten allemaal even recht.
Misschien heeft u wel even tijd,
voordat u weer naar Bijbelcity rijdt.
Tiesemans kom maar even bij ons aan
en laat uw paardje maar buiten staan.
hey Tiesemans zijn er nog stoute kinderen of volwassenen ergens?
yeah baby maak ze bang, maak ze nog banger, komop je kan het.
dreig,dreig, dreig nog een keer.
vertel eens even waaróm we in zonde zijn geboren zoals je ergens schreef?
ik snap er he-le-maal niets van.
wat hebben wij arme mensen dan toch gedaan voordat we geboren werden.
ik heb liever dat je een new topic opent over jouw overtuigingen.
xie het wel.
hmm Aldi koffie rules op dit moment![]()
![]()
Dank je geloof ikquote:Op maandag 6 juni 2005 05:14 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Heb er maar niet bijgezegd dat jij me getipt hebt.....
Bij deze reactie geplaatst![]()
[..]
Dit harde geluid hoor ik regelmatig. Heb het zelf nooit met uittreden geassocieerd. Vond het eerder eng. De gedachte die erbij door mijn hoofd schoot was: is dat het geluid van mijn exploderende hersenen? Een exploderende ader in mijn hoofd? Was dit het? Dan zit je snel genoeg rechtop in bed.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:57 schreef RSH11 het volgende:
Stenny, je hoort vaak dat men voor men uittreedt een hard geluid hoort. Ervaar jij dit ook, en weet je waar dit door komt? Excuus als dit al eerder gevraagd is
Ja zeker, de bekende suizingen, stemvorkgeluiden, trillingen, knallen, zelfs heel soms explosies, wijzen erop dat je in een astraal bewustzijn aan het komen bent en eventueel een gedeeltelijke of volledige uittreding zult kunnen meemaken.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:57 schreef RSH11 het volgende:
Stenny, je hoort vaak dat men voor men uittreedt een hard geluid hoort. Ervaar jij dit ook, en weet je waar dit door komt? Excuus als dit al eerder gevraagd is
Ja, je staat er zeker in, alleen kun je beter naar mijn gewone mailadres mailen, hotmail is voor mij meer een MSN bijkomstigheid. ;-)quote:Op maandag 6 juni 2005 11:04 schreef bighit het volgende:
stenny ik had je site al snel nagepluisd maar ik zal me hier eens in gaan verdiepen lijkt me beter. had je me al uit je mailbox gegooid of sta ik er nog in? ik wacht gewoon ff rustig af en zal je site eens goed bekijken .
laatst wel iets wazigs meegemaakt, was lekker ontspannen mijn best aan het doen om uit te treden en ineens was ik ''wakker' maar was ik een uur verder zonder dat ik weet of ik geslapen heb enzo ... heel raar normaal als je geslapen hebt dan weet je dat maar ik was ineens gewoon een uur verder....
![]()
Het valt allemaal wel mee, je hersenen en jij kunnen meer hebben dan je denkt. Die geluiden richten geen schade aan als het de geluiden zijn die bij een uittreding of verwant horen.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:07 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dit harde geluid hoor ik regelmatig. Heb het zelf nooit met uittreden geassocieerd. Vond het eerder eng. De gedachte die erbij door mijn hoofd schoot was: is dat het geluid van mijn exploderende hersenen? Een exploderende ader in mijn hoofd? Was dit het? Dan zit je snel genoeg rechtop in bed.
Ja, er is wel degelijk ook een biologisch proces gaande tijdens uittredingen. Ik noem het altijd een schakelaar die in de 'aan' stand gezet wordt 'door' de koerier die tussen de beide hersenhelften heen en weer reist om beide hersenhelften met elkaar te verbinden, te synchroniseren, zodat de weg naar buiten geopend wordt. Dit veroorzaakt de suizingen e.d.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:23 schreef RSH11 het volgende:
Heb je enig idee waar dit geluid door "gemaakt" wordt? Heeft het iets te maken met het "loskoppelen" van het astrale lichaam ofzo?
Okay ik zal het nu even lezen en je kort terugmailen. :-)quote:Op maandag 6 juni 2005 11:16 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ja, je staat er zeker in, alleen kun je beter naar mijn gewone mailadres mailen, hotmail is voor mij meer een MSN bijkomstigheid. ;-)
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEEEUWEN HOOR HEquote:Op maandag 6 juni 2005 05:52 schreef Tiesemans het volgende:
ALS JIJ SPECIAAL VOOR MIJ ZOVEEL MOEITE DOET OM ZO'N MOOI GEDICHTJE TE MAKEN...
HEB IK VOOR JOU EEN UURTJE OF MEER GEPLOETERD OM VOOR JOU ONDERSTAANDE TEKSTEN TE POSTEN.![]()
OF JE HET HELEMAAL LEEST IS NATUURLIJK EEN TWEEDE.
ik vind het allebei 3x niks om te leren.quote:Is in Ieder geval leerzamer dan de Da Vinci Code![]()
vertel mij wat.quote:In verschillende kerken wordt gezegd: "Neem dit aan of geloof zus-en-zo en het is in orde."
Maar zo is het niet.
we moeten niks he..hier niet en daar niet.quote:Laten we beginnen, om het ergens op te baseren, met de reden waarom we wederomgeboren moeten worden.
man je bent verkeerd voorgelicht, snap je dat dan niet.quote:Het toont ons, dat onze natuur zondig is, al vanaf het begin.
wat is dit nu voor onzin..waarom waren we van meet al aan niet goed?quote:We waren van meet af aan al niet goed.
ook niet op de jackpot?quote:Dus wij kunnen nergens aanspraak op maken;
jawel, je kunt er genoeg aan doen... die bijbel bij het grof vuil zetten en zelf eens gaan nadenken hoe en wat bv.quote:we zijn gewoon reeds vanaf het begin totaal verkeerd en er is niets wat wij daaraan kunnen doen.
klopt, de mensen kunnen alleen zichzelf redden.quote:De ene mens is niet in staat om de andere te redden, wat hij ook probeert te zeggen.
Geen mens kan een ander redden.
hihi eh...eigenlijk triest wat ik lees.,ocharmequote:Het maakt niet uit hoe verstandig iemand is, wat voor ambt hij ook bekleedt -- of hij nu pastoor is, priester, bisschop, kardinaal of paus -- hij kan niets voor de redding van een mens doen, want hij is zelf een zondaar, in zonden geboren, gevormd in ongerechtigheid, als leugenspreker in de wereld gekomen.
Hij is een leugenaar om mee te beginnen en ieder woord dat hij zegt is een leugen, wanneer het in tegenspraak is met Gods Woord en Gods plan.
o ja? vertelvertelvertel.quote:Maar God maakte een plan voor de mens om gered te worden.
dacht het niet he..erken jij het maar.quote:Het eerste wat we moeten doen, is erkennen dat wij zondaren zijn, het oordeel waardig.
Daar zit dus een fundementeel verschil tussen de zienswijze van jou en die van mijzelf.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:34 schreef JoZzephus het volgende:
ik zou graag willen reageren oa wat je schreef over kinderen en dat ze al zo vroeg agressief, wreed whatever zijn maar dit soort gedrag heeft duidelijk een andere reden.
Dus...... jij had zonder bijbel niet de kracht om jezelf en je driften in de hand te houden en nu denk je dat dat voor allen geldt en dat dus iedereen in zonde geboren is.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:07 schreef Tiesemans het volgende:
Tja koffie drink ik niet.
Ennuh zo om mij heen kijkende bij kennissen en familie en buren ect,, worden er meer kinderen in zonde geboren dan menigeen vermoeden zal.
Enkele van die babies, nu kinderen volgende (allen niet gelovig opgevoed of gedoopt) zijn tot de meest wrede acties in staat, en het is niet een kind als uitzondering, nee neee.
Ik zie letterlijk hele groepen kinderen vanaf klein tot groep 5 die onder invloed van de huidige ontwikkelingen ontwikkelen tot voor het merendeel kleine sadistjes en agressievelingen.
Jongelui van 5 of 6 die hun broertje van 3 in elkaar slaan alsof ze zojuist Tekken (PS2) gespeeld hebben, waarbij het broertje vervolgens naar het ziekenhuis moet voor hechtingen.
Kortom getuige het feit dat kinderen nog sneller criminele en wrede neigingen vertonen geeft aan dat vele per direct NA onder invloed gestaan te hebben van kwade krachten c.q invloeden, hiertoe (soms zelfs met plezier) over gaan en daadwerkelijk fysiek enof geestelijk terreur uitoefenen, zoals bekend alleen de mens kan (die in zonde geboren is).
En dan maar beweren dat aan de hand van zo'n lief klein bebloed babie'tje je kunt zeggen dat het Niet in zonde geboren is ?
Denk je dat ik bijv een engeltje was in m'n eerste levensjaren ? een uitzondering ??
Bij mij was er juist sprake van "ernstige" blabla Adhd kind bla bla jeugd verrot ect ect..)
Dacht het niet ik werd ook niet gespaard en kon er nooit de vinger op leggen wat toch die drang is welk je overkomt wanneer je niet onder de invloed staat van God.
Had me bijvoorbeeld tijdens de Tour of Duty uitzendingen op Veronica ergens in de jaren 90' een Ak-47 in m'n handen gestopt.
Terwijl er bijv een vuurgevecht werd getoond, en ik had praktisch de hele huiskamer overhoop geknald en ik had niet begrepen waarom ik fout zou zijn geweest.
Zo opgewonden en agressief dat ik van die pulp werd en dat geldt voor nog veel meer vormen van menselijk "vermaak"..
Kortom misschien dat kindjes verheerlijken persé aantrekkelijker is dan beseffen dat allen in zonde geboren worden.
En zelf, mede door hun vrije wil (moeten) herondekken dat ze bij God horen of niet.
Waar komt het kind na 9 maanden vandaan? toevallig niet uit de duisternis c,q blackhole?
Of komt Philips daar tegenwoordig ook al met lampies voor de ongeboren zuigeling ?
Ik denk ten opzichte van mijzelf dat ik op tijd wakker ben geworden.
En in mijn hoogtij dagen ben afgestapt van het pad waar toen (waaronder ik) vele Gabber jongeren op zijn blijven doorlopen namelijk die van agressie, haat, en intollerantie.
Toen zag ik pas wat het betekende om in een zaal te staan met duistere muziek en jongelui die het niet agressief genoeg voor hun kiezen konden/kunnen krijgen.
Toen ging er tijdens een zo'n party onder invloed van Cannabis bij mij het licht branden, de mens zonder God is verloren en het begint al bij de jeugd, ik stond er bij en stampte ernaar, m'n buurman aankijkende, welk het gezit trok alsof ie verging van de intense pijn... schreeuwde terror dit terror sus ect..
Kortom nee het was dus niet de EO bij de ingang met een stand die mij bij een van die hardcore parties te grazen nam... zouden ze willen.
Heb toen een tijd later "zomaar", een oude Bijbel gekregen van notabene m'n ongelovige moeder.
Het is er eentje uit 1951 (dus ver voor mijn geboorte) en ben er toen voor de "gein" is in gaan lezen.
Doch ik kreeg het amper door m'n brain heen gedouwd.
Tot op een gegeven ogenblik na de scheiding van m'n ouders ik er na veeeel ellende en gezeik met justitie ect achter was dat het zo niet langer kon ik maar ben gaan zoeken naar een betere wijsheid dan menselijke raad.
Dus ben die Bijbel nog maar is gaan lezen... Heb toen geloof ik 7 uur non stop zitten lezen en toen wist ik het.
Niks pillen of psychiaters vanwege zogenaamde hyperactiviteit bla bla,, baan huis boom beest.
Nee Christelijk geloof en vroom leven zijn voor mij de oplossing incl waken gedurende de nacht.
Tot op de dag geen haar op m'n "vol met haar" zijnde hoofd die er ook maar aan denkt om God en Jezus en de Heilige Geest de rug toe te keren.
Het was uiteindelijk de voortzetting van die scheiding van m'n ouwe lui op m'n 19de en de teringzooi die daardoor er nog is achteraan volgde.
En in plaats van de mogelijke vernieling in te gaan, bewust of onbewust vanwege de dreun en het gebroken verbond met m'n ouwe lui. (check Bijbel op echtscheiding) koos ik niet de weg van de "F#ck dit en dat zus en zo, en we handelen er ook naar ect"... en ik ga m'n gram koste wat het kost behalen (zelfs bereid toe om over lijken te gaan).
Zei ik, Nee tegen die geest van vernietiging en ben (ongewoon voor mijn doen) rustig die Bijbel verder gaan lezen en ik ben nu zoveel jaren verder, zover dat ik alles kan herleiden naar het feit dat als ik niet in zonde geboren was endus niet alles had gedaan wat ik heb gedaan in m'n leven,,,, ik niet de kans gehad zou hebben om tot wedergeboorte te komen aangezien God dan algemeen goed zou moeten zijn geweest, aangezien niemand zondig zou zijn van nature, endus de wereld een zogenaamd paradijs zou moeten zijn geweest.
En daarboven op de blindheid en warsheid en intollerantie jegens God en Jezus afkomstig velen mensen daarin (bewust of onbewust) handelende maakt me juist sterk in het Geestelijk-intuitieve gevoel wat ik heb dat ik goed zit en niet meer moet zoeken opgehitst door dwaalleraren en afgoden dienaren...
Wat een ander doet moet ie zelf weten, doch enige energie investeren in de naam van God en Jezus dat gaat mijn nimmer te ver.
Vandaar mijn posts.
Enige angst op een postwar of tekstzee zijn toch echt ongegrond.
Mensen vergeten dat boeken ook vele honderden bladzijdes tellen ?
De kat z'n viool in het chinees.......quote:Op maandag 6 juni 2005 23:25 schreef MUUS het volgende:
Man man man, wat is dit topic een puinzooi.
Ik meen me toch echt te herinneren meerdere keren aan Tiesemans gevraagd te hebben om te stoppen in dit topic. Ik meen me ook te herinneren dat ik heb gezegd dat een nieuw topic geen probleem is.
Of zei ik dat soms in het chinees?.
Gewoon doorgaan in dit topic en het hele topic verkloten vind ik echt zó extreem lullig. Laatste waarschuwing hoor. Ik zit hier niet voor de kat z'n viool natuurlijk..
Ik heb zonder de Bijbel zeker wel de kracht om mijzelf en eventueele driften in de hand te houden.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:21 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dus...... jij had zonder bijbel niet de kracht om jezelf en je driften in de hand te houden en nu denk je dat dat voor allen geldt en dat dus iedereen in zonde geboren is.
Nou dank je.quote:schreef nokwanda het volgende:
Laat ik even voorop stellen dat ik blij voor jou ben dat je op de een of andere manier het klaarspeelt om jezlef in bedwang te houden. Als de bijbel je daarbij helpt dan is dat goed.
Ken idd ook vele die tot Geloof zijn gekomen.quote:schreef nokwanda het volgende:
Je bent niet de enige die ik ken die godsdienst nodig had om uit de shit te komen.
Aan de andere kant is het ook wel weer makkelijk om de schuld voor je shit buiten jezelf, bij de duivel, bij verleden, noem maar wat op, te leggen.
Net als je de oplossing van alle problemen bij God legt.
Waar is dan de eigen verantwoordelijkheid?
Je dient op elk ogenblik de balans op te maken in je leven.quote:schreef nokwanda het volgende:
Op een bepaald moment in je leven kijk je in de spiegel en moet je een balans opmaken van wie je op dat moment bent.
Je bent gemaakt door je genen, je opvoeding, je verdere ervaringen en omgeving.
Dat alles bepaald hoe je reageerd in situaties.
Maar...... de manier waarop ik je hier zie posten komt eerder aggressief over dan dat je over het woord van God met liefde spreekt.
En ik meen toch echt zeker te weten dat God liefde en geen angst zou moeten zijn.
Liefdevolle kastijding ? wie zonde vrij is gooie de eerste steen .....quote:schreef nokwanda het volgende:
En kom niet aan met liefdevolle kastijding in dit geval....... I won't go for that.
Misschien heb je dezelfde aggressie die eerder in je leven plaatsvond nu overgedragen op het aggressief pogen andere mensen te vertellen hoe ze moeten leven.
Dat is helemaal in orde Nokwanda, die redding dat zit goed, daar ben ik gelovige voor.quote:schreef nokwanda het volgende:
Ik hoop dat je de redding ECHT zult vinden die je zoekt. Maar dan moet je toch echt nog even diep graven en eens met God in conclaaf gaan. Uiteindelijk is dat degene die in je hart kan kijken (en in de harten van anderen)
Nou bij deze dan hé ....quote:Op maandag 6 juni 2005 23:25 schreef MUUS het volgende:
Man man man, wat is dit topic een puinzooi.
Ik meen me toch echt te herinneren meerdere keren aan Tiesemans gevraagd te hebben om te stoppen in dit topic. Ik meen me ook te herinneren dat ik heb gezegd dat een nieuw topic geen probleem is.
Of zei ik dat soms in het chinees?.
Gewoon doorgaan in dit topic en het hele topic verkloten vind ik echt zó extreem lullig. Laatste waarschuwing hoor. Ik zit hier niet voor de kat z'n viool natuurlijk..
Ik zal het aan haar doorgevenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:18 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Nou bij deze dan hé ....
Tiesemans laaste woorden in dit topic : God hebbe u aller zielen lief.![]()
Omdat wat je denkt en voelt zich afspeelt in je hersenen. Daar heb je die dingen ook voor. Je kunt hersengebieden stimuleren om bepaalde ervaringen op te roepen, er zijn mensen met een specifieke hersenbeschadiging waardoor een specifieke functie of een specifiek gevoel uitgeschakeld wordt. Dat is allemaal saai, met experimenten enzo, ik heb die dingen die worden beschreven zelf ook meegemaakt.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Je zegt dat.... het blijven gedachten. Ik vraag me dat wel eens af; in hoeverre zijn dingen mijn gedachten en in hoeverre zijn er dingen waarmee ik buiten de grenzen van mijn eigen schedel ga.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 02:04 schreef Keromane het volgende:
[..]
Omdat wat je denkt en voelt zich afspeelt in je hersenen. Daar heb je die dingen ook voor. Je kunt hersengebieden stimuleren om bepaalde ervaringen op te roepen, er zijn mensen met een specifieke hersenbeschadiging waardoor een specifieke functie of een specifiek gevoel uitgeschakeld wordt. Dat is allemaal saai, met experimenten enzo, ik heb die dingen die worden beschreven zelf ook meegemaakt.
In eerste instantie onbewust waarbij ik op een gegeven moment ook dingen ging geloven. Lang geleden. Bij mij kwam de echte kentering toen ik dat soort ervaringen had, zonder dat ik het wilde. Zweven boven een leeg bed terwijl je weet dat je er toch zeker ligt. Dat was ook het punt dat ik bewust werd van andere nare ervaringen zoals slaapverlamming met suizingen in je oren, dromen die nog even doorgaan terwijl je al naast je bed staat, dat soort dingen. Dingen die niet van echt te onderscheiden zijn.
Wat lucide dromen betreft vind ik het af en toe prettig om 's middags op de bank te gaan liggen en net niet in slaap te vallen. Je komt dan in een droomtoestand waar je gewoon bij bewustzijn bent. Een soort levensechte virtual reality met details tot in het extreme en elk zintuig geprikkeld. Rondlopen of rondvliegen in de kamer, op straat, of in de meest prachtige landschappen is lange tijd favoriet geweest. Maar naar de mooiste muziek luisteren, schilderijen bekijken, verhalen lezen, TV programma's bekijken, of denkbeeldige telefoonboeken of stadsplattegronden bekijken en bewust onthouden wat je hebt gezien/gelezen zijn misschien nog leukere dingen. Ongelofelijk waartoe je fantasie in staat is en ongelofelijk hoe goed het geheugen werkt. Naast fantaseren kan ik me ook dingen exact voor de geest halen zoals een bladzijde van een boek dat ik dan wel eens gelezen heb. Fotografisch. Het zou mooi zijn als je in het dagelijks leven kunt beschikken over die mate van fantasie en geheugen.
Tegenwoordig ben ik er niet meer zo mee bezig, dat soort dromen komen vanzelf. Niet alleen als ik 's middags een sm'n ogen dichtdoe, meestal ook 's nachts voor het slapen gaan. Heel inspirerend, heel leuk. Je kunt veel beter nadenken omdat je situaties en ervaringen kunt visualiseren en ondergaan. Maar wel beide benen op de grond. De menselijke geest is tot heel wat in staat, maar het blijven gedachten.
Anyway, als je je bewust gaat bezighouden met uittreding, je gelooft er heilig in, en je maakt gebruik van technieken die lucide dromen stimuleren, dan is de kans groot dat je zoiets gaat meemaken en zal het 100% kloppend en overtuigend wezen. Maar het zijn dromen. Je fantasie. Mooi genoeg. Het gaat om de levensechte ervaring en niets staat je in de weg om zoiets zelf te beleven. Maar het is beter om er geen obsessie van te maken en/of andere betekenissen eraan te geven.
Niet alleen in deze tijd. Is het door de geschiedenis heen altijd geweest. Er zijn heel wat oorlogen om uitgevochten.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:19 schreef bighit het volgende:
is het de bedoeling om een ander je mening lichtelijk op te dringen? ik krijg dat gevoel lichtelijk bij dhr Tiesemans ( no offence ieder is vrij om te geloven of niet te geloven en te doen en laten wat ie zelf wil, dus ieder zijn meug ) maar t zijn zulke lappen text om te lezen vol met een mening over iets wat ver afdwaalt van het orginele topic....
maar wil verder niemand tegen de schenen schoppen. want geloof in iets of juist niets is toch al eenzwaar beladen onderwerp, in deze tijd....
klopt ik ben het wel met je eens maar ik wou het voor de verandering eens niet over oorlog en vroeger hebben... maar geen lappen text meer en dan leg ik me erbij neerquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:29 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Niet alleen in deze tijd. Is het door de geschiedenis heen altijd geweest. Er zijn heel wat oorlogen om uitgevochten.
En heel wat mensen om verbrand of verdronken of op welke andere martelachtige manier dan ook om het leven gebracht. Vooral mensen zoals we die nu op Truth vinden. Jij en ik dus.
In die zin vind ik dan ook dat de discussie relevant blijft (wat geen verkapte smeekbede is voor meer lappen tekst overigens).
Ik heet ook geen Thiesemansquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:40 schreef bighit het volgende:
[..]
klopt ik ben het wel met je eens maar ik wou het voor de verandering eens niet over oorlog en vroeger hebben... maar geen lappen text meer en dan leg ik me erbij neer
Dat schokken ken ik ook wel maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel echt een harde knal in mijn hoofd. Doet geen pijn of zo.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:04 schreef bighit het volgende:
ik weet dat jij dat niet bent, maar ik zou zeggen dat Tiesemans een topic zou moeten openen ofzo maar jij vond het wel topic gerelateerd, vandaar dat ik zei geen lappen text en dan is het mij verder ook goed hoor.
iedereen heeft het over knallen horen maar bedoelen jullie dat niet meer als schok? ikzelf merk soms als ik geestelijk niet beriekbaar( ik ben wel ergens maar ik krijg het niet helemaal mee lijkt het maar ik weet dat ik ergens naar opweg ben soort trance ofo ) ben zeg maar dat ik een schok door mijn lichaam heen voel en dat ik weer terug ben (in mijn bedje)
Owquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:17 schreef P8 het volgende:
dankje wel iteejer, mijn reactie op DNA_newbie heb je ook verwijdert![]()
quote:Veel typo's, gramma... maarja, do you mind?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |