Wat jij wiltquote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:49 schreef Keromane het volgende:
Leuke verhalen allemaal, heel herkenbaar, maar het zijn lucide dromen en niets anders.
Tja geef ik een keer antwoord en is het weer niet goed..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:56 schreef Stenny het volgende:
[..]
Yep dat is de goede titel.
Daar ben ik helemaal niet bang voor hoor, want de werkelijkheid wordt ook nog eens rationeel en gevoelsmatig onderbouwd en de argumenten van de mensen die gevangen zitten in een geloofssysteem, lopen stuk op de feiten.
Dat boeit me verder niet zo.
Mijn gevoel en mijn verstand wijzen me op de onjuistheid van de bijbel, en daar hoef ik dan verder geen eindeloze zinloze analyses voor te verrichten.
Bijvoorbeeld dat de mens de kroon op de schepping zou zijn.
La me niet lachen, onderaan zul je bedoelen. ;-)
Dan weet je meteen al dat dat een machtsgeil mannetje was die dat schreef.![]()
Je had wat mij betreft net zo goed 'bla bla' kunnen schrijven.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 05:01 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Tja geef ik een keer antwoord en is het weer niet goed..
Wie op het woord acht geeft, zal het goede vinden;
ja, welzalig hij, die op den Here vertrouwt.
Het verstand is voor zijn bezitters een bron van leven,
maar de straf voor de dwazen is hun eigen dwaasheid.
De weg van den dwaas is recht in zijn ogen,
maar wie naar raad luistert is wijs.
Recht doen is een een vreugde voor den rechtvaardige,
maar een verschrikking voor de bedrijvers van ongerechtigheid.
In de overtreding der lippen ligt een valstrik,
maar de rechtvaardige ontkomt aan de benauwdheid.
Enige willen de wet van God onderwijzen, maar weten niet wat ze zeggen en begrijpen niets van wat ze zo stellig beweren.
Wij weten ook dat de wet er niet is voor de rechtvaardige, maar voor wie zich aan wet of gezag niet stoort, voor goddelozen en zondaars, die alles wat heilig is verachten en ontwijden, die hun eigen vader of moeder doden, voor moordenaars, ontuchtplegers, knapenschenders, slavenhandelaars, leugenaars en plegers van meineed.
Doordat sommigen hun geweten hebben verloochend, heeft hun geloof schipbreuk geleden.
Verwerp heilloze bakerpraat en verzinsels.
Oefen jezelf in een vroom leven.
Oefening van het lichaam heeft wel enig nut, maar het nut van een vroom leven is grenzeloos, omdat het een belofte inhoudt voor dit leven en het leven dat komen zal.
Iemand die iets anders onderwijst en niet instemt met de heilzame woorden van onze Heer Jezus Christus en de leer van ons geloof, is verblind.
Maar voor wie tevreden is met wat hij heeft, is het geloof grote winst.
God heeft ons niet een geest van lafhartigheid gegeven, maar een geest van kracht, liefde en bezonnenheid.
Hij heeft ons gered en ons geroepen tot een heilige taak, niet op grond van onze daden, maar omdat hij daartoe uit genade besloten had.
Deze genade was ons al vóór alle tijden gegeven in Christus Jezus, maar nu is ze bekend geworden doordat onze redder Christus Jezus is verschenen, die de dood heeft vernietigd en onvergankelijk leven heeft doen oplichten door het evangelie.
Elke schrifttekst uit de Bijbel is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.
Deze boodschap is betrouwbaar en verdient onze volledige instemming.
onthoud :God gaf de uitweg, waarnaar de mensen hadden gezocht, weer terug in hun handen.
Ze hoeven niet langer te wenen.
Toen Hij Satans ruggegraat brak op Golgotha, de ruggegraat van zonde en ziekte, bracht het elk mens op aarde terug in de tegenwoordigheid van God, met vergeven zonden.
Onze zonden zijn vergeven.
Satan kan ons niet meer van God scheiden.
Er is een hoogweg gebaand.
Er staat daar een telefoon.
Er is een verbinding met de heerlijkheid.
Ieder werd binnen bereik van die verbindingslijn gebracht.
Een mens die vol van zonde is, is in verbinding gekomen met de "Grote Centrale".
Zijn zonden kunnen hem vergeven worden.
En dat niet alleen; er is voor die zonde betaald! Glorie!
U hoeft niet te zeggen: "Ik ben niet waardig."
Natuurlijk bent u dat niet.
U zou het zelfs nooit kunnen worden!
Maar, Eén die wèl waardig was, nam uw plaats in. U bent vrij!
Dat was de betekenis van Golgotha.
De mens die in gevangenschap was, is vrijgelaten.
De mens die eens leefde in angst voor de dood, kan de dood niet langer vrezen.
De man, die verlangt naar de stad, wier Bouwmeester en Maker God is, kan nu die Gebaande Weg betreden en opzien naar de hemel, want hij is vrij!
Hij is verlost.
Hij hoeft zich niets meer af te vragen, want er is een manier om te weten of hij goed of fout gaat. God heeft ons leven gegeven.
onze zonden zijn weggedaan.
Op die dag op Golgotha werd de prijs betaald.
En of jullie het nu willen of niet , leuk vinden of niet, accepteren of niet, Ik doe wat terug voor God door gebruik making van mijn "Geest".
En op basis waarvan kun jij, volgens jou, exact concluderen dat een uittreding in feite een lucide droom is?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 02:25 schreef Keromane het volgende:
Dat is het idee van een lucide droom. 'Wat je wilt'.
Jammer dat mensen zo ingewikkeld doen. Je kunt een hoop lol beleven met lucide dromen.
Dat kan ie niet. Sowieso is het ook maar een naampje dat ie eraan geeft en het zegt geen ruk over de mogelijkheden. Op dit moment kun je zowel stellen dat het een droom is die je kunt sturen alswel een 'ziel' die uit zijn lichaam jumped (+nog tig andere ideeen). Geen mens die het tegendeel van beide beweringen zal kunnen aantonen.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:10 schreef FuifDuif het volgende:
En op basis waarvan kun jij, volgens jou, exact concluderen dat een uittreding in feite een lucide droom is?
Ha ha, nou ik ben heel stout hoor volgens Tiesemans. Maar dat vind ik zelf altijd een compliment, als zuke starre mensen jou stout vinden, ik zou het veel erger vinden als zulke types mij cool zouden vinden.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:26 schreef JoZzephus het volgende:
Tiesemans kom maar binnen met je knecht,
want we zitten allemaal even recht.
Misschien heeft u wel even tijd,
voordat u weer naar Bijbelcity rijdt.
Tiesemans kom maar even bij ons aan
en laat uw paardje maar buiten staan.
En we zingen en we springen en we zijn zo blij,
want er zijn geen stoute kinderen bij.
hey Tiesemans zijn er nog stoute kinderen of volwassenen ergens?
yeah baby maak ze bang, maak ze nog banger, komop je kan het.
dreig,dreig, dreig nog een keer.
vertel eens even waaróm we in zonde zijn geboren zoals je ergens schreef?
ik snap er he-le-maal niets van.
wat hebben wij arme mensen dan toch gedaan voordat we geboren werden.
ik heb liever dat je een new topic opent over jouw overtuigingen.
xie het wel.
hmm Aldi koffie rules op dit moment![]()
![]()
Ah dus als ik op deze opper entiteit vertrouw (die Afrika niet helpt) ben ik welzalig. Leuk PR gebeurenquote:Op zaterdag 4 juni 2005 05:01 schreef Tiesemans het volgende:
Wie op het woord acht geeft, zal het goede vinden;
ja, welzalig hij, die op den Here vertrouwt.
Het verstand is voor zijn bezitters een bron van leven,
maar de straf voor de dwazen is hun eigen dwaasheid.
De weg van den dwaas is recht in zijn ogen,
maar wie naar raad luistert is wijs.
<blaat>
Als het niet in je straatje past dan is de ander ineens dom?quote:Enige willen de wet van God onderwijzen, maar weten niet wat ze zeggen en begrijpen niets van wat ze zo stellig beweren.
Ok. Dus ik moet vroom leven wat, imho, de lol uit me leven haalt maar dit doe ik voor de beste uber entiteit en als ik dat 80 jaar volhoud dan pas krijg ik wel recht op lol. Me vrienden en me familie niet. Nee zo'n regelneef daarboven ga ik dan ook echt achterstaan.quote:Oefen jezelf in een vroom leven.
Oefening van het lichaam heeft wel enig nut, maar het nut van een vroom leven is grenzeloos, omdat het een belofte inhoudt voor dit leven en het leven dat komen zal.
Nu heeft hij ons weer gered? Dus ik hoef geen ruk meer te doen want Jezus heeft reeds al het werk gedaan. Toffe peer 14.gifquote:Hij heeft ons gered en ons geroepen tot een heilige taak, niet op grond van onze daden, maar omdat hij daartoe uit genade besloten had.
Tis anders net de Europese grondwet want je kan tig punten dubbel interpreteren.quote:Elke schrifttekst uit de Bijbel is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.
Deze boodschap is betrouwbaar en verdient onze volledige instemming.
Dit geldt voor elke sterke overtuiging. Als je boven de mensen gaat staan dan kan minder je raken en heb je minder te vrezen voor je gevoel. Daar is geen God voor nodig hoor, slechts een sterke overtuiging in *iets*quote:Er is een verbinding met de heerlijkheid.
Ah angst. Ook zo'n goede PR truc.quote:De mens die eens leefde in angst voor de dood, kan de dood niet langer vrezen.
Ik denk dat God wil dat jij je toetsenbord het raam uit gooitquote:En of jullie het nu willen of niet , leuk vinden of niet, accepteren of niet, Ik doe wat terug voor God door gebruik making van mijn "Geest".
Omdat alles wat hier gezegd is mij niet vreemd is, inclusief alle ervaringen en gevoelens. Inclusief het 100% overtuigende gevoel uitgetreden te zijn, inclusief onweerlegbaar bewijs.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En op basis waarvan kun jij, volgens jou, exact concluderen dat een uittreding in feite een lucide droom is?
En ik maar denken dat ik niet lucide kon dromen.quote:Op zondag 5 juni 2005 02:18 schreef Keromane het volgende:
[..]
Omdat alles wat hier gezegd is mij niet vreemd is, inclusief alle ervaringen en gevoelens. Inclusief het 100% overtuigende gevoel uitgetreden te zijn, inclusief onweerlegbaar bewijs.
Lucide dromen kunnen heel boeiend zijn, maar wel beide benen op de grond houden. Als je je bewust met lucide dromen wilt bezighouden is het beter om te weten waar je aan werkt, zonder wazige ideeen. In lucide dromen is genoeg van jezelf te ontdekken dan dat je met één enkele uittreding zou kunnen meemaken. Wat dat betreft is er ook geen enkel verschil, behalve dat je er niet een andere betekenis aan moet koppelen.
Ik heb, als ik wil, dagelijks lucide dromen met alles erop en eraan. Lekker 's middags je ogen sluiten en je gedachten de vrije loop laten gaan. Niet teveel willen ineens, of op een bepaalde manier. Dan gaat het vanzelf. Denken gaat veel helderder, dingen voorstellen gaat veel beter.
Heb er maar niet bijgezegd dat jij me getipt hebtquote:Op zondag 5 juni 2005 19:37 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik niet lucide kon dromen.
Volgens deze uitleg doe ik dat dan dagelijks.
En idd gaat denken dan opeens helderder en komen inzichten heel duidelijk waar ik anders wat verstrooid ben.
En mocht Tiesemans zich nog melden...... Hier is ook een leuk topic:
Gein met den Bijbel.
quote:Op maandag 6 juni 2005 05:08 schreef Tiesemans het volgende:
[afbeelding]
Tiesemans zegt :
[..]
De wijze volgt altijd het goede spoor, de dwaas ontspoort voortdurend, en terwijl hij doelloos ronddwaalt op de weg toont hij steeds aan iedereen hoe dwaas hij is. (anno 2005 met spottende plaatjes)
Al het gezwoeg dient ertoe dat de mens zijn buik vult, maar zijn verlangens blijven onvervuld.
Welk voordeel heeft de wijze vergeleken met de dwaas, wat is het voordeel voor de arme dat hij inzicht in het leven heeft?
Het is beter te genieten van iets tastbaars dan te grijpen naar iets onbereikbaars.
Ook dat is niets dan lucht en najagen van wind.
Wie en wat de mens is, werd al lang geleden vastgesteld:
Zijn naam is Mens en hij is niet in staat het op te nemen tegen hem die meer macht bezit dan hij.
Alles wat er meer over gezegd wordt, vermeerdert slechts de leegte.
Wat is hiervan het voordeel voor de mens?
Wie weet wat goed is voor de mens gedurende het luttel aantal dagen van zijn leeg bestaan?
Ze zijn voor hem zo vluchtig als een schaduw.
Wie kan hem vertellen wat er na hem komen zal onder de zon?
Ik nam nog eens in ogenschouw wat wijs is, en wat dwaas en onverstandig is.
Wat zou de koning na mij doen met alles wat zijn voorgangers tot stand hebben gebracht?
Zeker, ik zag wel in dat wijsheid nuttiger is dan dwaasheid, zoals het licht nuttiger is dan de duisternis.
Een wijze ziet tenminste wat hij doet, terwijl een dwaas in het duister tast.
Maar ik weet ook dit: beiden treft hetzelfde lot.
Wat de dwaas treft, treft ook mij, zei ik tegen mezelf, dus waarvoor ben ik eigenlijk zo uitermate wijs geweest? Ook dat is enkel leegte.
Want zowel de wijze als de dwaas zal snel worden vergeten, beiden worden ze voorgoed vergeten.
Hoe bitter dat de wijze sterft, niet anders dan de dwaas.
Ik kreeg een afkeer van het leven.
Elke bezigheid onder de zon ging me tegenstaan, want het is niet meer dan lucht en najagen van wind.
Van alles waarvoor ik me had afgebeuld onder de zon kreeg ik een afkeer.
Ik zou het moeten achterlaten voor mijn opvolger, en wie zou kunnen zeggen of hij wijs of dwaas zou zijn?
Toch zou hij de macht verwerven over alles wat ik met mijn wijsheid had bereikt.
Ook dat is enkel leegte.
Vertwijfeling beving me over alles wat ik had verworven en waarvoor ik had gezwoegd onder de zon.
Ook al is een mens bij alles wat hij heeft bereikt bekwaam te werk gegaan, met wijsheid en kennis van zaken, hij moet het iemand geven die er niets voor heeft gedaan.
Ook dat is niets dan leegte en een uiterst kwade zaak.
Welk voordeel heeft de mens van alles wat hij moeizaam heeft verworven?
Hij jaagt het na en zwoegt ervoor onder de zon, maar alle dagen van zijn leven brengen hem verdriet, alles wat hij onderneemt brengt hem niets dan smart.
Zelfs ’s nachts vindt hij geen rust. Ook dat is leegte.
Het is daarom nog maar het beste voor een mens dat hij zich aan eten en drinken te goed doet en volop geniet van alles wat hij moeizaam heeft verworven.
En ook dat, zo heb ik ingezien, is in de hand van God.
Want wie, zegt hij, kan zich te goed doen en genieten zonder dat ik ermee instem?
Aan een mens die hem behaagt geeft hij wijsheid, kennis en vreugde, maar een zondaar legt hij een kwellende bezigheid op: een zondaar moet bezit vergaren voor een mens die God behaagt. Ook dat is enkel lucht en najagen van wind.
De woorden die de wijze in de mond neemt, geven hem respect; wat er van de lippen van de dwaas komt, verstrikt hem in steeds groter warrigheid.
Wat er uit zijn mond aan woorden komt, is aan het begin al dwaasheid en wordt erbarmelijke waanzin aan het eind.
Een dwaas bazelt er maar op los, terwijl geen mens weet hoe het later wordt en wat er na hem komt.
Wie kan hem dat vertellen?
Een dwaas zwoegt almaar door en dat mat hem af, want hij weet niet eens de weg te vinden naar de stad. ______________________
Compliment trouwens voor je energie welk je hebt gestoken in het bespotten van het Christendom en met name Jezus*.
(*gelukkig dat die teminste niet onbekend is met spotters en haatdragenden)![]()
[..]
ALS JIJ SPECIAAL VOOR MIJ ZOVEEL MOEITE DOET OM ZO'N MOOI GEDICHTJE TE MAKENquote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:26 schreef JoZzephus het volgende:
Tiesemans kom maar binnen met je knecht,
want we zitten allemaal even recht.
Misschien heeft u wel even tijd,
voordat u weer naar Bijbelcity rijdt.
Tiesemans kom maar even bij ons aan
en laat uw paardje maar buiten staan.
hey Tiesemans zijn er nog stoute kinderen of volwassenen ergens?
yeah baby maak ze bang, maak ze nog banger, komop je kan het.
dreig,dreig, dreig nog een keer.
vertel eens even waaróm we in zonde zijn geboren zoals je ergens schreef?
ik snap er he-le-maal niets van.
wat hebben wij arme mensen dan toch gedaan voordat we geboren werden.
ik heb liever dat je een new topic opent over jouw overtuigingen.
xie het wel.
hmm Aldi koffie rules op dit moment![]()
![]()
Dank je geloof ikquote:Op maandag 6 juni 2005 05:14 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Heb er maar niet bijgezegd dat jij me getipt hebt.....
Bij deze reactie geplaatst![]()
[..]
Dit harde geluid hoor ik regelmatig. Heb het zelf nooit met uittreden geassocieerd. Vond het eerder eng. De gedachte die erbij door mijn hoofd schoot was: is dat het geluid van mijn exploderende hersenen? Een exploderende ader in mijn hoofd? Was dit het? Dan zit je snel genoeg rechtop in bed.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:57 schreef RSH11 het volgende:
Stenny, je hoort vaak dat men voor men uittreedt een hard geluid hoort. Ervaar jij dit ook, en weet je waar dit door komt? Excuus als dit al eerder gevraagd is
Ja zeker, de bekende suizingen, stemvorkgeluiden, trillingen, knallen, zelfs heel soms explosies, wijzen erop dat je in een astraal bewustzijn aan het komen bent en eventueel een gedeeltelijke of volledige uittreding zult kunnen meemaken.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:57 schreef RSH11 het volgende:
Stenny, je hoort vaak dat men voor men uittreedt een hard geluid hoort. Ervaar jij dit ook, en weet je waar dit door komt? Excuus als dit al eerder gevraagd is
Ja, je staat er zeker in, alleen kun je beter naar mijn gewone mailadres mailen, hotmail is voor mij meer een MSN bijkomstigheid. ;-)quote:Op maandag 6 juni 2005 11:04 schreef bighit het volgende:
stenny ik had je site al snel nagepluisd maar ik zal me hier eens in gaan verdiepen lijkt me beter. had je me al uit je mailbox gegooid of sta ik er nog in? ik wacht gewoon ff rustig af en zal je site eens goed bekijken .
laatst wel iets wazigs meegemaakt, was lekker ontspannen mijn best aan het doen om uit te treden en ineens was ik ''wakker' maar was ik een uur verder zonder dat ik weet of ik geslapen heb enzo ... heel raar normaal als je geslapen hebt dan weet je dat maar ik was ineens gewoon een uur verder....
![]()
Het valt allemaal wel mee, je hersenen en jij kunnen meer hebben dan je denkt. Die geluiden richten geen schade aan als het de geluiden zijn die bij een uittreding of verwant horen.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:07 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dit harde geluid hoor ik regelmatig. Heb het zelf nooit met uittreden geassocieerd. Vond het eerder eng. De gedachte die erbij door mijn hoofd schoot was: is dat het geluid van mijn exploderende hersenen? Een exploderende ader in mijn hoofd? Was dit het? Dan zit je snel genoeg rechtop in bed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |